A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Szappanopera

2013.05.17. 19:02 outisz

Kezdem úgy érezni magam mintha  valami B kategóriás sorozatban lennék statiszta mondjuk a boldog 90-es években. Tudjátok, ahol minden epizód valami jujjdeizgalmas dologról szólt, de a sztori fővonalán nem történt semmi. KIT sosem bukott meg a műszaki vizsgán, a Szupercsapatot sosem kapták el a rendőrök, Lorenzo Lamas mindig eltalálta mikor van a naplemente ésatöbbi ésatöbbi. A lényeg mindig ugyanaz volt: végtelenített a sztori. Mégha minden részben össze is dőlt az egész világ kétszer, meg felrobbant egy autó a tengelyén átpördülve, a fő karakterek alig változtak hétről hétre.

És a recept működött, és működik ma is. Sokáig gondolkodtam azon, miért van az, hogy a stabil szavazók körében a fidesz népszerűsége nem csökken, pedig hónapról hónapra derül ki, éppen mit lopnak el, kit löknek át vak komondoron, vagy hogy kinek nincs még nemzeti trafikja. Azután rá kellett jönnöm, Gyurcsány sem azért bukott meg, mert a szavazók 25%-a azon morfondírozott, hogy az épp aktuális monetáris politika jó vagy rossz a forintra nézve. Én sem. Gyurcsány hülyét csinált magából, így kiírták a sorozatból, mint ahogy levették a nyuszómuszós arc reklámját is, mikor kiderült, hogy nyuszómuszózik az másnak is, csak nem a feleségének, bocs. Így mennek errefelé a dolgok. Most persze szidhatnám a fideszt habzó szájjal, hogy a népbutító kommunikációjuk pont erre épít - és tényleg -, de ők is csak tanulták. A baj ott van, hogy mi meg elhisszük. Szépen minden héten leülünk a TV elé, épp megkapjuk a napi/heti botrányt, az ellenzékiek elkezdik szidni a kormányt, a fideszesek elkezdik szidni az elmúltnyolcévet (akit már annyit emlegetnek, hogy lassan manifesztálódik, lakást bérel Pesten, és trafikot nyit), Orbán Viktor meg elmotorozik a naplementébe, jövőhéten meg visszamotorozik. Érdemi változás nem történt.



Lúzertársadalom lennénk, vagy csak én vagyok frusztrált, mert nincs fideszes ismerőse a családnak? (Még csak a nyomorult fészbukon sem.) Nem tudom mi értelme a politikának, ha a magánnyugdíjpénztár lenyúlásánál, vagy a 4. alkotmánymódosításnál lényegesen nagyobbat dobna a fideszen egy baromság. Mondjuk ha a titkárnő felcserélné a tornaterem avatást a vidékfejlesztős borkóstolással, és teszem azt Viktor kapatosan pofán vágna egy harmadikost, hogy “húzd ki magad, teeeee, itt a tééévééé!” (Mondjuk a KDNP megmagyarázná, kell mindenekfölötti atyai tisztelet érzete ésatöbbi ésatöbbi...)

Eddig vidám epizód szerepet kapott az LMP, Bajnaival is csak próbálkozik a rendező, van-e rá mérhető kereslet, az MSZP-t meg úgy látszik nem lehet kiírni, mert sokan egyszerűen képtelen megjegyezni új neveket. (Így vagyok én a barátok közttel. Ott ragadtam le hogy van benne egy misi, meg egy géza, meg egy berényi.)

Az előző bejegyzésben Gábor félszegen felvetette egy új jobbközép párt alakítását. Épp az utolsó mondatba belinkelve, mintha csak Latabár dobott volna be egy disznó viccet épp a legördülő függöny előtt. A gondolat jó, hovatovább helyes, de önmagában nem több, mint ferráris Magnumnak az ellenfél, meg a csaja akit meg kell menteni tőle. Hetente más, tudjátok, epizód. Itt addig nem fog változni semmi, amíg az emberek meg nem változnak. És ehhez a legeslegeslegelejétől kell kezdeni. Nem politizálni kell, hanem megmozgatni az embereket. Ki kell nevelni egy olyan réteget, aki aktívan részt vesz a SAJÁT, nem az ország, a SAJÁT életében.

A többi már jön magától. Az már csak hab lesz a tortán, ha ezek az arcok egyszer azt mondják, mit akarnak ezek ott a parlamentben?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

93 komment

Címkék: szappanopera outisz alternatív politika

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr985305142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2013.05.17. 20:14:21

Alapvetően egyetértek, amennyiben a politizáláson a jelenlegi színjátékon való rugózást érted. Nagyon régóta azt látom, hogy a bajok gyökere nem a politikusok, hanem magának a magyar népnek a gondolkodása, hozzáállása. A Vastagbőrre írtam egy kommentet, ami erről szól:

"[...] A gond csak az, hogy az emberek nem csak azt nem veszik észre, hogy ellenük háborúznak, hanem hogy az összes politikai oldalt saját maguk nevelték ki. MSZP-t, Fideszt, Jobbikot, mindet, aki csak volt és aki csak lesz. Ez a nép pont olyan, mint a "viselkedésproblémás" kutyák ostoba gazdái. Azt hiszik, a kutya rossz, a kutya agresszív, pedig csak rosszul tartották, nevelték a kutyát, aki aztán a fejükre nőtt és átvette az irányítást, végül az egész kibaszott család a kibaszott kutyához igazodik.

Hát ez van a magyar néppel most. És amíg a magyar nép ezt nem ismeri fel, addig csak ilyen politikusaink lesznek. Természetüktől függő mértékben lesznek pofátlan gazemberek, de pofátlan gazemberek lesznek mind, az örökkévalóságig. Aki nem gazembernek indult, az is az lesz. És minél később jön ez a felismerés, annál nehezebb korrigálni. Ma már nem vagyok benne biztos, hogy lehetséges egyáltalán."

(Annyi kiegészítést tennék, hogy a kutya az kutya, nincs felelőssége, hiszen nem tud nem kutya lenni. A politikus viszont ember, tehát van saját felelőssége. A hasonlatom lényege az, hogy a politikusok egyéni felelősségétől függetlenül a *mi felelősségünk*, hogy mit engedünk meg nekik, és mit nem - és ez pedig a mi gondolkodásmódunkból fakad. Ami megint csak a mi saját felelősségünk.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.17. 20:16:11

Ez egyébként tényleg kurva érdekes, hogy az én környezetemben is 1% a fideszesek aránya.
Pedig aztán a nyugdijas szomszédoktól a közmunkásokon keresztül a felsővezetőkig széles a spektrum.

Most vagy az van, hogy nekem hazudik mindenki, vagy az, hogy a közvéleménykutatóknak...
Valaki nagyon meg fog lepődni tavasszal.

Vidéki 2013.05.17. 20:25:05

@nevetőharmadik:

Ovidiusnak a római költőnek sokkal több esze volt már több, mint 2000 éve, mint neked most.

Ő képes volt felfogni a politikai vezetők fontos szerepét egy társadalomban. Működésük sok ember sorsát befolyásolhatja:

Ovidius egykor így fohászkodott a kétarcú Janus istenhez:

"Iane biceps, anni tacite labentis origo,
solus de superis qui tua terga vides,
dexter ades ducibus, quorum secura labore
otia terra ferax, otia pontus habet"

Azaz:

"Kétarcú Janus, aki a csendben változó évnek a kezdete vagy
Egyedül te vagy az istenek közül, aki a saját hátadat látod
Jóakaratúan állj a vezetők mellé akiknek gondos munkája által
Békét élvez a vad Föld és a Tenger."

Isten őrizzen a magadfajta felfuvalkodott nihilistáktól, akik mindenben és mindenkiben csak rosszat képesek látni, miközben ők majdnem szétrobbannak a felsőbbrendűségi érzés komplexusától!

nevetőharmadik 2013.05.17. 20:40:53

@Vidéki: Hát, mindenesetre Ovidius biztosan felülmúlt téged abban, hogy nem csak írni tudott, hanem olvasni is. Milyen bámulatos, hogy a közlésednek semmilyen köze nincs ahhoz, amit írtam.

nevetőharmadik 2013.05.17. 20:44:54

@Kőmíves Kelemen: Erre én is nagyon kíváncsi lennék. Mert egyrészt tényleg látom, hogy a mai világban inkább meghúzzák magukat az emberek, és örülnek, hogy lyuk van a seggükön - minek kitárulkozni holmi idegen kérdezőnek.

Ugyanakkor ott vannak az időközi választások, és nem sok meglepetést okoznak.

Vajon mi az igazság? Jövőre tudjuk meg, de arra számítok, hogy a kiábrándultak (otthonmaradók) tömege fogja eldönteni a kérdést a változatlanság irányába.

cukkkorka 2013.05.18. 00:56:13

20+ évvel a "rendszerváltás" után még mindig az egykori MSZMP vagy KISZ-tagokra vagy azok közvetlen rokonaira lehet szavazni, na ez itt a probléma! Közben az ország javait szépen elmutyizták, nincs egy olyan magyar termék amire büszkék lehetünk. A devizahitellel meg leírták az ország következő 20-50 évét. Nem csak azokét akik felvették hanem mindenkiét! Ki ezért a felelős? Nem a nép, az biztos! Illetve de, mert nem vonja felelőségre azokat akik tették és azokat akik tehettek volna ellene de nem tettek. Sokan, magukat felvilágosultnak tartók még mindig hisznek a demokratikus választásokban, ezért abban reménykednek, hogy majd 2014-ben megbukik a Fidesz. Mivan ha megbukik és mivan ha nem? Ha igen akkor megint jön 2 év amíg visszacsinálnak mindent majd 1 év megszorítás és 1 év osztogatás ahogy eddig mindig volt. Hova vezetett? Ide. Jobb lett? Nem, mert amíg csak rossz meg rosszabb közül lehet választani addig nem is lesz. Magyarországon fel kellene függeszteni a pártok működését és kipróbálni valami mást mert ez ami most van nem működik!

Kandeláber 2013.05.18. 10:10:39

"Felvetette egy új jobbközép párt alapítását."
Hát nem elég a kőkonzervatív Bokros pártja, megspékelve Pálfy G.-vel, Herényivel, Pusztai Erzsébettel?
Majd ők tarolnak, mint vak a bowling pályán. :D

Vidéki 2013.05.18. 10:38:40

@Kandeláber:

Herényi miatt zsugorodott herényire az MDF.

Kandeláber 2013.05.18. 10:58:17

@Vidéki: Ez a Bokros-féle alakulat ab ovo herényi.
Azért égő, a vegyésztechnikus-rovarirtó Herényi a csomagos jobbján.
Ha csak ilyeneket tudnak prezentálni, Orbán tényleg húsz évig lesz min. eln.

Husz_János_Puszita 2013.05.18. 11:41:38

@nevetőharmadik:

Az állatok bölcsek, sokat tanulhatnánk tőlük. A kutyám például tudja, hogy egy csontból nem lehet kettőt megenni.

Husz_János_Puszita 2013.05.18. 11:44:18

@Kőmíves Kelemen:

Semmin nem változtat, ha lecseréljük a narancsszocikat vörös és zöldszocikra. A rendszer marad.

Husz_János_Puszita 2013.05.18. 11:57:46

Lehet szerezni narancsos ismerőst, ha akarunk, nem tart semeddig. Az a baj velünk, hogy nem akarunk, mert olyan ideálokban hiszünk, mint tehetség, teljesítmény, elvek, becsület.

Nyugi ez is elmúlik egyszer. A történelem során sosem volt egyszerű azoknak, akik gondolkodásukban meghaladták a koruk társadalmának szintjét. A francia forradalom vérengzésbe fulladt a régi beidegződések miatt, mára mi lett az eszmékből? Soha nem látott szabadság, soha nem látott emberi jogok. Nem lehet társadalmi fejlődési fokokat hopp átugorni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.19. 09:53:47

@Kandeláber:

Bokros kulturálisan baloldali, nem lehet belőle sikeres jobboldali pártvezér.

Szociknak vége 2013.05.19. 10:07:35

Hehe, jobbközép párt mi, Pistike? Szarba lóg a kezed.

Sajnos a zemberek oly hülyék, hogy már nem is emlékeznek a bolsilibsik aljas korrupt dilettáns rendszerére, ami véletlenül sem azért bukott el mert böszman közremüködött, hanem azért mert szokás szerint fényesre nyaltátok a kincstárat aztán széttettétek a lábatokat az IMFnek. Ilyen volt a szakértői kormány.

Fejesrob 2013.05.19. 10:33:21

Mintha az egész Gyurcsányról és Orbánról szólna.

Sokkal nagyobb kárt okoztak azok az emberek, akikkel te most kínodban jobbközép pártot alakítanál és akik hajlandók lennének saját anyjukat is eladni egy pici hatalomért.

Bajnai pedig továbbra is vidám epizódszerepeket fog kapni, amíg rá nem jönnek (ez még olyan fél év) Sorosék, hogy értelmetlen beletolni a lét.

A harc egy magyar kormány és Sorosék között zajlik, az egy dolog, hogy te nem akarod észrevenni.

Fejesrob 2013.05.19. 10:34:43

@MetroGoldwinMayer: Simán képesek lennének ezek egy náci pártot is alakítani, ha azzal jobban menne a hatalomátvétel.

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 10:36:58

@Kőmíves Kelemen: Hja,én is pont így vagyok vele,de én még 1% fizeSSest sem ismerek,sőt egyetlen egyet sem,pedig elég kiterjedt az ismerőseim köre.
Ennek ellenére folyton azt olvasom,hogy a fizeSS párt nyerésre áll.
Hogy lehet ez...

Fejesrob 2013.05.19. 10:38:23

@Husz_János_Puszita: Azért egy két "dolgon" változtat. Nem véleteln nem akarják már Bajnaiékat.

Tanulmányozd az államháztartási hiányok és államadósságállomány a GDP függvényében az elmúlt 20 évben.

Nem véletlen hülyítenek téged trafikokkal és komondorral ilyen ballibsi posztok, ha csak ezt csinálták volna Gyurcsányék, ma ők lennének hatalmon.

Kandeláber 2013.05.19. 10:48:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Hehe, pedig olyan szorgalmasan mondogatja magáról, hogy ő az igazi konzi, mint ahogyan Dávid Ibolyka mantrázta, hogy az ő és a Herényi meg a Kerék-Bárczy MDF-e az igazi jobboldali erő.
Pechére ezt senki sem hitte el neki.

Szociknak vége 2013.05.19. 10:51:34

@Fejesrob: Ilyenek a zemberek. A bolsilibsi nem mondja meg hogy kire szavaz, gumigerincü, aljas csótány a mindennapokban is. Tisztelet a kevés valóban baloldali elkötelezettnek, akiknek nemigen van kire szavazni, mert ált. nemzetfóbiások, de nem tehetnek rolla..:)

Mielőtt megtrollkodtok ezzel véletlenül sem azt mondom, hogy a mostani kormányoldal széplelkü kóristalányok gyülekezete.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.19. 11:09:07

@Kandeláber:

Bokros gazdaságilag és politikailag jobboldali (egyébként Gyurcsány is az), ez tény, de kulturálisan nem az. Márpedig a kulturális oldaliság is fontos.

Éppen olvastam: megkérdezték Bokrost mi a véleménye a homokosok házasságáról, azt mondta, támogatja. Ez pedig egy alapkérdés, melyben nem lehet jobboldlainak lenni támogató állásponttal.

Fejesrob 2013.05.19. 11:26:06

@MetroGoldwinMayer: 8 évig hallgattam Lendvaiéktól ki a demokrata.

Amin amúgy én azért röhögtem, mert ismertem Lendvait komcsi korából és meg kell mondanom, kurvára nem a demokrácia híve volt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.05.19. 12:07:13

"Nem politizálni kell, hanem megmozgatni az embereket. Ki kell nevelni egy olyan réteget, aki aktívan részt vesz a SAJÁT, nem az ország, a SAJÁT életében."

Megmozgatni, amikor a pártállam éppen ezt nem akarja, és mindent elkövet ellene? Hogyan politizálhatnánk fókuszált mozgalom + párt nélkül? Hogyan végezhetnők el ezt a "mozgatást"? Sehogy. És a körmünkre ég a dolog. Újra ott tartunk, hogy ebben az országban BÁRMI megtörténhet.

zobod 2013.05.19. 12:14:20

Az a kvalifikált, akár európai mércével is versenyképes és eredményes réteg, aki aktívan részt vesz a saját élete ügyeinek formálásában, az igen nagy arányban a fideszre szavaz - fő motívuma az egykulcsos adó. Ezt a réteget a fidesz megnyerte, a progresszív adóztatás belengetése önmagában elég arra hogy zömük még csak meg se fontolja a más pártra szavazást. Persze nem csak anyagi érdekei, hanem értékrendje is van a szavazónak, de válság idején, főleg fiatal vagy középkorú családos embereknél nem, is kérdés mi fog dönteni.

A tényszerűség kedvéért: Gyurcsányt nem a szavazók buktatták meg, hanem az mszp kiskirályai. És nem a feltétlenül pocsék teljesítménye miatt, hanem inkább azért, mert veszélyt jelentett pozícióikra, és a párton belüli status quo-ra. Az más kérdés, hogy Gyurcsány ténykedése komoly érv volt arra, hogy ki tudják csinálni, és az általa eröltetett pártreform cseberből vederbe esete lett volna.

Kandeláber 2013.05.19. 13:04:55

@hot-spot: Ja, a mátészalkai péróban az egészségügyi célokra felszabdalt újságlapokból nem is lehet megfelelően tájékozódni.

miketbeszéltek 2013.05.19. 13:09:18

@MetroGoldwinMayer: "aztán széttettétek a lábatokat az IMFnek" Európából ellenséget csináltatok, a diktátoroknak meg lefeküdtetek. Miért nem tiltakoztok ilyen bőszen a kínai, szaúdi, azeri stb. befolyás erősödése ellen??!!

miketbeszéltek 2013.05.19. 13:13:16

@Fejesrob: "Nem véletlen hülyítenek téged trafikokkal" Ha ilyen feltétlenül hinnél a Bibliában, mint Orbánék kommunikációjában, akkor mintakeresztény lennél. Milyen szintű hárítás, csőlátás, rózsaszín köd kell ahhoz, hogy még a trafikmutyiban is a bírálókat ócsároljad? Döbbenetes!

2llkedő 2013.05.19. 13:49:56

@Fejesrob: "Simán képesek lennének ezek egy náci pártot is alakítani, ha azzal jobban menne a hatalomátvétel."

A hatalomátvétel már megtörtént, a náci párt a hatalomban van.

zobod 2013.05.19. 13:52:08

@miketbeszéltek: mert sem a kínaiak, sem a szaudiak nem akarják előírni, hogy milyen legyen Magyarország. Ténykérdés, hogy sem a kínaiak Teng elnök gazdaságpolitikáját, sem a szaudiak sariat nem akarnak Magyarországon az országok közti gazdasági kooperáció feltételeként. Azt viszont napról napra hallani, hogy milyen részletekbe menően akarja a magyar társadalom és közélet viszonyait az EU, az USA előírni. A keleti irányból a pragmatizmust és nyitottságot, az EU irányából meg a doktriner bürokratizmust, a leplezetlen kettős mércét látni. Csoda ha az EU és intézményei népszerűsége a mélypontján van? (Nem csak Magyarországon!)

Szociknak vége 2013.05.19. 13:53:20

@miketbeszéltek: Azerbajdzsán lett a 2. az eurovíziós dalfesztiválon. Orbán a nyerőkre fogad. Mi is 10.nek végeztünk, lehet hogy nem volt jó a 'rasszistafasiszta' kampányotok.

Kandeláber 2013.05.19. 13:56:12

@félázsiai 2llkedő: Hivatásos rettegőnek tetszik lenni?
Netán Gerendás művész úr személyesen?

Fullánkos Algol 2013.05.19. 13:57:20

Nem olyan egyszerű ez a dolog. Ebben az országban a hatalom ezer éven át ugye egyrészt a zsidó tőke, másrészt a hagyományos keresztény uralkodó osztály uralma alatt állt, miközben ez a kettő ugyanannak a tervnek a kiszolgálója, lévén hogy a keresztény uralkodó réteget (meg az iszlámot is) a szanhedrin okosai hozták létre (magyarul: vásárolták meg a hatalomért cserébe) a kamatszedési monopólium fenntartásának érdekében az ideális rabszolgák fölötti helytartók gyanánt.
Ezek után a mostani fidesz az egykori tanácsköztársaságos réteg (Orbán volt Kun Béla, Pintér a Garbai, Szájer az Ágoston, Rogán meg a Rákosi) - akik ugye az eredetileg szervezett baloldal részeként szintén a szanhedrin tervének az építőkockái - meg a hagyományos keresztény uralkodó osztály (pl. Kövér volt a Tisza István) - ami tehát szintén ugyanannak a tervnek az építőkockája - becsatornázására alapszik. Tehát a keresztény jobboldali uralkodó réteg soha nem a magyarság érdekeit képviselte hanem a saját hatalmi érdekeit, amiért cserébe eszközként használva eladta a magyarságot, a baloldal sok idealista jószándékú alulról indulóját pedig ugyanúgy becsatornázták láthatatlan szálakon ugyanazoknak az érdekeit kiszolgálandó.
Mindenesetre az tény, hogy a fidesz a hatalmi bűnös visszaélésektől leginkább bemocskolódottak gyűjtőhelye, miközben a későbbi baloldal már csak megörökölte a szart amit maguk után hagytak a Kun Béláék (Orbán) meg a Rákosiék (Rogán).

2llkedő 2013.05.19. 14:00:27

@HaFr: "Megmozgatni, amikor a pártállam éppen ezt nem akarja, és mindent elkövet ellene?"

A kötelező tesiórát már bevezettk az oskolákban. Már csak a kötelező reggeli torna hiányzik a munkahelyeken.

miketbeszéltek 2013.05.19. 14:00:52

@MetroGoldwinMayer: "Azerbajdzsán lett a 2. az eurovíziós dalfesztiválon." Igaz, csak viccelsz, hogy ezt érvként írod le ide?

2llkedő 2013.05.19. 14:06:06

@miketbeszéltek: Nekik köszönhetjük a 10. helyünket.

miketbeszéltek 2013.05.19. 14:12:08

@zobod: Nem vagyok feltétlen EU párti, nem tudjuk még hogy mivé fajul az Unió, de 1000 éven át oda akartunk orientálódni, 20 éve is örültünk, hogy végre a keleti diktaturáktól a nyugati demokrácia felé fordultunk, amely emberek tömegeinek biztosította az emberhez méltó életet. Azt gondolod, hogy a két szép szemünkért támogatnának bennünket? Mind Kína, mind Iszlám a befolyásának növelésére tör. Észak Koreán kívül meg lassan mi leszünk a másik ország a világon ahol komolyan elhiszik, hogy az egész világ gonosz és ellenükre tör. Inkább Orbánéknak meg kéne tanulni Európán belül az érdekegyeztetésünk módját! Ha egy elit klubba belép az ember (vállalva a szabályokat!) ne csodálja azt, ha a részeg duhaj viselkedésért kiutálják onnan! Aztán otthon meg el lehet sírni, hogy milyen igazságtalanok velünk:-( Gyűjthet 10 millió "nem hagyjuk magunkat" aláírást is a FIDESz történelmi vétke, hogy a hagyományos szövetségeseinket elidegenítette tőlünk!

miketbeszéltek 2013.05.19. 14:13:10

@Fullánkos Algol: Szép kerek üldeztetéses téveseszme.

miketbeszéltek 2013.05.19. 14:14:08

@félázsiai 2llkedő: "Nekik köszönhetjük a 10. helyünket." Hurrá! Ezért tényleg érdemes az EU helyett Azert választani!

Szociknak vége 2013.05.19. 14:15:47

@miketbeszéltek: 'Európából ellenséget csináltatok, a diktátoroknak meg lefeküdtetek.'

- Te állítod ezt, de az eurovízió eu-i szavazói ezt úgy látszik nem tudják/nem érdekli őket. Csak a fasiszta ballib oldalt.

2llkedő 2013.05.19. 14:16:17

@miketbeszéltek: Aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli! Tessék örülni a sikernek, és kampányolni, hogy Magyarország jobban teljesít!

Fullánkos Algol 2013.05.19. 14:16:44

@miketbeszéltek: Szép kerek cáfolat. Sajnos nem az.

miketbeszéltek 2013.05.19. 14:20:06

@MetroGoldwinMayer: "A légy" animációs film meg 1981-ben elnyerte az Oscar díjat. Ezek után csak ne bíráld a Kádár rendszert!

miketbeszéltek 2013.05.19. 14:21:40

@félázsiai 2llkedő: A Rákosi korszak még jobban teljesített, mert a világ legjobb focicsapata volt a mienk!

2llkedő 2013.05.19. 14:24:04

@miketbeszéltek: No látod! Ezért csápolnak a kórmánynak.

miketbeszéltek 2013.05.19. 14:24:57

@Fullánkos Algol: Tökéletes, frappáns válasz. Kár, hogy ezt az intellektuális képességedet egy téveseszme szolgálatába állítod!

Kandeláber 2013.05.19. 14:25:44

@MetroGoldwinMayer: Tényleg, a németek nem olvasták Sulcpapát?
Ugyanis a legtöbb pontot adták.
Persze lehet hogy éppen ezért. :D

Szociknak vége 2013.05.19. 14:35:08

@Kandeláber: Nekem pl. nem teccett a magyar srác, nem adtam volna neki pontot.

Fullánkos Algol 2013.05.19. 14:38:03

@miketbeszéltek: Te milyen téveszméről beszélsz ember? Mondjál már valami értelmeset ha már ennyire szeretsz dobálózni az okoskodással. De ha nem megy akkor előbb inkább tájékozódjál, művelődjél, tanuljál lélektant, pl:
docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDMTIxYTU1NDItYjE5MC00YThhLTgwOGEtMDhjYzYzOWQwOGY5/edit?hl=en&pli=1
docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDNTlhZTExMmUtOWViMS00ODcyLWIyNTgtYzdkODY3NDIxMDRk/edit?hl=en&pli=1
docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDOGU3YTI5YTctM2ViMi00OTU3LWE1MTItOTZmYmU2OGVhOTA5/edit?hl=en&pli=1
docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDNjdmZDEzMGMtZDQ3Ni00NzgyLTg4ZTctNWVmYmU0ZjI1MmM0/edit?hl=en&pli=1
vallástörténetet, gazdaságtörténetet, történelmet, olvassál életrajzokat stb. Ha meg valami nem világos akkor kérdezzél. És olvassál életrajzokat, tanulmányozd a módszereket, meg nézegethetsz közben képeket is, pl:
mek.oszk.hu/00300/00355/html/img/7b.jpg
filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=5227
de tudsz használni keresőt magadtól is.

_most_ 2013.05.19. 14:42:25

@MetroGoldwinMayer: te tényleg az eurovíziós dalfesztivál szavazataiból akarsz következtetéseket levonni, úristen mennyire ostobák ezek a fidesz hívők.

Kandeláber 2013.05.19. 14:46:18

@MetroGoldwinMayer: Ne mondd.
Én nem is láttam a cécót, csak ma olvastam róla.

Szociknak vége 2013.05.19. 14:48:45

@_most_: Abból max. olyn következtetéseket lehet levonni, hogy mindenki Azerbajdzsánnak nyal.

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:02:42

@MetroGoldwinMayer: Tisztára mint az 50'60' 70'es években: Mindenből politikát csináltok. Tényleg nem veszitek észre, mennyire ugyanolyan módon érveltek, mint abban a szocializmusban/kommunimusban, amit másrészről meg gyűlöltök.... Mit számít az a bohócfesztivál???

Szociknak vége 2013.05.19. 15:05:03

@miketbeszéltek: Nem sokat, de vasárnapra megteszi.

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:10:24

@MetroGoldwinMayer: Eddig ok, de hogy ez legitimizálná a FIDESz külpolitikáját.....

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 15:12:27

@miketbeszéltek:

Három nagy gazdasági hatalommal rendelkező tömb van a világon: USA, EU, Ázsia. Egyikhez szorosan csatlakoznunk kell, ha nem akarunk a harmadik világba süllyedni. Ilyen egyszerű ez.

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:12:42

@miketbeszéltek: A Fesztiválon történt nyíltszíni leszbicsók ezek szerint a hazai melegmozgalmat is legitimizálja....

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:16:50

@Husz_János_Puszita: Aha, de a hagyományos szövetségeseink ellen békeharcolni, a diktátoroknak meg hízelegni? És az a fasiszta ballib, akinek ez nem tetszik? Az exkommunista, ex-KGB-s nagyvezérek hiteles személyek lettek olyanoknál, akik minden vitapartnerüket lekommunistázzák:-(

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:17:58

@Hunor Levente: Itt egy politikusról volt szó, nem a "politikusokról"

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 15:21:35

@miketbeszéltek:

Tudtommal már választottunk, népszavazással megerősítve. Aláírtunk egy csatlakozási szerződést, amit illik betartani akkor is, ha egyeseknek nem tetszik.

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:33:19

@Husz_János_Puszita: Erre nem engem kéne emlékeztetned...

2llkedő 2013.05.19. 15:37:26

@Husz_János_Puszita: "Három nagy gazdasági hatalommal rendelkező tömb van a világon: USA, EU, Ázsia. Egyikhez szorosan csatlakoznunk kell, ha nem akarunk a harmadik világba süllyedni."

Én Pataky Attilát követném a pufók UFÓ-khoz.

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 15:37:43

@miketbeszéltek:

Azt írtad, nem vagy feltétlen EU párti, arra reflektáltam.

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 15:39:13

@félázsiai 2llkedő:

Áldásom rátok. Én nem megyek veletek, ha megbocsátod. A vogonokat várom.:D

Kandeláber 2013.05.19. 15:40:27

Azoknak, akik nemsokára elindulnak az ígéret földjére (értsd: mosogatónak Londonba) egy kérés az itthon maradók nevében: vigyenek magukkal fejenként egy cigót.
Előre is kösz.

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:40:30

@Hunor Levente: Valóban nem, de ilyen szintű demagógia a cocializmusban volt utoljára....

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:43:56

@Husz_János_Puszita: Most minden fortyog, és évszázados tabuk dőlnek le rövid idő alatt, úgyhogy nem látjuk mi lesz a vége. Ezért tartom, hogy egy egészséges óvatosság nem árt, illetve nem csak pozitív tradíciók vannak Európában. De ezzel együtt igaz, hogy száz évvel vannak előttünk a demokrácia területén, tehát egyértelmű az orientáció.

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 15:46:27

@Kandeláber:

Ne magadból indulj ki a 8 általánosoddal.:D

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:50:41

@Fullánkos Algol: Most már értem, hogy miért van a zsidó-keresztény kinyilatkoztatásnak ilyen feltűnően egységes tagadása Nálad....De ez nem lélektan, hanem egy, a Bibliai kinyilatkoztatással ellentétes, sőt ellenséges más vallási rendszer. Erre csak azt tudom mondani, hogy majd elválik, hogy kinek van igaza...

miketbeszéltek 2013.05.19. 15:53:30

@Kandeláber: Sajnos sokak számára több perspektívát kínál kimenni mosogatónak, mint itthon küszködni. De hogyan tálalná ezt a jobbos média, ha a másik oldal lenne hatalmon....

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 16:08:07

@Kandeláber:

Semmi faxni, szólíts csak professzor úrnak.

Bereznay A. 2013.05.19. 16:34:33

(Annyira fontos kérdéseket érint ez a cikk – és előtte Timár Gáboré –, hogy pár hónapos távollét (és nyugodtabban lélegzés) után, mégis inkább újra regisztráltam.)

---------------

Szeretném elmondani, hogy kétségbe ejt, hogy új pártot készülnek alakítani, máskülönben föltehetően jószéndékú emberek. Nagyon meglep, hogy ezt még Gábor is támogatni látszik. Mintha soha nem lenne elég a rendszerből, amit az ország huszonnégy éve nyög. Mintha nem lenne más eszköz a politika befolyásolására, mint amit a hatalmon lévők (amin messze nem csak a Fideszt értem),kézenfekvőként maguk kínálnak. Pedig ez mind csapda. Mintha kényszeresen éltetnék tovább a rendszert, amikor az már megrendülő félében látszik, azok, akik nem akrják a megmaradását. Mintha máshogyan nem is lehetne javítani a viszonyokon, mint a fönnálló alapvető hibájának megtartásával: értelmiségi csoportok – mindegy mennyire jószándékú – föntről lefelé építkezésével. A csapda mindebben többsíkú, sokszoros, a remélttől eltérő eredmény garantált.

Ez a poszt már jobb irányba tapogatózik. Azt ugyan nem értem, hogyan képzeli el a kinevelést, ki nevelne és milyen módon, mégis kiderül, hogy érzékeli a pártalapítás zsákutcás jellegét. Ez fontos és helyes észrevétel akkor is ha nem egészen egyértelműen került kimondásra.

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 16:48:27

Attól tartok, mindenképp csapdahelyzetben vagyunk. Új párttal, értelmiséggel, iskolában nem megy. Alulról? Civil kontroll nem létezik. Széles tömegek apátiában.

Baj van. Értékválság, gazdasági válság, identitásválság. Így omlik vajon magától össze egy rendszer?

Fullánkos Algol 2013.05.19. 17:03:43

@miketbeszéltek: A három ábrahámi vallás kinyilatkoztatása sima emberek részéről egy politikai terv eszköze, amelyiknek a célja a 2032-ben felállítandó világkormány (aminek a felállítója lesz majd második eljövetelként beállítva a birkáknak) idejére átjárhatatlanul szétválasztani kamatszedő "rabszolgatartókra" (ószövetség) és ideális, kamatot nem szedő, mártírpéldát követő "rabszolgákra", ez a kereszténység meg az iszlám lényege is, a pogányok irtása mellet (lévén hogy náluk nincs kamattilalom a mártírrá heréléshez) a többi habverés. Pál a szanhedrin megbízásából dolgozott, és több évtizeddel Jézus halála után találták ki a sztorit meg a feltámadást köré, ami persze érdekes módon több évtizeden át senki számára nem tűnt fel, ahhoz képest mekkora szenzáció lenne az ilyen. Persze ennek zsidók is származási alapon belekényszerített áldozatai, nem a nemzetiséggel van gond hanem a vallással. A zsidó nép is csak eszköz egy nagyon szűk vallástól is meg nemzetiségtől is független kör kezében.
Én semmilyen vallásban nem hiszek, amit odalinkeltem az tudomány, objektív megismételhető módszereket használ, amiket le is ír a negyedik könyvben.

Bereznay A. 2013.05.19. 17:07:53

@Husz_János_Puszita:

Igen csapdahelyzet az van, de nem kötelező kényszeresen mélyíteni a minden áron való cselekvés vágyától vezettetve.

outisz 2013.05.19. 17:17:44

@Bereznay A.: hogy ki nevelne ki kit? Magam sem tudom, csak abban bízom, hogyha az a rengeteg normális ember, aki még nem hagyta el az országot (és az is aki elhagyta) egymásra talál, elkezdenek csinálni valami fontos és komoly dolgot (mit is? nem tudom, a közösségi kertészettől a civil hagyományőrzésig, szakkör szervezésen át a sportig, akármit, ötleteket várok), előbb utóbb - az aktivitásnak köszönhetően - kialakul egy belső igény, hogy idióták és/vagy tolvajok ne nézzenek már minket madárnak. Persze, nem egy-két éves folyamat, meg lehet nem is önjáró a dolog, de szerintem egy új párt önmagában nem elég. mindazonáltal a pártalapítás szerintem nem ördögtől való gondolat, csak félek nem elég.

Fullánkos Algol 2013.05.19. 17:27:45

@MetroGoldwinMayer: A kamatszedés nem hitkérdés hanem tény. Az is tény hogy a három ábrahámi vallás közül kettő tiltja (a monopólium fenntartása végett), az ószövetség viszont ellenkezőleg.

Szociknak vége 2013.05.19. 17:29:10

@Fullánkos Algol: De nem ezen sírni müvészet hanem kamatból élni.

Nekem pl. ez a célom, pedig református vk, igaz, nem túl komolyan.

Bereznay A. 2013.05.19. 17:35:24

@outisz:

Hasonlóan gondolkozok, csak a „nevelés” szó ijesztett meg. Mintegy spontán „kinevelődés” már jobb. Olyan félemozgalomról/körökről is ábrándozok, ahol a csatlakozok elközeteleik magukat amellett, hogy csak térgyalt dologok belső logikja szerint igyekezenek választ keresni eldöntendő kérdésekre, vagyis soha nem annak alapján, melik odalnak, pártnak van igaza. Ez így biztosan egy kicsit naív, de kiinduló alapállásnak nem rossz, azt remélem.

A pártalapítás viszont nagyon nagyon káros dolog a mostani hazai helyzetben. Nem volna benne semmi rossz, ha nem automatikusan a fönnálló rendszert erősítené. Ha olvastad a Kibulizott országot, értheted, mire gondolok. Egy ilyen beírásból persze nem derül ki.

Bereznay A. 2013.05.19. 17:39:45

@Husz_János_Puszita:

Nem csodálom. Bármilyen szálon is vezessen, az első lépés felé a helyzet lényegének látása. Ha az tlagemer ennek tudatába kerül, a többi szinte magtól követezik. Azért akkora a zavarkeltés, hogy ne láthassa meg, pedig majd kiböki a szemét.

Bereznay A. 2013.05.19. 17:41:37

@Bereznay A.:

elközeteleik = elkötelezik
melik= melyik

(Így gépelek)

Fullánkos Algol 2013.05.19. 17:54:45

@MetroGoldwinMayer: Igen, ez a véresszájúaknál így szokott lenni.

Hunor Levente 2013.05.20. 02:38:28

@miketbeszéltek: milyen szintű demagógia? hogy minden szarból politikát tudnak csinálni a politikusok, minden szarba képesek beleütni az orrukat? csak az utóbbi napokban tett a nyelvrokonságról egy kinyilatkoztatást az orbán, holott kurvára semmi köze egy tudományos kérdéshez. akkor sem ha éppen igaza van.
és pont azért tett ilyet mert bizonyos politikusok igyekeznek belevinni a nyelvrokonságot a politikába.

te egy debil hülye vagy. lásd:"cocializmus"&"bohócfesztivál???"

2013.05.20. 20:42:55

@outisz: Komoly dolgot, átfogó kapcsolati szálakat. Legyen egy alap gondolat megfogalmazva, egy insight (bocsánat az idegen szó miatt) amely mentén a sport csapatok, a hagyományőrző csoport, stb kapcsolódni tud. Valami tömör megfogalmazás ami erős és üzenetként minél több ember érti.

outisz 2013.05.20. 21:10:27

@dr kotász: mondjuk "Építsünk fel egy országot"?

2013.05.20. 21:23:45

@outisz: Közösen elindítani egy gondolatot, amihez más és más csoportok hozzá tudnak tenni valamit, lehetőségük lenne fejleszteni, de ennek ellenére az alap mindig ugyanaz marad. Lenne egy alap összekötő kapocs, szervezeti központ nélkül. A kapcsolódást a csoportok közötti szellemi egység és gyakorlati haszon adná és az alapgondolat. Egy sajátos brand amiben a szellemi tartalom dominálna.
süti beállítások módosítása