A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Rezsimódosítás és alkotmánycsökkentés

2013.03.13. 06:30 timargabor

Hétfőn nagy jelentőségű döntést hozott a Parlament: a kétharmados többség elfogadta az alaptörvény negyedik módosítását, amelynek értelmében innentől kétharmaddal bárki azt ír az alaptörvénybe, amit csak akar, az alkotmánybíróság (AB) csak azokat a törvényrészleteket vizsgálhatja, amelyeket az (igen szűk körre szorított) indítványozók elé utalnak. Amit a minap alkotmányellenesnek mondott az AB, azt beleírjuk az alkotmányba. A dolog jelentősége nem vitatható. Amikor hétfőn délelőtt, a parlamenti ülés kezdetén a miniszterelnök szólásra emelkedett, mindenki joggal várhatta, hogy erről fog beszélni. Sokunkat érdekelt volna, hogy mit is gondol erről. Vártuk volna, hogy érveljen mellette; végülis komoly dolog, ő is előterjesztő, biztosan büszke a művére, elmondja nekünk, polgároknak, hogy miért is jó ez az egész.

Erre elkezdett a rezsicsökkentésről beszélni, meg hogy milyen szemetek ezek az energiaszolgáltatók, még merészelik azt, hogy a jócskán megemelt adóikat az árképletben kiadásként számolják el. Hallatlan. De ami még hallatlanabb: a magyar bíróság még igazat is ad nekik. Hát kivel vannak ezek? A népszipolyozó külföldivel, vagy a rezsit fizető magyar emberekkel?

Csak később esett le, hogy ha a miniszterelnök nem is az alkotmánymódosításról beszélt a szavaival, mégis az volt a téma. Nem mást tett, mint illusztrálta, hogy mi lesz a munkamenet az alkotmánymódosítás után. A "Két perc gyűlölet", és aztán a törvény/alkotmány módosítása.

Cover art for the 1984 Viking hardcover first edition of The Fourth Protocol by Frederick Forsyth. Illustration by Peter Thorpe.

Neki innentől az a dolga, hogy megnevezze a parlamentben, hogy ki is a nemzet aktuális ellensége. Most épp az energiaszolgáltatók. Holnap bárki. Ő megmondja, másnapra egyéni módosítóban kész a törvényjavaslat, hétvégére sürgősséggel megvan. Még meg is nemzetikonzultáltatjuk persze, házról házra, gyűljön rögtön a lista is. Független bíróság? Ugyan már, minek az, ha a magyar emberek ellen dönt? Majd meccs közben átírjuk a szabályt. Ja, hogy a perben az elkövetéskori jogrend számít? Itt nem, kétharmaddal. Ellenség mindig kell, különben valaki még meg találná kérdezni, hogy miért nem úgy van, ahogy tegnap épp ő mondta, hogy majd lesz. Hogy miért van recesszió, amikor az Emelkedés Évét írjuk? Hát csakis azért, mert ármánykodnak. Az energiaszolgáltatók. A bankok. Az Európai Unió. Ezek. Bárki, csak mi nem.

Csak halkan megjegyzem, ez eddig is így volt. Eddig is csak rá kellett mutatni a nyugdíjas rendőrre (hogy lehet nyugdíjas negyvenévesen?), a tanárra (miért nem csinál semmit egész nyáron?), a diákra (mit lébecol az egyetemen, hogy aztán elhúzzon mosogatni Londonba), a magánnyugdíjpénztári tag (miért nem adta vissza a megtakarítását, amikor megzsaroltuk?) a sor sajnos folytatható. Csak arra kell figyelni, hogy az aktuális ügyben biztosan masszív többségünk legyen. Hogy közben a többségre már legalább egyszer rámutattak? Sose fognak össze úgyse, hiszen aki épp tüntet, azt a Gyurcsány vagy a Bajnai heccelte fel, és hát akire éppen nem mutatnak rá, miért tüntessen a Gyurcsányért vagy a Bajnaiért? Nincs, aki összefogja őket. Eddig is így volt, most az eszközök lettek olajozottabbak.

Most már alaptörvénybe is lehet írni bármit. Ki lehessen tiltani a hajléktalanokat az utcáról? Miért ne? Itthon dolgozzon, akit állami pénzen képeztek, ha van munka, ha nincs? Naná hogy. Alaptörvénybe vele. Sokat pattog a bíróság meg az Unió, még a rezsit is beleírják.

Igen, tudom, hogy a negyedik módosítás legnagyobb része nem jogsértés, csak a jogsértés lehetőségének nyit ajtót. Azt viszont megtanultuk az elmúlt három évben, hogy ha elmehetnek a falig, el is mennek a falig. Megmondta a miniszterelnök - igaz, nem a parlamentben, hanem előtte, a frakciónak - ez a módosítás azért kell, mert nekik jó.

Persze naív fejjel azt gondolom, aki rájuk szavazott, azért küldte őket, hogy úgy politizáljanak, hogy mindenkinek jó legyen - na jó, nekik, az ő szavazóiknak egy kicsit jobb. Hogy jó konzervatív módjára azt tegyék a hatalmuk birtokában, amit a kampányban ígértek, nem azt, amit a reggeli zuhany alatt megálmodnak. Hogy jó konzervatív módjára - ha már annak mondják magukat - ne játsszanak alkotmánnyal, alaptörvénnyel negyedéves rendszerességgel, csak azért, mert "nekik jó".

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

239 komment · 3 trackback

Címkék: alkotmánymódosítás magyar demokrácia

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr825131634

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rezsimódosítás és alkotmánycsökkentés 2013.03.13. 13:26:01

Ellenség mindig kell, különben valaki még meg találná kérdezni, hogy miért nem úgy van, ahogy tegnap épp ő mondta, hogy majd lesz.

Trackback: Alkalmi parlagfű koalíció a hallgatás jogáért 2013.03.13. 10:55:11

... álljunk össze, mint két kicsi legona figyu már, mondom mi a szitu... Összenőtt ami összetartozik: ha dolgozni kellene a képviselőknek és a beszámoltatásuk kerül szóba, hamar egymásra találnak a Fideszes és MSZP-s bizottsági tagok. Ön szeretné...

Trackback: Az új populista alkotmányos kultúra 2013.03.13. 08:55:55

Azért ez a mai fontos nap volt köztársaságunk számára, aláírja majd Áder vagy sem az alkotmánymódosítást. Alkotmányos kultúránk megváltozása vált láthatóvá. Csak emlékezzünk rá, hogy azért kellett “Alaptörvénynek” nevezni ezt a jogszabályt, mert ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:05:16

@Maitre: Le a kalappal előtted! Én már sok trollt olvastam, de te jól csinálod! Komolyan jól írsz! Nem mondhatja senki rád, hogy egybites buta tuskó vagy.
Akkor csak egy kérdés: Hogy nézel tükörbe reggelente? Hogy támogathatod ezeket? Tényleg érdekel. Mert te sokkal veszélyesebb vagy a demokráciára, mint az összes futtbal-hulligán csürhe, azt tudod ugye?

s 2013.03.13. 15:08:13

Nekem speciel az volna jó, ha orbán kiszopná Overdose faszát, de megpróbálom magamat korlátozni és ezt nem beleíratni az alaptörvénybe. Gyerekek, nem tudom, hogy meddig fog ez sikerülni. Most úgy néz ki, hogy szegény ló vesztésre áll.

2013.03.13. 15:08:14

@Maitre: "Értünk küzd..."

Te vagy Simicska Lajos?

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:08:48

@Pop40: "Valaki magyarázza már el Pop40-nek, hogy azért nem beszélgetek vele, mert nagyon buta. Nekem nem akarja elhinni."
Szerintem nem vagy buta. Egyetértek veled. Ne idegesítsd fel magad. Annyit nem ér. Kitartás.:-)

Pop40 2013.03.13. 15:10:41

@Maitre:

Nem, kedves elvtárs. Te azért nem "beszélgetsz" velem, mert ahhoz érvek is kellenének, arra pedig téged, meg a hozzád hasonló majmokat nem készítettek fel a pártnál.

Amúgy el kell keserítselek: Épp magasról szarok rá, "beszélgetsz" e velem vagy sem. Már csak nem képzeled, hogy nekem az bármily módon kicseszés, ha egy hozzád hasonló féleszű hülye nem válaszol (mert nem tud?:)

Én ettől függetlenül a baromságaidat azért kijavítgatom. Dolgozz már meg a pénzedért, nyilván jól fizet a párt, ha (légy bármily agyhalott is, de) ilyet leírsz, h Orbán "Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus".

2013.03.13. 15:11:44

@Maitre: "fiataljaink kilopják a drága pénzen megfinanszírozott képzésüket (és önnön kis testüket az országból)"

Azon gondolkodtál-e már, hogy miért mennek el?

HaCS 2013.03.13. 15:13:01

@Maitre:

Ha már a szülői felelősségnél tartunk.

Az, hogy van kedves vitapartner, hogy az egyetemista gyermekem taníttatását most én, te meg a többiek kifizetjük az adónkból, majd gyermekem ugynezt kifizeti mégegyszer az ő adójából is? Erről nem szól a fáma? Vagy ez egy ilyen generáció, akik mindent kétszer szívnak meg. Ezek a srácok fogják neked a nyugdíjadat adni, úgy, hogy nekik olyan az életben nem lesz. És ezt tudják is.

Úgyhogy csak óvatosan a szavakkal!

Pop40 2013.03.13. 15:16:02

@sírbateszezazegész:

"Szerintem nem vagy buta."

Kösz:P

"Egyetértek veled. Ne idegesítsd fel magad. Annyit nem ér. Kitartás.:-)"

Tudom, hogy annyit nem ér, de hadd javítsalak ki: cseppet sem vagyok ideges. (Bár a fenti mondata ennek a majomnak kicsit olyan volt, mintha arról akarna győzködni nyilvánosan valaki, hogy a fekete szín az hófehér, de ez nem ok arra, hogy bárki felidegesítse magát.) Hülyéken nem idegeskedni szoktam, max kiröhögöm.

(Az egyetlen aspektusa a dolognak, ami idegesítő-elkeserítő, ezt említettem fent: képzeld el, hogy ez a hülye éppen olyan értékben és érvényességgel szavazhat, mint egy értelmes ember, aki a szemét is kinyitja néha, és a feje sem azért van, hogy ne essen a nyakába az eső.)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:16:30

@HaCS: Sajnos nem az adójából fogja fizetni. A jövedelméből. Ami marad az adó után. Az jobban fáj.:-(

Maitre 2013.03.13. 15:17:42

@_zulu_: Persze. Az ő szempontjuk is érthető: jól akarnak keresni, és kényelmesen élni, és mert úgy gondolják, hogy máshol ezt könnyebben elérhetik. Nincs ezzel semmi baj, minden lehetőségük megvan rá; fizessék ki a képzésüket. Ha nincs rá pénzük, arra is van lehetőség, mindenki kap rá kölcsönt. Nem akarsz sem kölcsönt, sem fizetni, de diploma mégiscsak kell? Azzal sincs semmi baj, bizonyítsd be, hogy igenis te vagy annyira okos és tehetséges, hogy ezt megérdemeld. Nem vagy? Akkor mégis miért kapnál anélkül ilyesmit, hogy még semmit nem tettél le az asztalra, sőt, várhatóan nem is fogsz?

Azért tényleg rohadt kegyetlen velük az élet, lássuk be. :)

Pop40 2013.03.13. 15:17:45

@Maitre:

"Márhogy Pop lenne a jövőm?"

Ez kizárt, pajtás, mivel ez automatikusan együtt járna azzal, hogy te vagy a múltam.
Ebbe meg még belegondolni is szörnyű. :)

HaCS 2013.03.13. 15:19:47

@sírbateszezazegész:

Ezt a "röghözkötött" űn. állami finanszírozású képzésről írtam.

Maitre 2013.03.13. 15:20:18

@HaCS: Egyelőre ott tartunk, hogy önmagukkal se nagyon tudnak mit kezdeni... miért is tudnának, taknyosok. A nyugdíjamnál talán inkább nem rájuk számítanék.

A te gyerekedet meg hagyjuk. Tegyereked témakörben nem tudsz objektív maradni.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:20:33

@Pop40: Nekem sem válaszolt:"Le a kalappal előtted! Én már sok trollt olvastam, de te jól csinálod! Komolyan jól írsz! Nem mondhatja senki rád, hogy egybites buta tuskó vagy.Akkor csak egy kérdés: Hogy nézel tükörbe reggelente? Hogy támogathatod ezeket? Tényleg érdekel. Mert te sokkal veszélyesebb vagy a demokráciára, mint az összes futtbal-hulligán csürhe, azt tudod ugye?" erre a felvetésemre még? Amit komolyan is gondolok.
Megjegyzem én nem tiltakoznék, ha a választójogot valamilyen cenzushoz kötnék. Csak ne ezek határozzák meg.:-)

HaCS 2013.03.13. 15:21:53

@Maitre:

"A te gyerekedet meg hagyjuk. Tegyereked témakörben nem tudsz objektív maradni. "

Akkor igenis cáfolj meg objektíven!

Nap Pali 2013.03.13. 15:23:27

két legyet ütnek egy csapásra ha befűtenek a zalapt örvénnyel...
mondhattya bajszos janó doktor, hogy:

"a rezsim is csökken" és "a rezsim is csökken"

hircsarda.blog.hu/2013/03/13/mar_all_a_kemeny_a_sandor-palota_tetejen

Maitre 2013.03.13. 15:24:50

@HaCS: ld. @Maitre:

Adója akkor lesz, ha nem megy sehová. Ha amúgy sem megy sehová és itt óhajt a társadalom hasznos tagaja lenni, okafogyott a háborgás.

Maitre 2013.03.13. 15:25:48

@sírbateszezazegész: jogod van azt gondolni, amit jólesik. :)

2013.03.13. 15:27:24

@HaCS: Borzasztó egyszerű. Mivel a gyereked így tulajdonképpen viszateszi azt a pénzt a közös kalapba amit ráköltöttek a te és az én adómból, így a haverok még többet tudnak majd kivenni belőle.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:27:32

@HaCS: Értem. De ott is igaz amit írtam. Ez nem sporttámogatás, amit leírhatsz az adódból.:-( Meg most már nyilvánvaló, hogy az nem is felmerülő költség (adó). A'la közmű szolgáltatók.
Javaslom Orbán Viktornak, hogy a közműszolgáltatók bevételüket az eredményben bruttó összegben legyenek kötelesek szerepeltetni, természetesen az áfa befizetése mellett! Azt majd utána ugassanak! Msjd visszasírják a 10%-t! Fene a pofájukba!
(Remélem a NER-tagok nem olvassák a posztot:-))

HaCS 2013.03.13. 15:27:49

@Maitre:

Tehát, ha marad, akkor a cehh kétszer lesz kifizetve, ha megy akkor is!

Pop40 2013.03.13. 15:29:57

@sírbateszezazegész:
Gondolom, a panelek után fizetik, nem az érvek után. :D Orbán "Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus". Ezzel megvolt a mai bér, (50% veszélyességi felárral:P) mára már pénzénél van.

Ne aggódj, az a cenzus, amit narancsék állapítanak meg, jót nem fog hozni. Maximum megnöveli az ilyen agyhalott pártzombik szavazatainak súlyát, hogy ha már érvei nincsenek, legalább s(z)avazata legyen.

2013.03.13. 15:30:08

@Maitre: Arra az egyre felelj, hogy mindez hogyan egyeztethető a munkaerő szabad áramlásának elvével?

Kiíváncsi vagyok rá.

2013.03.13. 15:31:09

@Maitre: Pedig rájuk kell számítanod, mert bálványod ledózerolta a manyupot.

2013.03.13. 15:32:10

@Maitre: Mert külfölön nincs adózás? Akkor már értem, miért megy el mindenki...

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:33:56

@Pop40: Nekem még mindig honvágyam van.
De egyre gyakrabban mondom azt, hogy "yeah, Bucharest", minthogysem kijavítsam őket.:-(
Ide jutottunk.

Maitre 2013.03.13. 15:36:36

@HaCS: Ez csak azért tűnik így, mert eddig mindenki evidenciának vette, hogy a felsőoktatás ingyenes. :)
De persze, elképzelhető, hogy lesz, aki kétszer fizeti. Neked ugye van gyereked. Nekem nincs, nem is lesz. Akkor én most miért fizetek a gyerekedre? Gondolom a szüleid is élnek még, akik nyugdíjat kapnak. Valószínűleg ha felnőtt gyereked van, már nem tökéletes az egészségük, vagy nem marad örökké így, ami egy rakás orvosi költséggel jár majd. Akkor én most kezdjek el úgy számolni, hogy ez micsoda pénzkidobás, és mi az, hogy én fizessek arra, hogy nekik legyen erre fedezet? Nyilván nem, ilyenkor az a normális, hogy hosszú, boldog öregkort kívánsz.
De ha elkezdenénk számolgatni hogy itt ki hányszor fizet ki mit, és visszakap-e ugyanannyit, akkor nagyon kusza képletek lennének belőle. :)

Maitre 2013.03.13. 15:37:44

@_zulu_: Simán. Aki akar, elmegy. Elmehet diploma nélkül is.
Olyan mintha mindenki követelne magának egy audit, hogy legyen mibe a bugyikáit meg a tengerimalacát pakolni, ha távozni óhajt. El akarsz menni? Szia.
Oldd meg magadnak.

Maitre 2013.03.13. 15:38:25

@_zulu_: Ez nem így működik. :)

Maitre 2013.03.13. 15:42:53

Egyébként ha már itt tartunk, valamelyik Erkölcsinagydíjas Szent Grállovag kifejtené nekem, hogy van pofátok nyugdíjra meg ingyentandíjra apellálni a kormánytól, amikor minden ocsmányságnak elmondjátok őket? :)

Pop40 2013.03.13. 15:43:13

@Maitre:
Juj, ezt a baromságodat majdnem kihagytam. :)

"Azzal sincs semmi baj, bizonyítsd be, hogy igenis te vagy annyira okos és tehetséges, hogy ezt megérdemeld. Nem vagy?"

1, Mennyire kell ahhoz okosnak lenni, hogy pl jogásznak-közgazdásznak elmenjen valaki, ahol Orbi elvtárs eredeti terve szerint NULLA (0) államilag finanszírozott helyet hirdettek meg?
2, Ha én aláírok, majd diploma után fizetés nélkül húzok külföldre, ki hoz haza? Valami hozzád hasonló féleszű zombi kitántorog és visszacibál?:D
3, Hogy is szavaztál te meg a tolvajbandád 2008-ban, a jóval kisebb tandíj ügyében, drága elvtársam? Tudod, mikor Orbi elvtárs kijelentette, hogy ha tandíj lett volna régen, akkor ő ma nem lehetne itt.

A hozzád hasonló hülyék még ahhoz is barmok, hogy legalább konzisztensen hazudjanak.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:44:52

@Maitre: "Neked ugye van gyereked. Nekem nincs, nem is lesz."
Akkor most legyen az a válasz amit, mint troll megérdemelsz: hála a jó istennek! Nem is szaporodj! Ilyen jellemtelen agyhalottból elég van így is!

HaCS 2013.03.13. 15:46:58

@Maitre:

Na azt azért tisztázzuk, hogy a ki mit miért fizet az nem az én alapállásom.

vö.

"Nem is ezzel van baj, hanem abból, hogy azért adózunk, hogy ebből visszakapjunk valamit."

Én csak a te alapvetéseidből kiindulva próbállak a te gondolkodásod mentén meggyőzni.

Én nem számolgatom mire megy az adóm, örülnék, ha te sem tennéd!

Csak azt bizonygatom, hogy ez a sztori, akárhonnan nézzük sántít.

Te viszont lassan tényleg eldönthetnéd mi alapján érvelsz legalább magadban.

Pop40 2013.03.13. 15:47:41

@Maitre:

"hogy van pofátok nyugdíjra meg ingyentandíjra apellálni a kormánytól"

Nem is tudtam, hogy újabban a nyugdíjat pl a kormánytól kapom. Esetleg Orbi elvtárs adja a fizetéséből, amit a jó munkájáért kap?

Én hülye pedig esküdni mertem volna, hogy azt az állampolgárok adójából folyósítják. Hiába, Orbanisztánban mindig tanul az ember. :D

Ui. Drága nertárs, olyan, h "ingyentandíj", nincs. Az a szó, amit te keresel, az a "tandíjmentesség."
Nehéz szó, de próbáld megjegyezni, egy ilyen okos embernek, mint te, biztos menni fog.

Maitre 2013.03.13. 15:50:53

@HaCS: Én következetes vagyok. Te sérelmezted azt, hogy a gyereked majd kétszer fizet, egyszer a saját tandíjánál, egyszer a más tandíjánál. :)

Egyébként erre van egy fokkal jobb válasz, az meg a következő; "gazdagabb családba kellett volna születni". Csak gondoltam már így is sok itt a proletárfelhang. :)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:51:06

@Maitre: Tényleg miért nincs gyereked? Diliházban sem állt veled szóba senki? Békemenet? Javaslom ne válogass! Ha egy birka megáll neked, uccú rajta! Jobbat nem kapsz!

HaCS 2013.03.13. 15:52:22

@Maitre:

Ja ha már itt tartunk.

"Nem is ezzel van baj, hanem abból, hogy azért adózunk, hogy ebből visszakapjunk valamit."

Nem!

Azért adózunk, hogy ennek az országnak a normális rendszerszintű működését fenntartsuk.

Amiről te beszéltél az a járulék.

Maitre 2013.03.13. 15:52:25

@sírbateszezazegész: Semmi közöd hozzá. :) Gondold, hogy impotens vagyok.

@Pop40: Te meg kussoljál már el végre.

Maitre 2013.03.13. 15:53:49

@HaCS: Nem, én ugyanarról beszélek, amit Te rendszerszintű működésként fogalmaztál meg. :) Ha gondot okoz a szabadabb szövegértelmezés, mondd nyugodtan, majd figyelek rá, hogy mindent amit leírok, csak egyféleképpen lehessen értelmezni. :D

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:55:18

@Maitre: Hülye vagy, nem impotens. Szaladj vissza a pártirodába, azt kérj segítséget, ilyenkor mit mondjak? Az okos Kubatovod biztos megmondja!

Pop40 2013.03.13. 15:56:03

@Maitre:

Egyre kiválóbbak az érveid, elvtársam:D
Odabaszott az a fránya fideszes kultúra, mi?:)))

Rossz hírem van amúgy: Hogy mikor beszélek s mikor nem, sok dologtól függővé teszem, de egy hozzád hasonló szarházi tolvaj hörgésétől a legkevésbé sem.

Bocs. :)

Maitre 2013.03.13. 15:57:11

No szépségeim, élmény volt veletek, de nekem most dolgom van máshol. További kellemes acsarkodást, bye.

HaCS 2013.03.13. 15:58:39

@Maitre:

Igen, mert az adófizetés---> valamit visszakapunk alapállásnál ez a hiba áll fenn.

Ha nem számolunk "egyéni" adózással, akkor más hibák vannak. Akkor a mostani diplomásoknak (tehetősebb rétegnek) is az előző generációk finanszírozták az oktatását, ennél fogva a következő generáció taníttatását is ők kell, hogy állják.

A mostani koncepció egyik érvrendszerbe sem illik bele.

Maitre 2013.03.13. 16:00:18

@HaCS: A "valamit visszakapunk" az én értelmezésemben elég sok minden lehet; például értelmesebb, okosabb, műveltebb emberek is "valami".
De most tényleg mennem kell, majd folytatjuk ha óhajtod.

Pop40 2013.03.13. 16:01:10

@Maitre:
Épp szólni akartam, h menned kéne, 4 óra, mindjárt zár a pártiroda. Ha nem érsz oda zárásig, csak holnap kapod meg a zsoldod.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:01:20

@Maitre: Ne menekülj kiscsibém! Pedig látod milyen kedves voltam az elején! De mit vársz? Hova mész, melyik blogra? Követnélek!

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:01:46

@Maitre: kérlek, válaszolj nekem egy kérdésre, amire még nem tudott senki, aki a röghözkötést védi. Nevezetesen: miért pont az egyetem/fősuli? Úgy értem, a Fidesz levitte 16 évre a tankötelezettség határát. Tehát elvben mindenki, aki 16 év felett tanul, a maga döntéséből teszi. Az utóbbi években a gyerekek sokszor 7-8 évesen kezdték a sulit, tehát egy 16 éves többnyire első/második gimi, vagy annak megfelelő suliba jár. Felvetődik a kérdés, hogy akkor pl a fodrász tanulónak is mi fizetjük a képzését, meg a szakácsnak is, ha kimegy viszi az ingyé szaktudást. Őket miért nem kötik röghöz? Hisz egy szakmunkás/érettségizett mekis mosogató/takarító is jobban keres külföldön, és mennek is ki szép számmal. A logikus az volna, hogy akkor mindnenki minden 16 év feletti oktatásért fizessen vagy kötődjön röghöz. Tehát miért pont a felsőfokú tanulmányok, milyen logika alapján?!

Pop40 2013.03.13. 16:04:46

@Maitre:

"Maitre 0 bejegyzést írt és 779 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2013.01.20. óta tag."

Aztabrutálmindenit, most nézem. 779 hsz 2 hónap alatt??

Milyen karakterszám/forint árfolyamon fizetnek téged?:O

Mindenesetre figyelek majd a nickedre ezentúl, annyira jót beszélgettünk, olvashattam fantasztikus érveidet, kár lenne ezt ennyiben hagyni. :DDD

Pop40 2013.03.13. 16:05:50

@sírbateszezazegész:
Nekem is pont ez ugrott be. :DD

Maitre 2013.03.13. 16:06:06

Ha el fogok késni miattatok, én eskü összeállítok egy tippsort 40 új adónemhez, és beterjesztem a kormánynak. :D

@fizetekmegegysort: "válaszolj nekem egy kérdésre,... Nevezetesen: miért pont az egyetem/fősuli?"

Mert elvileg ez az, amivel magasabb jövedelmet érhetsz el (gyakorlatban nem mindig), illetve mint diplomás, már valamilyen szinten értelmiségnek számítasz, akitől magasabb rendű társadalmi felelősségvállalás, és a folyamatok teljesebb átlátása várható el.
Továbbá mert bevándorlásnál és munkavállalásnál komolyan nézik a diplomádat.

Mondjuk ha kizárólag pénzügyi alapon nézed, tényleg nem túl logikus, hogy ha van 1 db diplomád, azzal macerálnak, 29 db okj-s képzéssel meg nem, de valahol határt kell húzni.

GQ 2013.03.13. 16:06:12

@Maitre: az a baj, hogy az összefüggéseket nem látod át - szerintem. szóval nem azért akarnak elmenni a népek, mert minden álmuk egész életükben ez volt. nem azért hagyják maguk mögött a családot (sok esetben), a barátokat, az eddigi életüket, mert annyira jó dolog ez, hanem azért, mert kilátástalannak ítélik meg a helyzetet. a politikai elitnek (sic!) volt jó 20 éve, hogy gatyába rázza az országot, ehelyett elkótyavetyélték a jövőt a következő generációk elől is. nem azzal kell maradásra bírni őket, hogy odaszögezed a fülét az ajtófélfához, hanem azzal, hogy perspektívát adsz nekik. na, orbánc király nem ezt csinálja. ez szerinted mennyire etikus, ha már felemlegetted itt az etikát.

"Tehát ne legyen meggyőződése, és mindent másoktól várjon?"
én nem ezt írtam. én azt, hogy azért van egy sereg közpénzen fizetett (méghozzá nem is akárhogy!) jómunkásember, hogy használja őket a célnak megfelelően - konzultáljon, tervezzen, lásson előre, hallgassa meg a különböző véleményeket. nem biztos, hogy azért, mert ő orbán piktor, mindig neki van igaz. ne pedig olyan demagóg szarral jöjjön, hogy "megkérdezzük a zembereket, akarnak-e rezsicsökkentést".

aztán, szerintem az az állam felelőssége, hogy olyan körülményeket teremtsen a népnek, hogy maradni akarjon - hajtsa be az adókat (az usa-ban ez sikerül), teremtsen munkahelyeket (mert akármilyen hihetetlen, a törvények - és azok variálása - hatnak ám a befektetési kedvre), érje el, hogy az ország emelkedő pályára álljon, és valójában emelkedjen az életszínvonal is. a kutyám nem azért nem szalad el mellőlem, mikor sétálok vele, mert agyonvertem, magamhoz közöttem, hanem azért, mert törődök vele. hálás egy jószág ez, akárcsak a nép. majd viktornak is megháláljuk, ne félj!

Pop40 2013.03.13. 16:08:23

@Maitre:

"A "valamit visszakapunk" az én értelmezésemben elég sok minden lehet; például értelmesebb, okosabb, műveltebb emberek is "valami"."

Eltolcsy szintű szakemberekre gondoltál?

Vagy azokra, akik soha nem látott mértékben vándorolnak ki külföldre, mióta a narancsmaffiád őrjöng?

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:10:26

@Pop40: Összenő, ami összetarzozik!:-)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:14:17

@Maitre: sejtettem, hogy ezt fogod írni, és köszi a választ. Viszont egyetérteni nem tudok, hisz az indok mindig az "ingyen képezzük, aztán nem itthon adózik, kint meg hülyére keresi magát" gondolatkör. Ami bizony egy jó szakmunkásra pont úgy igaz, mint egy felsőfokú végzettségűre.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:21:43

@fizetekmegegysort: Maitre nem mond igazat! Tervbe van véve, hogy 4. elemi felett mindenkit röghöz kötnek! A határt s Fidesz-törzsbázis védelmében ott kell meghúzni! Aki tovább tanul, az már alkalmatlan a Vezér tanainak befogadására! De hogy biztosak legyenek a terv sikerében, az írás-olvasás-számolás libsibolsi dolgait csak az 5.osztálytól fogják tantervbe venni. Addig békamenet (minden nap tornaóra),hit- és erkölcstan (Fidesz jó, libsibolsi rossz), meg népi költészet, rigmusok (gyúrcsánytakarógy,azelmútnyócév) lesz a tanrend.
Maintre, te is túlképzett, s így felesleges leszel, hacsak addig nem sz..kodod feljebb magad!

Pop40 2013.03.13. 16:22:11

@fizetekmegegysort:
Tőled is megkérdem, mert szegényke nem tudott válaszolni.

Ha egy végzett (esetünkben tökmindegy, mi, szakmunkás, egyetemista, akármi) aláír, aztán végzés után fogja magát, lefalcol külföldre, vissza se néz, ugyan hogy is hajtják be rajta az "adósságát"?

Kimegy utána Orbi vagy a TEK?

Maitre 2013.03.13. 16:22:56

@GQ: Nem félek. Ő sem fél, van, aki megvédje. Tudod kinek nincs? Neked. De ne aggódj, nincs is mitől. Nem vagy akkora tétel, hogy érdemes legyen téged bántani. :)

kúrórudi 2013.03.13. 16:25:07

"Az a miniszterelnök, akinek kormányzása idején 300 Ft fölé emelkedik az euró árfolyama, nem tud kormányozni és le kell mondania!" - Orbán Viktor

GQ 2013.03.13. 16:25:48

@Maitre: én sem félek. két hetem van már csak a határon belül, utána azt csináltok, amit csak akartok egymással. két hét alatt meg csak megúszom. ellenben viktor retteg attól, hogy jövőre elzavarják a fészkesbe, és ha megint kap egy idegösszeomlást, lehet, már nem ússza meg olyan könnyen, mint legutóbb.

kúrórudi 2013.03.13. 16:26:00

egy pár dolog ami csak ellenzékben zavarta orbánékat kormányon nem...

azóta:
- több lett az adófajta nem kevesebb...
- tandíj...
- kórházleépítés...
- iskola leépítés...
- vasútjárat megszüntetés...
- 300 ft feletti euró...
- áfa
- benzin ár, benzin adója...
- bürokrácia...
- alkotmánybíróság akinek a döntését tiszteletben kell tartani (persze ezt is csak ellenzékből)...
- utcai tüntetés=gyakorolható jog, véleménynyilvánítás...
stb stb

sorolhatnám... ezek mind csak ellenzékben voltak igazak... már nem azok..

Pop40 2013.03.13. 16:26:32

@sírbateszezazegész:

Az "azelmútnyócév" nem kerül be a tanrendbe. Hülyén venné ki magát, ha ezt ordibálnák órán, mikor az azelmútnyócév-ből 4 már a narancsbolsiké :)

kúrórudi 2013.03.13. 16:26:41

magyarország az eu27ben a 3. legmagasabb újraelosztási aránnyal rendelkezik, 54%... a szlovákoknál ez 35%. csak a norvégok és a dánok előznek meg minket a svédeknél is magasabb ez az arány nálunk!!

a magyar gazdaság legnagyobb baja ez! ez hogy az állam elfojtja a gazdaságot mert több mint a felét elszedi a megtermelt értéknek! ez korábban is magas bolt nálunk a 45-50% közötti szintjével. ezt kellett volna letornászni. ehelyett orbánék egy kádárista államot gazdaságot építettek/építenek ki.... így soha sehogyan nem leszünk versenyképesek...

Pop40 2013.03.13. 16:27:56

@Maitre:
Nem úgy volt, hogy mész, elvtárs?

Vagy Kubatov rádumált egy kis extra túlórára?:)

kúrórudi 2013.03.13. 16:28:19

és ami szintén csak ellenzékből nézv volt bűn:
- a hazudozás!

Pop40 2013.03.13. 16:30:46

@GQ:

remélem, gondolsz a maradókra is, és szavazni azért fogsz. :)

kúrórudi 2013.03.13. 16:31:03

@Maitre:

"Egyébként ha már itt tartunk, valamelyik Erkölcsinagydíjas Szent Grállovag kifejtené nekem, hogy van pofátok nyugdíjra meg ingyentandíjra apellálni a kormánytól, amikor minden ocsmányságnak elmondjátok őket? :)"

inkább erre válaszol: neked meg a vezéreidnek hogy van pofája tandíjat bevezetni amikor 2008ben leszavazták meg előtte szétvertétek a belvárost hónapokon keresztül h hazudott a kormány??

úgy se fogsz válaszni tudom...

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:31:11

@Pop40: Ok, de ez csak az 5-től feltűnő. És a nagy bolsevik, ööö akarom mondani fidesz-nemzeti hagyományok? Az már smafú? Neked se lesz ott sokáig maradásod, ha ennyire kekeckedő retrográd elem vagy!:-)

kúrórudi 2013.03.13. 16:32:08

@Pop40:

nem mehet még. fölé magasodott egy fideszes segg és sürgősen tenni kellett a dolgát: fényesre nyalni.....

Pop40 2013.03.13. 16:34:54

@sírbateszezazegész:
Jaja, lehet hogy buktam az Orbi-féle kiváló seggnyaló emlékérmet ;)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:35:52

@Pop40: pont ezen röhögtem én is... Hogy akkor mi lesz? Kimegy még félmillió, és egyesével nyomoznak utánuk? EU-n belül letiltja a fizujából? Egy olyan jogszabály alapján, ami ellentétes a szabad munkaerőpiaci EU elvekkel? Vagy mi?

Pop40 2013.03.13. 16:35:58

@kúrórudi:
És ha csak a takarítónő jött meg, tenni a dolgát?:)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:36:04

@Pop40: Én szeretném, ha értem a Vezér jönne.Hozhatja Kusza Szemet meg a Bajszos Kötelest is! Megkonzultálnám velük a kérdést! Lehet CCTV elött is, mert itt első ránézésre látnák, hogy a diliházból szöktek! Csak nálunk lehetnek ezek szabadon!:-)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:39:43

@Pop40: hehe...tesóm 10 éve kint él, soha nem szavazott, mondván ő ide nem fizet adót, minek szóljon bele. Most úgy kicsapta nála a biztosítékot az "elmútháromév", hogy feladta az elveit, szavazni készül.

Pop40 2013.03.13. 16:39:47

@fizetekmegegysort:
Mit gondolsz, hol lesz addigra Orbán meg a sleppje, mire ők végeznek? :P

Pop40 2013.03.13. 16:41:18

@sírbateszezazegész:
Jó ötlet. Megadok nekik egy örmény elérhetőséget, oda mentem, jöjjenek utánam. :D

Pop40 2013.03.13. 16:42:39

@fizetekmegegysort:
nagyon helyes.

úgyis számítanak a kintiek hálájára, hadd kapják meg ;)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:44:40

@Pop40: hát ebben a kérdésben sajna nem vagyok optimista. Azt el tudom képzelni, hogy van egy nagyobb, csendes tömeg, aki ellenük szavaz, azt is, hogy legyőzik őket, de azt nem, hogy ebben az esetben nem fogják manipulálni a végét. És ha még 4 év ámokfutási időt kapnak, akkor szerintem addig lesznek míg valaki el nem zavarja őket, azalatt az idő alatt végleg bebetonozzák magukat. És adja az Ég, hogy tévedjek!

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:45:57

Sajnálom nekem itt a telon elfogyott a delej. Keresek vmi áramforrást. Hölgyeim/Úraim egy élmény volt.
Maintre, te meg azért hagyd meg hova mész! Jó veled társalogni! Te tényeg leütésenként kapod a lét?! Vazeg, én meg ingyen teszem! Hol lehet jelentkezni? Adsz ajánlót? A seggnyalás a pluszpénz vagy alap? Cssk, hogy mire számítsak? Habár ti úgyis visszamenőlegesen módosítotok mindent.:-)
Szóval várom válaszod. Csókpuszi anyukádnak. Sokan gondolunk rá!!

Adalberto Gellenzeeri 2013.03.13. 16:55:59

@Maitre: Itt lépett be őn uram a kommentekbe. Ettől fogva a véleménycsere megszűnt. Ön egy cinikus fasz, mellesleg a fidesz nevű szekta feltétlen imádója, 434 db orbánkép tulajdonosa.
Lehet, hogy sokan szavaztak 2010-ben orbánra, de nem arra, amit az országgal művel. Az ember életében sokszor téved. Olyan fontos dolgokban is , mint a házasság. Akkor elválik és jónapot, kezdhet új életet. De ettől a görénytől nem lehet elválni, mert már bíróság sincs. Csak ilyen faszok, mint ön, aki biztosan jól érzi most a bőrében magát, különösképpen, hogy beteg lelkének épp megint adódott egy kis kárörvendeni való. Az ilyen emberekre nem haragudni szoktak, hanem undorodni tőlük.

s 2013.03.13. 17:14:55

@sírbateszezazegész: Rosszul tudod. Nem kötik röghöz. A rögöt kötik hozzá. Én mondjuk nem is értem a tiltakozást. Ha beírnák az alkotmányba, hogy hozzám kötnek naponta egy aranyrögöt, egy kurva szót nem szólnék.

Blogger Géza 2013.03.13. 18:05:37

@fehérfarkas: Egész egyszerűen nem igaz az, amit írsz. Nem szűkíti a módosítás azoknak a körét, akik az AB-hez fordulhatnak, épp ellenkezőleg, tágítja, Már a legfőbb ügyész és a Kúria elnöke is fordulhat AB-hez, ami eddig soha nem volt lehetséges. Az AB-nek pedig eddig sem volt joga magát az alkotmányt alkotmányellenesnek nyilvánítani, ez sem változott.

poor 2013.03.13. 18:34:14

@Blogger Géza:
Mi van túlóráznak a fidesznyikek. Egy a biztos hazudtok éjjel-nappal.

fehérfarkas 2013.03.13. 18:41:19

akkor úgy látszik Sólyom Lászlótól elkezdve az alkotmányjogászok garmadáig mindenki hülye, egyedül a Fidesz és az őt védő kommenteliknél a bölcsek köve

idézek egy cikkből: "Az új alkotmány a köztársasági elnöktől és az alkotmánybíróságtól is megvonta a mérlegelés lehetőségét, ha a törvényhozói hatalom, vagyis a parlament egy szabályt magába az alkotmányba ír bele. Vagyis az alaptörvény negyedik módosításának hatályosulása után a parlament kétharmada minden külső korlát és kontroll nélkül bármilyen törvényt meghozhat. Ha máshogy nem, az alaptörvény újabb módosításával. Csak az alkotmányozó hatalom józan belátásában és önmérsékletében bízhatunk."
index.hu/velemeny/2013/03/13/a_kormanyparti_oninterpellaciot_nem_kozvetitjuk/

vagy egy másik cikk:
"Az Ab a helyzet és alkotmányos kötelessége kényszere alatt megindult arrafelé, hogy a módosítások felülvizsgálatával megőrizze az Alaptörvény önazonosságát. A negyedik alaptörvény-módosítás éppen ezt az utat zárja el Sólyom László szerint. Mint írja, az kifejezetten kimondja, hogy az Ab az Alaptörvényt és az Alaptörvény módosítását csak a megalkotására és kihirdetésére vonatkozó eljárási követelmények tekintetében vizsgálhatja felül. Ennek megfelelően kizárólag az eljárási követelményekre korlátozza a köztársasági elnök alkotmánybírósághoz fordulásának jogát is. Ezzel lehetősége van a kétharmados többségnek arra, hogy alaptörvény-módosításnak nevezve bármely rendelkezést meghozzon, legyen az akár szöges ellentétben az Alaptörvény más rendelkezéseivel – vélekedik Sólyom László."
hvg.hu/itthon/20130311_Egy_lehetoseg_maradt_Ader_vetoja__Solyom

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 20:00:22

@komplikato:

Erre van esetleg linked? Nem kötözködésből kérdezem, hanem mert én soká találnám meg.

komplikato 2013.03.13. 20:10:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ott van a köv. hozzászólásban egy "cikk" és ott szólt hozzá valaki aki szakmabeli.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 20:17:09

@komplikato: Megvan. Hisz voltam azon a poszton én is, csak éjszaka a szállításemelés rész nem rögzült.

Maitre 2013.03.13. 21:12:02

@GQ: Emiatt én nem aggódom, nem hiszem, hogy megint (?) idegösszeomlást kapna. Inkább attól tartok, hogy úgy dönt, nem hajlandó tovább vezetni az országot. :)
Sok szerencsét külföldön, remélem megtalálod a boldogságodat.

@_zulu_: Nem. :)

Pop40 2013.03.13. 21:40:01

@Maitre:
Nehéz eldönteni nálad, narancszombi, hogy tényleg ennyire segghülye vagy, vagy valami deformált humorral nyomorítod a jónépet.

"Inkább attól tartok, hogy úgy dönt, nem hajlandó tovább vezetni az országot."

Azaz a megalomán elmebeteg, aki hatalom nélkül létezni sem tudna, lop, csal, hazudik összevissza érte, egyszer csak úgy dönt, hogy elég volt. Aszongya, loptam eleget, Simicska is tökig van zsével, csorgat vissza rendesen, franc se vezeti tovább ezt a hálátlan országot, ahol még egy birkamenetre is csak a savazós munkásőr tatákat bírom elcsábítani.
Inkább lemondok, és elmegyek közmunkásnak.

Valahogy így gondoltad, drága elvtárs?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 21:53:05

@Blogger Géza:

Rövid eszű csúsztató barátom!

TE voltál olyan korlátolt, és nem értetted.

Ismét hazudsz és terelsz!

Elfelejted, az Internet emlékszik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · bunkobrendelmatyi.blog.hu 2013.03.10. 21:40:44
@Blogger Géza:

A nagybetű nem kiabálás, csak kommentben nem tudok két színnel írni. Kisbetűsen az eredeti szöveg.

Azt, hogy GYILKOLNI SZABAD az Országgyűlés elnöke aláírja, és
megküldi a köztársasági elnöknek. A köztársasági elnök azt, hogy GYILKOLNI SZABAD a kézhezvételétől számított öt napon belül aláírja, és elrendeli a hivatalos lapban
való kihirdetését. Ha a köztársasági elnök úgy ítéli meg, hogy GYILKOLNI SZABAD a megalkotására vonatkozó, az Alaptörvényben foglalt eljárási
követelményeket nem tartották meg, ennek vizsgálatát kéri az Alkotmánybíróságtól. Ha az
Alkotmánybíróság a vizsgálata során nem állapítja meg e követelmények megsértését, a
köztársasági elnök azt, hogy GYILKOLNI SZABAD haladéktalanul aláírja ,
és elrendeli annak kihirdetését.”

Értelmezd Géza!

kard.blog.hu/2013/03/10/kik_is_jegyzik_az_alkotmanymodositast/fullcommentlist/1#c19229814

Blogger Géza 2013.03.14. 07:05:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az internet emlékezik, de te szemmel láthatóan nem, ugyanis ere már válaszoltam... :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.14. 08:25:01

@Blogger Géza:

Válaszolni egy kérdésre, vagy megérteni amire a kérdés vonatkozik, nem ugyanaz.

Mike36 2013.03.14. 08:53:31

@Maitre: az államtól várja el, nem a tetves kormánytól. A kettő nem ugyanaz. A oktatás, egészségügy finanszírozása nem a kormány kegyúri tevékenysége.
süti beállítások módosítása