A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Személyes előregisztráció? Ezt mégis ki kérte?

2012.08.23. 08:27 timargabor

Érdekes, és elég súlyos következményeket előrevetítő témával látszik kezdődni a politikai ősz: a régóta lebegtetett, köztudatban tartott választási előregisztráció - csak azok a választók vehetnek részt majd a terv szerint a parlamenti választáson, akik e szándékukat előzetesen jelzik - kezd konkrét formát ölteni. Elég baj, mert azt mondhattuk eddig is, hogy ilyen lovat nem akartunk, de az biztos, hogy nem pont ezt a részét.

A részleteket feltárja az origo, és véleményt ír róla Poldi bá megmondója is. A tervezet leglényegesebb eleme az, hogy a regisztrációt személyesen, vagy meghatalmazott útján lehessen megtenni.

Mikor is nyúlt legutóbb a Fidesz a kötelező személyes megjelenés fétiséhez? Ja igen, 2010 végén, a nyugdíjeinstandkor. Akkor, aki maradni akart, annak személyesen kellett elmennie a hivatalba (akkor még a meghatalmazást sem tették lehetővé: poénkodtunk is mindenórás feleségemmel, hogy szerencsére a nyugdíjbiztosító és a szülészet közel vannak egymáshoz). Akkor nyilvánvaló - és sikeres - volt a szándék, a hivatali procedúrát zsigerből rühellő polgárok döntő része nem ment el. Egy részük nyilván azért, mert egyetértett nyugdíjalapjának államosításával, de azért kíváncsi lettem volna arra, hogy ha az államiba átlépéshez kell a hivatali út személyes megjelenéssel, hányan is lépnek oda.


Na és most megint ez. Ráadásul szó nincs szakmai anyagról. Ez az egész nem más a tudósítás szerint, mint a Fidesz elnökségének véleménye. Nekem ez a második, talán még az előzőnél is messzebbre vezető bajom. Ki az, ki választotta? Én biztos nem, de a Fidesz-szavazók sem. Az, hogy egy párt elnöksége gyakorlatilag kontroll nélkül - és nyilván az adott párt érdekében! - megtehessen bármilyen érdemi változtatást a közjogi rendszerben, itthon talán 1988-ban, a Kádár-rendszer végnapjai előtt fordulhatott elő utoljára. Jó, tudom, kétharmad, meg a nép legitimálta. Csak azt felejtjük el mindig, hogy nem ezt legitimálta! Erre sehol nem kért felhatalmazást a választóktól a Fidesz (meg a nyugdíjeinstandra se persze, sőt). A nép pontosan arra adott felhatalmazást, hogy gyurcsánytakaroggy, ezt azért nem lehet biankó csekként értelmezni. Illetve lehet, ha nem kell szembenézni a következő választás hasonló közvéleményével. Meg azzal, hogy a Fidesz olyan párt, amely a választót a hivatalokba küldi egy plusz körre, ha valamit nagyon el akar érni.

Az meg külön kis színes, hogy miközben idehaza menjen csak mindenki (vagy a meghatalmazottja) személyesen a hivatalba előregisztrálni, a határon túl levélben, meg elektronikus ügyfélkapun, naja. Olyan már nincs az AlkAlaptörvényben, hogy nem lehet megkülönböztetést tenni a magyar állampolgárok között? Abban, amit másfél éve az Asztalnál (jujj) kértem, még volt.

Én azért egyetértek a KIM véleményével: az előregisztrációt a lehető legegyszerűbbé kéne tenni. Például úgy, hogy ne is legyen. Gumicsont lerágva, lássuk a következőt.

UPDATE: "Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter szerdán a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy a kormány tervei szerint elsősorban a választási irodákban lehetne feliratkozni a 2014-es országgyűlési választásokra" - írja az Index. Ez a megoldás a kistelepüléseken élőket érintené a leghátrányosabban. Hm, nem pont ez a csoport a Fidesz egyik legstabilabb bázisa?

Kérés az előregisztrációt esetleg lelkesen pártoló kommenterekhez: gondolják végig, ha kétharmaddal Horn húzza elő ezt a tervet anno, akkor is tetszett volna?

Tetszett a cikk? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához:

A KARD blog idén először vesz részt a Goldenblog szavazásán. Szavazatoddal támogathatod a munkánkat, melyet ezúton is tisztelettel megköszönünk.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

290 komment · 6 trackback

Címkék: államhatalom előregisztráció politikai rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr184727204

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyikre sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.23. 12:59:05

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Trackback: Egyikre sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.23. 12:59:00

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Trackback: Ió-ció-regiszráció 2012.08.23. 11:02:56

Mi más is szakíthatná meg az olimpiai játékok alatti bő két hét emelkedett hangulatát, mintegy jó kis belpolitikai izmozás. A nettó blődséggel nem vagyok hajlandó foglalkozni, az ilyen szakadár félázsiaiakat az már csak legyintésre készteti. Ez az új d...

Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.08.23. 10:02:30

Orbán retteg. Nem jelenik meg az állami ünnepségeken, nem mond beszédeket nyilvános helyen, nem konzultál, hanem értesít, és kordonnal vetette körbe a miniszterelnöki villát. Retteg attól, hogy megint kifütyülik, hogy megint lebuzizzák, retteg, hogy me...

Trackback: Fogy a fideszes disznó, kampányolni indul Lázár János 2012.08.23. 10:00:19

Hogyan lehetne 3 millióval több moslékzabáló Magyarországon? A néhány éve még 5 millió példányból álló hazai populáció az idén 3 millióra csökkent, ezért Lázár János feladatot kapott: növelni kell a disznók számát! Nyilván nem a sertéságazat fellendíté...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.23. 08:48:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.08.23. 09:21:33

Bármiféle előregisztáció a szavazati jogunk durva csorbítását jelentené. A fidesznek a kurva anyját.

nutzo 2012.08.23. 09:25:48

@_zulu_: Szerintem meg nem. Vegre tenyleg az menne el szavazni, aki akar, es nem mindenfele
irni/olvasni nem tudo droid. Ha tenyleg erdekel
a szavazas, akkor nyilvanvaloan regisztraltatni
akarod magad, nem? Ha nem erdekel, akkor meg minek
akarsz elmenni?

hardw 2012.08.23. 09:28:05

ugassunk tovább a kommentekben, a kormány meg továbbra is csináljon amit akar.

gyáva szájtépő meghunyászkodó fos nép.

danesdzsu2 2012.08.23. 09:29:20

@nutzo: igaz! De nem lenne jó, ha mindenféle írni/olvasni nem tudó droid regisztrálhatna, ezért kéne egy regisztrációra való előregisztráció is.

2012.08.23. 09:30:31

@nutzo: Miért, eddig nem az ment el aki akar? A fidesz törzsszavazói mindig tudatosabbak voltak, mint a többi párt bázisa, tehát nagyon is kilóg a lóláb, hogy azért akarják ezt a módosítást, hogy ezzel hátszelet biztosítsanak maguknak. Ez demokratikus, jogállami húzás? A legnagyobb droidok pedig szerintem éppen a mindenáron hűséges törzsszavazőók, úgyhogy ezzel csak csínján. Értelmes ember mérlegel, és esetleg az utolsó pillanatig kivár a döntésével. Milyen alapon fosztják meg tőle?

2012.08.23. 09:31:30

@hardw: Miért, te mit csinálsz? Itt kommentelsz, pedig táraznod kéne. :-)

kisa 2012.08.23. 09:33:44

@nutzo: Talán mert érdekel, de NEM akarok regisztrálni.
Talán mert nem érdekel, de a választás előtt két nappal kiderül valami, ami miatt mégis meggondolom magam.
Talán mert érdekel, a regisztráció időpontjában pont eszméletlenül fekszem egy kórházban.
Talán mert érdekel, de a k.rvannyukat a határontúliaknak, akiknek nem kell személyesen regisztrálni.
Talán mert a kormánynak semmi köze két hónappal a választás előtt ahhoz, hogy ki akar/nem akar majd elmenni.
Ésatöbbi ésatöbbi.
Ez a "Tényleg az menne el szavazni..." kezdetű panel nagyon uncsi.

Scagnetti 2012.08.23. 09:34:14

Van a regisztrációnál sokkal nagyobb baj is. Nincs kire szavazni.

Ma Baker 2012.08.23. 09:34:29

ÉN kértem az előregisztrációt, hogy kétszer kelljen felállítani a gulyáságyút a lumpereknek, egyszer a regisztrációkor, egyszer a szavazáskor, így remélem kevesebbre futja majd drága demokratikus pártjainknak zombi szavazatokból. Így az én szavam is többet ér.

br17 2012.08.23. 09:34:43

A történelem arra tanít, hogy eddig mindegyik totalitárius rendszer megbukott.
Ki gondolta volna a Szovjetunió bukását, akár néhány hónappal előtte?

Totof 2012.08.23. 09:35:38

Miért nincs nemzeti konzultáció erről?

redriot77 2012.08.23. 09:36:23

@nutzo: Aham. Gondolom ha Fletó jött volna elő hasonló ötlettel 2009-ben akkor beindult volna a hörgés a narancssárga sarokban, hogy a kommunista utódpárt nem vette észre hogy a rendszerük megbukott és sztálinista módszerekkel próbálja titkos aktákba rendszerezni a magyar emberek politikai preferenciáit. Vagy valami ilyesmi. :)

hopp ti 2012.08.23. 09:37:27

@nutzo: Csak azt felejted el , hogy alkotmányos alapjogról van szó , aminek az ilyen-olyan mondva csinált indokokkal történő korlátozása egyenes út az általános választójog megszűnéséhez. Gondolom neked az is tetszene , ha csak a szőke , kékszemű vérmagyaroknak lenne szavazati joga ? Gondolkodj már kicsit , mielőtt ostobaságokat írsz!

hardw 2012.08.23. 09:38:49

@_zulu_: szerintem félreértettél. én is a gyáva meghunyászkodó fos nép tagja vagyok.

igazából a magyarok 56 utáni teljesítményével kiérdemeljük hogy arcon köpjük magunkat. először hagytuk az elnyomást 89-ig, azóta pedig 2 filléres előnyökért lemondunk mindenről, és hagyjuk hogy szétlopják a közöst.

az biztos, hogy a történelemkönyveinkben ez az időszak az, amire a legkevésbé büszkék lehetünk. már ha olyan, mint magyarország, még létezik egy ideig.

mindenki csak a száját tépi meg komolyan veszi viktorkát, aki egy félművelt erőszakos félbrazil gyökér, aki nyugaton maximum egy ügyvédi irodában fénymásolósegéd lett volna, itthon meg tömegek éltetik, maguk sem tudják miért.

semmi csoda nincs, megérdemeljük. gyurcsány után van lejjebb, és belementünk ebbe is azért, hogy ne kelljen lemondani arról, hogy a hitelből vett suzukiért elmehessünk hitelre lapostévét venni, és nézhessük rajta a való világot és a barátok köztet.

orbánt csak a nemzeti összefogás kergeti el. nemzeti összefogásra pedig van 2 jó példa (1848, 1956), de vannak ellenpéldák is (trianon).

szóval fenntartom. gyáva fosadék nép gyáva fosadék emberekkel.

hhh. 2012.08.23. 09:42:34

sírját,lányok, sírjatok...; )

OkoskaTo:rp 2012.08.23. 09:45:50

Miféle következő választás? Legalább egy politikával foglalkozó blog tudhatná, hogy 2014-ben már semmiféle választás lesz. A Zemberek arra adtak felhatalmazást, hogy Szeretett Vezetőnk üljön az ország élén élete végéig.

hhh. 2012.08.23. 09:46:58

@hardw: hülyeségeket írsz. te gyáva fos. beszélj E/1 ben.

hardw 2012.08.23. 09:48:12

@hhh.: magadra vetted? akkor talán mégsem akkora hülyeség...

Lencsés István 2012.08.23. 09:48:16

Én például örülök neki , és kértem is. :)

Cyric25 2012.08.23. 09:49:10

Remélem a regisztráció kizárólag hétköznap 10:00-12:00 valamint 13:00-15:30 között lesz lehetséges ...

"Kérés az előregisztrációt esetleg lelkesen pártoló kommenterekhez:"

Ezt komolyan gondoltad hogy lesz ilyen? Ooo várjunk már volt is ... bázzz ...

barli 2012.08.23. 09:50:51

Nem értem, hogy mire jó ez az elöregisztráció, mint ahogy azt sem, hogy miért jó ez a fidesznek. A jelenlegi tendencia inkább az, hogy aki a fideszre szavazott, az most egyáltalán nem akar szavazni. Ha ezek átmennek valamelyik másik térfélre, akkor a fidesznek reszeltek. Ezt viszont nem akadályozza meg a regisztráció.

Gandalf(helyett) 2012.08.23. 09:51:03

És természetesen egyéni képviselői indítványként nyújtják be, annak minden előnyével.

Mellesleg remélem minimum hosszított ügyfélfogadási idő lesz, bár ennek ellentmond, hogy meghatalmazással megbízottnak is engedélyezik.
Rohadékok.

Én akkor is regisztrálok, ha akkor még nem látom kire lehetne szavazni.
Nagyon érdekes lesz egy-két kilógó lóláb, vagy előkerülő csonváz.

Cyric25 2012.08.23. 09:51:44

@Totof: Észrevetted hogy a különbözö adókról sem volt konzultáció?

Nyilvánvalóan Zorbán vezér ezeket nem tartja az állampolgárok életét is érintö dolgoknak. :D

2012.08.23. 09:52:00

Jó, ez egy nagy faszság. Az alkotmánybíróság remélem elkaszálja. Ha nem, akkor ezzel csak az lesz hogy kevesen mennek szavazni, és a Jobbik 5 %-a szinte garantált.

Ugyanakkor konzervatív szempontból nem tarthatjuk tabukérdésnek a cenzust, az értelmi cenzust (hiszen életkori cenzus most is van, a 18 év alattiakat kizárjuk a szavazásból).
Pl. én teljesen jónak tartanám a 8 általánost mint választójogi feltételt. Aki 18 évesen nem tudott 8 általánost összehozni, az ne szavazzon. Nem az életkor, hanem a belátás, az önállóan dönteni tudás, a minimális tájékozottság, írás-olvasás tudás stb. számít.

A baj az, hogy Orbánék ezzel az előregisztrációs baromsággal lejáratják az értelmi cenzus gondolatát, amire viszont bizonyos keretek között(!) szükség lenne.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.08.23. 09:55:15

@Lencsés István: Ok, de te hülye vagy. Igaz, nem anoním hügye és ez is valami.

EMP 2012.08.23. 09:57:13

@danesdzsu2: szerintem kene egy alapozo regisztracio is az eloregisztracio ele. Csak hogy fel tudjak merni mennyien lesznek majd akik eloregisztralni akarnak. Meg ugy egyebkent is, az egyszeruseg kedveert...

morbiczer 2012.08.23. 10:01:19

Nem semmi, hogy megbizott utjan is lehetne regisztralni.

Majd a helyi Fidesz-aktivistak a Kubatov-lista meg a konzultacios adatbazisok alapjan szepen vegigjarjak az ismert Fidesz-szavzaokat, es beregisztraljak oket.

blindeye 2012.08.23. 10:02:05

@nutzo: "Vegre tenyleg az menne el szavazni, aki akar, es nem mindenfele irni/olvasni nem tudo droid."

Csak egy röpke kérdés: Szerinted 2010-ben a 2/3 kikből jött össze?

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:02:26

"Kérés az előregisztrációt esetleg lelkesen pártoló kommenterekhez: gondolják végig, ha kétharmaddal Horn húzza elő ezt a tervet anno, akkor is tetszett volna?"

akár gyurcsány is előhúzhatta volna, akkor is jó ötletnek tartottam volna. de így, hogy orbán húzta elő, szenzációs ötletnek tartom. mégjobb lenne ha a baloldaliak és a liberálisok egyáltalán nem szavazhatnának.

EMP 2012.08.23. 10:04:28

@Disintegrator Rising: Vagy ha mondjuk senki nem szavazna egyaltalan. A legjobb az lenne ha a fidesz lenne az allampart, Orban meg az orokos fokiraly. Ugyis jobban tudja mint a plebs hogy mire van szuksege az orszagnak, minek a koltsegvetest terhelni mendenfele nepszavazassal.

Monarch (törölt) 2012.08.23. 10:04:57

Az az igazság, hogy a választások de igen, biankó csekket jelentettek. A második forduló előtt az MSZP kampánya teljes egészében arról szólt, hogy akadályozzuk meg a kétharmadot.

Arról pedig biztosan nem szóltak a választások, hogy Gyurcsány takarodj, hiszen Gyurcsány akkor már rég nem volt miniszterelnök.

A választók nagyon pontosan tudták, hogy a Fidesz új választási törvényt fog hozni (mivel erről ők maguk beszéltek).

Az egy más kérdés, hogy van-e értelme, vagy jó dolog-e ez a fajta regisztráció.

Gandalf(helyett) 2012.08.23. 10:05:23

@morbiczer: Úgyis mennek ezekhez a kopogtató cédulákért, akkor már két legyet egy csapásra.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.08.23. 10:05:41

@morbiczer: na igen. erre nem is gondoltam, öregszem, na. Építsen minden párt listát, szép új világ.

2012.08.23. 10:07:40

@hardw: Ha nem mehetne el több százezer magyar fiatal külföldre dolgozni, hanem itthon szívna, lehet más lenne a helyzt. Ez egy biztonsági szelep a mindenkori hatalom részére.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:09:24

@EMP: igen, ez sem lenne rossz. én már 2010ben is egy erős fideszdiktatúrát vártam, eddig nem nagyon törik magukat. sokkal brutálisabb törvénykezést szeretnék mint ami most van, és egy normális, jól működő diktatúrát.

barli 2012.08.23. 10:10:21

@Monarch: ha jól emlékszem a patás direkt megmondta, hogy "kis győzelem kis változás, nagy győzelem nagy változás".
Azt, hogy ez a változás mit is jelent, na azt nem mondta med. Mi ez, ha nem biankó csekk?

hardw 2012.08.23. 10:11:35

@_zulu_: abszolút, és pont ezért sokan inkább elmennek mint konfrontálódjanak a hatalommal.

ittmarad a nyugdíjas, a seggnyaló és a semmihez sem értő réteg, és a szemétdomb királyát megválaszthatják.

aztán idővel, amikor már nincs mit lopni és a nyomor nő, egyszer csak valamelyik közeli bizalmasa többet akar, és leöli viktort, mint egy disznót.

én csak azt nem értem, fele ekkora pofával nyugodtan élhetne élete végéig, de bazmeg a vére nem bírja megállni, hogy ne ő legyen a nagy király. csakhát, kié...:D

2012.08.23. 10:11:39

@Disintegrator Rising: Normális, jól működő diktatúra? Mármint a pártvezetésnek nomális, és nekik jól működik.

baba2008 2012.08.23. 10:11:43

Azt kapjátok, amit megérdemeltek. Két kisfröccs között tetszettek volna egy kicsit gondolkodni is az elmúlt húsz évben!

7papsajt 2012.08.23. 10:12:08

@hardw: "gyáva népnek nincs hazája" ...

2012.08.23. 10:13:25

@baba2008: Rühellem az ilyen észosztókat. Te hol voltál az elmúlt húsz évben? Melengetted a kebleden a bölcsek kövét?

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:14:02

@Nyekenyóka.: ott kellett volna kezdeni hogy minden mszp-s tüntetést és megmozdulást azonosító nélkül könnygázzal, kardlapozással, gumilövedékkel 2 méterről, stbstb szétverni. ez lett volna az alap. hiányolom a fidesztől ezt a normális hozzáállást :)

2012.08.23. 10:14:24

@Disintegrator Rising: De mint tudjuk, te beteg vagy.

nutzo 2012.08.23. 10:15:09

@blindeye: Nyilvanvaloan jelentos mennyisegu droidbol. Ezert nem ertem, hogy hol ott a gond, ha olyan emberek kezebe akarod helyezni a dontest (ki kormanyozzon), akit erdekel is a dolog.

Monarch (törölt) 2012.08.23. 10:15:24

@Disintegrator Rising: Az a baj, hogy amit a Fidesz eddig csinált, az csak eléggé mérsékelten normális, és csak mérsékelten működik jól.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2012.08.23. 10:15:41

@hhh.: mert talán OV-nak kéne mondanod, hogy ne fogalmazza meg az ország lakosainak véleményét, hanem E/1-ben beszléjen, mert az üres, követklezetlen és tartalmatlan fecsegés se stílusban, se mondanivalóban nem igazán egyezik pl. az én véleményemmel.

neki pl. szóltál már erről?

EMP 2012.08.23. 10:16:05

@Disintegrator Rising: Jaja, pontosan, kemenyebb diktatura kell. Hogy azok a rohadek ellenzekieknek van kepuk kritizalni a rendszert.. Kuldjuk bortonbe mindet mert maskepp latjak a dolgokat.
Aztan azokat is akik szuletesuktol masok es nem tehetnek rola. Aztan johetnek a biciklistak, mert csalinkaznak ott az ut szelen es zavarnak a vezetesben. Aztan ha megteltek a bortonok, kezduk el fobe loni oket, mindet egymas utan. Aztan epitsunk piramisokat Ofenyessegenek I. Orban Istencsaszarnak. Szigoruan csak rabszolgamunkabol, mert az ingyen van es koltsegvetes ugye.
Ez kell a nepnek, mert ezt szeretne mindenki belul, en tudom, erzem a vizeletemben, es hat ugye kik ezek hogy megkerdojelezzek az en hitemet.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.08.23. 10:16:24

Az összes most regisztrációt akaró Fideszes köcsög olvassa el a poszt utolsó mondatát, idézem: "Kérés az előregisztrációt esetleg lelkesen pártoló kommenterekhez: gondolják végig, ha kétharmaddal Horn húzza elő ezt a tervet anno, akkor is tetszett volna?"
Lehet kezdeni elgondolkodni. Több kérés nincs.
Csak egyet tennék hozzá.
Ez a különbség a balodali 2/3 és a jobboldali 2/3 között. A most kormányzó jobboldal egy hataloméhes, de hatalom esetleges elvesztésébe belenyugodni és a vereséget feldolgozni nem képes csürhe.
Lehet kezdeni sz anyázásomat.

VT Man 2012.08.23. 10:16:26

@_zulu_:
"Bármiféle előregisztáció a szavazati jogunk durva csorbítását jelentené. A fidesznek a kurva anyját. "

A te szavazati jogodat csorbítja?
Hogyan?

Elmész, regisztrálsz, szavazol. Kész.

Bonyolult?

nutzo 2012.08.23. 10:16:36

@hopp ti: Qrvara nem alkotmanyos alapjogrol van szo, hanem alkotmanyos kotelezettsegrol, de gondolom Te is kepben vagy ezzel es ERTED is a ketto kozti kulonbseget.

Brix 2012.08.23. 10:17:30

Ezek a kretén Orbánék, bele sem gondolnak mit akarnak megcsinálni. Ha csak a választók egy leszűkített köre fogja megadni a meghatalmazást, a majdan regnáló kormánynak, az óriási legitimációs problémákat fog felvetni, nemcsak velük, hanem az egész politikai rendszerrel kapcsolatban. Az nonszensz , hogy egy időhatárig nekem el kell döntenem, hogy akarok-e választani, vagy sem? És ha nem regisztráltam, mondjuk februárban, akkor már májusban nem is mehetek?
Orbánék arra mennek, hogy kierőszakoljanak még 4 évet, de egyre kisebb a népszerűségük, ezt látják és erre akartak reflektálni az új rendszerrel:
-előzetes regisztráció: kiszámíthatóvá, tervezhetővé teszi a választást, a kubatov listával kiegészítve
-a győztest kb 30%-al túlkompenzáló rendszer is elvileg a fideszt segítené
-átrajzolt választási kerületek a fidesznek kedveznek
-második forduló eltörlésével a kisebb pártok nem tudnak utólag szövetkezni ellenük
Sajnos, ha megnyerné az ellenzék a választást, Orbán lehet hogy egy tollvonással érvényteleníthetné, hiszen minden állami szervben a fidesz emberei ülnek, az Alkotmánybíróságtól az OVB-ig
Kell ide 6 év, hogy egy új fiatal generáció felnőjön, elkergesse ezt a mocskos, tolvaj fidesz bandát, az oligarcháktól kezdve, lefelé a több ezer fidesz által vezető pozícióba ültetett emberig. Nem lesz elég leváltani őket, de az általuk felállított, feudális összefonódási rendszert is el kell tüntetni

2012.08.23. 10:18:17

@nutzo: Na most akkor mi van, ha engem érdekel a döntés, de szeretném megvárni a kampány végét, és csak az utolsó pillanatban szeretném eldönteni, hogy egyáltalán érdemes-e voksolnom, vagy inkább mgyek a kertbe aznap? Milyen alapon csorbítja ezt az alkotmányos jogomat egy ilyen hataloméhes impotens köcsög banda, mint a fidesz?

nutzo 2012.08.23. 10:18:52

@kisa:
Sima szavasnal is tudsz "potszavazni", ha akadalyoztatva vagy, itt sem lenne maskepp.

VT Man 2012.08.23. 10:18:58

@morbiczer:
"Majd a helyi Fidesz-aktivistak a Kubatov-lista meg a konzultacios adatbazisok alapjan szepen vegigjarjak az ismert Fidesz-szavzaokat, es beregisztraljak oket."

Ezt az helyi MSZP-aktivisták is megtehetik. Ne tegyél úgy, mintha az MSZP-nek nem lenne listája...

2012.08.23. 10:19:44

@VT Man: Na akkor azt meséld, el, hogy mi szükség a regisztrációra? Már azon túl, hogy kedvez a fidesznk, mert azt tudjuk. Valami észerű és demokratikus érvet hozz már fel mellette.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2012.08.23. 10:19:49

@Monarch: ...és mérsékelten finoman fogalmaztál. :D

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 10:20:29

Szerintem is csapatostul fognak Bivalybasznádról bejárni a zemberek 50 km-t a városba feliratkozni, viszont szavazni már Bivalybasznádon is lehet.

Tényleg jó a regisztráció.

Vagy majd 1000 emberhez urnát visznek, nem?

2012.08.23. 10:20:32

@nutzo: Mióta kötelező a szavazás?

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:20:55

@_zulu_: akkor regisztrálsz pár hónappal előtte aszt szavazáskor tudsz szavazni ahogy akarsz. idióta :D

nutzo 2012.08.23. 10:21:18

@_zulu_: NEM alkotmanyos JOGOD van, hanem kotelezettseged. Azzal, hogy a kertbe mesz, ALKOTMANYOS KOTELEZETTSEGET SERTESZ.
Az egy mas dolog, hogy jelenleg ezt nem "bunteti" semmi. Szoval olyan opcio NINCS, hogy a kertbe mesz
szavazas helyett az alkotmany alapjan. Elmesz es szavazol. Elmesz es HELYTELEN SZAVAZATOT adsz le (csupa X), ha nem ertesz egyet a rendszerrel.
Es pont.

VT Man 2012.08.23. 10:21:59

@_zulu_:
"Na most akkor mi van, ha engem érdekel a döntés, de szeretném megvárni a kampány végét, és csak az utolsó pillanatban szeretném eldönteni, hogy egyáltalán érdemes-e voksolnom, vagy inkább mgyek a kertbe aznap?"

Akkor te inkább ne szavaz. Ha neked nem elég 4 év mínusz 2 hónap arra, hogy kitaláld, hogy melyik párt a legkevésbé rossz, akkor te nem vagy demokrata.

Nem azon az utolsó 51 napon fog múlni.

Mégis, mi történhet? Az MSZP hirtelen abbahagyja a lopást az utolsó 51 napban? Vagy meggyónja az autópályapénzek lenyúlását és az alagutak építését a legelő alá? Vagy a Fidesz?

2012.08.23. 10:22:12

@Disintegrator Rising: Én veled nem vitakozom, mert ápolt vagy.

thomaszka 2012.08.23. 10:22:38

Nevemen nem adom ehhez.Akinek tetszik a Csuti által kitalált rendszer, az nevezze seggfej feliratkozásnak.

2012.08.23. 10:22:44

@nutzo: Hát te hülye vagy pajti.

baba2008 2012.08.23. 10:23:55

@_zulu_: Az elmúlt húsz évben két alkalommal szavaztam érvényesen. Ez betudható volt az első választó fiatal naivságának, de aztán felmértem a lehetőségeket és onnantól kezdve már csak a véleményemnek adtam hangot a szavazófülke magányában . A szavazáson azóta is tisztességgel megjelenek és ezután is megteszem. Én ennyit tudtam tenni közös jövőnkért az elmúlt húsz évben, hogy nem legitimáltam egyik dilettánst se. Ha lesz értelmes alternatíva majd az én szavazatom is az lesz. Addig pedig csak azt tudom tanácsolni: szavazz te is fasszal!!!

2012.08.23. 10:24:17

@VT Man: Én nem vagyok demokrata, aki elvből tiltakozom az ellen, hogy a szavazati jogomat csorbítsák? No comment....

VT Man 2012.08.23. 10:24:18

@_zulu_:
"Na akkor azt meséld, el, hogy mi szükség a regisztrációra? Már azon túl, hogy kedvez a fidesznk, mert azt tudjuk. Valami észerű és demokratikus érvet hozz már fel mellette. "

Egy érv szól csak mellette, hogy ne lehessen az utoló napon "olcsón" megvenni szavazókat.

Illetve az, hogy akik annyira leszarják a politikát, hogy még regisztrálni se mennek el, azok tényleg inkább ne szavazzanak.

Egy demokrata nem 4 évente 1 napon demokrata, hanem folyamatosan tájékozódik, hogy helyesen döntsön. (Ami magyarországon a "legkevésbé rossz" választását jelenti sajnos.)

Misi56 2012.08.23. 10:25:16

@nutzo: Baromságot irsz!!!Eddig is az ment el aki akart. Akit nem érdekelt az nem.Ja a vásárolt szavazatok? Most a regisztrációt kell majd megvásárolni, így az drágább lessz.Ez egyértelműen az állampolgári jog csorbítása. Ez a baj a Fidesszel: Nem tekint bennünket nagykorú állampolgárnak!!! Ez nagyon szomorú.Mondjuk feliratkozom, de közben valamelyik "okos" politikus olyat talál mondani( ami elég sűrűn előfordúl), hogy kiábrándulok, akkor megbüntenek? Nonszensz!

2012.08.23. 10:25:24

@baba2008: Gyermeteg viselkedés. Ha nem akarsz szavazni, ne menj el, de pöcsöket rajzolni...

VT Man 2012.08.23. 10:27:10

@_zulu_:
"Én nem vagyok demokrata, aki elvből tiltakozom az ellen, hogy a szavazati jogomat csorbítsák? No comment.... "

Senki nem csorbítja a jogaidat, fogd már fel!

Eddig a legtöbb helyen 2 forduló volt. Akkor is kétszer kellett elmenni.

Most egy forduló lesz, plusz egy regisztráció. Most is kétszer fogsz elmenni.

Bár valóban, lehetne máshogy is a rendszer. Én pl. szívesen látnám azt, hogy aki több SZJA-t fizet be 4 év alatt, annak többet érjen a szavazata. Hiszen mégiscsak az ő pénzét osztogatja szét az állam. (Rendben, van még az ÁFA, de nyilván az költ többet ÁFA-s termékekre, akinek több a jövedelme, tehát ez arányos.)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.08.23. 10:28:50

Disintegror, VT man, gyorsan mennyetek a Varánuszra, ott is báncsák a vittórét és nincs ellenpólus. Így nem végzitek jól a munkát, nem lesz puszi a székházban, lehet, hogy még Kossuth díjat sem kaptok.

2012.08.23. 10:29:04

@VT Man: "Eddig a legtöbb helyen 2 forduló volt. Akkor is kétszer kellett elmenni."

Nem kellet. Lehetett. Látod, éppen ezzel csorbítják a szavazati jogomat, hogy most csak akkor szavazhatok egyszer, ha kétszer megyek el.

Misi56 2012.08.23. 10:29:09

@nutzo: Ja és az írni olvasni nemtudó nagykorú magyar állampolgár is szavazni jogosult.Ezután már csak az következik,hogy majd te mondod meg( névszerint), hogy ki mehet el szavazni. Ez ám a demokrácia ( Fidesz módra)!

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:30:26

@_zulu_: figy, ha az előzetes regisztráció miatt nem mész el szavazni, már volt értelme bevezetni :)

Scagnetti 2012.08.23. 10:30:35

@_zulu_: El kell menni szavazni akkor is, ha nincs kire. Az áthúzott szavazólap is szavazat. Ha már olyan lehetőség nincs a papíron, hogy "Egyik sem".

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:31:10

@ormány triktor: nemszeretek oda járni, ott nagyon idióták az mszp-sek.

2012.08.23. 10:31:16

@Scagnetti: Ez hülyeség. Semmi hatása semmire, ergo felesleges.

hardw 2012.08.23. 10:31:53

döbbenet amúgy hogy a fidesz bérencei még erre az egyébként értelmetlen baromságra is hogy próbálnak ész érveket találni.

nincs baj a választási rendszer megváltoztatásával, az előzetes regisztrációval, az alaptörvény átírásával és minden egyéb 2/3-os törvény módosításával, ha az kormánypárti és ellenzéki konszenzus alapján születik (tökmindegy ki a kormánypárt és ki az ellenzék), és nem pedig a kormánypárt írja a törvényeket akárhogy, és az ellenzék pedig impotens baromként asszisztál hozzá.

ezt kellene felfogni drága kedves komcsizó fideszesek. a komcsizás eleve hülyeség, a fidesz is tele van régi "komcsikkal", és az ellenzékben is vannak nem komcsik. ezek csak szavak.

a lényeg az lenne, hogy a parlament az ország, és ne a saját érdekeit nézze. vagyis reálisabban, sokkal inkább az ország, és sokkal kevésbé a saját érdekeiket. de nem ez történik 1989 óta, hanem mindenki tömi a zsebét és nyomatja a színjátékot amit az emberek beszopnak.

Gandalf(helyett) 2012.08.23. 10:31:58

@nutzo: Választójogról még nem hallottál?
Még az alaptörvényben is benne van, jelenleg.
Vagy te már tudsz valamit és módosítják azt is?

Misi56 2012.08.23. 10:32:08

@VT Man: Ja és akkor a gazdagok mondják meg,hogy mi legyen? Vagy a becsületes gyári munkás aki hivatalosan dolgozik, mivel ők adóznak a legtöbbet. Egyik sem jó!

nutzo 2012.08.23. 10:32:16

@_zulu_: Mire gondolsz konkretan? Ervek?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 10:32:43

@Disintegrator Rising:

Aki nem akar menni szavazni, az akkor se megy el, ha nincs regisztráció, ezért is faszság ez.
Meg csak ezért utazzanak be faluról városba az emberek, hogy feliratkozzanak, holott szavazni a faluban is lehet? Ezt remélem te se gondolod komolyan.
"mozgóurna..." aha persze, több 100 embernek -.-

blindeye 2012.08.23. 10:32:53

@VT Man: "Én pl. szívesen látnám azt, hogy aki több SZJA-t fizet be 4 év alatt, annak többet érjen a szavazata."

A választás (volt) az utolsó, ahol mindenki ugyanannyit ért...

Welcome to the brave new world!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.08.23. 10:33:14

Tévedés, hogy ettől a választók egy fikarcnyit is tudatosabbak lesznek. Ez nem intelligencia, vagy tájékozottsági cenzus, hanem elszántsági.
A probléma, hogy tipikusan nem az intelligens emberek a legelszántabbak, hanem a jól manipulálhatóak.

2012.08.23. 10:33:26

@hardw: Mára már teljesn hiteltelenné vált a komcsizás a fideszesek szájából, hiszen a húzásaikra még Kádár is elismerően csettintene.

Martian (törölt) 2012.08.23. 10:33:41

"A nép pontosan arra adott felhatalmazást, hogy gyurcsánytakaroggy, ezt azért nem lehet biankó csekként értelmezni."

Húúú basszus, milyen sokkoló felismerés... jó 20 éve biankócsekkes rendszerben élünk, ez a választási rendszer a legnagyobb kicseszés a választókkal.
Választáskor aláírsz egy üres papírt, utána fölévésik a halálos ítéletedet.

Scagnetti 2012.08.23. 10:33:45

@VT Man: És meg is fogják tenni. Ezért is nevetséges a siránkozásuk. El akarják terelni a figyelmet arról, hogy a Fidesz szar kormányzása ellenére sem sikerült még csak utolérniük sem őket, így valószínű, hogy legközelebb is verve lesznek. Így legalább lesz mire fogni, és ismét el lehet halasztani az amortizálódott arcok lecserélését.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.08.23. 10:34:33

Azt nem tudom, hogy az előregisztrációnál ugye nem kell leadnom, hogy kire fogok szavazni?

2012.08.23. 10:34:50

@nutzo: Vezesd már le nekem, hogy honnan veszed ezt a szavazati kötelezettség baromságot. Erre gondolok konkrétan.

Scagnetti 2012.08.23. 10:34:54

@_zulu_: De van. Az a minimum, hogy aki véleményt mond a politikusokról, az emelje fel a seggét, és menjen el szavazni. Akkor is, ha nincs kire, mint most.

hardw 2012.08.23. 10:35:34

az is kurva érdekes, hogy miközben az elmúlt 20 évben egyre jobban romlik le az ország, egyre többször és egyre nyíltabban átveri az embereket a hatalom, egyre többet engednek meg maguknak a politikusok, nem változik semmi.

a társadalom megosztott, vannak a "komcsik" és a "fideszesek", illetve a "cigányok", és miközben a hatalom szétlop mindent, az emberek egymást fikázva nézik hogyan történik mindez.

értem én, hogy "oszd meg és uralkodj", de trianonnál ez oda vezetett, hogy az ország egy jó nagy részét elveszítettük. most pedig tönkretesszük.

nem mondom hogy ébresztő, mert egy átlagembertől nem várható el, hogy az orránál tovább lásson, aki viszont tovább lát, egy idő után inkább átáll arra az oldalra, ami lop, és magának harácsolja össze a jót.

de ettől még öregkorában mindenki a tükörbe néz, és számadást csinál, és csak abban különbözünk, hogy kinek mennyi ideológiát kell gyártania ahhoz, hogy valahogy elfogadja önmagát.

redriot77 2012.08.23. 10:36:18

@holex: na igen. Ez az amiből a leginkább elegem van. Mikor az személyének és a kormányának szóló kritikákat Magyarország elleni támadásnak állít be. Ez egy kivételesen gerinctelen és gyáva húzás.

2012.08.23. 10:37:39

@Scagnetti: Értem én, hogy neked ez véleméynnyilvánítás, de igazából lószar. Ha rühelled mindet, menj ki gy transzaprenssel tüntetni ellenük, az véleménynyilvánítás. De a fülke magányában névtelenül koszolni a papírt, amit a számlálóbiztos majd röhögve a szélső kupacba dob, hááát...

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:37:43

@Nyekenyóka.: aki szavazni akar azt nem fogja gátolni az előregisztráció. aki nem akar, annak meg tökmindegy. aki meg hisztizik és nem megy el emiatt, az gyökér, és örülök, hogy nem fog szavazni, mert valszeg a politikához is gyökér.

Lescol 2012.08.23. 10:37:58

Kedves Posztoló

a véleményed a lusta ember kényelmes szájtépése.
ha ahhoz is lusta vagy, hogy egy egy alkalmas regisztrációban részt vegyél, akkor inkább véleményt se alkoss.
Nem hiszem, hogy ekkora probléma lenne, vannak helyek ahol ez működik.

mindezt úgy mondom, hogy egyáltalán nem értékelem a jelenlegi kormánypártot.

Fekete Dália 2012.08.23. 10:39:41

Miért kellene nekem sorba állnom egy regisztrációért?
Jogom van szavazni.
Ez az előzetes regisztráció is csak egy elmebetegnek juthatott eszébe.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 10:40:34

Így is kurva kevesen mennek el szavazni, most még kevesebben fognak emiatt, ráadásul a fidesz pont azokat akarja távol tartani, akik lusták, és akiktől köszönheti a 2/3-d, a szavazóinak harmada mind az ilyen lusta emberekből áll, aki csak 1X mennek el szavazni, hogy protestet adjanak le az mszp ellen (bevallom, ez nem baj, mert ezek még mindig jobbak, mint a szocik voltak...) De attól még ezek is gagyik nagyon.
Majd 2-3 millió ember eldönti, hogy kik kormányozzanak.
Nooormális ez a Viktor? (költői kérdés, mert nem az)

2012.08.23. 10:41:18

@Lescol: Javaslom, hogy csak az vehessen részt a szavazáson, aki a regisztráció előtt egy hetet ingyé' dolgozik a fideszközeli jóföldművesemberek földjein. Ez szűrné csak igazán a lustákat.

Scagnetti 2012.08.23. 10:41:26

@_zulu_: A tüntetéssel sem megyek többre. Erről még Feri mondta ki a lényeget. "Majd megunják, hazamennek." Kb. ennyire érdekli őket a tüntetés.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 10:41:45

@Disintegrator Rising:

Az emberek 3/4-e ellene van ennek, pedig olyan 65% szokott lenni a részvételi arány, tehát nagyon sokan ellene vannak ennek, olyanok akik mindig is szavaznak.

Misi56 2012.08.23. 10:41:54

@SontPent: Nem 18 év. NAGYKORÚSÁG!!!Sok minden másnak ez a határa. Akinek nincs 8 álltalánosa az sem IIo. állampolgár.

2012.08.23. 10:42:33

@Pfullendorfi Ida,Hohenberg Gertrud=Rudolf: Vagy egy nagyon is számító politikusnak, akit a látszttal ellentétben cseppet sem érdekelnek a demokratikus játékszabályok, csak az, hogy megmaradhasson a zsírosbödönben.

nandras01 2012.08.23. 10:42:45

@nutzo:
"Vegre tenyleg az menne el szavazni, aki akar, es nem mindenfele irni/olvasni nem tudo droid."

és a nagy tutimegmondomafrankót közben esetleg azt is elárulnád, hogy az alkotmányban -fideszdroidoknak alaptörvényben- hol van az leírva, hogy a választójog csak egyesekre vonatkozik?

EMP 2012.08.23. 10:44:09

@redriot77: Jah, tisztara mint az oviban. A szomszed Sanyika elore beszol, hogy a maszoka frissen van festve, Viktorka, ne massz fel ra. Viktorka felmaszik es osszefestekezi magat, aztan bombol hogy az egesz lepcsohaz osszefogott ellene, mert mar eppen a maszoka tetejen volt, es majdnem megdontotte a jatszoter-csucsot, amikor jottek a gonosz nemzetkozi erdekcsoportok, es egy puccskiserlet keretei kozott gyorsan osszefestekeztek alatta a maszokat. Mikozben O eppen mar majdnem a csucson volt. Es ezer' az a szemet balliberalis Sanyika a felelos, es ez tamadas nemcsak Viktorka, de az egesz Jatszoter jolete ellen.
Szanalmas.

Misi56 2012.08.23. 10:44:17

@Nyekenyóka.: Azok sem voltak jók-De ezek mitől jobbak. Sokmindenben rosszabbak. Soroljam....?

2012.08.23. 10:44:23

@Scagnetti: Na ja, de akkor legalább felvállatad a véleményedet.

Kalmár 2012.08.23. 10:44:38

@timargabor:" Építsen minden párt listát, szép új világ."

Ez már óvoda...
Új világ?
Semmi újdonság nincs ebben. Minden pártnak megvan a maga listája. Természetesen.Nem nagy dolog.
Az új rendszerben is bárki, titkosan szavazhat bárkire. Egy különbség van:
Nem lehet 1-2 ezer forinttal összetrombitálni egy délutánra a cigányokat és sokkal nehezebb lesz 19 ezer forintos csekkeket dobni a nyugdíjasok közé az utolsó pillanatban. Ez a rendszer, sokkal tudatosabb választókat jelent.
Innentől gyenge hiszti amit műveltek.
Ja és mégvalami.
Vége a választók kizárásával folytatott mutyinak.
Az egyforduló miatt, kénytelen lesz mindenki felfedni a lapjait. Így a választók, ismét csak tudatosabban tudnak majd dönteni.
A körzetek is kiegyenlítettebbek lettek.

Végre rendbeszedték ezt is.

hardw 2012.08.23. 10:46:31

@Kalmár: végre, csak egyedül. kurvára legitim.

Misi56 2012.08.23. 10:47:21

@Lescol: A demokrácia az, ha én dönthetem el,hogy mire vagyok lusta!

Scagnetti 2012.08.23. 10:47:33

@_zulu_: A szavazófülkében is felvállalom. És mindig, mikor szóba kerül a politika felvállalom, hogy ezek közül egyikre sem lehet szavazni.

Zavarjuk el a kormányt? Jó! Menjenek a fenébe! De kit tegyünk a helyükre? A már bizonyítottan alkalmatlan szoclibeket vagy a retardált szélsőjobbot?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 10:48:25

@Kalmár:

Hát tintahal, téged sem az eszedért szeretnek. :)

Biztos nem lesz a feliratkozás előtt is osztogatás. :D

És aki azt hiszi, hogy a fidesz nem csiná/t ilyeneket, az naív.

nandras01 2012.08.23. 10:48:43

@Lencsés István:
"Én például örülök neki , és kértem is. :)"

ez nem meglepő.
régóta tudott, hogy a te agyi kapacitásod erős versenyben van egy egy marék lepkéével...

2012.08.23. 10:49:12

@Kalmár: "Nem lehet 1-2 ezer forinttal összetrombitálni egy délutánra a cigányokat és sokkal nehezebb lesz 19 ezer forintos csekkeket dobni a nyugdíjasok közé az utolsó pillanatban."

Hát ja. Majd a regisztrációkor megkapják a pár cipő ballábas felét azzal, hogy a szavazáskor kapják a jobblábast.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 10:49:33

@Scagnetti:

Ez a nagy baj sajnos. Én lehet el sem megyek így szavazni, úgyis a fidesz nyer megint. Teljesen felesleg véleményem szerint így szavazni.

Johnfive 2012.08.23. 10:51:07

@nutzo: Eddig is az ment el szavazni, aki akart. Ezentúl már nem biztos, hogy el fog tudni menni, hiába akar...

2012.08.23. 10:52:23

@Scagnetti: Ma már a fidesz is bizonyítotan alkalmatlan. És az is kiderült, hogy veszélyes, mert erős antidemokratikus törekvései vannak. Úgyhogy én bárkit szívesebben látok a helyükön, mondjuk egy szolid (nem kétharmados) többséggel. Mert illúziónk ne legyen, értelmes, valódi hazafi, tenni akaró és TUDÓ politikusgárdánk nem mostanában lesz.
Na de ez nem ok arra, hogy fideszdiktatúrában éljünk.

Scagnetti 2012.08.23. 10:52:49

@Nyekenyóka.: Nem biztos, hogy nyer a Fidesz. Ők tűnnek a legesélyesebbnek, de biztosra nem lehet mondani.

De nem ez a baj, hanem az, hogy ha ebből a mezőnyből bármelyik másik nyer, azzal sem leszünk előrébb.

2012.08.23. 10:52:50

@Misi56: "Nem 18 év. NAGYKORÚSÁG!!!"

Miért, a 18 év és a nagykorúság között mi a különbség? Ugyanazt jelenti, nem?

Aki nem végzett el 8 általánost az sem másodrendű állampolgár, csak épp nem valószínű, hogy tájékozott a ország ügyeit illetően, mérlegelni tud, képes értelmesen végiggondolni a dolgokat és felelősen tud dönteni "zország sorsáról".

És a jogosítványhoz is kell 8 általános.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 10:53:26

@Nyekenyóka.: helyes, ez a jó hozzáállás. szerintem se menj. pont az ilyenek miatt támogatom az előregisztrációt mint amilyen Te is vagy :)

blindeye 2012.08.23. 10:53:43

A feliratkozási adatbázisba bekerülhet-e mondjuk olyan, aki nem regisztrált? Átemelhető-e bele a Kubatov lista egy az egyben, hogy a saját híveket mégse fárasszuk a procedúrával?

2012.08.23. 10:54:04

@nandras01: Dehogy van versenyben, régen nyertek már a lepkék...

redriot77 2012.08.23. 10:54:48

@_zulu_: "egy ilyen hataloméhes impotens köcsög banda, mint a fidesz?"

Hataloméhes volt pl. Bajnai Gordon, aki pusztán az elvtársai támogatásával, a magyar nemzet akarata ellenére kapaszkodott fel Magyarország miniszterelnöki székébe. Orbán Viktort és kormányát olyan mindent elsöprő többség választotta meg, amit sem addig sem pedig azóta nem láttak még Európában. Hogy lehet hataloméhes az, ki népe és Isten akaratából kormányoz? :)

Impotens banda a Fidesz? Impotens volt az MSZP, mikor karabafont kézzel nézték ahogy a válság örvénye a mélybe rántja az ország hajóját. Hála azonban a kormány magyaros helytállásának, sziklaszilárd eltökéltségének, a legújabb módszereknek a hajó már kijutott a legveszélyesebb vizekről, és gyorsnaszádként szeli a habokat. 15 millió magyar istene áldja meg bölcs és szerető vezetőinket!

(ui.: nem őrültem meg, csak néha perverz örömöm lelem hasonló írományok összefércelésében :)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 10:54:56

@Scagnetti:

Akkor maradjon a fidesz, hátha összehoznak valamit 2018-ra....remélem, de eddig ez is gyalázat, akármilyen állapotban is vették át az országot. Én rájuk szavaztam, de nem erre számítottam. Lehet beleéltem magam a csodába, nem tudom.

kanoc 2012.08.23. 10:54:59

Elmúltam 18 éves. Nem vagyok sem gyámság alatt, sem nem vagyok a közügyektől eltiltva. Akkor miért kell külön regisztrálni? A választásokon való részvétel nem alkotmányos jog? :(((

2012.08.23. 10:55:43

@Nyekenyóka.: Szuper. Pont ezt akarja elérni a fidesz, nem látjátok?

sas70 2012.08.23. 10:55:44

"Nem szabad elfelejtenünk, hogy a történelem során mindig is voltak olyan zsarnokok és gyilkosok, akik egy ideig legyőzhetetlennek tűntek, de végül mindig elbuktak. Mindig."
(M.G.)

Johnfive 2012.08.23. 10:56:20

@morbiczer: Én is ezen agyalok egy ideje. Sanszos.

belekotty 2012.08.23. 10:57:21

@nutzo: Eddig hat parlamenti szavazás lement regisztráció nélkül. Akkor a hetedikre minek is kell?

2012.08.23. 10:57:39

@kanoc: Most még. Na de majd jól átírják az alkotmányt, aztán kuss.

Johnfive 2012.08.23. 10:57:40

@Disintegrator Rising: "és egy normális, jól működő diktatúrát."

:DD Comment of the day.

Misi56 2012.08.23. 10:58:32

@VT Man: Akik leszarják azok nem mennek. Regisztráció nélkül sem.Ez választás kérdése a demokráciákban."Folyamatosan tájékozódik" Dehát mindíg hazudnak.

2012.08.23. 10:58:33

@Nyekenyóka.: Ne foglakozz vele, fizetett fideszdroid.

2012.08.23. 10:59:21

@belekotty: Há' hogy biztosan nyerjen megint a fidesz. Mit lehet ezen nem érteni? ;-)

Scagnetti 2012.08.23. 10:59:38

@_zulu_: Igen, ők is alkalmatlanok. Ezt nem vitattam. De ettől még nem lesz alkalmasabb a többi sem. A Fidesz vezetői nem normálisak, ez tény, de ki lenne jobb helyettük? Az MSZP a sok régi bolsival, akik még a saját pártjukon belül sem tudtak rendet tartani, és mellesleg csak a hitelek felvételére képesek, amit majd az utódok fizetnek ki? Az elmebeteg Gyurcsány és bandája? A jobbikos vadbarmok?
Még az LMP az egyetlen, amelyiktől nem fog el a hányinger, de az ország vezetőként el nem tudnám képzelni őket sem.

belekotty 2012.08.23. 10:59:46

@Lencsés István: Te egy fasz vagy. Új a pszichiátered? Leszoptál az anonimozásról. :-))

baba2008 2012.08.23. 11:00:04

@_zulu_: Csak azért szavazni valakire, hogy ne a másik győzzön meg ostobaság. Ha nem megyek el és nem szavazok, akkor is a fennálló rendszert támogatom. Most ezt akarja elérni az állampárt és valószínűleg sikerülni is fog neki, de más dolog választást nyerni megérdemeltem és más a hülyék közönyére és lustaságára alapozva.

Magyarország mentális szempontból lassan élhetetlen. Ennek semmi köze gazdasági helyzethez. Nulla perspektíva, szánalmas jelen és elkeserítő jövő előtt állunk. Az ország a végtelenség elavult, fejlődésképtelen a modernitást nélkülöző. Most őszintén az normális, hogy tíz fiatalból hét menekülni akar?

belekotty 2012.08.23. 11:00:22

@_zulu_: Ja?! Akkor nincs is több kérdésem.

hardw 2012.08.23. 11:00:24

szerintetek mit csinálna Viktor, ha az a durván 6-7 millió ember, akik őt szívesen eltávolítanák a hatalomból, utcára menne?

most ne ragadjunk le ott, hogy nincs alternatíva, nem akarunk komcsikat, nem akarunk jobbikot, csak az a kérdés, hogy Viktort nem akarjuk.

Johnfive 2012.08.23. 11:01:04

@VT Man: Hát, akkor az bizony csúfosan leszerepelt legutóbb. :)
(Szerintem Sas-kabaré jegyekből építhették, és mire eljöttek a választások egy részük már természetes úton elhalálozott. :D )

belekotty 2012.08.23. 11:01:14

@VT Man: Eddig hat parlamenti szavazás lement regisztráció nélkül. Akkor a hetedikre minek is kell?

Fekete Dália 2012.08.23. 11:02:03

@_zulu_:
Azt lehetett sejteni, hogy orbán nem demokrata.
De mostanra már az is világossá vált, hogy a sok pszichiátriai kezelés, és/vagy a pszichátriai kórkép eredményeképpen sikerült odáig jutnia, hogy lassan teljesen elveszítette a realitásérzékét.
Néha olyan érzése támad az embernek, hogy ha nem fogják időben vissza, akkor még akár hadat is üzen az Egyesült Államoknak.

Talán a legelső pszichiátriai kezelése után, a körülötte legyeskedő lézengő rittereknek kötelessége lett volna nyilvánosságra hoznia a tényt, hogy ez az ember súlyosan terhelt és akkor mindenki eldönhette volna, hogy ebben az állapotban alkalmas-e egy ország vezetésére.
Az is tény, hogy itt nem vezetés, hanem félrevezetés folyik.
Nyugati óriásállamban a nagyfőnök pszichiátriai alkalmasságát sűrűn ellenőrzik az orvosok, nehogy véletlenül megnyomjon egy rossz gombot.

hhh. 2012.08.23. 11:03:01

@holex: talán egy választott politikusnak, mellesleg miniszterelnöknek nem kell E/1ben nyilatkoznia. Nem is ez a dolga. Az, hogy te mit gondolsz - hát pontosan 1db szavazatot ér.

Scagnetti 2012.08.23. 11:03:10

@Nyekenyóka.: 2010-ben a szoclib bandát el kellett zavarni. Ez sikerült, és ha más pozitívuma nincs is az akkori választásnak, ez az. Azóta a Fidesz is bőven rászolgált a pofánverésre. Abban meg nem tudok hinni, hogy az újabb négy év alatt előrébb lennénk velük, mivel folyamatosan csúszunk lefelé. És sajnos az elődeik alatt is ez volt a helyzet, ezért nincs értelme visszahozni azokat sem.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 11:03:14

@hardw: drágaság, azok bármikor az utcára mehetnének, akár most is. ehhez képest 50ezer fősnél nagyobb ellenzéki megmozdulást még senki sem tudott összekaparni. próbálkozni lehet, meg dopeman-t választani és hasonló okosságok :D

Misi56 2012.08.23. 11:03:47

@redriot77: Ja hataloméhes, abban az egy évben.Milyen hajó, milyen vízen? Ja most jövök rá,hogy a diliházakat bezárták. Ezért vagy szabadlábon.

belekotty 2012.08.23. 11:04:55

@Disintegrator Rising: "idióta" - Jó az aláírásod!
Ez a nátrium pentotál hatása?

Johnfive 2012.08.23. 11:05:26

@hardw: Szerintem, hagyd: fidesz/turbómagyar nyelvezetben a "komcsi" csak annyit tesz: nem mi/valaki akit gyűlölnünk kell.

Misi56 2012.08.23. 11:05:39

@Scagnetti: Erre mondják,hogy"cseberből,vederbe"

ex-dr. vuk 2012.08.23. 11:06:10

Az egesznek az a lenyege, hogy a fidesz megengedheti majd maganak, hogy tomeges turakat szervez az eloregisztraciokhoz az altaluk mar persze korabban felepitett adatbazis alapjan a fidesz szavazoknak, mig mas partok ezt nem fogjak tudni megtenni, igy ujra meglesz a hatalomra kerules.

Egyszeru ez. EGymartrendszer fele megyunk. Kadar Viktort!

hhh. 2012.08.23. 11:06:51

@hardw: nem vettem magamra. de nem szeretem, amikor fosjankók olyanok nevében "nyilatkoznak", akikhez semmi közük...

Misi56 2012.08.23. 11:07:10

@Disintegrator Rising: Igen,mert számolni azt nagyon tudtok!!!

belekotty 2012.08.23. 11:07:30

@nandras01: "régóta tudott, hogy a te agyi kapacitásod erős versenyben van egy egy marék lepkéével... " - mit ártottak neked a lepkék?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.08.23. 11:07:53

@Misi56: iróniadetektor ON. redriot77 megírta a kommentje végén, hogy hülyéskedik.

belekotty 2012.08.23. 11:08:27

@Kalmár: "Az egyforduló miatt, kénytelen lesz mindenki felfedni a lapjait." - Miért is?

Scagnetti 2012.08.23. 11:09:07

@hardw: Semmit, mert pont az alternatíva hiánya az egyik fő oka annak, hogy nem mennek ki az emberek az utcára. Ha tüntetés van, azt általában valamelyik ellenzéki párt szervezi, és a saját tapsolóikkal mennek ki, akikre megint csak nem kíváncsi a kutya sem.

rókafogta 2012.08.23. 11:09:52

@VT Man: 1972-ben (18 éves koromban képzeld még iskolákat is végeztem és azóta sem hülyültem meg nem úgy mint egyesek, nem vesztettem el a szavati jogomat stb.) regisztráltak!Nevezhetik akárminek. És vita nincs tovább!Akár tetszik akár nem, és mindent meg fogok tenni (én is) és remélem sokan ,hogy ezt ne lehessen véghez vinni!

nandras01 2012.08.23. 11:10:17

@belekotty: igazad van, elnézést kérek a lepkéktől.
a "fáradt felmosórongy" megfelel?
(persze lehet, hogy ez már túl nagy kihívás lenne a mi barátunk számára...)

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 11:12:21

@belekotty: nem. bírom őt, jófej a kommentjei alapján, de nem én vagyok.

@Misi56: tökmindegy hányan voltatok, nem voltatok elegen. ahogy nem is lesztek. balosok-liberók sose tudtak értelmesen tüntetni. meg amúgyis mi változna? orbáncot nem lehet elzavarni csak úgy. gyurcsányt sem lehetett, pedig őt mindenki utálta. orbánt viszont mindenki szereti, minek is menne el? sztem még legalább a következő ciklust de inkább még az azutánit is a fidesznek kell végigcsinálni, különben megint behülyíti a hozzátok hasonló csököttagyúakat valami gyurcsányklón aszt megint beszopja az ország.

onmagam 2012.08.23. 11:16:13

@OkoskaTo:rp:

Dehogynem lesz! Választás mindenhol van, legfeljebb a kimenetelét nem bízzák a véletlenre.
A választás ugyanolyan díszlet mint mondjuk egy kirakatper, vagy Orbán V. lehetetlen magyarázatai a védhetetlenre.
Azoknak szól akik nem a tényekből ítélik meg az aktuális kormány cselekedeteit, hanem elhatározták, hogy a kormány jó, ezért a kormány minden egyes cselekedetéhez megmagyarázzák, hogy az miért úgy volt jó ahogy. Az ilyen emberek dolgát nagyon megnehezítené ha nem lennének olyan látszatválasztások ahol 99%-ot kap az épp aktuális hatalom.

nutzo 2012.08.23. 11:17:04

@belekotty: Eddig lement 6 szavazas anelkul, hogy 300 kepviselo helyett annyi uljon a parlamentben, amennyit elbir az orszag koltsegvetese. Ebbol kiinuldva minek valtoztassunk barmin is. Sot jobbat mondok, 40 evig jo volt Kadar, akkor minek valtoztatni rajta, minek ide demokracia?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 11:17:29

Mi van akkor, ha ez az egész rendszer visszafelé sül el, és a fidesz kimarad a következő parlamentből?

VT Man 2012.08.23. 11:18:19

@ex-dr. vuk:
"Az egesznek az a lenyege, hogy a fidesz megengedheti majd maganak, hogy tomeges turakat szervez az eloregisztraciokhoz az altaluk mar persze korabban felepitett adatbazis alapjan a fidesz szavazoknak, mig mas partok ezt nem fogjak tudni megtenni,"

Miért ne tudná más párt megtenni?

Hány milliárdot lopott el az előző kormány az autópályaépítésekből, 4-es metróból, margit híd felújításból?

Becslések szerint minimum 500-600 milliárdot.

Ennyi pénz nem elég buszoztatni?

Misi56 2012.08.23. 11:18:33

@SontPent: Mi az, hogy nem valószínű? De lehet!!!És ha nem tájékozott? A jog attól még jog.A mi (idősebbek)szüleinknek, soknak csak 6 elemije van de ettől még igen is tájokozottak.Nem szavazhatnának,mert biztosan hülyék. Azért a 18 a nagykorúság, mert valakik valamikor megállapították,hogy akkorra van meg aszellemiés fizikai érettség. Lehet,hogy ez ma már nem igaz. Akkor ezen változtatni kell.

Gandalf(helyett) 2012.08.23. 11:19:05

@redriot77: Ez olyan "szép" volt. El is morzsoltam egy-két könnycseppet a meghatottságtól. :-D

Fekete Dália 2012.08.23. 11:19:27

@Disintegrator Rising:
orbán eltávolításához nem kell tömeg.
Megteszi azt saját maga, vagy a pszichiátere.

Azt a kis gondot, hogy a Starnbergi-tó nem itt található meg ki lehet küszöbölni.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 11:21:08

@nutzo: demokráciára semmi szükség, a demokrácia fogja romba dönteni az egész nyugati kultúrát, sőt, ez a folyamat már el is indult és egyre gyorsul és rosszabbodik. demokráciát csak értelmes lények között érdemes bevezetni, az embernél ezért nem működőképes hosszú távon, sőt, káros.

VT Man 2012.08.23. 11:24:31

@Pfullendorfi Ida,Hohenberg Gertrud=Rudolf:
"orbán eltávolításához nem kell tömeg.
Megteszi azt saját maga, vagy a pszichiátere."

Na mi az, az orbán = cigány suttogó propaganda nem jött be, most jön a pszichiáterezés?

Nem unalmas ez?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.08.23. 11:24:32

@VT Man: ezzel azt mondod, hogy ezt *kell* csinálni: lopni kormányon, spájzolni, választáson szétszórni. Pedig abban gondolom, hogy egyetértünk, hogy pont ezt a rendszert kell megszüntetni, az abban részt vevő pártoktól függetlenül.

Misi56 2012.08.23. 11:24:43

@Disintegrator Rising: Kicsit több TISZTELETET!!!!Ez a vitastílus nem megengedett. Nem ismersz, azt sem tudod ki vagyok. Csak vagdalkozol. Ez jellemző rátok, érvek helyett. Pökhendiség, nagyképűség stb.... Csak sértegetni tudtok. A veled való párbeszédet ezennel BEFEJEZTEM!! ( nem vagy rá méltó partner)

barli 2012.08.23. 11:25:17

Szerintem a nyafogók rossz oldalról közelítik meg a dolgokat.
Ahelyett, hogy a fidesz b*szogatásai (mert lássuk be, direkt szemétkednek) megacéloznák öket, és egyre elszántabbak lennének, nekem inkább az az érzésem, hogy inkább feladják és csak a szájukat tépik. Tegnap vagy mikor volt a szolidaritás flashmobja a zorbán házánál. Több százan jelezték, hogy elmennek, erre "jó tucatnyian" voltak ott, annak a fele is valszeg civil ruhás rendör volt. Bravó!
Ez a hülye lmp/szoli/4k/milla ahelyett hogy összefogna, és odamenne az mszphez, hogy "figyeljetek bameg, tagadjátok már meg nyilvánosan a ferit, aztán fogjunk össze látványosan" csak egymást b*szogatják. Bravó^2.
Mégis mi a francnak akartok ti váltást, ha ti sem tudjátok, hogy mit akartok?

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 11:25:25

@Nyekenyóka.: miért lennénk? ne légy már ilyen korlátolt. jól működő, normális diktatúrára van szükség.

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.23. 11:26:12

Semmi baj, az LMP majd odaláncolja magát a Miniszterelnöki Hivatal bejáratához, a Szolidaritás csinál egy nem-flashmobot az ablakuk alá, a 4K nézi őket, a Milla meg énekel hozzá, és akkor el lesz vetve a törvényjavaslat, mert a Fidesz FÉLNI FOG tőlük, de nagyon.

A Zembereknek nem lesz semmi más dolguk, mint hogy megnézzék az Új Pólus (Új Szövetség? Új Micsoda?) határozott, ellentmondást nem tűrő fellépését a fotelből, egy doboz sörrel a kezükben, és egyetértően büfizzenek hozzá.

belekotty 2012.08.23. 11:26:13

@nutzo: Még mindig nem magyaráztad meg miért kell a regisztráció.

egy maréknyi dollár 2012.08.23. 11:26:40

A kormány elképesztő ötletek tömkelegével áll elő, és mivel az ellenállás gyakorlatilag egyenlő a nullával, meg is valósítja őket.Miféle baromság az például, hogy megadóztatnak egy balesetet?No, de nem is teszik ezt, hanem minden autóst megsarcolnak, függetlenül attól, hogy okoz-e szerencsétlenséget.Benne van a pakliban, mondják.Ilyen alapon luxus-adót is fizethetne mindenki,de legalábbis lottózó honfitársaink, hiszen megvan az esélyük a mesés nyereményre és luxuscikkek vásárlására.Mi a szent szar az a "telefonadó",az eddig is fizetett 27%-os áfán felül? stb.
Ez az új, hajmeresztő ötlet a választás előtti "feliratkozással" hasonlóan megalapozott.
Minden választásra jogosult magyar állampolgár regisztrálva van a lakhelye szerinti választási körzetben.Bárhogy gondolkodik is az ember a választásokig hátra lévő időben, csak a megadott napon realizálhatja végleges döntését:tiszteletét teszi-e a szavazó-fülkében vagy nem megy el.
Amúgy teljesen világos ennek az idióta ötletnek az alapja:a Fidesz megtapasztalta, hogy szavazóik lényegesen aktívabbak az ellentáborok híveinél.A Fidesz alappal feltételezi, hogy ezek az emberek lelkesedéssel és fürgén mennek majd "re-regisztrálni", azok pedig, akik egyszer sem szívesen emelik fel a seggüket(őket is meg lehet érteni), kétszer pláne nem fogják.
Elnézést a szófosásért.

hardw 2012.08.23. 11:26:48

@hhh.: ebben egyet értünk, ezért nem kedvelem a vezírt sem:)

belekotty 2012.08.23. 11:27:52

@Disintegrator Rising: És ki lenne az aki a jól működő normális diktatúrát működtetné? Mi lehet tenni egy diktatúrával ha a nép úgy gondolja hogy nem működik jól?
Te mit tennél ha a "jól működő" diktatúrának te éppen a szopó ágán lennél?

hardw 2012.08.23. 11:29:01

@Disintegrator Rising: akik kimentek az elmúlt 2 évben, nem nagyon voltak komolyan vehetőek annyira, hogy az ember csatlakozzon hozzájuk.

de ez nem azt jelenti, hogy 8 millióan a viktorral értenek egyet, a maradéknak pedig csak kis része megy tüntetni.

nézd meg a fideszeseket, jártak tüntetgetni ezerrel, filip szerint 2 millióan is, aztán a nagy részük milyen már?:D

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 11:29:08

@Disintegrator Rising:

Én viszont hiszek benne, hogy a demokrácia tud, ha nem is tökéletesen, de jobban működőképes lenni. Nem szeretnék egyeduralmat, és ezzel szerencsére többségünk így van.

belekotty 2012.08.23. 11:29:24

@Disintegrator Rising: Ja hogy te bírod wmikit! Akkor mindent értek!

hhh. 2012.08.23. 11:30:50

@hardw: foskám, maradjunk ennyiben. te meg akkor használj többes számot, ha valakik szavaznak majd rád, evör. addig próbáld csak felfogni a "demokráciát", a fékek és ellensúlyok kifinomult rendszerét ;)

Arbet 2012.08.23. 11:31:26

@Misi56: Egyet ne feledj. Sosem a szavazókkal van a gond ebben az országban, hanem azokkal akikre szavazni lehet. Pl ebben az országban '46 óta felesleges elmenni szavazni, mert csak ugyan arra adhatod le a voksodat. Ha van regisztráció a politikusok akkor is el fogják lopni a pénzt a becsületes szavazóktól, ha nincs regisztráció akkor is. Az egészben az abszurd az, hogy azoktól várjuk a megoldást akiktől tudjuk, hogy nem fogjuk megkapni. Ha magyarországon egy ember elmegy szavazni az már önellentmondásba ütközik .

Misi56 2012.08.23. 11:32:06

@timargabor: O.K. Kösz közben rájöttem!Elnézést, igy teljesen jó. Azért van itt egy- két idióta!

Misi56 2012.08.23. 11:33:35

@Arbet: Egyetértünk: ezért sem kell regisztráció. Az menjen aki akar.....

Behajtó70 2012.08.23. 11:33:37

"A nép pontosan arra adott felhatalmazást, hogy gyurcsánytakaroggy, ezt azért nem lehet biankó csekként értelmezni"

Mielőtt tévednél, és még izzadtságszagúbb lennél:

A "gyurcsánytakaroggy", az az 50%+1.

A képviselők kétharmada, az a biankó csekk.

A többi meg csak böfögés!

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 11:34:33

@hardw: milyen? normális. és nem mellesleg kétharmaddal kormányt váltottak :) szal ennyit erről :)

@Nyekenyóka.: hm, sajnos nemtud. sajnálom tényleg én is, de nemtud.

@belekotty: jókérdés. én szivesen lennék a fődiktátor. akinek nem tetszene az nem járna túl jól, dehát minden háborúnak vannak áldozatai... a többségnek amúgy tetszene.

Misi56 2012.08.23. 11:35:10

@hhh.: Ma hol van fék és ellensúly ? Nemhogy rendszerben...

nutzo 2012.08.23. 11:37:03

@belekotty: Ok, en a vilageletemben annak a hive voltam, amit a gorogok csinaltak. Ott sem minden paraszt pofazott bele a temaba, hanem fizettek erte. Erdekes modon a gorog "demokraciat" mindenki isteniti, itt meg mindneki hozong, hogy Lakatos Kolompart urambocsa ne a kapott gulyas (nem erdekel, hogy ki miert fog fikazni a megjegyzes miatt, ott lakom, ahol ez megtortent) miatt menjen szavazni, hanem gondolja at, hogy kire voksol.

Fekete Dália 2012.08.23. 11:37:30

@VT Man:
Nekem unalmas már orbán pofája és a hozzá csatlakozó többi parazitáé, akiket a tömeg a rendszerváltás óta eltart, akik egy kapavágással sem járultak hozzá az ország költségvetéséhez.
Azt sem tudják mi az, hogy munka.
Egy dolog írható a számlájukra: az államdósság növelése, dollármillszázmilliárdok kivándoroltatása, svájci, ázsiai és tengerentúli bankszámlákra.

És igenis orbán pszichiátriai betegként eltöltött "pár" napot egy vidéki egyetem zártosztályán.
Azóta pont ennek az intézetnek a profja halt meg különös körülmények között, éppen azon a napon, amikor gyomormosást hajtottak végre az egyik kolleganőjénél a sürgősségin.
Mindenki a reggeli kávéra panaszkodott.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 11:38:58

Mi van akkor, ha regisztrálok, majd nem megyek el a szavazás napján?

Flúgatlan 2012.08.23. 11:39:04

Konkrétan az előregisztrációt én nem kéretem, de valamit régóta szeretnék, ami egy szűrő a szavazók előtt:
-- senkit sem tilt el a szavazástól eleve, akinek eddig volt szavazati joga
-- egy kis gátat állít fel, amit a kevésbé tudatos választók nagyobb arányban nem ugranak át, mint a tudatosak.

Ezeknek az előregisztráció megfelel. (Szerintem, de ugye, itt az emberek véleményére vagytok kíváncsiak.)

Ezért én támogatom ezt az ötletet.

És igen, akkor is támogatnám, ha az MSZP/Horn Gyula stb. vetné fel. (Bár ők nem tették és nem is fogják, mert szavazóbázisuk jelentősebb része kevésbé tudatos, mint a Fidesz táboré.)

Az előregisztrációra vagy bármi másra, ami egy kicsit szűri a szavazókat pedig épp a demokrácia védelmében van szükség, mert az a demokrácia, ahol pillanatnyi ötlettől, agymosástól, stb. vezérelt tömegek ízlését jobban eltaláló pártok irányítanak: bukásra van ítélve. És akkor tényleg valami diktatúra jön.

Nem egy ideális megoldás ez, de jó irányba tett lépés.

A cikk címére én úgy válaszolnék: ezt konkrétan én nem kértem, de ilyesmi irányú lépéseket igen és támogatom a bevezetést.

DR. Smit Pal 2012.08.23. 11:39:50

Jo az elozetes regisztracio, de ugy kene megoldani, hogy megkerdezik, az illetot, kire akar szavazni. Es ha valami idiotasagot mond, peldaul mszp, vagy LMP, akkor ne adjanak neki szavazati jogot, mert idiotakra nincs szuksege az orszagnak.

Fekete Dália 2012.08.23. 11:40:30

Szóval többen is rosszul érezték magukat a kávétól.

A betegéletutat és a kórlapokat szépen megsemmisítették, hogy nyoma sem maradjon a kedves vezér kórtörténetének.

Pan Modry 2012.08.23. 11:40:33

En azt nem ertem mi a faszert nem lehet a neten beregisztralni legalabb.

(Egyebkent gondolom azert mert az atlag fidesz szavazo buta mint a pocs, es gondot jelentene neki)

hardw 2012.08.23. 11:42:20

@hhh.: ha gondolod, megkérdezheted, mennyire érdekelnek a provokáló üzeneteid, de szerintem magadtól is kitalálod. az oktatást pedig köszönöm, de nem tartok rá igényt, még így ingyen sem:D

javaslom, hogy keress valaki más olyat, akiben egy cseppnyi érzelemkilengést is okoznak a szavaid :D

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.08.23. 11:46:23

UPDATE: "Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter szerdán a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy a kormány tervei szerint elsősorban a választási irodákban lehetne feliratkozni a 2014-es országgyűlési választásokra" - írja az Index. Ez a megoldás a kistelepüléseken élőket érintené a leghátrányosabban. Hm, nem pont ez a csoport a Fidesz egyik legstabilabb bázisa?

hhh. 2012.08.23. 11:47:23

@hardw: csakhogy beláttad, hogy a fosfröcsögésnek semmi értelme ;)

VT Man 2012.08.23. 11:49:12

@Pfullendorfi Ida,Hohenberg Gertrud=Rudolf:
"És igenis orbán pszichiátriai betegként eltöltött "pár" napot egy vidéki egyetem zártosztályán.
Azóta pont ennek az intézetnek a profja halt meg különös körülmények között, éppen azon a napon, amikor gyomormosást hajtottak végre az egyik kolleganőjénél a sürgősségin.
Mindenki a reggeli kávéra panaszkodott. "

Ez egy nagyon kemény rágalmazás, ha nem igaz.

Ha bizonyítékokat tudsz mutatni, akkor esetleg elhiszem.

VT Man 2012.08.23. 11:50:26

@egy maréknyi dollár:
"No, de nem is teszik ezt, hanem minden autóst megsarcolnak, függetlenül attól, hogy okoz-e szerencsétlenséget."

A súlyadót nem 2010-ben vezették be, csak szólok.

Az autó átírási illetéket sem.

hardw 2012.08.23. 11:51:15

@Disintegrator Rising: az a 2/3 valójában 2.7 millió ember, a választási rendszer meg olyan amilyen.

szerintem felesleges itt 2/3-ról beszélni meg 15 millió magyarkodni, mert az a 2/3 a lakosság negyede, vagy a 15 millió magyar hatoda.

de hogy ne legyen csúsztatás, valójában 8 millió magyar szavazóképes, annak a 2.7 millió a harmada, ugyanezt az arány 15 (12) millió magyarral nézve valamivel több mint az ötöde.

nesze neked kétharmad:D

VT Man 2012.08.23. 11:52:21

@timargabor:
"ezzel azt mondod, hogy ezt *kell* csinálni: lopni kormányon, spájzolni, választáson szétszórni."

Nem. Azt mondom, hogy ezt CSINÁLJÁK.

amit még megtehetsz 2012.08.23. 11:52:47

a jó rohadt krva anyukájukat azt....

Fekete Dália 2012.08.23. 11:53:03

@VT Man:
Már melyik a rágalmazás?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 11:53:35

@hardw:

Semmilyen párt nem tudna 67%-ot begyűjteni. Még Putyin sem az oroszoknál, bár imádják őt láthatóan a ruszkik.

szekertabor · provo.blog.hu 2012.08.23. 11:54:42

Én konkrétan 2004 óta tiltakozom az ellen, hogy egy népszavazáson azokat is beleszámítják az érvényességet eldöntők közé, akiket a közügyek nem is érdekelnek. Én azt gondolom, hogy a népszavazás érvényességét is csak akkor lehessen távolmaradásommal befolyásolni, ha ezt a szándékomat előre jeleztem. Vagyis ne a lustaság döntsön egy-egy közösségek sorsát eldöntő kérdésben, hanem az egyénileg kifejezett akarat.

Más kérdés, hogy a közügyekbe történő beleszólást kössük-e valamilyen minimális ismeretszinthez. A kampányok ugyanis értelemszerűen nem a kialakult véleménnyel rendelkezőket próbálják meg (drágán és demagóg hazudozással) jobb belátásra bírni, hanem a sokszor érdektelenségből fakadó ismerethiány miatt tétovázókat (mellesleg ezek vannak többen). Ezen lehetne segíteni azzal, ha az előregisztráció során egy egyszerű teszttel kideríthetnénk, hogy az illetőnek vannak-e ismeretei a közügyekről, és képes e a szükséges ismeretek megszerzésére (fel tud-e sorolni 2 hírműsort vagy 2 napilapot, tudja-e, ki az aktuális miniszterelnök, stb.). Az itt elért eredmények alapján pedig súlyozottan számítana az általa leadott szavazat.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 11:55:43

@timargabor: a fideszesek összetartóak, meg fogják oldani hogy feliratkozzanak hidd el. eddig se ők ajvékoltak a dolog ellen.

@hardw: a kétharmad az azt jelenti hogy a parlamentben ülő képviselők két harmada kormánypárti. ugyhogy erről ennyit. ez a tipikus mszp-s duma, hogy nem birjátok feldolgozni hogy kétharmados a fidesz, de attól még az, ez pedig tény, vitázni vele teljesen hiábavaló és felesleges.

hardw 2012.08.23. 11:58:59

@Disintegrator Rising: a kétharmad valóban a parlamentben ülök kétharmada, viszont a kormánypárt hagyományos az emberek többségeként beszél róla.

maximum 2.7 millió ember ment el erre az állatra szavazni, és több soha a büdös életben nem lesz, mert ebben rengeteg ember benne van, aki az előző 8 év ellen szavazott csakazértis.

fel kellene fogni, hogy a narancsos buzik 1.5 millióan vannak, és maximum 2.7 millióra képesek úgy, hogy az előző rendszer mindent elcseszett, amit lehetett.

szóval jöjjön az az 1.5 milliós iq siserehad... muhaha:D

Flúgatlan 2012.08.23. 11:59:26

@szekertabor: Támogatlak.

Én is egy igen primitív vizsgához kötném, valaki élhet-e a szavazati jogával. Aki nem tudja, ki most a miniszterelnök és ki a köztársasági elnök, vagy hogy van-e most olyan párt, hogy MSZMP, az nem ért hozzá, ne szóljon bele az ország ügyeibe. Csak ezt a véleményuralók egyértelműen a demokrácia elárulásának tartanák, ezért irreális a bevezetése.

Az előregisztráció is nagy balhét kavar, pedig az csak a szándékot kéri, nem is egy minimális tudást. De talán ez bevezethető. Én szurkolok, hogy legyen.

egy maréknyi dollár 2012.08.23. 12:02:29

@VT Man: Egy szóval nem mondtam, hogy így történt.A súlyadó(azóta:teljesítmény-adó) is egy mocskos sarc, de ez a tény nem tünteti fel jobb színben a "baleseti" adót.

2012.08.23. 12:02:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Attól függ. Ha benne vagy a kubatov adatbázisban akkor deportálás, ha nm, akkor jutalomfalat.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.08.23. 12:03:04

@Flúgatlan:

De akkor is sokaknak kilómétereket kell utazni, hogy feliratkozhassanak! Szavazni szinte minden faluban lehet, viszont regisztrálni csak ilyen-olyan lófasz irodákban, az meg nincs falun!
Erről ennyit. Urna meg nem lesz több 100 embernek.

Arbet 2012.08.23. 12:04:06

@szekertabor: Azok akik nem mennek el szavazni sokkal felelősebbek és több eszük van azoknál akik elmennek.

Egy példa: Van egy étterem ami konkrétan szart árul ami körül legyek repkednek és mindezt a te pénzedből tartják fent, kötelező befizetned neki havonta 150ezret. 4 évente elmehetsz megválasztani a főszakácsot. Az egyik narancs színű szart rak eléd a másik vörös színűt a harmadik zöldet stb stb.. mindegyiknek ugyan olyan büdös szaga van és az íze is ugyan olyan.

Na most az az okos ember aki éljenzi ezt az éttermet és minden nap megeszi a szart, még szakácsot is választ 4 évente, vagy az aki a közelébe sem megy?

lyia (törölt) 2012.08.23. 12:06:22

Szerintem az ostoba, rossz szándékú, a nemzet (vagy inkább a haza) számára kifejezetten kártékony embereket nem lehet elzárni a választástól, mert - bármilyen hihetetlen is - többségüknek még érettségije is van, és a politika is érdekli (a maga módján). Ha aztán egy adott választáson éppen ezek (illetve az általuk preferált pártok) kerülnek többségbe, megnézhetjük a hazánkat (amelynek mikénti működésébe egyébként - szintén a Fidesz-Kdnp jóvoltából) 2014-től már azok a magukat magyarnak vallók is beleszólnak majd, akik egy másik országot (nem vitatom) kénytelenek saját hazájuknak tudni (habár nekem nem lenne ellenemre, hogy települjön át Magyarországra, aki bele akar szólni az ügyeibe, mert miért lenne tájékozottabb egy határon túli "magyar" a hazai politikában, mint egy aluliskolázott magyarországi választó?

Mindent egybevetve: a regisztráció nem old meg semmit, viszont növeli a bürokráciát és a költségeket, újabb lehetőséget biztosít válastztással összefüggő csalásokra, továbbá megint egy olyan fideszes ötlet, ami egymásnak ugrasztja Magyarország polgárait (kinek az érdekében is?).

Ceterum censeo: Le Orbánnal ...

2012.08.23. 12:06:40

@szekertabor: IQ tesztet ne kelljen kitölteni? Menjetek már...

Arbet 2012.08.23. 12:10:16

@Flúgatlan: Ezen az egyszerű teszten még te is megbuknál. Aki van akkora hülye, hogy elmegy bármelyik pártra is szavazni az már eleve nem nórmális.

Egy átlagember mennyit ért a politikához?
Semennyit.

Honnan értesül?
Médiából.

A média objektív és független a rendszertől?
Nem

Akkor meg a tájékozottság egyenlő azzal, hogy az unalomig csépelt politikai frázisokat befogadja és vissza is tudja mondani?

Nem. Tájékozott az az ember aki felismeri a médiában hangzottaktól független, hogy nincs különbség azok között a pártok között akikre szavazni lehet.

hardw 2012.08.23. 12:12:47

@Arbet: a tájékozott ember felismeri, de a felelős legalább 4 évente megpróbál tenni ellene. bár a logikád szerint annak sincs sok értelme, és ezt elismerem, úgyis a kampány dönt és úgyis csak rosszak közül lehet választani.

nem tudok az elmúlt 20 évből olyan pártot mondani, akire egy kicsit is szívesen szavaztam. pedig mindig szavaztam.

akkor mi a megoldás? max a társadalmi összefogás, de az meg nálunk hagyományosan nincs.

belekotty 2012.08.23. 12:13:51

@Arbet: "Egy példa: Van egy étterem ami konkrétan szart árul ami körül legyek repkednek és mindezt a te pénzedből tartják fent, kötelező befizetned neki havonta 150ezret. 4 évente elmehetsz megválasztani a főszakácsot. Az egyik narancs színű szart rak eléd a másik vörös színűt a harmadik zöldet stb stb.. mindegyiknek ugyan olyan büdös szaga van és az íze is ugyan olyan. "
- Aha, csak éppen nem ehetsz sehol máshol, ha nem mész oda éhen halsz. Látom az ész osztásánál sem mentél el.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 12:15:31

@hardw: és? ha 2 ember szavazott rá és 1 meg nem és úgy lett kétharmada, akkor is kétharmada van, tökéletesen mindegy. a lényeg az hogy a parlamentben mi van, mert ott hozzák a törvényeket, nem az utcán.

Arbet 2012.08.23. 12:19:36

@belekotty: Ha téged meg lehet etetni a szarral és elhiszed, hogy csak ez az egy választásod van akkor elég korlátolt vagy. És még te jellemzel mást, hogy nem állt sorba észosztásnál? :D Böszme birka. Edd csak tovább és mosolyogj szép barna vigyorral.

Pan Modry 2012.08.23. 12:19:42

@Flúgatlan:

HA mar valamihez, akkor en nem azt neznem hogy tud-e alapdolgokat, hanem mondjuk mennyi szja-t fizet.
Aki kevesebbet fizet, pofazzon bele kevesbe a dolgokba, aki meg nem fizet, az meg ne/vagy csak minimalisan pofazzon bele a dolgokba.

dukeekud 2012.08.23. 12:20:30

Szerintem nem baj, ha elorre tudjak hanyan akarnak szavazni, igy el lehet kerulni a multkori incidenst, hogy nem tudtak lekezelni a nagyszamu valasztot. Es este tiz orakor meg kilometeres sorok kigyoztak az utcan. Ezt mindenkepp el kell kerulni, erre jo lesz a regisztracio.

vénkujon 2012.08.23. 12:21:41

@Disintegrator Rising: "a kétharmad az azt jelenti hogy..." értem én ezt, amit mondassz b+. nekem csak azzal van bajom, hogy droidmódjára fogadod el a legordasabb faszságokat amit a fiatalok csinálnak. ezzel meg akkor most mire megyünk bazmeg? annyira be van fosva a fidesztábor a komcsiktól, hogy a legelemibb pücü kis kritikát sem fogalmazzátok meg? bazmeg.
a fidesz csak a propagandához ért. ebből nem lesz gdp. baszod.

hardw 2012.08.23. 12:22:31

@Disintegrator Rising: de szerinted ezt ki vitatja el?

de ettől még nekem csak nem kell komolyan vennem őt a 3 szavazatával, nem?

olvasd már vissza a threadet, elcsúsztattad az állításom az érvelésedbe, majd miközben én maradtam az eredeti témánál, megpróbálsz meggyőzni a csúsztatással az igazadról.

nincs igazad. lakatos rómeóra pontosan az 1/3 szavazott, miközben azt ordibálja, hogy magyarország többsége. az ország 2/3-a nem szavazott vagy másra szavazott, de nem rá. innentől fogva akárhogyan is csúrjük-csavarjuk a történetet, viktorkának volt 2.7 millió talpnyalója, és nem pedig 5.4.

lófaszra adtam én neki megbízást, max arra hogy megpucolja a cipőmet és közben elmesélje, mit mert beleálmodni a felcsúti mocsárba miközben az apja láthatóan jópárszor szarráverte gyerekkorában.

Arbet 2012.08.23. 12:23:42

@hardw: Ez a legszebb az egészben, hogy nincs megoldás. Össze tényleg nem fog soha ebben az országban senki sem. Ezért a legjobb amit tehetsz, hogy nagyívben leszarod a politikát és nem mész el szavazni. Ha a média beszámol arról, hogy összvissz félmillió ember ment el szavazni, az nagyobb hírértékkel bír, mint bármilyen kampány. Magyarán többet érsz el azzal, ha nem szavazol, mintha elmennél és odaraknád az x-et tökmindegy hova.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 12:24:36

@hardw: aki nem szavazott az nemszavazó, tehát nem számít. viktorkának 2014ben is lesz elég talpnyalója, hogy hatalomban maradjon remélem.

@vénkujon: már most ezermilliárdszor jobban állunk mintha az mszp maradt volna a hatalomban.

belekotty 2012.08.23. 12:28:15

@Disintegrator Rising: "már most ezermilliárdszor jobban állunk mintha az mszp maradt volna a hatalomban." - miért is?

hardw 2012.08.23. 12:28:41

@Arbet: igen, csak ebben az esetben meg elmegy az összes fideszdroid behúzni az ikszet a nagyvezírnek, és a végén még 4/3-a lesz... :D

2014 lesz a fordulópont. ha ez megy tovább, fogja magát az értelmiség, és kimegy a picsába. a narancsosok meg esznek majd kenyérjeggyel:D

belekotty 2012.08.23. 12:29:15

@Arbet: Agyatlanka! Ha nem választasz, akkor mennyivel lesz jobb? A faék hozzád képest mérnöki bravúr.

flort 2012.08.23. 12:30:01

@Flúgatlan: "Az előregisztrációra vagy bármi másra, ami egy kicsit szűri a szavazókat pedig épp a demokrácia védelmében van szükség, mert az a demokrácia, ahol pillanatnyi ötlettől, agymosástól, stb. vezérelt tömegek ízlését jobban eltaláló pártok irányítanak: bukásra van ítélve."

Hát, ha a Disintegrator Rising, vagy Lencsés István néven írogató, már előre lelkes regisztrálókat nézed, így is az agymosottak lesznek többségben.

Egyébként szerintem ha megvalósítják, az egész majomkodás két csoport erőteljes felülreprezentációjához fog vezetni: a hívők (akik nyitott szájjal járulnak áldozni) és a szurkolók, akik elég könnyen irányíthatóak.

Én abban bízom, hogy lesz némi európai nyomás, mégiscsak egy alapjogról van szó. Emlékszel, hogy mikor járt itt utoljára szalonképes miniszterelnök? vagy O.V. a közös fotózások előtti negyedórás protokollmosolygásoktól eltekintve mikor tárgyalt bárki európai vezetővel?

Na ez a baj.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.23. 12:37:14

@Arbet: egyedül a fideszesek képesek általában az összefogásra, ezért fog 2014ben is nyerni a fidesz.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.08.23. 12:37:33

@VT Man: OK rendben, ezek szerint ez a rendszer (mindenki lopjon a választásra pénzt) szerinted sem jó.

Viszont az eggyel előző körben ennek a rendszernek a létét hoztad fel érvként a regisztráció elfogadhatóságára ("Miért ne tudná más párt megtenni?"). A rendszert megszüntetni kell, nem ilyen nyakatekert módon alkalmazkodni hozzá.

Megjegyzem, sokan arra panaszkodnak a kommentelők közül, hogy nincs kire szavazni. Hát, így az új szereplők belépése tovább nehezedik. Feltűnt már, hogy aki nem regisztrál, az kopogtatót sem kap?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 12:53:13

@VT Man: Neked is van bizonyítékod a szocik által ellopott pénz összegére és a lopás tényére is?

béla a görög (törölt) 2012.08.23. 12:55:22

UPDATE-hez: Ne aggódj majd kitalálják, hogy a szombathelyiek a záhonyi választási irodában előreg-gelhetnek... a győriek meg Gyulán. Bpestieknek meg 3 nagyvárosban is előregisztrálni kell magukat. Ezekből bármit kinézek csak "még egy kis hatalmat"
Egyébként dögöljenek meg.
Végig fogom ugrálni az összes sírját.
Ennyi a véleményem.

Fekete Dália 2012.08.23. 13:00:04

@béla a görög:
:))))

Vigyázzatok, mert ezeknek akkora agymenésük van, hogy a regisztráló lapokról DNS mintát, ujjlenyomatot, és egyéb profilokat gyűjtenek a szavazókról.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.23. 13:02:25

Egyik Pártra Sem
137 ember kedveli · 3.193 ember beszél erről
www.facebook.com/EgyikPartraSem

Rólunk
Egyik pártra sem szavazok, mert a pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést. Az egypárti után, le a többpárti diktatúrával is!

Küldetés
Alapítani kell egy mozgalmat, egyesületet, pártot. A neve: Egyikre Sem. Jelvénye a teljes fehérség. A fő célja, hogy egy ilyen szavazat is érvényes legyen és számítson. Szerintem, a szavazólapon elég sokan beikszelnék.

Leírás
I.§. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Az e nélkül lefolytatott választások lényegében választási csalások.

II.§. Hasonlóan, mint a gazdaságban a monopolellenes törvények, a politikában sem lehessen egyik pártnak és semmilyen tömörülésnek, vagy egyénnek sem 48%-ot
meghaladó törvényalkotói és hatalmi befolyása. Ezzel el lehet kerülni a 1948-1989 tartó egypárti és a jelenlegi 2010-től tartó többpárti diktatúrát. A pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést.

III.§. A parlament és a közvetett demokrácia egy elavult intézmény. Helyette meg kell teremteni a közvetlen és kiszélesített demokráciát. 200-400 ember sohasem dönthessen egy ország érdeke felől. Azok maximum a szavazásra feltett változatokat előkészíthetik és megvitathatják. Minimum 250 000 fő, sokkal gyakoribb váltásban, mint 4 évenkénti választás, szavazzon meg minden egyes fontosabb törvényt. Ennek lehetőségei már régen megvannak.

IV.§. Ameddig átmenet van a közvetettből a közvetlen demokráciába, addig is az országgyűlésben minden szavazás titkos. Tilos és súlyosan büntetendő a frakciófegyelemből elvárt, vagy elrendelt szavazási rend. Jelenleg, a kötelező szavazás elrendelése miatt, elég lenne 4 embernek, egy-egy pártonként, ülni szavazáskor. A többi csak díszletnek ül, vagy alszik bent.

Együttműködünk mindazokkal, akik az egyikre sem szavazatot érvényesnek és befolyásoló tényezőnek akarják tekinteni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.23. 13:07:40

Én pl. kötelezővé tenném a szavazáson való részvételt. Ahogy korábban már kicsit bővebben is (meglehetős vihart kavarva) kifejtettem:

qltura.blog.hu/2012/02/17/adashiba_szavazasi_technikak

Mindfield 2012.08.23. 13:09:07

"Személyes előregisztráció? Ezt mégis ki kérte?"

Orbán. És őt ebben az országban nem szokás visszautasítani.

mikerbiker 2012.08.23. 13:10:55

@IGe: inkább le sem írom...

rókafogta 2012.08.23. 13:11:50

@szekertabor: Természetesen majd Te vagy a hozzád hasonlók (ne adj isten Fideszek teszik fel a teszt kérdéseket vagy O.V személyesen) és döntik el ki az aki méltó , képes felfogni a szavazás fontosságát és ki az aki befolyásolható sík hülye, agy mosott kampánynak bedőlő marha............ Hát akkor ahogy elnézem a mostani sok birkát azt a 8,2 milliót amiből persze csak kb. 3,5 millió volt igaz birka a többi sunyi lapító birka akkor (vagy el kéne dönteni a 100% szavazóból ki a sík hülye kérdés jobbról vagy balról nézzük - mit az ábra mutatja jobbról kell nézni tehát aki nem a Fideszre szavazott az ostoba kampánynak bedőlő marha vagy még is csak fordítva? Tehát a megoldás: 368 (+ a családtagjaik ) szavaznak mert mi mind megtévesztett kampánynak bedőlő felelőtlen marhák vagyunk, de tulajdon kép meg se kell szavazni őket hanem egy bizottság kiválasztja őket (de a legjobb ha személyesen O.V)a következő választáson (feltéve ha lesz) vagy olyan lesz mint régen Hazafias Népfront jelöltje vagy Hazafias Népfront jelöltje,de komolyra fordítva a szót az elmúlt választáson van valakinek konkrét szám adata hány szavazót vettek meg,vagy ki és hány homályos agyú szavazott és befolyásolta az eredményt?Ja és ki kit tart homályos agyúnak?

coeurace 2012.08.23. 13:13:21

@SontPent: értelmi cenzus? 8 általános alapján? Nem tartom jó ötletnek! Nagymamám 4 elemit végzett és értelmes ember, ezzel szemben sok általános iskolát elvégzett emberről ezt nem mondanám el feltétlenül.

Be kéne látni, hogy a demokrácia rossz, mert mindenféle emberek elmennek szavazni. A demokrácia viszont éppen azért jó is, mert mindenféle emberek elmehetnek szavazni (pl. te, én meg a Pisti...). Ebben az országban a politikai részvétel jogáért 1222 óta harcolnak rendszeresen akiket épp kihagynak belőle. 1515, 1701, 1848 és 1956 a legvéresebb momentumai ennek a küzdelemnek. Ahol ennyi ember halt már meg azért, hogy mindenki elmondhassa a véleményét, ott a hagyomány lábbal tiprása és szentségtörés a szavazati jog korlátozása! (Egyáltalán nem mellesleg, ennek a hagyománynak a tiszteletéből én minden alkalommal elmegyek szavazni, bár legutóbb kénytelen voltam érvénytelen lapot bedobni, annyira nem értettem egyet semelyik jelölttel.)

istenvagyok 2012.08.23. 13:13:38

ha nem a jobbikra szavaztok akkor a cigányok elvágják a torkotokat, az állam pedig elveszi az utolsó vagyonotokat is, röviden ennyi

Fekete Dália 2012.08.23. 13:16:22

@istenvagyok:
Egy népfajt kihagytál.
Tutira lexarom a jobbikot.

VT Man 2012.08.23. 13:18:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Neked is van bizonyítékod a szocik által ellopott pénz összegére és a lopás tényére is? "

Ez nagyon egyszerű.
Autópálya:
vastagbor.blog.hu/2009/04/28/1_km_autopalya_326_millio_forintert

Margit híd: +6 milliárd Forintot kapott az építő, csak hogy a választások előtt elkészüljön. Nem készült el, de a 6 milliárd Ft elment valahova.

4-es metró: ha itt nincs lopás, akkor minden magyar politikus becsületes és tiszta kezű.

Arról nem is beszélve, hogy nem véletlenül gúnyolták az SZDSZ-t Strabag Demokraták Szövetségének.

VT Man 2012.08.23. 13:21:01

@coeurace:
Ilyen történelmi hagyományok vannak:

"

„A képviselőházi vitában 1871. március 13-án Madocsányi Pál, a Szabadelvű Párt országgyűlési képviselője beadványában a következőket fogalmazta meg. „T. ház! Több özvegy nő által aláírt kérvényt van szerencsém a t. háznak benyújtani, melyben a folyamatban levő megyék és a községek rendezése és a választási törvény alkotásánál, az őket megillető választási jogmegadásáért esedeznek.” Madocsányi előterjesztésének hatásáról csak annyit jegyez fel a képviselőház naplója, hogy „derültséggel” fogadták."

(Képviselőházi Napló, 1869/72. XV. kötet. (1871. március 13. 5. p.)
"

coeurace 2012.08.23. 13:28:53

@VT Man: Jól látod, pont az ilyen kezdeményezésekről beszéltem, amikor azt mondtam, hogy hosszú ideig folyt a küzdelem azért a jogért, amit most lazán ismét korlátozni szeretnének. Persze a forradalmak ismertebbek, hiszen akkor emberek haltak meg, de az özvegyek beadványa ugyanúgy értékes példa. Köszönöm, hogy idézted!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.23. 13:31:16

@Scagnetti:

Már hogyne lenne? Lehet szavazni A pártra. Az igaz, hogy eléggé mindegy annak melyik nevére, és főleg minek. De minthogy a tények arra mutatnak, hogy az erre jogosult polgárok nagy többége számára ez a fajta szavazás olyan ellenállhattan öröm forrása, amit akkor sem hagyna ki, ha vele magának – amint ez már jó régen nyilvánvaló kell, hogy legyen – csak árthat, miért vitassuk el ezt a gyönyör forrást tőle? Kinek a heroin, kinek a szavazás. Öt perc eufória.

Fekete Dália 2012.08.23. 13:37:16

@VT Man:
Csak ennyi?
orbán már a rendszerváltáskor elkezdte a saját családi bányáiba, a sárgaborházba, a Törökszentmiklós mellett található kastélyába, felcsútba nyomatni a pénzt.
Szolnokon az összes szántó a feleségéé, a szülei állítólag szegény földművesek voltak.
Magánrepülőgépe is csak azért nincs még vittóriónak, mert az már nagyon feltűnő lenne, hát jár a a csányiéval.
A rendszerváltás idejében indult a nagy népi privatizáció, amikor is a pártokhoz közel álló személyek az NBH-hoz beszállított kárpótlási jegyek "újrahasznosításával" vásárolták meg fillérekért a gyárakat, nagyüzemeket, bányákat.
Tisztára olyan ez az egész, mint a győzikéé, csak itt többszáz milliárd forintról van szó.
Áruld már el nekem, hogy hogyan lehet egy egykor szegény fideszes képviselőknek mára többszázmilliót érő műkincsgyüjteményük(szerintük családi hagyaték).

Minden egyes eu-s projektből százmilliókkal részesülnek a fidesz banda tagjai.
Ott az Arcadom zrt kontra kósa ügy 15 milliárd ft.
Ez csak egy kis porfignyi az elmúlt 14 évből.
Áll a projekt, Demján cége nem fizeti ki az alvállalkozókat, de a pénz egy részét már régen átutalták a részére.
Mindegy is lajoska már megkapta a részét és ez a lényeg.

Fekete Dália 2012.08.23. 13:45:24

@barli:

Csak nem te főzted fater?

Lencsés István 2012.08.23. 13:54:06

@nandras01: Te beszélsz agyi kapacitásról név nélkül , és úgy hogy nem tudsz írni ? :O :D Érdekes és vicces , no meg SZÁNALMAS .

barli 2012.08.23. 14:03:14

@Lencsés István: Pisti, ha nem érted meg hogy a zinternet az így müködik, akkor a te kapacitásoddal van a baj. Ha majd olyat ír, amit nagyon nem szabad, hidd el, jelentkezik nála a TEK, mert annyira azért ö sem anonym.
Azért mert tudjuk, hogy Lencsés Istvánnak hívnak még nem tudunk többet rólad, mint ha OrbánAMennyekUra névvel írogatnál. Majd ha képpel, névvel, címmel és telefonszámmal írsz, valamint bemutatsz egy közjegyzövel hitelesített tanusítványt hogy te vagy a nagy Lencsés István, akkor talán elhiszem, hogy az vagy aki.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 14:21:59

@VT Man: Ha van bizonyítékod, akkor gondolom megtetted a feljelentést is.....

Nem elég sejteni, hogy mutyi van, azt be is kell tudni bizonyítani, különben a vádaskodás annyit ér, mint döglött fecskének a patkó.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 14:25:17

@Pfullendorfi Ida,Hohenberg Gertrud=Rudolf:

Áruld már el nekem, hogy hogyan lehet egy egykor szegény fideszes képviselőknek mára többszázmilliót érő műkincsgyüjteményük(szerintük családi hagyaték).

Biztos a sorompó mellett mikor laktak, akkor halmozták fel.

maps.google.hu/maps?q=47.438845,18.588553&hl=hu&num=1&t=h&z=19

nandras01 2012.08.23. 14:42:53

@Lencsés István: rossz hírem van számodra, kedves barátom.
nyertek a lepkék...

2012.08.23. 15:20:32

@coeurace: Az értelmi cenzust lehet más módon is megoldani, ezzel nem zárjuk ki az értelmes 6 általánost végzett embereket.
Pl. a választólapon két-három nagyon egyszerű kérdésre kell válaszolni, aki helytelen választ ad, annak a szavazata érvénytelen.
Ezzel kiszűrjük az analfabétákat, az idiótákat, és azokat akiknek a legelemibb szinten sincs fogalmuk az ország ügyeiről.
(Lehetséges kérdések: ki a jelenlegi miniszterelnök, mi az ország államformája, melyik párt van jelenleg ellenzékben, stb.)

Valóban jó, hogy a nők is szavazhatnak, nem akarok én sem feudalizmust, a történeti példák nem értem mire érvek.
Azonban nem értek egyet azzal, hogy kizárólag az életkorhoz (18 év)-hez kössük a választójogot. Ez a szocializmus "vívmánya".

Kérdés: kinek a véleménye számít inkább az ország jövője szempontjából: egy 17 éves intelligens gimnazistáé, aki tájékozott, követi a politikát, mondjuk töri / politilógus szakra készül, kialakult véleménye van a világról, és tud emellett érvelni is; vagy a 65 éves alkoholista segédmunkásé, aki alig bírja leírni a nevét, azt se tudja melyik párt melyik, és ezer forintos száraztészta csomaggal meg lehet vásárolni a szavazatát?

Az utóbbi CSAK AZÉRT, mert elmúlt 18 éves szavazhat, míg az előbbi CSAK AZÉRT mert nincs 18 éves nem szavazhat.
Látni kell, most is van cenzus, csak éppen életkori. Miért lenne jobb, igazságosabb az életkor alapján kizárni embereket a szavazásból mint inkább értelmi alapon?

Fekete Dália 2012.08.23. 15:22:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
:)

"2009-ben Felcsút volt az egy főre jutó havi jövedelem alapján a leggazdagabb magyarországi település 171 092 forinttal, megelőzve Budapest II. kerületét, valamint a harmadik helyezett XII. kerületet. 2008-ban Felcsút még csak a 336. helyen állt.

A CID Cég-Info Kft. szerint valószínű, hogy Felcsútot néhány új, magasan adózó vállalkozói adófizető adatai emelték az átlagjövedelmet mutató rangsor első helyére.[14] A Heti Válasz oknyomozó írása alapján pedig a megoldás kulcsa nem más, mint a 2009 októberében felújított Kastély óvoda"

A templomosok biztosan ott ásták el a kincsüket.

Fekete Dália 2012.08.23. 15:42:54

@SontPent:
17 évesen szerinted érett valaki arra, hogy anyuka és apuka pénzéből élve szavazzon.
Ha a politológusokat szemlélem, őket kizárnám a szavazásból.
Ezt giró-szsásznak köszönhetik.

Lencsés István 2012.08.23. 15:58:58

@nandras01: @barli: Mivel nem tudtok írni , így nincs miről kommunikálnunk .

Lencsés István 2012.08.23. 16:23:02

@barli: Neten nem lehet nyomni . Ja és mondatkezdés nagybetű .

ocsemfiagergely (törölt) 2012.08.24. 00:15:57

Internetes pénzkeresés fotókkal , nem piramis játék és nem MLM , hosszútávú valódi munka kepmarketing.blogspot.hu/

2012.08.24. 00:40:58

@Pfullendorfi Ida,Hohenberg Gertrud=Rudolf: Miért 18 évesen érett? Akkor nem anyuka apuka pénzéből él? És aki segély kap, az se szavazzon, mert nincs jövedelme? Ez még durvább cenzus lenne, még több embert zárna ki mint az értelmi cenzus, amit én támogatok.

Fekete Dália 2012.08.24. 08:35:23

@SontPent:
Ne haragudj de a 17 éves életkor akkor is hülyeség.
Egyébként szinte minden nagykorú állampolgárnak szavazati joga van és ez így helyes.
Tudom, hogy sokan szeretnék, ha visszamennénk vagy 200 évvel az időben.
Akkor még a nők sem szavazhattak.
Egyébként az, hogy valaki 17 évesen követi a politikát és okos az még nem teszi éretté a döntésre.
Ha azt nézzük, hogy a sok nagyon bölcs vezető hová juttatta ezt az országot, akkor még kizáró ok is lehetne a doktorátus, a PhD, a túl magas jövedelem.
Politológusokkal Dunát lehet rekeszteni, mégsem áll jól az ország szekere, pedig őket főtanácsadóként foglalkoztatják.

barli 2012.08.24. 10:40:52

@Lencsés István: a pont elé nem rakunk szünetet!!!

2012.08.24. 11:22:35

@Pfullendorfi Ida,Hohenberg Gertrud=Rudolf: Döntsd már el, hogy általános választójog mellett érvelsz, vagy nem! Helyesled, hogy minden 18 év felettinek van szavazati jogot? De közben a politológusokat, phd-seket kizárnád a szavazásból?
Zavaros, ellentmondásos amit írsz!

2012.08.24. 11:25:05

@Pfullendorfi Ida,Hohenberg Gertrud=Rudolf: Azt mondod: 17 éves nem elég érett, mert apuka anyuka pénzéből él. De a 18 évesen apuka anyuka pénzéből élve érett döntést hoz, csak azért mert elmúlt 18?

Egyébként ÉN egy szóval sem mondtam hogy MINDEN 17 évesnek legyen szavazati joga. Csak azt, hogy az életkor önmagában nem kizáró ok.

Lencsés István 2012.08.24. 13:09:41

@barli: Direkt írok így , te viszont nem tudsz írni . Lásd . : Mondatkezdés nagybetű .

Szúrófény 2012.08.27. 10:27:43

„Az uralkodó réteg forradalma csak arra jó, hogy vég nélkül fenn tartsa saját forradalmát (Babeuf, Rendszerváltási komédia)
A felnőtt férfiak általános választójoga ma népszerű vesszőparipa, amely gyakorlatilag nem oszt, nem szoroz, viszont kielégíti a legenergikusabb, de legkevesebb gyakorlati érzékkel rendelkező népréteget. (Owen)
„A demokrácia álarca csak addig kell a buzsoáziának, amíg az, az Ő hatalma előtt pajzs!” Magyar Lajos 1918, de van, aki ezt máig se tudja!
süti beállítások módosítása