A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Paks 2 és az inkompetens ellenzék

2014.01.16. 06:30 timargabor

Magasra csaptak az indulatok kedd és az Orbán-Putyin találkozó, a magyar-orosz energetikai megállapodás óta. A két vezető a paksi atomerőmű két újabb blokkja építéséről állapodott meg. Az ezzel kapcsolatos ellenérzések négy irányban jelentkeztek:

  1. A felhatalmazás hiánya miatt. Egy szerda esti hír lábjegyzete szerint ugyan februárban tárgyalja a megállapodást a parlament, több mint egy napig a közvélemény kész tényként kezelte a kérdést. (Politikai szempontból most is az, a jogi különbség azonban jelentős - de ezt csak szerda este óta tudjuk);
  2. Az atomenergiát ellenzők emellett a döntés lényegét és irányát is vitatják;
  3. Ellenérzéseket kelt technológiai és pénzügyi elköteleződésünk az iránt az Oroszország iránt, amelyet ellenzékből még a Fidesz is fő-mumusként kezelt, és amely az utóbbi 170 évben nem igazán lépett fel irántunk barátilag, még ha erre sokszor mi sem adtunk okot, és amely ma ismét egyre inkább birodalmi módon viselkedik, szemben állva a mi szövetségünkkel.
  4. Akik a Közgép elmúlt időszaki közpénzügyi tarolását figyelik, különösen Illés Zoltán 2008-as aggodalma nyomán arra is gondolhatnak, hogy itt a valódi cél a felvett hitelösszeg baráti csatornákra történő minél hatékonyabb terelése egy egyszerű atomerőmű közbeiktatásával, mindezt alig három hónappal a választás előtt.

Többen megjegyezték, hogy érdekes egybeesés: ugyanezen a napon jelentette be szoci vezérkar, hogy négy éves zseniális politikai manőversorozat után sikerült feltenni az i-re a pontot, és összeáll gyakorlatilag ugyanaz a csapat, amelyik 2010-ben is együtt volt, kiegészülve néhány arccal, akik bő éve még megesküdtek, hogy a szocikkal meg pláne Gyurcsánnyal persze nem, de most azért valahogy mégiscsak. Mesterházy szerint az összefogás eredményeképp már a kétharmad is lehetségessé válik (ezzel egyetértünk, csak nem úgy).

De ugorjunk csak vissza a paksi ügyhöz. Egy ilyen kérdésben, a kedd délutáni hírék nyomán a fenti négy pont bármelyike önmagában elég lenne egy nyugati államban egy pár tízezres demonstrációra. De nem is kell ilyen messzire menni, maradjunk csak itthon és emlékezzünk 1998-ra, amikor a választás előtt Horn Gyula kormánya próbálta meg felhatalmazás nélkül feladni a hágai perben elért magyar pozíciókat a nagy büdös semmiért a probléma "gyors megoldása" oltárán. Az ellenzéki Fidesz valóban szervezett ellenzéki pártként tömegdemonstrációt szervezett az ügyben, meg is töltöttük a Kossuth teret. Hogy ennek volt-e szerepe a Horn-kormány bukásában, a véleményt mindenkire rábízom.

Az ellenzék alapműködéséhez kellene tartoznia, hogy képes legyen fókuszálnia a kormánnyal szembeni ellenérzéseket. Ha erre sem képes, akkor mégis miért van? Hogy összefogjon? Láthatóan pedig a Mesterházy körüli összefogás nem kívánja megadni ezt a "szolgáltatást" a tiltakozóknak. Ennek oka lehet, hogy ők is egyetértenek a paksi bővítéssel (simán belefér, 2009-ben is eszerint szavaztak), de az is, hogy tudják: a saját, pl. a Műegyetem rakpartok október 23-án mozgósított híveiken kívül olyan nagyon más most nem (most sem) menne ki mellettük tüntetni. A Milla néhány október 23-i vagy március 15-i tömegének érdemi része már biztos nem. Az összefogás lehet sikeresnek tűnő a választási rendszer szempontjából (erre azért térjünk vissza áprilisban), de bizony kérdéses hatásfokú a politikailag bizonytalan, de a kormány egyes intézkedéseit elutasító választók megszólításában, akár annak demonstrálásában, hogy ők nincsenek egyedül.

A kapcsolódó konteót már csak félve, és hangsúlyozott fenntartásokkal merem leírni. Bár jómagam nem gondolom ezt, de a gondolat kétségkívül felmerül, hogy a baloldali "2010 reloaded" bejelentését nem épp azért időzítették keddre, hogy tompítsák a paksi hír élét, megszerezve a hírek fontosságát a várható hatás helyett a várható érdeklődés szerint rangsoroló média fő figyelmét?

Az atomellenesek és a döntés módját ellenzők már csak az LMP-re figyelhetnek. A párt eddig nem igazán tudta áttörni a 300 fős álomhatárt a saját szervezésű tüntetések esetén, de épp ezért az esetleges újabb alacsony létszám már nem negatív hír, hanem semmilyen. Ám csak egyszer kell sikerüljön.

Egyetértesz? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához és oszd is meg a cikket:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

128 komment · 1 trackback

Címkék: alkalmatlanság Paks magyar ellenzék

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr695760698

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az azeri baltás szindróma 2014.01.16. 18:17:28

Van valami tragikomikus abban, hogy amikor vélt előnyökért cserébe Orbánék lemennek kutyába, akkor a másik fél nem hogy átvágja őket, de még beléjük is rúg egyet utólag. Ez történt anno a baltás gyilkos esetében is, mikor (állítólag) Səfərov hazas...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyreo 2014.01.16. 07:33:54

Egy negyedik, és legfontosabb, szempont kimaradt szerintem. Mégpedig a mennyire jó nekünk elköteleződni egy nem annyira burkoltan birodalmi politikát folytató ország mellett, míg egy azzal rivális államszövetségben vagyunk..
És itt ugye egy olyan országról van szó, amelyik az utolsó kettő szabadságharcunkat leverte, a katonái meg alig több mint 20 éve hagyták el az országot..
És igen, tudom, hogy hasadó anyagot máshonnan is tudunk venni. De mivel nem tudhatjuk mi van a szerződésben, egyelőre azt sem lehet kizárni, hogy a mindennapos működéshez is szükség lesz orosz barátaink segítségére. Vagy esetleg a karbantartásoknál...

ggiza 2014.01.16. 08:44:45

Istenem, eddig az összes bukott balos liberális nyalonc azon rinyált, hogy nem kellett volna az orosz piacunkat szétverni, és orbán milyen köcsög
a ruszkikkal, beeezzzeeeeggg a kúrcsány milyen jól vacsorázgatott a Putyinnal. Most ez sem jó elvtársakkkk? Nem elég, hogy orbánék szembe köpik magukat, egy jó kis orbánozásért most a bukott bal is megteszi ezt?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.16. 09:23:14

@ggiza: ők pont nem teszik meg, ők tudják, hogy miért. Mi tesszük, de mi eddig se mondtunk mást.

Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy az orosz piac megszerzése a magyar exportnak tényleg nem lenne rossz, de ha jól sejtem, most ez pont az ellenkezője. Nem kicsit, nagyon.

miketbeszéltek 2014.01.16. 09:39:24

Egy tömegdemontráció "sikeressége" származhat gyűlöletkeltésből, csúsztatásból, szándékos félrevezetésből is, tehát nem feltétlenül értékmérő.

biohouse 2014.01.16. 09:46:29

Na és a Jobbik?

Alig várták a nagy testvért? Fura.

És mi van a jó öreg Duna-körrel? Aktuális, hiszen Paks is a Duna mellett van, ha közvetlenül nem is szennyez.

Tényleg meglepő ez a csend.

ggiza 2014.01.16. 10:35:04

@timargabor: Kicsit összekeveredett a világ... A zsidózó baloldali házmester nácizza a jobboldalt, a ruszkikat becsmérlő Orbán elkötelezi magát a ruszkiknak, a bukott balosok emiatt hirtelen átvennék a megelőző korszakok jobboldal által hangoztatott ruszki ellenes paneleket... magyarország magyarok.

poor 2014.01.16. 14:13:30

@ggiza:
Na bunkókám megint tudtál zsidózni. Nem is várható a birkáktól más.Hajrá fidesz még többet lopni!

ggiza 2014.01.16. 14:50:27

@poor: magadra ismertél, te vagy a baloldali házmester??? :)))))

stoppos76 2014.01.16. 16:04:35

Ha összebányászol egy csomó embert tüntetni, akik esetleg nem is ugyanaz ellen akarnának tüntetni, (az egyik az atom ellen, a másik csak a módi ellen) abból ugyanaz lesz kicsiben, mint a nagyszerű összeborulásban. Csak kicsit több pofonnal...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.16. 16:04:56

@Tyreo: elköteleződni egy nem annyira burkoltan birodalmi politikát "

miért? az usa mellett jobb elköteleződni, mert az ugyanolyan, csak jobban burkolja magát.

igen, nem tudjuk mi van a szerződésben, de akkor meg milyen elköteleződésről beszéltek?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.16. 16:05:56

@Tyreo: simán lehet, hogy kenőpénzekért csak drágábban vesszük a paks 2-öt, ez nem jár birodalmi elköteleződéssel, nem?
vagy én nem tudok valamit a hírekből?

J.László 2014.01.16. 16:06:53

Putyin gondoskodott róla, hogy a magyar liberálisok leszálljanak a trafik-lóról. Ez közvetlen beavatkozás a belügyeinkbe! A k. anyjukat a ruszkiknak!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.16. 16:07:57

engem nagyon zavar hoyg a poszt sorkizárt, ezen lehetne változtatni majd?
köszi

J.László 2014.01.16. 16:14:01

Kíváncsian várom az indexen a blogot (és naná persze a hozzászólásokat) ezzel a címmel:

TRAFIK NYÍLT A PAKSI ATOMERŐMŰBEN!

Extázisban fognak fetrengeni a libernyákok, akár vasárnap a hitgyüliben.

Füstszűrő 2014.01.16. 16:15:17

@J.László: Mindenképp sugárzó lenne a hangulat.

Larry Silverstein 2014.01.16. 16:18:47

@timargabor: Több tízezres tüntetés helyett több százezres Békemenetet kaptok a pofátokba.

baliY 2014.01.16. 16:18:59

@ggiza: Jobb oldal is bukott már párszor Orbánnal. Gondolkozz erősen.

Tyreo 2014.01.16. 16:22:29

@tesz-vesz: Putyin egy ideje egyre deklaráltabban dolgozik a szovjet érdekszféra visszaszerzésén. És komolyan azt hiszed, hogy Magyarország tud annyival drágábban vásárolni amit Moszkva megérez?
Nem hiszem.
Ha választani kell Moszkva és Washington között inkább Washington, de személy szerint inkább Európával kezdenék valamit.
Az pedig mindenképpen elköteleződés, ha orosz technológiával építünk valamit orosz üzemanyagra. Pláne, mint ahogy te is mondtad, azt sem tudjuk mit írtak alá. ha például azt, hogy az üzemeltetéshez is kell orosz barátaink segítsége?
Vagy csak a karbantartáshoz?
Itt ugye arról az országról beszélünk amelyik pár hónapja zsarolta meg az ukránokat hasonló esetben..

bkover 2014.01.16. 16:22:49

A cvekkeres mammereket, meg a panelprolikat most nem tudod kirángatni a ValóVilág 6 elől, a magadfajták meg kicsit kevesen vannak, papa! But nice try! ;)

elwood 2014.01.16. 16:24:10

nemsokára lesz itt békemenet putyin képekkel béketábor jelszavakkal és megvédik az erőművet.

rockjano 2014.01.16. 16:27:53

@elwood: Így van az új jelszó: GYARMAT LESZÜNK!!!!

csak egy néző 2014.01.16. 16:29:03

No, most akkor, hogy is felel meg ez az évszázad üzlete "Magyarország Alaptörvénye"-nek??
"A központi költségvetés végrehajtása során - a 36. cikk (6) bekezdésében meghatározott kivételekkel - nem vehető fel olyan kölcsön, és nem vállalható olyan pénzügyi kötelezettség, amely azt eredményezné, hogy az államadósság meghaladja a teljes hazai össztermék felét.
(3) Mindaddig, amíg az államadósság a teljes hazai össztermék felét meghaladja - a 36. cikk (6) bekezdésében meghatározott kivételekkel - a központi költségvetés végrehajtása során nem vehető fel olyan kölcsön, és nem vállalható olyan pénzügyi kötelezettség, amelynek következtében az államadósságnak a teljes hazai össztermékhez viszonyított aránya a megelőző évben fennállóhoz képest növekedne."

belekotty 2014.01.16. 16:30:48

Paks ellen a fidesz is ezeket hozta fel amikor ellenzékben volt. Akkor a fideszesek libernyákok voltak?

elwood 2014.01.16. 16:32:53

@csak egy néző: majd egy cigiszünetben valaki talál a zsebében egy egyéni képviselői indítványt, és mire elnyomja dekket, megszavazták.
átvésik a gránitot és kész.

bkover 2014.01.16. 16:33:18

1. Az IMF 11,6 milliárd dolláros hitelére nem akartál felhatalmazást meg tüntetést?
2. Gondolom ő is "fidesznyik": gazdasagiradio.hu/cikk/100447/
3. Az "oroszország"-ot cserél fel "Európára" és már is helyben vagyunk
4. ez ám a jól alátámasztott érv, muhahahaha

csak egy néző 2014.01.16. 16:40:15

@elwood:
Igazad van, működik még Szájel(r) pajtás iPad-je. Kerényi elvtárs pedig csinál egy újabb díszkötetet az asztalra és megírja a Magyar Krónikában az Évszázad üzletének sikertörténetét.

Blogger Géza 2014.01.16. 16:46:07

@csak egy néző: Mindenképp megfelel, mert még ha nem is egy vállalat veszi fel a hitelt - ez lenne a praktikusabb amúgy - hanem a magyar állam, akkor is hosszú évek alatt, folyamatosan növekvő összegben, ahogy halad az építkezés. A GDP-arányos adósságunk 2010 közepe (85%) óta több mint 5 %pontot csökkent mára (80% alá), ha ez az alapvető csökkenés a következő évtizedekben is hasonlóképpen folytatódik (erősebb GDP-növekedés mellett ez nem lenne meglepő), akkor nem lesz gond, erre rákúszhat egy Paks miatti növekedés.

Szúnyog 2014.01.16. 16:47:29

@Tyreo: Olyan okosat mondtál. Persze az USA nem folytat birodalmi politikát. Meg Kína se. Meg senki se, csak az oroszok.

elwood 2014.01.16. 16:51:43

@Blogger Géza: jó is ez az összehasonlítás. 2010 közepén már a fidesz volt kormányon és Kósa-Szíjártó már be is döntötte a forintot.
82%-on vették át az adósságot, és úgy csináltak belőle 80%-ot, hogy feléltek 3000 milliárd nyugdíjpénzt (GDP 14%), vagyis rontottak 12%-ot az adósságpozíción.

jó ez a tendencia, ha pl. a következő ciklusban a csehek ideadják az ő nyugdíjukat, hogy éljük fel azt is.

Blogger Géza 2014.01.16. 16:52:11

Amúgy vicces lesz, ha a baloldal az általa is megszavazott 2009-es parlamenti határozat szellemében folytatott (és még nem 100%-ig befejezett) tárgyalások ellen akar tüntetni, amit ők is megszavaztak. Ilyen hülyeségbe már csak nem mennek bele.

Amúgy meg ez a dolgok rendje: a parlament megadja erre a meghatalmazást - a kormány letárgyalja a részleteket - majd a dolog véglegesítésre bemegy a parlamenthez. (Bár ez utóbbi jogilag talán nem is lenne kötelező.)

Semmi meglepő nincs az ügymenetben.

csak egy néző 2014.01.16. 16:52:14

@Blogger Géza:
Dr Gejza komám, gondolom, akkor is ugyan így megvédted volna a projektet, ha Fletó pajtás írta volna alá.

Blogger Géza 2014.01.16. 16:53:36

@csak egy néző: Ha a projekt jó, felőlem aláírhatja bárki, még az ördög is. A kulcskérdés itt az ár, és a finanszírozás megoldása.

eßemfaßom meg áII 2014.01.16. 16:55:56

@belekotty: "Paks ellen a fidesz is ezeket hozta fel amikor ellenzékben volt. Akkor a fideszesek libernyákok voltak?"

Csak szólok, hogy 2009-ben a fidesz megszavazta az atombővíttést amit akkor még a mai ellenzék terjesztett be

www.origo.hu/itthon/20091030-a-paksi-atomeromu-bovitese.html

"A bejelentés a tavaszi kormányválság kellős közepén, mégis ritkán látott egyetértésben és tempóval hozta meg a parlament: a kormány március 9-én nyújtotta be a parlamentnek a határozati javaslatot, az Országgyűlés pedig 30-án megszavazta azt. 330 képviselő nyomta meg az igen gombot, mindössze 6-an szavazta ellene, és 10-en tartózkodtak."

Blogger Géza 2014.01.16. 16:56:29

@elwood: 3000 milliárd az soha nem 14%-a GDP-nek. És persze közben az állami vagyon növelésére is jutott belőle, ezt sokan próbálják "elfelejteni", Tehát egy része adósságot csökkentett, más része pedig valójában ugyanúgy forgalomképes illetve hozamot produkáló vagyonként (MOL? Rába, takarék stb.) van jelen, mint a manyup-vagyon volt - csak már egyértelműen közösségi tulajdonban.

sanyix 2014.01.16. 16:57:27

nem leszünk gyarmaaat!
www.youtube.com/watch?v=mB9eI6KTelQ

De leszünk gyarmat! Elvtársi gyarmat az jó gyarmat.

Tyreo 2014.01.16. 17:06:24

@Szúnyog: ŐŐŐ Kiemelnéd azt a részt amikor ezt mondtam?

Larry Silverstein 2014.01.16. 17:07:26

Az ország nem szuverén, nem is lesz.

Lavírozni kell és lehet. Most a legjobb dolog amit tehetünk az a keleti nyitás. Keletről jön a kapitalizmus, a BRIC országoké a jövő, a nyugat még mindig a rossz irányba ás, sajnos...

www.napi.hu/tozsdek-piacok/megpecsetelodott_az_euro_sorsa_itt_a_megdobbento_prognozis.573985.html

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/oriasi_dicseretet_kapott_magyarorszag.573974.html

belekotty 2014.01.16. 17:07:41

@eßemfaßom meg áII: Nem a szavazásról beszéltem. A nyivákolásról.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.16. 17:11:14

@Zakk: az egyszerű, világos és letisztult érvelésért megadjuk a "hónap kommentje" díjat :) :)

eßemfaßom meg áII 2014.01.16. 17:17:59

@belekotty: A politika terméke a jogszabály, a nyivákolás nem politikai kategória.

Conchobar 2014.01.16. 17:23:55

"az iránt az Oroszország iránt, amelyet ellenzékből még a Fidesz is fő-mumusként kezelt, és amely az utóbbi 170 évben nem igazán lépett fel irántunk barátilag, még ha erre sokszor mi sem adtunk okot" - Hát igen. A másik oldala az, hogy az oroszokkal nem először próbálnak ijesztgetni bennünket. Ijesztgettek már a dualizmus idején, mikoris totálisan elköteleztük magunkat a németek mellett, aztán a 1940-es évek elején úgy szintén. Csakhogy ez utóbbi esetben kifejezetten barátkozni próbáltak velünk az oroszok (mert nekik is volt elszámolni valójuk Romániával), ám akkor is finnyáskodtunk a politikai berendezkedésük miatt. Túl kellene már azon lépni, hogy egyirányba túlságosan elkötelezzük magunkat. A határainktól ezer kilométerre lévő orosz 'gyarmatosítás'-tól félünk, miközben a gazdaságunk teljesen függővé vált a némettől

eßemfaßom meg áII 2014.01.16. 17:24:54

@timargabor: ez ANNYIRA humoros, szerintem még a cigányvajdaorbánképeknél is zseniálisabb

tobeor 2014.01.16. 17:25:29

A szabadságból és a demokráciából ad fel, aki az oroszokhoz közeledik.

tobeor 2014.01.16. 17:26:54

@Conchobar:
:DD
"finnyáskodtunk", mi? :DD

istenem, ekkora barmot még nem hordott a hátán föld mint te :DD

Conchobar 2014.01.16. 17:31:29

@tobeor: "istenem, ekkora barmot még nem hordott a hátán föld mint te" - Ja

eßemfaßom meg áII 2014.01.16. 17:32:56

@tobeor: ajaj, mit kapsz te a pártközponttól ezért

www.origo.hu/itthon/20090310-gyurcsany-es-putyin-talalkozoja-moszkvaban-kormanykozi-konzultacio.html

"A tavalyi viták után többen vannak azok, akik szükségesnek tartják, hogy stratégiai partnerség épüljön ki Oroszországgal - közölte Gyurcsány Ferenc Moszkvában, miután találkozott Dmitrij Medvegyev orosz elnökkel. Korábban a miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz kormányfő gyümölcsözőbnek nevezte az orosz-magyar együttműködést. Megköszönték egymásnak a közös munkát a kapcsolatok fejlesztésében, Gyurcsány a sárospataki könyvtár könyveinek visszaadásáért is háláját fejezte ki. A két ország megállapodást írt alá egy magyarországi gáztároló fejlesztéséről és a Déli Áramlat gázvezeték megépítésének előkészítéséről is."

leone007 2014.01.16. 17:34:54

@Blogger Géza: "csak már egyértelműen közösségi tulajdonban." Jó nagy büdös komcsi vagy Géza!

Conchobar 2014.01.16. 17:34:56

@tobeor: "A szabadságból és a demokráciából ad fel, aki az oroszokhoz közeledik" - A német szabadságból és demokráciából, az amerikai szabadságból és demokráciából (vagy az izraeliből) adunk fel?

tobeor 2014.01.16. 17:37:23

@eßemfaßom meg áII: :DDD
te Gyurcsánnyal jössz? :D
Neked ő a mérvadó? :D
Meg gáztározóval amikor most atom a téma? :D
Ráadásul 2009-ből? :DD

de kicsi a kerítés... :)

tobeor 2014.01.16. 17:39:57

@Conchobar: Te nyilván nem vagy magyar, ezért nem tudsz róla, hogy amikor:
- egy magyar ember
- Magyarországon
- magyarul
- magyarokhoz beszél,
- többes szám első személyben,
- ráadásul magyar kontextusban

Akkor a saját népének, a magyar népnek a szabadságáról beszél.
Te amúgy milyen nemzetiségi vagy, hogy az ilyen speciálisan magyar logikát láthatóan nem érted?

eßemfaßom meg áII 2014.01.16. 17:40:31

@tobeor: megértelek, ekkora beégés után ez is szép teljesítmény.

toportyánzsóti 2014.01.16. 17:40:36

Inkompetenciában te vagy toppon,gratula.Cserélj pelenkát ha csíp a pisi,ne mások szemében keresd a szálkát.

Conchobar 2014.01.16. 17:44:24

@tobeor: "Akkor a saját népének, a magyar népnek a szabadságáról beszél" - Csakhogy én is arról beszéltem ám (mégha egybittel nem is volt érthető)

tobeor 2014.01.16. 17:44:34

@eßemfaßom meg áII: mit hablatyolsz te szerencsétlen? :)

ugye te nem vagy a hazaáruló ruszkibérencekkel?

tobeor 2014.01.16. 17:46:11

@Conchobar:
te nem beszélsz magyarul, idióta?
a magyar az nem amerikai vagy német vagy bármilyen más nép a világon, a magyar az magyar. a szavak jelentését sem ismered? téglával szoktad ütni a fejed hogy ilyen baromságokat tudj leírni?

eßemfaßom meg áII 2014.01.16. 17:47:25

@tobeor: bocs elfelejtettem egy pillanatra, hogy te alatta vagy a szintnek amivel foglalkozok. Igazán bevezethetne már a blogponthu egy általános trolltalanító gombot elkerülendő az ilyen tévedéseket.

Conchobar 2014.01.16. 17:48:07

@tobeor: "te nem vagy a hazaáruló ruszkibérencekkel" - Nem tudom hány éves vagy, de valami azt súgja, hogy 1989 előtt szabadságra meg demokráciára hivatkozva te homlokegyenest az ellenkezőjét állítottad volna az oroszokról

tobeor 2014.01.16. 17:48:56

@eßemfaßom meg áII:
szóval menekülsz a kérdés elől, ez azt valószínűsíti, hogy a ruszkibérenc hazátlanokkal vagy.

Conchobar 2014.01.16. 17:49:34

@tobeor: "a magyar az nem amerikai vagy német vagy bármilyen más nép a világon, a magyar az magyar" - Kohn! Hagyd már abba ezt műmagyaroskodást!

Conchobar 2014.01.16. 17:54:39

@tobeor: "barom" - Nem kell bemutatkoznod

tede 2014.01.16. 18:05:33

Most akkor mi is pontosan a baj? Hogy kibővítik Paksot vagy hogy a Fidesz teszi nem a szocik?

Tipikus ballib agymenések ezek, minden rossz, semmi nem jó és állandóan csűrik csavarják.

_most_ 2014.01.16. 18:06:28

azért most jól látszik, ami mindig sejthető volt, hogy a fidesz szavazók nagy része a rendszerváltás előtt még elhivatott kommunista volt, gyanítom idén már május elsején lesz a birkamenet :D

Kim Jong Un 2014.01.16. 18:13:37

Jujuj, most mar mindenbe kapaszkodtok mi libsik? :D
Jon nagyon az aprilis, nektek meg majus mar nem lesz, addig meg az elo faba is bele kell kotni ami kapcsolodik az orbanhoz vagy a fideszhez mi? :D :D

Nembaj, szenvedjetek csak!

Remelem az osszes rohadt ballibsit belebetonozzak az uj eromu betonalapjaba!

dual824 2014.01.16. 18:20:13

De szar lehet is most megint fidesztudatunak lenni!!
Minden második hónapban agyprogram törlés.

dukeekud 2014.01.16. 18:25:39

Bar Orban Viktornak mindig igaza van, azert jobb lett volna, ha inkabb nap es szel eromuveket epitettek volna a 3000 ezer milliardbol.

tede 2014.01.16. 18:33:43

@dukeekud: nap erőművet, persze. Vegyünk földet a szaharában és oda vagy hogyan gondoltad?

Szél erőmű talán.

komplikato 2014.01.16. 18:39:43

Valaki nem tudja, van valahol elemzés arról, hogy a 30 évre felvett 10 milliárd eurós hitel, ami nagyjából 50(!) milliárd körüli adósságállományt jelent, milyen hatással van a 11 milliárd eurónyi államadósságtól fuldokló kis hazánkra???

komplikato 2014.01.16. 18:42:01

@tede: "Szél erőmű talán."
Vízerőmű segítsége nélkül a rendszerbe táplálásnál az amúgy is drága szélenergia vagy 70%-a menne a levesbe. És "valamiért" nincs vízerőművünk ...
Az osztrák határ mentén lévő magyar turbinák a sógorékhoz vannak bekötve és onnan jön vissza a nafta, mert nekik meg van. Nap erőműről meg vannak számítások mennyi kellene a jelenlegi Paks kiváltására, esélytelen.

Blogger Géza 2014.01.16. 18:42:10

@dual824: Hát, inkább a baloldal próbálja szembeköpni önmagát. :) Amit 2009-ben még támogattak a parlamentben (a Fidesszel együtt), azt most nem?

dual824 2014.01.16. 18:53:48

@Blogger Géza: Igen, támogattuk. De nem így, ahogy ez a pitlák aláírta.

dual824 2014.01.16. 19:02:40

És akkor most mit is írtál?

_most_ 2014.01.16. 19:04:07

@Blogger Géza: Orbán ellenzékben még minimum hazazárulásnak nevezett volna egy ilyen megállapodást, talán még ki is küldött volna pár focihuligánt gyújtogatni, dehát Orbán már annyiszor szembe köpte magát, hogy érthető ha fel se tűnik neked :D

Blogger Géza 2014.01.16. 19:07:36

@_most_: Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a baloldal viselkedését próbálod meg meglehetősen szánalmas próbálkozással ráhúzni Orbán Viktorra... :)

Joci2800480 2014.01.16. 19:11:39

Nahát elvtársak. Üssük őket, vagy magunkat. Ha van sapka akkor azért, ha nincs azért.

eßemfaßom meg áII 2014.01.16. 19:17:20

@tobeor: csak a helyeden kezellek

IGNORE ON

_most_ 2014.01.16. 19:22:38

@Blogger Géza: értem, tehát Orbán soha nem használt orosz ellenes retorikát, számtalan cikkben idézték korábbi kijelentéseit, ha tényleg nem látsz semmi ellentmondást azok között és a mostani orosz megállapodás között, akkor gratulálok, felvételt nyertél a birkamenetbe :D

Huxley 2014.01.16. 19:27:47

24.media.tumblr.com/tumblr_m6bpcoCabD1qfg3qto1_1280.jpg

Nem véletlen volt ott az a csillag.. 20 évvel később befort a heg...

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.16. 19:48:29

Azért van annak valami bája, amikor az ismert fideszes kommentelők "ballib nyavalygást" emlegetnek egy olyan poszt kapcsán, amely igazából Mesterházyt és együttműködőit kritizálja. @toportyánzsóti: értette is, hogy ez most rájuk vonatkozik.

Persze ha mégis egy csapat az egész, akkor értem.

Blogger Géza 2014.01.16. 19:49:12

@_most_: A retorika egy dolog (az marketing-PR stb.), a másik dolog, ki mit szavaz meg, és mit cselekszik. Ne feledd: ne azt figyeljék, amit mondok... :) Amúgy eléggé le vagy maradva. Már régen a "keleti nyitás" a retorikai vezérmotívum, frissíts, változik a világ...

Másrészt egy ilyen kérdést nem retorikai fordulatoknak kell meghatározni, hanem annak, ki biztosít rá finanszírozást.

Pamuk 2014.01.16. 19:52:21

Egy nem inkompetens nép már ennek a töredékéért is utcára vonult volna.
Nagyon szánalmas népnek tartom a magyart, mert maga tehet a saját sorsáról.

Nemzeti Dohányos 2014.01.16. 20:01:05

@Tyreo: Akkor hova köteleződjünk? Franciákhoz? Akik Rákóczi óta csak szopattak minket, és a finneknél már a szerződéses ár duplájánál járnak?

Nemzeti Dohányos 2014.01.16. 20:04:36

@dukeekud: és arra szerinted a ruszkik adnak hitelt? És a másik pár ezer milliárdot honnét szeded, hogy ne fossa össze magát a rendszer a napelemeidtől?

Mária 2014.01.16. 20:22:06

Igen! Legyen tömegdemonstráció!

Komolyan szeretném látni, hogy az ellenzéki összefogás hány embert tud mozgósítani BÁRMILYEN témában a választás előtt 11 héttel :DDD

­regress 2014.01.16. 20:30:39

1. "A felhatalmazás hiánya miatt."
2009-ben az MSZP törvénybe iktatta a Paksi bővítés szükségességét.

Meglehetősen idétlenül nézne ki, ha ezitán erre hivatkozva tüntetnének.
Bár az MSZP csicskáknak valószínű érdektelen, hogy kis kedvenceik segget csinálnak a szájukból, és akkori törvényeikre fittyet hánynak.

2 "Az atomenergiát ellenzők emellett a döntés lényegét és irányát is vitatják"

A többség nem ilyen.

3. "Ellenérzéseket kelt technológiai és pénzügyi elköteleződésünk Oroszország iránt"

Az IMF iránt is. Minden eladósodás ellenérzést kelt.
Kell atom vagy nem ez itt a kérdés.

4. Ez valóban valószínű.
Az MSZP is bagóért adta el az oroszoknak fennmaradó államadóságukat irányunkban, ráadásul a követelések nagyrészét haveri cégeken keresztül lenyelték.

De ezt azét meg kéne várni, és ha ezirányú információ birtokába jutsz, akkor aggódni.

Egyallampolgar 2014.01.16. 20:47:18

@timargabor:
"Azért van annak valami bája, amikor az ismert fideszes kommentelők "ballib nyavalygást" emlegetnek egy olyan poszt kapcsán, amely igazából... "

Ön honnan veszi, hogy a ballibező ostobák, trollok, bérkommentelők el szokták olvasni a posztot?

Hu_manus 2014.01.16. 20:48:29

A Duna mellett több atomerőmű is található. Csernavoda, Kozlodoj, Paks stb. Az EU indított egy projektet kb. 3 éve, hogy feltérképezzék a folyó román-bolgár-szerb szakaszán a lerakódott radioaktív részecskéket és kapaszkodj meg nem találtak szinte semmit. A természetes rad. izotópokon (Argon 41, Kálium 40, szén14) kívül semmit. Pedig a kutatócsoportban biológusok is voltak.

­regress 2014.01.16. 20:52:30

@Egyallampolgar:

", amely igazából..."..

A kard ahhoz képest, hogy konzervatív blognak vallja magát, 90%-ban a jobboldalt fikázza és a maradékban se a ballibeket.

A posztoló akkor volt jobboldali utoljára, mikor a Gyurcsány.

Értetlenke76 2014.01.16. 21:16:55

@csak egy néző: Kétharmad apám! Kétharmad. áprilisig még simán belefér a hatodik, vagy hányadik módosítás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.16. 21:25:10

@Tyreo: "orosz technológiával építünk valamit orosz üzemanyagra"

Az orosz uránrudak talán másféle uránt tartalmaznak?

zobod 2014.01.16. 21:33:27

@dukeekud: ... oké, de szélcsendes éjszakákon mi adná akkor a hazai áramtermelés 42%-át?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.16. 21:39:30

@­regress: persze, és ha megnézed, szinte mindig olyanokért, amikor a konzervatívnak tartott értékek, pl. a vélemény-következetesség sérülnek vagy az egyén vs. állam konfliktusban az állam oldalára áll az általad "jobboldal"-ra tett kormány.

A ballib akkor kerülne igazán a szórásba, ha ők kormányoznának. Ahogy nézem, még jó ideig nem lesz ilyen.

Tyreo 2014.01.16. 21:54:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mennyire értesz az urándúsításhoz?
A technológia részt meg elegánsan átugrottad..
@Nemzeti Dohányos: Inkább, mint az egyszer majd kérünk tőletek egy szívességet kapcsolat.

eßemfaßom meg áll 2014.01.16. 22:03:16

@dual824: mivel a ruszkikon kivül másnál fel se merült, hogy a finanszirózást is adják, mit kellene tendereztetni?

komplikato 2014.01.16. 22:16:32

@Mária: Milyen ellenzék? :-/

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.16. 22:23:05

@Tyreo: "Mennyire értesz az urándúsításhoz?
A technológia részt meg elegánsan átugrottad.."

Annyit értek, hogy tudjam, az erőműnek mindegy, honnan jön az urán. Avagy netán urándúsítási és atomerőmű-üzemeltetési szakembert tisztelhetek személyedben?

De ha neked van információd arról, hogy a nem orosz urán kémiai vagy fizikai jellemzői eltérnek (mondjuk a reakció szempontjából releváns francia uránatomok szerkezete eltér az orosz származású uránatomokétól), akkor írd le. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.16. 22:23:48

@eßemfaßom meg áll:

"mivel a ruszkikon kivül másnál fel se merült, hogy a finanszirózást is adják, mit kellene tendereztetni?"

Semmit, de hát másba nem tudnak belekötni.

Nemzeti Dohányos 2014.01.16. 22:30:06

@Tyreo: Túl sok filmet nézel. Bár ezzel egyben azt is mondod, hogy szerinted az oroszok a piacinál kedvezőbb feltételekkel építenek. Mert hogy szívesség csak akkor jár.

Nemzeti Dohányos 2014.01.16. 22:35:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az üzemanyag dúsítottsága eltérhet, illetve maguknak a pasztilláknak a felépítése reaktortípus-függő. De ezek áthidalható problémák bármely másik beszállítónak, ha igény van rá.

De az ilyesfajta zsarolás ellen leginkább az véd, hogy míg a gázvita jellemzően pár hétig tartott, és az már elegendő a tárolt készletek megcsappanásához, addig fűtőanyagból évekre lehet raktározni. És az igazsághoz hozzátartozik, hogy az oroszok akkor zárták el a csapot, amikor az ukránokkal lejárt az érvényes szerződés, ergo ők nem kaptak, és erre elkezdték ELLOPNI a nyugatabbra szánt gázt. Persze a nép egyszerű gyermekének ez már úgy jön át, hogy Putyin Európát zsarolta. Közben meg a függés kölcsönös, hisz Oroszország a szénhidrogén bevételek nélkül összeomlana.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.16. 22:56:27

@Blogger Géza:

"3000 milliárd .... És persze közben az állami vagyon növelésére is jutott belőle, ezt sokan próbálják "elfelejteni", Tehát egy része adósságot csökkentett,"

- Ez kurva jó! Lefordítom: Van egy adósságom feléd. Más forrásból szerzek pénzt, azon vagyonomat növelem, akkor csökken feléd az adósságom? - Jó vagy megint!!!

.

" más része pedig valójában .... a manyup-vagyon volt - csak már egyértelműen közösségi tulajdonban."

- A manyup vagyon nem volt köztulajdon? Most azzal érvelsz, amit eddig vitattál, tudod-e?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.16. 22:57:59

@timargabor:

Minden tiszteletem és elismerésem mellett: Ez tényleg kicsit zavarosra sikeredett.

Tyreo 2014.01.16. 23:21:27

@Nemzeti Dohányos: Tegnap ezzel védte Lázár az ügyet, hogy ilyen kedvező feltételeket senki más nem kínált, ezért nem is lesz tender.
Plusz én nem a gázelzárásos eseményre gondoltam, hanem ahogy most megvétózták az Ukrán-EU-s keretszerződés aláírását.
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Továbbra sem magára az uránra gondoltam, bár ahogy írták itt is lehetnek eltérések. Hanem magára a technológiára a karbantartáshoz és javításhoz szükséges anyagokra, szerszámokra alkatrészekre, esetleg szaktudásra. Ezeket mind tőlük kell beszerezni ez pedig egyértelműen függő viszony.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.16. 23:47:42

@Tyreo:

"Továbbra sem magára az uránra gondoltam, bár ahogy írták itt is lehetnek eltérések. "

A beszállító olyan üzemanyagot szállít, amilyet kérsz. Amit itt írtak, azzal meg én is tisztában vagyok, nem most jöttem le a falvédőről.

"Hanem magára a technológiára a karbantartáshoz és javításhoz szükséges anyagokra, szerszámokra alkatrészekre, esetleg szaktudásra. Ezeket mind tőlük kell beszerezni ez pedig egyértelműen függő viszony."

Vagy nem. Amikor pár éve volt az a majdnem baleset a rudak cseréjénél, nos azt épp egy francia cég csinálta. Francia cég az orosz reaktorban, érted? Más kérdés, hogy elcseszték, de attól még tény marad, hogy eddig sem volt Paks az oroszok kizárólagos területe. A technológia széles körben ismert, ha az oroszok beintenének (de nem fognak!), akkor más is képes az üzemeltetésre, karbantartásra.

Vicces, hogy ágáltok az oroszok ellen, és más országok cégeivel szeretnétek építtetni az erőművet, eközben viszont feltételezitek, hogy e más országok cégei nem rendelkeznek a szükséges szaktudással. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.16. 23:51:43

@Tyreo:

"ahogy most megvétózták az Ukrán-EU-s keretszerződés aláírását."

Te most komolyan azt állítod, hogy az oroszok VÉTÓZTÁK meg az ukrán-EU szerződést?

Remélem, csak viccelsz. Ukrajna lényegében kiállt a placcra és a többet kínálónak adta oda magát. :D

Nemzeti Dohányos 2014.01.17. 00:00:45

@Tyreo: Továbbra is, franciáktól függeni miért jobb? De most sem függünk a ruszkiktól. Meg van idehaza a megfelelő szakértelem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.17. 00:06:58

@Nemzeti Dohányos:

Főleg hogy a franciák szakértelmét erősen megkérdőjelezi a pár évvel ezelőtti majdnem-baleset. Az elkövetett hiba ui. triviális volt, nem lett volna szabad megtörténnie.

Na jó, ez csak szurkapiszka, de nem is teljesen alaptalan.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.01.17. 06:21:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: bizony nem alaptalan. Ami a 2003-as esetben viszont még ijesztőbb, hogy a manővert a magyar hatóság az összes szakértelmével @Nemzeti Dohányos: jóváhagyta. Pedig a kérdés csak annyi volt, hogy egy teljes hosszában melegedő függőleges tubus hűthető-e az alján átvezetett hűtővízzel - ami nem is igazán nukleáris szak-probléma. (Persze, hogy nem hűthető: szét is főtt a teteje, ebből lett a probléma.)

Nemzeti Dohányos 2014.01.17. 07:22:19

@timargabor: Bár koránt sem volt optimális a terv, finoman szólva, addig hűthető volt, amíg a német technikus le nem vette a szivattyú teljesítményét.

eßemfaßom meg áll 2014.01.17. 07:38:54

@timargabor: üdv a 10millió atomtudós között

toportyánzsóti 2014.01.17. 09:31:40

@timargabor: Inkompetens maradtál,így kár volt az ügyben véleményt formálnod.A blokkok üzemidejének meghosszabbításával ennek a dolognak még több mint 10 éve volna mire érdemes lenne elkezdeni új erőműblokkok építésén gondolkodni.10 év alatt pedig annyit fog fejlődni a tudomány és a technika hogy hülyének fog látszani aki atomenergiát akar az országba.

toportyánzsóti 2014.01.17. 09:37:14

@Kim Jong Un: Begerjedt a beültetett ballibázóbullshit chipped ,cseréltesd ki mert így csak a ballerek szekerét tolod szánalmas gyűlöletpincsi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.17. 11:41:36

@Tyreo:
ez elég drága beruházás szerintem tud annyival drágább lenni, h moszkva megérezze

szerintem meg inkább moszkva mint washington, moszkva már nem akar fegyveresen megszállni minden országot a világban, washington meg igen.
pl most se az oroszok robbantották ki majdnem a világháborút, hát felvonultak az amerikai meg a szír rombolók, és kína is beszállt volna

az amerikaiak is zsarolnának amúgy, ha nem első füttyre engedelmeskedne nekik az összes, gátlástalanul beleszólnak nyilvánosan is a magyar belpolitikába

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.17. 11:42:26

@Tyreo: nem szír, hanem orosz romboló, elírtam, a szíreknél

wowerman 2014.01.23. 12:07:50

mindig ez az "inkompetens ellenzék" nyavalygás megy mindenhonnan... őszintén szólva nagyon örülök hogy nem úgy viselkedik a mostani baloldal mint a fidesz 2006 után, az hányinger volt

wowerman 2014.01.23. 12:11:20

@Mária: én inkább büszke vagyok rá hogy náluk kevesebb a BIRKA
süti beállítások módosítása