A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Putyinmenet

2014.01.24. 06:30 timargabor

Mikor vonultak Budapest utcáin párt- és rendszerhű tízezrek az orosz szovjet vezetést, illetve a magyar-orosz szovjet barátságot és a békét éltetve?

magyarszovjet.jpg
Hát most majd fognak - azzal a különbséggel, hogy most többnyire önszántukból. Le az amerikai imperialistákkal! Az oroszok a mi barátaink! A Békemenet most felcsap Putyinmenetnek, oszt' jónapot.

A Fidesztől és táborától láthattunk már gyökeres váltásokat, ez azonban még így is meghökkentő. Évtizedekig a politikai jobboldal nem magyarázandó axiómája volt, hogy az oroszokkal nem, hogy onnan csak a rossz jön, és Gyurcsány megpuccsol mindenkit egy velük kötött olajvezeték-megállapodással. És persze tudom én, még el is fogadom ha nagyon mondják, hogy a reálpolitika időnként a politikai vélemények 180 fokos fordulatát hozza. Az viszont meglep, hogy ezt a paradigmaváltást ennyire simán lenyelte a holdudvar. Mi több, alig egy héttel a "történelmi megegyezés" után úgy tűnik, hogy ez az irány evidencia. Hogy mostantól ez az evidencia, magyarázat nélkül. Óceánia Keletázsia ellen visel háborút: Óceánia mindig is Keletázsia ellen viselt háborút.

Megint túladagolás van az 1984-ből. "Megteremtjük az energetikai függetlenséget"? Tényleg? Azt úgy kell, hogy gázt csak az oroszoktól, olajat csak az oroszoktól vehessünk (mert az alternatív adriai utat kínáló INA-pakett is mintha kéne az oroszoknak), és áramot is csak az ő fűtőelemeikkel és az ő technológiai asszisztenciájukkal termelhessünk? És ha 30 év múlva az akkori magyar miniszterelnök bármilyen okból valami, az oroszoknak kevésbé tetsző lépést húzna? Korlátozza valami majd az akkori Putyint, hogy megemelje a gáz árát? Hogy fennakadás keletkezzen a fűtőelem-utánpótlásban, vagy épp csak a használtak átvételében? Megteremtjük a pénzügyi függetlenséget? Minimum 3000 milliárd újabb kölcsönnel, még nem ismert kamatra? Az eddigi adósságot sem tudtuk csökkenteni, még a szintén 3000 milliárdos nyugdíjvagyonnal sem, akkor ezt meg honnan fizetjük ki, ha nem az áram árából, amely majd csak erős 10 év múlva lesz ebből egyáltalán? (Gy. k.: fentiekkel mind az atom-nematom, mind az orosz-nemorosz skálán semleges véleményt mondtam.)

És ez nekünk annyira tetszik, hogy békemenetelünk érte? Azt pedig talán mondanom se kell, hogy most ne nagyon várjatok lengyel vendégtüntetőket.

Annak viszont van valami furcsa fintora, hogy miközben az oroszok által a gázáron keresztül kilóra megvenni próbált Ukrajna népe az orosz helyett az európai uniós kapcsolat mellett tüntet - mi tüntet? harcol! -, addig nálunk a kormánypárt a kommunistákkal együtt lelkesen kiáll az oroszok mellett és az unió ellen.

Ahogy Pelikán elvtárs mondta a fa tetején: itt valami tényleg nem stimmel.

Egyetértesz? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához és oszd is meg a cikket:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

157 komment · 5 trackback

Címkék: magyar jobboldal békemenet

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr315778896

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bencsik és a napfény íze 2014.01.24. 14:48:07

A Demokrata főszerkesztője ma leporolta a régi Pártélet cikkeit, és a legjobban sikerültek paneljeiből némi aktualizálással (coca-cola mámor helyett marihuána) összerakott egy frisset: ...mintha szerepcsere történt volna, mintha a csúfos véget érő S...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.01.24. 13:13:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Szakály Sándor és Kamenyec-Podolszkij gumicsontja 2014.01.24. 12:51:40

"Erősen indított az idei évvel felálló, a kormány által alapított VERITAS Történetkutató Intézet. Az intézet vezetésével megbízott Szakály Sándor ugyanis az MTI-nek adott interjúban néhány, a történelmi köztudatunkban valóban tévesen szereplő esemény k...

Trackback: Téli palotának nézték a Fidesz székházát a ballerek 2014.01.24. 12:25:22

. Vörös zászló alatt küldte rohamra csapatait Bajnai Gordon, tüntetni az atom ellen. A baloldal hősei bevették a Fidesz-erkélyt, kitűzték a szovjet zászlót, lehet megint énekelni az Internacionálét! Kísértet járja be Európát. Remélem, az Együtt-PM ön...

Trackback: Atomot a népnek! 2014.01.24. 12:20:03

. Tényleg Alkesz Pistabácsi és Otthonkás Marinéni döntse el népszavazáson, hogy bővítsük-e a Paksi Atomerőművet? Bajnaiék hű fegyverhordozója, a PM-es Jávor Benedek népszavazást kezdeményez a Paksi Atomerőmű új egységének a megépítése ügyében. Azt mé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 07:13:45

A jelenlegi ballib hisztérikus oroszellenesség egyszerűen nevetséges. Gyurcsány receptje a bukáshoz.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 07:58:24

@timargabor:

Közvetlen köze nincs, de ez jutott eszembe, mert részben a témából ered.

2014.01.24. 08:38:21

Az a bő negyven év megpecsételi Magyarországon a többség oroszellenes véleményét.

KopaszMercis 2014.01.24. 10:40:04

Nem volt semmi baj az oroszokkal, és a kommunistákkal.. ők nevelték, tanították Orbánt. Persze, hogy vissza tér a szovjet kommunista kebelre. Nem is ismerhet ő mást.. azért kezeljük helyén a dolgot: egy videki kommunista nyelveket nem beszélő cigányfattyal van dolgunk. Ne támasszunk nagy elvárásokat.

2014.01.24. 10:42:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Eddig a legfőbb érv az volt, hogy már Gyurcsány is orosz bővítést akart Pakson. Ja, hogy érveitek alátámasztására bármi elfogadható?
Nekem meg az jut eszembe, hogy épp Vonának kéne a legerősebben támadnia ezt a megállapodást.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 10:43:31

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ez az egész alapvetően nem politikai kérdés, csak egyesek ezt csinálnak belőle.

tobeor 2014.01.24. 10:48:04

Fidesz + Munkáspárt => Összenő ami összetartozik.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.24. 10:49:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: például a békemenet... (egyébként 3000 milliárd közpénz mi a bánat lenne, ha nem politikai kérdés?)

Conchobar 2014.01.24. 10:51:26

"Mi több, alig egy héttel a 'történelmi megegyezés' után úgy tűnik, hogy ez az irány evidencia. Hogy mostantól ez az evidencia, magyarázat nélkül" - Most miért teszünk úgy, mintha eddig egy büdös szó se esett volna 'keleti nyitás'-ról? Miért teszünk úgy, mintha a múlt héten lett volna 2008, mikor a Fidesz nyugatbarát pózt felvéve az orosz-ellenességet próbálta meglovagolni/indukálni, elannyira, hogy még a (magyarul beszélő) orosz nagykövettel is szóváltásba kerültek Orbánék?

nincs1itt 2014.01.24. 10:52:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Vonának?????? Nem is annyira régen, még ő próbálkozott arrafelé...

tobeor 2014.01.24. 10:54:59

Ez a poszt is elfelejti, hogy nem csupán a fűtőelemek, a technológia, és a hitel köt majd minket az oroszokhoz úgy 80 évre, de a legnagyobb függőség, sőt óriási kiszolgáltatottság abban minimum 10 évben lesz, amíg folyik maga az építkezés.

Ha az Putyin ügyesen kihasználja, akkor még több láncon fog minket magához kötni.

Abba az építkezésbe ez a kicsi és szegény ország ezermilliárdokat fog önteni, aminek csak a tőkeköltsége is hatalmas, évi százmilliárdos nagyságrend lesz, azaz az építkezés bármilyen csúszása, bármilyen hátráltató vita, nézeteltérés az oroszokkal, nekünk lesz méregdrága a tőkeköltség, a beindulás és termelés csúszása, a felboruló ütemterv és felboruló szerződések miatt. Putyin ezt pontosan tudja, és röhögve ki is használja majd. Pont ezért volt hazaárulás ez az egész kurva bővítés.

tobeor 2014.01.24. 10:56:09

@Conchobar:
Pl. ezért?:

Orbán Viktor:
"Európában bizony elszaporodtak Putyin pincsijei, és ezt most már mindenki kezdi veszedelmesnek látni."

tobeor 2014.01.24. 10:59:05

Pincsi, 2007:

"személy szerint nem tudja elfogadni Oroszország túlzott befolyását. Úgy látja, ma "túlzott mértékű befolyás érvényesül"."

meggyes alfonz 2014.01.24. 10:59:25

Vajon a lengyel baráti felvonulók is jönni fognak?
Nehezen tudom elképzelni... :-D

Conchobar 2014.01.24. 11:00:40

"És persze tudom én, még el is fogadom ha nagyon mondják, hogy a reálpolitika időnként a politikai vélemények 180 fokos fordulatát hozza" - Nagyon mondják? Nagyon kell mondani azt, hogy a testvérnépek, a szövetségeseink nem hajlandók anyagi áldozatot hozni érettünk (se Nabbucco-ra, se Paks-ra). Ha nem is az egyoldalú nyugati függés tudatos lazítása, hanem a kényszeredettség viszi a kormányt az oroszokhoz

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.01.24. 11:03:16

@meggyes alfonz:

Tényleg a lengyelek gyűlölik az oroszokat, mit szólnak ehhez a békemenethez? Hisz eddig mindig jöttek, szóval nem új nekik ez a menetelés itt nálunk...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.01.24. 11:03:53

A cikkben szereplő "a kormánypárt a kommunistákkal együtt" kifejezés helyesen:
a kommunista kormánypárt
:)
Amúgy csak atomerőművet építenek Putyinék, stadionokat nem?! Utóbbi esetben legalább nem unatkozna az a félmillió, atomszakembernek álcázott orosz kiskatona.
:)

Don Quixote de la Ferko 2014.01.24. 11:04:37

@timargabor:

Hívenként napi 500 Gyurcsányozás. Kiadta a pártközpont. Ezek még a hímes tojásról is Gyurcsányozásra váltanak.

Conchobar 2014.01.24. 11:08:29

@tobeor: "Európában bizony elszaporodtak Putyin pincsijei, és ezt most már mindenki kezdi veszedelmesnek látni." - Mit akarsz ezzel demonstrálni? Becsapott téged Orbán? Netán egyszerűen csak be akarod mószerolni nálam? Esetleg Orbán beszédeinek gyűjtője vagy? Orbán a zsidókat meg isten ajándékainak nevezte, az hogyan érintett téged?

csababácsi 2014.01.24. 11:15:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Nyilván teljesen elgurult a gyógyszered, csak szólj megkeressük.

Kalmár 2014.01.24. 11:18:21

Nem értem, hogy ha 4-5 évvel ezelőtt minden párt egyetértett a bővítésben, akkor mi ez a nagy fordulat?
Miért a Fideszben látsz 180 fokos fordulatot, amikor ők is megszavazták 2009 ben?
Egy dolog változot! A baloldal MINDEN kormány lépést támad, függetlenül a tartalmától.
Ez persze amellet, hogy óvoda, még kontraproduktív is.

A közbeszerzés pedig öngól. Nyer a legolcsóbb, majd tönkremegy, túlszámláz, kiegészítő munkát talál ki, mert irreális ajánlattal nyer.
Mestreházy szintén az Oroszokat favorizálta, mi ez a baromkodás?
Sajnos az új baloldali össze...akarom mondani visszafogás megint ész nélkül rombol.
Szerencsére egyre távolabb kerülnek a kormányrúdtól.

egyetmondok 2014.01.24. 11:19:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Szerintem az egyesek,akik ebből politikai kérdést csinálnak,az pont a Fidesz. De ezen nem lehet túlzottan csodálkozni: választási kampány van,és mi lehet manapság aktuálisabb közbeszéd téma, kocsmától baráti társaságokon át, sörfoci meccsektől kártyapartikig...
Vesszen csak össze a magyar,hogy hova tartozzunk,kelethez vagy nyugathoz.
Erre az ahogyan csinálták ( az amit tökre nem is ismert, s ha már,akkor ez tényleg kiverhetné a biztosítékot)tökéletesen alkalmas,és beleillik a szavazótábor kedvének fenntartásába.

tobeor 2014.01.24. 11:20:24

@Conchobar: :D
Azt próbáltam neked elmagyarázni, hogy Orbán seggszáj Viktor elárulta saját szavait, elárulta és becsapta saját (és az egész ország) választóit, és hogy most a magyar érdek ellen cselekedett. Mindezt az ő saját szavai is igazolják. Van még pár ilyen idézet, szívesen bemásolom, kedves moszkovita elftárs...

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.24. 11:23:39

@Kalmár: ahogy a posztban is írtam, ez nem atom-antiatom kérdés, ne vigyük el erre a vitát. Mesterházy és a "Milyen Feri?" összefogás meg itt most kit érdekel?

A kérdés az, hogy a békemenet törzsgárdája hogy fogadja, hogy a korábbi "ősellenség" mellett kell kiállni. Nincs-e valami picike kétely.

De kezdem látni, hogy nincs.

vallatas 2014.01.24. 11:24:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
nem politikai kérdés, ez hazaárulás, fiaink nyakába vart adósság.

csababácsi 2014.01.24. 11:27:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Nyilván elfelejtetted, hogy mikor Putyin utoljára itt volt-és nem Gyurcsányt rendelték Moszkvába, mint az odakullogó, bocsánatért esedező Orbánt- Gyurcsány a saját lakásában látta vendégül.Ezzel azt akarom mondani mielőtt el kezdesz értetlenkedni, hogy Fletónak sokkal jobb a kapcsolata Putyinnal ezért minimum aljas csúsztatás , hogy a ballib oldalnak az oroszok ellen van kifogása.Nagybetűvel írom ,hogy megértsd te is:ILYEN LÉPTÉKŰ DÖNTÉST A SZOKÁSOS LESZAROM A DEMOKRÁCIÁT VÉLEMÉNNYEL , SUNYI MÓDON NEM LEHET HOZNI.
Ráadásul biztos vagyok benne, hogy az utált ballib oldal sokkal jobb szerződést is köthetne, mivel Putyin utálja Orbánt, mint a s....t.
Nem Láttad, hogy tárgyaltak.OV tiszta ideg volt rángatózott a szája, Putyin meg csak ült és szóra sem méltatta.Se egy mosoly, se egy baráti gesztus.
Mondjuk én is így gondolkodnék a helyében, mert OV eddig csak aláásta az orosz kapcsolatokat.Hiába ,aki a budiba csinál, annak szar lesz a reggelije, ebédje és vacsorája

Kalmár 2014.01.24. 11:27:58

@timargabor: Azt olvasod, hogy az oroszok ellen nem volt 2009-ben sem kifogás?
Ha saját erőművet építünk az növeli az energia függetlenséget akkor is ha az orszok építik!

Gazdaságilag mindenképpen függünk már, de főleg az EU-tól.
Nem is baj, ha más is be tud szállni.

Conchobar 2014.01.24. 11:28:31

@tobeor: "Azt próbáltam neked elmagyarázni, hogy Orbán seggszáj Viktor elárulta saját szavait" - Felesleges nálam Orbánt mószerolnod. Eddig se szavaztam rá és ezután se fogok. Ami meg a "most a magyar érdek ellen cselekedett" mondatodat illeti, én megértelek, egy magyarországi zsidónak minden eszközt meg kell ragadnia Magyarország Brüsszel-Washington-TelAviv tengelytől távolodásának a megakadályozására

Kalmár 2014.01.24. 11:29:51

@csababácsi: Tudsz róla, hogy már a parlament megszavazta Paks bővitését?
Mi más kellene neked?
Soha senki nem akart ezügyben népszavazást.

csababácsi 2014.01.24. 11:30:41

@s: Az a középárfolyam. A váltóban már 313-314.
Magyarország faszán jobban teljesít. Infláció?
Minden import áru ára emelkedik, csak ezt nem íratják a számlára. Tisztelt választópolgár! A rezsicsökkentés eredményeképpen az Ön vesztesége havi 20.000.-Ft

Conchobar 2014.01.24. 11:31:32

@tobeor: "Van még pár ilyen idézet, szívesen bemásolom, kedves moszkovita elftárs..." - Tehát, akkor te valóban Orbán beszédeinek gyűjtője vagy. És mivel magyarázható a személyes jellegű ellenszenved? Lyuksógorok vagytok?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 11:33:13

@egyetmondok:

"Szerintem az egyesek,akik ebből politikai kérdést csinálnak,az pont a Fidesz."

S az ellenzék.

csababácsi 2014.01.24. 11:33:34

@Kalmár: Te miről beszélsz? Ha tudnál olvasni ,akkor hatástanulmányról volt szó. Nem az oroszokkal van bajom, hanem az elintézési móddal.
A királyok döntöttek annak idején egy személyben egy ország sorsáról.ÉLJEN I.ISTVÁN LESZÁRMAZOTTJA ÁRPÁDHÁZI I.ORBÁN.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 11:34:21

@csababácsi:

"minimum aljas csúsztatás , hogy a ballib oldalnak az oroszok ellen van kifogása"

Ezek szerint ők maguk aljasan csúsztatnak.

blah 2014.01.24. 11:34:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: a pálfordulás amit a jobboldal csinál na az a nevetséges. eddig fúj mocskos ruszkik, szemét kommunisták, most meg nyaljuk ki a seggüket. a baloldalon a felfogásoddal ellentétben az a helyzet, hogy az előnyös üzlet mindegy honnan jön, de az oroszhoz hasonló félkommunista rendszert nem akarunk. pakssal meg az a baj, hogy tender nélkül kötöttünk egy üzletet ami nem biztos, hogy olyan jó üzlet. persze nem tudom mit magyarázok egy ekkora hülyének...

Sir Galád (már foglalt) 2014.01.24. 11:35:00

A probléma nem az oldalakkal van, hanem az egész baljobb bagázzsal, úgy ahogy van. Ha a baloldal van hatalmon nem gáz az oroszokkal üzletelni, a jobboldal meg kikéri magának. Ha a jobboldal van hatalmon, a a baloldalnak gáz üzletelni az oroszokkal, a jobboldal szerint meg teljesen rendben van. Ti meg azon vitatkoztok, hogy akkor most melyik a fasz? Hát mindkettő. Ezek a tények.

joska61 2014.01.24. 11:36:50

Nem történt semmi különös, csak megint fordult egyet a köpönyeg. Kár, hogy minden körét mi szívjuk meg.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.01.24. 11:37:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Amúgy egyre több helyről olvasom, hogy Orbán Viktor pont olyan mint a ruszkiknál Putyin. Ő a példaképe.
Ez létezik? Mert akkor ez tényleg szomorú. Orbánnak tényleg példaképe lenne Putyin? Az annyira szörnyű.. :(
Mondd, hogy nem igaz! Mondd, hogy Orbánnak NEM szimpatikus Putyin, mert akkor én is megnyugodok, de így...
Azt hittem, hogy a Fidesz egy nyugatos párt...

egyetmondok 2014.01.24. 11:38:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Ebben nem lennék Max biztos.
Ha ebben az ügyben,csak ebben az ügyben kivételesen, Orbánék leültek volna az ellenzékkel egyeztetni, az Mszp-Bajnai-DK vonaltól megkapták volna az egyetértést, hiszen ők sem gondolnak nagyon mást Paksról.
Az LMP-től talán nem,mert atomról van szó,de az LMP-s mostani kiszólásoktól is megszabadulhattak volna.
Nem, erre nem lehetett vállalkozni,mert a Fidesz azt szerette volna elérni,ami a közbeszédben most van,mert ez hasznos neki a kampányban.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 11:41:26

@blah:

A Fidesz pont ebben nem csinál jelentős pálfordulást. Semmiképpen sem hiteltelebb, mint a ballib pálfordulat. Ráadásul a Fidesz legalább koherensen teszi, míg a ballib oldal eszeveszetetten kapkodva, ész nélkül.

Ezen kívül vedd észre, Oroszországban a kommunisták egy ELLENZÉKI párt és Putyinhoz semmi közük, így abszurd a kommunizmust felhozni ez ügyben.

stefiapo 2014.01.24. 11:42:37

Basszus nem egy zsák krumplit vettünk, hanem egy atomerőművet!!! Nem kellett volna erről egyeztetni mondjuk szakemberekkel?? Vagy a felcsúti szegénylegény ehhez is ért??? Nem az a baj, hogy a ruszkiktól vesszük hanem ahogy átbaszta mindenki fejét ovi! Ilyen ügyben nem bal meg jobboldal van hanem MI Emberek! Mindkét oldalnak fel kellene háborodni ezen.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 11:43:55

@Nyekenyóka.:

Putyin és Orbán nagyon más, mind politikailag, mind a gyakorlatban. Na és Mo. és Oroszo. is nagyon más.

Putyin azért népszerű Oroszországban, mert komoly sikereket tudott felmutatni minden téren. Orbán meg csak azért népszerű Mo-n, mert az ellenzék még nála is rosszabb, s így a sikerek hiánya ellenére is népszerű maradt.

Kalmár 2014.01.24. 11:46:15

@s: Bocsi nem figyeltem, mi van Matolcsyval?

:)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 11:49:13

@Nyekenyóka.:

Nem látok a lelkébe, nem tudom. Szerintem neki más a példaképe.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.24. 11:49:24

A kurva anyátokat rohadék elvtelen gerinctelen fideszgecik!

sas70 2014.01.24. 11:51:37

@Kalmár: Tudsz róla, hogy a parlament nem azt szavazta meg?!
Hanem ezt: 25/2009. (IV. 2.) OGY határozat

1. Az Országgyűlés előzetes, elvi hozzájárulást ad az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 7. §-ának (2) bekezdése alapján - összhangban a 2008-2020 közötti időszakra vonatkozó energiapolitikáról szóló 40/2008. (IV. 17.) OGY határozat 12. f) pontjával -, a paksi atomerőmű telephelyén új blokk(ok) létesítését előkészítő tevékenység megkezdéséhez.

Árnyalatnyi a különbség!

tobeor 2014.01.24. 11:52:40

@s: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Nyugi már fiúk, ezzel nem mentek semmire.

Kalmár 2014.01.24. 11:52:56

@csababácsi: Értem, hogy ideges vagy, de ha azt írod, hogy "leszarom a DEMOKRÁCIÁT" módszerrel intézik, az nem hatástanulmány.
Az nem szakmai kérdés.
Egyébként ezt abból gondolod, hogy téged nem kérdeztek meg?
Mert természetesen a szakemberek már évek óta dolgoznak ezen.
www.atomeromu.hu/eloadasok

tobeor 2014.01.24. 11:54:15

@Kalmár:
belinkelnéd melyik parlamenti határozatban van leírva hogy tender nélkül, csakis az oroszok bővíthetik, időnek előtte és hogy az egészet a magyar nyilvánosság hat mögött titokban kell lemutyizni?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.24. 11:55:14

@tobeor: Ezek a tetvek egyszerűen csak ezt érdemlik.

bearman 2014.01.24. 11:55:32

Jó ez a kép, megy a barátság ezerrel, de azért a gépfegyver csöve egymásra néz...

Kalmár 2014.01.24. 11:55:40

@sas70: Eszerint mindenki egyetértett abban, hogy Pakson kell bővíteni, új blokkokat kell építeni
Mesterházy szerint az oroszokkal kellene építeni.

Pont ez történik.

Berzengő 2014.01.24. 11:57:55

@vallatas: ILYENEKTOL MIT VARSZ??

www.stop.hu/velemeny/a-szemet-magyar-mediarol/785747/

Bencsik András a 2002-es választások előtt egy egyetemista közönség elé szervezett vitaesten előléptette a közönség soraiból a feleségét, és kijelentette a teltházas hallgatóság előtt, hogy ő bizony HELYESNEK TARTJA, ha a férj egy-egy jól irányzott pedagógiai célú POFONT LEKEVER AZ ASSZONYNAK!

____________

A gereinctelen eletutjarol meg itt felsorolas

internetfigyelo.wordpress.com/2012/01/17/bencsik-andras-eletrajza/

Állítsuk meg a ......... 2014.01.24. 12:00:49

Utálom putyint!!!!

Ugyanolyan diktátor, mint sztálin.

A békemenet meg menjen és odakint nyalja fényesre az orosz vezetők seggét!

Berzengő 2014.01.24. 12:01:27

@tobeor: Bencsik pareve a Demokrataban meg a magyarhonra ratoro kelet HORDAKrol irt.

igaz akkor az Europa hosei nemet es nyilas katonakat eltette Budapesti csata kapcsan.

Kalmár 2014.01.24. 12:04:41

@tobeor: szerencsére nem tendereznek.
Már leírtam, hogy az mivel jár.
Katasztrófa.
Nyer a legolcsóbb ajánlat.
Spórol a biztonságon, az alapanyagon, az eldugott kivitelezési hiányosságok évek múlva, baj esetén derülnek csak ki.
Ha nem elég, akkor később kiegészítő munka címén akár dupla költség is lehet a végére.
Az ilyen legolcsóbb ajánlatokból szar születik, nem minőség.
Azt meg ugye egy atomerőműnél nem kell mondanom, hogy mit jelent!

Berzengő 2014.01.24. 12:05:34

@Salemi boszorkány: A békemenet meg menjen és odakint nyalja fényesre az orosz vezetők seggét!

BENCSIK megtette:

============

A Népszabadságban jelent meg az alább olvasható, szovjet elköteleződésű áradozása még 1986-ban:

internetfigyelo.files.wordpress.com/2012/01/bencsik_nepszabadsag_1986_10_17.jpg

===========

Mária 2014.01.24. 12:07:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Én komolyan gondolkodom azon, hogy a Fideszre szavazzak.

Befogott orral.

Mert azzal, hogy nem megyek el szavazni, nem tudok elég nagyot rúgni ebbe a senkiházi csürhébe.

Conchobar 2014.01.24. 12:08:48

@Kalmár: "Mesterházy szerint az oroszokkal kellene építeni" - Az a baj, hogy mindig ilyen hatvanadrangú sz@rokon megy a vita, a civakodás, hogy a Fidesz vagy 'demokratikus' ellenzék, meghogy hazudott-e Orbán, vagy sem. Itt van ez a paksi dolog. 2008 óta tudható volt, hogy lesz atomerőmű. 2008 óta rengeteg idő eltelt, rengeteg fontos dolgot lehetett volna megvitatni, de akkor is csak a sz@rságokon ment a vita (Orbán vs. Gyurcsány). 2014-ben a szerződés megkötése akarunk arról vitát nyitni pl., hogy kell-e nekünk atomerőmű, vagy hogy ki építse meg és mennyiért

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.24. 12:09:30

@Kalmár: Anyádat hülyegyerek!
Mer' így aztán kurvaolcsó lesz ,ugye?
Ostoba idióta gerinctelen seggfej!

sas70 2014.01.24. 12:12:04

@Kalmár: Nem! Ez csak az előkészítésről szól, másról nem. Tehát Orbán parlamenti felhatalmazás nélkül kötött szerződést. Aki mást mond, az hazudik!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 12:12:15

@Mária:

Nem, a Fideszre nem megyek szavazni. Túl van számomra az elfogadhatóság határán. Jelenleg az LMP-t szemeltem ki, hozzáteszem velük se értek egyet sok dologban, pl. az atomellenes hisztériát marhaságnak tartom.

Conchobar 2014.01.24. 12:12:47

@Kalmár: "szerencsére nem tendereznek. Már leírtam, hogy az mivel jár" - Tessék már megérteni: a tendert is az oroszok nyerték volna meg (mivel ők hitelt is adnak hozzá), csak formalitás lett volna a tender. A Wikileaks alapján egyértelmű, hogy a háttérben 2008 óta ment a lobbizás, tárgyalás, kvázi tenderezés. Jártak Pakson franciák, amerikaiak, oroszok

Állítsuk meg a ......... 2014.01.24. 12:13:25

@Berzengő:
Hát akkor induljun el és a krasznaja plósagyon intézzék el ezt a seggnyalást.
De ehhez nem elég bátrak.

Én még ilyet nem hallottam, hogy regnáló kormány mellett tüntet valaki.
Éppen olyan lófaszok, mint a vezér, aki nem félt kimenni a hátsó ajtón.No meg annyira elmeroggyantak.
A zorbán sötétben megy interjút adni a rádióba, annyira be van xarva, nem ad élőben sehol interjút, egyik tévében sem.

Kalmár 2014.01.24. 12:14:07

@Conchobar: Végre véget ér a tökölés.Ideje volt.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.01.24. 12:14:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Szerintem én is az LMP-re húzok. Egyébként én egy olyant pártra szavaznék, ami társadalmi kérdésekben inkább konzervatív, de gazdaságilag jobboldali, nem piacellenes. Van ilyen párt egyáltalán itt?!?!

Berzengő 2014.01.24. 12:16:11

@Salemi boszorkány: A békemenet meg menjen és odakint nyalja fényesre az orosz vezetők seggét!

BENCSIK mar megtette:

A Népszabadságban jelent meg az alább olvasható, szovjet elköteleződésű áradozása még 1986-ban:

internetfigyelo.files.wordpress.com/2012/01/bencsik_nepszabadsag_1986_10_17.jpg

Kalmár 2014.01.24. 12:16:15

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Indulás vissza az ólba, te disznó!
Nem röfögni bele a kétlábúak vitájába!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.24. 12:18:38

@Nyekenyóka.:

Ilyen párt Mo-n nincs jelenleg.

Vagy van gazdaságilag liberális, s társadalompolitikában idióta: lásd Gyurcsány, Bajnai, Mesterházy.

Vagy van gazdaságilag balos, s társadalompolitikában konzervatív: lásd Orbán, Jobbik.

Gazz 2014.01.24. 12:19:35

Wittner Mária milyen transzparenst fog magával vinni a meneten?

eloi 2014.01.24. 12:21:31

@timargabor: A Békemenetet azok szervezik, akiket közpénzből a kormány pénzel. Ennyi. (CÖF, Demokrata, ...) Fizetett agit-propagandisták.
Nem elvek, értékek mentén mozdulnak meg, hanem pénz és érdek mentén, mikor mire jön az ukáz.
És a fizetett agitátorokhoz csapódik néhány száz jó szándékú szerencsétlen, akik hinni akarnak valamiben, de őket is átverik, biodíszletnek használják, kihasználják.
Konzervatívként duplán szomorít ez engem. :-(

tobeor 2014.01.24. 12:22:43

@Kalmár:
1. Te hivatkoztál valami parlamenti határozata, kértem mutasd meg azt amelyikben le írva az amit felsoroltam, de sehol nem látom a linket. Akkor még sincs?

2. "Spórol a biztonságon, az alapanyagon, az eldugott kivitelezési hiányosságok évek múlva, baj esetén derülnek csak ki."
De most komolyan. Te tényleg ennyire ostoba vagy? Soha életedben nem láttál még ugye közelről egy pályázatot sem, pláne nem megvalósítást? te komolyan azt hiszed, hogy akár egy ennél ezerszer kisebb beruházásnál is a kivitelező csak úgy lazán dönthet arról mit épít be és mit nem, hogy nincs folyamatos műszaki és biztonsági és még 20 féle ellenőrzés, te tényleg összekeversz egy falusi pottyantós budi építését egy erőművével? És komolyan felfér a bőrödre hogy kiállsz a mutyi mellé? Pofám leszakad hogy a szervilisták egy hét alatt meggyőződéses moszkovita mutyipártiak lettek. Ja és garantálom neked hogy a bödüs életben nem épül ez meg 3700 milliárdért, már fideszes szakértő is szól hogy inkább 5-6000 milliárd lesz, szóval ne játszd már az ostobát, hogy neked pont a mutyi, meg világ legkorruptabb népe, az orosz a garancia a mintaszerű korrekt és anyagilag betartott kivitelezésre. Komolyan mondom baszki... és neked ennyi aggyal szavazójogod is van ugye? :DDD

Larry Silverstein 2014.01.24. 12:25:40

Újabb látványos demonstrálása lesz a békemenet a 4 év sikeres kormányzásának és az ellenzék reménytelen lemaradásának.

Ennyi.

KopaszMercis 2014.01.24. 12:26:32

@Nyekenyóka.:
nem de én szívesen belépnék egy olyanba.

KopaszMercis 2014.01.24. 12:27:07

@Larry Silverstein:
Igen, Észak Koreában ez már 70 éve tart… mi is azon az úton haladunk, de csak 4 éve.

tobeor 2014.01.24. 12:27:09

Pincsi, alig egy éve, 2013 február 11-én:

"a vonatkozó nemzetközi szabályoknak megfelelően nemzetközi tender kerül majd kiírásra"

eloi 2014.01.24. 12:27:14

@Kalmár: A Parlament NEM SZAVAZTA MEG!!!
A Parlament az előkészítő munkálatok megkezdéséről szavazott! Az ugye nem azonos azzal, hogy "dönts egyedül min. elnök úr, és gyorsan szerződj is le, az általad kiválasztott partnerrel".
EGYEDÜL!

Szelid sunmalac 2014.01.24. 12:29:43

@Nyekenyóka.: Felesleges a "de". Altalanossagban a konzervativ partok (marmint Magyarorszagot kiveve) tarsadalmilag es gazdasagilag is konzervativ nezopontot kepviselnek. Ettol konzervativok. A konzervativ partok pedig - megintcsak altalanossagban - jobboldaliak. Tehat te egesz egyszeruen egy konzervativ partot keresel. Az ma Magyarorszagon nincs.

Berzengő 2014.01.24. 12:30:15

@Salemi boszorkány: A békemenet meg menjen és odakint nyalja fényesre az orosz vezetők seggét!

KERENYI is megtette

Kerényi Imre a volt MSZMP alapszervi titkár, pártünnepségeket szervezett.

Már az MSZMP is használta a diktatúrák iránt érzett szervilitását: mint rendes, megbízható párttagot, meg is bízták a moszkvai magyar küldöttség április 4-ei műsorának összeálíltásával.

Kerényi a moszkvai VIT-en résztvevő magyarok művészi programjait is ugyanilyen lelkesedéssel és alázattal csinálta, csak akkor az éppen hatalmon lévő MSZMP-s nagyfejek, és a Szovjetunió mellett

tobeor 2014.01.24. 12:31:22

Fideszes szakértő álláspontja:

Az Orbán-kormány volt energiaügyi helyettes államtitkára, Holoda Attila:

"A paksi atomerőmű bővítése kapcsán 3000 milliárd forintról beszélnek, de a teljes költség 5-6 ezer milliárd lehet."

Állítsuk meg a ......... 2014.01.24. 12:33:39

@Larry Silverstein:
Szerinted sikeres az, aki befosva, kevlár mellényben megy a népe közé?
Sikeres az, aki csak úgy tud érvelni, hogy megpróbálja mindenkinek befogni a pofáját(akár erőszakkal is)?
Sikeres az, akinek lóg a nyelve, és nyáladzik egy állami ünnepségen?
Sikeres az, akit lexar minden normális nyugati állam?
Legyen részed benne!

Conchobar 2014.01.24. 12:36:18

@eloi: "A Parlament az előkészítő munkálatok megkezdéséről szavazott!" - Nem tudom mi értelme van ezen a parlamenti szavazáson rugózni egy választónak. Nem gondolhatja komolyan senki, hogy a Fidesz 2/3 leszavazta volna az Orbán-kormányt (vagy egyáltalán valami önálló dologgal előállt volna), hogy bármin változtatott volna egy parlamenti előzetes. Az ellenzéki pártok esetében más a helyzet, mivel ők meg lettek attól fosztva, hogy 1001-ére is elmondhassák a Fidesz hazudik, becsapja az embereket ellenben ők, az ellenzék a fasza gyerekek

Mária 2014.01.24. 12:37:34

@eloi:

MÉG nem szavazta meg.

De a tárgyalások még nem is zárultak le, hiszen a kölcsön kamatában még nem egyeztek meg.

Majd ha minden világos, akkor következik a parlament.

Tárgyalni mégse viheti magával Orbán az egész parlamentet.

*

Én ugyan nagyon nem kedvelem az orbán-kormányt, de ez végtelenül szánalmas, és végtelenül átlátszó, hogy az ellenzék csak most kezdi a seggét a földhöz veregetni.

Előtte meg négy éven át le se szarták, a sorsára hagyták az orbán-kormány döntéseinek a kárvallottjait.

Mitől is kellene most az ellenzékben is megbukott Mesterházyékat a parlamentbe küldeni?

tobeor 2014.01.24. 12:38:01

Lázár János:
"A szabadságból és a demokráciából ad fel, aki az oroszokhoz közeledik."

eloi 2014.01.24. 12:43:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Igen, ez nem kommunizmus, hanem egyszerű, érdekvezérelte akarnokság, autokratizmus. Putyinnál is, OV-nál is. Nekik teljesen mindegy, milyen a rendszer, a lényeg, hogy az ő kezükben legyen a hatalom, és minél nagyobb. OV a korábbi rendszerben is sokra vitte volna, ha 20 évvel korábban születik. Putyin se irodai adminisztrátor volt a Szovjetunióban...

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából

Az autokrácia (magyarul: egyeduralom, önkényuralom) olyan kormányzati forma, amelyben a politikai hatalom egésze egyetlen személy (vagy személyek kis zárt csoportja) kezében összpontosul.

A hatalom birtoklását az autokrata többek közt a hagyománnyal, a kritikus erőforrások ellenőrzésével, vagy személyes karizmájával igazolhatja.

Állítsuk meg a ......... 2014.01.24. 12:44:56

Most kellene inkább gyertyákat gyújtani a Terror Házánál.
És ukrán zászlót lengetve a russszki nagykövetség elé menni.

Gondolom ott lesz a békameneten rákai filipp is, aki önjelölt történészként tart majd előadást, az egykori orosz elnyomásról.
Vagy az orosz óráiról?

Conchobar 2014.01.24. 13:00:31

@Salemi boszorkány: "És ukrán zászlót lengetve a russszki nagykövetség elé menni" - A nyugatiak vállon is veregetnének, hogy kiállsz a 'szabadság és a demokrácia' mellett (jól jönne nekik egy kis oroszokra mutogatás). Mások viszont csodálkoznának rajtad (az ukrán tüntetőknek nem az orosz kormánnyal van bajuk)

Állítsuk meg a ......... 2014.01.24. 13:03:10

@Conchobar:
Szerintem orbán apuci egyáltalán nem veregetne vállon.
Egyébként este miért lesz motozás Pest belvárosában?

Mad Mind 2014.01.24. 13:03:41

@Kalmár:
A parlament az előkészítést szavazta meg. Az előkészítésben nem tartozik bele az ország eladósítása 30 évre.

eloi 2014.01.24. 13:06:49

@Kalmár: "szerencsére nem tendereznek.
Már leírtam, hogy az mivel jár.
Katasztrófa.
Nyer a legolcsóbb ajánlat.
Spórol a biztonságon, az alapanyagon, az eldugott kivitelezési hiányosságok évek múlva, baj esetén derülnek csak ki...."

Ez az elmélet. Te tényleg azt hiszed, hogy a közbeszerzésen nem az nyer, akinek a pénzt eleve adni akarják??? Akkor naiv vagy.
Szerinted pl. a Közgép, meg a sok ilyen olyan ügynökség mindig a legolcsóbb ajánlattal nyer?
Ezek kivétel nélkül lezsírozott tenderek.
A többi néma csönd... :-(

A.J. Finkelstein (törölt) 2014.01.24. 13:07:14

@Larry Silverstein: megfogtad a lenyeget! mara vegyel ki szabit! nyugi igazolom!

Conchobar 2014.01.24. 13:07:20

@Salemi boszorkány: "Szerintem orbán apuci egyáltalán nem veregetne vállon" - Móricka, neked mindenről 'az' jut eszedbe?

Conchobar 2014.01.24. 13:09:11

@Salemi boszorkány: "Egyébként este miért lesz motozás Pest belvárosában?" - Így a robbantgatás után csak arra tudok gondolni, hogy Orbán rendőrei ukrán zászlókat, vagy oroszellenes röpiratokat keresnek

Rob67 2014.01.24. 13:09:29

@timargabor: Erre kapja a barom a fizetest... Az osszes blogon megy vegig :)
Oraberben ontja a seggnyalast mindenhol.
Egy rakas helyen olvastam ma mar a hozzaszolasait ennek az orosz seggnyalo kotonszokevenynek :)
O a jobboldali prototipus: mindegy melyik segget kell nyalni, csak szaros lehessen a szaja :))

sanyix 2014.01.24. 13:11:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: nem oroszellenesek, hanem minden ellenesek a "liberálisok" amit nem ők csinálnak. Pár éve még amikor ők voltak hatalmon, erősen lefetyelték putyin meg a medve seggét.

tobeor 2014.01.24. 13:12:39

Martonyi hazugság közben, alig pár hónapja:

"lesz egy olyan nemzetközi tender, mi minden követelménynek megfelel"

Rob67 2014.01.24. 13:13:11

@Berzengő: Te most arrol a Kerenyirol beszelsz a Te szajaddal? A mi josvadaju, budoszaju komcsi imrenkrol?
Ezek az informaciok igazak ugyan, de a kornyezetebol kiemelve nezed.
Igen MSZMP tag volt, de belulrol bomlasztott. Egyszer peldaul az egyik altala rendezett unnepsegen a voros szefuk melle kevert rozsaszint is...
Te megtetted ezt?
Nem, fogadjunk.

sanyix 2014.01.24. 13:13:31

@sanyix: bár most ezért legalább kivételesen jó iránya acsarkodnak. MINDIG oroszellenesnek kell lenni, amíg a szovjetúniót akarják újjáépíteni...

eloi 2014.01.24. 13:14:19

@Mária: Ismerem hogyan működik a politika, meg a politikus. Tehát hidegen hagy, hogy az aktuális ellenzék mikor, mit mond, mikor fordít köpönyeget..., mert ez(ek) ilyen(ek).

Engem az érdekel, hogy mit varrnak ÉS HOGYAN az én nyakamba! Mit fizettetnek meg velem, milyen kockázatoknak teszik ki az én családomat..., stb.
És persze az azért érdekel, hogy adott politikus vajon azt képviseli-e, amire felhatalmazása van tőlem, tőlünk, vagy csak a saját érdekét nézi, a saját akarnokságát éli ki, a mi kontónkra.
És igen, érdekel az is, hogy milyen hangulatú országban élek, és, hogy merre akarnak vinni a megbízott vezetőink?! És nem örülök, amikor azt érzem, látom, hogy az én/mi megbízásunkkal, felhatalmazásunkkal a vezetésre nem élnek az én/mi érdekemben, hanem visszaélnek vele a saját érdekükben. :-(

tobeor 2014.01.24. 13:14:49

Orbán pincsi, 2007:

"ő személy szerint nem tudja elfogadni Oroszország túlzott befolyását. Úgy látja, ma "túlzott mértékű befolyás érvényesül"."

Mad Mind 2014.01.24. 13:17:11

@Kalmár:
Te ennyire korlátolt vagy? Nem az atomerőművel, vagy a bővítéssel van itt baj, hanem azzal, hogy a kormányfő senkivel nem egyeztetve, mondhatnánk mutyiban, dönt egy 3000 milliárdos befektetésről. Nem királynak lett megválasztva, hogy csakúgy önmagában döntsön. Honnan tudod, hogy más cég nem tudná jobban/olcsóbban/gyorsabban megcsinálni?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.01.24. 13:18:02

@Salemi boszorkány: "Most kellene inkább gyertyákat gyújtani a Terror Házánál.
És ukrán zászlót lengetve a russszki nagykövetség elé menni."
Ki tart vissza?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.01.24. 13:20:52

Bőszen masíroz a Putyin
Továrisi békemenet
Át egy szegény kóbor kutyin,
Akit maga alá temet.

Ez a kutya így járt ebül.
Sebaj, jön az orosz atom!
Kánaán épül majd ebbül
S Ámerikát megugatom!

Vlagyi s Vitya két fő ikon,
Velük folytatódhat a show.
Félsz látszik sok bolsevikon,
Haha, búgyet tök harasó!

:)

eloi 2014.01.24. 13:25:22

@Conchobar: Még ha színjáték is lett volna egy parlamenti vita és szavazás, DE LEGALÁBB egy TRANSZPARENS FOLYAMAT lett volna!
Tudhattuk volna, mire készülnek?! A szakma, a civilszervezetek is reagálhattak volna előtte..., stb. Bár tudom, hogy ez Magyarországon csak álom. A civil szféra le van tojva keményen. A szakma is.
Szóval a gond az, hogy suttyomban, a semmiből egyszer csak jött, hogy OV már kezet is ráz Putyinnal.
Ezt lehet szépítgetni, (és még az is lehet, hogy ez a legjobb megoldás! vagyis a paksi bővítés oroszokkal), de AHOGYAN történt, az tényleg egy autokrata rendszerben megszokott, autokrata vezető stílusa szerint történt. És nem gondolom, hogy teljhatalmú nemzetvezetőt választottunk 2010-ben.
A nagy baj az, hogy ők viszont úgy gondolják! :-(

Conchobar 2014.01.24. 13:26:27

"És ukrán zászlót lengetve" - Eddig még nem b@szogatták eleget a kárpátaljai magyarokat, úgyhogy én is nagyon várom már, hogy az ukrán nacionalisták (meg a többiek) lenyomják végre ezt a Janikovácsot, és végre kormányra kerüljenek

Conchobar 2014.01.24. 13:31:16

@eloi: "Még ha színjáték is lett volna egy parlamenti vita és szavazás" - Így van ez az egész magyar demokráciával. Tartalmatlan, üres gesztusokkal teli színjáték az egész. Mi választók meg csak odáig vagyunk képesek eljutni, hogy 2010 után itt-ott ledöntött színfalak újraállítását követeljük

dr. mesterséges színezék 2014.01.24. 13:33:19

Továbbra sem értem, hogy a Szeles-féle <del>csodafegyver</> energiamicsináló micsoda mellett minek foglalkozik a kormány kőkorszaki technológiákkal.

Conchobar 2014.01.24. 13:33:35

@eloi: "A szakma, a civilszervezetek is reagálhattak volna előtte" - Így van. 2008 óta lett volna idejük bőven (nekik is)

Radio Silicon 2014.01.24. 13:33:36

Nem vagyok energiatermelési szakértő, de okosabb vagyok egy újságírónál (főleg annál, aki ezt a cikket írta). Nyilvánvaló, hogy uránból be lehet spájzolni minimum két-három évre előre (tehát nincs közvetlen orosz függés, főleg, hogy lehet uránt máshonnan is szerezni. Ráadásul a magyar-orosz kapcsolatok ápolására is jó ez az üzlet. Amatőr könyvelői képességeimet fitogtatva legyen itt egy számítás (amit persze a szerző is elvégezhetett volna, csak hát ... ugye az munka lenne...) A jelenlegi árambörzéken átlagosan 35 Euro/MWh-s áramár mellett a hitel futamideje alatt (30 év), az új blokk elvileg 22 Mrd Eurót bevételt fog termelni, míg a hitel 10 Mrd Euró. A várható bevételt felfelé korrigálja a csúcsidőben szállított áramból eredeztethető plusz, mivel a "peak hour" áram kb 20-30%-al drágább, és aminek termelésére a szélerőmű vagy naperőmű nem (mindíg) képes. Nyilván, ha bedől az árampiac, akkor persze bukik a számításom, de azon bukik majd a fél világ is.

♔batyu♔ 2014.01.24. 13:58:13

Azért érdekesek ezek a ballibsik.

Az oroszok MÉG kommunisták

De ŐK már NEM.

♔batyu♔ 2014.01.24. 14:00:14

@Salemi boszorkány: Azért a szemkilövetéseket ne említsd.

tobeor 2014.01.24. 14:03:13

@Radio Silicon: Szép számítás.

Az Orbán-kormány volt energiaügyi helyettes államtitkára, Holoda Attila:

"A paksi atomerőmű bővítése kapcsán 3000 milliárd forintról beszélnek, de a teljes költség 5-6 ezer milliárd lehet."

+ kamatok...

blah 2014.01.24. 14:08:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: oké, próbálj még egy kicsit gondolkodni... hátha megérted amit írtam.

kamerasmobil 2014.01.24. 14:20:11

@Kalmár: A palagaz forradalomnak nevezett jelenseg az ami valtozott. Olcsobban kitermelheto nagy mennyisegu foldgazhoz lett hozzaferese eloszor az USA-nak es a heten meghozott dontes ota az EU jovoje is ez.

Lengyelorszagban vannak a legkomolyabb keszletek Europaban. Vagyis par even belul fuggetlenne valhat mindenki az orosz gaztol.

Ahogy az olcso gaz kivaltja a szenet es olajat ugy kezd esni az olajar is. Az orosz gazdasag meg a szenhidrogenek exportjara epul es mivel joreszt allami tulajdonu ezert a koltsegvetes csunyan meg fog borulni.
Ezert igyekszik Putyin egyre gatlastalanabb eszkozokkel bebetonozni az orosz befolyast Kelet-Europaban.
Ezert nem szabad most elkotelezni Magyarorszagot sem mellette - ez igy nem gazdasagi hanem politikai kerdes. Raadasul tenyleg forradalmi valtozasok varhatoak az energetikaban es Paks boviteserol meg vagy 10 evig raerunk donteni.

Es ezert tobb mint problemas a kormany dontese. Oldaltol es atomenergiatol fuggetlenul.

kamerasmobil 2014.01.24. 14:22:18

Ukrajna egyebkent egy eleg jo demo arra hogy komoly esellyel mi lesz nalunk par cikluson belul ha Putyinhoz kotjuk magunkat es Orbant tartjuk hatalmon. Ok ugyanebben az utcaban jarnak - csak par evvel elottunk.
Tobb mint relevans.

♔batyu♔ 2014.01.24. 14:26:09

@Radio Silicon: Ráadásul az oroszok nyitottak a mi kereskedelmi passzívumunk csökkentésére, energiáért-élelmiszert alapon.

"A világgazdaság növekedésének egyre nagyobb
hányad a a fejlődő országok, azon belül is az ún. BRIC országok (Brazília, Oroszország, India, Kína)
növekedéséből származik.

Az említett országok mára a világ GDP növekedésének több mint felét adják.

A BRIC országok gazdasági jelentőségének növekedése a magyarországi export szerkezetében is megfigyelhető: a hazai export szerkezetét vizsgálva a BRIC országokba irányuló közvetlen és közvetett export részesedése az elmúlt évtized
során jelentősen emelkedett, főként a Kína és Oroszország felé irányuló export bővülésének eredményeképp. 1999 - ben a magyar kivitelnek még csak 4,3% - a került ezekbe a gazdaságokba, szemben a jelenlegi 11,4% kal. A számított
arányok egyrészt tartalmazzák a közvetlenül Magyarországról kiáramló termékeket, illetve a közvetetten, az Európai Unióba irányuló magyar export azon becsült hányadát, amelyet – feldolgozást követően – BRIC országokba exportálnak tovább.
A BRIC országokba irányuló exporthányad növekedése azt eredményezi, hogy nem csak az Európai Unió, azon belül is a fő kereskedelmi partnerként számon tartott Németország, hanem a fejlődő, illetve ázsiai országok dinamikusan
növekvő teljesítménye is egyre nagyobb élénkítő hatással van a magyar külkereskedelemre, ezáltal pedig a magyar növekedésre is."

Link: www.kormany.hu/download/2/d9/d0000/MagyarorszC3%A1g%20konvergencia%20programja%202013-2016.pdf

Amíg a ballibsik komcsizzák Putyinékat, addig Orbánék léptek. Nincs is szükség már IMF -re

ProsTata 2014.01.24. 14:39:11

Követelem a Szovjet Hóősi Emlékmű visszaállítását a Szabadság térre! Követelem a Széll Kálmán tér átnevezését Moszkva térre!
Követelem, hogy Osztyapenko kapitánynak állítsunk méltó emléket!

Követelem... stb-stb...

Komolyan mondom, forog a gyomrom... Ezek beszélnek gerincről, nemzetről? Nem nem akarok ezek közé a férgek közé tartozni!
Atomerőmű kell? Elhiszem! De miért így? Ócska rühes kurvák lettünk, akiknek már a görcs is szét fele húzza a lábait, nem össze... Megyek a Békemenetre VÖRÖS ZÁSZLÓVAL! Ha sikerül szereznem sarló-kalapács is lesz rajta.

ProsTata 2014.01.24. 15:05:17

Szívesen meghallgatnám a véleményét Gazdaghné Wittner Mária fideszes szenátorasszonynak...

nu pagagyí 2014.01.24. 15:13:02

A Békemenetnek rögtön javasolnám is, hogy tiltakozzanak az ukrajnai oroszellenes megnyilvánulások miatt. Putyint pedig tüntessék ki a "rezsiharc hőse" kitüntetés arany fokozatával.

nu pagagyí 2014.01.24. 15:16:31

@ProsTata: ...és telepítsék vissza a szoborpark szobrait eredeti helyükre!

NYJetsTD 2014.01.24. 15:18:46

Olvasva a kommenteket, most értettem meg Széles energia cellájának működési elvét. A békemeneten összeálló fideszesek olyan sebesen tudják megváltoztatni véleményüket pro és kontra, hogy azzal bármelyik szélerőművet lealázzák. Mondjuk el kell ismerni, jó mesterük van...

ProsTata 2014.01.24. 15:22:59

Ha minden fideszes elmegy békemenetelni, ki nézi a VV6-ot?

turbocat 2014.01.24. 15:24:12

ha nem lenne ennyire siralmas, halálra röhögném magam ezeken a szerencsétleneken...., bekerülnek a történelemkönyvekbe, mert saját magukat ennyire szájbakúró-szaró banda talán még nem létezett ebben az országban..., a legnagyobb baj, hogy rengetegen vannak, a klasszikust citálva: az egy főre jutó hülyék számában világelsők vagyunk, Magyarország jobban teljesít.
és az évek során egyetlen ember ébredt fel közőlük, igaz, azt meg úgy tökönrúgták a bankjával, hogy az már neki is fájt....
éljen a megbonthatatlan konzerv...., vagy valahogy így

őrkutya2 2014.01.24. 15:27:27

@Nyekenyóka.:

Van ilyen párt, úgy hívják, hogy Modern Magyarországért (MoMa), nem meglepő módon Bokros Lajos gründolta, az egyetlen, aki nyilvánosan képviselni merte a múltban is és ma is a "no free lunch" elvét.

Abban az országban, megjegyzem, ahol a mai napig nem világos a népesség 99%-ának, hogy a szerződéseket miért kell betartani.

stoppos76 2014.01.24. 15:41:20

@ProsTata: "Ha minden fideszes elmegy békemenetelni, ki nézi a VV6-ot?" :D

ProsTata 2014.01.24. 15:56:38

Viktorunk nem ajánlott fel katonai bázist az orosz haderőnek ideiglenes állomásozásra?

NYJetsTD 2014.01.24. 16:02:44

@ProsTata: A békemenet tagjai már elkezdték leszerelni a Széll Kálmán téri táblákat, még szerencse, hogy alattuk meghagyták a Moszkva térieket...

Achmed, a hitetlen 2014.01.24. 16:07:41

@timargabor: ha már kiraksz egy ilyen képet, akkor aktualizáld is kicsit, pl így:
s27.postimg.org/q5ahfq7xv/magyarszovjet.jpg

:DDD

eloi 2014.01.24. 16:26:22

@Conchobar: A civilek álláspontja 2008-óta nem változott: atomot ne! Bővítsék a megújuló erőforrások kihasználását + támogassák az épületek szigetelését, mert a fel nem használt energia az igazi megtakarítás! ...

Néhány napos hírek, hogy talán Hollandia egy egész napig alternatív energiából működött, Németországban pedig a napi szükséglet majd' felét tudta produkálni a zöld energia! Tehát volna más út is. Több is.

Prof. Dr. Simon Templar 2014.01.24. 17:03:42

@Nyekenyóka.: "Szerintem én is az LMP-re húzok. Egyébként én egy olyant pártra szavaznék, ami társadalmi kérdésekben inkább konzervatív, de gazdaságilag jobboldali, nem piacellenes. Van ilyen párt egyáltalán itt?!?!"

Amire te gondolsz az a Modern Magyarország Mozgalom, a MoMa

www.moma.hu

Egyébként én is az LMP-re húzok április 6.-án.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.01.24. 17:18:02

Hajrá zöldek, hajrá LMP!

Ti nem loptok, csaltok, hazudtok!

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.24. 19:48:35

@Radio Silicon: a számítást korrigáld az erőmű működtetési, fenntartási, karbantartási költségeivel, és az üzemidő sem 100%, bár az atomerőműveknél (ha nincs semmi gikszer) tényleg igen magas. Az árbevétel és a nyereség két nagyon különböző dolog itt is.

Az autót is tutira érdemes lenne megvenni, ha kifizeted (akár hitelből), és utána nem költesz se benzinre, se szervizre, se vizsgára, se rendőrre, csak ez nem így megy.

És ha arra se fogadj nagy összegben, hogy 3000 milliárdnál megáll a számláló.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.24. 23:38:41

A meglévő szobrok karbantartására, megőrzésére sem jut. Kell az új!

Radio Silicon 2014.01.25. 16:55:56

@timargabor: Én a bevételt számoltam ki, mert ezt te nem tetted meg. A nyereség nyilván egy más tétel. A kedvedért elhiszem , hogy a Paksiak mind hülyék, és nem fogják tudni nyereségesen üzemeltetni az erőművet (mint eddig), akkor igazad van.

Nyilas Mise 2014.01.26. 10:50:17

" magyar-szovjet baráccsággal a békéért "

+a rezsiért !

éjjen a megbonthatatlan békeharc !

2014.01.26. 13:13:28

„Moszk­va egy­ko­ri ma­gyar­or­szá­gi po­li­ti­kai és ka­to­nai be­fo­lyá­sát je­len­leg vált­ja a po­ten­ci­á­li­san nem ke­vés­bé ve­szé­lyes gaz­da­sá­gi be­fo­lyás esz­kö­zé­re, amely­ben kész­sé­ges part­nert ta­lál a reg­ná­ló MSZP–SZDSZ-kor­mány­zat­ban. Nem föld­től el­ru­gasz­ko­dott el­kép­ze­lés, hogy az orosz tit­kos­szol­gá­lat­ok ke­zé­ben is le­het egy-két ak­ta a D-209-es ügy­nök­ről. S mi­vel Medgyessy Pé­ter szi­go­rú­an tit­kos tiszt­ként alig­ha te­vé­keny­ked­he­tett James Bondként a KGB el­len, ta­lán ért­he­tő is a buz­gó­ság, amel­­lyel a mi­nisz­ter­el­nök ki­szol­gál­ja az orosz ér­de­ke­ket, rá­sza­ba­dít­va Ma­gyar­or­szág­ra a nagy­ha­tal­mi ér­de­ke­ket kor­sze­rű­en meg­je­le­ní­tő orosz tő­két. Jó­zan és­­szel ugyan­is más­sal nem ma­gya­ráz­ha­tó az a szolga-lelkű, sod­ró­dó kül­po­li­ti­ka, ame­lyet ma­gyar–orosz vo­nat­ko­zás­ban (is) kö­vet a je­len­le­gi ma­gyar kor­mány.”

nem az atom a probléma, hanem az, hogy pár éve még ezt mondták

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.26. 14:09:31

@Radio Silicon: Ugyan. Azt sem tudjuk megmondani most (de senki!), hogy mennyibe fog kerülni az egész beruházás. 3000 milliárd a padló, határ a csillagos ég.

De a poszt csak mellékesen szól erről. Sokkal inkább az a kérdés, hogy (fenntartás nélküli) az oroszutálatból tényleg ennyire magától értetődően át lehet lépni (fenntartás nélküli) oroszimádatba fideszéknél meg cöféknél.

A generális kérdést pedig ő feszegeti, hogy merre tovább, Magyarország:
nol.hu/lap/hetvege/20140125-paksvobiscum__nem__pax_nobis?ref=sso

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.27. 12:07:41

@Mária:

"Én komolyan gondolkodom azon, hogy a Fideszre szavazzak.

Befogott orral.

Mert azzal, hogy nem megyek el szavazni, nem tudok elég nagyot rúgni ebbe a senkiházi csürhébe."

+1

fidusz 2014.01.29. 01:54:09

A ZPOK riportere néhány országgyűlési képviselőtől kérdezte a véleményüket a paksi paktumról:

„Csak nem gondolja, hogy ezt én kommentelem?!"
www.youtube.com/watch?v=HrEppPzZFG4
süti beállítások módosítása