A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Védjük meg a választást!

2012.09.28. 07:10 timargabor

Kicsit fideszesre sikerült ez a cím, tudom, de hát ez olyan ügy. 78-17: Ennyi a választási regisztráció ellenzőinek és támogatóinak százalékos aránya a HVG által bemutatott szeptember közepi Medián-felmérés alapján. Amint tegnap írtuk, ez a klasszikus 80-20-as ügy, amikor a társadalom véleménye gyakorlatilag egységes, illetve a regisztrációt illetően egységesen elutasító. Ami számomra meglepő, hogy eddig a média és az ellenzéki mozgalmak ezt az adatot mintha nem kezelnék értékén. Pedig könnyen lehet, hogy ezzel megvan a fogás a Fideszen.

Bár augusztus végén még volt némi bizonytalanság a kormánypárt frakciójában, a sárvári frakcióülésről már úgy jöttek haza szeptember elején, hogy ez lesz a frankó, majd Lázár úr tolja egyéni indítványban a javaslatot, és az milyen szép lesz. Pedig még a Nézőpont Intézet is azt hozta ki augusztus közepén, hogy a regisztráció intézményét a megkérdezettek 70%-a utasítja el - mégis belementek. Olyan már korábban is volt, hogy valamilyen kérdésben nem tűnt egységesnek a fideszes álláspont, majd az összetartás összefogást hozott - de emlékeim szerint még soha nem olyan ügyben, amely ekkora elutasítással találkozna a társadalomban.

Az ellenzéki pártok a kötelező körökön túl nem igazán léptek: az MSZP-nek nem tetszik, a DK éhségsztrájkol, az LMP tiltakozása mellett egy prominensük a blogján szedi darabokra a kormánypárti javaslatot és indoklását - és közben folytatják a "ki kivel nem" országos népi játékot. Amikor csütörtökön nyilvánosságra került a fenti "80-20", nem láttam rá reakciókat. A médiában sem sokat. Mintha Janics Natasa ügye, az X-faktor részletei vagy Mága Zoltán nemvitézsége fontosabb lenne. Pedig nem. Ekkora aknát még nem tolt maga alá a Fidesz, tulajdonképp önszántából.

Kedves ellenzéki pártok és mozgalmak! Vegyétek észre a magas labdát! Semmi más feladatotok nincs, mint ráébreszteni a 80%-ot hogy ő a 80% ! Népszerű, könnyen magyarázható, amolyan fideszes módra indokolható ügy: "Védjük meg a választásokat!". Pláne amíg a túloldal Kubatovot és Selmeczit is vitába küldi, addig ez sétagalopp. Tudom, hogy a Fidesz nap mint nap ad muníciót, új témát a vitához, tiltakozáshoz, de ne hagyjátok magatokat eltéríteni: ennél nagyobb véleményegység semmilyen más ügyben nem valószínű, miközben a regisztrációnál és az átlátható választások dolgánál nincs ma fontosabb: első helyen csak erről beszéljetek!

A Fidesz 2 éve azzal foglalkozik, hogy mindig kiemel egy adott kisebbséget (rendvédelmisek, magánnyugdíjpénztári tagok, rokkantnyugdíjasok), és elveszi valamely jogát. Belefásultunk már, azt gondoljuk, hogy úgysem tiltakozunk elegen. De ez most más, ez most tényleg "lehet más" :-) Csak annyi a feladat, hogy rájöjjünk: most az ellenzők vannak többen, sokkal.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

121 komment · 4 trackback

Címkék: előregisztráció magyar demokrácia magyar ellenzék

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr694807683

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.28. 16:27:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Sírvaröhögős törvényjavaslat-paródiát kapott a Fidesz az előzetes regisztrációhoz 2012.09.28. 12:03:17

“E törvény erejénél fogva feliratkozottnak minősülnek azok, akik a korábbi kormányzati konzultációk során visszaküldött válaszaikban hiánytalanul eltalálták a Kormány előzetes szándékát, illetve minden kétséget kizáróan egyetértettek a Kormány el...

Trackback: Összeesküvés-elméletekkel mossa a Fidesz az egyszeri szimpatizánsok agyát 2012.09.28. 12:01:13

A fanatizált narancsdroidok hamarosan a gyilkolásra, netán a kollektív öngyilkosságra felszólító üzenetet is megkapják majd? Számos értekezés olvasható a neten a történelem nagy diktátorainak elmeállapotáról, a diktátori elme és a paranoia, valamint a ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.28. 10:33:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barli 2012.09.28. 10:32:59

mi lenne, ha vérszemet kapnátok és elmennétek regisztrálni hogy elküldhessétek a patást?

Az ember azt hinné, ha az emberek töke tele van valamivel, akkor egyre többet hajlandóak megtenni azért, hogy elküldjék őket a búsba.
A zellenzéknek én inkább azt tanácsolnám, hogy kezdjenek demokráciakampányba:
"el akarják nyomni a hangunkat, gyerünk emberek, mutassuk meg, hogy mi vagyunk többen, menjünk el mind regisuztrálni"

-vidéken nehezebb regisztrálni -> a fidesznek rossz
-Budapesten könnyebb -> Az mszpnek jobb
-az értelmiség élni akar a jogaival -> az lmpnek jobb
-a nácik elkötelezettebbek, ezért elmennek regisztrálni is -> a jobbiknak jobb

Hol itt a probléma?

lima31 2012.09.28. 10:35:14

Komolyan érdekel ez a fizetés dolog... szánjatok már meg.

felcsutisuttyo 2012.09.28. 10:35:24

@Anti Anyag: 8 év ??? te hülye vagy hányan meghalnak addíg..belehalnak az Orbán Diktatúrába. Inkább akkor bárki és nem párt..hanem esz Összefogás a Beteg Orbán és Fidesz korrupt Maffia ellen!!!!!!!!!!! Bárki jöhet....még a hétfejű sárkány is, csak ez a Banda és a kis rohadék takarodjon, dögöljön már meg!!!!!!!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.28. 10:36:51

@mardekar:

Orbán pont az elmebetegekkel

meg a határon kívül élő fogalmatlan hülyékkel

akarja pótolni a listájáról kizárt választókat.

Mert a listázással maga akarja meghatározni, hogy ki szavazhat rá és ki nem.

De szűkítheti még a kört esetleg fideszes tagkönyvvel rendelkezőkre is.
Fideszes az lehet, akit két másik fideszes ajánl.

Ez még biztosabb módja a ti győzelmeteknek.

Mert ennek a bolond Orbánnak már csak ti rezsimszolgák vagytok a támogatói.

Közben képzeljétek magatokat okosnak.

Minden bolond azt teszi.

nahát-nahát 2012.09.28. 10:38:05

Még a Szonda Ipsos szerint is egyformán érinti a részvételi hajlandóságot mind a kormánypártok, mind az ellenzék nagy pártjai vonatkozásában, az oly sokat kárhoztatott regisztráció.

Halló Brüsszel! Elnyomnak, segítség elnyomnak!!! Látta? Maga is látta???

Ne már tg, vannak itt valódi gondok is.

Tímár Mihály 2012.09.28. 10:38:07

@mardekar: Érvek a regisztráció ellen???
1. Semmi szükség rá
2. Több milliárd forintba kerül (ennél még egy üres stadion is értelmesebb pénzkidobás)
3. Megnehezíti a részvételt. (Mi a fenének kell regisztrálni, ha eddig anélkül is lehetett szavazni???) Ok, nekem 5 perc bejelentkezni a Ügyfélkapun és regisztrálni, de ez még egyszer annyi, mint amennyit eddig a szavazással töltöttem.

Az egyetlen érv mellette (a Fidesznek), hogy azt hiszik, hogy ezzel nyerhetnek 2014-ben. Hát nem fognak!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.28. 10:38:36

@mardekar:
A Nézőpontnál 70% volt az elutasítás, pedig azt fideszes politikusok, elemzők kezelik.

Adalberto Gellenzeeri 2012.09.28. 10:41:14

A csúf őszi szél már elrepítette azt a gyomnövénymagot melyből 2014-re kinő az a bogáncs mely beleragad orbán ánuszába. Ha van regisztráció, ha nincs. A természet már csak ilyen. Mindig növeszt a réteken bogáncsot. S a történelem is ilyen. A kurva diktátorok mindig, kivétel nélkül megbuknak.Mert ellentétben a bogánccsal, a kurva diktátoroknak nincs gyökerük a társadalomban.Nem is lesz soha.

Roy 2012.09.28. 10:41:20

@Fedor: Ahol néhány száz vagy ezer ember lesz. Sajnos az ellenzék nem tud összeszedni sokkal többet.
Azt kellene csinálni mint most a görögök. Éjjel, nappal több tíz ezres tömegnek kellene kint az utcán tüntetni.

WhyCantITouchIt? 2012.09.28. 10:41:26

@barli: Én sem értem mire fel ez a nyavalygás, hisz ez az új választási rendszer talán a Fidesznek kedvez a legkevésbé, sztem csúnyán bakot lőtt ezzel a kormány.
Egyszerű pszichológia, az elégedetlenség, a düh inkább készteti cselekvésre az embert, mint a nyugalom, a megelégedettség.

mardekar 2012.09.28. 10:45:50

@Nyekenyóka.: Eleve mit mérlegelsz azon, hogy szavazol vagy nem? Kész. Az én rendszeremben ez az ember már ki is esne a választási rendszerből, húzzon a picsába. Ha demokráciában akarsz élni, az a minimum hogy szavazol, ha elégedetlen vagy a pártokkal, akkor szervezkedj, csinálj mozgalmat, alapíts pártot. Ja, hogy ez még a buszra szállásnál is fárasztóbb? Akkor dőljön hátra a kanapén, aztán csináljon azt, amit egyébként is. A nemzeti közösség szerintem a szavazásnál kezdődik.

"És miért kell "XY" falusinak elmenni busszal több kilométert feliratkozni, holott szavazni már az "XY" faluban is lehet?"

Most csak úgy gondolkodj el magadban, hány helyre és milyen helyre utaztál már életedben. Egyszer BÁRMIKOR TE IDIÓTA menny be az illetékes hivatalba és csináld meg az ÜGYFÉLKAPUS fiókod. Ja nincs gép? Sebaj, internet kávézó, meg könyvtár azért már mindenütt van, hogy az iskolákat ne is említsem. No nem mintha egy buszra szállástól bárkinek is leesne a gyűrű a kezéről. Akiket felkavart az ügyfélkapus írásom, azoknak üzenem, hogy sorry ilyen a világ. Fejlődünk. Ha lemaradsz kimaradsz, akár nácizmus, akár nem.

"Miére jó ez az egész?"
Halottam rá sok érvet, de amiért nekem tetszik, hogy az ilyen buszra szállástól ódzkodó, utolsó pillanatban 4 évet elemző idióták biztos nem fognak szavazni. Nem egyik napról a másikra kell tudnod, hogy ki milyen értéket képvisel, vagy próbál képviselni és milyen úton próbálja megközelíteni az általa kitűzött célokat. Bár ez mély víz, mert megint megkérdőjelezném, hogy hány szerencsétlen állampolgár tud mondjuk gazdasági kérdésekben kiigazodni... de persze ennek matatását sem a választás előtt egy nappal kell elkezdeni. Eleve, hogyan szavazhat valaki, aki nem kíséri figyelemmel a közéletet?

mardekar 2012.09.28. 10:48:57

@Tímár Mihály: Igazi hülye vagy. Nem is kommentálom. Vagy mégis? Neked szerintem annyi a világ, hogy zőőőd a fűűű meg kék az ég. A dolgok nem ilyen egyszerűek.

2012.09.28. 10:49:19

Hogyne.
Mindenki rohan egy platformra állni a szemkilövető posztkommunistákkal.

Vicces :)

mardekar 2012.09.28. 10:50:25

@dolgozni kék: Csak egyszer mész szavazni. Előző rendszerben kétfordulós volt, akkor emeltél kétszer segget, vagy ha már akkor is hülye voltál, akkor azokban az időkben is csak egyszer, mert a második fordulóra már lusta voltál elmenni.

Lencsés István 2012.09.28. 10:51:50

Aki ellenzi a regisztációt azaz lusta elmenni , azt nem érdekli az ország jövője . Ennyi .

Elijah_Baley 2012.09.28. 10:52:35

Monnyuk ugyfelkapun ket kattintas a regisztracio, akkor en a fideszre kell szavazzak, vagy megiscsak az alkalmatlanok szurese a cel, partallastol fuggetlenul?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.28. 10:53:28

"Eleve, hogyan szavazhat valaki, aki nem kíséri figyelemmel a közéletet?"

Akkor szavazzanak csak a hírtv, ATV néző nyugdíjasok.
Most őszintén, az emberek kb. mekkora része figyeli a politikát, közéletet? 15-20% talán meg van.
Ennyi erővel ne szavazzanak az egyetemisták se, mert csak a bulin, meg a másik nemen (jobb esetben) jár az eszük, de a politikát leszarják. Vagy ne szavazzon a dolgozó réteg sem, mert a műszak után mennek sörözni a haverokkal, vagy dugni az asszonyt, vagy simán csak aludni, esetleg nézni valami bugyuta sorozatot, tehát ők is leszarják a politikát.
Az összes párt szavazóinak kb. 80% mind protest szavazó.

És mi van ha egy "droid" anyuka elviszi beregisztrálni a 18 éves leányát, aki egyébként leszarja az egészet, de azért feliratkozik anyuci kívánságára, ő mitől is lesz tudatos szavazó? Na erről ennyit.
És mi a faszért utazzon be egy kisfalusi nyugdíjas a községbe, városba, holott szavazni már a faluban is tud?? Csak azért, hogy feliratkozzon? Hagyjuk már! Mozgóurnát meg nem visznek mindenkinek.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.28. 10:56:00

@Nyekenyóka.:
A levelet, amit 2 héten belül kell visszaküldeni, a nagyrészét már megkapáskor összetépik, vagy elkeveredik...tehát sok nem fog belőle visszaérkezni, internet meg még mindig sok embernek nincs. Kávéházba meg ezért hadd nem menjenek már el.
USA-val, Belgiummal, Svájccal, stb-vel példálózni meg ferdítés, terelés.

mardekar 2012.09.28. 10:56:50

@Nyekenyóka.: Ez már társadalmi kérdés, egyébként helytálló az, amin te meghökkensz. Ha valakinek nem fér be az életébe egy 10 perces híradó, vagy más információ forrás, csak a másik nem iránti érdeklődés tölti ki az életét meg hasonlók, annak nem kellene szavaznia. Nem is értem, miért köt ki a szavazó urnánál az ellenkező nemű ágya helyett.
Persze a megoldás az az, hogy ez nem igaz. Azért jóval nagyobb azoknak az aránya, akik figyelemmel kísérik a közéletet. 15-20%-nál még a párttagok is többen vannak :D Na jó, remélem azért nem xD

sivatagi n. 2012.09.28. 10:57:00

@Anti Anyag:

Ez a paul lendvai lehet hogy a Jobbik beépített embere. Roppant sikeresen szítja a zsidók ill. ballibsik elleni gyűlöletet.

notib 2012.09.28. 10:57:58

timargabor: hülyeséget beszélsz, a felmérésekkel kapcsolatban olvass egy kis Churchill-t, sokat fogsz okosodni....

egyszerűen nem értem, hogy mi a bajod, ha az ellenzék van olyan óriási fölényben, mint ahogy állítod, akkor nincs gond, 2014-ben el kell menni választani, és a leadott szavazatokkal simán le lehet váltani a FITYISZ-t....

vagy van az idióta LMP-DK javaslat, bojkottálni kell a szavazást, aztán akkor ellenszavazat nélkül jól le lehet váltani a kormányt, vagy megint a szavazok számával és a szavazatra jogosultak számával való bohóckodást csinálni...

szavazást, mindig az érvényben levő feltételekkel lehet csak megnyerni, vagy, klasszikust idézve:
- Tetszettek volna forradalmat csinálni....

ki gondolhatta komolyan, hogy a kommunisták fognak rendszerváltást csinálni, leváltják saját magukat, ne legyen tévedés, jelenleg az MSZMP nemzeti tagozata van hatalmon, előtte már bukott a KISZ, Úttörőszövetség, Hazafias Népfront tagozat...

emlékezzünk csak, az SZDSZ az élesen kommunista ellenességével szerzett igen sok szavazatot, de kik is alkották a vezetőit ?

ÁVÓ-s, ÁVH-s körömletépő, gyilkos gazemberek utódai...

emlékezzünk a cinikus minisztériumi válaszra:

az ÁVÓ-n, ÁVH-n tilos volt a vallatás, kínzás, fizikai kényszer alkalmazása (a mesében), és ezt a nyilatkozatot a "rendszerváltás" után adhatta ki a minisztérium, ausztrál megkeresésre, 1956-os üldözött ügyében....

miről is beszélsz Timár Gábor, mikor néztél utoljára tükörbe ???

Anti Anyag (törölt) 2012.09.28. 11:01:14

@felcsutisuttyo:

Ja, bárki jöhet. Jobbik, de hát az náci.

Szóval aki marad, a "bárki" az ilyen Lendvai és Bauer féle alakok, na ezeket neked adom. Vagy olyan kurva jól érezted magad amikor az ballib pártok demokratáztak, miközben ezerrel loptak?

barli 2012.09.28. 11:02:36

@Nyekenyóka.:

"És mi a faszért utazzon be egy kisfalusi nyugdíjas a községbe, városba"
lehet, hogy a közgép megveszi a volánt :)

nixe 2012.09.28. 11:03:07

Védjük meg a választást !
Mi van?
Selmeczi Gabriellát azonnal kinevezni választásvédelmi biztosnak!!!

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.09.28. 11:04:27

@Lencsés István: az "azaz" nem igaz a mondatodban. Ellenzem, de elmegyek, ennyi.

@notib: "nem értem, hogy mi a bajod": pl. ez: "van az idióta LMP-DK javaslat, bojkottálni kell a szavazást"

Nem kell bojkottálni. *Most* el kell mondani minden ellenzéki erőnek, hogy ez nem frankó, tiltakozáskoat szervezni, rádöbbenteni a 80%-ot, hogy annyi (ha annyi). És ha mégis bevezetik, akkor *egy év múlva* szétkampányolni mindnt, hogy mindenki regisztráljon, és akinek nem tetszik a regisztráció, tudja hogy kire ne...

barli 2012.09.28. 11:07:34

az ellenzék szerint valszeg az lenne a legjobb, ha ´ßugy számolnák a szavazatokat, hogy aki elmegy az fidesz, aki nem megy el az olajfa..

Tímár Mihály 2012.09.28. 11:08:08

@mardekar: Nem régóta ismerjük egymást, de büszke vagyok arra, hogy hülyének neveztél. Magadat minősítetted.

Alapvetően nem lenne bajom műveltségi vagy adófizetési cenzussal, de tudom, hogy több kárt okozna, mint hasznot. A regisztráció meg nem cenzus, hanem bizonyos csoportok számára megnehezíti a szavazást (mozgáskorlátozottak, idősek, fiatalok, vidékiek). Az ötlet felvetésének módja és körülményei pedig jól mutatják, hogy egyetlen célja a Fidesz segítése 2014-ben.

I_Isti 2012.09.28. 11:08:49

@Anti Anyag: Most sokkal jobb, hogy a ballibsik lopnak, és hazudnak hanem a fidesznyikek?

I_Isti 2012.09.28. 11:13:16

@notib: Persze, nincs gond. Az természetesen nem gond, hogy ha a fidesz 2-3%-kal kap több szavazatot, mint a második legnagyobb utána következő párt, akkor még abszolút többsége lesz a parlamentben, meg az se gond, hogy ha a szavazók 34%-a szavaz rá, akkor 2/3-os többsége lesz.

kpetya 2012.09.28. 11:14:27

@mardekar:

szimplán hülye vagy. Mo-n cirka 3300 település van ebből 2-300 a 3000 főnél nagyobb. Nem mindenütt adott az internet kávézó. A lakosság nagyobb része nem ismeri az internet lehetőségeit, ok csak személyesen tudnának regisztrálni.
Ha van egy korrekt, teljeskörű népességnyilvántartó akkor mi a bús bánatért kell regisztrálni pubikám?!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.28. 11:16:22

Há' bemész 30 km-t a városba, hogy szavazhass majd a faludban, oszt jónapot!"
Hümm!

kpetya 2012.09.28. 11:18:19

@mardekar:

figyú öcsi, a demokrácia attól is demokrácia, hogy mindenkinek joga van szavazni még az olyan egybiteseknek is mint te. ha nem tetszik lehet menni fehéroroszországba, azerbajdzsánba ott fönököd okán tárt karokkal várnak.

Blogger Géza 2012.09.28. 11:21:00

@Lrdx: Nem. Ha ez lenne, aligha lenne mondjuk Magyarországon 27%-os áfa, ezzel szemben lenne halálbüntetés. Úgy nem lehet kormányozni, hogy mindig, mindenben azt tesszük, amit épp a legtöbb embernek tetszik. És lassan arra is rá kéne jönni a demokrácia 23. évében, hogy olyan párt sincs, és nem is lesz, amelyik mindig, mindenben azt mondaná, ami épp nekem tetszik.

Amúgy a poszt logikáját követve a Jobbiknak simán meg kell nyerni a következő választást, mert támogatja a halálbüntetést, ahogy a választók többsége is. (A többi párt meg nem.) Ugye ezt nem gondoljuk komolyan? Nem egy-egy kérdés dönti el, ki kire szavaz.

A regisztráció meg szerintem nem lesz benne a legfontosabb 20 kérdésben, amikre gondol, amikor legközelebb valaki az urnák előtt ikszelget. (Már ha tényleg lesz regisztráció mindenkinek, még ez se biztos.)

Blogger Géza 2012.09.28. 11:23:09

@timargabor: Amúgy egy "konzervatív alternatíva" miért örülne annak, hogy baloldali és liberális pártok győzzenek Magyarországon?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.09.28. 11:24:49

@Blogger Géza: annak örülne, ha egy konzervatív párt győzne. Mint párszor már leírtuk, ma ilyen nincs a választható palettán.

Lescol 2012.09.28. 11:25:25

@Nyekenyóka.: a mérlegelés nem a regisztráció kérdése te... á.

ha már azon gondolkozol hogy szavazzak ne szavazzak
ahelyett hogy kire

akkor inkább ne is szavazz. lusta kényelmes buta ember az ilyen. nincs rátok szükség.

semmelyik párt szavazói tekintetében nem látok ilyen emberekre bármilyen szükséget.

rockjano 2012.09.28. 11:27:52

@mardekar: '"Mi e legerősebb érv a választási regisztráció ellen?"
Nem ez e kérdés cseszdmeg.

Hanem az hogy mi az érv mellette???????????

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.28. 11:29:16

"Kedves ellenzéki pártok és mozgalmak! Vegyétek észre a magas labdát! Semmi más feladatotok nincs, mint ráébreszteni a 80%-ot hogy ő a 80% !"

Erre esély sincs! A kormány monopolizálta a mutyit, ezért tetszőleges pártnak (ami nem a fityisz), esélye sincs labdába rúgni. :(

dr kíváncsivagyok 2012.09.28. 11:33:50

@barli: ""És mi a faszért utazzon be egy kisfalusi nyugdíjas a községbe, városba"
lehet, hogy a közgép megveszi a volánt :) "

Ja, ja , iskolaköpeny is azért kellene Rózsikának , hogy felvirágoztasson egy Közgépes varrodát...mert ha nincs , majd csinálnak. Aztán lehet kötelezően aranyáron adni a köpenyt...

Acsabi44 2012.09.28. 11:39:53

Kit érdekel, hogy hány kilométert kell utazni a regisztrációhoz meg mennyire egyszerű az ügyfélkapun keresztül?
Az egésznek semmi köze a logisztikai nehézségekhez.

Egyszerűen arról szól a dolog, hogy 2014-ben, a választások napján az ország kormánya azt fogja mondani az embereknek: "Te szavazhatsz.Ő nem szavazhat. " Ennyi a lényeg. Ez önmagában elég, hogy kinyíljon a bicska a zsebben. Ezért kell nemet mondani a regisztrációra.

kifordított nagyanyó 2012.09.28. 11:41:24

De jó hogy jön a sok fidezbirka megmagyarázni a dolgokat!Mondjuk nem tudom a fidesz hogy akarja megoldani a regisztrációval,hogy ők nyerjenek de majd kiderül.Mondjuk az hogy normálisan kormányozni meg kevesebbet lopni látom nem járható út.
Mit fog csinálni a fidesz ha annyira tele lesz velük az emberek töke,hogy csak azért is regisztrálnak csak hogy elküldjék őket.
Lesz még itt módosítgatás rendesen.
Meg az IMF hitel utáni osztogatás.

Diocles 2012.09.28. 11:44:48

@Blogger Géza:

Ahogyan Debreczeni is "konzi" Gyurcsány alelnökeként :), úgy látszik, hogy ez a szó is arra a sorsra jut, mint a "demokrata". Kár.

Lencsés István 2012.09.28. 11:45:08

@timargabor: Aki ellenzi , az azért teszi , mert nem érti .

Behajtó70 2012.09.28. 11:47:01

"A Fidesz 2 éve azzal foglalkozik, hogy mindig kiemel egy adott kisebbséget (rendvédelmisek, magánnyugdíjpénztári tagok, rokkantnyugdíjasok), és elveszi valamely jogát"

"magánnyugdíjpénztári tagok"? Ugyan miféle joga lett elvéve a Fidesz által?

A rabló, hozamnélküli, hatalmas és felesleges költséggek működő magán nyugdíj alapoknak átadni, na az volt a RABLÁS!

A Fidesz visszavette, nagyon helyesen!

A többi? Rendvédelmis jogok? Kire gondolsz? Pl a Bon-Bon együttes énekesére? Aki 40 évesen nyudgíjba ment, előte viszont a rendőrzenekarban tengette napjait? Jól elfáradhatott, az biztos! (természetesen nem gondolom, hogy mindenkire ez az érvényes, de azért ne tegyünk már úgy, mintha az összes 40 éves "nyugdíjas" halálra dolgozta volna magát a rendőri kötelékben, pl az íróasztal mögött!)

Ki volt még? Ja a rokkantak. Tagadhatatlan, hogy tonnányi csalás volt ezen a téren. Volt egy felülvizsgálat. Aki fennakadt, annak annyi. Hol itt a probléma?

Blogger Géza 2012.09.28. 11:47:09

@timargabor: Ez elég durva ellentmondás...Akkor véletlenül sem a konzervativizmussal legkevésbé sem "vádolható" LMP, MSZP stb mellett kéne kampányolni. Olyan konzervatív párt meg sosem lesz Magyarországon, amit te pont szeretnél. Nincs már meg az a keresztény úri magyar középosztály (és nem is lesz), ami annak idején a "igazi" (hahaha) konzervatív pártok bázisa volt. Ha neked sem a KDNP, sem a Fidesz nem elég konzervatív, akkor mégis mit remélsz? Majd bevándorol ide 2 millió angol lord, és alapítanak neked egy pártot?

Bogyó 2 2012.09.28. 11:52:00

@mardekar: Mi a legerősebb érv a regisztráció mellett? .....Semmi ami elfogadható és igaz, ami bármely valós problémára létező megoldás.
Hogy mi a baj? Karácsony részletesen leírja, csak fel is kellene fogni!

2012.09.28. 11:52:20

@Blogger Géza: Hát nem lenne. Mert nem Közgépet/Strabagot tömnének, stadionokat/négyesmetrót/völgyhidat/síkságra alagutat/stb. "építenének", stb. Viszont iskolát, kórházat, stb. tippre akkor is akarna a nép, de arra a jelenlegi áfa/szja/stb. fele is bőven elég lenne.

A halálbüntetésben ne legyél olyan biztos, a támogatók szerintem csak egy hangos kisebbség.

2012.09.28. 11:52:32

@Behajtó70: szerintem a 0% hozam is azt jelenti, hogy megőrzik a pénzed, reálértéken. Ez manapság nagy szó. a kormány mind elvette tehát ez -100%. Ez milyen számítás szerint jött ki neked jobbnak?

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.09.28. 11:53:15

A szocik szerintem azért nem pattognak, mert nekik ez nem is rossz. A Fidesz mellett az egyetlen párt, amelyiknek országos hálózata van, képes a szavazazóit valamilyen formában elérni.

De hogy az LMP és a Jobbik miért nem üvölt, illetve próbál népszavazást összehozni, azt nem igazán értem.

Bogyó 2 2012.09.28. 11:54:13

@Diocles: "viszont ez milyen hatással volt/lett a pártpreferenciákra? Ki is fog ettől átszavazni az MSZP-re és szövetségeseire?"

Hát ez az. Nektek tök mindegy, hogy ezek mit csinálnak. Nem polgárok, hanem alattvalók vagytok. Minden szart megetetnek veletek, még kéritek is.

barli 2012.09.28. 11:56:40

@Bogyó 2:
ha a többség a fideszt választja meg, akkor a sok agymosott birka. Ha a többség nem megy el szavazni mert nem tud elküldeni egy levelet, az a demokrácia vége.
Nem értem, hogy mire jó a regisztráció, nem értem, hogy miért jó a fidesznek, de emberi számítás szerint minél többet szemétkednek a patásék (mert ez nem több ennél), annál többen kéne, hogy ellenük szavazzanak.

Diocles 2012.09.28. 11:58:23

@Bogyó 2:

Naja, mondják ezt azok, akik az uccsó töltényig kitartottak a szocik mellett :), a "kritikusabbak" meg az uccsó pillanatban átszavaztak az SZDSZ-pótlék LMP-re. És máris visszavágytok a szoci akolba :)

Sz'al nincs sok alapotok bírálni a jobboldalt szerintem. Felőlem váltsátok le a kormányt, Ti. a "80%-os népfront", hajrá, de köszi, én nem állok be Szekeres Imre mellé a sorba.

Bogyó 2 2012.09.28. 11:59:19

@Anti Anyag: "szélsőséges ballibsi kemény kommunista múlttal (most éppen P. Lendvai) és hazudik egy jó nagyot."

Mert Orbán nem hazudik. Ez az egész is csak azért van, mert ők jót akarnak. Csak egy kezdetit. Ha jársz falun, kérdezd már meg őket, hogy jól érzi-e magát náluk a rendőr, aki ugye minden faluban van?
De nem úgy, hogy éppen ott lakik egy, és éjjel ott alszik. Kezdjük először az 500 lakosú és kisebb falvakkal, aztán az 1000 fő alattiakkal , mondjuk így 2000-ig.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.09.28. 11:59:43

@Lencsés István: ez már enyhébb licit mint amit előbb mondtál, de még ebben sem vagyok meggyőzve. Én azt hiszem, értem, és mégis ellenzem. :-)

@Blogger Géza: na, ha odáig eljutottunk, hogy a palettán tényleg nincs, akkor jön a következő lépés, hogy mi legyen a kiválasztási kritérium. Ami nekem fontos: ne barmolja szét a népképviseleti rendszert (pláne úgy, hogy a választás *előtt* egy szót sem szólt erről), ne csináljon nemzeti közgépet (nemnemzeti strabagot se), úgy általában ne építsen pártállamot.

mardekar 2012.09.28. 11:59:59

@Dr. simonmondja.: Te egy igazi retardált vagy, fordulj orvoshoz :D Szavazni meg tudod kire fogok? Akire csak akarok :D Ez a szép a demokráciában! Na peace.

mardekar 2012.09.28. 12:00:40

@Bogyó 2: Hát ez nem sikerült :D Következőt!

J.László 2012.09.28. 12:01:32

Nem tudom, miért nyafognak a ballibek ennyit a regisztráción. El kell menni regisztrálni, aztán le kell váltani rá két hétre a kormányt a választáson. Ez ennyire komplikált lenne?

Blogger Géza 2012.09.28. 12:02:51

@Hooshee: Az LMP már próbálkozott egy sokkal demagógabb témában, és belesült. :) A Jobbiknak egyáltalán nem biztos, hogy rossz ez a dolog, a szélsőséges pártok szavazótábora gyakran fegyelmezettebb, és végül is elmegy szavazni. Emlékezzünk arra, 2010-ben mit jósoltak nekik a "profi" közvélemény-kutatók, és aztán mi lett belőle...

Bogyó 2 2012.09.28. 12:08:04

@mardekar: Nekem az is egyenlő egy elmeroggyanttal, aki most leadná a 2030-as szavazatát is ugyanarra a pártra. A semmit nem mérlegelő birkákat is mind kizárnám, mert ők még veszélyesek is.
De nem tehetem, ezért nem jó, hogy az elvakult őrültek most tapsolhatnak, a bárgyú, de még néha szavazók meg esetleg azon a napon szembesülnek, hogy nem sikerül. Ugyanígy a politikától undort kapó és azt nyomon nem követők, akik az utolsó napokban mégis elmennének. Őket is sajnálnám, mert szerintem ők sok esetben józanabb döntéseket hoznak, mint a valójában egypárti diktatúrára vágyó fanatikus őrültek.

Blogger Géza 2012.09.28. 12:16:50

@timargabor: A választás előtt egyáltalán nem lehetett biztos abban senki, hogy meglesz a 2/3. tehát elég nagyképűség lett volna 2/3-os többséget igénylő dolgokat beígérni a kampányban (új alaptörvény, új választási rendszer stb.)
Azt a kevés konkrétumot, amit leírtak, azt is azóta is ezerrel félremagyarázzák (pl 10 év alatt egymillió munkahely).

Van egy rossz hírem: a konzervatívok általában az erős (de nem feltétlenül nagy) állam hívei. A liberálisok a gyengéé. Lehet, hogy át kéne gondolnod, mit is akarsz és hol is állsz. Ha neked ez "pártállam", akkor neked inkább valami anarchista sejtben lenne a helyed. :)

Prien-u47 2012.09.28. 12:18:21

@Hooshee: A Jobbik vélhetően azért nem pattog, mert van egy pár százezres kisebbség, akik

1. valószínűleg nagy létszámban kiesnek a választói körből
2. és nem nagyon szavaznának a Jobbikra

Bogyó 2 2012.09.28. 12:20:52

@Diocles: Hát, nézd, mellélőttél, életemben nem szavaztam a szocialistákra. Ellenben a Fideszre már igen. De most biztosan nem teszem, megbocsáthatatlan bűnöket követtek el mindannyiunk ellen. A szocik loptak, csaltak, de legalább másban nem korlátoztak. Nem vették el azt az érzést, hogy le tudom váltani őket, ha akarom. Le is lettek váltva megérdemelten. Csak nem arra, ami jó lett volna. Persze, meg kellett tapasztalni ezt a társaságot ahhoz, hogy végre lássuk, kikkel vagyunk körbevéve, s mindenki leszűrheti a tanulságot.

s 2012.09.28. 12:21:25

Szerény számtani képességeim alapján ki kell jelentenem, hogy 4/5 nagyobb, mint 2/3. Ezt tudjuk. Viszont mi a faszom ez a szöveg "Kedves ellenzéki pártok és mozgalmak! Vegyétek észre a magas labdát! Semmi más feladatotok nincs, mint ráébreszteni a 80%-ot hogy ő a 80% !" Álljál már meg, baszki. Ne hívogassunk ide senkit, főleg olyat ne, aki nem lát, bár elvileg van szeme.
Nincsen itt senki. Csak te vagy, meg a melletted közvetlenül álló. Mert csak az van, amit látsz, minden más csak mese. Az ellenzéket, az új erőt neked - nekünk - kell megszervezni, itt és most. Ne várd a csodát, tedd meg te. Az ország alkalmas, rátermett vezető után kiált. A régi, korhadt gerendák nem kellenek. Új hajót építünk. El kell kezdeni a munkát, ha máshogy nem, hát az utcára vonulással.
Kérem a következő adatokat
- Helyszín.
- Időpont.
- Öltözet: polgári (engedetlen)

Diocles 2012.09.28. 12:23:10

@Bogyó 2:

ezeket is leválthatod, regisztrálsz, oszt' boldogan visszaszavazhatod a szocikat.

akár 80%-osan is, ahogy a poszt állítja.

Bogyó 2 2012.09.28. 12:24:28

@Prien-u47: Igen, ez szerintem is így van. A regisztráció nem a szavazatát átgondolók közéletbe való beleszólását, hanem az azon gondolkodni sem hajlandó fanatikusokét fogja felülreprezentálni.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.09.28. 12:28:17

@Blogger Géza: erre gondolok:
kard.blog.hu/2012/05/28/the_public_machine

meg ennek a konklúziójára:
kard.blog.hu/2012/09/19/meddig_elhetnek_a_szent_tehenek

"tehát elég nagyképűség lett volna 2/3-os többséget igénylő dolgokat beígérni a kampányban" - OK, akkor írjanak ki róla népszavazást most.

Bogyó 2 2012.09.28. 12:29:43

@J.László: Több mindenről van szó. Egyfelől nem mindenkinek napi élete a politika, s nem is olyan elkötelezett. De ettől még nem kellene megnehezíteni a szavazását.
Másrészt meg nem tudom, építesz-e egy kis dombot az ajtód elé, ahova bemész. Ugye, nem, pedig nem volna olyan nagy dolog átugrani, minek is kellene ezen siránkozni, meg nyavalyogni? De mégsem teszi, aki normális, ha nincs vele hátsó szándéka.
Hát ez a helyzet a regisztrációval. Nem azt kellene megmagyarázni, hogy ez nem olyan nagy valami, hanem, hogy egyáltalán miért is valami, mi a jófenének? A kormányoldal magyarázatai meglehetősen szánalmasak és cáfolhatók.
Tudjuk mi az igazi ok.

J.László 2012.09.28. 12:32:54

@Bogyó 2:
Biztos igazad van. Nem nyávogni kell, hanem elmenni szavazni és kirúgni a kormányt. 80%-kal simán menni fog. Nem igaz?

Bogyó 2 2012.09.28. 12:33:10

@Blogger Géza: Ugye, ugye. És miért jobb, ha egy fegyelmezettebb szavazóbázis akarata még inkább érvényesül?
Ez az ami antidemokratikus. Aki szavazni se megy el, arra persze, azt lehet mondani, ennyi volt. De a fegyelmezett fanatikusok erejét tovább erősíteni nem demokratikus és nem is ésszerű az ország szempontjából. Az adott párt szempontjából, persze, igen.

FPéter 2012.09.28. 12:36:20

@mardekar: Holnaptól az összes javadat elkobozzuk és a Köz javára felajánljuk. Mondjál már egy, csak EGY érvet ellene. Ráadásul ezt a többség még támogatná is.

Bogyó 2 2012.09.28. 12:39:01

@J.László: A 80% ellenző, nyilván nem 80%-os ellenzéki szavazó. Ilyet ha sugall is a poszt, szerintem is tévesen teszi. Az a probléma, hogy változtatnak a játékszabályokon, mert az a hipotézis, hogy az nekik kedvezőbb. Ugye a fociban is van, aki a védekezésben jobb, van aki a támadásban. Ha változtatnak a szabályokon és 15 méteres lesz a kapu, ez nyilvánvalóan azoknak kedvez, akik a támadásban jobbak, és persze ők hozzák meg ezt a szabályt.
Szerinted ez korrekt, mert a védekezésben jó csapat is ugyanolyan feltételekkel támadhat és győzhet. De ne tegyük hülyének magunkat, tudjuk, hogy miről van szó, miért így változtatták a szabályt és nyilvánvaló, hogy ez nem korrekt.
De te a támadásban jobbak csapatában játszol, ezért szerinted meg az.

mardekar 2012.09.28. 12:39:49

@FPéter: Remek. Te is gyarapítod az idiótákat. Már nem is lepődök meg, hisz mégis csak egy blog komment részét olvasom :D Össze sem lehet hasonlítani egy magánszemély vagyonának elkobzását a választási regisztrációval. Ráadásul van egy kis igazi libsi íze a dolognak, ha nem értünk egyet valakivel, érvelés helyett inkább elvesszük pénzét. Tipikus MSZP-DK vonal :D

I_Isti 2012.09.28. 12:40:31

@Blogger Géza: Természetesen ha Viktor elmondja, hogy neki csak és kizárólag a hatalom fontos, és ezért hajlandó beáldozni minden demokratikus féket, ellensúlyt és még Magyarország nemzetközi hitelét is, a magyar GDP növekedésének legapróbb esélyeit is, akkor jóval kevesebben szavaztak volna rá.

De nem mondta.

Ahogy azt se mondta, hogy a közgép fog minden létező és nem létező állami megrendelést megnyerni.

Meg azt se mondta, hogy a földet a fideszközeli oligarchák használatában fogja átjátszani a sleppje.

És még sok mindent nem mondott, amivel a fideszzombik nem hajlandók szembenézni.

J.László 2012.09.28. 12:42:48

@Bogyó 2:
'56-ban az ÁVH-val kellett szembenézniük azoknak, akik le kívánták váltani a rezsimet. Ti meg egy nyavalyás regisztráción bíbelődtök. Karakán ellenzék, mondhatom. Különben maga Szanyi kapitány nyilatkozta, hogy az új választási rendszerben az MSZP 2014-ben megszerezheti a 2/3-ot. Tessék megtenni.

mardekar 2012.09.28. 12:43:12

@Bogyó 2: Azért ezek a fanatikus fazonok nincsenek olyan sokan. Bár régebben tömegközlekedésen még sok Kádár rajongót halottam beszélgetni, de szerintem ők sem gondolják komolyan :D (remélem). Bár azt hozzá kell tennem, hogy egy rendszer nem attól lesz jó vagy rossz, hogy demokráciában vagy diktatúrában működik, hanem hogy mennyire van szinkronban a rendszer a polgárokkal, és persze hogy mennyit tesz a rendszer javításáért, alkalmazkodásáért, és azt milyen mélyen, milyen részletességgel teszi.

Prien-u47 2012.09.28. 12:49:18

@mardekar: Tessék, itt van pár érv a regisztráció MELLETT

1. spórolunk a szavazólapokkal
2. ha minden regisztrált eljött szavazni, bezárjuk a szavazókört, ezáltal spórolunk a villannyal/fűtéssel
3. ha egy kis körzetben csak pár ember regisztrál, körbeszaladunk a mozgóurnával és 8-ra meg is vagyunk, ezáltal spórolunk (a korábban felsoroltakkal)

Elég szar érvek, a szomorú az, hogy jobbakat még nem hallottam a kormánytól sem.

Blogger Géza 2012.09.28. 12:53:46

@Bogyó 2: Szerintem a regisztráció melletti érvek relevánsak, ezzel szemben csak bugyuta összeesküvés-elméletek és már közvéleménykutatással cáfolt feltételezések állnak.

Hogy a hasonlatodra visszatérjek: zárat szerelsz az ajtódra, amivel tulajdonképpen a gyakorlati életben a saját közlekedésedet nehezíted csak meg, de mégis szerelsz zárat az ajtódra. A napi zárogatás meg sokkal fárasztóbb, mint 4 évente egyszer regisztrálni kényelmesen, neten vagy levélben.

Blogger Géza 2012.09.28. 12:56:25

@I_Isti: "Ahogy azt se mondta, hogy a közgép fog minden létező és nem létező állami megrendelést megnyerni."

Ami ugye nem is igaz, mert több mint 80%-ban nem az nyer. Hasonló arányban nyert amúgy a kormányváltás előtt is (pl. Margit-híd), de akkor ez még senkit nem izgatott.

A GDP növekedése pedig a 2009-es -6% után 2010-ben hálistennek +1,4%-ba fordult.

I_Isti 2012.09.28. 13:02:50

@Blogger Géza: Persze és jobban is élünk, mint az elmúttnyóccév alatt.

És mindenki más hülye, csak Viktor vezér okos.

Ezért van az, hogy csak ő lehet a Miniszterelnök ÚR, mert ha nem ő az, akkor van igazán nagy baj.

Ezért aztán azokat a választói rétegeket természetesen ki kell zárni a választásból, akik rosszul jártak azzal a kormányzással, amit ő és a sleppje produkált.

Nehogy má' le lehessen váltani.

Ezért van a regisztráció.

Bogyó 2 2012.09.28. 13:03:06

@Diocles: Én veled ellentétben nem vagyok egy párt uszályában sem, de a pártfanatikusok ezt nem igazán tudják értelmezni. Nem igazán szeretném a szocikat, elég volt belőlük.Én azt nézem, hogy szerintem mi a jó a többségnek, s a regisztráció nem jó. S ha ez így halad, még a szocik is lassan jobbak lesznek ezeknél. Persze, remélem lesz más választás is, de én egyáltalán nem tudom kire szavaznék, s ha nem lenne ez a regisztrációs cirkusz, az utolsó pillanatig még azt is halogatnám, hogy szavazzak-e, vagy tudatosan nem, egyikhez se adva a nevemet, de egyben alávetve magam a többségi akaratnak. Mint 2010-ben, amikor a szocikra is csak az elvakultak szavaztak vagy az orbánfóbiások, a fideszre meg minek, így is túlnyerték magukat, látható volt. A Jobbik jó dolgokról beszél, de elképesztő javaslatokkal, az LMP meg csak a fővárosban gondolkodik, s nem tud megszólítani egy parasztembert vagy egy melóst.
Szóval ezért halogatnám, de ezt a jogomat akarják elvenni. Ezért most előzőleg is el kell mennem regisztrálni, feleslegesen, pluszban terhelve, ami kibírható, de miért fárasztanak, nekem ez nem jó, nem érdekem, s látom, hogy nekik meg igen.
Itt elemi erejű felháborodás kell ahhoz, hogy a regisztráció valós célja eredménytelen legyen, s a posztíró arra utal, hogy talán pont emiatt háborodnak fel sokan, s ezért, dacból, kurucos mentalitásból (milyen fura kedves jobbosok, hogy ellenetek kell kurucnak lenni)fognak csakazértis regisztrálni, s esetleg nagyobb arányban ellenszavazni. Hogy teljesen hülyének ne nézzenek mindenkit, mégha van 20%, aki mindent képes lenyelni,s magának is megmagyarázni, hogy ez neki jó.
Én is valahogy így vagyok, nem tetszett a MAnyup-ügy, az AB kiherélése, az Alaptörvény Asztala-féle bohózat, a jogalkotás egyéni indítványokkal történő megcsúfolása, a pártkatonákkal a közjogi funkciók ledegradálása. S nem azért nem tetszett, mert nem az én pártom csinálta, hanem azért mert demokráciaellenes, jogállam-ellenes. S mindezek mellé még a gazdaságot is elcseszték, kutyaütő, kontár társaság. De az utolsó szeg eddig a regisztráció. Most már tényleg elég.
Valószínűleg regisztrálok és szavazok. Hogy kire nem tudom, de ellenük, az biztos, mert kifejezetten az ország érdekei ellen cselekszenek, s ennél nagyobb bűn nem nagyon van. Nemzeti ügyekben születtek jó, támogatható döntések is, de sajnos ezek is belesimulnak a kevésbé nemes célokba, s nem valódi nemzeti elkötelezettségből származnak. Ez nemcsak szimpla lopás, hanem szervezett tönkretétel. Nagy gazemberek voltak a szocik is a szadival, bár ez utóbbi inkább életszerűtlen és erőszakos. De ők két év alatt ártottak annyit mint amazok 8 év alatt.Ezt gondolhatják talán mások is, erről szól a poszt, de szerintem még nincs így, s a média állapota, a kiterjedt klientúra, a fanatikus, a lényeget nem értő csahosréteg miatt nem is biztos, hogy így lesz. S akkor maradunk az a fajta ország, amiről de sokat is írt Petőfi, Ady és József Attila.

belekotty 2012.09.28. 13:04:34

@Blogger Géza: "A GDP növekedése pedig a 2009-es -6% után 2010-ben hálistennek +1,4%-ba fordult. "
- Igazad van, ha elveszted a bruttó 300 ezres munkádat, az százszázalékos jövedelem csökkenés, ha utána kapsz közmunkát 47 ezerért, az nagy siker.

I_Isti 2012.09.28. 13:09:50

@belekotty: (Arról nem is beszélve, hogy a 2010-es eredmény még a Bajnai kormány eredménye, és nem Viktoréké.)

Blogger Géza 2012.09.28. 13:10:38

@I_Isti: Senki sincs kizárva. Vagy ha így vesszük, eddig is ki volt zárva az, aki nem volt hajlandó elvonszolni magát a szavazófülkéig.

belekotty 2012.09.28. 13:12:18

@I_Isti: Gézát ilyen apróságok nem fogják zavarni.

Bogyó 2 2012.09.28. 13:12:46

@Blogger Géza: A zárszerelés megvéd valamitől, a regisztráció semmitől sem. Illetve de, a kevésbé tudatos szavazóktól, a fidesz esetleges rosszabb eredményétől. De a választási csalásokat csak át kell struktúrálni, a kopogtatócédulák helyett az aláírások ugyanúgy manipulálhatók, a külföldi polgárok miatt szívjon a 90% szintén nem elfogadható érv, miközben az meg mégsem jogegyenlőségi probléma, hogy ők csak egy X-et húzhatnak be. Egyáltalán nem indokolja a regisztrációt semmi elfogadható érv, s ezért nincs ilyen más országokban ilyen formában. Sehol nincs regisztráció, ahol van rendes lakcímnyilvántartás, semmiféle hagyománya nincs, s a szavazás előtti 15 napon belül már bebuktad. Ilyen formájú erős korlát egy eddig működő rendszerre ráhúzva nincs.
Miközben erős többségben az európai országokban olyan formában van, mint ami eddig volt itt.
Ez sem gyanús? Vagy ők is mind hülyék?

Bogyó 2 2012.09.28. 13:20:25

@Blogger Géza: Erre volt a focis példám. Persze, nincs kizárva.Holnap mindenki MSZp-s lehet vagy bármi. Csak a játszófelek különböző dolgokban erősek és az egyik fél egyben szabályalkotó szerepbe jutva, oly módon változtat szabályt, ami az ő előnyös tulajdonságait erősíti fel az eredmény szempontjából. S mindezért az sem drága, hogy a szavazópolgár elé tesz egy "buckát", amit persze, át lehet ugrani, de menjenek már a fenébe, ez alapján a "rosszul" működő rendszer alapján nyertek már kétszer is, akkor a népakarat csak érvényesült, nincs itt igazából szükség változtatásokra ilyen áron.
Ebből is látható, hogy mennyire becsülik a polgárokat és magukat.

Bogyó 2 2012.09.28. 13:26:27

@J.László: Egyrészt, '56 már a vég volt, nem ott kezdődött. Ki vette komolyan a komcsikat amikor '45-ben nyertek a Kisgazdák, aztán mégis mi lett 10 év alatt. Itt is ez a folyamat, és igen, bíbelődni kell már most mert ez már a sokadik a média, a közfunkciók, az AB, a választókerületek után. Jó lenne, ha nem kellene eljutni '56-ig.
De egy az egyben valami hasonló épül ki, mint '56 előtt, nyilván XXI. századi jellemzőkkel és egy EU-s környezetben, ami jelentős korlát. De a hatalom csak elméletbeni leválthatósága már nagyon itt van.

Bogyó 2 2012.09.28. 13:38:45

@mardekar: Jó, persze, Szaúd-Arábiában is elviselik a királyi diktatúrát, mert van pénz, és nem a francia forradalom eszméin szocializálódtak.
De itt Európában viszonylag sokan hiszünk a demokráciában, a jogállamban, a jogegyenlőségben, a szabadságban. Hozzá nem értés esetén lehet ebben káosz, anarchia, mint a weimari Németországban, amikor aztán jön egy "erős" ember, aki hitet, reményt, nemzeti büszkeséget ad, s még a gazdaságot is képes gatyába rázni. De józan ésszel nézve, sohasem jó, ha nem alkalmazzuk a több szem többet lát elvet, a kollektív bölcsességet, s hiszünk egyesek felsőbbrendűségében, tévedhetetlenségében. Ennek nem lehetnek kiszolgáltatva néptömegek. Az európai típusú demokráciák azok, amelyek hosszú távon is a legnagyobb jólétet tudták biztosítani több lábon állva a polgáraiknak. S akésőn ébredő erős gazdaságú ázsiaiak is itt kötöttek ki, mint Japán vagy Dél-Korea. A többiek, az olajországok csak egy szerencsés ideiglenes helyzet miatt képesek magas életnívót biztosítani, s ugyan azóta igyekeznek egy csomó más ágazatban is megalapozni a gazdaságukat, azért ez még mindig nem sikerült teljesen, s ezzel náluk is elkezdődik a társadalom demokratizálódása, lásd az Emirségeket, Jordániát, szemben mondjuk a szaúdiakkal.
Én nem hiszek a felvilágosult, jó királyos diktatúrákban, mégha évtizedekig is ellehet lébecolni így, mert számomra a szabadság is fontos, nemcsak az, hogy legyen mit enni. Márpedig, ha szabadon utazhatsz, azt olvasol, amit akarsz, olyan vallásban neveled a gyereked, ami tetszik, nincs faji, nemi megkülönböztetés, akkor az már nem diktatúra. Mert ha ilyen országban él valaki, az nem tűri, hogy ne választhassa meg szabadon a vezetőit.
Ezért nem tud a Fidesz se átlépni bizonyos határokat, de sajnos arrafelé vette az irányt.

Az ős kaján 2012.09.28. 13:49:57

@dolgozni kék: Nem értem!!! Eddig is kétszer szavaztunk, az első nem hozott eredményt.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.09.28. 13:53:09

@Bogyó 2: " média állapota"

Mi a bajod a médiával? Most legalább már van erős jobboldali média is. A Hírtv még mindig nagyon jó. A hírtv előtti judeobolsi korszakban a médiaegynsúly erősen felborult a baloldal javára. Most van jól.
"ők két év alatt ártottak annyit mint amazok 8 év alatt."
A pusztítás mértékét pontosan nem ismerjük az emúttnyócévben és most sem ismerjük. Én speciál nem tudom Matolcsy mit csinál, mit akar, nem sikerül mindig rájönnöm, hogy mi a ráció a lépéseiben.
A többivel nagyjából egyetértek. Igazából a következő választáson nem lesz kire szavazni, mert mind leszerepelt súlyosan.
A témáról pedig: a regisztráció baromság, semmi nem szól mellette, örülök, hogy 78% ellenzi a bevezetését, talán jó belátásra tér a Fityisz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.28. 14:24:28

@Roy: "Ahol néhány száz vagy ezer ember lesz."

A Milla március 15-ei és október 23-ai tüntetésein több tízezres tömeg volt mindig is úgy, hogy a pártok nem voltak ott. Miből gondolod, hogy ez most, amikor még nagyobb a kormány-ellenes elégedetlenség, ez másképp lesz?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.28. 14:29:36

@Fedor:
De a Fidesz még mindig össze tudna dobni 2-300 ezres békemenetelőt...még mindig náluk a legerősebb a mag, az összetartás. Azt már mindenki döntse el maga, hogy ez a fajta összetartás pozitív-e, vagy negatív a jövőt tekintve...

Roy 2012.09.29. 13:08:11

@Fedor: Remélem Neked lesz igazad. Nem csak október 23.-án kellene az embereket az utcára kivinni tüntetni, hanem úgy mint a görögöknél folyamatosan több százezres tömeg tüntessen éjjel-nappal. Annak talán lenne valami eredménye.
Amellett a totális sztrájkot is el tudnám képzelni.

Az ős kaján 2012.10.02. 14:21:29

Nem értem ezt a hisztériát. Az ellenzéket értem, félti, hogy elkerül a húsos fazéktól. Előre magyarázza a vereséget. De miért kell a velük egyet fújók kórusa?
Mitől lesz fárasztóbb, időigényesebb ez a szavazás a regisztráció miatt?
Szavazni is kétszer mentünk /két fordulós volt/, ráadásul két szűkre szabott időszakban.
A regisztrálni több hónapig lehet. Miért lenne hosszas várakozás?
A szavazást le lehetett bonyolítani reggeltől, estig, akkor a regisztrálásra miért nem lesz elég 4-5 hónap.
Emberek, próbáljatok logikusan gondolkozni, saját fejetekkel, ne párt szimpátia szerint.
Aki nem regisztrál az nem tud szavazni a kedvelt pártjára.
Ez kinek jó? Ez nem öngól?
süti beállítások módosítása