A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Semjén és Schmitt: ugyanaz a csapda kétszer

2012.11.28. 06:26 timargabor

Második hete hangos a sajtó a HVG által megírt Semjén-féle plágiumvádtól - illetve pont a sajtó nem hangos, de erről majd később. Mondjuk inkább úgy, hogy második hete tudunk róla, hogy vitatható Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, KDNP-elnöknek a Pázmány Péter Katolikus Hittudományi Akadémián (a Pázmány Péter Katolikus Egyetem jogelődje) 1991-ben szerzett teológiai doktorátusa és az ELTE-n 1992-ben megvédett szociológiai szakdolgozata.

Ahogy arra a Véleményvezér tegnapi cikke is rámutatott, a védelem ezúttal sokkal profibb munkát végez, mint tette azt a Schmitt-ügyben. A sajtó gyakorlatilag nem kapta fel az ügyet, a visszatámadások pedig sokkal szélesebbek, Semjén bírálóit megpróbálják a katolikus egyetem vagy épp az egész kereszténység ellen támadóknak beállítani. Egy dolog ugyanakkor nagyon hasonló: mindkétszer ugyanabba az ősi trükkbe szaladtak bele.

A HVG ugyanis, ahogy azt kell, egyik esetben sem terítette ki az összes, tudomására jutott információt rögtön. Schmitt esetében bedobták a Georgiev-sztorit. Abból még nem is lett különösebb földindulás, bolgár szerző, nem publikált, könyvtári példány, nincs élő ember, aki ellenőrizni tudja. Jött a szabvány tagadás, ugyanmár, hazugság, politikai hangulatkeltés, dehogy mond le. És egy hét után került az asztalra Klaus Heinemann dolgozata és Schmitt-féle hivatkozatlan fordítása. (Anita DeFrantz még akkor sem.) Ez már ellenőrizhető volt, a német professzort meg lehetett interjúvolni, nemzetközi szálat kapott az ügy (ha tovább gördült volna, valószínűleg egy olimpiai helyválasztási botrány is újjáéledt volna vele). És ebben a pillanatban nemcsak a húsz éve elkövetett másolások fordultak Schmitt ellen, hanem az előző egy heti védekezés "pontatlanságai" is.

Most ugyanezt látom. Két hete az volt a sztori, hogy a teológiai doktoriban sok az épp csak átfogalmazott, hivatkozás nélküli átvétel külföldi szerzőktől és egy hazai szakkönyvből, meg hogy ugyanezt a szöveget sütötte el szakdolgozatként az ELTE-n. A védekezés alaphangja azonos a Schmitt esethez: ez csak politikai hangulatkeltés, ugyan már, dehogy mond le, szóba se kerül, kérjen bocsánatot a HVG. És - ahogy egyébként kell! - nyilvánosságra hozták az ügy dokumentumait.

De most komolyan, ennyire nem tudnak sakkozni? Ők nem így csinálnák fordított esetben? Eltelt egy hét, és a HVG kiterítette, hogy ez a szakdolgozat nem az, amit beadott, ahhoz képest ott van 10 oldal a témavezetője dolgozatából, amely ugyan csak egy évvel később jelent meg egy szaklapban (átfutási idő?), de szakember számára nem kétséges, hogy melyikük írhatta - és ezt a szöveget nem igazán írhatta ő a rendelkezésre álló nagyon rövid, "javítási" idő alatt. Azt már csak én tippelem, hogy lehet, hogy még mindig maradt ki nem játszott kártyája az újságnak.

Két lényeges különbség és egy hasonlóság. Ennek az ügynek egyelőre nincs nemzetközi szála, annak ellenére, hogy a teológiai doktori ügyében külföldi források is előkerültek. A Schmitt-ügyben - a korábbi, még az előző Fidesz-kormány által végigvitt egyetemi összevonások miatt! - érintett Semmelweis Egyetem pedig sokkal nagyobb mértékben függ a külföldi hallgatók jelentkezésétől, mint a Pázmány, vagy akár jelen pillanatban az ELTE. A hasonlóság meg az, hogy - emlékezzünk csak vissza - Schmitt ügyében sem volt ám két hónapos sajtópolémia a dologról! Az egyetemi vizsgálóbizottság jelentési határideje mintegy két hónap szünetet adott, addig nem nagyon volt ez téma, hacsak Schmitt meg nem szólalt. Akkor indult az össztűz a sajtóban, amikor március végén az egyetem borította a bilit.

Most két egyetem is megteheti ugyanezt, de ennek egyelőre nem látszanak nyomai. A Pázmány letudni látszik a dolgot azzal, hogy az egyetemi doktori fokozat Ph.D.-vé minősítése előírás szerint zajlott, bár - minthogy a plágiumot az átminősítéskor feltehetően nem ellenőrizték - ennek túlzott relevanciája nincs. Nem baj, ezt páran értjük, a hozzá nem értőknek meg elég jól hangzik. Az ELTE már nehezebb helyzetben van. Bár nem függ különösebben a külföldi hallgatói jelentkezésektől - így viszont a hazai finanszírozástól nagyon is - a nemzetközi egyetemi toplistákon az ország legjobb egyetemeként jegyzik. És bár egy szociológiai szakdolgozat elsőre nem tűnik nagy ügynek, ebben a körben bizony az. Amit más ügyben mondtunk, itt is igaz: egy kondér leves meg egy kanál trutyi, az már nem egy kondér leves, hanem. Semelyik egyetem sem mondhatja azt, hogy nála így is lehet. A verseny pedig elég erős.

Még egy dolgon múlik ám az ügy. Mit szól ehhez a Fidesz valóban konzervatív egyetemi-értelmiségi holdudvara? Ne feledjük el, Schmittet gyakorlatilag végül az ő köreikben megnyilvánuló masszív elutasítás buktatta meg. Lesz véleményük? Vagy ebben az esetben - és eszerint akármikor - maradjunk következmények nélküli ország?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

178 komment · 4 trackback

Címkék: schmitt pál Semjén Zsolt plágiumvád

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr584931009

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rohadt proli, hogy jössz ahhoz, hogy gondolkodni merj? 2012.11.28. 14:40:22

A sokat emlegetett és eredménytelenül kritizált, a választói jog gyakorlását lényegesen körülményesebbé tevő új választási törvényt végül elfogadta a FIDESZ-KDNP. Nem voltak illúzióim, a saját pitiáner érdekek láthatóan lényegesebbek, mint a sokat emle...

Trackback: Viktor ragozza a lop igét 2012.11.28. 14:01:25

ÉN: lpok, az helyes;   TE: loosz, megbüntetünk; Ő: lop, becsukjuk a szemünket; MI: lopunk, az természetes; TI; loptok, az nemérdekes; ŐK: lopnak, az sem érdekes

Trackback: Semlyén takarodj! 2012.11.28. 13:39:25

ErkölcsTan és etikaoktatás Semlyén Zsolt részre: A plágium lopás és csalás. Takarodj a közéletből!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.28. 14:24:23

@Werkolandinheaven: nem. a poszt azt állítja, hogy ezzel kerültek védhetetlen helyzetbe.

Persze, akin nincs fogás, azon nincs fogás, ennyi.

Mr. Bear 2012.11.28. 14:24:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ha átfogalmazol, akkor nincs idézőjel, ilyen esetben csak a felhasznált irodalomban jelölöd meg a forrást. Idézőjel akkor van, ha szó szerint idézek.

Ha másképp fejezed ki magad, akkor nem kell kitenned semmilyen írásjelet ennek jelzésére, legfeljebb a mű végén a bibliográfiában tünteted fel a gondolat eredetijének lelőhelyét. Írásjelekkel csak a betűről betűre történő átvételt kell jelezni.

Na, most ennek a két szövegnek ki a szellemi tulajdonosa? Szerinted etikus, amit veled csináltam? Ilyen módon megírni egy dolgozatot, ami azt bizonyítja, hogy képes vagy önálló gondolkodásra, összeegyeztethető a keresztény etikával?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 14:24:42

Rendben van az írás. Megérdemelten került ki. a zIndexnél ez ritka.

Ezt például nem rakták ki, mert a Piroslap az az indexnél indexen van. a kis gecik:

piroslapok.blog.hu/2012/11/24/semjen_es_a_hetedik_parancsolat_897

dr. Balta$ár 2012.11.28. 14:24:48

@Scagnetti: "Ha jobban körülnéznének, lenne ott még bőven lopott szakdolgozat, doktori. Lehetne egy vizsgálat az összes képviselőről. "

MINDEN politikus BŰNÖZŐ !

minden politikus lop csal hazudik...

csak abban van különbség hogy ki mekkora "alkalomhoz" jutott...

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.11.28. 14:24:55

Mocskos fidesz-szoci banda örökre takarodó!

Brian Cohen 2012.11.28. 14:25:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "..Ha átfogalmazol, akkor nincs idézőjel, ilyen esetben csak a felhasznált irodalomban jelölöd meg a forrást..."

Tényleg nem érted? Vagy nem akarod érteni?

MINDÍG jelölni kell az átvételt és a hivatkozást. A legtöbször idézőjellel. Összefoglaláskor az "X.Y. szerint" kifejezést a leggyakoribb. Ha pontos megoldások érdekelnek, akkor kötetnyi tanácsadó ill. minden egyetemnek van idevonatkozó szabályzata. Kérlek nézd meg!

Mégegyszer: Sehol sem engedik meg, hogy csak a dolgozat végére biggyesszél egy ISBN számot, a szövegben pedig sehol nem látszik hol használtad fel.

Vagy ha engedik, akkor mindenki tudja mennyit ér az az intézmény. Erről (is) szól a cikk, hogy az ELTEnek el kell döntenie jóhírú egyetem akar-e maradni. A Pázmány már eldöntötte.

dr. Balta$ár 2012.11.28. 14:27:17

itt a másik hős...

aki bár vége az aszónak... a meccs lezajlott... vesztett...
de azért még jogászhadsereggel kavar...

hitvány rohat banda ez... kaparnak azé a pár milla közpénzér...

index.hu/belfold/2012/11/28/schmitt_tovabbra_is_ragaszkodik_az_elvett_doktorijahoz/

Brian Cohen 2012.11.28. 14:28:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "....Csak gyanúk vannak, de a bizonyítékok hiányoznak. Így pedig a vádlott ártatlan...."

Tényleg csak gyanú lenne, hogy a szöveg 40%-a szinte szóról-szóra egyezik? Ennyire talán jó adag LSD-vel sem lehet elszakadni a valóságtól mint ahogyan teszed.

biohouse 2012.11.28. 14:28:35

@biohouse: Esküszöm, csak egyszer küldtem el! Eszembe jutott egy kérdés: Hogy lehet egy konzervatív unortodox?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 14:28:46

@Dr. Ötker a belvárosi orvos:

Ez egy egész más téma: legyen-e a felsőoktatás elitképzés vagy legyen tömegoktatás. Mo-n - és a világban - az utóbbi verzió a nyerő.

Persze lehetne úgy is, mint 150 éve, hogy csak a lakosság 1 %-ának van diplomája. Annak idején olyan ritka volt a diploma, hogy akinek volt, automatikusan szavazati jogot kapott, tehát nem vonatkozott rá pl. az akkor hatályos vagyoni és adócenzus sem (magyarul az adót nem fizető, vagyontalan, koldusszegény ember is szavazhatott, ha volt diplomája). Most másképp van, manapság a diploma értéke annyi, mint 50 éve az érettségié.

dr. Trebitsch 2012.11.28. 14:32:27

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: www.amazon.de/gp/reader/1118094816/ref=sib_dp_pt/276-0081004-4408502#reader-link

tegyél be egy ilyen linket Schmittől, vagy Semjéntől, és plágium vád törölve. (Ha nem tudsz angolul, a link egy idén az USÁ-ban megjelent könyv tartalomjegyzéke, ahol Nobel díjas közgazdászokkal társszerző a Fletó)

Brian Cohen 2012.11.28. 14:32:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Szerintem a Pázmány jó egyetem. ..."

Mostmár sok mindent értek a megjegyzéseidből. Ha Pázmány nem lát semmi problémát a szöveg 40%-os egyezésével, akkor én már tudom milyen egyetemnek látszó tárgy a Pázmány.

Mr. Bear 2012.11.28. 14:33:08

@biohouse: Hogy lehet egy konzervatív unortodox?

Ez nagyon jó! Plagizálni foglak! :))

Ortodox = "helyesen dicsérő" = igazhitű
Unortodox = az igaz hitet elhagyó, eretnek
Konzervatív = a hagyományokhoz ragaszkodó, a meglévő viszonyokat megőrizni (konzerválni) akaró

Vagyis egy konzervatív unortodox egyszerre ragaszkodik foggal-körömmel a hagyományos igaz hithez, és lesz eretnek.

Zseniális.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.28. 14:33:53

@Brendel Mátyás:
Igazad van Matyi..

Az index amin napi 20 főcímes blogban Fideszt és Orbánt fikáznak, az vélhetően túl érzékeny a kritikádra, mert annyira jobboldaliak..

Hiába na.. Megszállta az idexet a jobboldal. Elég ha megnézzük bármelyik pillanatban a blogsávot. Nulla sajtószabadság.

Hülye.

fvipera 2012.11.28. 14:35:50

@lüke: most akkor ez plágium volt vagy sem?
ha igen, akkor szerinted ez nem probléma?

biohouse 2012.11.28. 14:36:20

@Brendel Mátyás: Azok közé tartozom, akik címlap nélkül is elolvassák a blogod, csak mert szeretném tudni, mit mond egy szoci.
Arról viszont lemaradtam, miért vagy tiltólistán?
Van Gréczy, G.Fodor, Scheiring, és Fodor Gábor blog is. Hogy sikerült elkúrnod?

nyisztor 2012.11.28. 14:36:40

Schmitthez:

timargabor:
"És egy hét után került az asztalra Klaus Heinemann dolgozata és Schmitt-féle hivatkozatlan fordítása..."

ezzel szemben Janecskó Kata írja az Indexben 2012. január 19-én:
"Heinemann neve, csakúgy mint a bolgár Nikolaj Georgievé, szerepel Schmitt Pál irodalomjegyzékében..."

Semlyénhez:

timargabor:
“a teológiai doktoriban sok az épp csak átfogalmazott, hivatkozás nélküli átvétel …. és egy hazai szakkönyvből”
a Semlyén-írta szakkönyvre gondolsz? Esetleg nem járult hozzá, hogy sajátmaga fölhasználja korábbi munkáját? Bizton be is perli sajátmagát szerzői jogai bitorlásáért.

“ott van 10 oldal a témavezetője dolgozatából, amely ugyan csak egy évvel később jelent meg egy szaklapban…”
aha, értem.

Föltaláltátok Schmittnek a „plágium forrásmegjelöléssel” bűntettet, Semlyénnek a „plágium önmagunktól” nevűt, és itt a „plágium még meg nem létező szellemi tulajdon kárára”.

Gratulálok. Javaslom, legközelebb lopjátok el Orwelltől a „gondolatbűn”-t. Nektek – meg Gyurcsánynak - szabad.
Na, megyek hányni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 14:36:47

@Brian Cohen:

Semjén hibája ott van, hogy ahol átfogalmazott, ott meg kellett volna jegyeznie, hogy pl. "mint XY írja", majd jöhet az átfogalmazás. A lényeg egy dolgozatban, hogy LEHET idézni ilyen módon egy forrásból, de ezt úgy kell tenni, hogy az olvasó számára egyértelművé váljon: idáig tart más gondolatának bemutatása, s innentől meg jön a szerző saját gondolata ezzel kapcsolatban.

Ez az miben Semjén hibázott. Viszont a szöveg 60 %-a teljesen az övé, ami egy kifejezetten jó arány.

Brian Cohen 2012.11.28. 14:36:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "40 % idézet teljesen jó arány. "

Lassan írom, hogy megérts:

NEM IDÉZET a 40%! A teológiai doktori 40%-a lopott és saját eredményként beállított, máshonnan átvett szöveg.

fvipera 2012.11.28. 14:38:25

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: az indexet nyáron megvette spédertől simicska. simicskát oligarcházó cikket nem is találsz. semjént a blogsávban egyelőre lehet.

kis segítség, mert feltűnt, hogy nem gondolkodsz túl gyorsan: vizsgáld meg, van-e és ha igen, mióta MVM hirdetés az indexen

dr. Balta$ár 2012.11.28. 14:38:29

@fvipera: nem plágium...

a egyetem bizottságai sok sok tanár adta a smicinek és a zsótinak is a doktorit...

csak ugy... be se kellett járni

de legyünk belátóak... a sok segnyaló oktató szegény, kicsi a fizetés
zsót és pali pedig ... egyik nagy SPORT ember a másik meg nagy SZENT ember... nem értek ők erre rá...

de a doktori az nagy presztizs... VOLT !!!
amig ők meg nem kapták...

Brian Cohen 2012.11.28. 14:38:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Viszont a szöveg 60 %-a teljesen az övé.."

QED (Ha a Pázmányon megtanították ez mit jelent.)

Mellesleg egyetlen átvett, sajátként beállított mondat is főbenjáró vétek.

dr. Balta$ár 2012.11.28. 14:39:54

az vesse rájuk az első követ aki még egy kiflicsücsköt sem lopott a záruházból... nemhogy szellei mellékterméket...

fvipera 2012.11.28. 14:40:06

@Brian Cohen: ahogy ezt a nagyeszű semjént elnézem, a végső csapást az jelenti majd a szakdolgozatával kapcsolatban, amikor a lopott részek aránya 90% fölé kúszik és ezen belül 5% az Ablakzsiráfból származik. Na, akkor majd a professzorok köre is megszólal majd

Dr. Ötker a belvárosi orvos 2012.11.28. 14:40:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: igen, ez egy másik téma, és ne is offoljunk, de azért mert valami tömegoktatás, még nem szükségszerű, hogy igénytelen, tudománytalan legyen.

és ne feledkezzünk el arról, hogy az egyik szóban forgó intézmény az ELTE

biohouse 2012.11.28. 14:40:55

@Mr. Bear: Szerintem az unortodox valójában liberális, de ezt ne mond el senkinek. Főleg ne egy fideszesnek.

dr. Balta$ár 2012.11.28. 14:41:11

@Brian Cohen: "Viszont a szöveg 60 %-a teljesen az övé.."

ezt hogyan bizonyíttya? mert szerintem egy árva szót vagy vesszőt sem írt bele sem zsóti sem pali...

nem volt nekik erre idelyük... a karhatalom lekötötte őket... sugdolóztak meg miegymás...

s 2012.11.28. 14:41:39

Nehéz eredeti szakdolit írni. Nem csinálta meg sem smitt, sem j én.

Gyerekek, de most őszintén. Ránéztek ezekre az arcokra, és arra tudtok erős koncentrálással is akár gondolni, hogy ezeknek a fejében bármilyen eredeti gondolat létrejöhetett? Ugye, hogy nem. Ezektől a bamba ökröktől már az is kurva nagy teljesítmény, hogy egyáltalán tudtak annyira másolni, hogy legalább az egyezéseket észre lehetett venni. Mert el is baszhatták volna éppen. Nézegessetek Nobel-díjasokat. Nézzétek meg azokat a szemeket . . . az arckifejezéseket . . . a több évtizedes gondolkodásban megfáradt emberi vonásokat. Melyik köcsög politikusunk hasonlít ezekre egy kicsit is. Miért hitted egy percre is, hogy ezektől a gondolkozás nem TELJESEN IDEGEN ÉLETFOLYAMAT. Minden politikus geci. Ennek kell lenni az új korszak alaptételének. Eleve -1000 -ről indulnak. Csak a miheztartás végett. A bizalomra rá lehet szolgálni, megelőlegezni viszont tilos.

Mr. Bear 2012.11.28. 14:42:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Semjén hibája ott van, hogy ahol átfogalmazott, ott meg kellett volna jegyeznie, hogy pl. "mint XY írja", majd jöhet az átfogalmazás.

Na végre. Így van. Csak az a bibi, hogy ha mindenütt ezt teszi, akkor nem marad semmi a szakdolgozatából, mert minden mondatba bele kellett volna ezt szúrnia. Azt hittem, ezt a meccset már lejátszottuk azzal együtt, hogy maga a dolgozat még szemináriumi dolgozatnak is primitív.

Ha szereted a Pázmányt, akkor miért dolgozol gőzerővel azon, hogy ez a fekélia rászáradjon és mindörökre bűzös maradjon? Nem az lenne az egyetem érdeke, hogy tisztázza a tisztázadókat, és alaposan kimosakodjon?

Bár a felsőoktatás mai létharcai közepette ez is egy stratégia, belátom. Fiatalok, gyertek a Pázmányra, toll és papír nem kell, csak egy ollót hozzatok, és hipp-hopp doktorok lesztek!

dr. Trebitsch 2012.11.28. 14:43:16

egyre inkább látom, hogy álláskereséskor már nem a magyar diplomámat fogom mutogatni... jó, hogy van más is:)

Mr. Bear 2012.11.28. 14:44:44

@biohouse: Szerintem az unortodox valójában liberális, de ezt ne mond el senkinek.

Az én levezetésem etimológiai volt :))

Nem tudom, mi az unortodox, ilyen teológiai fogalom nincs, amit meg most a gazdaságban látok belőle, az nem liberális, hanem szimplán idióta.

s 2012.11.28. 14:45:05

@dr. Trebitsch: Pedig ha magyar politikus lennél, be kurva jó lenne az is. :-D

dr. Balta$ár 2012.11.28. 14:48:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "40 % idézet teljesen jó arány. "

:))))))) qva joooo szöveg... mint a 2/3
az ország 80% -a utájja és pokolra kívánnya a fidest...
a maradék 2/3 pedig támog atya...

a gyilkos si azt mondja... 10 milliót nem öltem meg csak egyet...
az 0,0001 ezrelék... az semmi...

Brian Cohen 2012.11.28. 14:49:12

@dr. Balta$ár: ""Viszont a szöveg 60 %-a teljesen az övé..""

Nem én állítottam, hanem maxval. Gondolom a megjegyzésed is neki szól.

PS:
Én rendesen használtam az idézőjelet, Te olvastad félre. :-)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 14:50:16

@biohouse:

1) nem vagyok szoci. a piroslap szerzői közül 1, azaz egy az
2) a tiltólista hát amolyan tipikus magyar jelenség:

A) Volt egy veszekedés egy más ügyben Sára Lászlóval, és hát annyi profizmus nincs benne, hogy ezt elkülönítse
B) Szerintem valami olyasmi is lehet mögötte, hogy valamelyik indexes cigányozott vagy zsidózott, és kidobtam. Ezt én 0gy látatlanban nem tudom megmondani.

A tiltólista viszont egyértelmű, mert egy ideig sorozatban emeltek ki, egy idő után meg következetesen soha. Namost, nem emlékszem, hogy akkor valami agybelesetem lett volna, és azóta nem tudok írni, csak azt hiszem, hogy tudok. Meg azt hiszem, hogy kapom a viszonylag (ahhoz képest, hogy nincs ketrecben) sok like-ot.:)

Szóval valahogy nem plauzibilis, hogy én vagyok a hülye.

Brian Cohen 2012.11.28. 14:51:06

@fvipera: ".. 5% az Ablakzsiráfból származik.."

:-) sőt megaLOL !

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 14:51:29

@biohouse:

ezt írtam:
"Volt egy veszekedés egy más ügyben Sára Lászlóval,"

ehhez hozzátenném, hogy én nem szoktam ezt felemlegetni, bennem van ennyi nagyvonalúság, pedig akkor is ők voltak a gecik

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.11.28. 14:51:47

Ezek a dolgok is csak azt bizonyítják, Magyarország nem jogállam, ugyanis:
1., A szakmai dolgozatoknál, meg van adva a felkészülés irodalma, abból kell plagizálni, és azt kell megvédeni, hogy megtanulta-e...
2., A plágium csak a felkészültségi szintet ellenőrző testület jóváhagyásával jöhet létre, így őket is felelősségre illene vonni!
3., A plágium gyanú kivizsgálását, mivel bűncselekmény, csak az oktatásügyi miniszter kezdeményezheti a bíróságon... mivel a diplomák a Magyar államot képviselik...
4., Csak független bírósági eljárás mondhatja ki, a vádlott teljes körű jogi védelme és nyilvánosság után...

Scagnetti 2012.11.28. 14:52:34

"Ránéztek ezekre az arcokra, és arra tudtok erős koncentrálással is akár gondolni, hogy ezeknek a fejében bármilyen eredeti gondolat létrejöhetett?"

Sajnos néha kreatívak a srácok, de az még rosszabb nekünk.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 14:54:05

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

" Megszállta az idexet a jobboldal. "

ezt egy szóval nem mondtam. attól még, hogy a zIndexet nem szállta meg a jobboldal, még lehetnek hülyék, és lehet mutyi is. nem Simicska találta ki a mutyit, nem Deutsch találta fel a negatív IQ-t.:)

bőven van a magyar genetikai anyagban és kultúrában másnak is lehetőség tuloknak lenni, és a zIndex nem jobboldali forrásból ezt tudja is produkálni

Werkolandinheaven 2012.11.28. 14:57:07

@timargabor:
Kedves Gábor
Ha ezt akartad vegkicsengesnek, akkor tőled elfogadom, bar mar maga a cím, hogy csapdába estek egy kissé - úgymond - félreviszi az értelmezést. De a nem korrekt jelzőt visszavonom ezennel :-)

spinat 2012.11.28. 14:58:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ha nem írtál még doktorit, akkor nem kéne okoskodnod. Az enyémnek max 25%-a volt idézet, a szakdogámnak meg talán még ksiebb része. összefoglaló dolgozatot azok szoktak írni, akiknek nincs saját eredményük. Viszon ezekben is a szövegben, azon a helyen, ahol idéznek, megemlítik, hogy kitöl van az idézet. Nem csak bemásolnak negyven oldalt, aztán az irodalomjegyzékbe odaírják, hogy felhasználtam ezt meg ezt, aztán mindenki9 találja ki, hol, és hogy 2 mondatot használtam-e belöle vagy a dolgozatom kétharmadát az teszi-e ki. Nem tudom kicsodád a Semjén, de nagyon véded, anélkül, hogy halvány fogalmad lenne a tudományos közlések szabályairól. Tényleg csak magadat égeted vele.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 14:59:40

@Mr. Bear:

"Csak az a bibi, hogy ha mindenütt ezt teszi, akkor nem marad semmi a szakdolgozatából, mert minden mondatba bele kellett volna ezt szúrnia."

Dehát a HVG szerint csak 40 %-az idegen elem. A 60 % ezek szerint az övé.

Brian Cohen 2012.11.28. 15:06:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"... csak 40 %-az idegen elem..."

Ha te ezzel akarod égetni magad, tegyed. Én viszont mindíg le fogom csapni. Tényleg komolyan gondolod amit írsz?

Kérlek, hogy a nick-edben állítottaknak megfelelően próbálj meg gondolkodni!

Werkolandinheaven 2012.11.28. 15:08:56

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Értem mit mondasz. De. Kell lennie egy határnak amit a mégegyszer 40 oldal gyakorlatilag összefüggő másolás átfogalmazással átlépett szs. Meg egy: az 5 világvallás alapmu, de nekem inkább ismeretterjesztő (biztos sokat olvastam mar). Abból bemásolni részeket egy teológia ertekezesbe több mint ciki, azt felvételire kellene fejből tudni egy teologusnak. Mi az I...,-t, mea culpa maxima: túrót tanult akkor ott? Agyaggalambloveszetet ? Ő is egy uram bátyám politikus, akinek járt a cím. Az meg külön szégyen hogy a PPKE meg sem vizsgálja az ügyet, mert nem meri. Olyan rezsim meg nem volt, mondja Barthus László erre, aminek a romai katolikusok (direkt nem keresztényt írtam) ne nyalták volna fényesre. Sajnos igy látom.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 15:09:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Dehát a HVG szerint csak 40 %-az idegen elem. A 60 % ezek szerint az övé. "

nem 40% plágium, 25% korrekt idézet, és csak 35% saját. az meg kevés.

Nagyzee 2012.11.28. 15:11:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A HVG szerint 40%-a nem jelölt átvétel. A rendesen hivatkozott részek ebben gondolom nincsenek benne. Pl. az olyan nyalánkságok, hogy kb. 1 oldal terjedelemben idézi Yehudi Menuhin koncertbeszámolóját a Rolling Stones egyik fellépéséről.

Amúgy nem is értem a védekezésed. Emlékeim szerint Schmitt is jelölte a plagizált forrásait az irodalomjegyzékben (és szintén nem tette ezt meg a szövegben) akár csak Semjén. Előbbi esetet mégis elfogadod plágiumnak, utóbbit nem.

dr kíváncsivagyok 2012.11.28. 15:12:04

A fideszgyíkok szerint rendben van a doktorija Semlyénnek... nem másolt és tele van idézőjelekkel a "mű"...
Ez van !
Schmittet a mai napig védik és támadják a lebuktatóit...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:13:45

@Werkolandinheaven:

"Olyan rezsim meg nem volt, mondja Barthus László erre, aminek a romai katolikusok (direkt nem keresztényt írtam) ne nyalták volna fényesre."

A dühöngő elmebetegeket inkább hagyjuk...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:14:50

@Brendel Mátyás:

Tudni kéne mik voltak a szabályok 21 éve a Pázmányon. Én nem tudom mik voltak.

biohouse 2012.11.28. 15:15:10

@Brendel Mátyás: Ez azért érdekes, mert valamelyik blogban pont azt írták, hogy az MSZP tagja vagy.
Sajnos nem emlékszem hol volt ez, 1-2 hónapja lehetett.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:16:23

@Nagyzee:

Schmitt esetében alig pár oldal volt, ami nem átfogalmazás vagy szó szerinti idézet volt. 10 % sem volt a saját szöveg.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 15:20:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: persze, a hülye hívő azt nézi, mi van a szabálykönyvben. én azt nézem, hogy ez így nulla, én ilyen doktorit nem akarok. nekem nem ilyen doktorim van. az én doktorim száz százalékban az én munkám. az én filozófiai cikkeimben 5-10 százalék idézet van. én egy értelmes, normális ember vagyok. Semjén meg egy nulla. engem sért, ha olyan címet használ, mint én, mert nem vagyunk egy szinten.

Nagyzee 2012.11.28. 15:21:21

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Szóval a plágium szerinted mennyiségi kérdés? Hány százalék (vagy oldal) jelöletlen átvétel számít már plágiumnak, és mennyi még az elfogadható?

Mr. Bear 2012.11.28. 15:22:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Én már komolyan unom: olvasd már el! A HVG csak a jéghegy csúcsát mutatta, a maradék, (egyelőre) sehová nem köthető szöveg csak átkötő töltelék.

Tök jó lenne végre úgy beszélgetni, hogy elolvasod, és saját benyomásod is van.

felcsutisuttyo 2012.11.28. 15:22:09

egyik Fideszes bandita, másik Kdnp-s bandita...
Mindkettő..szar parazita, csaló, gerinctelen fráter!! KUKÁBA VELE!!!!!!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 15:22:34

@biohouse: "valamelyik blogban pont azt írták, hogy az MSZP tagja vagy."

persze, meg azt is, hogy zsidó, és te minden hülyeséget beveszel?:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.28. 15:24:19

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: egyébként gyakorlatilag biztos, hog a Pázmánon nincs az elő0rásokban megengedve, hogy elég, ha 45 százalék a saját anyag, vagy, hogy szabad plagizálni 40 százalékig.

a Pázmányon sok minden hülyeséget el tudok képzelni, de ezt nem

Brian Cohen 2012.11.28. 15:25:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Tudni kéne mik voltak a szabályok 21 éve a Pázmányon. Én nem tudom mik voltak. "

Lopni egy több ezer éves explicit előírás miatt nem szabad.

Ha ennek ellenére egy magát kereszténynek mondó ráadásul teológus mégis lop akkor tudom mit gondoljak.

valahogy más is eszmbe jutott: "vadász, vadász..."

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.28. 15:27:23

@nyisztor: az nem elég, hogy "ott van az irodalomjegyzékben". A szövegben is jelezni kell, hogy ez onnan van. Nemcsak a szöveg, de a gondolat is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:31:21

@Nagyzee:

Szerintem ez az egyetem szabályzatától függ.

Normál esetben, ha idézési hiba van, a konzulens visszaadja javításra a munkát a doktorandusznak, hogy "öreg, ez így nem kóser, javítsd ki!". Itt miért nem ez történt, nem tudom.

Werkolandinheaven 2012.11.28. 15:31:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Bar most nem ő a téma, de lehet h dühös, adott esetben dühöng, de joggal. Több meglátásaval nem értek egyet: pl Klubrádió szerepe, de az az ember lézerpontosan latja, hogy mi történik ma magyar honban es ebben a fertoben mi az egyház szerepe / adott esetben a mazsihisze is/! Sok téveszmét tudott eloszlatni a fejekben, pl: kereszténység vs katolicizmus, fasizmus vs nácizmus. Kőkemény es szókimondó es ez sokaknak nem tetszik. De ahova OV lealjasitotta az országot ott mar "nincs idő a szep szavakra". ez volt az OFF.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:32:43

@Mr. Bear:

Amíg nem lehet egyben letölteni, nem fogom elolvasni. Semmi kedvem oldalénként fájlokat nyitogatni. Annyit nem ér az egész.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:34:25

@Brendel Mátyás:

Nem tudom, meg kéne nézni a honlapjukon, biztos valahol fent vannak a szabályok. Az előbb - 5 perce - megnéztem a CEU honlapját, ott találtam is egy részletes szabályzatot a szakdolgozatokról.

Werkolandinheaven 2012.11.28. 15:35:54

basszus, beleszerettem a sajat gondolatomba: Semjén nem plagizalt, hanem isteni sugallatra született a Mű. Írja meg valaki pamfletnek, könyörgöm :-)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:47:23

@Werkolandinheaven:

Én alapból a "barátai" közé tartoztam, mert jó újságíró, s sok mindenben vannak jó gondolatai. Azaz pozitívan voltam elfodult iránta. Azonban amikor elkezdtem kommentelni a blogjában (mert az Amerikai Magyar Népszava de facto az ő blogja), a vége az lett pár hónap után, hogy kitiltott. Sajnos több ízben egyszerűen hazudott, s csúsztatott.

Olyan mértékű katolicizmusfóbiája van és olyan vad összeesküvéselméletekben hisz, hogy az egyszerűen zavarja az értelmes gondolkodást, s még azt is lerontja amiben igaza van.

Fasizmus contra nácizmus - igen, erről valóban nagyszerű cikket írt.

Azonban amikor vallási szempont merül fel - s ez gyakran merül fel - képtelen bármilyen racionális elmélkedésre, s mindenből radikális újprotestáns katolikusfób igehirdetés lesz.

Meg is írtam neki - amikor még nem voltam kitiltva -, hogy semmi gond, ha van hite, s nem gond az sem, hogy radikális újprotestáns, de ezt mégsem kellene 5-percenként belekeverni minden közéleti témába.

Engem pl. azért tiltott ki a végén, mert megírtam: nem igaz, amit a katolikus inkvizícióról mond, a milliós áldozatszám fantázia, nem igaz. Így ki lettem tiltva, mert úgymond sértettem a katolikus inkvizíció által meggyilkoltak emlékét, ezzel fasiszta progandát terjesztettem, nem vicc, ez volt az indok. NEM politikai okból tiltott ki, hanem vallási okból!

maxval1967.files.wordpress.com/2012/09/amn2.jpg

maxval1967.files.wordpress.com/2012/09/amn.jpg

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.28. 15:49:06

odaszaladnak a pofonért nah, mint Schmittnél.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 15:58:57

@Brian Cohen:

Én hobbiszinten kedvelem a teológiát, s sok ilyen művet olvastam. Na most, egy teológiai könyv jellemzően úgy néz ki - hacsak nem népszerű ismeretterjesztő írás -, hogy minden oldalon van 7-8 lábjegyzet, forrásokkal, hogy pl. "Aranyszájú Szt. János mondta", "Antiochiai Szt. Ignác írta", "ahogy Nazianzi Szt. Gergely gondolta", "mint Grigoriosz Palamasz mondta", "I. Kelemen római pápa szerint", stb.

Simán összejön akár 80 % idézet is!

Werkolandinheaven 2012.11.28. 16:00:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Oooops?!@&€
A katolicizmus bűneinek tagadása? Nagyon fura. Szerintem minden történelmi eseményről lehet kell szabad vitatkozni, addig a pontig, amíg nem megy át gyűlöletbeszédbe. A sajat ízlésem szerint én a holokauszt tagadását sem büntetnem magában, per se, mert elég baj, hogy aki azt teszi, annál valami nem klappol, de azt is látom, hogy nem nagyon lehetett másként azt a sok mocsokfolyamanyt megallallitani, es amíg a magyar közéletben nyíltan zsidót hatnak, ciganyozhatnak, gárdát alapíthatnak, masirozhatnak, partot vihetnek ezek a nyilasok, addig ez a kisebb rossz. Sokat olvastam AN-t, mi volt a nicked, mar ha nem titok?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 16:08:35

@Werkolandinheaven:

Mindenhol maxval vagyok. Legfeljebb ki van egészítve valamivel, mint itt is.

bgp 2012.11.28. 16:24:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Így van, 40% egy ilyennél nem is számít. Melléfogott a HVG.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 16:30:55

Én a Ferike-Palika-Zsoltika ügyek után felülvizsgálnám az összes gazember doktoriját.
Illetve, nagyon egyszerű, diploma megkövetelése a képviselőséghez...
És akinek elveszik a végzettségét, annak csókolom.

Zsoltika esetében nem csak az a géz, hogy plagizált, hanem a színvonal is, ahogy írt.

Werkolandinheaven 2012.11.28. 16:31:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
köszi. Valami régi sztori rémlik. Szeretsz contrarian lenni :-) ??

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 16:32:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Baszod, egy átlagos szakdolgozatban, ha valamit nem teszel idézőjelbe, amit kéne, és már ejnyebejnye! Nem hivatkozod meg, repülsz.
És ez 10 meg 20 éve is így volt.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.11.28. 16:41:48

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Maxval, bakker. Az, hogy 60% (vagy akármennyi) saját munka elég, nem azt jelenti, hogy a maradékot forrásmegjelölés nélkül össze lehet lopni.

Szvsz. nincs és nem is volt soha olyan doktori szabályzat, ami akár csak egy nyúlfarknyi idegen _eredmény_ sajátként eladását megengedné.

marco74 2012.11.28. 16:44:25

timargabor
Ha átfogalmazod, akkor már nem idézheted, de attól még hivatkozhattál rá!
RMár a HVG is elismerte, hogy nem lehet Semjént és Schimdt-et egy kalap alá venni.
Szerintem, bár véletlenül az alábbi írás, olyanoknak szól, mint te! :)
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/27/valasz_a_velemenyvezernek_semmi_sem_az_aminek_latszik

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 16:46:20

Ja, meg igen. Egy 40 oldalas "idézetet" már mellékletbe kell tenni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.11.28. 16:54:14

@ColT:
Nem csak idézőjelekkel lehet idézni, van úgy nevezett tartalmi idézet is, mint maxval példáiban. Ha nem írod oda / hivatkozod meg, hogy a konkrét gondolat kitől-mitől, na az a lopás.

Brian Cohen 2012.11.28. 17:01:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Akkor most még lassabban és mégegyszer írom (de más szavakkal): nem az idézetek MENNYISÉGÉVEL van a baj, hanem ha nem látszik az ÁTVÉTEL. Lásd korábbi kommentemet Newtonnal kapcsolatban.

Lopásnak hívják amikor más tulajdonát, szellemi termékét sajátként használok és tüntetek fel.

fidzsi 2012.11.28. 17:06:05

@dr. Trebitsch: Erről szövegeltem, szokott, bő lére eresztett stilusban. Iszonyú gáznak tartom, hogy az itt, ill. a HVG-nél dolgozók, és őszintén szólva jobbon is ilyen szakmai témában is csak a politikai düh, elfogultság világlik, hogy lírai legyek.
Üdv. fidzsi, droid de Magóg.

fidzsi 2012.11.28. 17:17:23

@fidzsi: Bocs: HVG-nél dolgozóknál...

royslade 2012.11.28. 17:53:03

@Werkolandinheaven: Jorge Louis Borges: Pierre Ménard, a Don Quijote szerzője

Lala bá ' 2012.11.28. 19:16:41

A Semmelweis Egyetem tisztán jött ki a SP ügyből. Többet ért az egyetem presztizsének védelme, a TF viselt dolgaitól való elhatárolódással, mint a védhetetlen melletti kardoskodás.
Az egyetemek központi finanszirozása viszont a kormánytól függ. Főhet a rektorok feje. A keresztény erkölcs követése lehet a megoldás kulcsa.

nyisztor 2012.11.28. 20:12:16

@timargabor: találkoztam többféle idézési móddal, olyannal is, ahol a fölhasznált forrásokat a szerzőik szerint, abc-rendben sorolták föl (kétségbeejtő, olvasd el mind, feléhez hozzá se férsz). Hogy mit fogad el a dolgozatot befogadó szuverén intézmény, az csakis az ő dolga. Nem a tiéd, nem az enyém, nem a kormányé, nem az EU/SzU/NATO/Moszad/Katólikus Legényegyleté. Ha a SOTE befogadta, akkor az úgy (neki a) jó. És támadni a befogadót (se) lehetett volna, semmiképp se a folyamodót.
Pont a tiédféle maszatolást kiküszöbölendő találták föl a jogszabályokat. Azért, látom, nem adjátok föl.

Werkolandinheaven 2012.11.28. 20:22:49

@royslade:
Szia, nem ismerem ezt a novelláját / könyvét. Mit csinál , ujrairja a történetet ? Na ez izgin hangzik, köszi szep az ajánlást!

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.28. 20:25:41

@nyisztor: az benne a szép, hogy nem a SOTE fogadta be. Ők úgy kerültek bele, mint Pilátus a krédóba: az első Orbán kormány alatt összevonták őket a Testnevelési Egyetemmel (korábban Testnevelési Főiskola).

Na ez utóbbi volt, amelyik befogadta. Ők még a Semmelweis Egyetem karaként is elfogadták volna (doktori ügyekben elég járatosként azt kell mondjam: ez vicc. A forrásokat természetesen a végén fel kell sorolni ABC-ben, de a szövegben meg hivatkozni kell rájuk; ha ez nincs meg, komoly helyen a szakdolgozat sem áll meg.)

Igen ám, de a Semmelweis Egyetemnek figyelnie kell a nemzetközi renoméjára is (a TF-et ez láthatólag nem igazán érdekelte), így azt kellett döntenie, amit döntött. Abban a körben, ahol ezt magyaráznia kellett volna, senkit sem érdekelne a "de hát akkor még ez a kar nem is hozzánk tartozott" kifogás. Most ide tartozik, a saját erkölcsi elveit kellett betartatnia.

Megjegyzem, az a rektor vezette a döntést hozó szenátust, akit két évvel korábban O.V. felkért miniszternek, de inkább maradt rektor - így aztán őt nem érdemes balosnak nevezni. Nem is az. Az általad is emlegetett, "feltalált" jogszabályok értelmében járt el.

És igen, nem adjuk fel. Nem szeretjük a plagizálást. (Igen, kíváncsiak lennénk a pécsi szakdolgozatra is!)

nyisztor 2012.11.28. 21:02:17

@timargabor: hát igen, nem adod fel.
Érdektelen, ki fogadta be, akárki. De ha befogadta, felelősen tette, mert neki (valamiért)jó volt. Ha neked nem tetszik a pályamű, a befogadót támadhatod a döntéséért. Bíróság előtt persze, nem az ATV-ben. Amúgy véleményed persze lehet róla, mint a Bóbita Bábegyüttesről vagy a túrósrétesről.
A dolgozat végén abc-rendben fölsorolt hivatkozásokkal én speciel egy 1852-es (vagy '57-es) dolgozatban találkoztam (most vagy harmincöt éve). Azóta se láttam, sehol sem kötelező (hálisten), honnan veszed?
Úgyis mint járatos, mire föl merészeled te itt előírni független szervezeteknek, milyen feltételeket támaszthatnak? Attól tartok, Liszenkónál szerezted a tapasztalataidat.
Dobok egy hátast, hogy ebbe az általatok kreált szarkupacba is bele tudod keverni azt a szerencsétlen OV-t. Bár már Göbbels is javasolta a módszert.
Nem elég tisztességesnek látszani, annak is kéne lenni. Főleg, ha nem is látszol tisztességesnek.
Aztán csodálkozol a kétharmadon.

Werkolandinheaven 2012.11.28. 21:02:31

@Lala bá ':
Lol! A kulcson rohogok. Hamvas írta hogy a kereszténységet a keresztények hiteltelenitettek el a legjobban. Pálffy, semjen, harragh, stb, mint keresztény. Komolyan gondolkodom ilyenkor h kikeresztelkedek, ez lassan lelkiismereti kérdés.

royslade 2012.11.29. 12:41:15

@Werkolandinheaven: Novella, amelyben Pierre Ménard az utolsó szóig híven megírja a Don Quijotét. Ez egy mélyre ható lelki folyamat eredménye, amelynek során beleéli magát Cervantes lelkivilágába.

Semjén/MAK esetében is ez működhetett :)

royslade 2012.11.29. 13:02:59

@nyisztor: tévedsz, nem ír elő itt senki, semmit. Nyivánosságra hozzák, hogy a dolgozatok bizonyos szakmai körökben elfogadott normáknak nem felelnek meg. Ezeket a normákat se te sem én nem határozzuk meg. A befogadónak pedig valóban magánügye, hogy mit fogad be.

Igenám, de a befogadónak alapvető érdeke, hogy ezeknek a szakmai köröknek megfeleljen, mert ha elveszti a bizalmukat, a tevékenységének létalapja veszik el.

Azonban ezek a befogadó intézmények, mint látjuk, korrumpálódtak, kis pénzért, politikai előnyért engedtek a színvonalból. Méghozzás nem is intézményi szinten, hanem egyes "megtévedt" tanszékeknek, oktatóknak köszönhetően. Ez kiderült, és most előttük a dilemma: politikai előnyökért hitelességvesztés, vagy a hitelesség visszaszerzésért politikai hátrány. És igen, ez utóbbi Orbán felelőssége, mert ennek normális állami irányítás mellett fel sem szabadna merülnie.

Werkolandinheaven 2012.11.29. 16:15:33

@royslade:
Hat igy még jobban hangzik!!
Akkor mégsem isteni sugallat, dammit:-) Ez a beleélem magam mas világába ötlet nekem nagyon tetszik, ha nem tűnik nagyon profánnak, talán köze lehet hozzá, hogy B, ha jól emlékszem vak, igy neki a megismerés es tapasztalas mas dimenzióira volt szükség. Az olvasottsagatol mindig elájultam, es bevallom néha nehézséget okozott is ez. Gimiben olvastam először, egy spanyolos osztálytársunk (Karesz) a tükör es maszk kötet egyik novelláját fordithatta, mert az ifjabb Benyhenel (szerkesztő ) tanult spanyolt. Köszi, nagyon jó alkalom ezt a fonalat felvenni ujra. Üdv. :-))) ha elolvastam, irok

royslade 2012.11.29. 22:50:57

@Werkolandinheaven: Ha valaki B-t egyáltalán észre veszi, akkor automatikusan a rajongója is lesz. Róla negatív kritikát még nem olvastam. Umberto Eco is nagy tisztelője, a Rózsa neve könyvtárlabirintusának ötletét a Bábeli könyvtár c. novellából vette, és Burgoszi Jorge, a vak könyvtáros szerzetes alakját magáról B-ről mintázta. Jó olvasást! :)

royslade 2012.11.29. 22:56:17

No de ereszkedjünk alá egy sokkal mélyebb szintre, itt most Semjén Zsóti disszertációjának színvonaláról van épp szó.

Werkolandinheaven 2012.11.30. 00:45:02

Imádom az ilyen sztorikat , you made my day:-) Eco nagy kedvenc, amikor ugy harangoztak be uj könyvét a Prágai temetőt, hogy antiszemita, rohantam megvenni, mert nem tudják miről beszélnek. De ha egy szigetre 2 könyvet vihetnék, az valamelyik Salman Rushdie lenne, valszeg a Sátáni versek. A másik Hrabal: Túlságosan zajos magány novellája /Gyöngéd Barbárok/.
Ezek után blaszfémia lenne S. Zs. folgozatairol értekezni. Majd máskor. Köszönöm, sokat tanultam. :-))

royslade 2012.11.30. 09:27:01

@Werkolandinheaven: Hoppá, felsoroltad néhány kedvenc írómat. A teljesség igénye nélkül még Lemet és Vonnegutot venném hozzá, mint akikhez először nyúlok a könyvespolcra, ha egy zűrös nap után le akarom csitítani a fejemben zsongó káoszt. Örülök, hogy találkoztunk! :)

Werkolandinheaven 2012.11.30. 14:10:31

@royslade:
Lem, Vonnegut :-) és milyen jól adaptaltak őket filmre is!
Nekem megtiszteltetés, komolyan.
süti beállítások módosítása