A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Diáktüntetés: elszakadt a cérna a hatalomnál?

2012.12.19. 21:40 timargabor

Szerda este a szervezett megmozdulás lezárultával a tömeg nem oszlott fel, hanem spontán tüntetés jelleggel a Lánchídra ment (1986. március 15, megvan?). Az eddig a tüntetőkkel, még a spontán szakaszban is együttműködő rendőrség innen több fiatalt bekasztlizott, bevitték őket a rendőrségre. Nem gondolom, hogy a saját elhatározásuk lett volna: NER-Magyarországon ehhez ugyanúgy utasítás kell, mint pár éve az Astorián, az akkor sokkal durvább attakhoz.

Elszakadt a cérna? Türelmetlenség, vagy mi ez? Pedig ez egy sima chicken game játék volt, a kormány és a diákság autója addig ment egymás felé, amíg a kormány higgadt javaslatokat tett, tárgyalást, engedményeket szimulált, a diákok pedig vonultak, vonultak, mindegy, hogy konkrétan miért. A diákok akkor szálltak volna ki, ha hazamennek, a kormány meg, ha bekeményít. Utóbbi most megtörtént. Nem értem, hogy miért. Délben még azt hittem, amikor a kormányszóvivő bejelentette a kormány módosított határozatát, hogy ügyes, ezzel kihúzhatják az ünnepekig, és januárban talán nem indul újra hasonló lelkesedéssel a tüntetéssorozat. De így?

Orbán diákokat vitet el? Mi van? Pont ő, akit anno szintén elvittek?

Ezzel két baj van, nagyon nagy bajok. A kisebbik, taktikai hiba az, hogy innen egyértelmű célt adnak a diáktüntetésnek (Táncsics-effektus), és jól fel is paprikázzák a hangulatot. A stratégiai hiba meg az, hogy a mai beszédekből láthatóan sokan nem hiszik el a mai, engedményként kezelt kormányhatározatban foglaltakat, és erre kontráz rá a hatalom a fellépéssel: ők sem hiszik el. Sem azt, hogy elfogadható lenne az ajánlat, sem azt, hogy igaz lenne. Az már csak hab a tortán, hogy ez, a kormány számára nagyon negatív hír lesz a nap híre, nem az ő pozitív, "kompromisszumos javaslatuk".

Innen megint bármi lehet. Hétfő este a Rádiónál is elég érdekes volt a hangulat, sok indulattal, hármas rendőrsorfallal diákok ellen. Most meg ez. Felesleges volt, de hát nyomás alatt lehet hibázni. Csak nem érdemes.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on, és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

796 komment · 5 trackback

Címkék: rendőrség előállítás diáktüntetés

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr394973840

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Légifelvétel blog díjazottja: a Diáktüntetés 2012.12.22. 08:41:17

A Légifelvétel blog első évadának díjazottja a decemberi Diáktüntetések, és természetesen az azon résztvevő ezrek. Karácsony előtti hír, egyfajta ajándék, kinek-kinek a maga értelmezése szerint a Békemenetnek elnevezett „civil mozgalom” kitüntetése,...

Trackback: Körös-körül 2012.12.21. 23:56:30

Próbáljunk meg egy kicsit nem gondolni a diáktüntetésekre. Na, csak nyugodtan. Otthon ilyet nem lehet, oly nagy a csend. Induljunk sétálni. Menjünk végig az első utcán, ami elénk vetődik. Kerüljük ki a diákokat, ha nem megy, vágjunk ki az utcára, ilyen...

Trackback: A hídfoglaló hallgatók és a rendőrállam 2012.12.20. 10:14:58

Egy hídfoglalás, egy félhídfoglalás, még egy hídfoglalás. A napok óta tartó hallgatói tiltakozások minden formáját mindaddig biztosító rendőrség a Lánchídról előállított három hallgatót. A reakciók? Milla: ViktatúraA KARD: „Orbán diákokat vit...

Trackback: Beletört Orbán foga az egyetemistákba 2012.12.19. 22:46:09

Fogműtéte miatt nem beszélt az év utolsó ülésnapján a Parlament rendkívüli ülésén Orbán – írja az Index. A portál szerint a miniszterelnök a hétvégén komoly fogászati műtéteken esett át, ezért nem tud beszélni. Mi történhetett Orbán fogsorával? *...

Trackback: Spiclikommandó is szolgálja Orbánt az egyetemisták ellen? 2012.12.19. 22:35:14

Hangulatjelentést kérhetett a Fidelitas-csemetéktől Viktor, ezt tálalta a közmédia úgy, mintha a tiltakozó diákok küldötteivel egyeztetett volna, TEK-hadsereg védelmében, egy felkapott és drága romkocsmában. Lépjük át azt, hogy Orbán a tiltakozó diákok...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huppy 2012.12.20. 11:00:15

@kúrórudi: Kezdjük ugye ott hogy nem én hasonlítottam a kettőt egymáshoz. Aztán a dolog ott folytatódik hogy igen, 2006-ban sokkal elkeseredettebbek voltak az emberek. Biztos nehéz elhinni ezt ha az akkori időszakot csukott szemmel és füllel élted át valami kő alatt. És az ok okozati viszont kevered össze, az emberek agya az után borult el miután a rendőrök felléptek. Az emberi természet már csak ilyen. Különben én is ott voltam és nem borogattam autókat. Voltak akik igen. Akkor ez azt jelenti hogy a pár ezer ember aki ott volt mind elkezdte lezúzni a belvárost (beleértve engem meg ezek szerint téged is csak valahogyan nem emlékszünk rá)? Szerintem akkor még most se így nézne ki a belváros. Vagy lehet hogy az emberek 99%-a békésen tüntetett (csak úgy mint ahogyan most az a pár száz diák) és mégis kétségbe esetten kellett menekülnie a rendőrök és a könnygáz elől?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.12.20. 11:00:45

@Kandeláber: miért lenne kínos? Ott a link a posztban is, és félreértés elkerülése végett már az élesítéskor is ott volt.

Muad\\\'Dib 2012.12.20. 11:02:13

@kovi1970:
Azért a gyújtogatásoknak volt ám előzménye is:
"...A Kossuth tériek megszavazták egy petíció elkészítését, amit a MTV-ben akartak beolvastatni. A feladattal Takács Andrást és Toroczkai Lászlót bízták meg. A 21 óra 45 perc körül a petícióval a Szabadság térre érkezett a tüntetők egy csoportja, de a székházat őrző biztonsági cég emberei nem engedték be őket a székházba. Ezután Toroczkai visszament a Kossuth térre, és fölszólította a tömeget, hogy menjenek át velük a Szabadság térre. A Magyar Televízió elnöke, Rudi Zoltán továbbra sem volt hajlandó tárgyalni velük. 22 órától rendőrségi erősítés is érkezett a térre..." -wikipedia
Tehát, aki a diákok petíciós ügyében felháborodik, annak anno is fel kellett volna. Vagy, ha akkor azt mondta ez nem közszolgálati feladat, akkor most sem az. Ez így korrekt...

Emmert József 2012.12.20. 11:02:39

@genyamagyar: nem írtam, hogy ők fizetik. Viszon tévedtem: 6 év a finanszírozott. Ebben igazad van. :)

huppy 2012.12.20. 11:03:50

@kovi1970: Te nem tudom mire célzol. ÉN nem gyújtogattam. És sokan mások se. Láttál már gyújtogatós tüntetést Párizsban vagy Londonban csak hogy egy-két példát felhozzak? Kérlek csak keress rá a Google képkeresőben hogy az hogy néz ki. Aztán beszélünk.

Emmert József 2012.12.20. 11:04:47

@kovi1970:

1. Nem tehetek róla, ha magadra vetted a buta kifejezést! :)
2. Mutasd meg azt a tanulmányt, ami összefüggést mutat a kommentelő hozzászólásai és annak minősége között!
3. Én legalább a saját nevemet használom, nem nick nevet.

bölcscsősz 2012.12.20. 11:05:17

Egyébként és teszem hozzá őőő Rogán szerint most már a diákok és „néhány fiatal”, teszem hozzá, szórakozásból, brahiból sétálgatnak,és élvezik, hogy a rendőrök -az adófizetők pénzéből -kisérgetik őket „fel és alá” valamint autóval elszállítgatják a hangadókat, az adófizetők pénzéből a rendőrségre,csak azért, hogy ott az adófizetők pénzéből, étellel, itallal kínálhassák őket nagyon udvariasan, ugyanis a kormány minden követelésüket teljesítette, egy pont kivételével, mert „Magyarország ma nem engedheti meg azt a luxust, hogy Németországnak, Norvégiának vagy Angliának képezzen orvosokat”, stadionok építése, futballakadémia, valamint határon túli magyar egyetemek, amerikai magyarok támogatása helyett.

Emmert József 2012.12.20. 11:05:40

@blah: igazat adok neked, persze a sok kicsi, sokra megy!

Macropus Rufus 2012.12.20. 11:08:59

@Lescol:
"Rühellem orbánt mint a szart, de a diákokat nem "orbán vitette el".."
analógia. Mint ahhogy nem Gyurcsány vitette el a zavargókat 2006-ban.

Ezért vitzes amikor kapkodni kezd a Fidesz, mert jönnek el a hülyeségei, és kiderűl a király meztelen.

Mit is mondott a Gyurcány anno amikor a tünetőkről kérdeték: majd hazamennek oszt ennyi.

Mit mondott a Viktor amikor a diákok tüntetéséről kérdezték: a diákok már csak ilyenek, tüntetnek.

Kb. mind a kettő azt jelenti, hogy le vagytok szarva magasról a véleményetekkel együtt.

FilcTroll 2012.12.20. 11:12:31

Remélem, ezek a hetek elmossák végre ezt a fidesz-mszp álellentétet, és egyre többen látják meg, hogy a több fej ugyanahhoz a sárkányhoz tartozik.

Sajnos nincs gyakorlatunk a tüntetések megértésében és értékükön kezelésében. Rutinosabb helyeken (pl. Berlin, Párizs vagy Dél-EU) teljesen megszokott és hétköznapi dolognak számít a tüntetés -- és ami ezzel jár. Ideje nekünk is hozzászokni, megérteni és személyes meggyőződés alapján támogatni vagy épp elvetni az utcára vitt ügyeket.

huppy 2012.12.20. 11:16:38

@FilcTroll: Igen? Mert amikor Gyurcsány alatt tüntettek az emberek akkor lett előre hozott választás vagy bármit is elértek vele?

Mert én úgy látom hogy ennél jobban nem igazán tudott volna a kormány a követeléseknek eleget tenni. Ha meg eltörlik a röghöz kötést én megyek ki tüntetni.

Netuddki. 2012.12.20. 11:26:42

@Muad\\\'Dib: Az akkori események már történelem.

UTÓLAG(!) ha egy olyan forgatókönyv szerint történtek volna a dolgok, miszerint a rendőri felszólításnak engedelmeskednek és valóban békésen zajlott volna a demonstráció mindenféle vagyoni kár nélkül, és UTÁNA jogi útra lett volna terelve, akkor és csak akkor még talán szimpátiát is éreztem volna irántuk. Alapból akkor, a toroczkai tevékenységét ismerve már eleve némi ellenérzésem volt velük szemben. Hozzátéve, hogy bizony én nem felejtek és nagyon jól emlékeszem I. orbán tevékenységére, amikor ugyanúgy hazudtak éjjel-nappal. Azzal a különbséggel, hogy a gyurcsány elismerte az orbán meg nem. Sőt ezekkel a tüntetésekkel szerintem pont saját magáról akarta a gyanút elterelni.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy azért a 2006-os eseményeknek is volt előzménye. Nem kevés. Gyakorlatilag 2002 óta hőbörögtek az orbán által felbujtott emberek, amikor egy demokratikus választás eredményét kérdőjelezték meg mert éppen nem ők "nyertek". Pedig az orbán és a gyurcsány között annyi a különbség, hogy utóbbi nem akkora (nemzetközileg is elismert) tahó.

A mostani demonstrálók viszont szerintem idáig teljesen kulturáltan viselkedtek és jól oldották meg a rendfenntartók által feléjük tett, teljesen felesleges attrocitást. Szóval respekt nekik és feltétlenül vegyenek a "szerven" jogi elégtételt...

Kandeláber 2012.12.20. 11:30:55

@timargabor: Annál cikibb, hogy párhuzamot vonsz a kettő között.
Semmi közös nem volt, leszámítva a helyszínt.

Oberlander Mózes Gedeon (törölt) 2012.12.20. 11:31:42

az előállított főkolompos: Barabás Richárd - zsidó
a szónokló picsa: Turai Eszter - zsidó

ez egészen véletlen...

Muad\\\'Dib 2012.12.20. 11:33:15

@kovi1970:
A szimpátiának vajmi kevés köze van ahhoz, hogy kinek milyen jogai vannak. Mint már tegnap is leírtam több helyen, teljesen mindegy mennyire voltak szimpatikusak a tüntetők, vagy mennyire volt "komoly" a petíció, vagy egyenlő mércével mérünk két 10 000-es tömeg esetében, vagy nem. Márpedig a mostani esetből kiderült, hogy ez sokaknak nem megy, pedig eléggé alapfokú művelet demokráciában.

"...amikor egy demokratikus választás eredményét kérdőjelezték meg mert éppen nem ők "nyertek"..."
Arról a választásról beszélünk, amiről az általad emlegetett kormányfő elismerte, hogy hazugsággal és adatok titkolásával, elferdítésével nyertek meg? Nekem ugyan nincsenek nagy igényeim a demokráciát illetően, de azért ezt demokratikusnak nevezni mégis túlzás.

Petykabá 2012.12.20. 11:34:47

Nem hiszem el milyen szánalmas poszt. Orbán vitette el, nyilván. Személyesen intézkedett, hogy semmit ne érjen el, viszont néhány ilyen szar poszt születhessen...

Netuddki. 2012.12.20. 11:36:09

@bölcscsősz: Gratulálok! papagáj módjára sikerült visszaadnod az orbánék által betanított hülyeséget. Ami bizony megintcsak hatalmas öngól. Miért is?

„Magyarország ma nem engedheti meg azt a luxust, hogy Németországnak, Norvégiának vagy Angliának képezzen orvosokat”

Igen B+! Nem engedhetjük meg magunknak! Tökmindegy, hogy fizet-e az oktatásért a hallgató vagy nem. Szégyen, hogy itt olyan körülmények vannak, hogy legjobbjainknak külföldön kell keresni a boldogulást!!!

Mit tett a fidesz és orbán viktor azért, hogy itt ne olyan helyzet legyen, hogy külföldre menjenek legjobbjaink? Mit tettek az ország felemelkedéséért? Hol van a normális adórendszer? Miért ilyen magas a feketemunka és a korrupció? Ma miért szar érzés magyarnak lenni a saját hazánkban? Sajnos még sorolhatnám napestig amit a fidesz kormány nem tett meg, pedig még 2/3-a is volt hozzá.
Ezért tüntetnek most a diákjaink, bizony és nem azért legyen-e vagy ne legyen tandíj. Ezt ha nem érted te fideszdroid akkor feleslegesen ne trollkodj...

"bölcscsősz 0 bejegyzést írt és 178 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2011.11.07. óta tag."

Lencsés István 2012.12.20. 11:37:38

Hatalom nincs . Persze hogy elviteti őket valaki ( Nem ORBÁN ő neki köze nincs hozzá .... ) hisz balhéztak ....

Petykabá 2012.12.20. 11:38:11

Arról nem is beszélve, hogy az előző nyolc év alatt láthattuk, hogy mi történt azokkal, akik tüntettek, szerintem kurvára szerencséjük van, hogy éppen nem a fődemokrata Gyurcsány küldte ki rendet tenni a készenlétiseket, mert ő valószínűleg már lecsőcselékezte volna őket és néhány szemmel kevesebb lenne a következő generációban. És persze a hídfoglalások sem így végződtek anno, szóval szánalmas azzal baszogatni ezt a kormányt, hogy hú de durván bánik a tüntetőkkel. Ilyen jó dolga tüntetőknek még nem volt kb. az országban, de Európában sem nagyon. Emlékezzünk például az occupy-t hogy verték szét a fődemokratikus USAban...

Netuddki. 2012.12.20. 11:43:16

@Muad\\\'Dib: "A szimpátiának vajmi kevés köze van ahhoz, hogy kinek milyen jogai vannak."

Szerintem a jogaikat 2006-ban a köz- és magántulajdonban okozott kárral elvesztették. Lehet, hogy ez nem egy jogilag helyes megfogalmazás, de innentől kezdve engem nem érdekel, hogy ha bíróságra viszik az ügyüket akkor megnyerik-e vagy sem. Magyarul a szimpátiámat és főleg a támogatásomat elvesztették. Ennyi.

"Arról a választásról beszélünk, amiről az általad emlegetett kormányfő elismerte, hogy hazugsággal és adatok titkolásával, elferdítésével nyertek meg?"

Nem az a 2002-es volt. Akkor is hidat foglaltak. Rémlik? Akkor talán nagyobb balhé nem is volt belőle. Az öszödi beszéd a 2006-os választások után volt. Ahol a fidesz másodszor veszített. Lehet jobb lett volna ha akkor nyernek, már régen túl lennénk rajtuk (is)...

Netuddki. 2012.12.20. 11:46:22

@Petykabá: Aha, az orbán meg fogja most a fejét, hogy beleíratta a kotmányába, hogy tüntetni már pedig szabad. De sebaj, majd ki lesz húzva belőle...

Muad\\\'Dib 2012.12.20. 11:47:36

@kovi1970:
"...Szerintem a jogaikat 2006-ban a köz- és magántulajdonban okozott kárral elvesztették..."
Mint fent idéztem, még semmiféle gyújtogatás nem volt, amikor már jogtalanul jártak el velük szemben. Vagy gondolhatja valaki úgy, hogy jogosan, de aki ezt teszi, annak a diákok rádiós akciójáról azt kellene írnia, hogy a rádió vezetősége messze többet tett, mint ami a kötelessége lett volna. Ezen kívül más opció nincs.
A támogatásod, és szimpátiád (meg az enyém is, lévén ez ugye mindenkinél szubjektív dolog) pedig jelen esetben irreleváns, ha a kettős mérce irányából közelítjük a dolgot.

Oberlander Mózes Gedeon (törölt) 2012.12.20. 11:51:41

az aztán kizárt lehetőség, hogy ilyen wannabe aktivista,jogvédő szélsőliberális belvárosi hülyegyerekek feltűnősködése előre lezsírozva, amihez nem kell sokat tenni, csak egy ürügyet felhasználva demagóg módon behülyíteni arra fogékony idiótákat.

1. a tüntetők még a hallgatóknak is csak egy elenyésző kisebbsége.

2. 95%-uk a buli miatt van ott, azt se tudja mit akarna. ha fizetős lenne az egyetem, azt is leszarná, mert apuanyu úgyis kicsengeti.
a Barabás Ricsiknek meg Turai Esztiknek meg úgyis fizeti Soros, a Bnai Brith vagy a Southern Poverty Law Center ösztöndíjasai lesznek.

3. tegnap néztem végig a teljesen független Navarrónak a közvetítését.
pár tarisznyás, dolgozni soha nem akaró zsidó hülyegyerek örült magának, hogy lepkefing helyett tehénszarrá magasztosult a társadalmi hierarchiában.
csak mert hallgatott rá pár idióta és összeverődtek. és tök jó, lehet pressert meg bródyt gitározgatni meg hippiskedni. mert az menő. olyan értelmiséginek látszik. nem lady gagát vagy gangnam stylet, neeem.

viszkető pinájú neotarisznyás, héttörpesapkás álértelmiségi lánykák, és 30 éves kopott zergebőrkabátos, lenonszemüveges, gitárcsalis bohócok hepeningje volt ez. 95%uk azért volt ott, mert inygen buli, és biztos lesz pár gangbangra kapható liberális picsa, akit a következő 2-3 hétben lehet gyalázni. aztán eldobandó.

Petykabá 2012.12.20. 11:54:00

@kovi1970: ennyire jóban vagytok Orbánnal? Vagy esetleg, csak vetítesz? Vagy egy vátész vagy?

Netuddki. 2012.12.20. 11:58:09

@Muad\\\'Dib: Soha nem modtam, hogy nem szubjektív. :)

A rádiósok meg átqrták a diákokat a palánkon. Gondolom erről is értesültél. Alapból hülyeségnek tartom az ilyen petíciók beolvastatgatását, amikor ott a zinternet.

"a rádió vezetősége messze többet tett, mint ami a kötelessége lett volna"

Nem, a rádió vezetősége, szerkesztői messze nem teljesítették a feladatukat amikor nem a tényekről tudósítottak, elhallgattak tényeket. De ennek megítélése is erősen szubjektív dolog. Attól is függ ki melyik oldallal szimpatizál már eleve... ;)

Petykabá 2012.12.20. 12:00:34

Bezzeg, amikor csóró orvostanhallgatók tüntettek csendesen azt senki le nem szarta, nem állt melléjük, mert nem voltak nagyon vagányak... és nem fenyegetőztek elég hatékonyan.

Az van, hogy szerintem MÁR jogtalanul tüntetnek a kölykök, mert, hogy megkapták, amit akartak. A továbbiakban ez már hazugság, mert kormányt buktatni mennek ki, és nem a tanulás akármiéért tüntetnek. Itt a jobb és baloldal felelőssége lenne, hogy együttesen szólítsák fel őket, hogy abba lehet hagyni, és aztán akinek nem tetszik a rendszer menjen ki tüntetni, de ne a befolyásolható kölkökön verjék el a port, ha valami rosszul sül el, vagy egy szerencsétlennek eldurran az agya.

Muad\\\'Dib 2012.12.20. 12:00:59

@kovi1970:
Félreértesz, csak arra vonatkozóan írtam, hogy amennyiben az egyik oldal esetében azt mondjuk, hogy nem is szabad átvenni ilyen petíciót, jogos volt 2006-ban, akkor hülyén néz ki, ahogy most egyesek az ellenkezőjét állítják...

Netuddki. 2012.12.20. 12:01:14

@Petykabá: Verbális önvédelem? Nektek ezt célzottan tanítják a fidesztroll-akadémián?

"Petykabá 0 bejegyzést írt és 334 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2008.08.28. óta tag."

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:02:00

kicsit későn kapcsolódok be, nincs kedvem elolvasni 7-800+ kommentet (de igen-de nem), kérdezném a posztert, hogy honnan lehet azt tudni, hogy személyesen Orbán vitette el a diákokat? vagy ez csak egy általános jellegű felelősség-firtatás? de akkor hogy kerül ide Orbán elvitele?
nem! nem vagyok szimpatizáns, ill. mégis: abszolút a diákok oldalán! de az ilyen legendák szerintem abszolút károsak! Orbán elviteti a diákokat; Gyurcsány direkte szemkilövet - mintha igaz lenne! később milyen fasza muníció egy parttalan vitában! ez a kormány is (úgy tűnik) eléggé balfasz mód intézi az ügyeket - ténynek ez nem elegendő? legenda kell?

preddy 2012.12.20. 12:04:51

Imádom a trollokat, örülök hogy átmentették magukat az elmúl rendszerből! Emléxem, mikor még csak egy TV volt, áremelés után mindig őket kérdezték meg a piacon:
- Mit szól, hogy megint emelte az árakat Pártunk és Kormányunk?
- Nagyon örülök, mert ez takarékosságra nevel minket!

Petykabá 2012.12.20. 12:05:42

@kovi1970: mi van kovikám előjött belőled az ÁVÓs múlt és nyomozgatsz, utánanézegetsz embereknek?

Amit válaszoltál az mi? Honnan tudod, hogy Orbán megbánta, hogy beleírta a törvénybe, a pszichológusa vagy? Válaszoljál már te ostoba fajankó, és ne nyomozgass...

Oberlander Mordeháj (törölt) 2012.12.20. 12:06:43

@R.T. Flakfizer: "abszolút a diákok oldalán!"
oszt az melyik oldal? te legalább tudod? mert ők nem

Netuddki. 2012.12.20. 12:07:17

@Muad\\\'Dib: Szerintem azt nem írtam sehol, hogy nem szabad átvenni ilyen petíciót. Pusztán magát a petíciózást tartom hülyeségnek és gyerekesnek. Aminek persze 1848-ban nyilvánvalóan volt jelentősége.

Ettől függetlenül ha én lennék egy médiumnak az elnöke akkor tuti beolvastattam volna a 2006-ost is és a mostanit is. Szó szerint. Ugyanis a média szempontjából ennek rohadt nagy hírértéke van, a hallgatóság meg úgyis eldönti kinek hisz.
De nem véletlen, hogy egyik esetben sem olvasták be, talán a kereskedelmi médiával kellett volna próbálkozni, szerintem több sikerrel jártak volna... :P

preddy 2012.12.20. 12:07:19

@R.T. Flakfizer:

Áttételről, hallottál már?
Hitler és Sztálin sem maga intézte a dolgokat, olyan volt a rendszer felépítése, hogy elég ha gondolt rá!
Lassan fingani sem mernek a fideszesek Orbán engedélye nélkül, ha pedig igen, elsőnek 250 000 Ft büntetést kapnak...

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:08:26

@Petykabá: a röghöz kötéstől is elállt a kormány?

Petykabá 2012.12.20. 12:09:03

A kompromisszum fogalmáról mi jut eszedbe?

Netuddki. 2012.12.20. 12:09:20

@Petykabá: Nem vagy vitaképes kisfácán. csak szólok...

"Petykabá 0 bejegyzést írt és 334 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2008.08.28. óta tag."

"kovi1970 0 bejegyzést írt és 10173 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2007.06.10. óta tag."

Oberlander Mordeháj (törölt) 2012.12.20. 12:10:42

@Muad\\\'Dib: miért az nem vicc, hogy azok szopkodják most a diákok faszát a hídlezárás miatt, akik Budaházyt 2002-ben meg úgy amúgy is a dunába lövették volna?

addig nem lesz normális légkör az országban, amíg az SZDSZ-es szellem virágzik pesten...

igenis kultúrkampf kell. kurvára nem vagyok fideszes, sok mindentől kinyílik a bicska a zsebemben, de ezt vigyék végig.
a nyomát is el kell tüntetni annak, ami a landeszmanni elvek alapját szolgáltatja.

Petykabá 2012.12.20. 12:12:10

@R.T. Flakfizer: Igazad van akkor szarjunk le mindent és kérdezzük meg a diákokat mit szeretnének? Legyen egy pár Harvard, és legyen ingyenes, és legyen 100ezer az ösztöndíj, és ne kelljen tanulni. Gyorsan el fogunk ide jutni. Azért ne haragudj, de igenis legyen röghöz kötés! Az én adómból fizetik az oktatást, és nem nézem jó szemmel, ha abból más ország profitál, ha meg igen, akkor a "külföldön10xakkorafizetésből" ki lehet csengetni az árát utólag is, mert a röghöz kötés nem arról szól, hogy nem mehetsz külföldre, hanem arról, hogy akkor utólag kell kifizetni az oktatásodat.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.20. 12:12:30

A gyűlölet, csak az tart már titeket életben. Értékeitek, hőseitek nincsenek, nem is lesznek.

Irigylitek a jobboldal vízióját, céljait, értékeit, hőseit. Gyengék vagytok, csak tagadással tudok néha győzni. De már azzal sem.

orangeorder.blog.hu/2012/12/20/miert_gyulol_minket_ennyire_a_baloldal

Emmert József 2012.12.20. 12:12:39

@kovi1970: a mennyiség sosem csap át minőségbe. Ennyi befektetett energiával valódi változáson is ügyködhetnél. Mert akármennyi okosnak vélt dolgot mondunk itt, semmi nem változik odakint...

Netuddki. 2012.12.20. 12:13:09

@Muad\\\'Dib: Még annyit tennék hozzá az előbbi hozzászólásomhoz, hogy ebből is látszik a közpénzből fenntartott közmédiát bizony nem a megfelelő emberek vezetik. Se szakmailag se egyéb téren. Persze ez is csak az én egyéni, szubjektív véleményem...

Pussy Riot (törölt) 2012.12.20. 12:13:27

Orbán nem vitetett el diákokat.

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:13:42

@preddy: azért kérdeztem, általános érvényű e a felelősség firtatása - úgy viszont értelmetlen '86 beemelése.

Petykabá 2012.12.20. 12:14:04

@kovi1970: Ja értem, mert aki abból szerez 10000 kommentet, hogy arról fantáziál, hogy mit gondolhat Orbán az vitaképes. Na szedd csak be a gyógyszerkédet kovikám....

1 360 803 (törölt) 2012.12.20. 12:14:58

Azért késsel mennek a "diákok" tüntetni, több mint fura.

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:15:03

@Oberlander Mordeháj:
felsőoktatás NEM dillettáns reformja. sejtem mire gondolsz - arra keress más játszótársat.

Szociknak vége 2012.12.20. 12:15:13

@Petykabá: Nem kell felszólítani őket megunják hazamennek. Már hazamentek nem?

Petykabá 2012.12.20. 12:17:09

@kovi1970: egyébként azt hittem azzal akarsz égetni, hogy csak tolom a 334 kommentemet, és még egy bejegyzést sem írtam, miközben te 10000 kommentet írtál 0 bejegyzéssel. Mekkora öngól!

Netuddki. 2012.12.20. 12:17:44

@Petykabá: 200 hozzászólással a hátam mögött én nem személyeskedtem kisfácán. Na ez kettőnk között a különbség. Csak szólok ha már ennyire hülye vagy, hogy nem érted.

Petykabá 2012.12.20. 12:18:08

@MetroGoldwinMayer: lehet... Örülök, hogy nem lesz tandíj, ennyi. Nekem sem volt, csak a második suliban.

preddy 2012.12.20. 12:18:10

@1 360 803:

A Magyar Hírlap, a HírTV vagy ki hazudta?

Petykabá 2012.12.20. 12:19:07

@kovi1970: ne szivasd már magad ennyire. Kovi hány komment után lehet személyeskedni? 1225?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.20. 12:19:19

@genyamagyar: "Tehát Gyurcsány jobb volt, mint Orbán. Amit állítsz, az ez."

Gyurcsány 2006-ban, a választások előtt politikailag jobb volt, mint Orbán.

az őszödi beszédtől kezdve Orbán "háborús" politizálása tért nyert, és ezzel 2010-ben tönkreverte a gyurcsányizmust.

röviden, valahogy így.

Emmert József 2012.12.20. 12:19:19

@kovi1970: csak tippelek! :) Az biztos, hogy itt fölöslegesen osztjuk egymást, mert igazából pont ez a célja a hatalom gyakorlóinak.
Amíg mi egymásra okádunk, újabb közbeszerzés kerül a Közgéphez, a Strabaghoz, stb...
Úgyhogy én elmentem ebédelni.
:D

preddy 2012.12.20. 12:19:30

@OrangeOrder: Milyen jó, hogy saját tulajdonságaitokat projektáljátok a másikra! :-)

Netuddki. 2012.12.20. 12:19:43

@1 360 803: "Azért késsel mennek a "diákok" tüntetni, több mint fura."

Hát ezt jól beszoptad, több mint fura...

Petykabá 2012.12.20. 12:22:32

@Emmert József: Jó étvágyat!
@kovi1970: hagyjuk abba a kölcsönös szívatást, én is megyek ebédelni, meg ugye dolgozni sem ártana, vagy bevásárolni. Mekkora hülyék vagyunk, hogy itt ***** el a drága időt...

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:22:33

@Petykabá: majd ha végeznek kutatásokat amiből az derül ki, hogy soha, senki nem tér haza, vagy csak nagyon kevesen, akkor oké, gondolkozzunk róla. majd ha a megélhetés feltételei itthon biztosítva lesznek és mégis tömeges a kuvándorlás, akkor szintén gondolkozzunk róla. de addig nem!
az adód nem a tiéd. az elköltéséhez annyi közöd van, hogy a választásokon azokra szavazol, akiknek jobban elhiszed a programmját - pl az adód kezelését illetően is.
ez a párt azzal kampányolt, h a felsőoktatás ingyenes és széles körben hizzáférhető lesz.

tehát?

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:24:12

@preddy: azért kérdeztem, általános érvényű e a felelősség firtatása - úgy viszont értelmetl

Netuddki. 2012.12.20. 12:24:16

@Petykabá: Na végre, hogy rájöttél! Jó étvágyat! ;)

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:26:06

telefonom megbolondult. sorry.

Netuddki. 2012.12.20. 12:26:17

@Petykabá: Na végre, hogy rájöttél! Jó étvágyat! ;)

(qrva blogmotor.)

Netuddki. 2012.12.20. 12:27:57

@R.T. Flakfizer: "az adód nem a tiéd. az elköltéséhez annyi közöd van, hogy a választásokon azokra szavazol, akiknek jobban elhiszed a programmját"

Igen, ezt akarják elhitetni velünk az éppen "hatalmon" lévők is. Óriási tévedés, és nem ártana változtatni a szemléleten.

2012.12.20. 12:29:40

@OrangeOrder: Mi megelégednénk egy demokratikusan, a haza érdekében tevékenykedő kormánnyal is, a hősökről szívesen lemondunk.

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 12:37:47

@kovi1970:
a mindenkori jövedelmed x%-val az állam rendelkezik (neki keresed). az elköltésébe nem nagyon tudsz beleszólni - ez az "én adómból ne költsenek erre-arra", ez baromság. olyan pártot kell választani, akik kormányon is a lehető legoptimálisabban használják ezt a pénzt és nem csak szavakban, meg ideológiában erősek.

Kandeláber 2012.12.20. 12:38:24

A t. szerző akár ezzel is összevethette volna a példátlan rendőri brutalitást: hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1nch%C3%ADdi_csata

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.12.20. 12:41:25

@Kandeláber: látom, ugyanazokat az oldalakat néztük végig. :-) Nekem a 18-as sztori új volt, a "lánchídi csatáról" csak 86 ugrott be.

kyanzes (törölt) 2012.12.20. 12:42:07

Persze, Orbán diákokat vitet el. :)

Éppen a Kódot nézte és pizzát tolt az arcába, amikor egyszercsak felkiáltott "Faszom!" majd felhívta a belügyet és kiadta az ukászt: "Őrizetbe venni három diákot. Right fucking now!"

Kandeláber 2012.12.20. 12:48:41

@timargabor: Igen, ez a '18-as mondjuk nekem is újdonság volt, valaki belinkelte. Lehet, hogy a hídra vonuló diákok jobbak voltak töriből, mint mi? :D

házelnök 2012.12.20. 12:52:35

A diákoknál kés volt!
Indul a bakterház:valamire való férfi zsebében bicska lapul.
Adott esetben egy manikűrolló is lehet veszélyes fegyver.Közröhej ez az egész orbnyikov féle mizéria.
Bunkó állat fideszbanda.

FilcTroll 2012.12.20. 13:01:06

@huppy: Én nem úgy látom, hogy megkapták: abban kb. mindenki egyetért, hogy felsőoktatás valóban átalakításra szorulna, tényleg okosabban kellene felhasználnunk azt a pénzt, amink még erre jut. Bőven elég idő és hatalom állt a jelen parlament és kormány rendelkezésére ahhoz, hogy igazi, lényegi változtatásokat eszközöljön, persze az érintettek bevonásával. De nem ezt csinálták.

A röghöz kötéshez: szép gondolat, hogy ne képezzünk közpénzen magyar orvosokat Norvégiának, tényleg. De akkor a közpénzből épülő infrastruktúrán kiképzett, és rengeteg közpénzzel támogatott futtballakadémiák növendékei is maradjanak csak itthon a nemzet épülésére, ugye? De ez mellékvágány.

Viszont jól észrevehető, hogy semmilyen magyar hatalom nem szereti a túl okos állampolgárokat. Nem szeretnének egy friss, okos, független, korrumpálatlan, értelmiségi generációt a saját nyakukra engedni. Ne legyenek illúzióink: a "tandíjmentesség + röghöz kötés" kombó nem egy gesztus, hanem a korrupció és a zsarolás eszköze. Csak függjön minél több diák az Államtól, mert Ő jó: enni ád és megsimogat, ha ügyes birka vagy.

Hát lófaszt, uraim! A diákoknak igazuk van, hogy fellépnek ez ellen, és számonkérik a politikusokat. Erről szól ez a sztori, nem a keretszámokról. Erről szól az átalakítás igénye és erről szól az autonómia igénye is: nehogy már pár seggfej, akari politikus úri kegyétől függjön még mindig ez a szép ország.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.20. 13:14:39

Az utcára menni!
Ha otthon maradunk, nem állhatunk a gyerekek és a gumibot közé!

Húsleves 2012.12.20. 13:21:42

Tetszik ez a fénykép, amelyen Győri Gábor spionja rendőrökkel fényképezkedik. Összehoztak neki egy "nézzétek, itt bántják a nagy rendszerváltót a diktátorok" témájú képet, de de azért szabadon járkálhatott nyugatra liberalizmust tanulni.

tulinp 2012.12.20. 13:24:14

Hihetetlen videó!!! :

index.hu/video/2012/12/20/gimnazistak_tuntetnek/

"Elutasítjuk az ingyenes felsőoktatást"!

Ezaz, ez kell!!!

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 13:46:04

@timargabor:
Orbán diákokat vitet el?
Orbán vitet el diákokat?

Dour ® 2012.12.20. 13:50:05

@halor:
Ha szerinted a fiatalabbaknak csak a YouTube a mérvadó, akkor megértem a rinyálásod.
De szerintem viszont az esetleges pontszámaid alapján ovis se lehetnél.
Esetleg szólíthatlak doktornak?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.20. 13:53:32

@R.T. Flakfizer: Miért? Nem?

Az oktatásügyben is ő beszélgetett a nerkompatibilis romkocsmásokkal.
Mindent ő csinál, mindenre ő ad parancsot, vagy engedélyt.

preddy 2012.12.20. 14:07:13

@házelnök:
Persze nem volt kés a diákoknál, mint azt azóta tudjuk! Nem szerepel a rendőrségi jkv.-ben sem, csak a HírTV vagy az Agyatlan Nemzet találhatta ki...

preddy 2012.12.20. 14:09:00

@FilcTroll:
Csak egyben reménykedjünk: ezek a fiatalok ne orbánosodjanak el...

Húsleves 2012.12.20. 14:13:59

Elfogtunk egy történelmi levelet, amelyet a NAGY EMBER apja írt fiának a "rendszerváltást" megelőző időszakban.

"Drága Fijam, Viktor!
Itthon semmi hír, tegnap meglátogatott Horn Gyula (neked Gyuszi bácsi). Adott nekünk egy bányát és azt üzeni, hogy nagyon örül, hogy elvállaltad, hogy te leszel a fijatal ellenzék vezére. A diplomamunkádat most készítik a pártközpontban. Gyuszi bácsi már beleolvasott, azt mondja, igazán bátor és provokatív. Nagy Imre temetésére már megírták a beszédedet, azt kell mondani, hogy "Szojjetek kifelé!". Tudom hogy hosszú, de van még időd gyakorolni. Guszi bácsi beszervezett két szovjet egyenruhás statisztát, akik azonnal futásnak erednek, amikor az emelvényre lépsz. Megjött az útleveled is, utazhatsz nyugatra libaralizmust tanulni. Guszi bácsi elintézi.
Szerető apád, Győző."

morgosgyuszi 2012.12.20. 14:14:08

@wowerman: Azért, hogy okoskodhass. Nem a nyelv alkotja meg önmagát, hanem az emberek alkotják meg a nyelvet, Te vad barom.

wowerman 2012.12.20. 15:20:26

@morgosgyuszi: Na egy troll... képzeld, nem vagyok magyarkodó, főleg nem jobbikos, és tudom mi a különbség az előíró (régi, helytelen) és a leíró (modern, helyes) nyelvészet között. De hülyeség idegen szavakat használni olyankor amire arra a fogalomra van magyar szó is. A stílus pedig maga az ember, kedves gyuszi ;)

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 15:47:06

@kolbászoszsömle:
miért, ő volt? tudsz valamit? vagy csak tetszik ez a variáció?
hol lehet keresni olyanokat, akik szeretik a tényeket?

bölcscsősz 2012.12.20. 18:27:31

@kovi1970: Tökéletesen egyetértek Veled, valóban ez a diletáns, tehetségtelen, pökhendi, hazug, sunyi, stb. stb. rezsim, s képviselői próbálják lejáratni a diákok mozgalmát. ezt próbáltam említett frakcióvezető idézésével kifigurázni.Ha ez nem sikerült, az én hibám.

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 20:38:26

tehát nem az Orbán vitette el a diákokat.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.20. 20:54:48

@R.T. Flakfizer: És nem Gyurcsány lövette ki a szemeket, verette szét a tüntetést.

R.T. Flakfizer 2012.12.20. 23:49:59

@kolbászoszsömle:
korábban ezt írtam:
"Orbán elviteti a diákokat; Gyurcsány direkte szemkilövet - mintha igaz lenne! később milyen fasza muníció egy parttalan vitában! ez a kormány is (úgy tűnik) eléggé balfasz mód intézi az ügyeket - ténynek ez nem elegendő? legenda kell?"

gtri 2012.12.21. 00:02:42

@MetroGoldwinMayer:

Ezzel a kijelentéssel vitatkoznék. Bár széles körben elterjedt vélekedés a "diplomástúlképzés", de még nem láttam egyetlenegy felmérést erről a témáról.
A mostani intézkedésekben éppen az a megdöbbentő, hogy úgy tűnik, Orbán Viktor személyes preferenciái alapján alakul a magyar felsőoktatás sorsa és nem megalapozott felmérések alapján.

Az én munkaterületemen (informatika) a 90-es évek második felében több mint 50% volt a velem együtt dolgozó gépészmérnökök aránya. A munkaerőpiac nem tudta felvenni őket a szakmájukban, így kénytelenek voltak az akkor erősen beinduló informatikára átnyergelni.
Most belőlük van hiány. Akkor pedig éppen azt hallottam mindenhol (és a kollégák is elpanaszolták), hogy mennyire felesleges nehézipari tanulmányokat folytatni Magyarországon. 10-15 év múlva pedig itt az eredmény.
A mostani korlátozásokat sem 1-2-3 év múlva fogja megérezni az ország. A hatás 10-15 év múlva jelentkezik majd erőteljesen. Én úgy látom, hogy ez a hatás negatív lesz.

gtri 2012.12.21. 00:31:09

@MetroGoldwinMayer:
Igen, valóban csinálnak ilyet a cégek, de tudtommal jelenleg nem lehet a TAO terhére támogatni a felsőoktatást. Az IVSZ éppen azt szeretné elérni, hogy ez megtehető legyen. Ha az állam ezt engedné, akkor azt korrekt lépésnek tartanám, de szerintem nem fogja. Orbán Viktor a sportot előnyben részesíti a felsőoktatással szemben.

Személyes tapasztalatból mondom, hogy én nem lettem volna 2 évnél hosszabb "röghöz kötést" aláírni semmilyen céggel sem. Egy nagy multinál vetődött fel 3 éves "röghöz kötés" aláírása, de ezt nem voltam hajlandó vállalni. Tartottam attól, hogy hogyan alakul majd a bérem és az egyéb munkahelyi körülmények, ha "rabigába" hajtom magam.
A jelenlegi magyar kormányzat pedig eddigi 2,5 éves tevékenysége során megmutatta, hogy nagyon könnyen megszeg bármiféle megállapodást. Jelenlegi tapasztalataim alapján sokkal kevésbé bízom bennük, mint a nagy multik vezetőiben.

A röghöz kötést pedig egészen elképesztő színvonalon lehet művelni. Fehéroroszországban először bevezették a diplomás röghöz kötést:

Jelenleg mi itt tartunk és sokan támogatják nálunk is

www.ideaintezet.hu/sites/default/files/Roghoz_IDEA.pdf

"A belorusz törvények szintén illeszkednek az előbbi példákhoz. Fehéroroszországban azok, akik államilag finanszírozott nappali tagozatos képzésben vesznek részt, a diploma megszerzése után kötelesek két évet egy, az állam (az egyetem) által kijelölt munkahelyen tölteni, ezzel visszatérítve az oktatási költségeket. Ez alól csak azok menthetők fel, akik katonai szolgálatot teljesítenek vagy továbbtanulnak. A friss diplomások választhatnak maguknak belföldi munkahelyet, ezt azonban az egyetemnek is el kell fogadnia."

Belaruszban azonban már zajlik a második fázis:

HVG, 2012. dec. 15., 50. szám , 85-86. oldal

"Röghöz kötés Belaruszban
Kényszermunka bevezetésével akarja megakadályozni Alekszandr Lukasenko belarusz elnök, hogy a magasabb bért fizető Oroszországba költözzenek át a volt szovjet tagköztársaság munkavállalói. Az Európa utolsó diktátoraként számon tartott politikus bejelentette: olyan elnöki dekrétum készül, amely szerint a fafeldolgozó vállalatoknál dolgozók az ágazat 2015 végéig tartó átszervezése idején csak a cégvezetés engedélyével mondhatnak fel. „Ha távoznak, kényszermunkára ítélik, és visszahozzák ide magukat.” – fenyegetőzött Lukasenko az egyik vállalatnál tett látogatása során. Helyi források szerint az államfő kísérletnek szánja a faipari röghöz kötést, s ha a módszer beválik, a modern kori rabszolgaságot több szektorra is kiterjesztik. Míg a belarusz faiparban az átlagfizetések alig haladják meg a száz eurót, a szomszédos Oroszországban ennek többszörösét fizetik a munkavállalóknak."

Vagyis ott már csorog lefelé, egyre szélesebb tömegeket érintve ez a "megoldás". Ha belegondolunk, hogyan tud védekezni az ottani propaganda ellen egy faipari munkás? Hiszen egész addigi életét a hazájában élte le, tehát elmondható, hogy ott tanult, ott vette igénybe a szolgáltatásokat, tehát jogos az ő röghöz kötése is az addig az állam által rá költött pénz fejében. Teljesen védtelen az állami propagandával szemben.
Ha azonban ott beindul a harmadik fázis, vagyis a diplomások és a faipar mellett más területekre is kiterjesztik az elképzelést, akkor mindenki megtapasztalhatja a XXI. századi rabszolgaságot.

Ez az elképzelés egész egyszerűen elfogadhatatlan számomra. Mindig igyekeztem egzisztenciálisan/anyagilag független lenni. Most viszont az állam benyomul minden területre az emberek életében és minden esetben ugyanaz az indok: magas az államadósság és rendkívüli intézkedésekre van szükség. Mintha az 50-es években lennénk. Elvileg akkor még indokoltabb volt a központosítás (pl. TSZ-esítés, a két szobásnál nagyobb lakások esetében a "felesleges" szobák elvétele a tulajdonosoktól és kiutalása a vidékről a városba költöző szegényeknek, a "feketézés" elleni küzdelem nevében a beszolgáltatási rendszer bevezetése stb.), hiszen egy világháború után voltunk. Mégis a nyugati modell sokkal életképesebbnek bizonyult és szerintem ez a mostani modellváltás (ami nem csak a felsőoktatásban, hanem mindenhol megfigyelhető) negatív irányban hat majd Magyarországra.

Vitéz László 2012.12.21. 03:47:34

@R.T. Flakfizer: igen drorrbán

pártállam van...
mafiakormányzás...
védelmi pénz, fenyegetés stb
még a legenyhébb a cigánykodás...

R.T. Flakfizer 2012.12.21. 09:06:38

@Vitéz László:
ha a kijelentés úgy hangzik "Orbánt terheli a felelősség", akkor azzal nincs vitám.
Így viszont marhaság, a tényeknek -nagy valószínűséggel- ellentmond.
olvass vissza, leírtam már párszor, mi a gondom, nincs kedvem unos untalan.
süti beállítások módosítása