A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Fidesz: arrogancia mindhalálig?

2013.02.09. 23:44 timargabor

A KARD értesülése szerint az eheti gyulai Fidesz-frakcióülésen szóba került a párt választási stratégiája, amelyben a kormányzati "sikertörténetek" sulykolása mellett figyelmet fordítanának a stílusra is: kevesebb arc, kevesebb arrogancia jobban állna nekik, ezt ők is tudják. De hiába tudják, ha egyszer nem megy. Nem és nem. Vagy a megszokás nagy úr, vagy a kísértés túl nagy.

Mert az Alkotmánybíróságot azért be kell fenyíteni a regisztráció elkaszálásáért. Ez nem maradhat megtorlatlan, még ha újra kell faragcsálni az ércnél maradandóbbnak szánt, mára azonban laponként cserélhető gyűrűskönyvvé silányított alaptörvényt. Ultima ratio-ként kétharmaddal kell kimondani, hogy akinek nincs hol laknia, hát közterületen se tehesse, felsőoktatási egyeztetés közben kell maflással elküldeni a tárgyalópartner HÖOK-ot: márpedig lesz hallgatói röghöz kötés, és amúgy is, az Alkotmánybíróság se szólhasson bele mindenbe. És bár hümmögve bólogattak, hogy tényleg, az arrogancia veszélyes, csak aláírta majd' minden frakciótag az indítványt.

Fogjuk ezt a lendületre, kitalálták ezt már a frakcióülés előtt, és holmi kommunikációs megfontolásokból mégsem adhatják fel az "itt én vagyok a macsó, öcsém" üzenetet, hisz láthatóan abból ért az ország.

Ámde mit kezdjek Lázár Jánossal, és az ő interjújával, amelyben azt találja mondani Sólyom Lászlóról:

Nem először mondom, hogy Sólyom köztársasági elnök úrnak több minőségében is súlyos felelőssége van a rendszerváltás csődjében. (...) Sértett ember. Személyeskedése nem méltó egy volt köztársasági elnökhöz.

Ezt már Kövér Lászlónál sem értettük, és másfél hónapja le is írtuk:

Ez azért érdekes, mert az említett periódus (Kövér nyilatkozata esetén az 1990-98 közti AB-elnökség, Lázárnál az 1990-es rendszerváltás - TG) jóval megelőzte 2005-öt, amikor Sólyom Lászlót épp a Fidesz - a mostani köztársasági elnök által vitt nyerő taktikával, az akkori baloldali-liberális parlamenti többség ellenében - választotta meg köztársasági elnöknek. Akkor mintha mindaz, amit ma Kövér úr Sólyom szemére vet, nem lett volna probléma. 2005-ben lelkesen, a jogállam győzelmeként ünnepelték Sólyom megválasztását, most pedig bírálják azt megelőző tevékenységét?

Leírtuk akkor, de most nem elsősorban magamat akarom ismételni: hogy 2005-ben jó volt a Fidesznek Sólyom, most meg olyanokért kritizálják, ami korábban volt. Értem persze, hogy ellenzékben jó jelölt volt ő, aztán amikor kétharmaduk lesz, már túl önálló elnöknek, de hogy még a szellemiségét is kritizálják visszamenőleg? Logikai bukfenc, persze, de érdekesebb, amire utal: a Fidesz berögzült panelekkel operál, ez nyilván az ő közösségükben már nem magyarázandó axióma. De bármi is az indok: így nem illik beszélni egy, a hivatalát tisztességben kitöltő volt köztársasági elnökről - pláne, ha anno a Fidesz választotta meg annak.

A gondolati paneleket a legnehezebb letenni. Márpedig az arrogancia egyik fő forrása ez: vagy tényleg így gondolják, és nem érzik ennek a veszélyét, vagy nincs más mondanivalójuk. A szokás nagy úr, és már megszokták az arrogáns stílust - ami legalább akkora, ha nem nagyobb veszély számukra mint Bajnai, vagy pillanatnyilag bárki.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

233 komment · 2 trackback

Címkék: fidesz lázár jános arrogancia alaptörvény alkotmánymódosítás Alkotmánybíróság Sólyom László

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr975071951

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vitéz László 2013.02.10. 23:22:46

@komissarlajos: röviden: NINCS ÜGY !

közepes hosszan: BULVÁR KACSA !

hosszabban: egy rohat külföldi multi szekerét toló mondhatni ÜGYNÖK... a belső sávban parkolt az ótópáján... uyge ezt nem kel ragoznom hogy szabájtalan.... ha nem megy át rajta lézer 200zal... akkor ugyis halálosítélet várt volna rá... a közúti közlekedés veszéjeztetéséáért... mondhatni TERROR előkészület...

enyni... mit nem érstesz

Vitéz László 2013.02.10. 23:25:24

@komissarlajos: fojtatom: gyakorlatilag ez az ügynök, aki tenorista sejtekből volt... nemzetellenes hazaáruló stb cselekedetre készült azzal hogy klersztbe ált a NER nek... egy magos rangú (nagyon gazdag, tehát sokatéró álami vezetőnk) útyába feküdt keresztbe...

nyilvánvaló tenorista povokáció

komissarlajos 2013.02.10. 23:25:43

@Vitéz László: Nagyon jó! Magam is így gondolhattam volna. Kösz.

Vitéz László 2013.02.10. 23:27:12

@komissarlajos: maragygunk anyniban hogy a témát hanyagoljjuk...

meny a dolgodra !!! mindenkinek jobb így ! nincs it semi látnivalló

érti tek ?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.10. 23:27:26

@hot-spot:

"Engem az döbbent meg a leginkább az egész fideszben,hogy ezek az emberek,nem akarnak történelmet írni a kétharmadukkal.
Az Istennek sem akarnak....!
MIÉRT?"

- Mert átírni jobban szeretik.

komissarlajos 2013.02.10. 23:28:06

@Vitéz László: De a TEK már nyomoz. (Nekem is írtak, hogy tudják ki vagyok, (kivagyok?) mért írok én ilyen dolgokat. Ezt teljesen komolyan mondom.

Vitéz László 2013.02.10. 23:29:17

@komissarlajos: ja ja... én is sajnálom a szomszéd nyugger nénit...

nagyfideses... és pont rátörték a zajtót...
sajnos nem tudta kódolni a wifijét... pekje van !

komissarlajos 2013.02.10. 23:31:54

@Vitéz László: Sír a gyerek, alámerülök... SZEVASZ!

hot-spot (törölt) 2013.02.10. 23:32:28

@Vitéz László:

Nem értettem miért vagyok itt a zárt osztályon és miért adták rám a kényszerzubbonyt,de már rájöttem mostanra azért hogy;
-megvédjenek tőletek, a valódi betegektől,akik túlerőben vannak odakint.:)

Tamás Csacsicska 2013.02.10. 23:36:25

Zsák megtalálja a foltját - Lázár Sólymot.

rugoman 2013.02.10. 23:38:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
megnéztem ezt a Karl Drais-t, eltartott darabig..nem volt boldog ember, ahogy Te sem..1 életed van, bazmeg, aztán hogy éled: rajtad áll. gyűlölködsz vagy rászarsz a világra, mindegy; változtatni rajta nem tudsz.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 00:06:01

@Vitéz László: Na bammeg!
Oda az illúzió a demokráciáról.

Vitéz László 2013.02.11. 00:17:13

@hot-spot: ijjen nüancokon múllik az élet... és halál...

szivi nk fartust kap6 könnyen
pedig hogy csápolt a békemeneteken...
és pont őt viszik el... szegénykém...

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.02.11. 00:20:06

@hot-spot:

"Előre szólok,hogy ha a fidesz a Mein Kampf-ban lévő elemek bármelyikét akarja alkalmazni a tömegek megnyerésére"

Nem szóltál eléggé előre. S ráadásul, egyelőre úgy tűnik, befutók lesznek.

Egyébként érdekes: öcsém, kinek nemrég volt a közterületes eskütétele, ugyanezt mondta: neki az eskütételről a Mein Kampf jutott eszébe.

Nagyon remélem, hogy tévedett.

nemecsek ernő áruló 2013.02.11. 06:11:44

Végre valamiben egyetértek lézerjanival. Sose szerettem Sólyom Lászlót.

lüke 2013.02.11. 07:03:04

csak etimológiai elemzéssel:
A=
az egyéni tudás túlértekelése,önértékelés felnagyítása
hu.wikipedia.org/wiki/Arrogancia
a német jobb:
de.wikipedia.org/wiki/Hochmut
en.wikipedia.org/wiki/Hubris

lüke 2013.02.11. 07:05:54

@De hol van Columbo felesége?:
a Mein Kampffal MO-n nagyon könnyen dobálódznak,
remélem mindenki olvasta a dobálódzók közül s a CIA
felügyeletével letöltette a netröl

jog-ász 2013.02.11. 07:19:58

azért aki szakmai szemmel is tudja nézni azok egyetértenek abban hogy a sólyom féle első AB messze meghaladta színvonalban az azóta teljesítő alkotmánybíróságokat, mind logikában, következetességben, de utol lehet érni fogalmazásban,nyelvhasználat színvonalában is a különbséget-függetlenül attól hogy ki szerette, ki nem szerette sólyom lászlót.

biobender 2013.02.11. 07:33:50

@Sola Scriptura: Nemetorszag, anglia, usa, ausztria, hollandia az utobbi mondjuk szaz evben ne zavarjon. Platon? az agyam eldobom.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 08:05:36

@De hol van Columbo felesége?: Jaaa,lehet...
De a nép Leninért üvölt.
Na már most nem tudom, hogy lehet összegyúrni a két dolgot.SSS

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 08:06:07

Világ Proletárjai Egyesüljetek!

Előre! Ma a baloldalt az proletárok ellenségei irányítják! Farkasok vannak a Bárányok közt!

Még nincs minden veszve! Meg lehet tisztítani a szocialista pártokat az oda alantas módon, hazugságokkal beszivárgó nagytőkés kapitalista burzsóá elemeket, akik a dolgos munkásnépet félrevezetve, imperialista burzsóá hatalomra törnek, az emberek vad nacionalista érzelmeit felkorbácsolva!

Ki a szoci pártokból a gyártulajdonosokat, a bankárokat a kereskedő élősködőket! Ma ezeket a pártokat a dekadencia és protekcionizmus posványos mételye fertőzi! A tisztességes dolgos verejtékből élő munkásembernek érdekeit elnyomó népirtó terroristák, foglalják el az őket megillető helyeket a parlamentben!

Világ Proletárjai egyesüljetek! Ne hagyjátok, hogy az érdek-képviseleti egyesületeitekbe olyanok szivárogjanak be, akiknek az az érdeke, hogy minél jobban kihasználjanak benneteket!

Előre! Rendületlenül! Elő a sarlót és kalapácsot!

Munkásököl vasököl, oda csap, ahova köll!

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 08:18:22

@biobender: Ideküldték a pszichomókusukat bevetésre.:)

Netuddki. 2013.02.11. 08:27:11

@Con Storm: Hát, rólad sem tudom eldönteni, hogy csak hülyéskedsz vagy tényleg ilyen hülye-e vagy...

nu pagagyí 2013.02.11. 08:51:56

@Blogger Géza: A köztársasági elnök nem párt káder. Engedjük meg neki, hogy legyen személyes véleménye. Sólyom mindenkitől független volt, egy csomó dolga nekem sem tetszett, de még mindig jobb egy olyan tényező aki ellátja kontroll szerepét, mint egy seggnyaló. Kövér csak ugráljon, remélem nemsokára csak a Blikkben lesz téma fideszes haverjaival egyetemben.

Kristl 2013.02.11. 08:54:32

@Blogger Géza:

És kik szavazták meg a parlamentben?

Meg amúgy a köztársasági elnöknek elvileg nem függetlennek kéne lennie?
Az a bizonyos függetlenség hogy valósul meg ha pártérdek szerint kellene ugrálnia?

nu pagagyí 2013.02.11. 08:55:37

@Con Storm: A jobboldali pártok is megszabadulhatnának a lúzerek tömegeitől, mondjuk tőled. Rendkívül tetszik, amikor végtelenül kiuzsorázott, jogfosztott emberek birkaként követik az őket levegőnek néző vezérürüt.

Blogger Géza 2013.02.11. 09:08:18

@Kristl: Parlamenti képviselők, de nem csak fideszesek.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 09:16:45

@Vitéz László: Először csak azt hittem,hülyéskedsz.
Ha ez igaz,akkor nagyon durva igazság.D

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 09:18:26

@lüke: Nem a CIA segítségével töltöttem le a netről,hanem a googli segítségével és a TEK beleegyezése nélkül.
Ugyan is benne van a wikipédiában.
Amúgy nem olvastam,de most már ki fogom olvasni azért is.
Bár a wikipédiás résztől is összehánytam magam.

hot-spot (törölt) 2013.02.11. 09:19:45

Kinéztem az ablakon,de még nincs itt értem a nagy fekete ótó...
Úgyhogy lemegyek a még nem nemzeti dohányboltba,ki tudja meddig szívhatom a kedvenc cigarettámat is,ha ezek a genyák betiltják azt is.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 09:24:38

@hot-spot: Anyuci, jobban szeretném ha te olvasnád nekem fel esténként a kacsa meséket! Háp háp háp!

Leaser jett and aeroplaaaan

nahát-nahát 2013.02.11. 09:26:39

@timargabor: "Eszerint a láthatatlan alkotmány nem más, mint az a közösségi tudat, hogy mit gondolunk jogállamnak."

Sajnos nem ez. A láthatatlan alkotmány Sólyom László nyelvi és közjogi leleménye, miszerint az Alkotmányt folyamatosan egészíti ki az Alkotmánybíróság a döntéseivel, határozataival, és ezek összessége jelenti a láthatatlan (de valójában érvényes) alkotmányt.

Mi ez, ha nem arrogancia?! A jog alkalmazója jogalkotóvá nevezte ki önmagát, minden demokratikus felhatalmazás nélkül.

Szemére vetik az Országgyűlés 2/3-ának, hogy alkotmányozott, de az senkit nem zavart, hogy 12 "tudós" folyamatosan és ellenőrizetlenül alakította legfontosabb törvényünket. Mindezt úgy, hogy semmiféle érdemi demokratikus kontrollal nem kellett szembe nézniük.

Vidéki 2013.02.11. 09:42:06

@Con Storm:

Írod: " Meg lehet tisztítani a szocialista pártokat az oda alantas módon, hazugságokkal beszivárgó nagytőkés kapitalista burzsóá elemek(től),"

Emlékezetem szerint Bajnai még beszédet is mondott egy MSZP kongresszuson, sőt tátogott is mikor az „éhes proletárok” himnuszát elénekelték a kongresszus befejező aktusaként.

Az MSZP kongresszus zárójelenetében a vezetőséget felhívták a színpadra és ők lelkesen énekelték az "éhes proletárok" himnuszát,

Mosolyra fakasztott a sok elhízott alak és a sok ismert milliárdos a társulatban.

Egyáltalán nem látszottak éhes proletároknak, és 8 éves regnálásuk idején liberális gazdaságpolitikát folytattak, ami a "kizsákmányolók osztályának" kedvezett egyértelműen.

mirigy187 2013.02.11. 09:46:00

@nu pagagyí: Így van. Én sem kedveltem de snitt palinál ezerszer jobb volt

mirigy187 2013.02.11. 09:48:16

@Con Storm: Ennyi eszed van. Pont a fidesz csinálja most azt amit itt felhánytorgatsz a szociknak.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 10:12:11

@mirigy187: Ezek az anti szociális elemek, társadalmunkra bomlasztóan hatnak! A politikai hulliganizmus biztosítja a korrupció melegágyát!

Nincs más megoldás! Fel kell számolni az imperialista törekvésekre törő fasiszta nézeteket valló szubcensziákat a szocialista életben!

Társadalmunk szociális létbiztonságának megőrzése érdekében, érvényesíteni kell a proletár testvériség szellemét, a társadalmi egyenlőséget!

Bolsevik nép! Egyesüljetek a mensevik burzsoá elnyomók ellen!

Idézem dicső nagy vezetőinket! Ez a harc lesz a végsőőő!

Mindenkinek joga van a munkához! Ezért a kapitalista szempontű automatiuzáció, társadalmi létbiztonságú munkaelosztást ki kell eszközölni!

A szükségletek állandóak, a munka mennyisége lecsökkent!

Újra internacionálé kell! Már nem elég a 3x8 óra! Mától proletár testvéreim, a 4x6 órát kell bevezetni, hogy eltűnjenek az éhező munkanélküli naplopó tömegek!

Testvéreim! A megoldás a kezetekben van! Munkás ököl vas ököl, oda sújt ahova köll! Nincs más megoldás jövőnk és jogaink biztosítása érdekében, mint a munkás osztály hatalmát visszaállítani!

Előre! Rendületlenül és rettenthetetlenül!

déjá vu39 2013.02.11. 10:12:30

@Blogger Géza:

"Amúgy Sólyom nem a Fidesz jelöltje volt, de jobb híján mögé álltak. Az sem igaz, hogy "a Fidesz" választotta meg."

A Védegylet jelölte, a FIDESZ elfogadta a jelölést, és megszavazta. Ellenjelölt Szili Katalin volt.

Sóóval, a FIDESZ jelöltje volt. ÉS a "titkos" szavazásnál Áder tábornok űr ott állt a szavazófülke ajtajában, és ellenőrizte az előre kitöltött szavazólapokat. Egy szavazót vissza is zavart.

A többiben (A láthatatlan alkotmány megítélésétól eltekintve) nagyjából egyetértek.

Észmegálló 2013.02.11. 10:13:24

Ez az arrogancia pontosan olyan, mint az alkoholista férj arroganciája. Az ilyen torz lelkületű ember mindig megígéri, hogy ez volt az utolsó.... aztán az ígéret többnyire csak az első kocsmalátogatásig érvényes.

Ha egyszer rákapott, képtelen leszokni az alkoholról - s a vele járó arroganciáról. Pont mint a fidesz.

Hogy klasszikust idézzek: kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna. Ha nem ismerném a szövegkörnyezetet és a forrást, azt mondanám, Kövér elvtársból a lelkiismeret buggyant fel. (Bár lehet, hogy csak fruedi elszólás volt.)

De neki olyan nincs. Ha lenne már egy kötéllel lement volna a pincébe....

déjá vu39 2013.02.11. 10:23:54

@nahát-nahát: "A láthatatlan alkotmány Sólyom László nyelvi és közjogi leleménye, miszerint az Alkotmányt folyamatosan egészíti ki ..."

A "láthatatlan alkotmány" az írott alkotmányból hiányzó részeket (amelyeknek esetleg az alkotmány írásának időpontjában nem is ismert kérdésekre kellett volna válaszolniuk) pótolta, és az ellentmondásokat kívánta feloldani.

Másik kérdés, hogy Sólyom László nem tudott pártatlan lenni. Kár, szebben emlékeznénk rá.

A láthatatlan alkotmány egyébként az angolszász precedensjog leképezése. Az USA alkotmánya azért látszik olyan stabilnak (azt hiszem, eddig összesen 12 kiegészítése van), mert a karbantartást a legfelsőbb bíróság - egyben alkotmánybíróság - precedensértékű ítéleteivel végzi el.

déjá vu39 2013.02.11. 10:27:23

@déjá vu39 2013.02.11. 10:12:30:

Bocsi. Természetesen, az elnökké választásról írtam. Nem ide való volt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.11. 10:34:08

@Blogger Géza:

hu.wikipedia.org/wiki/Jelenkori_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sok#A_2002-es_v.C3.A1laszt.C3.A1s

Az MDF és a Fidesz közös listán indult, saját jelöltjeik nem voltak. 164 képviselő Fidesz-MDF, 24 MDF-Fidesz színekben jutott be, összesen 188 (48,71%).

Teszt.Elek 2013.02.11. 10:57:15

Sólyom "Kakukk" János nem volt tökéletes KE, de ezen csak azok akadnak ki, akik szerint az ember képes a tökéletességre.

Annyi biztos, hogy nem szolgált ki egy pártot sem és a saját morális értékrendje szerint hozta a döntéseit, ez is az egyik oka annak, hogy mennie kellett. A Fidesz Viktor által távirányított politikai gépezetébe nem illik bele egy olyan fogaskerék sem, mely a legkisebb mértékben is saját maga határozná meg a forgásának irányát, vagy sebességét. Kaptunk hát olyan simulékony arcokat elnöknek, akik megfelelően be vannak tanítva a Fidesz számára fontos képességek készség szintű és kérdés nélküli művelésére: utasításra szavaz, aláír, gombot nyom.

Schmitt "Copy-Paste" Pál lehet köztiszteletnek örvendő ex sportolónk és olimpiai bajnokunk VOLT, de a (párt)politika szolgálatában olyan mértékű csicskaiság jellemezte, ami teljes hitelét felemésztette. Ezt a csicskaiságot sikerült meghonosítania az odáig többnyire köztiszteletnek örvendő KE pozícióban.

kÁder János esetében a koreográfia jobban meg van szervezve, de aki szerint az ős fideszes Jancsi bármikor komoly kérdésben ellene fog menni a neki enni adó kéznek, az minimum el van tévedve.

@nahát-nahát:
"Szemére vetik az Országgyűlés 2/3-ának, hogy alkotmányozott"
Ha még az országgyűlés 2/3-a alkotmányozott volna, de nem ez történik. Egy ember alkotmányoz, aki a 2/3 pórázát a kezében fogja. Teszi ezt mindenféle kontroll, nálánál sokkal értelmesebb és tanultabb emberek figyelmeztetései (AB) ellenére, adott esetben azokon keresztülgázolva is.

A "12" tudós által alkotott testület, ahogy te hívod őket, remekül működött az elmúlt 20 évben, gondoskodva róla, hogy a törvénykezés az alkotmányosság keretein belül maradjon.

Sajnos csodát ők se tehetnek és ha egy kormány úgy csal a törvénykezéssel, hogy ha egy törvény nem lenne alkotmányos, akkor gyorsan módosítja hozzá az alkotmányt is (mert megteheti), azzal nem tudnak mit tenni.

Meg lesz még ennek a fajta törvénykezésnek a böjtje, nem is olyan sokára.. én csak azt sajnálom , hogy ezzel azoknak az egyre kevesebbeknek az életét teszik tönkre, akik még nem menekültek el értelmesebb országba, hogy inkább idegenek között próbáljanak szerencsét.

Teszt.Elek 2013.02.11. 10:59:14

Elnézést kérek Sólyom László KE úrtól, amiért elírtam a nevét, annyira Jancsira voltam fixálva, hogy ez fel sem tűnt.

mégegyszer, sorry.

kifordított nagyanyó 2013.02.11. 11:15:53

Írtam már máshol:A fidesz olyan,hogy kifele nyílik az ajtó de ők befelé nyomják ezerrel.

Észmegálló 2013.02.11. 11:35:05

@kifordított nagyanyó: Pedig rájöhetnének, hogy ez forgóajtó.... Egyszer bent, egyszer kint.

sjános 2013.02.11. 11:43:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sólyomhoz - Lázárhoz: Valami pici igazsága van Hódmezővásárhely hős eladósítójának! Sólyomnak igenis nagy felelőssége van abban, hogy az ügynök aktákat nem hozták nyilvánosságra és hogy nem néztünk szembe a múltunkkal! Ha Ő ezekért kiáll, akkor ellehetett volna takarítani minden érintettet! De legalábbis a közéletből, politikából kiirtani! Igaz....akkor ki lenne ma a Fideszben?? A régi komcsik, munkásőrök, KISZ vezetők , besúgók nélkül enyhén szólva üres lenne a kormányzó oldal most!

Blogger Géza 2013.02.11. 11:52:52

@déjá vu39: Most írtad le, hogy nem a Fidesz jelöltje volt. Hanem a Védegyleté, amiből aztán kinőtt az LMP.

nahát-nahát 2013.02.11. 12:02:09

@Teszt.Elek: "a még az országgyűlés 2/3-a alkotmányozott volna, de nem ez történik. Egy ember alkotmányoz, aki a 2/3 pórázát a kezében fogja. Teszi ezt mindenféle kontroll, nálánál sokkal értelmesebb és tanultabb emberek figyelmeztetései (AB) ellenére, adott esetben azokon keresztülgázolva is."

Amiről te beszélsz, az az intellektuális cenzus, egyben a képviseleti demokrácia tagadása.

"A "12" tudós által alkotott testület, ahogy te hívod őket, remekül működött az elmúlt 20 évben, gondoskodva róla, hogy a törvénykezés az alkotmányosság keretein belül maradjon."

...és kik határozták meg az alkotmányosság kereteit? Az ugyanis nem jogi szakkérdés! Ők pedig - Sólyom vezetésével - saját hitbizományként kezelték. A Sólyom féle alkotmányossági modell rendkívül komoly demokratikus hiányosságokkal bír, épp ideje volt lezárni. Jól tette a megválasztott képviselők több mint kétharmada, hogy megszavazta az új alaptörvényt.

buday008 2013.02.11. 12:37:18

"tényleg így gondolják" ... ennyi a válasz

Tücsök1 2013.02.11. 12:51:16

Kósa alkotmányügyekben nyilatkozik a Dunyhatv-n. Sírva röhögök,a legnagyobb szakértőt ültették be.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 13:05:18

@nahát-nahát: ha igy ketsegbevontok mindent, ami az alpja egy demokratikus jogallamnak, ugyan, miert nem vonnank ketsegbe orbanek barmifele jogat arra, hgoy barmifele dontest meghozzanak es rank nezve kotelezove tegyek..?:-)

de komolyan, mibol gondoljatok, hogy egy ilyen eroszakos, kompromisszumokra keptelen hatalmat nem erovel es ellenallassal fogunk cserebe jutalmazni?:-)

miert hiszitek, hogy lesz erotok es lehetosegetek lejrt szavatossagu, buzlo ertekrendeket raeroltetni olyanokra, akik nem kernek belole?:-)

a demokracia nem a tobbseg diktarturaja a kisebbseg felet. ezt okos ember belatja, buta embert pedig ratorik erovel:-)

Melchi Zadok 2013.02.11. 13:15:49

@komissarlajos: :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Melchi Zadok 2013.02.11. 13:18:39

@komissarlajos: abból is a faludy-féle átköltős változat. szóval kérdem én, csodálkozunk, hogy nem ismeri?

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.11. 13:38:48

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A hatalom kompromisszumkészségéről, azaz annak hiányáról hadoválsz, de neked csak akkor van demokrácia, ha minden úgy van, ahogy neked jó. Az, hogy ezzel a több, mint kétharmadra kényszerítenéd rá a kevesebb, mint 1/3 akaratát, az nem zavar. Biztosan van ebbe is logika... :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.11. 13:42:53

@Önnek megyünk:

Gondolom neked újdonság, hogy a választási rendszer aránytalanságai miatt a jelenlegi parlamenti kétharmad mindössze a lakosság egyharmadát reprezentálja.

Tücsök1 2013.02.11. 13:43:56

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Lehet,hogy még nem ébredtem fel? Vettek neki egy jogi doktori diplomát, vagy ez a szokásos-ÉN MINDENHEZ ÉRTEK,MERT ŐSFIDESZES VAGYOK-felállás? Agyon kell dumálni valamit, hogy ne derüljön ki a káosz az alkotmány toldozása körül.

_most_ 2013.02.11. 13:49:39

@Önnek megyünk: hát épp ez az a demokrácia arról szól senki nem erőlteti rá senkire az akaratát, hanem a kompromisszumokról. A fidesz mégis milyen alapon írja át egyedül az ország alkotmányát, mindenféle egyeztetés nélkül. Vagy a szavazók 1/3-a teljesen semmibe vehető? Persze gondolom szerinted aki nem a fideszre szavazott az nem is magyar.

Teszt.Elek 2013.02.11. 13:57:38

@nahát-nahát:
"Amiről te beszélsz, az az intellektuális cenzus, egyben a képviseleti demokrácia tagadása."
Amiről én beszélek, az a jelenleg fennálló kézi vezérléssel működő személyi kultusz alapú "Viktoriánus" rendszer, amelyben minden egy ember (a vezér, úgyis mint: Führer) kezében fut össze.

"...és kik határozták meg az alkotmányosság kereteit?"
Nem kik, hanem micsoda. Az alkotmány. Ennek ugyanis pont ez a dolga, bármily meglepő.

"Alkotmány alatt általában a társadalom működésével kapcsolatos érdekek és célok, az állam belső szabályozására és külkapcsolatára vonatkozó alapelvek, a jogforrási rangsor csúcsán elhelyezkedő, egy törvényben megjelenő összességét értjük. "
- Forrás: hu.wikipedia.org

Az AB az alkotmányban lefektetett szabályok, gondolatok és alapelvek alapján hozza meg a döntéseit. Ami az előző alkotmány és előző ciklushoz képest változott az csupán annyi, hogy a mostani kormány, visszaélve a 2/3 adta lehetőséggel, sok problémás és alkotmányossági kérdéseket feszegető döntését egyszerűen beemeli az alkotmányba, így "legitimizálva" azokat. Hiszen amit az alkotmányba írok törvényt, az helyénél fogva nem lehet alkotmányellenes.

Azt, hogy mit tett jól a megválasztott képviselők több mint kétharmada pedig inkább hagyjuk.

"Mi, a 2010. április 25-én megválasztott Országgyűlés képviselői, Isten és ember előtti felelősségünk tudatában, élve
alkotmányozó hatalmunkkal, Magyarország első egységes Alaptörvényét a fentiek szerint állapítjuk meg."
- forrás: Magyarország alaptörvénye

Nem isten és ember, csupán a választók előtt kell majd felelniük azzal, mit tettek jól és mit nem, ettől pedig ők maguk is félnek. Mi sem mutatja ezt jobban mint az amilyen tempóban betonozzák befelé az embereket a hatalmi pozíciókba, illetve ahogy próbálnak a nép szemében Robin Hood-ként megjelenni (bankok, multik sarcolása, -10%-os rezsicsökkentés, ORLY?). Azt már ne is említsük, hogy a számukra igazán fontos törvényeket 2/3-os törvények formájában mentik át a következő ciklusra bízva benne, hogy akárki jön utánuk, annak nem lesz meg a kétharmad és így nem tud majd mit kezdeni velük.

Nem.. eléggé kevés dolog van - ha van egyáltalán - amit a 2/3-ad jól tett, de az alkotmányozás pont nem tartozik közéjük.

Teszt.Elek 2013.02.11. 14:11:00

@Önnek megyünk:
A több mint 2/3-ról meg annyit, hogy sokan - köztük én is - azért szavaztak a fideszre, mert meg akarták adni végre egy pártnak a lehetőséget, hogy a 2/3-os törvények alkotta falakon átmászva lehetőség legyen az igazán átívelő országmentő reformok végrehajtására.

Szóval ne legyünk olyan büszkék arra a 2/3-ra, mert azt nagyon nem arra kapták amire végül fel lett használva, még ha szeretnek is azzal takarózni, hogy az ország nagy része erre adott nekik felhatalmazást.

A helyzet az, hogy kaptak egy biankó csekket, amire azt írtak amit akartak, cserébe azt várta volna az ember, hogy kihúzzák az országot a szarból.

Ez egyfajta becsület teszt is egyben, hiszen írhatsz oda irreálisan nagy összeget is a munkádért cserébe.

Ők duplán megbuktak, hiszen nem csak az összeg nem klappolt, de a melót se végezték el tisztességesen.

lüke 2013.02.11. 14:18:33

@hot-spot:
a rossz élmény is élmény
ha már idejárnak a pszichomókusok:)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 14:33:33

@Önnek megyünk: bizony.
en vagyok a fonok. ideje lenne vegre felfogni, hogy is mukodik vegre. ertem en,hogy te el sem tudod kepzelni a szabadsagot, plane masok szabadsagat, de sokkal elorebb valo akar egy ember szabadsaga is, mint mondjuk orban viktor elete es az osszeharacsolt vagyona.

kepzeld el, ez igy mukodik:-)

elhiszem, hogy egy ilyen bonyolult rendszer meghaladja egy egysegsugeru fideszcsocselek felfogokepesseget, de hidd el nekem, az okosabbnak es a demokratanak, az egyennek mindig tobb joga es szabadsaga van, mint a mindenkori kormanynak:-)

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.11. 14:38:53

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"en vagyok a fonok. ideje lenne vegre felfogni, hogy is mukodik vegre"
Ilyenkor sajnálom, hogy már nincs opni. Ott legalább mindenki lehetett szabadon törzsfőnök, hadvezér, nagy feltaláló, Napóleon, Néró, ami csak akar..."

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 14:48:20

@nahát-nahát: Miután hazánk belépett az ENSZ-be, az alaptörvény jogi funkciója megszűnt...

A bírók a nemzetközi jogot, emberi jogok egyetemes nyilatkozatát nemzetközi magánjogot vehetik csak figyelembe!

Az alapokmányban csak az állam jogrendjét és felépítését lehet gyakorlatilag meg meghatározni!

Minden egyebet az emberi jogok egyetemes nyilatkozatának a 11 cikkelye vétóz...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 15:31:50

@Önnek megyünk: mondom
te fel sem tudod ezt fogni
azert van tele a hozzad hasonlokj szaja mindig valami tomeggyilkos faszaval, mert egyszeruen nem vagytok kepesek em ber modjara gondolkodni:-)

ami nem lenne baj, hiszen hozzatok hasonlo allatoknak is kell leteznie, elvegre en, az ember honnan ismernem fel az ertekeimet, ha nem lennetek ott negativ peldanak, de ha eroszakoskodtok, hogy mi is hajtuk be a fejunket az igaba amit ti orommel huztok, mert nincs sajat agyatok az eleteteket iranyitani, annak csunya vege lesz, ahogy a tortenelem folyaman nem egy alkollommal logott a hozzatok hasonlo lampaoszloppon, fekudt a guilloytine-ala, vagy csak siman kitapostak a belet:-)

tehat a magatok kis beltenysztett vilagaban azt jatszotok, amit akartok, kicsiny szolgalelku allatkak. de ne acsingozzatok arra, hpgoy lehuztok a magatok mocskos szintjere:-)

vezer kell? valogass magadnak. magadnak es ne nekem, mert letorom a fejed :-)

nekem szolga kell, nem vezer. engem szolgaljon a kormany a miniszterelnok es az allam, kulonben kurvara megbuntetem.

Kandeláber 2013.02.11. 15:36:58

@Con Storm: Te valami zugbölcsész, esetleg zugfilozófus vagy?
Mert fogalmad sincs a jogalkalmazás mibenlétéről, az biztos.
Feltehetően eleven bírót sem láttál még életedben.
A természetjog alkalmazását nem kéred számon esetleh?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 15:39:36

@Kandeláber: Nem természet jog, hanem szokásjog, te nagyon okos...

Kandeláber 2013.02.11. 15:42:08

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A demokrácia többek között arra is garancia, hogy a devianciákkal ellentétben a többség akarata érvényesüljön.

Kandeláber 2013.02.11. 15:43:30

@Con Storm: A precedensjog teljesen más, a common law-ot alkalmazó angolszász országokban érvényesül.
Mondom, hogy zugbölcsész vagy, hogyhogy nem vagy a tanteremfoglalókkal?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 15:53:28

a precedensjog megint más Wili te nagyon ....

Miután meglett alkotva a nemzetközi jogi normák, a bírók átvették a független nemzetek közösségének jogi irányítását!

Vagyis bármelyik törvényét az adott ország törvényhozó testületének felülbírálhatják!

A precedens jog az, amikor a nemzetközi normákhoz igazítva hoznak meg egy egy precedens ítéletet és elemzik ki a gyakorlatban, hogy az mennyire működik!

Persze Magyarországon a maffia terrorista elemei ezt igyekeznek elfelejtetni...

De ha nem hiszed.. olvasd el az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának a 11 cikkét...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 15:54:53

@Kandeláber: a demokracia egyaltalan nem ved meg a devianciaktol, hanem azokkal egyuttelesre kotelez. demokraciaban az egyeni szabadsagjog korlatozza a tobbseg dontesi jogat.

Kandeláber 2013.02.11. 16:13:25

@Con Storm: Hagyd már ezt a baromságot.
A nemzetközi jog aztán megint nagyon-nagyon más, mint egy szuverén állam törvényhozása által alkotott mondjuk polgári törvénykönyv és polgári eljárásjogi törvény, amely jogszabályok alapján a szuverén állam független bírósága eljár.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A többség döntési jogát semmi sem korlátozza.
Lásd mondjuk Guantanamót.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 16:29:18

@Kandeláber: tehat szerinted lehet nepszavazast inditani arrol, hogy egyes kisebbsegi csoportok szabadsagjogait a tobbseg megvonja?

egyebkent a guantanamoi tortenetet te kiemelned a demokratikus berendezkedes eklatans peldajakent?:-)

Kandeláber 2013.02.11. 16:43:21

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Még nem hallottam olyan népszavazásról, amikor kisebbségek szabadságjogait vonták volna meg.
Olyan népszavazásról viszont már hallottam, amikor egy kisebbségtől - nagyon helyesen - a többség megvonta azt a jogot, hogy új minareteket építsen, ez Svájcban történt.
Guantanamóban egy demokratikusan megválasztott kormány intézkedései alapján az adott állam belső jogrendszerét is felrúgva bírói ítélet nélkül tartanak fogva embereket évek óta.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 16:58:33

@Kandeláber: sot, olyan is van, hogy koreai nepi _demokratikus_ koztarsasag.

ugyhogy a gondolatmenetedet kovetve demokraciaban halaltaborok es szemelyi kultusz is van:-)

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 17:00:04

@Kandeláber: Hága 1901 nemzetközi magánjogi konferencia...

hozzátartozik a nemzetközi joghoz...

Kandeláber 2013.02.11. 17:01:28

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem mondtam. A KNDK nem demokrácia, az közismert.
Mindez nem változtat azon a tényen, hogy az USA gyakorlatilag koncentrációs tábort működtet Guantanamón.
Nem védem a terroristákat, ha bírói ítélet mondja ki, hogy ők terroristák.
Ismétlem: Guantanamón bírói ítélet nélkül tartanak fogva embereket évek óta.

Kandeláber 2013.02.11. 17:04:13

@Con Storm: Talán nézz utána, mi is az a nemzetközi magánjog.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.11. 17:44:01

@Kandeláber: igy van. de mivel egy alapvetoen demokratikus orszagrol/allamkozossegrol beszelunk, itt az ilyen antidemokratikus es/vagy buncsrlekmenyek anomaliak. es ugye azok vannak mindig is mindenhol. kndk-ban is elkepzelheto egy liberalis demokrata kozepvezeto. na ott az az anomalia. anomaliara hivatkozva az egesz berendezkedest minositeni pedig eufemizalva is durvan demagog csusztatatasnak tunik.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.11. 17:59:29

conflict of laws, private international law, and international private law

@Kandeláber:

De tényleg?! Mi ez? Hol lehet utánanézni?!

Nahát...

bolygóközi 2013.02.16. 02:03:06

@Vitéz László:
némi kis helyesírás csak hitelesé tenné a kommentet.

bolygóközi 2013.02.16. 02:13:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
fosztogatni akarnak és a nemzetközi nagytőke seggnyalói.

bolygóközi 2013.02.16. 02:18:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
ja és a fagyi vissza nyal.
Soros nagyon támogatta őket / az Orbán brancsot /.
Most a kedvenc támogatottak a HAHA-sok lettek.
Lehet, hogy nem a nyugdíjasok mondják ki a végső szót, hanem a mostani fiatalok. Úgy legyen.

bolygóközi 2013.02.16. 02:22:11

@nahát-nahát:
a megszavazás még nem jelenti, hogy jó is.
Szájernek lehet, hogy ez volt a hattyúdala.

bolygóközi 2013.02.16. 14:59:33

@nemecsek ernő áruló:
" Végre valamiben egyetértek lézerjanival. "

Ezért. Nagyobb bunkót mikroszkóppal sem találsz.

nemecsek ernő áruló 2013.02.16. 18:03:19

@bolygóközi: Látom, az ironizálás nem kenyered.
süti beállítások módosítása