A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A manyup-hazugság tanulságai

2012.07.31. 10:10 timargabor

A tegnapi után most megint olyan Véleményvezér-továbbértelmező poszt lesz ez, de megint olyan a téma. A nyugdíj-einstand különböző aspektusaival többször foglalkoztunk már, a tegnapi fejlemények azonban zárják a sztorit a kormány oldaláról, itt az idő levonni a tanulságokat.

Mi is történt? 2010 végén a Fidesz és a kormány azt üzente a magánnyugdíjpénztári tagoknak: lépjetek vissza az állami rendszerbe, és nem mellesleg: adjátok be a közösbe a felhalmozott megtakarításaitokat. Mert ha nem, majd nem kaptok állami nyugdíjat a tényleges befizetéseitek után sem, egyébként meg ha az tetszik nektek, hogy van egyéni számla, ahol látjátok majd, mit fizettetek be, hát jó, csinálunk. Fedezet nem lesz ugyan mögötte, de miért ne?

Korbács és mézesmadzag, igen. A korbácsot tavaly, év végén, az ez ügyben is nagyon határozatlan Alkotmánybíróság szándékainak kiszivárgásakor (meg a manyup-rendszerbe utalás eltörlésekor!) letette a kormány: igen, kapunk állami nyugdíjat. Most meg közlik azt is, hogy coki nektek, kedves visszalépők, nem lesz egyéni számla. Érdemi indoklás nincs. Végtére is mindkettő megtehető lépés technikailag, a pénz besöpörve, forradalom nincs, a Kossuth téren sem gyülekeznek a csalódott népek. És hát a nyugdíjvédelmi megbízottat is suttyomban és nagy csendben képezzük át közgépvédelmi megbízottra, nem kell közönség hozzá, nincs itt semmi látnivaló.

Azért három következtetést vonjunk le:

  1. Ekkora betűkkel még nem írták ki a NER cégérére, hogy "hazudtunk reggel, éjjel meg este". Pedig most pontosan ez történt.
  2. Vajon a kb. 3 millió volt magánnyugdíjpénztári tag közül az a pár százezer, akinek ez tétel (és, jaj de csúnya leszek: aki érti is, miről van szó...) indíthat pert megtévesztés miatt? Akik jogfenntartó nyilatkozatot tettek, azok szinte biztosan, a megtévesztés fennállni látszik...
  3. És ez a lényeg: bebizonyosodott, hogy a Fidesz és a kormány zsarolása esetén az ellenállás, az akár névvel-aláírással vállalt más vélemény a jó stratégia!


Éljünk hát vele.

Egyetértesz? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

233 komment · 4 trackback

Címkék: fidesz magánnyugdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr674688203

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Manyup - most már biztos: hülyére vett ország vagyunk 2012.07.31. 12:31:38

Két hónappal ezelőtt ugyan még nem volt teljesen tiszta a kép, de már akkor is világosan látszott: 2.8 millió megzsarolt manyup-tag szívhatja majd a fogát, illetve verheti fejét a falba, amiért hülyére vették. Mégis 100 százalékban megmarad a nyugdíjjo...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.07.31. 12:28:10

Unortodox gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata s...

Trackback: Paranoid téveszméket feltételez Orbánnál az ex-fideszes Fodor Gábor 2012.07.31. 12:17:39

Képzelt ellenségek, rettegő bizalmasok, az ellenállás megtorlása – a Fidesz alapítói közül nem Orbán az első, akin az elmebaj jeleit véli felfedezni a környezete. Fodor Gábor kijelentéseire azért érdemes odafigyelni, mert a Fidesz alapító tagjaké...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Friedman 2012.07.31. 14:17:57

@Kőmíves Kelemen: És külföldön végzed a munkát? A céged külföldről szerzi a bevételt? ÁFA? Ezeket nem provokációból kérdezem, hanem érdeklődésből.

morbiczer 2012.07.31. 14:20:48

@Imadom a trapistát: Mert az EU penzek elosztasa jelentos mertekben nem Magyarorszagon dol el?

Szerinted Brusszelben talalta ki valaki, hogy Felcsutra kell stadion?

Táskás Tóni 2012.07.31. 14:20:51

@Imadom a trapistát: Azért ez a propaganda szöveg már a kádári időket idézi....Hanyatló nyugat, forradalom, gyorsnaszád ...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.07.31. 14:21:58

@Friedman:
"És külföldön végzed a munkát?" Részben. Külföldi ügyfeleknél sikerült kivivnom azt a szintet, hogy nekik édesmindegy honnan dolgozok. (látványtervezés, épitészeti tervek)

"A céged külföldről szerzi a bevételt?" Részben. A magyar ügyfelek nem biznak a külföldi cégekben, igy itthonról kevés cég ad munkát a külföldi cégünknek, ezeket az itthon megmaradt céggel szerződjük le.

"ÁFA?" Még nem vagyunk áfa körösek a külföldi céggel.

Kurgán 2012.07.31. 14:22:28

@Imadom a trapistát: Belenéztél a cikkbe, vagy csak a címet olvastad? Azért bővül a foglalkoztatás, mert nő a közmunkások száma, a magáncégek meg részmunkaidőben foglalkoztatnak. Egy nyolc órás állás helyett a két négy órás már két foglalkoztatottnak minősül. Nagy játék a számokkal, ennyi az egész, nem bővül itt semmi.

Imadom a trapistát 2012.07.31. 14:22:59

@morbiczer:

Igazság szerint nem tudom. Szerinted Orbán dönti el azt is? Én akkor sem fogadom el, hogy csak az ő érdeme a stadion!

Más f.szával könnyű a csalánt verni!

Imadom a trapistát 2012.07.31. 14:24:04

@Táskás Tóni:

"Azért ez a propaganda szöveg már a kádári időket idézi.."

Mely hatalom szövegét szeretted?

Imadom a trapistát 2012.07.31. 14:25:26

@Kurgán:

"Belenéztél a cikkbe, vagy csak a címet olvastad? Azért bővül a foglalkoztatás, mert nő a közmunkások száma, a magáncégek meg részmunkaidőben foglalkoztatnak. Egy nyolc órás állás helyett a két négy órás már két foglalkoztatottnak minősül."

Végigolvastam, semmi ilyet nem ír.

reccs 2012.07.31. 14:25:46

@Imadom a trapistát: Persze, de azzal az EU nem foglalkozik, hogy miért stadiont akar Magyarország, miért nem iskolát, uszodát, játszóteret, faiskolát, SZTK-t, akármit. Úgy gondolják, hogy azt itt jobban tudják, hogy mire van szükség, ha valami nem teljes baromság és van rá, akkor támogatják. Ezért nyilván nem Orbán fizeti, de neki a legnagyobb a befolyása.

hümhüm 2012.07.31. 14:28:28

Ó, ti, a manyupon még mindig érzelemdúsan tipródók...!
Ébredjetek már fel!
1. A manyup befizetésekre vonatkozó jogszabályt a törvényhozásnak joga volt módosítani. Abszolút. A törvényhozás alkotta a manyup jogszabályt 1997-ben, az ő joga bármikor módosítani. Arra is joga volt, hogy úgy módosítsa, hogy az előírt levont járulékokból egy fillér befizetés sem mehet a manyupokba.
2. Ha a manyup alapokba nem fizetsz tagdíjat, akkor a pénztár az idő múlásával szép lassan elfogyasztja az addigi befizetéseidet. Ha fizetsz annyit, amennyit a pénztár előír, akkor van esélyed, hogy megmarad az addigi befizetésed. Ezt most is megteheted, ha még manyup tag vagy. Hogy pozitív lesz-e az egyenleg, vagy nem, az majd évtizedek múlva derül ki, amikor nyugdíjba mész.
3. Arra az időre, amíg a manyup-ba mentek a járulékok, az államtól csak az állami nyugdíj 75%-át kaphatod. Ez volt a kezdeti játékszabály is. Ha visszaléptél, és bevitted az állami nyugdíjalapba az addigi befizetéseidet, akkor természetesen teljes összegű állami nyugdíj illet meg. Ha nem léptél vissza, akkor is arra az időre, amíg a járulékokat a manyupba nyomtad, csak 75%-ot kapsz az államtól. Az azt követő időre már teljes jogú nyugdíj illet meg.
4. Ha történetesen a manyupokban felhalmozott tagdíjbefizetéseket senki nem tette volna át az állami nyugdíjalapba, akkor igen nagy szarban lennénk, míg a manyup tagok egyáltalán nem lennének jobb helyzetben.
5. Ne ökörködjetek az egyéni számlával.. Tudjátok egyáltalán, mit beszéltek? Senki nem ígért olyat, hogy a manyupból áthozott felhalmozás úgy fog működni az állami nyugdíjalapban, mint a manyupban. Arról volt szó, hogy a járulékbefizetéseket személyhez rendelt módon tartják nyilván (ez lenne az "egyéni számla").
Ez már elvileg 1993 óta így van, kisebb-nagyobb adatrögzítési hibával. Mit gondoltok, mi alapján kap nyugdíjat, aki nyugdíjba megy?
Hja, ha tényleg szigorúan csak a befizetések összegével egyező nyugdíjalapja lenne mindenkinek, akkor lenne csak forrongás..!! Egy csomó alacsony járulékot befizető az ivóvízre sem elég nyugdíjat kapna. Most tiszta hawaii van nekik, és ahogy nézem az itteni kommentelők egy részének is.
Adócsalók figyeljetek! Baszki, ne merjetek rálépni az utcánkra, mert azt mi csináltuk. Nehogy mentőt merészeljeteke hívatni, ha rosszul vagytok, mert az csak a mienk. Nehogy merjetek közlekedni az autótokkal az országban, mert minden út, közlekedési lámpa, útszéli jelzőtábla , oszlop, segélyhívó a mienk, és nektek semmi közötök hozzá. Nehogy beadjátok már a gyereketeket az iskolába, óvodába, mert azt mi fizetjük. Nehogy már államilag támogatott felsőfokú képzést akarjatok, mert azt ti nem fizetitek. Eszetekbe ne jusson rendőrt hívni, ha meglopnak vagy kirabolnak benneteket, és még véletlenül se gondoljatok arra, hogy a tűzoltók segítsenek nektek, ha baleset ér vagy kigyullad a házatok, mert ezeket az egyenruhásokat mi fizetjük. Nektek coki. ...és még sorolhatnám, ti barmok.

Ppix 2012.07.31. 14:29:39

@Fue:

"Persze ez a pont másnak máshol lehet."

Eljött ez a pont. Az én országom miniszterelnöke ne vegye ki az ország nevéből a köztársaság szót és ne gondolkodjon a demokrácia helyett más államformában.
Legalább 100 olyan lépésük volt az elmúlt 2 évben, amik együtt már elfogadhatatlanok. Ez nem 1-2 hiba, ez nem nézőpont kérdése. Ez egy maffia, ami hatalomra jutott és módszeresen leépíti a demokráciát.

Imadom a trapistát 2012.07.31. 14:30:08

@reccs:

"Persze, de azzal az EU nem foglalkozik, hogy miért stadiont akar Magyarország, miért nem iskolát, uszodát, játszóteret, faiskolát, SZTK-t, akármit. Úgy gondolják, hogy azt itt jobban tudják, hogy mire van szükség, ha valami nem teljes baromság és van rá, akkor támogatják."

Hát ha így lenne, akkor adják ide adósságcsökkentésre! Hét év alatt 13 ezer milliárd forint jár Magyarországnak. Ezzel lecsökkenhetne az államadósságunk olyan 20-25% környékére.

Előbb megkaptam, hogy naiv vagyok. De szerintem te méginkább az vagy... Sajnos. Pedig jó lenne, ha így is lehetne..

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.07.31. 14:31:29

hehehheee... en es a felagem megtartottuk a zset :) persze nekem sem lesz koszono viszonyban a nyugdijam a befizeteseimhez, de amit most megvedtunk a nyugdijvedotol az jo lesz egy lakasra majd az unokamnak... mert nem hiszem, hogy a 70-t megerem ( addigra nem lesz egeszsegugy sem )

persze a 1.5m minimalberes most jol jart, de 25 ev mulva Ok sem fognak megelni abbol amit akkor a kormany majd ki tud osztani nyugdij gyanant... szerintem OV-t addigra titokban fogjak elhantolni... a legjobban utalt XX. sz-i politikus lesz

Expatblog 2012.07.31. 14:38:42

@AvgDvl: "velem szúrsz ki, és mindenki mással, aki becsülettel befizeti a miattad egyre emelkedő adókat."

Édes jó istenkém, jaj... már általános iskolásokat is alkalmaz az agitprop?

Kurgán 2012.07.31. 14:44:11

@Imadom a trapistát: Mégse olvastad el:
"A közmunka foglalkoztatásnövelő szerepét erősíti az a tény is, hogy év/év alapon a versenyszféra egyre kevesebb munkahelyet tud előállítáni, sőt az év eleje óta tartó csökkenés üteme a legutóbbi statisztika szerint gyorsul. Ráadásul a legutóbbi létszám és kereset gyorsjelentés szerint előző évhez képest 2012. májusában közel 30 ezerrel dolgoztak többen a közfoglalkoztatottként, mint egy évvel ezelőtt, vagyis 104 ezren."

s 2012.07.31. 15:01:12

@timargabor: Egyébként itt megfontolandó szerintem, hogy tisztán pénzügyi pánikkeltésről van -e szó (nem, mert egy kicsit azért én is hagytam a bankban, de a nagy részt kikúrtam onnan), ami tehát a pénzügyi rendszer ellen irányuló támadás lenne a bankpánik által, vagy pedig a jelenlegi politika veszélyességére hívja fel a figyelmet, ami a lakosság pénzügyeire és általában a bankrendszerre is vonatkozik. Erre viszont számos bizonyítokét találunk amúgy is - a manyup ügy mellett itt sorjáznak a kormányzat pénzügyi rendszert gyengítő intézkedései. A kérdés tehát a következő: mikor követünk el nagyobb hibát, ha szólunk, vagy ha némák maradunk. A blog gazdájaként ez a felelősség a tied is, én már eldöntöttem a kérdést, amint láthatod. Viszont nem kívánok senkit veszélybe sodorni azok közül, akik csak annyit tettek, hogy van egy blogjuk. Persze ezt értelmesen is lehetne használni, de semmi nem kötelező.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.31. 15:03:07

@Imadom a trapistát: "Igen, közben már kitárgyaltuk, hogy még is lesz valami! :)"

És még a pilisi szívcsakrát is Alcsútra fogják átvinni! ;)

s 2012.07.31. 15:08:39

@vontod75: simor is egy szikladarabon adóztatta a vagyonát valahol a vasárnap-hétfő vonal közelében, ameddig meg nem győzték, hogy haza kellene hoznia azt a pénzt. Ha magyar vagy, akkor ide fizeted az adódat. Én itt dolgozom, élek, tervezek, tehát ide fizetek. Ezt várom el másoktól is. Ha orbánék elbasszák másra a pénzt, akkor le kell váltani őket. Ha bebetonozták magukat a hatalomba, akkor evvel a betonkockával együtt kell őket bebaszni a Dunába. Adót fizretni viszont kell, mert az a közösségi lét egyik fontos alapja. Ezért nem vagyunk halászó-vadászó-gyüjtögető társadalom, bár ebbe most már egyre kevésbé vagyok biztos.

akakukk 2012.07.31. 15:08:39

Nem azt uzente a Fidesz, mint amit a posztolo irt.
Az orszag megprobalt atterni egy feloszto-kirovo nyugdijrendszerbol egy egyeni megtakaritasosba. Nem sikerult. Mert az atteres alatt hiany keletkezik a nyugdijkasszaban, ugyanis a jelenlegi nyugdijasok nyugdijat ki kell fizetni. MANYUP=1.5 % hiany. Emlekezz vissza, ezzel kezdte az Orban kormany, kerte az EU-t, hogy a MANYUP miatt lehessen 3 helyett 4.5% a hiany. Nem hagytak, 3% kobe van vesve. 1,5%-os hiannyal meg nem tud megelni az orszag a valsag kozepen.
Amig duborgott legalabb a vilaggazdasag, addig megprobaltuk. Sajnos nem ertunk el odaig, hogy a MANYUP kifizetesek miatt csokkenjen a koltsegvetes nyugdijterhe, ezert vissza kellett csinalni. Nem a FIDESZ talalta ki, meg 2009-ben megirta a a Nemzeti Bank a Nepszabadsagban.

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.31. 15:08:48

@Imadom a trapistát:

"Sajnos úgy néz ki, hogy én is a Fideszre fogok szavazni amíg nem látok tőle jobbat, mert sajnos jelenleg az összes többi párt rosszabb, mint a Fidesz."

*

Ne érd be azzal, hogy rájuk szavazol.

Vedd ki a részed önkéntesként a kampányukból! Jelentkezz náluk komment-trollnak :D

s 2012.07.31. 15:12:24

@dr. Bubó: orbán nem érti a magántulajdon lényegét. te nem érted a közösségi lét fogalmát. Ennyi hülyével nem biztos, hogy tudok vitatkozni.

Imadom a trapistát 2012.07.31. 15:15:01

@Kurgán:

Olvastam ezt a részt, és tippem bejött, miszerint ezt próbáltad már az előbb is félremagyarázni. :)

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog21206.pdf

Ebből is lehet ollózgatni neked tetsző (tehát rossz) híreket.

Imadom a trapistát 2012.07.31. 15:17:25

@No_Fidesz_No_Problem:

"Vedd ki a részed önkéntesként a kampányukból! Jelentkezz náluk komment-trollnak"

Azért annyira nem vagyok lelkes. Csak ha valaki hülyeséget ír, arra szoktam kontrázni.

A poszt nyugdíjtémájával kapcsolatban ott van a kommentem a legelején (2. komment). Érdekes módon arra senki nem reagált. Ki is a troll? Nem az, aki minden félmondatában oda lyukad ki, hogy orbánt szidja?

Szevasztok 2012.07.31. 15:22:33

@Imadom a trapistát: "Azt tudtad, hogy a 3000 milliárdos manyup vagyon 80%-a néhány százezer ember nyugdíjszámláján volt? A többségnek csak néhány százezer forint volt, amiből majd csak 4-5ezer forintos nyugdíj jött volna ki?"

És azt tudod, hogy a nagyszerű 1 kulcsos SZJA miatt az adózóknál maradó évi 500 mrd Ft 80%-a az a legfelső 200ezer adózónál marad? Ez átlagosan évi 2 mFt!!! Akkor most kiket is segítettünk?

Imadom a trapistát 2012.07.31. 15:31:50

@Szevasztok:

Mi ez az árukapcsolás? A nyugdíjrendszer változtatásának jóságát lehet önmagában értékelni az szja rendszertől függetlenül.

Egyébként ha összekapcsoljuk a kettőt, igazad van. Aki a legtöbbet vesztett a manyup rendszer megszüntetésével, az nyeri legtöbbet az egykulcsos adóval, és fordítva.

mszp 2012.07.31. 15:36:32

Örömteli hírem van Kedves Barátaim!
Tegnap este kaptam az Ombudsman úr levelét amelyben a rokkant ügyben tett beadványom minden pontját elfogadta s így az alábbiakat állapította meg:
a jelenlegi törvények
- sértik az emberi méltóságot!
- sértik a szociális biztonsághoz való jogot!
- sérti a tisztességes eljáráshoz való jogot!
Szabó Máté úr kéri az Alkotmány Bíróságtól a jelenlegi szabályok megsemmisítésé!
Üdv. Korózs
Mellékelem a sajtótájékoztatóm teljes anyagát is!!!
www.mszp.hu/video/lopkodas_utan_kapkodas
www.mszp.hu/sites/default/files/lopkpodas_utan_kapkodas.pdf

belekotty 2012.07.31. 15:38:20

@Imadom a trapistát: "AZ EGYÉNI SZÁMLÁS NYUGDÍJRENDSZER A TÖBBSÉGNEK NEM ÉRDEKE! Hiszen sok millióan életükben nem dolgoztak, legalábbis nem bejelentve. További millióan minimálbéren vannak. Ezek az emberek SEMMIT nem kapnának egyéni számlás nyugdíjrendszerben!"
- Ez pontosan így van. Lesz nagy sírás rívás amikor megjelennek a kimutatások!

TothLali 2012.07.31. 15:40:01

@Imadom a trapistát: úgy érted: antikommunista, hiszen ellentmond az egyenlősdinek

belekotty 2012.07.31. 15:43:45

@hümhüm: Végre egy értelmes ember!

Achilles 2012.07.31. 15:46:14

Hát ez szörnyűség, de tudok egy megoldást:

Legyen Magyarország az USA 51. tagállama!

www.facebook.com/Magyarorszag51

nyomj egy like-ot!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.07.31. 15:52:43

Gyengébb képességű narancsbolsi hívőknek, csak úgy, emlékeztetésképp...

m.blog.hu/va/vastagbor/image/2012/07/nyugnyil.jpg

s 2012.07.31. 15:59:52

@belekotty: Lesz, lesz. Csak azt nem tudom, ki fog hangosabban nyivákolni, aki jogosan nem kap lófaszt sem, vagy aki csak úgy simán nem kap egy lófaszt sem (bár aktívként fizetett, mint báró csekonics). A legtöbb amit tehetünk, hogy minden megtakarításunkat eltitkoljuk a hatalom elől. Ezt részletesebben nem fejteném ki, mert timargabor már kibaszta innen az ezt taglaló kommentemet, és nem akarom, hogy ebben a hőségben, ilyen páratartalom mellett ennyit kelljen olvasgatnia a blogja biztonsága érdekében.

Szaszy G 2012.07.31. 16:04:29

Emberek!!!
Ne öljétek már egymást ilyen fogyatékos, gerinctelen férgek miatt, mint a "cocik", a fideszesek, az az szdsz-esek, meg a mittudoménkik miatt (idevehetjük a jobbikot is!!!! Tök felesleges!!!
Ezek akkor is lopnak, ha fellázad az egész ország, és elkergetik őket, mert kitatlálnak egy új pártot, vagy haverokkal csináltatnak, hatalomra kerülnek a haverok, aztán lopnak tovább.
A jó kurva anyját mindegyiknek, amelyik kihasználja, hogy a legtöbb ember jelen gazdasági környezetben kiszolgáltatottak, és rá lehet venni őket mindenre. Első körben én sem léptem vissza, aztán idén kénytelen voltam ,erre a reálhozamot sem kapom vissza. Erre mit mondjak? Költsék a kölkük koporsójára? Ugyanmár, attól nem lesz jobb, és attól sem, hogy fikázzuk a politikusokat. Nem a cigóviksitől, meg a gyurcsitól lesz rosszabb, vagy jobb, hanem a komplett világ helyzetétől. Kisemmiznek? Elviszik az összes pénzemet adóba, és éhenhalásra ítélnek öreg koromban? Bárki kerül hatalomra az országban, mi már nem leszünk nyugdíjasok, mert maga az emberiség kiirtja önmagát 2-3 évtizeden belül egy újabb VH-ban. Egyvalami vígasztal: Fiatalabb vagyok a legtöbb politikusnál, és ezáltal elég nagy esélyem van arra, hogy leszarjam a hullájukat/sírjukat egy háború közepén...
De attól még nem lesz nyugdíjam/jobb életem idősebb koromban, mert maga a világ halad nagyon rossz irányban.
Szóval felőlem lopjanak amit/amennyit csak akarnak, csak a személyi szabadságomat hagyják meg, és ne zárjanak börtönbe, tegyenek agymosott idiótává.
EGyébként meg víg napot, és mindenki boldoguljon, ahogy tud, persze minél kisebb mértéken mások kárán ;)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.07.31. 16:07:56

@s:

Raiffeisenbank Nickelsdorf - Deutsch Jahrndorf registrierte Genossenschaft m.b.H.

Közel is van, biztonságban is van a zsé...
A rohad életbe, hogy a labancnál biztonságosabb legyen a pénzünket tartani, mind idehaza!
Bekap6ják kedves népművészeti agyagedény típusú politikusaink!

uzlet.hunvista.info/2012/07/szazmilliard-forintot-menekitettek-kulfoldre-2045787

"Százmilliárd forintot menekítettek külföldre
2012/07/20
A leggazdagabb, privátbanki ügyfelek főleg az év végén vitték ki a pénzüket a bizonytalanság miatt."

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.07.31. 16:12:59

@hümhüm: "ne ökörködjetek az egyéni számlával"

Nem mi kezdtük:
m.cdn.blog.hu/ka/kard/image/pool/egyeniszamla.jpg

hogyaszondja: "garantálni kell az egyéni számlavezetés intézményét az állami nyugdíjrendszerbe átlépő, korábbi kötelező magánnyugdíjpénztári tagoknak", jegyzi: Orbán, Kósa, Lázár, 2010. decemberében.

@akakukk: debizonyhogy, azt üzente. A háttér az volt, amit írsz, a konkrét üzenet viszont pont az, amit a posztban írtam.

@s: köszi, tényleg ez a helyzet.

Démonmac1 2012.07.31. 16:19:40

@Szaszy G: " tegyenek agymosott idiótává"
Arra már nem lesz szükség ahogy nézem :D

Démonmac1 2012.07.31. 16:21:15

@Achilles: Nem bolondok:) csak a probléma lenne ezzel a néppel.

Makkasz 2012.07.31. 16:30:13

@Imadom a trapistát: Nem tudtam hogy a tobbsegnek csak 4-5000 Ft-os nyugdij jott volna a magannyugdij szamlarol, es nem is hiszem el neked.
Kuldj adatot errol legy szives. Ez csak egy hulye lozung.

Megjegyzem, ha ez igaz lenne, akkor sem szabad elfelejteni, hogy a havi 4-5000 Ft plusz is sokkal tobb mint a semmi. Ugye?

rókafogta 2012.07.31. 16:41:19

@Kőmíves Kelemen: Majd közmunkában tervezik ( ötvenezren mindenki otthon saját ceruzával)és közmunkában építik 200.000 ezren talicskával!

rókafogta 2012.07.31. 16:47:41

@Szaszy G: "és ezáltal elég nagy esélyem van arra, hogy leszarjam a hullájukat/sírjukat egy háború közepén..." Oké de mivel fiatalabb vagy te fogsz lőni a háborúban és téged lőnek ők meg akkor is majd csak politikusok lesznek. Szerintem sokkal jobb megoldás elvenni tőlük amit loptak és elzavarni őket a prérire 47 ezerért, az új győzteseket meg teljes népi ellenőrzés alá venni ill. folyamatos ellenőrzés alatt tartani.Ez csak törvénykezés kérdése.

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.07.31. 17:05:44

@Imadom a trapistát:
Erre mondják, hogy (agyament?) fideszes vagy.

dr. Bubó 2012.07.31. 17:06:00

gyerekek ! megvan a pénz !
az elmúlt 60 év összes nyugdíj pénze meglett !
57 000 milliárd van offsórban...
márcsak el kell venni a komcsi-náci fides mafiától...

s 2012.07.31. 17:06:28

@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...: Nincsen biztonságban ott sem. Leírtam, de bloggazda kibaszta. Raiffeisen Magyarországon is érdekeltséggel rendelkezik, ezért bármely fiókban nyitott számláról - magyar állampolgár esetén - jelent a magyar kormánynak. orbán keze tehát elér addig. De pl. Bank of England, JPMorgan Chase & Company, vagy Bank of America Merrill Lynch szóba jöhet, ha számlát akarsz. Szerintem egyszerűbb ingatlant, vagy aranyat venni, de a pénzt magyarországon is működő bankban hagyni felelőtlenség.

dr. Bubó 2012.07.31. 17:07:52

@Kőmíves Kelemen: sok szorgos közmunkás... a szakértelem sokat számít...

apropó ócsa is felépül októberre... igaz még el se kezdték... és már több ijen határidő is volt...

itt viccországban ijjen humoros kormány van...

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.07.31. 17:13:40

@s:
Ez hülyeség, ugyanis az osztrák Rafi és a magyar Rafi nem ugyanaz a cég. Így hát egy osztrák cég nem jelenthet jogszerűen a magyar hatóságoknak, pusztán adóhivatali kérésre, mert NEM MAGYAR JOGALANY.
Érted?
Amúgy pedig az egész eu területéről érkeznek jelentések a NAV-hoz, ha valamelyik banknál magyar magánszemély tőkejövedelmet realizált, de ez névtelen, csak számszerű adatok mennek, személyes adatok nem.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.07.31. 17:20:28

@ideologia:
Ezt az infót kaptam én is... Olyan ismerőstől, aki kivitte a ... sokat. :))

boyob 2012.07.31. 17:32:26

Az ilyen "vadbarmokkal" így kell bánni ahogy Orbán csinálta,csinálja.
Megzsarol,befenyít,tisztára söpri a padlást aztán már gyorsan odébb is áll,aztán hagy egy kicsit hogy összeszedd magad aztn majd újrakezdi. :)

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.07.31. 17:37:24

@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...:
Ó hát én is mástól hallottam ám! A haverom barátnőjének a nagynényje látta azt az embert, akinek a szomszédja dolgozik annál a cégnél, ahol ezt egy csapatépítésen mondta valaki.
:)

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.31. 17:39:16

@timargabor:

"legjobb tudomásom szerint a "mindenki vegye ki a pénzét a bankból" üzenet a fennálló törvények szerint tilalmas."

*

Az nem ütközik törvénybe, ha valakinek az a VÉLEMÉNYE, hogy ÁLTALÁBAN jobb helyen van a pénze máshol, mint egy magyar bankfiókban nyitott számlán.

Az lenne törvényt sértő, ha megnevezne egy, vagy több bankot, ahonnan szerinte ki kellene a pénzt venni.

s 2012.07.31. 17:41:47

@ideologia: Próbálok hinni neked, de nem megy. Nekem abban a bankban mondták, ahonnan kitalicskáztam a lóvét, mert én is ugyanahhoz a céghez vittem volna, csak pl. a szlovák fiókba. Szerinted nekik nem kellett a pénzem? Elmondták világosan, hogy mit kell csinálniuk egy ilyen esetben. Azt is elmondták, hogy mit kell csinálniuk, ha orbán mester zárolja a számlákat. Nincs esély akkor már. Megkérdeztem, hogy kb. mennyi ennek az esélye. Azt mondták, erre vonatkozóan nem mondhatnak semmit. Megkérdeztem, hogy kb. hány ügyfél csinálja azt, amit én most fogok. Nem adhattak információt, mert ez részben üzleti titok. Azt javasolták, tegyek a legjobb belátásom szerint. Úgy tettem.

s 2012.07.31. 17:48:39

@Imadom a trapistát: Persze. Azért kell építeni egyet izibe.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.07.31. 17:58:54

@ideologia:
Tudod, nálunk 5 perc a határ és erre sok embernek van sok pénze... :) Illetve már Ausztriában van sok pénzük.
Kisváros vagyunk, azon kívül, hogy a banki alkalmazottak pletykásak, jól fizető ügyfeleknek dolgozunk, akik nem is rejtik véka alá politikai véleményüket és ráadásul baráti kapcsolatok is vannak köztük. Nem pletyka és nem "valaki" mondta.

Stringer 2012.07.31. 18:08:11

Az az elképesztően szánalmas, hogy ég mindig százezrek hiszik, védik, hogy ez mind a mi érdekünkben történt.

Bármi rossz oka:
- rohadt IMF
- Gyurcsány és Bajnai
- komcsik, libsik, hazaárulók
...
- és akik a legtöbben vannak: mind, aki nem hisz ezeknek a trógereknek.

Szóval, leginkább miattunk van minden rossz, emberek.
Mi, aki őbennük nem bízunk, tehát az ő fényes jövőjükben sem bízunk. És mi, aki az ő boldog, fényes jövőjükben nem bízunk, mi árulók vagyunk.

Szaszy G 2012.07.31. 18:39:09

@rókafogta:
Áhh, inkább állok hadbíróság, vagy sortűz elé, minthogy mindenféle hatalommániás gyáva politikus miatt "haljak" "a népért, az anyaföldért!!!" címszóval.
Szóval valszeg nem én lőnék, hanem engem lőnének dezertálásért.

De mint írtam, mindegy mi történik, lehet az ország maga a Kánaán, ha egész Európa olyan úton halad, vagy az emberiség, tökmindegy milyen országban élünk, a végén úgyis megyünk mi is a levesbe...
Addig örüljünk ,amíg ilyen világot (is) élhetünk, ennél sajnos valószínűleg már csak rosszabb lesz. :( :( :( :(

rókafogta 2012.07.31. 18:41:59

@Szaszy G: Hát azért nem kell hagyni , hogy rosszabb legyen.Válság volt már többször általában utána azért csak jobb lett.

Kaptabakta 2012.07.31. 18:56:54

@Imadom a trapistát:
öööö, nem tudom, hogy az akkori nyugdíjrendszert mennyire ismered, de nem csak a manyuptól kaptál volna zsét (az arányokra már nem emlékszem de olyan 75-25% az állami nyugdíj felé talán). Persze a rendszer úgy volt kitalálva, hogy az állam spóroljon, és az is igaz, hogy a manyup-okat keményen be kellett volna szabályozni, mert valóban rablás volt amit csináltak.
Ezzel együtt az az eljárás amit bölcs vezírünk és az ő hűséges kamélonja végig vitt az eléggé csúnya volt. Persze lehetett sejteni, hogy ez lesz a vége.

Szaszy G 2012.07.31. 19:17:17

@rókafogta: Az egyik kommentben olvastam, hogy el kellene zavarni mindenkit, és szakértőket kellene alkalmazni.
Én sz.v.sz. azt csinálnám, hogy külföldi, elismert szakemberekből alakítanék miniszteri tanácsokat, 6-7 fős "csapatok" lennének a "miniszterek", felajánlanék nekik mondjuk ciklusonként 2milliárd Euro-t, és minimum 4 ciklusra alkalmaznám őket, magyar, pártsemleges szakemberek felügyelete, illetve ifjú reménységek "kitanítása" mellett.
Ha jól dolgoznak, és felvirágoztatják az országot 12-16év alatt, akkor megkapnák a 4évenkénti 2milliárd Euro 150%át, ha FELELŐS, szakértő "utódokat" hagynak maguk után, akkor 200%-ot kapnának. Gyakorlatilag egy management-et hoznék külföldről szigorú, felügyelet mellett, és remélhetőleg így is többre vinné az ország, mint a politikusokkal.
Én ezt csinálnám, és még így is olcsóbban kijönnénk, mint a politikusokkal, és a bazinagy korrupciós bagázsukkal.
Szerintem jó ötlet, de mivel nem értek hozzá, ezért nem részletezném a kivitelezését...:$

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.07.31. 22:33:41

@s:
Az egyik baj, hogy te egy nem autentikus forrásnak hiszel, egy magyar bankosnak. Az szerinted mennyit tud az osztrák vagy szlovák törvényekről? Semennyit. Egy mezítlábas alkalmazott, semmi egyéb.
A másik, hogy nyilván meg van a koreográfia, mit kell csinálni egy számla zárolásánál, de azt mondd meg, hogy jut orbán tudomására, hogy Tóth Bélának van egy számlája valamelyik külföldi bankban? SZerinted minden hónap végén elküldi az ottani bank a magyar nav-nak az ügyfelek névsorát?
Ugye nem gondolod komolyan?
Persze ha bevallod, eldicsekszel vele hogy van külföldi számlád, akkor magad árulod el, de ha nem mondod el senkinek, akkor honnan tudják?
Szerinted az Üllői úti Rafi minden hónapban elküldi a bolgár apehnek az ügyfelei listáját?
:)

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.07.31. 22:36:06

@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...:
A hozzászólásom ezek szerint nem észrevehető iróniája arra irányult, hogy tőlem hiába is kérdezgetné bárki is(nav, tek, stb), hogy miért és honnan ismerem a külföldi bankolásokat én azzal tudok védekezni, hogy nem saját tapasztalatból, hanem csak elmesélésből hallottam ezeket.

Imadom a trapistát 2012.08.01. 09:59:00

@Makkasz:

"Nem tudtam hogy a tobbsegnek csak 4-5000 Ft-os nyugdij jott volna a magannyugdij szamlarol, es nem is hiszem el neked.
Kuldj adatot errol legy szives. Ez csak egy hulye lozung."

Miért, mit gondoltál, hogy mennyi jott volna?

Kedvedért egy kis számolás, hátha a számoknak hiszel:

Bruttó bér: 100ezer Ft mondjuk 30 éven át.
Bérből levont nyugdíjjárulék: 8000Ft/hó
Ebből pénztár által levont költség: 400 Ft/hó
Manyup számlára írt tőke: 7600 Ft/hó

30 év alatt manyup számlán összegyűlt összeg évi 2% reálhozammal számolva: 3.750.000 Ft

Ebből kb. havi 12-14 ezer magánnyugdíjat kapnál majd. És igen, ez az állami nyugdíj 25%-át váltotta volna ki... Beszorozhatod néggyel, aztán tapasztalhatod nyugdíjas korodban Matolcsy mondását, hogy hogyan lehet megélni havi 47ezer forintból..

És még vedd hozzá, hogy hány embernek van meg a 30 éves munkaviszonya a mai aktív rétegből...

Mi van, ha csak 20 éved van? Mi van, ha csak minimálbéren, vagy feketén dolgoztál? Mi van, ha részmunkaidős voltál?...

Persze aki nem havi 100ezret keres, hanem havi 500ezret, annak nem 12-14 ezer lett volna a magánnyugdíja, hanem havi 60-70ezer..

s 2012.08.01. 10:28:55

@ideologia: "Az egyik baj, hogy te egy nem autentikus forrásnak hiszel, egy magyar bankosnak." Igen. A másik lehetőség, hogy mr. cséfalvay zoltánnak hiszem el, hogy a magyar lakosság bankbetétei biztonságban vannak. Ezt egyébként mr. matolcsy és mr. orbán is megerősíti. LÓFASZT, MAMA!

"Az szerinted mennyit tud az osztrák vagy szlovák törvényekről?" Semennyit. Nem ez a dolga. A magyar állam ezt a megállapodást az anyacéggel kötötte. Az alkalmazottak pedig mnukaköri leírásig lebontva kapják meg az utasításokat. Azt tudja, mert az a dolga.

Egyébként a lakosság pénzügyi műveletei monitorozva vannak, ebben legyél egészen biztos. Ezen alapulna pl. a tranzakciós adó, amit a pénzitézetek nem egyben fizetnek be, mert nem ők az adóalanyok, hanem az állampolgár. Naiv vagy. Sokkal többet tudnak rólad, mint azt te szeretnéd hinni. Ezen túlmenően úgy kezelnek, mint egy bűnözőt. Ha utalsz, annak nyoma van. Ha kiviszed az országból fizikálisan a pénzt, azzal baszott nagyot bukhatsz (pénzmennyiségtől függően). A legjobb, ha valóban felveszed a bűnöző mentalitást - legalább gondolkodási, tervezési szinten, erkölcsileg nem feltétlenül muszáj - mert egyébként nincs esélyed ezzel a bagázzsal szemben. Itt a manyup pénz miatt sírdogálnak, az veszett fejsze nyele. Azt kell menteni, ami még menthető.

s 2012.08.01. 10:36:43

@rókafogta: A szakértői kormánnyal csak egy baj van, de az elég nagy. Nem tudod, hogy kinek az érdekében munkálkodik. Neked azt mondja, hogy a tiedben, de mivel te nem vagy szakértő, vagy elhiszed, vagy nem. (nem kellene) Senki nem fog érted harcolni, ezt kell megérteni. Magadnak kell. A kibaszott korrupt politikusok is ezt a fajta restséget használják ki, hogy nem akarunk a dolgok gazdái lenni. Ezért azt csinálnak, amit akarnak. A szakértői kormány ugyanez lenne. Nem a kormánynak kell tehát megváltozni, hanem nekünk.

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.08.01. 12:18:21

@s:
Te most miről is beszélsz? Úgy érvelsz, mintha én azt sugallnám, hogy tartsd itthon a pénzt. NEM. Én azt mondom, hogy amit te valami magát jólértesült forrásnak tartó helyről szereztél info, az nem úgy van.
Te a bankosodat és cséfalvayt tartod csak választási lehetőségnek. Ez is hülyeség, mert van még jópár lehetőség, hogy kinek higyjél.
Alapigazság kb 2008 óta, hogy nem szabad itthon tartani a pénzt, orbánék a nemszakértőket is arra ösztönzik, hogy az ő pénzük se legyen már itthon.
Te most erre felébredtél és hiszel mindenkinek, aki valami okosnak tűnő dolgot mond. Én annyit mondok, nézz utána előbb, mielőtt ismeretleneknek hiszel, akiket nem érdekel a pénzed, csak jólértesültségüket fitogtatják mindenféle kockázat nélkül.

Makkasz 2012.08.01. 12:56:09

@Imadom a trapistát: Az átlagkereset 200 eFt folott van. Persze ez ugy is osszejohet, hogy sokan minimalbert keresnek, nehanyan meg havi 10 mokat, de valoszinutlen.
Aki feketen dolgozik, nem fizet a kasszaba, miert is kapna magannyugdijat.
Torz peldadban (100 eFt, 30 ev), szemben a realitassal (200 eFt 40 ev) is 15 e Ft a magannyugdij, raadasul halala utan a toket a csalad megkapja.

Tehat a 4-5 eFt/hoval konkretan hazdutal.

Felhivom a figyelmed, hogy a havi 4-5 eFt is tobb mint a 0, az orokolheto tokereszrol meg ne is beszeljunk.

s 2012.08.01. 13:14:17

@ideologia: Szerintem egyikünk sem tudja egészen pontosan, hogy ki megbízható információforrás, mi a megbízható információ. Ennek ellenére döntenünk kell bizonyos kérdésekben. Te döntöttél, én is. Remélem, nem fogod megszopni, és remélem, hogy én sem. Amiket írok, azt azért írom, mert látom a naivságot mindenhol. Amikor eljön az idő, nem lesz irgalom. Egy adott összeg felett, különösen pedig a devizában tartott pénzeknek annyi. Nem viccelek, ez lesz. Mutatóban hagytam egy kevés forintot a bankban, mindent nem számoltam fel, de a devizaszámlámon kerek 5 euro maradt (nem szüntettem meg, mert ingyenes a fenntartása). Mindenki tegyen belátása szerint. Az idő közeleg.

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.08.01. 13:53:59

De , én tudom ki a megbízható info forrás: én magam. Utánajártam, beszélgettem, olvastam sokat és úgy láttam, hogy az a helyes, amit 2008 év végén tettem. Azóta is fenntartom ezt az állapotot, sőt azóta sok ügyfelemet és ismerősömet is meg tudtam arról győzni, hogy mit érdemes tenni.
Lehet, te is köztük vagy:)

tangerine71 2012.08.01. 14:08:47

@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Milyen jól is jártak azzal, hogy a 315 Ft-ért vett eurójukat berakhatták ~1-2 %-ra ~35%-os kamatadóval. :)

pucros 2012.08.01. 14:38:08

Őszintén? Én olyan naiv vagyok, hogy elhittem, hogy de igenis a visszalépés az emberek saját döntése. A magam részéről úgy is döntöttem, hogy nem lépek vissza.
Nem dacból, nem kurucos fideszellenes lázadásból, hanem szakértő segítség mellett osztva és szorozva (megjegyzem: a tanácsadó nem tartotta az állami rendszer állítólagos leendő egyéni számláját megfontolásra érdemes tényezőnek).

Csak azt akarom mondani, hogy szerintem nemcsak nyomásgyakorlás, de hisztériakeltés is bőven volt akkoriban. Egy csomóan elhitték, hogy ha aláírásukkal vállalják a "szembeszegülést", akkor ezzel feketelistára kerülnek. Úgy gondoltam, hogy ha vannak ilyen listák, akkor nekem logikusan az öngondoskodást preferálók listájára kell kerülnöm vele. És most is visszautasítom, hogy hű de bátor lettem volna; egyszerűen csak kerültem a hangulati elemeket, tanácsot kértem, számoltam, döntöttem és mentem a dolgomra.

s 2012.08.01. 16:35:30

@pucros: Ez jól hangzik, csakhát . . . nem a teljes kép. A lottónyertes is kb. így indokol. Beikszeltem, aztán mentem a dolgomra, most meg milliomos vagyok. Ami most van, az egy helyzet. Te sem és én sem kaptunk még nyugdíjat. Addig még sok víz lefolyik a Dunán. Nem tudod, hogy milyen árat kell fizetni annak a vagyonnak a védelméért, ami csepp lesz a tengerben, amikor nyugdíj lesz belőle. Az öngondoskodás számomra nem a manyup. Az lett volna, ha nem basszák szét, de szétbaszták, úgy, hogy az üzemeltető intézmények is az összeolvadást, megszűnést fontolgatják. Ez a manyup már nem az a manyup, aminek korábban megismertük. Van olyan vagyon, van olyan időhorizont, aminél érdemes megvédeni a tőkét. Egyszer már leírtam, ez kb. a néhány 10 milliós összeg és pár év. Minden más esetben szinte biztosan nem éri meg a kockázatot és a ráfordítást. Nehéz elképzelni, de lehet ennél gecibb kormányzat is addig, ameddig aktív az ember. Jön, bazdmeg, és elveszi egy hang nélkül, reálhozam és egyéb baszakodás mellőzésével.
Elmondom, hogy mi az öngondoskodás. Elteszek pénzt. Már elve olyan helyre teszem, hogy senki ne férhessen hozzá. Most ugyebár a magyar bankok nem ilyen helyek, mert mint korábban említettem azt a pénzt (lakossági betétek) el fogják venni. Nem az összeset, de kurva sokat el fognak venni. Ha sok pénzed van, kezdjél el ingatlanokat vásárolni. Nem kell a saját nevedre, de ezt biztosan meg fogod oldani. Ha kevesebb pénzed van, vegyél aranyat. Kis helyen elfér, könnyen beválthatod (bármelyik bank elfogadja az adott árfolyamon, áfa mentes). 1 kg arany egy közepes lakás értékével azonos értékű. Nem kell 1 kg-ot venni, elég pár dkg. A bankba ne hagyd a pénzt, mert az lesz a következő kör.

s 2012.08.01. 16:46:16

@ideologia: Jó neked, hogy ennyire okos vagy.:-D Én is próbálok tájékozódni, és teszem, amit helyesnek látok. Az nem volt köztük, hogy vigyem a pénzt külföldre a fentebb leírt okok miatt. simor is milyen messze elvitte, aztán látod, hogy hogyan járt. :-) Mást eszeltem ki. Mindenki járja a maga útját.

"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam."

Szóval most kicsit úgy teszek, mint Cato. Mániákusan ismételgetem azt, amit a tudtotokra akarok adni.

A PÉNZT VEGYÉTEK KI A BANKBÓL.

pucros 2012.08.01. 17:03:39

@s: igaz, talán én is csak azért voltam ennyire flegma, mert úgy gondoltam: ha ezen múlik a nyugdíjaskori megélhetésem, akkor úgyis megette a fene :)

s 2012.08.01. 17:35:39

@pucros: Nem tudom, nem is érdekel mekkora összegről van szó. Én egy közepes új autó árát basztam be a közösbe, és még kb. 20 évig kell dolgoznom a nyugdíjig. Nem volt bent a pakliban, hogy átcsatornázzák a folyó befizetéseket is az állami rendszerbe (ezzel a maradókat baszták át, mert elrohasztják az amúgy is megroppant manyup rendszert), de az igen, hogy a további manyup befizetés után nem kapunk állami nyugdíjat (közben meg igen, ezzel az átlépőket baszták át, de az a helyzet, hogy én ezt már leszarom). Tehát azt tudom mondani, hogy szinte teljesen mindegy. Nem volt annyi pénzem a manyupban, és túl messze volt még az az idő, ameddig hozzájuthattam volna, hogy ezért küzdjek. Más esteben megtettem volna, de ilyen feltételekkel nem érdemes. Ha a maradók pl. beletolnak egy csomó pénzt ennek a fenntartásába, aztán mégis megy a levesbe, akkor mi van?
Itt már csak egy korrekt megoldás lehet: beleteszik az önkéntes ágba, viszont a maradók annyival kevesebb állami nyugdíjat kapnak, amennyi szolgálati idejük kiesett (a manyup befizetés idejének 25%-a), mert ezt a saját nyugdíjuk előteremtésére fordíthatták.

Imadom a trapistát 2012.08.02. 11:57:27

@ideologia:

"Ezt azért olvasd el
jakabandor.blog.hu/2012/07/31/lehetne_500_000_forint_nyugdijad"

Hát ha ez a Fidesz nyugdíjelképzeléseinek az alternatívája, akkor nagy bajban lennénk.

Illetve nem is mi, hanem a szüleink. De lehet, hogy mi is.

Imadom a trapistát 2012.08.02. 12:00:08

@Makkasz:

Álomszerű amit leírsz! :)

Egyébként előbb kaptam egy linket, ami még szebb jövőt vetít elénk: @ideologia:

Imadom a trapistát 2012.08.02. 12:27:03

@Makkasz:

"Az átlagkereset 200 eFt folott van. Persze ez ugy is osszejohet, hogy sokan minimalbert keresnek, nehanyan meg havi 10 mokat, de valoszinutlen."

Tök jó, hogy ezt a témát mindig elő lehet húzni, az aktuális érdekünknek megfelelően! :)

Ha ez így van, akkor a többség 2013-ban tök jól jár az egykulcsos adó végső formájának bevezetésével.

"Aki feketen dolgozik, nem fizet a kasszaba, miert is kapna magannyugdijat.
Torz peldadban (100 eFt, 30 ev), szemben a realitassal (200 eFt 40 ev)"

Ez nem realitás, hanem idealitás! Az aktivitási ráta 50% körüli, tehát az aktívak fele dolgozik. Tehát nem 40 év a realitás, hanem átlagosan 20 év. És mit ad isten, a jelenlegi állami rendszerben 20 év munka után már teljes jogú nyugdíjat lehet kapni..

"raadasul halala utan a toket a csalad megkapja"

Akarod mondani: ha a nyugdíjkorhatár elérése előtt hal meg az illető. Ha már egy havi nyugdíjat is felvett, már nem örökölt volna senki semmit.

Makkasz 2012.08.02. 12:29:20

@Imadom a trapistát: A nyugdíjnak 90%-ban magánalapon, egyéni számlán kellene gyűlnie.
A 10% a szolidaritásra, akinek valamiért nem sikerült elég járulékot fizetnie (ez is teljesen fölösleges).

A jelenlegi és közeljövő nyugdíjasait nem a jelenleg befizetett járulékból kell megfizetni, haenm egyszeri intézkedésekkel fel kell tölteni a nyugdíjkasszát, amíg a magánnyugdíj befizetések már eltartáj a későbbi nyugdíjasokat. Ez az átmeneti időszak.

A korábbi évtizedek herdálását, ill. a nyugdíjasok szent tehénként való kezelésének árát kell megfizetni.

A nyugdíjkassza feltöltésére, az átmeneti időszak biztosítására az összes maradék állami vagyon értékesítését látom kézenfekvőnek, úgyis az állam esik-kel az üzletben, orra is vérzik, nyomorék.

Imadom a trapistát 2012.08.02. 12:38:18

@Makkasz:

"A nyugdíjkassza feltöltésére, az átmeneti időszak biztosítására az összes maradék állami vagyon értékesítését látom kézenfekvőnek"

Nem ugyanaz a nagyságrend! Az éves nyugdíjkiadás 3000 milliárd Ft körül van.

Egy új nyugdíjrendszer átfutási ideje viszont minimum 40 év, de inkább több.

Tehát az éves GDP kb. 3000-4000%-át kellene egyszeri intézkedésekkel előteremteni. Ezt vesd össze azzal, hogy milyen nagy szarban vagyunk, amiért az államadósságunk a GDP 80%-a. Talán ha ezt ki tudnánk fizetni az összes állami vagyonnal...

Ja, és nézd meg az elmúlt 22 év privatizációs bevételét. Nagyjából az egyéves GDP 40-50%-ának megfelelő összeg folyt be belőle 22 év alatt..

Reálisnak tartod még az elképzelésedet?

Makkasz 2012.08.02. 12:43:44

@Imadom a trapistát: 3,8 m ember dolgozik, ebből 760 e fő közalkalmazott.
3m nyugdíjas van.

Minden munkavállalóra 3,3 eltartott jut (beleértve saját magát).

Nem változtat azon, hogy a jelenlegi rendszer fenntarthatatlan, igazságtalan.

Azon sem, hogy a manyupok jövedelmeztek, hitelezésükkel segítették a gazdaságot (lehet ez most így elsőre magas, nem magyarázom el).

Azon sem, hogy a 4-5 eFttal hazudtál.

Azon sem, hogy ellopták a pénzt.

Azon sem, hogy a legkisebb szám, még amit te említettél az is (4-5 e Ft és öröklés nyugdíjbavonulás előtti halál esetén) sokkal, arányaiban végtelenszer nagyobb mint a 0.

Ennyit fidesz nagy "lenyulom a pénzt és megölöm a polgári demokráciát" találmányáról.

Lopás, ráadásul nem vezet sehová. Ugyanúgy ahogy a tolvajok, nem tud változtatni, újra és újra bűnözni fog, majd másra veti ki a hálóját (számlák lesz a következő).

Imadom a trapistát 2012.08.02. 12:49:08

@Makkasz:

"Nem változtat azon, hogy a jelenlegi rendszer fenntarthatatlan, igazságtalan."

És ugye akkor válik fenntarthatóvá, ha csökkentjük a nyugdíjkiadásokat, ne feledd.

"Azon sem, hogy a manyupok jövedelmeztek, hitelezésükkel segítették a gazdaságot (lehet ez most így elsőre magas, nem magyarázom el)."

Értem én, csak ne feledd, hogy gyakorlatilag az államot hitelezték, hiszen hiányzott az államkasszából a manyupba öntött pénz.

"Azon sem, hogy a 4-5 eFttal hazudtál."

Korrigáltam magam, részletes számításokkal. Elismerem, hogy a 4-5ezer forinttal kicsit alálőttem.

"Azon sem, hogy ellopták a pénzt."

Magad ajánlottad fel, de ebbe se menjünk bele részletesen.

Makkasz 2012.08.02. 12:52:50

@Imadom a trapistát: A nyugdíjrendszer átfutási ideje nem 40 év, és arányosan egyre többen mennek az új rendszerbe. Erre szolgált a manyup, annak tervezetten növekvő aránya.

Ébredj fel! Nézd meg, tegnap valami Jakab (igaz, részben hibás számítással, de nem alapvetően rosszal) kihozta, hogy az átlagjövedelmű ember havi 500.000 e Ft nyugdíjra és örökösei 43 mFt-ra (mai értéken) számíthatnának egy 100%-os, manyup szerű rendszerben.

Az a baj, iderángatsz számokat, amikor korábban is bebizonyosodott, szád íze szerint értelmezed őket, ezért hiteltelen.

Valóban, a privatizáción kívül, az állami kiadásokat is 80%-al kell megvágni, a nyugdíjakat csökkenteni kell, a nyugdíjkorhatárt el kell törölni (mindenki akkor menjen amikor eleget gyűjtött).

A 80%os megvágásból jut adócsökkentésre és az átmeneti időszakra is.

Tudom, mekkora gondokat szül egy ilyen megvágás, és had ne adjak most minden kérdésre választ.

A lényeg, hogy fidesz manyup intézkedése minden ésszerű, rendszer fenntarthatóságát elősegítő dologgal szembemegy, és közönséges lopás, polgári értékek rombolása, kommunizmus.

Makkasz 2012.08.02. 13:01:13

@Imadom a trapistát: Igen, csökkenteni kell a nyugdíjat, megszüntetni az öregségi nyugdíjkorhatárt (ha magánnyugdíj, akkor csak annyi követelmény legyen, hogy életjáradékszerűen minimum minimálbért elérje, ill. ha nem érte el 65 éves koráig ezt a szintet, akkor nyugdíjba mehessen enélkül is - magyarán más nyomora ne szakadjon a többiek nyakába).

Huh, tudtam a hitelezést nem fogod érteni. Tettek tőkepiacra pénzt, pénzpiacra pénzt, és az államnak is hiteleztetk. Ez mind a gazdaságot segítő hitelezés.

Én nem ajánlottam fel semmit, nekem megvan a pénzem a manyupba.

Imadom a trapistát 2012.08.02. 13:32:36

@Makkasz:

"A nyugdíjrendszer átfutási ideje nem 40 év"

minimum 40 év.

"Nézd meg, tegnap valami Jakab (igaz, részben hibás számítással, de nem alapvetően rosszal) kihozta, hogy az átlagjövedelmű ember havi 500.000 e Ft nyugdíjra és örökösei 43 mFt-ra (mai értéken) számíthatnának egy 100%-os, manyup szerű rendszerben."

Kihozta, hogy egy átlagos munkavállalónál egy átlagnyugdíjnyi összeg maradna havonta, ha nem fizetnénk nyugdíjjárulékot. És hogy az mennyi lenne kamatos kamattal. Gratulálok neki, innen is.

"Az a baj, iderángatsz számokat, amikor korábban is bebizonyosodott, szád íze szerint értelmezed őket, ezért hiteltelen."

Melyik számot vitatod? Számoljuk ki együtt!

"Valóban, a privatizáción kívül, az állami kiadásokat is 80%-al kell megvágni, a nyugdíjakat csökkenteni kell, a nyugdíjkorhatárt el kell törölni (mindenki akkor menjen amikor eleget gyűjtött).

A 80%os megvágásból jut adócsökkentésre és az átmeneti időszakra is.

Tudom, mekkora gondokat szül egy ilyen megvágás, és had ne adjak most minden kérdésre választ."

És te ennek bejelentését várod Orbánéktól másfél évvel a választások előtt?? Vagy gondolod, hogy bármely párt a zászlajára tűzi ezt?

Van egy érzésem, hogy világ életedben ellenzéki leszel. :)

Makkasz 2012.08.02. 13:34:56

@Imadom a trapistát: Az átmeneti időszak kevesebb mint 40 év, abszolute elhatározás és társadalom teherbírásának kérdése hogy 1-10, vagy 40 év.
Magam részéről 3-5 év híve vagyok.

Imadom a trapistát 2012.08.02. 13:39:01

@Makkasz:

"Huh, tudtam a hitelezést nem fogod érteni. Tettek tőkepiacra pénzt, pénzpiacra pénzt, és az államnak is hiteleztetk. Ez mind a gazdaságot segítő hitelezés."

Ne feledd a másik lábát a történetnek!

Imadom a trapistát 2012.08.02. 13:40:35

@Makkasz:

"abszolute elhatározás és társadalom teherbírásának kérdése hogy 1-10, vagy 40 év. Magam részéről 3-5 év híve vagyok."

És még Matolcsyra mondják, hogy a számok nem zavarják! :-))) :LOL

Makkasz 2012.08.02. 13:48:09

@Imadom a trapistát: Téged nem zavarnak a számok, összevissza dobálod őket.

A teljesen egyéni számlás (magán, mert az állam és a politikus lop) rendszert be lehet vezetni úgy, hogy aki most lép munkába 100%-ot ide teszi.
Ha semmi más nem történik, akkor ez 40 év.

De miért ne történne? miért ne lehetne pl. szabad választás hogy valaki átmenjen? Miért ne lehetne hogy valamekkor állami kockázatvállalassal mindenki, akinek több mit 10 éve van nyugdíjig, 100%-ban áttér?
miért ne lehetne akiknek már csak 5 évük van, azoknak is létrehozni az egyéni számlát, hogy részben onnét kapják a nyugdíjat?

ne haragudj, az indító hazugságtól, a vakságodon keresztül eljutottunk a kötözködésedig, személyeskedésig. Van bármilyen értelme amiket írsz, vagy csak trollkodsz?

Imadom a trapistát 2012.08.02. 15:18:58

@Makkasz:

Matematikai lehetetlenség amiket írsz! Abba persze nem mész bele, hogy kicsit számolgassunk..

Szúrófény 2012.08.05. 16:02:15

@Imadom a trapistát: Az EU pénz miből van? okostojás? Saját pénzem arra költöm, ami nekem fontos! Elszedik, aztán baromságra, soha hasznot nem hozóra költetik! Potyalesőt, átverik,etetik!

Imadom a trapistát 2012.08.11. 12:34:24

@Szúrófény:

Na miből van az EU pénz? Mondd meg, Okoska!

puszi 2012.11.04. 18:30:16

@Imadom a trapistát: Nem jól számolsz. A 2% reálhozamot rosszul alkalmazod. Ha inflációt feltételezel, és a végső összeg jelenértékét veszed, akkor egész más számok jönnek ki, még akkor is, ha a fizetést nem növeled legalább az infláció mértékével. A százalékszámítás alapjaival sem vagy tisztában, nem beszélve a hozamszámítással, nézz utána, mielőtt ostobaságokat írsz. A másik pedig, hogy ha csak gyűjtenéd malacperselyben 30 évig a 7600 forintokat havonta, kamat és minden nélkül, akkor abból havi 7600 nyugdíjat kéne kapnod 30 éven át, nemdebár? Tehát elvileg és elméletileg sem stimmelhet, amiket leírtál, ezt mindenki látja, aki egy icipicit konyít a matematikához.
A másik probléma, amit senki sem vetett fel, a másik oldalon van. Aki visszalépett az állami nyugdíjrendszerbe, az tudomásul vette, hogy valamilyen módon az állam fogja meghatározni az ő nyugdíját, és tulajdonképpen mindegy, hogy milyen képlet alapján, úgyis annyit fognak adni összesen, amennyi a kasszában van, pontosabban annál nem többet. A probléma azok oldalán van, akik ELHITTÉK, hogy 2011 decemberétől ismét a manyupba fog menni a pénz, és ezért NEM LÉPTEK VISSZA az állami rendszerbe. Na ők szívtak nagyot, amikor kiderült, hogy megszűnt a magánpénztáruk a befizetések hiányában, konkrétan az enyémmel ez történt. Ez még önmagában nem is lett volna probléma, csakhogy a manyupok sem voltak hülyék, és ha te így, akkor én is így alapon már senki sem adott reálhozamot 2012-ben, mert nem volt tétje. Én 2011 májusában legalább 200 ezer reálhozamot kaphattam volna, ha nem 3-at, de ELHITTEM (akkor utoljára), hogy igaz, amit a kormány mond, még ha nem is tetszett. Kiderült, hogy hazudtak, mégsem lesz befizetés, és reálhozam helyett sajnálkozó levél az Aegontól, hogy értsem meg, hogy nem lett egy évvel később semmi így-meg-úgy. Tökéletesen érthető volt a stratégia, ha kimondták volna, hogy megszűnik a manyupba a járulékfizetés, akkor az Isten sem mentette volna meg őket attól, hogy mindenki úgy tekintsen rájuk, mint tényleges tolvajokra, így viszont mondhatták, hogy a választás a tied volt, te döntöttél úgy, hogy mész vagy maradsz. Aki viszont maradt, na azt megszívatták, jelezve, hogy ha nem teszed kés alá a nyakadat önként, akkor még a pucádat is levágják mellé.

Imadom a trapistát 2012.11.05. 12:07:30

@puszi: "Nem jól számolsz. A 2% reálhozamot rosszul alkalmazod. Ha inflációt feltételezel, és a végső összeg jelenértékét veszed, akkor egész más számok jönnek ki, még akkor is, ha a fizetést nem növeled legalább az infláció mértékével. A százalékszámítás alapjaival sem vagy tisztában, nem beszélve a hozamszámítással, nézz utána, mielőtt ostobaságokat írsz."

Kiszámoltam újra. Havi kamatozással számolva 3.744.713 Ft jelenértékű összeg jön ki 30 év alatt, feltételezve a folyamatos 2%-os reálhozamot és azt, hogy a fizetés folyamatosan az infláció szintjével emelkedik.

Neked mennyi jön ki?

puszi 2012.11.11. 12:11:54

@Imadom a trapistát: A korábbi mondandómat annyiban korrigálnom kell, hogy ha jelenértéket számolsz, akkor nem tekinthetsz el az alapösszeg növelésétől legalább az infláció mértékével, mert akkor az azt jelenti, hogy egyre kevesebbet fizetsz be jelenértéken, ez jelentős csökkenést eredményez a végösszegben.
Ugyanakkor meg kell kövesselek, mert a jelenértékre nekem is kb. annyi jött ki, mint amit leírtál (nekem 30 év után 3 629 200 a bentlévő pénz jelenértéken), amiből 15000 Ft jelenértékű havi nyugdíjat lehet adni kb. 15 évre (ebben viszont csak 2%-os technikai kamatot vettem figyelembe, de 4%-os inflációval növeltem a havonta kifizetett összeget). Ha mondjuk 6%-os kamatot számolunk erre a periódusra is, akkor már a 15000 Ft jelenértékű nyugdíj 23 évre elegendő, 15 évre már havi 22000 Ft-ot is kaphatsz. A jelenérték jelentése itt az, hogy az összegek folyamatosan nőnek, tehát 30 év múlva a fizetés is, meg a nyugdíj tényleges értéke is az említett összegek kb. 3,24-szeresét jelenti, és a kifizetett nyugdíj forintösszege utána mindig évente 4%-kal nő, és ez csak az infláció miatt van.
Ha nem 30, hanem 40 év nyugdíj-járulék fizetési időszakot veszünk figyelembe, akkor már a fent említett nyugdíj 1,5-szeresét adhatjuk, mert a kamatos kamatnál az időtényező sokat számít (egészen pontosan 1,482-szerese lesz az összeg).
A megadott adatok természetesen nem annyira reálisak. A fizetésem 1994-hez képest kb. 10-szeresére, de még 1998-hoz képest is kb. 5-szörösére változott, pedig közalkalmazott vagyok, és 98 után annyira borzasztóan nagy inflációs szakaszok nem voltak, tehát a befizetések sokkal nagyobb mértékben emelkedtek, mint amit itt figyelembe vettünk (nekem 12 év után volt a manyup egyenlegem 3,5 millió). A 2%-os kamatkülönbség sem reális, mert ilyen időtartamú (20-30 éves lekötés) simán kapsz 8%-ot a 4%-os infláció mellett, ami a jelenleg alkalmazott 6-4 viszonyhoz képest nyilván sokkal jobbat eredményez.
De ha az alkalmazott minimál számítással csak az arányokat nézzük, akkor - figyelembe véve, hogy 25-75 volt a magán-állami arány, tehát a teljes nyugdíjadnak a manyup csak a negyede), a 100000 forintos fizetésedre kapsz minimum 60000, de jó esetben közel 90000 Ft-os nyugdíjat is, úgy, hogy közben eltartottál egy céget, alkalmazottak százaival együtt, aki a pénzedet kezelte (és persze eltartottad az állami nyugdíjkezelő szerv alkalmazottait is az oda befizetett pénzből). Ezzel szemben az állam ugyanezt a kb. 75-80000 Ft-ot úgy ígéri neked, hogy közben bizonytalan azoknak a jövője, akiktől az ennek alapját képező pénzt beszedi (ami egyébként már nem is 8%, hanem 10).

puszi 2012.11.11. 12:42:05

@puszi: Ja, és bocs, de még egy dolgot elfelejtettünk. Az állam nem korrigál az infláció mértékével, hanem a befizetett átlagfizetéseddel számol. Itt viszont jelenértékkel számoltunk, tehát ebben a rendszerben jobban járunk, mint az állammal.
Másrészt a nyugdíjtörvény néhány érdekes dolgot tartalmaz. (net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700081.TV)
A nettő átlagfizetésed számít, és 30 év után annak kapod a 68%-át, tehát ha 100000 Ft volt az átlagfizetésed, akkor abból mindenfélék levonása után nem maradt több 70000-nél, na ennek a 68%-a lesz a nyugdíjad 30 év után, azaz 47600 Ft. (Hoppá, ismerős a 47000, de nyilván csak véletlen.) Tehát az előzőekben mondottakhoz képest az állam nem ígér 70-80000 Ft-ot, csak 47600-at ebben a konkrét esetben. Ha hajlandó vagy 40 év munkaviszonyt létrehozni, akkor az arány már 80%, de az itteni számításban már 90 ezer fölött van a teljes nyugdíj.
A nyugdíjrendszer egyébként az elején halálra volt ítélve. Korábban azok kaptak nyugdíjat, akik fizettek járulékot, az államosítás (1948-50) környékétől pedig mindenki, azok is, akik nem fizettek be korábban semmit. Ez a fedezet nélküli pénzosztás okozott nagyon sok problémát, és okoz ma is. Körhinta, nincs kiszállás, csak drasztikusan, úgy, hogy közben valaki nagyon összetöri magát. Orbánék az elmúlt 14 év erőfeszítéseit annihilálva államosították vissza ezt a pénzt, a korábban a rendszerbe nem bekerült pénz pótlására emelték a nyugdíjjárulékot és csökkentették az egészségbiztosítási járulékot, ami az egészségügy romlását is jelentette (összesen ugyanannyit fizettünk TB járulék címén, csak megváltozott az összetétel, amíg a kezdeti 29% 11-18 volt egbizt-nyugdíj szempontból, addig a végére már 5-24 lett. A magánnyugdíjak ára lett volna az egészségügyi privatizáció is, ami a modern kor követelményeinek megfelelően tovább csökkentette volna az állami terheket, és még 20 év és egyenesbe jövünk. Kár, hogy nem vállalták fel, é elsöpörték, így nincs jövőnk, marad minden a régiben. Ez tulajdonképpen gyakorlatilag államszocializmus, akárhogy is nevezzük a gyereket, a kitörési lehetőség elmúlt.

puszi 2012.11.11. 12:44:36

@puszi: Félreérthetőre sikeredett az alábbi mondatom:

„Orbánék az elmúlt 14 év erőfeszítéseit annihilálva államosították vissza ezt a pénzt, a korábban a rendszerbe nem bekerült pénz pótlására emelték a nyugdíjjárulékot és csökkentették az egészségbiztosítási járulékot, ami az egészségügy romlását is jelentette (összesen ugyanannyit fizettünk TB járulék címén, csak megváltozott az összetétel, amíg a kezdeti 29% 11-18 volt egbizt-nyugdíj szempontból, addig a végére már 5-24 lett.”

Így lett volna helyes:

Orbánék az elmúlt 14 év erőfeszítéseit annihilálva államosították vissza ezt a pénzt. Az előző kormányok a korábban a rendszerbe nem bekerült pénz pótlására emelték a nyugdíjjárulékot és csökkentették az egészségbiztosítási járulékot, ami az egészségügy romlását is jelentette (összesen ugyanannyit fizettünk TB járulék címén, csak megváltozott az összetétel, amíg a kezdeti 29% 11-18 volt egbizt-nyugdíj szempontból, addig a végére már 5-24 lett.
süti beállítások módosítása