A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Viktor, az emberkereskedő

2012.10.30. 11:23 Carnivore

Nálunk tényleg mindennek ára van. 250 ezer eurónyi államkötvény vásárlásával magyar állampolgárságot lehet szerezni egy fideszes javaslat szerint. „A haza nem eladó.” – hangzik el oly gyakran. De azért eladjuk.

Kohn 15 év után hazalátogat, és döbbenten látja, hogy barátjának, Grünnek a lánya egy gyönyörű, 18 éves szépséggé serdült.

Mondja is Grünnek: - Nagyon tetszik nekem a lányod és feleségül venném. A dolog komolyságát bizonyítandó, felajánlok egy tízezer dolláros ajándékot...
Grün közbevág: - Mit képzelsz? Na persze, vén kecske is megnyalná a sót? Hogy én, a gyönyörű lányomat, tehozzád? Hát ezt verd ki a fejedből! Nincs az a pénz! Érted? Nincs az a pénz!

Eltelik egy hét, Kohn ismét felkeresi Grünt:
- Nézd, gondolkodtam a dolgon. Lehet, hogy alulbecsültem a lányod szépségét. Egy húszezer dolláros...
- Grün ismét közbevág: - Nem, nem, erről szó sem lehet! Jegyezd meg: nincs az a pénz!

Újabb hét múlva Kohn:
- Grün, ne haragudj, nem tudom elfelejteni a lányodat. Egy százezer dolláros ajándék talán...
- Mire Grün: - Kedves barátom! Keblemre! Mikor tartsuk az esküvőt, melyik zsinagógában, milyen szertartásrend szerint?
- De Grün, egy hete még azt mondtad, nincs az a pénz!
- Azt. Na, de ha van?

Két hónappal ezelőtt még arról elmélkedtünk itt a KARD hasábjain, hogy az azeri baltás gyilkos ügyének politikai nyilatkozatai kapcsán olyan ellentmondások merültek fel, amik később a Kormány kárára lesznek. Mert – blogtársam többször is hangoztatta: „attól, hogy lezártnak tekintik az ügyet, még vérciki marad”. Magam azzal fenyegetőztem: ha nem rendezik tisztes európai módon ezt az ügyet, akkor a 2014-es kampányban elő fogják venni a „Viktor, az emberkereskedő”-kártyát - és az bizony nagy szívás lesz. Hát persze, hogy nem hallgattak arra a bizonyos (protest) 80 %-ra sem, aki elítélte a tettüket. Csak tudnám, minek rendelnek meg méregdrága közvélemény-kutatásokat, ha magasról tesznek az abban foglalt eredményekre?

Bevallom, azt azért nem sejtettem, hogy mindössze nyolc hét leforgását követően egy újabb „nemzetközi prosti” ügyet fognak megnyitni. Ezek után. Ezek után!

Akkor ezek után próbáljuk meg higgadtan elolvasni, mit mondott Rogán Antal és Babák Mihály:

„A kínaiak részéről többször megfogalmazódott, hogy segítsük elő a magyarországi gazdasági befektetéseiket. Ahhoz, hogy valaki komoly szereplő legyen a piacon, tőkét is kell rá szánnia. És ha valaki magyar állampolgár is, több lehetőség nyílik meg számára. A méltányos eljárás feltétele a 250 ezer eurós államkötvény-vásárlás 5 éves futamidővel. Ezzel olyan fontos célokat szeretnénk teljesíteni, mint hogy az úgynevezett harmadik világ országaiból jöhet tőke befektetni, az államadósság-csökkentést pedig ilyen módon is finanszírozzuk."

Ebben a történetben az a „szép”, hogy még csak nem is egyszeri készpénzes vagy átutalásos fizetésről van szó, hanem hitelnyújtásról! Ezt úgy is értelmezhetjük, hogy még ennyit (tisztán 250 ezer EUR-t) SEM ér a magyar. Vagy úgy, hogy annyi eszük sincs Rogánéknak, hogy a készpénzt kérjék - örökbe, nem hitelbe! - és ezzel magát az államadósságot csökkentsék, ne pedig a "finanszírozási igényét". Ugyanakkor örülhet majd a KSH (meg persze az agitprop), hiszen Viktorék ezzel rövidtávon megoldják a népességfogyás problémáját is. Aki pedig nem örül majd annak, hogy tele lesz az ország kínaival, az lesz csak igazán a rasszista. Vegyük tudomásul, hogy a jövő elkezdődött. A keleti jövő.

freetibetmadeinchina_250.jpg

(Kivételesen kíváncsi leszek, hogyan reagál majd a szélsőjobb minderre: eddig azért sírtak, mert „izraeli gyarmat lettünk/leszünk”: most viszont megnyitjuk az utat a kínaiak előtt… kommunikációs Kánaán.)

Ha nem elég a lóvé, adjuk meg Szafarovnak is az állampolgárságot: 250 ezer EUR és nem ismerjük egymást. Ja, és mindenkit - akinek morogni támad kedve - figyelmeztetek, hogy a Kormányt megint a "jó szándék" vezérli! Például kifehéríti a gazdaságot: hiszen immár teljesen legálisan juthat hozzá bárki magyar útlevélhez - nem kell lepaktálni az alvilággal hamis papírokért.

(Nos, lehet, hogy azt a „fehér” szót ki kéne majd cserélni valami másra…udvari nyelvészek, hajrá: tiétek a jövő!)

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

66 komment

Címkék: külpolitika államadósság államkötvény félázsiai származék baltás gyilkos

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr504878716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M_R 2012.10.30. 13:23:44

Lehetett eddig is tudni: ennek a korménynak "van az a pénz" amiért eladják akár az egész országot.. esetleg egy lóért is.

2012.10.30. 13:30:38

Babák nem normális. Eddig is tudtam, de ez csak megerősít benne.

különvélemény 2012.10.30. 13:30:40

"Vagy úgy, hogy annyi eszük sincs Rogánéknak, hogy a készpénzt kérjék - örökbe, nem hitelbe! - és ezzel magát az államadósságot csökkentsék, ne pedig a "finanszírozási igényét"."

Kanadában is visszaadják a 800e dollárodat 5 év múlva.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.30. 13:32:50

Nocsak, nocsak, ferde szemmel nézünk a kínai bevándorlásra? :)

collateral collector (törölt) 2012.10.30. 13:34:32

Azt azért nem árt tudnia annak, aki nálunk államkötvényt venne: ez a fideszes társaság nem szereti visszaadni, amit kölcsönkért.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/30/kosa_a_bankoknak_ez_talalt_penz/

Az önkormányzatokat ők adósították el, és most ők azok, akik nem fizetik vissza a felvett hiteleket..

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2012.10.30. 13:39:07

Srácok, a Free Tibetet el kellene felejteni.

A dalai lámának csak a sajtója jó.

ZX 2012.10.30. 13:42:33

@orangeman: Tehát ha a lámának csak a sajtója jó, akkor jöhetnek a kínaiak?

libertard 2012.10.30. 13:43:37

Éééés, miután megvette a magyar állampolgárságot, elküldi a regisztrációs levelet akár Kínából, és máris szavazhat!

nemsirunk 2012.10.30. 13:44:07

A közvélemény-kutatások szerint a belföldi magyar állampolgárok már nemigen szavaznának a Fideszre, ezáltal méltatlannak bizonyultak a Vezér szeretetére, így természetes, hogy le kell cserélni ezt a hálátlan népet. Ha még esetleg lesznek választások 2014-ben, azon már elsősorban a határon túliaknak lesz joguk részt venni (persze nem a külföldön munkát vállalóknak, ők hazaárulók, hanem csak azoknak, akik soha életükben egy percet sem voltak Magyarországon), illetve azoknak, akik 250e EUR-ral bizonyítják hűségüket és elkötelezettségüket a Párt és a Vezető iránt.

Mr. M. Smith 2012.10.30. 13:44:18

Kétlem, hogy az EU tétlenül nézné, hogy Orbán 250e EUR-ért árulja az EU-s útlevelet. Nem is értem ezt a felvetést, realitása nulla, viszont akkora támadási felületet biztosít ami védhetetlen.. Nettó hülyeség.

ZX 2012.10.30. 13:46:10

@nemsirunk: Ha lecserél, akkor fizesse is meg az árát. (250.000 EUR)

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2012.10.30. 13:49:33

@ZX: Persze, ez nem Zhang bácsikról szól.

De a kommentem a "Free Tibet"-re vonatkozott.

trifid 2012.10.30. 13:50:43

A fenébe! Nekem nincs 250 ezer euróm, még kölcsönbe sem. Akkor most mi lesz? Hontalan leszek? Szerintem a következő kritérium az lesz, hogy 100 ezerért lehet regisztrálni. Persze euróban, mert mindenki annyit ér amennyije van.

Sequoyah 2012.10.30. 13:56:21

@Mr. M. Smith: Mikor zavarta ezeket bármiben az a tény, hogy valami hülyeség?

kgonzo 2012.10.30. 14:00:22

@csizsikpizsik - pique takarodj!:
Tartok tőle nem a kínai bevándorlásról van szó, hanem a pénzért vásárolt állampolgárságról.
Hányinger!

don padre 2012.10.30. 14:01:25

Én eladnám a Magyar állampolgárságomat 250000-e euróért!
Valaki vegye már meg!!!

altimus 2012.10.30. 14:03:31

A vilag legtobb orszagaban van hasonlo "szolgaltatas". Termeszetesen az osszeg a legtobb esetben lenyegesen magasabb.

De akar az amerikai INS-nel is lehet kopogtatni, hogy itt van huszmillio dollar befektetes es egy 50 fos ceget szeretnek azonnal letrehozni, csak egy utlevel kellene. Lecsekkolnak es meg fogod kapni ha koser az uzlet es legalis a penz.

Hasonlo a rendszer svajcban is, siman lehet svajci utlevelet venni, ha sokba is kerul.

Mi a baj ezzel? Az egvilagon semmi.

Svajc nehany kantonjaban meg arra is van mod, hogy _szemelyes_ jovedelemado kulcsot beszelj meg magadnak. Termeszetesen sokmillios jovedelem felett.

omboz 2012.10.30. 14:11:49

Gáz.

Pár milláért pedig miniszteri széket adnak? Egy régi film jut eszembe, ahol a (római) császári címre licitáltak így. Nem vagyunk már messze.

Viktor széke mennyibe kerül???

Han Duo 2012.10.30. 14:15:36

@altimus: Ja, csak mi az EU útlevelet áruljuk, felteszem az EU megkérdezése nélkül.

vackor1 2012.10.30. 14:17:49

Tényleg jól értem, hogy államkötvényt kell venni kb. 70 millió forint értékben , amit majd öt év múlva kamatostul adunk vissza az állampolgárságért cserébe???
Ex-has ( de nagyjából azért stimmel )akinek van ennyi pénze annak az állampapír hozama és esetleg a bankbetét hazama közti KÜLÖNBSÉG a bukó öt év alatt, ami ennél az összegnél 4-7 millió forint között lehet?
Azaz ő ennyit bukik - cserébe kap állampolgárságot és ha azzal valóban kedvezőbb üzleti lehetőséghez jut, akkor még keresett is az "üzleten" - , mi meg kapunk kölcsön és kamattal adjuk vissza?
Én vagyok a hülye? :)))))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.30. 14:21:14

Korrekt összefoglaló.

.

Mellékes észrevétel:
"Csak tudnám, minek rendelnek meg MÉREGDRÁGA közvélemény-kutatásokat,"
- szerinted?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.30. 14:22:40

@collateral collector:
"Az önkormányzatokat ők adósították el, és most ők azok, akik nem fizetik vissza a felvett hiteleket.."

- A bankok meg nyelnek. Csak tudnám mit fognak csinálni, ha az első bank rászánja magát a csomagolásra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.30. 14:23:24

@orangeman:
"A dalai lámának csak a sajtója jó. "

- Magyarországnak már az se.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.30. 14:24:47

Nagyon csodálkoznék, ha az EU ezt is hagyná.Ugyanis a magyar útlevél = EU-s útlevél. Bárkinek? A dél amerikai drogbárónak, meg a tálib robbantósnak is?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.30. 14:26:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nos, csaomagolásra nem hiszem, hogy bármelyik komoly bank rászánná magát. De kormányt regulázni lehetne. Csak sajnos annak sem a kormány, hanem az ország inná meg a levét, csakúgy mint a bankadónak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.30. 14:26:47

@Mr. M. Smith:
"Kétlem, hogy az EU tétlenül nézné, hogy Orbán 250e EUR-ért árulja az EU-s útlevelet. Nem is értem ezt a felvetést, realitása nulla, viszont akkora támadási felületet biztosít ami védhetetlen.. Nettó hülyeség. "

- Ma hallottam német helyről, hogy ez a húzás a Schengen-tagságunkat is veszélyeztetheti.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.10.30. 14:37:44

@Mr. M. Smith: Nem tűnt fel, hogy ez a banda napi rendszerességgel csatolja fel a szopóálarcot...?

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.10.30. 14:41:42

Az az igazság, hogy kurvára kicsiben játszanak a srácok. Az egész államadóságot cakk pakk ki kéne fizettetni kínával, cserébe meg bármit megteszünk nekik. Kínai börtönök, még számukra is kínosan környezetkárosító üzemek, Magyar, és ezzel eu állampolgárság minden kínainak, egy kis jogi csavarral Kína részei leszünk, ergo nem vonatkoznak rájuk az EU-s vámok, és még biztosan van pár ötlet. Ők jelölhetik az államfőt is mondjuk.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.10.30. 14:48:51

Szerintem legyen a választási regisztráció is fizetős, hogy a fideszes trágyadombot hatákonyan támogathassák az alattvalók. 250000 Ft pluszu áfa per választási feliratkozás.

kerekes pereces 2012.10.30. 14:55:47

@altimus: A világ sok országában van valóban befektetői letelepedés, de az arról szól, hogy befektetsz X összeget, amit kötelezően vállalkozásfejlesztésre fordítanak (ellenőrzik is, hogy te magad vállalkozó vagy-e), majd KAMATOK nélkül visszafizetik.
VAGY vállalkozó vagy, kapsz letelepedést, de biztosítanod kell, hogy X évig Y embert teljes állásban foglalkoztatsz.

Itt erről sehol sincs szó, nem befektetés ez (befektetés az hosszú távon gazdaságilag megtérül), hanem arról van szó, hogy annnyira jól tudja magát finanszírozni az állam a piacról, hogy most már a kamatok mellé adna letelepedési engedélyt is, csak adjon már valaki kölcsönt!
Azaz aki itt most befizet, az kap egy papírt, amivel oda megy Schengenen belül, ahova akar, plusz még kamatostul visszakapja.

Major Malfunction · http://weyland-yutani.org 2012.10.30. 14:58:52

@vackor1: Kedves barátom, ne legyen kend mán oly naív. Még az sem mérvadó, amit fél évre előre ígérnek... Ki nem szarja le, hogy 5 év múlva mi lesz? Majd akkor hoznak egy törvényt, hogy "bocs, mégse jár vissza a lé", oszt jónapot - aki sokat nyavalyog, az vissza is adhajta az állampolgárságát.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.10.30. 14:59:02

Az allampolgarsag arusitasa elegge bevett gyakorlat a vilagon, de nem tudom EU-ban mennyire szokas. Az teny, hogy a vizumprocedure sok tavol-keleti befektetot elrettent. Azt ivszont latni kell, hogy onmagaban az EU-s allampolgarsagert nem kevesen kicsengetnek ezt a penzt. Tobbet kene kerni. Amugy nem biztos, hogy ez a dolog Brusszel reszerol nem jarna retorzioval, akkor sem ha azorban negyven ujsagban publikalja, hogy mar azt sem hagyjak hogy annak adjunk allampolgarsagot akinek akarunk...

kerekes pereces 2012.10.30. 15:01:42

@d.z.: Nem állampolgárságról van szó, de attól függetlenül felháborító. És nem az, hogy pénzért adnak letelepedésit, mert az bevált szokás máshol is, de más módon.
Itt ez már arról szól, hogy magasabb kamatot nem tudunk fizetni, inkább adunk helyette jogokat, de adjatok kölcsön!
Fogd fel úgy, hogy ez egyfajta kamatfelár. Persze külföldön kamat nélkül, kötelezően vállalkozásfejlesztésre, munkahelyteremtésre lehet költeni az ilyenformán befolyt összegeket, de nyugi, ez Magyarország. Majd valamelyik IMF-NEM hirdetést fogják ebből finanszírozni. Meg a Századvéget.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.30. 15:06:37

Van ország, ahol sokkal olcsóbb. Nekem pár éve ajánlottak csádi állampolgárságot, s nem is csak állampolgárságot, hanem adtak volna hozzá diplomata tisztséget is diplomata útlevéllel. Alig 15 ezer dollárba került akkor.

Mr. M. Smith 2012.10.30. 15:20:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem biztos, hogy Csádhoz kellene mérnünk magunkat.. Bár lehet, hogy lassan mégis.

kerekes pereces 2012.10.30. 15:23:28

@Mr. M. Smith: Hát, ha a külpolitikánk annyira fog szárnyali a jövőben mint az utóbbi hónapokban (Safarov, illetve Jeszenszky mostani ügye- ez súlyosabb, mert mégiscsak Európa), akkor 15 dollárt sem fog érni a magyar diplomata útlevél, mert nem lesz diplomáciai missziónk sehol :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.30. 15:25:54

@Mr. M. Smith:
" Nem biztos, hogy Csádhoz kellene mérnünk magunkat."

- Van még lejjebb?

kerekes pereces 2012.10.30. 15:27:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Észak-Korea talán.
Vezénylő Tábornok Csillagunk, Orbánbasi arcra már egyre jobban hasonlít az ottani vezetőkhöz.

altimus 2012.10.30. 15:29:58

@kerekes pereces: vilagos, vegso soron ugyanarrol van szo. fizet az ugyfel, kap erte allampolgarsagot/utlevelet. az usa-ban meg kinlodnia is kell, mert ceget kell csinalnia, alkalmazottakat felvenni stb stb. mo-on siman elveszik a penzet, oszt majd az allam csinalja ugyanezt helyette. (vagy betomi a penzzel az egyik koltsegvetesi lyuk sarkat.)

nem hiszem, hogy eu jog ellenes lenne barkinek is magyar allampolgarsagot adni egy kriteriumrendszer menten. nem fognak kinaiak ezrei elni ezzel a lehetoseggel. persze kerhetnenk tobbet is. egymillio dollar x ezer kinai az mar egymilliard dollar lenne.

**

anno torgyannak volt az a nagyszeru otlete (meg hong kong kinai kezbe kerulese elott), hogy adjuk el csepel szigetet hong kong-nak, oszt koltozzon at egesz hong kong a szigetre. az speciel nem volt rossz otlet :)

a hajogyari szigeten meg lehetett volna cseresznyet termeszteni :)

Martian (törölt) 2012.10.30. 15:30:58

Elég olcsón adják a magyar állampolgárságot...

kerekes pereces 2012.10.30. 15:35:02

@altimus: Azért a költségvetési lyuk betömése meg a gazdaságfejlesztés nem ugyanaz. Sajnos Orbánbasi a bevételnövelésen kívül más egyensúly-javító intézkedést nem tud. Strukturális átalakításról szó nem lehet, inkább kitalálunk még "trükkök százait", csak valamiféleképpen bevételhez jussanak.
A javaslatban benne is van, hogy államadósság-csökkentésre költenék el a pénzt, véletlenül sem hosszútávú befektetésre, ami termeli a pénzt. Á, dehogy.

Tudod, ha ezt államadósságra költik el, az két dolgot jelent: ez egy kölcsön, ahol a normál kamat felett kapsz egy papírt is, csak azt felejtik el a drágák, hogy ez egyszeri bevétel.
Ha neadjisten 10 ezer kínait sikerülne behozni (egy kisebb városnyi), az 700 milliárd forint. Pont mint a 2013-mas megszorítócsomag. Egy évre jó is lesz. Évente 10E kínait kéne behozni, hogy folyamatosan legyen látszatja az államadósságban :)

VT Man 2012.10.30. 15:39:50

Na, akkor számoljunk csak...

1 kínai = 250 ezer euró
Van összesen 1300 millió kínai...

Az 325 trilliárd eurónyi államkötvény vásárlás!!!! JUHÉÉÉÉÉ!! meg van mentve az ország!

VT Man 2012.10.30. 15:41:35

@kerekes pereces:
"Sajnos Orbánbasi a bevételnövelésen kívül más egyensúly-javító intézkedést nem tud."

Tud. Csak nem akar.
De nem baj, majd a Bajnai meglépi a 20% nyugdíjcsökkentést és 20% közalkalmazott kirúgást, akkor lesz csak itt kánaán!

kerekes pereces 2012.10.30. 15:45:36

@VT Man:
Nem, sajnos nem tud. Mert gazdája, Simicska úr, nem hagyja. Remélem tudod, hogy korrupcióra, meg haverok zsebére több pénz ment el, mint amennyi a teljes megszorítócsomag jövőre?
Valamint az egykulcsos adó miatti 500 milliárdos kiesés se jött be. Ők ennyit tudnak.
Nem arról van szó, hogy nem akarnak, hanem nem tudnak valódi gazdaságnövekedést csinálni.

Megpróbálták. Aki kicsit is ért hozzá, szólt, hogy "Gyuri, ez nem lesz jó". Hát, nem is lett jó. Gyuri nem egy sámán. Csak egy szar közgazdász. Ő az egykulcsos adóból következő keresletnövekedéssel ellőtte az egyetlen létező ötletét az egyensúly-javításra. Nem jött be, így bekapcsolt az alapprogram, az adóztatás. Ennyit tudnak.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.10.30. 15:47:02

@VT Man: visszafizetés majd majd valahogy, valaki...

altimus 2012.10.30. 15:47:11

@kerekes pereces: en sokmindent tudni velek. azt is tudni velem, hogy orban elbaszta. nem kicsit, nagyon. hogy vajon o ezt tudja-e? efelol vannak ketsegeim. (illetve tudni velem erre is a valaszt).

kerekes pereces 2012.10.30. 15:51:40

@altimus: Arról nem tehetünk, hogy szegénynek torz valóságképe van, ez egy betegség, kezelni is lehet. A probléma ezzel az, hogy mégis mi szívunk emiatt.

altimus 2012.10.30. 16:04:14

@kerekes pereces: orban _egy_ kozonseges allampolgar. tokeletesen mindegy lenne, hogy milyen vilagkepe van.

a problema az, hogy millionyi magyarnak van torz vilagkepe. ezek szavaztak a hatalomba, ezek adtak neki 2/3-ot.

meg ma is az uj valasztasi szabalyok menten jo esellyel tudna ujrazni orban, mert meg mindig van aki ahitattal hallgatja a baromsagait, es aki oda ikszel.

az emberek iskolazottsagaval, kulturaltsagaval, az europai ertekrend hianyaval van baj.

orban elbufogi, hogy gyarmatositas, moszkva, elmutnyocev, oszt milliok mennek bekemenetelni, mert gyarmat ugyebar nem leszunk.

a nyomorult mercedes meg sokezer munkahelyet hoz ide, hogy tuntessenek utana a gyarmatositas ellen az osmagyarok.

orban addig van hatalmon ameddig az emberek megturik ott. gyurcsany is addig volt.

kerekes pereces 2012.10.30. 16:08:30

@altimus:
Orban egy allampolgar, ebben igazad van, megis olyan jogkore van, mint keveseknek.
" problema az, hogy millionyi magyarnak van torz vilagkepe."
Ez igy van.

"orban addig van hatalmon ameddig az emberek megturik ott. gyurcsany is addig volt."
Sajnos ez nincs igy. A jelek arra mutatnak, hogy Orban azon dolgozik, attol fuggetlenul tudjon hatalmon maradni, ahogy csak o akarja, fuggetlenul attol, hogy a Zemberek mit akarnak. Valahogy ugy erzi (Messias-tudat is), hogy o jobban tudja, mi jobb nekunk. Es sokan ezt el is hiszik neki, a nepnek kell a megvalto.

Gyurcsany pedig nem addig volt hatalmon, amig a zemberek megturtek, hanem addig, amig az MSZP megturte.
Gondolj bele, meg 2 es fel evet kihuzott 2006 szeptembere utan. Pedig akkor "az orszag ketharmada" azt akarta, hogy menjen el.

Csokonai Vitéz Műhely 2012.10.30. 16:13:44

Megnéztem, hogy működik ez a világban.
A fejlett országokban, (Európa, Észak Amerika)általában letelepedési engedély kapsz, ha biztosítod az előírt beruházást és a foglalkoztatást. Ha ezt sikeresen megteszed éveken át, akkor sok helyen folyamodhatsz állampolgárságért. Itt nem kell államkötvényt vásárolnod, gazdaságerősítő hatás a cél.
Délkelet Ázsiában, Közép Amerikában van, ahol van kötelező kötvényvásárlás, és van olyan is, hogy csak 1-2 százezer dollárral, letelepedhetsz és ott kell élned.
És vannak olyan harmadik világbeli országok, ahol néhány tízezer dollárért megveszed az állampolgárságot.
Hova lövi be a kormány Magyarországot?
250ezer euróért veszel kötvényt (valszeg kibocsájtanak egy kb. 2.5% os eur alapú kötvényt)ami 5 év múlva, 2%-os eur inflációval számolva kb 6000 eur-t keres rajta a magyar állampolgárságra vágyó ember.
Szóval magyar állampolgárság = 250000 eur 5 éves pihentetése + 30000 eur (infláció mértékével csökkentve 6000eur)
Szerintem Viktor már végleg eldöntötte,hogy nem akarja sem az EU-t, sem az IMF-et, hogy beleugassanak a kis dolgaiba, és éjszakánként Enver Hodzsát olvasva szenderül álomba.

altimus 2012.10.30. 16:13:59

@kerekes pereces: az vilagos amit irsz. azonban egyelore higyjunk abban, hogy mo europaban van, hogy a jogallamnak meg vannak nyomai.

lehet a valasztasi tv-el ugyeskedni, de ha kormanyvalto hangulat lesz akkor orban menni fog.

kinevezheti magat egy eros allamelnokke, de nepszavazasos megerosites nelkul ennek nem lesz legitimacioja. lehet sajat testorsege, akarmi. ennek ellenere hatalmon addig marad amig az emberek megturik ott. legalabbis ma ezt gondolom. ugy gondolom ma mo-on nem lehet az emberekbe lovetni golyoval. oszt majd meglatjuk igy van-e.

gyurcsany legitim miniszterelnok volt, megha sokak szemeben erkolcsi hulla is. jogilag semmi nem kotelezte a lemondasra, jo ideig nem is mondott le. a kovetkezo valasztason meg buntetett is a nep rendesen.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.10.30. 16:28:45

@altimus:
"meg fogod kapni ha koser az uzlet"

Ne zsidózzá, bazmeg! :-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.30. 18:40:31

@altimus: @kerekes pereces:

Világképhez:

Minden választás valami ellen szólt eddig. Mindig valami ellen szavaztunk.

Jelenleg is orbán ellen formálódik a szövetség. Miért nem olyan értékek mentén tömörölünk egységbe, mely értékeket orbán tagad (és ezért nem rá szavazunk) ?

vackor1 2012.10.30. 20:15:11

@Major Malfunction:
Köszönöm a felvilágosítást,ilyen még csak eszembe se jutott ezze a talpig ( de tovább nem ) becsületes társasággal kapcsolatban. :))
Mellesleg azért az Államkötvény nem játék és fizikailag is létező izé..
Persze ez sem biztosíték, ebben teljesen igazad van, láttunk már néhány csodát az elmúlt években.

kerekes pereces 2012.10.30. 22:32:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én nem szavazok. Nincs kire. Nincsen olyan no-nonsense politikai csoport, ami tényleg életképes, tényleg normális elvei vannak és hasonlók. Valami ellen szavazni meg értelmetlen. Én inkább elköltözöm.
Tudod, ahhoz, hogy egy párt azt szeretné, hogy szavazzak rá, a következők kellenének:

1. A közbeszerzési rendszer teljes átalakítása. Jobb helyeken büntetik a kormányzatoknál, ha drágábban vásárolsz meg valamit, mint ahogy lehetne. Mint tudjuk, nálunk a közbeszerzés olyan 25-30%-kal drágább a piaci áraknál.

2. Valódi piacgazdaság. Nem működik, hogy az állam tartja el az építőipart (de csak a csókosokat), az állam tartja el az egyházakat, az állam államosít és monopolizál. Én a minél kisebb államban hiszek. Valamint az állam szabályozó és nem irányító szerepében. Messze nem ugyanaz a kettő.

3. Oktatáspolitika. Nem hiszek olyanban, hogy mindenkinek egységes oktatásban kell részesülnie. Így elvesznek a tehetségek. A tehetséggondozás nagyon fontos, minden téren. Sport, természettudományok, mérnöki ismeretek, művészet. Minden egyaránt fontos. Abban sem hiszek, hogy a felsőoktatás önellátó tud lenni. Persze a hetvenakárhány felsőoktatási intézmény is nonszensz. Pontosabban: hetvenakárhány állami. Nem, szabályozott privát egyetemeket ide! De tényleg.

4. Nem hiszek abban, hogy bármely ágazatban kizárólagos állami szerepvállalásnak kell lennie. Nem megy ez a nyugdíjaknál, az egészségügyben, a meteorológiában, a tömegközlekedésben, sehol. Egyet kivéve: a hadsereg. Hiszen attól állam az állam, hogy ő legyen az egyetlen legális erőszakszervezet.

5. Hiszek abban, hogy kevesebb önkormányzat kell. Hiszek a kisebb parlamentben, kevesebb juttatással rendelkező képviselőkben. Aki nem fogadja el, hogy ez egy állás, amiért mondjuk nem kaphat több pénzt, mint a magyar átlagkereset 1.2-szerese, az ne legyen képviselő, maradjon csak meg céges jogtanácsosnak meg dinnyés gazdának.

6. Hiszek abban, hogy amíg nem működik a gazdaság, addig nincs értelme presztizsberuházásokra (térfelújítások, stadionépítések, IT-infrastruktúra, MOL és Rába részvénycsomag) költeni. Ha azok a cégek, akik abból élnek, hogy állami-önkormányzati megrendeléseket szereznek, és nem tudnának a piacon megélni, menjenek tönkre. Majd lesz helyettük életképesebb.

Tudom, naiv vagyok.

Mikk^ 2012.10.31. 08:44:46

@kerekes pereces: Ilyen utópisztikus dolgokat kívánni. De tudod mit, egyetértek.
Csak ki fogja ezeket meglépni. Te szeretnéd, én szintén, ahogy elnézem Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn is támogatná. Csak ez kevés ahhoz, hogy pártot alapítsunk és ki lenne az aki ránk szavaz? Tudod ha racionális programmal állsz ki az emberek elé elküldenek jó messzire. Tündérmesét tudnál ígérni (tudod pofán hazudni őket a hatalomért)?! Ebben az országban nem lesz még normális párt hosszú ideig és ahogy elnézem nincs is komoly igény rá.

Kandeláber 2012.10.31. 08:44:50

Ez a Rogán egy szimpla barom.
Gondolom, még sokan emlékeznek arra, amikor szoci kormányküldöttség ment vagy kínai jött, és a Fidesz a parlamentben ellenzékként felháborodottan emlegette az emberi jogokat, vagy a tibetiek elnyomását.
Az ország 22 éve kufárok kezén van, de ez már mindennek a teteje.

nevetőharmadik 2012.11.05. 19:17:53

Elég sok kommentből derül ki, hogy a kommentelő nem tudja: államkötvény = KÖLCSÖN. Elég reménytelen a szellemi helyzet.

Nem mi kapunk 250.000 eurót, hanem mi fizetjük a 250.000 euró kamatját.

Végeredményben mi fizetünk azért, hogy letelepedési engedélye legyen.

Son of White Horse 2014.09.21. 02:00:09

Miert Kell az arat igy tulbecsulni?
süti beállítások módosítása