A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Vagy kvóta, vagy Schengen - a kettő együtt nem megy

2015.11.28. 15:22 timargabor

Pár hete folyamatosan visszatér, hol érvként hogy fenyegetésként az a fordulat, hogy a kvótarendszert megtorpedózó országok kimaradhatnak Schengenből, és nekik ismét visszaáll az ellenőrzés az Unió belső határain vagy azok egy részén. Legutóbb pl. a HVG-n jelent meg ez a hír, amelynek forrása most épp a holland pénzügyminiszter, de kis kutakodással számok nyugat-európai vezető hasonló kijelentéseire bukkanhatunk.

Én ezt az egészet viszont nem értem, és három percre tegyük félre, ki "bevándorlásellenes" és ki "migránspárti", azt pedig pláne, hogy ki hogy viszonyul a magyar belpolitikához. Én ezen árukapcsolásban mindezektől függetlenül komoly logikai bukfencet látok:

Mi is Schengen? Elvileg az, hogy a schengeni övezet országainak polgárai (ez kb. az Unió mínusz Egyesült Királyság, Írország, Románia, Bulgária, Horvátország, Ciprus, plusz Norvégia, Svájc, Izland Lichtenstein) az említett országok területén belül határellenőrzések nélkül mozoghatnak. Ebből legtöbbször az marad meg a fejünkben, hogy nincs határellenőrzés, az viszont, hogy ez a főszabály csak az érintett országok polgáraira, és az ide vízummal rendelkezőkre igaz, már nem. Pedig így van, másokra, így a menekültekre/migránsokra nem vonatkozik ez a jog most sem.

Forrás: BBC

Ez pedig már önmagában hordoz egy nehezen feloldható gyakorlati dilemmát. Ha a szabad mozgás nem vonatkozik mindenkire, aki itt van, akkor akire nem vonatkozik, azzal hogy tartatom be, mármint határellenőrzés nélkül?

Ez már most is dilemma. Egy ilyen rendszer akkor stabil, ha a határán megoldom, hogy csak az jöjjön be, akit beengedek - és az mehet bent bárhová. Most attól inog a rendszer, hogy százezrével jönnek be a migránsok, miközben nekik rögtön regisztrálniuk kell, ujjlenyomattal, mindennel, és utána is csak külön papírokkal mehetnek más országokba. Ha nincs határellenőrzés, akkor persze bárki bárhová, ha meg napi hétezren vannak, akkor meg kb. lehetetlen is az ellenőrzés (illetve ekkora létszámnál csak az "európai értékekkel" nehezen összeegyeztethető eszközökkel kényszeríthető ki).

Feltéve, de meg nem engedve, hogy megvalósul a kvótázás és "ez menti meg Schengent", az hogy működne a gyakorlatban? Valahogy beosztjuk, hogy Ali Rotterdamba, Ahmed Münchenbe, Iszmail Poznanba, Abdullah Karcagra. Jó, idáig megvagyunk. És mi fogja meggyőzni Iszmailt és Abdullahot, hogy a nem ellenőrzött határokon át két napon belül Stuttgart-külsőn legyenek? Semmi - hacsak nem lesz mégis valami kis határállomásocska, meg határőröcske, hogy ellenőrizze őket. Vagyis akkor mindenkit.

Ha olyan rendszert találunk ki, amelyben a belső mozgás A-nak szabad B-nek meg nem, akkor ez a rendszer nem fog működni. Eddig is csak azért működött, mert nem volt zavaróan sok a potyautas - most meg százezrével vannak.

Értem én, hogy nincs ötletük, és valamit mégis mondani kell az egyre elégedetlenebb német, svéd, holland választóknak. De ez rossz mondás, mert nem működik a gyakorlatban. Fenyegetni pláne kár ilyesmivel. Schengen akkor tartható fenn, ha minden jogosan itt-tartózkodó mehet belül, ahová akar. Szóval vagy ez, vagy kvóta.

És akkor a végére mégis egy kis politikai állásfoglalás: szóval akkor tényleg a kvóta az Unió megmentője?

KARD a Facebook-on

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

35 komment · 1 trackback

Címkék: Európai Unió Schengen menekültügy menekültkérdés

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr1008122556

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Timár Gábor: Vagy kvóta, vagy Schengen – a kettő együtt nem megy 2015.11.30. 16:52:03

Pár hete folyamatosan visszatér, hol érvként, hol fenyegetésként az a fordulat, hogy a kvótarendszert megtorpedózó országok kimaradhatnak Schengenből

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba Svolik 2015.11.28. 22:31:50

Szeritem is ez a helyzet , nyugat hazudik és aki hazudik így akarja leplezni hátsó szándékait !

Schengen kvótával biztosan megszünne ,kvóvta nélkül csak nyugat büntése miatt ! Kis schengent a migránsok visszaszivárgásának megakadàlyozàsra biztos létrehoznák , kvóta nélkül pedig kelet kizárására ürügy ! Ez így egy kalap ügy , van kalapja akkor azért , ha nincs akkor azért ! És akkor még a törökökkel kötendő szerződés értelmében még 1 milló migránst akarnak szétteríteni európában , de mivel nyugat megtelt ez kelet európa eliszlámításának tervét fedi ! Köszi , de nem ! Egyílyen EU- val nehéz lesz együttműködni !

2015.11.29. 06:11:14

mi a fasznak menne ali vissza stuttgart külsőre, ha segélyt csak karcagon kap, ahová beosztották ?
a menekültek jellemzően segélyből élnek, akik nem, azok miért ne mehetnének oda, ahová akarnak ?
a kvóta azt jelenti, hogy ki hány menekültet tartson el.

Csaba Szikora 2015.11.29. 08:00:44

Miért is kellene megmenteni Schengent?
Én jól elvagyok a kocsiban míg ellenőriznek a határon.
Talán még jobb is lenne a határellenőrzés,mert a sok csempész,bűnöző,drogfutár,fegyverfutár emberkereskedő nem szállíthatna szabadon.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.11.29. 08:06:45

Mertkell ismét iszonyúan demagóg, ez a lényeg.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.11.29. 08:08:37

@h.kovacs:

Vedd észre: a segély összege nem EU-szintű, hanem tagállam szintű. Míg Bulgáriában a menekült kap kb. 70 eurót, addig Svédországban 1000 eurót. Na most, ha te menekült lennél és kvóta szerint Bulgáriába küldenének, vajon maradnál ott?

werecke 2015.11.29. 08:37:14

@h.kovacs: Átutaltatja a karcagi bankjából Stuttgart külsői bankjába. Ennyi

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.11.29. 09:26:15

Nagyon buta vagy. Valójában a kvóta és Schengen nem ellent mond, hanem bizony csak kvótával tartható fent a Schengen.

1) Annak a technikai problémának, amit leírtál számos megoldása van. Ellenőrzésből ugyanis nem csak határellenőrzés van. A kvótarendszer betartásának nemcsak az ellenőrzés az egyetlen megvalósítása. Mondok pár dolgot a teljesség igénye nélkül:

A) Lehet motiválni a menekülteket arra, hogy Magyarországra jöjjenek és maradjanak azzal, hogy Magyarországon munkát és lakást ajánlanak fel nekik. Ez egyben a maradásukat is ellenőrzi.

B) Schengenen belül bármikor ellenőrizhet téged a rendőrség.

C) A lakhelyed, tartózkodási helyed ellenőrzésére normális embernél számos dolog szolgál. Persze, lakhatsz te titokban Németországban, csak mi van akkor a

- hivatalos munkahelyeddel
- egészségügyi biztosítással
- bejelentett ideiglenes lakhellyel
- autóddal, annak biztosításával
- gyerekeiddel
- az autód parkolási engedélyével egy városban

stb.

szóval meg lehet azt csinálni, hogy egy magányos ember feketén igazából Németországban lakik és dolgozik, miközben a kvóta Magyarországra kötelezi, csak gyakorlatilag kurvára nehéz. normális, főleg családos ember nem tudja megcsinálni

2) És amivel nem gondoltál, ami miatt a kvóta kell schengenhez. Ha a schengen azt jelenti, hogy a külső határokat védjük. És ehhez hozzátesszük, hogy a görög-török határt viszont nem lehet védeni. Akkor megmondanád, te agyhalott, hogy azt hogy képzeled, hogy Görögország fogad be egymillió menekültet egy évben?!

Merthogy kvóta nélkül, ha ez lenne.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.11.29. 09:27:42

@werecke: mi a fasznak élne valaki Stuttgartban a Karcagon kapott segélyből?! hülye vagy?! gondolkozzatok már faszfej nácik! azért vagytok nácik, mert hülyék vagytok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.11.29. 09:28:43

@werecke: mi a halálnak élne valaki Stuttgartban a Karcagon kapott segélyből?! annyira hülyék vagytok. ezért vagytok nácik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.11.29. 09:29:40

itt leírtam, hogy Schengen miért csak a kvótarendszerrel együtt lehetséges. pont fordítva van, mint ahogy ez a hülye blog írja.

piroslapok.blog.hu/2015/11/28/tiltsunk_ki_minden_ferfit_az_eu-bol_hiszen_potencialis_terroristak

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.11.29. 09:34:31

@maxval bircaman BircaHang Média: ez már most sem így van. hazudsz. a rendszert egyébként be lehet úgy állítani, hogy jó legyen.

azért ellenezni a kvótát, mert ehhez a segélyek mértékét be kéne állítani, elég bugyuta, rövidlátó dolog. a kvótát nyilván a megfelelő beállításokkal kell alkalmazni.

te kb annyira hülye vagy, mint az az ember, aki eldobja az autóját azért, mert nem állította be az ülést, és nem tudott vele jól vezetni. azért ez mégiscsak baromság nem?! mondjuk eddig is tudtuk, hogy hülye vagy, nincs meglepő ebben.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.11.29. 09:36:51

@Csaba Svolik: nagy hülye vagy te, ha néhány ezer menekült miatt kilépnél az EU-ból. továbbá egy geci fasz vagy, ha azt mondod, ezeket mind Németország lássa el, és Magyarország ne segítsen ebben. egy antiszociális, hülye geci vagy. na most z ilyeneket ki is szokták közösíteni az európai közösségből, de minden más közösségből is

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.11.29. 09:57:44

@Brendel Mátyás:

Nem látod a lényeget: nincs szükségünk "menekültekre", ezért a leghelyesebb minden kvóta elutasítása. Ha meg a nyugat lebontja Schengent, azzal eleve az egész EU-nak vége lesz, szóval tök mindegy.

A jelenlegi magyar kormányzat helyesen okoskodik: ne a nyugatot és a felelőtéen ultraliberális Mertkellt segítsük, hanem saját magunkat.

Beállítani a segélyt pedig nem lehet. Bulgáriában pl. ahol az átlag nettő fizetés 270 euró, nem lehet 1000 euró segélyt adni iszlamistáknak, azt hiszem, ezt még te is átlátod.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.11.29. 10:27:39

@maxval bircaman BircaHang Média:

nem látod a lényeget. a menekültek Görögországba jönnek. ez egy tény. nem kérdezik, hogy van-e szükséged rá.

innentől meg vagy azt mondod, hogy:

1) A görögök le vannak szarva, össze is omolhatnak. amivel az EU bomlik, Európában egy Szíriához hasonló, összeomlott ország jön létre. a probléma tovább fog gyűrűzni

2) Vagy átvállalnak az országok Görögországtól menekülteket

Schengen meg az EU úgy is összeomolhat félig, hogy csak Magyarország, meg a geci államokat dobják ki belőle. azáltal meg Magyarország szív. ha te pár ezer menekült miatt dobatnád ki magad az EU-ból, akkor agyhalott faszfej vagy. mondjuk tudjuk, hogy az vagy.

Anna Kisfaludiné Baán 2015.11.29. 11:36:32

nem akarok vitatkozni senkivel!
Szerintem Merkel valahol a színfalak mögött paktumot kötött valakikkel azért nem állítja le az áradatot, hiába vannak a merényletek, hiába ellenkeznek, hiába a kerítés építések! Azt csak ők tudják, hogy miről van szó, mert ép elmével nem lehet fölfogni, hogy miért jönnek folyamatosan, és még plusz 1 milliót akar behozni, és másokra is ráerőltetni. Juncker egy báb, Merkel a jelek szerint egyedül dönt?!

MEDVE1978 2015.11.29. 15:37:12

A kvótarendszer egyértelműen a német, illetve részben más nyugati államok vezető politikusainak lózungja. Ezek a politikusok érzékelik a saját közvéleményük hatalmas nyomását, hogy ne vegyenek fel további menekülteket és ezt a baromságot egyfajta szelepként használják. Az üzenet úgy szól, hogy ne féljetek, majd a többi uniós tagországra is terhelünk menekülteket, itt kevesebben lesznek.

A rendszer természetesen jelen formájában működésképtelen, pontosan a leírtak miatt. Egyedül egyféleképpen lehet működőképessé tenni, egyfajta átlagos menekültsegély bevezetésével, ami minden országban ugyanahhoz a juttatási szinthez tenné lehetővé a hozzáférést a menekülteknek. Csakhogy ez kb. megoldhatatlan és még ha meg is oldanák, akkor sem biztos, hogy az egész működne. Ugyanis akkor még mindig ott van, hogy Kelet-, Dél- és Közép-Európában munkát nem nagyon fognak találni, hiszen ezeket a térségeket így is munkanélküliség sújtja. A menekülteknek pedig azért legalább részben célja a menekültségből való kitörés.

Conchobar 2015.11.29. 16:17:36

Miért hisszük azt, hogy Nyugat-Európa mindenképp fenn akarja tartani Shengent a jelenlegi formájában. Az még felelhet nekik, hogy szabad az útja az árunak, meg a tőkének (ez utóbbi értelemszerűen nyugatról-keletre), node az embereknek, mert ez meg értelemszerűen azt jelenti, hogy az egykori népi demokráciák lakossága áttelepül nyugatra. Velük ellentétben a sok muszlim menekült nem jelent konkurenciát a nyugat munkavállalónak

Május 40. 2015.11.29. 16:24:50

Aztán kiket kvótáznának ide? Az a kevés, aki tényleg orvos vagy mérnök, az maradhat ott, az analfabétákat meg szétkvótázzák a keleti tagországok között? És mennyit kellene kvótázni? Az eddigi egymilliót, vagy a többi tízmilliókat is, akik jövőre jönnek?

Zsuzsi25 2015.11.29. 16:37:05

@Csaba Szikora: pfuuu. De buta vagy..
Azt azert tudod nyuszika, hogy a schengen megszuntetese igencsak alavagna a gazdasagnak? Szerencsere a nemeteknek is. Ugyhogy mem fogjak felbaszni a schengent....csak beprobalkoznak ezzel fenyegetve....mert nem akarjak elismerni hogy elbasztak a menekultpolitikajukat...es hat valakitre ra kell verni (ertsd: be akarjak vezetni a kvotarendszert) csakhogy mis em vagyunk hulyek. Sem Csehorszag sem a horvatok. Senkinek nem kelleneke ezek a kepzetlen bunozo koszos dogok.

porthosz 2015.11.29. 16:40:17

@Brendel Mátyás:

3, lezárod a görög határt (vagy ha ők nem akarják a macedont) és máris nem lesz itt bevándorló. Legegyszerübb, legtriviálisabb megoldás.

Megjegyzem nem néhány ezer menekültről van szó. Európa lakossága kb. 500 millió fő, magyarországé 10m, azaz 2%.

Na már most csak idén 1 millió bevándorló jött, amit ha arányosan akarnánk szétosztani akkor 1 millio * 2% = 20 ezer ember. Ennyi jutna csak idén magyarországra, ez már egy közepes méretü magyar város.

Jövőre a becslések szerint újabb 3 millió bevándorló fog érkezni (ha nem lesz határzár), az már 60 ezer ember.

Könnyedén belátható és kiszámítható hogyha a bevándorlás igy marad és magyarország belemenne a kvótába, akkor 4-5 év alatt 800e-1m bevándorlót kellene befogadnunk (arányosan).

Ez a valóság, és ez is az eu vezetőinek a terve, egy új arab kontinens létrehozása. Őket meg mit érdekli, Merkelnek gyereke sincs, meg amúgy is már megkapták a pénzt arra hogy majd valami jó kis melegtengeri szigeten elnapozgassanak a családdal miközben itt lángba borul minden.

Zsuzsi25 2015.11.29. 16:45:49

@Brendel Mátyás: vagy hagyjuk megfagyni, megfulladni ehendogleni oket...ahelyett h kimentjuk oket a tengerbol.
..ez megoldas lehet...aki meg erre hivatkozva bunoz, az leloni.

2015.11.29. 16:55:22

megjegyzem hülye fidióták, ne nagyon álljatok ki a kvóta ellen ilyen sarkosan, mert imádott vezéretek egy kis eu- pénz megvonás belengetésére azonnal vad kvótapárti lesz.

volt már példa egypár ilyen pálfordulásra

Fekete Pestis 2015.11.29. 17:07:55

@Brendel Mátyás:

" nagy hülye vagy te, ha néhány ezer menekült miatt kilépnél az EU-ból. továbbá egy geci fasz vagy" - mondd, nem te vagy véletlenül a Ciceró, az érvelt ilyen kristálytisztán és szellemesen ;)

Egyébként ajánlom figyelmedbe a következö cikkeket (g-translate a baratod):

www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/article/detail/4163749/2015/10/15/Hoeveel-kost-een-gevluchte-Syrier-eigenlijk-echt.dhtml

és

www.politiko.dk/nyheder/danskerne-skal-vide-hvad-indvandringen-koster

Lehet perkálni, barátom, fáradj csak a kasszához, sok sikert ;)

2015.11.29. 17:13:52

@Brendel Mátyás: Kedves Uram, viselkedhetne. Mert valakinek más a véleménye, mint önnek attól nem hülye. Mi közünk van nekünk Szíriához, miért ne fordíthatnánk hátat a menekülteknek?

Fekete Pestis 2015.11.29. 17:15:33

Nos, egy 25 éves szír menekült az élete során nettó 43 ezer euroba fog a (holland) államnak kerülni.

tehát az mesebeszéd, hogy majd a szír menekültek fognak itt gazdasági csodát csinálni, meg az elöregedett nyugati társadalmakat eltartani. Nem, plusz terhet fognak jelenteni. Ami "gazdasági csoda" lesz, az egyszerü keynes-i keresletélénkítés (t.i. kormányzati kiadásokat megnöveli, ha el kell öket tartani). jameg az ingatlanárak és bérleti díjak is nöni fognak, ami többek között az expatoknak kellemetlen.

Kérdés az, hogy mennyit fognak a nyugati társadalmakhoz nem anyagi értelemben hozzátenni : mertugye tudjuk, hogy nem minden a piszkos anyagiak ;)

A dolog morális részéhez nem akarok hozzászólni - moralitásból sem nem adnak kenyeret a sarki péknél, sem nem fognak nyugdíjat fizetni nekem 20-30-... év múlva ;).

Fekete Pestis 2015.11.29. 17:21:04

@Brendel Mátyás:

barátom, tipikus elméleti ember vagy, hallod, közöd nincs a gyakorlathoz.
ha mindez a gyakorlatban is így lenne, ahogy mondod, akkor a 2007-es holland amnesztiának (generaal pardon ) nem lett volna 27000 illegálisan az országban tartózkodó kedvezményezettje/haszonélvezöje. (www.nu.nl/politiek/3915309/kabinet-onderzoekt-regels-naturalisatie-generaal-pardonners.html)

Olvasgassad Gustaw Bessems En dat in Nederland c. könyvét, ha tudni akarod, hogy hogy is megy illegáliséknál mindez a gyakorlatban ;)

Fekete Pestis 2015.11.29. 17:27:40

@Brendel Mátyás:

nota bene
1. a görögök már évek óta nem képesen a schengeni határok saját eröböl való örzésére és
2. azt meg nem akarják, hogy a frontex vegye át a határörzést.

egyébként szivesen hallanám érveidet, hogy miért is hasznos az az eu-nak hogy mindenféle embert befogadjon, akik nem rendelkeznek azokkal a skill-ekkel, amik egy posztindusztriális tudásgazdasagban sikeressé és hasznossá tenné öket (= többet fizet be, mint amennyit kap). Az "erkölcsi szempont" nem ér, mert az erkölcs szubjektív [ahogy ezt a szaudi erkölcsi rendörség nyilván meg is erösíti neked ;) ]

kilincs ami nincs 2015.11.29. 18:45:54

@maxval bircaman BircaHang Média: Igen Márkell demagóg. Mert Ezkell a népnek. Demajd belebukik (segíteni a menekülteken nem jó senkinek Európában), és jön helyette egy igazi antiliberális H., és eljön a megvilágosodás és a menekültek odébb állnak.

blöff 2015.11.30. 18:01:38

@Anna Kisfaludiné Baán: erre már régóta gondolok, a háttérből meg van zsarolva az európai vezetés. Nem akarom kitalálni, mivel, hogy, de a pénznek, hitelnek ára van és nemcsak Görögország adósa a német bankoknak, hanem azok is valakinek...

blöff 2015.11.30. 18:03:30

@Brendel Mátyás: ez az ész nélküli hülyézés, mindenkinek az alpári leszólása már régóta a szokásod, egy gyönyörű pszichológiai kórkép az, amit az interneten művelsz, valamilyen felsőbbrendűségi tudattal előadva, de a mélyben itt súlyos lelki traumák lehetnek.

blöff 2015.11.30. 18:05:34

azt pedig, hogy a "görög határt nem lehet megvédeni" egy duma, én nem fogadom el alapértelmezésként.

explanatus 2015.12.01. 23:07:37

@blöff: Márt csak azért sem, mert a görög hadsereg a lakosságszámhoz mérten a legnagyobb az euban, 124 ezer aktív és majd 400 ezer tartalékos katonával.

de.wikipedia.org/wiki/Griechische_Streitkr%C3%A4fte

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2016.01.23. 18:43:50

@Brendel Mátyás: hihetetlenül buta vagy, és te butázol másokat, minden érvedet már régen cáfolta a poszt

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.02.23. 23:15:06

@explanatus: Viszont nem tudnak vízen járni. Márpedig a görög-török határ mintegy 90%-a tenger.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.02.23. 23:16:39

@Fekete Pestis: Ugyanezt megkérdezheted Magyarországra (mint felvettre) vonatkoztatva is.
süti beállítások módosítása