A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Rezsimódosítás és alkotmánycsökkentés

2013.03.13. 06:30 timargabor

Hétfőn nagy jelentőségű döntést hozott a Parlament: a kétharmados többség elfogadta az alaptörvény negyedik módosítását, amelynek értelmében innentől kétharmaddal bárki azt ír az alaptörvénybe, amit csak akar, az alkotmánybíróság (AB) csak azokat a törvényrészleteket vizsgálhatja, amelyeket az (igen szűk körre szorított) indítványozók elé utalnak. Amit a minap alkotmányellenesnek mondott az AB, azt beleírjuk az alkotmányba. A dolog jelentősége nem vitatható. Amikor hétfőn délelőtt, a parlamenti ülés kezdetén a miniszterelnök szólásra emelkedett, mindenki joggal várhatta, hogy erről fog beszélni. Sokunkat érdekelt volna, hogy mit is gondol erről. Vártuk volna, hogy érveljen mellette; végülis komoly dolog, ő is előterjesztő, biztosan büszke a művére, elmondja nekünk, polgároknak, hogy miért is jó ez az egész.

Erre elkezdett a rezsicsökkentésről beszélni, meg hogy milyen szemetek ezek az energiaszolgáltatók, még merészelik azt, hogy a jócskán megemelt adóikat az árképletben kiadásként számolják el. Hallatlan. De ami még hallatlanabb: a magyar bíróság még igazat is ad nekik. Hát kivel vannak ezek? A népszipolyozó külföldivel, vagy a rezsit fizető magyar emberekkel?

Csak később esett le, hogy ha a miniszterelnök nem is az alkotmánymódosításról beszélt a szavaival, mégis az volt a téma. Nem mást tett, mint illusztrálta, hogy mi lesz a munkamenet az alkotmánymódosítás után. A "Két perc gyűlölet", és aztán a törvény/alkotmány módosítása.

Cover art for the 1984 Viking hardcover first edition of The Fourth Protocol by Frederick Forsyth. Illustration by Peter Thorpe.

Neki innentől az a dolga, hogy megnevezze a parlamentben, hogy ki is a nemzet aktuális ellensége. Most épp az energiaszolgáltatók. Holnap bárki. Ő megmondja, másnapra egyéni módosítóban kész a törvényjavaslat, hétvégére sürgősséggel megvan. Még meg is nemzetikonzultáltatjuk persze, házról házra, gyűljön rögtön a lista is. Független bíróság? Ugyan már, minek az, ha a magyar emberek ellen dönt? Majd meccs közben átírjuk a szabályt. Ja, hogy a perben az elkövetéskori jogrend számít? Itt nem, kétharmaddal. Ellenség mindig kell, különben valaki még meg találná kérdezni, hogy miért nem úgy van, ahogy tegnap épp ő mondta, hogy majd lesz. Hogy miért van recesszió, amikor az Emelkedés Évét írjuk? Hát csakis azért, mert ármánykodnak. Az energiaszolgáltatók. A bankok. Az Európai Unió. Ezek. Bárki, csak mi nem.

Csak halkan megjegyzem, ez eddig is így volt. Eddig is csak rá kellett mutatni a nyugdíjas rendőrre (hogy lehet nyugdíjas negyvenévesen?), a tanárra (miért nem csinál semmit egész nyáron?), a diákra (mit lébecol az egyetemen, hogy aztán elhúzzon mosogatni Londonba), a magánnyugdíjpénztári tag (miért nem adta vissza a megtakarítását, amikor megzsaroltuk?) a sor sajnos folytatható. Csak arra kell figyelni, hogy az aktuális ügyben biztosan masszív többségünk legyen. Hogy közben a többségre már legalább egyszer rámutattak? Sose fognak össze úgyse, hiszen aki épp tüntet, azt a Gyurcsány vagy a Bajnai heccelte fel, és hát akire éppen nem mutatnak rá, miért tüntessen a Gyurcsányért vagy a Bajnaiért? Nincs, aki összefogja őket. Eddig is így volt, most az eszközök lettek olajozottabbak.

Most már alaptörvénybe is lehet írni bármit. Ki lehessen tiltani a hajléktalanokat az utcáról? Miért ne? Itthon dolgozzon, akit állami pénzen képeztek, ha van munka, ha nincs? Naná hogy. Alaptörvénybe vele. Sokat pattog a bíróság meg az Unió, még a rezsit is beleírják.

Igen, tudom, hogy a negyedik módosítás legnagyobb része nem jogsértés, csak a jogsértés lehetőségének nyit ajtót. Azt viszont megtanultuk az elmúlt három évben, hogy ha elmehetnek a falig, el is mennek a falig. Megmondta a miniszterelnök - igaz, nem a parlamentben, hanem előtte, a frakciónak - ez a módosítás azért kell, mert nekik jó.

Persze naív fejjel azt gondolom, aki rájuk szavazott, azért küldte őket, hogy úgy politizáljanak, hogy mindenkinek jó legyen - na jó, nekik, az ő szavazóiknak egy kicsit jobb. Hogy jó konzervatív módjára azt tegyék a hatalmuk birtokában, amit a kampányban ígértek, nem azt, amit a reggeli zuhany alatt megálmodnak. Hogy jó konzervatív módjára - ha már annak mondják magukat - ne játsszanak alkotmánnyal, alaptörvénnyel negyedéves rendszerességgel, csak azért, mert "nekik jó".

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

239 komment · 3 trackback

Címkék: alkotmánymódosítás magyar demokrácia

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr945131634

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rezsimódosítás és alkotmánycsökkentés 2013.03.13. 13:26:01

Ellenség mindig kell, különben valaki még meg találná kérdezni, hogy miért nem úgy van, ahogy tegnap épp ő mondta, hogy majd lesz.

Trackback: Alkalmi parlagfű koalíció a hallgatás jogáért 2013.03.13. 10:55:11

... álljunk össze, mint két kicsi legona figyu már, mondom mi a szitu... Összenőtt ami összetartozik: ha dolgozni kellene a képviselőknek és a beszámoltatásuk kerül szóba, hamar egymásra találnak a Fideszes és MSZP-s bizottsági tagok. Ön szeretné...

Trackback: Az új populista alkotmányos kultúra 2013.03.13. 08:55:55

Azért ez a mai fontos nap volt köztársaságunk számára, aláírja majd Áder vagy sem az alkotmánymódosítást. Alkotmányos kultúránk megváltozása vált láthatóvá. Csak emlékezzünk rá, hogy azért kellett “Alaptörvénynek” nevezni ezt a jogszabályt, mert ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ehes 2013.03.13. 08:55:04

Nagyon jó cikk! Minden mondata gaz!

regress 2013.03.13. 09:06:02

barbara stamm is a nemzet ellensége.sőt az amerikaiak pénzelik.hű de kínos......

Mike36 2013.03.13. 09:06:05

A békaemberek mikor fogják keresni? Stílusra tiszta Rákosi.

Mike36 2013.03.13. 09:08:34

Ja igen: születik az ötödik! Születik az ötödik!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 09:12:05

Az egész rezsicsökkentésbizniszben az a legszebb, hogy az MVM Zrt adózott nyeresége 45 mrd Ft volt 2011-ben. Miért nem innen osztogat az állam? Miért a máséból?

Ha állami kézbe veszi az energiaszolgáltatókat, akkor a beruházást maga kell állja, a munkaerő után nem jön be járulék. Ez mekkora bukta?

-

Valami sürgős a miniszterelnöknek, de még nem tudjuk mi és miért.

-

Ha Áder aláírja, és ha 2/3-al veszítenek a fiúk, utána látni szeretném az arcát, mikor alkotmányba írják, hogy egykori vezető fideszes emberek és oligarcháik nem hagyhatják el Alcsút-Felcsút közigazgatási területét semmilyen indokkal és semmilyen módon. És nem tehetne ellene semmit. Otthon ülhetne, miközben Alcsút-Felcsúton kívül zajlana az élet.

aamen 2013.03.13. 09:25:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: arra az esetről hogy elvesztenének bármilyen választást, ne essék szó
csak beleirják a kotmányba hogy a választásokat a fidesz nyeri, oszt jónapot
ha ezt így valamiért mégse, akkor majd mégis rendeznek választásokat, ahol pozsgay eftars úgyis mint a hazafias népfront szakembere majd segít hogy jó helyre ikszeljél

collateral collector (törölt) 2013.03.13. 09:32:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ".. Ha állami kézbe veszi az energiaszolgáltatókat, akkor a beruházást maga kell állja, a munkaerő után nem jön be járulék. Ez mekkora bukta?
.."

Miért akarják nyílt zsarolással arra kényszeríteni az összes, külföldi kézben lévő KÖZMŰ-szolgáltató (az energiacégek csak a kezdet) tulajdonosát, hogy adják el tulajdonukat a magyar államnak?

Hát azért, hogy utána olcsón ki-privatizálhassák pl. Simicskának, meg Nyerges Zsoltnak. Akkor egyúttal megszüntetik a hatósági árazást is, és nem fogja érdekelni őket, hogy a magyar családok mennyit költenek rezsire.

Ahogy viktor a kommunizmus idején sem a rendszerrel harcokt, csak a vezetőivel (saját szavai szerint), ugyanígy a privatizációval is "csak" az volt a problémàja, jogy a fideszt kihagytàk belőle.. Ez hajtja őket 20 éve, ezért ilyen éhesek. Dühíti őket, hogy akkor még túl fiatalok voltak és nem elég gátlástalanok. Bár kicsiben már akkor is eljátszották a saját kis privatizációs umbuldájukat (lásd székház-ügy), de az semmi, az csak a szüzesség elvesztése volt kb., a lopás ízébe belekóstoltak, de amúgy nekik egy ország sem elég.

Az mellékes, hogy tegnaptól a "mini-Me" bárkire, bármilyen vállalatra rámutathat: túl nagy a profitod szerintünk, holnaptól ez nem így lesz.

Hát a fidesz-művek luxusprofitjából mikor lesz elege a magyaroknak?

Ló Elemér 2013.03.13. 09:32:57

A rezsicsökkentés célja: kivéreztetni a szolgáltatókat, hátha olcsóér' eladják az államnak, aztán már lehet is továbbtolni a haveri kezekbe. Ennyi. Egyébként a mocsok nagytőke eddig sok-sok százmilliárdot fektetett be a magyar energiahálózatba, nélkülük ezt az államnak kellett volna, amit persze egyik zseniális kormány se tett volna meg, úgyhogy már az áram meg a gáz is úgy jönne, mint a kék metró meg a vonat: vagy igen, vagy nem, de akkor is csak döcögve.És ha így megy tovább, a következő pár évben fog erre a szintre lerohadni az állam és a haverok kezében. Az lesz a 100%-os rezsicsökkentés, ha nem lesz gáz, nem kell fizetni.

collateral collector (törölt) 2013.03.13. 09:39:20

Az a szöveg, hogy "a stratégiai fontosságú cégeknek MAGYAR tulajdonba kell visszakerülniük", az magyarul annyit jelent, hogy "a kollégiumi szobatársak szűk köre fog profitálni belőle".

Egyébként a külföldi tulajdonrész nem ördögtől való, megfelelő kontroll, beruházási kötelezettség mellett. A profit sem ördögtől való, még akkor sem, ha külföldi tulajdonos teszi zsebre. Az viszont már ördögtől való, hogy egy miniszterelnök az adófizetők és az EU pénzét egyenesen átutalja a haverjainak..

fizetekmegegysort 2013.03.13. 09:52:59

Egyszerűen már csak sajnálom, hogy ez történik a Hazámban. 2014-ben nyilváníthatok véleményt, ha lesz választás, ha tiszta lesz, ha.... Addig kilopják a szemünket is. Sajnálom, hogy igazam lett, mikor 2010ben azt mondtam: a kétharmad veszélyes, mert itthon nincs olyan politikai erő, aki erkölcsileg és szakmailag elég érett volna egy ilyen - gyakorlatilag korlátlan - hatalomra.

GQ 2013.03.13. 09:58:56

@fizetekmegegysort: egyetértek. én is megmondtam jó előre, bármit, csak 2/3-ot ne, főleg meg ne a mini douche-nak. a legszebb, hogy még mindig a legnépszerűbb párt. azt hiszem, ez elég sok mindent elmond a helyzetről. már csak két hét, és átlépem a határt. remélem, addig nem zárják le :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.13. 10:01:24

@fizetekmegegysort:
Sajnos nincs alternatíva. Teljesen mindegy, hogy 2014-ben milyen választások lesznek. A jelen 2/3-ad nem csak azzal jár, hogy a konkrét törvényeket korlátlanul lehet módosítani. A legális és féllegális pénzcsapokat és a médiaeszközöket szabályozva a kormánypárt akkor is ellehetetleníthetne bármilyen ellenzéki kezdeményezést, ha az történetesen nem lenne olyan suta és széthúzó, mint amilyen.

Airgüzü 2013.03.13. 10:08:12

@collateral collector: Muszáj átutalnia, mert ennyi hazudozással, ármánykodással, arroganciával, ennyi elcseszett intézkedéssel, s az ország módszeres tönkeretételével senki nem maradna mellette. Őt kizárólag a csókosi körben kiosztogatott sarzsik, befolyás és pénz élteti, különben ember nem lenne, aki ezt az egoista diktatórikus hajlammal megáldott, a demokráciát messziről ugató pasast elviseli. De bízzunk benne, hogy minden elvtelen talpnyaló, az országnak mellette, általa ártó vele fog bukni, el lesz számoltatva, vagyona elkobozva, s minden törvénytelen ténykedésük annulálva és büntetve lesz.

2013.03.13. 10:13:08

Amíg nem lesznek tele a lámpavasak, a politikusok nem fognak tanulni semmiből. Ideje lenne elkezdeni. Azt hiszem eszkábálok is egy hordozhatót a március 15-ei tüntetésekre, hátha hirtelen szükség lenne rá:). Bár a legfőbb várományos Brüsszelbe menekül, mert fél a tüntetésektől. Gyáva féreg.

2013.03.13. 10:16:45

@GQ: Mi az a douche? Duce az.

Airgüzü 2013.03.13. 10:18:21

Egy dolgot javasolnék az országnak: a köztársasági elnöknek fel kellene oszlatni a parlamentet, szakértőkből álló interim kormányt kinevezni, s alkotményozó nemzetgyűlésre kiírni a választásokat, melyen az elmúlt 23 év kormányzati köreiből senkit sem lehetne jelölni. Az alkotmányozó nemzetgyűlés felfüggesztené az alkotmányt, majd maximális társadalmi konszenzuson alapuló új alktományt alkotnának, melyet semmilyen többséget szerző parlamenti párt a későbbiekben nem változtathatna meg, legfeljebb csak egészen speciális módon (ennek részleteit nálam okosabb embereknek kellene kidolgozni). Ennek elfogadása után új választásokat írnának ki, s annak győztese lenne felkérve a miniszterelnöki posztra. Egy új világot kellene építeni végre Magyarországon, kiskirályoktól, cézároktól, megalomán zsarnokoktól, s azok csókosaitól mentesen. Teljesen új alapokta helyezve mindent, nulláról kezdve felépíteni egy becsületes, demokratikus, élhető, a munkát megbecsülő, igazságos, szerethető országot. Ez lenne Áder történelmi feladata, nem befeküdni a mindent elpusztító Orbán alá.

GQ 2013.03.13. 10:19:03

@roli101: először a népnek kéne észhez térnie... a nagyját pedig megvásárolják holmi 13ik havi nyögdíjjal, egy kis rezsicsökkentéssel és a kommunikációs hadjárattal. ez van, nem tehetsz semmit, csak menekülhetsz.

collateral collector (törölt) 2013.03.13. 10:25:05

Egy biztos: nagyon hosszú ideje ez a banda lesz az első, akiktől erőszakos módon fogunk megszabadulni (mert máshogy nem lehet). Ez egy kényelmetlen igazság: nekem sincs hozzá kedvem, hogy kimenjek lincselni. Nagyon nincs. Élném az életem, tenném a dolgomat inkább. A magyar nép bénult (látszólagos) beletörődése, passzivitása is erről szól: az emberek titokban remélik, hogy nem ez lesz a vége, majd csak történik valami, ami mefoldja a problémát, és nem kell saját kézbe venniük. Az idő közben telik, és egyre nagyobbak a károk... Mindenesetre ezeket nem elég leváltani: még a családjuk vagyonát is el kell kobozni.

GQ 2013.03.13. 10:26:38

@_zulu_: lol, bocs, jogos :D duce :) de egyben douche bag is :)

collateral collector (törölt) 2013.03.13. 10:34:20

@Airgüzü: ".. bízzunk benne .."

Az nem lesz elég

Larry Silverstein 2013.03.13. 10:55:52

@fizetekmegegysort: Egyszerűen már csak sajnálom, hogy ez történik a Hazámban. 2014-ben nyilváníthatok véleményt, ha lesz választás, ha tiszta lesz, ha.... Addig kilopják a szemünket is.

- Esetleg indíthatna az mszmp és szdsz(pardon e14) egy LopStop kampányt..:) Az megoldja a problémát.

Kékcsillag 2013.03.13. 11:11:11

@collateral collector:
Ezt jól összeszedted, sajnos minden szava igaz:(

Birkesz 2013.03.13. 11:14:24

@collateral collector: Az a baj, hogy egy lincselés rengeteg ártatlan áldozattal jár. És a szívem nagyon fájna minden ártatlanért. Valamint azért is, mert az utána következő rendszer nagy valószínűséggel még rosszabb és erőszakosabb lesz a megelőzőnél (radikálisok térnyerése, stb...)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 11:15:38

@Larry Silverstein: szeretném, ha megmutatnád, hol állítottam, hogy az és úgy rendben volt!
Utána szeretném, ha kifejtenéd arról a véleményed, miszerint a Te erkölcsi normáidban ha mondjuk a munkahelyeden az elődöd lopott, az téged is feljogosít erre, és ha rajtakapnak, akkor majd arra hivatkozol, hogy "dehát óvónéni, a Pistike is ezt csinálta".
Nem gondolod, hogy ez szánalmas? Különösen egy önmagát erkölcsileg felsőbbrendűnek tartott hatalom részéről?

Kékcsillag 2013.03.13. 11:15:49

@fizetekmegegysort:
Igen, és van egy nyamvadt szavazatunk, amivel terelgetni tudjuk a dolgok menetét. Ha el nem csalják, ez benne a legszebb:(
Szerintem amúgy simán belecsalnak, ha nekik nem tetsző jön ki...

Rive 2013.03.13. 11:17:13

A napi véleményvezért olvassátok mellé.

Kékcsillag 2013.03.13. 11:20:45

@Airgüzü:
Bár így lenne, de szerintem nem lesz elszámoltatás. Ahogy ők sem számoltatták el a volt szoci vezetőket. Az a baj, hogy kéz kezet mos alapon van ez. Van egy párt, na ha ők nyernék meg, akkor ők elszámoltatnák, de tőlük mindenki fél (ostoba módon), mint ördög a szenteltvíztől.

2013.03.13. 11:22:46

@Kékcsillag: A szavazati jogoddal nem érsz el semmit. Illúzió hogy terelgetni tudnál bármit is. Bármire szavazol ugyanazt kapod, a régi mszmp átmentett hatalmát, melyet az összes parlamenti párt fenntart. A szavazástól való tömeges távolmaradással lehetne elérni valamit. Amint kiderülne hogy csak 20 esetleg 15 % szavazott, a nép átélné a szolidaritás érzését. Ez lenne az első igazi csapás a rendszerre.

Maitre 2013.03.13. 11:29:30

@fizetekmegegysort: 2010-ban a lelketeket adtátok volna Orbánért, vagy akármi másért, csak Gyurcsány "takarodjon". Most itt az ideje fizetni. Nem sírni, örülni. Tudomásul venni, hogy ezt én akartam, az én felnőtt, okos, állatpolgári agyammal, tüntettem érte, harcoltam érte, ugattam érte teli szájjal. És most megkaptam a pofámba.

:)

Kékcsillag 2013.03.13. 11:32:50

@Maitre:
Már aki.
Amúgy miért csak Fideszben és Mszp-ben gondolkodik mindenki?
Aki nem fidszes, az tuti maszopos és fordítva?
Nem egészen.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.13. 11:33:01

@Airgüzü:

" a köztársasági elnöknek fel kellene oszlatni a parlamentet,"
Ilyent áder sohasem fog tenni. Ő is OV-t szolgálja alázatosan mint SPali.

" Egy új világot kellene építeni végre Magyarországon, kiskirályoktól, cézároktól, megalomán zsarnokoktól, s azok csókosaitól mentesen."

Erre csak akkor van esély ha egységesen minden magyar összefog (nép és pártok) félretéve saját önző kis piti érdekeiket. Elvileg lehetséges csak elérni és mozgósítani kellene az inaktívokat !
Azért megnézném OV -t egy 2/3 -os vereség után. Szerintem cezaromániás hajlama révén egy ilyen bukás után kárt tenne magában, vagy megőrülne.

A magyar nép ha nem fog össze veszít, most nagy a tét, már nem elég egy sima győzelem 2/3 kell mindenképpen és addig is folyamatos utcai jelenlét !

2013.03.13. 11:33:57

@Maitre: Ezt számon kérni egy átlagemberen nem bölcs dolog. Az mszp-re való szavazást ugyanúgy számon lehetne kérni. A szavazó nem tehet arról hogy csikicsuki helyzetbe kényszerítik, próbál a kisebbik rosszra szavazni, hogy a nagyobb szarból kiszavazza magát. Ezt felróni nem tisztességes. Ne tegyük még jobban tönkre az egyébként is áporodott levegőt.

fizetekmegegysort 2013.03.13. 11:38:33

@Maitre: keversz valakivel... Soha életemben nem szavaztam Fideszre. Orbán nagy köpönyegfordítása óta (libsiből konzervatív) azt mondom, veszélyes rájuk bízni bármit.

Kékcsillag 2013.03.13. 11:42:31

@Rive:
Elolvastam, nagyon jól leírja.
Az a szomorú, hogy van olyan ismerősöm, aki Viktort tényleg fennakadt szemekkel imádja,mint egy hős szabadságharcost.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.13. 11:43:23

@dr kotász:

Ez nem jó ötlet, mert 1.5 millió "agymosott" fidgyák fog szavazni és ugye a módosítások nekik kedveznek, azért is hozták azokat.

Itt 2 lehetőség van:

1. Az összes magyar ellenzék összefogva ellene szavaz
és 2/3 -al legyőzi, hogy belecsússzon a saját csapdájába.

2. Aki tud, jó messzire elkerüli ezt az országot családjával együtt. Miért?
Mert mindenkit listáztak és tudnak rólad sok mindent és ha te elmész külföldre boldogulni, nem fizetsz itt adót akkor a kezük a családodig el fog érni. Ha kell ezek képesek lesznek az itthon maradt családtagjaidon bosszút állni miattad amiért emigráltál. (kommunista felfogás)

Kékcsillag 2013.03.13. 11:46:02

@dr kotász:
Hát ja...
Bár nem a fideszre szavaztam (nem is a szocikra).
De tudtam, hogy a fidesz fog nyerni. Arra pedig álmomban sem gondoltam, hogy még nagyobb szarba mászik bele ezzel az ország.
Tudtam ,hogy vannak hülyeségeik, de azt mondtam, Gyurcsányéknál már rosszabbul senki nem csinálhatja.
Szóval, bár nem a fideszre szavaztam, de azért valahol bíztam benne, hogy ha már elkerülhetetlenül ők lesznek, akkor legalább jobban fogják csinálni, legalábbis nem tudatosan rombolni, lerabolni amit még lehet.
Hát tévedtem...

hümhüm 2013.03.13. 11:48:05

@Ló Elemér: "Egyébként a mocsok nagytőke eddig sok-sok százmilliárdot fektetett be a magyar energiahálózatba"
Mesterem, az már rég megtérült nekik. Sokat bosszankodom ezen a rezsicsökkentős szájtépésen. Sok marhaság és csúsztatás hangzik el és íródik le. Mind a szolgáltatók, mind a kormány, mind az ellenzéki pártok részéről.
1. Minden beruházás megvalósulása után a könyvelésben évente meghatározott amortizációs hányadot kell számolni, amely a nyereséget csökkenti. Tehát amíg a cégnek van nyeresége, addig a beruházás reprodukcióját lehetővé tevő amortizációs költségben fokozatosan visszajön az ára. Ezért egy ilyen árcsökkentés nem befolyásolhatja a beruházásokat (hacsak veszteséges nem lesz a cég ettől), ha felelősen működik a menedzsment, és a tulajdonosi kör is felelős.
2. A könyvelés szerinti nyereség kimunkálása során a költségek különféle módon levonandók a nettó bevételből. Az, hogy ki mennyit állít be költségnek, az nem abszolútum, mert a költségtömegnek sok olyan tétele van, ami függ a menedzsment és a tulajdonosi kör gazdálkodásától (bérek, működési rezsiköltségek, járműállomány, üzemanyagok, segédanyagok, szerszámok, alvállakozási költségek, képzési költségek, reklámköltségek, bankköltségek stb.) Az állam nem szólhat bele egy magáncég költségképzésébe, így egy bírósági ítélet sem.
3. Teljesen természetes törekvése egy vállalkozásnak, hogy a szolgáltatási díjába vagy a termékének az árába beleépítse az őt terhelő összes terhet, legyen az költség, vagy adó, vagy járulék, vagy ellopott áru. Emiatt kétségesnek tartom azt, hogy jogszabályban meg lehet tiltani ilyet. Hacsak az állam olyan törvényt nem hoz, hogy az adott területen az árképzésnek minden elemét csakis az állam állapíthatja meg -- ez az állami vállalat. Ebben az esetben a magáncég menedzsmentje és tulajdonosi köre rendkívül korlátozottan funkcionálhat, ha egyáltalán ezt vállalják, és meg nem szabadulnak emiatt a cégtől.
4. A közmű szolgáltatókat, főleg az élet feltételéül szolgáló vízközmű cégeket nagy szakmai, politikai és humanitárius hiba profitorientált működtetésbe adni. Sajnos, mivel Magyarországon a fűtés is nagyon nagy mértékben gázfüggő, a gázszolgáltató területre is vonatkozik ez. Ugyanis a profitorientáltság és a lakosság életfeltételeinek minden körülmények közt biztosítása ellenérdekelt dolgok.
Az elektromos energia szolgáltatókkal kismértékben más a helyzet.
5. Az energiaszolgáltató cégek profitja elsősorban és főként nem a lakossági üzletágból származik, hanem a közületi és közösségi fogyasztásból. Ebben teljesen igaza van a kormányzati megszólalásoknak, a cégek summantanak, és csak sétődöttségből izmoznak.
6. Az energiatakarékos fogyasztás gondolata nagyon szép, de azért álljon meg a menet. Ahhoz, hogy a közműszolgűltatás eljusson a fogyasztóhoz, a közműrendszert fenn kell tartani, akár 1 köbméter vizet, vagy 1 KWh energiát juttatunk el rajta évente, akár az ezerszeresét. Ennek a közműhálózatnak fenntartási és megújulási (amortizációs) költségei vannak, amit mindenképpen biztosítani kell a díjban. Emiatt délibábos az olyan elképzelés, hogy majd jól lecsökkentjük a fogyasztást LED-lámpákkal meg hőszigeteléssel, meg alig fogyasztunk vizet: ettől csak ideig-óráig lesz egyénileg kevesebb a rezsiköltség. Mihelyt a szolgáltató a tömeges csökkent fogyasztás miatt nem ér el elegendő bevételt a közműhálózat működtetéséhez (és a profithoz...) árat fog emelni. Erre nagyon eklatáns példa volt valamikor a 90-es években egy nagyon csapadékos évet követően, hogy a vízművek jelentős áremelést hajtott végre. Mikor megkérdezték az illetékest, hogy ugyan miért, az volt a válasz, hogy azért, mert az elmúlt év nagyon esős, hűvös volt, és a fogyasztók kevés vizet használtak! Igaz, a nyilatkozót még azon a héten kirúgták...
Nos, hát ez a nagy helyzet.

Kékcsillag 2013.03.13. 11:49:25

@szabadmagyarnép:
Az írásod 2. pontja nem túlzás?
Most komolyan kérdezem.
Hugom Londonban 1,5 millát keres havonta, eszébe nincs visszajönni, most kapja meg az állampolgárságot kint. Félni kellene..?

Maitre 2013.03.13. 11:49:29

@Kékcsillag: A többi elenyésző és érdektelen.

@dr kotász: Ez is igaz. Na de az ország átlagemberekből áll. Nem a fidesz vagy az mszp graffitizza teli a falakat, nem a fidesz vagy az mszp szemetel össze mindent, nem is azok szaratják a kutyájájukat a járdára, nem ők törnekzúznak mindent, nem ők lopják le a csatornafedőket a járdákról, nem ők teszik áporodotta a levegőt. Hanem az átlagemberek.

@fizetekmegegysort: Mindenkire veszélyes bármit bízni.

2013.03.13. 11:50:00

@szabadmagyarnép: Az 1,5 millió elnagyolt szám lehet. Viszont az ellenzék ugyanazt jelenti mint a fidesz. 2006-ban ők is bizonyítottak. Ugyanis a parlamenti és parlamenten kívüli ellenzék fő sodrát még most is a kommunisták és az őket kiszolgáló értelmiség viszi. Ráadásul a miép-el és a jobbikkal annak lehetőségét is kiütötték hogy egy következetesen működő, épkézláb érdekeket képviselő radikális pár megalakuljon. Olyan mint a Magyar Október Párt volt, Krassó vezetésével.

Maitre 2013.03.13. 11:50:30

elütéseket javítsa mindenki fejben, kösz

2013.03.13. 11:53:16

@Maitre: Szinte minden helytelen dolog amiket példaként is felhoztál, a rendszert életben tartó erőktől ered. A kommunikációnak köszönhető nagy részben. Szétforgácsolták a társadalmat apró építő elemekre.

Kékcsillag 2013.03.13. 11:55:04

Az energiaszolgáltatókról csak egy pár gondolat:
Van ELMÜ-s ismerősöm. Nem olyan régen még 13. havi fizu, 14. havi fizu (jó, azt átkeresztelték bónuszpénzre). A pasi mérnök, cégautója van korlátlan használattal. És ő még csak egy csoportvezető féle ott. Láttam az éves fizetési papírját (bevallását én készítem), hát nem kevés volt. És mi lehet ott még az osztályvezetőknél, felsőbb vezetőknél.
Ez mind be van építve az energia árába.

Kékcsillag 2013.03.13. 11:55:51

@Maitre:
Azért egy Jobbikra nem mondanám, hogy elenyésző és érdektelen.

Maitre 2013.03.13. 11:56:07

@dr kotász: Nem, ezek az emberek tesznyeségéből és silány mivoltából erednek, ami csak és kizárólag az embereken múlik. Nem kell mindig bűnbakot keresni. Ezek felnőtt emberek, vállalják a felelősséget azért, ahogy viselkednek. Vagy viseljék el ha a szemükbe mondják, hogy nem a kormány, nem a rendszer, nem a körülmények meg az EU, meg a napfolttevékenység, meg az ufók, hanem ŐK MAGUK ilyenek.

Maitre 2013.03.13. 11:56:40

@Kékcsillag: Valóban nem. Az inkább már a demokrácia tényével való súlyos és pofátlan visszaélés.

Maitre 2013.03.13. 11:57:17

... az meg, hogy ezek egyeseknek szimpatikusak, felér egy közepes nemzeti tragédiával.

2013.03.13. 12:01:00

@Maitre: Igen, ezt értem. A társadalom nagy részére viszont nem tudnám azt mondani hogy felelőtlen, agymosott emberek. Nagy részük megtévesztett, de nem hinném hogy a magyar hitványabb lenne bármelyik népnél.

Maitre 2013.03.13. 12:15:06

@dr kotász: Nem, a magyar nem hitványabb egyik népnél sem. Sosem értettem egyébként, miért kell ekkora jelentőséget tulajdonítani a népeknek, ember, ember, aztán kész.
Mindenhol van alja, közepe, meg teteje, csak nálunk kicsit meg vannak borulva az arányok.

Megtévesztett? Ugyan miben?

Airgüzü 2013.03.13. 12:16:27

@szabadmagyarnép: igen, igazad van! Első körben az lenne fontos, hogy leváltsuk ezt az érdemtelen bandát! Aztán lehet továbbgondolni a dolgokat. Áderből én sem nézek ki semmit, nyilván az eskükére is magas ívből tojik, s meg fogja találni azokat a jogi lehetőségeket, hogy úgy tegyen, hogy ne érje kritika a hivatalát. Azaz majd ilyen-olyan paragrafusokra, alkotmányjogi csűrcsavarokra hivatkozva fogja magyarázni az őt ért kritikákat. Lassan elérik a politikusaink, hogy mindenki lesajnálva, megvetéssel beszél róluk, látni sem akarja őket, s ha egy mód van rá, messziről elkerülik még a tekintetüket is. Jó példa a debreceni kanász este, aki negyven évig haragudott a városra, csak a város nem vette észre. Valahogy így vannak ők is Európával: kell is nekik a befogadásuk, de hogy hallgatnának rájuk, elfogadnák a játékszabályokat, az már nem megy. Lassan nemcsak Európa szegényháza, hanem közröhej tárgya is leszünk. Egyre inkább az az érzésem, hogy nem lesz lehetséges békés eszközökkel megszabadulni tőlük, atrocitásnak kell történni sajnos ahhoz, hogy komolyan vegyék a nép, az ország érdekeit! Orbán nem fogja elviselni a vereséget, az biztos, történjen bármi is.

Airgüzü 2013.03.13. 12:19:48

@dr kotász: A szétforgácsolás, megosztás elsősorban OV érdeme! Úgy tűnik, betemethetetlen árkot ásott a társadalomban!

2013.03.13. 12:21:48

@Maitre: Megtévesztett abban, hogy elhiszi, a szavazati joga biztosíték a demokráciára, hogy az ország és saját sorsába beleszólása lehet. Megvezették azzal hogy egy nagy színjátékot játszik a politika összes szereplője demokráciának hazudva azt. Álproblémákat kreálnak, tömegeket uszítanak egymás ellen.

Maitre 2013.03.13. 12:23:16

@Airgüzü: Aztán meg hogy a helyére üljetek, mi? Utána rögtön át is keresztelhetnénk az országot Ólajtólendnek.
Atrocitásnak apádat kellett volna érnie, mielőtt kizzadt magából téged.

Maitre 2013.03.13. 12:25:01

@dr kotász: " Megtévesztett abban, hogy elhiszi, a szavazati joga biztosíték a demokráciára, hogy az ország és saját sorsába beleszólása lehet. "

Akkor ez egy olyan közös illúzión alapuló megtévesztés, amiben a teljes civilizált világ osztozik. :)

Uszítani azt lehet, aki hagyja magát. Ha atrocitani akarsz, nem az a köcsög aki hátulról mondogatja hogy menjneki, menjneki, hanem te vagy a hülye, mert elindulsz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.13. 12:27:25

és ellenséget meg könnyű találni, ott van minden bokor mögött, minden kő alatt.

2013.03.13. 12:28:45

@Maitre: Van jópár viszonylag eredményesebben működő demokrácia ahol az adók elosztása nincs ennyire durván központosítva és nagy beruházásokat is megszavaztatnak. Pl Svájcban ez régóta így működik. A szavazatnak van eredménye és hatása. Mo-n nincs eredménye mivel nem tudsz jobb alternatívára szavazni. Ebben különbözünk a civilizált világtól.

Airgüzü 2013.03.13. 12:29:31

Te egy igazi kultúrlény vagy! Ésszel érvelő, higgadt, indulatokról mentes. Köszi a kedves észrevételt! Többes szám második személyt meg ne használj, mert nem vagyok senki bérence, csak a saját nevemben beszélek. De igaz, én nem egy ilyen agyomosott agyú tahó vagyok, mint te. Hányadék egy ember vagy, mindennemú normális kommunikációra képtelen, csak sértegetve érvelni tudó. Tiszteltetem a szüleid én is!

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.13. 12:29:41

@Kékcsillag:

Gondolom te is tudod azt a tényt, hogy a fidnyák címkéje hamis. Ő is egy kommunista párt...gondolj a vezetők múltjára, kisz titkár, Mszmp tag, de most is ott bujkál közöttük Szűrös, Pozsgai.stb.
A jelenlegi hatalom minden tettje kísértetiesen hasonlít a régi komcsi dolgokra éppen ezért. Központi vezérlés egy kézben, listázás, államosításra való törekvés ami nem minden esetben jó. Felelősség, hibák el nem ismerése,stb.

És azt is tudod, ha rosszra fog fordulni a helyzet élni fognak a tejhatalmukkal. Lesz itt még újra vasfüggöny, ha kell ez nekik.

És az is világos lehet számodra ha egy kutyát sarokba szorítsz akkor az kiszámíthatatlanná válik viselkedését előre nem tudod kiszámítani, váratlanul meglepetésszerűen beléd fog harapni nem egyszer többször is ha az érdeke így kívánja. Ne ringasd magad, már minden magyar állampolgárt feltérképeztek, tudják a gyenge pontjait, a támadási felületeket csak ennek az ideje még nem jött el.

A birka magyar nép (tisztelet a kivételnek) még tűri is ezt. Sohasem fog tanulni a hibákból. Jól érzi magát elnyomottként, csak az orra alatt morog néha, de tűr.

Amíg a nép nem ismeri fel küldetését, helyét és erejét egy országban addig ezer év múlva is ez fog rá várni. Ha saját magának nem harcolja ki az igazát örökre vesztes marad és abban ne is reménykedjen, hogy a hatalom majd kedvez neki és minden jobb lesz.

2013.03.13. 12:29:51

@Airgüzü: A megosztás elsősorban Kádár János és a volt mszmp érdeme.

Blogger Géza 2013.03.13. 12:31:27

Nagy szerencse, hogy meglett a 2/3 2010-ben, máskülönben soha nem lett volna ilyen konzervatív szellemiségű alkotmányunk.

Maitre 2013.03.13. 12:35:25

@dr kotász: Svájchoz hiába hasonlítgatjuk magunkat. Ez egy csóró ország, akit mindenki kapcarongynak használt, a nép meg beleszokott. Ez van, barátkozz meg a gondolattal.

@Airgüzü: Najah, te egy olyan mosdatlan tahó vagy.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.13. 12:38:52

@Airgüzü:

Sajnos én is attól félek, hogy forradalomba torkollik ez az egész. de az nagyon véres lesz és sok halált, sírást fog eredményezni. A TEK felkészült már erre.

Viszont a buta nép a hibás (tisztelet a kivételnek) akik hagyták elszabadulni ezt a poklot. Csak mi a nép vagyunk hibásak mindezért, nem a politikusok, ők csak kihasználták a bénaságunkat, hiszékenységünket.

Most minden napos késéssel egyre nagyobb árat fogunk fizetni balgaságunkért, naivitásunkért.

Airgüzü 2013.03.13. 12:40:41

@Maitre: Ha te mondod, biztos... De vajon magad akkor hova sorolnád? Én kezdtem talán? Tarts önvizsgálatot, s életedben egyszer kísérelj meg objektív lenni.

mizrolist 2013.03.13. 12:41:51

@Kékcsillag: ha a Jobbikra utalsz... ők még kevésbé EU-kompatibilisek, mint a Fidesz. A győzelmükkel egyenes út vezetne kifelé a civilizált nyugati államok sorából.

@Blogger Géza: ez nem konzervatív, hanem állampárti szemléletű iromány, amelyben az MSZMP-t a Fidesz játssza, a vöröset a narancs, Kádárt meg Orbán.

Airgüzü 2013.03.13. 12:45:39

@szabadmagyarnép: Jól látod, egyetértek. De ha ez lesz, népirtásért is felelősek lesznek, nemcsak az ország gazdasági és morális kivéreztetéséért, valamint a demokratikus intézményrendszer totális lerombolásáért. A TEK-esek meg majd megértik, mi vár rájuk, ha saját népükre kezet mernek emelni. Mindenkit nem irthatnak ki, akik meg maradnak, meg dogják oldani a felelősségre vonást. Hosszú távon azért minden a helyére szokott kerülni a történelemben...

Maitre 2013.03.13. 12:46:59

@Airgüzü: Szerintem legyél nekem hálás, én csak rád szóltam. "Atrocitásokra" uszítgatásért bizony jobb helyeken keményen megsimogatás jár.

Airgüzü 2013.03.13. 12:47:32

@szabadmagyarnép: Ja, és mégegy: Bokassának, Szaddam Huszeinnek, meg a többi hasonszőrűnek is volt testőrsége...

Birkesz 2013.03.13. 12:48:09

@Kékcsillag: Ne legyenek illúzióid, a Jobbik semmit nem számoltatna el. Jól látszik ez azokon a piti kis húzásokon és lopásokon, amiket a parlamentbe kerülésük után megjátszottak. Persze, most még csak kicsiben, hiszen ők is kicsik. Hatalomra kerülve nagyban folytatnák (mint mindegyik jelenlegi párt)
Plusz nekik a retorikájuktól feláll a hátamon a szőr: nem akarok polgárháborút, így nem szimpatikus egy olyan párt, ami nyilvánosan azt vizionál.

Maitre 2013.03.13. 12:48:23

@mizrolist: Na igen, ilyen az, amikor ott erőltetik a demokrációt, ahová nem való. Gondol egyet, aztán visszaharap. Betiltani nem, mert az olyan nemdemokratikus. Elviselni meg nehéz.

GQ 2013.03.13. 12:50:07

@Maitre: "Sosem értettem egyébként, miért kell ekkora jelentőséget tulajdonítani a népeknek, ember, ember, aztán kész.
Mindenhol van alja, közepe, meg teteje, csak nálunk kicsit meg vannak borulva az arányok."

na pont ezért. ha meg vannak borulva az arányok, mondjuk az agymosottak vannak többségben, akkor a kisebbségbe kerülteknek annyira nem lesz jó, nem? a szavuk sem tud úgy érvényesülni, hiszen a többségi akarat érvényesül a demokráciában.

más: viktornak személyi kultusza van, csinálhat ő akármit, a hívei úgyis követik. tényleg senki nem nézte meg senki a "fidesz headquarters demo" videót utube-on? hát akkor itt van: www.youtube.com/watch?v=yOxYacJDwCE - na ilyen emberek szavaznak viktátorra. ezeknek az életben nem fogja senki megmagyarázni, hogy ami történik az országban, az annyira nem jó, mert imádják ezt a f@szt.

Blogger Géza 2013.03.13. 12:50:07

@mizrolist: Semmivel nincs több hatalma a miniszterelnöknek vagy egy pártnak a 4. kiegészítést következtében, mint korábban.

Airgüzü 2013.03.13. 12:50:23

@Maitre: ha azt uszitásnak gondolod, akkor olvasd még párszor el. Ízlelgesd, értelmezd, mantrázzad. Hátha előbb-utróbb sikerül helyesen értelmezned valamit... Persze, ehhez nem kellene dislexiásnak és ennyire negatívnak lenni. De biztos jól megfizetnek érte...

GQ 2013.03.13. 12:51:00

@GQ: "tényleg senki nem nézte meg senki" helyesen "tényleg senki nem nézte meg"...

Maitre 2013.03.13. 12:51:16

@szabadmagyarnép: Nem lesz itt semmi ilyesmi, nem is lehet. A birka csak addig bátor, amíg nem kap egy-két pofont, aztán észbekap.

regress 2013.03.13. 12:52:04

@Blogger Géza: ilyen foscsomót még kádárék se mertek összehozni.ettől mivel jobb?mindenki menekül,vagy nyomorog.nemsokára tele lesz a pohár,és az a szűk réteg mely ennek haszonélvezője lógni fog

mizrolist 2013.03.13. 12:53:08

@Blogger Géza: csak épp kevesebben állíthatják meg, ha baromságot csinál - pl. olyasmit akar Alkotmányba - oppardon, Alaptörvénybe - írni, ami ellentétes az ott korábban foglaltakkal, vagy Magyarország nemzetközi kötlezettségeivel.

Pszt! 2013.03.13. 12:53:50

A következő kormánynak népszavazást kell kiírni, a Takolmany eltorleserol!

fehérfarkas 2013.03.13. 12:54:25

@Kékcsillag:
ez minden cég szolgáltatásának/termékének az árába bele van építve - welcome to the capitalism :)

Maitre 2013.03.13. 12:54:46

@GQ: "mondjuk az agymosottak vannak többségben, akkor a kisebbségbe kerülteknek annyira nem lesz jó, nem? "
Szerintem itt ez már megtörtént. :)

Én másképp látom Orbánt, az én számomra most kezdi igazolni azt, amiért oda került, ahol van. Eddig nagyon nem értettem, milyen alapon lát benne bárki fantáziát, de az utolsó pár hónapban rácáfolt erre. Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus, igaz, hogy ritka szar helyzetben van... de amíg azt látom rajta, hogy értünk küzd, én támogatom, a többi dolga meg nem érdekel.

Blogger Géza 2013.03.13. 13:00:34

@regress: Hát akkor menekülj, én istenien érzem magam. :)

Blogger Géza 2013.03.13. 13:02:42

@mizrolist: Ez elvi lehetőség, de szerintem a 4. kiegészítésben semmi baromság nincs, nagyon is ésszerű szabály mind.

Maitre 2013.03.13. 13:04:08

@Blogger Géza: Szerintem is, úgy egyébként. Nagyobb katasztrófa sose érje az országot, mint hogy buzik nem házasodhatnak, meg hogy csak azt ismerik el vallásnak, amit a képviselők 2/3-as elismer.

GQ 2013.03.13. 13:05:51

@Maitre: "Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus"

állítólag hitler is nagy stratéga volt. a cél nem minden esetben szentesíti az eszközt. :) aztán abban sem vagyok biztos, hogy ő jól látja, mik az ország érdekei. szerintem kicsit elborult az agya a figurának.

Blogger Géza 2013.03.13. 13:09:43

@Maitre: Pontosabban olyan vallásnak, ami adókedvezménnyel jár... Saját szakállamra alapíthatok én otthon egy vallást, csak az állam max nem ad az így begyűjtött "tized" után nekem adókedvezményt...

téridő 2013.03.13. 13:10:09

"alkotmánycsökkentés..."
Nekem "Alaptörvény" eleve nem ugyanazt jelenti, mint az "Alkotmány". Egyszerűen ma nincs az országnak "Alkotmánya", tehát, jogilag is szabad az út egy "Alkotmányozó Nemzetgyűlés" életrehívásához.
Addig, míg a Magyar Értelmezőszótártól is függelenül, pillanatnyi érdekek mentén lehet, akár csúsztatva is értelmezni szavakat, fogalmakat, nem is beszélhetünk még helytálló Alaptörvényről sem.
(Próbáltam olvasni annak első oldalát, s minden sorban legalább két szó értelmezése többértékű. Nem világos, akkor miről is beszélünk. Gumi-alaptörvény? Arról nem is szólva, hogy azzal kezd: "Isten, áldd meg a magyart!"
De hisz az akkor kirekeszti, de minimum értékrendi bizonytalanságba kergeti a nem kevés ateistát, vagy többisten-hívőt, stb. Tehát elvi gond merül föl az "Alaptörvény" emberközpontú értékrendjével szemben.
Hatalom-megosztáról, fékekről, hatalmi korlátokról
már nem beszélve...)
Csodálom, hogy az Alaptörvényt a magyar nép ilyen könnyen "lenyelte". (Pedig ez egy fércmű, egy érettségi dolgozat szintjét is alig haladja meg.
Na és az MTA vajon miért nem bír "Alaptörvény Szakmai Értékelése" állásponttal? (tudományos szempontból nyilván egy förmédvény)
ALKOTMÁNYt kell alkotni, minél hamarább!

mizrolist 2013.03.13. 13:10:55

@Blogger Géza: nem vagyok róla meggyőződve, hogy mindegyik része elfogadható az EU-s jog szerint is. Azt viszont Magyarország vállalta az uniós csatlakozással, hogy az uniós jogot is alkalmazza és a magyar jogszabályoknál magasabb rendűnek ismeri el... vagyis ha kiderül, hogy valóban ütközik a kettő, akkor vagy kénytelenek lesznek Alaptörvényt módosítani megint (ami presztízsveszteség, sokadszorra és elkerülhető lett volna, ha eleve egyeztetnek a megfelelő szervekkel, ahogy azt jobb helyeken illik csinálni, persze nem Magyarországon) a jogharmonizáció miatt, vagy kiléphetnek az EU-ból, és akkor pápát lehet integetni a fejlesztési pénzeknek is, amik nélkül ugye semmilyen fejlesztés nem történik jelenleg.

Maitre 2013.03.13. 13:11:11

@GQ: Nem hiszem hogy érdemes idekeverni Hitlert, bár tény, hogy a neve ugyanolyan jól funkcionáló hívószó, mint a "pina", és legalább annyian ugranak is rá. :)
Itt egyelőre semmi olyan nem történik, amiért komolyan aggódni kellene. A nemzetközi aggodalmaskodóknak - bár én elhiszem hogy kizárólag az őszinte jószándék vezeti őket - talán érdemes lenne jobban megnézni, honnan szerzik az információkat.

"aztán abban sem vagyok biztos, hogy ő jól látja, mik az ország érdekei. " Elképzelhető, elvégre ő is csak egy ember, emberi hibákkal, gyengeségekkel. De nem hiszem, hogy reális lenne tévedhetetlenséget elvárni valakitől csak azért, mert miniszterelnök lett.

Maitre 2013.03.13. 13:11:53

@Blogger Géza: így van. Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy ez súlyos pénzekkel jár.

fehérfarkas 2013.03.13. 13:12:45

@Blogger Géza: "Semmivel nincs több hatalma a miniszterelnöknek vagy egy pártnak a 4. kiegészítést következtében, mint korábban."

ez így ebben a formában nem igaz,
szűkítették a lehetőségét kik vihetik az AB elő a törvényeket megvizsgálásra, és szűkítették az AB hatáskörét is,
önmagában az új módosítás szó szerint sehol nem írja le, hogy mostantól alkotmányellenes törvényekkel kell telitömni az alkotmányt és az AB jogfosztását sem írja le, csupán a lehetőséget nyitotta meg hozzá - és a Fidesz ezt maximálisan ki is fogja használni (a hátra levő 1 évében, amíg 2/3-a van), különben nem módosította volna

mostantól kezdve teljesen mindegy, hogy egy törvény alkotmányos-e vagy sem, nemcsak azért mert az AB jóval kevésbé vizsgálhatja (szűkült a köre, akik az AB elé vihetik + az AB jogosítványai is szűkültek), hanem most már megtörtént a precedens arra, hogy ha a törvények alkotmányellenesek, akkor azokat beírják az Alkotmányba és onnantól kezdve az AB akkor sem szólhatna ellene, ha a jogkörét nem szűkítették volna le
(vidéken ezt úgy mondják: nyasgem az AB-nak, ha valami nem tetszik, akkor sem tudtok mit csinálni addig amíg 2/3-unk van, és nemhogy nem tartjuk tiszteletben amit mondtok, de amit alkotmányellenesnek tartotok, azokat beleírjuk az Alkotmányba, és onnantól kezdve már jogalapotok sincsen bírálni az adott törvényeket)

Maitre 2013.03.13. 13:13:25

... Ami főleg azért furcsa, mert egyébként nagyon be tudják osztani az állam pénzét, meg annyira a vallási toleranciát sem látom tombolni.

GQ 2013.03.13. 13:22:49

@Maitre: "Itt egyelőre semmi olyan nem történik, amiért komolyan aggódni kellene."

már hogyne történne?! csak ez történik, de ez már taglalva lett nem egyszer mostanában - alaptörvény, módosítások, matolcsy, unortodox gazd pol, a nép tudatos lázítása, megosztása, a multik/únijó/ájemef/nyugat ellen hangolása, közmunkaprogram, központosítás, munkanélküliségi ráta növekedése, arról nem is beszélve, hogy mikor a legnagyobb szükség lenne rá, akkor viszi le a barom a munkanélküli segélyt 3 hónapra (1.5 év az átlagos munkakereséssel töltött idő, mire sikerül találni).

hitler nyilván túlzás volt, azért ott még valóban nem tartunk, de egyszer ő is elkezdte. egyébiránt csak példának hoztam fel - ő sem akart semmi rosszat a népének, nem?!

"Elképzelhető, elvégre ő is csak egy ember, emberi hibákkal, gyengeségekkel."

egy ország élére ne menjen olyan (mármint ne induljon választáson), aki nem tud felnőni és megbirkózni a feladat nagyságával. az olyan szintű tévedések, amiket ez csinál, nem engedhetők meg - főleg nem, ha a fél világ szajkózza, hogy baromság, amit csinál. nyilván mindenki hibázik, de ez mögött egy hatalmas stáb áll, egy államapparátus, ami nem arra van ám, hogy nézegessük büszkén, aztán 3 haverral összeülve fejjel rohanjunk a falnak. azért vannak, hogy megkérdezze őket.

komplikato 2013.03.13. 13:25:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "az a legszebb, hogy az MVM Zrt adózott nyeresége 45 mrd Ft volt 2011-ben. Miért nem innen osztogat az állam? "

Szerintem meg az a legszebb, hogy az MVM egyeztetés nélkül megemelte a szállítási költséget, a szolgáltatók ezért rinyálnak, hogy így hogy legyen olcsóbb és ez a hírekben kb. sehol nem jelenik meg ... hanem csak az, hogy a gonosz szolgáltató rinyál.

Azért az elég gáz, hogy 45 forintból 2 forint a szolgáltatóé, 11 forint az MVM-é és ezek után ők még 80 fillért rádobtak a szállításra és ezt akarja törvényileg szabályozva lenyeletni velük a kormány. Lefordítva visszamenőlegesen szerződést módosítottak a kormány részéről. Nem véletlenül nyertek pert a gonosz szolgáltatók első fokon.

komplikato 2013.03.13. 13:26:12

@collateral collector: "Hát azért, hogy utána olcsón ki-privatizálhassák pl. Simicskának, meg Nyerges Zsoltnak."

Ez eddig is egyértelmű volt, sajnos.

fehérfarkas 2013.03.13. 13:28:25

@komplikato: köszi, hogy leírtad, sajnos ezek nagyon kevés helyen jelennek meg, és emaitt az átlagemberek nem értik mi is a tényleges probléma

komplikato 2013.03.13. 13:37:31

@hümhüm: "Minden beruházás megvalósulása után a könyvelésben évente meghatározott amortizációs hányadot kell számolni, amely a nyereséget csökkenti."

Ja és nem feltűnő, hogy a gonosz szolgáltatók azon lázadtak fel, miszerint a kormány szerint a fenntartási, avulási és fejlesztési költségeket NEM tehetik bele az árba? Ami magyarul annyit tesz le sem írhatják? Nem ezért nyertek pert?
Akkor miről beszélünk?

komplikato 2013.03.13. 13:39:20

@fehérfarkas: azaramara.blog.hu/2013/03/12/a_rezsivagason_nyert_revet_bizony_fizetjuk_a_vamnal
Kicsit értelmesebben megfogalmazva. Ne csak a bejegyzést olvas el, van lejjebb kifejtés még.

Maitre 2013.03.13. 13:41:40

@GQ: "egy ország élére ne menjen olyan (mármint ne induljon választáson), aki nem tud felnőni és megbirkózni a feladat nagyságával."

Nosza, nosza, szerezzünk egy félistent. :D Sajnos nem ez az egyetlen irreális elvárás az ellenzék részéről. :)

Az általad felsorolt egyéb dolgok nagy részének van jó oldala is, és/vagy nem a kormány tehet róla.

regress 2013.03.13. 13:43:07

@Blogger Géza: hát ha szeretsz a híg fosban lubickolni csináld.de miért kell ehhez még több milliónak szenvedni?

Maitre 2013.03.13. 13:43:41

@GQ: "hitler nyilván túlzás volt, azért ott még valóban nem tartunk, de egyszer ő is elkezdte. egyébiránt csak példának hoztam fel - ő sem akart semmi rosszat a népének, nem?!"

Nem tudom mit akart, nem mélyedtem bele igazán a munkásságába. :)

hümhüm 2013.03.13. 13:45:12

@komplikato: Honnan veszel ilyen marhaságot?
Azért pereskedtek (és nyerték meg első fokon), hogy a közműadót és más különadót teljes egészében beleépíthessék az árba. Ugyanis a 10%-os árcsökkentési ötlet az ezek nélküli árra vonatkozott volna, holott azokat teljes egészében be kell fizetniük (az egyébként 0.5-2% közötti összeségében a teljes szektor-bevételre vonatkozóan). Szó sem volt arról, hogy a fenntartási és amortizációs költségeket nem tehetik bele az árba.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.03.13. 13:45:54

@hümhüm:

Tökéletesen leírtad a lényeget.

A költségeknek - és ilyen az amortizáció, azaz az avulás is - meg kell térülnie az árakban, illetve a fedezeti összegben.

El lehet venni a lakossági fogyasztás fedezetösszegéből 10%-ot, de ez hiányozni fog a nagy egészből, amit, na persze, a nagyfogyasztók és a közösségi fogyasztók áraiba a szolgáltató beépít, közvetve drágítva ezzel minden árut és terméket.
Másrészt, a szolgáltatást biztosító hardverek (vezetékek, kapcsolóállomások, s a többi) amortizációja független az ártól/nettó bevételtől, így ezek a költségelemek kisebb árbevétel esetén nagyobb súlyt képviselnek.

Ha az avulás nem térül meg, akkor ezen tárgyi eszközök felújítására, innovációra kvázi nincs fedezet - ez pedig már középtávon is komoly gondokat okozhat.

Agyrém, ami itt folyik.

komplikato 2013.03.13. 13:47:25

@Maitre: "az ország érdekeiért küzdő politikus"
Hát persze. Egyik jó képességű elődje nem okozott ennyi kárt, pedig emlékszünk voltak azért nem gyenge próbálkozások, még és még nincs vége ...

fizetekmegegysort 2013.03.13. 13:51:30

@De hol van Columbo felesége?: az agyrém az, hogy az ország első számú vezetője felszólal a Parlamentben, és nyíltan egy meghatározott csoport ellen uszít. (Akik jelen esetben ezek a szolgáltatók, tényleg, minek is a kapitalizmusban a tőke, pfujjj...) És vannak emberek, akik ehhez tapsolnak... Az eszem megáll.

Pop40 2013.03.13. 13:52:33

@Maitre:

"Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus"

Az, igen. Meséld már el, hogy állna az ország, ha ügyetlenül lavírozna, és mennyit lopnának Simicskáékkal, ha nem az ország érdekeiért küzdene?

Ennek az országnak egy nagy baja van, az, hogy a hozzád hasonló gyengeelméjű, húgyagyú idióták szavazata épp annyit ér, mint egy normális emberé.

Maitre 2013.03.13. 13:53:50

@komplikato: Mindegyik elődjét az ország választotta meg, nem?

@Pop40: Ahha. És a normális ember, az ugye Te vagy? :) Köszönöm, nincs több kérdésem.

Pop40 2013.03.13. 13:54:00

@Blogger Géza:
Nem meglepő, mostanában az összes tolvaj istenien érzi magát.

Pop40 2013.03.13. 13:55:54

@Maitre:
Nem, pajtás. Szigorúan te vagy itt a normális, meg az ország érdekeiért küzdő, sikert sikerre halmozó Orbán.

"Az, igen. Meséld már el, hogy állna az ország, ha ügyetlenül lavírozna, és mennyit lopnának Simicskáékkal, ha nem az ország érdekeiért küzdene?"

Ezen elegánsan sikerült átsiklanod, bár nem meglepő.

GQ 2013.03.13. 13:56:09

@Maitre: nem félistenről van szó, de azért van mögötte a kormány, és minden miniszternek a stábja - szakértőkből jobb helyeken, hogy a kockázatokat és a rossz döntés lehetőségét minimalizálják. nem egy emberről van itt szó, de igenis egy ember az, aki ráerőlteti az akaratát mindenkire és mindenre, ami él és mozog. ez már az ő felelőssége.

mi a jó oldala annak, ha beduzzognak a multik és elhúznak mondjuk az országból? nyilván az emelkedő munkanélküliség. mi a jó oldala annak, ha kivágnak minket az eu-ból, vagy csak elzárják a pénzcsapokat, esetleg megvonják a szavazati jogunkat? az országban a beruházások 97% uniós forrásból valósul meg. ami nem, azt meg is lehet nézni: bkv, máv - ékes példái annak, mire megy az ország, ha nincs pénz, vagy ami kevés is van, azt is lenyúlják (kurmánytól függetlenül). ha pedig megvonnák a szavazati jogot, az azt jelentené, hogy úgy döntenek ránk kötelező érvényű törvényekről (is), hogy szavunk sem lehet. ez is jó dolog, valóban.

Nap Pali 2013.03.13. 13:56:10

fidesmafiaálam !

miután végérvényesen kiakíttya őket a nép...
utána segítek szívesen tisztességes normális országot alapítani...

hümhüm 2013.03.13. 14:01:35

@De hol van Columbo felesége?:
Önmagában az, hogy 10%-kal akrnák csökkenteni a rezsit, az még nem agyrém, mondhatni dícséretes dolog is lehetne, HA:...
Csak ehhez azért rendesen le kell ülni a szolgáltatókkal, hogy hát kinél mekkora lehet anélkül, hogy pl. az amortizációs költségek és a rendszer üzemeltetési költségek biztosítására való bevételek elégtelenek lennének. Az is igaz, hogy két félnek kell leülni...és mindkettőnek meg kell kísérelni megérteni a másikat, és kell tudnia engedni --- ezt hívnák kompromisszumnak.
Amúgy a szolgáltatóknak nem kellene annyira félni a bevételcsökkenéstől: sok fogyasztó többet fogyasztana, ha olcsóbb. Az emberek már csak ilyenek...

komplikato 2013.03.13. 14:03:38

@hümhüm: Mivel nem vagyok tévedhetetlen és mert sok a flinfó, köszönöm a javítást. De úgy és abban a formában egy internetes hírben és egy TV híradóban is elhangzott. Ez nem jelent semmit, hiszen naponta hallunk tonnaszám kamu híreket és engem sem ment fel, csak nem magamtól voltam hülye. :)

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.03.13. 14:09:17

@hümhüm:

Jó, persze. De az állam inkább szabályzókon (például a közszolgáltató vállalatok árképzését meghatározó képlet tárgyalásos módosításával (mert te is tudod, van ilyen) érje el, hogy a lakosság terhei csökkenjenek (de úgy, hogy közben a pékség ne drágább árammal dolgozzék, mert az meg a kenyeret drágítja, így a két hatás kiüti egymást és csak indokolatlan inflációt generál.

Az agyrém arra vonatkozott, hogy megint felütötte a fejét a demagógia és a populizmus: a kormény megint az emberi butaságra (pardon: ismerethiányra) apellál.
Piszkos multik, aha.

Az a választó fejében vajon felmerül-e, hogy pl. a vízműcégek tul.képp vegyesvállalatok és önkormányzati tulajdonban is vannak?

Maitre 2013.03.13. 14:11:15

@GQ: "... hogy a kockázatokat és a rossz döntés lehetőségét minimalizálják."

Igen, hogy minimalizálják. Ne pedig hogy teljesen kizárják, ez higgadtan átgondolva lehetetlen is lenne.

" igenis egy ember az, aki ráerőlteti az akaratát mindenkire és mindenre, ami él és mozog. ez már az ő felelőssége."

Egy szekér, amit 40 felé próbálnak rángatni, semerre nem fog menni, csak darabokra esik. Én úgy gondolom, sokkal hasznosabb, ha egyfelé húzzák, és legalább valamerre megy. Hogy mennyire jó irányba, az majd kiderül.
A felelősségét meg gondolom felvállalja majd.

A többi dolgot meg ne forgasd ki kérlek. A multik nem szeretetből ülnek itt, a duzzogás sem éri meg nekik. Ez kizárólag pénzről szól. Egyelőre még bőven vannak multijaink. Hogy nincs pénz... miből lenne. A követelőzésen kívül semmi nem nő, a fiataljaink kilopják a drága pénzen megfinanszírozott képzésüket (és önnön kis testüket az országból), a népnek meg a legnagyobb problémája, hogy miért ne hazasodhatnának a buzik.

Te nem látod ezt az egészet egy szürreális komédiának egy bolondokházában? :)

@Pop40: Mert nem tűnsz képesnek arra, hogy bármit felfogj, ami nem a saját téveszméidről szól:)

Mike36 2013.03.13. 14:12:05

Ha vesztenek abból nagy balhé és hiszti lesz.

Pop40 2013.03.13. 14:22:35

@Maitre:
Ha te mondod, drága nertárs. :)

Nekem téveszméim vannak, de ez ugye nem téveszme: "(Orbán egy) Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus"
Ez bizony nem téveszme, hanem egy lángeszű, zseniális elme rendkívül józan, reális következtetése. :D :D :D

Hogy mi a lófasztól olyan sikeres, azt már ez a rendkívüli elme nem tudja, de biztos az, olyan ügyes, okos, szép gyerek ez a Viktor, csak nem hazudna már nekem, a hasonlóan ügyes, okos, szép választójának. :D

Elhiszem amúgy, hogy nem tudsz válaszolni, erre a baromságra én sem tudnék a helyedben, ne aggódj. Narancsagyú elvtársaknak különben sem divatosak a tények, csak mulatságos, hogy mennyire tudtok visítozni, mikor lehülyéznek. :)

Pop40 2013.03.13. 14:25:40

@Maitre:
"Egy szekér, amit 40 felé próbálnak rángatni, semerre nem fog menni, csak darabokra esik. Én úgy gondolom, sokkal hasznosabb, ha egyfelé húzzák, és legalább valamerre megy. Hogy mennyire jó irányba, az majd kiderül."

Bizony, ha a szakadék szélén állunk, sokkal jobb, ha egy irányba, egyenesen húznak, bele a szakadékba. Csak semmi irányváltás.

"A felelősségét meg gondolom felvállalja majd."

Ebben én is biztos vagyok, sose kente még a felelősséget másra, a haza nem lehet ellenzékben, mocskos multik, mocskos eu, rohadt balosok, rohadt média, rohadt köd.

De azért te vak is lehetsz, nem csak értelmi fogyatékos.

komplikato 2013.03.13. 14:26:12

@Mike36: 2002-ben kis híján polgárágborút szítottak, hónapokig volt puskaporos a hangulat. Onnantól vannak ilyen anomáliák, hogy családtagok nem beszélnek egymással, meg szomszédok, mert másra szavaztak ...

Maitre 2013.03.13. 14:28:10

@Pop40: Azt hiszel, amit jólesik. Megteheted, demokrácia van. :)

Maitre 2013.03.13. 14:29:52

@komplikato: LOL, tegnap éppen azon gondolkodtam, miért viselkedik tahón minden ok nélkül a szomszéd. Lehet hogy ezért. :DDD

GQ 2013.03.13. 14:30:44

@Maitre: nyilván nem a hecc kedvéért vannak itt a multik, de a válság kirobbanásakor elég sokan megléptek - azt hiszem, oda is csapott a munkanélküliségnek a dolog egy pöttyet.

ha egy ember döntene, nem kellene demokrácia, sem kormány, parlament, és a többi hülyeség. koronáztassa meg magát, csüccsenjen a trónra, a parlamentet nevezzük át palotának és hajrá, ne kérdezzen, csak cselekedjen meggyőződésből.

a szekeret attól még nem rángatják, hogy racionálisan mérlegelik a lehetőségeket, majd megpróbálják a kiválasztani a legjobbat. döntés attól még csak egy születik. az a nem mindegy, hogy 4en beültök egy kocsiba, 3 mondja, merre akar menni, ámde a sofőr unortodox módon a másik irányba indul. a másik 3? normális esetben ez úgy működik, hogy előre megbeszélik, meggyőzik egymást, hogy A pont lenne a jó, nem B, és elindulnak egy közös megegyezés alapján. azért érzed a különbséget, remélem :)

a diákok pedig tanulnak, de minek?! ebben az országban nem lehet megélni (csak nehezen). Te a saját gyereked megfosztanád egy boldogabb, szebb, nyugodtabb élet lehetőségétől? egyébként kövezz meg, 27én lépek meg én is. ráadásul, mondanom sem kell, aggályos alaptörvénybe foglalni, továbbá felvetődött, hogy ellentétes az uniós joggal (tudom, ők ne szóljanak bele).

amúgy a falnak megyek ettől az én adómból dumától. mégis mi a fészkes fekete fenéből kéne?! plusz, aki szja-t nem fizet, áfát az is perkál tisztességesen. egyébként meg mit érdekel engem, hogy karakószörcsögön kátyúsak az utak? nem megyek arra, az én adómból ott ne tömjék be, hej!

és de, az egész egy bohózat, amit a fidesznek is köszönhetünk. nagyon haragszom rájuk a társadalom megosztásáért, a folyamatos ellenségkép-keresésért, a buta, meggondolatlan törvénykezésért, a ft árfolyamért, stb. na húzok GDP-t termelni, amíg még tudok.

GQ 2013.03.13. 14:32:57

még ezt, még ezt, még ezt:

"Diplomáciai tapasztalatait kamatoztatná újra Schmitt Pál, aki a kormányzati körökben terjedő hírek szerint washingtoni nagykövet szeretne lenni."

na kérem, lejáratom az országot, hülyére veszem a polgárokat, aztán a hazug pofámmal utána külföld előtt akarom képviselni őket?! gerinctelenségből van ennek doktorija, lefogadom!

Pop40 2013.03.13. 14:38:57

@Maitre:

Mondták már, milyen fantasztikus az érveléstechnikád?

Nem is tudom, hogy kristálytiszta logikád, fantasztikus lényeglátásod, és briliáns érveid közül melyik a leginkább lenyűgöző. :)
De azért meg ne erőltesd magad, érvből is megárt a sok. Engem már tökéletesen meggyőztél.

Maitre 2013.03.13. 14:42:33

@GQ: "ha egy ember döntene, nem kellene demokrácia, sem kormány, parlament, és a többi hülyeség. koronáztassa meg magát, csüccsenjen a trónra, a parlamentet nevezzük át palotának és hajrá, ne kérdezzen, csak cselekedjen meggyőződésből. "

Tehát ne legyen meggyőződése, és mindent másoktól várjon? Akkor minek van ő ott? Miért nem Te, vagy a Pop40? Ilyen alapon mindegy lenne. :)
Az ilyesmi - szerintem - inkább arról szól, hogy a demokratikus elveket összehangolja a saját meggyőződésével. Sajnos ez egy olyan időszak, hogy unortodoxni kell, nálunk jóval gazdagabb országokban is megszorítások vannak.
A világválságot meg bár mi csináltuk volna, tőlünk rettegne egész európa. :D

"a diákok pedig tanulnak, de minek?! " Hát az értelmesebb többség azért, hogy okosodjon. A maradék meg nem tanul, csak cirkuszol.
Hová lépsz 27.-én?

Maitre 2013.03.13. 14:46:41

@GQ: "amúgy a falnak megyek ettől az én adómból dumától. mégis mi a fészkes fekete fenéből kéne?!" Nem is ezzel van baj, hanem abból, hogy azért adózunk, hogy ebből visszakapjunk valamit. A gyerekvállalást sem azért kell támogatni (mondjuk ennél már megint a ló túlsó oldalán vagyunk, de mindegy) mert anyuka hormonjai ettől csilingelnek boldogan, hanem azért, hogy abból a gyerekből majd értékes, hasznos felnőtt váljék.
Namost ha a gyerek eltakarodik a fenébe, ez az elv sérül. Ha meg emellé nyilvánvalóan úgy vesz ingyenesen igénybe egy lehetőséget, hogy tudja hogy ő bizony ebből semmit nem fog visszahozni, az finoman szólva etikátlan.

És hogy ha erre finoman felhívják a figyelmét, akkor hőbörög meg cirkuszol... nos itt jutunk vissza a szülők felelősségéhez.

Pop40 2013.03.13. 14:51:29

@Maitre:

"A maradék meg nem tanul, csak cirkuszol. "

Ja, a sok hülye, csak cirkuszol, mikor oka nincs rá. Igaz, hogy esetleg 4-5 évig készült egy olyan egyetemre amit a nagyon sikeres Orbán fél év / fél milla tandíjjal megfejelt egyik napról a másikra, de ez az apróság igazán nem lehet ok, hogy elégedetlenkedjen. Hisz végül is stadionra, simicskára van pénz, mi a lófaszt kívánhatna még ezen kívül egy diák?

Pláne ha 2008-ban leszavazott a tandíj elleni népszavazáson a fidesz mellett, mikor Orbán elvtárs még el akarta töröltetni a tandíjat. (ami jóval kisebb volt, és az egyetemeknél maradt volna, nem a költségvetés lyukait tömködné, mint most.)

De Orbán sikeres, a nemzetért küzd, te meg egy rém okos ember vagy, aki persze cseppet sem ostoba! ;)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 14:53:36

@Maitre: "Ahha. És a normális ember, az ugye Te vagy? :) Köszönöm, nincs több kérdésem."
Szerintem se legyen több kérdésed. Felesleges. A saját jövődet cseszed el. Cssk az a baj, hogy az a miénk is.

Pop40 2013.03.13. 14:55:21

@Maitre:

"Namost ha a gyerek eltakarodik a fenébe, ez az elv sérül."

Komolyan, kedves elvtárs? Sérül ez az elv? És mikor 5 éve a jóval kisebb tandíj ellen bégettél, akkor ugye még nem sérült?:)

Jut eszembe, ha én diák vagyok, elfogadom a hülye vezéred feltételeit, aztán mikor végeztem, a szerződés ellenére úgy húzok el, mint a vadlibák,s vissza sem nézek, akkor mi lesz? Orbán meg Simicska kijön utánam, és hazahoz?

(Azt már meg sem kérdem, hogy kik fizetnek majd adót, ha minden épeszű itthagyja a féleszű vezéred tündérmeséjét?:)

Maitre 2013.03.13. 14:55:42

Valaki magyarázza már el Pop40-nek, hogy azért nem beszélgetek vele, mert nagyon buta. Nekem nem akarja elhinni.

Maitre 2013.03.13. 14:56:41

@sírbateszezazegész: Márhogy Pop lenne a jövőm? Ahhoz nekem legalább 40 év masszív alkoholizmus kellene. :D

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 14:59:19

@De hol van Columbo felesége?: Tényleg magas a rezsi/jövedelem arány. De nem azon kéne gondolkodni hogy a jövedelmet emeljék? Ja, hogy az nem ilyen egyszerű? Hát a víz is arra folyik amerre lejt. Ez nálunk így megy. A hollandok másként csinálták, és mennyivel szarabbul is állnak! :-)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:05:16

@Maitre: Le a kalappal előtted! Én már sok trollt olvastam, de te jól csinálod! Komolyan jól írsz! Nem mondhatja senki rád, hogy egybites buta tuskó vagy.
Akkor csak egy kérdés: Hogy nézel tükörbe reggelente? Hogy támogathatod ezeket? Tényleg érdekel. Mert te sokkal veszélyesebb vagy a demokráciára, mint az összes futtbal-hulligán csürhe, azt tudod ugye?

s 2013.03.13. 15:08:13

Nekem speciel az volna jó, ha orbán kiszopná Overdose faszát, de megpróbálom magamat korlátozni és ezt nem beleíratni az alaptörvénybe. Gyerekek, nem tudom, hogy meddig fog ez sikerülni. Most úgy néz ki, hogy szegény ló vesztésre áll.

2013.03.13. 15:08:14

@Maitre: "Értünk küzd..."

Te vagy Simicska Lajos?

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:08:48

@Pop40: "Valaki magyarázza már el Pop40-nek, hogy azért nem beszélgetek vele, mert nagyon buta. Nekem nem akarja elhinni."
Szerintem nem vagy buta. Egyetértek veled. Ne idegesítsd fel magad. Annyit nem ér. Kitartás.:-)

Pop40 2013.03.13. 15:10:41

@Maitre:

Nem, kedves elvtárs. Te azért nem "beszélgetsz" velem, mert ahhoz érvek is kellenének, arra pedig téged, meg a hozzád hasonló majmokat nem készítettek fel a pártnál.

Amúgy el kell keserítselek: Épp magasról szarok rá, "beszélgetsz" e velem vagy sem. Már csak nem képzeled, hogy nekem az bármily módon kicseszés, ha egy hozzád hasonló féleszű hülye nem válaszol (mert nem tud?:)

Én ettől függetlenül a baromságaidat azért kijavítgatom. Dolgozz már meg a pénzedért, nyilván jól fizet a párt, ha (légy bármily agyhalott is, de) ilyet leírsz, h Orbán "Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus".

2013.03.13. 15:11:44

@Maitre: "fiataljaink kilopják a drága pénzen megfinanszírozott képzésüket (és önnön kis testüket az országból)"

Azon gondolkodtál-e már, hogy miért mennek el?

HaCS 2013.03.13. 15:13:01

@Maitre:

Ha már a szülői felelősségnél tartunk.

Az, hogy van kedves vitapartner, hogy az egyetemista gyermekem taníttatását most én, te meg a többiek kifizetjük az adónkból, majd gyermekem ugynezt kifizeti mégegyszer az ő adójából is? Erről nem szól a fáma? Vagy ez egy ilyen generáció, akik mindent kétszer szívnak meg. Ezek a srácok fogják neked a nyugdíjadat adni, úgy, hogy nekik olyan az életben nem lesz. És ezt tudják is.

Úgyhogy csak óvatosan a szavakkal!

Pop40 2013.03.13. 15:16:02

@sírbateszezazegész:

"Szerintem nem vagy buta."

Kösz:P

"Egyetértek veled. Ne idegesítsd fel magad. Annyit nem ér. Kitartás.:-)"

Tudom, hogy annyit nem ér, de hadd javítsalak ki: cseppet sem vagyok ideges. (Bár a fenti mondata ennek a majomnak kicsit olyan volt, mintha arról akarna győzködni nyilvánosan valaki, hogy a fekete szín az hófehér, de ez nem ok arra, hogy bárki felidegesítse magát.) Hülyéken nem idegeskedni szoktam, max kiröhögöm.

(Az egyetlen aspektusa a dolognak, ami idegesítő-elkeserítő, ezt említettem fent: képzeld el, hogy ez a hülye éppen olyan értékben és érvényességgel szavazhat, mint egy értelmes ember, aki a szemét is kinyitja néha, és a feje sem azért van, hogy ne essen a nyakába az eső.)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:16:30

@HaCS: Sajnos nem az adójából fogja fizetni. A jövedelméből. Ami marad az adó után. Az jobban fáj.:-(

Maitre 2013.03.13. 15:17:42

@_zulu_: Persze. Az ő szempontjuk is érthető: jól akarnak keresni, és kényelmesen élni, és mert úgy gondolják, hogy máshol ezt könnyebben elérhetik. Nincs ezzel semmi baj, minden lehetőségük megvan rá; fizessék ki a képzésüket. Ha nincs rá pénzük, arra is van lehetőség, mindenki kap rá kölcsönt. Nem akarsz sem kölcsönt, sem fizetni, de diploma mégiscsak kell? Azzal sincs semmi baj, bizonyítsd be, hogy igenis te vagy annyira okos és tehetséges, hogy ezt megérdemeld. Nem vagy? Akkor mégis miért kapnál anélkül ilyesmit, hogy még semmit nem tettél le az asztalra, sőt, várhatóan nem is fogsz?

Azért tényleg rohadt kegyetlen velük az élet, lássuk be. :)

Pop40 2013.03.13. 15:17:45

@Maitre:

"Márhogy Pop lenne a jövőm?"

Ez kizárt, pajtás, mivel ez automatikusan együtt járna azzal, hogy te vagy a múltam.
Ebbe meg még belegondolni is szörnyű. :)

HaCS 2013.03.13. 15:19:47

@sírbateszezazegész:

Ezt a "röghözkötött" űn. állami finanszírozású képzésről írtam.

Maitre 2013.03.13. 15:20:18

@HaCS: Egyelőre ott tartunk, hogy önmagukkal se nagyon tudnak mit kezdeni... miért is tudnának, taknyosok. A nyugdíjamnál talán inkább nem rájuk számítanék.

A te gyerekedet meg hagyjuk. Tegyereked témakörben nem tudsz objektív maradni.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:20:33

@Pop40: Nekem sem válaszolt:"Le a kalappal előtted! Én már sok trollt olvastam, de te jól csinálod! Komolyan jól írsz! Nem mondhatja senki rád, hogy egybites buta tuskó vagy.Akkor csak egy kérdés: Hogy nézel tükörbe reggelente? Hogy támogathatod ezeket? Tényleg érdekel. Mert te sokkal veszélyesebb vagy a demokráciára, mint az összes futtbal-hulligán csürhe, azt tudod ugye?" erre a felvetésemre még? Amit komolyan is gondolok.
Megjegyzem én nem tiltakoznék, ha a választójogot valamilyen cenzushoz kötnék. Csak ne ezek határozzák meg.:-)

HaCS 2013.03.13. 15:21:53

@Maitre:

"A te gyerekedet meg hagyjuk. Tegyereked témakörben nem tudsz objektív maradni. "

Akkor igenis cáfolj meg objektíven!

Nap Pali 2013.03.13. 15:23:27

két legyet ütnek egy csapásra ha befűtenek a zalapt örvénnyel...
mondhattya bajszos janó doktor, hogy:

"a rezsim is csökken" és "a rezsim is csökken"

hircsarda.blog.hu/2013/03/13/mar_all_a_kemeny_a_sandor-palota_tetejen

Maitre 2013.03.13. 15:24:50

@HaCS: ld. @Maitre:

Adója akkor lesz, ha nem megy sehová. Ha amúgy sem megy sehová és itt óhajt a társadalom hasznos tagaja lenni, okafogyott a háborgás.

Maitre 2013.03.13. 15:25:48

@sírbateszezazegész: jogod van azt gondolni, amit jólesik. :)

2013.03.13. 15:27:24

@HaCS: Borzasztó egyszerű. Mivel a gyereked így tulajdonképpen viszateszi azt a pénzt a közös kalapba amit ráköltöttek a te és az én adómból, így a haverok még többet tudnak majd kivenni belőle.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:27:32

@HaCS: Értem. De ott is igaz amit írtam. Ez nem sporttámogatás, amit leírhatsz az adódból.:-( Meg most már nyilvánvaló, hogy az nem is felmerülő költség (adó). A'la közmű szolgáltatók.
Javaslom Orbán Viktornak, hogy a közműszolgáltatók bevételüket az eredményben bruttó összegben legyenek kötelesek szerepeltetni, természetesen az áfa befizetése mellett! Azt majd utána ugassanak! Msjd visszasírják a 10%-t! Fene a pofájukba!
(Remélem a NER-tagok nem olvassák a posztot:-))

HaCS 2013.03.13. 15:27:49

@Maitre:

Tehát, ha marad, akkor a cehh kétszer lesz kifizetve, ha megy akkor is!

Pop40 2013.03.13. 15:29:57

@sírbateszezazegész:
Gondolom, a panelek után fizetik, nem az érvek után. :D Orbán "Okosan lavírozó, az ország érdekeiért küzdő politikus". Ezzel megvolt a mai bér, (50% veszélyességi felárral:P) mára már pénzénél van.

Ne aggódj, az a cenzus, amit narancsék állapítanak meg, jót nem fog hozni. Maximum megnöveli az ilyen agyhalott pártzombik szavazatainak súlyát, hogy ha már érvei nincsenek, legalább s(z)avazata legyen.

2013.03.13. 15:30:08

@Maitre: Arra az egyre felelj, hogy mindez hogyan egyeztethető a munkaerő szabad áramlásának elvével?

Kiíváncsi vagyok rá.

2013.03.13. 15:31:09

@Maitre: Pedig rájuk kell számítanod, mert bálványod ledózerolta a manyupot.

2013.03.13. 15:32:10

@Maitre: Mert külfölön nincs adózás? Akkor már értem, miért megy el mindenki...

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:33:56

@Pop40: Nekem még mindig honvágyam van.
De egyre gyakrabban mondom azt, hogy "yeah, Bucharest", minthogysem kijavítsam őket.:-(
Ide jutottunk.

Maitre 2013.03.13. 15:36:36

@HaCS: Ez csak azért tűnik így, mert eddig mindenki evidenciának vette, hogy a felsőoktatás ingyenes. :)
De persze, elképzelhető, hogy lesz, aki kétszer fizeti. Neked ugye van gyereked. Nekem nincs, nem is lesz. Akkor én most miért fizetek a gyerekedre? Gondolom a szüleid is élnek még, akik nyugdíjat kapnak. Valószínűleg ha felnőtt gyereked van, már nem tökéletes az egészségük, vagy nem marad örökké így, ami egy rakás orvosi költséggel jár majd. Akkor én most kezdjek el úgy számolni, hogy ez micsoda pénzkidobás, és mi az, hogy én fizessek arra, hogy nekik legyen erre fedezet? Nyilván nem, ilyenkor az a normális, hogy hosszú, boldog öregkort kívánsz.
De ha elkezdenénk számolgatni hogy itt ki hányszor fizet ki mit, és visszakap-e ugyanannyit, akkor nagyon kusza képletek lennének belőle. :)

Maitre 2013.03.13. 15:37:44

@_zulu_: Simán. Aki akar, elmegy. Elmehet diploma nélkül is.
Olyan mintha mindenki követelne magának egy audit, hogy legyen mibe a bugyikáit meg a tengerimalacát pakolni, ha távozni óhajt. El akarsz menni? Szia.
Oldd meg magadnak.

Maitre 2013.03.13. 15:38:25

@_zulu_: Ez nem így működik. :)

Maitre 2013.03.13. 15:42:53

Egyébként ha már itt tartunk, valamelyik Erkölcsinagydíjas Szent Grállovag kifejtené nekem, hogy van pofátok nyugdíjra meg ingyentandíjra apellálni a kormánytól, amikor minden ocsmányságnak elmondjátok őket? :)

Pop40 2013.03.13. 15:43:13

@Maitre:
Juj, ezt a baromságodat majdnem kihagytam. :)

"Azzal sincs semmi baj, bizonyítsd be, hogy igenis te vagy annyira okos és tehetséges, hogy ezt megérdemeld. Nem vagy?"

1, Mennyire kell ahhoz okosnak lenni, hogy pl jogásznak-közgazdásznak elmenjen valaki, ahol Orbi elvtárs eredeti terve szerint NULLA (0) államilag finanszírozott helyet hirdettek meg?
2, Ha én aláírok, majd diploma után fizetés nélkül húzok külföldre, ki hoz haza? Valami hozzád hasonló féleszű zombi kitántorog és visszacibál?:D
3, Hogy is szavaztál te meg a tolvajbandád 2008-ban, a jóval kisebb tandíj ügyében, drága elvtársam? Tudod, mikor Orbi elvtárs kijelentette, hogy ha tandíj lett volna régen, akkor ő ma nem lehetne itt.

A hozzád hasonló hülyék még ahhoz is barmok, hogy legalább konzisztensen hazudjanak.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:44:52

@Maitre: "Neked ugye van gyereked. Nekem nincs, nem is lesz."
Akkor most legyen az a válasz amit, mint troll megérdemelsz: hála a jó istennek! Nem is szaporodj! Ilyen jellemtelen agyhalottból elég van így is!

HaCS 2013.03.13. 15:46:58

@Maitre:

Na azt azért tisztázzuk, hogy a ki mit miért fizet az nem az én alapállásom.

vö.

"Nem is ezzel van baj, hanem abból, hogy azért adózunk, hogy ebből visszakapjunk valamit."

Én csak a te alapvetéseidből kiindulva próbállak a te gondolkodásod mentén meggyőzni.

Én nem számolgatom mire megy az adóm, örülnék, ha te sem tennéd!

Csak azt bizonygatom, hogy ez a sztori, akárhonnan nézzük sántít.

Te viszont lassan tényleg eldönthetnéd mi alapján érvelsz legalább magadban.

Pop40 2013.03.13. 15:47:41

@Maitre:

"hogy van pofátok nyugdíjra meg ingyentandíjra apellálni a kormánytól"

Nem is tudtam, hogy újabban a nyugdíjat pl a kormánytól kapom. Esetleg Orbi elvtárs adja a fizetéséből, amit a jó munkájáért kap?

Én hülye pedig esküdni mertem volna, hogy azt az állampolgárok adójából folyósítják. Hiába, Orbanisztánban mindig tanul az ember. :D

Ui. Drága nertárs, olyan, h "ingyentandíj", nincs. Az a szó, amit te keresel, az a "tandíjmentesség."
Nehéz szó, de próbáld megjegyezni, egy ilyen okos embernek, mint te, biztos menni fog.

Maitre 2013.03.13. 15:50:53

@HaCS: Én következetes vagyok. Te sérelmezted azt, hogy a gyereked majd kétszer fizet, egyszer a saját tandíjánál, egyszer a más tandíjánál. :)

Egyébként erre van egy fokkal jobb válasz, az meg a következő; "gazdagabb családba kellett volna születni". Csak gondoltam már így is sok itt a proletárfelhang. :)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:51:06

@Maitre: Tényleg miért nincs gyereked? Diliházban sem állt veled szóba senki? Békemenet? Javaslom ne válogass! Ha egy birka megáll neked, uccú rajta! Jobbat nem kapsz!

HaCS 2013.03.13. 15:52:22

@Maitre:

Ja ha már itt tartunk.

"Nem is ezzel van baj, hanem abból, hogy azért adózunk, hogy ebből visszakapjunk valamit."

Nem!

Azért adózunk, hogy ennek az országnak a normális rendszerszintű működését fenntartsuk.

Amiről te beszéltél az a járulék.

Maitre 2013.03.13. 15:52:25

@sírbateszezazegész: Semmi közöd hozzá. :) Gondold, hogy impotens vagyok.

@Pop40: Te meg kussoljál már el végre.

Maitre 2013.03.13. 15:53:49

@HaCS: Nem, én ugyanarról beszélek, amit Te rendszerszintű működésként fogalmaztál meg. :) Ha gondot okoz a szabadabb szövegértelmezés, mondd nyugodtan, majd figyelek rá, hogy mindent amit leírok, csak egyféleképpen lehessen értelmezni. :D

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 15:55:18

@Maitre: Hülye vagy, nem impotens. Szaladj vissza a pártirodába, azt kérj segítséget, ilyenkor mit mondjak? Az okos Kubatovod biztos megmondja!

Pop40 2013.03.13. 15:56:03

@Maitre:

Egyre kiválóbbak az érveid, elvtársam:D
Odabaszott az a fránya fideszes kultúra, mi?:)))

Rossz hírem van amúgy: Hogy mikor beszélek s mikor nem, sok dologtól függővé teszem, de egy hozzád hasonló szarházi tolvaj hörgésétől a legkevésbé sem.

Bocs. :)

Maitre 2013.03.13. 15:57:11

No szépségeim, élmény volt veletek, de nekem most dolgom van máshol. További kellemes acsarkodást, bye.

HaCS 2013.03.13. 15:58:39

@Maitre:

Igen, mert az adófizetés---> valamit visszakapunk alapállásnál ez a hiba áll fenn.

Ha nem számolunk "egyéni" adózással, akkor más hibák vannak. Akkor a mostani diplomásoknak (tehetősebb rétegnek) is az előző generációk finanszírozták az oktatását, ennél fogva a következő generáció taníttatását is ők kell, hogy állják.

A mostani koncepció egyik érvrendszerbe sem illik bele.

Maitre 2013.03.13. 16:00:18

@HaCS: A "valamit visszakapunk" az én értelmezésemben elég sok minden lehet; például értelmesebb, okosabb, műveltebb emberek is "valami".
De most tényleg mennem kell, majd folytatjuk ha óhajtod.

Pop40 2013.03.13. 16:01:10

@Maitre:
Épp szólni akartam, h menned kéne, 4 óra, mindjárt zár a pártiroda. Ha nem érsz oda zárásig, csak holnap kapod meg a zsoldod.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:01:20

@Maitre: Ne menekülj kiscsibém! Pedig látod milyen kedves voltam az elején! De mit vársz? Hova mész, melyik blogra? Követnélek!

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:01:46

@Maitre: kérlek, válaszolj nekem egy kérdésre, amire még nem tudott senki, aki a röghözkötést védi. Nevezetesen: miért pont az egyetem/fősuli? Úgy értem, a Fidesz levitte 16 évre a tankötelezettség határát. Tehát elvben mindenki, aki 16 év felett tanul, a maga döntéséből teszi. Az utóbbi években a gyerekek sokszor 7-8 évesen kezdték a sulit, tehát egy 16 éves többnyire első/második gimi, vagy annak megfelelő suliba jár. Felvetődik a kérdés, hogy akkor pl a fodrász tanulónak is mi fizetjük a képzését, meg a szakácsnak is, ha kimegy viszi az ingyé szaktudást. Őket miért nem kötik röghöz? Hisz egy szakmunkás/érettségizett mekis mosogató/takarító is jobban keres külföldön, és mennek is ki szép számmal. A logikus az volna, hogy akkor mindnenki minden 16 év feletti oktatásért fizessen vagy kötődjön röghöz. Tehát miért pont a felsőfokú tanulmányok, milyen logika alapján?!

Pop40 2013.03.13. 16:04:46

@Maitre:

"Maitre 0 bejegyzést írt és 779 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2013.01.20. óta tag."

Aztabrutálmindenit, most nézem. 779 hsz 2 hónap alatt??

Milyen karakterszám/forint árfolyamon fizetnek téged?:O

Mindenesetre figyelek majd a nickedre ezentúl, annyira jót beszélgettünk, olvashattam fantasztikus érveidet, kár lenne ezt ennyiben hagyni. :DDD

Pop40 2013.03.13. 16:05:50

@sírbateszezazegész:
Nekem is pont ez ugrott be. :DD

Maitre 2013.03.13. 16:06:06

Ha el fogok késni miattatok, én eskü összeállítok egy tippsort 40 új adónemhez, és beterjesztem a kormánynak. :D

@fizetekmegegysort: "válaszolj nekem egy kérdésre,... Nevezetesen: miért pont az egyetem/fősuli?"

Mert elvileg ez az, amivel magasabb jövedelmet érhetsz el (gyakorlatban nem mindig), illetve mint diplomás, már valamilyen szinten értelmiségnek számítasz, akitől magasabb rendű társadalmi felelősségvállalás, és a folyamatok teljesebb átlátása várható el.
Továbbá mert bevándorlásnál és munkavállalásnál komolyan nézik a diplomádat.

Mondjuk ha kizárólag pénzügyi alapon nézed, tényleg nem túl logikus, hogy ha van 1 db diplomád, azzal macerálnak, 29 db okj-s képzéssel meg nem, de valahol határt kell húzni.

GQ 2013.03.13. 16:06:12

@Maitre: az a baj, hogy az összefüggéseket nem látod át - szerintem. szóval nem azért akarnak elmenni a népek, mert minden álmuk egész életükben ez volt. nem azért hagyják maguk mögött a családot (sok esetben), a barátokat, az eddigi életüket, mert annyira jó dolog ez, hanem azért, mert kilátástalannak ítélik meg a helyzetet. a politikai elitnek (sic!) volt jó 20 éve, hogy gatyába rázza az országot, ehelyett elkótyavetyélték a jövőt a következő generációk elől is. nem azzal kell maradásra bírni őket, hogy odaszögezed a fülét az ajtófélfához, hanem azzal, hogy perspektívát adsz nekik. na, orbánc király nem ezt csinálja. ez szerinted mennyire etikus, ha már felemlegetted itt az etikát.

"Tehát ne legyen meggyőződése, és mindent másoktól várjon?"
én nem ezt írtam. én azt, hogy azért van egy sereg közpénzen fizetett (méghozzá nem is akárhogy!) jómunkásember, hogy használja őket a célnak megfelelően - konzultáljon, tervezzen, lásson előre, hallgassa meg a különböző véleményeket. nem biztos, hogy azért, mert ő orbán piktor, mindig neki van igaz. ne pedig olyan demagóg szarral jöjjön, hogy "megkérdezzük a zembereket, akarnak-e rezsicsökkentést".

aztán, szerintem az az állam felelőssége, hogy olyan körülményeket teremtsen a népnek, hogy maradni akarjon - hajtsa be az adókat (az usa-ban ez sikerül), teremtsen munkahelyeket (mert akármilyen hihetetlen, a törvények - és azok variálása - hatnak ám a befektetési kedvre), érje el, hogy az ország emelkedő pályára álljon, és valójában emelkedjen az életszínvonal is. a kutyám nem azért nem szalad el mellőlem, mikor sétálok vele, mert agyonvertem, magamhoz közöttem, hanem azért, mert törődök vele. hálás egy jószág ez, akárcsak a nép. majd viktornak is megháláljuk, ne félj!

Pop40 2013.03.13. 16:08:23

@Maitre:

"A "valamit visszakapunk" az én értelmezésemben elég sok minden lehet; például értelmesebb, okosabb, műveltebb emberek is "valami"."

Eltolcsy szintű szakemberekre gondoltál?

Vagy azokra, akik soha nem látott mértékben vándorolnak ki külföldre, mióta a narancsmaffiád őrjöng?

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:10:26

@Pop40: Összenő, ami összetarzozik!:-)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:14:17

@Maitre: sejtettem, hogy ezt fogod írni, és köszi a választ. Viszont egyetérteni nem tudok, hisz az indok mindig az "ingyen képezzük, aztán nem itthon adózik, kint meg hülyére keresi magát" gondolatkör. Ami bizony egy jó szakmunkásra pont úgy igaz, mint egy felsőfokú végzettségűre.

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:21:43

@fizetekmegegysort: Maitre nem mond igazat! Tervbe van véve, hogy 4. elemi felett mindenkit röghöz kötnek! A határt s Fidesz-törzsbázis védelmében ott kell meghúzni! Aki tovább tanul, az már alkalmatlan a Vezér tanainak befogadására! De hogy biztosak legyenek a terv sikerében, az írás-olvasás-számolás libsibolsi dolgait csak az 5.osztálytól fogják tantervbe venni. Addig békamenet (minden nap tornaóra),hit- és erkölcstan (Fidesz jó, libsibolsi rossz), meg népi költészet, rigmusok (gyúrcsánytakarógy,azelmútnyócév) lesz a tanrend.
Maintre, te is túlképzett, s így felesleges leszel, hacsak addig nem sz..kodod feljebb magad!

Pop40 2013.03.13. 16:22:11

@fizetekmegegysort:
Tőled is megkérdem, mert szegényke nem tudott válaszolni.

Ha egy végzett (esetünkben tökmindegy, mi, szakmunkás, egyetemista, akármi) aláír, aztán végzés után fogja magát, lefalcol külföldre, vissza se néz, ugyan hogy is hajtják be rajta az "adósságát"?

Kimegy utána Orbi vagy a TEK?

Maitre 2013.03.13. 16:22:56

@GQ: Nem félek. Ő sem fél, van, aki megvédje. Tudod kinek nincs? Neked. De ne aggódj, nincs is mitől. Nem vagy akkora tétel, hogy érdemes legyen téged bántani. :)

kúrórudi 2013.03.13. 16:25:07

"Az a miniszterelnök, akinek kormányzása idején 300 Ft fölé emelkedik az euró árfolyama, nem tud kormányozni és le kell mondania!" - Orbán Viktor

GQ 2013.03.13. 16:25:48

@Maitre: én sem félek. két hetem van már csak a határon belül, utána azt csináltok, amit csak akartok egymással. két hét alatt meg csak megúszom. ellenben viktor retteg attól, hogy jövőre elzavarják a fészkesbe, és ha megint kap egy idegösszeomlást, lehet, már nem ússza meg olyan könnyen, mint legutóbb.

kúrórudi 2013.03.13. 16:26:00

egy pár dolog ami csak ellenzékben zavarta orbánékat kormányon nem...

azóta:
- több lett az adófajta nem kevesebb...
- tandíj...
- kórházleépítés...
- iskola leépítés...
- vasútjárat megszüntetés...
- 300 ft feletti euró...
- áfa
- benzin ár, benzin adója...
- bürokrácia...
- alkotmánybíróság akinek a döntését tiszteletben kell tartani (persze ezt is csak ellenzékből)...
- utcai tüntetés=gyakorolható jog, véleménynyilvánítás...
stb stb

sorolhatnám... ezek mind csak ellenzékben voltak igazak... már nem azok..

Pop40 2013.03.13. 16:26:32

@sírbateszezazegész:

Az "azelmútnyócév" nem kerül be a tanrendbe. Hülyén venné ki magát, ha ezt ordibálnák órán, mikor az azelmútnyócév-ből 4 már a narancsbolsiké :)

kúrórudi 2013.03.13. 16:26:41

magyarország az eu27ben a 3. legmagasabb újraelosztási aránnyal rendelkezik, 54%... a szlovákoknál ez 35%. csak a norvégok és a dánok előznek meg minket a svédeknél is magasabb ez az arány nálunk!!

a magyar gazdaság legnagyobb baja ez! ez hogy az állam elfojtja a gazdaságot mert több mint a felét elszedi a megtermelt értéknek! ez korábban is magas bolt nálunk a 45-50% közötti szintjével. ezt kellett volna letornászni. ehelyett orbánék egy kádárista államot gazdaságot építettek/építenek ki.... így soha sehogyan nem leszünk versenyképesek...

Pop40 2013.03.13. 16:27:56

@Maitre:
Nem úgy volt, hogy mész, elvtárs?

Vagy Kubatov rádumált egy kis extra túlórára?:)

kúrórudi 2013.03.13. 16:28:19

és ami szintén csak ellenzékből nézv volt bűn:
- a hazudozás!

Pop40 2013.03.13. 16:30:46

@GQ:

remélem, gondolsz a maradókra is, és szavazni azért fogsz. :)

kúrórudi 2013.03.13. 16:31:03

@Maitre:

"Egyébként ha már itt tartunk, valamelyik Erkölcsinagydíjas Szent Grállovag kifejtené nekem, hogy van pofátok nyugdíjra meg ingyentandíjra apellálni a kormánytól, amikor minden ocsmányságnak elmondjátok őket? :)"

inkább erre válaszol: neked meg a vezéreidnek hogy van pofája tandíjat bevezetni amikor 2008ben leszavazták meg előtte szétvertétek a belvárost hónapokon keresztül h hazudott a kormány??

úgy se fogsz válaszni tudom...

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:31:11

@Pop40: Ok, de ez csak az 5-től feltűnő. És a nagy bolsevik, ööö akarom mondani fidesz-nemzeti hagyományok? Az már smafú? Neked se lesz ott sokáig maradásod, ha ennyire kekeckedő retrográd elem vagy!:-)

kúrórudi 2013.03.13. 16:32:08

@Pop40:

nem mehet még. fölé magasodott egy fideszes segg és sürgősen tenni kellett a dolgát: fényesre nyalni.....

Pop40 2013.03.13. 16:34:54

@sírbateszezazegész:
Jaja, lehet hogy buktam az Orbi-féle kiváló seggnyaló emlékérmet ;)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:35:52

@Pop40: pont ezen röhögtem én is... Hogy akkor mi lesz? Kimegy még félmillió, és egyesével nyomoznak utánuk? EU-n belül letiltja a fizujából? Egy olyan jogszabály alapján, ami ellentétes a szabad munkaerőpiaci EU elvekkel? Vagy mi?

Pop40 2013.03.13. 16:35:58

@kúrórudi:
És ha csak a takarítónő jött meg, tenni a dolgát?:)

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:36:04

@Pop40: Én szeretném, ha értem a Vezér jönne.Hozhatja Kusza Szemet meg a Bajszos Kötelest is! Megkonzultálnám velük a kérdést! Lehet CCTV elött is, mert itt első ránézésre látnák, hogy a diliházból szöktek! Csak nálunk lehetnek ezek szabadon!:-)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:39:43

@Pop40: hehe...tesóm 10 éve kint él, soha nem szavazott, mondván ő ide nem fizet adót, minek szóljon bele. Most úgy kicsapta nála a biztosítékot az "elmútháromév", hogy feladta az elveit, szavazni készül.

Pop40 2013.03.13. 16:39:47

@fizetekmegegysort:
Mit gondolsz, hol lesz addigra Orbán meg a sleppje, mire ők végeznek? :P

Pop40 2013.03.13. 16:41:18

@sírbateszezazegész:
Jó ötlet. Megadok nekik egy örmény elérhetőséget, oda mentem, jöjjenek utánam. :D

Pop40 2013.03.13. 16:42:39

@fizetekmegegysort:
nagyon helyes.

úgyis számítanak a kintiek hálájára, hadd kapják meg ;)

fizetekmegegysort 2013.03.13. 16:44:40

@Pop40: hát ebben a kérdésben sajna nem vagyok optimista. Azt el tudom képzelni, hogy van egy nagyobb, csendes tömeg, aki ellenük szavaz, azt is, hogy legyőzik őket, de azt nem, hogy ebben az esetben nem fogják manipulálni a végét. És ha még 4 év ámokfutási időt kapnak, akkor szerintem addig lesznek míg valaki el nem zavarja őket, azalatt az idő alatt végleg bebetonozzák magukat. És adja az Ég, hogy tévedjek!

Sir Bates dö Hól 2013.03.13. 16:45:57

Sajnálom nekem itt a telon elfogyott a delej. Keresek vmi áramforrást. Hölgyeim/Úraim egy élmény volt.
Maintre, te meg azért hagyd meg hova mész! Jó veled társalogni! Te tényeg leütésenként kapod a lét?! Vazeg, én meg ingyen teszem! Hol lehet jelentkezni? Adsz ajánlót? A seggnyalás a pluszpénz vagy alap? Cssk, hogy mire számítsak? Habár ti úgyis visszamenőlegesen módosítotok mindent.:-)
Szóval várom válaszod. Csókpuszi anyukádnak. Sokan gondolunk rá!!

Adalberto Gellenzeeri 2013.03.13. 16:55:59

@Maitre: Itt lépett be őn uram a kommentekbe. Ettől fogva a véleménycsere megszűnt. Ön egy cinikus fasz, mellesleg a fidesz nevű szekta feltétlen imádója, 434 db orbánkép tulajdonosa.
Lehet, hogy sokan szavaztak 2010-ben orbánra, de nem arra, amit az országgal művel. Az ember életében sokszor téved. Olyan fontos dolgokban is , mint a házasság. Akkor elválik és jónapot, kezdhet új életet. De ettől a görénytől nem lehet elválni, mert már bíróság sincs. Csak ilyen faszok, mint ön, aki biztosan jól érzi most a bőrében magát, különösképpen, hogy beteg lelkének épp megint adódott egy kis kárörvendeni való. Az ilyen emberekre nem haragudni szoktak, hanem undorodni tőlük.

s 2013.03.13. 17:14:55

@sírbateszezazegész: Rosszul tudod. Nem kötik röghöz. A rögöt kötik hozzá. Én mondjuk nem is értem a tiltakozást. Ha beírnák az alkotmányba, hogy hozzám kötnek naponta egy aranyrögöt, egy kurva szót nem szólnék.

Blogger Géza 2013.03.13. 18:05:37

@fehérfarkas: Egész egyszerűen nem igaz az, amit írsz. Nem szűkíti a módosítás azoknak a körét, akik az AB-hez fordulhatnak, épp ellenkezőleg, tágítja, Már a legfőbb ügyész és a Kúria elnöke is fordulhat AB-hez, ami eddig soha nem volt lehetséges. Az AB-nek pedig eddig sem volt joga magát az alkotmányt alkotmányellenesnek nyilvánítani, ez sem változott.

poor 2013.03.13. 18:34:14

@Blogger Géza:
Mi van túlóráznak a fidesznyikek. Egy a biztos hazudtok éjjel-nappal.

fehérfarkas 2013.03.13. 18:41:19

akkor úgy látszik Sólyom Lászlótól elkezdve az alkotmányjogászok garmadáig mindenki hülye, egyedül a Fidesz és az őt védő kommenteliknél a bölcsek köve

idézek egy cikkből: "Az új alkotmány a köztársasági elnöktől és az alkotmánybíróságtól is megvonta a mérlegelés lehetőségét, ha a törvényhozói hatalom, vagyis a parlament egy szabályt magába az alkotmányba ír bele. Vagyis az alaptörvény negyedik módosításának hatályosulása után a parlament kétharmada minden külső korlát és kontroll nélkül bármilyen törvényt meghozhat. Ha máshogy nem, az alaptörvény újabb módosításával. Csak az alkotmányozó hatalom józan belátásában és önmérsékletében bízhatunk."
index.hu/velemeny/2013/03/13/a_kormanyparti_oninterpellaciot_nem_kozvetitjuk/

vagy egy másik cikk:
"Az Ab a helyzet és alkotmányos kötelessége kényszere alatt megindult arrafelé, hogy a módosítások felülvizsgálatával megőrizze az Alaptörvény önazonosságát. A negyedik alaptörvény-módosítás éppen ezt az utat zárja el Sólyom László szerint. Mint írja, az kifejezetten kimondja, hogy az Ab az Alaptörvényt és az Alaptörvény módosítását csak a megalkotására és kihirdetésére vonatkozó eljárási követelmények tekintetében vizsgálhatja felül. Ennek megfelelően kizárólag az eljárási követelményekre korlátozza a köztársasági elnök alkotmánybírósághoz fordulásának jogát is. Ezzel lehetősége van a kétharmados többségnek arra, hogy alaptörvény-módosításnak nevezve bármely rendelkezést meghozzon, legyen az akár szöges ellentétben az Alaptörvény más rendelkezéseivel – vélekedik Sólyom László."
hvg.hu/itthon/20130311_Egy_lehetoseg_maradt_Ader_vetoja__Solyom

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 20:00:22

@komplikato:

Erre van esetleg linked? Nem kötözködésből kérdezem, hanem mert én soká találnám meg.

komplikato 2013.03.13. 20:10:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ott van a köv. hozzászólásban egy "cikk" és ott szólt hozzá valaki aki szakmabeli.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 20:17:09

@komplikato: Megvan. Hisz voltam azon a poszton én is, csak éjszaka a szállításemelés rész nem rögzült.

Maitre 2013.03.13. 21:12:02

@GQ: Emiatt én nem aggódom, nem hiszem, hogy megint (?) idegösszeomlást kapna. Inkább attól tartok, hogy úgy dönt, nem hajlandó tovább vezetni az országot. :)
Sok szerencsét külföldön, remélem megtalálod a boldogságodat.

@_zulu_: Nem. :)

Pop40 2013.03.13. 21:40:01

@Maitre:
Nehéz eldönteni nálad, narancszombi, hogy tényleg ennyire segghülye vagy, vagy valami deformált humorral nyomorítod a jónépet.

"Inkább attól tartok, hogy úgy dönt, nem hajlandó tovább vezetni az országot."

Azaz a megalomán elmebeteg, aki hatalom nélkül létezni sem tudna, lop, csal, hazudik összevissza érte, egyszer csak úgy dönt, hogy elég volt. Aszongya, loptam eleget, Simicska is tökig van zsével, csorgat vissza rendesen, franc se vezeti tovább ezt a hálátlan országot, ahol még egy birkamenetre is csak a savazós munkásőr tatákat bírom elcsábítani.
Inkább lemondok, és elmegyek közmunkásnak.

Valahogy így gondoltad, drága elvtárs?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 21:53:05

@Blogger Géza:

Rövid eszű csúsztató barátom!

TE voltál olyan korlátolt, és nem értetted.

Ismét hazudsz és terelsz!

Elfelejted, az Internet emlékszik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · bunkobrendelmatyi.blog.hu 2013.03.10. 21:40:44
@Blogger Géza:

A nagybetű nem kiabálás, csak kommentben nem tudok két színnel írni. Kisbetűsen az eredeti szöveg.

Azt, hogy GYILKOLNI SZABAD az Országgyűlés elnöke aláírja, és
megküldi a köztársasági elnöknek. A köztársasági elnök azt, hogy GYILKOLNI SZABAD a kézhezvételétől számított öt napon belül aláírja, és elrendeli a hivatalos lapban
való kihirdetését. Ha a köztársasági elnök úgy ítéli meg, hogy GYILKOLNI SZABAD a megalkotására vonatkozó, az Alaptörvényben foglalt eljárási
követelményeket nem tartották meg, ennek vizsgálatát kéri az Alkotmánybíróságtól. Ha az
Alkotmánybíróság a vizsgálata során nem állapítja meg e követelmények megsértését, a
köztársasági elnök azt, hogy GYILKOLNI SZABAD haladéktalanul aláírja ,
és elrendeli annak kihirdetését.”

Értelmezd Géza!

kard.blog.hu/2013/03/10/kik_is_jegyzik_az_alkotmanymodositast/fullcommentlist/1#c19229814

Blogger Géza 2013.03.14. 07:05:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az internet emlékezik, de te szemmel láthatóan nem, ugyanis ere már válaszoltam... :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.14. 08:25:01

@Blogger Géza:

Válaszolni egy kérdésre, vagy megérteni amire a kérdés vonatkozik, nem ugyanaz.

Mike36 2013.03.14. 08:53:31

@Maitre: az államtól várja el, nem a tetves kormánytól. A kettő nem ugyanaz. A oktatás, egészségügy finanszírozása nem a kormány kegyúri tevékenysége.
süti beállítások módosítása