A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A nép elutasítja a regisztrációt - beleáll a Fidesz?

2012.09.27. 09:57 timargabor

Schmitt és a családon belüli erőszak után újabb 80%-os ügy körvonalazódik, ez azonban sokkal direktebb módon érinti a Fidesz hatalomtechnikai elképzelését: a választás előtti regisztrációt.

A regisztráció lényege, hogy valamilyen módon jelezni kell a hivatalban hogy majd én szavazni akarok (a részletekbe nem mennék bele, pro érvek pl. itt, kontra meg itt), és aki erről lemarad, az nem vehet részt a választáson.

Erről készített közvéleménykutatást a Medián, és eredményeiről az ATV és a HVG is beszámol. Az eredmények figyelemreméltóak, némiképp váratlanok. A megkérdezettek 80%-a utasította el az előregisztráció elvét - és a mára megmaradt Fidesz-tábor nagyjából fele is az elutasítók csoportjába tartozik. 75% szerint a módszer inkább sérti a demokratikus elveket, semmint erősíti azokat. Tudom, lehet mondani, hogy ugyan már, a Medián - tekintetbe véve, hogy a korábbi választások tényleges eredményeit ők saccolták meg a legjobban, a posztban elfogadom ezeket az eredményeket.

80-20-rule.gif

És ez az a pont, ahol a Fidesznek nagyon el kell gondolkodnia, hogy nem veszít-e sokkal többet a réven, mint amennyit esetleg megnyer a vámon? 80% ellen egy tömegpártnak nem szabad mennie! Kormányon, kétharmaddal, alkotmánymódosítással: pláne nem! Ezt két hete pontosan tudták, ámde az egy olyan ügy volt, amelynek nem volt közvetlen köze a hatalomhoz, hatalomtechnikákhoz, a mostani viszont a legközvetlenebbül ahhoz kapcsolódik.

A fenti kérdéshez képest talán másodlagos, egyébként viszont nem: abban egyetérteni látszanak a közvéleménykutatók (igen, a Századvég is), hogy 13% körüli azon választók száma, akik szavaznának, de nem regisztrálnának. Tudom, hogy ez egy képlékeny dolog és a gyakorlatban nem lesz ennyi, ugyanakkor minden olyan polgártársunk, aki elmegy szavazni, és ott közlik majd vele, hogy regisztráció hiányában szabad hazamenni, egy-egy súlyos ellenérv az egész rendszer ellen.

Nem tudom, tud-e a Fidesz itt visszakozni. És ha ez felvetődik, akkor azért meg kéne próbálniuk utólag azt is felfedni: honnan is jött ez az ötlet? Ki, vagy melyik testület volt az a Fideszben, aki vagy amely ennyire elszakadt az ország többségi véleményétől egy olyan ügyben, aminél nem igazán van fontosabb most hazánkban?

Nagyon veszélyes lehet ez az egész a Fideszre. Ha a közvélemény tényleg így áll, ők meg ragaszkodnak a regisztrációhoz, akár még az összefogás alapját is szállíthatják az eddig leginkább a "ki kivel nem" játékra összpontosító kormányellenes politikai erőknek. Ez végül is olyan ügy, ami mellett elég széles kiállás valószínűsíthető, és csak egyszer döbbenjen rá a 80%, hogy tényleg többségben van, onnan jöhet a fideszes lefelé spirál, amúgy Öszöd-módra. A mindenvédelmi megbízott szóvivő asszony ezt már nem fogja tudni kimagyarázni.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

292 komment · 5 trackback

Címkék: közvélemény-kutatás előregisztráció magyar demokrácia

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr564805865

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sírvaröhögős törvényjavaslat-paródiát nyújtott be az előzetes regisztrációhoz Szanyi Tibor 2012.09.27. 13:37:07

“E törvény erejénél fogva feliratkozottnak minősülnek azok, akik a korábbi kormányzati konzultációk során visszaküldött válaszaikban hiánytalanul eltalálták a Kormány előzetes szándékát, illetve minden kétséget kizáróan egyetértettek a Kormány el...

Trackback: Összeesküvés-elméletekkel mossa a Fidesz az egyszeri szimpatizánsok agyát 2012.09.27. 13:32:29

A fanatizált narancsdroidok hamarosan a gyilkolásra, netán a kollektív öngyilkosságra felszólító üzenetet is megkapják majd? Számos értekezés olvasható a neten a történelem nagy diktátorainak elmeállapotáról, a diktátori elme és a paranoia, valamint a ...

Trackback: Bizalom tolvaj politikusok 2012.09.27. 12:52:08

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Egyik Pártra S...

Trackback: Egyikre pártra sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.09.27. 12:17:13

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási bojkott és feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a ...

Trackback: Pártok akadályozzák a közmegegyezést 2012.09.27. 12:02:44

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Egyik Pártra S...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amatőr 2012.09.27. 15:08:36

@félázsiai 2llkedő: Nem, Barátom, semmiről nem maradtál le. Én csak arra próbáltam célozni, hogy ma még nincs a láthatáron potenciálisnak látszó ellenfél. Sajnos. Mert tudod, az idő szalad. Földi halandónak pedig késő a választások előtt pár hónappal úgy bemutatkozni, hogy legyenek nyerési, sőt, egyáltalán parlamentbe kerülési esélyei is.
Persze csak szerintem. Lehet, hogy tévedek?

Hajós 2012.09.27. 15:08:54

@Amatőr: Most még nincs. De minél nagyobb a csalódás, annál könnyebben fogadnak el a választók bárkit, aki hitelesebb, mint a jelenlegiek. Azt gondolom, hogy Bajnai is akkor fog nyíltan színpadra lépni, ha a Fidesz elutasítottsága átlép egy szintet. A növekvő nem szavazói arány növekvő elégedetlenséget jelent, és az elégedetlenkedők jó része csak arra vár, hogy legyen kire szavaznia.

dr kíváncsivagyok 2012.09.27. 15:09:58

@ormány triktor: " Igen csak az áfaemelés látens módon az ország érdekeit szolgálta. Akkor szükséges rossz volt. "

Miért is ? Mert egykulcsos lett az adó ( a gazdagoknak kedvezve !) és hiányzott a költségvetésből 500 milliárd ?

2llkedő 2012.09.27. 15:10:18

@Amatőr: "Lehet, hogy tévedek?"

Tudod mennyi víz lefolyik a választásokig a Dunán?

Amatőr 2012.09.27. 15:11:59

@lechat1: Mélyen egyetértek! Mindenki csak a saját fff...ülével simogassa a csalánt.

campobaszo 2012.09.27. 15:15:55

A választás egy demokráciában a legfontosabb aktus,abba minél több embert kell bevonni,minél kevesebbet kizárni. A regisztráció egyetlen célja a választójog csorbítása,hiszen nyilvánvaló,hogy ezért vagy azért az emberek milliói nem szavazhatnak majd. Kubatov Gábor szerint 2006-ban 30000 ember nem volt benne a névjegyzékben.Ez azt jelenti,hogy még a bolsevikok szerint is a nyilvántartás 99.6 %-os pontossággal működik!

Bogyó 2 2012.09.27. 15:16:51

@JT_Biopower: Köszönöm, hogy leírtad helyettem is. Ebből is látszik, hogy olyanok osztják az észt, akiknek közük sincsen a választásokhoz, s a pártjuk bármit megetet velük.
Normál esetben a 2010-es ügynek nem lett volna szabad előfordulnia, a HVB és a munkacsoport nem volt a helyzet magaslatán, a feltűnően sok átjelentkezés ellenére nem tettek semmit, de tehettek volna, a jogi szabályozás megfelelő volt.
Max.annyit kellett volna beépíteni, hogy egy bizonyos szám feletti létszámnövekedésnél az OEVK melletti HVB vagy a kerületi/megyei intézkedjen tartalék szavazóhelyiségről, s tartalék emberek átirányításáról a szombati napon más HVB-k tartalék tagjaiból.
De kezdem hinni, hogy nem véletlenül volt az az eset.
Ez a 2010-es eset is olyan példa mint a külföldiek kényszerű regisztrációja. Ha két embernek mankót kell vennie, mert balesete volt, akkor a jogegyenlőség érdekében mindenkinek kötelező lesz venni és használni azt. Akkor is, ha ők 100-an vannak a 4 ellenében.

Amatőr 2012.09.27. 15:17:25

@Hajós: ""Most még nincs. De minél nagyobb a csalódás, annál könnyebben fogadnak el a választók bárkit, aki hitelesebb, mint a jelenlegiek.""

Könyörgöm, csak egyet mondj! Levitézlett, partvonalon túliakkal (bajnai, gyurcsány, kupa,kunce,torgyán, és egyéb párthulladékok) ne gyere.

bgp 2012.09.27. 15:18:43

@Amatőr: mikor döntött választáskor helyesen a többség? nem nagyon van helyes döntés, csak rossz és rosszabb.

Amatőr 2012.09.27. 15:18:58

@félázsiai 2llkedő: ""Tudod mennyi víz lefolyik a választásokig a Dunán? ""

Nem tudom. De azt igen, hogy a hátralevő idő már kevés. Vagy inkább semmire sem elég.

bgp 2012.09.27. 15:19:57

@Amatőr: ezek közül bármelyikre szavaznék, ha az lenne az egyetlen jelölt Viktor ellenében.

K.Endre 2012.09.27. 15:24:01

@Jimbo75: Nem vagyok fideszes, ugyanolyan szarnak tartom, mint az mszp-t, de azt nem látom be, miért van ez a nagy köpködés a regisztráció miatt...
Kedves Jimbo75!
Azért van köpködés, mert születésem ill. anyakönyvezésem óta regisztrált választásra jogosult magyar állampolgár vagyok! Ezt eddig az alkotmány garantálta! Most pedig ezt vették el tőlem és még ráadásul alkotmányosan, az alkotmányt módosítva.
Nekem nem lehet levélben regisztrálnom. Nekem el kellene mennem, egy szabadságot erre felhasználva, hogy megerősítsem én valamelyik s.fej bandára akarom adni voksomat, hogy szándékomban áll majd, talán megmondani, hogy melyik banda legyen, aki megfoszt még az utolsó levegővétel lehetőségétől is. Nekem majd még ekkor is el kellene mennem egy szavazókörzetbe, ahol majd mindezt megtehetném, ráadásul, majd utólag fog kiderülni mit is tettem, mert a szavazókörzetek átrajzolgatásával az eredményt bárhogy lehet majd manipulálni. Közben, azok akiknek mindez különösebb kockázatot nem jelent, azok ráérősen, otthonról feladják postán szavazatikat, mindezt arra a pártra, akik számukra a legtöbb ajándékot adja, mivel nekik nem itt megy vérre, nekik ez csak egy kis plusz bevételt jelent, bár az én bőrömre. És még az sincs garantálva, hogy ezeknek a leveleknek a valódiságát ki fogja ellenőrizni. Szóval! Azok, akik tudták, hogy a magánnyugdíj pénzeket úgy lehet a legjobban elvenni, hogy aki nem adja annak el kell menni nyilatkozni! Azok, akik tudták, hogy az emberek ennél lustábbak és még a saját pénzükért sem mentek.. na’ szóval ezek, most azt kérik az emberektől, menjenek regisztráltatni magukat, de előtte alkotmányt módosítottak, hogy a résztvevők számától független egyfordulós a választás. Tehát, eleve csak azokra a szavazókra számítanak, akik jól jártak ebben a ciklusban. Ha, ketten mennek el szavazni és mind a ketten rájuk, az már nem 2/3, hanem 100%-os győzelem. Minden esélyük megvan rá, mert a társadalom nagy része olyan letaszított állapotban van, hogy lesz.ja az egészet.
A levélírásból pedig már elég sokat gyakoroltak, senki nem fogja tudni leellenőrizni, hogy hány valódi levél érkezik. Én pedig ebben a színjátékban nem fogok részt venni.
Én is azt mondom, azt kellene csinálni, hogy regisztrálás nélkül odamenni szavazóhelyhez -az alkotmány egy példányával a kézben- és kérni, a szavazáshoz való jogot.

Amatőr 2012.09.27. 15:25:01

@bgp: "": mikor döntött választáskor helyesen a többség? nem nagyon van helyes döntés, csak rossz és rosszabb. ""

Nézd, ez csak szemantikus vita. Szerintem ha a rossz és a rosszabb közül a kevésbé rosszat választjuk, akkor az a jó döntés.

Egyébként számtalanszor leírtam; mi szegény ország vagyunk, csak egy csőcselékre tellik. Arra a parlamentire és a környezetére gondolok.

Blogger Géza 2012.09.27. 15:25:18

@P.Freddy: Egyáltalán nem biztos, hogy ez a Fidesznek kedvezne, általában alacsonyabb részvétel a kispártoknak kedvez. (Ha egyáltalán alacsonyabb lesz, ez sem biztos.) Azóta közvéleménykutatók azt mérték, hogy egyáltalán nem kedvez a Fidesznek, ott is kb ugyanakkora réteg nem akar regisztrálni, mint más pártoknál.

bgp 2012.09.27. 15:25:50

@félázsiai 2llkedő: kevesebb babért nagyobb arányt lehet venni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.09.27. 15:26:29

@dr kíváncsivagyok: Nem kíváncsi vagy, hanem butaember. Milyen gazdagoknak kedvezett az egykulcsos teeee. Ami ráadásul nem is egykulcsos a mai napig sem.

bgp 2012.09.27. 15:27:12

@Amatőr: akkor miért húzod az orrod a Bajnaira :D
4 év múlva el lehet küldeni, de sose nő a fejünkre mint a Viktor és az oligarchái

Szelid sunmalac 2012.09.27. 15:29:29

@félázsiai 2llkedő: Haaat. Ha az atlagos vizhozamot veszem alapul, akkor 2014 januar 1-eig saccperkabe 92586240000 kobmeter.

Hajós 2012.09.27. 15:30:15

@Amatőr:
1. Nem most lesz a választás.
2.A választó szívesen felejt.
3.2010-ben azért szavaztak a Fidesz-re, mert elhitték, hogy velük jobb lesz. Akitől jót várunk és rosszat kapunk, abban nagyobbat csalódunk, mint aki felé kisebb várakozással vagyunk.
4.Ha nincs jobb, akkor a kisebbik rosszat választják majd. Ebből a szempontból Bajnai a legkevésbé elkopott, országosan ismert személy.

Blogger Géza 2012.09.27. 15:30:50

@JT_Biopower: "A regisztráció miként gátolja meg a választókat, hogy ne mind egyszerre a választás utolsó órájában jelenjenek meg a szavazófülkénél?"

Ezt nyilván nem gátolja meg. De statisztikai törvényszerűségek alapján el kizárható, eddig sem az volt a probléma.

Amikor én szavazni voltam, mindig csak a név kikeresés volt az az "érdemi munka", amit tagoktól láttam, ez határozta meg ez eljárás sebességét. (Az aláírás tempóját nyilván a választó határozta meg.) Nyilván vannak más feladatok is, de azok inkább előtte meg utána, nem a választás közben vannak, de legalábbis nem lassítják le a dolgot. (OK, oda kell adni a borítékot, meg hasonlók, de ez konstans.)

Zest 2012.09.27. 15:32:06

Az ÁFA megemelése jó lépés volt a Fidesztől. Ugyanis ez a legigazságosabb adó fajta. Aki gazdag, sokat költ, sok autója van, az sok áfát fizet. Aki csak kenyeret és tejet vesz, az alig fizet áfát. És áfát attól függetlenül fizetnek az emberek, hogy feketén szerezték-e a jövedelmüket. Én az SZJA-t még tovább csökkenteném, 4-5%-ra, viszont az áfa legyen 35-40%.

Amatőr 2012.09.27. 15:32:35

@K.Endre: Mindenben egyetértek, kivétel az utulsó két mondat. Az egyik magánügy, de a másikra érdemes reagálni.

"Én is azt mondom, azt kellene csinálni, hogy regisztrálás nélkül odamenni szavazóhelyhez -az alkotmány egy példányával a kézben- és kérni, a szavazáshoz való jogot. ""

A szavazásnak vannak kötöttségei, szabályai, melyeket érdemes minden körülmények között betartani. Már csak a csalások megelőzése érdekében is. Pl szükséges a személyi igazolvány.
Meg most a regisztráció. Amivel egyáltalán nem értek egyet, tiltakozom ellene, írok, pofázok, de betartom. És büntetésből a komcsikra, vagy a nácikra, vagy valaki másra szavazok.

Zest 2012.09.27. 15:35:29

@ormány triktor:

"Milyen gazdagoknak kedvezett az egykulcsos teeee."

Nekem kedvezett, havonta sok tízezerrel többet kapok, mint előtte. Persze ez annak is köszönhető, hogy én tisztességesen be vagyok jelentve, így előtte a fizetésem felét levonták. Most csak a harmadát. De még így is többszörösét fizetem a sok minimálbérre bejelentett csalókhoz képest.

Amatőr 2012.09.27. 15:37:56

@bgp: Azért azt beláthatnád, hogy a bajnai nevű f..kalap nem azonos kaliberű o.v-ral (akit mellesleg megvetek).
Futottak még és az is marad. Se hal, se hús. Nímand.

OftF 2012.09.27. 15:41:55

@Zest: Hát pont ezért nem a gazdagoknak kedvezett, mert ők ugyanúgy minimálra vannak bejelentve, mint előtte. :D

Amatőr 2012.09.27. 15:43:22

@Hajós: ""1. Nem most lesz a választás.""

Igaz.

""2.A választó szívesen felejt.""

Úgy bizony.

""3.2010-ben azért szavaztak a Fidesz-re, mert elhitték, hogy velük jobb lesz. Akitől jót várunk és rosszat kapunk, abban nagyobbat csalódunk, mint aki felé kisebb várakozással vagyunk."""

Ezt Te csak úgy hiszed.A fideszre szavazók jelentős része protestált!

""4.Ha nincs jobb, akkor a kisebbik rosszat választják majd. Ebből a szempontból Bajnai a legkevésbé elkopott, országosan ismert személy.""

Mint azt fentebb írtam; bajnai nem lehet a kisebbik rossz, mert egy súlytalan nímand.

Bogyó 2 2012.09.27. 15:43:58

@svetapop: Senkit nem akarunk kirekeszteni a demokráciából, akire a megválasztott Országgyűlés törvényei majd vonatkoznak. Az a baj barátom, hogy te szavazol egy pártra, az meg majd hoz adójogszabályokat, ami rád nem vonatkozik. Hoz honvédelmi jogszabályokat, rád ez se fog vonatkozni. Hoz polgárvédelmi kötelezettségről szabályokat, de téged ezek se köteleznek majd semmire. Hoz törvényt az iskolák bezárásáról, a te gyerekedre ez sem fog vonatkozni. Hoz törvényt a kórházak bezárásáról, téged ez se zavar igazán, mert te alapesetben nem itt kezelteted magad. Ellenben egy másik ország ilyen jellegű törvényei meg vonatkoznak rád. Miért nem csak abba akarsz beleszólni? Ez nem vonatkozik rád, rám meg igen, de ketten döntünk róla? Szerinted ez korrekt?

Értem én, hogy most van egy ilyen sokunk által nem etikusnak tartott törvény, hogy a szavazati jogot nemzeti alapon adjuk, csak ez nincs összhangban azzal, hogy akire szavazunk az meg mégsem nemzeti alapon, hanem területi alapon hoz törvényeket. Nem a nemzet, hanem csak az ország gyűlése ez, bárhogyan is nevezzék. Nem tud olyan törvényt hozni, hogy egy erdélyi, felvidéki magyarnak bármit is előírjon, ami annak esetleg nem teszene, jogokat persze adhat.
Nyugodtan szavazz, ha hozzájárulsz az ország költségeihez ha van olyan jövedelmed, ha behívhatnak alkalmasság esetén háborúba katonának, vagy árvízveszély esetén menteni. Ha életed nagy részében az itteni polgári jogi szabályok alapján kötöd a szerződéseidet, ha az itteni BTK. fenyeget azzal, hogy ne bűnözzél. De nem így van!
Te röhögve szavazhatsz arra a pártra, amelyik állati módra akar adót emelni, vagy meg akarja szüntetni a szociális segélyeket, vagy netán bezárja az összes kórházat. Téged ez nem érint, igaz? Bennünket meg, akik itt élünk érint.
Olyanról akarsz dönteni, ami saját személyes sorsodra szinte abszolút nincs hatással annak tükrében, hogy mire terjed ki majd egy választásokon győztes párt felhatalmazása, másokéra meg igen. Én miért nem szólhatok bele, hogy nálatok mi legyen az iskolákkal, az adórendszerrel stb. Szerinted az, hogy te magyar vagy elegendő alap arra, hogy beleszólj mások sorsába, akik a tiédbe nem tehetik? Hogy egy olyan döntésben vegyél részt, aminek a következményei rád nem vonatkoznak, ránk meg igen?

A korrekt az lenne, ha azok vehetnének részt egy döntésben, akik viselik annak a következményeit, ez ilyen egyszerű. Te nem viseled, ezért én nem adnék neked szavazati jogot.

Amatőr 2012.09.27. 15:46:13

@Zest: "" Én az SZJA-t még tovább csökkenteném, 4-5%-ra, viszont az áfa legyen 35-40%. ""

Akkor visszaesne a vásárlás, mert mindenre külföldön költenénk.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.09.27. 15:46:39

a nép több hitelt akar!

a nép barátok köztöt habzsol!

a nép...

Érdekes 2012.09.27. 15:49:06

NAGYON JO!Én kiegészitené avval, hogy adatokat kérnék es igazolasokat, majd egy GLOBALIS SZAVAZO ADATBAZISBAN tàrolnám.Termeszetesen csak regisztralt es jovahagyott polgar szavazhatna.Feltételek : MUNKAVISZONY FENNÁLLÁSA,VAGY minimum 5 év munkaviszony igazolas abban az esetben, ha jelenleg segelyezett v. nincs neki (v. nyugger).AKi ezeket nem tudja igazolni, az nem szavazhat, egyszeru.Persze lennenek finomitasok, pl. tul regota segelyezett v. munkanelkuli se szavazhatna. Ez a leglogikusabb modja..LEGYEN azok joga eldönteni , h ki veri el a BEFIZETETT ADO PENZT, akik befizetik/fizették!!!!

Matróz Kommandó 2012.09.27. 15:49:24

@Bogyó 2: ok, mi a helyzet azokkal a magyar állampolgárokkal, akik momentán külföldön élnek. Nem fizetnek itt adót, nem itt kezeltetik magukat stb. Ők se szavazhassanak. Mi a kritérium az adófizetés. Akkor kevesebb mint 4m szavazhatna csak a kb 8-ból. Ne hidd, hogy a te megoldáskezdeményed bármennyire is igazságosabb lenne. Sőt.

Bogyó 2 2012.09.27. 15:50:10

@Amatőr: Szerintem annyira Orbán is levitézlett volt 2010-ben mint Bajnai.
Lehet, hogy Bajnai nem olyan kaliber, a rövid miniszterelnökség nem volt elég erre eldönteni. De Orbán kaliberjét meg köszönöm szépen, ennyi elég volt bőven.

1120 2012.09.27. 15:50:34

A HVG(!) megbízásából a MEDIÁN(!) által végzett felmérés szerint...
Ne komolytalankodjunk, kérem! :DDD
Ezt az "eredményt" Hann Endre VAGY a saját ujjából szopta, VAGY olyan rafináltan tették fel a kérdést, ahogy csak ők tudják... (Utóbbira tippelek.)
Tudomásom szerint egyébként csak egyszer, méghozzá 2002-ben találta el a Medián a legjobban a választási eredményeket - nyilván belekalkulálta a tudomására jutott tömeges láncszavazásokat is...de még ők is Fidesz győzelmet jósoltak! (Igaz, a legkisebb arányút.)

Amatőr 2012.09.27. 15:51:30

@Bogyó 2: Ez bizony BETŰ szerint így helyes. És logikus.

Hajós 2012.09.27. 15:52:28

@ormány triktor: Családok százezreinek életét könnyítette meg az egykulcsos személyi jövedelemadó – ez derül ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adataiból.

Így a Magyar Nemzet...

Az adótábla szerint a havi bruttó 200-220 ezer forint felett keresők (a nyertesei), mert az egységes 16 százalékos személyi jövedelemadó bevezetése számukra jelentett tavaly és idén is havi több ezer forint pluszban mérhető előnyöket. Mintegy 700-900 ezer emberről, a 4,5 millió adóköteles jövedelmet szerző állampolgár 15-20 százalékáról van szó.Idetartozik a középosztály középső és felső rétege ...

Ugyanakkor csaknem két millióan lehetnek azok, akik havi bruttó 216 805 forint alatt keresnek, így rosszabbul járhatnak idén, mert a kormány egy lépésben kivezette a kvázi adómentességet biztosító adójóváírást. Már február elején, vagyis a januári fizetés kézhez vételekor több százezren szembesültek azzal, hogy kevesebb pénz marad a zsebükben...

Így a Heti Válasz...

mirigy187 2012.09.27. 15:55:16

@1120: Látom te sem olvastad a nézőpont felmérését ami nem maszopos, ott is túltengtek az ellenzők. De a kisalföldön is össze vissza beszélsz :)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.27. 15:55:19

Van az 90% is. Ugyanis sok fideszes is van, aki nem ért egyet ezzel, nem csak ellenzéki.

Kutchek (törölt) 2012.09.27. 15:55:33

És mi lenne, ha a képviselőjelölteket baszogatnák.
IQ teszt, vagyonosodási és elmeorvosi vizsgálat stb.

Azért nem mindegy, hogy 8 millió hülye cak okosokból választhat, vagy 8 millió okos csak hülyékből válogathat.

Azt a baromságot sem értem, hogy a "tudatos választó, már előre tudja...".
Melyik a jobb:
-négy évig zombiként követ valaki egy pártot /legyen komcsi nyugdíjas, vagy épp békemenetes/
-vagy egyetlen délután spontán módon hoz egy jó döntést.

s 2012.09.27. 15:57:29

Akasztgatáshoz, gyújtogatáshoz nem kell regisztráció. Soha nem is kellett eddig, és nem kell majd ezután sem.

Bogyó 2 2012.09.27. 15:57:36

@Matróz Kommandó: Hogy hogy mi a helyzet? Nem erről beszéltünk? Akik külföldön élnek. Hót mindegy, hogy az ángliusoknál a Kolibri-szigeteken vagy Erdélyben.
Az szavazhasson akinek Magyarországon van a bejelentett lakcíme. Ez 20 éven keresztül így volt, nem véletlenül és sokkal, de sokkal igazságosabb.

Mondd már meg, ha nem vonatkoznak rád az adó, a tb, a polgári jogi, a büntető jogi, a honvédelmi stb. az életedet legalapvetőbben szabályozó szabályok akkor az azt megalkotó testület megválasztásába miért kívánsz beleszólni? Én nem kívánnék, s szerencsére Erdélyben is vannak, akik így gondolják.
Mit vár egy erdélyben attól, hogy x vagy Y alakít kormányt Magyarországon? Jóval, de jóval kevesebbet, sobjektíven, nem úgy mint az, hogy valaki nem adózik és itt él. Mert azt is ez az OGY által hozott törvény mentesíti, s változtathat rajta.

mirigy187 2012.09.27. 15:57:38

@1120: Csakhogy ne maradj tudatlan:

A Nézőpont Intézet legfrissebb felmérése szerint nem örvend népszerűségnek a választási feliratkozás ötlete, azzal ugyanis csak a megkérdezettek 25 százaléka ért egyet, míg 70 százalék továbbra is azt szeretné, hogy mindenki szavazhasson. (aug 15.)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.09.27. 15:58:52

Melyik ez a nép aki elutasítja? Ki mondta ezt? :)

Zest 2012.09.27. 16:00:18

A legértelmesebb dolog az lenne, ha végre nem pártokra szavaznánk, hanem csak egyéni képviselőkre.

Annak lenne értelme, ha az X.Y. képviselő nem azért jutna be a parlamentbe, mert ő a Fidesz, MSZP, Jobbik stb. tagja, hanem azért mert eddig ezt és ezt tette le az asztalra.

Így lenne tisztességes.

mirigy187 2012.09.27. 16:03:29

@Bogyó 2: Nem hiszem hogy sok kettős állampolgár fog szavazni abból a 300 ezerből. Nekik is elegük van a fideszből. Jó nagyot bukott a fidesz kihelyezett tagozata erdélyben és szlovákiában

Zest 2012.09.27. 16:04:57

@Bogyó 2:

"Az szavazhasson akinek Magyarországon van a bejelentett lakcíme. Ez 20 éven keresztül így volt, nem véletlenül és sokkal, de sokkal igazságosabb."

Igen, ez 20 éve így van. 1920 előtt meg 1000 évig úgy volt hogy 1 nemzet vagyunk az erdélyiekkel, felvidékiekkel, kárpátaljaiakkal és a délvidékiekkel.

Amatőr 2012.09.27. 16:08:12

@Bogyó 2: "" Szerintem annyira Orbán is levitézlett volt 2010-ben mint Bajnai.
Lehet, hogy Bajnai nem olyan kaliber, a rövid miniszterelnökség nem volt elég erre eldönteni. De Orbán kaliberjét meg köszönöm szépen, ennyi elég volt bőven. ""

Ne érts félre, de orbán karizmatikus, lehet szeretni, lehet utálni,de van kisugárzása.

A bajnai meg olyan, amilyen; se hal, se hús. Nímand.
Ha maradt a komcsiknak eszük és "humánerőforrásuk", akkor használhatóbbat keresnek. (bajnait vagy megyesit hallgatva sajnálatosan látszik, hogy "nem jön át" amit beszélnek.(Retorika) Ugyanis nem tudnak beszélni,vagy nem tanulták.Alkalmatlanok.
Az orbánon látszik (hallatszik), hogy képezte magát. Tud beszélni, képes érthetően megfogalmazni a gondolatait. Már-már torgyáni vagy kuncei magasságokban.

Izo 2012.09.27. 16:11:28

"egy olyan ügyben, aminél nem igazán van fontosabb most hazánkban"
Ilyen egy jóllakott óvodás véleménye.

2llkedő 2012.09.27. 16:11:40

@Amatőr: "Ne érts félre, de orbán karizmatikus, lehet szeretni, lehet utálni,de van kisugárzása."

Az embereknek szerintem már nem hadvezérre van szükségük. Békét akarnak, nem állandóan háborúzni. Nem kíváncsiak már a fegyvercsörgésre. Élni szeretnének. És aki állandóan csak harcol, az nem a béke embere.

mirigy187 2012.09.27. 16:11:43

@Amatőr: A napokban amikor közvetítették a litvánokkal közösen tartott tájékoztatót lehalkítottam a tv-t és néztem orbánt gesztikulását. Vihogott, tellegetett, nyalogatta a száját és közben grimaszolt. Nekem nem tűnt ép elméjűnek.

2llkedő 2012.09.27. 16:14:07

@Zest: "1920 előtt meg"

Az a régmúlt. Szép volt, jó bolt, de volt. A jelenben kell élni, nem a múltban. Ők már egy másik családhoz tartoznak. Mint a gyereked is, amikor megnősül, férjhez megy. Ettől még magyarok, és a magyar családhoz tartoznak. De már egy másik családdal élnek együtt.

Zest 2012.09.27. 16:15:40

2014-ben még egyszer megnyeri a fidesz a választásokat orbánnal, s utána számos olyan alak van a pártban, aki alkalmas miniszterelnüknek. 2018-ban és 2022-ben már velük fog nyerni a fidesz.

Ezzel szemben az összes ellenzéki pártban együttvéve sincs 1 ember sem aki alkalmas lenne. Persze ott van dopeman, mint alternatív miniszterelnök :)))

Aszpartám 2012.09.27. 16:18:44

A regisztráció kapcsán csak én gondolom úgy, hogy itt a Kubatov-listának komoly jelentősége van?

kvadrillio 2012.09.27. 16:20:24

@Amatőr: KARIZMATI KUS ?

nEM ! oRBÁN EGY TÖMEGGYILKOS !
OLYAN INTÉZKEDÉSEK SOROZATÁT HOZZA, AMINEK KÖVETKEZTÉBEN ELKESEREDETT, KILÁTÁSTALAN EMBEREK TÖMEGEI HALNAK MEG !
EZ HOLOKAUSZT ! EZ TÖMEGGYILKOSSÁG !
EZÉRT CSÖKKEN DRASZTIKUSAN A NÉPESSÉG SZÁMA !
ORBÁN EGY KÁRTÉKONY FÉREG !

Érdekes 2012.09.27. 16:20:36

@Kutchek: azert evvel a 8 millio okossal ovatosan! (börtönökböl is szavaznak..cigok is szavaznak - 2 sportszeleté - , elemivel nem rendelkezok is szavaznak..sulyos ado penzek kezeleserol!!! ) màsreszrol,ja meg nem tunt volna fel...a politikusok is a 8 millio magyarbol kerulnek ki..Nem a marsrol hozzak oket ! :D szoval
..amilyen a vezeto , olyan a nep.

2llkedő 2012.09.27. 16:21:00

@Zest: "1000 évig úgy volt hogy 1 nemzet vagyunk az erdélyiekkel"

Erdély nagyrészt erdély volt. Mint ahogyan most is székelyeknek mondják magukat. Ami igaz is.

De nézd meg, hogy az ezer évből minnyi ideig volt Nagymagyarország. Az pedig, hogy egy nemzet vagyunk, igaz, de nem jelenti, hogy beleszólhatunk egymás életébe. Mi se szólhatunk bele az Ő szavazásukba.

Amatőr 2012.09.27. 16:21:04

@félázsiai 2llkedő: @mirigy187:
"És aki állandóan csak harcol, az nem a béke embere. ""
""Nekem nem tűnt ép elméjűnek. ""

Nem kell túllihegni, utálom én anélkül is.
De, mint mondtam, eddig ő a kisebbik rossz.
És ne felejtsük; a cserepadnál melegít a jobbik! Akik nem olyan képzetlen kispályások, mint a bajnai-félék.

mirigy187 2012.09.27. 16:21:18

@Zest: 20 éve orbán van a fidesz élén. Ha nincs orbán a fidesz már rég a lefolyóban lenne. Ellenben a szocik mindig tudtak másokat indítani kettészakadtak és még mindig itt vannak :) Mutassál már a fideszben valakit aki orbánt váltja :)

2llkedő 2012.09.27. 16:23:01

@Zest: "ellenzéki pártban együttvéve sincs 1 ember sem aki alkalmas lenne."

Jelenlegi ellenzéki pártban nincs. De addig jöhet még párt ismert emberrel akár jobbról, akár balról.

mirigy187 2012.09.27. 16:23:23

@Amatőr: Nem képzetlenek? A cigányozáson kívül meg a multik kifele skandálásan kívül mire jók?

M_R 2012.09.27. 16:24:48

@Zest: "2014-ben még egyszer megnyeri a fidesz a választásokat orbánnal"

És ha nem akkor megint lezárjátok az Erzsébet hidat, felgyújtjátok a TV székházat meg kiloptok pár rádiót feltört autókból...

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.09.27. 16:25:15

@félázsiai 2llkedő: nem minden erdélyi magyar székely, csak kb. hatszázezer

mirigy187 2012.09.27. 16:26:15

Ja orbán annyira karizmatikus hogy egy mesterházy is megelőzi :) Elmúlt már a varázsa. Nem egy fideszes ismerősöm van aki odavolt orbánért elmondta mennyire megöregedett és nem beszélve arról, hogy nem ezt ígérte ellenzékben. Van még pár százezres rajongótábora de már fele annyi sem mint ellenzékben volt

2llkedő 2012.09.27. 16:27:01

@Amatőr: Több helyen már leírtam. Olyan ez a hozzáállás, mint azé a feleségé, aki az alkoholista, verekedős férjtől azért nem válik el, mert ki jön utána? És nyugtatgatja magát, hogy akkor, amikor józan a pasas, akkor minden rendben van. És ezzel van elfoglalva, miközben lehet, hogy éppen mellette ül a buszon, akit keresne.

Tyrion Lannister of Caster 2012.09.27. 16:51:11

@félázsiai 2llkedő: Ilyen szavazati lehetőség, hogy "Egyik se", a demokráciákban nem ismert. Olyankor távol maradsz a szavazástól, ezzel nyilvánítva ki, hogy egyik politikai erő sem képviseli az akaratodat.

Amatőr 2012.09.27. 16:51:35

@mirigy187: ""Nem képzetlenek? A cigányozáson kívül meg a multik kifele skandálásan kívül mire jók? ""

Nem ártana fellapoznod a törikönyvet! Az a hitler nevű, sokat gúnyolt pojáca, vagy a mussolini nevű tettestársa, képesek voltak közérthetően beszélni. Sőt, szónokolni. Tömegeket megmozgatni. Mert " a szó veszélyes fegyver" , hogy a klasszikust idézzem.
És a vonáék nem fegyvertelenek.

Tyrion Lannister of Caster 2012.09.27. 16:53:24

@ipartelep: A reakciód még komolytalanabb volt, mint a poszt. sajnos.

Amatőr 2012.09.27. 16:54:43

@félázsiai 2llkedő: Barátom, én 99%-os biztonsággal mondhatom; legközelebb sem a fideszre fogok szavazni.Azaz nem tudok válni, hisz nem vagyunk házasok.

Tyrion Lannister of Caster 2012.09.27. 16:59:29

@Bogyó 2: portal.zmne.hu/pls/portal/docs/PAGE/ZPORTAL/ZMNE_ROOT/KLHTK/SZERVEZET/INT_TANSZ/JOG_TSZ/AKTUALITASOK/TAB44697/EUPARLAMENT.PDF

Ebben benne van, mely EU országokban kötelező a parlamenti szavazáson való részvétel. Lehet, hogy a görögöknél azóta ez megszűnt, ezt most nem tudom biztosra, de ott élő ismerőseim is mondták pár éve, hogy az útlevelüket nem hosszabbítják meg, amennyiben nem mutatják be az igazolásukat, hogy jelen voltak a legutóbbi választásokon.

Zest 2012.09.27. 16:59:56

@Amatőr:

"eddig ő a kisebbik rossz.
És ne felejtsük; a cserepadnál melegít a jobbik"

Ez így 100%-ban igaz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.09.27. 17:01:30

@Zest: Pont erre próbáltam célozni. Én is jobban jártam, pedig nem vagyok gazdag.

Amatőr 2012.09.27. 17:07:53

@Zest: Amíg nem jövünk rá arra, hogy mi kb 10 millióan bizony ugyanabban a csónakban evezünk, addig csak fradista cigányok, buzi dózsások és zsidómtk, stb maradunk (már ha érted). Mert oszd meg és uralkodj.
Azok pár ezren a politika partvonalának épp a külső vagy belső oldalán meg kijátszanak minket egymás ellen és kiröhögnek. Okkal. Mert ostoba birka nép vagyunk.

Zest 2012.09.27. 17:08:50

@ormány triktor: Én sem vagyok gazdag és én is jól jártam. Nem az járt jól, aki gazdag, hanem az, aki eddig is tisztességesen fizette az adót.

2llkedő 2012.09.27. 17:15:57

@Amatőr: Örülök, hogy a barátodnak tekintesz.

2llkedő 2012.09.27. 17:18:44

@Zest: "Nem az járt jól, aki gazdag, hanem az, aki eddig is tisztességesen fizette az adót."

Én is tisztességesen fizetem az adót, még se jártam jól.

2llkedő 2012.09.27. 17:20:55

@Tyrion Lannister of Caster: "hogy "Egyik se", a demokráciákban nem ismert."

Ismert. Mert az is egy döntés. Elfogadom a többség akaratát, de nem támogatom egyiket se. A későbbiekben egyik oldal se hivatkozhat rám, mint 2010 után Piktorék.

Tyrion Lannister of Caster 2012.09.27. 17:51:40

@félázsiai 2llkedő: Ez nagy csúsztatás. Ilyen alapon Németország 1871 óta van csupán, olaszország garibaldiék óta, franciaország pedig nagyjából a 18. század végére állt össze, stb.
Nem hiszem, hogy mégis elvitatnád tőlük, hogy sokszázados országok-népek.

Az viszont szintén igaz, hogy ezen nem érdemes lovagolni.
Ha jól emlékszem, akkor a határon kívülről szavazók számára limitált képviselői mandátum áll rendelkezésre (jól emlékszem, hogy 10?). Eza 200 fős parlamentből 5 százalék, ráadásul ezek nem pártokat jelentenek, hanem külhoni magyarság képviseletet. Ugyanez a képviselet lesz akkor is, amikor nem Fidesz kormány lesz hatalmon. Hidd el, ott sem mindenki fideszes.

Tyrion Lannister of Caster 2012.09.27. 17:57:16

@félázsiai 2llkedő: Kérlek, mondj egy példát, mert tényleg érdekelne. Melyik ország parlamenti képviselő választásán szerepel ilyen rubrika?
Nem állítom, hogy ismerem az összes EU vagy egyéb demokrácia választási rendszerét, így nem állítom 100%-osan, hogy ebben nekem igazam van, de legalábbis eddigi tudomásom szerint nincs ilyen.
Aki senkire sem tud/akar szavazni, az távollétével jelzi ezt.
A távolmaradás mértéke jelzi, hogy az emberek fásultak, mivel nem látják értelmét leadni valakire a voksukat, mivel egyik sem képviseli az ő akaratukat.

Ez nem is mindig jelenti azt, hogy minedezek akarata eleve végrehajtható lenne.
Lásd a példálózást korábban az ingyen sörről, stb.
Azért, mert mondjuk az országban élő kb 1 millió alkoholista ezt szeretné, attól még ez nem lesz támogatva semmilyen párt által.

2llkedő 2012.09.27. 17:58:29

@Tyrion Lannister of Caster: "Hidd el, ott sem mindenki fideszes."

Tudom, és nem is ezért mondom, amit mondok, hanem az elv miatt.

2llkedő 2012.09.27. 18:00:42

@Tyrion Lannister of Caster: "Kérlek, mondj egy példát, mert tényleg érdekelne."

Ha rendesen elolvastad volna amit írtam, akkor tudnád, hogy én arra írtam ezt, hogy ha kötelezővé lenne téve, akkor úgy lenne demokratikus, ha lenne egy ilyen lehetőség.

Laciii 2012.09.27. 18:19:27

Ennyire alap dolgon hogy lehet vitázni. Fülkében sehol nem állnak oda melléd, szépen nem ikszelsz sehova hanem leadod az üres lapot és kész az egyik sem.

Regisztráció mellett az is látszik ki az aki magasról szarik rá és ki az aki nem talált megfelelőt a listán.

Tyrion Lannister of Caster 2012.09.27. 18:51:48

@Laciii: ugyan hogy látszana?
Regisztrálsz. (Már korábban jeleztem, nem tartom jó ötletnek, nem védeni akarom).
Valamikor később, akár hónapokkal később választások, elmész, leadod a szavazatodat.
Ha semmit sem jelölsz meg a lapon, akkor sem tudják, ki volt az, aki üres lapot dobott bele.
mennyiben regisztráltál, de nem mentél el szavazni, akkor egyszerűen távolmaradtál. Ennyi. Senki sem tudja, kire adtál volna le szavazatot.
Aki el is megy és üreset dob be, az expressis verbis kijelenti, hogy lófasz a seggükbe mindnek.

Amatőr 2012.09.27. 19:03:44

@Tyrion Lannister of Caster: Azért jobb a lapot áthúzni keresztben, hogy ne lehessen felhasználni csalásra.

Laciii 2012.09.27. 19:31:20

@Tyrion Lannister of Caster:
Miért kéne tudni ki volt?
Regisztráltak - szavazatok összessége = ennyien szavaztak volna, de nem volt kire.
Választásra jogosultak - regisztráltak = szarnak rá.

Tyrion Lannister of Caster 2012.09.27. 19:43:17

@Amatőr: 16 éve benne vagyok a szavazatszámláló bizottságba. Az első, amit kiszortíroznunk kell, az érvénytelen szavazatok. Jelzem, hogy ilyenkor az önkormányzati tag előre begyűjt minden tollat, éppen a bármilyen esetleges ikszelés kivédésére.

nemecsek ernő áruló 2012.09.27. 19:47:39

@Jimbo75: Ez jogállamban úgy működik, hogy a szavazás napján besétálsz a szavazókörbe, és ha addig nem regisztráltad magad, akkor megteszed ott. A XXI. században élünk, nem valóságtól elrugaszkodott igény, hogy ha már választói regisztrációt akarnak, akkor az a kettős szavazás kiszűrésére legyen hivatott. Tehát minden szavazókörben kell lennie egy központi adatbázisra csatlakozó gépnek (távírónak), ami akár a személyi szám alapján egyértelmű választ ad, hogy adott illető szavazott-e aznap valahol máshol. Ha regisztrálsz, akkor azt elég egyszer megtenned, onnantól az adott szavazókörbe vagy bejelentve akár életed végéig, mint regisztrált szavazó, mindaddig, amíg bármikor, akár két választás között is, vagy a következő választás napján nem jelzed elköltözésedet egy egyszerű feliratkozással a polgármesteri hivatalban, illetve a szavazókörben ami várakozással együtt 5 perc. Ilyenkor a másik oldalon ha aznap ott még nem szavaztál, törölnek az adatbázisból, és legalább 3 hónapig, nem jelentkezhetsz át másik szavazókörbe.

Viszont nem látom értelmét ennek a regisztrálósdinak olyan országnál, ahol a belső népvándorlás ilyen alacsony, mint itt.

Az Amerikai Egyesült Államokban bármikor megtörténhet, hogy mondjuk Texasból Idahoba kell költöznöd egy munka miatt. Az ügyintézés leegyszerűsítése érdekében ott a legelső, George Washingtont hivatalába emelő szavazás óta csak ilyen módon lehet szavazni, de ahogy mondtam, a választás napján a szavazókörbe besétálva is tudsz regisztrálni, és az egy életre szól, onnantól mindig nyilván leszel tartva ott.

Amatőr 2012.09.27. 19:49:23

@Tyrion Lannister of Caster: Bocsánat, előjött az igazi énem; a kisstílű gyanakvó.

Peripetia 2012.09.27. 20:23:57

A nép nem ért hozzá, ezért a fideszpista köp a véleményére. Ellenben a NEMZET nem utasítja el, ezért a fideszpista ha beledöglik is a nép, a NEMZET kedvéért még is megcsináltatja a regisztrációt, amit feliratkozásnak becéznek a bitangok. Legutóbb a ccoializmusban kellett feliratkozni, ha kenyeret akartam kapni még aznap. Éljen az orbáni Szocializmus!

Peripetia 2012.09.27. 20:26:43

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Jó, jó, de ott nem orbánnak hívják az elnököt. Mecsoda köülönbség!

JT_Biopower 2012.09.27. 21:07:26

@Blogger Géza: Természetesen életszerűtlen példát hoztam, de miért ne lehetne? A pakliban benne van és ugyanazt produkálja, mint az említett problémás eset, hogy ott áll többszáz ember.

Például azzal is lehet gyorsítani a szavazást/választást, hogy az ember magával viszi a választási értesítőjét és nem csak a neve alapján kutakodják ki a névjegyzékből, hogy ő egyáltalán abban a szavazókörben jogosult-e szavazni. Ha majd a következő alkalommal megnézed, szerepel rajta egy sorszám, ami pont a gyorsabb kikeresést szolgálja.

Az előzetes regisztráció még mindig nem gyorsítja a szavazást.

P.Freddy 2012.09.27. 21:14:14

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Ez jogállamban úgy működik, hogy a szavazás napján besétálsz a szavazókörbe, és ha addig nem regisztráltad magad, akkor megteszed ott. "

Pontosan ez a követendő példa. Ezt lehetne még megfejelni azzal, hogy Orbán kedvéért (ugye ő mondta, hogy MINDENKÉPPEN lesz regisztráció, tehát ez az ő homokozója - nyilván mert fosik mint a kacsa p@csája:) ne kelljen már nekünk, az ADÓFIZETŐKNEK MILLIÁRDOKAT elkölteni az ő agyament, pöffeteg szórakozásuk kielégítéséért.

Inkább fizessük be őket a nyóckerbe, vagy a hetes út mellé, oszt jó (napot) nagyot szopathatnának ott, olcsóért. Mindenki jobban járna:)

Munchausen 2012.09.27. 23:48:23

Nem jo ez az egesz valasztasi rendszer. Valahogyan ugy kellene csinalni, hogy az indulok kozul aki nem nyer azt az eredmenyhirdetes utan nyilvanosan felakasztjak, legyen mar egy kis tet, nemigaz?

Szúrófény 2012.09.28. 03:30:40

@Bogyó 2: Aki nem, vagy nem ide adózik ne szólhasson bele! Főleg nem az "üveggyöngyön vett kinnszülött," átverhető, valós információval nem rendelkező magyar!

Vanek főfoglár úr. 2012.09.28. 06:36:58

211.12.08-án írtam:
"Nem lesz kétféle magyar állampolgárság.(by Semjén). Az állampolgárság és a szavazati jog elválaszthatatlan egymástól. És mint tudjuk, ehhez a szavazati joghoz nem szükséges állandó, bejelentett magyarországi lakcím.
És itt álljunk meg egy pillanatra! Az FHP teljes mellszélességgel kiáll a határon túliak szavazati jogáért. Viszont ragaszkodik ahhoz, hogy a szavazat bejelentett lakhelyhez legyen kötve.
És akkor lássuk az Alaptörvényt!
“Alaptörvény XXXI. cikk (3) bekezdés
„Rendkívüli állapot idején vagy ha erről megelőző védelmi helyzetben az Országgyűlés határoz, a magyarországi lakóhellyel rendelkező, nagykorú magyar állampolgárságú férfiak katonai szolgálatot teljesítenek.”

Mit is jelent mindez? A választójogi törvénnyel mégis sikerült kétféle magyar állampolgárt teremteniük.
Miről is van szó?
Az állandó lakóhellyel rendelkező magyar állampolgár számára a haza védelme alkotmányos, akarom mondani alaptörvényes kötelessége. Akinek viszont nincs lakóhelye az országban, viszont beszavazhat olyan képviselőt a parlamentbe, aki miatt a haza védelme éppen aktuálissá is válhat, nos annak a haza védelme csak laza, fakultatív, hétvégi programajánlat.
Gratulálok kedves képviselők! Igen,ti ott a kormánypárti padsorokban." És akkor az önkéntes hazavédelem is levélben fog történni. hende kap egy csomó borítékot, amiben az van írva: puff-puff-durr!

Hajós 2012.09.28. 07:44:44

@Amatőr:
"Bajnai Gordon népszerűbb lett januárban, mint Orbán Viktor - derül ki az Ipsos ma publikált közvélemény-kutatási adataiból. Sőt, a volt miniszterelnököt többen látnák szívesen fontos politikai pozícióban, mint bármelyik parlamenti párt vezetőjét."

Szonda Ipsos 2012. január

"A kormányváltáskor, 2010 májusában még Orbán Viktor kétszer népszerűbb volt: akkor 53, míg Bajnai 26 százalékon állt – írja a VG.hu."

Hajós 2012.09.28. 07:58:15

@Amatőr:
Orbán Viktor népszerűsége 27 százalék, míg Bajnai Gordoné 28, vagyis a volt miniszterelnök minimálisan népszerűbb utódjánál, sőt, bármelyik parlamenti párt vezetőjénél is. A kormányváltáskor, 2010 májusában még Orbán Viktor kétszer népszerűbb volt: akkor 53, míg Bajnai 26 százalékon állt – írja a VG.hu.

2012. január

Amatőr 2012.09.28. 08:22:25

@Hajós: Nagy fiú vagy, annak hiszel, akinek akarsz. Én mindenesetre nem fogadnék jelentős összeggel gordonkára a következő választás előtt.
Véleményem változatlan; a pasi egy alkalmatlan nímand. Súlytalan. Amellett persze lehet, hogy egy jószándékú és másban tehetséges ember.

Mikk^ 2012.09.28. 10:54:17

Hmm
Orbán - tud pofázni, hülye ötletek, gazdasági hanyatlás
Gordonka - nem tud pofázni, lehetnek jó ötletei, esetleg fellendíti a gazdaságot, (még a fidesz hathatós közbelépéseinek ellenére is)
Hát akkor asszem legyen inkább olyan ember a főnök aki még ért is valamihez nem csak pofázni tud.
Személy szerint mindig jobban bírtam azokat a főnökeimet akik értettek is a szakmájukhoz.

Egyébként, nem kell itt túlságosan erőltetni, hogy minél kevesebben menjenek el szavazni. Utolsó orbánféle levelezésnél úgy 95% a kukában kötött ki. Tehát nem kell mást tennie ennek a csürhének, mint a regisztrációra felszólító levelet (honnan a picsből tudják hova küldjék ha regisztrálnom kell?) ellátni orbán bácsi pofájával és lám máris többszázezer esetleg 1-2 millió ember nem fog regisztrálni, hiszen megint valami hülye levelezésnek fogják venni és hajítják automatikusan a kukába felbontás nélkül.

Mikk^ 2012.09.28. 10:59:23

Egyébként a rossz bizonyítványt szokták magyarázni, hogy miért is rossz.
Azaz orbánék folyton magyaráznak, mindig más a hibás, van valami ellenség.
Nekem ez eléggé rossz bizonyítványnak tűnik, mondhatni csupa egyes.

Amatőr 2012.09.28. 16:11:28

@Mikk^: ""Hát akkor asszem legyen inkább olyan ember a főnök aki még ért is valamihez nem csak pofázni tud.""

A politikusi "szakmának" szerves része a beszéd.
Hanem tudja a saját (vagy a másoktól lopott) gondolatát közérthetően megfogalmazni és értelmesen elmondani (retorika), akkor sajnos alkalmatlan a pályára, hisz nem tudja a hallgatóságát meggyőzni.

Mint azt fentebb írtam; hitler, mussolini vagy churchill azért lehetett sikeres, mert magával tudta ragadni a hallgatóságát.

Mellesleg az is szánalmas, hogy egy parlamentnyi magyart nem sikerült összeszedni, aki nemhogy beszélni, de legalább olvasni képes. És ez már nemcsak a magyar oktatás csődje.
süti beállítások módosítása