A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Fidesz: arrogancia mindhalálig?

2013.02.09. 23:44 timargabor

A KARD értesülése szerint az eheti gyulai Fidesz-frakcióülésen szóba került a párt választási stratégiája, amelyben a kormányzati "sikertörténetek" sulykolása mellett figyelmet fordítanának a stílusra is: kevesebb arc, kevesebb arrogancia jobban állna nekik, ezt ők is tudják. De hiába tudják, ha egyszer nem megy. Nem és nem. Vagy a megszokás nagy úr, vagy a kísértés túl nagy.

Mert az Alkotmánybíróságot azért be kell fenyíteni a regisztráció elkaszálásáért. Ez nem maradhat megtorlatlan, még ha újra kell faragcsálni az ércnél maradandóbbnak szánt, mára azonban laponként cserélhető gyűrűskönyvvé silányított alaptörvényt. Ultima ratio-ként kétharmaddal kell kimondani, hogy akinek nincs hol laknia, hát közterületen se tehesse, felsőoktatási egyeztetés közben kell maflással elküldeni a tárgyalópartner HÖOK-ot: márpedig lesz hallgatói röghöz kötés, és amúgy is, az Alkotmánybíróság se szólhasson bele mindenbe. És bár hümmögve bólogattak, hogy tényleg, az arrogancia veszélyes, csak aláírta majd' minden frakciótag az indítványt.

Fogjuk ezt a lendületre, kitalálták ezt már a frakcióülés előtt, és holmi kommunikációs megfontolásokból mégsem adhatják fel az "itt én vagyok a macsó, öcsém" üzenetet, hisz láthatóan abból ért az ország.

Ámde mit kezdjek Lázár Jánossal, és az ő interjújával, amelyben azt találja mondani Sólyom Lászlóról:

Nem először mondom, hogy Sólyom köztársasági elnök úrnak több minőségében is súlyos felelőssége van a rendszerváltás csődjében. (...) Sértett ember. Személyeskedése nem méltó egy volt köztársasági elnökhöz.

Ezt már Kövér Lászlónál sem értettük, és másfél hónapja le is írtuk:

Ez azért érdekes, mert az említett periódus (Kövér nyilatkozata esetén az 1990-98 közti AB-elnökség, Lázárnál az 1990-es rendszerváltás - TG) jóval megelőzte 2005-öt, amikor Sólyom Lászlót épp a Fidesz - a mostani köztársasági elnök által vitt nyerő taktikával, az akkori baloldali-liberális parlamenti többség ellenében - választotta meg köztársasági elnöknek. Akkor mintha mindaz, amit ma Kövér úr Sólyom szemére vet, nem lett volna probléma. 2005-ben lelkesen, a jogállam győzelmeként ünnepelték Sólyom megválasztását, most pedig bírálják azt megelőző tevékenységét?

Leírtuk akkor, de most nem elsősorban magamat akarom ismételni: hogy 2005-ben jó volt a Fidesznek Sólyom, most meg olyanokért kritizálják, ami korábban volt. Értem persze, hogy ellenzékben jó jelölt volt ő, aztán amikor kétharmaduk lesz, már túl önálló elnöknek, de hogy még a szellemiségét is kritizálják visszamenőleg? Logikai bukfenc, persze, de érdekesebb, amire utal: a Fidesz berögzült panelekkel operál, ez nyilván az ő közösségükben már nem magyarázandó axióma. De bármi is az indok: így nem illik beszélni egy, a hivatalát tisztességben kitöltő volt köztársasági elnökről - pláne, ha anno a Fidesz választotta meg annak.

A gondolati paneleket a legnehezebb letenni. Márpedig az arrogancia egyik fő forrása ez: vagy tényleg így gondolják, és nem érzik ennek a veszélyét, vagy nincs más mondanivalójuk. A szokás nagy úr, és már megszokták az arrogáns stílust - ami legalább akkora, ha nem nagyobb veszély számukra mint Bajnai, vagy pillanatnyilag bárki.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

233 komment · 2 trackback

Címkék: fidesz lázár jános arrogancia alaptörvény alkotmánymódosítás Alkotmánybíróság Sólyom László

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr505071951

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.02.10. 00:28:50

Igen, az önállótlan és se nem koherens, se nem logikus gondolkodásmód egyik jellegzetessége, hogy szigetszerű, ideiglenes gondolati mankókat és mantrákat használ. Ezek érvényességi ideje rendkívül rövid, minőségüket tulajdonképpen semeddig sem őrzik meg, mivel nincs nekik olyan.

sisszi 2013.02.10. 08:36:54

Lázár tudja ki a felelős. pont. személy szerint rámutatva. azt is tudja biztos forrásból (bankszámlájának kivonatából), hogy főnöke nem felelős. semmiképpen. főnöke, aki 22 éve konstruktív a közösségi érdekeket szem előtt tartó ideákat fogalmaz meg és valósít meg. csak mindig mikor pont sikerültek volna ezek a csodás tervek, mindig közbeszólt.....az ELLENSÉG. bizony. nem ám úgy mint a sértett, rendszerváltást elk.ró Sólyom. nem

toportyánzsóti 2013.02.10. 09:59:03

Nem kicsit röhejes,amikor ezek a végtelenül bunkó,arrogáns saját szakmájukban is analfabéta,szociopaták,angyali jófiúknak promótálják szektájukat mostanság.Kezdem azt hinni,már nincs lejjebb...

toportyánzsóti 2013.02.10. 10:04:05

Szellemi defektusra utal szegénykéimnél,amikor már tudják hogy vissza kell venni az arcukból,mert bukni fognak emiatt,de egyszerűen nem bírják magukban tartani ezt az elemi ösztönt,ők a jófiúk és ezt vegye tudomásul az ország és Európa és a világon mindenki...Rettenetes érzés lehet ennyire sötétnek lenni!

greybull 2013.02.10. 10:44:22

A stílus: maga az ember. Nem elég tisztességesnek lenni: annak is kell látszani. A Fidesz stílusa: botrányos. Tisztességes? Talán igen, talán nem. Az azonban biztos, hogy NEM LÁTSZIK tisztességesnek. Ez lesz a vesztük 2014-ben. A katasztrófa azonban az, hogyha jön helyettük a mosolygós/pislogós dendy (Gordonka, gyengébbek kedvéért): nos, akkor Magyarországnak végképp vége lesz: mert, hogy mindent, azaz MINDENT, amit az IMF, Világbank, EU és kapcsolt részeik: összefoglalva: a nemzetközi szabadkőműves ÉS illuminátus világkormány meg fog követelni, azt kritikátlanul és maradéktalanul végre fogja hajtani, olyan biztos, minthogy a nap reggelente felkél! Mert egyetlen valódi politikai kérdés van vízválasztóként: fizesse-e az ország a kifizethetetlen nemzetközi adósságot továbbra is, vagy mondjon nemet, jelentse be a nemzetközi adósságcsődöt és küldje el a kurvaanyjába ezeket a fenti bűnbandákat? Hát ez itt az igazi kérdés: válasszatok!!!

zipe moha 2013.02.10. 10:48:03

..nem kell mindent szó szerint venni fideszéknék, csodálkozom, hogy arra koncentrál amit MONDanak és nem tud legalább EGYET visszacsavarni a mondandó értelmén.....sólyom hitelességének megerősítóje a fidesz, hisz a ha a hiteltelen az mondja valakire hogy hiteltelen.. akkor az a tagadás tagadása, tehát hiteles.
....lehet, hogy még később terve van a Nagy Stratégának ezzel az emberrel s már most felépítik, hogy elő lehessen húzni egy ál korszakváltás érdekében (eljátszva a bírka népnek, hogy most aztán minden másként lesz..) valódi korszakváltás helyett
Tanúld meg te értelmiségi tollat forgatni akaró, hogy a politikában érdek nélkül nincs semmi (pláne a magyarban)és a hatás gyakran az ellenkező hatást akarja kiváltani...

zipe moha 2013.02.10. 10:55:37

...magyarán ismét csak egy át@aszási kísérlet előkészítése (megannyi mellet) ennek az egyébként is csak alapismeretekkel, annál több, a józan észt elhomályosító indulatokkal rendelkező nép számára
Neked pedig felelősséged van hogy szűrőt ragadj..és ne állj be az át{aszási kísérleteket sikeressé tevő értelmiségiek hosszú sorába

wowerman 2013.02.10. 10:56:11

Minden fideszes, és fidesz szavazó ilyen arrogáns, gonosz ember

Vidéki 2013.02.10. 10:58:05

Amit a szerző timargabor arrogancia gyanánt mutat be , az valójában a lényege a működőképes parlamentáris demokráciának.

Nem konszenzusoskényszeres demokráciában élünk, hanem parlamentáris demokráciában.

„A konszenzuskényszer kvázi vétójog. Egy döntést meg kell vitatni, de jó vagy rossz nem a többpárti vagy széleskörű egyetértéstől lesz. Ideje leszámolnunk a konszenzus mítoszával.

Egy kicsit máshogy fogalmazva, a parlamentáris demokráciának két gyökere van: a parlamentarizmus és a demokrácia.

A parlament megbeszélést v. tárgyaló küldöttet jelentő francia szóból származik, a lényege a megbeszélés, alku, konszenzus, kompromisszum.

A demokrácia meg ugye többségi uralmat jelent.

A parlamentáris demokrácia tehát olyanféle rendszert jelent, ahol a kérdéseket először vitára bocsátják, megbeszélik, igyekeznek kompromisszumra, konszenzusra jutni, majd ha ez nem sikerül, marad a többségi döntés. (Shenpen, Konzervatórium)”

„Sólyom köztársasági elnök úrnak több minőségében is súlyos felelőssége van a rendszerváltás csődjében. (...) Sértett ember. Személyeskedése nem méltó egy volt köztársasági elnökhöz.”

Részlet egy cikkből (2011. november 12., szombat
Szerző: HVG)
________________________________________

„Nem tudom, jó-e például, ha a „láthatatlan alkotmányra” hivatkozó Alkotmánybíróság mindenbe beleszól,

miközben semmilyen politikai felelősséget nem visel.

– Azért a köztársaság régi alkotmánya is látható, írott szöveg volt.

– Igen, de a testület állandóan olyan döntéseket vindikált magának, és olyan ügyekbe szólt bele, amelyek az írott alkotmányból nem következtek.

Ilyenek voltak például a költségvetési kérdések.”

Sólyom László Alkotmánybíróként betévedt a hit birodalmába, amikor a "Láthatatlan Alkotmány" elméletét bevitte a köztudatba.

Ezt az elméletet az alkotmányjogászok nagy örömmel fogadták, mert ez illetékességük körét határtalanná tette,

úgy hogy semmiféle felelősség nem terhelte őket döntéseikért.

A "Láthatatlan Alkotmányt" még a "hozzáértő dolgozó nép okos gyülekezete" a parlament sem képes látni, csak néhány természetfeletti képességekkel megáldott felkent személy.

A költségvetést érintő kiszámíthatatlan döntéseik hatalmas lukat ütöttek a már elfogadott költségvetésen (a Bajnai, szakértői kormány alatt is) olyan eredménnyel, mint egy viharban elszabadult hajóágyú egy régi vitorlás hadihajón.

Még a "Szakértői Kormán" jogászainak színe-virága sem volt képes kihámozni a magyar nyelven írt Alkotmányból, hogy Alkotmányellenes törvényt fognak készíteni és megszavaztatni éppen akkor az MSZP támogatásával.

A "Láthatatlan Alkotmány" ködös fogalma beavatatlanok számára racionálisan megközelíthetetlen.

Itt véget érnek a természeti törvények és a logika is csődöt mond, mert mégis csak van néhány személy, aki képes látni a láthatatlant.

Ebben az összefüggésben az AB szerepe annyira misztikus, mint a Bibliai "prófétáké"

akik azzal a kiváltsággal rendelkeztek, hogy csak és kizárólag ők léphettek közvetlen kapcsolatba Istennel és csak ők voltak képesek tolmácsolni Isten parancsait.

Valami hasonló rendszer működik Iránban,

ahol az ayatollahok tanácsa van a legfőbb döntéshozó szerepében,

míg a többiek csak a bűnbak, vagy az áldozat szerepét játszhatják el.

toportyánzsóti 2013.02.10. 11:11:15

@Vidéki: Van aki cukor nélkül is megeszi a medveszart,csak az angyali jófiúk biztatása kell.

Vidéki 2013.02.10. 11:15:58

@toportyánzsóti:

Írod: "Van aki cukor nélkül is megeszi a medveszart"

Tömör hozzászólásod jelzi, hogy te mivel táplálkozol, és szervezeted mivé alakítja át az elfogyasztott táplálékot.

wowerman 2013.02.10. 11:31:19

@Vidéki: Ennyire futja, másokat ócsárolni? te tudod...

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.10. 12:35:37

@Vidéki: azért azt nem gondolhatod komolyan, hogy az Alkotmánybíróság "semmilyen politikai felelősséget nem visel." Hogyne viselne: elég fontos dolgokban kell döntenie, és azoknak következményei is vannak.

"Nem konszenzusoskényszeres demokráciában élünk, hanem parlamentáris demokráciában." és "a kérdéseket először vitára bocsátják, megbeszélik, igyekeznek kompromisszumra, konszenzusra jutni, majd ha ez nem sikerül, marad a többségi döntés"

Persze, ilyen az államfő-választás (remember 2000, 2005). A pillanatnyi viták kétharmados szabályokkal rendezése viszont szerintem illetlenség, arrogancia.

2011-ben újraírták a szabályokat (alaptörvény), és az volt a mondás, hogy innentől így kell játszani. (Mivel felhatalmazást erre sem kértek a választás előtt, ezt is vitathatnám, de egyelőre nem erre akarom kihegyezni.) Ámde utána félévi rendszerességgel változtatni aszerint, hogy most mi az érdekem? Nem egy ős-konzervatív tempó.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.10. 12:45:45

A "láthatatlan alkotmányról" még valami. Nem vagyok jogász, és valóban nehezen értető, hogy mi is az, de azért van elképzelésem. Eszerint a láthatatlan alkotmány nem más, mint az a közösségi tudat, hogy mit gondolunk jogállamnak.

Formális jogi akadálya ugyanis nincs annak, hogy ha valaki kétharmadhoz jut, sztálinista vagy iráni fundamentalista, vagy akármilyen alkotmányt fogadjon el. Viszont azért ezeket nem kéne. Elemeiben sem.

Husz_János_Puszita 2013.02.10. 12:48:58

Tényleg így gondolják. Az erőt jó macsó módra összekeverik az erőszakkal. Senki nem adhat mást, mi lényege.

Husz_János_Puszita 2013.02.10. 12:51:25

@greybull:

Tudod te mivel jár egy államcsőd ember????

istvankah 2013.02.10. 12:53:10

@Vidéki:Úgykezdem,hogy azért,mert az apukád,nem moziba ment,HELYETTED ne másokon éld ki a halál-vágyad!Sok hozzád hasonló ember él a földőn aki beismeri,hogy a szar az szar,akkor is ,ha az orbán száját nemesíti!Tőrődj bele!Vagy simán nyeld le!

mitmiért? 2013.02.10. 13:58:58

Nem a megszokás a nagy úr , hanem a Nagy Úr valójában szociopata. Ezért nem tud visszavenni, és mivel katona rend van -ugye háborúznak mindenkivel- ezért ez a bunkó stílus lett az elvárás, aki nem azt teszi az gyáva vagy dezertor. A sok seggnyalo ezért tapossa magát halálra hogy megmutathassa a többi sem különb nála. Lézer Jani elott egyelőre vezet Mr. 10% Cívis Polgár, fő-ATV beégő. Ar-rogáns picit csöndesebb, várja hogy leuthesse a Vezirt alkalomadtán.

kéretlen 2013.02.10. 16:03:17

Visszavenni csak abból lehet ami van.
Arcuk nincs,csak pofájuk,arra meg rá fér minden !

greybull 2013.02.10. 17:42:24

@Husz_János_Puszita: tudom. Meg azt is, hogy mivel jár a ami napig az, hogy nem jelentettük be az államcsődöt. Tudod mit? Jobb a "borzalmas" vég, mint a borzalom vég nélkül! Mert most ez utóbbi van (már vagy 30 éve - és már nagyon unalmas, no meg nagyon nagyon nagyon költséges).

greybull 2013.02.10. 17:43:24

@greybull: "hogy mivel jár a mai napig.." helyesen.

Vidéki 2013.02.10. 18:06:00

@timargabor:

Írod: „Formális jogi akadálya ugyanis nincs annak, hogy ha valaki kétharmadhoz jut, sztálinista vagy iráni fundamentalista, vagy akármilyen alkotmányt fogadjon el. „

Az Alkotmányt emberek csinálták és csinálják, ettől még nem szükségszerűen lesz sztálinista vagy iráni fundamentalista az Alkotmány.

Az Amerikai Egyesült Államok alkotmányát az alaptörvény 1789-es érvénybe lépése óta huszonhét alkalommal módosították. Az első tíz módosítás – ezek együttesen Bill of Rights (magyarul: Jognyilatkozat) néven ismeretesek – 1791-ben, a legutolsó 1992-ben született. A huszonhét alkotmánymódosítás kiegészíti az alaptörvény eredeti szövegét, esetenként hatályon kívül helyezi az eredeti alkotmány egyes cikkelyeit, sőt arra is van példa, hogy egy alkotmánymódosítás egy korábbi módosítást nyilvánít semmissé.

Magyarország alkotmányát (a szovjet megszállás éveiben) 1949. augusztus 18-án, az 1949. évi XX. törvénnyel fogadta el az Országgyűlés, a jogszabály két nappal később, augusztus 20-án lépett hatályba.

Ez az alaptörvény az 1936. évi szovjet alkotmány mintájára készült, amelyet fő kidolgozója után a szakirodalom buharini alkotmánynak is nevez.

Az alkotmányt 1949 és 1989 között számos alkalommal módosították, 1972-ben pedig az 1972. évi I. törvénnyel[1] a módosítások mellett új, egységes szerkezetbe foglalták. Az új szöveg az 1968-as új gazdasági mechanizmusnak megfelelően előírta a tervezésről, az államháztartásról és az állami vállalatról szóló törvények megalkotását.
Az új szöveg deklarálta az állami és szövetkezeti tulajdon egyenrangúságát. Magyarország ENSZ-tagságára figyelemmel megváltoztatták a hadüzenet jogáról szóló rendelkezést és deklarálták az emberi jogok tiszteletben tartását.

1989-ben a rendszerváltás keretében sor került az Alkotmány alapvető, gyökeres módosítására, melynek eredményeképpen Magyarország államberendezkedése – a modern demokráciák mintáját követve – átalakult.

Természetesen egy teljesen új alkotmány kidolgozásának elképzelése is felmerült a rendszerváltó erőkben, de ehhez az akkor hatályos rendelkezések értelmében népszavazásra lett volna szükség, amelynek kimenetelét - a még az országban állomásozó szovjet csapatokra is figyelemmel - kétségesnek ítélték.

Mivel azonban a reform után is megmaradt a törvény száma – 1949. évi XX. törvény –, ez a rendszerváltás után sokakban ellenérzéseket táplált.

Az Alkotmány módosításához, valamint az abban meghatározott egyes döntések meghozatalához az országgyűlési képviselők kétharmadának szavazata szükséges.

Az 1990-es és 2000-es években különböző okokból több módosítást végeztek az alkotmány szövegén, például a NATO-hoz és az Európai Unióhoz történt csatlakozás kapcsán.

Az 1989-es Alkotmányt néhány jogász szülte, és a nép nem legitimálta, nagyon gyatrára sikeredett.

"Az eredeti ’89-es alkotmány nem volt működőképes, ezért az MDF-SZDSZ-paktumban jelentősen módosítani kellett rajta."

" Magyarán az eredeti alkotmányba olyan mértékű parlamenti ellensúlyokat építettek be, amely nem korlátozta, hanem egyszerűen lehetetlenné tette volna a kormányzást."

Azaz az alkotmányt létrehozó "Alapító atyák" óriásit hibáztak, ami nem dicséri bölcsességüket.

A parlamentáris kormányzást kiegészítheti a (parlament, kormány vagy államfő által kiírt) referendum vagy az állampolgári iniciatíva. A kettő összekapcsolása azonban,

ami a magyar alkotmány egyik unikuma,

ellenkezik a parlamentáris és a képviseleti kormányzás elveivel.

Nem véletlen, hogy ismeretlen Európa parlamentáris kormányzatú országaiban.” (Körösényi András: Túlterhelt demokrácia, Mozgékony patthelyzet 7-36.)"

Vagyis akik alkotmányoztak 1989-ben, túlteljesítették az "abnormát", amikor mindenkit le akartak pipálni jogállamiság területén.

Nem kell mindenkit sztálinistának vagy iráni fundamentalistának képzelni, aki korrigál egy nem tökéletesre sikerült Alkotmányt.

Az USA 1789-es Alkotmányát is 27-szer módosították azóta, mégsem dőlt össze a világ.

Vidéki 2013.02.10. 18:12:10

@istvankah:

Te képes vagy felismerni, hogy " a szar az szar", ettől aztán "haladó értelmiséginek" képzeled magadat.

reszeg tengeresz 2013.02.10. 18:49:13

@Husz_János_Puszita: kepzeld, allitolag utana meg a Nap is felkel reggel.

DezInf 2013.02.10. 18:51:20

@Vidéki:

Fidesz kutyából nem lesz demokratikus szalonna:))))
Akárhogy is csavarod:))))

dr Smittpálelnökúr 2013.02.10. 18:58:55

@Vidéki: Kicsit több, mint 200 év alatt 27 módosítást hajtottak végre az amerikaiak?
Két év alatt 4 módosítás a fiúktól csak jobb eredmény, nemde?

Ennyire gyorsan változnak a körülmények itthon, vagy esetleg a fiúk ehhez sem értenek?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.10. 18:59:42

nem hiszem én azt, hogy felmerült, hogy vissza kellene venni arcból.

Ez csak amolyan városi legenda lehet.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.10. 19:07:25

@Vidéki: az mind nagyon úgy van, ahogy írod, mégsem cáfolja azt, hogy kétharmaddal akár sztálini vagy Khomeini-féle alkotmányt is lehet írni.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.02.10. 19:17:05

@timargabor: Nagyon megörültem, hogy Ti is terjesztitek Bereznay András írását, s főleg így elhelyezve, talán többen felfigyelnek rá. Eddig csak páran voltunk terjesztők.

bananarepublica 2013.02.10. 19:23:39

Kovetelem a rezsicsokkentes is szerepeljen az alaptorvenyben, tessenek beleirni!!!!!!

von Putri 2013.02.10. 19:24:50

@Vidéki:
Az AB egy jogi csapda már önmagában, amiben a testület időnként nagyokat hempereg. Egyetlen értelmes funkciója az lenne, hogy megakadályozza valami nagyon rossznak a bekövetkezését, de erre mint intézmény teljesen alkalmatlan

Valójában a nem létező felsőház pozícióját öltötte magára, pedig erre semmi felhatalmazása nincsen. Mondhatni amit csinál, az ellenkezik Magyarország alkotmányos, parlamentáris berendezkedésével

Sólyom, akit eleinte nagyra becsültem, csak tovább erodálta az intézmény tekintélyét a komolytalan akcióival, meggondolatlan kijelentéseivel, elitista kioktató fellépésével

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.10. 19:26:21

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: az kötelező olvasmány itt! Tervezünk ennél többet is, csak kapjak egy kis levegőt.

HaCS 2013.02.10. 19:42:37

@Vidéki:

"Az 1989-es Alkotmányt néhány jogász szülte, és a nép nem legitimálta, nagyon gyatrára sikeredett."

Az egyetlen készítésbeli különbség, a mostani alaptörvényhez képest, hogy azt legalább jogászok csinálták.

_most_ 2013.02.10. 19:43:48

a fidesz arrogáns, kicsinyes viselkedése annyira visszataszító, egyszerűen nincs bennük semmi elegancia, 2002-ben is részben ez a viselkedés okozta a vesztük, szóval így tovább :D

Glocker 2013.02.10. 19:47:27

@timargabor:

"timargabor · kard.blog.hu 2013.02.10. 12:35:37
@Vidéki: azért azt nem gondolhatod komolyan, hogy az Alkotmánybíróság "semmilyen politikai felelősséget nem visel." Hogyne viselne: elég fontos dolgokban kell döntenie, és azoknak következményei is vannak."

Kérdés az, hogy ezek a következmények hatnak-e a birákra akár egyénileg, akár testületileg.
A kötmanyup témavál kapcsolatos gerinctelen időhúzásuk azt mutatja, hogy nem. Még a volt kötmanyup tagok sem keresték fel az AB épületét, hogy pát bíró seggébe bedugjanak egy esernyőt és nyitva húzzák ki.

2013.02.10. 19:47:55

A fő mondanivalóval kapcsolatban érdemi mondanivalóm nincs, csak annyit jegyeznék meg, hogy nekem úgy tűnik, Bajnai jelenleg senkit nem veszélyeztet...

prin Table 2013.02.10. 20:01:54

"jóval megelőzte 2005-öt, amikor Sólyom Lászlót épp a Fidesz - a mostani köztársasági elnök által vitt nyerő taktikával, az akkori baloldali-liberális parlamenti többség ellenében - választotta meg köztársasági elnöknek. Akkor mintha mindaz, amit ma Kövér úr Sólyom szemére vet, nem lett volna probléma. 2005-ben lelkesen, a jogállam győzelmeként ünnepelték Sólyom megválasztását,"

Már megint hülyeséggel érvelsz, hisz semmi ellentmondás nincs a két dolog között.

1. Sólyom alkotmánybírói tevékenységében sok ostoba dolog volt, ami kárt okozott az országnak. "Láthatatlan Alkotmányról" - amit csak ő lát - történő őrült hablatyolás. Hatalommánia, az AB többnek gondolása, mint ami, leírt szöveggel ellentétes értelmezés, tényleges rendszerváltás, és elszámolás ellehetetlenítése. Neki kulcsszerepe volt abban, hogy a rendszerváltás végül abban a csődtömegben csúcsosodott ki, ami a 2010-es választási eredményben értelmezhető. Itt a választók több mint 70%-a szavazott a Jobbik, illetve a Fidesz pártokra (ez ugye jóval több mint kétharmad...), és számolt le az addig kialakult csődtömeggel. Ez tagadhatatlan, akkor is, ha rosszat gondolsz, a Fidesz kormányzásról, de elhazudni nem kéne, hogy előtte csőd volt politikai értelemben.

2. Ettől még Sólyom lehetett volna jó köztársasági elnök, akinek olyan nimbusza van, hogy újraválasztása automatikus, puszta formalitás. Ehelyett Sólyom megbukott mint KE, és még jelölt sem volt 2010-ben, hisz senkinek sem kellett MÉG AZ ELLENZÉKNEK SEM. Egy bukott, sértett ember.

Tehát semmiféle ellentmondás nincs itt, minden egyes állítás igaz.

1. Sólyom nagy hibákat követett el az AB-n
2. Sok jót is elkövetett az AB-n
3. 2005-ben helyes döntés volt ŐT megválasztani SZILI KATALIN HELYETT
4. Lehetett volna JÓ KE, akkor is ha az AB-n szar volt kettőnek semmi köze egymáshoz
5. Végül KE-ként is megbukott és mostanra egy sértett, bukott politikus méltatlan személyeskedése az amire képes

Minden egyes állítás igaz és semmi, de semmi ellentmondás nincs köztük, hiába próbálod izzadságszagúan bizonyítani, hogy de igenis, ha jobb volt mint Szili 2005-ben, akkor tessék 2013-ban is szeretni! Csak hát semmi köze kettőnek egymáshoz.

Amit még elfelejtesz, hogy maga a SZDSZ, az SZDSZ-es lét minden terhével, még ez a féreg párt SEM volt hajlandó megszavazni Szili Katalint, ezáltal ők is közreműködtek Sólyom megválasztásában még azon az áron is, hogy saját kormányukba rúgtak egy emberest.

Az egyetlen amit levonhatunk mindenből, hogy Szili Katalin MSZP-s pártember jelölése hiba volt, nem csak azért mert látványosan alkalmatlan személyt jelöltek, hanem azért is mert PRECEDENST teremtett pártpolitikusok jelölésére, így már senkinek EGY SZAVA SEM lehetett, ha később is jelölnek pártpolitikust KE-nek.

Ennyi.

sárkányfő 2013.02.10. 20:05:11

Amikor a Fideszes hiéna elhatározza, hogy holnaptól kedves lesz vegetáriánus? :D Ez jóóó... :)

Csodálkozom hogy erre a hírre nem a közismert békás-skorpiós sztorit kaptátok elő, szerintem pont ide illik:

Egyszer egy skorpió érkezett a folyóhoz. Mivel a skorpiók nem tudnak úszni, ezért megkérte a békát, hogy a hátán vigye át a túlsó partra. A béka persze nem vállalta hogy átvigye a halálos ellenségét. Bolondnak nézel? - Kérdezte. Hisz megcsípsz és meghalok! De a skorpió ezt válaszolta: Dehogy csíplek, gondolj csak bele: Ha megcsíplek és a mérgem megöl téged, akkor te elmerülsz, és én megfulladok! A békát ez meggyőzte, hátára vette a skorpiót, és elindult átúszni a folyót. Már a folyó közepén jártak, amikor a béka hirtelen érezte ahogy éles, forró fájdalom hasít a hátába, és terjed szét az egész testében. Mielőtt elmerült volna, az utolsó leheletével még odaszólt a skorpiónak: Skorpió, miért martál meg? Most mindketten meghalunk...! A skorpió így válaszolt: Nem tehetek róla, a véremben van...

Kakimaki0123456789 2013.02.10. 20:08:20

Azt a látszatot kell kelteniük hogy ők még valakik, hogy van még mondanivalójuk, hogy képesek még cselekedni. Nem ismerhetik el hogy hibáztak már a kezdetekkor, hogy a terveik becsődöltek, hogy káoszt, szegénységet és ellenségeskedést csináltak a "felhatalmazásukkal" a beígért rend, béke és fejlődés helyett.
Ezt már csak a valóság makacs tagadásával tudja elérni; a legkisebb beismerés is lavinát indítana el, a keménymag elkezdene gondolkodni... a megválasztásuk óta - sőt már az ellenzékben megtett lódításaik, ígéreteik óta - a valóság elől menekülnek az újabb és újabb hazugságokba, ezt nem lehet abbahagyni, ez egy egyirányú utca ami jó esetben csak a saját vesztüke jelenti, rossz esetben... nem csak 500.000 ember fog külföldre menni hanem a többszöröse.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 20:27:16

Az szavaz rájuk,aki azonosulni tud velük.Szoktam látni a koemmentek közt is arcoskodó, arrogáns, hozzászólásokat és kivétel nélkül mindegyik fideszfan.
Nem vall túl sok észre ha valaki ilyen stílusú manapság.Ez nem egy jóléti állam,ahol ez megengedhető büntetlenül.

rugoman 2013.02.10. 20:28:48

hát ha a veszély csak akkora, mint bajnai, nincs gond... rá csak az amnéziások szavaznak. azonkívül meg kéne érteni, hogy a demokrácia, mint államforma csak a Lajtán onnan műxik, ideát nem.

komplikato 2013.02.10. 20:30:12

@Vidéki: Nem mindegy, hogy 200 év alatt van 27 módosító vagy 18-20 hónap alatt. Szerintem.

"Mivel azonban a reform után is megmaradt a törvény száma – 1949. évi XX. törvény –, ez a rendszerváltás után sokakban ellenérzéseket táplált."

Ezek szerint CSAK azért készült az új "alkotmány", hogy a félműveltek és a jogból tök hülyék félreértésén segítsen???

Orbán Diktor (törölt) 2013.02.10. 20:30:21

@wowerman: "Minden fideszes, és fidesz szavazó ilyen arrogáns, gonosz ember"

Ez egy ilyen ország, ahol az "emberek" saját képükre választottak vezetőket. Ma már, sok évi agymosás után, a szavazók kétharmada hiszi azt, hogy a fideszes viselkedési forma a helyes magatartás.
Nem lesz ebből soha normális ország. Ezer év nem volt elég kigyógyulni az üres magyarkodásból és beilleszkedni Európa népei közé, kulturált közösséggé fejlődni. Sokan mondják, hogy a cigányok sem tudtak beilleszkedni a magyar társadalomba, de azt elfelejtik, hogy a magyarok sem tudtak beilleszkedni Európába. Száz éve megy a búval baszott, mindenki által bántott nép című revü...
Tessék felébredni, tanulni, hagyni a történelmet a történészekre, új himnuszt kovácsolni valami jó indulóból és kezdjünk el komolyan foglalkozni a jövővel.
Minden 20 millió forint feletti vagyont államosítani, és csak akkor legalizálni a tulajdonos nevére, ha sikerült bizonyítani, hogy adózott pénzből van. Tudom, nincs 30 ezer férőhely a börtönökben, de minden megoldható. Újra lehetne nyitni a kőbányákat és Putyin elvtárs is befogana néhány bünőzőt a régi gulágokra.
:)

komplikato 2013.02.10. 20:33:23

@prin Table: "Ez tagadhatatlan, akkor is, ha rosszat gondolsz, a Fidesz kormányzásról, ..."

Ja, hogy ez csak egy érzés, de el fog múlni? Milyen szinű tablettától???

"... de elhazudni nem kéne, hogy előtte csőd volt politikai értelemben."

Mekkora rohadt mázlink van, hogy most minden olyan fellendülőben van, hurrá megmenekültünk! :D

prin Table 2013.02.10. 20:36:54

@komplikato:
"Ezek szerint CSAK azért készült az új "alkotmány", hogy a félműveltek és a jogból tök hülyék félreértésén segítsen??? "

Nem. Korábban azért tartották meg az 1949-es évszámot, hogy így emeljenek jogi eszközökkel, hatalmas szobrot és emlékművet Rosenfeld (rákosi) Mátyásnak és az ő alkotmányának.

Akik az 1949-es alkotmány mellett álltak, valójában a Rosenfeld(rákosi) féle kommunista és zsidó klikk rémuralmát akarták felejthetetlenné, az állam alapjává tenni. Hogy a nem kommunista magyarok örökre megtanulják, hogy ki az úr itt, mihez kell tartaniuk magukat.

No ennek lett vége nemrég, ennyi történt.

prin Table 2013.02.10. 20:44:22

@komplikato: ""... de elhazudni nem kéne, hogy előtte csőd volt politikai értelemben."

Mekkora rohadt mázlink van, hogy most minden olyan fellendülőben van, hurrá megmenekültünk! :D"

Nincs összefüggés. Bár nem politikai példa, de Argentina gazdasági értelemben egyértelműen csődbe jutott, a 2000-es évek elején.

Teljesen függetlenül attól, hogy a csőd utáni Argentin kormányzást jónak vagy rossznak értékeled, elhazudni, hogy csődbe jutottak, nincs értelme.

Ezért nem értem, amikor van olyan aki még mindig megpróbálja elhazudni a balliberális oldal teljes politikai csődjét 2010-ben.

Történelmi léptékekben akkor tudjuk ezt a politikai csődöt felfogni, ha belegondolunk:

Az elmúlt 65 évben SOHA nem fordult még elő, hogy a balliberális oldal a parlamenti helyek kevesebb mint 20%-ával rendelkezzen.

CSAK 2010-ben, az említett politikai csőd miatt, SOHA máskor.

Mivel magyarországon a hatalomban az egyharmad gyakorlatilag vétójogot ad minden fontos kérdésben, így Magyarország teljes lényét, struktúráját, kultúráját az elmúlt 65 évben csak és kizárólag balliberálisok határozták meg. Mindig megvolt vagy a diktatórikus hatalmuk a magyarság felett, vagy pedig a vétójoguk, hogy semmi se történhessen, amihez nem járulnak hozzá.

Tehát 2010-ig mindent meghatározhattak a saját sájízük szerint. Ezért volt egy történelmi vízválasztó a 2010-es választás, mert olyan változást hozott, amire az elmúlt 65 évben soha nem volt példa, és ez letagadhatatlan történelmi tény.

rugoman 2013.02.10. 20:49:23

@Orbán Diktor:
szívemből szólsz, pajtás..azonkívül a kényszermunka sem szégyen, az én adómból ne "tengődjön" a sok sittes, aki - miután bizonyította társadalmi összeférhetetlenségét, nemi érőszak, gyerekgyilkosság, stb.- ingyen kap mindent, ami neked pénzbe kerül: kaja, közmű, tető..955- ben (megint) beverték a nagy arcunkat, még a nép fizikai fennmaradása is kétségessé vált (sok volt a nemzőképes magyar (??? ki is az)halott. A következő komoly ellenfél 1526-ban simán faszrahúzott, mert az egység - finoman szólva is- hiányzott. De nembaj, mert elkergettük 1686 -ban, eppár' év kiesett, no mondd már, de hopp! aki elkergette, itt maradt. (Emléxünk ilyenre, nem olyan régről...) Később volt valami Rákóczi, de 31 évvel később (!!) életünket és vérünket Mária Terézia Királyunkért. ..Az a valami 1920 06.04 -én az Osztrák Magyar Monarchia volt (a maradék), nem Magyarország. no, hol is az az említésre méltó MAGYAR történelem? mióta ide jöttük öljük egymást; soha, de SOHA egység itt nem volt és nem is lesz.

w_tilos · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2013.02.10. 20:55:19

@timargabor: egyszerű ez:
ti libbantak azt gondoljátok jogállamnak, meg demokráciának, amikor ti vagytok hatalmon

minden más: diktatúra

HaCS 2013.02.10. 20:58:55

@prin Table:

"Ezért volt egy történelmi vízválasztó a 2010-es választás, mert olyan változást hozott, amire az elmúlt 65 évben soha nem volt példa, és ez letagadhatatlan történelmi tény. "

Trianon is valami hasonló lehetett.

komplikato 2013.02.10. 21:00:58

@prin Table: Ezt az "antikomcsi" lózungot tartogasd azoknak akik nem látják, hogy régi "jó elvtársak" ténykedtek az új tákolmány körül ... egy gyereket ezzel megetethetsz. Talán.

dr kíváncsivagyok 2013.02.10. 21:01:42

@w_tilos:
Egyszerű vagy , mint egy fogvájó...

Jimmy Reiszmüller 2013.02.10. 21:02:09

@Vidéki:

Azért a wikipediából ollózott részekhez tehetnél idézőjelet!
Hacsak nem te vagy Skicc Pál exdoktor!
Mert neki már szabad, őt már így elfogadtuk!-.)

Dekatlon 2013.02.10. 21:06:14

Ezeknek a vigyori fideszdridoknak már cak annyi örömük van, hogy kétharmaaaad. Szopnak, mint mi. Kimaradnak a nagy jóból. Kétharmaaaad! Csökken a fizetésük, belefulladnak a lakáshitelükbe. Kétharmaaaad! Nevetségessé teszik a jobállamot, az alkotmányt. A parlamentet szavazógéppé alacsonyítják. Kétharmaaaad! Szétverik az oktatást, egészségügyet, lenyúlják a nyugdíjakat. Kétharmaaad! Kitántorog külföldre mind, aki teheti. Kétharmaaaad! Ennyi van, erre kell büszkének lenni.
Másik blogon írta valaki, hogy a szemét szoci szavazók képesek voltak megbüntetni a szoci kormányukat a bénázásért. Igen, abból lett a kétharmaaaad! De ilyet a bátor és gerinces jobboldali daliák nem fognak. Nem tudnak. Kétharmaaad!

Jimmy Reiszmüller 2013.02.10. 21:10:36

@timargabor:

A "láthatatlan Alkotmány" az szinonimája a Történeti Alkotmánynak, melyben helyett kap a joggyakorlás tradiciója a hagyomány és az értelmezés.

Szájer így fogalmaz:

"A magyar jogrendszer tetején egy egységes írott jogi dokumentum, az Alaptörvény áll. A jogszabályok a hierarchikus rendben alatta vannak, és azzal összhangban kell lenniük. A történeti alkotmányra hivatkozás az Alaptörvény által kiemelt jogértelmezési segédelv. Az Alaptörvény formális értelemben megfelel a modern demokratikus európai kartális alkotmányok kritériumainak, azonban a magyar jogirodalmi hagyományban az alkotmány szó foglalt, azt csak bitorolta az 1949. évi XX. törvény. Ennek az újraélesztett alkotmányfogalomnak szélesebb értelmében az alkotmány magában foglalja az Alaptörvényt, de egyben nem sajátítja ki az alkotmány szót. Az Alkotmánybíróság nevének megtartása nem tévedés, hanem tudatos alkotmányozói törekvés volt, mert az AB mostantól nem csak az Alaptörvényt, hanem annak explicit felhatalmazása alapján az alkotmányt, pontosabban a történeti alkotmány vívmányait is értelmezi. (Ahogy egyébként ezt minden az Alaptörvényt alkalmazó szerv is teszi.)"

szajerjozsef.blog.hu/2012/11/08/az_alaptorveny_es_a_torteneti_alkotmany

Ezt nyilván elfelejtette törölni a blogjáról vagy csak szimplán hülye mert azóta ez történt:

""Az Alaptörvény hatálybalépése előtt meghozott alkotmánybírósági határozat és annak indokolása az Alaptörvény értelmezése során nem vehető figyelembe. ” (IV. módosítási javaslat)"

index.hu/bloghu/morgasjoga/2013/02/09/alaptorveny-modositas_4

rugoman 2013.02.10. 21:17:23

@Dekatlon:
hát nem 100%, de valami. mi lenne - CSAK a változatosság kedvéért- ha megvárnánk, mi lesz? nekem személy szerint egyébként k@rva mindegy, mert nincs 1M netto-s állásom, viszont nem fizetek semmit, abból élek, ami jön, nyugdíjra nem számítok, beteg sem vagyok soha, éltet a tudat: legalább az én pénzemet nem lopják.. mennyivel jobb a másik oldal?

campobaszo 2013.02.10. 21:26:58

@Vidéki: "A demokrácia meg ugye többségi uralmat jelent."

Nem,nem azt jelenti.

Jimmy Reiszmüller 2013.02.10. 21:27:06

@Vidéki: Közben látom, hogy van forrásjelelölésed, megkövetlek!
Megzavart, hogy a nagy összevisszaságban egész bekezdésekre emlékeztem szó szerint a wikiből!
@tarackos néven is te szoktál kommentelni?

Orbán Diktor (törölt) 2013.02.10. 21:28:30

@rugoman: "A következő komoly ellenfél 1526-ban simán faszrahúzott, mert az egység - finoman szólva is- hiányzott."

Igen, de olvastam valahol, hogy ez egyenes következménye volt az 1514-es Dózsa-féle felkelésnek, amikor a nagy magyar főurak, a nemzeti elit, ahelyett hogy jobb körülményeket biztosított volna a parasztoknak (akkor még jobbágyok), inkább tűzzel-vassal leverte és megkínozta őket. Példát statuálva, rettenetesen megkínozták, majd kivégezték a vezéreiket, hogy soha ne merjenek bármit is követelni. Nem csoda, hogy 12 évvel később nem is mertek fegyvert adni a kezükbe, holott a népre épülő haderő biztosan megállította volna a törököket. Különben a nép így is belengetette a karját, bábolnai lengőcsapszeg módra, a magyar főuraknak: mehettek harcolni nélkülünk, védjétek csak meg a saját seggeteket, mert nekünk úgy is teljesen mindegy, hogy ki sanyargat. Elképzelhetőnek tartom, miután a törökök 150 évig voltak itt, hogy az uralmuk alatt élő magyarok jobban is éltek (nem volt lázadás). Na mindegy, a magyar főurak már most is bekebelezték a magyar földet, a nép meg majd örömmel szolgál nekik. Ezt akartuk (nem?) amikor jól megbüntettük a piszok szocialistákat. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.02.10. 21:36:04

@Vidéki:
Faszságokat beszélsz.

Az USA alkotmányát egyszer sem módosították.
Az alkotmány függelékeit módosították.

Ráadásul azokat sem évente 4-szer, hanem kb. 10 évente egyszer.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 21:36:47

@Orbán Diktor: Elképzelhetőnek tartom, miután a törökök 150 évig voltak itt, hogy az uralmuk alatt élő magyarok jobban is éltek (nem volt lázadás).
Válasz erre;

Minap nekem is pont ez fordult meg a fejemben.
Szerintem nem élhettek rosszul az emberek.A törökök ott baszták el,hogy elkezdték az emberkereskedelmet barbár módra.Ez betette a kiskaput a népnek természetesen.
Ezért bukott meg a török szerintem.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.02.10. 21:38:47

@Vidéki:
A mostani alkotmányt sem legitimálta a nép, csak kb. 200 fideszrobot faszkalap.

Népszavazásra nem merték bocsátani.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.02.10. 21:42:04

@prin Table:
Öcsém, te annyira sötét hülye segg vagy, hogy azt szavakkal le sem lehet írni.

wowerman 2013.02.10. 21:44:37

@Orbán Diktor: "Nem lesz ebből soha normális ország." Ezzel sajnos egyetértek.

rugoman 2013.02.10. 21:51:17

@Orbán Diktor:
Teljesen jól látod, a helyzet ez volt. Viszont a népre épülő haderő kicsit korábban egy Károly Róbert nevű Anjou lecserélt u.n. banderiális hadseregre. Tehát aki nem ment, az a földesúr és az ő serege volt. Ebben élen járt bizonyos Zápolya (Szapolyai) aki "csak" annyival késte le a bulit, hogy az öccse ott veszett, ő meg király lett. ..Lófaszt érdekelt az ország meg a török, mindegyik földesúr csak a saját érdekét nézte. Pont mint ma...

A Látó 2013.02.10. 21:51:58

Minél nagyobb az arc annál nagyobb a pofára esés.

IPetya 2013.02.10. 21:52:10

@HaCS: Hát jogászok minkét alkotmány megszövegezésénél sokan voltak, de a lehetőségek mindig korlátot jelentenek és a józan ész és idő is szükséges.
Sólyom László és csapata a földkárpótlás tönkretételében súlyos szerepet játszott.
A mezőgazdaság csak nagyon nehezen heveri ki a hibát.
Az AB a jogszerűség érdekében egységesítette a föld és a hadifogságért kapott kárpótlást és lehetővé tette, hogy a fölaprózodjon a földtulajdon.

rugoman 2013.02.10. 21:55:13

@hot-spot:
Óriási ötlet: a parasztból annyit kitaposni, hogy neki is maradjon. Megáll az eszem, hogy ezt már akkor is tudták.. kéne mondani a bibsikniek is...

gono 2013.02.10. 21:56:13

sólyom sokat pampog mostanság, ezért ütni kell ahol csak lehet.

egyébként pedig a forradalom megeszi saját gyermekeit. semmi extra.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 21:56:36

@rugoman: Szerintem a Trónok harca íróját is a magyar széthúzás ihlette.D
Csak a filmben a török veszedelmet a fal túloldalán lévő zombisereg helyettesíti.:)

Hawks 2013.02.10. 22:01:09

@prin Table: "így Magyarország teljes lényét, struktúráját, kultúráját az elmúlt 65 évben csak és kizárólag balliberálisok határozták meg." Hülyeség. A rendszerváltásban orbán és az egész mdf, csurkáékat és a későbbi miépet is beleértve legalább ugyanakkor szerepet játszottak mint a liberálisok, 98-2002 között fidesz kormány volt, 2002-2010 között pedig ők voltak az ellenzék, mégpedig majdnem 50%-uk volt a képviselők között. Vagyis megfordítva amit mondasz: "mindig megvolt a vétójoguk, hogy semmi se történhessen, amihez nem járulnak hozzá." A fideszeseknek úgy tűnik komcsiuralom minden időszak, amikor nem lehet teljhatalmuk 2/3-al.

rugoman 2013.02.10. 22:01:53

@hot-spot:
asszem vagy megüt a guta ettől, vagy elmész (már külhonba), vagy megpróbálsz együtt élni ezzel. mivel nem vagyok befizető, nekem tökmindegy: épp' ki lop. A demokrácia - ahogy mi ismerjük - a társadalom vezetésére alkalmatlan formátum. Szerintem.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:02:46

Engem az döbbent meg a leginkább az egész fideszben,hogy ezek az emberek,nem akarnak történelmet írni a kétharmadukkal.
Az Istennek sem akarnak....!
MIÉRT?

M. Péter 2013.02.10. 22:04:09

@dr. Közbiztonság Szilárd: A 12. módosítás az elnökválasztásról az eredeti alkotmány egy részét írja felül, hasonlóan a 15. és a 16.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:05:11

@rugoman: Látom te is olvastad a Mein Kampf-ot.Ez a hülyeség ugyan is abban van.
A görögöknél működött emlékeim szerint és egész jó társadalmat építettek a hellének a cserépszavazások ellenére.
Szóval szerintem ostobaság egy Hitler szavait inni.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:13:50

Előre szólok,hogy ha a fidesz a Mein Kampf-ban lévő elemek bármelyikét akarja alkalmazni a tömegek megnyerésére,akkor kurvára mellé fog nyúlni vele.

dark future · http://www.andocsek.hu 2013.02.10. 22:15:38

mivel Lázár még Orbánnál, sőt Kövérnél is nagyobb tahó, miért csodálkozik a post-toló?

håll käften 2013.02.10. 22:21:37

@prin Table: Te tényleg azt hiszed,hogy a nyakkendő színén kívül bármi különbség van a mostani és az előző klientúra között!Ezek ugyanazok a verebek,csak más ágra szálltak vissza!

2013.02.10. 22:24:57

hmm szerintem Sólyom megérdemli amit kap. :) végül is a fidesz választotta meg üssék csak. mennyen réti kikericset szedni ő feküdt le nekik, remélem még jó néhányszor elküldi a lázár melegebb éghajlatra. Csak érdekes, hogy a fidesz ezt nem tudta mekkora károkat okozott az országnak, amikor 5 évre berakták a Sándor palotába :D:D:D:D

sanyix 2013.02.10. 22:26:54

@hot-spot: a görögöknél közvetlen demokrácia volt, nem ez a fos képviseleti demokrácia. De nem is véletlen hogy az utóbbi van, mert az előbbinél nem lehetne megvenni a döntéshozókat, vagy legalább is nem mindet, mert egy ország döntene :)

Sola Scriptura 2013.02.10. 22:30:24

@hot-spot: Nem érintve vitátok lényegét csak annyit szeretnék halkan megjegyezni, hogy a demokrácia alkalmatlansága egy állam berendezkedésére már Platón államelméletében előfordul, sőt Arisztotelész a demokráciát egyenesen a politheia pejoratív ellenpárjának, ill. elfajuláásnak tartja.

Sieg 2013.02.10. 22:30:25

Épp ők formálják a választási törvényt épp olyanra, hogy ha megmarad a jelenlegi szűkebb bázisuk (és a megosztott ellenzék), akkor így is nyerhetnek. Éppen ezért esetünkben nem biztos, hogy a bukás stratégiája az arrogáns, hatalomtól megszédült tuskó szerepe, mint ahogy az volt mondjuk 2002-ben.

Most pont elég, ha a népesség maradék 15-20 százalékát kiszolgálják, ami megmaradt törzsközönségként. Azoknak meg be is jön ez a "hűdejól megmondtad a szemét bolsilibsiknek, Józsikám" stílus, legtöbbször ők maguk is ezt az ostoba, önhazudozó, önfényező arrogánst stílust szeretik.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:34:17

@Sola Scriptura: Tudom,ismerem a kijelentés miszerint a demokrácia a csőcselék uralma és erre csak annyit mondanék hogy;
-Nekem mindegy hogy diktatúra,királyság vagy császárság van, ha az flottul működik, az ország és a nép javát szolgálja,miközben meghagyják nekem legalább az illúziót,hogy én választok.

Sir Galahad 2013.02.10. 22:35:08

"az Alkotmánybíróságot azért be kell fenyíteni a regisztráció elkaszálásáért." - Már elnézést, de akkor most ez hogy van? Eddig arról volt szó, hogy az alkotmánybírák Orbán marionettfigurái.... akkor mégsem?

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:36:28

@Sir Galahad:Ez csak a műsor része,az illúzió és a remény neked és nekem,hogy "akkor még sem."

rugoman 2013.02.10. 22:40:40

@hot-spot:
egyrészt túlértékelsz, a nevezett mű kimaradt. bevallottan germán-párti vagyok, de az a f@sz labanc...továbbá a fent említett görögöknél a brigád 2/3-a szavazásra NEM jogosult volt. így azért nem nehéz..

komissarlajos 2013.02.10. 22:41:15

1. Most teljesen egyet értek timargaborral.
2. A halált okozó karambol óta (lázár miniszter úr) hallott valaki a vizsgálat eredményéről?
3. Egy szolgálati gépkocsiban, ha a vezető mellett egy miniszteri rangú illető is helyet foglal akkor ki a „góré“?
4. Valójában ki vezetett, és ki viszi el a balhét?

Sola Scriptura 2013.02.10. 22:43:01

@hot-spot: Rendben, csak arra utaltam ezzel, hogy a Mein Kampfra való hivatkozásod szerintem igen gyenge lábakon áll, nem kell mindenkit ebbe az utcába vinni, aki szerint a demokrácia nem a legideálisabb rendszer (ugyebár Churchill is azt mondta hogy még nem találtunk fel nála jobbat; talán nem ismerhette Arisztotelészt :))))

Blogger Géza 2013.02.10. 22:43:34

Sólyom nem csak a hagymázas láthatatlan alkotmányával ártott sokat, hanem a megválasztása után azzal is, hogy egész egyszerűen senkivel nem volt hajlandó egyeztetni személyi kérdésekről, azt jelölte, aki épp neki tetszett, emiatt sok fontos közjogi pozíció hosszú időre betöltetlen maradt. Szerintem Lázár erre is utalt.

Amúgy Sólyom nem a Fidesz jelöltje volt, de jobb híján mögé álltak. Az sem igaz, hogy "a Fidesz" választotta meg.

Ha Sólyom nem vonul vissza méltósággal, s nem fogja fel, hogy már nem köztársasági elnök, akkor bizony vállalnia kell, hogy konfrontatív nyilatkozataira hasonló válaszok érkeznek. (Nem mintha KE elnöksége alatt nem kapott volna ennél durvább támadásokat is pl. kitüntetés ügyben.)

komissarlajos 2013.02.10. 22:43:55

@Sola Scriptura: Nahát! Qurva nagy szerencsénk van, pedig erre nem is gondoltunk.

Sir Galahad 2013.02.10. 22:44:03

@hot-spot: Oké, de akkor mi végett a hiszti, hogy büntetik az AB-t? Nincs itt némi ellentmondás?

komissarlajos 2013.02.10. 22:45:30

@Blogger Géza: Géza! Az Isten áldjon meg! Mert a törpe egyeztet valakivel, amikor kinevez egy csinyovcsikot?

Blogger Géza 2013.02.10. 22:45:32

@komissarlajos: Teljesen nyilvánvaló, hogy a sofőr hátul smárolt egy nővel, miközben Lázár vezetett. :) Ilyenkor amúgy magadnál vagy?

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:45:57

@Sir Galahad: De.
Ilyenek az amatőr színészek.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:47:06

@Sola Scriptura: Azért érzed te is az erős párhuzamot az Ember tragédiája és e között,ugye?

Blogger Géza 2013.02.10. 22:47:26

@komissarlajos: Szemmel láthatóan igen, mert a jelöltjeit megválasztják. Sólyomnál ez nem működött. Mindig is többnek képzelte magát annál, ami, akármilyen helyzetben volt. Akár AB elnök, akár KE elnök, akár sértett vénember pozícióban van.

szellemkor 2013.02.10. 22:48:02

A posztbeli felvetésre reagálva, ha a szerző arroganciát emeget, az leginkább a be nem fejezett rendszerváltástól ökölbe szorulva maradt kéz miatt van.
Ha akkor egy kis rumli árán helyükre kerünek a dolgok, ez a katarzis nélküliség nem frusztrálna mindenkit indulatos kijelentésekre.

Sola Scriptura 2013.02.10. 22:48:06

@komissarlajos: látom, érted te a viccet, csak nem szereted...

komissarlajos 2013.02.10. 22:49:50

@Blogger Géza: A felvetésem nem érintette a söfőr szexuális szokásait. Mért nem hallani a vizsgálat eredményéről? Annak idején a szerencsétlen Stohlt (jól írom a nevét?) agyon hurcolták, bár nem halt meg senki, csak egy fáramászó öreg úr eltörte a combját.

Blogger Géza 2013.02.10. 22:50:43

@HaCS: Miért, a mostanit asztalosok?

komissarlajos 2013.02.10. 22:51:11

@Sola Scriptura: Szeretem! (Dícséretnek szántam.) Ha érted.

Sola Scriptura 2013.02.10. 22:52:26

@hot-spot: azért volt ott a smiley. De ettől még nem jogos a Mein Kampfra való hivatkozásod.

Blogger Géza 2013.02.10. 22:54:51

@komplikato: Lehet, hogy az USA-ban nincs egy olyan szuper AB, amelyik kitalálja, hogy az átmeneti rendelkezés az nem része az adott törvénynek (adott esetben alaptörvénynek). Pl ott meg kitalálhatnák, hogy az alkotmánykiegészítések nem részei az alkotmánynak, és ezért tessék újat írni.

komissarlajos 2013.02.10. 22:57:33

@Blogger Géza: Kedves Géza! Értesz te az ilyen dolgokhoz? Vagy csak unatkozol, vagy csak az asszony elküldött a boltba, és te meg a kocsmából írod a töketlen ötleteidet? (Egyszer megdícsértelek, de ez nem lesz állandó!)

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 22:58:03

@komissarlajos: Tarthatunk egy gyors bíráskodást ha akarod.
Leszek lézer j ügyvédje te meg lehet a szügyész.
Ez a góré/beosztott helyzet egyik speciális esete,amikor a góré élete valójában a beosztott kezében van.
Ebből a megközelítésből pedig a "valódi góré" (aki akkor valójában csak névügyileg volt az),nem felelhet a beosztott bűneiért.
Mert ha a te igazságodat nézzük,akkor ha a 173-as busz vezetője ha halálra gázol egy tétova gumigyalogost,akkor az egész BKV vezérkart felelősségre kellene vonni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 22:58:26

@greybull:

"ez itt az igazi kérdés: válasszatok!!!"
- Tudod-e milyen következményekkel járhat, ha elküldjük őket?

Sola Scriptura 2013.02.10. 22:58:46

@Blogger Géza: Valóban, tulajdonképpen az egyetlen jó AB az lenne, amiben csupa Orbán Viktor ülne. Klónozni kellene ezt az arany embert, én azt mondom. Minden közhivatal, minden testület élére és az összes jogalkotó szervbe csupa-csupa Orbán Viktor kellene. Sőt. Ki kellene tűznünk a célt, hogy rövid időn belül a 10 millió Orbán Viktor országa legyünk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 23:00:18

Sólyomhoz: A fidesz rendszeresen leköpi a neki segítő kezet.

Blogger Géza 2013.02.10. 23:02:22

@komissarlajos: Jujj, Lala, egy világ omlana össze bennem, ha nem dicsérnél meg többet, mit kell írnom, hogy ezt a borzasztó forgatókönyvet elkerüljem?

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:02:30

@Sola Scriptura: Sajnálom,ez ugrott be.
Nem tehetek róla.

rugoman 2013.02.10. 23:02:51

@komissarlajos:
mind2ő egyforma geci, de a stohl vezetett, a kampós meg nem (állítólag). közlekedési szabálysértés / bűncselekmény, mittomén. ...pusztán a létezésük miatt egy csomót felköthetnénk..

komissarlajos 2013.02.10. 23:03:28

@hot-spot: Ezt elfogadom. Már mint az érvelésedet. Azonban szeretném hallani, olvasni egy szakember válaszát: az említett ügyről. (pl. rendőrség, ügyészség... esetleg egy olyan gk. vezető véleményét ki hasonló helyzetben volt már. (Miniszter, gyorshajtás, halálos baleset, lemondott, elfelejtettem a nevét, zalai volt, ha jól emlékszem.)

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:05:54

@komissarlajos: Én is szeretnék többet hallani és olvasni a magyar first lady-ről.
Reklamáljunk a Miniszterelnöki Hivatalnál együtt?:)

Blogger Géza 2013.02.10. 23:06:37

Egyébként ha már ott tartunk, kinek a jelöltje volt Sólyom László, a mai pártalakulatok közül leginkább az LMP megnevezése indokolt. 2005-ben ugyanis egy Schiffer András nevű ember vezette a Sólyom Lászlót támogató kampányt.

komissarlajos 2013.02.10. 23:06:39

@Blogger Géza: Így múlik el a világ dicsősége... bár amikor a nyakadon érzed míly nehéz a feneked, akkor jól jönnék én neked igazoló embernek, hogy csak egy szerencsétlen hülye vagy, nem kártékony állat.

Sir Galahad 2013.02.10. 23:07:02

@hot-spot: Ezt vond vissza, KARD-ék megsértődnek :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 23:07:16

@greybull:

Egy nagyon negatív fantasztikum szerint államcsőd esetén megjelennének itt az IMF zsoldosai (valódi katonák), akik a 45-ben itt zabráló oroszokat megszégyenítő alapossággal pakolnának a vonatokra minden értéket, egészen pontosan az adósságunk nagyságának értékében, plusz az akció költsége, majd távozásuk után ránk zárnák a határt a másik oldalról. Hermetikusan, örökre.

Nem lenne benzin, nem lenne áram, nem lenne importált gáz. De lehet az otthonodban nem lenne meg az ágyad, mert elvitték a tartozás fejében.

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:07:42

@Sir Galahad: Na jó,kicsit paranoid vagyok nyilván.:)

komissarlajos 2013.02.10. 23:08:19

@hot-spot: Bevallom ezt nem értettem. Bocs.

Vitéz László 2013.02.10. 23:09:39

a fidesmafiának van kb 800-900 ezer álandó támogatója...

ezek valójában kdnps zombirkák... ugyanis többségükben egyedülló, özvegy öreglány nyuggerek, akik babonások és fanatizálhatók. leginkább a lefizetett egyházak papjai által...

amugy ez a feladat, a lecke a 7 millió magyar POLGÁRNAK
8 millából 7 milla szervezetlen a szervezett közel egymillához...
hogy ezzel a fanatizált csürhével szemben közéleti aktivitásra képesek e
ugyanis bármennnyire kisebbség... akkor is a legnagyobb rángatható massza...

az ország jövője múlik ezen...
a fidesmafia kormányzásának minden hete évekkel veti vissza az országot a középkor sötétségébe !

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:09:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azt hittem nincs nálam rosszabb,ami a paranoiát illeti,de úgy látom,tévedtem.
Mondd csak,nagyon öreg vagy már?
Mert az idősebbek szoktak ennyire brutálisak lenni ami a vészmadárkodást illeti:)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 23:12:43

@Vidéki:

"Az Amerikai Egyesült Államok alkotmányát az alaptörvény 1789-es érvénybe lépése óta huszonhét alkalommal módosították. Az első tíz módosítás – ezek együttesen Bill of Rights (magyarul: Jognyilatkozat) néven ismeretesek – 1791-ben, a legutolsó 1992-ben született."

- Nem módosították, KIEGÉSZÍTETTÉK.

De fogadjuk el, hogy 27-szer nyúltak az alkotmányhoz 1789 óta. Ez azt jelenti, hogy kb 11.000 hét alatt 27-szer. Átlagban 411 hetente, vagyis durván nyolc évente.

A fidesz húsvéti alkotmánya hányszor módosult-egészítődött ki?

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:12:50

@komissarlajos: Írtad hogy szeretnéd hallani hogy mi történt és én is leírtam hogy mit szeretnék.
Mivel te is szeretnél és én is szeretnék fideszt nyaggatni,így gondoltam hogy megreklamálhatnánk együtt.:)
(csak hülyéskedem,bocsi)

Vitéz László 2013.02.10. 23:13:06

@komissarlajos: ?????

te ijjen piti vagy ???
hogy jön egy rohat külföldi multinál dolgozó rabszolga élete a fenséges fénylő vezetőnk idejéhez képest...
amikor minden percét és pilanatát az ország 1/2mellésén dolgozza és gürcöli...
akkor te itt jösz a gyanusítgatással hogy célozgass gyilkosságra, gyorshajtásra stb ...

szánalmas... ijjen ellenszél elenére is jönek a fides 1/2istenek sikeri...

Blogger Géza 2013.02.10. 23:15:50

@komissarlajos: Nocsak, már vörös terrorról álmodik a nyomor? Jönnek vissza a Szamuely-féle különítményesek? Azannya...

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:16:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Semmiképp sem szeretnélek megakadályozni abban,hogy kiírd magadból a látomásaidat a jövőre vonatkozólag.:)

komissarlajos 2013.02.10. 23:18:04

@Vitéz László: Ettől kezdve szégyellem magam, hogy erre nem gondoltam. Canossa járásra szánom magam, ha választ kapok arra, hogy mi a helyzet a lázárjani által ismert halálos baleset részleteiről!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 23:18:39

@prin Table:

"így már senkinek EGY SZAVA SEM lehetett, ha később is jelölnek pártpolitikust KE-nek. "

- Jelöljenek. De elnökként legyen független. Ne legyen részrehajló.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 23:20:46

@Orbán Diktor:

"Minden 20 millió forint feletti vagyont államosítani, és csak akkor legalizálni a tulajdonos nevére, ha sikerült bizonyítani, hogy adózott pénzből van. "

- Bármely belvárosi öröklakás könnyedén ér ennyit.

Vitéz László 2013.02.10. 23:22:46

@komissarlajos: röviden: NINCS ÜGY !

közepes hosszan: BULVÁR KACSA !

hosszabban: egy rohat külföldi multi szekerét toló mondhatni ÜGYNÖK... a belső sávban parkolt az ótópáján... uyge ezt nem kel ragoznom hogy szabájtalan.... ha nem megy át rajta lézer 200zal... akkor ugyis halálosítélet várt volna rá... a közúti közlekedés veszéjeztetéséáért... mondhatni TERROR előkészület...

enyni... mit nem érstesz

Vitéz László 2013.02.10. 23:25:24

@komissarlajos: fojtatom: gyakorlatilag ez az ügynök, aki tenorista sejtekből volt... nemzetellenes hazaáruló stb cselekedetre készült azzal hogy klersztbe ált a NER nek... egy magos rangú (nagyon gazdag, tehát sokatéró álami vezetőnk) útyába feküdt keresztbe...

nyilvánvaló tenorista povokáció

komissarlajos 2013.02.10. 23:25:43

@Vitéz László: Nagyon jó! Magam is így gondolhattam volna. Kösz.

Vitéz László 2013.02.10. 23:27:12

@komissarlajos: maragygunk anyniban hogy a témát hanyagoljjuk...

meny a dolgodra !!! mindenkinek jobb így ! nincs it semi látnivalló

érti tek ?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 23:27:26

@hot-spot:

"Engem az döbbent meg a leginkább az egész fideszben,hogy ezek az emberek,nem akarnak történelmet írni a kétharmadukkal.
Az Istennek sem akarnak....!
MIÉRT?"

- Mert átírni jobban szeretik.

komissarlajos 2013.02.10. 23:28:06

@Vitéz László: De a TEK már nyomoz. (Nekem is írtak, hogy tudják ki vagyok, (kivagyok?) mért írok én ilyen dolgokat. Ezt teljesen komolyan mondom.

Vitéz László 2013.02.10. 23:29:17

@komissarlajos: ja ja... én is sajnálom a szomszéd nyugger nénit...

nagyfideses... és pont rátörték a zajtót...
sajnos nem tudta kódolni a wifijét... pekje van !

komissarlajos 2013.02.10. 23:31:54

@Vitéz László: Sír a gyerek, alámerülök... SZEVASZ!

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:32:28

@Vitéz László:

Nem értettem miért vagyok itt a zárt osztályon és miért adták rám a kényszerzubbonyt,de már rájöttem mostanra azért hogy;
-megvédjenek tőletek, a valódi betegektől,akik túlerőben vannak odakint.:)

Tamás Csacsicska 2013.02.10. 23:36:25

Zsák megtalálja a foltját - Lázár Sólymot.

rugoman 2013.02.10. 23:38:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
megnéztem ezt a Karl Drais-t, eltartott darabig..nem volt boldog ember, ahogy Te sem..1 életed van, bazmeg, aztán hogy éled: rajtad áll. gyűlölködsz vagy rászarsz a világra, mindegy; változtatni rajta nem tudsz.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 00:06:01

@Vitéz László: Na bammeg!
Oda az illúzió a demokráciáról.

Vitéz László 2013.02.11. 00:17:13

@hot-spot: ijjen nüancokon múllik az élet... és halál...

szivi nk fartust kap6 könnyen
pedig hogy csápolt a békemeneteken...
és pont őt viszik el... szegénykém...

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.02.11. 00:20:06

@hot-spot:

"Előre szólok,hogy ha a fidesz a Mein Kampf-ban lévő elemek bármelyikét akarja alkalmazni a tömegek megnyerésére"

Nem szóltál eléggé előre. S ráadásul, egyelőre úgy tűnik, befutók lesznek.

Egyébként érdekes: öcsém, kinek nemrég volt a közterületes eskütétele, ugyanezt mondta: neki az eskütételről a Mein Kampf jutott eszébe.

Nagyon remélem, hogy tévedett.

nemecsek ernő áruló 2013.02.11. 06:11:44

Végre valamiben egyetértek lézerjanival. Sose szerettem Sólyom Lászlót.

lüke 2013.02.11. 07:03:04

csak etimológiai elemzéssel:
A=
az egyéni tudás túlértekelése,önértékelés felnagyítása
hu.wikipedia.org/wiki/Arrogancia
a német jobb:
de.wikipedia.org/wiki/Hochmut
en.wikipedia.org/wiki/Hubris

lüke 2013.02.11. 07:05:54

@De hol van Columbo felesége?:
a Mein Kampffal MO-n nagyon könnyen dobálódznak,
remélem mindenki olvasta a dobálódzók közül s a CIA
felügyeletével letöltette a netröl

jog-ász 2013.02.11. 07:19:58

azért aki szakmai szemmel is tudja nézni azok egyetértenek abban hogy a sólyom féle első AB messze meghaladta színvonalban az azóta teljesítő alkotmánybíróságokat, mind logikában, következetességben, de utol lehet érni fogalmazásban,nyelvhasználat színvonalában is a különbséget-függetlenül attól hogy ki szerette, ki nem szerette sólyom lászlót.

biobender 2013.02.11. 07:33:50

@Sola Scriptura: Nemetorszag, anglia, usa, ausztria, hollandia az utobbi mondjuk szaz evben ne zavarjon. Platon? az agyam eldobom.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 08:05:36

@De hol van Columbo felesége?: Jaaa,lehet...
De a nép Leninért üvölt.
Na már most nem tudom, hogy lehet összegyúrni a két dolgot.SSS

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 08:06:07

Világ Proletárjai Egyesüljetek!

Előre! Ma a baloldalt az proletárok ellenségei irányítják! Farkasok vannak a Bárányok közt!

Még nincs minden veszve! Meg lehet tisztítani a szocialista pártokat az oda alantas módon, hazugságokkal beszivárgó nagytőkés kapitalista burzsóá elemeket, akik a dolgos munkásnépet félrevezetve, imperialista burzsóá hatalomra törnek, az emberek vad nacionalista érzelmeit felkorbácsolva!

Ki a szoci pártokból a gyártulajdonosokat, a bankárokat a kereskedő élősködőket! Ma ezeket a pártokat a dekadencia és protekcionizmus posványos mételye fertőzi! A tisztességes dolgos verejtékből élő munkásembernek érdekeit elnyomó népirtó terroristák, foglalják el az őket megillető helyeket a parlamentben!

Világ Proletárjai egyesüljetek! Ne hagyjátok, hogy az érdek-képviseleti egyesületeitekbe olyanok szivárogjanak be, akiknek az az érdeke, hogy minél jobban kihasználjanak benneteket!

Előre! Rendületlenül! Elő a sarlót és kalapácsot!

Munkásököl vasököl, oda csap, ahova köll!

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 08:18:22

@biobender: Ideküldték a pszichomókusukat bevetésre.:)

Netuddki. 2013.02.11. 08:27:11

@Con Storm: Hát, rólad sem tudom eldönteni, hogy csak hülyéskedsz vagy tényleg ilyen hülye-e vagy...

nu pagagyí 2013.02.11. 08:51:56

@Blogger Géza: A köztársasági elnök nem párt káder. Engedjük meg neki, hogy legyen személyes véleménye. Sólyom mindenkitől független volt, egy csomó dolga nekem sem tetszett, de még mindig jobb egy olyan tényező aki ellátja kontroll szerepét, mint egy seggnyaló. Kövér csak ugráljon, remélem nemsokára csak a Blikkben lesz téma fideszes haverjaival egyetemben.

Kristl 2013.02.11. 08:54:32

@Blogger Géza:

És kik szavazták meg a parlamentben?

Meg amúgy a köztársasági elnöknek elvileg nem függetlennek kéne lennie?
Az a bizonyos függetlenség hogy valósul meg ha pártérdek szerint kellene ugrálnia?

nu pagagyí 2013.02.11. 08:55:37

@Con Storm: A jobboldali pártok is megszabadulhatnának a lúzerek tömegeitől, mondjuk tőled. Rendkívül tetszik, amikor végtelenül kiuzsorázott, jogfosztott emberek birkaként követik az őket levegőnek néző vezérürüt.

Blogger Géza 2013.02.11. 09:08:18

@Kristl: Parlamenti képviselők, de nem csak fideszesek.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 09:16:45

@Vitéz László: Először csak azt hittem,hülyéskedsz.
Ha ez igaz,akkor nagyon durva igazság.D

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 09:18:26

@lüke: Nem a CIA segítségével töltöttem le a netről,hanem a googli segítségével és a TEK beleegyezése nélkül.
Ugyan is benne van a wikipédiában.
Amúgy nem olvastam,de most már ki fogom olvasni azért is.
Bár a wikipédiás résztől is összehánytam magam.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 09:19:45

Kinéztem az ablakon,de még nincs itt értem a nagy fekete ótó...
Úgyhogy lemegyek a még nem nemzeti dohányboltba,ki tudja meddig szívhatom a kedvenc cigarettámat is,ha ezek a genyák betiltják azt is.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 09:24:38

@hot-spot: Anyuci, jobban szeretném ha te olvasnád nekem fel esténként a kacsa meséket! Háp háp háp!

Leaser jett and aeroplaaaan

nahát-nahát 2013.02.11. 09:26:39

@timargabor: "Eszerint a láthatatlan alkotmány nem más, mint az a közösségi tudat, hogy mit gondolunk jogállamnak."

Sajnos nem ez. A láthatatlan alkotmány Sólyom László nyelvi és közjogi leleménye, miszerint az Alkotmányt folyamatosan egészíti ki az Alkotmánybíróság a döntéseivel, határozataival, és ezek összessége jelenti a láthatatlan (de valójában érvényes) alkotmányt.

Mi ez, ha nem arrogancia?! A jog alkalmazója jogalkotóvá nevezte ki önmagát, minden demokratikus felhatalmazás nélkül.

Szemére vetik az Országgyűlés 2/3-ának, hogy alkotmányozott, de az senkit nem zavart, hogy 12 "tudós" folyamatosan és ellenőrizetlenül alakította legfontosabb törvényünket. Mindezt úgy, hogy semmiféle érdemi demokratikus kontrollal nem kellett szembe nézniük.

Vidéki 2013.02.11. 09:42:06

@Con Storm:

Írod: " Meg lehet tisztítani a szocialista pártokat az oda alantas módon, hazugságokkal beszivárgó nagytőkés kapitalista burzsóá elemek(től),"

Emlékezetem szerint Bajnai még beszédet is mondott egy MSZP kongresszuson, sőt tátogott is mikor az „éhes proletárok” himnuszát elénekelték a kongresszus befejező aktusaként.

Az MSZP kongresszus zárójelenetében a vezetőséget felhívták a színpadra és ők lelkesen énekelték az "éhes proletárok" himnuszát,

Mosolyra fakasztott a sok elhízott alak és a sok ismert milliárdos a társulatban.

Egyáltalán nem látszottak éhes proletároknak, és 8 éves regnálásuk idején liberális gazdaságpolitikát folytattak, ami a "kizsákmányolók osztályának" kedvezett egyértelműen.

mirigy187 2013.02.11. 09:46:00

@nu pagagyí: Így van. Én sem kedveltem de snitt palinál ezerszer jobb volt

mirigy187 2013.02.11. 09:48:16

@Con Storm: Ennyi eszed van. Pont a fidesz csinálja most azt amit itt felhánytorgatsz a szociknak.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 10:12:11

@mirigy187: Ezek az anti szociális elemek, társadalmunkra bomlasztóan hatnak! A politikai hulliganizmus biztosítja a korrupció melegágyát!

Nincs más megoldás! Fel kell számolni az imperialista törekvésekre törő fasiszta nézeteket valló szubcensziákat a szocialista életben!

Társadalmunk szociális létbiztonságának megőrzése érdekében, érvényesíteni kell a proletár testvériség szellemét, a társadalmi egyenlőséget!

Bolsevik nép! Egyesüljetek a mensevik burzsoá elnyomók ellen!

Idézem dicső nagy vezetőinket! Ez a harc lesz a végsőőő!

Mindenkinek joga van a munkához! Ezért a kapitalista szempontű automatiuzáció, társadalmi létbiztonságú munkaelosztást ki kell eszközölni!

A szükségletek állandóak, a munka mennyisége lecsökkent!

Újra internacionálé kell! Már nem elég a 3x8 óra! Mától proletár testvéreim, a 4x6 órát kell bevezetni, hogy eltűnjenek az éhező munkanélküli naplopó tömegek!

Testvéreim! A megoldás a kezetekben van! Munkás ököl vas ököl, oda sújt ahova köll! Nincs más megoldás jövőnk és jogaink biztosítása érdekében, mint a munkás osztály hatalmát visszaállítani!

Előre! Rendületlenül és rettenthetetlenül!

déjá vu39 2013.02.11. 10:12:30

@Blogger Géza:

"Amúgy Sólyom nem a Fidesz jelöltje volt, de jobb híján mögé álltak. Az sem igaz, hogy "a Fidesz" választotta meg."

A Védegylet jelölte, a FIDESZ elfogadta a jelölést, és megszavazta. Ellenjelölt Szili Katalin volt.

Sóóval, a FIDESZ jelöltje volt. ÉS a "titkos" szavazásnál Áder tábornok űr ott állt a szavazófülke ajtajában, és ellenőrizte az előre kitöltött szavazólapokat. Egy szavazót vissza is zavart.

A többiben (A láthatatlan alkotmány megítélésétól eltekintve) nagyjából egyetértek.

Észmegálló 2013.02.11. 10:13:24

Ez az arrogancia pontosan olyan, mint az alkoholista férj arroganciája. Az ilyen torz lelkületű ember mindig megígéri, hogy ez volt az utolsó.... aztán az ígéret többnyire csak az első kocsmalátogatásig érvényes.

Ha egyszer rákapott, képtelen leszokni az alkoholról - s a vele járó arroganciáról. Pont mint a fidesz.

Hogy klasszikust idézzek: kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna. Ha nem ismerném a szövegkörnyezetet és a forrást, azt mondanám, Kövér elvtársból a lelkiismeret buggyant fel. (Bár lehet, hogy csak fruedi elszólás volt.)

De neki olyan nincs. Ha lenne már egy kötéllel lement volna a pincébe....

déjá vu39 2013.02.11. 10:23:54

@nahát-nahát: "A láthatatlan alkotmány Sólyom László nyelvi és közjogi leleménye, miszerint az Alkotmányt folyamatosan egészíti ki ..."

A "láthatatlan alkotmány" az írott alkotmányból hiányzó részeket (amelyeknek esetleg az alkotmány írásának időpontjában nem is ismert kérdésekre kellett volna válaszolniuk) pótolta, és az ellentmondásokat kívánta feloldani.

Másik kérdés, hogy Sólyom László nem tudott pártatlan lenni. Kár, szebben emlékeznénk rá.

A láthatatlan alkotmány egyébként az angolszász precedensjog leképezése. Az USA alkotmánya azért látszik olyan stabilnak (azt hiszem, eddig összesen 12 kiegészítése van), mert a karbantartást a legfelsőbb bíróság - egyben alkotmánybíróság - precedensértékű ítéleteivel végzi el.

déjá vu39 2013.02.11. 10:27:23

@déjá vu39 2013.02.11. 10:12:30:

Bocsi. Természetesen, az elnökké választásról írtam. Nem ide való volt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.11. 10:34:08

@Blogger Géza:

hu.wikipedia.org/wiki/Jelenkori_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sok#A_2002-es_v.C3.A1laszt.C3.A1s

Az MDF és a Fidesz közös listán indult, saját jelöltjeik nem voltak. 164 képviselő Fidesz-MDF, 24 MDF-Fidesz színekben jutott be, összesen 188 (48,71%).

Teszt.Elek 2013.02.11. 10:57:15

Sólyom "Kakukk" János nem volt tökéletes KE, de ezen csak azok akadnak ki, akik szerint az ember képes a tökéletességre.

Annyi biztos, hogy nem szolgált ki egy pártot sem és a saját morális értékrendje szerint hozta a döntéseit, ez is az egyik oka annak, hogy mennie kellett. A Fidesz Viktor által távirányított politikai gépezetébe nem illik bele egy olyan fogaskerék sem, mely a legkisebb mértékben is saját maga határozná meg a forgásának irányát, vagy sebességét. Kaptunk hát olyan simulékony arcokat elnöknek, akik megfelelően be vannak tanítva a Fidesz számára fontos képességek készség szintű és kérdés nélküli művelésére: utasításra szavaz, aláír, gombot nyom.

Schmitt "Copy-Paste" Pál lehet köztiszteletnek örvendő ex sportolónk és olimpiai bajnokunk VOLT, de a (párt)politika szolgálatában olyan mértékű csicskaiság jellemezte, ami teljes hitelét felemésztette. Ezt a csicskaiságot sikerült meghonosítania az odáig többnyire köztiszteletnek örvendő KE pozícióban.

kÁder János esetében a koreográfia jobban meg van szervezve, de aki szerint az ős fideszes Jancsi bármikor komoly kérdésben ellene fog menni a neki enni adó kéznek, az minimum el van tévedve.

@nahát-nahát:
"Szemére vetik az Országgyűlés 2/3-ának, hogy alkotmányozott"
Ha még az országgyűlés 2/3-a alkotmányozott volna, de nem ez történik. Egy ember alkotmányoz, aki a 2/3 pórázát a kezében fogja. Teszi ezt mindenféle kontroll, nálánál sokkal értelmesebb és tanultabb emberek figyelmeztetései (AB) ellenére, adott esetben azokon keresztülgázolva is.

A "12" tudós által alkotott testület, ahogy te hívod őket, remekül működött az elmúlt 20 évben, gondoskodva róla, hogy a törvénykezés az alkotmányosság keretein belül maradjon.

Sajnos csodát ők se tehetnek és ha egy kormány úgy csal a törvénykezéssel, hogy ha egy törvény nem lenne alkotmányos, akkor gyorsan módosítja hozzá az alkotmányt is (mert megteheti), azzal nem tudnak mit tenni.

Meg lesz még ennek a fajta törvénykezésnek a böjtje, nem is olyan sokára.. én csak azt sajnálom , hogy ezzel azoknak az egyre kevesebbeknek az életét teszik tönkre, akik még nem menekültek el értelmesebb országba, hogy inkább idegenek között próbáljanak szerencsét.

Teszt.Elek 2013.02.11. 10:59:14

Elnézést kérek Sólyom László KE úrtól, amiért elírtam a nevét, annyira Jancsira voltam fixálva, hogy ez fel sem tűnt.

mégegyszer, sorry.

kifordított nagyanyó 2013.02.11. 11:15:53

Írtam már máshol:A fidesz olyan,hogy kifele nyílik az ajtó de ők befelé nyomják ezerrel.

Észmegálló 2013.02.11. 11:35:05

@kifordított nagyanyó: Pedig rájöhetnének, hogy ez forgóajtó.... Egyszer bent, egyszer kint.

sjános 2013.02.11. 11:43:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sólyomhoz - Lázárhoz: Valami pici igazsága van Hódmezővásárhely hős eladósítójának! Sólyomnak igenis nagy felelőssége van abban, hogy az ügynök aktákat nem hozták nyilvánosságra és hogy nem néztünk szembe a múltunkkal! Ha Ő ezekért kiáll, akkor ellehetett volna takarítani minden érintettet! De legalábbis a közéletből, politikából kiirtani! Igaz....akkor ki lenne ma a Fideszben?? A régi komcsik, munkásőrök, KISZ vezetők , besúgók nélkül enyhén szólva üres lenne a kormányzó oldal most!

Blogger Géza 2013.02.11. 11:52:52

@déjá vu39: Most írtad le, hogy nem a Fidesz jelöltje volt. Hanem a Védegyleté, amiből aztán kinőtt az LMP.

nahát-nahát 2013.02.11. 12:02:09

@Teszt.Elek: "a még az országgyűlés 2/3-a alkotmányozott volna, de nem ez történik. Egy ember alkotmányoz, aki a 2/3 pórázát a kezében fogja. Teszi ezt mindenféle kontroll, nálánál sokkal értelmesebb és tanultabb emberek figyelmeztetései (AB) ellenére, adott esetben azokon keresztülgázolva is."

Amiről te beszélsz, az az intellektuális cenzus, egyben a képviseleti demokrácia tagadása.

"A "12" tudós által alkotott testület, ahogy te hívod őket, remekül működött az elmúlt 20 évben, gondoskodva róla, hogy a törvénykezés az alkotmányosság keretein belül maradjon."

...és kik határozták meg az alkotmányosság kereteit? Az ugyanis nem jogi szakkérdés! Ők pedig - Sólyom vezetésével - saját hitbizományként kezelték. A Sólyom féle alkotmányossági modell rendkívül komoly demokratikus hiányosságokkal bír, épp ideje volt lezárni. Jól tette a megválasztott képviselők több mint kétharmada, hogy megszavazta az új alaptörvényt.

buday008 2013.02.11. 12:37:18

"tényleg így gondolják" ... ennyi a válasz

Tücsök1 2013.02.11. 12:51:16

Kósa alkotmányügyekben nyilatkozik a Dunyhatv-n. Sírva röhögök,a legnagyobb szakértőt ültették be.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 13:05:18

@nahát-nahát: ha igy ketsegbevontok mindent, ami az alpja egy demokratikus jogallamnak, ugyan, miert nem vonnank ketsegbe orbanek barmifele jogat arra, hgoy barmifele dontest meghozzanak es rank nezve kotelezove tegyek..?:-)

de komolyan, mibol gondoljatok, hogy egy ilyen eroszakos, kompromisszumokra keptelen hatalmat nem erovel es ellenallassal fogunk cserebe jutalmazni?:-)

miert hiszitek, hogy lesz erotok es lehetosegetek lejrt szavatossagu, buzlo ertekrendeket raeroltetni olyanokra, akik nem kernek belole?:-)

a demokracia nem a tobbseg diktarturaja a kisebbseg felet. ezt okos ember belatja, buta embert pedig ratorik erovel:-)

Melchi Zadok 2013.02.11. 13:15:49

@komissarlajos: :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Melchi Zadok 2013.02.11. 13:18:39

@komissarlajos: abból is a faludy-féle átköltős változat. szóval kérdem én, csodálkozunk, hogy nem ismeri?

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.11. 13:38:48

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A hatalom kompromisszumkészségéről, azaz annak hiányáról hadoválsz, de neked csak akkor van demokrácia, ha minden úgy van, ahogy neked jó. Az, hogy ezzel a több, mint kétharmadra kényszerítenéd rá a kevesebb, mint 1/3 akaratát, az nem zavar. Biztosan van ebbe is logika... :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.11. 13:42:53

@Önnek megyünk:

Gondolom neked újdonság, hogy a választási rendszer aránytalanságai miatt a jelenlegi parlamenti kétharmad mindössze a lakosság egyharmadát reprezentálja.

Tücsök1 2013.02.11. 13:43:56

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Lehet,hogy még nem ébredtem fel? Vettek neki egy jogi doktori diplomát, vagy ez a szokásos-ÉN MINDENHEZ ÉRTEK,MERT ŐSFIDESZES VAGYOK-felállás? Agyon kell dumálni valamit, hogy ne derüljön ki a káosz az alkotmány toldozása körül.

_most_ 2013.02.11. 13:49:39

@Önnek megyünk: hát épp ez az a demokrácia arról szól senki nem erőlteti rá senkire az akaratát, hanem a kompromisszumokról. A fidesz mégis milyen alapon írja át egyedül az ország alkotmányát, mindenféle egyeztetés nélkül. Vagy a szavazók 1/3-a teljesen semmibe vehető? Persze gondolom szerinted aki nem a fideszre szavazott az nem is magyar.

Teszt.Elek 2013.02.11. 13:57:38

@nahát-nahát:
"Amiről te beszélsz, az az intellektuális cenzus, egyben a képviseleti demokrácia tagadása."
Amiről én beszélek, az a jelenleg fennálló kézi vezérléssel működő személyi kultusz alapú "Viktoriánus" rendszer, amelyben minden egy ember (a vezér, úgyis mint: Führer) kezében fut össze.

"...és kik határozták meg az alkotmányosság kereteit?"
Nem kik, hanem micsoda. Az alkotmány. Ennek ugyanis pont ez a dolga, bármily meglepő.

"Alkotmány alatt általában a társadalom működésével kapcsolatos érdekek és célok, az állam belső szabályozására és külkapcsolatára vonatkozó alapelvek, a jogforrási rangsor csúcsán elhelyezkedő, egy törvényben megjelenő összességét értjük. "
- Forrás: hu.wikipedia.org

Az AB az alkotmányban lefektetett szabályok, gondolatok és alapelvek alapján hozza meg a döntéseit. Ami az előző alkotmány és előző ciklushoz képest változott az csupán annyi, hogy a mostani kormány, visszaélve a 2/3 adta lehetőséggel, sok problémás és alkotmányossági kérdéseket feszegető döntését egyszerűen beemeli az alkotmányba, így "legitimizálva" azokat. Hiszen amit az alkotmányba írok törvényt, az helyénél fogva nem lehet alkotmányellenes.

Azt, hogy mit tett jól a megválasztott képviselők több mint kétharmada pedig inkább hagyjuk.

"Mi, a 2010. április 25-én megválasztott Országgyűlés képviselői, Isten és ember előtti felelősségünk tudatában, élve
alkotmányozó hatalmunkkal, Magyarország első egységes Alaptörvényét a fentiek szerint állapítjuk meg."
- forrás: Magyarország alaptörvénye

Nem isten és ember, csupán a választók előtt kell majd felelniük azzal, mit tettek jól és mit nem, ettől pedig ők maguk is félnek. Mi sem mutatja ezt jobban mint az amilyen tempóban betonozzák befelé az embereket a hatalmi pozíciókba, illetve ahogy próbálnak a nép szemében Robin Hood-ként megjelenni (bankok, multik sarcolása, -10%-os rezsicsökkentés, ORLY?). Azt már ne is említsük, hogy a számukra igazán fontos törvényeket 2/3-os törvények formájában mentik át a következő ciklusra bízva benne, hogy akárki jön utánuk, annak nem lesz meg a kétharmad és így nem tud majd mit kezdeni velük.

Nem.. eléggé kevés dolog van - ha van egyáltalán - amit a 2/3-ad jól tett, de az alkotmányozás pont nem tartozik közéjük.

Teszt.Elek 2013.02.11. 14:11:00

@Önnek megyünk:
A több mint 2/3-ról meg annyit, hogy sokan - köztük én is - azért szavaztak a fideszre, mert meg akarták adni végre egy pártnak a lehetőséget, hogy a 2/3-os törvények alkotta falakon átmászva lehetőség legyen az igazán átívelő országmentő reformok végrehajtására.

Szóval ne legyünk olyan büszkék arra a 2/3-ra, mert azt nagyon nem arra kapták amire végül fel lett használva, még ha szeretnek is azzal takarózni, hogy az ország nagy része erre adott nekik felhatalmazást.

A helyzet az, hogy kaptak egy biankó csekket, amire azt írtak amit akartak, cserébe azt várta volna az ember, hogy kihúzzák az országot a szarból.

Ez egyfajta becsület teszt is egyben, hiszen írhatsz oda irreálisan nagy összeget is a munkádért cserébe.

Ők duplán megbuktak, hiszen nem csak az összeg nem klappolt, de a melót se végezték el tisztességesen.

lüke 2013.02.11. 14:18:33

@hot-spot:
a rossz élmény is élmény
ha már idejárnak a pszichomókusok:)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 14:33:33

@Önnek megyünk: bizony.
en vagyok a fonok. ideje lenne vegre felfogni, hogy is mukodik vegre. ertem en,hogy te el sem tudod kepzelni a szabadsagot, plane masok szabadsagat, de sokkal elorebb valo akar egy ember szabadsaga is, mint mondjuk orban viktor elete es az osszeharacsolt vagyona.

kepzeld el, ez igy mukodik:-)

elhiszem, hogy egy ilyen bonyolult rendszer meghaladja egy egysegsugeru fideszcsocselek felfogokepesseget, de hidd el nekem, az okosabbnak es a demokratanak, az egyennek mindig tobb joga es szabadsaga van, mint a mindenkori kormanynak:-)

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.11. 14:38:53

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"en vagyok a fonok. ideje lenne vegre felfogni, hogy is mukodik vegre"
Ilyenkor sajnálom, hogy már nincs opni. Ott legalább mindenki lehetett szabadon törzsfőnök, hadvezér, nagy feltaláló, Napóleon, Néró, ami csak akar..."

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 14:48:20

@nahát-nahát: Miután hazánk belépett az ENSZ-be, az alaptörvény jogi funkciója megszűnt...

A bírók a nemzetközi jogot, emberi jogok egyetemes nyilatkozatát nemzetközi magánjogot vehetik csak figyelembe!

Az alapokmányban csak az állam jogrendjét és felépítését lehet gyakorlatilag meg meghatározni!

Minden egyebet az emberi jogok egyetemes nyilatkozatának a 11 cikkelye vétóz...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 15:31:50

@Önnek megyünk: mondom
te fel sem tudod ezt fogni
azert van tele a hozzad hasonlokj szaja mindig valami tomeggyilkos faszaval, mert egyszeruen nem vagytok kepesek em ber modjara gondolkodni:-)

ami nem lenne baj, hiszen hozzatok hasonlo allatoknak is kell leteznie, elvegre en, az ember honnan ismernem fel az ertekeimet, ha nem lennetek ott negativ peldanak, de ha eroszakoskodtok, hogy mi is hajtuk be a fejunket az igaba amit ti orommel huztok, mert nincs sajat agyatok az eleteteket iranyitani, annak csunya vege lesz, ahogy a tortenelem folyaman nem egy alkollommal logott a hozzatok hasonlo lampaoszloppon, fekudt a guilloytine-ala, vagy csak siman kitapostak a belet:-)

tehat a magatok kis beltenysztett vilagaban azt jatszotok, amit akartok, kicsiny szolgalelku allatkak. de ne acsingozzatok arra, hpgoy lehuztok a magatok mocskos szintjere:-)

vezer kell? valogass magadnak. magadnak es ne nekem, mert letorom a fejed :-)

nekem szolga kell, nem vezer. engem szolgaljon a kormany a miniszterelnok es az allam, kulonben kurvara megbuntetem.

Kandeláber 2013.02.11. 15:36:58

@Con Storm: Te valami zugbölcsész, esetleg zugfilozófus vagy?
Mert fogalmad sincs a jogalkalmazás mibenlétéről, az biztos.
Feltehetően eleven bírót sem láttál még életedben.
A természetjog alkalmazását nem kéred számon esetleh?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 15:39:36

@Kandeláber: Nem természet jog, hanem szokásjog, te nagyon okos...

Kandeláber 2013.02.11. 15:42:08

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A demokrácia többek között arra is garancia, hogy a devianciákkal ellentétben a többség akarata érvényesüljön.

Kandeláber 2013.02.11. 15:43:30

@Con Storm: A precedensjog teljesen más, a common law-ot alkalmazó angolszász országokban érvényesül.
Mondom, hogy zugbölcsész vagy, hogyhogy nem vagy a tanteremfoglalókkal?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 15:53:28

a precedensjog megint más Wili te nagyon ....

Miután meglett alkotva a nemzetközi jogi normák, a bírók átvették a független nemzetek közösségének jogi irányítását!

Vagyis bármelyik törvényét az adott ország törvényhozó testületének felülbírálhatják!

A precedens jog az, amikor a nemzetközi normákhoz igazítva hoznak meg egy egy precedens ítéletet és elemzik ki a gyakorlatban, hogy az mennyire működik!

Persze Magyarországon a maffia terrorista elemei ezt igyekeznek elfelejtetni...

De ha nem hiszed.. olvasd el az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának a 11 cikkét...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 15:54:53

@Kandeláber: a demokracia egyaltalan nem ved meg a devianciaktol, hanem azokkal egyuttelesre kotelez. demokraciaban az egyeni szabadsagjog korlatozza a tobbseg dontesi jogat.

Kandeláber 2013.02.11. 16:13:25

@Con Storm: Hagyd már ezt a baromságot.
A nemzetközi jog aztán megint nagyon-nagyon más, mint egy szuverén állam törvényhozása által alkotott mondjuk polgári törvénykönyv és polgári eljárásjogi törvény, amely jogszabályok alapján a szuverén állam független bírósága eljár.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A többség döntési jogát semmi sem korlátozza.
Lásd mondjuk Guantanamót.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 16:29:18

@Kandeláber: tehat szerinted lehet nepszavazast inditani arrol, hogy egyes kisebbsegi csoportok szabadsagjogait a tobbseg megvonja?

egyebkent a guantanamoi tortenetet te kiemelned a demokratikus berendezkedes eklatans peldajakent?:-)

Kandeláber 2013.02.11. 16:43:21

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Még nem hallottam olyan népszavazásról, amikor kisebbségek szabadságjogait vonták volna meg.
Olyan népszavazásról viszont már hallottam, amikor egy kisebbségtől - nagyon helyesen - a többség megvonta azt a jogot, hogy új minareteket építsen, ez Svájcban történt.
Guantanamóban egy demokratikusan megválasztott kormány intézkedései alapján az adott állam belső jogrendszerét is felrúgva bírói ítélet nélkül tartanak fogva embereket évek óta.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 16:58:33

@Kandeláber: sot, olyan is van, hogy koreai nepi _demokratikus_ koztarsasag.

ugyhogy a gondolatmenetedet kovetve demokraciaban halaltaborok es szemelyi kultusz is van:-)

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 17:00:04

@Kandeláber: Hága 1901 nemzetközi magánjogi konferencia...

hozzátartozik a nemzetközi joghoz...

Kandeláber 2013.02.11. 17:01:28

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem mondtam. A KNDK nem demokrácia, az közismert.
Mindez nem változtat azon a tényen, hogy az USA gyakorlatilag koncentrációs tábort működtet Guantanamón.
Nem védem a terroristákat, ha bírói ítélet mondja ki, hogy ők terroristák.
Ismétlem: Guantanamón bírói ítélet nélkül tartanak fogva embereket évek óta.

Kandeláber 2013.02.11. 17:04:13

@Con Storm: Talán nézz utána, mi is az a nemzetközi magánjog.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 17:44:01

@Kandeláber: igy van. de mivel egy alapvetoen demokratikus orszagrol/allamkozossegrol beszelunk, itt az ilyen antidemokratikus es/vagy buncsrlekmenyek anomaliak. es ugye azok vannak mindig is mindenhol. kndk-ban is elkepzelheto egy liberalis demokrata kozepvezeto. na ott az az anomalia. anomaliara hivatkozva az egesz berendezkedest minositeni pedig eufemizalva is durvan demagog csusztatatasnak tunik.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 17:59:29

conflict of laws, private international law, and international private law

@Kandeláber:

De tényleg?! Mi ez? Hol lehet utánanézni?!

Nahát...

bolygóközi 2013.02.16. 02:03:06

@Vitéz László:
némi kis helyesírás csak hitelesé tenné a kommentet.

bolygóközi 2013.02.16. 02:13:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
fosztogatni akarnak és a nemzetközi nagytőke seggnyalói.

bolygóközi 2013.02.16. 02:18:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
ja és a fagyi vissza nyal.
Soros nagyon támogatta őket / az Orbán brancsot /.
Most a kedvenc támogatottak a HAHA-sok lettek.
Lehet, hogy nem a nyugdíjasok mondják ki a végső szót, hanem a mostani fiatalok. Úgy legyen.

bolygóközi 2013.02.16. 02:22:11

@nahát-nahát:
a megszavazás még nem jelenti, hogy jó is.
Szájernek lehet, hogy ez volt a hattyúdala.

bolygóközi 2013.02.16. 14:59:33

@nemecsek ernő áruló:
" Végre valamiben egyetértek lézerjanival. "

Ezért. Nagyobb bunkót mikroszkóppal sem találsz.

nemecsek ernő áruló 2013.02.16. 18:03:19

@bolygóközi: Látom, az ironizálás nem kenyered.
süti beállítások módosítása