A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Bajnai Godot-ra várva?

2012.03.16. 08:36 timargabor

A 15-i napra vonatkozó baljós forgatókönyv, amelyet e blogon is felvetettünk, szerencsére nem vált valóra. Bár a Kossuth téri gyűlésen nyilvánvalóan többen voltak, mint a Milla erzsébethídi összejövetelén, a Két tömeg uralta az ünnepet üzenetet azért sikerült elérni. Arra viszont számos publicisztika felhívja a figyelmet, hogy a Milla és a Szolidaritás által szervezett civil tüntetések, elsősorban új politikai üzenetek hiányában kifulladóban vannak. Nem azt mondom, hogy ne lenne nagyszámú elégedetlen ember hazánkban, azt viszont igen, hogy a kormánypolitika kritikája, ellenzése most, a választási ciklus félidejében már kevés. A kormánypártok felé inkább megértő Nívó blogon teljes joggal vetik fel a kérdést: ki kormányozná jobban az országot, mint Orbán? Erre a - talán most már legfontosabb - kérdésre egyik ellenzéki tüntetés, egyik akció sem adott választ.

Olyan embert keres, illetve kell keresnie az erősen megosztott ellenzéknek, aki egy vonzó alternatív jövőképet vázol Orbán kurzusával szemben.
Ez a jövőkép alakulhat az azt képviselő vezető szuggesztív képességein (emlékezzünk az 1998-as Orbánra!), alapulhat a korábbi teljesítményén is - állásinterjúkon azt kérdeznék: milyen referenciái vannak? Elfogadott és népszerű, de legalábbis jól népszerűsíthető politikus kell tehát. Ráadásul olyan ember kell, aki mind az ellenzéki pártok, mind a párton kívül szerveződő ellenzéki civilek számára elfogadható. Ha szétnézünk, túl sok jelölt nincs. És túl sok ídő sincs a válogatásra.

A civilek nem találtak, nem neveltek ki ilyen vezetőt. Kónya Péter és Árok Kornél egy ideig nem voltak teljesen esélytelenek e versenyben, azonban a Szolidaritáson belüli, nehezen követhető belharcok már azelőtt megszüntették indulási esélyeiket, hogy azok egyáltalán bebizonyosodtak volna. Mesterházy lehet mégoly népszerű az MSZP-n belül, kifelé a tényleg új üzenetek hiánya fájdalmas versenyhátrányt jelent; a 2010 előtti MSZP-re azért a nagy többség még mindig nem lenne kíváncsi kormányon. Az LMP-ből Schiffer már épp elkezdett komolyabb respektet szerezni a nem baloldaliak körében is, amikor hátrébb lépett, és nem nyilvánvaló, hogy kit indíthatna a párt ebben a versenyben. Hacsak Jávor Benedeket nem, de ő azért finoman szólva sem lehetne a jelenlegi miniszterelnök esélyes kihívója, a tegnapi Pilvax közi közönség alapján pláne.

A jövőképet felvázolni képes jelöltek mezőnyét így pillanatnyilag kétfősnek (nagyon halványan esetleg háromfősnek) látom, a referencián azonban egyikük látványosan elbukik. Gyurcsány bármikor képes jövőképet vázolni majdnem bárkinek, ez talán a legnagyobb erőssége, és ebben valószínűleg bárkinél jobb idehaza. De hát ki tudná elfeledni a DK-s szimpatizánsokon kívül, hogy az "A-t ígérem és B-t csinálok" stílust ő emelte ipari szintre hazánkban, a jelenlegi kurzus ezt legfeljebb tökéletesítette - ráadásul, nem csekély mértékben emiatt, a potenciális ellenzéki támogatói bázis nagyobb része számára ő nem vállalható, sokunk körében még az "Orbán kontra Gyurcsány" választásból sem valószínű, hogy ő jönne ki győztesen.

Eséllyel marad Bajnai Gordon, aki messze nem annyira szuggesztív - bár én már hallottam zsúfolt egyetemi előadó-teremben, és kifejezetten jó előadó, de nem tudom, milyen szónok - viszont a tapasztalatai vitathatatlanok, sokan rá tekintenek lehetséges alternatívaként, elsősorban a baloldalon pesti szemszögből sokszor nem eléggé értékelt vidéki honfitársaink körében. A bejelentkezést erre a posztra kulturáltan meg is tette pár hónapja. Párthoz gyakorlatilag nem kötődik, nem valamelyik rivális ellenzéki párt vagy csoport tagja, viszont valószínűleg bármelyikük inkább választaná a 2009-2010-ben megismert kormányzati stílusát a mostani helyett. És figyeljük csak a Nívó szavazását!

(Azt mondtam fentebb, hogy nagyon halványan háromfős is lehet a mezőny. Én a lehetséges jelöltek közt tartanám számon Tétényi Évát, az esztergomi polgármestert is, bár referenciája kizárólag helyi és ismertsége emiatt alacsony. A "fideszes nyomulással dacoló kedves hölgy" arc viszont egy érzelmek alapján dönteni hajlamos országban akár be is jöhet, nagyon jó médiatéma, és félig már fel is van építve. Persze nem tudom, vállalná-e, vagy elég neki a helyi perpatvar kezelése, de megemlíteni minimum meg kell. Hátha.)

De vissza Bajnaihoz: ha jelölt, akkor kinek a jelöltje legyen? Itt juthat még nagyon fontos, mondhatni főszerep a most hanyatlani látszó civil szerveződéseknek. Miközben az ellenzéki pártok, szervezetek egymással is versenyeznek, a jelöltállításnál túl sok egyéni mozgásterük nem lesz. Az viszont gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy a legnagyobbjuk, az MSZP saját jelöltjét a többiek támogatnák. A Milla azonban akár fel is vállalhatja a magyar Olajfa szerepét, elindítva a közös jelöltet. Fél év múlva akkor viszont ezzel kéne próbálkozniuk, nem dr. Dopemannal és az alternatív bohóckodással. Mert most még kiment jópár tízezer ember csak a kormányellenes demonstráció kedvéért, de hátha legközelebb még többen kimennének azért, hogy meghallgassák, milyen jövőképet kínál az ellenzék jelöltje.

Hátha erre többen lennénk kíváncsiak. Hátha többen azok közül is, akiket a Milla tegnap még nem tudott megszólítani. Talán érdemes lenne megpróbálni.
 

- * -* - * -


(A blog indításakor vázolt kétfajta jövőkép közül elvi alapon továbbra is a mérsékelten konzervatív és gondolkodásában - nem önálló értékrendjében! - liberális alternatívát választanám, ha lenne ilyen. De nincs, és fogy az esély meg az idő, hogy legyen. A stílust persze eszerint visszük, de én ma 2012 márciusában a fent leírt forgatókönyvet látom reálisnak.)

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

116 komment · 8 trackback

Címkék: bajnai gordon milla szolidaritás tétényi éva magyar ellenzék

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr754319801

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bajnai: Társadalmi robbanás fenyeget 2012.03.23. 12:21:02

Soha nem volt még ennyire fenyegető a társadalmi robbanás lehetősége — mondta Bajnai Gordon, volt miniszterelnök a Haza és Haladás közalapítvány sajtótájékoztatóján a Portfolio tudósítása szerint. Bajnaiék szociálpolitikai javaslatcsomagot tettek közzé ké…

Trackback: Kedves mocskos gyarmatosító, segíts! 2012.03.16. 16:39:45

Te rohadék gyarmatosító IMF, te illegitim, a dolgainkba jogtalanul beleugató, Moszkvára hajazó Brüsszel, légyszí, légyszí gyorsan toljál már ide nekünk egy halom olcsó zsét, mert nagy szarban vagyunk....

Trackback: Ulánusok a Múzeumkertben 2012.03.16. 15:40:49

Hogy miféle ember Orbán Viktor katonája, arról eddig megoszlottak a vélemények, de tegnaptól legalább a fegyvernemében biztosak lehetünk. Ulánus a legény, lengyel dzsidás, és mindig ott terem, ahol szüksége van rá a hazának. Hol a lengyelnek, hol a mag...

Trackback: Már csak a tapsgép hiányzik 2012.03.16. 15:33:59

David Bowie mondta hajdanán, hogy minden idők legnagyobb rock-sztárja Adolf Hitler volt, mert az ő színpada előtt egy egész nép csápolt....

Trackback: A diktátor beszéde 2012.03.16. 14:29:58

Kedves Naplóm!Ezt nem bírom tovább. Félek. Hazámban fasiszta diktatúra van. Hiába próbálnak minket felszabadítani Európa demokratái, mert a Vezér és az ő agymosott hívei ezt nem hagyják. Rajtunk már Dani sem segíthet. Úgy érzem, eljött az idő, hogy nap...

Trackback: József Attila-díj 2012: Szőcs mesterben nincs szégyenérzet 2012.03.16. 11:43:44

Idén hatvankettedik alkalommal adták át a József Attila-díjat, ami hosszú ideje a legrangosabb állami irodalmi díjnak számít itthon. Szakmai értékét korábban leginkább az adta, hogy, bár állami díj, a díjazottak személyéről nem politikai funk...

Trackback: Békésen, némi közjátékkal 2012.03.16. 11:06:29

Éljen Hitler! Zsidók haza! - üvöltötte eltorzult arccal egy kedves, antipatikus néni a szélsőjobbosok ellentüntetésén a Petőfi Sándor utca sarkán, mint ahogy ez a videón is hallható:Milyen érdekes, hogy simán engedélyezték ezt a tüntetést a Millásokhoz...

Trackback: Milla szubjektív 2012.03.16. 10:46:48

Ma én is ott voltam a Milla tüntetésén, ám a korábbiakkal ellentétben nem igazán tartottam fontosnak a pontos érkezést. Körülbelül 10 percet késtem, viszonylag hátul álltam meg (a Jégbüfé környékén). A tüntetés közben a barátaimmal beszélgettem, a besz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WhyCantITouchIt? 2012.03.16. 09:53:54

Igen, nagy szarban az ország, meg diktatúra meg ló***.
De annyira jó látni, ahogy vergődik a baloldal:D

medve2 2012.03.16. 09:54:13

Továbbra is nem tudom felfogni, baloldali honfitársaim mikor fogják fel, akkor tudnak nyerni, ha megszólítanak volt Fideszes szavazókat. Ezt pedig az általuk agyindicsőített Bajnaival nem fog menni.

Kalmár 2012.03.16. 09:58:50

Nyilván Bajnai fog indulni 2014-ben, de most még marhaság lenne előbújni. Taktikázik ő is sok "civil" szervezt próbálkozik. Összaállnak szétesnek. Még nem világos, milyen lesz az erőviszony 2 év múlva. Ha most bújna elő, akkor 2014-re a sok napi csatározásban elkopna a "messiás" image, amire készül.
Az egy külön érdekes kérdés, hogy egy új "civil" párttal kezd, vagy ráül a legsikeresebbre, esetleg a szociktól nyomja ki azt az antitálentum Mesterházyt.

röhögő 2012.03.16. 10:01:25

@Kalmár: Ha ráül a szocikra, tuti vesztes. Ha felvállalja a szoci garnitúrát, én sem fogok rászavazni. Csináljon saját pártot.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.03.16. 10:06:13

@röhögő: ez nyilvánvaló, szerintem ezt ő is pontosan tudja.

magyar ember teli szájjal 2012.03.16. 10:13:38

A milla és az lmp ugyanazt a dilettáns balos demagógiát fújja, mint a kormány. Ezek miatt felesleges szavazni menni, Matolcsi is tud annyit mint ők.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.16. 10:20:35

Na még egyszer utoljára elmegyek és jól rászavazok erre a Jóvágású Bajnai fiúra. Tetszett, hogy inkább cégként képzeli el az ország vezetését, mint politikának.

A hasonszűrú példa szingapúr, a világ egyik leggazdagabb pest megyényi területe, akiknél a kormány cégként kezeli az országot, semmi nemzetieskedés, semmpi presztízskérdés meg koronaúsztatás, egyszerűen azt nézik, mi jó az országnak anyagilag. Meg is van az eredménye, hozzáértés a kormányban, gazdagség mindenkinek, alacsony adók, magas életszínvonal. Na mit godnoltok, hova megyek legközelebb dolgozni?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.03.16. 10:21:07

Csak tiszta forrásból!

Orbán Viktor magyar kormányfő ünnepi beszéde a Kossuth téren, kb. 250.000 (kétszázötvenezer) ember előtt 2012. március 15-én:
www.echotv.hu/videotar.html?mm_id=99&v_id=12651

nemecsek ernő áruló 2012.03.16. 10:28:37

Bajnai NEM fog indulni 2014-ben. Ez egyre egyértelműbb. Szükség van rá, hogy Matolcsy seggére verjen a deviza-tartaléknak, mert amíg ez nem történik meg, a sok ostoba ember csak tapsol Orbánnak. Bajnai tudja ezt. 2014-ben csodát tenni nem tud, de esetleg '18-ban ismét felléphet megmentőkét, addigra a maffia már kivérezteti az országot, esetleg egy gyors lefolyású polgárháború is esélyes, de nem szükséges fordulat.

josef_k 2012.03.16. 10:28:42

@Kara kán: Milyen 250 ezer, talán inkább 2 millió? (Vagy Philip most nem volt ott?)

magyar_fiú 2012.03.16. 10:29:16

Nekem röhejes a "ki váltja le Orbánt" görcsölés és a haloványabbnál haloványabb, rosszabbnál rosszabb alternatívákkal kapcsolatos primitív elmélkedés. A Bajnainál jellegtelenebb, személytelenebb IMF/EU/Világbank csicskát még elképzelni is nehéz.
Őszintén szólva és azt sem értem, hogy a liberálisok mit várnak ezektől a szervezetektől? Ezeknek a nyilvánvaló szerepe, hogy az éhhalál határáig kizsigereljék a volt szocialista utód államokat. Ezektől jót várni. Röhej!

AbuBakr 2012.03.16. 10:31:50

@Eltévelyedés: A szingapúri modell nekem tetszik, de tartok tőle, neked nem tetszene...
Az bizony nem egy liberális paradicsom, hanem inkább liberó pokol.
Bajnait ott már évekkel ezelőtt beállították volna a fehér lepedő mögé....

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.16. 10:36:45

@AbuBakr: Azért mert? Szóval kifejted? Mert tényleg odaköltöznék fél éven belül:)

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.03.16. 10:38:56

"Ki kormányozná jobban az országot, mint Orbán? Erre a kérdésre egyik ellenzéki tüntetés sem adott választ."

A válasz: bárki.

is 2012.03.16. 10:39:35

"ki kormányozná jobban az országot, mint Orbán?"

Bárki. Ezért nem kell választ keresni rá. Ha hagynák, mint ahogy nem hagyták 2006 után, úgy még Gyurcsány is jobb lenne, mint Orbán. Pedig Gyurcsány sem kevés dolgot kúrt el. Bokros még jobb lenne. Bajnai még jobb lenne. Még Schiffer is jobb lenne, pedig herótom van, amikor a zöld fordulatról beszél, meg amennyire 2010-ben benyalt a kopogtatócédulákért.

is 2012.03.16. 10:48:59

@medve2: nézd, az emberek 83%-a már egyszer 2008-ban bebizonyította, hogy agya, az nincs. 2010-ben még egyszer bebizonyította 53%, hogy az eszét semmilyen körülmények között nem használja. 15%, aki 2010 januárban még tudta, hogy Bokros jobb lenne itt mindenkinél, az áprilisra meghülyült, és csak 2,6% maradt belőle.

senki, de senki nem számt arra, hogy egy volt FIDESZ-szavazónak, aki 2008-ban is inkább a saját küszöbére szart gondolkodás helyett, valaha is megjön az esze. az egyetlen, amiben reménykedünk, az ország érdekében, hogy az a 30% hülye (mert 20% az már reménytelen, örök életében FIDESZes marad, ők lesznek az új MSZPs nyuggerek), aki 2008 és 2010-ben segített a FIDESZnek szétkúrni az országot, az legalább a pofáját befogja, és 2014-ben szépen csendben otthon marad, és hagyja az értelmesebbjét, hogy válasszon.

aki 2010-ben a FIDESZre szavazott, és most döngeti a mellét, hogy neki még kedveskedjenek, mert ő nem szavaz ám itt akárkire, az az agyalágyult diagnózist kapja meg bármely elmegyógyintézetben.

nemecsek ernő áruló 2012.03.16. 10:57:09

@magyar_fiú: "nyilvánvaló szerepe, hogy az éhhalál határáig kizsigereljék a volt szocialista utód államokat"
Igen, ez az ostobaság népszerűen tartja magát azok között, akik képtelenek elviselni, hogy bizonyos esetekben egy államnak értelmes lépés kevesebbet költeni, mint amennyi adót beszed. Bizonyára a napi kenyér-vásárlást te is provident hitelből fedezed, ugye? Aztán amikor jön a csődbiztos, aki a hátad mögött állva felírja, mire költhetsz, hogy legyen pénzed visszafizetni a hiteled, akkor ő róla is teljes bizonyossággal állítod, hogy egyetlen célja, hogy kiéheztessen téged, mert te aztán tényleg nem tehetsz a hitel-csapdáról, és csúnya rossz gonosz zsidó bankárok erőltették rád a hiteleket...

Csak tudod attól, hogy ilyen ordenáré faszságokat hablatyolsz, még nem lesz igazad.

Szamiz67 2012.03.16. 11:03:24

Jelenleg szerintem is a bárki kategória érvényes. Orbán évente legalább 4-500 milliárdba kerül az országnak, ennyivel beljebb lennénk nélküle, a gőzerővel hasító negatív országimázs építés kieséséről nem is beszélve.

Hilts 2012.03.16. 11:09:22

Számomra igazából az az érdekes, hogy miért hisznek még mindig ennyien a baloldal hazugságaiban. Hiszen meg kell csak nézni, mit tettek 47 évig az országgal, majd most 12 évig a ,,rendszerváltás" után. (Kart karba öltve a nemzetközi pénzoligarchákkal.) Viszont ugyanakkor Orbán Viktor is kezd teljesen hiteltelenné válni, lassan a saját szavazói szemében (nagynak aposztrofált tüntetések ide vagy oda.)

3as6árh1i 2012.03.16. 11:12:38

Bajnai Godot-ra várva?

A radai rosseb (se) vár a pislogó libásra.

tesco 2012.03.16. 11:14:39

Csak így tovább Viktor. Első magyar Miniszter elnök aki kimer állni a magyarokért. Remélem a baloldal nem rúg labdába párévig, és a baloldal magának köszönheti mert rossz partnert talált magának (szabadmadarakat) ki is nevették párszor

Mesterlövész 2012.03.16. 11:21:37

@tesco: Nem tudom, rájöttök-e valaha, hogy egy miniszterelnöknek egy demokráciában nem a nagy karakteresség a dolga, hanem az, hogy a rábízott feladatot a demokrácia intézményének megsértése és aláásása nélkül végrehajtsa. Egyébként meg kurvára kiállt a magyarokért, Európa cigányain röhög most mindenki. Kínomban én is. (Ja, a 2 fogalom egyet és ugyanazt jelent.)

vasziljevics 2012.03.16. 11:22:28

@Hilts: ezeket a kommenteket valami gép generálja, aztán kiküldik levélben az önkénteseknek? komolyan nem értem...

nemecsek ernő áruló 2012.03.16. 11:24:27

@Hilts: Figyeljél már, annak a 47 évnek a meghatározó alakjai most vannak kormányon:

Orbán Viktor - gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár
Matolcsy György - MSZMP-tag
Hoffmann Rózsa - MSZMP-tag
Schmitt Pál - az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH)alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban
Kövér László - KISZ-titkár, MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó
társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági
Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke (a másik alelnök Gyurcsány Ferenc volt)
Pintér Sándor - MSZMP titkár
Martonyi János - MSZMP-tag
Mikola István - MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Harrach Péter - MSZMP-tag
Turi-Kovács Béla - MSZMP-tag
Fónagy János - MSZMP-tag
Kerényi Imre - MSZMP alapszervezeti titkár
Járai Zsigmond - MSZMP-tag
Chikán Attila - MSZMP-tag
Varga Mihály - KISZ-titkár
Rogán Antal - KISZ-titkár
Deutsch Tamás - KISZ-titkár

nemecsek ernő áruló 2012.03.16. 11:28:02

@Hilts: De gondolom a magadfajta agysérültnek az sem gyanús, hogy még mindig nem hozták nyilvánosságra az ügynök-aktákat. Miért is? Jajj, hát csak nem a személyes érintettség miatt, mert mai fontos kormányzati funkcionárusok voltak BESÚGÓK az annyira nem szeretett rendszerben!

Tudod, mit, Malacka? Húzzál te a kommenista kurva anyádba az ilyen faszságaiddal!

tesco 2012.03.16. 11:29:49

Tisztel( nemecsek ernő áruló ) te is brigád tag vagy ismered mindet, csókosok, biztos te is valami tanács adó vagy mellettük

Demszky 2012.03.16. 11:36:12

Vicces, hogy Vona Gábor neve fel sem merül a korlátolt cikkíróban. 2014-ig egyre kevesebb igény lesz libatolvajokra, böszmékre és fülkeforradalmárokra. A Jobbikra viszont igen. Ez tény.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.16. 11:40:53

@tesco: @nemecsek ernő áruló: @Hilts:

Most ti komolyan azt gondoljátok, hogy ezek a beböffentek kommentek hatására bárki a másik táborból homlokára csap, hogy "hátbasszameg téényleg iazavaaaan. Megyek ki is lépek az MSZPből és bebocsátást kérek a fideszbe."

És ez vonatkozik fordított helyzetre is.

SZóval legalább _érveket_ vetnétek be a vitában.
Az érvek, azok tények, amik ugyanazok maradnak érzelmi hozzállástól függetlenül, mérhető, bárki által hozzáférhető ADATok. Nem vélemény, nem anyázás, nem "szerintem", nem "a vak is látja", hanem TÉNY. Ami vitathatatlan. 2+2=4 Érted? Ez nem vitatéma, és négy a fideszesnek is, meg az MSZPsnek is.

NNa. Rendlegyen már itt, meg magasabb IQ.

zeddez 2012.03.16. 11:47:38

birom ezt a 45 év kommennyizmust de szeretik felhozni egyesek...riogtani mondjuk az egy pont nullás agyatlanokat jól lehet vele
Pedig az messze nem került ám annyiba az országnak, mint a jobboldaliak képviselte nacionalizmus, ami az ő vezetésük alatt két vesztes világháborúba is belesodorta az országot, és ami miatt és lett az ország területe amekkora, ma meg Trianon-znak meg mélymagyarkodnak ugyanezek jelenkori iszonyúan iszonyúan lelkes követői

Szamiz67 2012.03.16. 11:49:51

@tesco: Mi azon a kiállás, hogy a GDP 10%-át kitevő MNyP vagyont 1 év alatt nyomtalanul és elszámolás (!) nélkül eltüntettek, továbbá évi 1-200 milliárd (annyi amennyinek felfüggesztését az EU belengette...) felárat fizetünk azért , mert Orbán nem akarja, hogy Simicska,Nyerges, Pintér buliba kívülről belepofázzanak? Mi azon a nemzet, az ország képviselete, hogy az Orbán, Simicska,Nyerges,Pintér csoport rástartolt a legnagyobb magyar oligarcha csoport státuszra, Demjánt már félretették, most éppen Csányit kóstolgatják (lásd Lázár heti nyilatkozata)? Mi azon a nemzet képviselete, hogy ezen kívül magasról le van .... a tömegközlekedés, a söralátét ügye, az egészségügy, a korszerű önkormányzati rendszer, az alsó 2/3-ad végzetes leszakadása, stb....? Egyébként a hátam közepére a szocikat, kár hogy nem estek ki a Parlamentből, de itt már nem politikai párt, meg szimpátia kérdés van, hanem orbáni puccs az ország ellen, ha ez marad, akkor Don Orbán felügyeli, átfolyatja a csoport cégein az állami kiadásokat, a leszakadt, csóró mindenki ellene feltüzelt ország 2/3-nak pedig az alkalmi fekete és közmunka és egy tál meleg étel lesz az élet tétje. Ez lenne a kiállás?!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.03.16. 11:55:56

@medve2: Miért? A fidesznek a választásokkor is csak kb 1/3-os támogatottsága volt (urnához járultak 52%-a) a teljes lakosság körében. Emellett még van 2/3-nyi szavazó, és a fidesz bázisa az akkori szintről azóta visszaesett. Akkor is verhető a fidesz, ha mindenki, aki 2010-ben rá szavazott, újra rá szavaz.

-- dr kotász -- (törölt) 2012.03.16. 11:59:33

Miből gondolod, hogy a baloldali szavazók elfogadják majd Bajnait? A baloldali bázis most a fidesz megszorításait szinte egyöntetűen ítéli el. Közölük sokan úgy látják, hogy aki ilyen megszorításokat csinál, azt egyszerűen ki kell űzni a hatalomból.

Hogyan fogadhatnának el egy olyan embert, aki ezeknél a a megszorításoknál sokkal brutálisabb megszorításokat csinált? Gondolok itt a 13. havi elvételére, a kafetéria rendszer megnyirbálására pl. Ez gyakorlatilag egy tükörbe köpést jelentene...

mókáné 2012.03.16. 12:01:02

"Ráadásul olyan ember kell, aki mind az ellenzéki pártok, mind a párton kívül szerveződő ellenzéki civilek számára elfogadható. Ha szétnézünk, túl sok jelölt nincs. És túl sok ídő sincs a válogatásra."

Többször említed írásodban az Időt. Szerintem nincs itt az ideje a miniszterelnök leváltásának. Ez az idő most az építkezés ideje.

"Ez a jövőkép alakulhat az azt képviselő vezető szuggesztív képességein (emlékezzünk az 1998-as Orbánra!), alapulhat a korábbi teljesítményén is –"

Orbán Viktortól elvonatkoztatnék. Az ország vezetőjének olyan embert tudnék elképzelni, akinek nincs múltja olyan értelemben, hogy őt bírálni lehet, de mégis van múltja, mert a politika területe nem ismeretlen számára.

"Eséllyel marad Bajnai Gordon, aki messze nem annyira szuggesztív –"

Bajnai nem képes és nem is igazán akarja ezt megvalósítani és a fentebbi kritériumnak sem felel meg. Látok 1 olyan embert, aki össze tudná fogni az ellenzéket, de nem most.

Ez az Idő az építkezés ideje. Ami nem azt jelenti, hogy nincs tennivaló.

-- dr kotász -- (törölt) 2012.03.16. 12:04:04

@-- dr kotász --: A Bajnai alat történz vasútbezárásokról nem is beszéltem. Most ez ellen is fel van háborodva nagyon a baloldal.

Hilts 2012.03.16. 12:09:50

Hát Nemecsek, tiszteletből nem írom a neved kisbetűvel, de hogy én kommunista? Rég röhögtem ilyen jót :D

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.03.16. 12:10:31

Az egyetlen hosszú távon is értelmes megoldás az lett volna, ha a görög mintára EU-s szakértői kormány alakul. Ezt persze Orbán is nagyon jól tudja, ezért hangolja a népet az EU ellen, és megy mellette a pénzükért kuncsorogni. Az új választási törvénnyel viszont szerintem biztos, hogy 2014-ben is ő lesz megválasztva. Nem lesz kétharmad, de még így is bőven súlyozott lesz ahhoz, hogy Orbán legyen a kiskirály.
Részükről a baj csak az, hogy már nincs kivel koalícióra lépni a kétharmadért. A mostani 2/3 is a KDNP-vel együtt lett meg, a Jobbikkal koalícióra lépés egyenlő volna a diplomáciai öngyilkossággal, hiszen ezek után a kutya se mosná le Orbánról, hogy náci, más jobboldali párt meg nincs.

Érdekes lesz.

Kalmár 2012.03.16. 12:13:48

@-- dr kotász --: Az ilyesmit nem jegyzik meg a választók. Máris homályos, hogy nem Fletó volt e? Sőt egy kis pr és máris Matolcsy a hibás. Okosan csinálják, hiszen ő a bankárok embere. Márpdig a pénzügyi elit profi ebben. A Goldman Sachs már a görög miniszterelnököt és az olaszt is kicserélte. Majd adnak neki pár nemzetközi gazdasági díjat, együtt fotóztatják vezető politikus-bábokkal, beválasztják pár elit klubba és tálalják melegen a választások előtt, mint a messiást.
Arról pedig, hogy a Goldman-os Hilary és Soros pénzeli és vezényli(ami az alpítvány ügy óta ki is bukott) nem beszélünk.
Ez a nagy terv, vagy ilyesmi.
Majd utána felminősítenek minket, a bankok és multik adója szépen megszünik és újra lehet a vállalkozókat és alkalmazottakat nyúzni, a nemzetközi pénztőke kultúrált, elismerő tapsa közepette....de szép.

Szamiz67 2012.03.16. 12:14:27

@-- dr kotász --: Nem egyértelmű, hogy ez most érdem, vagy elítélendő, de az 1 millió Ft./1 munkavállaló Mnyp vagyon eltüntetése azért elég sok év 13. havijára elég lenne lenne, másrészt (mellékszál, de szerintem a cafeteria juttatások csupán a lehetetlenül magas közterhek állami elismerése) Orbánék szüntették meg az Internet és a BKV bérlet adómentességét, szüntették meg a havi 18 ezres hideg/meleg étkezésit és emelték fel 19,04-ről 30,94-re a cafeteria elemek adóterhét.
Amúgy balodali politikával itt csak a falnak lehet menni, még mindig 2-250e. indokolatlan túlfoglalkoztatás van a közszférában és a bürokrácia sem csökkent, kemény 10 év vár Mo.-ra, baloldali politikára nincs már semmi tartalék (sajnos/szerencsére).

sterimar 2012.03.16. 12:16:38

@Eltévelyedés: Isten ments attól, hogy az országot cégként vezessék. Ez egy kicsit bonyolultabb ennél.
Szingapúrban meg nem hiszem, hogy sok itthoni jól érezné magát, a magas életszínvonal önmagában (!) nem boldogít.

sterimar 2012.03.16. 12:17:32

@nemecsek ernő áruló: "esetleg egy gyors lefolyású polgárháború is esélyes"

Ti komolyan gondoljátok ezt a sok zöldséget?

sterimar 2012.03.16. 12:21:26

@is: "aki 2008 és 2010-ben segített a FIDESZnek szétkúrni az országot"

Csaxólok, hogy fenti időpontban a fidesz nem kormányzott. Ha valaki meg ellenzékből szét tudja kúrni az országot, akkor az sokat elárul a kormányon lévők tehetségéről.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.03.16. 12:22:21

@tesco:

Hát igen, pofázni azt tud a focista (faszságokat), még valami?

Szamiz67 2012.03.16. 12:24:45

@sterimar: Szerintem a 'cégként vezetés' olyan kontextusban hangzott el, mint az újraválasztás motivált, populista, választókat érzelmileg, indulatilag kihasználó, rángató, vezetéssel szembeállított szakszerű, objektív hozzáállás. Ne emeljünk ki és forgassunk ki kontextusból szavakat.

zeddez 2012.03.16. 12:25:27

@Szamiz67: Orbán ennél sokkal többe került eddigi két éve alatt is. Gondolj csak a MNYP 3000Mrd-jára, meg az okostóni koki és saller osztására, a szabadságharca miatt elszálló rekord 300++ EUR árfolyamok miatti többletköltségekre, meg a tripla bóvli okozta a rekord CDS felárra.
Ezt összedod mennyi, a GDP arányos adósság 1/3-a simán megvan látszati eredmények nélkül nem egészen két év alatt.
Grat.
Közben meg persze a nukuikúinak előadja itthon, hogy nem leszünk gyarmat, de ugyanakkor a látszat keménykedése után meg ott csicskáskodik EU előtt térdenállva a hitelért.
Ugyanakkor azt is kétlem, hogy a Bank-k önként és dalolva mentek bele a végtörlesztésbe, pont az OTP fővezér legnagyobb cimbije Csányi miatt sántít eléggé ez, hogy az OTP MNYP kicsinálása után annyira megéri-e neki Orbán szekerét tolni továbbra is, most meg benyel akárhany tiz Mrd minuszt megint a végtörlesztés miatt is csak úgy puszira úgy, hogy közben nem kap semmi kompenzációt erre vhol máshol, amit már nem relkámoznak agyon persze...

;)

irógép 2012.03.16. 12:26:12

Azt én is sajnálom, hogy Schiffer hátra lépet, mert nekem ő nagyon tetszett, és abszolút jó lett volna elnöknek.
Nekem a Bajnaival sincsen bajom, csak, hát őt is Amerikából pénzelik, és az IMF őt szeretné ide, mert gyakorlatilag, mint egy helytartójuk lenne itt.
És bár nem vagyok a fideszes szabadságharc híve, de azért annál kreatívabb gazdaságpolitikára lenne szükség, minthogy pontról pontra azt csináljuk amit az IMF jónak tart.
Ettől függetlenül a Bajnai színre fog lépni, de szerintem egy év múlva csak.

sterimar 2012.03.16. 12:29:11

@Kalmár: "Máris homályos, hogy nem Fletó volt e?"

Sőt, amikor Gyurcsány az avasi lakótelepen bohóckodott, egy nénike szerint már egyenesen a Zorbán vette el a 13. havi nyugdíjat. :) Fenn van az indexen a videó, meg lehet nézni.

Éhes_ló 2012.03.16. 12:30:19

@nemecsek ernő áruló: kár, hogy csak a buktorékról nyomjátok ezt a listátokat.
Izgalmasabb lenne ezt nyomnotok a politikai-gazdasági, tudományos, művészeti és média elitről.
Akkor lenne a kép teljesen világos és átlátható.

Enélkül azonban csak a kép egy részére fókuszáltok, ami nyilvánvalóan csalás és ámítás, mert egy KISZ titkár felelősségét mosnátok egybe az MSZMP KB tagéval és főmunkatárséval, vagy a KISZ főfejeséével.
Hogy általatok is jól érthető hasonlatot írjak:
a megsemmisító táborok kápói zsidók ezrei voltak. Róluk sosem hallunk, csak az őrökről, táborparancsnokokról és az ő főnökeikről.
No most ez a listátok pontosan olyan, mintha ti csak a kápókat és táborkönyvtárosokat, kultúrfelelősöket, kórházi ápolókat listáznátok és az őreikről, parancsnokaikról, főnökeikről kussolnátok.

Unalmas is éppen ezért.

sterimar 2012.03.16. 12:31:19

@Szamiz67: Nem ilyen kontextusban hangzott el, csak ilyenben szeretted volna, hogy elhangozzék.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.16. 12:33:08

@sterimar: Ó dehogynem. Ha van anyagi biztonság, akkor van időd olyan dolgokat csinálni, ami boldogít. Telibeszarnád a politikát, ha jól menne a szekér, mert akkor drága idődet értelmesebben töltenéd:
-Gyerekeiddel
-Pasiddal/csajoddal.
-Utazgatva
-Pecázva
-Jetskizve, üveggolyót gyűjtve, világ vonatait katalogizálva, legszebb naplementéket fotózva, kavicsból dinoszauruszt építve, űrhajósnak tanulva, megszállottan autót tuningolva, kaszkadőrködve, bárokba éttermekbe járva, hasonszőrűekkel golfozva, jógázva, vagy BÁRHOGY, ami boldoggá tesz. Ehelyett itt midnenki görcsöl, hogy 10 forinttal drágább a tej, és köcsög orbángyurcsánIMFtetszőleges mumus, és fröcsögve üvöltözik a másikkal.

Szóval nem rossz, ha cégként vezetik az országot, már persze ha hozzáértők ülnek a székben. Szóval átfogalmazom: "sikeres" cégként vezetve:)

De he mégis rossz, kérlek modd el, hogy miért.

irógép 2012.03.16. 12:33:30

@zeddez:
Azért, a mnyp pénzek nélkül már rég magasabb lenne az államadósság, a forint elszállt volna akkor is, ha azóta is Bajnai van, mert egész európára kiható válság van. A végtörlesztés miatt, meg csomó kis keresetű családnál marad ott jó pár tízezer forinttal több, ami nem mindegy.
És még mielőtt jönnének a trollok, hogy a fidesz fizet, elmondom nagyon sok mindenben nem értek egyet a kormánnyal, és rengeteg hibát csináltak.
Csak azért nem kell egyoldalúan sem nézni a dolgokat.

sterimar 2012.03.16. 12:34:01

@Éhes_ló: "mert egy KISZ titkár felelősségét mosnátok egybe az MSZMP KB tagéval és főmunkatárséval, vagy a KISZ főfejeséével."

Pont erről van szó.

- Rendi - 2012.03.16. 12:43:16

@sterimar:
2008: A népszavazások körül keresgélj.

Kalmár 2012.03.16. 12:45:42

@sterimar: Nem meglepő. 2014 nagyon durva kampányt hoz majd. Senki nem fogja tudni merre van észak, ki mit tett, mondott, akar. Szerencsére az egyforduló és a rövidebb kampány elviselhetőbbé teszi. Érdekes lesz látni, hogy az "új civil" szervezetek elindulnak e szétdarabolva?
Nem lesz lehetőség a mutyira két forduló közt. Egyből elő kell állni a tutival.

sterimar 2012.03.16. 12:46:59

@Eltévelyedés:
Figyu, nem azt mondtam, hogy az anyagi biztonság nem jó és kívánatos cél. Az. De önmagában nem boldogít.
A cégként vezetés meg azért nem állja meg a helyét, mert mások a célok egy cégnél mint egy ország esetén.
Egy cég azért jön létre, hogy profitot termeljen a tulajdonosainak. Semmi más célja nincs. A tulajdonosok hozzák létre, raknak bele pénzt, és egy céljuk van, hogy profitot lássanak. Kívülállóként persze néha hajlamosak az emberek azt gondolni, hogy egyéb célja is van egy vállalatnak, de nincs.
Ehhez képest egy ország vezetésének ennél sokkal komplexebb a feladata. Mert mi a cél ez esetben? Pl, hogy biztosítsa a szabadságjogokat, oktatást, egészgégügyi ellátást, közbiztonságot, hozzáférést a kultúrához, a gazdaság élet szereplőinek olyan környezetet teremtsen, hogy megérje vállalkozni, beruházni stb. Ez csak pár példa, de sokszor már ezek között is érdek ellentét van. Az ország vezetésének ezeket a sokszor ellentmondó célokat kell összhangba hozni, valamilyen értékrend mentén.
Cég esetén viszont ilyen nincs, ott a cégvezetőknek profitot kell produlálniuk, a tulajdonos akkor lesz elégedett.

sterimar 2012.03.16. 12:49:30

@- Rendi -: Mi van a népszavazásokkal? Leszavazták a háromszáz forintos vizitdíjat? És? Ezen múlik az egészségügy sikere? Elárulom neked, hogy nem. Ha lett volna elképzelés, akkor a háromszáz forintos vizitdíj nélkül is lehetett volna átalakítani. De nem volt sem elképzelés, sem akarat.

zeddez 2012.03.16. 12:52:27

@irógép: hagyjad már ezt, a kiskeresetű családnak nem volt pénze végtörleszteni se, ennyi idő alatt csak az tudott összerántani pénzt rá, akinek amúgy is volt.
Ez kb olyan volt, mintha bejelenteném, hogy ma 2-3-g 35Ft helyett 25Ft a tojás darabja, de 100.000db-s mennyiségben véve csak, hány egyszerű ember fog ennyit bevásárolni ennyiért? Aki még bizniszelni is tudna vele, ennyi idő alatt sok nem tudná rá bekészülni, meg hol tárolni hirtelen ennyit

Meg eleve mi az, hogy nem lehet vizsgálni azt sem, hogy honnan volt rá a lóvé? Lehet narkópénz, kenőpénz, olajpénz is, vagy minimálbéres vállalkozó 3 szintes kacsalábon forgó palotájának hitele kifizetése kp-ban... nem számít.

Meg mondta viktorka ellenékből okosan, nincs itt sehol válság, csak a cocik 'aszták el, de ő kettőt csettint és kolbászból lesz a kerítés meg egymillió melóhely. Most amikor nekik annyira sem megy az ipar, munkahelyek száma nemhogy nő, hanem csökken, akkor meg ugyanaz szerint ja de mégis iszonyú válság van?
Ez elég gyenge.

mardekar 2012.03.16. 12:53:43

Ugyan már... Bajnai egy öltönyös maffiózó. Emberek élete szárad a lelkén. Nyereségből tönkre vágnak egy céget, ahol emiatt öngyilkosak lesznek az emberek, aztán legyen miniszterelnök? Hol van itt az értékrend polgártársak?

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.16. 12:54:28

@sterimar: Oké, ez kicsit kiforgatás. Nyilván, ha a profit az egyetlen szempont, akkor nyissunk dohányüzletet az iskolákban is, és töröljük el a sok haszontalan korlátozást:)

Bár ha jobban belegondolunk, hosszútávon az ilyen megengedő szabályok romolják a társadalmat, és mégsem lesz profitmaximalizálás.

Nyilván legyen kis környezetvédelem meg egyéb általad fontos dolgok, de valahogy mindnek köze van a profithoz. Lásd oktatás. Kell, mert jobb szakemberekkel több zsetont lehet keresni.

Amikor azt mondtam, hogy cégként: Hatékonyan. Lásd négyes metró, BKV, és tetszőleges állami beruházás. Ha egy égben csinálnának ekkora baromságokat a)csőd b)azonnal kirúgják a felelősöket. (és meg is van a felelős, nem féléves vizsgálóbizottsági munka egy "sajnos nem megállapítható a felelősség" lényegű 675 oldalas doksi). Nem kell a kínai modell, nem kell kivégezni azt, aki nem teljesítette a tervet, de hogy épelméjű ember mégegyszer ne alkalmazza őt hasonló pozícióra az azért nem tűnik eszeveszett büntetésnek.

ayatollah 2012.03.16. 12:59:12

a Milla Bajnai színrelépéséig is hasznossá teheté magát

zeddez 2012.03.16. 13:01:01

@sterimar: jah ezt külön bírtam, leszavaztatták a egy bites droidokkal a 300Ft-t, mert fúúú, amit csak akkor fizettél amúgy, ha dokihoz mentél vmi bajoddal, most meg bevezették helyette a TB +1%-t, ami minimálbérnél is havi 3db vizitdíj akkoris, ha rendelő közelében sem jártál.
Régi rendszerben, ha 2 évente egyszer elmentél oda, akkor került az 300Ft-dba, most 2 év alatt még a minimálbéres is kifizet 72db 300Ft-s vizitdíjat TB +1%-ban, az átlagkereső meg vagy 160-t.
Grat.
Nem mellesleg a régi rendszeben 20db után, a nyugták ellenében az egész visszajárt annak, aki sokat betegeskedik ezért sűrűn jár oda és visszaigényli.
Plusz potom 5Mrd-otokért sikerült először hülyére vetetni, aztán meg lehúzatni magatokat a Fidesszel, mert annyi közpénzetekbe került a megnépszavaztatása ennek veletek.

flippant 2012.03.16. 13:04:36

Bajnai csak azért volt nagymenő mert az EU engedett a költségvetési hiányon (ha jól emlékszek vagy 1-1,5 %-ot) és akkor ért ide az ájemef hitel tömött pénzeszsákjai. Gyerekek, ezekből egy szellemi fogyatékos is el tudná vezetgetni ezt a qrvaországot.
Az viszont kétségtelen, hogy stílusa és megnyerő külseje alapján szimpatikus lehet pár 50-es volt munkásőr vörösre festett hajú mszp-s milfnek. Ugyanakkor ne felejtsük el azt sem, hogy miért kapta a "libás" gúnynevet. Karsai (szintén maszopos) szerint több ember halála szárad a lelkén...

coni 2012.03.16. 13:05:03

Szerintem ennek a népnek David Copperfield lenne a legjobb. Ő tökélyre vinné azt az illuziót, hogy nem az a valóság amit a bőrünkön érzünk, hanem amit a zászlólobogások alatt hallunk.

- Rendi - 2012.03.16. 13:06:34

@sterimar: Ha visszaolvasol, akkor látni fogod, hogy alapvetően az idiótákról volt szó.

Abban igazad van, hogy a vizitdíj nem lett volna megváltás, de talán elindult volna egy minimális racionalizáció az egészségügyben. A másik kérdés meg ugye a tandíj: ha 2008-ban fájt a havi 10-15 ezer forint, akkor most ugyanazoknak miért nem fáj félévente több százezer forint?

Elképzelés most sincs. Ez nem változott.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.16. 13:07:04

Ha Bajnai jön egy vállalható gárdával, akkor tavasszal nem fogok újra fasszal szavazni.

akimellon 2012.03.16. 13:07:47

@-- dr kotász --:
akkor veszteséges szárnyvonalakat zártak be,most nyereséges járatokat ritkítanak.
megfordítanám a kérdésed: ha akkor ti nemzetvesztésről beszéltetek,
akkor most miért tapsoltok?

- Rendi - 2012.03.16. 13:08:33

@flippant: Miért, most nem IMF-hitelért sírunk? Nem lehet minden évben MNyP-i megtakarításból finanszírozni a kiadásokat.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.16. 13:11:38

@sterimar: A jelentése viszont az volt, nem értem minek kötöszködsz, ha érted.

akimellon 2012.03.16. 13:13:11

@flippant: hát igen ez a politika: ha viktorka nem arcoskodna, vele is engedékenyebbek lennének
/bár a bajnait az sem zavarta,hogy ellenőrizte az EU,hogy mire megy a pénz, és sajnos viktorkát ez zavarja nagyon/

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.16. 13:15:13

@flippant: Kár hogy ezt benyaltad, minden bírósági pert megnyert, ahol rágalmazták "liba ügyben". Olvass utána, kronológiailag nem stimmel. Azt pedig az egyik legmakacsabb tény.:-)

zeddez 2012.03.16. 13:15:47

@mardekar: ez nagyon régi sztori, a félrevezető meg félinfós cikkeket meg lejárató műsorokat később a bíróság helyreigazításra kötelezte
A mindíg hiteles és objektív RémHírTV oldalan is van kint ilyen szöveggel, hogy "valótlanul állítottuk...", csak ezt már szeretik nem reklámozni a félórás híreikben

A Hajdú-Bét már előbb a Wallis tulajdonában volt, mint ahogy Bajnai odakerült a cégcsoporthoz, eleve csődközeli volt a cég már akkoris, azért is tudták fillérekért megvenni, hiszen egy jól profitáló céget mégis ki adna el ólcsón?
Ha nem veszik meg, akkor az egész még 2000-ben bedől, így végül csak kitolták ezt pár évvel. Utólag mindíg könnyű okosnak lenni

Az egész szárnyaspiac akkor dőlt össze, amikor 2002-2003-ban befigyelt a H5N1 téma

Nem ment vmi jól addig sem mondjuk, de kétlem, hogy 10Mrd-t addig belelapátoltak volna pusztán unalmukban, vagy mert már csak bepenészedik amúgy a padláson az a sok pénz

Arthur Dent 2012.03.16. 13:29:37

Első sorban valami program kell ami mögé oda lehet állni.

Orbán nem modern Magyarországot épít hanem egy korrupt 19 századi feudalizmust. (Érdekes törzsfejlődés ez a liberalizmus, polgári konzervatizmus, majd feudális felfogás kialakulása)

A nép megosztásával kiengedte a szellemet a palackból. Jó lett volan az elképzelése hatalmi szempontból, ha nem "kúrja el" mármár gyurcsányi módon a gazdaságpolitikát ami egyre elégedetlenebb népet szül és közben a mutatványok is elfogytak.

Ez az időszak elöbb utóbb véget kell, hogy érjen. Nem 19 századot kell építeni hanem a 21-iket, ehhez sokkal pragmatikusabb gondolkodásra lesz szükség mint amennyi Matolcsiéknak megadatott.

Valószínűleg lenne igény egy nyugodt kiegyensúlyozott politikára, ami egyszerű átlátható szabályokra épít. Nem kell folyamatosan hagzugságok és kettős beszédek mögé bújnia. Megszüntetné a jelenlegi megosztás és kivételezés politikáját, végre tényleg karcsúsítaná az államot. És beindítana a társadalmi és gazdasági fejlődést.

Azon gondolkodom, hogy például miért nem lehetne a tanulás a társadalmi felemelkedés útja. Van internet, tanuljanak az emberek otthon, elég ha csak vizsgázni mennek iskolába. Tudás nélkül nem lesz felemelkedés. A nyomor és a nyomorból való kitörési vágy nagy motiváció, Legalább azokat segítsük hozzá akikben megvan az ambíció. Nam azon kell hörögni, hogy lépjünk ki az EU-ból, vagy gyarmat leszünk avagy sem. Hanem azon, hogy ennyire buták vagyunk, hogy csak ennyit érdemlünk?

Tegyünk érte.

Hertelendi 2012.03.16. 13:31:52

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:
Kár ilyeneket mondanod...a jobboldal már így is retteg Bajnaitól. Figyeld meg, nemsokára egy egész hadosztályt fognak ráállítani, hogy valami morzsát találjanak a múltjában. Ha nem sikerül, majd hazudnak valamit...
A soha nem hazudozó Viktort nem merik vizsgálni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.16. 13:36:28

"ki kormányozná jobban az országot, mint Orbán? " fel kéne ismerni, hogy Vona Gáboron kívül tulajdonképpen bárki, aki komolyan felvetülhet. Még a Fideszben is vannak jobbak.

Hertelendi 2012.03.16. 13:38:14

@flippant: "Gyerekek, ezekből egy szellemi fogyatékos is el tudná vezetgetni ezt a qrvaországot. "

Féleszükém, látod? A Viki még így se tudja elvezetni az országot. Rá milyen jelzőt tudnál mondani?
Ha nem megy, segítek:)) Gondolj Dosztojevszkijre...
Ha tudod ki volt..., de nem ő a jelző:)))))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.16. 13:39:22

A cikkben szereplő összes ember jobb Orbánnál, kivétel Dopeman. Gyurcsány, Schiffer, Jávor, Kónya, Árok, Tétényi mind jobb lenne Orbánnál. Mert nem csinálnák ezt a vastag ideológiai baromságot, amely vagy ezermilliárd forintba kerül az országnak. És nem lennének diktátorok.

mókáné 2012.03.16. 13:42:42

@Arthur Dent:

"Azon gondolkodom, hogy például miért nem lehetne a tanulás a társadalmi felemelkedés útja. Van internet, tanuljanak az emberek otthon, elég ha csak vizsgázni mennek iskolába. Tudás nélkül nem lesz felemelkedés."

Az összes meglátásod és gondolatod szimpatikus.

A kérdésedre a válasz: lehet, hogy most ennyit érdemlünk, mert a rendszerváltás után csak ennyire tellett, de ez nem lesz, mert nem lehet mindig így.

Tegyünk érte!

clegane 2012.03.16. 13:47:27

kétfarkú kutya párt, ha más nem

Hertelendi 2012.03.16. 13:53:58

Akár mi is alakíthatnánk pártot. Csak egy kérésem lenne: Stefánia kisasszonyt mindenképp vegyük be! Nélküle olyan unalmas lenne...:)))

Vélemény?

Egyallampolgar 2012.03.16. 14:18:32

@sterimar:
Tévedés. Volt elképzelés az EÜ átalakítására. Kezdve azzal, hogy leszámolunk "az egészség nem üzlet" és egyéb komcsi ideológiával.
A reform alapja az EÜ finanszírozási rendszerének átalakítása. Valahogy úgy mint az autóknál. Több piaci szereplő, több szolgáltatási csomag. Van egy minimum és vannak a feláras extrák. A biztosítók szerződnek kórházakkal, rendelőkkel.
Ettől kezdve a "beteg" ügyfél. A pénzéért szolgáltatást kap. Erre utalt volna a vizit díj is. Innentől nincs hálapénz és zsebbe tömött pénzből várólista átugrás.
A népszavazáson a viztidíj hasalt el. De a politikai pofon a számos ellentmondást magánhordó koalíció szétesését hozta.

kútásó 2012.03.16. 14:21:23

@Brendel Mátyás: egyetelen nepet sem lehet vastag ideologiai baromsagok nelkul kormanyozni. ha ezt nem latod az csak annyit jelent h sok fajta baromsagot magad is benyelsz.

-- dr kotász -- (törölt) 2012.03.16. 14:23:48

@akimellon: Hát igen, jól látszik, hogy csak mondtál valamit, anélkül, hogy tudnád, hogy pontosan mit beszélsz.

Ott van például az 5-ös vonal, amelyet most ritkítanak. Ezt 2009-ben bezárták (jobban mondva a személyszállítás szünetelt, de az eredmény ugyan az). Ez szerinted tehát veszteséges szárnyvonal volt.

Az új kurzus újraindította ezen a vonalon (is) a személyforgalmat, és most ezekből a vonatokból vesz ki (sajnos nem is keveset). Most már nem veszteséges szárnyvonal, hanem nyereséges járat? Tudom, ne keressek logikát...

Amúgy nemtom, hogy honnan veszed, hogy tapsolok ehhez. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor elmondhatom, hogy szemétségnek tartom. Csak az a baj, hogy szoktam emlékezni, hogy korábban melyik pár mit mondott, és ami fontosabb, hogy mit csinált. Tudod vannak pártok, akikkel az ember már akkor sem szimpatizál, ha például egy bizonyos konkrét ügyben egyet is értene velük.

sanyix 2012.03.16. 14:31:32

@Eltévelyedés: csak éppen bajnai olyan magyar külföldi tulajdonú cégként kormányozná az országot... az elsődleges nála az lenne, hogy mi a jó a befektetőknek támogatóknak, hogyan tudnak több pénzt kitalicskázni. Nem is lenne meglepő tudva hogy őt amerikai befektetők, és bankok támogatják...

sanyix 2012.03.16. 14:37:01

@- Rendi -: gyak fél éve "várunk" az imf hitelre, pedig fél éve azt mondták hogy jaj holnap összeomlik a magyar gazdaság... a lényeg, hogy nem kell imf hitel, csak a hisztis rohadék befektetők és spekulánsok megnyugtatására kell.
Remélhetőleg azt játsszák el mint egy másik ország: elkezdtek hisztizni a piacok, belebegtették az imf tárgyalásokat, és lebegtették egy évig, majd azt mondák, hogy most már nem is kell...
Márpedig nagyon úgy tűnik hogy a zorbánék is csak húzzák az időt. Libajnai szépen ahogy a támogatói megparancsolták felvette a hitelt minden félévben.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.03.16. 14:42:02

@Arthur Dent: jogos, a következő poszt pont ez lesz - a program.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.03.16. 14:43:55

@Brendel Mátyás: valószínűleg igen (a Gyurcsány-vitába most ne menjünk bele), a fő kérdés, hogy ki az, aki tényleg nyerhet is.

sterimar 2012.03.16. 14:54:35

@Eltévelyedés:

A cégnek a szempontja a profit, és nyugodj bele, ha lehetne az iskolában dohányboltot nyitni, akkor rötgön számos cég jelentkezne a lehetőségre.
De pont azért van az állam, hogy szabályozza a piac működését és más szempontokat is figyelembe vegyen.
Pont erről beszélek, azért tartunk fenn ugyanis államot, hogy más szempontokat is figyelembe vegyen.

Az elszámoltathatóságról, felelősségvonásról írtakkal egyetértek, ez esetben viszont úgy módosul viszont a mondanivalód, hogy ezekben hasonlítson az ország vezetése a cégvezetéshez, teljes egészében.

Bambano 2012.03.16. 14:58:48

@nemecsek ernő áruló: a cukorgyárakat se számolták fel a hozzá tartozó termeléssel, a termőföldet se akarják megvenni a nyugatiak, a távközlési díjak se magasabbak, mint nyugaton, a banki kamatok se...

persze, nem akarnak kizsigerelni senkit. én meg sárga villamos vagyok.

egyébként arra a kérdésre, hogy ki irányíthatná jobban az országot, mint Viktor, fideszen belüli válaszok is érkezhetnének, pl. Varga Mihály. Egy normális, jobboldali értékrenden alapuló gazdasági politikát kevésbé utasítana el mindenki, mint ezt a kommunista marhaságot, amit a szent jobb csinál.

sterimar 2012.03.16. 14:59:31

@- Rendi -: Nézd, ha volt elképzelés a racionalizálásra, akkor miért nem csinálták? Azért mert már szét volt esve az apparátus, ők maguk sem tudták mit akarnak. Lehet, hogy valakiknek voltak elképzeléseik, de ezek nem jutottak el megvalósíthatósági fázisba.Gyurcsány 2006-os coming out-ja után a kormány erkölcsi válságba került, semmi külső és belső támogatottságuk nem volt, csak ment a szerencsétlenkedés.

sterimar 2012.03.16. 15:06:56

@Arthur Dent: A megosztottságért nem Orbánt terheli a felelősség. Elég fiatal voltam, de emlékszem, hogy már az Atall kormány alatt elkezdődött a hörgés, hogy nincs demokrácia, épül a fasizmus meg a diktatúra stb. Úgy tűnik van egy hangadó kisebbség, aki nagyon nehezen viseli, ha jobboldali kormánya van az országnak és ilyenkor szükségét érzi, hogy bármilyen eszközzel tegyen ellene.

ati27 2012.03.16. 15:09:56

@medve2: Miért ne menne? Voltam jópár "orbán koncerten" örültem is hogy nyertek, meg a 2/3-nak is... De aztán kb egy hónappal a kormányalapítás után rá kellett jönnöm, ezeknek aztán semmi koncepciójuk, ötletük sincs... Szégyenlem magam, hogy ennyire megvezettek.. De 1000x inkább Bajnai mint Orbán/Gyurcsány.. Valaki meg tudja mondani egyáltalán mitől jobboldali a jelenlegi fidesz? Mert inkább posztkomcsinak érzem, vagy komcsinak.. Elég csak megnézni, amit eddig műveltek!

ati27 2012.03.16. 15:11:06

@röhögő:
így igaz!
Aszocikkal nem szabad közösködnie!

sterimar 2012.03.16. 15:11:38

@Egyallampolgar: "az egészség nem üzlet" - Ez nem komcsi ideológia. Európában általában nem üzleti alapon működnek az egészségügyi rendszerek, de attól még ezekben az országokban nincs kommunizmus.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.16. 15:19:52

@kútásó: én sok népet láttam már, amelyet nem az Orbán féle ideológiai baromsághoz hasonlóval kormányoztak. a nyugati, normális népek az idp többségében ilyen.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.16. 15:21:06

@kútásó: például most lesznek francia választások, mindkét nagy párt totálisan az EU mellett van, és határozottan szekuláris.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.16. 15:23:08

@timargabor: CSAK az a kérdés, hogy melyikük nyerhet. az, hogy mindegyik jobb Orbánnál, nem kérdés. és ez néplélekbeli kérdés, mert valami nagy baj azzal a nemzettel, ahol sok jobb vagy rosszabb miniszterelnök jelölt helyett az egyik legrosszabb tud csak hatalomra kerülni.

kpityu2 2012.03.16. 15:29:03

Mesterházy: Amikor kinyitja a száját, valahogy mindig az jut eszembe: De okos vagy most, eddig hol volt a nagy eszed?

Bajnai: USA stróman. Majd jól elhozza ide is a Wall Street demokráciáját. Miért nem mindjárt Mr. Gatit választjuk meg?

Gyurcsány "Szemkilövető" Ferenc. Csak ha lángba akarjuk borítani Magyarországot.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.16. 15:36:30

@Brendel Mátyás: De, még a Dopeman is jobb. Jó, mondjuk nem lennénk kultúrális nagyhatalom, bár történelmi pillanat lenne, amikor a Keleti és Nyugati parti feka rapperek szipogva összeborulnak a lánchíd közepén, félúton... Szürreális lenne, de történelmi.

Szóval nem az intelligencia fellegvára ez a Dopeman, de legalább érti az egyszerű ember problémáit, vannak ötletei, hogy oldjuk meg őket (és egyikben sem szerepel a " ____ bizottság felállítása a kialakult helyzet kivizsgálására". Jó, a gazdasági részre fel kellene vennie valakit, mert azt nem érti, de legalább tudja magáról, hogy egyedül képtelen lenne rá.

Szóval Dópmen for prezident. De én kiegyeznék Laci bácsival is a hatperbéből, sokkal rosszabbul nem csinálná ő sem.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.03.16. 15:39:22

@-- dr kotász --: tudom, hogy itthon senkinek sem számít, hogy a Fidesz és Orbán tettei és szavai közt még csak átjárhatóság se nagyon van, de az mszp akármennyire is utálom legalább megmondta, hogy leszarják a mellékvonalakat és megszüntetik a személyszállítást, ők a vasutat kizárólag kétvágányú villamosított fővonalakban képzelik el itthon.
Ehhez képest Orbánék nagy hanggal csápoltak a vonalak visszanyitása mellett, ehhez képest öt vonal lett visszanyitva, köztük kifejezetten értelmetlen is, ellenben pl. a Vác-Galgamácsa-Aszód villamosított (!) vonal maradt személyszállítás nélkül; a személyszállítást ugyan egyelőre nem szüntetik meg, de napi egy vonatpárral senki nem fog utazni, így aztán a régi jó trükk alapján meg lehet majd mutatni, hogy hát nincs is utas, és emiatt "az utasok ráutaló magatartásának figyelembevételével megszüntetjük a vasúti személyszállítást, és buszközlekedéssel váltjuk ki" buli lesz.

Itt jön viszont a csavar: amíg az mszp-nél az autópályák voltak a kifizetőhelyek (lásd ebbe bukott bele megyó is), most a vasutat építik 10x annyiért mint a horvátoknál, a saját pajtás céggel (Közgép) úgy, hogy az eredeti pályázatba nem is fértek volna bele, ezért az utolsó pillanatban megemelték a keretet 24 mrd. Forinttal.

Ennyit arról, hogy csak ebben a témában mennyivel különbbek mint a szocik. Semmiben. Ugyanaz a banda.

kpityu2 2012.03.16. 15:44:26

"Ennyit arról, hogy csak ebben a témában mennyivel különbbek mint a szocik. Semmiben. Ugyanaz a banda."

Ne keseredj el, majd jól leleplezi őket a Kisberk Szabolcs. Nyihahaha!
Amúgy nem kell elfelejteni: a puli is csak egy kutya, könnyen haverodik.

Martian (törölt) 2012.03.16. 15:53:03

@nemecsek ernő áruló: Barroso maoista volt, a pápa meg Hitlerjugend... jaj nekünk, milyen világban élünk! :)

nemecsek ernő áruló 2012.03.16. 15:54:50

@Martian: Ezt nem nekem kell magyaráznod. Majd egyszer megérted, mit írtam. Ha nagy leszel.

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.16. 15:59:39

@Brendel Mátyás: ez a kérdés egyébként amúgy is baromság. Akár benne vagyunk az EU-ban, akár nem, úgyis az Unió határozza meg az európai folyamatokat. Még Svájc sem tud tőle függetlenül élni, pedig ők azért másképp állnak, mint mi. Tudomásul kell venni, hogy a mai világ már nem országokról szól, ha úgy nézed maga Európa is nagyon kicsi kontinens, még egységesen is - nemhogy széthúzva.

Martian (törölt) 2012.03.16. 16:20:33

@rohejorszaga: a Titanic is nagy volt és a kormányosa "meg akarta határozni a folyamatokat".
:)

Monsieur 2012.03.16. 18:53:53

..én még az eddigi összes választáson való részvételem során egyszer sem szavaztam az mszp -re vagy a velük szövetségre lépőkre,igaz első körben a fidesz-re sem..de mégiscsak drukkoltam hogy ha odakerülnek cáfoljanak rám és velem együtt minden kétkedőre (egy kicsit talán még mindig várom ezt)-..szóval csak azt akarom kinyögni hogy ez bizony eddig nagyon nem oké.csak tekergetem a nyakam hogy látszik-e valahol a politikusi palettán valami elfogadható - a jelenlegi adminisztráció leváltására valódi alternatívának tekinthető személyiség..?- nos a magam részéről ezt a szánalmasan szegényes választékot elnézve bizony örülök hogy van legalább egy Bajnai Gordon akit pedig országlása elején a sok róla szóló - mellesleg soha be nem bizonyított - pletyka alapján egyáltalán nem tartottam - természetesen elfogultan a feljebb említett mszp.- vel való együttműködése végett - szimpatikusnak,idővel - különösen Oszkó Péter számomra bizalomkeltő egyenessége okán,(mit nem adnék ha Matolcsi György helyett mihamarább újra őt láthatnám abban a kulcsfontosságú pozicióban)..na szóval egyet értek a cikk írójával.

outisz 2012.03.16. 21:57:21

Gábor, hányszor mondjam még el, kezdj el politizálni. amúgy a godotos hasonlat telitalálat, én ilyeneket gyűjtök.

Gogol 2012.03.17. 11:06:20

@tesco: Orbán Viktor minden pénzt elvesz a magyaroktól és az EU-ra fogja. Ennyi a retorikája és ezt te beszoptad.

==T== 2012.03.17. 18:48:16

@röhögő: Ő egy volt szoci. Több évig volt a miniszterük és abban az üzleti körben mozog. Ráadásul miniszterként bőven benne volt a Gyurcsány i***ban.

krtikuss 2012.03.18. 15:32:22

Fantáziátlan dolognak tartom, hogy a válságkezelő kormányzás időszakából kizárólag mindenki Bajnai Gordont emlegeti lehetséges visszatérőként, miközben egyrészt az akkori munka sem egyszemélyes, hanem csapatmunka volt, másrészt az azóta vállalt szerepek alapján szerintem messze nem Bajnai a leginkább alkalmas arra, hogy Orbánt móresre tanítsa.
Az akkori kormányból legalább további két ember, Balázs Péter és Oszkó Péter is nyugodtan szóba jöhetne potenciális ellenzéki jelöltként. Balázs Péternek elsősorban a tapasztalata és nemzetközi reputációja, Oszkó Péternek pedig személyisége, képességei és miden vihart kiálló lelki habitusa tenné ma már szerintem sokkal alkalmasabb ellenzéki jelöltté Bajnainál.
Bajnai szerintem a legkevésbé sem jelentkezett be az év elején. Leírta azokat a sirámokat, amik már rég mindenkinek nyomták a bögyét, tehát semmi újat nem mondott, sőt inkább nevetséges volt, hogy ennyi ideig tartott leírni azokat a dolgokat, amik a leírás időpontjára már rég közhellyé váltak. Amikor pedig a nyilvánosság ráharapott az írásra, gyorsan visszakozott, mindenhol visszautasította, hogy bármilyen szerepet vállalna és azóta megint eltűnt. Én nem ezt várnám attól, akiben bármiféle elhivatottság van az ország ügyei iránt.
Ezzel szemben Oszkó Péter végigharcolta kvázi egyszemélyes ellenzékként az elmúlt két évet, egyedül és szabadidejében végzett közéleti tevékenysége messze felülmúlja bármelyik pártét, számos konkrét kérdésben is megnyilvánult és bemutatta, hogy pontosan tudná, mint kéne csinálni kormányon, ráadásul mindezt konzekvensen és folyamatosan megteszi és nem zavartatja magát amiatt, hogy a domináns jobboldali médiabirodalom felől és a Budai féle politikai pribékek részéről mi zúdul emiatt a fejére.
A magam részéről ilyen előzmények mellett komolyan csodálom, hogy egyesek még mindig konzekvensen Bajnai nevét ismételgetik, aki semmit nem tett le az asztalra az elmúlt két évben és lehet, hogy előtte szimpatikus miniszterelnök volt, de ne felejtsük el, hogy ő éppen Gyurcsány Ferenc jóval kevésbé sikeres kormányában is meghatározó személyiség volt.
Az én szememben sokkal ideálisabb jelölt Oszkó Péter, aki nem kompromittálódott Gyurcsány mellett, sőt, ha kellett, őt is kritizálta, messze mindenkit felülmúló teljesítményt nyújtott a Bajnai kormányban (nélküle most Bajnai sem fürödhetne dicsfényben) és azóta sokkal inkább meggyőző teljesítményt nyújtott, mint az ellenzéki oldalon bárki más. Számomra érthetetlen, hogy a szavazásokon miért nem teszik fel az ő nevét, az ilyen és ehhez hasonló blogok miért számolnak lehetőségként Tétényi Évával és miért nem számolnak vele, illetve hogy ha már a közvélemény-kutatások olykor bemérik Bajnait, miért nem mérik őt is?
Örülnék a bloggerektől egy elemzésnek erről a kérdésről is.

Szúrófény 2012.07.10. 15:38:25

@rockseiaXLL:
„Mindinkább meggygyőzödöm, hogy az ország helyzete reménytelen, ez az ország nem képes magát megvédeni, mert nincsenek az állam kormányzatában becsületes emberek! (A pápai követ írja Rómának, 1526-ban!)
„…el nem tagadhatjuk, és nem szépíthetjük azt a példátlan önzést, amelynek durva konfliktusaiból áll e korszak úgynevezett politikai története. Keserű arra gondolni, hogy ez ország politikai vezetői méltatlan, alacsonylelkű, legjobb esetben tehetségtelen emberek voltak”
Szekfű Gyula Tomori című tanulmányából. Nincs új a nap alatt!

Szúrófény 2012.07.10. 15:40:30

Kár volt elfelejteni

„Az államok akkor pusztulnak el, amikor már nem képesek a hitványakat a derekaktól megkülönböztetni” (Antiszthenész —12/VI.5.) Mi, most tudjuk-e? Vagy az MSZP ennyiben ma is „leninista”?
„ Ha hitvány gazemberek kerülnek magas polcra, amennyivel méltatlanabbak erre, ugyanannyival gondatlanabbak és felelőtlenebbek lesznek, s eltelnek esztelen hetykeséggel és vakmerőséggel” (Demokritosz — 41/48,) Lásd Sztálin, Rákosi, Kádár, Caucescu, Zsitkov, Honecker, stb. elvtársak!

kela-bá 2012.09.22. 14:44:03

@vasziljevics: @Szúrófény: @krtikuss: @Gogol: @Monsieur: @==T==: @Martian: @félázsiai nemecsek ernő áruló: @kpityu2: @rohejorszaga: @Eltévelyedés: @Brendel Mátyás: @ati27: @HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: @Bambano: @sanyix: @Egyallampolgar: @kútásó: @knausz:

Nagyon jók a bírálatok a vezetőinkről, de íme egy hihetetlen sajtótájékoztató az EU központból:

Youtube:Európai Krízis-Ki mozgatja a madzagokat ?

További szép napot !
süti beállítások módosítása