A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A szovjet támadás évfordulójára

2014.11.04. 06:30 dreiklang

A történelmet személyessé tenni, arról helyszínekhez kötődve mesélni szép gondolat, sőt a megismert városvezetéstől szokatlanul modern, különlegesebbé teszi a tömegközlekedést. Ettől függetlenül kicsit forgatom majd a szemem, amikor bemondják a négyes-hatoson, hogy ötvennyolc évvel ezelőtt e napon, hogyan verték le a forradalmat a szovjet csapatok. Nincs ezzel nagy baj, csak pont annyira lesz megkérdőjelezhető őszinteségű megemlékezés a mai külpolitikai helyzetünkben, mint a holokauszt-emlékév önmagukban szép mozzanatai a Szabadság téri emlékmű fényében.

A helyzet ugyanis az, hogy Orbán 2007-es – szerintem bizonyos részeiben nagyszerű – ünnepi beszédét idézzem, a Szovjetunió hiába a múlté, „helyén ma egy életerős, újratatarozott keleti hatalom emelkedik fel”, amely „(…) nem tűri az önállóságot, nem tűri a függetlenséget és nem tűri a szabadságot.” Alig pár év telt el, és Putyin minden korábbinál konkrétabban igazolta e szavakat: katonai erővel szállt meg egy országot, mert nem viselte annak önállósodási vágyait.

Nem szeretnék moralizálni, lehet érdekek mentén politikát folytatni, bizonyos szükségszerű szövetségeket kötni, néhány súlytalan ideológiai ellentét mellett. Az orosz energia, a keleti nyitás bizonyára erősebb érdek, mint az antikommunizmus ideája, még akkor is, ha a leghűbb EU-s barát, Lengyelország is kihátrál a kormány mögül. Csakhogy nem az történik, hogy Orbán Viktor és a nertársak valamilyen gazdasági kapcsolatot teremtenek egy országgal, amellyel pár lényegtelen kérdésről mást gondolnak. Ideológiai kérdésekben ugyanúgy egy húron pendülnek Putyinnal: nincs nap „hanyatló nyugatos” tartalom nélkül a kormánypárti sajtóban. A tökéletesen feloldhatatlan ellentmondás pedig ott van, hogy nem valamilyen elhanyagolható kormányzati elv áll szemben az orosz agresszióval, hanem a legalapvetőbb értékek, az állandó jelszavak: nemzeti szuverenitás, nem leszünk gyarmat.

Ha mi nem is, Ukrajna legyen egész nyugodtan, legfeljebb egy fideszes blogger majd megírja, hogy most kéne visszacsatolni Kárpátalját.

Orbán Viktor természetesen nem tömeggyilkos vagy hazaáruló, ezért nem szeretem a Kádár-Orbán párhuzamokat. A magyar kormány és a hozzá közel álló véleményformálók azonban azt az ennél sokkal valóságosabb párhuzamot tagadják, ami Hruscsov ötvennyolc évvel ezelőtti és Putyin alig több, mint féléves okkupációja között húzódik.

A miniszterelnöknek pedig nem csak a döbbent és kiábrándult jobboldali lengyeleknek kellene elszámolnia, hanem a magyar társadalom minden egyes őszinte megemlékezőjének is. Hruscsov áldozatai előtt fejet hajtani ugyanis nem lehet tisztességesen, ameddig az ember kezét Putyin fogja.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

38 komment

Címkék: 1956 külpolitika nem leszünk gyarmat magyar-orosz kapcsolatok orosz-ukrán konfliktus orosz agresszió

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr976860557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.04. 06:54:32

"A magyar kormány és a hozzá közel álló véleményformálók azonban azt az ennél sokkal valóságosabb párhuzamot tagadják, ami Hruscsov ötvennyolc évvel ezelőtti és Putyin alig több, mint féléves okkupációja között húzódik."

Nincs ilyen párhuzam, így a tagadása magától értetődik.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.04. 06:56:23

"Hruscsov áldozatai előtt fejet hajtani ugyanis nem lehet tisztességesen, ameddig az ember kezét Putyin fogja."

Nem lehet fejet hajtani Hitler áldozatai előtt, ha az ember Merkel szövetségese.

toportyánzsóti 2014.11.04. 07:43:47

@maxval birca hozzászóló: 3x kéne a pénz putintól putinorálcseléd?Ennyire hülyének nézed a gazdit?

toportyánzsóti 2014.11.04. 07:47:07

Tévedésben leledzel,saját szavai szerint puccsista hazaáruló putinpincsikutya a csuti focianalfabéta és ha az egészségügyi reform átbarmolása miatt kórházi fertőzés következtében ezrével meghalt magyarokat nézed még tömeggyilkos is.

Bereznay 2014.11.04. 15:48:23

Kiegészíthető írás, de ami benne van, jó.

Nzoltan 2014.11.04. 16:15:34

A kereskedelmi kapcsolat mióta gyarmati viszony?
Röhelyes ez a rettegés. Nyugat-Európa azóta kerüli az oroszokat, mióta az USA azt mondja.
Itt csak annyiról van szó, hogy ha nem kell a magyarnak meg a nyugatnak a magyar áru, akkor had adhassák el keletre. A többi csak ferdítés.

Bereznay 2014.11.04. 16:58:03

@Nzoltan:

Nem, nem így van. Egyik része sem.

dreiklang 2014.11.04. 17:20:55

@Nzoltan: sajnálom, hogy nem sikerült megérteni, hogy mit állítok.
1.) magyarországgal sem csak kereskedelmi a viszony.
2.) a gyarmati viszony ukrajnára vonatkozik.

Brix 2014.11.04. 17:26:41

Érthetetlen, mi ez az orosz-imádat a jobboldalon... Egyetlen ország sem okozott nekünk annyi kárt a legújabb kori történelemben, mint éppen az oroszok. 45-ös megszállás, nők ezreinek megbecstelenítése, 56 leverése...Inkább gyűlölnünk kellene őket, ahogy a többi, szomszédos államban... Legyen szó lengyelekről, balti népekről, románokról- mindenhol gyűlölik az oroszokat.
Orbánnak meg tudni kellene: Putyin soha nem fogja elfogadni egyenlő partnernek, csak a csicskása lehet , akit felhasznál piszkos kis geopolitikai játékaiban.

grani 2014.11.04. 17:28:40

Hruscsovi Putyin? Mekkora egy marha vagy :D
Az osztrákok mellett miért tartunk ki, miért egyeztünk ki velük? Pedig sokkal tovább tartották megszállva az országot, sokkal több vért ontottak.
Kezd elegem lenni a sok labancból. Mikor tűntök már el az országból és mentek a nyugati gazditokhoz?

grani 2014.11.04. 17:31:42

@Brix: Tanulj történelmet, te kis hülye. A több mint háromszáz éves osztrák megszállás neked semmi? De gondolom labanc családba születtél, hacsak nem vagy echte germán leszármazék, ezért neked nem fájt.
NEm is tudom, mi ez a nagy germán és usa imádat a ballibcsiknél? Már elfelejtették, kik is azok a náci németek? A rasszista angolszászok? Kutyából nem lesz szalonna.
Ja, gondolom, a propaganda osztályon most ezt az anyagot osszák. :D

grani 2014.11.04. 17:32:42

@toportyánzsóti: Obumer seggéből milyen a kilátás? Sötét?

grani 2014.11.04. 17:36:32

ja, ballibcsi seggfejek.
A Novorosziját Lenin csatolta ukrajnához 1919-ben.
Nyugat Ukrajnát Sztálin 1939-ben. A lengyelektől vette el.
Akkoriban Bukovinát és beszarábiát. Azokat a Románoktól.
1947-ben Kárpátalját a magyaroktól.
Végül a félrészeg Hruscsov Krímet 1954-ben. Ez a mai ukrajna. Egy korcs ország, egy fércmű. A legkorruptabb elittel, európa legcsóróbb országa.
Persze, a ballibcsiknek mindegy, akire rámutat a washingtoni gazdi, azt ugatják.

2014.11.04. 17:53:12

56-ban ezen a napon fojtották vérbe a magyar nép forradalmát a szovjet tankok. Ez emlékeztető a mai oroszbarát hazaárulóknak, akik ezt elfelejtették, illetve nem érdekli őket.
A következő forradalomban az orosz tankok nem fognak segíteni Orbán Viktornak.

BiG74 Bodri 2014.11.04. 17:59:22

@maxval birca hozzászóló:

"Nem lehet fejet hajtani Hitler áldozatai előtt, ha az ember Merkel szövetségese."

Ez nem gyütt át.
Hruscsov-Putyin
Hitler-Merkel

Érdekesen torz itten valami. De nyomjad csak!

Szúnyog 2014.11.04. 18:00:03

Ezt a blogot azért nem néztem ennyire sötétnek, hogy keverje 2014 Oroszországát 1956 Szovjetuniójával.

Moin Moin 2014.11.04. 18:07:08

@grani: Magyarországot nem "az osztrákok" nyomták el, hanem a Habsburgok, a Habsburg Birodalom. Ennyit kellene tudnod történelemből. Az osztrákokat (alsó- és felső-auszriaiakat, stájereket, krajnaiakat, karintiaiakat, tiroliakat és vorarlbergieket éppúgy elnyomták a Habsburgok, mint a magyarokat - vagy épp a cseheket. (Salzburg pedig egészen a XIX. sz. elejéig önálló állam volt: a salzburgi érseké.)

Brix 2014.11.04. 18:11:43

@grani: Tanulj Te történelmet , ostoba! Az osztrák-magyar kiegyezés után, a 19-ik században Magyarország egyik legprosperálóbb időszaka következett. Szinte minden jelentős Budapesti épület ekkor épült...
Mit hozott az orosz "felszabadítás" ? Katasztrófális gazdasági-életszínvonalbeli lemaradást a nyugati államokhoz képest, amit még ma is nyögünk!
Elég ha csak a keletnémet-nyugatnémet párhuzamot nézzük: mi történt azokkal, akik az orosz érdekszférába kerültek és mi történt azokkal , akik az amerikaiba?

Bolsi Buster 2014.11.04. 18:33:48

-pont annyi baj van a megemlékezéssel, mint a német mex. emlékmüvel, hogy a bolsiknak nem teccik, nem felel meg a kádárkori történelemtudatuknak

- úgyhogy kell csinányi még néhányat!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.11.04. 18:39:57

@dreiklang: Ez a pontosítás nem volt haszontalan.

Putyin erőszakosabb, mint amennyi nekünk még elfogadható lenne. Ezt mindenki tudja, az "oroszimádók" is. Csak az a baj, hogy nekünk szükségünk van a jóindulatukra. Azon az áron is, hogy az EU megengedi magának, hogy elég ócska ürügyekkel megzsaroljon bennünket, az USA pedig a legpofátlanabb módon osszon ki néhány látványos kokit. De ha teljesen bezárjuk magunkat az EU által húzott falon belülre, akkor csak egyre komolyabb szopatást remélhetünk. Pár napja már arról volt szó, hogy "a később csatlakozott országok" valamiért legyenek megsarcolva. Egyenlőség, testvériség, na persze. Tetszik, nem tetszik, kénytelenek vagyunk más segget is nyalni, jelenleg ez a sorsunk, az életben maradás is múlhat rajta egyszer.

Az oroszimádat pedig téves nyom. Kevesen szerethetik az oroszokat nálunk, még akkor is, ha beleszámolom azokat a hőzöngőket, akik még nem is éltek, amikor az oroszok nálunk voltak, de persze nagyon tudják nyomni a ruszkik haza dumát. Az pedig, hogy néha egy-egy dologban ügyetlen példaként mutathatók fel arra is, hogy a féktelen liberalizmus nélkül is működnek országok, nem oroszimádat. Az EU "korábban csatlakozó országaiból" is mindig hallunk híreket olyan politikusi kitörésekről, amelyek arról árulkodnak, hogy sok embernek már ott is tele van a töke ezzel a káosszal. Lehetnek még a mostani EU-imádókból is szégyenkező kisebbség.

Bolsi Buster 2014.11.04. 18:50:15

@Androsz: prágában annyi az orosz, hogy mozdulni sem lehet tőlük

orosz a legtöbb turista, meg egy csomó itt is melózik

persze elteszik a pénzüket a csehek ahogy illik, nem hőzöngenek hülyeségeket

pont ennyi kell nekünk is

BiG74 Bodri 2014.11.04. 18:51:33

@Androsz:

Attól még senki sem maradt életben, hogy segget nyalt.
Attól, hogy az EU szarházi politikusok homokozója,a Putyini irány még cseppet sem elfogadható. Aki "vagy-vagy" opcióban gondolkodik ebben a kis országban az semmit sem tanult a történelemből. Egyik irányból sem elfogadható egy csomó dolog, de csak azért, mert EU szkeptikus "polgárok" vagyunk, nem kellene az orosz egyértelműen antidemokratikus példát sztárolni.

Az orosz imádat téves nyom? Kevesen szerethetik őket? Kik? az emberek, vagy a politikusok? Miről beszélsz?
Másrészről a féktelen liberalizmus az mi, és mit keres a liberalizmus ellenzés az orosz imádat tagadásnál? Költői a kérdés, mert szerintem kilóg a lóláb.

Bolsi Buster 2014.11.04. 18:55:21

@BiG74: 'Aki "vagy-vagy" opcióban gondolkodik ebben a kis országban az semmit sem tanult a történelemből.'

kár hogy gyurcsányék ezt csinálták rá is basztunk keményen. szerencsére a tábornoknak több esze van

BiG74 Bodri 2014.11.04. 19:11:08

@Bolsi Buster:
"szerencsére a tábornoknak több esze van "

Az meg ki a tököm?

dreiklang 2014.11.04. 19:24:37

@BiG74: a miniszterelnök. a harci stílust már nem csak a bírálói hozzák fel, mint kínos elemet, de a rajongói rajongva ismerik el

Conchobar 2014.11.04. 19:51:14

"elhanyagolható kormányzati elv áll szemben az orosz agresszióval" - Ha az 1956.november 4-i bevonulást az oroszoknak tulajdonítod, akkor az 1956.októberéig fennállt rendszert miért nem minősíted zsidó-rezsimnek? Vagy büszke vagy a kettős mércére?

Conchobar 2014.11.04. 19:55:42

"Putyin minden korábbinál konkrétabban igazolta e szavakat: katonai erővel szállt meg egy országot, mert nem viselte annak önállósodási vágyait" - Mi ez a baromság? Önállósodási vágyai az ukrajnai (orosz) szakadároknak van. Ukrajna önálló a Szovjetúnió széthullása óta. Netán azt kell önállóságnak tekinteni, mikor egy országban érvényesül Uncle Sam érdeke és befolyása?

Krisz11 2014.11.04. 20:08:42

@Jules Verne:

"56-ban ezen a napon fojtották vérbe a magyar nép forradalmát a szovjet tankok. Ez emlékeztető a mai oroszbarát hazaárulóknak"
Azok nem az oroszok voltak, hanem a szovjetek a zs.-k parancsára.
A tanácsköztársaság vagy a VH utáni kommunista vezetésben se magyar se oroszt nem találsz.
Ellenük lázadt fel a nép 56-ban is.
Így hát én nem lennék oda a new york fémjelezte vonalért.

Szúnyog 2014.11.04. 20:10:29

Ez a blog tényleg nem volt ennyire szűkagyú, mint amilyet ez az írás mutat.
Lehet, valamiért beállt az atlantista támadásba. No de ennyire átlátszóan?

Krisz11 2014.11.04. 20:10:48

Amúgy miről is szólt most ez a poszt? Ja, semmiről.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.11.04. 20:29:58

@BiG74: "Attól, hogy az EU szarházi politikusok homokozója,a Putyini irány még cseppet sem elfogadható. Aki »vagy-vagy« opcióban gondolkodik ebben a kis országban az semmit sem tanult a történelemből."

Ez szerintem is pont így van. Én sem tartom értelmes hozzáállásnak a "vagy-vagy" látásmódot. A pártok képviselői által mondottak értékelése során is. Hogy valaki vagy komcsi, vagy fidesznyik. Arról sem volt szó, hogy Putyin VAGY Unió. Orbánék pont azon melóznak folyamatosan, mert ezen tényleg folyamatosan melóznak, hogy mindkét haragszomrád fél elhiggye, hogy őt szeretjük jobban. Mert mindkettőre szükségünk van.

Azt itt csak pár agyatlan hiheti, hogy mi az oroszok híveivé váltunk, és Orbán minden vágya behódolni nekik. Kevesen szeretik az oroszokat, politikus és közember is. Kevés szeretnivaló van a mostani orosz politikán, főleg ha elképzeljük, hogy ránk is kiterjesztenék ugyanezt a politikájukat. Orbánéknak nagyon nem jött jól, hogy az oroszok belekötöttek az ukránokba. Mi nem is tudhatjuk, hogy vajon miért is tették. De ezzel az EU szemében mi az ördöggel cimborálókká váltunk, és minden eddigi hízelgés eredménye megsemmisült. Azok az idióta barmok, akik ennek örvendeznek csak azért, mert Orbánnak nem sikerült valami, azoknak borotvát adnék a kezébe, és elárulnám, hogy Orbán nem szeretné, ha nem vágnák el a torkukat. Megszabadulnánk egy csomó baromtól.

BiG74, ha az utolsó dolgot tényleg nem tudod megérteni magadtól, akkor nem segíthetek. Csak olvasd el még egyszer az eredetit is, ne csak a te változatodat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.11.04. 20:30:52

Belezavarodtam. Lám, kitört belőlem az őszinteség. Szóval: Orbán azt szeretné, ha nem vágnák el a torkukat.

toportyánzsóti 2014.11.04. 20:46:13

@grani: Magadból indultál ki kis hülye megint,nyaljad tovább putin prosztatáját viktorbán ánuszán át.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.11.04. 22:00:30

@Szúnyog: ez mindig atlantista blog volt. Mi ezt gondoljuk jó iránynak, Te pedig ezek szerint nem.
süti beállítások módosítása