A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Magyar exodus: mennyi a kritikus tömeg?

2013.02.25. 22:32 timargabor

Matolcsy januári bejelentése a külföldön dolgozó magyarok számáról a közgondolkodás tengelyébe emelte honfitársaink kivándorlásának ügyét. Számos írás, elemzés, vélemény és blogbejegyzés foglalkozott a kérdéssel, magunk is közzétettünk ilyent. Ma a Pézsma blog közölt remek összefoglalót a kivándorláshoz fűződő egyéni dilemmákról. Hadd kapcsolódjunk itt ehhez. Vajon az egyén és a közösség számára van-e a kivándorlásnak kritikus tömege? Van-e olyan pont, amikor már azért dönt valaki a távozás mellett, mert sokan mentek el, és milyen hatása van ennek a maradó társadalomra?

Először is látnunk kell, hogy reálisan nem képes bárki elmenni. Akit beteg, netán magatehetetlen szülei kötnek ide, nem fog felkerekedni, de általában az sem, akinek nincs használható nyelvtudása vagy szakmája (ez pl. a 110-120 évvel ezelőtti "amerikázás" idején nem volt korlát). A nyugdíjasok tömegei sem valószínű, hogy mennének, mert az a nyugdíj, ami idehaza még úgy-ahogy elég a megélhetésre, nyugatabbra az éhenhalásra is kevés. Eladható szakma, valamennyire meglevő nyelvtudás, vállalkozó szellem és kedv, vagy teljes itthoni kilátástalanság.

Ami miatt maradsz, az sok esetben a rokoni, baráti, kapcsolati háló. A kérdés az, hogy hol lehet az a pont, amikor ez a háló annyira szétszakad, hogy nem köt eléggé, és inkább magad is elindulsz? A Lobsterizmus blog már tavaly nyáron az "emigrálj barátokkal" gondolatot vetette fel, de van-e olyan pont, amikor - különösen bizonyos korosztályban vagy szakmákban - a barátaid érdemi része kint van, és emiatt mész te is, utánuk, vagy - hiányukban - bárhová? Megmondom, erre nem tudok választ. Egy vitát mindenesetre megér.

critmass.jpgA dolog, a "kritikus tömeg" másik oldala a maradó társadalom ügye. Ebből most kivesz egy részt az exodus. Nem is kicsit: számszerűleg is sok ez, a dolgot valószínűleg a családdal kimenetel tovább növeli. Csak megjegyzem: nem tudom de sejtem, hogy a 2010-12 es tragikus mélyrepülés a születések számában talán pont emiatt van: lehet, hogy ugyanannyi gyereket szül ez a generáció, de az ötödét már külföldön? Kikerül az eleve csak különadók sorozatával valahogy egyensúlyban tartott rendszerből valamennyi ember, ráadásul valószínűleg a jobban keresők: mekkora az a tömeg, ami után annyira fenntarthatalan marad a maradó társadalom viszonyrendszere, hogy az gyorsuló ütemben további kivándorlást indukál, még szélesebb rétegben?

A dolog politikai vetületéről se feledkezzünk meg. Dehogy mondok én olyant, hogy mindenki aki elmegy, a NER ellen szavazna, azt viszont valószínűsítem, hogy mégis erősen irányított mintáról beszélünk. Érdemi részük szavazata valószínűleg elvész: a Fideszt és az MSZP-vezette baloldalt egyaránt elutasító tömeg egy részének hiányában az erre induló pártok eleve hátrányban indulnak. Ráadásul a kivándoroltak a kezdeményezőkészebb részét is alkotják a kormány- (vagy inkább: rendszer-) kritikus tömegnek: nagyon kellene az aktivitásuk az életképesebb és általuk is elfogadható új politikai formáció(k) megteremtéséhez. Akik pedig a külföldön szerencsét próbálók közül továbbra is a Fidesz vagy a szocialisták hívei, intellektusukkal a saját táborukból fognak hiányozni. Így a kivándorlás bebetonozhatja a gyakorlati kétpártrendszert, tovább erodálva annak színvonalát. Ahol a felek a maradóknak kedves szociális ígeretek egymásralicitálásával próbálhatnak továbbra is kampányolni, hosszú ideig gúzsban tartva a maguknak kibulizott országot.

Nem tudom, elértük-e már a kritikus tömeget? Egyelőre kötelességemnek tartom a reménykedést.

 Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

433 komment · 2 trackback

Címkék: exodus kivándorlás magyar demokrácia fideszmszp

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr885105336

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.26. 11:26:00

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Siker helyett világnemzet 2013.02.26. 11:25:28

Kuss, én így szállok le a lóról - jelentette ki Orbán Viktor, miután Matolcsy véletlenül felhívta a figyelmet a pofára esésre. Ti ezt valószínűleg úgy hallottátok, hogy "Világnemzetet építünk". Mert a világnemzet igazából csak a B-terv, még nekik is....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Makkasz 2013.02.26. 16:37:07

@sterimar:
Szerintem a felmérések nagyon logikusak és jók. Kár magadat győzködni, hogy nincs baj. A munkahelyeket betöltik a minőségi sorban következők (elnézést, ez racionális tény), tehát a lyuk nem azonnal keletkezik, hanem kevesebb üzeleti siker, kevesebb munkahely és beruházás.
Mondjuk nagyon sokan a pénzüket is viszik, bankbetét, részvény, tulajdonrész.

Nekem, és 5 távozott (egymástól függetlenül) barátom egyikének sem volt kevesebb a havi fizetése mint 1 millió Ft. Egyiküknek sem a munkáltatója akarta hogy elmenjen. Valamennyi gyermekkel, elsősorban gyermekeiért.

Lazábban ismerek 100 körüli kivándorlót, egyik sem döntött csak anyagiak miatt, egyiknek sincs kevesebb mint technikusi végzetsége, több mint fele diplomás.

Statisztikák, látszania kéne.
Kevesebb a beruházás mint az amortizáció.
2,7%-os GDP csökkenés utolsó negyedévben.

Min kéne még látszania?

Makkasz 2013.02.26. 16:40:17

@fizetekmegegysort: reggel épp erről beszélgettünk a gyerekekkel, hogy a magyar tanár milyen "gonosz". Arra jutottunk, ha egy elhivatott fiatal tanerő bekerül az iskolába, akkor a többi tanár kínozni kezdi:
- miért attál nekik mintafeladatot, az nem fair,
- a te osztályodban miért jobb az átlag, biztosan nem támasztasz követelményt,
- az íróasztalod áttettük a dohányzóba, neked az is jó lesz,
- mit foglalkozol a hülye szülővel? Így akarsz "jónak"látszani, mi?

Szóval ezen viccelődtünk, de nem jó hogy a gyereke is ezt gondolják.

fizetekmegegysort 2013.02.26. 16:41:49

@Makkasz: :) és szerintem közel jártok az igazsághoz...

Squid 2013.02.26. 16:42:38

@sterimar: "Bizonyos felmérések szerint a jól képzett és itthon egyébként is biztos és jó munkahellyel rendelkezők körében pont kisebb az elvándorlás. De ez logikus is egyébként.
Persze a politikai propaganda ennek az ellenkezőjét fogja állítani (minél rosszabb, annál jobb elv mentén), de ez ne tévesszen meg."

Biztos és jó munkahely ma Magyarországon? No mesélj légyszi, hol és milyen cégeknél képzeled el ezt?

panelburzsuj 2013.02.26. 16:48:46

@Squid:

Mér akarsz te cégnél dolgozni, miért nem állsz be inkább tankerületi vagy járási "biztosnak"? (Ha már biztosra vágyol... )

Vitéz László 2013.02.26. 16:53:08

a TEK feladatkörét ki kell terjeszteni a DISSZIDENSEK "intézésére" is

a családtagokat, rokonokat, ismerősöket egyéb itthon maradóktól
MEGVONNI MINDEN álami és egyéb jutattást
vagyonokat elkobozni...
és tarcsák el ezeket kintről a HAZAÁRULÓ megpattant libsik !

és köszönnyék meg hogy nem löbettyük főbe a nemzet a hazaárulók hozzátartozóit

tucano 2013.02.26. 16:54:55

@Távmunkás: Lehet, de otthon élnek a szüleim és a kölkök is magyarnak érzik valamiért magukat. Meg ahogy az lenni szokott, azért lassan tépődnek el azok a bizonyos szálak.

tucano 2013.02.26. 17:00:14

@Makkasz: szeptembertől megint új országba járnak majd a kölkök iskolába, bementünk asszonnyal a suliba megnézni milyen. Persze minden flotti, ingyenes, kulturált, gyerekszerető ahogy az kell, mezei körzeti ált isk.
Otthagytuk a telszámot, elintéztük a papírokat, nyugi szeptemberig.
Erre egy hónappal később csörög a teflon. Felveszem, hát az iskola IGAZGATÓJA, hogy mennek a gyerekek olajfákat ültetni a rétre. Nincs-e kedvünk elmenni megnézni, mert olyan jó program lesz, és akkor tudunk majd mesélni a gyerekeknek, hogy ilyenek is vannak, meg megismerkedhetünk más szülőkkel is. Tisztára, mint otthon nem?

Husz_János_Puszita 2013.02.26. 17:06:55

@nevetőharmadik:

"Elértük, de nem arról van szó csupán, hogy a kivándorlás kritikus tömegét értük volna el, mert legalább ilyen fontos tényező az, hogy az ország is elért egy "nincs visszaút" pontot."

Kár hogy igazad van, a francba.

Makkasz 2013.02.26. 17:13:22

@tucano: Ja, tisztára:).
Az király! Gondolom ha oda tudtok menni, odamentek (vagy mennétek).
Itt minden hónapban van iskolában valami program, projekt, tánc, süti, ahova hívják szülőket is.

Ha valami esemény van (rossz idő:)))), felhívnak. Ha nem megy a gyerek suliba, már délután felhívnak (nem lebaszás, hanem hogy tudjak róla).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.26. 17:18:10

@tucano: Én azt látom, hogy egy külföldi diplomával Magyarországon simán vezető lehet valaki már 30 évesen is egy multinál. Nagyobb előny munkakeresésnél, mint a külföldi érettségi, bár az is biztosítja a nyelvtudást.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.26. 17:24:47

@sterimar: Felmérések? Nincsen semmilyen megbízható felmérés és ez hatalmas probléma!

Már vannak jelei a rendszer összeomlásának:
- működésképtelen egészségügy: az orvosok külföldön vannak, pedig a felmérések szerint kisebb a vándorlási hajlamuk, mint más diplomásoknak
- csökkenő GDP: egész Európához képest is nagy a visszaesés
- csökkenő foglalkoztatás: megint nőtt a munkanélküliek száma, hiába kisebb a népesség és bővítik a közmunkaprogramot

Még egy személyes benyomás: a háziorvosom szerint 2010 óta havonta többen kérnek tőle külföldi munkavállaláshoz orvosi igazolást, mint előtte 20 év alatt összesen. Korábban évente 1-2 eset volt, mostanában szinte minden nap van 1-2 ember.

komplikato 2013.02.26. 17:25:35

@sárkányfő: "Egy dolgot azért hozzátennék: ami az országnak rossz, az a politikának jó. Átlagosan butább népeket könnyebb hülyíteni és kifosztani és uralni."

Azért a bolgárok jól elküldték a francba az impotens kormányukat. Lehet csak a buták maradtak otthon, de még ÍGY is se perc alatt kormányt buktattak!

sterimar 2013.02.26. 17:28:08

@Makkasz: Min kéne még látszania? Ne viccelj, ha kivonnál félmillió (jól képzett) munkavállalót, akkor például a foglalkoztatási adatokból. A legtöbb ilyen munkakörben már eleve munkaerő hiány van, azokat nem tudnád az utcasarokról feltölteni.

Úgyhogy egyelőre nincs összeomlás.
Lehet, hogy nehéz elképzelni, de nem csak a politikai elitnek lehet jó. Én pl itthon 16%-os adóval terhelten veszek fel osztalékot (bár lehet, hogy már nem sokáig), minden évben egy lakás árányit, egyelőre kevés európai ország tudná nekem ezt az adókulcsot biztosítani.

sterimar 2013.02.26. 17:29:28

@Squid: Húzd ki a fejed a seggedből, szerezz egy használható diplomát, tanulj meg 1-2 idegen nyelvet, és lehet, hogy még te is fogsz találni.

panelburzsuj 2013.02.26. 17:29:44

@sterimar:

"Az egyéneknek a benyomásai nagyon szubjektív dolgok"

Ilyesmire gondolsz?

"Zoli, mondhatod a számaidat, de én másként látom az életet"...

Khonsu 2013.02.26. 17:33:46

Az újabb robbanás szerintem majd a választások után várható a kivándorlásban. Mert bármely oldal is nyer, a másik hívei elindulnak, már csak dacból is. Ráadásul a pártfüggetlenek számára is újabb pofon lesz, hogy ismét semmi sem változik, marad a megszokott jobb-bal mutyizás és arcoskodás, semmi remény. Így nekik is újabb lökést ad az indulásra.

Squid 2013.02.26. 17:35:04

@sterimar: " Húzd ki a fejed a seggedből, szerezz egy használható diplomát, tanulj meg 1-2 idegen nyelvet, és lehet, hogy még te is fogsz találni."

Köszi az aggódást, vezető poziban vagyok az utóbbi tizensok évben multinál a versenyszférában, angolul anyanyelvi szinten beszélek és a német sem hoz zavarba.

Ami viszont zavarba hoz az a hozzád hasonló jómunkásemberek, akik ha nem a fidesszel értek egyet akkor lekommunistáznak és elküldenek a hazámból, vagy esetleg mint te simán lehülyéznek.

tucano 2013.02.26. 17:35:21

@Távmunkás: Mindent megteszek érte, hogy ne multinál dolgozzon. Persze, amihez neki kedve van, de a legjobb az lenne, ha szépen ő is szabadúszó firkász lenne, már a 4. generáció:) Közben rájöttem, hogy én is dolgoztam multinál, tanulópénz és tsai, szóval mindent vissza. Illetve a lényeg az, hogy ami csak neki tetszik:)Egyébként, ha megváltoztatja a nevét, mondjuk Jr. Tucanusra, és külföldi multihoz külföldön áll be, akkor a magyar nyelv ismerete miatt pont 3x annyit keresne hazai kiküldetésben, mint bármelyik ugyanolyan beosztású magyar kollégája. Hány ilyet láttam...
A 2010-es választások előtt egyébként expateknek Magyarország volt a 2 legrosszabb hely kiküldetés szempontjából a világon, Németország után és Dánia előtt a bérekre pakolt adók miatt. Azóta az szja változás miatt voltunk 14., ami szép javulás lenne, de az egészségügy/oktatás színvonaltalansága és a nemzetközi sulik árai miatt szépen visszacsúsztunk a 4.-re.

sterimar 2013.02.26. 17:36:38

@Távmunkás: Szerintem nézzél meg egy GDP görbét az elmúlt tíz, tizenöt évre. Lehet, hogy meg fogsz lepődni.
Sok orvos elment (jól tették), de még az egészségügy sem omlott össze, pedig ha a képzettek közül valakiknek megéri, akkor azok az orvosok. Ez van, a társadalom kénytelen lesz ráébredni, hogy nincsenek csodák, kurva keveset költünk az egészségügyre, illuziú az, hogy havi pár tízezer forintért teljeskörű egészségügyi ellátás jár.

sterimar 2013.02.26. 17:38:36

@Squid:

"Biztos és jó munkahely ma Magyarországon? No mesélj légyszi, hol és milyen cégeknél képzeled el ezt?"

"Köszi az aggódást, vezető poziban vagyok az utóbbi tizensok évben multinál a versenyszférában, angolul anyanyelvi szinten beszélek és a német sem hoz zavarba"

Miszter kamandusz, hülyítsed a csajodat.

panelburzsuj 2013.02.26. 17:42:33

@sterimar:

"illuziú az, hogy havi pár tízezer forintért teljeskörű egészségügyi ellátás jár"

És ez számodra mikor derült ki, hogy illúzió?

Szociális népszavazás előtt vagy után?

Squid 2013.02.26. 17:43:16

@sterimar: "Miszter kamandusz, hülyítsed a csajodat."

Tudod a személyes inzultusok helyett eldalolhatnád nekem a kérdésre a választ. Tudod innen a versenyszférából úgy látszik, hogy senki állása nem biztos..

komplikato 2013.02.26. 17:49:12

@Azbej Tristan: Szép oldal.

"Magyarországon 16% a személyi jövödelemadó kulcsa.
Ez még európai uniós viszonylatban is alacsony adókulcs."

Igen, meg az átlag béres ember teljes 52%-os adóterhe is az!
Sokan kiszámolták már, hogy a bruttó fizetésed 52%-a megy el áfára, csekkadóra, telekom adóra, tranzakciós adóra, üzemanyag adójára, stb. Tehát mire kiveszed a fizetésedet, kifizeted a rezsit és kaját, átutalod a rezsit, közlekedsz, addigra a teljes pénzed ekkora része ADÓ.

Mutass még egy ilyen elszúrt országot. Ja persze X diplomás sok nyelvet beszélős átlag bér sokszorosát kereső emberkéknek biztos nincs ilyen gondja.

tucano 2013.02.26. 17:49:16

@sterimar:
"egyelőre kevés európai ország tudná nekem ezt az adókulcsot biztosítani."

Pontosan 5 ország. De ugye az sem mindegy az adózás miatt, hogy mennyi lesz az az osztalék, amit kivehetsz és ebben az óriási céges sarcok miatt szinte a legxarabbak vagyunk, bár ez sok mindentől függ, vannak olyan mutatók, amelyekben csak a középszar alján tanyázunk.

sterimar 2013.02.26. 17:57:00

@panelburzsuj: Számojál.
Az egészségügynek az a legnagyobb proglémája, hogy kurva keveset fizetünk érte. (és ezen nem változtat, hogy kevesen sokat fizetnek, mert mégtöbben meg semmit)

Nincs titok, ilyen egyszerű.

sterimar 2013.02.26. 18:00:59

@tucano: Hány európai ország van? Ehhez képest öt akkor most kevés, vagy nem kevés?

Melyik óriási céges sarcokra gondolsz? Volt neked már valaha céged?

Makkasz 2013.02.26. 18:04:14

@sterimar: Senki nem mondta hogy összeomlás van. Pont ez a súlyos, hogy az agóniát a jövő nemzedékeinek terhére tolja ki minden politikai erő, ahelyett hogy akár húsbavágó reformokkal fenntartható rendszereket teremtenének.

Az osztalék után (nem tudom él-e még) is kell járulékokat fizetni. Ahhoz hogy osztalékot tudj fizetni (persze lehet jövőbeli eredmény terhére), nyereséges gazdálkodás kell, fizeted iparűzési adót, nyereségadót, szakképzési hozzájárulást és nem tudom még mit. Ezután már csak áfát, jövedéki adót, illetékeket kell megfizetned.

Az osztalék mint kifizetési forma, egyének 99,5%-ának nem elérhető.

Egy hete vezették le indexen, hogy adóék 70%-os (bérjövedelemre), és arra APEH, NAV mindig vigyáz, ne legyen sokkal jobb az osztalék sem. A 70% átladjovedelemre jött ki nekik, tehát nem vették figyelembe, hogy ma is létezik második adókulcs, viszonylag csekély benzinfogyasztást gondoltak, nem vettél nagy hengerűrtartalmú gépkocsit, nem vettél illetékköteles dolgot (pl. ingatlan).

Szerintem, 1 m nettóval, ma is 80% körüli az adóék. Igaz, Gyurcsányék alatt 85% volt.

A 80% nem túl vonzó.

It tőlem vonnak 15% szja-t. Biztosításomról, nyugdíjamról magam döntök, magam fizetem, aszerint kapom, ahogy fizetem. A 3 gyermekem miatt, az szja-t valószínűleg teljes egészében visszakapom.
Az áfa 7% alatt. Nincs regisztrációs adó, a benzin literje 180 Ft.

A gyermekeknek van jövője, szeretik, megbecsülik őket, a tudást mindennél többre tartják, rendszereket ennek szolgálatába állítnak.

Így könnyű, az emberek 0,5%-ának szóbajöhető osztalékadóval versenyezni (lehet, osztlékra végül nem 80, csak 70% az adóék, baráti).

Makkasz 2013.02.26. 18:11:48

@sterimar:
Az egészségügynek az a problémája, mint minden állami rendszernek, hogy szar. Senki nem akar adni bele, mindenki minél többet akar kivenni belőle (beteg, alkalmazott, gyógyszercég).
Ezért bukott meg a kommunizmus.
EÜ rendszer magánbiztosítás nélkül nem tud működni.
Állami nyugdíjrendszer ámítás, csak a nagyon hülye hiszi el hogy működhet.

Múlt héten voltam dokinál. Nincs sor. Gyönyörű rendelő van. Nővér felmér, beszélünk. Kimegy. Orvos bejön, mér beszélgetünk, felír, tanácsol, mosolyog. Laborba küld (a folyosó végén balra). Nővérke leveszi a mintát. Másnap megírja doki az eredményt, és hogy mit javasol. Ez borravaló nélkül, ingyen (biztosításomból). Ezután bejelentkeztem online a nutritionist-hez, jót fogunk dumálni (30 perc), ingyen.

Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van, az államnak egyik sincs. Aki mást állít hazudik, csaló.

tucano 2013.02.26. 18:16:14

@sterimar: Az EU tagállamok közül? Nézőpont kérdése.
Gondolom azért menekülnek a cégek az országból, mert jó nekik. Igen, van cégem, de már nem magyar. Csak és kizárólag osztalékadót kell fizetni (5%) és semmi mást. Persze az én tevékenységemmel könnyű, szabadon választható az adózás helye.
Egyébként örülök, hogy elboldogulsz az otthoni adókkal, nehogy félreértsd kérlek.

Void Bunkoid 2013.02.26. 18:18:01

@zombizan: igazából igazad is van, meg nem is :)

Egy várost tényleg egyszerűbb fejleszteni-fenntartani-felügyelni, mint egy országot.

De nem a 21. században, azért egy kicsit már azóta szerintem előrébb tart az emberiség, minthogy mintegy fallal körülvett városállamokba tömörüljön, mint két-háromezer éve.

A környező országoknál ezt mind meg tudták csinálni, lásd Ausztria pl. Ott vannak régióközpontok, és a régióközpontok között - meg a régiókon belül is - príma infrastruktúrával.

Itt igazából az a gond, hogy elnézést az utas vesszőparipámmal, de annak idején a nagy rákosis korban, de még lehet tán előtte Horthyéknál is minden úgy lett kitalálva, hogy minden az egy szem fővárosban fut össze, minden adminisztratív/végrahajtó/gazdasági dolog ott van. Ja, tényleg gazdasági meg kulturális központ, de ahhoz képest, hogy Ausztria alig feleakkora, mint mi, és jóval kevesebb lakossal is rendelkezik, valahogy mégis meg tudta oldani, míg itthon gyakorlatilag gazdasági szempontból létezik Budapestország, meg az Ugar, amiről nem is csak te, de úgy általában az aktuális vezetés is majdnemhogy lemondana.

Ennyi erővel - ezért kapnám csak a nagy ívet igazából - tényleg megoldhatnánk, hogy akkor költözzünk össze egy nagy dög városba, és ne sipákoljunk Trianonért, hanem mondjuk jó pézé' a Tiszától keletre ADJUK EL a területet a románoknak :D:D:D.

A baj mindössze abból lenne, hogy az egy darab, csakis szolgáltatásra, nem termelésre berendezkedett "ország" végül ilyen 8 millió helpdeszkes ügyfélszolgálatos droid országává válhat, esetlegesen még ennél is nagyobb elvándorlást is okozva (nem biztos hogy mindenkinek az a vágya, hogy negyven éven át három műszakban telefonnal-headsettel a fején angol/német/szuahéli/kínai nyelven kérjen elnézést a vele néha megalázó hangnemben beszélő "ügyfél"-től - Magyarországon, és ugye másféle lehetőség nemigen lenne...)

KARD blog 2013.02.26. 18:26:42

@sterimar: azért 2008 után a tandíjat bevezetni se gyenge, de a fizetős egészségügy komoly öntökönbököm lenne a fidesznek. De csak hajrá, szerintünk sem lehet elkerülni.

panelburzsuj 2013.02.26. 18:29:29

@sterimar:

ez egy elbaszott esztéká

ide mindenki csak szarni jár

senki nem fizet

a vécéjér

Estevez atya 2013.02.26. 18:29:45

Én tök jól vagyok itthon, de azért mennék, mert nehogy már csak a többiek keressenek rakat pénzt.
(meg ugye azoktól akik "elvették a nyugdíjamat", a magánnyugdíjamat, na azoktól mit várjunk?)

Egyallampolgar 2013.02.26. 18:30:10

Kedves timargabor posztoló!

Kezd elegem lenni az ilyen elutasítják a NER-t és az MSZP-t becslésekből.

Ez egy vak spekuláció, nyilvánvalóan a posztoló álmaival fűszerezve.
A valóság azonban az, hogy számos mérés jelenik meg időről időre. Ebből pedig egyértelmű, hogy az emberek:
- elhiszik Orbán meséjét
- nem hiszik Orbán meséjét és boldogan találnak pártot Gyurcsányos és nemgyurcsányos MSZP-ben,
- náci fajankók.

A többi várható szavazat elhanyagolható.

KARD blog 2013.02.26. 18:31:14

@Void Bunkoid: "annak idején a nagy rákosis korban, de még lehet tán előtte Horthyéknál is minden úgy lett kitalálva, hogy minden az egy szem fővárosban fut össze, minden adminisztratív/végrahajtó/gazdasági dolog ott van"

Na EZ tényleg Trianon. Megvolt a körkörös infrastruktúra (ahol földrajzilag lehetett), és megvoltak a régióközpontok: Pozsony, Kassa, Nagyvárad, Kolozsvár, Temesvár, Szeged, Szabadka. A többség épp odaát került. A többségük épp a körkörös infrastruktúra elcsatolása miatt. A mai régióközpontjaink többsége rendes középváros volt azelőtt.

Budapest egy húszmilliós országnak volt nem egészen milliós fővárosa. Aztán egy hétmilliósé lett hirtelen.

De ez egy másik téma.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.26. 18:36:32

@Egyallampolgar: Pedig ez a helyzet. Az összes megkérdezett 20+15%-a lelkesedik a fideszmszp-ért. Az tényleg csak "vak spekuláció", hogy a kimentek esetében ez az arány még alacsonyabb. De akit itthon mérnek, ott szűk kétharmad hónapról hónapra azt válaszolja, hogy se ezt, se azt. A többség pedig se a Jobbikot, se Bajnait, se senkit.

Husz_János_Puszita 2013.02.26. 18:49:07

@lehet más a propaganda:

Íme egy motiváció tőlem: nem fogom azért 50 évesen szívinfarktusban kifűzni a hócipőt a stressztől, hogy eltartsam a sok potyást Simicskától kezdve a segélyre ácsingózó semmirekellőig. Közte széles a skála. Szedjétek el egymástól, én lépek és eszemben sincs visszajönni.

panelburzsuj 2013.02.26. 19:03:36

@KARD blog:

A "minden Budapestre fusson össze" NEM Trianon.

Budapestet, mint vízfejet nem kisebb személyiségnek köszönhetjük, mint Széchenyi István, aki egy "ellen-Bécset" akart létrehozni, és életműve nagy részét éppen ennek az ellen-Bécsnek a "menedzselése" teszi ki.

(Mondjuk az ő fejébe aligha férhetett bele, hogy lehet majd egy olyan "nemzetmentő elitje" Magyarországnak, aki saját pillanatnyi túlése érdekében hajlandó lesz majd egy egyharmadnyi országgal beérni...)

aFx 2013.02.26. 19:07:20

@Makkasz: felesleges dolgot csinálsz, nem lesz szükségük a magyar oktatási eredményekre, hacsak nem akarod őket magyarországi felsőoktatásba küldeni.

amit pedig nem fogsz akarni.

sztori: hugom magyar állampolgár, svéd gimnáziumi érettségivel. leveleztek SOTÉval, hogy ilyenkor mi a helyzet. odamentek, ügyintéző a folyosón(!!!) megbeszélte velük, hogy angolra ha fizetnek sem veszik fel mert hát állampolgár, menjen haza, rakja le a magyar felvételit és felvételizzen.

namost, kiértékelés. hugom nem ment sotéra. ez a stílus megengedhetetlen.

panelburzsuj 2013.02.26. 19:11:35

@aFx:

Plíz ide mégeccer a másik fülembe is, hátha nem jól hallottam:

magyar állampolgár akkor se menjen a fizetős angol nyelvű orvosképzésbe, ha kifejezetten ezt kívánná?

Makkasz 2013.02.26. 19:14:12

@aFx: Tudom, akkor még nem tudtam meddig akarunk maradni, nem akartam hogy évet veszítsenek, csak 4 hónapot maradtak ki az egséz évből. Soha többé.

Akkor te is érzed, itt nem csak anyagiakól, rendszerekről, hanem valami mélyen beivódott, kultúrális problémáról lehet szó.

Ha az oktatást 47 mrd kivonás helyett ennyivel fejlesztenék, stadion helyett, nagyon sok oktatót, kollégát lehetne tréningekre és külföldre küldeni, és 3-5 év alatt levezényelni egy szép kultúraváltást (elindítani pontosabban).

Szerintem, sokkal többen képesek felismerni a jót, mint maguktól kitalálni, minták ellenére bevezetni, alkalmazni.

Tovább tudott tanulni másutt?

aFx 2013.02.26. 19:14:30

@Makkasz: egészben az a vicces, hogy svédeknél alacsonyabbak az adók. és ott tényleg van egy nagyon masszív szociális háló, ingyenes egészségügy (bár orvostalálkozókért fizetni kell, de van plafon gyógyszereknél ami felett már nem kell fizetni értük), ingyenes oktatás (inkl felsőoktatás és felnőttképzés).

magas elvonások, de a pénzért az ember kap is valamit.

2013.02.26. 19:16:46

Talán nem kéne még temetni az országot.
A kritikus tömeg messze van, további fél - egymillió ami minimum 10-20 év kérdése, legrosszabb esetben. Lehet megtörténik de nem tűnik valószínűnek. Van egy csomó ember aki nem minimálbérből él és elvan elég jól itthon is. Ha a sok kamu minimálbéres tolvaj elkezdene fizetni akkor még jobb lehetne.

Makkasz 2013.02.26. 19:21:36

@aFx: Arról hogy a nagy állam lehet jó, senki nem tud meggyőzni (tudom, nem is akartál, csak mondom).
Svédekenél:
- volt versenykapitalizmus, tőkefelhalmozás,
- gondolom volt nyugdíjfelhalmozás, megtakarítás,
- hatékony, versenyképes gazdaság van,
- van politikai, demokratikus kultúra,
- vannak ásványi kincsek.

Nálunk ezek nincsenek. A nagy állam, bármelyik oldali politikai elit csak kihasználja a lehetőséget, hogy saját oligarcháin keresztül gazdagodjon (ez nem urban legend). Amit látunk médiában, az a színház. Az emberek többsége pedig azt hiszi, az a valóság, érvelnek csatáznak, benne vannak a mátrixban (az értelmetlenség nem kelt gyanút, érthetetlen programok, "stratégia", nemzeti célok...). A politikai elit pedig szépen megtartja kiszolgáltatottnak, együgyűnek őket, és használja szándékai szerint.

aFx 2013.02.26. 19:23:43

@panelburzsuj: pontosan, magyar állampolgár akkor se mehet a fizetős angol nyelvű SOTÉs orvosképzésre, ha direkt ezt kéri ÉS a kezében egy külföldi érettségi, mert évek óta ott él. ennek megbeszélésére az ideális hely pedig a folyosón állva, hiszen nem többmillió forintról van szó.

@Makkasz: ok, ez így érthető.

persze, nem csak a pénz.

igazából nem tudom mi lenne a megoldás. a pénzelvonás az biztos nem:).

persze, végül sejt- és molekuláris biológusnak tanult tovább itt, most írja a diplomamunkáját:).

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.26. 19:36:14

@panelburzsuj: Széchenyi 1860-ban hunyt el, amikor még Budapest sem volt. Pest és Buda pedig lehetett egy reményteljen "ellen-Bécs" csak akkor épp másról szólt a mese.

aFx 2013.02.26. 19:37:17

@Makkasz:

ásványkincsben annyira nem állnak jól.

viszont a népesség túlnyomó része a polgársághoz tartozik.

aFx 2013.02.26. 19:38:18

@aFx: mármint nagyon erős a középosztály.

ahogy egyik csoporttárs illusztrálta, a helyi legnagyobb popsztár egy kétszobás lakásban lakik Stockholmban.

panelburzsuj 2013.02.26. 19:42:43

@timargabor:

Azért ez az "amikor még Budapaest sem volt" egy kicsit övön aluli, mondhatnám troll-mélységű érvelés...

Ismered a kort, olvastál, tanultál, önképeztél belőle - vagy agyalsz?

panelburzsuj 2013.02.26. 19:49:10

@aFx:

Nafene...

Töprengtünk ugyanis a lányommal, hogy ha majd aktuális lesz, akkor hol szüljön - a munkahelyéhez és a lakásához kötődve ("nyugat"), vagy "itthon".

De hát ha ez így megy, akkor eldőlt: minimum magyar-egyéb állampolgárt kell ahhoz szülnie, hogy az unokám majdan Magyarországon tanulhasson - pénzért...

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.26. 19:52:58

@panelburzsuj: Ismerem a kort. Tudom, hogy Széchenyi a szabadságharc után nem járt Pesten, sőt Döblingen kívül olyan nagyon máshol sem. A szabadságharcban Buda, Pest és Óbuda együtt lehetett talán 50000 lakosú. A nagy felfutás a kiegyezés után jött, és úgy 1880 után húzott bele. Széchenyinek ehhez már sok köze nem volt.

Makkasz 2013.02.26. 19:54:00

@aFx: Melyik Skandinávval keverem? A norvégoknak vannak a tengeri platformjai?

aFx 2013.02.26. 19:58:29

@panelburzsuj: lehet máshol máshogy van. illetve lehet az volt a baj, hogy nem angolul mentek hozzá oda.

de szerintem ha úgyis van külföldi kapcsolat, akkor jobban jár a gyerek ottani felsőoktatással.

@Makkasz: pontosan, azok a norvégok:). svédek állítólag élhetőbbek, de eléggé sok a hasonlóság.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.26. 20:06:34

@tucano: A külföldi multi külföldön opciót azért nem említettem, mert hazatérésről írtál...

Az a helyzet, hogy lehet a multikat szidni, de Magyarországon mások elég ritkán adnak bejelentett fizetést és béren kívüli juttatásokat.

Szabadúszó firkászként hol szogtál publikálni? Én is szoktam néha írni különböző angol portálokra, bár az ismerőseim között nálam profibbak vannak :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.26. 20:09:12

@sterimar: Az egészségügy nem omlott össze? Akkor miért alakult ki egy egy-árnyék egészségügy? Miért nem megy senki állami intézménybe, aki meg tudja fizetni a magánt? Miért vannak évek óta betöltetlen háziorvosi praxisok? Miért meglepő, ha egy kórházi mosdó tiszta és van benne wc-papír?

panelburzsuj 2013.02.26. 20:14:48

@timargabor:

"Széchenyi szerepe a vasút építésben

A Helytartótanácsban közlekedési osztályt létesítettek 1845-ben, melynek vezetője
Széchenyi István lett. Ő elvállalta a megbízást, hiszen ettől várta közlekedésfejlesztési
elgondolásainak könnyebb megvalósulását. Széchenyi sikeresen felismerte azt, hogy a hazai
közlekedés céltudatos fejlesztéséhez olyan javaslat szükséges, amely egységes rendszerbe
foglalja a kiépítendő vasútvonalakat éppúgy, mint a közúthálózat és a vízi úthálózat
fejlesztését.3 1848-ban jelent meg "Javaslat a magyar közlekedési ügy rendezéséről" című
munkája, mely korszakának legmodernebb közlekedéspolitikai tanulmányának minősül. A
közlekedési hálózat központi alapelve, hogy a főváros, Buda-Pest a centruma a sugaras vasúti
hálózatnak. „Széchenyi javaslata 4 fővonalat, 4 mellékvonalat és 4 szárnyvonalat (összesen
1884 km) irányoz elő, ami mellett összesen 5992 km hosszú közút építését javasolja, továbbá
a Duna, a Tisza és mellékfolyói rendezését, a Dráva hajózhatóvá tételét, a kisebb folyók
felmérését és hajózási tervek készítését, valamint a Sió-csatorna rendezését.”4
Széchenyi alapgondolata, főleg a vasúthálózatra vonatkozó Buda-Pest központi elgondolása
nagy befolyással volt a magyar vasúthálózat későbbi kialakulására, illetve közvetve a főváros
rohamos, túlsúlyos fejlődésére és világvárossá alakulására.

Az országgyűlés elfogadta ezt a javaslatot és az 1848. évi 30. törvénycikként törvényerőre is
emelkedett. A tervek megvalósítására 8 millió forintot szavaztak meg. A terv valóra váltását a
szabadságharc akadályozta meg."

A Gugli a barátod! :))

(Módszertan: konkrétan ezt forrást nem ismertem, a te biztatásodra bukkantam rá a "Széchenyi István" közlekedés háló "pest-Buda" keresőkifejezéssel. De: le se tojtam volna a az agyas erőlködésedet, ha nem lettem volna EGÉSZEN BIZTOS abban (nem a kisujjamból..), hogy több helyen, többször is belebotlottam már a kérdés részletse, adatokkal, nevekkel, helyekkel tűzdelt, szakszerű elemzésébe.

Tudod: pont ez elől az agyasság elől inalnak most százerrek olyan vidékekre, ahol az "evidence based" gondolkodásnak valamivel nagyobb az ázsiója, mint a gondulomformán bizonykodásnak ... )

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.26. 20:23:18

@panelburzsuj: no, már megérte. De akkor olvasd tovább is, hogy a centrális hálózat kiépülése után, sőt részben még azzal együtt elkezdődött az összekötő hálózati elemek építése is. A későbbi trianoni határt "kijelölő" Losonc-Rozsnyó-Kassa, aztán innen Csap-Beregszász_Nagyszőlős, illetve a Szatmár-Nagyvárad-Arad-Temesvár vonalak, és emellett talán a legfontosabb, a Nagyvárad-Békéscsaba-Szeged-Szabadka-Batina, majd Horvátország felé folytatódó vonal. Szóval messze nem volt ez annyira szélsőségesen centralizált, mint most, sem a hálózat képe, sem a városok méretének arányai tekintetében. Márpedig innen indult a beszélgetésünk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.26. 20:23:22

@sterimar:

Van egy német cég, amely foglalkoztat magyarokat és románokat is.

A magyarok arra törekednek, hogy mehessen utánuk a család is, lassan a kisvárosban mindenhol a magyar feleségek takarítanak, bábáskodnak, bébiszittelnek. Ezek a fiúk hamar kiköltöznek a biztosítoptt szállásról saját bérelt lakásba, gyerekük kint jár iskolába, stb...

A románok laknak öten egy szobában, otthonról hozott penészes kenyeret esznek, eszméletlen túlórákat nyomnak, van olyan, amelyiknek 280 órája van egy hónapban! Gyüjtik a pénzt, amíg lehet, és küldik haza, hogy az otthoniak boldoguljanak.

Ezt első kézből tudom.

panelburzsuj 2013.02.26. 20:37:30

@timargabor:

Én itt kapcsolódtam be:

""annak idején a nagy rákosis korban, de még lehet tán előtte Horthyéknál is minden úgy lett kitalálva, hogy minden az egy szem fővárosban fut össze, minden adminisztratív/végrahajtó/gazdasági dolog ott van"

Na EZ tényleg Trianon."

Persze ragozhatod, de melyiket választanád egy érettségi-felvételi tesztben?

Mikor alakult ki az gondolat, kik voltak a bábái annak a helyzetnek, hogy "minden az egy szem fővárosban fut össze, minden adminisztratív/végrahajtó/gazdasági dolog ott van"?

1. rákosis kor

2. tán előtte Horthyék

3. Trianon

4. Széchenyi István

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 20:41:24

100 majom hatás meg a kollektív tudat bejátszik.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.26. 20:46:29

@panelburzsuj: rákosit és horthyt hagyjuk, ők megörökölték, ahogy írod, magam is idéztem, hogy ők nem.

Te megírtad, hogy Széchenyi megírta a javaslatát 1845-ben a vasúthálózatról, amely aztán a kiegyezésig szép lassan, aztán pedig robbanásszerűen kiépült, és ez (több más dolog mellett) lehetővé tette, hogy Budapest egy húszmilliós ország európai szinten is jegyzett fővárosa legyen. De azért volt mellette Szeged, Szabadka, Temesvár, Nagyvárad, Kassa, Pozsony is, érdemi gazdasággal, bár egyenként egyik sem versenghetett a fővárossal, de együtt azért fontosak voltak. Aztán a Trianon előtti toplistás városaink közül Szeged maradt meg, és Debrecen. A már eleve valamennyire "vízfej" fővárosról levették az ország kétharmadát, a gazdaság kb. szűk felét.

Én *ezt* mondtam. De elég jelentősen off, javaslom a többit magánban.

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 20:47:22

A bloghoz hozzászólva csak annyit,hogy én ugyan nagyon szeretem a hazámat és minden ilyesmi,de való igaz,hogy engem is egyre többet foglalkoztat a gondolat,hogy megpróbáljam valahol kint,annak ellenére,hogy egy nyikkot sem beszélek sem németül sem angolul.
Ez lehet a kollektív tudat,hogy mennék a külföldre párolgott ex vevőim után.D

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 21:05:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Szcihomókus tényleg kevés van,tele van a kozigallas.hu vele.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.26. 21:05:41

R.I.P. veracity.

(Mottó: érvelj, ne személyeskedj)

paráznabillegető 2013.02.26. 21:08:43

én azt mondom csak, amit a hét vezérek egymás között anno még valahol messze keleten:
- uraim, itt szar a helyzet, ha maradunk, tuti megdöglünk, szóval irány nyugat!
igaz, nekik volt eszük, és nem belső, hanem külső problémákkal voltak elfoglalva...
és az is igaz, hogy végül mégiscsak megdöglöttek! :D

szerintem felesleges a filó, ez a mileszjajistenemkedés. hát majd lesz valami. igen, szar, az, egész pontosan. de senki nem fog a magyarokon segíteni, hacsak maguk nem. jé, nahát, fel kéne nőni, bazmeg.
ah, kit érdekel?

Makkasz 2013.02.26. 21:20:25

@timargabor: Ne moderált ki ezt a szerencsétlen veracity-t.

Kedves Veracity, nem vagyok milla aktivista.

Semmilyen pártnak nem vagyok az aktivistája. A világ nem fideszből és ellenségekből áll. A nettóm 2000 óta prémium és korlátlan magánautóhasználat nélkül hétszámjegyű.

Ha megküldöd email címedet, megosztom veled LinkedIn profilomat.

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 21:26:29

Én úgy gondolom,hogy az utóbbi 3 évben lazán kivándorolt 1 millió ember és akkor még nagyon szűk adatot mondtam.

Makkasz 2013.02.26. 21:30:38

@hot-spot: Valószínű. Nem tudom mivel tudják pontosan mérni a kivándorlást, talán valamelyest adóbevallások számának csökkenése, de ez sem reáli, mert mások betöltik azokat az állsokat.

Az is valószínű, hogy a jelenlegi, Matolcsy által benyögött szám tartalmazza a korábban kivándoroltakat, viszont nem tartalmazza a 2012 során kivándoroltakat, arról majd 2014 júniusában lesz adat.

Hogyan mérik a kivándorlást?

Makkasz 2013.02.26. 21:33:33

@hot-spot: Ráadásul a ki-bevándorlás egyenlegét látják könnyebben, mint a kivándorlást, tehát ez is torzíthat. Eu-ba kilépő, Moon állandó lakcímmel rendelkező, még jogilag sem kell hogy kijelentkezzen. Ha igen, az is egy év után.

Szeretném tudni, melyik évben mennyien vándoroltak ki, és mennyien vándoroltak be.

Squid 2013.02.26. 21:43:31

@Makkasz: Nemrég volt egy népszámlálás is :D

Makkasz 2013.02.26. 21:47:00

@Squid: Valóban, 10 évenkénti népszámlálás eredményéből jól ki lehet számolni mennyi vándorolt ki, 2009, 10,12, 12-ben.
Az egyik folyamat (video), a másik egy állapot (fénykép).

Makkasz 2013.02.26. 21:56:05

@komplikato:

Moon az adóék 70%.

Átlagfizetéssel. Ma is van 2. kulcs. Aki többet autózik, vesz regadós autót, illeték köteles dolgot (ház), az inkább a 80%-nál jár.

Itt találod meg: kiszamolo.blog.hu/

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 22:08:15

@Makkasz: A befogadó országok által,úgy tudom.
Az ottani regisztrációkon keresztül tudják azt,hogy pl németbe kivándorolt abban az évben 10 ezer magyar.

Na de a világ összes országától nem kérik le az infót.
Nem tudom hogy pl USA-ból, Kanadából lekérik e?
Ettől független szanaszét mennek a magyarok a nagyvilágba.
Tehát ha azt állítják,hogy kivándorolt 500 ezer magyar,akkor az szerintem csak az angliai és németországi adat.
Na és a többi?Akik Amerikába húztak el,meg Spanyolba,Olaszba és még ki tudja merre.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.26. 22:13:10

@hot-spot:

Amikor dolgozol, akkor TB jogviszonyod van a munkáltatód adóazonosítód alapján lejelent.

Ha nem dolgozol, és nem fizeted magad után a TB-t, akkor kapod a levelet, hogy fizess, ezután mikor magad TB-zel magad után, szintén látszol.

Ha kiküldött vagy, akkor max 2 évig lehetsz úgy kint, hogy itthoni TB viszonyod megmarad.

Ha kitelepülsz, illetve egyénileg kint vállalsz munkát, akkor a kinti TB-alá kell bejelentkezned, és innentől az itthoni hatezervalahányszáz Ft egyéni TB-t nem kell fizetned. Van erre egy nyomtatvány, amin be lehet jelenteni a TB-mentességet, és mellékelni kell mi alapján vagy mentes. Elvileg innen látszik, ki hova ment.

Makkasz 2013.02.26. 22:17:49

@hot-spot: Csodálkoznék, ha USÁ-ból a 10 különféle vízummal érkezőkről informálnák a magyar szerveket.

Az összeférhetetlennek tűnik az itteni renddel, még akkor sem ha kérnék. Dehát ki tudja.

Egyébként sokan itt vannak 1-5-10 éve turistavízummal (illegálisan)-USA. Arról nem tudnak jelenteni. Mire legalizálják magukat, akkor sem.

Egyetértek, ez anglia és német rész adat lehet (pl. feketemunkást, vagy legális hozzátartozója, gyerek, élettárs nincs is benne).

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 22:20:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
El tudom képzelni,hogy az 500 ezer kivándorló kérte a TB-től külön kérvényen a mentességet.
Szerintem tojtak rá nagy ívben,azt majd ha egyszer még is hazajönnek,akkor lesz egy csilliárd ft tartozásuk a NAV-nál.

2013.02.26. 22:21:52

@hot-spot: Ezen kívül Vas és Győr-Sopron megyében rengetegen ingáznak Ausztriába, a legtöbbjük nem feketén dolgozik, tehát adó, szociális járulékokat ott fizetik. Minimum 50-60 ezret hozzá lehet adni a kivándoroltak számához...

Makkasz 2013.02.26. 22:21:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

ELvileg be kéne jelenteni, de pl. ha Eu-ban dolgozol, de otthon laksz (pl. Románia, Szlovákia), akkor jár az eü ellátás a járulékfizetés szerinti, és lakhely szerinti országban is (nem a turista féle minden euban használhatóról beszélek).
Nekem igénybe is kellett venni, mindkét helyen, nem jelentettem be semmit, nem is volt gond.

De lehet, innét vette Matolcsy. Alighanem akkor messze alálőtt a valódi számnak.

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 22:24:07

@dr kotász: Sokkal többet.
Nem 500 ezer az,hanem nyugodtan beszélhetünk 1-1,5 millió emberről.
Amit érezni is lehet mindenütt.
Kevés ember van az utcákon,kevés autó, a plázákban is kevés az ember a BKV-n is kevés az ember.
Eltüntek:(

panelburzsuj 2013.02.26. 22:24:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Kérdés, hogy ezek a TB-adatok olyan technikai állapotban van-e, hogy a valóban létező adathalmaz valódi adatbázisként lekérdezhető-e.

Lehet, hogy igen - akkor viszont pár száz fős pontossággal tudnia kéne a kormányzatnak a "napi országlakos-létszámot", és akár jelenhetné is, mint az iskolai hetes...

Makkasz 2013.02.26. 22:24:15

@hot-spot: Az biztos hogy mindenki tojik a bejelentésre, de Matolcsy vehette innen. Akkor mélyen alábecsülte a számot.

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 22:24:58

Utálom ezt a néptelenséget.

panelburzsuj 2013.02.26. 22:27:48

@hot-spot:

Járjál évértékelőkre!

Bálok helyett újabban ez a menő farsangban.. :)

Makkasz 2013.02.26. 22:28:48

@hot-spot: De ha megvalósul orbán-baltásgyilkos-demján-eon-államimobilcég-stadionos-occsogázos ország terve, mindenki hazaszalad, orvosok kitúrják egymást a 110 eFt-os állásokért, és megint teli lesznek a plázák.

Makkasz 2013.02.26. 22:30:21

@hot-spot: Vagy a progresszív adó terve, hogy végre ne 80, hanem 85% legyen az adóék a dőre, pazarló, újgazdag, vállalkozó, bróker rétegnek. Az is vonzó. Nagyon.

hot-spot (törölt) 2013.02.26. 22:39:23

Valakinek szólna kellene a kivándoroltaknak,hogy kérvényezzék a TB mentességüket itthon,mert ezek még az örökségükre is rá fogják tenni a koszos mancsukat, ha nem vigyáznak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.26. 22:58:25

@panelburzsuj:

Szerintem majdnem naprakészek. Vannak ezirányú tapasztalásaim is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.26. 22:59:51

@hot-spot:

Összeesküvés elméletek szerint a távozottak földjeit le akarják nyúlni. Ezért kell most bejelenteni a földterületeket. Én ezt a véleményt nem osztom.

I_Isti 2013.02.27. 12:33:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ugyan-ugyan, ezek _mindent_ le akarnak nyúlni, amit csak lehet.

greybull 2013.02.27. 15:19:34

Gyurcsány: innen el lehet menni.
Orbán: Innen? El? Lehet? Menni? Jé baszmeg, mán mennek is!...Marad itt valaki használható, vagy csak ez a sok semmirevaló nyugger?
Lőwy Árpád: Meg vagyunk már mi baszva mindörökre!
Kennedy JF: Ne azt nézd, hogy mi tehet érted a hazád, hanem azt nézd, hogy te mit tehetsz a hazádért.
Én: És ha a hazában nem jut egy falat kenyér sem? Akkor mit tegyek azért a hazáért?
süti beállítások módosítása