A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Prostitúció felsőfokon

2012.10.03. 18:37 Carnivore

Miközben a hatalom államosítani szándékozik minden iskolát, a felsőoktatás világában nagyüzemi kiárusítás zajlik: egyre kevesebb képzést támogatnak és egyre magasabbak a tandíjak (akárhogy is nevezi azokat T. Miniszterelnök Úr). A legújabb fejlemény – amit eddig is tudtunk, csak nem volt még aláírva -, hogy a közgazdász és jogász képzéseket térdre akarja kényszeríteni a Kormány: 2013-tól kizárólag fizetősek lesznek ezek a szakok. Csakhogy – mindamellett, hogy e politikai lépés immár az etikusság határát feszegeti – nemcsak az esélyegyenlőség és a szabad karrierválasztás elvét ássa alá, hanem tisztességtelen ajánlattal is "kecsegtet" a hölgyek számára.

"Egyetemista bőkezű támogatót keres" – jó esélyünk van rá, hogy egyre több hasonló felhívással találkozzunk a közeljövőben, ha marad a Hoffmann Rózsa-féle felsőoktatás. Ó, nem a tandíj bevezetése miatti jótékonysági felhívásról van itt szó, hanem a diákprostitúció egy rejtjelezett üzenetéről. A teljes kilátástalanság ugyanis számos egyetemista hölgyet visz rá a tiltott kéjelgésre.

Mielőtt még gyorsan rákontráznánk a Diákhitel 1-2-vel, szólok, hogy a kurválkodással szerzett pénzt az állam hiába kérné vissza: kétlem, hogy a kényszer-szexelők számlaképes szolgáltatást nyújtanának ügyfeleiknek. S bár a „nagyszerű” hallgatói szerződésben foglaltak (röghöz kötés) szerinti tandíj-visszafizetés kényszere kapcsán az állami ellenőrzés (NAV) komoly nehézségekkel küszködik is jelenleg (a diákoknak 20 év alatt kétszer annyi időt kellene majd Magyarországon dolgozniuk, mint ahány támogatott szemesztert eltöltöttek a felsőoktatásban); nem hiszem, hogy a szóban forgó hölgyeket meggyőznék mindezek.

ugyes marketing.jpg

A nők által különösen preferált szakok (pl. jogász, közgazdász) kizárólagosan fizetőssé válása talán nem a véletlen műve: hiszen jól illik a Kormány nőképébe és nőpolitikájába. A Varga István-féle ki/elszólás csak egyetlen apró jel volt, amely arról tanúskodott, hogyan is gondolkodik a Fidesz-KDNP szövetség az emancipáció kérdéséről. Talán egyesek szerint az egyenlőség elve feminista támadás a férfitársadalom ellen, a „gyengébbik nem” elleni erőszak pedig általában annak köszönhető, hogy a nő felidegesíti a férfit, vagy egyszerűen ellenkezik parancsának, ezért ő kénytelen jól megverni az asszonyt (az ókori római „pater familias”-elv végtelenül primitív utánérzése).

Cáfoljanak meg, ha nem ezekkel az óhajokkal találkoztunk volna eddig a Fidesz-KDNP nő- és családpolitikája kapcsán: az abortusz lehetőségét szeretnék valamilyen módon korlátozni (még mindig); a családon belüli erőszakot szeretnék magánügynek tekinteni; a nőket sem a munkaerőpiacon, sem a politikában, sem a felsőoktatásban nem szeretnék (meg)támogatni. Ezzel szemben a szaporodási ráta nagyon foglalkoztatja őket (lásd legutóbb Kövér László nyilatkozatát). És bocsánat, ha kihagytam volna a fenti felsorolásból: de az nálam nem nőpolitika, hogy Hegedűs Zsuzsának adunk havi 2 milliót, meg egy sofőrrel felszerelt Audi A6-ost – amitől amúgy nem fog Minden Gyerek Jóllakni.

A nő személyes sorsa szerintük lényegében magánügy - a gyerek bezzeg nem. Akkor viszont tegyük helyre őket. Kedves Kövér Úr és elvbarátai: a nő és a gyerek ugyebár együtt kell a társadalomnak, úgyhogy tessék mindkettőjüket támogatni, ellenkező esetben tessék kifáradni a hálószobából. Akit pedig csak annyira érdekli a nők/gyerekek/bántalmazottak kiszolgáltatottsága, mint például Önt (aki szerint "a családon belüli erőszak nem olyan súlyú ügy, ami nagyobb figyelmet érdemel" – nem felejtjük), annak nem javaslom, hogy rátegye a kezét a gyerekre, mert az bizony kínos emberi jogi kérdéseket fog felvetni. Ha viszont ez nem zavarja - és valóban kardinális kérdés az Ön (és elvbarátai) számára szabad döntésükben korlátozni az anyákat -, akkor javaslom importálni a - ma már nem is olyan távoli - Török Köztársaság jogi szabályozását - így egy huszárvágással az apa kezébe kerülhet a gyerkőc (alanyi jogon) – és a gonosz feministáknak végre megint kuss lesz. A szexuális kihívások ellen javaslom a jól bevált csador/burka/hidzsáb/nikáb és az esti kijárási tilalom használatát; lázadás megelőzésére pedig a nők szavazati jogának megvonását és kizárásukat a felsőoktatási intézményekből. Vagy csak tegyék fizetőssé (és méregdrágává) azokat a képzéseket, amelyeket ők preferálnak. Ja, hogy épp ezt teszik?

Így a 21. század magyar világának ideális nője lényegében kétféle funkciót tölthet majd be: lehet „háztáji rabszolga” (lehetőleg sok gyermek nemzésének potenciáljával – „Lex Varga István”); esetleg "kurtizán", művelt prostituált (avagy olyan megtűrt feminista, aki tandíját kurválkodással szedi össze és akit szépsége és intellektusa okán megkívánnak a férfiak). Ha tényleg ez a valódi perspektíva, akkor azt is javaslom a Kormánynak, hogy segítse a magyar egyetemista lányokat a boldogulásban legalább egy "seekingarrangement"-kezdeményezéshez hasonló internetes „társkereső” közösségi felület létrehozásával (természetesen nálunk szigorúan "Nemzeti Kölcsönösen Előnyös Együttműködés Programja" címszóval): minimális állami befektetéssel így a ma még anyagi nehézségekkel küzdő hallgatók és a magányos, idősebb hölgyek és urak könnyebben egymásra találhatnának; üzletkötéseiknek köszönhetően - a kollégiumi ágyak mellett - a gazdaság is dübörögne. A tandíjak mértékét pedig így egyre feljebb és feljebb lehetne majd tornászni, további bevételek reményében - nem beszélve a szép magyar lányokért áhítozó gazdag külföldi uraságokra épülő turizmus fellendüléséről.

Előtte azért nem ártana, ha Orbán Viktor és Semjén Zsolt egyeztetne: mert „keleti szél” ide vagy oda, ez még mindig a keresztény nyugati világhoz tartozó ország. Ja, és Mária Országa is. Ha már.

Nagy-Britanniában „a diákprostitúció 50 %-kal emelkedett 2000 óta”. - Ron Roberts pszichológus, kutatásvezető
(És ez az adat még a brit parlament tavalyi tandíjemelése előtti - azóta megháromszorozódtak a költségtérítések!)

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

310 komment · 6 trackback

Címkék: felsőoktatás családon belüli erőszak hoffmann rózsa magyar demokrácia röghöz kötés

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr654818267

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szoríts meg még egyet és fogd rá a nyuszira 2012.10.04. 13:01:45

“We a(re not looking for more fiscal adjustment beyond what the government is already planning, there is no more austerity in our proposals,” Iryna Ivaschenko, the IMF’s representative in Budapest, said in an e-mailed response to questions. “But we t...

Trackback: Pártok akadályozzák a közmegegyezést 2012.10.04. 09:17:17

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Egyik Pártra S...

Trackback: "Crack"en, a mélység hendikeppes csápja 2012.10.04. 07:03:32

Miután szerencsésen túljutottunk a zsebmedence beszerző körúton, kicsit későn, de folytattuk immáron jól megszokott vízvezeték építési külön foglalkozásunkat. A méretek immáron ismertek, pontosan, így fektettük tovább a biológiai adásstruktúrával felru...

Trackback: Unokáink is fizetni fogják 2012.10.04. 01:44:48

Vajon mi a fontosabb, stadionok meg látványberuházások, új rendszámok,  vagy a felsőoktatás? Mielőtt  elhamarkodottan válaszolnánk, érdemes elolvasni a következő idézetet. Vajon ki mondta és mikor? "Csak a hírre, hogy tandíj lesz, több mint 26...

Trackback: Focistának nem kellett Orbán, ezért lett joghallgató 2012.10.03. 22:53:47

Se a magyar, se a történelem, se a matek, se a fizika nem ment neki, így se bölcsésznek, se tudósnak nem volt jó – árulta el a Policitynek adott interjújában a miniszterelnök. Bár gőze nem volt, mit csinál egy jogász – ezt is ő mondta ...

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.10.03. 22:51:04

Fülkeforradalom, gyorsnaszád, alaptörvény, manyup, békemenet, választási regisztráció… Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezés...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

déjá vu39 2012.10.04. 10:49:06

@Belagezapista: "Innentől kezdve nem kétséges, ha a politikai-gazdasági elit biztosítani szeretné saját és utódai vezető pozícióját, el kell fojtani a feljebb jutási lehetőségeit a lentről jövőknek, legalábbis ezen területen.."

Nem tudom, hogy ennyire tudatos ez az oktatáspolitika (nem is zárom ki), de a hatás teljesen világos: Kevesebb lesz a jogász és a közgazdász, így néhány év múlva ezek hiányszakmák lesznek. Következésképpen megnőnek a (ma sem alacsony ügyvédi munkadíjak), általában magasabbak lesznek a jövedelmek. És persze, a hozzászólásban említett "feljebb jutási lehetőség"-ek.
Másodlagos hatás lesz a kontraszelekció.

KG2000 2012.10.04. 10:50:29

@VT Man: vagy idős nőknek...iszonyú, amit a blogtér nyújt és amit a zindex ki is tesz. Azt nem értem, miből is gondolják, hogy van értelme annak, amit művelnek.

Elterelés ez a nyomorúságos blogoffenzíva egyébként többek között arról, hogy az MSZP kézivezérléssel működtette a Magyar Nemzeti Bank elnökét kb. 1 éven keresztül úgy, hogy ellenzékben van. Ez a valódi skandallum, és egyben bizonyíték arra, hogy valójában az MSZP-SZDSZ-LMP-DK...A KARD vádaskodásai valójában saját magukra igazak.

Irókéz 2012.10.04. 10:55:03

@Cavalcanti: Egyetértek a megállapításaiddal ami a liberalizmust illeti, de felhívnám a figyelmed, hogy amikor erkölcsi normákról beszélünk, akkor nem árt egy hivatkozási pontot, de minimum valamilyen köz által általánosan elfogadott normát megemlíteni. Ami erkölcstelen neked, lehet hogy másnak normális. A morálisan lazább nézőponttal rendelkező emberek nem is fogják érteni mi a problémád a tetteikkel.

A liberalizmus történeti gyökerei pedig a francia forradalom idejéből származnak. A forrongó nép (ellenzék) és a király (konzervatívok) között helyezkedtek el a liberálisok, akik azért vették fel ezt a nevet, mert ők szabadnak tartották magukat, nem köteleződtek el egyik irányban sem, hanem azt mondták, hogy oda szavazok, ahol több igazságot találok.
A mai liberálisok nem ezt a történelmi véleményt képviselik, hanem az általad említett állapotot. Méltán hívják őket liberáltaknak.

wowerman 2012.10.04. 10:55:13

"A teljes kilátástalanság ugyanis számos egyetemista hölgyet visz rá a tiltott kéjelgésre." Ez most pont annyira hibás kijelentés mint az hogy be kell tiltani a nyerőgépeket a családok védelme érdekében.

Egyébként pedig négyes átlaggal és négyes érettségivel be lehet jutni egy államilag támogatott helyre simán.

bgp 2012.10.04. 10:55:52

A tandíj kell. Ha valahol hiány van, ott pedig annyi ösztöndíj kell, hogy ne a pénz számítson a sikeres elvégzéshez. Ha nincs hiány, akkor az állam ne a zemberekkel fizettesse meg.

wowerman 2012.10.04. 10:57:22

@Irókéz: Jaj ne már... ezt az álmeghatározást meg a libsi-gyűlöletet a fideszesek és jobbikosok találták ki hogy ebbe töltsék az SzDSz elleni gyűlöletüket. És azt hiszik amikor valakit liberálisnak neveznek az sértés. Csak szerintetek az, mert gyűlölitek őket.

Belagezapista (törölt) 2012.10.04. 10:58:54

@Murci:
Ha figyelmesen olvastál volna, kiderült a kommentemből, hogy van ilyesmi, és hogy mi a bajom a jelenlegi formájával.

Jelenleg a legtöbb intézményben ez úgy működik, hogy évente legfeljebb az államilag finanszírozott alsó 10%-a cserélődik le évente (gondolom ez 15 lehet ELTE-IK proginfó szakon). Vagy az utolsó félévben 15 kreditet nem teljesítetteket teszik költségtérítésesre. Ez nagyon kevés, így a többség nem érzi azt, hogy bármikor fizetősre kerülhet.

Egyébként ezt anno a 2008-ban leszavazott tandíjjal együtt vezették be, csak ez a része megmaradt, korábban nem volt átjárás a költségtérítéses és az államilag finanszírozott képzés között, szóval képben vagyok, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt, csak én ezt jobban kiterjeszteném, a keretszámok csökkentése mellett.

@déjá vu39:
Igen, pontosan ezt érik el. Kicsit ugyanazt érzem, mint mikor az értelmiség hangoztatja, hogy ne menjen mindenki diplomásnak, tanuljon inkább jó szakmát, azzal jól lehet keresni, ehhez képest ugyanezek ezt nem vonatkoztatják a saját gyerekeikre. Szerintem nem véletlen, hogy Orbán gyerekei is milyen szakra járnak/jártak.

KG2000 2012.10.04. 11:04:02

Azt is "elfelejti" a blogos, hogy vannak olyan szakmák, így pl. a mérnöki, ahol még növekszik is az állami támogatás. Nyilvánvaló, hogy a reálgazdaság a műszaki szakemberek hiánya miatt sem növekszik. Nem mellesleg mérnökből könnyen lehet vezető akár pár év munka után (röhögve tanulja meg egy mérnök a szükséges közgazdasági ismereteket), míg közgazdászból soha nem lesz mérnök.

Irókéz 2012.10.04. 11:04:19

@wowerman: Roppant 'éleslátó' vagy ha azt hiszed, hogy ez a gyűlölet megnyilvánulása volt a részemről. :) Részedről viszont ez a 'szerintetek', mint kategória említése, pont az a megosztás, ami a gyűlöletet táplálja.

ottomoll 2012.10.04. 11:08:47

@eloi: Persze, mert te már egy kvázi befutott ember vagy. de aki most kezdi az életét nem látja,hogy milyenkevés jogász állás van? Sok az eszkimó és kevés a fóka..

nookedli 2012.10.04. 11:09:04

A tőkés rétegnek célja a tömegek elszegényítése, romlásba, prostitúcióba taszítása. Sajnos manapság egy szegénységben felnövő, kitörni vágyó fiatal lánynak milyen alternatívája maradt? Ha jobban belegondolunk, az egész ország prostituáltakból áll. Mind eladjuk testünket, lelkünket, életünket olcsón. Tényleg pár ezer Forintot ér az életünkből napi 8 óra, amit odaadunk a munkáltatónak?

Irókéz 2012.10.04. 11:10:17

@Belagezapista: " így reális alternatívává válna azok számára, akik jók természettudományokból, van elhivatottságuk a tanár szakmához"

Ha a bölcsész szakosoknak emeled meg jobban a fizetését, akkor az ő számukra válik reális alternatívává a tanítás. Miért jobb ezt a természettudományosoknak biztosítani a bölcsészek ellenében?

hümhüm 2012.10.04. 11:15:05

@carnivore:
Hülye vagy...

Belagezapista (törölt) 2012.10.04. 11:19:35

@Irókéz:
Mert:
1. Humán területen rosszabbak az elhelyezkedési lehetőségek a versenyszférában, kisebb a potenciális bér. Így alacsonyabb bérrel is reális alternatíva a tanítás.

2. Bölcsész tanárból túlképzés van, természettudományos tanárból hiány.

3. Természettudományos szakokra alul jelentkezés van, így sok hülye is bekerül, aztán nem végzi el, ezért lesz a 2-es pont az eredmény, valamint a gyenge "tanáranyag".

4. A cél a matematika és a természettudományok erősítése, mert az oktatás túlzottan a humán tudományok irányába ment el mostanra, holott a gazdaság mozgatórugója a műszaki szakterület, amit ha sikerül jól megerősíteni, a humán területek is jól rá tudnak épülni, fordítva viszont nem lehet építkezni.

wowerman 2012.10.04. 11:25:44

@Irókéz: és melyik gyűlöletet? én nem gyűlölök senkit sem. csak azt a srácot aki megvert alsóban

ottomoll 2012.10.04. 11:27:29

"röhögve tanulja meg egy mérnök a szükséges közgazdasági ismereteket)"
Sok mérnök csúszott már el pl a pszf számvitel vizsgáin, pedig nagy mellénnyel jöttek, hogy ez nekik kutyafitty.
Sokan a mérnökök közül azért gondolják könnyűnek a közgazdasági tárgyakat,mert a műszaki képzések során a közgazdasági tantárgyak általában tölteléktárgynak számítanak. Kevés óraszámban, csekély követelményekkel. Amikor máoddiplomás képzésben kezdenek el-egy komolyabb képzési helyen ilyen- tárgyakkal foglalkozni, akkor jönnek rá, hogy bizony ez nem is olyan egyszerű...

baggins21 2012.10.04. 11:27:53

Most akkor az a probléma, hogy az egyetemista ribik nem adnak számlát?

mojoking77 2012.10.04. 11:54:13

Nem mondod!! Ilyet !! Hogy egy egyetemista kitartassa magat? De hat ez lehetetlen. Ilyen soha nem volt meg eddig, ez is egesz biztos. Szornyu. Hogy gondolhat ilyet a post iroja????

guy2 2012.10.04. 11:55:23

Ez a lépés inkább a férfiakat diszkriminálja, mert nyilván több nő mehet el prostituáltnak, mint férfi, így csak a nőknek lesz lehetősége befejezni az egyetemet. Így a jövő felsővezetői is nők lesznek, ezért ez a lépés a nőknek egyenesen előny. A felsővezetőnek amúgy is meg kell tanulnia, hogy legyen bőr a képén, hogy semmitől sem undorodjon, a prostituált szakma így egyenesen az életre készíti majd fel :-).

Belagezapista (törölt) 2012.10.04. 11:55:52

@ottomoll:
Én informatikusként most levelezőn tanulok gazdasági mesterképzésen. Nem tudom, hogy mert levelező vagy mert gazdasági, de nevetséges a nappali informatikus képzéshez képest, holott az informatikus képzés meg a villamosmérnökhöz képest az.

Wl 2012.10.04. 12:04:23

Van egy jogész ismerősöm, ő mindig bőszen hangoztatta, hogy, nincs ingyenebéd senkinek sem. Most lehetősége adódik megmutatni, hogy ezek az elvek hogyan működnek a gyakorlatban.

Az a helyzet, hogy jogászból/gazdasági szakemberből erősen túlképzés van. Elég megnézni, hány olyan rossz döntés születik, amelyet a jogi/gazdasági csoport maga meghoz, az adott szakma meg kész tények elé van állítva. Sokszor még ki sem kérik a véleményüket. Vagy amikor a jogi osztály ül heteket egy doksin, utána leadja a szakosztályoknak, hogy ezt estére meg kellene csinálni. Ez biztosan elősegíti a minőségi munka végzését...

Egyébként ezt leszámítva szemétségnek tartom az új rendszert, mert amellett, hogy visszafogja a túlképzést, nem emeli a létszámot azokon a területeken, amelyeken szükség lenne több szakemberre.

telepi vagány (törölt) 2012.10.04. 12:05:30

Érdekes, hogy miközben már senkit ne vesznek fel állami helyre jogásznak, közgazdásznak, addig Orbán és Gyurcsány kölykei az állam pénzén járnak a Corvinusra.
A proli menjen a gyárba összeszerelni, ne akarjon okos lenni, érteni valamihez, pláne olyan szakra ne menjen, ami kritikus gondolkodásra tenné képessé.

Az egyetemista csajok közt most is rengeteg a prosti, csak Debrecenben tudok többről, közgázosok, jogászok, agráron pénzügyi szakosok, tanítóképzősök. Nem a tandíj miatt egyelőre, hanem a megélhetésért űzik az ipart.
Plusz akiről még nem is tudom... több tucatnyian lehetnek csak Debrecenben.
Pesten meg több százan élnek így, egyetem mellett a testükből.

VT22 2012.10.04. 12:09:53

"A teljes kilátástalanság ugyanis számos egyetemista hölgyet visz rá a tiltott kéjelgésre."

De csak pont azokat akiknek kedvük is van kurválkodni :O

Vagy a posztíró szerint az összes nő potenciális prostituált aki máshogy nem is tudna pénzt keresni?

Sadist 2012.10.04. 12:14:11

Az egész írásból egy önérzetes, 18-20 év körüli feminista picsa sértettsége érződik.

"Vagy csak tegyék fizetőssé (és méregdrágává) azokat a képzéseket, amelyeket ők preferálnak. Ja, hogy épp ezt teszik?"

Ott van a rengeteg műszaki és természettudományos képzés, amikre ugyanúgy jelentkezhetnek a lányok is. Az ilyen radikális lépéssel én sem értek egyet, mint amit a jogász és közgáz képzéssel csináltak, de azzal pl. mi a baj, ha az ország nem termel több ezer szociológust, informatikus-könyvtárost, régészt, meg a tökömtudja milyen (ekkora mennyiségben) haszontalan "szakembert"? Vagy te úgy gondoltad, hogy az állam indítson lepkefogó szakot is, ha a nők azt szeretik, mert nekik az jár? Ilyenkor hol van a nagy egyenlősdi?

csillámpóni 2012.10.04. 12:15:01

A szülők lassan harmincöt éves korig tartják el a gyerekeiket. Úgyhogy tartsák csak ki kölcsönösen egymáséit, úgy legalább kapnak némi testiséget a pénzükért. Nem is beszélve a tiszteletről és becsülésről.

VT22 2012.10.04. 12:15:11

@Lasombra:
Ott a pont.

Ez kb. (sarkítva) olyan mintha a posztíró azt mondaná hogy az egyetemista fiúknak mostantól buzibárban táncolásból
kell megélniük, hogy legyen pénzük az egyetemre. Persze lehet majd találni alanyokat akik azért táncolnak buzibárban hogy legyen pénzük egyetemre, de a többség valahogy máshogy is tud pénzt keresni :)

Belagezapista (törölt) 2012.10.04. 12:23:22

@Sadist:
De éppen az a fő gond, hogy az ilyen szociológus, szociálpedagógus, andragógia, művelődésszervező, politológia, stb. szakoknak nem szűnik meg az állami finanszírozása, míg az igaz, hogy túlképzéssel szenvedő, de mégiscsak valamire használható jogász és közgazdász szakoké megszűnik.

Ez az ilyen "picsákat" pont a büfé szakok felé viszi, mivel a műszaki és természettudományos szakterülethez hülyék, a közgáz, jogász szakokat meg nem finanszírozza az állam.

balfa 2012.10.04. 12:26:06

@Cavalcanti: Egy kis finom kiigazítás a hetedikes biológiatudornak a testi és ivarsejtekről:

Az összes sejt szomatikus sejt, kivéve az ivarsejteket, vagy gamétákat, és azokat a sejteket amelyekből az ivarsejtek alakultak.

VT22 2012.10.04. 12:36:31

@Doktor Kotász: Demokratikus érték végighazudni a kormányzást, eladósítani az országot, vigyorogva bejelenteni hogy nem mondunk le, nem lesz új választás. Akinek ez nem tetszik az kukaborogató kocsigyújtogató hugyosforradalmár csőcselék :O

Mindig meglep hogy a baloldali nickek erkölcsi érzéke egyenlő a 0-val, ha a menthetetlen hazudozó GyF-et kell bevédeni.

De végül is magatoknak köszönhetitek a kétharmadot, remélem még hosszú ideig részetek lehet benne :)

eloi 2012.10.04. 12:44:22

@Doktor Kotász: "Nincsenek liberális meg konzervatív cikkek, csak igazak vagy hamisak. (a részben igaz is hamis)
Az álláspontot nem az üléspontnak kellene meghatároznia."

Minden cikk, írás, közölt gondolat tükrözi a közlő gondolatvilágát, értékrendjét, prioritásait! A szellemi terméked (cikk, poszt, hozzászólás) olyan, amilyen te vagy!
Tehát bizony vannak liberális szellemiségű cikkek, vélemények, meg konzervatívak..., stb. is. Nem az igaz-hamis közöttük a megkülönböztető határvonal. Lehet igaz liberális gondolkodásból született cikk is, ahogy konzervatív is, és fordítva.
Ha valaki kiírja, deklarálja, hogy ő egy "konzervatív alternatíva" szerint szeretne gondolkodni és megnyilvánulni, akkor ehhez illőnek kellene lennie a cikkének is. Különben joggal kételkedünk a konzervativizmusában, vagy gondoljuk, hogy értékrendi, világnézeti válságban van. Talán magának sem tisztázott, hogy milyen gondolatrendszerben, (világ)nézetrendszerben helyezze el magát.

KG2000 2012.10.04. 12:49:39

@ottomoll: a közgáz anyag magolás és matek. A mérnökök matekból erősek (általában erősebbek, mint akik eleve közgázra mennek), a magoláshoz pedig idő és gyomor kell, meg persze motiváció.

A lényeg mégiscsak az, hogy mérnökből könnyebben lesz vezető, mint közgazdászból mérnök.

eloi 2012.10.04. 12:52:59

@Kopi3.14: " A mai magyar társadalomban is több erkölcsi értékrend fér meg egymás mellett, nyugaton is, északon is, s java részük jól működik. "

Igazad van. Amennyiben az adott társadalomban élő különböző értékrendű/erkölcsű csoportok értékrendjében és erkölcsében azért meg van a kohézióhoz még elegendő átfedés! Tehát alapvető kérdésekben azonosság van.
Amikor ez a közös rész túl kicsi, a társadalom "szövete" szétbomlik. És ez általában fájdalmas...
(Pl. elég nehéz közösségben lenni, ha az egyik oldal szerint tilos a lopás és az ölés, a másik szerint viszont szabad. Csak példa.)

Sadist 2012.10.04. 12:55:50

@Doktor Kotász: "A jogi és közgazdasági szakokon magas a női hallgatók aránya. Az építészmérnöki és informatikain meg alacsony. Tehát az állami költségtérítés megszüntetése a jogi és gazdasági szakokon több nőt érint."

És? Szabad a pálya a természettudományos szakokon. És azzal még munkája is lehet, ha végez.

2012.10.04. 12:59:33

Vannak ezen a blogon normális megszólalások is, de ez irtó manipulatív. Én értem, hogy ez a média dolga - úgy mondja el valaki véleményét mintha objektív lenne - de itt az objektivitásnak nem hogy a látszata sincs meg, hanem csúsztatásokban is átlagon felül bővelkedik.

Nem kell az ember fia (lánya) kurvának menjen, ÉS diákhitelt vegyen fel ÉS aláírja azt a szerződést, amint az írás hangulata sugallja. Ezek opciók. Mint az is például, hogy dolgozik 2 évet és akkor már egy kis tőkével indul neki a dolognak.

smartdrive 2012.10.04. 13:00:47

de hát mi akadályozza meg a hölgyeket, hogy fizikusnak, biológusnak, mérnöknek menjenek?

(mármint azon kívül, hogy a seggelésen kívül mindenhez hülyék)

eloi 2012.10.04. 13:01:13

@Doktor Kotász: "Az abortuszról azt mondom, hogy egy csirkének nagyobb az öntudata és magasabb szintű élőlény, mint egy magzat. "

Borzalmas gondolkodás ez! :-(
Konzervatív-keresztény embereknek elfogadhatatlan.
Ha a magzatodat pusztítod, magadat (az embert) pusztítod. Ha kiszántod a csírázó búzavetést, búzád nem lesz. ...
A magzat már egy önálló, külön, élő ember. Persze kicsi és még nem beszél, de ezért megölhető???
Szerinted a méret a lényeg, tehát igen.
Az alvó ember sincs öntudatánál, a nagyon részeg sem, a súlyosan értelmi fogyatékos sem..., tehát megölhetőek. Ugye?
Borzalmas embertelen és érzéketlen gondolkodás a tiétek. Ezért gondoljátok rendben lévőnek az abortuszt is.
Ez ellen küzdeni kell.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.10.04. 13:05:25

@Sadist: "És? Szabad a pálya a természettudományos szakokon. És azzal még munkája is lehet, ha végez."

index.hu/belfold/2012/10/03/teljesen_felszamolhatjak_az_allami_jogasz-_es_kozgazdaszkepzest/

Benne: de a műszaki és természettudományi férőhelyek számát sem feltétlenül növelnék

belekotty 2012.10.04. 13:05:54

@Doktor Kotász: "Az abortuszról azt mondom, hogy egy csirkének nagyobb az öntudata és magasabb szintű élőlény, mint egy magzat." - Hmmm... ritka nagy állat vagy.

indapass90210 2012.10.04. 13:11:26

@wmіkі: Szia Miki! Milyen idő van Tapolcán?

kerecsen2010 2012.10.04. 13:14:45

@VT Man: Ti nem nézitek a Barátok köztöt? Ott az egyik szereplő elég jól megél férfiprostiként. És nem pasasokkal fekszik le, hanem módos, és csak mérsékelten koros hölgyekkel. Persze a Barátok közt nem dokumentum műfaj, de ez a jelenség igenis létezik, sőt még a Kádár-korban is létezett. Szóval, nem kell irigykedni a lányokra, hogy csak nekik van esélyük:)
Egyébiránt egyetem mellett elég nehéz diákmunkát végezni, hacsak nem hanyagolja az egyetemista az előadások látogatását. Ami a legelképesztőbb: már a mekihez is protekció kell.

Sadist 2012.10.04. 13:20:38

@ftk: "1. A bölcsész végzettségűek eléggé jól el tudnak helyezkedni."

Ott a bibi, hogy nem a szakmájukban. Onnantól kezdve pedig minden egyes oktatásra fordított forint kidobott pénz.

Dubito 2012.10.04. 13:24:25

Én amellett fogok érvelni, hogy jogász, illetve közgazdász képzést nem csak, hogy fizetőssé kell tenni, hanem meg is kell szüntetni - sőt, be is kellene tiltani.

1. Jogászképzés. Jogászokra csak jogállamban van szükség, ott, ahova mi tartunk, nem lesz szükség ilyen csökevényre. Orbán Viktor is jogot végzett, nyilvánvaló, mennyire feleslegesen.

2. Közgazdászképzés. A Közgázon ortodox gazdaságtant tanítanak, már Matolcsy is megmondta, hogy a mi unortodox gazdaságpolitikánkhoz a tankönyveket még nem írták meg, ergo nincs is mit tanítani.
Ott, ahol nem az okos gazdálkodás a sikeres vállalatok titka, hanem a megfelelő pártapparatcsikokkal ápolt viszony, valóban nincs szükség jól képzett közgazdászokra.

Sadist 2012.10.04. 13:24:52

@Belagezapista: "Ezt baromi igazságtalannak találnák sokan, de a természettudományt és matematikát tanító tanárok fizetését magasabban kellene meghatározni, mint a bölcsész tanárokét."

<feminista>
Már az előző hozzászólásodból is érződött, de most már bizonyossá vált, hogy nőgyűlölő hímsoviniszta vagy. Pont a bölcsész szakot végzett tanárok kapjanak kevesebbet, ahol tudvalevő, hogy sokkal nagyobb a nők aránya?!?!?!
</feminista>

kerecsen2010 2012.10.04. 13:33:10

@VT22: Részben igazad van, nyilván nem minden nő hajlandó erre. De szerintem nincs egyetlen prosti sem, aki kedvtelésből űzné az ipart... Ilyet csak egy férfi gondolhat.

indapass90210 2012.10.04. 13:39:15

@kerecsen2010: az emberek 90%-a így van a melójával! :D Sok prosti pedig inkább ezt csinálja, minthogy elmenjen pl. takarítani... Arról nem is beszélve, hogy a relative jó órabér elég erős motivációs tényező.

Doktor Kotász 2012.10.04. 13:42:27

@nincs_itt: "a szertár-ruhatár szakok pedig igenis kellenek!! hol töltene el a szerény képességű, ámde gazdag szülők csemetéje jópár évet bulizással?? Szigorúan állami költségen??"

A közgáz nem szertár-ruhatár és büfészak. A jog sem. A hasznuk ott van, hogy egy vállalkozás kitudja tölteni az adóbevallást, és ne pislogjon a törvényi szabályozásra, és ne csak olyan cégek profitáljanak, amik a haveri közbeszerzésre épülnek.

vizsla74 2012.10.04. 13:43:24

biztos sokan leírták már, de ez tényleg gyenge.
Legalább vett volna egy statisztikai adatot, hogy hány pin@ jár arányaiban a két képzésre. De, hogy ettől nőgyűlölő a kormány politikája, mert ez a két képzés lesz fizetős...

kerecsen2010 2012.10.04. 13:44:21

@KG2000: "A lényeg mégiscsak az, hogy mérnökből könnyebben lesz vezető, mint közgazdászból mérnök." Ez milyen ellentét? Azt mondhatnád, hogy mérnökből könnyebben lesz közgazdász, mint közgazdászból mérnök, annak van értelme.
Sokaknak: Attól még lehet valaki értelmes, okos ember, hogy nincs affinitása a természettudományos, mérnöki tudományokhoz (ezeket hívják humán beállítottságúnak). Ne jöjjön senki azzal, hogy ha a diáknak és a családjának nincs pénze tandíjra a jogi vagy közgazdász szakokhoz, akkor ott a sok ttk meg mérnök szak. A mérnököknek sem lenne alternatíva, hogy menjenek inkább képzőművésznek, mert azt finanszírozza az állam.

eloi 2012.10.04. 13:46:34

@déjá vu39: "A konzervatiy filozófia szerint egy nő nem lehet jogász, közgazdász - csak cseléd, ágyas? "

Szó sincs róla!
A konzervatív gondolkodásnak szerintem a cikk több tétele nem felel meg. Például éppen az, hogy "ha nincs állami támogatás, akkor a nők kurválkodni fognak és úgy szerzik meg a rávalót"! Ez a durva feltételezés/állítás maga nem felel meg a konzervatív értékrendnek. Lealacsonyító, és leértékeli a nőket. Kvázi egyenesen erkölcstelennek állítva be őket, akik ilyen célból akár tömegesen választhatják a kurválkodást. Ha nő lennék, ezt kikérném. Ahogy konzervatívként is.
Vagy amit és ahogyan az abortuszról, mint a "nő önrendelkezési jogáról" (ez nem az!) és az azt korlátozni kívánó valódi konzervatívokról ír.
Az a teljesen átvett szélső liberális (embertelen) nézet, hogy a nőnek joga van életről és halálról dönteni, és azt meg is cselekedni, semmiképpen nem címkézhető át konz. alternatív nézetté!
Ez az, ami: szélsőséges, embertelen, embergyilkos világnézet, amely legalizálja és "normálissá" teszi az ölést. (Ha a megölni kívánt személy, még elég kicsi, fejletlen, magatehetetlen, akkor szabad őt megölni.)

Ezek nem konzervatív "alternatív" nézetek és erkölcsi (??) álláspontok, hanem keményen a legvadabb, ma leginkább a liberalizmussal összenőtt embertelenségek. Konzervatív szempontból éppen, hogy súlyos erkölcstelenségek és bűnök.

kerecsen2010 2012.10.04. 13:50:17

@smartdrive: Lányom gimnáziumi osztálytársnői közül egy ment biológia szakra, négy az orvosira, ő maga informatikára - humán szakra egy sem. Nyilván mert csak a seggeléshez értenek, minden máshoz hülyék. És a hozzád hasonlók vezetik az országot, ez itt a baj. Édesanyádról hogy vélekedsz? Ő alighanem szégyelli magát, hogy ilyen embert nevelt. De nem irigylem feleségedet, barátnődet, valamint a jövendő lányodat sem, aki a nőkről alkotott pejoratív véleményed szenvedő alanya lesz.

Doktor Kotász 2012.10.04. 13:50:31

@Sadist: Igen valószínűleg piacképes lenne egy nő az informatikai szakon. Rögtön fel is venné őket mindenki java developer spacialist és termeléstámogató szoftvermérnök pozícióba. Meg ugye visszamenőleges hatállyal kivesszük a gyermekkori énjük kezéből a barbie babát és kicseréljük tűzoltóautóra, és akkor a múszaki munkakörökhöz szükséges korai készségeket is kifejlesztjük egy tollvonással a kifejlett nőpopuláció tagjaiban.

Ha a visszamenőleges hatály beválik egy káder közúti afférjába, ahol szembe ment az egyirányú forgalommal, az élet más területein is bevállhat.

Belagezapista (törölt) 2012.10.04. 13:52:17

@KG2000:
Ez tényleg így van. A kedvenc példám a vegyészmérnök szak, különösen egy bizonyos vidéki intézményből kikerültek esetén. Rengeteg vegyészmérnökből lett vállalati vezető, közgazdász, de informatikus is akad közülük nem egy. Fordítottjára nem nagyon tudok példát. Csak olyanról tudok, egyről, aki nyelvszakos tanárként végzett és mára egy multinál műszaki vezető lett, de nagyon ritka az ilyen, ellenben a gazdasági vezetők között rengeteg az ex-mérnök.

Egyébként én meglepődtem a gazdasági mesterképzésen, mikor ha valamilyen nem is túl bonyolult, de némi matematikát igénylő feladatot kellene megoldani, akkor azt mondják, ezt nem kell tudni, mert ehhez komolyabb matek kell. Holott infón ennél sokkal bonyolultabbakat oldottunk meg. Meg néhány képletet láthatóan azért egyszerűsítettek le, változtattak meg, mert feltételezik, hogy a hallgatók nem (mindannyian) tudnak százalékot számítani. Nekem azért tűnt fel egyből, mert anyám tanított OKJ képzésen, és ő is hasonló módon egyszerűsítette a képletet, mert nem volt idő, hogy matematikát is tanítson azoknak, akik hülyék hozzá. Én azt gondoltam, hogy gazdasági egyetemi szintű képzésen is van ilyen. Ok, lehet mert levelező.

Belagezapista (törölt) 2012.10.04. 13:53:58

@Sadist:
"Szabad a pálya a természettudományos szakokon. És azzal még munkája is lehet, ha végez. "

Egyébként nem igazán. Műszaki szakon igen, de természettudományos szakkal ugyanúgy szívás van, főleg ha nincs tanár képesítéssel együtt.

Doktor Kotász 2012.10.04. 13:57:18

@eloi: "Minden cikk, írás, közölt gondolat tükrözi a közlő gondolatvilágát, értékrendjét, prioritásait! A szellemi terméked (cikk, poszt, hozzászólás) olyan, amilyen te vagy!"

Ja így könnyű. Én arra gondoltam, hogy a mondandót nem az üléspontunk szerint kell értelmezni, hanem az igazságtartalma szerint. Persze akkor mellőzi az ember a táborban bégetést, ami olyan kellemes időtöltés. Sokkal nehezebb út a lemondásokkal teli önálló gondolkodás. Egyszer próbáld ki.

Sadist 2012.10.04. 14:00:52

@kerecsen2010: "Ne jöjjön senki azzal, hogy ha a diáknak és a családjának nincs pénze tandíjra a jogi vagy közgazdász szakokhoz, akkor ott a sok ttk meg mérnök szak. A mérnököknek sem lenne alternatíva, hogy menjenek inkább képzőművésznek, mert azt finanszírozza az állam."

Fel kéne már fogni, hogy az ország erőforrásai végesek és csak olyat szabadna egyetemen tanítani, ami később kézzelfogható hasznot hoz. A képzőművészeti képzések tipikusan nem ilyenek. A diploma nem alanyi jog, hanem csak egy lehetőség.

KG2000 2012.10.04. 14:05:55

@Belagezapista: A dolgot árnyalja, hogy a világ egyik legbefolyásosabb női politikusa, Németország kancellárja, Angela Merkel eredetileg fizikus volt (elmélet kémikusként is dolgozott):)))) Ezt KARDozza ki a Gyurcsány.

eloi 2012.10.04. 14:08:20

@ottomoll: A jogi tudás az élet/munka számtalan területén hasznosíthat! Ahogy sok más tudomány is. Nem helyes zárt kategóriákban gondolkodni, hogy aki jogot tanul, az kizárólag jogi pályára mehet, aki közgazdaságtant az oda..., stb. Pl. sokkal több magánvállalkozásra lenne szükség. Sok kisebb, közepes üzemre, boltra, bármire, amelyek egyrészt eltartanák a vállalkozókat, másrészt sok munkaerőt (négyesével, tízesével...) felszívhatnának.
Ehhez olyan vállalkozókra, cégalapítókra lenne szükség, akiknek nem csak kedvük és kalandvágyuk van vállalkozáshoz, hanem széles szakmai tudásuk is a menedzsment, a pénzügyek, a jog, a kereskedelem, iparágak, stb. szakterületén. Az ilyen alapítók, tulajok rendelkeznének azzal a szellemi/tudás tőkével, amellyel sikeresebben lehetne vezetni a kisebb, nagyobb magáncégeket is.
Ma általában nem így jönnek létre vállalkozások, hanem úgy, hogy az ügyes szaki (pl. asztalos) gründol egy céget, pár másik asztalossal, segéddel. Aztán a jogszabályok, számviteli szabályok, közigazgatási, adó és egyéb ügyek rengetegében behalnak! Mert ahhoz - ami egy cég vezetéséhez kell - nem értenek. Csak klassz bútorokat tudnak készíteni. És ez nem elég ma már.

Sadist 2012.10.04. 14:09:38

@kerecsen2010: Hatan voltak az osztályban lányok? Véletlenül nem reál tagozatos suliba jártak? Ott szerintem nem meglepő, hogy reál területen folytatják a tanulmányaikat.
Ettől a 6 személyes példától még az tény marad, hogy a lányok nagyon kevesen mennek mérnök és reál szakokra, részben azért, mert bizony a matek és a fizika közel sem fekszik nekik annyira, mint az irodalom, történelem.

KG2000 2012.10.04. 14:10:56

@kerecsen2010: Ez mind igaz, csak az a kérdés, hogy az állam mit támogasson. Szerintem nagyon is helyes az a döntés, amelyet Orbán többször is megfogalmazott, hogy a műszaki felsőoktatás állami támogatása az egyik legfontosabb ma Magyarországon. Csak egy példa: a kb. 60 milliós Dél-Korea elárasztja az egész világot a műszaki cikkjeivel (lásd még Samsung, LG, Kia, Hyundai), amelyekhez elsősorban műszaki munkaerő kell. Persze jogász is, lásd még a Samsung szabadalmi harcát az Apple-vel, de az előfeltétel a gigászi műszaki teljesítmény.

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:14:03

@VT22: "Demokratikus érték végighazudni a kormányzást, eladósítani az országot, vigyorogva bejelenteni hogy nem mondunk le, nem lesz új választás. Akinek ez nem tetszik az kukaborogató kocsigyújtogató hugyosforradalmár csőcselék :O

Mindig meglep hogy a baloldali nickek erkölcsi érzéke egyenlő a 0-val, ha a menthetetlen hazudozó GyF-et kell bevédeni.

De végül is magatoknak köszönhetitek a kétharmadot, remélem még hosszú ideig részetek lehet benne :)"

Na akkor pár gondolat. A jelenlegi kormányzás sokkal silányabb és hazugabb, mint eddig bármelyik a rendszerváltás óta. Sokáig ezt már nem is lehet művelni, mert nincs rá erőforrás. Hogy értsd, a piac már nem fogja finanszírozni a költségvetési hiányt. De ha már Gyurcsány Ferencet is megemlítetted, hát volt egy blog, amiben megfogalmazták a lényeget. Orbán Viktor azért beszél, hogy miniszterelnök legyen, maradjon. Gyurcsány meg azért akart miniszterelnök lenni, és azért akar, hogy beszélhessen. Bár az utóbbinak voltak értelmes gondolatai, tettei soha nem voltak. Mindkettő csak folyamatosan ötletelt, semmit nem vitt végig. Hogy ez most az ő hibája vagy a körülményeké, mindegy. Ő sem fogja fel, hogy Öszödön nem csak egy piros tűzoltóautót loptak ki a homokozójából, és minden balszerencséje nem ennek köszönhető.

A te kedvenc Orbánod meg nagyon is érzi, hogy elfogyott a kétharmada, és már csak papíron van meg. Ezért az új választási regisztráció. Mert tudja, hogy te még nem vetted észre a kétharmad fogyását, és továbbra is lelkes maradsz, te elmész szavazni, de hátha a kiábrándultak nem, ha mindenféle regisztrációval korlátozzák.

Sadist 2012.10.04. 14:14:30

@Doktor Kotász: Hahó, neked is mondom, a felsőoktatás csak egy lehetőség, nem alanyi jog vagy kötelesség. Az államnak nem kötelessége barbibabázós szakot támogatnia csak azért, mert a nők ahhoz zsigerből értenek.

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:18:14

@eloi: "Az alvó ember sincs öntudatánál, a nagyon részeg sem, a súlyosan értelmi fogyatékos sem..., tehát megölhetőek. Ugye?"

Felesleges belemagyaráznod olyasmit a mondandómba, ami nem része annak. Nem hat meg, de ha téged boldogít, hát hajrá.

eloi 2012.10.04. 14:23:43

@Doktor Kotász: Persze, nekiülhetsz ÖNÁLLÓAN feltalálni a gyufát újra, de minek???
Az értelmes ember előbb "beül a táborba" azok közé, akik már tudnak valamit, és tanul. Aztán, ha neki annál több jut az eszébe, akkor érdemes önállóan haladni. De addig nem.
A valahová tartozás nem egyenlő az automatikus birkasággal!!! Sőt!
Kiküszöböli a felesleges erőfeszítéseket - lásd gyufa - mert készen átvehet eredményeket, gondolatokat (amiket persze csak akkor vesz át, ha átgondolva, átvehetőnek, jónak látja) és így nem a nulláról kell indulnia, hanem építhet az elődök, mások már elért eredményeire.

eloi 2012.10.04. 14:29:40

@Doktor Kotász: Nem tudjátok megmagyarázni, hogy a magzat (három hónapos koráig?!) miért is nem ember!
Csak jöttök hülyeségekkel, hogy nincs öntudatánál, meg még nincs teljesen kifejlődve (bár ez a három hónaposra már nem igaz), vagy nem érez semmit (tudományosan cáfolták ezt, nagyon is érez!, sőt, emlékei is vannak), nem önálló ember, mert egy nőben él, és össze van kötve egy zsinórral vele, tehát a "nő teste", tehát a nő úgy rendelkezik felette, mint a hajával, vagy a fogával, kihúzathatja....., stb. Baromságok, ostobaságok, amikkel a szimpla emberölést legalizáljátok, mentitek, fedezitek.
Szörnyű! :-(

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:30:58

@Sadist: Nem mondtam, hogy a nők értenek hozzá. A közgázhoz erős matematikai alap kell. Szerintem nem is jó közgazdász az, akinek nincs természettudományos alapja. Én szívem szerint nem is sorolnám a bölcsész karokhoz. Bár részben felhígított tudomány, ahol sok a rizsa. Akinek nincs meg a természettudományos alapja, az ezekben a részletekben leli az örömét, és annak szenteli a szorgalmát, hogy a kezdeti 4P mellé találjon még P betűs szavakat, amit beilleszthet. Aki tanult közgázt az érti miről beszélek.

Egyébként a közgázt azért akarja kinyírni az Orbán, mert egy közgazdász kiröhögi a Matolcsys ámokfutását, amikor éppen nem sír rajta. Nem is merné betenni a lábát egy közgázos aulába. Neki már csak a nemzetvédelmi egyetem marad, ahol órákat várnak rá parancsra a kánikulában ájulásig. Egy közgazdász vagy egy jogászhallgató leköpné, nemhogy vevő lenne a bohóckodására és a bullshitekre, hogy az óceániai és eurázsiai globálpolitika jelen alakulása következtében miként fog emelkedni hazánk presztizse, teljesítménye és befolyása.

Sadist 2012.10.04. 14:35:07

@eloi: Máig nincs tudományos konszenzus arról, hogy mi az élet. Abortuszt végezni az első három hónapig szabad, pont. Fogadd el és ne akard a saját nézetedet másokra erőltetni vagy végső igazságként beállítani!

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:35:28

@eloi: Szerintem én ezt most nem fogom veled megvitatni, mert ez a poszt nem az a poszt, és én is érzem az erkölcsi dilemmákat, és egy részüket el is fogadom. Mondom, ha neked kényelmes, akkor bontakozzál ki, és vélelmezd, hogy szerinted én mit gondolok, de ettől még érdemi reakciót nem fogsz tőlem kapni. Ezért, ha nagyon szívügyed a téma, keressél mást, akivel kedvedre szétoffolhatod a topikot ezzel a másik témával.

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:37:46

@Sadist: A közgáz nem barbiebabázós szak. Elengedhetetlen egy vállalkozáshoz. Sok gond fakad abból, hogy kevesen értenek hozzá.

Belagezapista (törölt) 2012.10.04. 14:42:48

@Doktor Kotász:
Pont az erős matek alapok miatt van az, hogy ahogy én látom, a mérnökből lett közgazdászok a legjobb közgazdászok.

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:45:37

@eloi: Ott a probléma, hogy a táborokban nem népművelés folyik, hanem bázisépítés. Ha okosodni akarsz, arra ott a közoktatás, és nem a pártok tömegdemonstrációi, meg nem a szalagcímes agitprop anyagok. Mi az amihez értesz? Autószerelés, programozás, hajvágás, oroszlánszelidítés?

Ha ez így van, akkor mire fel az elmélkedés olyan területeken, amiben nem vagy jártas?

Ugye érted, ha azt mondom, hogy sokaknak hasznosabb focizni a földgömbbel, mint megszakértve forgatni és globálpolitikai kérdésekben merengve elmélkedni mások útmutatásai alapján.

Sadist 2012.10.04. 14:49:50

@Doktor Kotász: Nem tudom hogy jutottál el idáig a "Tehát az állami költségtérítés megszüntetése a jogi és gazdasági szakokon több nőt érint." hozzászólásodtól.

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:51:34

@Belagezapista: Ezt így gondolom én is. De nem feltétlenül kell mérnöknek lenni, mehet közgazdásznak egyből egy jó matematikai érzéssel megáldott szakközepes is vagy egy középfokú műszakis is. Egyébként a közgáz szakokról a legtöbben a matek szigorlat miatt hullanak ki, az a legerősebb szűrő. Oda az kevés, hogy beseggelünk doga előtt, és átcsúszunk a gimiben.

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:53:06

@Sadist: Nem szükséges mindent érteni mindenkinek. :-)

Doktor Kotász 2012.10.04. 14:57:19

@Sadist: Na akkor szájbarágósan. Te írtad azt, hogy a nők jobban értenek a közgázhoz. Én ezt cáfolnám. A jó közgazdászok erős reál alapokkal rendelkeznek.

Ennek mi köze ahhoz, hogy a nők szeretnek közgázszakra járni?
Semmi.
De egyébként nem is állítottam ilyet.

Sadist 2012.10.04. 15:02:46

@Doktor Kotász: Sehol nem írtam, hogy a nők jobban értenek a közgázhoz.

eloi 2012.10.04. 15:12:13

@Sadist: "Máig nincs tudományos konszenzus arról, hogy mi az élet. Abortuszt végezni az első három hónapig szabad, pont. Fogadd el és ne akard a saját nézetedet másokra erőltetni vagy végső igazságként beállítani! "

Nem érzed, hogy amikor azt mondod, hogy 1. nincs tudományos (erkölcsi) konszenzus a kérdésben, akkor 2. fogadjam el, hogy valakik szerint 3 hónapos korig lehet embert ölni, akkor éppen te akarod rám kényszeríteni az álláspontodat!!!

Már miért kellene elfogadnom? Nincs is róla konszenzus!!! Tudod mi a konszenzus? Ugye?
Tehát a te álláspontod és azoké, akik egyébként a tudománnyal szemben állva - mert tudományosan az élő, önálló emberi élet kezdete a fogantatás, vége a halál, és nincsenek önkényesen kijelölhető szakaszai, időpontjai, amikor még "nem ember az ember"!!!! - minden további nélkül vitatható!

Doktor Kotász 2012.10.04. 15:13:55

@Sadist: "Sehol nem írtam, hogy a nők jobban értenek a közgázhoz."

Idéznélek:

************************
Sadist 2012.10.04. 14:14:30
@Doktor Kotász: Hahó, neked is mondom, a felsőoktatás csak egy lehetőség, nem alanyi jog vagy kötelesség. Az államnak nem kötelessége barbibabázós szakot támogatnia csak azért, mert a nők ahhoz zsigerből értenek.
*********************************

Pedig ezt írtad. A zsigerből értés az azt jelenti nálam, hogy értenek hozzá.

eloi 2012.10.04. 15:14:55

@Doktor Kotász: Táboron én nem politikai pártok rajongótáborait értettem, hanem világfelfogások, értékválasztások szerinti "táborokat", úgy mint konzervativizmus, liberalizmus, szocializmus, ateizmus, teizmus, stb. eszmerendszereket és követőiket, tagjait. Azt hittem ez világos.

Doktor Kotász 2012.10.04. 15:15:40

@eloi: Ha nincs konszenzus, akkor nincs alapod beleszólni, szerintem ez így értelmezhető.

Doktor Kotász 2012.10.04. 15:26:39

@eloi: Én meg azt hittem, hogy neked világos, hogy ezekre az izmusokra seggel ráültek a politikai paletta teljes spektrumán. És egyébként is a politikai vonatkozásokról volt szó, mert abból indultunk ki, hogy nincs liberális vagy politikai cikk szerintem, csak igaz és hamis, és a részben igaz az véleményem szerint részben hamis is.

Erre jöttél, hogy hát benne van a cikkíró identitása, ami mindenre kihat.

Nem olyan bonyolult ezt értelmezni. Nyilván nem arra gondoltam, hogy nincs olyan, hogy valakinek a szájából ömlik a pártközponti propaganda, hanem azt, hogy azt a helyén kell kezelni és nem zászlócskákkal tapsikolni neki vagy köpködni a hovatartozásunk szerint.

Egyébként ez a blog is azon tézis mentén próbál evickélni, hogy mellőzzük a felesleges szólamokat, és reálisan közelítsünk a kérdésekhez, és nem érzelmileg.

Erre sokan belebüfögnek, hogy ez a cikk egy liberálistól is silány, hogyan nevezheti magát konzervatívnak a szerző.

Na erre írtam, hogy nincs liberális meg konzervatív poszt, csak igaz vagy hamis. Ha most ezen megint rugóznál, akkor GOTO két bekezdéssel feljebb ebben a hozzászóláshoz.

Sadist 2012.10.04. 15:27:22

@Doktor Kotász: Hol látod ebben a közgáz említését? :D
A barbibabázás szakról írtam, ahova behelyettesíthetsz akármit, ami a nőknek fekszik jobban. Óvodapedagógus, könyvtáros, szocmunkás, szabadbölcsész, akármi.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2012.10.04. 15:32:47

Érdekes, én egyetem mellett esténként telefonos kérdezőbiztos voltam piackutató cégnél. Valahogy eszembe sem jutott kurválkodni...

Doktor Kotász 2012.10.04. 15:37:17

@Sadist: Most lesüllyedsz ilyen gyermeki szintre, hogy menet közben változtatod meg a szabályokat. közgázszakok állami költségtérítésének megszűnéséről volt szó, és ehhez is szóltál hozzá. Ha most azzal jössz, hogy a jogiról is szó volt, akkor csak súgok, hogy amire reagáltál, az a hozzászólás meg nem.

Sadist 2012.10.04. 15:40:20

@eloi: Nem konszenzus nincs, hanem TUDOMÁNYOS konszenzus. Konszenzus akkor volt, amikor törvénybe foglalták a terhességmegszakítást.
Én nem kényszerítem rád az álláspontomat, a törvény kényszeríti rád a betartását. A törvényt pedig az ország lakossága által választott parlament hozta és mindenkire érvényes, aki ebben az országban él.
Az élet pedig nem egy van/nincs bináris logikai függvény, hanem sokkal inkább fuzzy-logika, és ha meggebedsz, akkor sem tudsz egy határvonalat húzni, hogy idáig még csak egy sejtcsomó, innentől pedig élő ember.
A fogantatás pillanatától nyilván hülyeség élő emberként kezelni azt a zigótát, a kilenc hónapos csecsemőt pedig hülyeség egy nagyra nőtt sejtcsomónak nevezni. Az emberi élet kezdete valahol a kettő között van, ezt a 3. hónapnál jelölték ki, mert csak így lehet konzekvens jogi környezetet teremteni. Innentől pedig vagy elfogadod, vagy hőbörögsz. Esetleg elmehetsz másik országba, ahol más a jogi környezet, vagy akár aláírásgyűjtésbe kezdhetsz, hogy megváltozzon a törvény és jobban passzoljon a te elképzelésedhez.

Sadist 2012.10.04. 15:51:13

@Doktor Kotász: Jaj, na akkor elmagyarázom szájbarágósan:
Azt írtad, hogy a keretszám csökkentés a nőket jobban érinti. Erre reagáltam, hogy ki nem szarja le, ott vannak a természettudományos szakok, senki nem akadályozza a nőket, hogy azokra menjenek. Erre írtad 13:50:31-kor azt az ironikus hozzászólást, hogy a nőknek nincsenek meg a képességeik, hogy ilyen területen helyezkedjenek el, erről pedig az a véleményem, hogy nem is kell alájuk tolni olyan felsőoktatási szakokat, ami fekszik nekik, de semmilyen hasznot nem hajt, mert a felsőoktatás nem szociális intézmény. Remélem érthető.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.10.04. 16:15:06

@Sadist: én meg még 13:05-kor írtam volt, hogy várhatóan nem lesz növekedés a műszaki és természettudományos területen finanszírozott helyek számában. Persze, jöhet bárki, növekszik a verseny.

Természettudományos területen tanítok, nem egyszerű szakon, a hallgatóság szűk fele hölgyekből áll - és nem maradnak el képesség dolgában az uraktól.

Sadist 2012.10.04. 16:35:43

@timargabor: Növekednie nem is kell már, hanem azt kellene elérni, hogy nagyobb arányban végezzék el a hallgatók az adott szakot. Csak ehhez meg jobban meg kellene válogatni a jelentkezőket felvételinél, ami az egyetemeknek nem érdeke, mert a felvett hallgatók száma után kapják az állami támogatást.
Azt egyébként megkérdezhetem, hogy a természettudományok közül melyik az, amelyiken a hallgatók fele nő? Gondolom nem fizika.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.10.04. 17:52:14

@Sadist: majdnem: geofizika. És elég jó a befejezési arány.

Irókéz 2012.10.04. 18:10:10

@Belagezapista:
1. Humán területen rosszabbak az elhelyezkedési lehetőségek a versenyszférában, kisebb a potenciális bér. Így alacsonyabb bérrel is reális alternatíva a tanítás.

2. Bölcsész tanárból túlképzés van, természettudományos tanárból hiány.

1. Akkor már az általánosban kezdjünk el reál tárgyakat nyomni erősebben, amikor még nem biztos, hogy a gyereket ez érdekli?

2. Azt tudod, hogy angolnyelv tanárt lasszóval kell fogni?

jobbrolbandita 2012.10.04. 19:14:28

@KG2000: :) :) Az biztos...Rákosi elvtárs pedig jobboldali elhajló klerikális reakciós!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.04. 19:35:01

@Sadist: írád "az tény marad, hogy a lányok nagyon kevesen mennek mérnök és reál szakokra, részben azért, mert bizony a matek és a fizika közel sem fekszik nekik annyira, mint az irodalom, történelem."
- ha ez szerinted igaz, akkor hogy vitatkozhatsz azokkal, akik azt mondják, hogy jelen terv (jog+közgáz fizetősítés) a nőket jobban érinti, temészetesen hátrányosan.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.04. 19:41:49

@Doktor Kotász: "Egyébként a közgáz szakokról a legtöbben a matek szigorlat miatt hullanak ki, az a legerősebb szűrő."
- ez általánosan is igaz, mindenhol, ahol matekot tanulnak, a matek a fő/legerősebb rosta,
esetleg egy kis elméleti fizika.:)

közgáz szak, mint matekos szak, hááát, az elvégzéséhez nem szükséges nagy matematikai affinitás, olyan középiskolai 4-es átlaggal simán mehet; - persze ettől még el lehet mélyülni (matekben főképp) a közgáz Nobel díjig..

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.04. 20:07:54

@Sadist: @szorokin: javít:

a kérdésem fölé elfelejtettem ezen kijelentésedet biggyeszteni:"És? Szabad a pálya a természettudományos szakokon. És azzal még munkája is lehet, ha végez."

szóval ez + "az tény marad, hogy a lányok nagyon kevesen mennek mérnök és reál szakokra, részben azért, mert bizony a matek és a fizika közel sem fekszik nekik annyira, mint az irodalom, történelem."

van a kérdésem felett, így értendő.

ottomoll 2012.10.04. 20:28:26

@KG2000: A közgazdász képzés nemcsak makro meg mirokökonómiából áll. Egy vérbeli közgazdásznak -ha nem is kell tudni olyan sebességgel könyvelni, mint egy könyvelőnek, de igen jól kell ismerni a számvitelt, az egyes mérlegsorok tartalmát stb. Ezt pedig nem könnyű elsajátítani, bármekkora matekzseni is valaki.

ottomoll 2012.10.04. 21:54:14

@eloi: Persze egy ideális világban működhetne, de sajnos most nem egy ideális világot élünk. Egy különösebb kapcsolati háló nélküli családból származó fiatalnak szamolnia kell azzal, hogy jogi végzettséggel nem fog megfelelő állást találni, mivel sok az eszkimó és kevés a fóka
Az állami helyek csökkentésével erre még jobban felhívják a figyelmét.

Sadist 2012.10.05. 08:11:49

@szorokin: "ha ez szerinted igaz, akkor hogy vitatkozhatsz azokkal, akik azt mondják, hogy jelen terv (jog+közgáz fizetősítés) a nőket jobban érinti, temészetesen hátrányosan."

Wat? Nem értem a kérdésedet. Igen, valószínű hátrányosabban érinti a nőket ez az intézkedés, jogi karon szinte biztosan. Csak ezen nem tudom miért kell felháborodni, meg nőgyűlöletet kiáltani, ahogy a posztoló tette.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.05. 12:59:02

@Sadist: igen, 2 szak kiesik, - kiesik az ingyenes oktatás lehetőségéből, - ami feküdt nekik, amiben ők voltak többen.

A többi szak meg marad úgy, ahogy.

"nőgyűlölet" - szerintem sem ez motiválta őket,
/ha az lett volna, a bölcsészkarral illett volna kezdeniük.../ hogy mi lehet az ok ?? hát ez egy nagyon jó kérdés. Ez nagyon érdekelne.
(tipp: Közgáz: #1 a sok közgazdász, és a Vezír és jobbkeze - matolcsy másképp látják a világot, #2.tipp a Vezír személyes ellenszenve a szak iránt.
Jog: a fityisz telis teli van jogásszal, a vezérkar is az.
ergo nemtom.)

és ezek a lányok nem fognak (többségük tuti) csak úgy reál pályára állni, mert nem szeretnének/akarnak v nem képesek/tudnak (és ezt előre lehet tudni a jegyekből), szóval a kérdés, hogy hova fognak menni.

(Ugye nem a hülyékről van szó, azokról van szó, akiket felvennének a jogi karra v a közgázra)

ottomoll 2012.10.05. 14:59:39

@szorokin: Az eddigi helyzetben, pedig végigtanultak 5 vagy (több) évet, és jogi diplomával a zsebükben mehettek Londonba takarítani. Most figyelemfelhívás is történik a fiatalok felé. Nincs ennyi ilyen típusú szakemberre szükség..

Szúrófény 2012.10.09. 07:49:46

@VT Man: Fizess, kölcsönt vegyél, hogy jó adófizető lehess! Aki,nem tanult, ezért munkanélkülinek segílyét megtermeljed! Valódi nemzeti kormány, így tesz!
süti beállítások módosítása