A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Magyar exodus: a járulékfizetők lázadása

2013.01.29. 17:18 timargabor

Elképesztő, és nehezen túlbecsülhető horderejű adatot mondott a minap Matolcsy: félmillió magyar dolgozik külföldön. A keddi Véleményvezér már foglalkozott ezzel az adattal, okaival és következményeivel. Véleményünk szerint a mégoly drámai képet festő poszt még mindig visszafogott a dolog jelentőségéhez képest.

Szinte mindannyiunknak van ilyen tapasztalata: környezetéből már emigráltak néhányan. Nem az ismerősöm távoli rokona, hanem az én barátom, rokonom, tanítványom. Minél képzettebb körben mozogsz, annál gyakoribb ez. Az összeg, a Matolcsy által említett félmillió, egyszerűen döbbenetes. Ez nem "kisebb exodus", ahogy a Véleményvezér írja. Ez minden huszadik ember. Többségük aktív, sőt, ők a kezdeményezők, az innovatívak, a vállalkozó szelleműek - az aktívak közül minden hetedik! A félmillió nagyobb szám, mint az ország második világháborús harci vesztesége, a frontokon, fogolytáborokban elesettek száma ez (a mainál nagyobb országterületre). És persze az emigráltak hazajöhetnek - minél tovább várunk erre, annál kevésbé fognak - de ettől eltekintve ebből a szempontból a gond sokkal nagyobb, mint a negyvenes években (bocsánat a nagyon durva biológiai megközelítésért!): most a félmillió komoly részét nők adják. Bár a korfa torzulását máig nyögjük, a második világháború után egy, az egyének szempontjából meglehetősen kegyetlen Ratkó-korszakkal lehetett valamit segíteni az emberveszteségen, most erre nem sok esély van. Aki angol, holland vagy német gyereket szült, nagyon kis eséllyel jön haza. Aki családdal ment ki, beiskolázta a gyerekeket, az már nehezen mozdul - vissza, Hoffmann "sikertörténetéhez".

Ez már nem "agyelszívás", ez drámai munkaerő- és emberveszteség. És nem "elszívták", hanem "eltoltuk".

A Véleményvezér okként említi az egymást váltó szocialista és fideszes kormányok alkalmatlanságát és az ebből származó reménytelenséget, és felteszi a kérdést: ki fog itt nyugdíjjárulékot, adót fizetni? Ez a kapcsolat is összetettebb, és itt is nagyobb a baj. Egy érdekes cikk a Portfolio.hu Nyugdíjvitájában a jarulékfizetők lázadását vizionálta négy évvel ezelőtt, mondván, miért fizessenek a mai aktívak ilyen arányú nyugdíjjárulékokat, ha nyilvánvaló, hogy az ő visszavonulásukkor lényegesen rosszabb körülmények közt lehetnek nyugdíjasok (dr. Simon Péter: A járulékfizetők lázadása előtt pár órával. Portfolio.hu, 2009. szeptember 16). Nem írja, hogy ez a "lázadás" hogy is menne végbe, de azt gondolom, most pont ezt látjuk. Az alacsony képzettségűek oldaláról a feketemunka, és az utóbbi években az inkább - de messze nem kizárólag! - magasabb képzettségűek kivándorlása pont ez. A túl magas járulékok, illetve az ezek által agyonnyomott gazdaság elől történő menekülés. Nem olyan lázadás ez, hogy ott tolong mindenki a Parlament előtt, hanem olyan, hogy feketén dolgozik (mert máshogy munkája se lenne), vagy kivándorol.

Ráadásul a folyamat nagyrészt valószínűleg nem is tudatos. Nem azért indul el valaki Anglia vagy Németország felé a családjával, mert "nem akar járulékot fizetni". Leginkább azért indul el, mert vagy érdemben jobb jövedelmi viszonyokban reménykedik, vagy egyszerűen itthon nem marad semmilyen lehetősége. Az, hogy az állam, a politikai vezetés - színezettől függetlenül - ragaszkodik az öregségi nyugellátás rendszerének fenntartásához és az aktívakhoz képest észrevehető javításához, hihetetlen pénzigényes. Ehhez rá kell telepedni valamennyi tartalékra, bankadóval minden szabad és nem szabad forrást el kell vonni, és amikor ez is kevés, minél több közszolgától megválni. Így aztán - banki hitelezés híján - egyre többen kerülnek úgy utcára, hogy a megalázó, és a megélhetést nem biztosító közmunkán kívül nincs semmilyen reményük itthon. A járulékszint miatt kicsi a nettó jövedelmük, de még nagyobb baj, ha ugyanezért már munkájuk sincs.

Kard_eresztazorszag.jpgEreszt az ország... A KARD blog olvasóinak területi eloszlása egy jól pörgő poszt esetén.

Persze amikor félmillióan emiatt elmennek, akkor az iszonyatosat üt a gazdaságon: még kevésbé lesz fenntartható a nyugellátás az emiatt csökkenő folyó bevételekből, még több pénzt kell bevonni, már az államkincstárnak is beszállni a betétgyűjtésbe, további elbocsátásokkal megtakarítani és így pörgetni tovább ezt a pozitív visszacsatolást. És nehogy valaki azt gondolja, hogy a "pozitív visszacsatolás" valami pozitív dolog lenne ebben a rendszerben - ellenkezőleg, az eddig csak évtizedes távlatokba vízionált nyugdíjbuktát ez egyre jobban előre hozza. Már nem a leendő nyugdíjasoknak, hanem a maiaknak kell látni, hogy akár pár év múlva is vége a mostani relatíve jó világnak.

Mit lehet tenni ebben a helyzetben? A blogunkon pár hete nagy vitát kiváltó nyugdíjkorrekciós javaslat lehet, hogy most már kevés, több, valódi paradigmaváltás szükséges ahhoz, hogy akár csak megálljon az exodus, nemhogy érdemes lenne hazajönni a kimenteknek. Hogy mind a Fidesz, mind az MSZP alkalmatlan egy ilyen irányváltásra, az sajnos nyilvánvaló (érdemes lesz figyelni majd a kommenteket itt a cikk alatt!), ráadásul nemcsak a politikai akaratuk és a szellemi potenciáljuk hiányzik fájdalmasan, de a hitelességük is. A Véleményvezérnek abban igaza van, hogy a kivándololtak szavazási hajlandósága csökken - aki a vezető pártok reménytelen politikája miatt ment ki, nem fog azért hazarepülni, hogy a "másikra" szavazzon. Egy a fenti helyzetet őszintén megoldani akaró pártért, talán. De ilyen most nincs.

Nincs? Schiffer András: olvasod ezt? Most elviheted a pártot erre is, pár százezren biztos lennénk szavazók, többen, mintha az "ökopolitikán" rugóznátok... Végül is egyfajta "fenntarthatóság" ez is: az országé.

 Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

660 komment · 2 trackback

Címkék: népesedéspolitika kivándorlás nyugdíjrendszer fideszmszp

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr145051461

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.30. 11:39:06

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Hunhon nyugdíjba vonul 2013.01.29. 20:33:55

Ha nem tetszik a rendszer, az ember szavazhat a hangjával vagy a lábával. Azaz vagy elmegy (exit), vagy megpróbál  változtatni a helyzeten (voice).  A gazdaságtanban az első számú opció (exit) a default setting. Feltételezzük, hogy ha valami...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blah 2013.01.30. 11:02:37

Ha megnézzük, hogy 1.8 millió versenyszférás munkavállaló van akkor az 500e elég komoly számnak tűnik. Na most ha kiindulunk az 1 millió munkahely ígéretből és megnézzük, hogy jelenleg kb félmillió regisztrált álláskereső van akkor a végén nem lesz munkanélküli az országban úgy, hogy külföldről is hazajönnek. Mily csodás álom. Ha meg realisták akarunk lenni akkor azt mondhatnánk, hogy ez a Matolcsy egy kretén.

Viktus 2013.01.30. 11:04:42

@Badeni_lakos:

Vidéki fidesz alkalmazott évek óta nyomja a propagandát minden blogon.

@Vidéki:

Most volt v.mi nagy keleti nyitás. Történelmi szövetségest fedeztek fel meg kiadták a baltást az eredménye eddig Szijjártó jókat utazgat meg a húsipar is bedőlőben.

Emelkedett a GDP? :D

A megszorítás nem azt jelenti 2010 óta, mint előtte – derült ki abból a válaszból, amint a nemzetgazdasági tárcától kaptunk. A Matolcsy György vezette NGM nemrég megszorítások nélkül elért gazdasági sikerekkel büszkélkedett, szerintük ugyanis csak a szociális támogatások, a bér és nyugdíj csökkentése a megszorítás, viszont általában a költségvetési kiigazítás vagy az adóterhek emelése nem az. Viszont a sajátos értelmezésüknek sem tudnak megfelelni; így is voltak megszorítások az elmúlt években.

index.hu/gazdasag/2013/01/30/ngm_nem_megszoritas/

Itt van a nagy propagandád ...

Zabaalint (törölt) 2013.01.30. 11:07:05

@jeriko:
"Azért az elgondolkodtató, hogy többször annyian mentek ki, mint 56 után. Úgy látszik sikerült szarabb helyzetet teremteni itthon. "

Azért ne túlozzál, mert most több mint 20 éve fizikai, egy évtizede pedig bürokratikus akadálya sincsen, hogy lelépj. Nem lehet összevetni 56-al.

Napsugaras_szép_jónapot! 2013.01.30. 11:07:05

Tetszettek Vona rendszert váltani. Ki a fasz akar ezeknek a göthös tolvaj komcsi KISZ-titkár geciknek dolgozni éhbérért?
Minden normális ember lelép ebből a foszsák országból, aztán örülhetnek egymásnak a maradék cigánypátyolgató barmok.

Vidéki 2013.01.30. 11:08:12

@Badeni_lakos:

Mi is miként svédek a homo sapiens emberi fajhoz tartozunk.

Lehet, hogy az ottani hideg éghajlat segíti a racionális gondolkodást, és ezért nincsen ott annyi közvélemény deformáló "értelmiségi", akik szeretnek ködösíteni, de szerintem ha mi is megembereljük magunkat mi is képesek lehetünk átlátni a közvélemény deformáló "értelmiségiek" szitáján.

váj mí 2013.01.30. 11:08:46

@Viktus: Ó, hát persze, nekem magas. Hát hogyne... :D Mondod te, aki egy egész országról mond sommás véleményt, pár építőipari szakmunkást ismerve.
Mindig kell valakit hibáztatni, ugye a saját nyomorért? Olyan véletlenül sem fordulhat elő, hogy magadban, vagy ha országra vetítünk, akkor az ország mindenkori vezetésének elfuserált politikájában legyen a hiba.
Te vagy a magyar átlagpolgár állatorvosi lova.

Szelid sunmalac 2013.01.30. 11:08:55

@Zka77: Nem. Az az igazsag, hogy nincs ez igy jol! Az lenne jol, ha a szuleimet, akik aktivan dolgoznak, nem kene meg tamogatnom, hanem megtudnanak elni a berukbol! A nagyszulok meg esetleg a nyugdijbol, mert fizetek, mint a katonatiszt, aztan megsem kapnak semmit.

Zabaalint (törölt) 2013.01.30. 11:10:01

@Vidéki:
W alaktól azért messze van a válság, jobban hasonlít az L alakra. De szándékosan csúsztatsz, mert amikor nálunk -6,7% volt a gazdasági "növekedés", akkor más országokban is hasonló arányok voltak, tavaly viszont szépen alulteljesítettük Európát. Valamint az esés nem a mostani kormány idején állt meg, hanem 2010-ben, aminek elején még Bajnaiék kormányoztak, azóta sikerült újraindítani az esést, miközben például a német gazdaság most is kis mértékben, de növekszik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 11:10:43

@jeriko:
"A humán tőkét nem kívülről szivattyúzzák, hanem belülről tolják kifelé."

Ha a humantoke csak hazai toke segitsegevel folytathatna bovitett ujratermelest, akkor eszebe se jutna kulfoldre menni.

"Úgy látszik sikerült szarabb helyzetet teremteni itthon."

De kinek a bune ez? A kulfoldi tokenek, ami szivattyuzza az orszagot. Es az elitnek, ami ezt engedi.

Viktus 2013.01.30. 11:13:39

@hot-spot:

Igen ezek mind azok. Az IMF elleni nagy harc lényege is az, hogy a bürokratikus rendszereket véletlenül se kelljen leépíteni az eddigi nagy államreformnak is kb. az az eredménye, hogy többen dolgoznak már a különböző hivatalokban, önkormányzatokban, járásokban, ablakoknál, kreált önkormányzati cégeknél, mint előtte. Sutyiban az egyszerűsítés helyett mindenfele új hülyeségeket vezettek be, hogy még több szervhez kelljen szaladgálni. Őrzik is ezt a rendszert, mert így van hely a sok jó elvtársnak, cimbinek azok gyerekeinek ...

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2013.01.30. 11:13:40

4en laktunk egy alberletben az egyetem alatt. 3an kulfoldon elunk, a 4. srac apja sikeres vallakozo a srac pedig szamlazik a munkahelyen. van csaladi haz, nyaralo es 3 evente uj kocsi

váj mí 2013.01.30. 11:15:23

@Doomhammer: Esetleg érd el azt a parlamenti képviselődni, hogy nyújtsanak be törvénytervezetet a határok lezárásáról, és az EU-ból való kilépésről. Ugyanakkor szorgalmazd a Kínával való kapcsolatok még szorosabbá és intenzívebbé való tételét.

Viktus 2013.01.30. 11:16:47

@váj mí:

Mondtam már ne fárassz nyalizd a románokat otthon. Fingod sincs az egész témakörről miről is van szó, ha annyira faja népek, miért mennek el olcsóbban dolgozni nyugatabbra, miért élnek úgy, mint a félállati lények ... akinek a közelében dolgoztak tudja miről van szó. Nem nagyon érdekelsz a továbbiakban a nagy ájuldozásoddal, majd egyszer nem így tesznek más lesz a vélemény. Szerencsére pl. angoloknál, ahol ismerősök vannak az angolok maguk zavarják el a románokat hiába dolgoznának olcsóbban. :D

Szelid sunmalac 2013.01.30. 11:17:41

@Doomhammer: Mivel a magyar vallalkozokat mar kioltek es szisztematikusan teszik ezt tovabbra is, igy gyakorlatilag a kulfoldi toke az egyetlen, ami meg bejelentett formaban fizeteshez juttatja a keresoreteg jelentos reszet.

Squid 2013.01.30. 11:18:11

@baktatamaci: Ergo ha a hollandoktól (majd 2x annyian) sokan vándorolnak ki, akkor az legitimizálja Orbán 3 éve alatt az ország számára elveszett 500.000 ember lelépését..

Fura logika!

Tudod a baj az, hogy te és a hozzád hasonló emberek "véleménye" is sokat nyom a latba a lelépés ügyében. Ki akarja olyan helyen nevelni a gyerekeit mint magyarország ahol az emberek egymást gyűlölik politikai preferenciák mentén, és nem azokat a féreg politikusokat akik a megosztásért felelősek?

Zka77 2013.01.30. 11:20:48

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: ja hogy még dolgoznak. Akkor már értem, miért nincs pénzük.

hot-spot (törölt) 2013.01.30. 11:21:28

@Vidéki: Majd lesz.
Ha oda mennek a magyarok.D

Vidéki 2013.01.30. 11:23:59

@Viktus:

Te úgy képzeled, mintha az új kormány 2010 nyarán rózsás helyzetet örökölt volna.

Valójában a szoclibek kiszolgáltatták az országot a spekulánsok (uzsorások) kénye-kedvének.
Mikor növekedett meg hatalmasan a spekulációs nyomás?

2008-ban amikor a szoclibek kormányoztak , a kutya se vette akkor a magyar állampapírokat, akármilyen magas hozamokat fizettek volna.

De ezt a helyzetet nem kellene az akkori vezetés erényének tekinteni!

"2009 márciusában ugyanis nemhogy magas kamatokkal, de semmilyennel sem lehetett érdemi nagyságban magyar állampapírokat eladni.

A 2008 szeptember végén befagyott állampapírpiacon 2009 első felében például mindössze 29,5 milliárdnyi 5 éves papírt "ment el", abból is 20 milliárd májusban és júniusban."
Tehát 2008 szeptemberétől 2009 májusig mindössze 9,5 milliárdnyi 5 éves papírt sikerült elsózni!

Az IMF hitel felvétele idején 2008-ban 16-17 milliárd euró volt az MNB devizatartalék állománya. A felvett hitel 20 milliárd euro.

Az MNB mostanra az MNB devizatartalék állományát kb. 35 milliárd euróra duzzasztotta.

Ezt a hatalmasra duzzasztott devizatartalék állományt most muszáj a piacról felvett kedvezőtlen kamatozású hitelekkel finanszírozni.

Hatalmas IMF/EU hitelt vettek fel és költöttek el, az utánunk az özönvíz jelszóval, melyet nem nekik, hanem a mostani kormánynak kell visszafizetni.
A Gyurcsány kormány által felhasznált összeg 11,2 milliárd euró
A Gyurcsány kormány által visszafizetett összeg nulla euró
A Bajnai kormány által felhasznált összeg 3,0 milliárd euró
A Bajnai kormány által visszafizetett összeg nulla euró

Zedder 2013.01.30. 11:25:02

@Squid: bizony fura logika, dehát vannak egybites emberkék, sajnos sokan. Szerintem a szerencsétlenek már teljesen össze lehetnek zavarodva.

Decemberben a napon belül is többször változó, egymásnak néha szögesen ellentmondó vélemények... Volt olyan droid, akin délután még a reggeli firmware volt, és úgy adta elő teljes meggyőződéssel a dolgait, hogy közben a gazdái már mást nyilatkoztak.:)

Erre most meg a lelépésre az a válasz, hogy:

- máshonnan is mennek (kit érdekel???)
- mocskosgyurcsány miatt

Ez utóbbinál az a vicces, hogy ha mocskosgyurcsány, akkor miért viktor alatt indulnak újra? Hiszen eljött a kánaán, kétharmad meg minden. Vagy mégse?

váj mí 2013.01.30. 11:27:49

@Viktus: Ahham, érved nuku, hát személyeskedsz. :D Ismersz pár románt, és azt a következtetést vonod le, hogy minden román ugyanolyan. Mindenki vagy kőműves vagy cigány Romániában. Értelmes vagy, nagyon :P. Hány olyan magyart említsek meg neked név szerint, akik Londonban tömegszállásokon laknak indusokkal meg pakikkal? A különbség köztünk az, hogy nem rajtuk, és még csak nem is rajtad keresztül szemlélem az országot.
Apropo, kinek is nyaliztam?
Gyí paci, gyí! :D

jeriko 2013.01.30. 11:28:13

@Zabaalint: Az, hogy valaki AKARJON kimenni, annak nincs se bürokratikus, se fizikai akadálya, viszont elengedhetetlen feltétele annak, hogy meg is tegye.
Szerintem a szándék legalább annyi emberben megvan, mint akkor volt.

Tény, 56-ban nehezebb volt távozni, de ez nem a mostani helyzet javára szól.

Viktus 2013.01.30. 11:29:40

@Vidéki:

Én úgy képzelem, hogy Bajnai bizony nagyjából stabilizálta a Gyurcsány-féle helyzetet. Ez a tény.

Én úgy képzelem Matolcsy először akart egy 6%-os hiányt produkálni csak aztán szóltak neki az EU-ból, hogy ez már nem az az időszak nem kell több elkúrás meg Görögország sem. Így Gyuri elkezdte az unortodox ámokfutását.

Ott volt 3000 milliárdnyi manyup pénz amit becsatornáztak annak a fele részvényekben egyéb mozgósítható eszközökben volt, amelyet jórészt már elb*sztak. A különböző adóemelésekkel-különdaóval megint ezer milliárd felett vontak ki a gazdaságból pénzt, amely miatt azóta is döglődés van, mert megszűnt pl. a hitelezés-fogyasztás. Azt a pénzt megint szépen eltüntették.
Cégek dőlnek sorban a kkv szektor döglődik az újabb, és újabb terhek alatt. Nem mellesleg pl. a mobilszektort terhelő adóról már, amikor kihirdették tudni lehetett elmeszelik majd lásd. francia esetet, és azt majd kamatostul kell visszafizetni.
Semmit nem tettek a gazdaság újra indításáért. Egyedül a saját oligarcháik zsebébe tolják a száz milliárdokat soha nem látott korrupció. A szoci prolik elvoltak a párizsi mellé pár tíz milkával ezek milliárdok alatt nem is rendeznek bulit.

Viktus 2013.01.30. 11:30:38

@váj mí:

Nem mondtam ilyet, de mondom nem érdekelsz te sem meg a románjaid sem mit csesztek otthon. A magyarok érdekelnek.

Squid 2013.01.30. 11:34:11

@Zedder: Akik az én környezetemből leléptek azok a MNYP einstand környékén tették, vagy akkor kezdték el intézni. Ők abban bíztak, hogy a fidesz csak nem bszhatja el annyira mint a szocik (elfelejtették az első "uralkodás" eredményeit).

Én már akkor megmondtam nekik, hogy semmi jóra ne számítsanak egy olyan 2/3-os párttól akinek az összes programja az volt hogy "Csak a Fidesz". Ők hittek és valamilyen (kalsszik magyar virtus) csodában hittek.

Hát megkapták és az egyik sem néz vissza, és tudod mit nekik volt az igazuk! Én imádom ezt az országot, a várost amiben lakom, a balatont a tájat, de nem kérheti tőlem senki hogy az életemet tönkretegyem Simicska és Puch érdekében.

Viktus 2013.01.30. 11:36:56

@Squid:

No para most jön a fellendülés ilyen nagyszerű beruházásokra is van már pénz:

Vásárhelyi stadion felújítása

Lázár János szülőhelyén a választásokig felújítják a stadion lelátóját, új világítási rendszert szerelnek fel, kicserélik a két nagy füves pálya gyepszőnyegét, elektronikus öntözőberendezést és rekortánpályát alakítanak ki. További ütemekben szó van a székház és a raktár rekonstrukciójáról, öltözők, vendégszobák és konferenciaterem kialakításáról is. A csapat jelenleg harmadosztályú, ott is utolsó, de erősítésekkel készül a tavaszra. A legutolsó hazai meccsükre 150 néző ment ki.

Költség: 1 milliárd forint. A fejlesztés 70 százalékos állami támogatottságú: 702 milliót hozhatnak a társasági adó átirányításából jött felajánlások, 301 millió forint lesz az önkormányzati önrész.

index.hu/belfold/2013/01/30/stadion_es_kolbaszpark_a_valasztasra/

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.30. 11:38:27

@Viktus: hagyjátok már ezt... A román meg magyar exodus más, ahogy a két nemzet alapállása is más. A román "asta este" (valami olyasmi: "ez van... ezt szeressük") és a magyar "csakazértis" azért nagyon más. Arról nem is szólva, hogy a román költségvetés lényegesen alacsonyabb újraelosztási arányról szól, így inkább (de nem kizárólag) az alacsony képzettségűeket tolja ki külföldre, ellentétben a magyarral. Pestről, rendszeres kolozsvári kintléttel úgy látom: sokkal könnyebb ma Romániában vállalkozónak lenni, mint nálunk.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 11:38:27

@váj mí:
" Esetleg érd el azt a parlamenti képviselődni, hogy nyújtsanak be törvénytervezetet a határok lezárásáról, és az EU-ból való kilépésről."

Ironiat erzek a hangodban, pedig a tenyek makacs dolgok. Hogy lehet az, hogy amig a kulfoldi toket kikergettuk az orszagbol (1938 es 1978 kozott), addig ketszeresere nott a realber, amiota viszont a kulfoldi toke itt van az orszagban (1978 ota), azota nyomorusagos 15%-ot nott csak a realber?
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2013/01/az-en-igazsagom.html

Ha az elit a magyar tokeseket juttatna helyzetbe, a humantoket nem lehetne kiszivni az orszagbol!

váj mí 2013.01.30. 11:39:34

@Viktus: Hoppá, már küldözgetsz is? Tipikus.
Nyihahahaa ...:D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 11:39:41

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
"Mivel a magyar vallalkozokat mar kioltek es szisztematikusan teszik ezt tovabbra is,"

Igy van. Az elit nem kepes felfogni, hogy letgyarapodas csak nemzeti tokebol fakadhat.

váj mí 2013.01.30. 11:43:04

@Doomhammer: Nem véletlenül érzed.
Kétszeresére nőtt a reálbér, mondod, abban az időszakban, aminek jó részét, a felpumpált statisztikák tették ki, amiben a gazdaságot az 5 éves tervek, és behazudott 200%-os termelési ráták, valamint a mesterségesen kialakított piacok jellemezték, amelyeknek semmi közük nem volt a valós piaci szükségletekhez.

Squid 2013.01.30. 11:44:38

@Doomhammer: Nemzeti tőkéből? Ugyan gyere már és meséld el nekem kik lennének a "nemzeti tőkések" légyszi!

Annyira kíváncsi vagyok, hogy szerinted a rendszerváltás után, vagy akár most hol találsz annyi tőkét az országban ami akár egy Csepel Műveket fent tudna tartani!

Viktus 2013.01.30. 11:44:42

@timargabor:

Az igaz vállalkozási környezet jobb a románoknál, azért is van gazdasági növekedés.

váj mí 2013.01.30. 11:51:14

@timargabor: Nem létkérdés, de nagyon rühellem azt a felsőbbrendű arroganciát, aminek ugyan alapja nincs, de a végtelen butaság magabiztosságával löki a hülyeséget. Mint Viktus olvtárs.
Különben, persze, hogy más az alapja, ezzel is kezdtem az első kommentemet a témában.

Viktus 2013.01.30. 11:54:21

@váj mí:

Mondtam foglalkozz a kukiddal, mert úgysem érted a mondandóm. Más megértette, mint látom.

Vidéki 2013.01.30. 11:57:05

@Viktus:

Ennyire jó helyzetben adta át 2010-ben a kormányzást a szerinted mérhetetlenül okos és jóságos Bajnai:

Ilyen gondolatokat olvastam Bod Péter Ákostól:

„Balliberális kormányaink kereslet élénkítéssel próbálkoztak. Ez segítette a soron következő választások megnyerését.

Úgy gondolták, némi pénzfröccsel beindul és jobban megy a motor.

Kétségtelen, a kereslet megugrása papírforma szerint egy időre megnöveli a nemzeti jövedelmet.

Ám ha a kereslet növekedését hitel finanszírozza, akkor ez egy halasztott ügylet lesz, hiszen később jön a fröccs böjtje.”

Ráadásul a hitelből fedezett, előre hozott fogyasztást nagyrészt svájci frank alapon finanszírozták.

Noha józan ember nem gondolhatta komolyan, hogy a svájci frank árfolyama örökkön-örökké változatlan és kedvező marad, az illetékes elvtársak kis ujjukat sem mozdították, annak érdekében, hogy megvédjék a lakosságot a későbbi tragikus következményektől.

A belső fogyasztást, a GDP növekedés egyik motorját, kikapcsolja a lakosság hatalmas eladósodottsága svájci frank alapú hitelben és az elképesztően szárnyaló svájci frank árfolyam miatt a lakosságnak a törlesztés növekvő gondjaival kell megküzdeni.

Ahelyett, hogy a pillanatnyi fogyasztását növelné, ami a GDP növekedést segítené, az elmúlt évek előre hozott fogyasztásával birkózik amit nehezít a svájci frank elképesztő szárnyalása.

Demján Sándor már a szocializmusban is bizonyította hozzáértését a gazdaság területén.

Ha nem lép be a svájci frank erősödésének problémája, akkor valóban erősödhetett volna a lakosság fogyasztása, ami húzhatta volna a növekedést, ám a frank kiszívta a pénzt az országból, mutatott rá Demján Sándor.

Ilyen hatása lehetett a lakosság és az önkormányzatok korábbi hatalmas mértékű svájci frank alapú hitelfelvételeinek és az államadósság hatalmas arányú növelésének.

Milyen szerződéseket kötöttek ügyfeleikkel a magyarországi, külföldiek által tulajdonolt bankok?

„Áttanulmányozva a szerződések szövegét, a törlesztőrészletek emelése nem volt jogszerű.
Én tagja vagyok a New York-i ügyvédi kamarának, de mivel nem vagyok tagja a magyarnak, nem akarok a magyar jogról véleményt alkotni.
Nem ismerek azonban olyan jogrendszert, amely szerződésnek minősít egy megállapodást, amelyben az egyik fél mondja meg időről időre, saját kénye-kedve szerint a másik fél szerződési kötelezettségeit.
Ilyen nincs. A római jog óta ez példátlan dolog.
(OrangeOrder orangeorder.blog.hu 2011. december 7. 23:42 mandiner)

Róna Péter hozzáértő közgazdász, aki a bankvilág sűrűjében New Yorkban bankvezérként is bizonyította rátermettségét.

Róna Péter Schifferhez írt levelében többek között ezt írja:

„A magyar gazdaság és társadalom vergődésének okairól sokat lehetne írni és mondani - írtam és mondtam is – de van egy, amelyik nézetem szerint az összes többit maga mögé utasítja, ez pedig a devizahitelezés.

1. Életek százezrei mentek helyrehozhatatlanul tönkre,

2. a fizetőképes kereslet nagyon hosszú időre megroppant,

3. maga a bankrendszer működésképtelenné vált,

4. kis- és középvállalatok tízezrei dőltek be,

5. munkahelyek százezrei szűntek meg, és

6. a Magyar Nemzeti Bank elvesztette a monetáris folyamatokra gyakorolható hatását

egy hazug, csalárd „termék” bevezetése miatt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 12:01:14

@váj mí:
Bocsanat, de te eltel akkor? Hany es hany millio magyar munkavallalo tett szert modern lakasra, autora, nyaralora 1978-ig! Ezek nem illuziok, ezek megfoghato, letezo vagyontargyak, jo esellyel a szuleid meg mindig ezekben elnek.

Milyen esellyel szerzi meg ezt egy mai fiatal itthon?

Ez a gazdagodas a nemzeti tokenek koszonheto. Amint a kulfoldi toke bejott az orszagba, eloszor a penztoket, majd a humantoket is elkezdte kiszivattyuzni. Igy aztan egy elszegenyedett, lecsupaszitott orszagnak kellene "versenyeznie".

KopaszMercis 2013.01.30. 12:02:02

Van abba valami kurvara ironikus, es KPIokkal meg szamokkal le nem irhato fajo ogazsag, hogy huszon par evvel a vasfuggony lehullasa utan indul keg az a fajta kivandorlas, amire azt hitte az ember, hogy ha a rendszer valtaskor nem kovetkezett be akkor sosem fog

váj mí 2013.01.30. 12:02:50

@Viktus: Ha majd lesz, foglalkozom vele.
Nyalizunk, nyalizunk a bloggazdának? :P

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 12:03:58

@Squid:
"Annyira kíváncsi vagyok, hogy szerinted a rendszerváltás után, vagy akár most hol találsz annyi tőkét az országban ami akár egy Csepel Műveket fent tudna tartani!"

Amikor ezermilliardokat sibolnak ki az orszagbol (a kulfoldi tokesek es cinkosaik), akkor naiv dolog azt kerdezni, honnan lenne erre penz. Van penz, csak vissza kell szerezni!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2012/08/szupernyertesek.html

váj mí 2013.01.30. 12:05:46

@Doomhammer: Éltem, bár még nem voltam felnőtt.
Az egy Patyomkin-rendszer volt. Látszat-jólét, aminek a hátterében nem állt valós teljesítmény. A "legvidámabb barakk" most fizet ...

baktatamaci (törölt) 2013.01.30. 12:06:04

@Squid: 20, dehogy, 100 éve gyűlölitek a magyart. És irtjátok, ahol tudjátok. S mégis mi lennénk gyűlölködők? Hát ki lövetett a tömegbe, Orbán vagy Gyurcsány?

Viktus 2013.01.30. 12:07:29

@váj mí:

Nem, de ő fogta miről beszéltem.

Squid 2013.01.30. 12:07:39

@Doomhammer: Neveket vagy cégeket légyszíves, nagyon kíváncsi vagyok kik a "Nagy Magyar Tőkések" szerinted! A blogodat hagyjuk szerintem mert nem ez a téma!

Viktus 2013.01.30. 12:10:04

@váj mí:

A "legvidámabb barakk" nem azért fizet, hanem a békés rendszerváltásért. A volt elit az újakkal kiegészülve a volt nép vagyonból csinált magánvagyont amit pillanatnyi haszonért jórészt elkótyavetyélt. Évszázados üzemeket zártak be cukor, konzervgyárakat tüntettek el, amelyek már a 20. század eleje óta termeltek vidékeket tartottak el ...
Ma is csak azt nézik maguknak kikaparják a gesztenyét. Érdekes megfigyelni pl. minden ciklusban előkerül egy új építőipari mogul, amely száz milliárdos megrendeléseket kaszál le, majd a következő ciklus idején felszívódik ...

Squid 2013.01.30. 12:12:10

@baktatamaci: "20, dehogy, 100 éve gyűlölitek a magyart. És irtjátok, ahol tudjátok. S mégis mi lennénk gyűlölködők? Hát ki lövetett a tömegbe, Orbán vagy Gyurcsány?"

Apám Magyar volt Anyám is Magyar aranyapa, olyan magyar nevem van hogy besírna minden turbószittya meg hiperjobber az örömtől!

Feőlem azt csináltok Fletóval és a szocikkal amit akartok, ugyanolyan bukott banda mint a fidesz. Azt viszont nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy a múlt kormányok bűnei legitimizálják Orbán tetteit.

Fletó azért van ott ahol (kvázi nonfaktor) mert politikai hulla, az MSZP azért van ott ahol (2. legnagyobb párt) és nem 3% körül, mer a Fidesz olyan félelmetesen szarul csinálja és bassza el az országot, hogy az emberek szemében az MSZP kormányzása JOBB (és ez a tragédia) mint a mostani.

Gondolkozz ezen picit!

váj mí 2013.01.30. 12:12:12

@Viktus: Én is fogtam, csak a butaságból adódó arroganciád zavar, de az nagyon. Igen, a kiáramló románok '90 óta gyakorlatilag aláígérnek az áraknak, az építőiparban (is) Nyugat-Európában. De hogy te leredukáltál egy egész országot, annak lakosságát cigányokra és vendégmunkásokra, az egyrészt téged minősít, másrészt, mint annak az országnak a polgárát, kurvára zavar. Ugyanis hülyeségeket írsz.

Zedder 2013.01.30. 12:14:40

@Vidéki: nettó hazugság, de hát tőled mit várjon az ember. Remek összefoglaló (valós, tényszerű!) a devizahitelekről itt:

kiszamolo.blog.hu/2013/01/30/teveszmek_a_devizas_hitelekrol

Viktus 2013.01.30. 12:14:52

@váj mí:

Ez egy blog hisztike. Örülök, hogy felfogtad miről van szó.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 12:15:28

@Squid:
"Neveket vagy cégeket légyszíves, nagyon kíváncsi vagyok kik a "Nagy Magyar Tőkések" szerinted! "

En azt hiszem, vilagosan fogalmaztam. HA a kulfoldi toke nem sibolhatna, AKKOR a magyar toke letgazdagodast hozhatna az orszagnak, amint tette 1938 es 1978 kozott is. Tehat nincsenek nevek es cegek, mert az ujabb "vilaghaborus veresegunk" ezt a magyar toket lepusztitotta, ujjaeledeset megakadalyozta.

A blog, amire hivatkozom nem az enyem. Azert hivatkozom ra, mert nem akarom az ott levo szovegeket ide bemasolni. Ezt bizonyara nem nezne jo szemmel ennek a blognak a gazdaja! Ha nem akarod elolvasni oket, azzal arra kenyszeritesz, hogy ujra leirjam ugyanazt itt - ezzel sokak idejet raboljuk.

váj mí 2013.01.30. 12:16:27

@Viktus: Is. A '90-es évek szabad rabláséért is fizet, de Magyarország, mint minden volt szocialista ország fizet a Patyomkin-múltért. Az ugyanis nem volt ingyen, az országok saját gazdaságai meg kevesek voltak annak további finanszírozására a valódi piaci körülmények között.

Vakmacska 2013.01.30. 12:18:16

@Squid: ő nyilván úgy gondolja hogy mindenkitől e kell venni még amennyije van, majd egy nemzeti érzelmű csapatra rábízni hogy ga(rá)zdálkodjon vele, amíg el nem fogy az is, a kajával és a fűtésre alkalmas anyagokkal együtt.

váj mí 2013.01.30. 12:18:26

@Viktus: Tudom, kicsi megmondóka, épp ezért, ha nagy arccal kinyilatkoztatsz, számíts rá, hogy lesz, aki baltát ragad faragási célzattal.

Col.Maybourne 2013.01.30. 12:19:40

@tucano: Aha, persze. A rendor ijesztget, te meg bedolsz. Tipikus reakcio. Nemzetkozi elfogatoparancs... Ja... Megoltel valakit? Egy sima tanuskodashoz nem adnak ki ilyet. Meg utana kiadatasi procedura, stb. Szerinted ez eletszeru? Ugye, hogy nem. Beijedtel, ennyi. (Azt, hogy a rendorseg mit-mikor tehet es mit nem pedig belulrol ismerem...)

Egyebkent ha mennem kell tanuskodni akkor jogosult vagyok koltsegteritesre. Megneznem, hogy a magyar allam mikor fizeti ki a millios repjegyszamlamat. (A penzt persze elore kerem, "hozomra" ennek a bandanak kb. semmit).

Vakmacska 2013.01.30. 12:19:55

@Doomhammer: meg ha a nénikémnek kereke lett VOLNA, akkor most omnibusz VOLNA. Azt csicseregd el, hogy hol van MA magyar tőke. Leszarom kinek mije volt a harmincas években, azoknak megmondom ma mije van - csinos keresztje vagy sírköve valami temetőben, Budapesttől Buenos Airesig.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 12:23:20

@Vakmacska:
"Azt csicseregd el, hogy hol van MA magyar tőke."

Elmondtam mar azt is, elismetlem meg egyszer. Magyarorszagrol 30 ev alatt 262 milliard dollart siboltak ki! Itt a magyar toke!

Squid 2013.01.30. 12:24:09

@Doomhammer: Tehát szerinted egy kommunisták/szocialisták által kirabolt országban a rendszerváltás után volt annyi magántőke (lol??), hogy saját kútfőből újjáépíthettük volna az országot? (a kérdés a jelen korszakra is áll)

Jól értem?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 12:24:52

@váj mí:
"Az egy Patyomkin-rendszer volt. Látszat-jólét, aminek a hátterében nem állt valós teljesítmény."

Ha ez igy lett volna, akkor valamit fel kellett volna elni a "latszat-jolet" idejen. Ilyen azonban nem tortent mindaddig, amig a '70-es evekben bele nem kergettek minket eroszakkal az adossagcsapdaba.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.30. 12:26:17

@váj mí: én is rühellem, volt már poszt is ebben a témában, meg ahogy látom, lesz is.

Szóval én kérek elnézést.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.30. 12:29:07

@Squid:
" Tehát szerinted egy kommunisták/szocialisták által kirabolt országban a rendszerváltás után volt annyi magántőke (lol??), hogy saját kútfőből újjáépíthettük volna az országot?"

Nem az a kerdes, hogy magan vagy allami, hanem hogy volt-e toke es mi lett vele. 1989-ben mar 10 eve mukodott a kulfoldi tokeszivattyu es emiatt gyengult meg a magyar toke. De meg mindig volt es mindig mukodott. A kulfoldi termelok huztak ki alola a masik labat, a humantoket. Ezert nem kepes versenykepesse valni azota se.

A kerdest en mashogyan teszem fel. Miert kellett hagyni, hogy a penzszivattyu 1978-tol kezdve vegzetesen legyengitse a magyar toket? Aztan miert kellett a humaneroforrasokat is elszivni tole azzal, hogy beengedtuk a kulfoldi toket?

A 262 milliard dollarnyi kisibolt vagyon megadja a valaszt ezekre a kerdesekre.

Viktus 2013.01.30. 12:30:03

@váj mí:

Ez a szokásos blabla miközben a rendszerváltás után pl. az elmúlt évtizedben két év alatt annyi hitelt vettek fel, mint előtte mondjuk két évtized alatt.

Valódi piaci körülmények soha nem teremtődtek meg az a baj. Sem az adó környezet sem a vállalkozások szempontjából. A legtöbb ágazatban hozzá nem értő elvtársak kaparintották meg az üzemeket vagy nyugati cégek, amelyek kiiktatták a konkurenciát.

váj mí 2013.01.30. 12:31:52

@Doomhammer: Pontosan. Fel is lett élve mindaz, amit a háborúk meghagytak, aztán jött az adósságcsapda, ahogy fogalmazol ... amibe nem belekergetve lett az ország, hanem simán belemasírozott.

Squid 2013.01.30. 12:36:15

@Doomhammer: Milyen Magyar tőkét ember? Könyörgöm 1 nevet vagy cégnevet mondjál és lesz értelme az érvelésednek!

Tudod hova tűnt a "Magyar Tőke"?

Megmondom neked! Lettek belőle állami vállalatok a totális foglalkoztatás érdekében felnőttnapköziként működve a piaci versenyre teljesen alkalmatlanul.

Lett belőle mindenkinek munkája és mindenkinek lakása, mert a KMK és az otthontalanság a dicső szocializmusban tabu és megengedhetetlen volt.

A tőkét keresed? Hát ott van aranyapa! Anyáink és apáink az átkosban szerzett lakásában, nyugdíjában nyaralójában és a totális foglalkoztatásban!

Kegyetlen ezt bevallani, és még kegyetlenebb elfogadni, de ez a helyzet!

Magyar tőke NEM LÉTEZETT a rendszerváltás után! Felemésztette a szocializmus és az állami vállalatok!

Ez a szomorú valóság, a többi konteo..

váj mí 2013.01.30. 12:38:01

@timargabor: Te? Miért?

@Viktus: Szóval, rendszerváltás előtt szerinted minden rendben volt? Nem volt mesterségesen felfújva a gazdaság, szükség volt az ipari monstrum gyártelepekre, mert azok a szabad piac keretei között is versenyképesek voltak?

toportyánzsóti 2013.01.30. 12:39:13

Jelenleg ugye hála a rendszerváltó hevületnek,kb 1,5 milla járulékfizető hiányzik,az országot analfabéták vezetik,akik bár nem értenek semmihez,még azt is hiszik magukról hogy ők a mindent jobban tudók...Felesleges is polemizálni a járulékfizetésről amíg ez van.Ha rendben mennének a dolgok tündérországunkban,akkor sem valószínű hogy lenne megoldás a nyugdíjproblémára,hát még ebben az eszement helyzetben.Óriási változások vannak az életünkben ezek nélkűl a retardáltak nélkül is,szakmák tűntek el,jöttek létre a semmiből erre is hiányoznak a megoldások,az orvoslás is óriásit fejlődött...

Viktus 2013.01.30. 12:40:10

@Squid:

Csak ez nem igaz, mert pár ágazat, ahol hozzáértő emberek kezébe került a buli virágzik lásd a volt Volán Tefu-Hungarocamion alapjain felépült Waberer’s International Zrt. , amely mára már Európa top3 cégében van a maga területén.
Más ágazatokban meg mi volt? az Ikarust oda dobták Szélesnek elkótyavetyélni. A cukor-konzervgyárakat szintén ...

Viktus 2013.01.30. 12:41:19

@váj mí:

Nem volt minden rendben ilyet egy szóval sem mondtam viszont a ló másik oldalára sem kell átesni, ha már annyira kikéred magadnak a románok önérzetét.
A nehézipar már kezdetektől fogva életképtelen volt viszont számtalan más ágazatra lehetett volna építeni a továbbiakban, ha más a hozzáállás.

trabant 2013.01.30. 12:43:44

@nguyen:
"a kivandorolt lopos-csalosok nagyresze az uj elohelyen tisztessegesen munkatvallal, adot fizet, jarulekokat es rohogve megel belole."

Nemcsak a jobb megélhetés miatt maradnak végérvényesen külföldön a - most még csak - munkavállaló fiatalok és kevésbé fiatalok.
Új körülményeik között gyorsan észreveszik, hogy tisztességes társadalmi viszonyok között mennyivel emberibb módon és nagyobb biztonságban lehet élni. És ezt nem fogják otthagyni az újkori magyar feudális korruptokrácia újbóli átéléséért.

Emiatt nem fognak sem önszántukból, sem a kormány hívására végérvényesen visszajönni. Igazuk van.

Squid 2013.01.30. 12:44:32

@Viktus: "Csak ez nem igaz, mert pár ágazat, ahol hozzáértő emberek kezébe került a buli virágzik lásd a volt Volán Tefu-Hungarocamion alapjain felépült Waberer’s International Zrt. , amely mára már Európa top3 cégében van a maga területén.
Más ágazatokban meg mi volt? az Ikarust oda dobták Szélesnek elkótyavetyélni. A cukor-konzervgyárakat szintén ..."

És ez milyen szempontból teszi az én mondandómat nem igazzá? Azért mert a nagy szocialista állami cégvagyonból maradt pár darab életképes működő entitás?

1 Wabererre hány életképtelen szétlopott állami cég jutott akkor?

Viktus 2013.01.30. 12:48:00

@Squid:

Az a baj sok nem életképtelen volt lásd. Győri keksz, Szerencs ... hanem nem is akarták őket komolyan üzemeltetni. Felénk pl. az Aranyfácán döglődik még a kilencvenes években is vitték a paradicsomot csak a tulajdonos inkább nem fizette ki a termelőket sem azt is lenyúlta így egy idő után már nem volt az országban aki ide termelt volna paradicsomot. A cukorgyár még a szockában is vígan termelt nyugatra is olyan minőségi termék volt, hogy a Vatikán is rendelt azt is eladták a franciáknak az elkezdte a termelést leépíteni piacot vett aztán átvette a német a kvóta miatt, és lebontották az egészet.

Viktus 2013.01.30. 12:49:55

@hot-spot:

Jó nagy rend lett két hét alatt:

Ékszereket zsákmányolt egy 84 éves asszonytól két huszonéves fiatal Tamásiban. Agyonverték, amikor felébredt a betörőkre.

www.origo.hu/itthon/20130130-haromezer-forintnyi-ekszerert-oltek-meg-az-idos-asszonyt-tamasiban.html

trabant 2013.01.30. 12:50:33

@Vidéki:
"Akkoriban még a kormányfő Gyurcsány elvtárs is azt jósolta: „Nem kell félni, nem fog fájni”!
Mégis 2009-ben 6,7 %-al zuhant a GDP és sokan, köztük a nyugdíjasok elvesztették 13. havi juttatásukat"

Gyurcsány 2009 márciusában mondott le. A 13. havi nyugdíj megszüntetése Bajnai szükségintézkedése volt, nem pedig Gyurcsányé.
Az emlékezetkiesés hibáival nem kell másokat félrevezetni, Orbán elvtárs szektájának híveként sem.

Viktus 2013.01.30. 12:54:02

A nemzetgazdasági miniszter félmillió Magyarországról kivándorló dolgozóról beszélt egy hétfői eseményen. Nem sikerült kideríteni, honnan szerezte ezt az adatot. De a magyar kivándorlás gyorsuló üteme mellett reális a veszélye, hogy ezt a számot 2015-ig elérjük.

hvg.hu/gazdasag/20130130_Felmillio_kulfoldre_tavozott_magyar_keres

TupakkaMinutti 2013.01.30. 13:09:33

@trabant: nemcsak hat. a folyamatos letbizonytalansag, a folyamatos kudarcelmeny a rothado korrupcio az otthoni qrva feszult hangulat a fomyamatos egymasra mutogatas senkinek nem hianyzik...

en azt ruhellem a leginkab hogy ha az utobbi 4-5 evben leirom a velemenyem egy blogon es azonnal belonek orbanistanak vagy libsibibsinek meg akarminek, meghogy mert ti szavaztatok erre arra meg ellehet takarodni hazaarulo kulfoldre meg mijaf@sz. az emberek gyulolik egymast, a massagot, a mas velemenyt, a zsidokat a cigokat a melegeket a heterokat a mas vallasat mindent. es mindenki az osszes tobbit hibaztatja valamiert. plane kintrol nezve isonyat szomoru am. regen olyan jo bandak verodtek ossze most meg mindehol a kopkodes megy.:(

váj mí 2013.01.30. 13:24:36

@Viktus: Mna, ne keverd a témákat ...

Másrészt, volt pár valóban hasznot hajtó, és piacgazdasági keretek közt életképes vállalkozás, de ezek nyeresége belement az ózdi kohászat meg csepel-művek, meg hasonlók fenntartására, meg iparvárosok építésére. A maradékot meg időközben, illetve a '90-es évekbeli szabad-harácsban szétlopták. Ilyen szempontból nem egyedülálló Magyarország a térségben. Legfeljebb annyiban, hogy területileg kis ország, és a mezőgazdaság nem tudta kihúzni a szarból, amibe lassan belesüppedt. Nem mellesleg azért, sem, a kevés terület mellett, mert ott is mindent szétloptak, ami nem volt lebetonozva és acélbilincselve.
Az ésszerűtlen gazdálkodás vitte félre az országot, kár a karvalytőkére mutogatni. Az csak kihasználta a helyzetet meg a lehetőségeket, ha már fel lett tálcán kínálva.

trabant 2013.01.30. 13:34:05

@Vidéki:
"Noha józan ember nem gondolhatta komolyan, hogy a svájci frank árfolyama örökkön-örökké változatlan és kedvező marad, az illetékes elvtársak kis ujjukat sem mozdították, annak érdekében, hogy megvédjék a lakosságot a későbbi tragikus következményektől."

Az MNB akkori Járais-fideszes felpörgetett kamatpoltikája rémlik? A lakásvásárlások állami támogatásának (fideszes) felfuttatása is?
Akkor ott keresgéld a lakosság devizaeladódottságának az okát.

trabant 2013.01.30. 13:49:05

@Doomhammer:
"Miert kellett hagyni, hogy a penzszivattyu 1978-tol kezdve vegzetesen legyengitse a magyar toket? Aztan miert kellett a humaneroforrasokat is elszivni tole azzal, hogy beengedtuk a kulfoldi toket?"

Talán azért, mert a magyar humánerőforrás teljesítménye nem volt azon a szinten, ami világszínvonalú fejlesztésekre és gyártásra képes lett volna.
Az eladhatatalan termékek gyártása viszont a világon sehol nem kifizetődő, tehát hitelből kellett fenntartani a gyárakat, üzemeket, hogy a munkavállaó korú tömegek valahol mégis dolgozzanak. Ehhez kellett a külföldi hitelfelvétel.
Akkoriban ugyanis a munkahely nélkülieket - munkakerülőnek nyilvánítva - büntették.

tucano 2013.01.30. 13:49:57

@Col.Maybourne: hát én rohantam haza:( Mondanom sem kel, hogy elmaradt a tárgyalás a bíró betegsége miatt.

Vidéki 2013.01.30. 13:59:41

@trabant:

Napjainkban kevesen járnak Trabanttal.

Akkoriban, a létező szocializmusban egy magyar viccfaragónak tetszett az a mód, ahogyan az USA-ban Nixonnal elbántak és Gerald Fordot jelölték elnöknek.
A vicc így hangzott:

„Miért nincsen Amerikában szocializmus?”
„Mert ott Ford az elnök és nem Trabant.”

Terjeszted a legendát: „Az MNB akkori Járais-fideszes felpörgetett kamatpoltikája rémlik? A lakásvásárlások állami támogatásának (fideszes) felfuttatása is?
Akkor ott keresgéld a lakosság devizaeladódottságának az okát.”

1. Nem kell megfeledkezni arról, hogy a szoclibek a forinthitelek megdrágításával, vonzóbbá tették a devizahitelezést.

A 2006-ban bevezetett 20 %-os kamatadó beavatkozás volt a bankrendszer működésébe.

Ha a bank reális eséllyel betéteket akar gyűjteni, reálhozamokat kell kínálnia, ami a 20% kamatadó levonása után még a betétesnél megmarad.

Ha a bank hitelt helyez ki a betétekből, akkor a hajtóerő, a profit csak úgy keletkezhet, ha a betéteseknek kifizetett bruttó kamatot figyelembe veszi és ennek megfelelő áron (drágábban) helyezi ki a hiteleket.

Tehát a kamatadó megdrágítja a forint alapú hitelezést.
A kamatadó bevezetése 2006-ban állami intézkedés volt.

Ez is terelte a hitelfelvevőket a devizahitelek irányába.

2. Róna Péter Schiffer Andrásnak írt levelében, melyben bejelentette a lemondását, azt írta, hogy a magyar gazdaság és társadalom vergődésének fő okát a devizahitelezésben látja.

A devizahitelezés megalkotóinak Járai Zsigmondot, Király Júliát, Simor Andrást, Gyurcsány Ferencet, Bajnai Gordont, Oszkó Pétert és Felcsúti Pétert nevezte meg.

A banki magatartási kódex megalkotóinak pedig,
amely szerinte

"végtelen cinizmussal nem, hogy nem vetett véget, hanem egyenesen szentesítette a „terméket”", Oszkó Pétert és Felcsúti Pétert tartja.

Hozzátette, hogy ezzel kapcsolatban önkritikát várt volna Bajnai Gordontól, de ezt találkozásuk során nem tapasztalta.

Viktus 2013.01.30. 15:45:52

"gubenc 2013. január 30. 15:27

Éljen a munkalapú társodalom, meg majd mi megmutatjuk Europának, tanulni fognak tőlünk.

Matolcsy talán tengnap mondta, hogy félmillió magyar dolgozik külföldön. Namármost ha kiszámítjuk, hogy ez a félmillió ember most itthon lenne munkanélküli, és nem a rothadó nyugati jóléti társadalomban dolgozna, akkor kb annyi lenne munkanélküliségünk, mint a spanyoloknak.

Ez kéremszépen egy unotrodox munkalapú társadalom, amit mi építünk. A módszer újszerűségét az jelenti, hogy a munkahelyek külföldön jönnek létre. Hát én most nem lennék a rothadó nyugati jóléti társadalmak helyében."

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.30. 16:10:03

A kép ugyebár kicsit kamu. Kevés adatból csináltad diffúzióval.:)

Husz_János_Puszita 2013.01.30. 17:00:06

@Emer_y:

Osztrák példában vagyok valamennyire jártas. 10 év munkaviszony után szerzel nyugdíjjogosultságot Ausztriában, a nyugdíjba vonulással meg kell viszont várnod az itthoni korhatár betöltését. Akkor a magyar, illetve osztrák szolgálati idő és a befizetések arányában kapsz itt is, ott is nyugdíjat.

Munkanélküli ellátás jár itthon az osztrák munkaviszony után, azt hiszem 200 ledolgozott nappal válsz jogosulttá ( az utolsó információm 1 éves, azóta lehet, hogy változott ). Bilaterális egyezmény alapján.

Osztrák munkanélküli ellátás 800 Euró/hó, 1 év osztrák munkaviszony után jár.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.30. 17:40:59

Erről már kismillió blog art, kismilliószor, most van egy hír, oszt ez a blog leírja ugyanazokat a trivialitásokat. Nagyrészt igaza van, kivétel, hogy az MSZP-SZDSZ alatt nem lódult meg az exodus.

Most ezt miért eszik ennyien, azt nem tudom. Biztos, mert ész nélkül like-olják, amit kiraknak eléjük.

Husz_János_Puszita 2013.01.30. 18:09:48

@Makkasz:

+1
Pontosan ezért tiplizek én is, ahogy szabadulni tudok. Remélem még a nyár előtt.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.30. 18:55:05

@Brendel Mátyás: Na, így kezdjen az ember matematikusokkal :-) :-)

(Igazad van, ez nem a "jól pörgő poszt" esete, ma reggel sokkal durvább volt. És nem én csináltam: itt van jobbra lent ez a piros szám, ha ráklikkelsz, az feljövő oldalon alul ott a "Maps" opció... És valószínűleg tényleg diffúzió, de ott rögtön láthatod ugyanazt a pont-adatokkal is.)

mizrolist 2013.01.30. 20:44:36

@Emer_y: egy vegyész találhat munkát országhatáron belül is némi keresgéléssel, de ahhoz szinte biztosan költözni kell. Külföldön meg egyértelműen van munka ilyen végzettséggel és tapasztalattal.

Squid 2013.01.30. 21:44:07

@rabelais: Vagy azért mert olyan szintű csalódást okoztak a szocik, hogy a fidesz katasztrófája után sokan nem látnak más kiutat egy élhető jövőre országon belül.

sárkányfő 2013.01.30. 22:55:21

@Vidéki:
Te hogy bírsz ennyire hülye lenni? :D
De most komolyan....

sárkányfő 2013.01.30. 22:57:46

@resistance is futile:
Érdekes a lengyel és szlovák pályakezdőknek nincs ilyen problémája. Lehet nem eleve elrendelés hogy a jövő sötét és reménytelen? Vagy csak az az elrendelés, hogy mi magyarok kúrunk el mindent? A gazdpolon már ne is változtassunk, csak várjuk az összeomlást, és addig is raboljuk ki egymást, vesszünk össze az utolsó csontok felett?

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.31. 00:27:04

@Squid: azon kívül, hogy ez hülyeség, nem is lenne indok.

Vakmacska 2013.01.31. 13:19:59

@Doomhammer: Akkor még egyszer, lassan, szótagolva is akár. HOL VAN MA MAGYAR TŐKE AMI ITT VAN AZ ORSZÁGBAN ÉS ELVILEG BEFEKTETHETŐ BÁRMELY TEVÉKENYSÉGBE?

Azt pont leszarom hogy 30 vagy hány éve mennyit síboltak ki az országból, az ugyanis VOLT és nem VAN kategória, ergo ha holnap kimegy a nemmagyar, azzal ugyan nem pótolod soha a büdös életbe. Azt mutassad, ami VAN és ITT, ami nem konvertálódott se üzleti befektetéssé pl INdiában (multi) vagy villává Malibun (pl mert kiment mint levajazott közbeszerzések utáni sokcsilliárdos nyereség a "magyar, nemzeti" tudodmilyen cégektől....). Na azok itten NINCSENEK és nem is lesznek, ezért abból a szempontból tök érdektelenek, hogy holnap miből lehet beruházni.

Ha így se érted,akkor menj vissza az oviba, ott van olyan téma tudod hogy tegnap, ma, holnap, lehet megtanulni a Bogyó és Babócából akár.

Oktogon8 2013.01.31. 14:28:03

"Összességében tehát a háború folyamán, illetve annak következtében mintegy 790 ezer–1 millió 70 ezer magyar vesztette életét. "

Nem félmillióan tehát.

bolygóközi 2013.01.31. 23:31:59

nem lázad itt senki, birka nép vagyunk.

bolygóközi 2013.01.31. 23:34:32

@Vakmacska:
nagyon okos vagy, főleg az óvodás kor szintjén.

trabant 2013.02.01. 00:23:11

@Vidéki:
"Napjainkban kevesen járnak Trabanttal."

A nickév azért nem nagy T, mert nem az a Trabant, hanem: trabant.

"A 2006-ban bevezetett 20 %-os kamatadó beavatkozás volt a bankrendszer működésébe."

Az a 20% kamatadó aprópénz a jelenlegi kormánynak a bankrendszerbe történt beavatkozásához képest.

bigyibogyo 2013.02.01. 07:34:59

@Napsugaras_szép_jónapot!: remelem holnap mar olyan orszagban rontod a levegot ahol elfogadnak. Mo nem ilyen, itt ellensegnek, hazarulonak tartjak a magadfajtat. Palesztinok sem fogadnak be, Az EU a magadfajta ellen van. Ti maroknyian alltok szemben a vilaggal... Nyilvan a vilaggal van baj :P

Napsugaras_szép_jónapot! 2013.02.01. 08:28:38

@bigyibogyo: A világ jól van így, kitűnő irányba halad. Majd meglátod, szánalomzsák. :p

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.02.16. 12:08:14

@Oktogon8: "A félmillió nagyobb szám, mint az ország második világháborús HARCI vesztesége, a frontokon, fogolytáborokban elesettek száma ez (a mainál nagyobb országterületre)"

Szúrófény 2014.08.10. 05:59:53

@blah: Agyficam

Tisztelt férfitársaim. Gondolom heves tíltakozást váltana ki Önökből, ha közölnék önökkel, hogy ezentúl a szomszéd, vagy valamely ismeretlen ember gyermeke után gyerektartást kell fizetnie!
Pedig fizet. Nemcsak gyerektartást, de még szülőtartást is! Csak családi pótlék, és munkanélküli segély, jövedelempótló támogatás, rendszeres szociális segély, nevelési támogatás, stb. címen fizeti a mások által csinált gyermek után Önre lőcsölt gyerek, és szülőtartást! Miért? És meddig? Csak. Állampolgári fegyelemből és államvezetői bölcsességből. Már amennyire ezt bölcsességnek lehet nevezni. (Én inkább ostobaságnak nevezném!) Mert mások valamikor kitalálták, hogy olcsóbb az alacsonyan tartott (éhbér) mellet családi pótlékot adni a gyermeket vállalónak, mint tisztességes bért adni valamennyi dolgozónak. Csak a bűn mindig elnyeri büntetését! Mert a magyar így saját gyereket nem vállal, csak egyet-kettőt, vagy egyet se, mert kevés a jövedelme. Mért kevés? Mert elvonják, hogy odaadják annak, akinek se munkája, se munkakedve, de van gyerekcsináló kedve, és bátorsága! Az állam a „más farkával veri a csalánt” Ő meg a sajátjával veri meg a magyart!
A magyarok pénzén, a magyar államvezetés segítségével, él és virul a magyarság sírba tevője! Ezt, így kitalálni, ehhez tényleg szocialista szakértelem kellet!
süti beállítások módosítása