A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Dezodoros összefogás

2013.03.27. 06:30 Termetes Samu

A patikamérlegelés alapján úgy néz ki, győzhet az ellenzék. Legalábbis ez derül ki Karácsony Gergely elemzéséből, már ha persze elfogadjuk logikáját. Semmi esetre sem szeretném, ha úgy tűnne, hogy nem tisztelem a „tudományos” mérlegelés erőfeszítéseit. A választási logika elemzése mindig érdekfeszítő tud lenni, még akkor is, ha végül nem jön be. Konkrét esetünkben még azt sem lehet mondani, hogy a felvázolt logika alapja ne lenne igaz. Nagyon úgy néz ki, hogy a Fidesz legyőzéséhez elkerülhetetlen az „egységes ellenzéki fellépés”, és ami fontos, hogy az „egy blokkhoz tartozó szavazók meglepő fegyelmezettséggel szavaznak át a másik párt jelöltjeire”. Nosza rajta, induljon a szavazatmaximalizálás.

Kampány van. Mindenki elemzi az időközi eredményeket, még abban is megállapodnak, hogy egy időközinek nem szabad túl nagy jelentőséget tulajdonítani, na de mégis… és már szállnak is az érvek. Az ellenzéki főbika szerepe még nincs eldöntve, a mocorgás neszei egyre erőteljesebbek. Körvonalazódik, hogy az Együttműködők az ősznek már úgy mennének neki, hogy egyértelmű viszonyok legyenek. No de lehet-e úgy működő és életképes együttműködést létrehozni, hogy közben, ha a leendő szobatársamat látom, minduntalan befogom az orrom és fintorgok? Büdös, de hát ez van. Korszakváltás. Erős dezodorral menni fog.

Ha igaza van az elemzésnek, akkor legkésőbb jövő ilyenkor már letisztult pártversenyt látunk. A Kormány a jobb sarokban, az Ellenzék balban, a többiek a mellékutcában hőbörögnek, de ők nem számítanak. A Blokkok mobilizálási maximumuk csúcsán dübörögnek.  Jönnek sorra az aduászok, „a „klasszik” baloldali pozícióhoz képest középen” álló jelöltek. A pártot választani nem tudó tömeg cserzett tenyere ekkor önmaga homlokán csattan. Még szerencse, hogy erős az a dezodor. 

Így lesz? Elég, hogy Bajnai idején 26 forint volt a tojás? Egy kis arculatrenoválás, Szanyi kapitány középsőujjára apró bábot húzunk? Ebből korszakváltás lesz? Ebből lesz a korszakváltás? Egy blokkhoz tartozunk! - szenvtelenül… Ilyen egyszerű? Csak a jelzőink lennének mások? Ennyi kell a győzelemhez?

A Győzedelmes Ellenzék leül kormányt alakítani, korszakváltó kormányt. A jövőbe látó szem pislant egy nagyot...

Vagy a bizonytalanok maradnak, ahol vannak.

 

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

52 komment · 1 trackback

Címkék: összefogás magyar ellenzék

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr405174690

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.27. 15:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biohouse 2013.03.27. 07:46:12

Szerintem folytatnia kell az E14-nek az mszp ignorálását.
Nálam még a Botka se jön be. Sorry.

A korszakváltás első feltétele az mszp korszakváltása.
Ebbe pedig ez tartozik: új név, a most domináns arcok 80% kuka (Mesterházyval az élen), határozott EU pártiság, demagógia kuka, a nyugdíjasokkal szemben a dolgozók érdekképviselete, utcai akciók.

Most őszintén: mi az, hogy szocialista? Ennél elavultabb nézetrendszert nem ismerek.
E14-mai szocikra koalicióra én nem szavazok.

Kandeláber 2013.03.27. 07:54:12

Az LMP-t megszalámizó Karácsony hiteltelenné vált Jávorral együtt.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.03.27. 08:12:36

@biohouse: "határozott EU pártiság, demagógia kuka, a nyugdíjasokkal szemben a dolgozók érdekképviselete, utcai akciók" - ezekre bárkitől vevő lennék.

toportyánzsóti 2013.03.27. 08:21:18

Közvélemény kutatók szerint bejutási küszöb környékén lévő 2 hetes alakulat domborított 20% felett!HAHA!Így talán ideje revideálni magukat a közvéleménykutatóknak...Ez az eredmény 400%-os ami nem mondható hibahatáron belülinek,szerintem,2 hetes dupla narancsbukta is valami hasonló problémát jelez.Persze azért még a 82%-ra sikeredett láncszavaztatás is megérne 1 misét,nem kéne némi figyelmet arra is irányítani demokraták?

Vidéki 2013.03.27. 08:26:24

"No de lehet-e úgy működő és életképes együttműködést létrehozni, hogy közben, ha a leendő szobatársamat látom, minduntalan befogom az orrom és fintorgok?

Büdös, de hát ez van. (Szaros is, büdös is, de mégiscsak az enyém!)

Korszakváltás. Erős dezodorral menni fog."

Létezhet orvosi beavatkozás is! Az erős dezodor sem elehet eléggé erős.

Ha az „egységes ellenzéki fellépés” vezetői vállalnák, hogy levágatják orr díszüket, elől, akkor az hasznára lehetne a nagy ügynek.

A potenciális szavazók világosan felismernék, hogy kikre adják szavazatukat.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.27. 09:48:38

Ez az EU-pártiság már jobban kezd a Fideszre illeni sajnos, mióta Brüsszelben marxisták kezdtek téblábolni (lásd ciprusi bankrablás).

ephart 2013.03.27. 12:39:40

Gyurcsányi-zsidóSZDSZ juttatta ide a magyarországi balliberalizmust.balfasz tehetségtelen lúzerek

Larry Silverstein 2013.03.27. 13:11:23

'Vagy a bizonytalanok maradnak, ahol vannak.'

Vagy oda szavaznak ahol csökken a rezsijük, vagy nem. Nem kétesélyes. Ősszel ez a kommer koalíció 50% rezsicsökkentést fog ígérni. Csak az a baj hogy nekik nem hiszik el.

buday008 2013.03.27. 13:12:48

Mszp nélkük meg kár itt ábrándozni mindenféle E14-eknek.Érdekes korábbi jobboldaliként eljutottam oda hogy az országot tönkretevő papíron jobboldali kormáy leváltásának érdekében előbb szavaznék az mszpre-, gyurcsányék ténykedését is ismerve- , mint a jelenlegiek dúlására. Ép eszű ember ezekre nem szavazhat, és ha az mszpnek van a legnagyobb esélye ezeket leváltani akkor oda kell!!! vagy meg is dögölhetünk a kedves vezető hozzáértésének hála..ilyxen baromi egyszerű ez. Én enm akarom hogy magyarországtól 1500 kmre élő kettősállampolgárok mondják meg nekem itten mi a jó....

buday008 2013.03.27. 13:16:12

@Larry Silverstein: az idejo gazdasági visszaesés után hamar elpárologa rezsicsökkentés miatt mesterséges mizéria..... amikor meg a szolgáltató egyszerűen lekapcsolja bizonyos ideiga dolgokat majd észreveszik kurva gyorsan orbán 1 tálleveses barmai.amikor nem lesz mit zabálniuk...

buday008 2013.03.27. 13:17:56

@biohouse: Ne haragudjmár de az mszp tele van a fideszhez képest új arcokkal! ja és kevesebb a régi mszmp-s ügynök. tasnádi volt üzlettársa se mszps--s...

zajos1 2013.03.27. 13:34:53

@buday008: Akkor voltál jobboldali mint amikor én szdsz-es, soha...

mno.hu/belfold/egyutt-1993-konya-a-katonaember-keszul-a-hatterben-1147266
Kónya már készül, ha nem megy demokratikusan, akkor neki lehet puccsolni...

Larry Silverstein 2013.03.27. 13:36:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mit trollkodsz Ciprussal. Az eddigi európai bank feltőkésítésekhez képest ez a betéteinstand egy csúcskapitalista tett. Jó irány legnagyobb hibája hogy nem az összes betétet érinti(egy csődölő banknál).

Larry Silverstein 2013.03.27. 13:37:59

@buday008: persze lekapcsolja. betiltja. Kiugrottak a reflexeid.

wowerman 2013.03.27. 13:39:03

Felőlem maradhatnak bénák a szavazók és nyerhet újra a Fidesz, csak akkor elhúzok innen 2014-ben pár százezer emberrel együtt

wowerman 2013.03.27. 13:41:14

@buday008: A fidesz hívők NEM épeszű emberek :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.27. 13:44:41

"A Győzedelmes Ellenzék leül kormányt alakítani, korszakváltó kormányt. A jövőbe látó szem pislant egy nagyot..."

a másik szem meg csendesen sírdogál tovább.

a kéz meg lóg. tudjátok mibe?

2013.03.27. 13:47:27

@buday008: Hibás illúzió az mszp-t kisebbik rossznak tartani. Ugyanazok a működési alapjai kb mint a fidesznek. Külföldi tőkéből és hazai rabszolgamunkával eltartani az államot. És az erre épülő káderpolitika, korrupció feletti szemhunyások stb. Ebben a helyzetben szinte csak egy lehetőséged maradt amivel kifejezheted a kritikádat, ha nem mész el szavazni.

buday008 2013.03.27. 14:45:53

@zajos1: Én 2010-ben azt mondtam takarodjon a korrupt mszp... Jöjjön orbán azt tegyünk végre valamit. azóta beláttam amihez csak nyűltak elcseszték -ergo takarodniuk kell nekik is. Arról én nem tehetek hogy a nem csinálunk is jobb annál , mint ha bármit csinálunk az szar...na látod ezért inkább mszp.mert az itt élő magyaroknak akarok jobb életkörülményeket nem 1500 kmre...

buday008 2013.03.27. 14:47:51

@Larry Silverstein: már ost is csinálják. Híres fidesz városom utcáina fele közvilágítást le kelett kapcsolni, mert állítólag felesleges... a polgármester szerint---igaz hogy azt is tudom pénze incs rá, de az nem baj. Az elmű megn em hitelez bohócoknak---

buday008 2013.03.27. 14:50:09

@dr kotász: mégis jobban meglehetett élni alattuk. és az Ő bűneik miatt nem fogok eltűrni egy másik még szánalmasabb csicska bandát..ha az mszp nem bírja elzavrani ezekt majd jön a jobbik azt lángol minden...ezt is választhatod kedves otthon maradó..

buday008 2013.03.27. 14:51:42

2 hét alatt rendet teszek sándor óta a jobbik lassan duplázza a bázisát a legelgettósodotabb megyékben... ---nem kell mszp? xd jöhet más is

Amadeus62 2013.03.27. 15:04:48

@buday008:

Borsodban szerintem simán a Jobbik az első, a Fidesz meg lehet hogy csak a harmadik ott.

2013.03.27. 15:09:59

@buday008: A jobbik, mszp és fidesz függő párt. A két nagy párt számára amolyan kommunikációs támogatást jelent. Gyanítható hogy kik mozdították elő a jobbik térnyerését. Már csak az miatt is előnyös a jelenlétük a fidesz és mszp számára, mivel elveszi a lehetőségét a hiteles, radikális pártok kialakulásától. Természetesen a jobbiknak sosem lesz olyan méretű bázisa amivel ütőképes lehetne.

buday008 2013.03.27. 15:13:58

A fidesszel az a baj hogy Orbánnal amolyan rókafogta csuka, nélküle félkarú törpe. Ha Orbán hibázik buknak vele. a szomorú az bene hogy nem tudtak a pótlására egy új arcot hozni. Az mszp gyurcsány helyére szép lassan felépítette Mesterházy Attilát.

buday008 2013.03.27. 15:16:00

Lassan kezd a Fideszben Orbán olyanná válni mint anno Kádár az MszMP idején. -pont ami ellen anno küzdött-ezen elgondolkodhatna..

Elijah_Baley 2013.03.27. 15:24:57

enyhe eufámizmus a mostani bagázsból biztosan senkire nem szavazókat bizonytalannak nevezni, de mind1, fidesz marad még egy ciklust, oszt jónapot...

Szabványok 2013.03.27. 15:29:39

Az MSZP nem tud nyerni:
-Ma a fidesz szocialistább, mint ők, tehát aki a baloldali értékekhez vonzódik, az a rezsicsökkentő, antikapitalista, antimulti, profitellenes fideszre fog szavazni.
-Aki annyit tud csak, hogy 40(52) évig a baloldal tette tönkre az országot, tehát nekünk jobboldali kormányra van szükségünk, az a fideszre szavaz.
-Az MSZP a mai napig tele van oligarchákkal. Az emberek tudják, hogy ha az MSZP nyer, akkor (majdnem) ilyen uram-bátyám világ lesz, mint most.
-Az MSZP elárulta a régi, hívő kommunistákaT, nekik túl kapitalista.

Ki szavaz ezek után az MSZP-re?
Alapvetően senki.
Kivéve azt, aki azt mondja, hogy mindegy, hogy ki, csak ne OV, mert ő csődbe viszi az országot. Node, ez az ember, ha nincs MSZP, akkor szavaz az LMP-re, E14-re, mert neki az a lényeg, hogy ne folytatódjon a jelenlegi országrombolás.

Az MSZP, ha akar valamit tenni a hazáért, akkor nem indul a 14-s választáson, nem lesznek egyéni jelöltjei.
Mert az maszopos arcok nagy része lejáratódott, úgysem tudnak sehol többséget szerezni és így nem osztják meg az ellenzéki szavazatokat.
Listán indulhatnak, 5%-nál biztos több lesz nekik, nem dobja ki szavazatát az aki listán rájuk szavaz.
Az E14, LMP meg kiosztja egymás között a választókerületeket. Úgysincs annyi erejük, hogy mindenütt aktívak legyenek, kevesebb helyen, koncentrált kampánnyal bejöhetnek az egyéni jelöltjeik, ha ők az egyedüli demokratikus párt.

buday008 2013.03.27. 15:32:06

a Fidesz vagy Orbán? --- kérdés kit jelöl 2014-re. kérdés ha Orbánt-akkor utánna mit fog csinálni.Mert amit most kavart fost azon 2014-ig nem tud változtatni. Matolcsyt már eldugta itt van helyette varga-de ő sem tud még az idén igazán változtatni

buday008 2013.03.27. 15:43:20

@Szabványok: Magyar embernek már a valamiért fizetni kell is drága . Valljuk meg őszintén:_)) de a józan paraszti ésszel rendelkező ember is látja, hogy mindennek ára van. ergo amit ma megsporolsz rezsit azt egyszer úgyis ki kell fizetned. 2: inkább fizetek reszit mithogy vissza kelljen a petróleum lámpa mellé ülnöm. Ha szerited a fidesz baloldali politikát folytat Te baromira átlehetsz verve... egy szar rezsicsökkentés nem fedezi amit elvettek. Ott kezdve hogy magánynugdíjpénztári pénzek.

A fidesz nincs tele Oligarchákkal? de az mszp-sek legalább tudtak egy határt megtartani amit ezek nem. Senki nem kérte Őket hogy 1 év alatt akarjanak anyit markolni, mint az mszp 4 alatt! az mszp adott a látszatra, fidesz nyiltan leszar mindenkit. Az mszp nem akart árral szembe hugyozni mint a fidesz: -lásd Unió, Usa, oroszország. Az az alapvetően senki több mint aki az E14-re , akinek vezérét azóta is a libákkal heccelik.

nem bántok senkit sem de a Mesterházy által előadott program azért kidolgozottab szakmailag megalapozottabb mint az E14- mindnet vissza Orbán előttre programja.

Ne becsüld le azook számát akik a fideszt le akarják váltani és még nem akarnak jobbikot...De mivel ma az mszp támogatottsága a 2. legmagasabb, nélküle nincs realítása a kormányváltásnak.

buday008 2013.03.27. 15:45:09

Ha ezt Bajnai,Karácsony stb nem érti meg súlyos hibát követ el.

Brix 2013.03.27. 16:01:24

Korszakváltás? Nem lesz itt semmiféle korszakváltás, sajnos. Az átlag magyar agyát kellene kicserélni ahhoz, hogy korszakváltás legyen.
A fidesz kormányzati teljesítménye egy nagy fos. 3 év alatt semmit sem lépett előre az ország , csak növekedett a lemaradásunk, a többi közép-kelet európai országhoz képest. A GDP csökken, a munkanélküliség nő, a kisker fogyasztás és a reálbérek csökkenek, az államadósság növekszik, a forint árfolyama romokban. Az ország elvesztette nemzetközi hitelességét és felszámolták a fékek és ellensúlyok rendszerét.
Mégis 22-27%-ra mérik a párt népszerűségét a teljes népesség körében, ami az új fidesz által az országra erőszakolt választási rendszerben elég is lehet a győzelemhez.

Elijah_Baley 2013.03.27. 16:20:08

@Brix: pláne, hogy a fidesz leváltására csak a rég leszerepelt emeszpé szökevények jelentkeznek :)

buday008 2013.03.27. 16:23:37

@Brix: Mérik a ki tudja mennyire a kezükben tartott "mérők" ugyanakkor a bizonytalanok nagy száma azért óvatosságra inthet mindenkit,d e gyanítom a fidesz veszítheti a megjelenésükkel a szavazáson a többet. Újra megjelenta félelem az emberekben. Sokan nem mondják meg vagy fideszt monddanak az tuti . Kérdés mennyien. A 24 százalék körül mért fideszhez ha hozzáteszed az együtt meg az mszp támogatottságát majdnem ugyanannyi most! amikor még mindenki a szívére hallgatna. Ha az mszp E14 LMP összefog lesöprik a fideszt a bánatba.

buday008 2013.03.27. 16:25:02

Mondjuk Magyarországon általában nem választást nyernek hanem választást buknak. Lásd 2006 fidesz, 2010 mszp,

Állam-vizsga 2013.03.27. 16:27:38

Nem kell ábrándozni, Orbán marad a helyén 2014 után is. Ha máshogy nem akkor a jobbikkal lépnek koalícióra.
Másfelől a "postázgatós" szavazással simán elcsalják az egészet.

Fejesrob 2013.03.27. 16:51:22

@Állam-vizsga: A Jobbikra sem lesz szükség, legfeljebb önkormányzatoknál.

Valójában nyilván nem a Fidesz annyira jó, hanem MSZP, Bajnai egyszerűen nem húzónevek. Ezekkel nem lehet pár cikluson át nyerni. Ráadásul TGM a gyűlésükön, akitől még a ballibsik egy része is visszariad.

Továbbá újabb régi nevek nyilvánítják ki harcukat a kondérhoz jutásért, most éppen Fodor a liberális pártjával.

Szabványok 2013.03.27. 16:56:58

@buday008:
:-) Nemcsak a magyar embernek, hanem mindenkinek drága, amit ki kell fizetni. A baj ott van, hogy a magyar ember nem nagyon élt piacgazdaságban. Azt hiszi a kormány mindenható, ha egyszer azt mondja csökkenti a rezsit, akkor csökkenni fog! Ha egyszer a gaz bankokat adóztatja meg, akkor azt nem a zemberek fogják megfizetni. A devizahiteleseket sem az adófizetők mentik meg, hanem a kormány. Sopron is Orbánnak írt díszoklevelet, hogy átvállalta a város adósságát. Pedig az adósságot Te meg én vállaltuk át, csak Orbán döntött a mi nevünkben.

Csak sajnos ezt az emberek nem látják és mostanában a média sem ezt terjeszti. Persze van pár százezer értelmiségi, aki Magyar Narancsot olvas, ATV-t néz, klubrádiót hallgat és nem az alapján választ, hogy melyik párt ígért ingyen sört.
Az Egyesült Királyságban is csak háborús időben lehetett választást nyerni azzal, hogy: ”Nem ígérhetek semmi mást csak vért, gürcölést, könnyeket és izzadságot.”
Békeidőben nyertek a munkáspártiak és 20 év alatt majdnem szocialista országot csináltak. Persze mikor a béka seggéhez értek, akkor észbekaptak. Jöttek a toryk, jött a vaslady, rendet tett, privatizált (még vasutat is) leverte a bányászsztrájkokat és újra felvirágzott az ország.

vakapad 2013.03.27. 16:58:36

Igaz. Orbán a legjobb, és ezt mindenki láthatja. Még rezsicsökkentés is van. Maradjon ő, és akkor nem kell fintorogni, plusz Magyarország a legjobb úton halad továbbra is.

Állam-vizsga 2013.03.27. 17:00:44

@Fejesrob: Igazad van.

Nekem ezért tetszett az LMP hozzáállása mert nem akartak szövetkezni a leharcolt nevekkel. Csak hát pont Karácsonyék tették taccsra az egészet azzal hogy kiléptek a frakcióból de nem adták vissza a mandátumukat. Pedig Karácsony pl. nekem szimpatikus volt. Fiatal, energiával teli, karakteres. De onnantól kezdve, hogy a volt komcsiknak udvarol nálam elvágta magát.
LMP-ben egy arc maradt akik bírok, a Vágó Gábor. Egy szórakozott művészlélek, de alapvetően jó meglátásai vannak és jó szövege.

Szabványok 2013.03.27. 17:08:17

@buday008:
" Ha szerited a fidesz baloldali politikát folytat Te baromira átlehetsz verve... egy szar rezsicsökkentés nem fedezi amit elvettek. Ott kezdve hogy magánynugdíjpénztári pénzek."

Node, ez a tipikus baloldali politika!

Talán Rákosi elvtárs nem többet vett el, mint amennyit szétosztott? Rákosi elvtárs talán nem államosította a nyugdíjpénztárakat?
A baloldali politika a kollektivizmus, az 'igazságosság', az egyenlősdi, a kiugróak lenyírása.
És íme: pont ezt csinálja Orbán:
Épp úgy, mint a kommunisták, ő is magasabb rendűnek tartja a közösségi tulajdont mint a magántulajdont. Nemhogy megszüntetni nem akarja az állami tulajdont, de növelni akarja! (Ahelyett, hogy az egészségügyet privatizálná, az áramszolgáltatókat államosítja.)
Épp úgy, mint a baloldaliak valamiféle igazságozságon alapuló társadalmat akar. Amiben van 'tisztességes haszon' és van 'tisztességtelen haszon' (Ennek hátránya, hogy mi a tisztességes és mi nem, azt ő mondja meg. Ha az E.On 5% profitot termel a tisztességtelen, ha a Gőzgép 20%-o az nem.)
Én már dolgoztam '89 előtt is. Annyi, de annyi ismerős, 22 éve nem látott jelenség jön elő!

Szabványok 2013.03.27. 17:11:50

@buday008:
"A fidesz nincs tele Oligarchákkal? de az mszp-sek legalább tudtak egy határt megtartani amit ezek nem."
Teljesen igazad van, egyetértek.
Csak épp az egyszerű választópolgár ezt nem így látja. Hanem úgy, hogy visszajönnek a tolvaj kommunisták. Figyeld csak meg, hogy amint lesznek az MSZP-nek nevei, rögtön nekiesnek a karaktergyilkosságnak. Ki lesz plakátolva minden MSZP-s, minden cége és annak összes szerződése.

Szabványok 2013.03.27. 17:36:24

@buday008:
"Ne becsüld le azook számát akik a fideszt le akarják váltani és még nem akarnak jobbikot..."
Sajnos nem sokan vannak. Mindössze az értelmiség. (Sőt annak is egy része, meglepően sok jobbikos értelmiségivel találkozom.)
Ez egyszerű embereket meg beszippantja Orbán.

Azt se felejtsd el, hogy az MSZP sokak szemében kizárt, például az utódpártisága folytán, a születése körüli zavarosságok okán, a mai napig soraiban ülő vén kommunisták miatt. (Tudom, a fidesz-kdnp-ben többen vannak, de azok már megváltoztak, feloldozta őket Orbán.)
Be kell valljam: 2010-ben én _nem_ az MSZP-re szavaztam. (Igaz a fideszre sem.) 2010-ben még én is úgy gondoltam, hogy nem lehet annyira rossz Orbán, hogy "dezodoros összefogás"-ként az MSZP-re szavazzak. (Talán ha Bajnait jelölték volna... vagy Bokrost.)

És környezetemben jópár hasonló ember van, aki nagyon utálja a fideszt, semmiképp nem szavazna rá, de az MSZP-re is csak akkor szavazna, ha ez a két párt indulna a választáson. (A jobbiktól tekintsünk el, akinek az tetszik, az úgyis más fából van faragva, nem érdeklik a demokratikus pártok.)

Az ellenzék helyzete két dolog miatt is nehéz:
* Orbán tudatosan részekre szabdalja. Álmaiban 10 darab 3%-os ellenzéki párt szerepel. És ez az álma a legfontosabb álma.
* Az ellenzékiek is érzik, hogy az MSZP 22 évvel a rendszerváltás után is viseli az utódpárt jelzőt, ha közösködnek vele, őket is lekommunistázzák.
* Az ellenzékiek is érzik, hogy Gyurcsány teljesen, de részben az MSZP is felelős az elmútnyócévért, ha közösködnek vele, akkor ők az elmútnyócévet akarják visszahozni.

Nem, ne kezd magyarázni, az emútnyócévet! Aki bevette, hogy az egy monolitikus egység volt és a lényege a haza elárulása, a szemkilövés volt, annak feleslegesen magyarázol.
Itt most nem az okos, gondolkodó, politikailag érett választóról beszélünk, hanem a 8M magyarról.
(Meg a titkosított külföldi magyarokról.)

Larry Silverstein 2013.03.27. 17:37:06

@Szabványok: Az mszp-t már nem lehet lejjebb gyilkolni.

index.hu/belfold/2013/03/27/tarki_evtizedes_melyponton_az_mszp/

24-9-8(J)-6

A tolvaj kommunisták meg tényleg menjenek az anyjukba.

Blogger Géza 2013.03.27. 17:47:19

@Szabványok: Ha az ellenzék annyira gyenge, hogy még saját magát sem tudja felszabdalni, ehhez is Orbán kell, akkor tényleg, mi a fenét akarnak? :)

2llkedő 2013.03.27. 18:02:43

@Larry Silverstein: "A tolvaj kommunisták meg tényleg menjenek az anyjukba."

Téged is zavar a fidesz?

2llkedő 2013.03.27. 18:04:02

@Blogger Géza: Nem akarnak nyerni. Rohadjon csak a fideszre amit csinált. Lényeg, hogy csak egy minimális többsége legyen Piktornak.

magyarben 2013.03.27. 22:09:27

Kampány van már 2010 óta!
A baj az, nem hiszem, hogy létezne magyar bal oldal, sött valószínű, már 2002-ben sem létezett! Amíg a Fidesz az Európai néppárttal csak időnként működik probléma mentesen együtt, addig a bal oldali pártok különböző pénzügyi érdekcsoportok által finanszírozott, irányított utat követnek!:
Amíg 2002-2010 között rengeteg Magyarország számára kifelyezetten előnytelen üzletet kötött az akkori kormány (Pl.: EU-ba lépés felttételei, Imf, Malév, 4-es metró), egész jók voltunk a nyugat számára! Miután Orbánék nyertek, és elkezdtek ezen érdekcsoportoknak keresztbe tenni, már meg is indultak a támadások! Pl.: A földtörvény után, osztrák oldalról egyből megkapta hazánk, hogy milyen rasszisták vagyunk!
Azóta ezek a (gazdasági)pénzügyi érdekcsoportok kampányszerűen támadják a Fidesz összes lépését, (Pl.:rajzfilm gyerekeknek a magyar alkotmánymódosításról!?!) meg az egész országot (példátlan büntetés a FifA-tól a Magyar-Izraeli meccs után fél évvel!)

Hofi Géza azt mondta a módszerváltás után: "Mindegy, csak segg legyen a szánk előtt", de azt már nem mondta, hogy a segg is tolakszik ám! (és ha megpróbáljuk kihúzni a nyelvünk, egyből dől a sok sz@rság)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.29. 01:19:39

Előre szólok: Ha 14-ben a szavazólapon kettőnél több jelölt lesz, akkor a kormánypártot fogom támogatni.
süti beállítások módosítása