A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A Trump-hisztéria margójára

2016.11.24. 12:57 Jobb és közép

Donald Trump, az USA újonnan megválasztott elnöke még nem is lépett hivatalba, mégis hatalmas a hisztéria az ellentáborban. Pedig, aki azt állítja, hogy tudja, milyen elnök lesz belőle, az aligha tudja, mit beszél. Legnagyobb valószínűséggel még maga Trump sem tudja. De máris akkora a hisztéria, mintha egy új, ezúttal amerikai Hitlert választottak volna meg. Hogy történhetett ez? És egyáltalán mi is történt valójában? Az történt, hogy ez a jelölt több, mint tízszer annyi helyre ment el személyesen kampányolni, mint az ellenfele. Az történt, hogy mindegyik alkalommal lehetett tőle kérdezni is, megadott időkeretben. Az történt, hogy az ellenfele, Hillary Clinton tizedannyi helyre sem ment el. Ez üzenet értékű: "úgyis nyerek, nem érdekeltek ti engem". Az amerikai választók számára ez nem volt elég jó ajánlat.

Az történt, hogy a fekete munkanélküliek jó része is Trumpra szavazott, meg a spanyol ajkú munkanélküliek jó része is. (Mármint azok, akik nem illegális bevándorlók, hanem az USA állampolgárai, ergo van szavazati joguk.) Vagy legalábbis nem mentek el szavazni másra sem. Miért? Baromi egyszerű. Mert gyakorlatiasak. Belátták, hogy nem az kell nekik, hogy a Fehér Ház lakója szavakban nagyon szeresse őket és kiálljon az ő vélt érdekeik mellett szónokolni. Pofázásból nem lesz kenyér. Hanem az kell nekik, hogy aki a Fehér Házban az ország dolgát intézi, az olyan gazdaságpolitikát csináljon, amelyből nekik is leesik valami. Konkrétan munka és munkabér, mert az nincsen. Aztán az már kit érdekel, hogy ugyanez az ember egyébként valószínűleg nem arról álmodozik, hogy egy fekete pasihoz adja hozzá a lányát? Megmondta világosan, arról se álmodozott, hogy zsidóhoz adja a lányát. Pláne nem arról, hogy a férj kedvéért a Trump leány is betérjen a zsidó vallásba. De Trump ezt is elfogadta. Ha a leánynak ez kell, legyen. Ha ez azzal jár, hogy péntek estétől, a szombat bejövetelétől kezdve egy teljes napon át nem veszi fel a telefont senkinek, akkor azzal jár. Na, ez az, ami az amerikaiaknak tetszik. Valaki, akinek lehet, hogy nem PC a véleménye, de elfogadja a mások döntéseit, amelyet azok a saját életükről, saját hatáskörükben meghoznak. Nem pedig kioktat mindenkit és belepofázik mindenbe, amihez semmi köze, ahogy azt a Clintonnét istenítő önjelölt zsenik és társadalomfarigcsálók teszik.

Amerika is, meg a világ is megszenvedte alaposan ezt a liberálisnak hazudott doktrínát. Mivel járt ez? Pl. azzal, hogy ha valaki a saját kis autószerelő cégétől kirúgott egy fekete munkást, akkor elmondták mindenféle rasszista gazembernek és befeketítették a megrendelői előtt is. Őt meg se kérdezték, hogy mit hoz fel védelmére. Mert akkor elmondta volna, hogy nem a bőrszíne miatt rúgta ki a dolgozót, hanem mert bedrogozva jelent meg a munkahelyén, és kis híján összeroppantott a hidraulikus emelővel egy olyan autót, amelyikben egyébként még benne volt egy szerelő. Vagy más, hasonlóan alapos okból. Arról majd esetleg ügyvédi felszólításra, hetek múlva leközölnek egy kétsoros hírt, amelyet senki sem fog elolvasni. Viszont az illető egzisztenciája addigra már romokban lesz, a becsületéről nem is beszélve. A sok agresszív SJW simán tönkretesz egy életet, egy céget, bármit. Tekintet nélkül arra, hogy ha a céget tönkreteszik, akkor ott mindenki el fogja veszíteni a munkáját... Mit tanult ebből a többi KKV vezetője? Azt, hogy inkább fehéret kell felvenni, mert ha az kanászodik el, és ki kell rúgni, nincsen balhé. Ha meg feketét rúgnak ki, akkor már másnap ott kempel a bejárat előtt három tucat idióta SJW hisztigép, kimegy az MSNBC meg a CNN. Harmadnapra a felhergelt csőcselék szétveri a tulaj autóját is, a boltot meg becsukhatja, mert senki sem fog vele szóba állni. Na, mi lett az eredménye a feketék melletti idióta és kontraproduktív kiállásnak? Az, hogy a cégeknél csökkent a fekete dolgozók felvételére való hajlandóság. Kimondani persze nem mondta senki.

Aztán jött a 2008-2009-es subprime válság. Honnét is indult? Onnét, hogy az amerikai bankok nem adtak hitelt olyan pofáknak, akiknél a hitelbírálat negatív lett. Mondjuk, mert munkanélküli segélyből nem is lehet visszafizetni egy hatszobás ház árát, pláne nem akkor, ha önerő nélkül veszi meg a delikvens. Netán azért, mert egy pár hete alapított, megrendelés-állomány és megfelelő üzleti terv nélküli céget nem lehet több tízezer dollárral meghitelezni. Mivel az ilyen elutasított hitelkérelmek egy szép nagy részét feketék adták be, a bankok is le lettek rasszistázva. Lásd, mint fent. Ráadásul a Clinton éra fontos céljainak egyike volt, hogy mindenkinek legyen saját otthona. Így aztán inkább adtak hitelt a hitelképteleneknek is. Nehogy a bank jó híre lássa kárát a médiahisztinek, vagy magukra haragítsák a kormánypártot. Később a csődöt elkerülendő újracímkézték és újracsomagolták ezeket a behajthatatlan hiteleket és befektetésként eladták a világ tőkepiacain. Úgyhogy végigsöpört a credit crunch az egész világon. Mindezt miért? Mert nem akadt egy tökös amerikai törvényalkotás, amelyik elkente volna a száját az ilyen önjelölt világmegváltóknak, akik nem értenek a hitelbírálathoz semmit, viszont rasszistákolni fejhangon, azt tudnak. Eredmény? Visszaesett a hitelezési hajlandóság, úgyhogy most már azok sem kapnak hitelt, akik amúgy nagy valószínűséggel vissza tudnák fizetni. Bőrszínre való tekintet nélkül. Úgyhogy jöhetett a quantitative easing a FED részéről, mint ultima ratio a piacélénkítésre és a hitelezés beindítására. Agyrém. Az egészet el lehetett volna kerülni. Csak hagyni kellett volna, hogy végezzék a bankok a saját munkájukat a piacon kialakult szakmai standardok szerint, beleértve a hitelbírálati módszertant is.

És ezt a barom ideológiai diktatúrát, ezt a szellemi kényszerzubbonyt siratják egyesek? Tőlem... De kutya legyek, ha értem!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

25 komment

Címkék: abszurd polkorrektség USA Donald Trump

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr1011995194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 13:01:06

"ezt a liberálisnak hazudott doktrínát"

Tévedsz. Nem liberálisnak hazudott, hanem ténylegesen liberális.

timargabor · http://kard.blog.hu 2016.11.24. 13:10:27

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: a liberális szerintem csak annyi, hogy nem akar megölni másokat csak azért, mert máshogy gondolkodnak.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 13:16:35

@timargabor:

Nem, annak amit leírsz a neve nem "liberális", hanem "erőszakellenes".

Gery87 2016.11.24. 15:17:00

Hát, ebben van valami...mondjuk a PC és az SJW-izmus következmények nélkül is jól láthatóan egy ökörség.
Bukjon is meg.

Tündér 23 (törölt) 2016.11.24. 15:29:37

De rühellem a piszit, oszd csak őket.

Tündér 23 (törölt) 2016.11.24. 15:30:15

Megoszthatom?

dr kotász (törölt) 2016.11.24. 18:06:33

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Bizonyos szemszögből nézve te is liberális gondolkodású emmber vagy, ugyanis amennyiben annyira konzervatv lennél, amennyire valójában nem vagy, illetve aminek beállítod magad nem használnád a netet vélemény nyilvánításra, nem nyomnál propaganda anyagot. Ehhez a tevékenységhez kell egyfajta rugalmasság, a tudományról és a társadalomról alkotott szabad felfogású vélemény. Nem hiszem, hogy az a felfogás, hogy a cél szentesti az eszközt megfelelő érv lenne. Az életmód amit az újkapitalizmus kikényszerít, nem lehet más csak a liberális felfogás követése, esetleg elszenvedése.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 18:47:42

@dr kotász:

Egy rohadó rendben, marxista társadalomban nőttem fel, majd liberalizmusban éltem, ma is liberalizmusban éltem.

Magam is liberális voltam életem 2 szakaszában is. S bár most antiliberális vagyok, természetesen nem tudok elvonatkoztatni a környezettől, azaz nyilván vannak bennem ma is liberális vonások.

A szabad felfogás nem idéz elő azonban liberalizmust, sőt ellenkezőleg: a mai rothadó, agonizáló liberalizmus kifejezetten szabadságellenes.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2016.11.24. 20:23:41

Nem sír az egész világ csak a ballibek által uralt média.

Ez az USA-ban 90%.

Ugyanis szeretik ha az általuk óhajtott emberek és pártok nyernek.

E célt szolgálja a több ezer média, és a Soros Gyuri-hoz hasonlatos végrehajtók alapítványai, megbízhatónak titulált képviselői, kampánypénzeik.

Ha valamely ország nem idomul az előre eltervezett ballib tervhez, akkor ott beindul a hiszti, lejáratás, média fika, diktatúrázás minden.

Úgy Magyrországon, mint a Lengyeleknél, vagy most Amerikában.

WLaci 2016.11.24. 20:36:00

Király, végre egy normális cikk Trumpról!

borzimorzi 2016.11.24. 21:27:26

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: A liberális szó jelentéséről nem sok fogalmad van, ahogy elnézlek.
Üdv:
b

Gery87 2016.11.25. 01:11:26

@borzimorzi:

lehetne sokféleképp hívni a mai liberalizmust, pl genderizmus, liberálfasizmus, SJW-izmus, feminnácik, ballibek, PC....de a liberót is mindenki éti...tökmindegy mit jelentett 200 éve eredetileg....ma jobban hasonlít a marxizmushoz...az "újbeszél" meg "új ember" szintű ökörségeivel...

winston w/o weight 2016.11.25. 01:31:38

Azèrt a feketèk körèben nem nagyon haladta meg a tiz százalékot a Trumpra szavazók szàma, ennyit kijavìtanèk. Őt sokkal inkàbb a lecsúszàstól fenyegetett fehér középosztàly hozta be.

A subprime hitelezést meg ne húzzuk az öreg Clinton nyakába, az nagyrészt a fiatalabb Bush alatt szállt el és vezetett a bankválsághoz, és sokkal inkàbb volt a bankok érdeke vagy nagy businesse, mint a kölcsönfelvevőkè.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 05:50:49

@borzimorzi:

A liberális eszméről több fogalmam van, mint a magukat liberálisnak nevezők 99 %-ának...

A legtöbb mai liberálistól csak pár jelszót, de még inkább hamis állítást fogsz hallani, de nem fogjáék tudni megmondnai, mi a liberalizmus.

borzimorzi 2016.11.25. 14:11:07

@Gery87: Lehet ragozni, de egy biztos: nem nevezhetünk liberálisnak olyasvalamit, ami durván belebarmol a piacba. Pl. kitűzi kormányzati célul azt, hogy minden amerikainak legyen saját otthona, és aki piaci szereplő (pl. bank) ebbe nem megy bele, arra a törvényhozás és a kormánypárti média útján durva nyomást gyakorol. Nem tekinthetünk liberálisnak olyan gyakorlatot, amelyik eleve rasszistának tekint minden olyasmit, ami egy kisebbséginek bármi okból nem tetszik. Pl. azt, hogy neki is csak egyenlő jogai vannak, nem pedig többletjogai, privilégiumai. Stb.

Üdv:
b

Tyreo 2016.11.26. 12:26:38

Érdekes figura lesz ez a Trump az tuti. Engem legjobban pepill a környezetvédelemhez való hozzáállása aggaszt.

Gery87 2016.11.26. 16:58:52

@borzimorzi:

Ha az ilyen eszme magát liberálisnak nevezi, akkor a gyakorlatban EZ lesz a liberalizmus...minek tagadni a valóságot?

Van e másfajta liberalizmus a világban? nincs.

A nácizmust és egyéb jobboldali autoriter rendszereket is gyakran hívunk "fasizmusnak" függetlenül attól hogy eredetileg csak egy olasz rendszer hívta magát annak, de sok más nacionalista rendszer is követte, másolta.
A hasonlóságok azzá tették.

A liberalizmus alapja az egyén, amely érdekei miatt szemben áll a közösséggel, és szervezett formáival pl az állammal....azt koloncnak, csökevénynek, szükséges rossznak tartja.
Mindebből az következik amit most tapasztalunk, idáig fajult...önző piti, ideiglenes érdek csoportok küzdelme a többségi társadalom és normái ellen.
Ez a liberalizmus végkifejlete, ahogy a nacionalizmusé a fasizmus volt...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2016.11.27. 20:12:39

Szerintem sem eszik olyan forrón a kását. Kampány meg kormányzás két külön dolog.

A meglepő sikerhez egy nem túl régen felfedezett "picológiai" jelenség is segíthette Trump-ot.

24.hu/tudomany/2016/11/27/a-tudomany-trump-sikere-mogott/

borzimorzi 2016.12.01. 09:54:32

@Gery87: Épp ez a baj, hogy azok, akik egy eszmét a magukénak éreznek, és komoly eredményeket is tesznek le az asztalra annak jegyében, rendszerint hagyják, hogy kicsavarják a kezükből azt, és egészen más baromságokra ragasszák címkéül. Klasszikusan ilyen volt, amikor pl. az olasz egységet létrehozók, akik a nemzeti eszme (nacionalizmus) jegyében jártak el, megöregedvén nem tudták megakadályozni, hogy végül a fasiszták kaparintsák meg ezt a címkét, és azzá a szörnnyé torzítsák, amelyet ők hoztak létre. Szegény liberalizmus is így járt. A Frankfurti iskola kultúrmarxistái megkaparintották, és nem volt kegyelem a liberalizmusnak. Az esélyek egyenlőségét kitekerték és elhitették a leglustábbakkal is, hogy őnekik a társadalom teljesítményének eredményéből, a jövedelemből jár minden egyenlően, tekintet nélkül arra, hogy a jövedelem megtermelésében nem vettek részt. Ennek jegyében elhitették, hogy minden családnak jár a saját tulajdonú lakás, tekintet nélkül arra, hogy sok család nem tudja előteremteni a rávalót, vagy eleve olyan munkát végeznek a szülők, amely nem helyhez kötött. Ha egy helyen már építettek elég hidat, metrót, akármit, akkor költözni kell. A munkaerő mobilitása létszükséglet bizonyos iparágakban. De láthattuk itthon Borsodban is, hogy mekkora kolonc a saját tulajdonú ingatlan, amiko már nincsen helyben munka. A szabad versenyből az oligarchák szabad trösztalkotása és kartellezése lett, erőteljes lobbitámogatással. A politikusok szabad versengéséből az lett, hogy akinek a zsebében nincsenek dollármilliárdok kampányra, az esélytelen, akármilyen jó jelölt is lenne. Mindezen, a liberalizmus eredeti eszméjével szöges ellentétben álló baromságot képesek voltak a liberalizmus felirat alatt forgalmazni. Mert nem volt senki, aki az eredeti liberálisok jogutódjaként rácsapott volna az enyves kezükre.

Üdv:
b

borzimorzi 2016.12.01. 10:34:05

@rdos: Bocsi, csak azért röhögök ilyen parttalanul, mert ez a recept Orbán leváltására is, meg az elaggott EU-s fejesek letételére is.

Üdv:
b

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2016.12.01. 18:08:07

@borzimorzi: Igen, szerintem is ez van, ami ma - most jó a fityisznek, az holnap nem százas hogy az. :-( Az egy másik történet, hogy gondosan ügyelnek arra, hogy ne legyen új erő. Aztán az orrunk előtt alakult egy új.

Pl. Hosszú Katinka. Két úszása között félvállról lemondatta nyárfástomit. :-( És ha akarná sokkal többet elérhetne. De persze Ő csak úszni akar, de ez most mellékszál. :-)

borzimorzi 2016.12.15. 17:37:56

@rdos: Bár a politikában látnék már egy ilyen jelenséget!
süti beállítások módosítása