A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Csak a Fidesz

2014.04.16. 06:47 outisz

Hajrá Magyarország!

 

Sikerült! Megcsináltuk! Megtartottuk! Megvan a kétharmad! Az ország többsége - mármint a szavazóképes állampolgárok kétharmadának kevesebb mint a fele - velünk van! Kicsit piszkítja a képet, hogy 500 000 Fidesz-szavazó eltűnt, cserébe viszont az új választási rendszer bebetonozta a rendszert (tudom hogy a régi rendszerben is győztünk volna, de nem ennyire…)

 

Jól van ez így. Igaz magyar ember csak örülhet a második kétharmadnak.

 

...legalábbis ebben a helyzetben. Úgy látszik a demokratikus ellenzék (ide sorolom az összes, nem szélsőséges pártot) megszűnt az országban. Nem most, most csak kiderült végre. Megszűnt már az évekkel ezelőtt. Ebben persze nagy szerepe van Fidesz központosító hajlamának, hogy a kétharmad tudatában a parlamentből gyakorlatilag gittegyletet csinált - az ellenzék pedig képtelen volt új hadszíntereket, témákat nyitni. Persze, el voltak foglalva azzal, hogy a 2010-es bukta után saját, és a mellettük ülők sebeiket nyalogatták - több-kevesebb sikerrel.

 

Most persze megint ostorozhatnám a fideszt azért, hogy tudatosan a politika részévé tette azokat az eszközöket, amivel saját korán túlmutatóan is roncsolta a magyarok demokráciatudatát (média, eu-ellenesség, anti-kapitalizmus, államosítás, alkotmány eltörlése CÖF, párbeszéd, mutyik stb) - de nem teszem. Rá kellett jönnöm, felesleges a fidesz orra alá dörgölni a múltat, Orbán sosem fog a homlokára csapni: “basszus, tényleg… “. Ez csak demokratikus pártoknál működhetne… a fidesz pontosan tudja mit csinál. És tudta már 2010-ben is… Most már mindenki tudja, és azt is tudjuk, hogy meg fogják csinálni. Beszántják Kishantost? Senkinek a szemöldöke nem rándul - az agrártárca vezetőjének kellene verni az asztalt, nem néhány önkéntesnek meg ellenzéki vezetőnek… Nem veri, vagy legalábbis nem munkaidőben; vagy veri, csak nem az asztalt, azt viszont munkaidőben.

 

 

Mégis azt mondom, a legjobb dolog ami történhetett - pusztán a realitásokkal számítva - hogy a fidesz megtartotta a kétharmadot. Gondoljunk csak bele: a rendszer velejéig romlott, de még nem annyira, hogy a közemberek azt a saját bőrükön tapasztalják. Egy-egy Simon ügy most még elég arra, hogy a gonosz politikusokra éhező tévéközönséget kielégítse. Most még dúl a rezsiharc, dúl a szabadságharc, dúl a forradalom. Kell még néhány év, mire a gazdasági lemaradásunk már szembetűnő lesz - az állami média ellenében is. És itt nem az USA-ra, meg a nyugatra gondolok, hanem mondjuk Szlovákiára, Lengyelországra, horribile dictu Romániára. (Merthogy Románia a mi nemezisünk. Történelemben, fociban, trianonban, erdélyben, szegénységben, mindenben.) Csak akkor fog megindulni a nép, mert kétségeink efelől ne legyenek: a demokráciaféltés sosem fog tömegeket az utcára vezényelni - sem itt, sem máshol a világon. Félreértés ne essék, nem az ország pusztulására várok, és nem is osztom azt a csalódott véleményt miszerint “jólvan, hadd tegye csak tönkre az országot a fityesz, legalább megtudja a sok marha…” . Ennyire nem súlyos a helyzet. Orbánék nem hülyék, tudják, hogy valami koloncot most már a népnek is dobni kell, és a rezsicsökkentés blöffje nem tarthat örökké. Itt most 1-2 százalékos gazdasági növekedés fog következni, állami beruházásokkal, munkahely teremtés további államosításokkal, közmunkaprogram unatkozó közmunkásokkal, látványos belvárosi építkezések, eltitkolt kistelepülési problémák, stb. Azért örülök a kétharmadnak, mert 4 év múlva - remélem - már látszani fog, hogy mindez a stabil demokratikus alapok és külföldi tőke nélkül a régióban egyre haloványabb teljesítményre lesz elég. És akkor már nem lehet másra mutogatni, elmúltnyócévezni. Illetve lehet, de az már róluk fog szólni.

 

Csakhogy a fidesz leváltásához kellene még valami, mondjuk egy másik párt, amire érdemes szavazni. Csodálatos volt látni a kormányváltók féléves küszködését, és most ne menjünk bele abba, hogy ki hol hibázott, megtették már ezt nálam okosabbak (és hülyébbek) is. De hogyan tovább?

 

A demokratikus koalíció - gyak. Gyurcsányék - igazi hardcore kis csapat. Néhány éve azt írtam, nem értem Gyurcsány miért nem hagy fel az egésszel, és nem nyit egy lángosost. Fenntartom a kérdést, még meg is pályázhatna valami EU-s támogatást. Abban, hogy a dk bevétele az összefogásba csak rontott a helyzeten szinte biztos vagyok. Lehet ugyan arra hivatkozni, hogy a fidesz karaktergyilkossága, meg ilyenek, de valljuk be, Gyurcsányt magától is utálja a baloldali szavazók túlnyomó többsége. És ez már nem lárifári. Mindazonáltal kár lenne kihagyni a buliból, egyetlen értelme a dk-nak, hogy ha az mszp szembefordul a korábbi önmagával, a régi rend hívei (politikusok, de a szavazók is) már csak Gyurcsányhoz menekülhetnek.

 

Ó, az mszp. A baloldal. Mármint a Baloldal. Közhely, mivel 4 éve erről beszél mindenki, hogy a baloldalnak meg kell újulnia. Mesterházy vitathatatlan érdeme, hogy a krétakori (vagy kádárkori) dinoszauruszok nagyrészét eldugta a nyílvánosság elől, cserébe viszont berakta a saját embereit. Mint az okos lány meséje. Jöttem is meg nem is, hoztam is meg nem is. Nyertem is meg nem is, de inkább nem is. Azt mondja, nem értettük meg a társadalom elvárásait… Dehogynem, csak a társadalom elvárása 2010-ben az volt, hogy gyújtsátok magatokra a pártházat. Ezt pontosan meg is értettétek szerintem… És ezután jött a “jó, gyújtsuk magunkra, de csak egy kicsit, meg ne sérüljünk, oké?” Nem oké, ez most kiderült, tessék csak magatokra gyújtani a pártházat rendesen. Mesterházyról ezt nehezen tudom elképzelni. Hogy csak év végén lesz tisztújítás nekem már gyanús. Jön a kicsit önkritikázunk, kicsit megbánjuk, kicsit megújulunk. Végülis az mszp nem nullázta le magát, valószínűleg még mindig többszázezres szavazóbázisa van, A legújabb mszp-s fordulat - rendpárti mszp - valami iszonyatos baklövésnek indul, jelezve, hogy Mesterházy ha lehet mégsem gyújtaná magára a pártházat. Cserébe viszont ad valamit a választóinak: felveszi a harcot a szélsőségesekkel. De basszátok meg, nem abban kell legyőzni a fasisztákat, hogy ki a nagyobb fasiszta! Mi jöhet még? Vasszekfűs Gárda? Vörösingesek? Ja nem, az a Pál utcai fiúkban volt, bocs. Mi lenne, ha a vezetőség inkább egyszerűen szétverné az mszp-t? Teljes tisztújítás, megyei szinten is, belső klikkek felülvizsgálata, a múlt bevállalása, és újrakezdeni a párt felépítését vidéken is, szemben a jobbikkal, nem versenyezve velük. Na mondjuk ehhez dolgozni is kellene, és nem elég szépen megkötni a piros nyakkendőt. Nem beszélve arról, hogy a begyöpösödött réteg, - aki 2008 óta mint becsületében jogtalanul sértett fél tűnik fel mindenhol - simán átvándorolna gyurcsányékhoz. Másfelől a felemás reformokat megunó, katarzisra hajlamosak meg simán átugranának bajnaiékhoz. Ez is süllyed, az is süllyed, nem mindegy?

 

Együtt 2014, akarom mondani Külön 2018. Újabb sikertörténet egy bal és jobb oldalon felülemelkedő baloldali kezdeményezésről. Sokan már akkor szidták, mikor az egyesületi szintről beléptek a politikába. Bár a választási törvények cudar megváltoztatása miatt más lehetőségük nem volt, szerintem ez még ésszerű döntés volt. A kezdeti sikereken szerintem még látszott a választók igénye valami újra, aztán jött a posványszagú valóság. Nyílván benne volt ebben a fidesz, akarom mondani a cöf mókás kis propagandája, de ugyanennyire felelős maga bajnai is. Először is minek politizál az ilyen, másodsorban miért áll össze azzal a baloldallal, amely nem gyújtotta magára a pártházat. Na persze, utólag könnyű okosnak lenni, és - bár jogosan - szidni az új választási rendszert, fel kellett volna ismerni, hogy szélesebb (mármint egy utca szélességénél szélesebb) támogatói kör nélkül nem lehet alkudozni az mszpvel, tudjátok a Baloldallal. Bajnainak egy dologban igaza van, nem ül be a parlamentbe. Mégis minek? Hogy még négy évig statisztáljanak, hangszórózzanak, molinózzanak, léggömböket eregessenek? Az ilyen finom performanszokra az átlag magyar választó nem reagál, tudjátok, demokráciatudat…

 

Hogy mi lesz bajnaiék sorsa nem tudom. Nagyban függ attól, mit lép az mszp. Ha marad a “próbálgatjuk megértegetni a társadalom igényeit” duma, sokan átpártolhatnak, amivel 2018-ban akár az 5% is meglehet! Ennél többre már csak akkor számíthatnak, ha az utcán politizáló Bajnai otthon hagyja a nyugtatóit.

 

A kedvencem Fodor. Fogta magát, és beült a parlamentbe, mondván, újra van liberális értékrend a parlamentben. Nem mondom, az ország jelen állapotában a liberalizmus akár még hasznos is lehet. Na persze ehhez el kellene hitetni az emberekkel, hogy ez itt nem az szdsz, és hogy a fent említett pártokhoz semmi, de semmi közük (többes számot használjak?) nincs. Nem lesz könnyű dolga, szerintem Fodor egy hatalmas táblával fog beülni a parlamentbe mindennap, amin ez fog állni: “Nem SzDSz”. A cöf meg majd hoz egy molinót: “Fodor=SzDSz”

 

Ja igen, itt van még az lmp. Újráztak, megint van 4 évük, hogy eldöntsék, akkor most szélsőbalos, vagy szélsőjobbos centralisták. Nem mondom hogy lehetetlen az, miszerint 2018-ra jelentős erőt fognak képviselni, bár ehhez nyílván össze kell hogy omoljon valamelyik nagyobbacska párt mellettük. Az a vicces az lmp-ben, hogy gyakorlatilag akárhonnan kaphatnak szavazókat, mondjuk ez nem jelenti azt hogy fognak is.

 

Amúgy meg egyáltalán nem értem, miért keresi a szavazóit a baloldal. Emberek, baloldali kormányunk van! Méghozzá nem is akármennyire balos. Keleti nyitás, államosítás, rezsicsökkentés, paternalizmus minden szinten… Mégis min csodálkoznak ennyit? A fidesz szépen belenőtt a kádári balos rendbe, megspékelve a populizmussal - ez maradt a jobboldaliságból. Épp ezért felmerült bennem az a sanda gyanú, hogy ha 2018-ban a “hagyományos” baloldal nem tudja leváltani a fideszt, akkor 2022-ben egy jobboldali párt fog itt fát vágni.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

138 komment · 3 trackback

Címkék: magyar demokrácia Fidesz outisz abszurd?

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr616042676

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az Orbán kormány mennyire is volt komcsi? 2014.04.16. 12:54:45

Avagy akinek a háza ég, az kiabál tűzet. Mert egy időben ment ám  a hajdani , mára már többszörös átalakulással megszűnt egykori Fidesz, ma FMPSZ részéről "a komcsik az ördögök " agitációs propaganda. A valóság mindig a legmulatságosabb. Egy választ...

Trackback: MSZP sírvers 2014.04.16. 12:51:37

Mit írnál az MSZP, azaz a volt MSZMP sírkövére?A Magyar Szocialista Pártnak is szüksége lehet erre, hiszen az SZDSZ, MIÉP, MDF, FKGP és sok más egykor kormányerőt is képviselő párt sírja felett ma már csak a verebek csiripelnek. Illetve pottyintanak is...

Trackback: Fidesz sírvers 2014.04.16. 12:51:14

Mit írnál az FMPSZ, azaz a volt Fidesz sírkövére? (Fidesz--> FMPP--> FMPSZ.) Mert az F. Magyar Polgári Szövetségnek is szüksége lehet erre. Hiszen az SZDSZ, MIÉP, MDF, FKGP és sok más egykor kormányerőt is képviselő párt sírja felett ma már csak ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.16. 07:46:31

Akárhogy is nézzük, jelenleg a Fidesznek nem volt alternatívája. A ballib visszatérés iszonyú károkat okozott volna. A magyar szavazó bölcs volt: a kisebbik rosszat választotta.

toportyánzsóti 2014.04.16. 07:53:32

Illegitim törvénytelenségek sorozatával véghezvitt választás volt,a többi csak duma.

toportyánzsóti 2014.04.16. 07:56:08

@maxval a gondolkodó birca: Iszonyú károk már megvannak csak az LSD-s birkatáptól nem látod,10500 milliárdocskát tapsolt el 4 év alatt a hazaáruló narancsalakulat.

gono 2014.04.16. 09:19:30

mi ez a sz@ar?

mert úgy emlékszem, hogy voltak itt értékelhető írások is régebben.

outisz 2014.04.16. 09:48:39

eddig mindenkivel - nagyjából - egyetértek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.16. 10:34:51

"Amúgy meg egyáltalán nem értem, miért keresi a szavazóit a baloldal. Emberek, baloldali kormányunk van! Méghozzá nem is akármennyire balos."
Ezt a fideszeseken kívül mindenki tudja.

Kivlov 2014.04.16. 10:46:43

@toportyánzsóti:
az szavazók 75%-a nem akarta a maszopot újra. a többi csak duma...

Blogger Géza 2014.04.16. 10:56:55

@Lord_Valdez: Na, akkor mi a fenének akarná leváltani a baloldal? Ugyanazt csinálnák, csak kevésbé népszerű emberekkel? Ez nem volt a választóknak elég vonzó...

(Természetesen a Fidesz nem klasszikus baloldali politikát folytat, hanem olyan centrista politikát, amely egyesíti klasszikus jobboldali és baloldali vonásokat is.)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.16. 11:06:23

@Blogger Géza:
Azért, mert ők akarják csinálni.
Igen, nagyjából ugyanazt csinálnák, csak messze nem olyan jó marketinggel.

Természetesen, a Fidesz klasszikusan baloldali politikát folytat, populista elemekkel.
Nem is nagyon lehet más, mert a választók kb. 85%-a balos.

szavazo26 2014.04.16. 11:06:46

Az írás nagy részével egyet tudok érteni, a mai pártok mind baloldaliak (beleértve a fideszt is..) és nincsen jobboldali párt a palettán. Amit nem értek hogy (amiről itt a blogon is szó volt) miért nem indult egy jobboldali konzervatív nézeteket valló párt sem? Mert tényleg nem jó a jelenlegi ajánlási rendszer, de egy valamire nagyon alkalmas egy új párt elindítására. Nem nagy kihívás összeszedni a listaállításhoz szükséges ajánlást, és ha az megvan akkor az állami támogatást értelmesen felhasználva el lehetett volna juttatni jobboldali konzervatív gondolatokat a választókhoz. Valószínűleg nem értek volna el 5%-ot, de mondjuk egy 1-2% körülre biztos jók lettek volna amivel már jár állami dotáció el lehet kezdeni szervezetet építeni, és elindulva az EP meg az önkormányzati választásokon egyre több választó tudatába lehetne eljutni. Egy ilyen párt elindítására 2014 nagy lehetőség volt ami sajnos kihasználatlan maradt...

alfacharlybravo 2014.04.16. 11:16:15

@toportyánzsóti: Úgy érted a liberós haverok elöl? Bakker!!!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.16. 11:22:33

@szavazo26:
Nem akarom reklámozni, de egy indul. Persze, annyi esélye, mint Hitlernek a béke Nobel-díjra, de indul.

Fekete Mamba 2014.04.16. 11:22:43

@maxval a gondolkodó birca: most jó eséllyel gyorsuló gazdasági leszakadás következik, ill. annak társadalmi következményei, jó előképet ad mondjuk Argentína, ill. kis túlzással Zimbabwe. Nem genyózásból kérdezem, hogy ehhez képest milyen pótlólagos "iszonyú károkat" okozott volna a langyoskás Meseházy és csapata?

alfacharlybravo 2014.04.16. 11:23:17

@Blogger Géza: A baloldal nem baloldal olyanok mint Buzgó Mócsing aki valójában az Igazi Trebics. Az MSZP egy zsákmány szerző maffia szervezet és nem párt. A liberóknak csak hozta a tömeget de rohadtul lenézik őket mert totál taplók Gyurcsány is ezt magyarázta nekik az Öszödi beszédben. Hol itt a baloldaliság? A Fidesz egy keresztény szociális nemzeti párt hogy ez most jobb vagy bal ez lényegtelen.

kigyurt álat 2014.04.16. 11:25:44

Hülyeség, a Fidesz nem baloldali, hanem néppárti.
Aki ezt e kettőt összetéveszti, az nem látja a fától az erdőt. Ezért is tagjai az Eu. Néppártnak.

Lássuk például ezt az eu. parlamenttől:
index.hu/gazdasag/bankesbiztositas/2014/04/16/vegre_nem_mi_fizetjuk_ha_becsodol_egy_bank/

Ez is néppárti intézkedés, szó sincs róla, hogy baloldali lenne. Az a lényege, hogy a tőkétől megvont egy nagyon kis hatalmat azért, hogy a kockázatot a kockázatmentes kamatért ne a nép 99%-a vállalja, hanem a tőke.

Mellesleg aki összetéveszti a baloldalit a néppártival, az általában összetéveszti a liberalizmust a nagytőke "kommunista diktatúrájával" is. Mert a magánszemélyek 99%-ának gyakorlatilag tökmindegy, hogy egy kommunista állam vagy egy nagyvállalat hierarchiájába tagozódik be alattvalóként. Az utóbbi, ha nincs korlátozva, akkor spontán módon a liberalizmus szélsőséges irányába sodródik (csak a tőke érdeke számít), és az egyéni szabadság mindkét esetben korlátozott.
Hogy fokozzam a párhuzamot, a pártállami rendszer egy hűséges hivatalnoka és egy multinacionális nagyvállalat karrierista alkalmazottjának viselkedése, attitűdje, motivációi, napi tevékenysége között gyakorlatilag semmi gyakorlati nincs.

Ezeknek az ellentéte a néppártiság, ami a szabadság kiterjesztése az egyén szintjére.

alfacharlybravo 2014.04.16. 11:26:10

@Fekete Mamba: Akkor leszakadást amit a kormányváltók okoztak volna a Fidesz képtelen elérni ahhoz már tehetség kellenne ami nekik nincs.

kigyurt álat 2014.04.16. 11:27:15

* ...között gyakorlatilag semmi különbség nincs.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.16. 11:31:50

@Fekete Mamba:

A gazdaság kormányfüggetlen. Az esés 2000 óta megy, minden kormány alatt.

Birkesz 2014.04.16. 11:32:46

@maxval a gondolkodó birca: Lóf*szt, a magyar szavazó nem bölcs, hanem magasról szarik a dolgokra és a vezetésre. Ha úgy lenne, ahogy állítod, akkor nem lett volna ennyire alacsony a részvétel.
Az viszont igaz, hogy ha nem a Fidesz nyer, akkor már lángokban állna a fél ország.

Blogger Géza 2014.04.16. 11:33:18

@Lord_Valdez: Klasszikusan baloldali lenne a történelmi egyházak támogatása, a munkáltatóbarátibb Munka törvénykönyve, a rokkantnyugdíjjal kapcsolatos szigorítások, a csökkentett vállalati és személyi jövedelemadó, a rövidebb ideig járó munkanélküli segély, az egykulcsos adó? Aligha.

szavazo26 2014.04.16. 11:38:48

@Lord_Valdez: Reklámozhatsz nyugodtan :) de ha most indul nem értem miért nem egy fél évvel előbb kezdték el, mert ez a választás kiválóan alkalmas lett volna arra hogy a választók megismerhessék a programját, meg magát a pártot, és elkezdjenek róla beszélni. Nem hiszem hogy a semmiből csakúgy el lehet érni 5 %-ot, erre kiváló példa az lmp akiknek nagyon jót tett a 2009-es EP választás, ahol elértek 2%-ot, az emberek megismerték őket elkezdtek beszélni róluk.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.04.16. 11:41:35

@Blogger Géza: Nem, ezek természetesen nem.

Ami viszont a stratégiát illeti, a Fidesz (szemben az 1998-2002 közötti kormányzati ciklusával) sokkal erősebben eltartott- (ezen belül is súllyal nyugdíjas-) párti, semmint hogy az aktívak pártja lenne.

Persze meg lehet érteni: 2002-ben paraszthajszállal de ezen bukott el, pedig mai szemmel visszanézve, és látva ami az utóbbi 12 évben folytatólagosan történt, nem volt rossz az akkor kormányzásuk, sőt! Csak hát már akkor is kevesebb volt az aktív mint az eltartott. Érthető, hogy ebbe miért nem akartak még egyszer belemenni. Viszont az aktívakkal szemben az inaktívak (valamilyen szinten modern társadalmakban természetes) preferálásának *mértéke* fog elhelyezni egy pártot a gazdasági jobb-bal skálán.

István Tamasi 2014.04.16. 11:42:42

A Simon ügy egy huszadrangú dolog, de nagyon jellemző a fitymnasz hatalomra: Nem sajnálom és nem védelmezem Simont, de az igazságból mára már annyi kiderült, hogy: Simonnak soha nem volt bissau-guineai útlevele, nem járt a Magnetbankban és nem volt ott számlája, még mindig nincs bizonyíték arra, hogy az ausztriai számláján lévő százmilliók illegális forrásból származnak - viszont a felsoroltakra hivatkozva tartják előzetesben és vezetgetik bilincsben.

Blogger Géza 2014.04.16. 11:42:49

@maxval a gondolkodó birca: Ez nem igaz, 2000-2001-ben még elég magas növekedésünk volt, az eurózóna átlagánál is gyorsabban nőttünk. Ez kb 2005-ig így is maradt (Bár 2002 után már csak eladósodásból) Az eurózóna növekedésétől két időszakban volt markáns lemaradásunk: 2006-2007 illetve 2009. És már kb másfél éve, 2002 vége óta ismét látványosabban gyorsabban növünk, mint az eurózóna:

(ábra 3. oldalon balra lent)

www.mfb.hu/sites/default/files/mfb_periszkop_2014_aprilis.pdf

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.16. 11:43:40

@Blogger Géza:
"történelmi egyházak támogatása,"
irreleváns, a baloldaliság szempontjából

"a munkáltatóbarátibb Munka törvénykönyve, "
ez az egy nem

"a rokkantnyugdíjjal kapcsolatos szigorítások, a csökkentett vállalati és személyi jövedelemadó, a rövidebb ideig járó munkanélküli segély, az egykulcsos adó?"
Az összes többi viszont csak populista húzások voltak.
Az egykulcsos adó pl. csak azért került bele, mert egyébként 17% lett volna 10 millió forintig, viszont akkor az emberek Bajnaihoz kötötték volna. Egyszerűen csak felül akarta licitálni.
A rokik és a munkanélküliekre pedig haragudott a szavazótábor.
A társasági adónak marginális jelentősége van, de ott is csak a politikai kommunikáció miatt történt.

2014.04.16. 11:46:06

@Blogger Géza: Ezekből is látszik, hogy a fidesz csak populista párt, valódi jövőkép nélkül. Mindenből vesz egy kicsit, hogy minél több embert maga mögött és alatt tudhasson. Mindig csak a pillanatnyi hatalmáért küzd, arra fordul, ahol népszerűbb intézkedést tud hozni. A tipikus gerinctelen taknyok pártja. Nincsenek eszméi, céljai, ami mellett hosszabb távon kiállna. És éppen ezért nem ad tartást, gerincet a híveinek, akik cserélődnek, ahogy megismerik a párt valódi arcát.
A 90-es években ki gondolta, hogy a fidesz a nyugdíjasok pártja lesz?

István Tamasi 2014.04.16. 11:49:40

@maxval a gondolkodó birca:
Igaz, hogy a gazdasági esés másfél évtizede tart /mióta a Bokros csomag gazdaságra gyakorolt hatása eliminálódott/, de egyáltalán nem igaz, hogy a gazdaság kormányfüggetlen. Tesék csak megnézni a most végetért 4 éves ciklust: a világválságnak vége, de nálunk ezen időszak alatt is folytatódott a lecsúszás. Valamint tessék majd megnézni a most kezdődő ciklus végén mi lesz: az utóbbi 1-2 negyedévre kimutatott 1-2%-os növekedés nem lesz tartható hiszen a beruháztási rátát a mutyiqrmány eszméletlen mélységekbe süllyesztette viszont sorra veszi fel a hiteleket, bocsátja ki az állampapírokat 3-5%-os kamattal és a kettő közötti különbség csak és kizárólag eladósodással vagy életszínvonal csökkentéssel/ megszorítások/ áthidalható.

Szelid sunmalac 2014.04.16. 11:50:02

Nos kedves blogger, ha azt hiszed, hogy a birkamenetesek majd negy ev multan mar jol felismerik, hogy megiscsak atbasztak oket, akkor neked fogalmad sincs az emberek lelkuleterol. Elarulom most, hogy ne erjen nagy csalodas. NEM FOGJAK sem fel, sem pedig beismerni. A beismereshez, hogy tevedtek, gerinc kell. Az meg ezeknek hianyzik (ezt mar joparszor bizonyitottak). Tehat valtozas erdemben nem varhato.

Fulek 2014.04.16. 11:50:50

@toportyánzsóti: pl? Ja az nincs. eltapsolt? épülő utak, megújult országszerte rengeteg idegenforgalmi látványosság, növekvő gazdaság, 8,5 ipari növekedés, 2,7 GDP növekedés, 0,1 % infláció, több mint 4 millió ember dolgozik... önkormányzati adósságok leírása.... és még sok más minden, elmentek ti a levesbe

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.16. 11:51:45

@Blogger Géza:
Már 2001-ben is eladósodásból nőttünk. Akkor indult a nagy lakáshitelezési boom.

@kigyurt álat:
Ez a baloldaliság... A néppárti és a baloldali, között annyi a különbség, mint a buzi és a meleg között. Az egyik jobban hangzik.

Barbaarb 2014.04.16. 11:52:12

"Azért örülök a kétharmadnak, mert 4 év múlva - remélem - már látszani fog, hogy mindez a stabil demokratikus alapok és külföldi tőke nélkül a régióban egyre haloványabb teljesítményre lesz elég."

Ez így elég rosszul hangzik. Úgy tűnik, hogy te tényleg az ország halovány teljesítményének drukkolsz.

Egyébként meg persze, hogy baloldali kormányunk van (bár ehhez közvetlenül nem tartozik a keleti nyitás, meg államosítás), amíg maga a nép ennyire baloldali, ennyire a baloldali elemekre fogékony, addig baloldali kormányunk lesz (bár én úgy veszem észre, hogy azért terjed a jobboldali szemlélet, de mivel ez korfüggő, messze még mire átbillenünk).
A Fidesz nemzeti kérdésekben határozottabban kiállt a magyarság mellett, mint a balliberálisok, ezért tartják magukat jobboldalinak, pedig ez sem meghatározója a jobboldaliságnak, inkább csak korábban jellemzője volt.

Fulek 2014.04.16. 11:53:10

@István Tamasi: Tényleg? Akkor kinek az útlevelét mutogatták? Tamás bátyáét? Szánalmasok vagytok!

Ez is szánalmas:index.hu/belfold/2014/04/16/nem_ad_tobb_eloleget_a_sertodott_pm-s_polgarmester/

Blogger Géza 2014.04.16. 11:56:55

@timargabor: Az SZJA csökkentése pont az aktívaknak kedvez, és a nyugdíjasoknak nem. Nem kaptak semmiféle extra cukorkát, mint az MSZP-féle 19 ezer Ft. Igaz, büntetve sem lettek. (Inflációkövető nyugdíjemelés.) A rezsicsökkentés meg mindkét csoportnak egyformán kedvező.

Blogger Géza 2014.04.16. 12:00:27

@Szelid sunmalac: Már miben tévedtek a "birkamenetesek"? Nekem inkább úgy tűnik, a Simon Gábor vezette éhségmenetesek tévedtek...

cink.hu/igy-nelkulozott-simon-gabor-az-ehsegmenetben-1516555741

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.16. 12:01:56

@Fulek:
?

@Blogger Géza:
Tévedsz, infláció feletti volt a nyugdíjemelés, megint.
A rezsicsökkentésnél balosabb dolgot, pedig el se tudok képzelni.

Szelid sunmalac 2014.04.16. 12:03:17

@Blogger Géza: Mar megint nem gondolkodsz es pont belem akarsz kotni! Gezu! Te ennel jobban ismersz engem! Simon Gabor bunozo, csukjak le. De ETTOL meg nem lesznek okosabbak a birkak. Ezerszer elmondtam, ezeregyedszer is elmondom. Az egyik bunei nem oldazzak fel a masikat az o bunei alol.

Husz_János_Puszita 2014.04.16. 12:05:14

Nahát, ha a választók el akarták volna kergetni a Fideszt, akkor felemelik a seggüket és elkergetik. Felesleges ezt ragozni szerintem.

Fidesz most megeszi szépen, amit főzött. 2014.-ben még lesz növekedés a gazdaság önkorrekciója és a külső környezet javulása - és még számos, a kormányzati teljesítménytől független tényező- miatt, aztán 2015.-ben mint a fejsze nyél nélkül.

Ha ez kell, hát ez kell. Saját magától senkit nem lehet megmenteni.

Blogger Géza 2014.04.16. 12:06:40

@timargabor: Tehát mivel a Fidesz alatt csökkent az adóék, ebből azt a következtetést vontad le, hogy a Fidesz baloldali? (Vagy baloldalibb mint az MSZP?) Gratulálok...

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.04.16. 12:09:58

@Blogger Géza: azt nem mondta itt senki, hogy baloldalibb mint az MSZP. Azt viszont igen, hogy egy csomó országhoz képest baloldalibbak vagyunk (mármint Magyarország), és a skála bal felének a széle felé tanyázunk.

Husz_János_Puszita 2014.04.16. 12:13:39

@kigyurt álat:

" a pártállami rendszer egy hűséges hivatalnoka és egy multinacionális nagyvállalat karrierista alkalmazottjának viselkedése, attitűdje, motivációi, napi tevékenysége között gyakorlatilag semmi gyakorlati nincs."

De van. Teljesítménynek hívják.

Blogger Géza 2014.04.16. 12:13:48

@István Tamasi: :D Egy ártatlan meghurcolt ember... :D

Ha az a pénz nem illegális, akkor - gondolom - legális, Ha igen, akkor

1) honnan van?
2) miért nem adózta le?
3) miért nem tüntette fel a vagyonnyilatkozatában?
4) miért nem tisztázta magát rögtön a legális forrás megadásával?
5) miért kellett neki erről Mesterházyval egyeztetni?

Blogger Géza 2014.04.16. 12:17:35

@timargabor: Az ország, na, az igen. S mivel a népet nem lehet leváltani, ehhez alkalmazkodni kell. A jobboldali pártok éppen ezért nagyon sokszínűek (még Európán belül is.) Portugália pl. annyira balos, hogy ott a szociáldemokrata párt a jobboldal. :)

Az MDF képtelen volt ezt megemészteni, el is tűnt a süllyesztőben, a Fidesz ebben is sokkal sikeresebb.

csak egy néző 2014.04.16. 12:17:56

"Hajrá Magyarország!
Sikerült! Megcsináltuk! Megtartottuk! Megvan a kétharmad!"
Hát hiába ez a "rezsicsökkentés" nagyon ki lett talákva. Ezt még a jobbik sem tudta überelni.
Finkelnstein és Birnbaum urak ezt zseniálisan kitalálták.

Blogger Géza 2014.04.16. 12:18:48

@Husz_János_Puszita: "A jelenség természetesen nem új, Magyarország hasonló helyen szokott szerepelni – sőt, a helyzet valamennyit javult is, mert 2000-ben még Magyarország is majdnem a mostani belga szinten állt 54,7 százalékkal. Az előző évhez képest is van egy szerény, 0,49 százalékpontos csökkenés (miközben az OECD-országok nagy részében inkább az adóék növekedése volt jellemző)."

Szóval a dolog kezd kiegyenlítődni.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.04.16. 12:22:16

@Blogger Géza: ahogy mondod. Az ország Kádáron szocializálódott. A Fidesz először megpróbálta "átnevelni" a nyugati kapitalizmusra, belebukott. Most inkább ő is felveszi a Kádár-stílust.

Blogger Géza 2014.04.16. 12:24:22

@Lord_Valdez: Tudod, az semmit nem ér, amikor egy láthatóan bukásra álló párt adótörvényeket hoz arra az időszaka, amikor már tudottan nem ő lesz hatalmon. :) Az MSZP hatalmon volt 2002 és 2010 között, ha akartak volna, csinálhattak volna egykulcsos adót, családi adókedvezményt stb., de nem csináltak. A többi csak üres duma.

Blogger Géza 2014.04.16. 12:30:41

@Husz_János_Puszita: 2015-re szintén elég magas magyar növekedést vár nagyjából mindenki. (Magasabbat, mint az elmúlt 7 évben)

Pl.

www.hirado.hu/2014/04/01/kopint-tarki-22-szazalekos-novekedes-az-iden-es-jovore-is/?source=hirkereso

Ezt az a Kopint mondja, amelyik 2013-ra pl. 0 körüli növekedést jósolt, miközben 1,2% lett, tehát túlzott optimizmussal nem szokták vádolni...

csak egy néző 2014.04.16. 12:31:22

"Április 11-én a központi költségvetés bruttó adóssága az előzetes adatok alapján 24 487,4 milliárd forintot tett ki, ami 2488,8 milliárd forintos növekedést jelent a 2013. év végi adóssághoz, és így az előzetes számítások alapján a GDP 82,9 %-át tette ki – közölte az ÁKK."

Blogger Géza 2014.04.16. 12:36:57

@Barbaarb: Szerencsére ez csak ostoba propaganda, amelynek nem sok köze van valósághoz. Magyarországnak 2010 óta mind a külker mérlege, mind a tőkemérlege, mind pedig a fizetési mérlege tartósan, nagy és ráadásul növekvő mértékben pozitív.

"A folyó fizetési mérleg tavalyi többlete 2,941 milliárd euróra nőtt, több mint 3 és félszer annyi volt, mint a 2012-es 826 millió euró. A folyó mérleg és a tőkemérleg együttes többlete - a külfölddel szembeni finanszírozási képesség - 6,332 milliárd euróra nőtt az előző évi 3,4 milliárdról - jelentette előzetes adatok alapján hétfőn a Magyar Nemzeti Bank."

www.vg.hu/penzugy/mnb-nott-a-fizetesi-merleg-tobblete-2013-ban-424623

dr kíváncsivagyok 2014.04.16. 12:39:38

@toportyánzsóti:
"Illegitim törvénytelenségek sorozatával véghezvitt választás volt,a többi csak duma. "

Egyetértek,..hallgatni kellett volna Kolláth professzorra és bojkottálni a választást , mert eleve esély sem volt a baloldalnak !

Szavazókorok határának egyoldalú megváltoztatása...
A határon túliak egyenlotlen esélyei a részvételben...
A média totális egyoldalúsága...
A viták mellozése...
A kompenzáció kérdése...
Stb...
Stb...

dr kíváncsivagyok 2014.04.16. 12:42:04

Ha 2018 - ra Románia megeloz bennunket ,...elzavarjátok a csuti ártányt ???

bigmax 2014.04.16. 12:43:22

Fideszes majmok !Orbán gazdinak miért nem vesztek már egy kémiai Nobel-díjat?Amihez csak hozzáér az vagy eltűnik vagy szarrá alakul.Ezt a teljesítményt jutalmazni kell!LOL
Kezdjétek a gyűjtést ,mert nem olcsó a Nobel!

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2014.04.16. 12:48:58

@timargabor: melléklet a poszthoz, ami kell benne van, az elvakult híveknek meg úgy is mindegy, Géjza ebben verhetetlen...
Ma itt nyomul, tegnap az államosított szabadkötelező könyvmutyinál ontotta a zokosságokat.:

Nem tudott döntést hozni az Alkotmánybíróság a takarékokról
Pedig egész kedden erről tárgyaltak.

www.origo.hu/gazdasag/20140416-aprilis-15-i-ulesen-elhalasztotta-a-takarekszovetkezetekrol-a-dontest-az-ab.html?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sec-1&utm_campaign=sec

-------------------------------------

Tökéletes interjú Orbán Viktor édesapjával

A Bors elkapta egy beszélgetésre Balogh Lászlót, azt a Fidesz-aktivistát, aki Orbán Viktornak nevezte el a gyerekét a miniszterelnök után és akinek a házassága ráment a Békemenetre. Ja igen, és akinek „bugyi” a beceneve, de nem mondja meg miért.

cink.hu/tokeletes-interju-orban-viktor-edesapjaval-1563706871

Husz_János_Puszita 2014.04.16. 12:53:16

@Blogger Géza:

Ez a gazdaság önkorrekciója.

Export, ami gyakorlatilag a gépjárműgyártást jelenti és építőipar, ami gyakorlatilag csak állami beruházás. Jövőre nem lesz új Mercedes gyár, az államnak nincs pénze, csak amit adóban beszed, úniós pénz vagy hitel. Utóbbi kettő összege nem nő jövőre. Találós kérdés: szerinted mi következik, csak nem adóemelés?

Már rég benne vagyunk a spirálban, nincs visszaút. Mesterségesen nem lehet fenntartani a növekedést még évekig.

István Tamasi 2014.04.16. 13:05:47

@Fulek:
1. Nem vagyok sem PM-es, sem DK-s sem MSZP-s.
2. Mit mutogattak? A nyomozóhatóságnak először bizonyítania kellene, hogy amit mutogattak az valóban S.G útleve és nem egy hamisítvány.

István Tamasi 2014.04.16. 13:10:17

@Blogger Géza:
A nyomozóhatóságnak kellene bizonyítani, hogy illegális eredetű a pénz. Az adózás msik kérdés: lehet akár más országban adózott pénz is.
Az, hogy nem tüntettte fel a vagyonnyilatkozatában valóban törvénysértő, de ugyanilyen törvénysértő Rogántonyó hazudozása is /3x módosított/a vagyonbevallásáról. Tehát Rogán ellen is ugyanolyan szankciókat kell alkalmazni, mint Simon ellen!
Ki előtt kelléett volna tisuztáznia magát? a hazudozós MN nyomtatvány /nem valódi sajtó/ előtt?

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2014.04.16. 13:12:13

és akkor hányok:

Orbán: Szerencsések a fiatalok, hogy ilyen országban élhetnek

"Parragh László, az Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke köszöntötte "a miniszterelnök urat és a résztvevőket", majd még egyszer külön tisztelettel köszöntötte Orbán Viktort. Megjegyezte, hogy a hét szakmai fesztiváljukból eddig kettőn vett részt miniszterelnök, mindkétszer Orbán Viktor, és ha jól emlékszik a választás eredményeire, akkor még később is látni fogják."

www.origo.hu/tudomany/20140416-uj-elkepzeles-arrol-miert-noveli-az-elettartamot-az-ehezes.html?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sec-2&utm_campaign=sec

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.16. 13:13:16

Ezekért mondom én (IS) már évek óta, hogy a hagyományos (értsd. történelmi) bal és jobboldali fogalmaknak nincs már mára "értelme". Nem azt jelenti, mint régebben akár 10-15 évvel ezelőtt jelentette.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.04.16. 13:25:24

Úgy látszik mostanában ez az ökörség szolgál fájadlomcsillapítókánt, hogy a Fidesz veszített x százezer szavazatot. Talán azzal is számolni kellene hogy eleve kisebb volt a részvétel 2010-hez képest, ráadásul akkor óriási elégedetlenség volt a szoci vezetéssel szemben.
Egyébként a mostani kampányban nem az Összefosás szlogenje volt, hogy aki otthon marad az Orbánra szavaz? Na tetszik látni ez történt. Aki otthon maradt az is a folytatást támogatta!

toportyánzsóti 2014.04.16. 13:32:17

@Fulek: Annyiszor felmondtad a narancshazugságokat,hogy benyaltad narancsvakegere a jóistennek,ez az igazán szánalmas

Blogger Géza 2014.04.16. 13:32:35

@Lord_Valdez: Kicsit tanulmányozd akkor az Európai Néppártot, és próbáld nekik megmagyarázni, hogy akkor ők biztos baloldaliak. Ennyi erővel akkor mindenki baloldali.

toportyánzsóti 2014.04.16. 13:35:50

@Kivlov: Aki otthon maradt minden oldalnak a pofájára szart.Mocskos hazaáruló aki nem ment el moszkovityenka élő istenre szavazni...

Kivlov 2014.04.16. 13:37:11

@toportyánzsóti:
"Aki otthon marad, Orbánra szavaz..." Ismerős??? :D

Blogger Géza 2014.04.16. 13:37:22

@István Tamasi: Azért ha nem látod több eltitkolt bankszámla (több százmillió Ft tisztázatlan eredetű pénzzel), és egy házastárssal közösen birtokolt, bevallott ingatlan körüli pontatlanság (bővítést nem aktualizálta, a házassági jog szerinti tulajdoni arányt írta be) közötti különbséget, az durva lenne... A választók pár nappal később véleményt nyilvánítottak az ügyről, s Rogánt nagy többséggel megválasztották.

toportyánzsóti 2014.04.16. 13:40:49

@Blogger Géza: Néppárti jelzőt népellenségek használják,kihasználva a normális emberek bizalmát.

Kowalski76 2014.04.16. 13:41:05

"Kell még néhány év, mire a gazdasági lemaradásunk már szembetűnő lesz - az állami média ellenében is. És itt nem az USA-ra, meg a nyugatra gondolok, hanem mondjuk Szlovákiára, Lengyelországra, horribile dictu Romániára."

Pontositsunk. szlovakia es lenyelo mar lehagyott minket, mindket orszagban magasabb a netto atlagkereset es regota sokkal jobbak a novekedesi kilatasok. A cikkben emlitett leszakadas tehat mar megtortent. Koszonhetoen a gyurcsany kormanynak, ami meg a penzugyi valsag elott lenullazta a gazdasagi novekedest, a gorogokhoz hasonloan hamisitotta a koltsegvetesi adatokat jelentett brusszelnek es kozvetlen allamcsod kozelebi helyzetbe juttatta az orszagot amit csak egy imf hitellel lehetett elkerulni. Tobbek kozott ezert is gyujtottak rajuk a tuntetok a teveszekhazat es ezert zavartak el a valsztok ketharmaddal. Nem veletlen hogy orban most retorikajaban is a novekedes beinditasa utani, regiohoz valo ujboli felzarkozasrol beszel. Az orszag lemaradasa nem az orban kormany sara. Ezek tenyek, a tobbin lehet vitatkozni.

toportyánzsóti 2014.04.16. 13:44:03

@Kivlov: Meseházi nem autentika,kérdezz meg olyan embereket aki otthonmaradt,miért tette,nem érzékelte a pannon csiga száguldását valszeg.

Kivlov 2014.04.16. 13:46:39

@toportyánzsóti:
libás is ezt dobta, meg a vörös vezérkar nagyja. úgyhogy ennyi. "oszt jónapot"

bigmax 2014.04.16. 13:48:08

Az orbán flufferek megint elözönlötték a blogot.Anyátok nem tanította meg nektek ,hogy teli szájjal ne dumáljatok? LOL

bigmax 2014.04.16. 13:50:04

@Kivlov: orbán fluffere vagy?Teli szájjal ne dumálj ,mert az fájni fog a gazdádnak!LOL

István Tamasi 2014.04.16. 13:52:16

@Blogger Géza:
Valóban nem látok elvi különbséget az eltitkolt külföldi számla és az eltitkolt hazai ingatlanvagyon között. Valamint nem látok elvi különbséget a számlán lévő pénz eltitkolt eredete és az ingatlanvagyon megvásárlására fordított pénz eltitkolt eredete között sem.

Kivlov 2014.04.16. 13:54:18

@bigmax:
fáj az igazság? LOL :D

Szelid sunmalac 2014.04.16. 13:54:33

@Kivlov: A szavazok 75%-a nem akarta a Fideszt. A tobbi csak duma. Valahogy megis ketharmaduk van. Nem fura?

István Tamasi 2014.04.16. 13:55:25

@Blogger Géza:
Rogán sorozatos vagyonbevallás-módosítása nem volt más mint egy hazugságsorozat. A fideszbirkák más, hasonlóan homályos módon meggazdagodott fideszest is megválasztottak ami viszont normális demokráciákban nem igazolja a homályos eredetű vagyonokat.

toportyánzsóti 2014.04.16. 13:57:39

@Kivlov: Ballerfóbiád lehet ami megakadályoz a szövegértésben.

Kivlov 2014.04.16. 14:00:34

@Szelid sunmalac:
szavazók? miről beszélsz? 44%-ot kapott. aki nem ment el, az lényegtelen. Én sem hőbörgök, hogy sz*r volt a pogácsa a várkert avatásán, ha ott sem voltak. tetszettek volna több szavaztot gyűjteni...

Kivlov 2014.04.16. 14:01:42

@toportyánzsóti:
szerintem inkább nektek vityenka fóbiátok vagy 10 éve. ezért nem haladtok sehová...

bigmax 2014.04.16. 14:03:23

@Kivlov: nekem nem!A te hivatásod....legyen a te gondod!LOL

toportyánzsóti 2014.04.16. 14:06:21

@Kivlov: Neked mindenki baller aki nem putinka prosztatáját nyalja vityenka ánuszán át,szánalom.

Kivlov 2014.04.16. 14:06:35

@bigmax:
nekem meg 8. 8 év. "oszt jónapot" :D

Szelid sunmalac 2014.04.16. 14:07:07

@Kivlov: Lenyegtelen? Mi az, hogy barmelyik magyar allampolgar lenyegtelen? Hogy van pofad ilyet mondani?
Aki nem ment el szavazni, az is velemenyt nyilvanitott.

Kivlov 2014.04.16. 14:09:19

@Szelid sunmalac:
ja, nyilvánított. csak a kutyát nem érdekli, hogy kire hányan nem szavaztak. egy a lényeges: kire hányan szavztak, erről szól a szavazás. :D

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2014.04.16. 14:09:29

melléklet és részlet:

Nagyban tart az április 6-i választási eredmények okainak elemzése. Nyilván mindenki elgondolkodik azon, jól tette-e, hogy szavazott / nem szavazott, arra szavazott, akire. Még hosszú időt vesz igénybe, amíg megszületnek a következtetések, leszűrődnek a tanulságok.

Én most azokat a következményeket próbálom számba venni, amelyek már most is láthatók. Állítólag több tízezer becsomagolt bőrönd várta a választási eredményeket. E bőröndök gazdái most felhívják a megfelelő telefonszámokat, elküldik az e-maileket, majd előbb-utóbb megveszik a csak egy útra szóló repülőjegyeket.

>>>Búcsúzom hát a fiatal és középkorú magyarok kreatív, vállalkozó szellemű, bátor csoportjától, az ő tehetségük nem hazánkat fogja gazdagítani egy ideig.
<<<<

Utánpótlásuk a Hoffmann-féle oktatási rendszerből nem várható.!!!!!!!!!!

kapitalizmus.hvg.hu/2014/04/14/valasztas-utani-bucsuk/

Kivlov 2014.04.16. 14:09:58

@toportyánzsóti:
zsótika. sz*r világ jön rád, ha újra kinyit az opni...

István Tamasi 2014.04.16. 14:10:15

@Kivlov:
Valamint a választásra jogosultak 75%-a nem akarta volna a fitymaszt sem. Viszont a választási törvény olyan amilyen.

Kivlov 2014.04.16. 14:13:21

@István Tamasi:
az eddigi rendszerben is min. 60% mandátuma lett volna a fityisznek. az egyéni helyek 90%-át elvitték. miről beszélünk? be kéne már fejezni a hibát másban keressük logikát és újraszervezni a balkos csürhét, nem pedig itt hisztizni ugyanazokkal a mondvacsinált lózungokkal nap mint nap. de nekem aztán teljesen mind1. csak ha ezt csináljátok 4 évig, akkor még 18ban is óriásit fogtok pofára esni. :D

bigmax 2014.04.16. 14:14:39

@Kivlov: az időtartam relatív fogalom....de neked ez se mondhat semmit.A te időd nem az én időm!LOL

Kivlov 2014.04.16. 14:16:17

@bigmax:
ja. a lóf*sz is relatív. a lónak biztos jó, de annak akinek a szájában van, nem hinném.

bigmax 2014.04.16. 14:20:11

@Kivlov: a hasonlatod is mutatja ,hogy nem tudsz elszakadni melódtól.Te egy munkamániás fluffer vagy?LOL

Szelid sunmalac 2014.04.16. 14:21:15

@Kivlov: Neked hiaba is fogom magyarazni. De egy orszag miniszterelnoke az egy ORSZAG miniszterelnoke, mert minden egyes kibaszott allampolgar erdekeit kepviselnie kell. Azoket is, akik ra szavaztak, meg akik nem, meg akik nem mentke el szavazni. Ettol orszag egy orszag.

Kivlov 2014.04.16. 14:22:57

@bigmax:
a hasonlattal a te szádra céloztam. :D

Kivlov 2014.04.16. 14:25:21

@Szelid sunmalac:
egy logikátlah f*sság a szöveged akkor is. eddig nem volt problémátok azzal, hogy csak 60-70%-nyi szavazó ment el szavazni? és aki nem ment el, az se akarta a megválasztott pártot, így kvázi illegitim? ha??? marhaság.
a választáson az dönt, hogy kire mennyi szavazat érkezik. és nem az, hogy kire mennyi NEM érkezik. az se lényeg, hányan maradnak otthon. és a megválasztott minelnök mindenkit képvisel, ha tetszik a muksónak, ha nem. ennyi.

PAPÓ38 2014.04.16. 14:27:38

Kedves outisz, a balfácán, magát baloldalinak nevező, a valóságban dekadens burzsoázia saját maga ásta meg sírját. Ne kenjük a FIDESZ-re, akik csak profitáltak a balfácánok töketlenségéből.
Volt nyolc évük, eltolták, most rendezzék soraikat, újuljanak meg, nevezzék át magukat, távolítsák el a keléseiket (Gyurcsány, Bajnai, Fodor, Kuncze, Mesterházi, stb.) és kezdjék tiszta lappal.
Azt ne mondja senki, hogy a magyar nép nem befogadó az újra. Akkor az LMP nem jutott volna be ismételten a parlamentbe, pedig a balfácánok az elmúlt négy évben megtettek mindent az LMP lehetetlenné tétele ügyében.
Szerintem az LMP-re nagyobb szükség van és több teret kell nekik biztosítani mint az "Összefosás" társaságnak.

Szelid sunmalac 2014.04.16. 14:29:07

@Kivlov: Nem azt mondtam, hogy illegitim. A kedves parlament olyan torvenyeket hoz, amilyen neki tetszik. De talan nem kene lenyegtelennek tekinteni azt a "maradek" 75%-ot. Merthogy azok nagy resze tartja el a faszfejeidet, akikert ugy rajongsz. Ugyhogy pofad alapallasban, aztan gondolkojd el egy kicsit.

Kivlov 2014.04.16. 14:31:22

@Szelid sunmalac:
elmondom újra: el kell menni szavazni. utána lehet pampogni. a többség nem akart kormányváltást, bárhogy is csavarod a szót.

Szelid sunmalac 2014.04.16. 14:35:24

@Kivlov: Ujra elmondom. A tobbseg nem a Fideszre szavazott. A tobbseg ha a Fideszt akarta volna, elment volna es a Fideszre szavazott volna. Nem tette. Pofad lapos!

outisz 2014.04.16. 14:36:02

Tisztelt feleselő kommentelők!

Örömmel tapasztalom, hgy szerény írásom mentén mélyreható, a másik álláspontját megérteni vágyó eszmecsere fejlődött ki az internet kevésbé zizegős lapjain, ám lenne egy kérdésem: Ti nem dolgoztok? Baszki, munkaidő van, akkor meg hogy-hogy itt ültök és percenként reagáltok egymásra?

Blogger Géza 2014.04.16. 14:36:41

@Husz_János_Puszita: További adócsökkentés várható. Nyilván nem tudom megmondani, mi lesz pontosan a következő 4 évben, de én arra tippelek, hogy tovább csökken az SZJA (vagy más, magánszemély jövedelmét terhelő közteher), csökken a bankadó (esetleg feltételekkel) és csökken az áfa (talán nem az általános kulcs, de egyes termékeké biztosan). Egyre több ember dolgozik és fizet adót, egyre kevesebb munkanélküli, aki ellátást vár, nagyon meglódult a fogyasztás, ami emeli az áfa-bevételeket (a pénztárgép-hatás sem elhanyagolható), egyre nyereségesebbek a vállalkozások, és már 2013-ban is jóval 3% alatti volt a hiány (2,2%). Mindezek miatt egyre nagyobb a kormány mozgástere.

Kivlov 2014.04.16. 14:37:11

@Szelid sunmalac:
újra elmondom. a többség rájuk szavazott: egyéniben a helyek 90%-a, listán 44%.
a logikád szerint még nem volt Magyaroszágon olyan megválasztott kormány, akit a többség akart. (talán csak 2010ben.) vicc. szádat evésre...

Blogger Géza 2014.04.16. 14:40:43

@Szelid sunmalac: Sokan azért nem mentek el, mert eleve lefutott volt a meccs. Kiélezettebb helyzetben jobban mozgolódott volna a passzívabb jobbos tartalék is.

Blogger Géza 2014.04.16. 14:47:48

@István Tamasi: Eltitkolt eredet??? Rogán több mint nettó 100 millió Ft-ot kapott csak parlamenti juttatásként (+polgármesteri is volt ugye), ehhez képest nettó vagyona negatív (több a tartozása, mint a vagyona...)

kigyurt álat 2014.04.16. 14:48:50

@Lord_Valdez: nagyon kemény vagy, akkor az EP szocialista frakciója a kommunisták? Vagy a sajátos logikád szerint ők a jobboldaliak? Komolytalan vagy.

@Husz_János_Puszita: Ha elkötelezett voltál, a teljesítményedért akkor is megkaphattad a kiváló dolgozó kitüntetést, manapság pedig az éves értékelésed alapján a megfelelő awardot. A rendszer struktúrája pontosan ugyanaz.
Persze manapság nem holmi ideológiai alapon hozod a teljesítményt, hanem a tulajdonosok gyakorolnak rád nyomást a managementen keresztül a nyereségük érdekében, csak ennyi a különbség. Teljesítményed nem azért van, mert neked alapvetően érdekedben állna jobban működni egy tőke szempontjából szélsőségesen liberális, de az egyén számára diktatórikus nagyvállalati rendszerben, hanem mert fentről elvárják tőled a profitot. Cserébe pedig dobnak neked egy-két kockacukrot.

Blogger Géza 2014.04.16. 14:56:54

@Kowalski76: Persze mindig lehet találni kedvezőbb adatot, de nézzük csak meg, hogyan alakult a tavalyi gazdasági növekedés pár környékbeli posztszocialista országban, amelyekről a kritikusok ilyenkor hajlamosak elfeledkezni:

Csehország: -1,2%

ec.europa.eu/economy_finance/eu/countries/czech_republic_en.htm

Horvátország: -0,6%

ec.europa.eu/economy_finance/eu/countries/croatia_en.htm

Szlovénia: -1,6%

ec.europa.eu/economy_finance/eu/countries/slovenia_en.htm

Ehhez képest Magyarország ugye +1,1%. Ez még a (pozitív) bolgár és szlovák adatnál is jobb amúgy. Szóval akkor ki szakad le kitől?

István Tamasi 2014.04.16. 15:03:26

@Blogger Géza:
Átment viccelődésbe vagy csatlakozik Rogán hazudozásához? Egy nagyon rövid időszaktól eltekintve tonyóka soha nem végzett produktív, értékteremtő munkát, hanem politizálásból élt, él és gazdagodott meg belőle! SŐT! kiszámolták, hogy tonyóka legális jövedelme alig elegendő az ingatlanvagyona megszerzésére és akkor nem számolták hozzá, hogy neki, gyerekeinek és a kutyájának élni, rezsit fizetni, LV táskát, luxuskarórtá is kellett vásárolni valamiből!

Szelid sunmalac 2014.04.16. 15:03:51

@outisz: Kedves posztolo. De bizony dolgozom. De teged miert is zavar hogyan osztom be az idom? Amig a fonokom meg van elegedve, addig neki is, nekem is, neked is jo. Kulonben itt pangana uresen a posztod.
Egyebkent meg ez bizony olyan munkafajta, hogy a kommenteles kifejezetten hasznos, mert addig ulepedik es alakul a munkahoz szukseges info a fejemben.

István Tamasi 2014.04.16. 15:09:29

@Blogger Géza:
Az az 1,1% egyrészt az alacsony bázisnak, másrészt kreatív könyvelésnek köszönhető. Felhívom figyelmét, hogy ezzel, sőt még ennek dupláját elérő növekedéssel is súlyos megszorításoknak illetve még további eladósodásnak nézünk elébe. Ugyanis a putyin/Paks/hitel 4-5%-os kamataés a sorozatban felvett piaci hitelek, állampapír kibo
csátások kamata is legalább a duplája a mutyiqrmány által tervezgetett növekedésnek.
Sőt, amire a mutyiqrmány oly büszke, a 3%-os államháztartási hiány is csak trükkökkel jött ki. Mára már minden eddigi cúcsot megdöntve 24ezer milliárd illetve 83% fölött van a hiány!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.04.16. 15:46:02

@Reformista Pista:
Én a MoMára gondoltam.

@Blogger Géza:
De nem akartak. És a Fidesz se akart egykulcsos adót, csak nem akart rosszul kijönni belőle. Három választása volt: eltörölni, ez nyilván rossz. Megtartani, ez is rossz üzenet. Felüllicitálni, így lett az egykulcsos adó...

Az EPP egy gyűjtőpárt. Kétfajta tagja van: boldog és boldogtalan.
Az EEP saját bevallása szerint is a szociális piacgazdaság híve, esze ágában sincs áldozni a jóléti államból.

@kigyurt álat:
Nem csak egyfajta baloldal van.

Blogger Géza 2014.04.16. 16:17:47

@István Tamasi: Ez bőven alatta van a 2010 közepi 85% feletti értéknek. És persze év végén váratóan jóval alacsonyabb lesz, egy-egy év eleji nagyobb kibocsátás illetve az év első felében mindig magasabb hiány átmenetileg megdobja.

István Tamasi 2014.04.16. 16:32:38

@Blogger Géza:
Na perszte. Múlt év végén is úgy lett "alacsonyabb", hogy 2 állami cég a mérés napjára átvállalt egy jókora csomagot.
Egyébként pedig 2010 közepén már mutyiviki kormányzott és nem 85% adóssággal vette át a kormányzást, hanem jóval kisebbel, itthon össze vissza hadovált, de külföldön beimerte, hogy a kormányváltáskor pozitív irányú, javuló tendenciák voltak a magyar gazdaságbvan

toportyánzsóti 2014.04.16. 17:45:40

@Kivlov: Végigvitted a narancsérvelőfolyamatot,ennyit rólad.1-es,leülhetel.

toportyánzsóti 2014.04.16. 17:49:40

@István Tamasi: Svájci frank árfolyama tükrözi a pannon csiga ámokfutását,laza 20% feletti a bukta ahogy a 300Ft-os benzin is 400 Forintocska,pedig a 300 is rohadt sok volt!

Lovag Mihály 2014.04.16. 18:25:53

@toportyánzsóti: nyomi, írtál ma már hsz-t a rettegő emberekről, a több, mint 4M éhező gyermekről meg a többi fantazmagóriáról?

Blogger Géza 2014.04.16. 18:31:37

@István Tamasi: "kiszámolták" :D :D :D Még egyszer: Rogán vagyona negatív (több a hitele, mint a vagyona), ehhez nem hogy 100 milliós legális jövedelem, de 1 milliós is elég fedezet.

2014.04.16. 18:59:50

@Lovag Mihály: 4 millió gyerek nincs az országban,ne beszélj hülyeségeket.
4 millió csóringer van.
Még az is halál csóró, aki azt hiszi magáról ,hogy nem az.

centenárium 2014.04.16. 20:10:26

Nem 4 hanem 40 évre lesznek eltüntetve a nemzettelen
liberál-bolsevisták.

Az IMF talpnyalói
A bankok feltőkésítői.
Az energiacégek gazdagítói
A Trianon előtti ország elfeledői
A történelmi egyházak elhallgattatói
A brüsszeli judeokomcsik támogatói
Az ország külföldről csesztetői.
Az ország vagyonának kijátszói
TAKARODTOK mert olyan szabályozás jön rátok nézve
hogy csak ámultok.

2014.04.16. 20:16:37

@centenárium: És ki lesz a főszabályzó?

Lovag Mihály 2014.04.16. 20:26:43

@Diorella Queen: 2014.04.16. 18:59:50

nem én találtam ki ezeket hanem a demokratikus ellenzék vizionálta

program készítő 2014.04.16. 21:14:43

Orbán nem lopott jól tőlem,csak a rezsit vette ki a 2011-es növekedési pályázatomból.Hiába vannak bizonyítékaim ellene,média hiányában nem tudok mit csinálni.Beperelni meg nincs pénzem,pedig a tervem miatt törvényt sértett a fejlesztési minisztérium.
Akit érdekel nézze meg.

csak egy néző 2014.04.16. 23:13:42

@centenárium:
Ilyen egy igazi nem kicsit idióta hívő.
"Igen kampányolunk temlomban iskolában,ovodában,bölcsödében.
A játék csak narancsszín lehet.
Templomban csak narancs színű nyakkendőt kötünk. A munkahelyeken
a szánkat narancsos rúzzsal kenjük.
Kocsinkon nemzetiszínű kokárda.
A vörös szekfűt kiirtani a virágkertészetekben.
Viktor,Viktor,Viktor!!
Magyarország Veled!"

Remélem te igazi:
files.mommo.hu/pictures/000/487/487768_91d5817f8f_s.jpg
hogy már ilyened van az éjjeli szkrényeden:
valasztas2014.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2014/04/05/orban(1).png
és, ha a klotyóra kell menned, hogy letörőld a szart a nyalás után a szádról vagy a seggedről, akkor is kéznél legyen:
scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/426247_333574436687041_1609230811_n.jpg

wowerman 2014.04.16. 23:18:41

már megint ez, uncsi.... a magyar birka nép, és kész. a birkapásztort pedig Orbánnak hívják.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.04.16. 23:47:03

Gyurcsányozásból ki kellene nőni. Az egyetlen ember a balos bagázsból, aki tud tömeg előtt beszélni, szenvedélyesen szónokolni, valamint spontán érvelve vitázni.

.

Rendpárti mszp. Ez egy ilyen magyar faszság! Mint amikor az egyik tévé szennyet ad, a másik is azt teszi, holott adhatna a másik értéket is.

.

bunkobrendelmatyi.blog.hu/2014/04/08/46_vereseg

toportyánzsóti 2014.04.17. 07:55:12

@Lovag Mihály: Gondolod érdekel hogy nyomi vagy?

Kivlov 2014.04.17. 08:23:02

@toportyánzsóti:
zsóti, hólyagosra nyaltad a nyelved egy vörös s*gg partján... :D

Blogger Géza 2014.04.17. 08:37:12

@Husz_János_Puszita: Ezzel szemben:

a Capital Economics közgazdászai új, negyedéves térségi előrejelzésükben közölték, hogy az általuk használt növekedéskövető mérési modell - GDP-tracker - jelzése szerint Magyarországon, Csehországban és Lengyelországban akár 3,5 százalékra is gyorsulhatott az éves GDP-növekedés 2014 első három hónapjában.

a Bank of America-Merrill Lynch ... cég londoni elemzői az idei évre 2,6, 2015-ben 3,0 százalékos GDP-növekedést várnak a magyar gazdaságban

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/optimistan_latjak_a_terseget_londonbol.580129.html

explanatus 2014.04.17. 22:57:57

@szavazo26: Nagyon jó a kérdésed, hogy „miért nem indult egy jobboldali konzervatív nézeteket valló párt”.

Azért, mert ahogy Te is csak vártad, hogy induljon, más is csak várta. Mivel nem indult így azt lehet mondani rá, „nagy lehetőség volt ami sajnos kihasználatlan maradt”.

Csupán egy dolog miatt nem indult. Mondom. Olyan országokban, melyekben nagy hagyománya van ennek, ott ez úgy működik, hogyha van egy jobboldali konzervatív nézeteket valló ember, akkor az megkeresi a maga induló, vagy indulni szándékozó pártját és azt mondja, mivel tudok nektek segíteni. Esetleg azt mondja, tudok nektek x ajánlót szerezni, esetleg vállalom szóróanyagotok terjesztését, elmegyek a rendezvényeitekre és, és, és.

Hát ezért nincs, ahogy Te is, ugyanúgy mások is arra várnak dolgozza ki valaki ikszelhető állapotúra helyettük ezt a ma még nincs pártot, és akkor ha olyanra sikerült, akkor majd a fülkékben díjazni fogjuk egy x-el, ha nem, akkor azt mondjuk, dolgozott volna jobban, vagy kezdte volna el hamarabb.

Szóval, addig nem megy, amíg nincs rá igény, amíg nincs aki dolgozzon azért, hogy legyen. Amíg hasonló gondolkodású emberek nem kezdik el keresni a hasonló gondolkozásúakat, előbb e-mailen, majd személyesen. A netet erre találták ki.

toportyánzsóti 2014.04.18. 05:38:50

@Kivlov: Látom mindig van lejjebb hólyagos nyelves.

István Tamasi 2014.04.19. 17:40:29

@Blogger Géza:
Még egyszer! Kiszámolták, hogy rogántonyóék hiteltörlesztéseik, egyéb kiadásaik meghaladják a bevételeiket!

Blogger Géza 2014.04.20. 18:28:34

@István Tamasi: :D És te ezt el is hiszed? Te elhiszed, hogy ezek a "kiszámolók " objektív módon tudják, mire menyit költ Rogán Antal? Röhej a köbön... Tudom, abból indultak ki, hogy havi nettó 700 ezret költ csak rezsire meg gyerektartásra :D Nem hittem, hogy van olyan hülye, aki ezeket beszopja...

István Tamasi 2014.04.22. 11:47:19

@Blogger Géza:
Én azt nem hittem, hogy van olyan fideszbirka aki bloggergézának nevezi magát és szakmányban, valószínűleg jó bérért védelmezi rogán-pasapark-tonyót még azután is, hogy lebukott, hogy pasapark tonyó a harmadik bevallásmódosítás után már nem tud, nem mer előállni újabb hazugsággal.

2014.04.23. 09:06:01

Szétverni az mszp-t és tisztújítást kezdeni? Nem lehetne csupán szétverni és úgy hagyni?

2014.04.23. 09:10:11

@Blogger Géza: Gyanús ha valaki az államhatalom bármilyen elvét, intézkedését pozitívan fogja fel, kiáll mellette. Vagy hozzáfér a zsírosbödönhöz, vagy komplett hülye.

Blogger Géza 2014.04.23. 11:25:47

@dr kotász: Szerintem ha valaki eleve ellenségének tekint bármilyen állami intézkedést, az vagy egy antiszociális anarchista, vagy egy üldözési mániás beteg.
süti beállítások módosítása