A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

NAV-ügy: tényleg senkit nem érdekel, mire ment el az államadósság?

2013.11.29. 08:17 timargabor

Pár hete a szélesebb közvélemény számára alig láthatóan csordogál a Horváth András által kipattintott áfacsalási botrány. A legnézettebb csatornák és a közmédia híradóiban a dolog mintha nem is létezne. A volt NAV-alkalmazott szerint a dolog bőven átívelt kormányzati ciklusokon, így - amennyiben a dolog igaz, és nem egy gigantikus mese - a jelenlegi kormány és kormánypártok mellett a szocialisták, és frontembereik - az érintett időszakban regnáló volt miniszterelnökök - kapcsán a DK és az Együtt 2014 is "sáros".

Pedig a kérdés több szempontból is érdekes, sőt egyedi a hazai politikai botrányok között. Ahogy a tegnapi Véleményvezér is írta, a gyakorlatilag teljes 2010 előtti politikai elit érintettsége magas labda lehet a rendszerkritikus pártoknak (LMP, Jobbik), sőt akár frissen induló, az ügyet zászlajára tűző új formációknak is. Az ügy másik egyediségét a nagyságrendje adja. Évi 1000-1700 milliárd forintnyi állami veszteség - ismétlem: ha igaz, bár egyre több mozaikdarabról tudunk - botrányosan, szinte felfoghatatlanul nagy összeg. Azért próbáljuk meg felfogni, számoljunk egy kicsit.


Első közelítésben próbáljuk eltalálni a nagyságrendet. Induljon a dolog 2007-től, és legyen az átlagos évi veszteség 1000 milliárd. Az összesen 7000 milliárd 2013 végéig. 2013 októberében hazánk összes adóssága 21.900 milliárd forint, ebből devizában elszámolva 8.600 milliárd forint. (Összehasonlításképp 2007 elején, tehát a pénzügyi világválság előtt és számolásunk induló dátumakor ezek az értékek: 15.000 milliárd forint, ebből devizában 4.200 milliárd. 2010 májusában már 20.000 milliárd, ebből devizában 9.100 milliárd).

A botrányban felvetett infók szerint tehát a be nem szedett, illetve bizonyos mértékig ki nem vetett ÁFA összege épp csak valamivel marad alatta az államadósság devizában nyilvántartott részének, és a teljes adósság nagyjából harmadára rúg. Márpedig ebből a szempontból mindegy, hogy az IMF-nek vagy mondjuk a Templetonnak tartozunk: hiteleinknek nagyságrendileg egyharmadát nem kéne nyögnünk, ha (1) ez a sztori igaz és (2) ha a magyar állam képes lett volna, illetve be akarta volna hajtani ezt az összeget.

Két tényező azért módosít a számon, de a nagyságrend nem fog változni. Egyrészt nincs olyan ország a világon, amely ilyen ügyekben száz százalékos hatásfokkal működne. Ha a pénznek csak a felét be tudtuk volna/tudnánk hajtani, már jobban állnánk. A hatást növeli viszont, hogy a számításba vont időszak elején be nem hajtott adó miatti hitelfelvétel kamatai is jelentkeznek a végelszámolásnál. Ha ezek miatt összesen "csak" 4000 milliárddal számolunk, az is irdatlan pénz: több, mint a kizsarolt, és a számok szerint nem adósságcsökkentésre költött manyup-vagyon, vagy a 2010 óta megtett összes megszorítás hatása. És - ha igaz - nincs is vége.

De igaz-e? Ez most a fő kérdés. És pont ennek a felderítésében hibádzik a politikai szándék. A kormánypárt honlapján a poszt írásakor Horváth András nevét nem is dobja ki a gugli az utóbbi hónapból! A Fidesz képviselői nemhogy nem írták alá a vizsgálóbizottsági kezdeményezést, de bojkottálták - és ezzel az adott ülésen "nemhivatalossá" tették - az ügyet napirendjére vevő számvevőszéki albizottság munkáját. A párt nyilvánvalóan a teljes elhallgatás és ezen keresztül az eljelentéktelenítés taktikáját választja. A NAV minapi bágyadt válasza: "H. A. nem is volt adóellenőr, de azért nálunk dolgozott, de nem azt csinálta, mint amit kellett volna" is elég szánalmas, de annyiban mégis áttörés, hogy ez bekerült a médiába, még ha az, amire ez válasz volt, nem is igazán. A szocik kettős játékáról már írtunk korábban, azt most hagyjuk, az igazán vérlázító újabb részleteket zero kolléga megírta a Vastagbőr blogon.

Az én kérdésem már "csak" annyi: tényleg nem érdekli a fideszes és szocialista képviselőket az ügy? Tényleg nem akarják megtudni, hogy igaz-e ez az egész? Tényleg nem zavarja őket, hogy ezzel nemcsak azt a látszatot keltik, hogy igaz, de azt is, hogy ők meg fedezik a feltételezett csalást?

Vagy nemcsak a közmunkások és a tanárok, de ők is egzisztenciájukat féltik? Ha igen: akkor kitől? Milyen mechanizmustól? Nem épp ez ellen vívjuk a "szabadságharcot"?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

52 komment · 1 trackback

Címkék: áfacsalás magyar demokrácia fideszmszp NAV-botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr335666526

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az MSZP utolsó megkísértése 2013.11.29. 16:54:41

Az LMP vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte a min. évi 1700 millárdos NAV-áfacsalás botrány ügyében. Ehhez 78 aláírás kell. Az MSZP azonban nem akarja aláírni, ha a Jobbik is aláírja, mert ők nem közösködnek a Jobbikkal. Még egy vizsgálób...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pali papa és a negyven rab ló 2013.11.29. 09:22:48

Aki legalább egy adóellenőrzésben aktívan és részletekbe menően részt vett, az a legkevesebb, hogy kételkedik H.A. történetében. És nem csak a szakképzettségének hiánya okán.
Attól még nem adóellenőr valaki, hogy a revizort kollégának hívja.
Most több a hab, mint a tartalom. Nem tudni mi van a hab alatt.
Az Mdf-et kihagytad. Pedig az Ő idejében esett hasra egy ügyész és elejtette a vádat adóügyben.
Ennyire nyom nélkül maradt?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.11.29. 10:40:08

@Pali papa és a negyven rab ló:
Aha, persze...

Aki viszont vállalkozó, csak bólogatni tud az egészre, mert LÁTJA, hogy így van.

drmc 2013.11.29. 11:40:11

@Pali papa és a negyven rab ló: A hozzászólásod alapján Neked nem sok közöd lehet a dolgokhoz, én viszont a saját bőrömön tapasztaltam. A saját BT-m végelszámolása (100.000,- Ft összvagyonnal) az APEH miatt tartott másfél évig, mert kb. 5 adóvizsgálatot folytattak le. Ezek során kb. az élő fába is belekötöttek, csak hogy találjanak valamit (nem sikerült). Ehhez képest a nagyokat csak "piszkálgatják".
Nekem Horváth úr története nagyon is hihetőnek hangzik.

chronometere 2013.11.29. 12:36:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
No itt más ám a leányzó fekvése :
"N. úr egyértelműen az ellenőrzések hatékonyságát gyengítő lépésnek látja a KÜIG, és operatív egysége, a Rapid Ellenőrzési Főosztály felszámolását is. A 2007-ben létrehozott KÜIG volt a magyar adóhatóságon az FBI: a legkiválóbb revizorok a legmodernebb informatikai és egyéb operatív eszközökkel próbálták egyebek mellett éppen a szervezett hálózatos áfacsalásos ügyeket felderíteni. A Rapid a KÜIG támogató szervezetként segítette az ellenőrök munkáját: míg egy asztal mellett ülő revizor legfeljebb hosszas levelezés és telefonálgatás után kapta meg a gazdálkodó szervezettől a vizsgálni kívánt dokumentumokat – pontosabban azokat, amelyeket az adott szervezet hajlandó volt átadni -, a Rapid munkatársai szükség esetén egyszerre akár több helyszínen és akár lezárt számítógépekről is le tudták menteni a szükséges adatokat. A Rapidnak saját, a helyi hierarchiától függetlenített vidéki revizori hálózata is volt – ez tette lehetővé a több helyszínen zajló szimultán ellenőrzések gyakoriságának növelését. Az ellenőrzés hatékonyságát gyengítő lépések sorában az első éppen a Rapid vidéki hálózatának felszámolása volt."

chronometere 2013.11.29. 12:38:23

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

És itt van az Orbán NER-e ,merthogy lopásra ,csalásra ,az ország kifosztására szövetkeztek 2010-ben az Orbán felcsúti házában kijelölt FideSSképviselőbanda:

"N. úr szerint 2010-től kezdődően fokozatosan olyan mennyiségű adminisztratív feladattal árasztották el a KÜIG-et, hogy a kapacitások jelentős részét kizárólag a „jelentésgyártás” kötötte le. 2011-12-ben aztán felmentették az igazgatóság felsővezetőit, míg a folyamat végpontjaként de facto megszüntették az igazgatóságot. „Hatályát veszti a NAV Korm. rendelet 1. § (6) bekezdés b) pontja(…)” – mondta ki tavaly decemberben a kormány 366/2012. számú rendelete: az emlegetett szövegrész nevesítette ugyanis a Kiemelt Ügyek Adóigazgatóságát, annak hatályon kívül helyezése az igazgatóság megszüntetését jelentette. („A KÜIG szervezete megszüntetésre került” – ezzel a lakonikus mondattal intézi el az ügyet a Főigazgatóság 2012. évi tevékenységéről szóló, amúgy 25 oldalas, sok színes fényképpel és diagrammal feldobott beszámolója.) Ezzel párhuzamosan hatékonytalanná és szakmailag rendkívül sebezhetővé vált a kiemelt adózók központosított ellenőrzése, ennek a tevékenységnek a zöme ugyanis – a 2007 előtti állapotoknak megfelelően – visszakerült a területi igazgatóságokhoz. „Olyan ez, mint amikor két kilencvenkilós birkózó küzd egymással, de egyszer csak az egyiket lecseréli a csapata egy hatvankilósra” – érzékeltette a változás jellegét tavaly egy, az Origónak nyilatkozó névtelen szakértő. Az Átlátszó névtelenséget kérő forrásai fegyverletételt emlegettek az átszervezéssel kapcsolatban."

chronometere 2013.11.29. 12:40:22

Folytatva,itt van az Orbán NER-e disznósága ,merthogy lopásra ,csalásra ,az ország kifosztására szövetkeztek 2010-ben az Orbán felcsúti házában kijelölt FideSSképviselőbanda:

N. úr még adóhatósági vezetőként többször hivatalosan is írásba foglalta fenntartásait. A Gondos Judit államtitkárnak címzett levele súlyos nemzetgazdasági és nemzetbiztonsági kockázatokat emleget a Kiemelt Ügyek Adóigazgatósága megszüntetése kapcsán. A tavaly felszámolt intézményi struktúra lehetővé tette, hogy a KÜIG a jelentősebb, operatív eszközöket is igénylő ügyek felderítésekor ne a nehézkes szolgálati utakat betartva végezze a feladatát, hanem gyorsan és önállóan tevékenykedhessen az ország egész területén. 2007-ben éppen azért hozták létre ezeket a szervezeti egységeket, hogy a nagy összegű, bonyolult, sokszereplős és sok esetben nemzetközi együttműködést is igénylő vizsgálatokat nagyobb hatékonysággal végezhessék, mint a területi alapon szervezett megyei adóigazgatóságok ellenőrzési részlegei. Ebbe a korábbi alacsony hatékonyságú szervezeti struktúrába terelte vissza a kiemelt ügyek és adózók vizsgálatát a 366/2012. számú kormányrendelet.

chronometere 2013.11.29. 12:41:56

Ésakkor mit tett erre a tisztességes FideSShorda?:

"Horváth az Origónak kedden azt mondta, hogy tavaly ősszel kereste meg Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkárt és Cséfalvay Zoltánt, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti államtitkárát. Azt mondta, az után döntött úgy, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatalon (NAV) belül a felettesei kivonták egy csalási ügy általa kezdeményezett vizsgálatából.

Horváth közölte, hogy azért Lázár Jánossal és Cséfalvay Zoltánnal akart kapcsolatba lépni, mert előbbi Orbán Viktor miniszterelnök közvetlen munkatársa, utóbbit pedig komoly embernek tartja az adózási területet felügyelő Nemzetgazdasági Minisztériumon belül."

Nos mit tettek azok akik eleve felkészültek,megtervezték hogyan gyengítik,teszik lehetetlenné az ellenőrzést:
de facto megszüntették az igazgatóságot?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.29. 12:44:58

@chronometere:

Ha ez tényleg csak fideszes ügy lenne, már rég ezzel foglalkozna a nap 24 órájában az MSZP, Gyurcsány és Bajnai.

A tény, hogy alig szólalnak meg, azt mutatja, ez az ő ügyük is.

Ki nyomja az ügyet? Az LMP és a JOBBIK. Miért? Mert még sosem voltak kormányon és emiatt nem érintettek.

chronometere 2013.11.29. 13:03:42

Egyenlőre maradjunk annál a FideSS képviselői miért nem vettek,vesznek részt a meghallgatáson?
He?

chronometere 2013.11.29. 13:08:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Birkuci és téged régóta ismerlek,nem a fényes elmédről vagy elhíresülve.Mert ezzel ugye lehetetlenné tették a kivizsgálást,az MSZP-t egyenlőre óvatos,de mivel ez pártok felett álló,minden állampolgárt mélyen érintő ügy remélem kihasználja,ez bukta ha jól használják ki a választásokon.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.29. 13:11:29

@chronometere:

Ne viccelj. Ezt nem gondolhatod komolyan vagy pedig fanatikus MSZP-s vagy, de ez esetben meg hülye is vagy.

Pali papa és a negyven rab ló 2013.11.29. 13:19:04

@drmc:
Nem azt állítom, hogy ilyesmi nem fordulhat elő, hanem azt, hogy H,A. nem hiteles.

Pali papa és a negyven rab ló 2013.11.29. 13:26:25

@Kőmíves Kelemen:
Csak H.A. a kritika tárgya.
Vállalkozóként vannak történeteim, de az valóban nem tartozik ide.
H.A. bármit is mond, nem ,mint adóellenőr mondja. Államigazgatási Egyetemet vagy ilyesmit végzett, és szerintem előadása nem hiteles.
Csak ennyi.

Tyreo 2013.11.29. 14:19:49

@Pali papa és a negyven rab ló: Egész érdekes hogy mostanában folyamatosan olyanok támadják H.A-t akik pár napja/hete regisztráltak. (A közismert Fidesz trollok mellett..)
Amúgy meg H.A mást sem csinál hetek óta, csak előadásokat tart. Én vettem a fáradságot és meghallgattam őt. "Sajnos" kifejezetten értelmes ember benyomását keltette..

Husz_János_Puszita 2013.11.29. 14:26:15

@chronometere:

Nocsak, hát nem a Gyurcsány hozta létre 2007.-ben az apehos FBI-t? :)
Más kérdés, hogy informálisan milyen ügyeket fektettek el a gyakorlati működés során.

2012.-ben a teljes magyar kamatszolgálat 1.200 milliárd ft volt, lazán kicsengethettük volna a csalások összegéből.

megfigyelt 2013.11.29. 16:20:45

@Husz_János_Puszita: Nem szorosan a témához tartozik,de vannak összefüggései. A jelenlegi 2/3-os diktatúra igyekszik mindent a saját igénye szerint alakítani. Megszüntette az igazságszolgáltatást jogszolgáltatássá alakította , a GVH éléről indok nélkül eltávolította azt a NAGY ZOLTÁNT aki kivétel nélkül megbüntette a kartellezőket ezzel a váltással meg nyílt a lehetőség a szabadrablásra KÖZGÉP előtt.Senkit nem érdekel,hogy miért drágultak 20-50%-al az út-hídépítések az utóbbi években,jelenleg ez az aranytojást tojó tyúkja a RABLÓBANDÁNAK.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.29. 17:02:08

annyiban mégis áttörés, hogy ez bekerült a médiába,"

ez tragédia, ha csak ennyi jön le, a tömegek előtt hülyét csinálnak Horváthból. és újra fidesz kormány lesz.

"tényleg nem érdekli a fideszes és szocialista képviselőket az ügy? Tényleg nem akarják megtudni, hogy igaz-e ez az egész? Tényleg nem zavarja őket, hogy ezzel nemcsak azt a látszatot keltik, hogy igaz, de azt is, hogy ők meg fedezik a feltételezett csalást?"

megszavazták a földtörvényt? volt már ilyen ügy, csak Bencsik, és egy pécsi képviselő állt ki Ángyán mellé, nem érdekli őket az ügy, a havi egymillió fontosabb nekik,
kkbk.blog.hu/2013/04/03/angyan_pecsen

ezért kell visszahívhatóvá tenni a képviselőket

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.11.29. 17:11:18

@tesz-vesz: pedig nagyjából ennyi jön le :-(

és ha újra szoci kormány lenne, az jobban bejönne? :-(

camilló 2013.11.29. 17:43:46

Én személy szerint arra is kíváncsi lennék, hogy 16 milliárd dolláros adósságból, hogy lehetett cca. 120 milliárdot csinálni úgy, hogy a nemzeti vagyont 95%-ban eladták. Olvastam valami tanulmányt, hogy ha csak az egyharmadát adják el, már elég lett volna az adósság kifizetésére. A második harmad eladásából származó bevétellel a stratégia vállalatok modernizációját, és feltőkésítését is meg akarták oldani. Szóval hol a nemzeti vagyon?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.29. 17:45:02

@timargabor: nem, ha elolvasod a posztomat megtudod.

Jobbik, TESZ, LMP, ezek a reális pártok a mostani szavazáson.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.11.29. 18:17:03

@tesz-vesz: hát, hogy a többi nem, abban nem fogunk vitázni.

tavolirokon 2013.11.29. 20:57:24

Elorevetve, hogy adot csalni bun, a havernak elnezni korrupcio, es mindketto uldozendo es buntetendo:

Nem tul hiteles az a szamitas, ami ugy kezdodik, hogy "elvonunk evi 10^12 HUF-t a gazdasagbol, es feltetelezzuk, hogy megis minden mas szam ugyanugy marad".
Igen, azok a milliardok gazdag bunozokhoz kerultek, de ok ennek jo reszet akkoris az orszagon belul tapsoltak el. Felve mondom ki, de egy reszet velhetoen termelo beruhazasba fektettek, embereknek adtak munkat.

Nem azt mondom, hogy ez igy jo, csak azt, hogy nagyon mas szamok jottek volna ki (GDP, munkanelkuliseg, adobevetel), ha nem igy tortenik.

Probalva menteni a menthetot, fogalmazzuk at igy:
Ha ezt az adokedvezmenyt nem haveri alapon osztjak el, hanem altalanos, torvenyes, kiszamithato elvonascsokkenteskent, jobban porogne a gazdasag. Ha kokemenyen behajtottak volna, akkor meg rosszabbul.
Laffer gorbe magyar modra.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.11.29. 21:12:02

@tavolirokon: Nem. Az ezermilliárdoknak valószínűleg egy kis része került gazdag (magyar) bűnözőkhöz, a többi meg az országból nagyrészt ki.

Szociknak vége 2013.11.29. 21:34:55

A semminek nincs nagyságrendje.

Moin Moin 2013.11.29. 21:41:46

Kedves timargabor, éppen emiatt, amiket leírsz, kell elkezdenünk kikövetelni az offentlighetsprincipet! (ld.: progressziv.blog.hu/2013/04/29/offentlighetprincipen#c19649057
)

Szociknak vége 2013.11.29. 21:45:46

@Moin Moin: Jó nagy kamu cikk, a szerző sosem járt Svédországban.

nyuggernyúzó 2013.11.29. 21:47:01

Hülye kérdés. A 6 millió herére ment el. 2 millió felnőtt az, aki letesz valamit az asztalra, a maradék here meg abból él, hogy ezt a 2 milliót demokratikusan kirabolja, de ez se elég nekik, még hitel is kell.

Kakimaki0123456789 2013.11.29. 21:48:19

@tavolirokon: Ennel szanalmasabb mentegetozest meg eletemben nem olvastam.
Ok, akkor tegyuk fel hogy en gazdag vagyok, legyszi kuld mar el a fizetesed kb 1/25-od reszet minden honapban, igerem hogy Magyaroroszagon veszek belole luxuscikkeket! Vagy politikusokat.
A gazdasagbol penzt vonunk el, ettol csokken a GDP? Most is penzt vonunk el csak nem a bunozoktol hanem a becsuletes emberektol. De nem lehet eleget elvonni mert elszoknek kulfoldre. Ahol lass csodat, nincs szervezett adocsalas megsem omlik ossze a gazdasag, sot, az egy fore juto GDP sokkal magasabb mint idehaza.
Azzal hogy az adot egyesek nem fizetik be, a bunozoket jutalmazzuk, a torvenytiszteloket buntetjuk. Hogy ennek mekkora moralis hatasa van arra o pelda trafik- es foldmutyi.
Nem csak nem fizettek be az AFA-t, hanem meg vissza is igenyeltek befizetetlen penzeket. Tehat duplan is loptak Horvath allitasa szerint.

Ezt nem lehet vedeni. A fidesz Sukoro miatt hurcolta meg Gyurcsanyt, erre megprobala eltussolni az AFA botranyt. Meg a latszatra sem adnak, meg latszolag sem mukodnek egyutt... az MSZP detto. Erkolcsileg, emberileg ez nalam kimeriti a hazaarulast, remelem egyszer a birosag is kimondja mad ezt a fejukre.

Szociknak vége 2013.11.29. 21:52:10

@Kakimaki0123456789: Azért be ne szarjak 15 sornyi kamuzásodtól.

Ha ez használna már az Mszp kormányozna.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.11.29. 21:58:37

Szerintem minden rendben van, az állami dolgozó értelmiség (nem csak a politikusok) nagyon jól dolgoznak. Én meg vagyok velük elégedve.
XD

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.11.29. 21:59:32

A cím megfogalmazása egy totál hatásvadász bénáskodás. Miféle államadósság és hova ment el?! Nem erről szól a cikk, hanem kiesett állami bevételekről, amelyek csökkenthették volna az államadósságot. A "hová ment el az államadósság?" egészen mást sugall: mintha az állam elvert volna sok pénzt, amiből államadósság lett. Ez is igaz lehet, csak az egy másik történet, amiről szó nincs a cikkben.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.29. 22:00:24

@tavolirokon: rogton kezdodne azzal, hogy az AFAcsalok vesznek hazimozit, meg utazgatnak es akkor be is fizetik az AFAt :)))

de attol fuggetlenul szerintem is igy van, ahogy irtad

tavolirokon 2013.11.29. 22:04:11

@Kakimaki0123456789:
Hat akkor nem tul jol olvasol, mert ez nem a bunozok dicserete, hanem a cikk kalkulaciojanak kritikaja.
A tovvabiakert: The Derek Zoolander Center for Kids Who Can't Read Good and Wanna Learn to Do Other Stuff Good Too

Moin Moin 2013.11.29. 22:05:52

@Moin Moin:

Vad får dig att tro det?

tobeor 2013.11.29. 22:06:50

Ha ezt a GDP több mint 5%-át kitevő, évek óta folyamatos, és most is zajló rablást sikerül eltussolni, ezen továbblépni, akkor komolyan mondom, ez az ország megérett a Taigetoszra.

Vazz. Folyamatosan kirabolnak minket, és ahelyett hogy ezen pártfüggetlenül mindenki felháborodna, ráugorna a rendőrség, a politika, a sajtó, mindenki, hullanának a fejek, mindenki veszettül kivizsgálna, ehelyett ez a már önvédelemre is képtelen ország is céltalanul blablázik, tötymörög.

A magyarokat tényleg érdemes kirabolni. Még ez se érdekli őket. Kirabolnak? Le van szarva. Raboljanak.

Szerintem valaki mérgezi a levegőt az országban vagy a vizeket, mert hogy ezt egészséges nép nem így reagálná le, az száz%.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.29. 22:10:55

@nyuggernyúzó: ha a sok AFAcsalo befizette volna a penzt az allamkasszaba akkor most nem a 13. havi nyugdij megadasan menne a vita, hanem a 18. havin...

nem mellesleg AFA csalo meg ugy mindenki...
piac: 16e, kisbolt: 6e, lakasfelujitas honapokra lebontva: 16e, szamitogep+moncsi+mobil+irodaszer szamlara veve es honapokra lebontva: 8e
ez 150e csaladonkenti AFA megtakaritas okosba
legyen 3 millio csalad, igy 450 Mrd / ev

nem csodalkoznek ha kiderulne hogy a 10 millio AFA csalo orszagaban az atlagemberek a feleloses a fele AFA csalasert

nem mellesleg meg kell emliteni hogy az eves EVA bevetel az ~ 110 Mrd, ahol ugyebar nincsen AFA, na most a geniuszok esetleg hozzaszamoltak ezt is az 1700 Mrd -hoz?

tobeor 2013.11.29. 22:13:05

@tavolirokon: Na jól van, akkor erre is reagálok.

Ha így nézzük, a sima lopáson túli további negatív következmények:
- ha nem lopnák el ezt a sok milliárdot, lehetne az ÁFA 15%. mert most azért _is_ 27%, mert akik nem csalnak, azok kénytelenek finanszírozni a csalók lopásait.

- 15%-os ÁFA mellett kb. 10%-kal lehetne olcsóbb minden, azaz jobb lenne az életszínvonal. Több lenne a fogyasztás is, így a növekedés, beruházás is, az ország versenyképesebb lenne, stb.

- a csalók rendszer szinten kiszorították a becsületeseket. a gazdaság sok területén. sok ember ment ebbe tönkre, vesztette el beruházását, mindenét. a rendszer a csalókat jutalmazza, akik csalni fognak máskor is, másban is.

- az intézményesült korrupció behálózta a politikát is. ezzel stabilizálva a lopás rendszerét. és stabilizálva a politikai kontraszelekciót is. mert így a korrupt politikusok rendelkeznek több pénz felet, ezzel előnybe kerülve.

Összességében ennek sokkal nagyobb a kára mint az esetleges hasznai. A korrupció méreg, amely szétterjed az ország egészében.

Hajtányos 2013.11.29. 22:19:56

@camilló: Ha tényleg kiváncsi vagy rá, hová tűnt a nemzeti vagyon jórésze és miért tart itt ez az ország, nézd meg a Háború a Nemzet ellen című dokumentum-sorozatot! Igen hosszú a négy rész, de rendkívül érdekes és sok kérdést helyretesz. Az igazán "szaftos" ügyek a második résztől kezdődnek. Kezdő hivatkozás itt: www.youtube.com/watch?v=CvrMxHAgrVs

Szociknak vége 2013.11.29. 22:33:41

@tobeor: Micsoda hatása van egy ex fideszes rágalmainak, persze bizonyíték nélkül.

A zellenzéket is a fidesz vezeti, ehehehe.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.29. 22:37:20

@tobeor: pontosan ugyanzt a hibat koveted el mint a poszt tolo...
ha befizetne mindenki a Zadot, akkor eppen hogy nem az tortenne, hogy az osszes ado ugyanannyi lenne, hanem pl. kistafiroznak a nyugdijasokat, vagy esetleg szetosztogatnak a kavezasban megfaradt onkuris ugyintezoknek
kb a harmadat visszaosztanak az adozoknak, hadd oruljenek, de semmikeppen nem a 100% -at

tobeor 2013.11.29. 22:39:45

@Brúsz Pringstein: Látom te jobban képben vagy a magyar nemzetgazdaság adózási fegyelméről mint bárki más :D
Gondolom pl. arra is van magyarázatod, miért állt elő már más is ugyanezzel, vagy hogy hogy tud Szlovákia 155 ezer tonna cukorra többet exportálni (főleg hozzánk), mint amennyije egyáltalán van?

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: akkor lopjunk...

Szociknak vége 2013.11.29. 22:45:45

@tobeor: Ki más állt elő? Senki.

Mivel állt elő Horváth? Semmivel.

Eddig ennyi. Biztos taktikai időhúzás.

egyetmondok 2013.11.29. 22:47:33

Túlzásnak érzem a címet.
Ha és amennyiben befolyna az államháztartásba az,ami nem folyik be, akkor se lennénk meg eladósodás,hatalmas vagyonvesztés, és/vagy szörnyű adóprés nélkül,mert akkor a jelenlegi politika (mindegy,hogy mszp vagy fidesz)ehhez képest ígérne,és nem csak ígérne,de költene is többet.
Ettől még akár igaz is lehet a volt NAV-os ember állítása,de az államháztartás állapotán,és különösen azon,hogy a magyar politika egyelőre a jövő nemzedékekre teljesen tekintet nélkül alakul,nos, ez ettől a valószínűleg igaz és nagyon elkeserítő történet nélkül is ua. maradna.

tobeor 2013.11.29. 22:47:39

@Brúsz Pringstein: Ja, hogy trollba nyomod. Oké, szevasz.

párnalárva 2013.11.29. 23:34:22

1. Miért találna ki vki egy ilyen mesét. Azzal Horváth a szabadságát kockáztatná (mondjuk így is)
2. Az hogy mindenki sunnyog azt mutatja hogy sokkal rosszabb a helyzet még annál is mint amit eddig gondoltunk pedig az is botrányos volt.
Ez azt jelenti hogy a cosa nostra picsafüst ahhoz képest ami itt folyik.

négyzet 2013.11.30. 22:36:44

Azért nem volt annyira bágyadt a nav reakciója. Több mindenre reagáltak, az, hogy Horváth nem volt revizor és képesítése sincs, csak az egyik dolog ezek közül. nav.gov.hu/nav/sajtoszoba/hirek/valasz_a_navot_ert_tamadasokra.html

Amúgy persze, hogy kell javítani az adóbeszedés hatékonyságán. Csak hát az uniós országok közötti áfafizetési kötelezettségre mégsem bólintottak rá az országok. Úgyhogy akkor csodát szerintem ne várjunk.

négyzet 2013.11.30. 22:47:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: helló birca. az együtt2014, azaz bajnaiék nyomatják ezt az adós dolgot. ahogy én látom, intenzívebben, mint ez elempé.

SecTorr (törölt) 2013.12.03. 14:05:52

@timargabor: Ha igaz a sztori, és a megszerzett pénzt valóban kivitték az országból, akkor sem áll meg, hogy az állam ennyit veszített az ügyön. Ezeknek a cégek pont azért éri meg Magyarországon működni, mert "baráti" módon adóztatják őket. Ha elkezdik precízen bevasalni az adójukat, akkor lelépnek, és még annyi állami bevétel sincs belőlük, mint így.
süti beállítások módosítása