A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Nemzeti együttműködés a gyakorlatban - irány a pártállam?

2014.06.03. 08:00 timargabor

Ők megmondták, hogy folytatják. Nem mondták ugyan, hogy mit, de most már világos. Ha el lehet menni a falig, el is mennek a falig. Amíg van olyan politikai szervezet, média, vállalkozás, akár egy civil szervezet, amelyik nem hajlandó legalább bólogatni arra, amit csinálnak, addig van ellenség is, amellyel úgy is kell bánni.

2010-ben kétharmadot kaptak. Mire használták rendszerszinten? Átírták az alkotmányt, átírták az alkotmánybíróság működési kereteit. És aztán, soroljuk csak:

  • a "köz"média teljes lenyúlása
  • győzteskompenzáció
  • határon túliak levélszavazási joga és ehhez képest
  • a hazai lakcímes kivándoroltak szavazásának adminisztratív nehezítése
  • kamupártok indulását ösztönző ajánlási szabályok, az ellenőrzés tiltási szándékával

Nyertek volna ezek nélkül is, de ha bármelyik nincs, nincs kétharmad. Az áprilisi szabályok szerint most sem lenne mindig biztos, tehát átírjuk a házszabályt is.

Újra megvan a kétharmad, mire használják rendszerszinten?

Átírják az önkormányzati választási törvényt is, hogy ahol esetleg nem nyernének, ott is nyerjenek.

A hatalomért magáért? Persze, nyilván azért is, de azért a Közgép meg a többiek 4 milliárdos éves osztaléka sem lehet annyira rossz érv. És minden kell, részben hogy legyen, részben meg hogy nehogy véletlenül másnak legyen. És itt most nem arra gondolok, hogy "nehogy más lopjon". Mindent nekik kell uralniuk, csak az a biztos.

(forrás: origo)

Igen, tudom, rengeteg mutyit lehetne még sorolni. Tegnap óta akár az RTL-t vagy az [origo]-t is, és valószínű, hogy ez is a rendszer áthegesztésének a része, hasonlóan az Átlátszó, a K-blog és a többi valóban tényfeltárást végző civil szervezet támogatása elleni támadásokhoz. Ám most csak a rendszer alapalgoritmusát emelem ki, ahogy tettem két éve is. És fel kell tennem ismét és ismét a kérdést, ahogy tegnap az 1000 leütés blog is tette: kedves konzervatív demokrata barátaim, ez így rendben van? Ezt így kell csinálni?

Mert akkor Rákosiéknak is igazuk volt 1947 körül. Pedig nem.

Tisztelettel ajánljuk még a Politológus blog posztját e témában. Jó.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

269 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr936262224

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fidesz szavazóihoz 2014.06.03. 11:25:34

Úgy hiszem, most már szólni is kell hozzátok, ha a politikai előadás egy ideje úgyis nektek folyik. Az elmúlt napokban a kormányzat több lépése olyan volt, amiről a választások előtt elfelejtettek beszélni: sem a civilek megtámadása, sem a budapesti ö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2014.06.03. 17:58:24

@Istóczy Győző: "jó húsz év töretlen polgári fejlődés"

Ennek pont ti vagytok az akadálya, nem veszed észre? Itt egy kibaszott államosítás folyik, bazdmeg. Ha ez így megy tovább, öt perc múlva császárság lesz. Hol lenne itt polgári fejlődés, baszod.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 18:09:15

Az LMP valamivel jobban áll a pártépítés terén, mint a szavazók frontján.

A bolsi lúzerek csábításának ellenáll, a cionista ügynököket kivetette magából. Képes folyamatosan versenyeztetni képviselőit, egyszerre több frontembert szerepeltetni.

Sajnos az LMP kevés szavazójának egy jelentős része még mindig SZDSZ-es irányultságú, vérszomjas, ószövetségi fajta, de ők le fognak kopni idővel (domesztikálódni nem fognak). Ha a pártvezetés jól manőverez, a lekopó SZDSZ-eseket mindig tudja polgárokra cserélni.

Az LMP szerényen, ám magát hasznossá téve viselkedik a szalonban, ezáltal jóindulatú szimpátiával figyeli a többi polgár és úr is, még ha eltérő világszemlélettel is rendelkeznek. Valahogy úgy, mint ahogy a műértő közönség hallgatja a bohókás festőt, aki képeinek történetéről mesél.

s 2014.06.03. 18:17:12

@Istóczy Győző: Aha. Azt ne felejtsd el, - a szalonban merengve - hogy amennyiben elfogy a lóvé a FED szigorításának következtében, és a kockázati étvágy - jó szöveg, mi kockázati étvágy, kurva jó - alábbhagy, akkor nektek végetek van. Nem úgy simán van végetek, hanem nagyon. A nincstelenek hada kibasz titeket abból a gecire szép kis szalonból, beleállít egy benzinnel telefogott kukába, és rátok gyújtja. Ez nem messze lesz a szalontól, mert a rosseb sem akar cipekedni. Készülj, öreg. Nagy tétben kezdtetek játszani - még a szalonban - aztán ez nem mindig szokott jól végződni.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 18:28:03

Miközben a szalonban a libamáj illata keringőzik a kacsamájéval, és vacsorához készül az úri közönség, az ószövetségi csürhe a bosszút tervezgeti a hideg macskakövön ülve, borízű böfögésekkel meg-megszakítva az ábrándokat.

Hajlott hátukról, kitérdelt nadrágjukról csavargónak nézné őket messziről az ember, és legszívesebben küldene nekik egy kis májacskát, ámde jobban megnézve őket: horgas orrukat, gonosz tekintetüket, már látszik - lerobbant spekulánsok ők, szökevények, ló- és libatolvajok.

látjátok feleim szümtükkel 2014.06.03. 19:21:51

@Kón Bandit:

B+, az egész országé, meg a vezetőinké. Ja, vagy ha ők, meg te jól éltek, minden rendben van, oszt a többi meg ????????

látjátok feleim szümtükkel 2014.06.03. 19:25:28

@s: "Másoknak tarozunk, ennyi változott."

Fenéket, nem másoknak, hanem lassan magunknak. A rengeteg, lakosság által vásárolt állampapírt mind mi fizetjük vissza, még az is aki illet vett.
Sajnos én emlékszem, hogy voltak, akiknek volt békekölcsönük. Én már felnőtt voltam, és találkoztam olyan emberrel, akinek még nem volt visszafizetve.

látjátok feleim szümtükkel 2014.06.03. 19:26:53

@Istóczy Győző:

Te milyen szökevény vagy? Úgy látom nem bentről, hanem kintről ugatod a kerítést.

látjátok feleim szümtükkel 2014.06.03. 19:30:34

@Rive:

Ráadásul ész sem sok szorult a sapkája alá.:)

no_successful2 2014.06.03. 19:56:35

"Ők megmondták, hogy folytatják."

Remélem is. A hitelminősítők már elkezdték az ország felminősítését, nincs messze már a befektetésre ajánlott kategória sem, ti meg visítotok, mint a macska a kutya szájában.
Ez van, tetszettetek volna megfelelni a feladatnak, amit többször is rátok ruháztak.

MACISAJT 2014.06.03. 20:08:13

Vagy.
Érdekes memória zavarokban szenvednek az agyonvert ballibák..:
1994-ben mikor megnyerték a választásokat( 49%-t kaptak, ebből lett 73% a parlamentben, akkor az bezzeg jó volt nekik a demokrácia), minek állt neki rögtön az MSZP/SZDSZ?
Na minek?
Hát persze hogy az őszi önkormányzati választási törvény módosításának...

Emlékeztetőül:

"A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény elfogadásával az 1994-es ciklusban, amikor is bevezetésre került a közvetlen polgármester-választás (az 1994. évi LXI. törvénnyel).
A törvény akkori indokolása szerint: „A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 1990. évi LXIV. törvény hatályba lépése óta eltelt időszak gyakorlati tapasztalataira tekintettel szükségesnek mutatkozik a helyi önkormányzati választások szabályozásának átgondolása, melynek során a szabályozás rendszerének alapjaiban való átdolgozására kerül sor.” A jelenlegi törvény egyik legfontosabb újítása a képviselő testület tagjainak csökkentése és a választási fogalomhasználat pontosítása.

Ja és hogy a kérdésre is válaszoljak:
" kedves konzervatív demokrata barátaim, ez így rendben van? Ezt így kell csinálni?"

Így bizony.
Sőt.

shwarcz bácsi 2014.06.03. 20:19:01

@Istóczy Győző: Tisztázzuk, az orbán semmit nem fizet ki. akik kifizetik, azok mi vagyunk, az adófizetők. másrészt pedig, ebben az orbitális nemzeti cunamiban amit itt meghirdettél, had kérdezzem már meg, mi van a soraitokban pöffeszkedő, régi mszmps, kiszes, ügynök, besúgó, és állampárti elvtárssal? vezesd már le nekünk azt, hogy lesz a régi komenistából a rendszer harcosából, mára nemzeti hazafi keresztény polgári konzervatív demokrata ? érdekelne az erkölcsi kontextusa.

shwarcz bácsi 2014.06.03. 20:22:37

@MACISAJT: ügynöktörvény, ügynöklista. seggnyaló pártemberek, a régi rendszerből, mindezt elvtársi alapon. kiszesek, kommunisták, ügynökök, besúgók, elvtársak előre !! így kell ezt csinálni. és te ballibázol? gerinctelen szarok vagytok ti, nem nemzetvédő hazafiak. ami ti védtek az a seggetek, a lóvéért.

tobeor 2014.06.03. 20:31:56

Na nem olvasom végig a kommenteket, de ugye nincs egy rohadék fideszkurva sem, aki ki mert volna állni és védeni ezt a magyarellenes gyalázatot amit ezek műveltek?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.03. 20:37:43

"Ők megmondták, hogy folytatják. Nem mondták ugyan, hogy mit, de most már világos."

Kedves Gábor! Ha nyitott szemmel jártál, akkor tudtad, mit várhatsz tőlük. Sajna én már 98-2002 után is sejtettem bizonyos dolgokat, de messze túlszárnyalták a 2010-ben még fantazmagóriának tartott elképzeléseimet.

.

.

Más: Mi az a végső és elháríthatatlan ellenérv, amely meggátol abban, hogy szavazatodat a DK-ra, MSZP-re, Együtt-PM-re adjad (feltételezésem szerint LMP-re ikszeltél), eltekintve most személyektől.
Arra vagyok kiváncsi, hogy 'jobbról' mi az, ami 'nem büfé' ezekben a pártokban.

.

És elnézést, hogy burkoltan interjúztatom a bloggazdát, de érdekel.

Azért, mert a KARD posztjaiból az jön le, hogy mérsékelt jobboldali körökben erős a kiábrándultság a jelenlegi kurzussal szemben. A Jobbikot nem tekintem alternatívának, a Fideszből meg kinézem, hogy a hatalom megtartásának érdekében vagy bedarálja a Jobbikot, vagy összeáll vele, vagy összeáll vele és utána darálja be.

Egy ekkora többséget a jelenlegi állás szerint önmagában a balos pártok nem képesek leváltani még legalább 5-6 évig. De lehet, hogy még akkor sem.

Mivel az LMP nem óhajt a három párttal semmilyen közösséget vállalni, ezért a választói felé kell nyitniuk ezeknek a pártoknak.

Az országgyűlésin rengeteg helyen az LMP+Összefogás több szavazattal bírt, mint a kormánypárt. Valószínű a győzelemhez nem lett volna elég (Kb 20-30 körzetet néztem meg).

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 20:42:03

Mi lesz akkor a Radio Télévision Luxembourggal? Kivonul? Nem lesz Barátok közt? Vagy a zemberekkel fizetteti meg a jót? Vagy jön a Reding és a Juncker a Luxembourgi Szocialista Munkáspárttal, és sallert ad a Patásnak?

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 20:52:09

Hallom az ATV-n a szakértőt, hogy az EU évek óta foglalkozik vele valamelyik bizottságban, hogyan kellene megadóztatni a Google-t, Facebookot. Javasolta, L. Simon is vegyen részt az ülésein.

Nekem az a gyanúm, hogy a Fidesz kitalálta, és bevezeti.

Helyesen.

Ha lesz ideje a híres Magyarinfó blognak, majd tüntethet mellettük is a Deutsche Telekom és a Radio Télévision Luxembourg mellett.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 20:57:04

Nálunk Tel-Avivban is adót kell fizetniük a palesztin rádióknak. Úgyhogy az RTL csak fizessen!

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:01:20

@shwarcz bácsi: Aki Orbánt, nemzetünk atyját bántja az egyszerűen nem szalonképes. Ő az aki kivezeti ezt a népet a kádári sötétségből, megmenti a nemzetközi karvajtőke karmaiból, miközben csökkenti az államadósságot.
Az ilyen nép ellenségei mint te, az elfajzott liberális nem szalonképes.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:03:20

@látjátok feleim szümtükkel: Én visszatértem a magyar földre, mert itt a rabbik nem veszik olyan szigorúan a vallási előírásokat mint odahaza.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:03:42

@lstóczy Győző:

Megint itt vagy, nickhamisító? Ahányszor megjelensz, annyiszor befostok a választáson.

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 21:05:13

@lstóczy Győző: nem tudom mit szívsz, de qrva jó cucc lehet :)

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:05:33

Az LMP-t a régi ortodoxok vezetik, akik nem értik meg hogy már nem divat a Tórával pártot szervezni.
Persze, a rabbijainknak van szava a pártépítésben, de nem ők határozzák meg a modern kor elveit már.

tisztapista 2014.06.03. 21:06:46

"kedves konzervatív demokrata barátaim, ez így rendben van? Ezt így kell csinálni?"

Igen.
Igen.

Egyéb kérdés?

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:07:34

Áldassék a neve Orbán Viktornak, aki a harmadik nemzetmentő kormányt vezeti és a magyarokat a világos útra vezeti.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:08:41

@tisztapista: Lehet hogy ez neked, az ortodox menora szidolózónak megfelel, de nincs rendben.

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 21:09:43

@tisztapista: igen, nekem van! Annak idején a kommenistákat nagy többséggel megszavazták, akik utána lépésről-lépésre felőrölték a demokráciát, ami persze a korábban rájuk szavazók nagy részének sem tetszett, de már késő volt. Kérdés: mit kívánsz majd tenni, amikor megérted, hogy most ugyanez történik, csak pepitában?

Netuddki. 2014.06.03. 21:18:18

"Nem mondták ugyan, hogy mit, de most már világos."

Kis naiv! Csak nem te is a fideszre szavaztál?

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.03. 21:23:03

@Zoli Weber Kettle: Ja annak idején a komenisták behívták azoroszokat biztos ami tuti mert a népben nem bíztak. Később meg az IMFet Kádár.

A komenisták csak irányítással müködnek a függetlenséghez nincsenek meg a képességeik.

A baloldal maradék szavazói pont ehhez ideálisak. Munkanélküliek, minimálbéres család nélküliek + néhány milliárdos, egyszóval zsellérkoalíció. Akik azt hiszik hogy akkor szárnyal a gazdaságha tele van a szájuk, nem érdekes hogy hitelből hisz tele van.

A szélsőjobb azonban még ezeket a szavazókat is el fogja venni tőlük, mert hiányoznak a hiteles vezetőik.

tisztapista 2014.06.03. 21:24:37

@lstóczy Győző: Akkor szidolozok menórát, amikor akarok. Zsidóbérenci fizetésemből megengedhetem magamnak az ilyen úri mulatságot.

Megint itt koncertezel, Nick Jagger?

tisztapista 2014.06.03. 21:29:56

@Zoli Weber Kettle: "Annak idején a kommenistákat nagy többséggel megszavazták, akik utána lépésről-lépésre felőrölték a demokráciát, ami persze a korábban rájuk szavazók nagy részének sem tetszett, de már késő volt. Kérdés: mit kívánsz majd tenni, amikor megérted, hogy most ugyanez történik, csak pepitában?"

Mit kívánok tenni, amikor megértem? Már megértettem 2010-ben, és a Fideszre szavaztam, amivel sikerült megállítani az idegen hatalmakkal szövetkezett kommunisták újabb országrontó ámokfutását.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.03. 21:30:05

@poszt:

"Átírják az önkormányzati választási törvényt is, hogy ahol esetleg nem nyernének, ott is nyerjenek.
...
kedves konzervatív demokrata barátaim, ez így rendben van? Ezt így kell csinálni?

Mert akkor Rákosiéknak is igazuk volt 1947 körül. Pedig nem."

Az nyer, akire többen szavaznak. Ennyi. Legyen bármilyen a választási rendszer, ha valamely pártnak több támogatója lenne, mint a Fidesznek, akkor az a párt nyerne. A Fidesz Budapesten 4x%-os párt. A többi a 20%-ot sem éri el. Mégis kinek kellene nyernie?

De leginkább az nincs rendben, hogy egyesek párhuzamot vonnak a Rákosi éra és napjaink között. Valahol nagyon el van tévelyedve az, aki ilyet tesz.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.03. 21:33:25

@zsebatya:

"Ez egy apatikus ország lett. Mindenféle értelemben."

Én úgy tudom, hogy a lakossági bizalmi indexek történelmi magasságban vannak.

Ráadásul a lakosság ezerrel zsákolja az állampapírokat, tehát bármennyire is sulykolja a baloldal, hogy külföldre kell menekíteni a pénzünket, mert ezek elveszik, a lakosság bízik az államban.

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 21:33:51

@Kón Bandit: nos, első körben ugrottál 10évet az oroszok behívásával, de természetesen igaz, behívták őket. De nem azért, mert nem bíztak a saját népükben, hanem azért, mert féltek, hogy a demokraták megdöntik a szaros hatalmukat. Jut eszembe, nem tudod, hogy kik nyalnak mostanában az oroszoknak?

Másrészt nem tudom, hogy észrevetted-e, de az országot irányító jobboldal minimál bér alatti jövedelmet kereső közmunkások országává teszik Magyarországot, miközben a saját baráti körüknek milliárdokat töm a zsebébe. Ennek fényében te mi a halálról beszélsz?

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 21:34:39

@tisztapista: látom nem értem a kérdést. Feltegyem mégegyszer?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.03. 21:34:53

@Pan Modry:

"minek baloldali part? Ott van a fidesz!

Eppenhogy jobboldali part nincsen, a fideszben ulo exkomcsi divatkeresztenyek miatt meg nem neveznem jobboldalinak a fideszt."

Értsd jól! A Fidesz jobboldali, a Jobbik szélsőjobboldali. A DK-MSZP-Együtt baloldali, az LMP pedig zöld. Kár ezen rugózni.

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 21:35:24

@tisztapista: látom nem érteD a kérdést. Feltegyem mégegyszer?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.03. 21:37:25

@zsebatya:

"Pedig a Fidesz tipikus dzsentroid, szűk rétegnek kedvezményeket és adóforrásokat biztosító, dél-amerikai jellegű burzsoá képződmény."

És ez a szűk réteg olyan szűk volt, hogy többen voltak, mint az összes többi párt szavazói együttesen. :) Na azok a szűk rétegek.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:40:20

@ccactus: "Ráadásul a lakosság ezerrel zsákolja az állampapírokat,"
- Persze, mert a csókosok 2 százalékért kapják az MNB-től a hitelt, amiből 7 százalékos állampapírt vesznek. A hülyének is megéri.

tisztapista 2014.06.03. 21:42:32

@Zoli Weber Kettle: "látom nem érteD a kérdést. Feltegyem mégegyszer?"

Hagyd csak, felesleges. Olyan kérdést úgysem tudsz feltenni, amelyben az internacionalista kommunizmust egybe tudnád mosni a nemzeti oldallal, holott az internacionalista kommunizmus továbbörökítője a nemzeti érdekeket a külföldnek alárendelő, elvtelen balliberális oldal.

Tyreo 2014.06.03. 21:44:35

@ccactus: Definiáld a jobb és baloldalt kérlek.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:46:02

@tisztapista: Hogy is lehet egy kérdésben két dolgot összemosni? Egy példát!

Nzoltan 2014.06.03. 21:46:31

@s: Oszt ezt honnan szoptad (be?)
1: Csak a meglévő pénzedet tudod elkölteni, hiába több a reklám.
2: Ha külfüldi terméket reklámoznak, akkor ugyanúgy nem változik semmi.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:48:35

@Nzoltan: Neked is annyi eszed van mint egy marék lepkének. A reklám nem élénkíti a fogyasztást? Akkor mi a fasznak van?

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 21:54:32

@tisztapista: hagyd már abba ezeket a hülye sablonokat, mert ezek nem érvek. Azt válaszold meg, mit fogsz tenni, amikor megérted végre, hogy tök mindegy nemzeti, vagy kommunista az, aki elnyom? Szerinted a Franco diktatúrában olyan happyk voltak az emberek, mert nem "internacionalista kommunisták" nyírták ki a családtagjaikat, hanem a nemzeti kormányzat? Értsd meg, a demokrácia bedarálására nincs mentség! Nincs kivétel! Te is meg fogod szívni, ha most nem lépsz fel ellene! Szerinted kiken fog csattani az ostor, ha eléri a jobb oldal, amit akar és nem lesz a bal oldalon senki? Csak a nép lehet az, legalábbis az a része, amelyik itt marad....

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 21:57:48

@ccactus: pont az a gond, ha nem vonsz párhuzamot! Tanulj történelmet és tanulj a történelemből, hogy ugyanaz a szörnyűség ne történjen meg még egyszer.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 21:58:59

@lstóczy Győző:

Ha már hamisítod a nickem, legalább vicceseket írnál, nem ilyen erőltetett bolsi baromságokat.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 22:03:42

Az MNB 2 százalékos kamata, meg a 7 százalékos állampapír bolsi baromság, ez az igazság.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 22:06:47

"MNB Növekedési Hitelprogram - második szakasz
www.kh.hu/.../hitelek/MNB_Noevekedesi_Hitelprogram.html
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által meghirdetett Növekedési Hitelprogram (NHP) 1. ... Maximum 2,5% évente, mely tartalmazza az esetlegesen kapcsolódó"

"Hírek | Magyar Állampapír
www.allampapir.hu/rolunk/hirek/11?page=6
Féléves Kincstárjegy néven 7,5 százalékos induló kamattal bocsát ki új, hat hónapos futamidejű, fix kamatozású értékpapírt az Államadósság Kezelő Központ ..."

Kitaszítva 2014.06.03. 22:11:12

Kérdésem van uraim!
Igaz a hír, hogy a Semjén homokos és Romániába jár tölteni?

tisztapista 2014.06.03. 22:14:11

@Kitaszítva: Hogy a blogszféra klasszikusát wmikit idézzem:

Igaz, hát persze. Pont annyi bizonyíték van rá mint az evolúcióra.

Kitaszítva 2014.06.03. 22:33:30

@tisztapista: 2010-ben nagyon belehettél baszva, mert józan elmével nem mondhatsz olyat, hogy megértettél egy cigány gyerek ámokfutásának a folytatását.

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 22:43:49

@tisztapista: látom érvek ellen már nehezebb, amikor nem lehet pufogtatni az MNO-n betanult marhaságokat :)

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.03. 22:55:56

@Zoli Weber Kettle: Beteg vagy. Abcúg, az elmúlt 2 választás legsikeresebb kampányüzenete volt hogy a fidesz kommunista.

Amíg ugyanis ti vagytok a demokraták addig itt a kommunista náciknak bármikor 2/3-a van.

Nyehehe

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 23:12:04

@Kón Bandit: Vitatkoznék veled, de nem tudsz két egymással összefüggő, értelmes mondatot leírni és így nem látom értelmét.

Amúgy nem tudom kit értesz "ti" alatt, ugyanis én a saját nevemben kommentelek. Te talán egy szervezetet képviselsz azzal, amiket leírsz? Gondolom valami lovas csoportosulás lehet,mint a Szürkemarhakórós Szittya Lovasok. Csak abból gondolom, hogy nyerítesz mit a kanca, akit baszni visznek.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.03. 23:14:22

@Zoli Weber Kettle: Attól függően kommunista vagy nyilas a fidesz, hogy éppen arcba vagy hasbarúgja a ballibsiket.

De ettől még a KO az KO.

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 23:16:13

@Kón Bandit: Persze, persze, mindenki hülye, csak te vagy Napóleon. Na, most már futás haza aludni, anyu aggódni fog, hogy hol marad ilyen sokáig a fogyatékos kisfia.

Zoli Weber Kettle 2014.06.03. 23:21:37

@Kón Bandit: Amúgy pedig vicces ez az állandó ballibsizés, annak fényében, hogy a fidesz szent célja az államosítás, illetve a bérek és árak központi kontrollja (ami ugye egyértelműen szélsőbal beállítottságot feltételez) és annak idején a fidesz plakátjaira "zsidesz" feliratokat fújtak, mivel az szdsz ifjúsági tagozatának számítottak és a Nagy Vezér maga kérte a párt felvételét a Liberális Internacionáléba. :) Persze erre most nem annyira büszkék már az elvtársak....

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.03. 23:24:17

@Zoli Weber Kettle: Az mszmp államosít, a fidesz vásárol.

Hiába hazudoztátok ezt a választások előtt. Remélem ősszel is ez lesz a legütősebb, hogy komcsi a fidesz! Garantált a kormányváltás.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 23:32:26

@Kón Bandit: Jól van, gyerek! Ma már sokat szívtál. Ősszel önkormányzati lesz, nem parlamenti. :-))

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 23:33:29

@Kón Bandit: Ja a fidesz vásárol. manyup pénzből MOL-t 500 milliárdért, amint buktunk eddig 200 milliárdot.

lstóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 23:40:49

@Kón Bandit: Minek örülsz te fasz? Hogy elbasszák a közös pénzünk? Olyan ostoba vagy, hogy anyád amikor meglátott a szülészeten, csak azért vitt haza, mert ingyen volt a pólya.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 23:44:15

@lstóczy Győző:

Mondom: ha már lopod a nickem, legalább ne munkásőr dumákat nyomj, hanem valami vicceset.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.03. 23:45:45

@lstóczy Győző: 'Minek örülsz te fasz?'

Annak hogy buktatok, ami egy tény.

Az hogy a MOLon buktunk az pedig egy vélemény.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.03. 23:56:38

@Kón Bandit:

Ők még mindig abban az időben élnek, amikor a ciános-szadeszos belügyminiszter kijelentette, hogy az állam rossz gazda.

Aztán csődbe vitte a pártját is.

Utóbbinak persze örülünk.

Ezek az alakok gyakorlatilag mindent csődbe visznek, amihez hozzányúlnak, sokszor csődbűntettet végrehajtva.

Csődbevitték az országot, a Hajdú-Bétet, az SZDSZ-t is. A Hospinvest is csődbement, amitől annyit vártak.

Csőd, romlás, pusztulás, kilőtt szemek szegélyezik útjukat.

És még van képük okoskodni, hogy mit hogy kéne.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.04. 00:01:08

A kedvencem, amikor a Békesi elvtárs magyarázza a jót.

Ő még a sajátjai szerint is olyan "jól" dolgozott, hogy ki kellett baszni, és nem kicsi megszorítást, válságkezelést végrehajtani.

De a többi pénzügyi "szakemberük" sem kutya. A videóhamisító Drazsé, a jóléti rendszerváltó D-209-es, a köztörvényes Stern elvtárs, a szánalmas Lengyen-Petschnig házaspár, Ágh elvtárs, a megélhetési Bokros, mindegyik ultragáz. Na meg a Veres-Rót és a Fekete-Schwarz. Vagy az öreg Nyers (szintén J+++), aki előbb az '56-os megtorlásokban jeleskedett, aztán az MSZP néven megújuló MSZMP első elnöke lett (közvetlenül a pufajkás előtt).

Ennyit a "szakértői oldalról".

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.04. 00:05:39

@Istóczy Győző: Sok mindenre nem jó ez a kommentelgetés, max. arra hogy bele lehessen szagolni a másként gondolkodók fejébe.

Annyi mindenesetre lejön, hogy a 2 választás óta valszeg mindenki tökrészeg a jókai utcában, és azóta sem kaptak új utasítást a makik.

Persze így hogy Házmestery is elmegy és Kovács laca akar csődgondnok lenni, már felesleges is mítingeket tartani nekik.

***
Ja és külön gratula Pest és Győr megyéknek, ahol először szaladt bele az MSZP a 8% támogatottságba, valamint Bp. városának és Fejér megyének, ahol a komcsik már a 4. erő!

agytrosztfigyelo.blog.hu/2014/06/02/a_2014-es_europai_parlamenti_valasztas_kepekben#comment-form

***

Zoli Weber Kettle 2014.06.04. 07:14:14

@Kón Bandit: kón, kón, szar lehet így agy nélkül, a gazdáid utasítására kommentelgetni... Nem baj, kellenek a pártnak ilyen elvakult, befolyásható marhák is, mert az értelmesebbje már felébredt és nem szavazott a fityiszre. De talán majd egyszr te is rájössz...

Zoli Weber Kettle 2014.06.04. 07:18:24

@Istóczy Győző: én mindent értek, csak azt nem, hogy ha ennyire szentek ülnek a fityiszben, akkor miért is védik foggal-körömmel az ügynöklisták titkosítását? Juj, juj, csak nem kiderülne mé valami kellemetlen, hogy nem csak a Pokorni apukája volt III/III? Na ezen gondolkozz el elvtárs a zagyva frázisaid közlése helyett.

s 2014.06.04. 09:37:56

@látjátok feleim szümtükkel: "A rengeteg, lakosság által vásárolt állampapírt mind mi fizetjük vissza"

Sosem lesz visszafizetve. töröcskei (Mr. one euró market) épp most baszta szét szilánkokra a Széchenyi bankot, úgy, hogy az állam közben belesírt több milliárt forintot (ez a brigád vette volna meg a kb. 100-szor akkora Raiffeisen bank magyarországi vállalatát). Ez minimum hűtlen kezelés. Azért akarják, hogy magyar állampolgárok kezén legyen az állam adóssága, mert azt egy legényes mozdulattal nem kell majd visszafizetni, szemben azzal, ha ezt mondjuk a Temleptonnal csinálják, az simán államcsőd. Fogy a pénz, és ezzel együtt fogy orbán hatalma is. A végén nyilván minden elképzelhető eszközt be fog vetni, ami azt jelenti, hogy a megtakarításokat erőszakosan állampapírrá konvertálja. Ezért ugatom mindenkinek, hogy tüntesse el, amije van, mert kurva kemény dolgok készülnek. A manyup iskolai tízórai lopás volt ahhoz képest, ami még hátra van.

s 2014.06.04. 10:05:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Elnézést, hogy beleugatok, de a kérdés akár nekem is szólhatott.

"Mi az a végső és elháríthatatlan ellenérv, amely meggátol abban, hogy szavazatodat a DK-ra, MSZP-re, Együtt-PM-re adjad"
Az, hogy azok is szarok. Ez az érv. A fidesz szar, de akik le akarják váltani, azok is szarok. Ez van.

Elmondom, hogy szerintem hogy fognak történni a dolgok - bár ne így lenne, de ez most már egyre inkább késő bánat kategória. A fidesz mindent a hatalma alá von, ennek a gazdaságra nézve katasztrofális következményei lesznek, mert hiányzik az árnyalt, több szempontot és érdeket is figyelembe vevő, kimunkált döntés. Egy ember dönt mindenről, de az ember hibázik. Ennek a hibának a kikerülésére jó a demokrácia, de ez most megszűnő félben van. A világgazdaságban bármi apró homokszem kerül a gépezetbe, elzáródnak a pénzcsapok. Ekkor vagy nagy arcvesztés árán az IMF kell, hogy életben maradjunk, vagy lenyúlják a magántulajdont, mert orbán nem szereti, ha belepofáznak az ügyeibe (ezek egyébként az ország ügyei, de ő ezt kisajátítja magának). A népek akkor, amikor orbán már a spájzban van, hirtelen észbe kapnak, és megpróbálják eltakarítani ezt a szardarabot az útból. Lesz egy két lefülelt merénylet kísérlet, meg olyan, amit annak mondanak, azért, hogy megszabaduljanak a hatalomnak nem kedvező arcoktól. Tüntetések lesznek, mert a lecsúszás megállíthatatlan, hiszen valódi eredmények nincsenek, ezek mind kirakatba helyezett, kozmetikázott számok. Patyomkin falu. A fegyveres erők vonakodnak beszállni az ingatag hatalom stabilizálásába, hiába jönnek az utasítások fentről. orbánék kénytelenek elmenni - hagyják őket átmenni a határon. A hadsereg vezetői magukhoz ragadják a hatalmat, a kormányzást nem megválasztott vezetők végzik, hanem arra kijelölt, éppen alkalmas személyek. Kiírják az első, ismét szabad választások időpontját. Onnatól jössz te megint. Csak el ne basszad, mert most ez történt. A fidesz hatalmáért és gazemberségéért az mszp a felelős. Ezért nem szavazunk rá többet.

s 2014.06.04. 10:08:20

@lstóczy Győző: Remélem, az áramot is vezeti. :-)

s 2014.06.04. 10:17:44

@ccactus: "a lakosság bízik az államban"

Ugyanez a lakosság bízott a deviza árfolyamban is. Annyira, hogy komoly hiteleket vett fel ezen bizalom alapján. Amit most nem tud fizetni. Így tesz az állam is. Ha majd nem tudja a szaros állampapírt visszafizetni, hát akkor nem fizeti vissza. Akkor kinek tetszik majd sírni, hogy hova lett a pénzem, amit magyar állampapírba fektettem? Az államnak? Az maga is sír, mert egy kibaszott forintja sincs. A bankoknak? Ezek után, ami most megy? Ember, gondolkozzál már! Téged semmi nem véd, ami a nagy befektetési alapokat védi (megosztott portfólió, csődbiztosítás, stb.). Te csupasz valaggal mész csatába, mint amikor devizahitelt vettél fel.

s 2014.06.04. 10:31:09

@Nzoltan: "Csak a meglévő pénzedet tudod elkölteni, hiába több a reklám."
A meglévő pénzedet nem költöd el feltétlenül. Nem tudom, te mennyiből gazdálkodsz havonta, nem is illik tapintatlanul ilyesmit firtatni, de a hozzászólásodból mintha azt feltételezhetném, hogy minden jövedelmedet el is költöd. Vagyunk páran, akik nem. A reklám például ilyen esetekben fogyaztásra ösztönöz. Nem tesszük a pénzt megtakarításba, hanem költünk, mert a reklám esetleg rávett erre.

"Ha külfüldi terméket reklámoznak, akkor ugyanúgy nem változik semmi."
Nem tudom mennyire behatóak a kereskedelmi és adózási ismereteid, de a hozzászólásodból mintha azt feltételezhetném, hogy talán nem annyira részletesek. Áfát fizetünk, minden kibaszott termék után, ráadásul nem is keveset. Ez a költségvetés egyik aranybányája. A másik, hogy külföldi cuccot is idehozza valaki. Az a teherautó sofőr, aki lerkaja a Samsung lapos TV-t a Tescoba jövedelmet kap, személyi jövedelmadót fizet, a vállalkozása tankol, adózik, stb. Ha nem veszünk Samsung lapos TV-t, neki ezt nem kell csinálnia. Nem is fogja. Adót sem fizet. Kibasszák a munkahelyéről, és még segély is kell neki. Így kell számolni a reklámmal és a reklámadóval.

s 2014.06.04. 10:34:42

@Kitaszítva: A kerényi talán rá gondolt a buzilobbi kapcsán.

s 2014.06.04. 11:06:44

@Zoli Weber Kettle: Az anyja lóval baszott, ő így született. Pegazus, vagy mi a faszom. Valami mitológiai alak.

s 2014.06.04. 11:09:10

@Kón Bandit: A tények megkövesedett vélemények.

s 2014.06.04. 11:10:46

@Istóczy Győző: A matolcsy szemét is ők lőtték ki. Illetve megpróbálták, de nem sikerült, mert az a fasz belenézett a távcsőbe és összezavarta a lövészt.

s 2014.06.04. 11:12:36

@Zoli Weber Kettle: Sose jön rá. Nem az a típus.

Zoli Weber Kettle 2014.06.04. 11:30:47

@s: ja, látom. De nem baj, majd azért azon ő is nagyon csodálkozni fog, amikor nem lesz sehol hely, ahol fröcsöghet, mert a Nemzeti Szent Kormánya által bábként irányított alkotmánybíróság csodás döntése nyomán nem lesz majd olyan portál, aki engedni meri a kommenteket, hiszen az ő felelősége lesz, hogy ezek a lipótszökevények mit kommentálnak...

látjátok feleim szümtükkel 2014.06.04. 21:29:43

@Zoli Weber Kettle:

De igazat szóltál!

Valóban nem is olyan ropssz ez az alkotmánybírósági döntés. A "ballibek" általában nem anyáznak, nem fröcsögnek, a véleményüket mondják el. Amennyiben a bloggazda csak a józan hangvételü kommenteket engedi megjelenni, abból a kormány nem fog profitálni.:)

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.04. 22:07:01

@lstóczy Győző:

"amiből 7 százalékos állampapírt vesznek. A hülyének is megéri."

5% felett már nemigen adnak állampapírt sem.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.04. 22:10:17

@Tyreo:

"Definiáld a jobb és baloldalt kérlek."

Gyűjtőfogalmak pártok csoportosítására. Ha nem akarom olyan hosszan írni, hogy MSZP, DK, Együtt 2014-PM, akkor azt mondom, hogy baloldal. Fidesz, KDNP, jobboldal. A köznyelvben, amit itt használunk ennyit jelentenek ezek a szavak, nem többet.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.04. 22:13:12

@Zoli Weber Kettle:

"pont az a gond, ha nem vonsz párhuzamot! Tanulj történelmet és tanulj a történelemből, hogy ugyanaz a szörnyűség ne történjen meg még egyszer."

Ezért nem szabad például a jobbikra szavazni. Bár még ez a párhuzam is erős, mert én bármennyire is megvetem például Vona Gábort, azt azért mesze nem nézem ki belőle, hogy például népirtó hajlamai lennének. Az a világ az EU-ban már elmúlt. Merem remélni, hogy mindörökre.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.04. 22:18:34

@s:

"Így tesz az állam is. Ha majd nem tudja a szaros állampapírt visszafizetni, hát akkor nem fizeti vissza. Akkor kinek tetszik majd sírni, hogy hova lett a pénzem, amit magyar állampapírba fektettem? Az államnak? Az maga is sír, mert egy kibaszott forintja sincs. A bankoknak? Ezek után, ami most megy? Ember, gondolkozzál már! Téged semmi nem véd, ami a nagy befektetési alapokat védi (megosztott portfólió, csődbiztosítás, stb.). Te csupasz valaggal mész csatába"

Természetesen mindegyik megtakarítási formának van kockázata. A részvényeknek például nagyobb, az állampapírnak kisebb. Teszemazt a magyar csődkockázati mutató (CDS) történelmi mélyponton van. A lakosság egyébként leginkább éven belüli állampapírokat vásárol, de intézményi befektetők hosszabb időtávra is pozíciókat nyitnak. Az állampapírok másodlagos piacán például az ötéves magyar forintalapú állampapír hozama is csak 3,64%. Soha nem volt ilyen alacsony. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem csak a lakosság bízik a magyar állam gazdálkodásában.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.04. 22:46:39

@s:

Tehát meg kell győzzenek téged, hogy már nem szarok.

Értem. - Nehéz menet, de nem lehetetlen.

s 2014.06.05. 09:56:07

"Természetesen mindegyik megtakarítási formának van kockázata. A részvényeknek például nagyobb, az állampapírnak kisebb."

Más a véleményem. Az állampapír egy olyan befektetés, ami mögött nincs reális növekedés, bővülés, ami lehetővé tenné a beígért hozam kifizetését. Itt egy államnak hitelezel, ami a pénzt folyó kiadásokra (nyugdíj, oktatás, egészségügy, állami beruházások) költi. Ebből kijöhet a végén, hogy növekszik az ország gazdasági teljesítménye, mert jól költötték el a pénzt, és ki tudják fizetni a beígért hozamot. Azonban én sosem tudok megfeledkezni arról, hogy ezt a pénzt politikusoknak adnám kölcsön, akik ebből leginkább a saját hatalmukat kívánják megszilárdítani. Nem szeretnék a közelmút ismert példáira hivatkozni (Görögország, Ciprus, Olaszország), mert túl könnyű érvelés volna, de ezek intő példák, hogy miért is ne finanszírozzunk államokat.
A részvények kockázata kellőképpen mérsékelhető egy jól összeállított portfólióval, és egy hosszú távú elköteleződéssel (10 vagy 15 év legalább), mert józan ember nem fogadna arra nagy összegben, hogy az egész világgazdaság megáll, vagy megszűnik. Általában igaz az, hogy az emberek közlekednek, szállítanak, esznek, öltözködnek, stb. Tehát az ezeket a tevékenységeket kiszolgáló vállalkozások hosszú távon megmaradnak (nem lehet tudni, hogy melyikük, de nem is kell, erre van a portfólió), sőt nyereségesek lesznek - különben nem maradhatnának meg.
Ezek alapján én azt tanácsolom azoknak, akiknek van felesleges pénzük, hogy ne állampaírba fektessék, hanem finanszírozzák inkább a gazdaságot, - bárhol a világon - mert az itt beígért növekmény valódi alapokon nyugszik.

s 2014.06.05. 09:57:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nyitott vagyok mindenre. A teljesítményt viszont megkövetelem.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.05. 12:02:11

@s:

"Itt egy államnak hitelezel, ami a pénzt folyó kiadásokra (nyugdíj, oktatás, egészségügy, állami beruházások) költi."

Ez fenntarthatatlan dolog. Nem is működik sehol sem huzamosabb ideig így, mert az az állam eladósodásához vezet. Nálunk ez ment 2002 és 2010 között. Az államadósság a GDP 50%-áról 85%-ára növekedett.

Ha az államadósság együtt nő a GDP-vel annak egy elfogadható arányáig 50-60%, akkor nem arra hitelezed az államot, hogy fizessen belőle nyugdíjat, hanem a korábbi lejáró állampapírokat újítod meg. Ez egész más.

"ami mögött nincs reális növekedés, bővülés, ami lehetővé tenné a beígért hozam kifizetését. "

Az államnak a gazdaság teljesítményéből van jövedelme adó formában. Ha a GDP nő, az állam bevételi lehetőségei is nagyobbak.Van tehát reális növekedés, bővülés.

"A részvények kockázata kellőképpen mérsékelhető egy jól összeállított portfólióval, és egy hosszú távú elköteleződéssel (10 vagy 15 év legalább)"

Alapvetően igazad van, de pont a 2008-as válság mutatta meg, hogy hogyan tud veszteségbe fordulni egy akár 15 éves befektetés is. Tehát van kockázat a dologban. Arról nem is beszélve, hogy 20-30 évesen még tudsz 10-15 éves távlatokban gondolkodni a befektetéseidet illetően, de 60-70 évesen már nem biztos. Megtakarítás pedig ott is lehet, sőt az idősebbeknek nagyobb eséllyel van.

"Ezek alapján én azt tanácsolom azoknak, akiknek van felesleges pénzük, hogy ne állampaírba fektessék, hanem finanszírozzák inkább a gazdaságot, - bárhol a világon - mert az itt beígért növekmény valódi alapokon nyugszik."

Minden a beígért hozam és a kockázatok kombinációján múlik. Ez piaci alapon dől el, kinek-kinek a kockázatvállalási hajlandósága és a hozamelvárásai szerint.

s 2014.06.05. 13:11:19

@ccactus: Senkit nem akarok befolyásolni. Elmondom a véleményem, és meghallgatom másokét.

Ennek ellenére nehéz szó nélkül hagyni néhány megjegyzést. Például: "Ha az államadósság együtt nő a GDP-vel annak egy elfogadható arányáig 50-60%, akkor nem arra hitelezed az államot, hogy fizessen belőle nyugdíjat, hanem a korábbi lejáró állampapírokat újítod meg. Ez egész más."
A korábbi kölcsön, az mire kellett? A mostani a régi adósság megújításához, ez világos. Azon kívül, ha van egy adósságod és azt állandóan megújítod, akkor a kamatokat folyamatosan elbukod. Akkor is, ha egy magasabban kamatozó adósságot egy kedvezőbbre cserélsz le. Az adósság folyamatosan rombolja az eredményedet.
A részvénytársaságból származó részesedésed nem ilyen. Vettél egy részt egy üzletből, mert a befektetőnek nem volt annyi pénze, amivel a vállalkozását finanszírozza. Az állam nem üzlet. Megpróbál úgy videlkedni, de nem az.

"Az államnak a gazdaság teljesítményéből van jövedelme adó formában."
Az adó nem az állam jövedelme. Az államnak nincsen jövedelme. Az államnak fizetési kötelezettségei vannak, az adókat ezen kötelezettségek teljesítése fedezésére szedi be. Ha nem elég, akkor kölcsön kér, és ezt a kölcsönt fizeti vissza a később befolyó adókból.

"Alapvetően igazad van, de pont a 2008-as válság mutatta meg, hogy hogyan tud veszteségbe fordulni egy akár 15 éves befektetés is."
Nem fordult veszteségbe a befektetés, amennyiben nem realizáltad a veszteséget. (Nem adtál túl a részvényeken, mert megijedtél, hogy most milyen keveset érnek.) Ha ehelyett vásároltál a szokott módon, akkor sokkal több papírhoz jutottál kedvező áron, mert olcsó volt minden. Mára ezeknek szépen felment az ára, mert az élet nem állt meg.

"Arról nem is beszélve, hogy 20-30 évesen még tudsz 10-15 éves távlatokban gondolkodni a befektetéseidet illetően, de 60-70 évesen már nem biztos."
Igaz. Ilyenkor az ember szépen átcsoportosítja a befektetéseket alacsony kockázatú, likvid eszközökbe. Nem két perc alatt. Néhány év alatt, hogy el ne kúrja, amit türelmes és pontos gazdálkodással összehozott.

wowerman 2014.06.05. 23:32:53

olvasva a kommenteket, azt hiszem holnap megveszem a repjegyem svédországba.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.06. 18:49:40

@s:

"Ilyenkor az ember szépen átcsoportosítja a befektetéseket alacsony kockázatú, likvid eszközökbe."

Magyarul részvényből állampapírba. :)

"Nem fordult veszteségbe a befektetés, amennyiben nem realizáltad a veszteséget. (Nem adtál túl a részvényeken, mert megijedtél, hogy most milyen keveset érnek.)"

2007-ben egy OTP részvény árfolyama 10ezer forint fölött volt. Ma 3-5ezer között ingadozik. És eltelt 7 év..
Egyébként igazad van, hosszú távon általában nyerő a részvény az állampapírral szemben. De a kockázata is magasabb. Mert ha éppen nem bírod kivárni valami miatt, hogy a mélyponton lévő árfolyam újra visszaemelkedjen, akkor megszívtad. Ez már tőzsdepszichológia, spekuláció, és kockázatvállalás. A kockázat épp az benne, hogy a befektetésed értéke szélsőségesen ingadozik. Miközben a rövid állampapír befektetések értéke szépen fokozatosan, de lassan növekszik, a kamattartalommal párhuzamosan.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.06. 18:51:17

@s:

"Az adó nem az állam jövedelme."

Definíciós kérdés. A lényeg akkor is ugyanaz. NAgyobb GDP-ből az államnak nagyobb a potenciális adóbevétele. A saját példádon kicsiben: 1 millió forint tartozás egész mást jelent, ha havi 2millió a jövedelmed, és megint más, ha segélyen tengődsz..

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.06. 18:52:02

@s:

"A korábbi kölcsön, az mire kellett?"

Hát ez az!

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.06. 18:53:36

@s:

"Az adósság folyamatosan rombolja az eredményedet.
A részvénytársaságból származó részesedésed nem ilyen. Vettél egy részt egy üzletből, mert a befektetőnek nem volt annyi pénze, amivel a vállalkozását finanszírozza."

Természetesen az adósság nem ugyanaz, mint a megtakarítás. Az egyik rombolja az eredményedet, a másik javítja. :)

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.06.06. 18:54:08

@wowerman:

"olvasva a kommenteket, azt hiszem holnap megveszem a repjegyem svédországba."

És mit fogsz ott csinálni?

Arthur Bloch 2014.06.07. 08:24:00

Nem kell elmenni!-Érdemes maradni,ha másért nem, a sok-sok kommentért....-A kedvenc egy olyan egyéniség, mint néhai őse:- aki a Deák Párt után "Szabadelvű" lett,-alapított egy "Nemzsidók" szövetséget.A Tiszaeszlári per után pedig,Antiszemita Pártot is alapított.- Még párbajozni is képes volt a zsidókkal...-Huszárosan fajmagyar volt. Az utódban is kitart ez a szemlélet, ordenáré szavakkal osztja az észt,- hol innen, hol Izraelből..Mikor fog idehaza is nyíltan kiállni?!
süti beállítások módosítása