A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Putyin ad nukleáris és rakétatechnológiát Észak-Koreának?

2017.09.06. 21:34 garmr

Hetek óta Észak-Koreától hangos a nemzetközi és a hazai sajtó. Kim Dzsong Un rezsimjének nukleáris és rakétaprogramja az elmúlt időszakban sebesebben hasít, mint a kárpát-medencei gyorsnaszád. Különösen szembetűnő az elmúlt fél évben végrehajtott sikeres tesztek nagy mennyisége, ezzel együtt pedig az északi rezsim magabiztosságának növekedése. Ez az időszak pedig látványosan egybeesik Trump eddigi elnökségének második felével, ami messzire vezető távlatokat nyit meg az események értelmezésében. 

Európai szemmel nehéz értelmezni "mire is játszik" Kim Dzsong Un ezzel az izmozással, de fogadjuk el, hogy egész egyszerűen csak nem akar Szaddam Husszein, vagy Kadhafi sorsára jutni. A nukleáris fenyegetéstől reméli megúszni, hogy hívatlan vendégként megjelenjen az ablaka előtt egy Reaper ami két Hellfire rakétával köszön be hozzá reggelizés közben.

Észak-Korea különleges földrajzi helyzetben van, a déli főváros, Szöul a 25 milliós agglomerációs lakosságával alig 50 kilométerre van a határtól, ami tüzérségi távolság. Még a sokat emlegetett nukleáris csapásmérő eszközök nélkül is elérhető, ami egy háborús konfliktus esetén garantálja az azonnal több százezres polgári áldozatot. 

A szokatlan új elem az elmúlt időszakban, hogy bár az eddig mutatott erejük is elegendőnek tűnt a status quo fenntartásához, mégis fokozzák az erőfeszítéseiket a potens atomarzenál kiépítéséhez; ez a felgyorsult tempó és retorikai magabiztosság viszont már Kína érdekeit is sérti. Az ázsiai szuperhatalomnak egyáltalán nem érdeke, hogy erősödjön az amerikai katonai jelenlét a térségben, hiszen ez az ő mozgásterüket is szűkíti. Az északi nukleáris és rakétatevékenység erősödése azonban egyenes következményként vonzza magával a térségbe az USA anyahajóit és a szövetségeseihez telepített rakétavédelmi rendszereket. 

Az északi gazdaság gyakorlatilag kínai lélegeztető gépen függ, tőlük kapják az olajuk 90%-át és nekik adják el a kevés exportképes terméküket (például szenet). Az a tény, hogy Kim ennek tudatában is vállalja a konfliktust Kínával, azt feltételezi (már persze hacsak nem teljesen őrült, amit azért nem lehet kizárni), hogy képesnek gondolja magát a kínai függés helyettesítésére. 

Ezen logika mentén elindulva feltehetjük a következő kérdéseket. Ki az aki rendelkezik a megfelelő anyagi forrásokkal, hogy akár csak ideiglenesen is életben tartsa Észak-Koreát? Ki az aki emellett rendelkezik a vonatkozó nukleáris és rakétatechnológiával? Ki az akinek elemi érdeke a zűrzavar és konfliktusok generálása a világ bármely pontján? Ki az aki kellő ravaszsággal rendelkezik, hogy egy ilyen projektbe bele is vágjon? Hát sok választásunk nem marad...

Putyin viszonya nem egészen úgy alakult az Egyesült Államokkal, amit az elnökválasztási rendszerbe való beavatkozás után remélt. Az amerikai-orosz viszony a Trump megválasztása utáni mézesheteket követően látványos szabadesésbe kezdett. Az USA nem Magyarország, ahol egy ambiciózus vezető képes megszállni az állam demokratikus intézményrendszerét és kontroll nélkül kitenni saját kénye-kedvének és hagymázas elképzeléseinek kitenni az ország jövőjét. Hiába az extrém retorika, Trump végül lassan kénytelen volt beállni az amerikai politika fősodrába, ami viszont Putyinnak egyáltalán nem érdeke. Ha viszont az együttműködés nem megy, akkor jöhet a szokásos orosz stratégia: a zavar- és félelemkeltés.

Az orosz elnök Észak-Korea támogatásával nem veszít semmit. A térségben eddig sem volt sok keresnivalójuk Kína árnyékában, tehát legrosszabb esetben is fennmarad számára ugyanaz a helyzet, ami eddig is volt. A konfliktus generálásával viszont megnyílik a lehetőség a nagy nyereség elérésére. A háborús pszichózis fényében máris a békés megoldást szorgalmazó megfontolt politikus képében tetszeleg, ami már önmagában is növeli diplomáciai reputációját. Amíg pedig ez a feszültség fennmarad, a világ addig is kevesebb figyelmet fordít Oroszország egyéb üzelmeire. Egy esetlegesen háborúig eszkalálódó konfliktusban pedig már alkalma lenne a zavarosban halászni is, ami pedig az orosz elnök szuperképessége. 

Putyin számára félelmetesen egyszerű és kézenfekvő lehetőség Kim Dzsong Un támogatása. Általa sakkban tarthatja az egész kelet-ázsiai térséget, bizonytalanságot teremt az Egyesült Államokban, nagy mennyiségű amerikai katonai potenciált köthet le, feszültséget kelt a világ vezető hatalmai között, növelheti saját diplomáciai jelentőségét, eltereli a figyelmet az orosz ügyekről. Teheti mindezt egy garantáltan hosszan tartó és szinte feloldhatatlan helyzeten keresztül, amiben bármikor benne van a katasztrófa lehetősége és rajta kívül szinte mindenki csak veszíthet. 

Kihagyna egy ilyen lehetőséget Vlagyimir Putyin? Aligha...

 

 

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

74 komment

Címkék: USA Oroszország Észak-Korea Fallout

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr9012805106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.07. 06:32:23

Oroszország és Kína nem fogja odadni Észak-Koreát az USA-nak, ez
biztos.

Abba belemennének, hogy vége legyen Észak-Koreának, azaz egyesüljön Korea, de ennek van feltétele: az amerikai katonai jelenlét vége Koreában. Ez az, amit nem akar Washington.

S amíg ebbe nem megy bele Washington, Oroszország és Kína kéntelen lesz támogtani ÉSzak-Koreát.

2017.09.07. 18:54:36

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A reális megoldás hogy Kínának megengedik hogy bekebelezze Szibériát, cserébe az amerikai jelenlétért, Oroszország összezsugorodik, etnikai lázadások lesznek, majd a németek kihúzzák őket a szarból jobb esetben és német bábkormány alakul Moszkvában. Így Kína és az USA vezetésével újra megszilárdul a 2 pólusú világrend.

Evel Knievel 2017.09.08. 19:43:50

Ezt a Putyin faszságot csak és kizárólag az amerikai fizetett bérencek erőltetik. Talán kérdezzétek Ukrajnát akik egy dollárért a saját anyjukat is megraknák, hogy hova tünedeznek a rakéta hajtóműveik..

Sequoyah 2017.09.08. 19:49:53

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Amerika a hata kozepere sem kivanja a Koreai jelenletet, az egvilagon semmi haszna sem szarmazik belole, semmilyen erdekeltsege nincs ott. Kizarolag Eszak-Korea miatt vannak ott. Ha az EK problema megoldodna, akkor Amerika is eltunne onnan, aminek Kina is orulhetne.

Kina lehet nem akarja megoldani, de ettol fuggetlenul a kepesseguk erre csak nekik van. USA barmit csinal, azzal csak ront a helyzeten. Oroszorszag viszont a zavarosban halaszik, neki mindenfele konfliktus csak elonyos, ezert szitjak azt. Kinanak viszont megvan az eroforrasa es a lehetosege is hogy valoban beleszoljon. El tudja vegleg vagni a penzforrast, illetve ha kell be is tudja kebelezni oket. Van sok leszakadt regio Kinaban, plusz egy nem oszt nem szoroz. Valamint a kinai diktatorikus stilussan eleve sokkal konnyebben kezelhetok ezek az emberek, mint a koreai szabadsaggal.

Sequoyah 2017.09.08. 19:51:30

@Evel Knievel: Eddig csak orosz fizetett berencekrol hallottunk, ok viszont bizonyitottan es bevallottan leteznek, szoval nem ertem, hogy ezt az ervet hogy sikerult pont az ellentetere csavarnod:)

Duplaxiii 2017.09.08. 19:52:14

Mi hasít?
Itt jelent meg nemrég a statisztika arról, hogy É-Korea évente hány kísértleti rakétaindítást végzett és hány állítólagos automrobbantása volt.
Ha háromról hétre nő az indítások száma, az akkor sem hasítás, ha mondjuk mint sikeres lett volna és a kijelölt célterületre érkezett volna vissza!!! De se nem volt mind sikeres, és ami legalább "repült", azok is csak "körülbelül" működtek.
A bejelnetett robbantások pedig kizárólag a saját propagandából ismerhetők, de a mai napig semmiféle sugárzás, elváltozás, környzetti változás nem volt mérhető a környéken.
Érhető, hogy az USA érdeke a hangulatkeltés, mert ez dollármilliárdos eladásokat, fejlesztéseket, megrendeléseket ér.
De vajon mi motíválja egy magyar bloggert abban, hogy a valódi problémák helyett ezt a kamut erőltesse tényként?
Putyin szarózása? Arra van elég más indok, nem kellene az egyébként is alulinformált közt még jobban megbolondítani.

Duplaxiii 2017.09.08. 19:57:01

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Figyelj birka! lemaradt a libsizés!!!
Egyébként É-Korea egyedül Kína érdeke... Ők nem akarnak amerikai alapú országot a határukra. De egyesíteni sem lehet még a két felet, hiszen nem pár év az eltérés a két országrész között.
Ha USA támadna és Kína nem avatkozna be, akkor az egy egységes polgári Korea lenne, ami kibszott nagy gondot jelentene mindenkinek.
Tehát Kína meg fogja lépni, elviszi egy csendes gyógykezelésre ezt a mai idiótát és az északi részen létrehoznak egy csendes, mai Kínához hasonló félkommunista és félkapitalista rendszert, nyitják a határokat és pár évtized alatt kiegyenlíthető az egész.
Mindenki megnyugszik, Kínának nem lesz amerikai barát szomszédja, nem áll le a világgazdaság stb.
Te is tudod, hogy a valóság más, mint az most harsogott full-bulvár idiotizmus.

Dzsontra Volta 2017.09.08. 19:59:20

Esélytelen, hogy Putyin segítene a Kim klánnak, Észak Koreának az egyetlen félig-meddig kapcsolata a világgal Kína, velük meg az oroszok annyira nincsenek jóban. A fúú de nagy fejlesztés, amit sikerült a haditechnikájukban véghezvinni, az az atomhatalmak számára már több, mint 50 éve létező technológiák, éppen hogy csak kisérleti verzióban működő másolata. Gyakorlatilag csak annyit tettek, hogy elolvasták a wikipédián a "hogyan csináljunk atombombát" című cikket.

Duplaxiii 2017.09.08. 20:02:16

Egyébként tényleg érdekes, hogy akik itt a nagy atomcsapást vizionálják, azok elsiklanak olyan apróságok felett, mint az állítolagos kísérleti bombák létrehozásának sok hónapos időtartama, a fellövendő rakéták sok hetes előkészítése...
Tehát ez a baromnak van egy töltete és egy rakétája. A kilövése ennek hány perc? Nem inkán nap? Már akkor is, ha már minden készen van!
Egy rakéta...
Ezzel egyidőben csak a tengeralattjárókról, B1B bombázókról, hadihajókról úgy 100 darab atomtöltetű robotrepülőgépet indíthat az USA, melyek jellemzően 1-2 méteres pontossággal érkeznek egyszerr az össze kritikus pontra.
A nagyhatalmak rendszerei ugyanis eleve a válaszcsapáshoz szükséges maximum 30 perces indításra vannak beállítva, ami a döntés idejét is magában foglalja...

Edmonton2 2017.09.08. 20:09:56

És mindezek mellett még tesztelheti is az amcsik reakcióit a nukleáris fenyegetésre.

Laciii 2017.09.08. 20:10:34

@Sequoyah: Persze hogy amcsi sehol nem akar ott lenni és indenhonnan menne, de hát az oroszok meg a kínaiak, te ezt tudod röhögés nélkül írni?

Sequoyah 2017.09.08. 20:27:34

@Duplaxiii: Amit te irtal szerintem az egyetlen valos es realis megoldas. Igazabol a mostani Amerikai kormany is kb ezt varja toluk a nyilatkozataik alapjan...

Sequoyah 2017.09.08. 20:34:18

@Laciii: Hat amit te irtal, azt en is csak rohogve tudnam leirni, de szerencsere koze nincs ahhoz, amit en irtam.
Nekem ugy tunik hogy ugy gondolod, hogy csak azert mert sok helyen ott vannak, ezert mindenhol ott akarnak lenni. Pedig minden egyes helyen ahol ott vannak, egeszen konkret oka van a jelenletuknek. Ez a konkret ok itt Eszak-Korea.
En azt irtam, hogy KOREABAN nem akarnak ott lenni. Olaj nincs, erdekeltsegeik nincsennek. Sot, igazabol a tokuk kivan a sok Samsunggal es Hyundai-al. Kinahoz pedig sokkal kenyelmesebb Japan es Guam.
Trumppal az elen ez hatvanyozottan igaz most.

tireless treehugger 2017.09.08. 20:35:05

Sem az atom- sem a rakétatechnika nem olyan borzasztóan bonyolult. Számítógépekkel nagyon olcsón végtelenségig lehet finomítani aztán csak a már biztos végeredményt megépíteni.

Viszont az sco-nak létfontosságú a keleti part védelme így tényleg előfordulhat hogy mindent hajlandóak megtenni még akár egy izraelhez hasonló katonailag-gazdaságilag megerősített "helyőrség" kiépítését is. Mondom: hasonló. Tessenek csak végigvenni mennyire azonos a két "ország" helyzete szerepe alakulása. És akkor talán nem lesz olyan meglepő a poszter felvetése.

Etniez 2017.09.08. 20:52:08

Szerintem/remélem van Putyinéknak annyi esze, hogy nem atomrakétáznak fel egy idióta/kalandor/kiszámíthatatlan államot a közelükben.

Értem az írást, de az oroszoknak ezen az áron szerintem nem éri meg a balhé csinálása. Mert ők is tudják, hogy a politika/szövetség forgandó, de a kifejlesztett IBM atomtöltettel, az maradandó.
És ha Észak-Kora 20 év múlva az amik kezébe fog csapni, akkor nagy bajban lesznek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.08. 20:56:25

A mai elektronikával és vegyészettel akinek van 2 kg Pu239-e az simán csinál egy implóziós atombombát. Nem nagy cucc.
Na meg raknak egy kis szegényített lítiumdeuteridet a közepébe és máris van egy fúzióval erősített bombája.
Nem kell emögé Putyint vizionálni!
Minden diktátor álma az atombomba.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.08. 20:58:32

@Etniez: Gondolod, hogy az usákoknak szüksége van arra a pár vacak atomtöltetre és rakétára?

fdfdfdfdfdfd 2017.09.08. 21:00:09

A New york times szerint az ukránoktól kapták a rakéta technikát. Az oroszoknak meg pont egy kim féle félhülye hiányzik a távol keleti kapujukba. Ha már, akkor kinának sokkal inkább megvan az atom és rakéta technológiája és velük sokkal inkább mernek izmozni a jenkik a mesterséges szigeteik miatt, plusz ha észak korrea bukik, akkor ők kapnak egy hatalmas közös határszakaszt az usa szövetséged dél korreával.
SZóval a blogiró értékelje át a hülyeségeit, hacsak nem a ceu-ra készül, ott szeretni fogják az "elemzéseit" :)

Pepejoe 2017.09.08. 21:14:37

Aztán az is lehet, hogy ez a Kim "Herpeszes Ödönke" Dzsong egyszerűen csak tőzsdézik, bedob egy mondatot, "holnap elkezdjük tervezni a támadást" meg "Guamra célzunk" és hasonlók, erre a tőzsde ennek megfelelő része bedől, a másik része meg szárnyal, kicsit megforgatja a zsét oda-vissza és akár meg is sokszorozta a vagyonkát.
Ami persze lehet saját is vagy állami is (akár mindkettő is), amiből gazdagon kijön az atomfegyver további fejlesztésének költsége. :)
Én amúgy azt jósolom, hogy így vagy úgy de ez a jóllakott napközis-fejű kis pöcs maximum 1-2 év múlva már nem lesz a képben.

Evel Knievel 2017.09.08. 21:28:46

Remélem kilépünk az EU-ból és talán a NATO-t sem lenne nagy hátrány elhagyni. A liberális tetvek meg pusztuljanak :)

Sequoyah 2017.09.08. 21:31:34

@Evel Knievel: Sajna akkor mi fogunk veszni. 70 eve hallgatjuk a hanyatlo nyugat mesejet, meg mindig nem esett le, hogy hazugsag?

Sequoyah 2017.09.08. 21:34:10

@Evel Knievel: Azt meg amugy vegkepp nem ertem, hogy te miert akarsz szolgakent elni szabadsagjogok nelkul. Na mindegy, lelked rajta, de az orszagot azert ne akard magaddal rantani. A Magyar az egy szabadsagszereto nep. Kicsit tulsalgosan rahagyadkoztunk az allamra hogy eltartson minket, de attol a donteseket meg szeretjuk magunkat meghozni, hogy mihez kezdunk az eletunkkel.

Recensens 2017.09.08. 21:39:34

Kedves Garmr! Azt írod:

"... (É-Korea) kínai lélegeztető gépen függ, tőlük kapják az olajuk 90%-át és nekik adják el a kevés exportképes terméküket (például szenet). Az a tény, hogy Kim ennek tudatában is vállalja a konfliktust Kínával, azt feltételezi (már persze hacsak nem teljesen őrült, amit azért nem lehet kizárni), hogy képesnek gondolja magát a kínai függés helyettesítésére. ..."

Nem jó a gondolatmenet. Helyes így lenne:

" ... azt feltételezi, hogy ... színjáték az egész, amit Kína és Kim Dzsong Un játszanak el a világgal"

Nem komoly köztük az ellentét. Kína Észak-Koreát használja a nyugattal való kísérletezésre: meddig mennek el, mire képesek, milyen a hírszerzésük, a katonai erejük, csapásmérő képességük ... stb, stb. Ennyi!

Kooppuu 2017.09.08. 21:54:53

A tisztelt szerzőnek üzenem, hogy adja vissza az akármilyen "végzettséget/papírját", mennyen el a teszkóba, vegye le a polcról az "ásd el magad" kezdőszettet, majd a felhasználói leírás alapos tanyulmányozása után ássa el magát jó mélyre...

Muad\\\'Dib 2017.09.08. 22:05:00

@Inceptio:
Baromság. Kínának eszébe nincs pont ott kísérletezni ilyenekkel. Neki annál sokkal fontosabb a térségbeli status quo. Valójában őket legalább annyira zavarja az észak-koreai nukleáris program, mint az amerikaikat (ha nem jobban).

Muad\\\'Dib 2017.09.08. 22:07:02

A cikkez:
Jelen pillanatban az oroszoknak sem érdeke ilyen manőver. Oroszországnak jelenleg semmi nem hiányzik kevésbé, mint egy ellenséges Kína, egy ellenséges USA mellé.

Egyallampolgar 2017.09.08. 23:23:59

Érdekes ez a blog. Jobb oldali és nincs Putyin seggében. Valódi felüdülés volt olvasni.
Mostanság gyakoriak a találgatások a rakéták fejlesztéséről. Oroszország nagy erőkkel próbálja rákenni a technológiai segítő szerepet az ukránokra, azok meg érthetően vissza.
Csak találgatni lehet.

Az USA, nem fogja elhagyni DélKoreát.
Kína nem akar USA befolyást.
Kína és az USA nyugalmat akar.
Korea egyesülést északon és délen, de délen inkább nyugalmat, északon meg inkább csak ételt.

Az USA és a Kína nyomja el Kim-et. Trump bombáz és akkor nem lesz többé szájkarate bajnok, Kína pedig megszállja Északot és akkor az é-koreaiaknak lesz mit enni.

Jakab.gipsz 2017.09.09. 00:16:03

Sajna ez a cikk, nem nyújtott objektív tájékoztatást.

midnightcoder2 2017.09.09. 08:04:05

@Egyallampolgar: Nem jobboldali, és az amcsik seggében van. Mert hogy ez az egész konfliktus alapvetően az amcsi olajcégek érdekeiről szól.

Észak-Korea pedig már 2006-ban robbantott atombombát, és már előtte is éveken át dolgozott rajta. És ne csináljunk úgy, mint ha ez egy olyan hű de nagy dolog lenne: a szovjetek már 1950 előtt képesek voltak atomfegyvert csinálni, sőt Hitleréknek is csak azért nem lett, mert pár tudósuk elszámolta a kritikus tömeget. Az első hidrogénbombát is több mint 60 éve robbantották fel az amcsik.

A technológia pedig az 50-es évek óta óriásit fejlődött, ma már egy mobilban 10x nagyobb számítási kapacitás van, mint anno azokban a gépekben amiket a COCOM lista miatt nem lehetett behozni a szocialista országokba. Ma már az elektronika biztosan nem korlát senkinek, nem úgy mint a 70-es, 80-as években. Ráadásul az ezzel kapcsolatos tudás sem akkora titok már: a kritikus tömeg meghatározása anno Hitleréket megakadályozta az atombomba létrehozásában, ma viszont benne van a tankönyvekben. Anno az atombomba létrehozása nem azért volt nagy teljesítmény mert fizikailag nehéz volt összehozni, hanem azért mert ki kellett találni: akkoriban az ehhez szükséges számítások, elméletek nem voltak még készen. De ez mára történelem.

A rakétatechnika is sokat fejlődött és szélesebb körben is elérhetővé vált a FAO rakéták óta: ma már egy iszlamista kecskepásztor is tud olyan rakétát összedobni odahaza amivel 75 kilométerre ellő. Itt pedig egy olyan országról beszélünk, ami már évtizedek óta erre fordítja a legtöbb erőforrását. Inkább az a kérdés, hogy mi a fenét szerencsétlenkedtek ennyit.

Conchobar 2017.09.09. 09:11:07

"Putyin számára félelmetesen egyszerű és kézenfekvő lehetőség Kim Dzsong Un támogatása." - Hát persze. A poszt írója számára meg a legkézenfekvőbb, hogy az amerikabarát propagandát benyeli, megfejeli és előáll ebben a posztban a minden történést mozgató gonosz Putyin képével. Nem zavarja, hogy a teóriája köszönőviszonyban sincs a valósággal. Nem zavarja, hogy Putyin meg a kínaiak nagyonis egy húron pendülnek (és fognak is, egészen addig, amíg az USA marad a világ csendőre és fő bajkeverője). És ez az egy húron pendülés nem tegnap és nem Putyinnal kezdődött. A kínaiak se tesznek semmi olyat, ami zavarhatná Putyint, és viszont

Shish Yakoo 2017.09.09. 09:35:01

"Az ázsiai szuperhatalomnak egyáltalán nem érdeke, hogy erősödjön az amerikai katonai jelenlét a térségben" Nézz a térképre és kapj a fejedhez, garmr! A világnak nincs olyan térsége, ahol ne erősödne az amerikai katonai jelenlét.

Pizsera Kelemen 2017.09.09. 10:10:15

Ökörség.Észak Korea a háború óta így működik,Putyin még sehol sem volt, amikor ezek már felépítették a mindennel és mindenkivel dacolni képes rendszerüket.Fárasztóak ezek a mindenütt putyini beavatkozást vizionáló okostojások.

2017.09.09. 10:13:01

@Conchobar: Kínának kínzóan erősödik az energia éhsége, erre a megoldás Szibéria megszerzése lehet. Ez már elkezdődött azzal, hogy nagyméretű területbérlésről egyezkednek az oroszokkal, egyenlőre növénytermesztés céljára. Kínának nem lesz érdeke hogy Oroszország erős legyen, inkább egy Kínát kiszolgáló, energiával ellátó területre lesz egyre inkább szükségük. Kínának érdeke, hogy a nyugati civilizáció viszont erős maradjon, hogy legyen kinek eladni a terméket.

Kopasz Szuzukis 2017.09.09. 10:13:51

Eftások!
A "másik" oldalról szemlélve a dolgot, az usákoknak abszolúte nem hiányzik egy újabb Vietnam/Afganisztán. Márpedig Észak-Korea megtámadása az lenne. Lehet, hogy fejlettebb a technológia, sokkal több a hadieszköz, de cseszhetik egy olyan országban, amelyik képes az egész, több millió fős hadseregét barlangrendszerekbe eldugni. Képesek bárhol előbukkanni, kicsi csetepaté, majd vissza a rókalyukba. Ugyanaz, mint Vietnamban. Az emberveszteség nagyon komoly lenne. Ezt pedig az amerikai választópolgárok nem tolerálnák.

Innentől kezdve marad a szájkarate.

2017.09.09. 10:16:52

@Pizsera Kelemen: Így is van, fárasztóak ezek az álhírek már Sztálin, Hruscsov, Brezsnyev óta. Megy a riogatás a kubai rakétaválsággal, meg most a Krím félszigettel, parasztvakítás az egész. Valójában KGB sem létezett csak az amerikaiak találták ki. :D

2017.09.09. 10:26:13

@Shish Yakoo: Aha, teljesen így van. Az Azovi tenger, a Pohaj tenger, meg a Bengáli öböl tele van Arleigh Burke osztályú rombolókkal :D

Conchobar 2017.09.09. 10:32:35

@je suis chauve: "Kínának kínzóan erősödik az energia éhsége, erre a megoldás Szibéria megszerzése lehet." - Azt látni, hogy a nagyívű székfoglalódban megajándékoznád a kínaiakat Szibériával. Csakhogy a kínaiak nem a te fejeddel a gondolkodnak. 1.Őket az energiaéhségük dél felé mozgatja (műszigetek), akárcsak a japánokat az 1941-es év (kávéházi stratégák akkoriban azt várták, hogy a németek nyugatról, a japánok meg keletről roppantják majd össze Oroszországot). 2.A kínaiak egyedül nincsenek pariban az amerikaiakkal, úgyhogy nekik szükségük van az erős Oroszországra (kínai csatlósnak ott vannak a mongolok, kirgizek meg a többiek). 3. Egy (~8000 robbanófejes) atomhatalomtól amúgy is körülményes lenne területeket elcsatolni. Félő, hogy az új határ kijelölésekor felborítanának néhány atombombát (már, ha érted)

Pizsera Kelemen 2017.09.09. 10:36:39

@je suis chauve: Észak -Korea önjáró módon üzemel,évtizedek óta mindig megy a szájalás és az erőfitogtatás az USA-dK.hadgyakorlatok idején.Ehhez nem kell sem Putyin,sem más. Az atomprogramjuk is ezer éve fut,minden pénz és energiát ebbe és a hadseregükbe ölnek.

2017.09.09. 10:38:49

@Conchobar: Ez az atomhatalom gyakran kényszerül magas kölcsönfelvételre, hogy egyáltalán a gépei fel tudjanak szállni. Akár területhasználatról való lemondás fejében is. Kínának pedig egyszerűbb lesz Szibéria megszerzése, mint dél felé terjeszkedni, mert a nyugat jelenti a keresletet, ahova el lehet adni, az oroszok felé ez nehezebb, ott hosszú ideig csak néhány kiskirály és a slepp jelenti a keresletet. Már ha fel tudod fogni...

Etniez 2017.09.09. 10:40:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az amik és a ruszkik mindig szívesen egymás alá vágnak.
Továbbá gondold el, mi lenne, ha valahogy kiegyeznének Észak-Koreával, lenne egy atomrakétás szövetségesük Kína seggében, közel az oroszokhoz.
Igazi főnyeremény lenne az amiknak. És ahogy az idő halad, úgy változnak a szövetségesek, akik ma itt, az holnap ott.
Ezért nem gondolom, hogy az oroszok adnának rakétát Kim-nek.

invalid username 2017.09.09. 11:02:13

A gondolatmenet világos, de a "Cui prodest" sosem bizonyíték.

invalid username 2017.09.09. 11:03:01

...mint ahogy az sem bizonyíték, hogy a Bircaman trollhadsereg mozgásba lendült.

invalid username 2017.09.09. 11:06:58

@Etniez:

"Ezért nem gondolom, hogy az oroszok adnának rakétát Kim-nek."

Direkt nem, de a legutóbbi rakétakisérleteik roncsai óvatlanul olyan helyen estek vízbe ahol amerikaiak kihalászták, és azok nagyon úgy néztek ki, mintha orosz rakétahajtóművek darabjai lettek volna.

Az egyezés nem 100%, az oroszok érthetően elzárkóznak az azonosítástól, és az amerikaiak sem azt mondják, hogy Putyin adta el: valószínűbb, hogy a fegyver-feketepiacon szerezték be az északkoreaiak. Az oroszok maximum követhették a tranzakciót és nem akadályozták meg -- azt még Putyin sem engedhetné meg magának, hogy pár évvel a maláj gép lelövése után megint rakétabotrányba keveredjen.

invalid username 2017.09.09. 11:08:11

@Etniez:

Ja igen, ez (márminthogy orosz rakétahajtóműként azonosították a tengerből kihalászott darabokat és feketepiacról származhatnak) kb egy hónappal ezelőtti hír, szerintem ki lehet guglizni

zsindex isis alkajda mind CIA projekt 2017.09.09. 11:12:26

A CIA- csicskasajtó nem tud leszakadni a puytinozásról.

Mikor teljesen világos, hogy a CIA- puccsal hatalomra került ukrán maffia- rezsim adta el a rakétahajtóműveket:

www.nytimes.com/2017/08/14/world/asia/north-korea-missiles-ukraine-factory.html

GöTi 2017.09.09. 11:24:03

Észak-Korea területén valakik valamit felrobbantottak párszor.

Gyártsak ebből konteót?

Lehetett a bombák igazi tulajdonosa egy olyan ország, akik mindenféle szerződésben vállalták, hogy nem robbantanak kísérleti céllal. A fizikai-matematikai modelleket viszont finomítani akarják. Fedősztorinak pedig kiválóan kéznél van ez a tehetség és bandája...

Shish Yakoo 2017.09.09. 11:31:53

@je suis chauve: "Aha, teljesen így van. Az Azovi tenger, [...] tele van Arleigh Burke osztályú rombolókkal :D"

Ott vannak már: ukraina.ru/news/20170904/1019135635.html

Jager_ 2017.09.09. 11:45:54

@Inceptio: Kína nélkül Észak-Korea létre sem jött volna 1950 -ben. Utána is csak Pekingnek volt köszönhető Észak fennmaradása. Természetesen most is mögötte állnak. Színjáték az egész, Kína leállíthatná Kim Dzsong Unt, de sokkal inkább érdekelt egy konfilktus fenntartásában, (amiben eljátszhatja, hogy nincs is része) mint a békés helyzetben. Ha tehetik egészen a nyílt háborúig elmennek majd. Az egyetlen esély, ha a diktátort egy belső mozgalom (amit kívülről táplálnak) megdönti.

Conchobar 2017.09.09. 11:50:07

@je suis chauve: "Ez az atomhatalom gyakran kényszerül magas kölcsönfelvételre" - A cárok még lemondhattak pénzbeli megváltásért a látszólag értéktelen Alaszkáról. De a mai orosz vezetők miért mondanának le stratégiai és gazdasági szempontból egyaránt igen értékes területről, amelynek jelentős számú orosz lakossága van? Ilyen alapon akár azt is vizionálhatnád, hogy az USA elnöke eladja majd Kaliforniát és az egész keleti partvidékét Kínának (ha a szenátus történetesen szűkíti a büdzsét)

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 11:56:25

@je suis chauve: "Ez az atomhatalom gyakran kényszerül magas kölcsönfelvételre, hogy egyáltalán a gépei fel tudjanak szállni."
Igen, ez nyilvánvalóan így van. :D
Hiszen hazai gyártású gépeik vannak, amit hazai alapanyagból hazai energiával építettek. És van még szegényeknek a föld alatt üzemanyag, amit folyamatosan bányásznak, finomítanak, szállítanak.
Tehát az égvilágon semmit nem kell importálniuk, teljesen jogosan kell kölcsönöket felvenniük.

Conchobar 2017.09.09. 11:59:21

@je suis chauve: "Kínának pedig egyszerűbb lesz Szibéria megszerzése, mint dél felé terjeszkedni, mert a nyugat jelenti a keresletet, ahova el lehet adni" - Hátha, Szibériát csakúgy odaadnák nekik az oroszok (jelképes összegért), akkor tényleg egyszerűbb lenne a kínaiaknak. De mivel a 'fukar' oroszok senkinek nem adnak el területeket sem pénzért, sem másért (sőt ellenkezőleg, nemrégiben még meg is nagyobbították Oroszországot egy félszigettel), így a kínaiaknak az az egyszerűbb, ha bizonytalan jogi állású lakatlan szigeteket (a hozzátartozó nyersanyaglelőhelyekkel) szállnak meg inkább

2017.09.09. 12:00:39

@Shish Yakoo: Aha, kb hasonló ez a forrás mint a Hídfő ominózus fotói és posztja :D

hvg.hu/itthon/20140815_Magyar_tankok_Ukrajnanak_Kifakadt_az_oros

Conchobar 2017.09.09. 12:03:49

@Conchobar: "a nyugat jelenti a keresletet, ahova el lehet adni" - Mert a kínaiak olyan magas nívójú dolgokat gyártanak, amelyeket csak a nyugati piacon képesek értékesíteni, igaz-e?

2017.09.09. 12:04:33

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Nem tudnak semmit kitermelni, nincs technológiájuk. A kőolaj kitermelésről német gépek nélkül csak álmodni sem mernének. Putyin azért helyezkedik zsaroló pozícióba általában mert csak ez van amiből profitálhat, meg a nyersanyag, ami nem az ő érdemük. Az innováció ismeretlen fogalom az oroszoknál.

2017.09.09. 12:09:28

@Conchobar: Kína nem csak iphone összeszerelő üzem, hanem tőkét is ad a termeléshez, sőt már az innovációhoz is. Nagy egyetemek finanszírozásába száll be. A Volvo vagy a Fiat kínai kézben van, stb... A textil kersekedelem szinte csak kínai terméket értékesít, amit már kínai tulajdonú vietnámi, bangladeshi üzemek gyártanak

2017.09.09. 12:12:34

@Conchobar: Japán és az USA keményebb dió. 2015-ben a japán törvényhozás kivette az alkotmányból azt a tételt ami megakadályozta a japán ipart, hogy fegyvertechnológiát fejlesszenek és kísérletezzenek. Erre a hírre az amerikaiaknak is bekeményedett a paksi mogyoró.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 12:17:51

@je suis chauve: "Nem tudnak semmit kitermelni, nincs technológiájuk." Ez is biztos így van.
ycharts.com/indicators/russia_crude_oil_production

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 12:20:37

@je suis chauve: Ja, és a kitermelésük csak ilyen csipcsup országokat előz meg mint szaud arábia, usa, irak, irán....

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production

De sajna kölcsönre szorulnak, hogy a napi 10 millió hordóból a gépekbe is jusson...

invalid username 2017.09.09. 12:43:56

@zsindex isis alkajda mind CIA projekt:

ez addig stimmel, hogy ukrajna területén -- csak épp pont olyan területen, ami több mint két éve orosz megszállás alatt van és pont két éve kezdte el vásárolni az orosz rakétatechnikát. Valószínűleg nem az oroszoktól, hanem a donyecki népköztársaságtól, akik ezzel is egy kis pénzt akartak keresni.

2017.09.09. 13:59:45

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Az orosz olajkitermelés annyi jelenleg az orosz gazdaságnak mint halottnak a csók. Szerintem amikor egy kicsit emelkedik az olaj wt ára, Putyin térden állva ad hálát öt pópa társaságában. Nincs más jelentős bevételük az energiahordozókon kívül. Az USA meg nyomja a palaolajat mint a güzü, és lefelé az olaj wt árát, amin még a szaudi termelés csökkentése sem segített. És igen, kölcsönre szorulnak mert az alacsony olajár miatt, csak a szentléleknek köszönhető szinte, hogy nem dőlt még be a rubel. Na meg elég gáz wikipédiára és szimpla adatokra hivatkozni aktuális gazdasági környezet figyelembevétele nélkül, szerintem még a te esetedben is.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 15:10:25

@je suis chauve: Tehát akkor szögezzük le. A ruszkiknak vannak saját gyártású gépeik. Saját gyártású alkatrészeik. Az ezekhez szükséges alapanyagokat is ott bányásszák. Van olajuk és finomítójuk, ott helyben.
De kölcsönök kellenek ahhoz, hogy a gépeik fel tudjanak szállni. Nyilván a pilóták fizetésére kell a kölcsön.

je suis chauve (törölt) 2017.09.09. 18:44:56

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: A lényeg hogy Oroszország költségvetésében a hadsereg teheti ki a legnagyobb tételt, ezt kéne megfontolnod, elképzelned

je suis chauve (törölt) 2017.09.09. 18:45:45

@Shish Yakoo: akkor most van vagy nincs? döntsd már el

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 20:20:11

@je suis chauve: A lószart. A hadsereg költségvetése az angolokénál 30%-kal magasabb.
De akkor ismét: Van mindenük odahaza. Akkor miért is kell kölcsönt felvenniük, hogy repüljenek a gépek? Gondolkodj már el kicsit!
Szóval mi kell, hogy repüljön? Kerozin? Van. Alkatrész? Az is van.

Bűvészkedhetsz a számokkal, aztán pont ugyanúgy jársz mint az eu. Már 3 éve várják, hogy összedőljön az Oroszország. Aztán odamentek Szíriába és kipróbáltak valami száz féle új fegyvert.

je suis chauve (törölt) 2017.09.09. 21:33:18

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Oroszország azért nem dől össze mert részben az EU finanszírozza, ahhoz meg, hogy magas színvonalú haditechnikát tartson üzemképes állapotban, nagyon sok pénz kell, ez nem bűvészkedés:) bakker, nem talicskákkal parkolnak az ural mellett, tényleg ennyire nehéz ez?

Magányos Farkas_ 2017.09.10. 01:41:14

@Mountain Dew: ez jó meglátás. Kína ugyanis annyira szerves része a problémanak, hogy egyenesen nála van a helyzet kulcsa is.

Ogre_ 2017.09.10. 01:46:06

Kim Dzsong Un csak erős külső beavatkozással távolitható el. Biztosra veszem hogy mihely közvetlen és potencialis fenyegetést jelent majd az USA nyugati partjára, súlyos "baleset" éri majd. Ha Kennedyt, Szaddamot és Milosevicset el tudták intézni a CIA-s srácok, akkor meg lesz Kim Dzsong Un is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.10. 19:34:19

@Etniez: "Továbbá gondold el, mi lenne, ha valahogy kiegyeznének Észak-Koreával, lenne egy atomrakétás szövetségesük Kína seggében, közel az oroszokhoz.
Igazi főnyeremény lenne az amiknak."

Az USA-nak van 71 atomtengeralattjárója. Van olyan amelyiken több nukleáris töltet van mint ami Észak-Koreának összesen.

Paracord 2017.09.17. 20:19:27

Hármas játszma ez: az USA-Oroszország-Kina háromszögben.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2017.10.20. 06:29:36

"Az amerikai hírszerzés úgy értesült, hogy Észak-Korea egy dízel-elektromos üzemű, interkontinentális ballisztikus rakéta indítására képes tengeralattjárót fejleszt. A készülő járművet egy műhold felvételen észlelték, amit a sinpói kikötőben fotóztak, Észak-Korea keleti partjainál."

index.hu/tech/2017/10/19/eszak-korea_nuklearis_raketa_inditasara_kepes_tengeralattjarot_gyart/

Az amik "nagyot alkottak", akár a google maps-en is megtalálhatták volna azt a veszedelmes dízel elektromos tengeralattjárót. A két műholdkép összevetéséből az is látszik, hogy az egyiken van fa a parton (indexes cikk nyár), a google-n nincs fa (tél, lomb lehullva), a tengeralattjáró pont ugyanott van kikötve mindkét időpontban.

wikimapia.org/#lang=hu&lat=40.025441&lon=128.165839&z=18&m=h&search=Sinpo

Pjotr Pavlovics · http://blog.hu/user/1250387/tab/settings/ 2017.12.24. 00:29:55

Részben hasonló témájú orosz cikk, részben hasonló következtetésekkel:

nyezalezhnaja.blog.hu/2017/11/24/amerikat_egy_uj_vietnam_gyogyitja_meg_korea_es_mas_jeloltek/

Egy egységes, semleges Kína-barát koreai állam egyáltalán nem jelenti KIM hatalmának kiterjesztését az egész Koreai félszigetre. Még azt is mondhatjuk, Kim Csen In viszonya Pekinggel kissé hűvösebb, minta apja és nagyapja idején volt: a fiatal vezér mindenáron be akarja bizonyítani "a tapasztaltabb pekingi elvtársaknak" önállóságát. Ezért a félszigeten az eljövendő rezsim jellege (Észak győzelme esetén) az elemzők szerint a kínai rendszer puhább változata lesz. Piacgazdaság, a Koreai Munkapárt vezető szerepe mellett. Mindenesetre ez az elképzelés nem kevésbé utópisztikus, mint Észak gyorsított demokratizálásáról elhangzó tervek (Dél győzelme esetén).
süti beállítások módosítása