A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Mi lesz az utolsó manyup-tagokkal?

2014.11.21. 16:51 timargabor

Négy évvel a nagy magánnyugdíjpénztári (manyup-) balhé után úgy tűnik, a rendszer maradékát is be akarja szántani a kormány. Miközben akkor - zsarolás ide, süketelés oda - formálisan nem történt olyan, hogy az állam a tag hozzájárulása nélkül elvegye a törvény erejénél fogva magántulajdonnak (5. paragrafus 4. pont) számító megtakarításokat, most úgy látszik, ilyen aggály már nincs. Igaz, már érdemi alkotmánybíróság sincs, tehát az esetleges jogorvoslattal valószínűleg messzebbre kell majd menni.

2010/11-ben a kormány megígérte, hogy aki magánnyugdíjpénztári tag marad, az megtarthatja a - törvény által akkor és azóta is magántulajdonnak tekintett - megtakarítását, de állami nyugdíjra még akkor se számítson, ha a mai nyugdíjasok kifizetésére tőle is ugyanúgy levonnak mindent, mint addig. Megígérte azt is, hogy az állami rendszerbe visszalépőknek lesz majd egyéni számlájuk. És a legfőbb trükk, a passzivitásra játszás: aki semmit nem tesz, azt úgy tekintik, hogy a visszalépésről nyilatkozott, annak kell valóban és kizárólag személyesen nyilatkozni, aki maradni akar.

Olyan százezren tettünk így.

Aztán persze mégis kapunk majd - jelen állás szerint persze - állami nyugdíjat, meg a visszalépőknek sem lett egyéni számla, és úgy tűnik, nem is lesz. A visszalépők megtakarításainak egy részéből törlesztettünk államadósságot (ami így is nagyobb, mint 2010-ben), egy részét eltőzsdéztük és hát szép stadionok is épültek. A maradék százezer pénze köszöni jól van, a pénztárak egy része azóta megszűnt, a tagok nagy része szépen ment tovább a maradókhoz, mára pedig alig néhány pénztár maradt állva.

A kormány, illetve Varga Mihály szerint ez is sok, és igen, nem elég az oktatásból meg a szociális ágazattól elvett pénz, ezt a tőkét is szeretnék stadionba konvertálni (igen: tudom, hogy demagóg vagyok, de nem én kezdtem, azzal pl., hogy ilyen gazdasági helyzetben autofire módban építenek stadiont). A portfolio.hu cikke szerint azoknak a pénztáraknak, amelyeknél a tagdíjfizető létszám két egymást követő hónap alatt félévi átlagban 70% alá csökken, be kell szüntetniük a tevékenységet, és jogutód nélkül meg kell szűnniük. Erre más ésszerű magyarázat nincs, mint hogy a kormány nem szeretné, ha a rendszerből bármi is megmaradna, illetve kell neki a maradék pénz is. Az origo.hu értelmezése szerint a törvény hatályba lépésekor, 2015. január 1-én már vizsgálható a fenti feltétel, amelynek egyik működő pénztár sem felel meg, tehát mindnek vége.

A tagdíjfizetés 2010 óta nem automatikus levonással történik (hiszen csak az állami nyugdíjkassza kap a fizetésemből), hanem a tagok utalnak át a működtetés költségeire és adományokra. Amennyire tudom, jellemzően évi alapon - tőlem például éves díjat kér a pénztáram, amelyet egy összegben utalok át. Nem világos, hogy ha januárban átutalom az éves díjat, akkor én arra az évre végig "fizetőnek" számítok, vagy csak januárra. A fő gond viszont az, hogy bármennyire legyek fizető szándékú, ha a tagtársak 31%-a nem az, akkor a pénztárnak annyi.

Elvileg persze ilyenkor átmehetek egy másikhoz, vagy a 2010-es feltételek szerint elszámolhatok. A gond akkor lesz, amikor az utolsó pénztárnak is le kell húznia a rolót. A jelen szabályok ugyanis nem mondják meg, hogy az akkori és ottani tagok megtakarításával mi lesz, pontosabban csak annyi következtethető ki, hogy reálhozam és tagi kiegészítés visszajár, a többi rész pedig - bár, ismétlem, a törvény erejénél fogva magánvagyonról van szó - az államhoz kerül. Lehetséges megoldás persze akad, de a kormánynak láthatóan fontosabb a pénz, mint a jog.

Ez így elvileg alkotmányellenes (Alaptörvény XIII. cikk). A Fidesz-báb alkotmánybíróságtól persze sok jót nem várok, de talán akkor még tagjai leszünk az Uniónak (17. cikk 2. pont).

És akkor ez a kisfilm ismét aktuális?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

162 komment · 3 trackback

Címkék: alkotmánybíróság államosítás magánnyugdíjpénztár magánnyugdíj Varga Mihály

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr816921583

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hé, öreg, dobj egy miatyánkot a csóringerekért! 2014.11.22. 15:35:17

Szanyi Tibor ráírt Twitteren a római pápára. Letegezte a Szentatyát, és rendelt egy imát az éhező magyar gyermekekért - úgy, ahogy lecsúszott alkeszek szoktak egy kört kérni szutykos külvárosi késdobálókban. Ő maga egyébként nemrég egy elveszített fog...

Trackback: "Támadj, támadj, támadj minden irányból!" - tanítja a magyar baloldalnak Barack és Hillary példaképe 2014.11.22. 15:29:00

Kötelező olvasmány a baloldalon Saul Alinsky könyve, a "Rules for Radicals". Alinsky forradalmat hirdetett és kommunizmust akart csinálni az USA-ban az 50-es években, miután a marxista eszmék kritikátlan rajongója, a bolsevikok 1917-es hatalomra jutásá...

Trackback: Mi lesz az utolsó manyup-tagokkal? 2014.11.22. 11:39:01

Négy évvel a nagy magánnyugdíjpénztári (manyup-) balhé után úgy tűnik, a rendszer maradékát is be akarja szántani a kormány.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyix 2014.11.22. 15:07:47

@polyvinyl: valószínűleg önmagukat fogják eltartani, hiszen mindenki számára nyilvánvaló hogy a nyugdíjrendszer nem sokára összeomlik, köszönhetően az elvtársaid évtizedek óta tartó tevékenységének.

sanyix 2014.11.22. 15:09:02

@polyvinyl: Ezt onnan tudod hogy megint bejelentkeztél munkásőrnek? Bocs, most gondolom már nemzeti munkásőrségnek hívják a szervezetet...

gtri 2014.11.22. 15:09:49

@polyvinyl:
Hozzon törvényt a "tisztelt" országgyűlés, hogy a munkáltatónak kötelezően le kell vonni havi 2000 Ft-ot a magánynyugdíjpénztár számára és azt átutalnia. Ilyen egyszerű! :):)

El fogunk menni bármeddig a jogi úton. A nagyapám a tsz-esítés idején nem tehetett semmit. Mi megpróbáljuk. Nem fogjuk lehajtott fejjel tűrni a rablást.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.22. 15:13:04

@Amadeus62: Larrynak vagy 50 nickje van. Ő volt a sok Neel Armstrong is, meg a többi űrhajós, stb.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.22. 15:14:02

@polyvinyl: Na mi van öreg munkásőr? Nosztalgiád van a davajgitár után?

J.László 2014.11.22. 15:15:23

@Amadeus62:
Képzelj magad elé egy jobbikos aktivistát 2006-ban, amidőn ezt mondja:

Ezeket békésen nem lehet eltakarítani. Több ezres tömeggel meg kell rohamozni a parlamentet amikor benn vannak ezek a hazaárulók és az ülésteremben kitörni a nyakukat a kamerák előtt. Ezt kell csinálni. Több ezer embert meg úgysem lehet lecsukni, megbüntetni..

A viccet félretéve: meg kellett volna nyerni a választásokat és akkor most nem kéne puccson lamentálnotok:)

J.László 2014.11.22. 15:18:03

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Te meg már voltál itt teuto-nordikus parasztlány is, ha nem csalnak az emlékeim:)

kamerasmobil 2014.11.22. 15:22:53

Ez a megmaradt 60 ezer tag volt az akik 4 eve elmentek akar szabadnapot kiveve sorbanallni a penzukert. Most sem fogunk csak ugy passzivan bamulni.

Ez itt a hatar amikor azt mondjuk hogy ne tovabb es a magam reszerol ezt minden lehetseges modon ki is fogom fejezni. Ugy latni a portalokon es blogokon megjeleno kommentekbol hogy mindenki mas erintett is hasonloan gondolkozik.

"Do not fuck with us" ahogy az itt balra fent lathato illeto mondta.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 16:05:30

@sanyix:

"valószínűleg önmagukat fogják eltartani, "

Miből?

Ha arra nincs pénzük, hogy a bérükből a KÖTELEZŐ százalékot félretegyék, mert feltétlenül el kell költeni hülyeségekre?

Szerinted miből?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 16:08:14

@gtri:

"El fogunk menni bármeddig a jogi úton. "

Azoknak, akik MINDENT befizettek, ami kötelező, azoknak joguk van akár tüntetni is.

Szerintem azért tüntessetek, hogy ne a manyupot szüntessék be, hanem a nem-fizetőket basszák ki a pénztárakból a vérbe :)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 16:10:57

@kamerasmobil:

"Ez a megmaradt 60 ezer tag volt az akik 4 eve elmentek akar szabadnapot kiveve sorbanallni a penzukert. Most sem fogunk csak ugy passzivan bamulni."

Nem passzívan bámulni kellene, hanem FIZETNI kellene.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 16:12:16

@kamerasmobil:

"Ez a megmaradt 60 ezer tag volt az akik 4 eve elmentek akar szabadnapot kiveve sorbanallni a penzukert. Most sem fogunk csak ugy passzivan bamulni."

A 60 ezer tagból legalább 20 ezer tag minden jel szerint baszik a pénztárba befizetni.

Kerek négyszög 2014.11.22. 16:22:22

@polyvinyl:

Semmi közöd hozzá hogy ki mennyit fizet. A tagok lemondtak az állami nyugdíjuk negyedéről, ha nekik úgy jó, akkor a jelenlegi vagyon hozamával megelégszenek. A jelek szerint minden befizetés nélkül 20-25 év múlva összejön annyi, ami önmagában elegendő lenne.

PannonBoy 2014.11.22. 16:30:00

@polyvinyl: Gondolkozzál már, baszki!
A MANYUP-ba nem a tagoknak kell(ene) befizetni, hanem a munkáltatónak.

Ha a polgár szeretne többet, akkor azt az önkéntes MANYUP-ba fizetné be.

Csakhát kihúzták a MANYUP-os pillért, az állami nyugdíj megbízhatatlan és egyben kiszámíthatatlan!

sanyix 2014.11.22. 16:41:13

@polyvinyl: lehet hogy félreteszik a százalékot, csak nem oda ahol te és az elvtársaid ellophatjátok, ahogy már bemutattátok. És jól gondolkoztak, mert láthatóan még a maradék nyugdíj megtakarítást is el akarjátok lopni, mert az a 3000 milliárd pár évvel ezelőtt nem volt elég.

PannonBoy 2014.11.22. 16:46:59

3000 milliárd forinttal lettünk szegényebbek. Ehhez még vannak olyanok, akik tapsikolnak is!
Mikor nyílik már fel a szemük?
Elvesztettünk a jövőnket. Ennek az országnak már nincs jövője!
Hamarosan MÚLT leszünk!

Kivlov 2014.11.22. 16:50:36

várható volt ez előbb-utóbb.
csoda, hogy eddig húzták.

Rоdney_2 2014.11.22. 16:56:57

@Tudományos libsizmus: Hiába, ezek a kommunista reflekszek!

gtri 2014.11.22. 17:05:37

@polyvinyl:

Mint mondottam bármeddig elmegyünk a jogi úton. A magántulajdon elvételét nem szentesíti semmiféle jogi csűrés-csavarás. Ha mindenki fizet, akkor is hoznának majd egy olyan szabályt, hogy elvehessék a pénzünket.

Oldják meg úgy a problémát, hogy adják nekünk a pénzt, amit kötelező olyan számlára tennünk, ahonnan 65 éves korunkig nem vehetünk fel egy fillért sem. Nem ezt teszik, hanem el akarják venni a tulajdonunkat. Kell a pénz a "jól teljesítőknek". :)

Nos, ehhez lesz egy-két szavunk.
Hagyjanak minket békén és építsenek kevesebb stadiont! :):)
----------------------------------
Az adósságcsökkentés is úgy meg majd, hogy a Kincstári egyszámlán lévő pénz nagy részéből 3-4 napra visszavásárolnak magyar cégek birtokában lévő PMÁK papírokat. Aztán januárban visszaadják a papírokat, a tulajok meg visszaadják a pénzt. Csak 3 napra meg kell megoldani a szemfényvesztést, hogy csökken az államadósság. :) Az is borítékolható, hogy 1-2 napra december végén erősödni fog a forint, hogy kevesebb legyen a forintban kimutatott államadósság. A spekulánsok részletes útmutatót kaptak Varga Mihálytól, hogy mire spekuláljanak. :)

Tudományos libsizmus 2014.11.22. 17:05:39

@Ildomár:
Kíváncsi vagyok, mit fogtok csinálni, ha sikerül a CIA puccs. Választani előbb-utóbb mégiscsak kell. Akkor majd 3/3-dal fogtok megperecelni?

gtri 2014.11.22. 17:13:04

@gtri:

Az olyannyira "jól teljesítő" kormánynak nagyon nagy szüksége van a 200 milliárd forintunkra. Padlássöprést akarnak, mint az 50-
es években.
De mi nem hagyjuk ezt szó nélkül!

Bona Fides 2014.11.22. 17:18:17

@Diorella Queen: Nem túrós, hanem túros a háta. Rövid "u"-val.
Nem kioktatás akar lenni, én is sokáig rosszul tudtam.
A túros azt jelenti, sebes, gennyes.

Bocsika, nem vagyok nyelvtannáci.

2014.11.22. 17:18:36

@gtri: _Brüsszel elzárta a pénzcsapokat.Kell a della minden honnan.

2014.11.22. 17:19:22

@Bona Fides: Tudom, már olvastam, fentebb is írták:)

Bona Fides 2014.11.22. 17:20:14

A finyúk elvettek tőlem 13 millió forint nyugdíjmegtakarítást, amit sosem éreztem magaménak.

De ezzel most feszegetik a pofonosládát. Lógni fognak!

Bona Fides 2014.11.22. 17:23:00

@Tudományos libsizmus: Ha a választás előtt némi sorritkítás történik kalasnyikovval, nem biztos, hogy gond lesz a harmadokkal.

gtri 2014.11.22. 17:23:59

@Tudományos libsizmus:
Már dolgoznak a Kormányban a választási törvény újabb megváltoztatásán? Tud valamit? Minden ellenzéki pártra leadott szavazat érvénytelen lesz a "törvény erejénél fogva"? :)

Az újabb 2/3-hoz keményen bele kellett nyúlni a választási törvénybe. :) Ahogy mondani szokás: így könnyű... :)

Orbán Mutyin (törölt) 2014.11.22. 17:29:50

@Tudományos libsizmus: "Kíváncsi vagyok, mit fogtok csinálni, ha sikerül a CIA puccs."

Örülni fogunk. Sokkal inkább magadra legyél kíváncsi, mert akkor téged el fognak vinni az usákok Guantanamo-ra, mind a 25 nick-eddel együtt. Ott majd betesznek egy cellába két nagy büdös tálibbal, akik örülni fognak a fehér seggednek. Várni fogom a videót.

komplikato 2014.11.22. 17:33:36

@Diorella Queen: Apropó kiderült mit akarnak privatizálni 169 milliárd értékben?

Orbán Mutyin (törölt) 2014.11.22. 17:36:57

@Kivlov: "csoda, hogy eddig húzták"

Remélem, téged is húzni fognak egyszer. Fel.

@gtri: Én is kimegyek tüntetni a tolvajok ellen, mert tőlem majdnem öt milliót lopnának el. Teljes bérrel bejelentve jött össze ennyi.

Tudományos libsizmus 2014.11.22. 17:42:56

@Bona Fides: @gtri: @Orbán Mutyin:
Egy két mondat és le szokott hullani az álarcotok:)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 17:53:45

@Kerek négyszög:

"Semmi közöd hozzá hogy ki mennyit fizet. A tagok lemondtak az állami nyugdíjuk negyedéről, "

Már hogy ne lenne.

1. Ha a törvény úgy szól, hogy a jövedelem X százalékát nyugdíjmegtakarításra kell utalni, akkor ez a manyup-tagokra is érvényes.

2. Mégis ki a faszom fogja ezeket eltartani, ha a KÖTELEZŐEN nyugdíjmegtakarításra költendő pénzüket basztak megtakarítani, mert helyette hülyeségeket vettek? Te fogod őket eltartani? Vagy a te gyereked?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 17:58:49

@PannonBoy:

"A MANYUP-ba nem a tagoknak kell(ene) befizetni, hanem a munkáltatónak."

És miért NEM fizetnek?

Nos?

A manyup-tagok legalább 30%-a után NINCS befizetés!

Ki fogja őket öreg korukban eltartani? Te?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:01:16

@sanyix:

"lehet hogy félreteszik a százalékot, csak nem oda ahol"

KÖTELEZŐ a manyup-ba félretenni. Ezt ők vállalták, amikor rinyáltak, hogy nekik a manyup kell.

Miért nem teszik félre?

Ki fogja őket eltartani, ha elbasszák az öreg korukra megtakarítandó pénzüket?

PannonBoy 2014.11.22. 18:01:28

@polyvinyl: Igen, de ezt a BRUTTÓ bérből kell megtenni és nem a nettóból!
A nettó bérből persze még lehet pluszban önkéntes MANYUP-ba fizetni.

Azt nem érted, hogy a kötelező nyugdíjjárulék az államkasszához lett irányítva a MANYUP helyett.
A nettó bérből meg miért fizetne a munkavállaló a MANYUP-ba?

PannonBoy 2014.11.22. 18:03:45

@polyvinyl: Azért nincs utánuk befizetés, mert a munkáltatótól érkező MANYUP befizetéseket az állam átirányította magához.
Korábban ez nagyon jól működött. De így a MANYUP számla nem gyarapodik számottevően, max. stagnál.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:04:04

@gtri:

" Ha mindenki fizet, akkor is hoznának majd egy olyan szabályt, hogy elvehessék a pénzünket."

Jelenleg az a helyzet, hogy a manyup-tagok LEGALÁBB EGYHARMADA nem fizet. Vagy még többen se fizetnek.

Ki fogja őket öreg korukban eltartani?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:06:58

@gtri:

"Oldják meg úgy a problémát, hogy adják nekünk a pénzt, amit kötelező olyan számlára tennünk, ahonnan 65 éves korunkig nem vehetünk fel egy fillért sem. "

Értsd már meg: jelenleg a manyup-tagok LEGALÁBB egyharmada NEM teszi félre öreg korára a törvényben előírt pénzt.

Tökmindegy, hogy milyen számlára kellene fizetniük!

NEM fizetnek!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:08:45

@PannonBoy:

"Azért nincs utánuk befizetés, mert a munkáltatótól érkező MANYUP befizetéseket az állam átirányította magához."

NEM irányította át.

Kivlov 2014.11.22. 18:09:28

@Orbán Mutyin:
muhahahaha, max anyád után.

komplikato 2014.11.22. 18:11:30

@polyvinyl: Egyik sem igaz, kb. 18 hónapig bizony a MANYUPBA menő befizetéseket az állam bácsi eltérítette, a Manyup nem kapta meg, de az állami nyugdíj alap sem. Kérdezni meg nem illik hova tették. Több biztosítóssal is beszéltem, és a kérdéses időszakban nem kapta meg egyik pénztár sem a pénzt!

PannonBoy 2014.11.22. 18:11:52

@polyvinyl:

Neked meg azt kellene megértened, hogy az a 30% ugyanúgy fizet, az állam felé nyugdíjjárulékot, persze, hogy a MANYUP-ba nem fog fizetni, mert az már dupla fizetés lenne.

Persze jól befenyítették a MANYUP tagokat, hogyha nem lépnek át az állami rendszerbe, akkor nem kapnak állami nyugdíjat.

De egyáltalán mi garantálja az állami nyugdíjakat? Hogyan biztosítják, hogy arányos legyen a nyugdíj a korábbi keresettel (hisz, aki többet keresett, több nyugdíjra jogosult)?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:12:32

@Tudományos libsizmus:

"Kíváncsi vagyok, mit fogtok csinálni, ha sikerül a CIA puccs."

A közeli jövő nagy kérdése, hogy az USA szenátusa jóváhagyja-e az Obama-támogató fogalmatlan hülye média-picsa kiküldetését a budapesti külképviseletre, vagy marad a minden hájjal megkent Mr. Goodfriend.

Ha Mr. Goodfriend marad, az nem jó jel.

PannonBoy 2014.11.22. 18:14:30

@polyvinyl: Ez hazugság, ugyanis átirányította.
Különben miért vérzett ki rengeteg MANYUP?
Épp azért mert nem kaptak befizetést. Csak a nagyok tudtak megmaradni, akik át tudtak tőkét csoportosítani a MANYUP-jukba.
Pedig a MANYUP rendszer nyereséges volt!

komplikato 2014.11.22. 18:16:12

@polyvinyl: "Ha Mr. Goodfriend marad, az nem jó jel."

OFF: Ugye tudod, hogy VAN petíció ő legyen nagykövet? :D
És elég sokan aláírták ...

PannonBoy 2014.11.22. 18:16:22

Elvették a fiatalok jövőjét!
Két lehetőség maradt: vagy megdönteni a jelenlegi hatalmat vagy elhagyni az országot!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:17:16

@PannonBoy:

"Neked meg azt kellene megértened, hogy az a 30% ugyanúgy fizet, az állam felé nyugdíjjárulékot, persze, hogy a MANYUP-ba nem fog fizetni, mert az már dupla fizetés lenne."

Ostoba vagy.

Egyféle jogcímen csak egyféle számlára kell fizetni.

Vagy az állami pénztárba, vagy a manyup-ba. Ugyanazt a %-ot kétfelé NEM KELL.

Teljesen hülye vagy, netán engem nézel hülyének?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.11.22. 18:19:23

@polyvinyl: "NEM irányította át." - tök mindegy, hogy nevezed. Manyup-tag vagyok, ugyanazt levonják tőlem is, mint azoktól, akik visszaléptek, és az állami nagy kalapba megy. Három éve ez a törvény.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:19:27

@komplikato:

"OFF: Ugye tudod, hogy VAN petíció ő legyen nagykövet? :D
És elég sokan aláírták .."

Nem tudom, és nem is érdekelnek az efféle ügybuzgó netes hülyeségek :)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:21:23

@timargabor:

"Három éve ez a törvény."

Linkelnéd azt a törvényt, ami szerint a manyup-tagoknak az állam felé a 2%-on felül a manyup-tagsági 8%-ot is be kell fizetni?

PannonBoy 2014.11.22. 18:23:19

@polyvinyl:
Igen, pontosan téged nézlek hülyének.
Ugyanis nem megy a szövegértés.
Pont azt mondtam, hogy nem fog két helyre fizetni.
A munkáltató ugyanis befizeti az állam felé a nyugdíjhozzájárulást. Így a MANYUP-ba már nem fizet.

Tehát, akkor teljesen jogtalan a számonkérés, hogy az a 30% miért nem fizet a MANYUP-nak.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:23:33

@PannonBoy:

"Két lehetőség maradt: vagy megdönteni a jelenlegi hatalmat vagy elhagyni az országot!"

Szerintem csak egy lehetőséged maradt, a három, zsinórban elveszített választás után :D

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:24:51

@PannonBoy:

"A munkáltató ugyanis befizeti az állam felé a nyugdíjhozzájárulást. Így a MANYUP-ba már nem fizet."

Akkor talán a munkáltatóddal kéne lemeccselni, hogy 2%-ot az államnak, 8%-ot meg a manyup-ba fizessen.

komplikato 2014.11.22. 18:26:02

@timargabor: Na, erről én lemaradtam, azért írtam fentebb 18 hónapot, mert akkor amikor erről beszéltem érintettekkel, még annyi ideje ment a dolog, nem tudtam, hogy végtelen ciklusba került, pláne azt törvény volt róla. :(

Tudományos libsizmus 2014.11.22. 18:26:16

@komplikato:
Ezt nem mondod komolyan. Kik írták azt alá?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.11.22. 18:26:47

@polyvinyl: kezdetben ez úgy volt, hogy a nyugdíjjárulékot levonták, és a negyede ment a magánpénztárhoz, a háromnegyed meg az államiba. A kezdőszabály az volt, hogy a magán részaránya majd nő, az államié csökken.

Ki is egészíthetted (többlet-befizetéssel) a magánba utalt részt. Én évekig ezt tettem, és meg is bántam, mert a pénz ugyan ott van, de tartok tőle, hogy azt is ellopják, pedig azt gyakorlatilag az adózott és járulékozott jövedelmemből tettem bele.

Aztán jött 98-ban Orbán, és maradt az 1/4-3/4 szabály. Aztán jöttek a szocik, és továbbra is ez maradt.

2011 óta minden levonás az államiba megy. Betehetsz a manyupba is, te magad, átutalással, DE EZ AZ ÁLLAMI NYUGDÍJJÁRULÉKON FELÜL VAN. Ennek a többlet-befizetésnek a tagok 70%-ánál való meglétét teszi most alapkövetelménnyé a kormányjavaslat, pedig túl sok köze az államnak ehhez a jogviszonyhoz már nincs.

PannonBoy 2014.11.22. 18:26:59

@timargabor: Igen, pontosan jól mondod.
Nekem sem növekszik a MANYUP számlám, mert az államhoz vándorol az a befizetés.
Ráadásul be vagyunk fenyítve, hogy állami nyugdíjat viszont nem kapunk.
De aki pályakezdőként lépett be a MANYUP-ba és még nincs rajta nagy összeg, viszont nem lépett át az államiba, azokkal mi lesz?

komplikato 2014.11.22. 18:34:07

@Tudományos libsizmus: De, valódi, viszont én érdektelenség okán nem néztem utána pontosan, ha rákeresel biztos megleled hányan támogatták. Nem hiszem, hogy nekem bele kéne szólnom ki a nagykövet és azt sem, hogy azért mert jó a humora az emberkének egyből alkalmas nagykövetnek. A többi dologhoz meg szvsz amivel egyik oldal vádolta, másik oldal istenítette meg igaziból semmi köze nem volt, annyit mondott és tett ami a munkájához tartozott. Ezért nem kell szenté avatni. Persze az is vicc, amikor a szavahihetőségéről vitáznak, miközben csak tolmácsolta a kormánya és más szervek véleményét. De ez OFF:

ob.szerver 2014.11.22. 18:37:40

A tagok azért nem fizetnek be a pénztárakba, mert a maffiarezsim 4 év óta szabotálja azoknak a jogszabályoknak a kiadását, amelyek a kifizetéseket szabályoznák. Senki sem teszi be a pénzét egy olyan helyre, ahonnan nem tudja, hogy hogyan fog ismét hozzájutni. Most a befizetők kis számára hivatkozva akarják megszüntetni őket, és akarják ellopni a nyugdíjvagyon maradékát is.

A helyzet paralel a szupermarketekkel. A nyakukba zúdítanak egy 60-szorosára emelt adót, és ha két éven keresztül veszteségesek, akkor bezárják őket. A piacot átjátsszák a maffia részét képező CBA-nak, akik majd kifejezik a hálájukat a jótevőiknek.

Semmi rendkívüli. Csak a szokásos történetek egy olyan országból, ahol a szervezett bűnözés került hatalomra.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:47:06

@ob.szerver:

"a maffiarezsim 4 év óta szabotálja azoknak a jogszabályoknak a kiadását, amelyek a kifizetéseket szabályoznák"

Ezt hogy érted?

Vannak elfogadásra váró törvénytervezetek.

Vannak elfogadott, hatályos törvények.

Olyanok, hogy "nem kiadott jogszabályok", olyanok nincsenek :)))

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:49:56

@ob.szerver:

"A tagok azért nem fizetnek be a pénztárakba, mert"

Tehát a tagoknak a jelenleg hatályos jogszabályok szerint be KELLENE a manyup-ba fizetni a pénzt.

Ám ők ezt nem teszik. Inkább lapostévét meg okostelefont vesznek belőle.

Szerintem jól seggbe kéne rúgni őket a törvényszegésért.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.11.22. 18:50:13

@polyvinyl: bocs, csak eddig tartott, amíg nem jogászként kiszedtem a katyvaszból. Ez itt a sztori első fele:

www.complex.hu/kzldat/t1000101.htm/t1000101.htm

Ennek alapján 2010 vége és 2011 vége közt már minden az államhoz ment. Ez a 2. paragrafus.

Keresem még a ma hatályost (segíthetsz Te is a complex honlapon...), mert itt némi kavar jött. Először az volt a sztori, hogy a teljes 10% magánba mehet, és nem kapsz állami nyugdíjat a 2011 vége utáni időszakra. Végül azonban meghosszabbították az egy éves szabályt, azzal a könnyítéssel, hogy 2011 utánra full állami nyugdíjat kapsz.

Krisz11 2014.11.22. 18:54:50

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Látom nagyon zokon vetted, hogy multkor meggyóntattalak a buta érvelésed miatt.

Bereznay 2014.11.22. 18:55:31

@komplikato:

Tökéletes. (És milyen ritka!)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 18:56:05

@timargabor:

Én ebben nem látom azt leírva, hogy a manyup-tagnak a manyup-pénztárba utalt összeget az állami pénztárba is be kellene fizetni.

Te melyik sorban olvastad ezt?

Az igazi Trebics 2014.11.22. 18:57:17

@polyvinyl: 2010. évi CI. törvény
a magán-nyugdíjpénztári befizetésekhez kapcsolódó törvénymódosításokról

1. § A társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Tbj.) 19. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A 2010. november 1-je és 2011. december 31-e közötti időszakban esedékes, a magán-nyugdíjpénztári tag után fizetendő nyugdíjjárulék mértéke – a (2) bekezdés b) pontjában foglaltaktól eltérően – 9,5 százalék.”
2. § A Tbj. 33. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A 2010. november 1-je és 2011. december 31-e közötti időszakban esedékes tagdíj mértéke – az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően – 0 százalék.”

Ezt megelőzően 1,5 % volt a tag után fizetendő járulék mértéke (az állam felé) és 8 % a tagdíj (a manyup felé), amit a munkáltató vont le a bruttó bérből.

Jelenleg 10% nyugdíjjárulékot vonnak mindenkitől, a manyup tagoktól is.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.11.22. 18:57:53

@polyvinyl: és akkor itt a mai:

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100194.TV

42. paragrafus (2)

"...Természetes személy nyugellátás fedezetére, törvényi kötelezettség alapján fizetett járuléka kizárólag a Nyugdíjbiztosítási Alapot illeti meg."

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 19:01:10

@timargabor:

Ez az állami nyugdíjakra vonatkozik.

Mi meg a manyup-befizetésekről beszélünk.

Jogszabályokat nem lehet ám ilyen montázs-technikával értelmezni, hogy innen-onnan kirángatsz paragrafusokat, amik LÁTSZÓLAG téged igazolnak, valójában, ÖSSZEFÜGGÉSEIKBEN viszont nem.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.22. 19:03:29

@Az igazi Trebics:

"Jelenleg 10% nyugdíjjárulékot vonnak mindenkitől, a manyup tagoktól is."

Ez világos.

Amiből a manyup-tagok esetében 2%-ot kap az állami pénztár, a többi a manyup-é.

PannonBoy 2014.11.22. 19:05:01

@polyvinyl:
Olvasd már végig rendesen a 42. paragrafust!
A kedvedért bemásolom neked:

"42. § (1) Az állami nyugdíjak kifizetésének fedezetét a Nyugdíjbiztosítási Alap biztosítja.
(2) A Nyugdíjbiztosítási Alap bevételeit a befizetett nyugdíjjárulékok, a foglalkoztatók által e célra fizetett közterhek, a központi költségvetésből biztosított források és a törvényben meghatározott egyéb bevételek képezik. Természetes személy nyugellátás fedezetére, törvényi kötelezettség alapján fizetett járuléka kizárólag a Nyugdíjbiztosítási Alapot illeti meg."

Ez alapján @timargabor -nak van igaza.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.11.22. 19:06:43

@polyvinyl: Nem. Ez MINDENKIRE vonatkozik. Mindenki természetes személy.

Sajnos a montázs-technikát nem én találtam fel, hanem az állam (még csak nem is a Fidesz, ez korábban is így volt, legfeljebb tőlük egy ideig más színvonalat vártam). Tehát a vonatkozó rendelkezések egy része célirányos törvényekben van, a másik alkotmánybírósági döntést megelőző salátákban, a harmadik meg költségvetési és államháztartási törvényekben, de akár a vízközműveket módosító jogszabályban is (!) Ez a magyar jogrend (régóta...) és nem könnyíti meg a laikus felhasználó dolgát, pedig talán fogyasztóként megérdemelnénk.

PannonBoy 2014.11.22. 19:11:44

@polyvinyl: Szó volt annak idején, hogy az állami rendszerben lesznek egyéni számlák?
Azok most hol vannak? Mert én nem látom.
Ja, hogy végülis mindenki pénze az olvasztótégelybe kerül, így világos!

Az igazi Trebics 2014.11.22. 19:28:48

@polyvinyl: "Jelenleg 10% nyugdíjjárulékot vonnak mindenkitől, a manyup tagoktól is. Amiből a manyup-tagok esetében 2%-ot kap az állami pénztár, a többi a manyup-é."

Nem figyeltél. Ami az államiba megy, az nyugdíjjárulék. Ami a manyupba, az tagdíj. A 10% teljes egészében az államhoz megy.

amit még megtehetsz 2014.11.22. 19:37:34

Hová tették a 3000 milliárdot amit be kellett volna tenni a nyugdíjkasszába???? Ez színtiszta lopás.
És azzal senki nem foglalkozik h a nemzeti parkokat is kiárusítják a haveroknak.Viszlát Bükki Nemzeti Park-tarvágás. Hát ennyire szarul megy?Mindent le kell nyúlni. Miért ennyire dilettáns ez a csapat? Legalább lopnának ügyesebben, nem ennyire arrogánsan.

agyamputáltak 2014.11.22. 19:50:58

@polyvinyl: te tényleg ennyire segghülye vagy a témában és idejössz trollkodni? :-D

kamerasmobil 2014.11.22. 19:59:22

@timargabor: Vagjatok mar ki a francba ezeket a hivatasos fidesz trollokat. Tok egyertelmuen azert kuldtek ki oket hogy mindenhol ellehetetlenitsek az ertelmes beszelgetest a mar huszadszor megcafolt hulyesegeikkel. Szabotorok.

BiG74 Bodri 2014.11.22. 20:09:25

@polyvinyl:
"És ha ez így van, akkor miért is az Orbán a hibás abban, hogy a MANYUP-tagok elsunnyogják a saját nyugdíjas éveikre félrerakandó pénzt?"

Bassza meg én nyugdíjpénztár tag maradtam. Pénztárt is kellett váltanom hozzá. Maradtam, mert aljas tetű hazugság áradattal akarták elvenni. De 2014 -ig nem fizettem be többet, mert a fityiszes rablóbandának nem hiszek. Gondoltam 2014 -től folytatom, (addig tőzsdézek a pénzzel inkább) oszt láss csodát tőzsdézhetek tovább.
Ebben az országban lassan már a bankszámlád sem biztos, úgyhogy coki azzal a sunnyogással makogi.

BiG74 Bodri 2014.11.22. 20:13:25

@polyvinyl:
""Azért nincs utánuk befizetés, mert a munkáltatótól érkező MANYUP befizetéseket az állam átirányította magához."

NEM irányította át. "

Nem hát terpentin szájú, miért hazudsz ennyire látványosan?

gtri 2014.11.22. 20:55:58

@Orbán Mutyin:
Egyetértek. Minden legális módon jeleznünk kell, hogy tiltakozunk a kirablásunk ellen. Ehhez még hozzájön, hogy jogi úton is támadást kell indítanunk a rablás megakadályozására vagy a kártérítésünkre.

gtri 2014.11.22. 20:57:43

@Tudományos libsizmus:
A NER-ben a legnagyobb bűn, ha az, akit ki akarnak rabolni, tiltakozik a kirablása ellen. :) Sajnálom, mi nem vagyunk szolgák, hallatni fogjuk a hangunkat. A magántulajdonomat nem veszik el a kormány és oligarchái.

Még egyszer leírom: MAGÁNTULAJDON, ahhoz az államnak semmi köze

gtri 2014.11.22. 20:59:09

@polyvinyl:

Egyszer már nyilatkoztunk. Kijelentetük, hogy nem akarjuk, hogy az állam (a jó kis Fideszes "jólteljesítők") rátegyék a mancsukat a magántulajdonunkra. Kéretik tiszteletben tartani, amit egyszer már megmondtam: a magántulajdonom az enyém és nem másé.

Ha kell egyenként kérdezzék meg, hogy ki mit akar. Ha valaki úgy gondolja, hogy át akar lépni az állami rendszerbe, akkor léphessen át. Aki át akarja vinni egy önkéntes nyugdíjpénztárba, akkor vihesse át oda. Aki pedig egy saját számlára kéri, ahonnan a nyugdíjkorhatár betöltéséig nem vehet fel pénzt, csak befizethet a számlára, tehesse azt.

gtri 2014.11.22. 21:01:53

@polyvinyl:
Mint mondtam már, ez nem ok a magántulajdon elvételére. Nyilatkoztunk, hogy csak 75%-ban kérünk az állam "gondoskodásából". Mit nem lehet ezen érteni? Az állam (illetve helyesebben a Fidesz) enyves kezű képviselői ne nyúljanak a MAGÁNTULAJDONUNKHOZ.

Még egyszer leírom: A törvényből ki kell kerüljön, hogy az állam valaha is ráteheti a kezét a pénzünkre. Írják bele, hogy átvihetjük önkéntes pénztárba vagy saját, a nyugdíjkorhatárig "kifelé zárolt" számlára, amelyre befizethetünk, de csak a nyugdíjkorhatár betöltése után vehetjük fel róla a pénzt. DE AZ NEM LEHET BENNE, HOGY AZ ÁLLAM VALAHA IS HOZZÁFÉRJEN!

De ugye a cél éppen ez! A költségvetést kell foltozgatni, mert alig teljesítik a hiánycélt, ha pedig túllépik, akkor leállnak az EU-s támogatások. Pedig már a szájukban érzik az évi 1700 millird forint ízét a Mr.5, Mr.10, Mr.15. és Mr.20%-os urak. :)

dont be such a jew 2014.11.22. 21:14:39

@gtri: Mint mondtam már, ez nem ok a magántulajdon elvételére. Nyilatkoztunk, hogy csak 75%-ban kérünk az állam "gondoskodásából". Mit nem lehet ezen érteni? Az állam (illetve helyesebben a Fidesz) enyves kezű képviselői ne nyúljanak a MAGÁNTULAJDONUNKHOZ.

Csak akkor nyilatkozhatol, ha ez csak téged érint. De minthogy a járulékod nem a tied, hanem a mai nyugdíjasoké, nem rendelkezhetsz vele, a 25%-ával se.

Mit gondolsz honnan szedik be a hiányzó 25%-ot? Kölcsönt vesznek fel rá, kamatra.

A biznisz zseni ballib kormány a kamtos hitellel(államadósság plusz) is a bankok zsebét tömte, meg a manyup kicsatornázással is(versenymentes kötelező manyup). Igazi ballib független szakértői húzás volt.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.11.22. 21:22:43

@dont be such a jew: ezt már fentebb körbejártuk. A ma is hatályos törvény szerint (link a posztban) a manyup-megtakarítás a tagok magántulajdona.

Ennek bármely minősítése már politikai vélemény, amely természetesen mindenkinél különböző.

gtri 2014.11.22. 21:31:56

@polyvinyl:

Tudom értelmezni a bérpapíromat. Feketén-fehéren ott van rajta a 10%-os levonás (a bruttó bér 10%-a), amelyből SEMMI nem jelenik meg a magánnyugdíjpénztári számlámon. Teljes egészében az államhoz kerül.

Általában jól kereső és TELJES EGÉSZÉBEN bejelentett fizetésű emberek vagyunk. Ehhez az kellett, hogy tanuljunk és legyen valami kis eszünk. Tudjuk értelmezni a bérpapírunkat és azt is tudjuk ellenőrizni, hogy az ott szereplő nyugdíjjárulék a manánnyugdíjpénztári számlánkra érkezik vagy sem. A 10%-os nyugdíjjárulékunkból 0 Ft érkezik a manánnyugdíjpénztári számlánkra, minden forint az állami nyugdíjalapba kerül. :)

gtri 2014.11.22. 21:41:06

@dont be such a jew:

Szóval nem volt nyilatkozat? Nem mentem be a nyugdíjbiztosítóhoz? Nem írtam alá a papírt? :)

Ez bizony mind megtörtént. Még a Fidesz-es urak is érezték, hogy nem vehetik el csak úgy 3,1 millió ember magántulajdonát. Kitalálták, hogy nyilatkozni kell és aki ezt nem teszi, az automatikusan átkerül az állami rendszerbe. 3 millióan nem nyilatkoztak, tehát automatikusan átkerültek az állami rendszerbe.

Én viszont nyilatkoztam. Most meg be akarja magyarázni, hogy a Fidesz kormány és a parlament által hozott törvény "sz..t sem ért"? :)
Nagyapámnak is megmagyarázták a TSZ-esítés idején, hogy a földje nem az övé. Velem nem teszik ugyanezt a mostani "urak".

Nyilatkoztam és ami az enyém az az enyém. MAGÁNTULAJDON

Majd a jogi harc végén meglátjuk, hogy kinek van igaza!

gtri 2014.11.22. 21:42:40

@timargabor:
Minden jogi megoldás érdekel. Itt csak a kemény jogi harc segíthet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.22. 21:46:00

@Larry Silverstein: Dögölj meg, méghozzá úgy, hogy fájjon!

sanyix 2014.11.22. 21:56:27

@polyvinyl: Nem bírod felfogni hogy senki sem fogja eltartani őket akkor is ha befizeti? Az elvtársaid ellopták elbaszták a jelenlegi fiatal generáció nyugdíjra valóját, ezt mindenki tudja.

Tahó Sandokan 2014.11.23. 09:26:03

@polyvinyl: Megpróbálok finoman fogalmazni: Menj a picsába te arrogáns faszhúgyparaszt. Te lennél az első, aki élvezettel venné el a megtakarítását másnak. Te lennél az első, aki önként jelentkezne egy rákosi style padlássöprésnél. Te lennél az első, aki őrizné a gulágot. Te lennél az első, aki kérdés nélkül kínozna meg akár nőket és gyerekeket is, csak azért mert a rendszer nekik nem tetszik.

Konkrétan veszélyes vagy. Ha itt kialakul egy kemény diktatúra nem kizárt, hogy hozzád kerülök kínzásra, ne csodálkozz majd, ha szemen köplek te szenny.

rhubarbjelly 2014.11.23. 12:14:24

@polyvinyl: fejezd már be, 2012. márciusa óta NEM kötelező befizetni.
"a magánnyugdíjpénztári tagdíj kötelező jellege megszűnik. Ez azt jelenti, hogy a magánnyugdíjpénztári megtakarítása növeléséről minden magánnyugdíjpénztár-tagnak önmagának kell majd gondoskodnia, és önkéntesen vállalt mértékben fizetnie a tagdíjat. (A magánnyugdíjpénztári tagdíjbefizetés hasonlóan működik a továbbiakban, mint egy önkéntes nyugdíjpénztári számlára történő befizetés.) Pénztárunknál az egységes tagdíj mértéke 0 Ft."

félázsiai nagymagyar 2014.11.23. 15:05:33

@agyamputáltak: a fideszfanoknál ez alapkövetelmény...

félázsiai nagymagyar 2014.11.23. 15:11:54

@Tahó Sandokan: Bár mélységesen egyetértek veled, elsősorban azt kéne már megtanulni, h a trollokat nem szabad etetni és akkor éhenhalnak!!!
Egy, de legfeljebb két hozzászólásból lehet látni ki a troll...
Különösen az a "szép", amikor követelik a másiktól, h adjanak linket xz-hoz. Dolgoztatják a másikat, szivatják, majd 2 szóval elárulják, h bele nem olvastak volna...
Mindenki fontolja meg, h értékes idejét, energiáját rájuk pazarolja-e.

PannonBoy 2014.11.23. 17:52:03

@sanyix: Pontosan úgy, ahogy mondod.
Fiatalként mélységesen felháborít, hogy a mi jövőnket kidobták az ablakon. Azt furcsállom, hogy a fiatalok miért nem parancsoltak megálljt, amikor ezt a törvényt elfogadták. Akkor kellett volna elkergetni ezeket, amikor még a pénz megvolt.
Mostanra már nincs sehol az a pénz.

Tyreo 2014.11.24. 21:55:43

@timargabor: ezt amúgy érdemes lenne leírni külön bejegyzésben, mert egy csomót kerestem mire ezt megtaláltam nálad leírva ilyen egyértelműen.
süti beállítások módosítása