A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Oktatásügy: nem PISA, hanem Róma az irány

2016.12.13. 06:30 Carnivore

A legutóbbi PISA-jelentés a kormány számára nemhogy sokkoló nem lehetett, de épp ellenkezőleg: elvárt eredmény, az elmúlt hat esztendő sikerének visszaigazolása. És ne a népbutítási célokra gondoljunk most elsősorban.

Természetesen ismerjük ezt az oldalát is a dolognak: lezülleszteni az oktatást, drasztikusan visszanyesni a komplexebb folyamatokat átlátó és politikailag is aktívabb rétegeket. Igen, az elmúlt 6 év oktatáspolitikája mintegy takitikai csapássorozat volt, ahol már annyi pusztítás és lőtt seb bizonyítja, hogy a cél a "márpedig összeszerelő üzem leszünk és más semmi" lesz, hogy ezt már tényleg nem lehet kidumálni.

De van itt valami más is, amit látnunk kell. Nem értelmetlen pusztításról van szó csupán. A Fidesz-KDNP-hadtest ugyanis nem megsemmisíteni kívánja a teljes oktatási rendszert, hanem taktikai csapásokat mér rá a kijelölt pontokon, hogy aztán olyan elemeket építsen be, amelyek hosszú távon szolgálják érdekeit. Nem iskolabezárás vagy leépítés a cél, hanem új elvek és új gondolkodásmód helyzetbe hozása.

Miért? Azért, mert haszonelvűen gondolkodik. Ha "csak" javítja az oktatás színvonalát, az nem feltétlenül jövedelmező üzlet számára. (Bár ezzel az álláspontjával tudnánk vitatkozni.) Ha viszont az egyébként régóta barát/szövetséges egyházak kezére tud játszani minél több közoktatási intézményt, azzal nemcsak gesztust gyakorol feléjük, hanem saját jövőjét építi: értelmiségi/döntéshozó keresztény fiatalokat neveltet, akiknek nem nehéz kitalálni, döntő hányada milyen politikai attitűdökkel rendelkezik majd.

És még valami: amíg az egyház kapujának kulcsa az ő kezében van, addig sem juthat be oda más - így a másik jobboldali konkurenciapárt sem. Hiszen ne feledjük: ők is régóta próbálkoznak azzal, hogy a maguk oldalára állítsák a keresztény egyházi vezetőket, ez azonban eddig csak mérsékelt sikerrel járt.

8609_egyhisk.jpg

Az igazi problémát az iskolák közötti különbségek jelentik. Sokan azt hiszik, hogy a kormány ezt sem ismerte fel. Pedig nagyon is felismerte, csak épp nem úgy kívánja megoldani ezt a problémát, ahogy a (főleg baloldali/liberális) közéleti szereplők követelik. Az iskolák közötti különbséget ugyanis a kormány az egyháziak erősítésével kívánja csökkenteni. Ők azok a beépített új elemek, amelyek az eddigieknél jóval nagyobb erővel terjednek majd szét az oktatási rendszerben (a szülők pedig lassan hozzászoknak és elfogadják, hogy gyermekeiket egyházi intézményekbe kell íratniuk, ha szebb jövőt akarnak nekik - vagy mehetnek külföldre). A siker pedig sorsszerű: hiszen az ilyen intézmények létszámának emelkedése törvényszerűen idézi elő az oktatási színvonal emelkedését. Ahhez pedig lényegében elég néhány jogszabály módosítása: az iskolák önkormányzatoktól való elvételével ugyanis a misszió neheze már le van tudva.

A legtöbben észre sem fogják venni a változást - ahogyan eddig sem. A Fidesznél megtanulták, hogy teljes fejcserés támadást lehet indítani anélkül, hogy komoly ellenállásba ütköznének (lásd: Alkotmánybíróságtól az utolsó közintézményig). Türelmes szoktatással pedig szépen lassan, lépésről lépésre az összes vezető intézmény (vagy akár újak) az egyház kezébe vándorolhat; az pedig tudjuk, hogy kiknek kedvez.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

56 komment

Címkék: oktatás egyház kereszténység oktatásügy pluralizmus hoffmann rózsa Fidesz Hoffmann Rózsa pisa-jelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr2612042319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.12.13. 21:14:57

Hmm, mi a francért van mindenki kiakadva egy ilyen teszten, le kellene szarni. A baj, az , hogy ez így elbaszott idő a gyerek számára, másik oldalról kidobott pénz, amit az oktatásra költünk.

rasztaszív 2016.12.14. 13:36:57

"258. § (1) Az a magyar állampolgár, aki Magyarország függetlenségének, területi épségének vagy alkotmányos rendjének megsértése céljából külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntett miatt öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

a vatikán egy külföldi szervezet,az oktatás kezükre játszásával pedig megvalósul a függetlenséág sérelme.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 13:49:15

Ma az 5. címlapblog a PISAról

Holott a fokozatom dr., külföldön is tanultam meg mo-n is évtizedeket, soha életemben nem írtam ilyen tesztet.

nem most fog elkezdeni érdekelni

rasztaszív 2016.12.14. 13:51:31

@dunántúli gyerek: mit számít egy kis hazaárulás,ha az orbán csinálja...?ugye?!

morpho 2016.12.14. 13:56:46

@dunántúli gyerek:

"nem most fog elkezdeni érdekelni"

Akkor mi a faszt keresel itt doktor úr?

Mérnork 2016.12.14. 14:03:28

Egyszerű, minél több gyerek jött tesztet írni a putrinka utcából, annál rosszabb a pisa teszt. Mivel 3 évente kb. 3-5%-al több van belőlük, így várhatóan a következő pisálás még rosszabb lesz, mint a mostani. Lesz min jajongani az akkori ellenzéknek is. ;-)))

Köldök_szösz 2016.12.14. 14:08:06

@dunántúli gyerek: nem is tudtam hogy balfaszságból is lehet doktorit szerezni

morpho 2016.12.14. 14:17:04

@Mérnork:

Nincsen 3-5%-kal több belőlük három évente. Így aztán az egész nem igaz, de próbálkozz nyugodtan. Te az a típus vagy, aki azt is megpróbálja másra kenni, ha meghal.

Tündér 23 (törölt) 2016.12.14. 14:22:50

@Mérnork: Nézd én is putrinka utcából jövök, ne fikázd őket. Normális oktatásra szükség lenne. Olyanra amelyik, önálló, független, gondolkodásra képes embereket nevel.

Jubal Harshaw 2016.12.14. 14:34:19

Hát én a papoknál tanultam anno az átkosban, sőt a gyerekeim is a papoknál tanulnak/tak...
(bár ez nagy bánatomra nem olyan szigorú, mint az enyém volt... ehh, régen minden jobb volt... :)
Lehet mondani, hogy elfogult vagyok :), de nekem fenti tendenciával nincs nagy bajom.
sőt... ha egy településen több egyházi iskola lenne, az lenne csak az igazi... mert rájuk (egyenlőre) nem vonatkozik a Magyar Bálint féle "körzetesítés"... helyesebben a beiskolázási területük az egyházmegye... így, az egymással versenyző iskolákkal lehet emelni a színvonalon... a (felelős/tehetős?) szülő eddig is a lábával szavazott iskolaügyben, most könnyebb lesz a dolga (pl. nem kell átjelentkezni)...
Dr2JH

dunántúli gyerek 2016.12.14. 14:35:49

@Tündér 23: 'Normális oktatásra szükség lenne. Olyanra amelyik, önálló, független, gondolkodásra képes embereket nevel.'

- jó kis toposz, hallottam is minden évben az elmúlt25ből

van azonban egy bökkenő, az államnak nem érdeke az ilyen ember, aki mégis ilyen lesz azt otthonról hozza.

Ha én oskolát alapítok, vagy a cégemben az én pénzemen taníttatok valakit nyilván nem önálló embert akarok belőle faragni hanem képzett szolgát, ennyi.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 14:42:26

@Jubal Harshaw: én nem papoknál hanem lelkészeknél tanultam minden osztálytársam sokra vitte messze átlag fölött de ez a 90es évek vége.

Az egyházi iskoláknak szimplán jobbak a tanáraik (jobb péz, lakás, programok, képzések, világi és eh-i emberek), jobb az emberanyag - fehér keresztény tanult középosztálybeliek gyerekei - , jobb a rendszer (bentlakás), minden jobb nem csoda hogy 10xes a túljelentkezés a jobb helyere (debrecen, pápa, csurgó)

Khonsu 2016.12.14. 14:42:45

Esélyes, hogy ez visszafelé sül el. A kényszer általában ellenállást eredményez, és hát gondolatrendőrségünk (még) nincs. Ha a világi családok gyerekeit bekényszerítik az egyházi oktatásba, annál jobb módja nincs is annak, hogy ateistákat neveljenek, mert már csak dacból is ellenállnak majd a hitoktatásnak. Ha tehát az egyház így akarná a hitet terjeszteni, akkor szerintem rossz nyomon jár. Nálunk amúgy is hagyománya van a "csakazértse" hozzáállásnak, így nem fognak téríteni az biztos, ellenben a többi gyerek azt a néhány hívőt is el fogja bizonytalanítani/meggyőzi...

Tündér 23 (törölt) 2016.12.14. 14:46:22

@dunántúli gyerek: Ha oskolát alapítasz, akkor tanítasz. Ha akarsz szolgaságot, amit a magamfajta leszar.
Ha lesz saját cégem, oda sem szolga kell vagy biorobot. Ha fizettem a tanulását ott sem fog szerepelni tantárgyként, hogy legyél idióta.

Khonsu 2016.12.14. 14:47:32

@dunántúli gyerek:

Az a baj, hogy az "önálló, független, gondolkodás" hiánya nem csak a politikai és gazdasági összefüggések megértésére tesz alkalmatlanná, hanem tulajdonképpen bármely összetettebb munkafolyamat átlátására, elvégzésére is.

röf 2016.12.14. 14:48:08

Ez az írás is egy szánalmas vergődmény.
Kellene már valami normális kapaszkodó az ilyen Orbánbuktató jövendöléseknek.
Mert itt erőlködtök mindenféle kétszázadrangú kutyaszar elefántszarrá tupírozásával.
Kétségbeesetten bizonygatjátok, hogy a kormány megbukott, az ország romokban.
Sivár.
Már 2022-ért megy a meccs, és ott sem álltok jól….

Tündér 23 (törölt) 2016.12.14. 14:52:17

@Khonsu: Pontosan. Nem az idióták tudnak összepakolni egy hosszútávon sikeres gazdaságot és országot.

Khonsu 2016.12.14. 14:57:34

@röf:

El vagy tévedve. Mire az oktatás lerohasztásából igazán nagy baj lesz, addigra Orbán már rég visszavonultan "tengődik". Orbánbuktatáshoz ezért pont semmi köze nincs, mert nem 2-6, hanem 20 év múlva vágja taccsra az országot. Pont ez a baj, hogy a mai emberek nagy része ezt most még nem érzékeli problémaként, de amikor már fogja, addigra elcsesztünk egy generációt és újabb 20-30 év lesz felnevelné a következőt. Közben pedig a világ elsuhan mellettünk.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 15:07:27

@Khonsu: a multimelósok 90%-ának semmilyen összfüggést nem kell átlátni a soha életében, mindenre van másik ember

hiszen ők a régi zsellérek, béresek

a régi gazdák, a parasztok meg a saját szakállukra vállalkoznak most

dunántúli gyerek 2016.12.14. 15:12:04

@Khonsu: 'Pont ez a baj, hogy a mai emberek nagy része ezt most még nem érzékeli problémaként, de amikor már fogja, addigra elcsesztünk egy generációt és újabb 20-30 év lesz felnevelné a következőt'

- nyugaton ez már megtörtént, ezért kellenek a bevándorlók
- USA, UK minden ügyvéd zsidó, minden orvos szír, indiai, paki stb.

'Közben pedig a világ elsuhan mellettünk.'

az elmúlt20ban minden évben gyorsabban fejlődünk mint az EU vagy az USA, de nem olyan gyorsan mint Ázsia, hozzájuk képest mi is elpuhultak vagyunk

egysmás 2016.12.14. 15:14:38

@röf: Néha azért elgondolkozom rajta, hogy mit kellene tennie ennek a kormánynak, hogy elforduljatok tőle.

Az ősbűnöket mind egy szálig elkövették, de jure hazaárulók, ami nem izzik vörösen, azt ellopják, szóval, mi az a dolog, amit elkövetve azt mondanád, hogy "Kösz, belőletek elég volt!"?

dunántúli gyerek 2016.12.14. 15:19:07

@egysmás: majd ha nem az emeszpéeszdéesz lesz a fidesz másik oldala akkor erre vissza lehet térni

addig a fidesz azt csinál amit akar

Khonsu 2016.12.14. 15:24:04

@dunántúli gyerek:

Alacsony bázisról könnyű... Amúgy az a "sokkal gyorsabb" inkább éppen csak gyorsabb (ha egyáltalán) volt, a felzárkózáshoz sokkal több kéne, de attól tartok ezt a harmatos "lendületet" sem tudjuk már sokáig tartani.

egysmás 2016.12.14. 15:26:30

@dunántúli gyerek: nemá!

Mondjuk, ha egyházi vezetőknek legálissá tenné a gyerekbaszást, ha a ebbe a szülő is beleegyezik, azt is benyelnéd, mert különben a szocik?

Vagy, ha kitalálnák, hogy mivel az ország területén van a házad, az a ház az ország területétől elidegeníthetetlen, így a tulajdonosa nem lehet természetes személy, ezért az államé a házad, abba is belemennél, csak nehogy az SZDSZ?

dunántúli gyerek 2016.12.14. 15:29:56

@egysmás: a hülyeségeket meg a perverziókat eddig ez eszdész csinálta itt nem a magyarok

szóval eléggé meglepne mind2 5leted ettől a kormitól

egysmás 2016.12.14. 15:32:40

@dunántúli gyerek: Tulajdonjog letagadása konkrétan orbáni hagyomány.

A gyerek- és úgy általában az emberi jogok megkérdőjelezése, szintén a fidesz toposza.

egysmás 2016.12.14. 15:34:09

@dunántúli gyerek: Szóval, felfoghatom a válaszodat úgy is, hogy te, személy szerint ezt is elnéznéd nekik?

dunántúli gyerek 2016.12.14. 15:37:41

@egysmás: felfoghatod úgy hogy nem azt nézem az eszdésznek amit mond hanm azt amit csinált így nyilván 2018ban orbánra szavazok

egysmás 2016.12.14. 15:41:42

@dunántúli gyerek: manyup pénzek a magántulajdon eltagadásának kísérletéről, amikor is a teljes kormányzat, plusz a médiája nyomatta, hogy az nem is magántulajdon.

A gyermekjogi kérdésben pl. Mikola a körmösosztó, akitől elfelejtett elhatárolódni a brancs, meg úgy általában, "az először a kötelesség, aztán a jogok" hozzáállás.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 15:43:04

@egysmás: manyup nem magántulajdon az eu bírósága szerint

mivan? a körmös mióta probléma?

egysmás 2016.12.14. 15:53:32

@dunántúli gyerek: hol mondott ilyet ez eu bírósága?

Ha a körmös nem probléma, akkor mondd meg, hogy hova menjek, és adok egyet.

csacsacsa 2016.12.14. 15:55:14

Teljesen a cikknek ellentmondó tapasztalatom van, abban az értelemben, hogy a KDNP építi a jövőjét az egyházi iskolák helyzetbe hozásával. Sokban fogadnék arra, hogy így gondolják, de akkora lúzerek, hogy csak néhány erősen törtető, opportunista stréber próbál velük kapcsolatot teremteni.

Mindhárom kölyköm katolikus gimnáziumba jár, járt és a nagyobbak csak röhögnek a KDNP-n. Már amikor egyáltalán el ér hozzájuk valami oltári nagy baromságuk.

A tanárok részéről semmi párt felé befolyásoló inger nem éri a gyerekeket. Sőt a hittanközösség vezetőjével rendre szétröhögjük magunkat a Semjénen és dühöngünk a Harrag eszméletlen szociális érzéketlenségén.

Szóval a vallás és a hit nem befolyásolja politikai kötődés, legalábbis nem ilyen direkten,

@röf: A két nagyobbiknál már megbukott az Orbán, függetlenül bármelyik választás kimenetelétől. Ők a lábukkal szavaznak, a nagyobbik biztos Bécsben fejezi be az egyetemet a középső pedig vagy Ausztriába vagy Németországba jelentkezik, eszében sincs, hogy itthon kezdjen hozzá.
Mi mindennel támogatjuk ezt az elhatározást!

@Jubal Harshaw: Igazad van m szerencsére Bp. környékén ez nagyjából megvalósul.

dont be such a jew 2016.12.14. 16:32:14

@egysmás: amikor ti emeszpéeszdéeszesek bepereltétek a manyup miatt orbábt az EUB-nál

persze kopp lett a pofátokra

dont be such a jew 2016.12.14. 16:36:00

@csacsacsa: 'Szóval a vallás és a hit nem befolyásolja politikai kötődés, legalábbis nem ilyen direkten,'

- direkten nem, persze akinek 4 generációra visszamenőleg volt keresztény rokona, pap rokona, v. egyházi suliba járt az balos szavazó nem lehet

'A két nagyobbiknál már megbukott az Orbán, függetlenül bármelyik választás kimenetelétől. Ők a lábukkal szavaznak, a nagyobbik biztos Bécsben fejezi be az egyetemet a középső pedig vagy Ausztriába vagy Németországba jelentkezik, eszében sincs, hogy itthon kezdjen hozzá.'

- és ennek mi köze Orbánhoz? Az elmúlt 1000 évben mikor volt mo-n osztrák életszínvonal?

egysmás 2016.12.14. 16:58:24

@dont be such a jew: nézd már meg mi is lett az ítélet.

csacsacsa 2016.12.14. 17:46:23

@dont be such a jew: Nincs igazad! A politikai választás elsősorban morális, másodsorban érzelmi kérdés, harmadsorban az épp aktuális felhozatal közötti választás. Morális szempontból hívőként nem találok kivetni valót a baloldalban - nem az itthoni komcsi utódokról beszélek és nem is a szocialista "erkölcsről" - és a jobb oldalban sem - és itt szintén nem az otthoni formációkra gondolok.
És itt a probléma a felhozatallal. Egyik sem felel meg sem a morális sem az érzelmi feltételeknek.

Mi köze Orbánhoz?
Biztosan túl idealisták a gyerekeim - és hát nem is élnek rosszul - de nem az életszínvonaluk miatt választották, hogy nem itthon folytatják.
A legidősebb döntése pont a bevándorlás kampány miatt született - nem nincs semmilyen európán kívüli kötődése - túlságosan is undorítónak találta. Pontosabban ez volt az utolsó lökés, vagy csepp a pohárban, ahogy tetszik.
A középső pedig nyáron volt Németországban alapítványi önkéntesként családsegítőként - persze inkább nyaralás és nyelvgyakorlás céljából - és látta a különbséget ahogy a németek bánnak saját rászorultjaikkal és ahogy itthon tesszük azt.

Hát ezért .

dunántúli gyerek 2016.12.14. 17:52:10

@csacsacsa: 'de nem az életszínvonaluk miatt választották, hogy nem itthon folytatják.'

-jót röhögtünk, köszönjük

-mehettek volna törökországba is, ott még több a flüchtling, egész véletlenül kötöttek ki az EU leggazdagabb országában és legnagyobb munkkaerőimportőrénél

'A legidősebb döntése pont a bevándorlás kampány miatt született - nem nincs semmilyen európán kívüli kötődése - túlságosan is undorítónak találta. '

'A középső pedig nyáron volt Németországban alapítványi önkéntesként családsegítőként - persze inkább nyaralás és nyelvgyakorlás céljából - és látta a különbséget ahogy a németek bánnak saját rászorultjaikkal és ahogy itthon tesszük azt.'

Szóval elmentek aztán látták h ott többet lehet keresni. Nincs ezzel semmi baj, én is melóztam külhonban csak nem kell túlmagyarázni.

egysmás 2016.12.14. 18:39:30

@dunántúli gyerek: he?

Még te sem tagadod, hogy a manyup pénzekről azt akarta elhitetni a kormány, hogy azok nem magántulajdonok, majd azt mondod, hogy amit én állítok, az már megint hazugság.

Ez hiszi gy is van?

dunántúli gyerek 2016.12.14. 18:54:22

@egysmás: mármint te akarsz elhitetni vmit ami nem igaz, az EUB ítélet szerint

egysmás 2016.12.14. 18:59:35

@dunántúli gyerek: az eub ítéletéről, ha tudnál valamit mondani?
Pl. azt, hogy az eub mit állapított meg, miről és, hogy a per kezdeményezője lemondott-e a manyup megtakarításáról.

A saját szavaiddal, ha elmesélnéd, azzal nagyon megtisztelnél.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 19:11:02

@egysmás: www.jogiforum.hu/hirek/28966

'A strasbourgi bíróságnál egy 30 éves, E. B. monogrammal azonosított magyar állampolgár tett panaszt, mert szerinte a nyugdíjrendszert érintő új szabályozással az állam abból a célból, hogy a maga céljaira használja fel, gyakorlatilag elkobozta a magántulajdont képező nyugdíjmegtakarításokat.
A bíróság szerint a panaszos magántulajdonhoz fűződő joga nem sérült, hiszen a jövőben is joggal tarthat igényt nyugdíjra a foglalkoztatása alatt fizetett járulékok alapján, függetlenül attól, hogy azok állami vagy magánkézben lévő nyugdíjpénztárba folytak be.'

röviden HAZUDSZ

egysmás 2016.12.14. 19:21:58

@dunántúli gyerek: ez az ítélet szerinted azt mondja ki, hogy a manyup vagyon nem volt magántulajdon?

Szerinted ez tárgya volt egyáltalán annak a pernek, ami a manyupbefizetések eltérítése (nem pedig a kizsarolása) kapcsán indult?

dunántúli gyerek 2016.12.14. 19:24:04

@egysmás: igen egyértelmüen azt mondja ki

dunántúli gyerek 2016.12.14. 19:26:55

@egysmás: tehát a magánszemély szerint az állam elkobozta az ő saját pénzét (ez máig a ballib retorika ügye manyup ügyben) a bíró szerint meg .....nem azt mondták Feri hanem azt hogy húzz a picsába

egysmás 2016.12.14. 19:27:16

@dunántúli gyerek: "bíróság azzal az indoklással utasította el a beadványt, hogy a törvény értelmében a panaszos 2010 november 1. előtti magánpénztári megtakarításait érintetlenek maradtak, az azt követő befizetései pedig állami nyugdíjra tették jogosulttá, a törvénymódosítások pedig a nyugdíjjogosultságot jelentő szolgálati idő számításánál a ledolgozott éveit változatlanul figyelembe veszik."

Magyarul, egy olyan ember ügyében hozott ítéletet lobogtatsz, aki megtartotta a tulajdonát és egy olyan per ítéletére hivatkozol, ami a nyugdíjmegtakarítások lenyúlása előtt indult.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 19:32:49

@egysmás: ne kínlódjál..:)

'magánpénztári megtakarításai érintetlenek maradtak, az azt követő befizetései pedig állami nyugdíjra tették jogosulttá'

- ebbe próbálod belehazudni h bárki bármit bárkitől lenyúlt - sok sikert szép estét

egysmás 2016.12.14. 19:42:45

@dunántúli gyerek: ez azt jelenti, hogy emberünk nem adta oda a manyup megtakarítását.

Willkommenskultur 2016.12.14. 19:44:26

@egysmás: szánalmas féreg vagy, takarodj vagy válts nicket, ilyenkor azt kell

egysmás 2016.12.14. 20:07:32

@Willkommenskultur: mondod ezt egy olyannak, aki kb. hét éve ugyanazzal a nickkel nyomul.

Willkommenskultur 2016.12.14. 21:27:34

Döntött a bíróság:
nem mondott igazat Juhász Péter

Valótlanul terjesztette, hogy Rogán Antal Dubajban járt, ezért pert vesztett az Index, a Népszava és a 444.hu.

hazudta a tróger zsidó
süti beállítások módosítása