A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Depresszió-indukációt végre Magyarországra!

2013.01.03. 06:32 Trocsanyi

Nem nekünk jutott ugyan először az eszünkbe, de vessünk tekintetünket ismét jó Kardosként egy igen fontos társadalmi probléma irányába. Itt az ideje hatékonyan enyhíteni a bűnözéssel járó problémákat. Játsszunk el a gondolattal; mekkora haszna származna a társadalomnak, ha a bűnözők a büntetésüket indukált unipoláris depresszióban tölthetnék le szépen, csendben, saját otthonukban.

Kérem, ne, ne nyúljanak egyből a féltégláért, íme kicsit részletesebben a tervezet. Nézzük csak a legfőbb előnyöket:

1.  A bűnelkövetők izolálása rendkívüli terheket ró az államra és az adófizető polgárokra, azaz ránk.

Azt olvashattuk , hogy a büntetés-végrehajtás költségei Kalifornia államban 2012-ben már meghaladták a teljes oktatás költségét, óvodától doktorátusig. És ennek ellenére több mint száz százalékos a kihasználtsága a túlzsúfolt börtönöknek. Építeni kéne még sokat, rengeteget, tolni bele a milliárdokat ezen felül is. Ez nálunk sincs másként, a büntetés-végrehajtás költségei jelentősen emelkednek, évről-évre egyre nagyobb zsúfoltság és egyre riasztóbb biztonsági feltételek mellett. A tendencia nyilvánvaló, rövidesen már nemcsak a szakemberek, de a közvélemény számára is nyilvánvalóvá válnak a büntetés-végrehajtás elborzasztóan magas költségei.

Mint oly sok helyen, Magyarországon is a büntetési tételek emelésével, törvényeink szigorításával akarnak küzdeni a bűnözés -igencsak valós- terjedése ellen, (gondoljunk csak a mostani rendpártiság dicséretes erősödésére, Három Csapás törvényre stb.) Mindenkinek, akinek van halvány lövése is a témában, az tudja, a bűnelkövetés volumenének csökkenése nemcsak Kaliforniában, de nálunk sem  fog összejönni, csak sok-sok új börtönt kell majd építeni és üzemeltetni az adófizetők pénzéből. Aki nem hiszi járjon utána. Annyi lélegeztetőgépet lehetne venni a spórolásból, hogy alig férnének a kórházakba.

Ingyenbe' lennének otthon, kellene még egy kis pánikbetegség is hozzá, hogy ne akarjanak elmászkálni még véletlen se, de azt már tuti nem lenne nehéz hozzátenni. Havi egy injekció, és mehetsz szépen hazafele. Rátenni még egy elektronikus, nyomkövető karperecet, hogy ne tudjon meglógni a következő havi adag elől. Így válhatna a háziőrizet egycsapásra lényegesen jobb alternatívává, mint a börtönbüntetés.

2.  Komoly visszatartó ereje lenne a megoldásnak, így ez az alapcél teljesülne. Be lehetne zárni egy csomó börtönt, nagy vagonnyi pénzeket megspórolni. A visszaesési ráta szerintünk nem lenne túl magas, a büntetés letöltése közben a bűnelkövetés ismétlődése sem tűnik valószínűnek. A Társadalom és a Közjó legfőbb érdeke egyértelmű ebben a kérdésben - mint az talán nem mindenki számára köztudott - nem a megtorlás a cél, hanem a bűncselekmények elkövetését  megakadályozni. Elterelni a potenciális elkövetőket a Bűn Világától, - illetve ha a káros cselekedet már megesett - akkor elrettenteni az elkövetőt a bűnismétléstől, minimálisra csökkenteni a visszaesés esélyét. 

Az is köztudott, hogy történtek-e orvosi kísérletek, vizsgálatok ezirányban is. Bizonyára megtörtént már, Mengeléék, vagy a 731-es alakulatban a  japók Mandzsúriában  alaposan megnézték, mit lehetne tenni. Esetleg az usákos fiúk valamelyik műintézményükben a hatvanas években, sőt akár mostanság is, 9/11 után. Nem lenne szégyen a sürgető kényszerben ismét kelet felé, Kína esetleg Korea felé tekintenünk hogy felleljük a szükséges alapkutatások eredményeit. Más, magukat dőrén civilizáltabbnak tartó országok is megtették ezt, a mindennapokban alkalmazva a kutatások eredményeit, így szégyenkezésere nem lenne igazán okunk.

3. Ugyancsak közismert, hogy a gyógyszeripar gigászi bevételeinek jelentős hányadát adják immár az antipszichotikumok.  A depresszió-ipar mára már tízmilliárdos dolláros üzletté vált, gigászi gyógyszermultik nőttek ki gombaként szerte a világban.

Az új antidepresszánsok formuláit, hatóanyagait  sok ezer tudós és kutató keresi minden pillanatban. Ha ezt kibővítjük egy sajátos, unortodox, új kutatási területtel, a depresszió-indukáció kutatásával,  akkor az ugyanígy nagy üzlet lenne Magyarország számára. Hiszen erről szól ugyebár az orvostudomány meg az élettan egy szép nagy része; ahol szervezetben végbemenő folyamatokat gátolni lehet, ott serkenteni is képesek lehetünk. Csak éppen Nem gátolni kell a szelektív szerotonin-visszavételt, hanem ellenkezőleg; serkenteni. A magyar, világszerte híres gyógyszerkutatás és -vegyészet új szárnyakra lelhetne. Az innovatív metódus kifejlesztése sok ezer új iparági munkahelyet teremtene a nehéz gazdasági helyzetben, kurrens és jól fizető nemzetközi exportcikkre tehetnénk szert, hiszen a Világ döntéshozói gyorsan rádöbbennének az új, elsőre talán kissé meglepő, de hatékony megoldásra a depresszió-indukációs gyógyszercsaládban.

Itt lenne az alkalom, számításaink szerint durván havi egy ezresből tokkal-vonóval kijönne a kezelés. Ha valaki megkérdőjelezné a hasznosságát, előnyeit a többi alternatívával szemben akkor csak mutatni kellene neki pár ismeretterjesztő filmet a Spektrumról/Discoveryről. 

A személyi szabadság brutális korlátozása, azaz a börtönbe kényszerítés egyaránt jelentős joghátrányt és életminőség romlást okoz a bűnelkövetőnek és annak családjának is, ez nem kérdéses. Bekerülni egy cellába nyolc kancigindo-magyar bűnözővel, bőven elegendő hátrányt jelent, hogy ha nem is dalolva, de önként alávessék magukat a depresszió-indukációs eljárásnak, az új, civilizált megoldással. Elkerülhető lenne a most minennapos ún. bűnöző-akadémia ártó működése, a hűvösön, egymást kiokosító bűnöző generációk létrejötte, a belső képzés, a tippek átadása, csoportok szerveződése.

Egészen kis bűncselekményektől alkalmazható lenne, például: kétszázzal meszelnek le az úton? Puff, 2 hét indukált depresszió. Lopások, csalások, betörések? Mind-mind megkaphatnák a megfelelő tételt érdemeik szerint. Mint büntetési tétel a közösségi élet szabályainak megszegőinek széles skálájával szemben gyorsan, rugalmasan bevethető módszerré válhatna.

Összefoglalva:

  • Komoly visszatartó erő a bűncselekmény elkövetésétől -> pipa
  • Elítélt társadalomtól és a többi bűnözőtől való hatékony elkülönítése -> pipa
  • Költséghatékonyság, gyors és hatékony bevethetőség ->pipa
  • Magyar gyógyszeripar óriási fejlődése, hatalmas nemzetközi bevételek a magánszférába és az államkasszába egyaránt, új kutatási-oktatási centrumok létrejötte, új szinergiák és iparágak létrejötte  -> pipa

Végezetül:

Ne gondoljuk hogy az orvostudomány eredményeinek össztársadalmi célú felhasználása az ördögtől való, civilizálatlan, jogsértő és példa nélkül való lenne. Több évtizede folyamatosan alkalmazzák nemzetközi szinten is például a hormonkezeléseket, gyógyszeres, vegyi kasztrációt a szexuális bűnözők, pedofilek, ragadozók pusztító vágyainak fékentartására is, méghozzá például Németországban és Csehországban és a világ számos más országában is, méghozzá önkéntes alapon! Az első itthoni reakciók is bíztatóak a honi jogalkotók véleményében.

"Végre úgy élhetek, hogy tudom, nem jelentek veszélyt senkire" - mondta a Pavel nevű férfi, aki még az 1980-as években, 18 éves korában késelt halálra egy 12 éves kisfiút, amiért hét évet töltött börtönben és ötöt pszichiátriai kezelés alatt. "Tartalmas életet élek. Szeretném, ha az emberek tudnák, hogy van segítség" - idéz az Origo.

Ha ezt összehasonlítjuk a felvetett depresszió-indukációval, az egyértelműen civilizált és etikus megoldás lenne; hatékonyan csökkentené az elkövetővel való bánásmód és a társadalom sérelmeit, gyors, hatékony, olcsó megoldással.

Használnunk kellene nekünk is.

Gondoljuk át, depresszió-indukáció.

Lenne értelme, csak akarnunk kellene.

Egy kattintás, és nem maradsz le a posztokról:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

192 komment · 1 trackback

Címkék: depresszió igazságszolgáltatás gyógyszeres kezelés büntetés-végrehajtás nemzetmegmentés

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr264990239

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparti300 2013.01.03. 12:28:15

Még annyit hozzá tennék, hogy ezeken a helyeken valóban folytathatnának termelő munkát, ami nem az állampolgárok és a károsultak zsebére menne.

Void Bunkoid 2013.01.03. 12:31:41

@Anti Anyag: vagy a nyakára! esetleg a legkeményebb g*ciket küldjük be az állami tévé által rendezett véres valóságshowkra! :)

"Kód elfogadva...Védőháló hatástalanítva!"

"Arra szavazok, akire nekem tetszik...és én Ben Richardsra szavazok!" :)

Lucky Larry Silverstein 2013.01.03. 12:36:28

Ha valami állami megrendelésre történik, az rögtön drága lesz.

1.Magánbörtön kell egyből megtanulnának a cigányok dolgozni. Vagy meg is tagadhatnák akkor a szerveikből valami profitot tán ki lehetne hozni.

2.Vagy: Önfenntartás náci mintára - állami használaton kívüli földön termeljenek répát meg krumplit, ha nem dögöljenek éhen. Az őrzést oldják meg saját maguk egymás között ahogy a koncentrációs táborokban. Érekeltté kell tenni őket hogy inkább őrök akarjanak lenni, így kegyetlen barmok lesznek.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2013.01.03. 12:41:57

Vissza kell állítani a középkori módszereket, a gyilkosokat halállal kell büntetni, a tolvajokat csonkítással a kisebb bűnök elkövetőit botozással vesszőzéssel, korbácsolással.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 12:47:43

@belekotty: "Vagy egy gyilkos hogy legyen pénze, járhasson dolgozni"

miert, szerinted mibol kellene fizetnie a karteritest az aldozat csaladjanak? a jelenlegi ertelmetlen, csakis az allati bosszuvagyat kiszolgalo rendszer ertelmetlen. a karokozo meg topbb kart okoz az izolacioval ahelyett, hogy rakenyszeritenek a karpotlasra. ha en betorok hozzad, okozok egy millios kart, eliszom-kurvazom-drogozom egy honap alatt, akkor legjobb esetben mint elso bcss kapok valami felfuggesztettet, te meg fujhatod az egy milleredet. mennyivel jobb lenne, ha a betores miatt allando elektronikus megfigyeles ala helyeznenek a bunismetles elkerulese miatt es a birosag altal megallapitott utemben es feltetelekkel kifizetnem a neked okozott kart, vagy legalabb egy reszet.

na? szarul hangzik, mi?:-)

Laciii 2013.01.03. 12:53:06

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Betörőnél oké, ott ugye a nyomkövetés még meg is gátolhatja a bűnismétlést, de egy gyilkosnak semmi helye normális emberek közt és egy nyomkövető nem akadályozza meg az ismételt elkövetést.

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2013.01.03. 12:54:06

@Teszt.Elek: bizonyos embereket veszélyes nem elzárni a világtól

Ezeket kellene kivégezni!

Teszt.Elek 2013.01.03. 13:04:06

@Laciii: A gond nem a gyilkosok elzárásával van.

Aki veszélyes a társadalomra, azt el kell zárni, hogy ne tehessen kárt másokban.

(Más kérdés, hogy ha menthetetlen az illető, akkor van-e értelme elzárva tartani, valami sokkal állandóbb megoldás helyett.)

A gond az olyan emberek elzárásával van, akik amúgy nem veszélyesek a társadalomra, mi több, szabadlábon hasznot tudnának termelni a társadalom számára.

És igen.. egy gyilkosság önmagában még nem automatikus kizáró ok, hogy valaki ebbe a csoportba tartozzon.

Ami a szemet szemért elvet illeti, nos azt Ghandi foglalta össze a legjobban:

"A szemet szemért az egész világot vakságra fogja juttatni."

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 13:04:36

@Laciii: es ugyan, miert nem akadalyozza meg?
mert a kutatasok azt mutatjak, hogy akit 7/24 szemmel tartanak nem kovet el buncselekmenyt, leven kriminalpszichologiai axioma, hogy nem a buntetes merteke a visszatarto ereju, hanem annak elkerulhetetlensege. ennek remek peldaja a havanna lakotelep es a nyo'cker bekamerazott reszei.

szoval igazan megtehetned, hogy alatamasztod az allitasod valamifel ervvel. ez mar nem az a vilag, amikor bemondasra elfogadunk dolgokat. nekem a katona is gyilkos, hiszen a valasztott szakmaja mas emberek elpusztitasa puszta kezzel, kezifegyverekkel es technikai eszkozokkel.

Asidotus 2013.01.03. 13:07:42

Remélem, hogy csak viccelt a szerző, de.
Maga a poszt alapfelvetése, hogy a börtönök nem érik el a céljukat, viszont irreálisan sokba kerülnek, nagyon is reális.
Én magam a testi fenyítés visszaállítás mellett lennék, lehetőleg nyilvánosan. Nem vagyok nagy szakembere a területnek, ezért az általam írt példákat tessék fenntartással kezelni, afféle vitaalapnak, de, ha rajtam múlna:
- akit ma 3 év letöltendőre ítélnek, azt a börtön helyett a főtéren ájulásig korbácsolnák. Aztán, aki akarja, hazaviheti.
- 10 év fegyház helyett mehetne a halálbüntetés.

A börtönökkel az a baj, hogy nem csak az elítéltet büntetjük. A családja legalább annyira megsínyli a dolgot, éveken át apa nélkül felnőni nem vezet semmi jóra. Házasságok mennek tönkre, anyagilag ellehetetlenül az ember egy többéves börtönbüntetés alatt. Gyakorlatilag tényleg nem marad más útja, csak a bűn, amiben jól kiképezte magát a bentiektől.

kifordított nagyanyó 2013.01.03. 13:10:54

Ehh már megint.
Persze a csúnya gárdistásoktól meg a nácziktól kell félni,nem ezektől.
sportgeza.hu/boksz/2013/01/03/nyolcszor_szurtak_a_szivere_az_mtk-bokszolonak/

mandro 2013.01.03. 13:14:46

Nagy baromságot írtál, ez itthon már régóta működik. Tudod Te, hány bűnöző tölti szabadlábon a büntetését? legalább annyi, mint amennyi bent van a kóterban. Rengeteg cigánynak lenne bent a helye, és mit látni, kint öldösi a magyart, rasszizmustól vezérelve. Az olyan politikusokról meg nem is beszélve, mint a gyurcsány, bajnai meg a többiek. Nekik hol lenne a helyük, he!? Egyébiránt, ha lehetne és tényleg megszűnnének a börtönök, nos az oda valókat, mind a szomszédodba telepíteném. Aztán töprenghetnél azon, hogy jobb lett volna tovább aludnod, mert úgy látszik, a szilveszter mély nyomokat hagyott benned.

Teszt.Elek 2013.01.03. 13:15:31

@sokasebi:
"bizonyos embereket veszélyes nem elzárni a világtól

Ezeket kellene kivégezni!"

Talán igen, talán nem.

Én nem tudok olyan érvrendszerrel előállni, akár pro, akár kontra, ami mentén nyugodt szívvel tudnék bármelyik megoldás mellet kiállni.

Tény, hogy sajnos vannak akiket ártatlanul ítélnek el. Ez még a legjobb igazságszolgáltatási rendszerekben is elő tud fordulni, hiszen emberek ítélkeznek, bizonyítanak, védekeznek és az ember természeténél fogva nem tévedhetetlen. Ilyen esetben - és ez a halálbüntetés ellenes párt egyik fő ütőkártyája, jogosan - a halálbüntetés egy végtelenül igazságtalan ítéletet tesz visszafordíthatatlanná.

Ugyanakkor az is tény, hogy vannak bűnök és bűnözők, akiknél minden józan ésszel végiggondolva mindenki - beleértve talán még az elítéltet is - jobban járna, ha egyszerűen kivégeznénk az illetőt.

Ha a cél az, hogy senkit ne érhessen jóvátehetetlen igazságtalanság (és itt általában ez szokott szem előtt lebegni), akkor az első pont miatt a halálbüntetés kizárva, hiszen azt már sehogy nem teszed jóvá, ha kiderül, hogy téves volt.

Ha azonban a cél az, hogy a társadalmat minél kevesebb kár érje, akkor a halálbüntetés előnyt élvezhet az illető évtizedeken át tartó elzárásával szemben.

A gond az, hogy ha pusztán a társadalmi érdek alapján kezdünk ítélkezni és nem az egyéni egyenlőség és igazságosság elve mentén, akkor egy olyan lejtőn indulunk el, aminek az alja nagyon-nagyon mélyen van és nehéz rajta megállni.

Hiszen ha a társadalom érdekének a nevében megszabadulunk bizonyos kellemetlen elemektől, akkor már csak egy lépés kiiktatni az önmagukról gondoskodni képteleneket, a halálos betegeket, stb. (kényszerített-eutanázia), hiszen ők is csak visszahúzzák a társadalmat.

Ha lenne jó válasz erre a kérdésre, már régen megtalálták volna okos emberek.. én végtelenül gyakorlatias tudok lenni, azonban a fenti okokból igenis félek a halálbüntetés visszaállításától, mert nagyon nem szeretnék elindulni lefelé azon a bizonyos lejtőn.

Én eléggé sokat agyaltam már a kérdésen unalmas óráimban és nem tudok olyan érvrendszert felállítani akár pro, akár kontra, ami mellett nyugodt szívvel tudnám egyiket, vagy másikat helyesnek ítélni.

Void Bunkoid 2013.01.03. 13:16:13

A legnagyobb probléma amúgy - még ha brutálisan is hangzik - a meglehetősen idejétmúlt liberális gondolkodásmódban keresendő.

Kegyetlen kijelentés, de az annak idején (már a reneszánszban/reformációban szárnyakat bontogató, de leginkább a "felvilágosodás"-nak nevezett korban kialakuló) megjelent liberális eszméknek csakugyan volt létjogosultsága. Iszonyú mennyiségű nyersanyag állt rendelkezésre, élt a földön cirka másfél milliárd ember, simán megtehettük, hogy jaj, a szegény bűnözőknek is hadd legyen már jó (bezzeg a felvilágosodás előtt senki nem csinált morális kérdést abból, hogy a rablónak mi jár, mindenki egyöntetűen azt válaszolta, hogy az egyetlen dolog, ami a bűnözönek jár, az a kötél).

Ma több mint hétmilliárdan élünk a Földön, ennek ellenére - magasan technizált világunknak köszönhetően - a termelő folyamatok jóval kevesebb emberi munkaerőt igényelnek, mint akár ötven éve is.

Piszok sok, és ráadásul a technikai fejlődéssel meg a felerősödő túlnépesedéssel csak egyre több tétlen embert kell egyre kevesebb dolgozónak eltartani.

Alapvetően ilyenkor azt mondanám, hogy vissza kellene térni a köteles módszerhez, mert az a legkifizetődőbb. Ha már így is sok semmirekellőt kell eltartanom, akkor már hadd válogassam belőle ki a becsületesét, a kártékonyja meg menjen donornak vagy takarmánynak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 13:17:04

@kifordított nagyanyó: igen. toluk igen.

tudod, ok azt valasztottak, amellett tettek le a dontesuket, hogy mas embereket kiirtsanak. nem egy-egy idiota van kozottuk, aki ha nem bir magaval szurkal a kocsmaban, hanem konkrtan olyan szervezet onkentes tagja, akik celja masok ipari modszerekkel torteno kiirtasa fuggetlenul az altala elkovetett bunoktol.

szoval igen, a gardistak es a nacik en bloc veszelyesek, a ciganyok nem.

szita szita péntek 2013.01.03. 13:18:22

@Laciii: A börtönök nem gyilkosokkal vannak tele.

Laciii 2013.01.03. 13:20:39

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Döntő többségben megakadályozná, de nem 100%, különben nem lenne a híradóban egy felvétel se.

A gyilkosok számát és veszélyességét tekintve szerintem még elfogadható a költség.

Nemrég ott volt a tűzoltókra lövöldöző fazon, egyszer már gyilkolt előtte, utána gyilkolt újra a lebukás biztos tudatában.

Kandeláber 2013.01.03. 13:21:05

Ez valami vicc?
Persze az is lehet, hogy a szerző valamiféle ultraliberális álmodozó, aki lefirkantotta a vízióit.@kifordított nagyanyó:
Nyilván azok harmincan, akik megtámadták a sportolókat, halmozottan hátrányos helyzetű családból származó, hányatott gyermekkorú, alapjában véve jó szándékú, nevelhető fiatalok voltak, és a kést csak a nem megfelelő irányú szocializációjuk következtében használták végső érvként.
Alapjában véve nem ők a felelősek, hanem a rasszista, kirekesztő magyar társadalom.

mement 2013.01.03. 13:21:21

@belekotty: Például a Büntetésvégrehajtás teljes átértelmezésével.

Laciii 2013.01.03. 13:21:41

@szita szita péntek:
Amit én sehol nem is állítottam. Szóval mit akartál ezzel?

szita szita péntek 2013.01.03. 13:23:31

@Laciii: Csak azt, hogy a "drága a börtön valami más megoldás kéne, ami ócsóbb, meg talán hasznosabb is" problémára felesleges a gyilkosokon keresztül megoldást találni. Nem velük van tele a börtön, társadalmi szinten az ő költségük elenyésző a többihez képest.

Laciii 2013.01.03. 13:24:35

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"tudod, ok azt valasztottak, amellett tettek le a dontesuket, hogy mas embereket kiirtsanak. nem egy-egy idiota van kozottuk, aki ha nem bir magaval szurkal a kocsmaban, hanem konkrtan olyan szervezet onkentes tagja, akik celja masok ipari modszerekkel torteno kiirtasa fuggetlenul az altala elkovetett bunoktol."
szoval igazan megtehetned, hogy alatamasztod az allitasod valamifel ervvel. ez mar nem az a vilag, amikor bemondasra elfogadunk dolgokat

Void Bunkoid 2013.01.03. 13:25:34

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: a baj az az érveléseddel, hogy kutya-hasonlattal élve a nácik és a gárdisták már a második világháború óta leginkább "ugatós kutyák", azaz néha akár zavaróan hangosak/botrányosan, de amúgy elvannak a nagy hangjukkal, csinnadrattás vonulásaikkal és rendezvényeikkel,megbotránkoztató kijelentéseikkel (ez amúgy mindig is jellemző volt rájuk, a pompa és a hatáskeltő megjelenések) - a szerinted nemveszélyes cigányaid viszont a harapós fajtába tartoznak (lásd a kifordított nagyanyó által posztolt cikket).

Laciii 2013.01.03. 13:26:58

@szita szita péntek:
Arra reagáltam, hogy Sipi még a gyilkosokat is kiengedné, az már szerintem túlzás.

BackyardBoxing 2013.01.03. 13:27:18

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): én a szemet szemért elvet alkalmaznám retorzióként, hogy visszatartsa az embereket a bűnözéstől. Pl egy tolvaj, csaló mindkét karját levágnám, nyelvét kivágnám, hogy még tanácsot se tudjon adni senkinek, aztán kiereszteném, hogy tartsa el magát. egy női erőszakot elkövetőnek pedig levágnám a micsodáját, és kiheréltetném, és annak is levágnám a kezeit is. Azért az sem semmi úgy leélni egy életet. És miért kérdezem én, rólunk gondoskodik valaki ha nincs mit ennünk? vagy öregen fogja valaki fizetni a lakásrezsinket, és a gyógyszereinket? miért kéne gondoskodni egy elítéltről? gondoskodjon magáról.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 13:27:21

@Laciii: nincs 100%os bizonyossag. lehet, holnap en ebredek ugy, hogy megindulok mindennel ami a kezem ugyebe kerul..

lehet, hogy te.

a hiradonak pedig eppen az a celja, hogy teged folyamatos rettegesben tartson, folyamatosan ugy erezd, hogy egy pillanatra nem adhatod fel a vedelmedet, egy pillanatra nem lazithatsz es szukseged van valami felsobb hatalomnra, erore, aki megved a gonosz vilagtol. sima manipulacio az egesz, hogy messiast varj, aki biztonsagot iger a kegyetlen vilagban. ne dolj be a hiradonak.

szita szita péntek 2013.01.03. 13:31:33

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Jah. Jellemző, hogy az embereknek rosszabb véleménye van a közbiztonságról, mint a közvetlen lakókörnyezete közbiztonságáról. Ez van.

BackyardBoxing 2013.01.03. 13:40:40

@Lord_Valdez: nekem is ez jutott az eszembe, hogy aki ilyet kitalál, az nem tudja mi az a depresszió és pánikbetegség. Nem mintha nem kéne megbüntetni azokat akik bűnt elkövettek, de szerintem ez "embertelen dolog". nem is tudom ha választani lehetne melyiket választanám, a börtönt, vagy az életem végéig lekómáztatott állapotot? ebben nem lehetne igazságosan döntést hozni. kinek mekkora dózist adjanak, és meddig tartson? Ha megjavulna közben, akkor beszüntetnék a kezelést? vagy mi? azért azt gondolom, hogy amit tettek, ahhoz képest kell kiadni az ítéletet is büntetésként, és elrettentő példaként.

BackyardBoxing 2013.01.03. 13:52:19

@szita szita péntek: jó a felvetésed, de ekkor meg jönnének a kitalációk, hazugságok, más színben való feltüntetése a történetnek az enyhébb ítélet típus elérése érdekében. Ahogy most is pszichopatának próbálja magát mindenki beállítani, hogy körülményei enyhének számítsanak. így ki mondaná meg megint, hogy ki milyen ítéletet kapjon igazságosan?

szita szita péntek 2013.01.03. 14:02:04

@BackyardBoxing: Mer' most ki mondja meg? Köll egy bírósági tárgyalás ügyésszel, ügyvéddel, bíróval, ítélettel. Csak a büntetés módjában szeretnék különbséget látni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 14:16:06

@Void Bunkoid: egy fajta van, ugy hivjak homo sapiens. es vannak kozottuk mentalisan/pszichesen labilisak. ezek kozul vannak akik keselnek, vannak akik tomeggyilkos eszmeket hirdeto szervezetekbe tomorulnek. nincs kulonbseg egy gardista/naci es a keselo cigany kozott, kizarolag a szervezettseg. marpedig a szervezett gyilkosok veszelyesebbek, mint egy-egy maganyos pszichopata.

@Laciii: attol fugg, milyen gyilkos. ugye nem veletlen, hogy az elet elleni bncselekmenyeket nem ugyanugy itelik meg, sulyosbito (elore eltervelt, kulonos kegyetlenseggel elkovetett, stb) es enyhito (beszukult tudatallapotban, hirtelen felindulasbol, stb) korulmenyek jatszanak kozre. vannak breivik-felek, donaszi-felek, akikkel tenyleg nem tudsz sokat tenni. de a cozma-fele eset elkovetoivel karteritest fizettetnek elete vegeig az elhunyt csaladjanak.

elemcsere 2013.01.03. 14:16:11

@Zabaalint:

A gyógyszerkísérlet a jelenlegi kutatási metodika szerint nem menne - egyetlen gyógyszergyár (mint a kísérlet megrendelője) sem kockáztatná meg, hogy a különféle - etikai vagy technikai problémák miatt sérüljenek a kutatási adatok.

Majdnem az egész világra kiterjedően érvényben van a klinikai kutatás gyakorlata (pl ránk nézve a 20/2001 EU direktíva), amely az önkéntes beleegyezésen alapul. Ez ugye alapból kizárná a rabokon végzett kísérleteket.

Másfelől: ki biztosítaná a technikai hátteret? Mert, ha az állam, akkor lenne csak igazán drága ez a mulatság. Ha meg a megrendelő, akkor az igényeknek megfelelően vagy nagyon limitált számú egészséges alanyra lenne szükség, vagy különféle indikációjú betegekre (ez a hangsúlyosabb része), ezt meg nehéz garantálni.

Ezen felül a kísérletből adódó különféle problémák (pl. halál)hogyan kezelendők?

El tudom képzelni, hogy a jövőben a rabok önkéntes alaponrészt vehetnének ilyesmiben, de rendkívül nagy a visszaélés veszélye, és ezért az etikai bizottságok/egyéb hatóságok nem járulnának hozzá.

Más a helyzet a transzplantációra szánt szervekkel - ez rentábilis, de szerintem ez is alapvető egyezményekbe ütközik, és - ahogy már említették - tévedés esetén problémák lehetnek.

Lucky Larry Silverstein 2013.01.03. 14:24:51

@elemcsere: A gyógyszergyárak azokba az országokba mennek kísérletezni ahol 1 dollár/nap a megélhetési ktg, (Mali, Mauretánia) és nincsenek hülye direktívák meg emberi jogok.

Kandeláber 2013.01.03. 14:32:47

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Mindenki tudja, milyen származásúak az elkövetők és a fenyegető családtagjaik.
Isteni szerencse, hogy az összeszurkált fiatal srác nem halt meg.
Csakis cigókra jellemző ez a falkában támadás/késelés.
Szlovákiában a hadsereget is bevetették ellenük az "éhséglázadásuk" alkalmával.
Egyszerűen tűrhetetlen, amit ezek művelnek.
Ha ilyen-olyan gárdák puszta megjelenésétől is visszafogják magukat, akkor semmi gond azokkal a gárdákkal.
Persze a folyamatos rendőri jelenlét a legjobb megoldás a fékentartásukra.

elemcsere 2013.01.03. 14:38:57

@Lucky Larry Silverstein:

Tényleg az olcsóbb országokba mennek - emiatt csökken a kutatások száma pl Európában (és emiatt lenne méginkább mérsékelt kereslet egy ilyen rabos megoldásra). Ez részben az adott indikációra szóló nagyobb elérhető betegszám miatt van, részben az olcsóbb vizsgálóorvosi és intézményi díjakról szól. A betegeknek eleve tilos fizetni, szóval ez nem szempont. Minden irányelvet érvényesíteni kell Mauritániában is, egyébként nem felhasználhatóak az adatok (bár valóban nem annyira a direktívák érdekesek itt, hanem az adatminőség).

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 14:42:16

@Kandeláber: kit erdekel a szarmazasa?
csak egy rasszistat:-)

engem az erdekel, hogy elkovettek-e, avagy nem es ha igen, ezert kapjak meg a buntetesuket. csakis a vadlottak. senki mas. nem az osszes cigany. tudod, ciganynak suzletik az ember, nem valasztaja preferenciak alapjan, mint mondjuk azt, hogy valaki jobbikos, naci lesz. az valasztas dolga, tehat egy jobbikos igenis felelos a jobbikos mivoltaert. a cigany nem. ezert is ciganynak lenni onmagaban nem bun. ha valaki bunt kovet el emiatt a szarmazasa nem kepezhet semmifele alapot retorziora, sem prevenciora. mert ebben az esetben ki kellene tiltanunk az osszes norvegot magyarorszagrol breivik miatt. vagy szerinted ott nem szamit a szarmazas?;-)

Lucky Larry Silverstein 2013.01.03. 14:43:25

@elemcsere: Mi az hogy nem felhasználhatók az adatok?....:DDD

Szerinted ki lát bele egy gyógyszergyár kongói leánycégének adataiba? Teljesen korrupt országokban fillérekért csinálnak azt amit akarnak és mindenki leszarja.

Miért ne szarnánk le amikor ez nekünk jó?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 14:54:15

@Lucky Larry Silverstein: "Miért ne szarnánk le amikor ez nekünk jó? "

ahamm..
arra gondoltal mar, mi lesz, ha mint a rendszer ellensege te, vagy egy gyereked lesztek az egyik kiserlet alanya?:-)

Laciii 2013.01.03. 14:56:10

@Lucky Larry Silverstein:
Engedélyeztetésre nem használhatók fel. Hatása vizsgálható, de forgalomba hozási engedélyhez előírt feltételek vannak.

Teszt.Elek 2013.01.03. 15:01:29

@Kandeláber:
"Ha ilyen-olyan gárdák puszta megjelenésétől is visszafogják magukat, akkor semmi gond azokkal a gárdákkal."

A rasszizmus minden formájában elítélendő. Akkor is, amikor téged akarnak meglincselni a csúcsos csuklyás fehér szent harcosok és akkor is, amikor a te kis szent brigádod húz csúcsos fehér csuklyát.

Az előbbihez nem kell nagy tartás, egyszerű életösztön utálni azt, ami neked rosszat akar. Az utóbbihoz már kell egyfajta morális gerinc, hogy akkor is kiállj az elveid és a helyes út mellett, amikor a neked amúgy jót akaró embereket kell elítélned miatta.

Kandeláber 2013.01.03. 15:08:48

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Természetes, hogy senki nem választhatja meg, hogy hová, legfőképpen azt, hogy milyen bőrszínnel születik, azonban az a szocializálódási folyamat, amelynek eredményeképpen igenis ők reprezentálják azt a falkaszerű elkövetést és megfélemlítést, amelynek az ember csak akkor nem lehet szemtanúja, ha ki sem mozdul a Rózsadombról vagy bármelyik település elit negyedéből, igenis elsődlegesen rájuk jellemző.
Milyen érdekes, hogy az USA elnöke is színesbőrű, ott számtalan politikus, művész, magasan kvalifikált értelmiségi kerül ki a soraikból, pedig nem fekete a népesség 10 %-a.
Amellett 150 éve még rabszolgasorban éltek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 15:13:17

@Teszt.Elek: "amikor a neked amúgy jót akaró embereket kell elítélned miatta. "

vagy latszolag jot akaro...
hitler pl igencsak szepen megtollasodott a fuhrerkedesbol:-)

mno-s cikket hozok, nehogy azt mondja valaki, hogy balliberalis armany csak;-)

mno.hu/kulfold/a-naci-vezer-vagyona-764428

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 15:18:43

@Kandeláber: "Milyen érdekes, hogy az USA elnöke is színesbőrű, ott számtalan politikus, művész, magasan kvalifikált értelmiségi kerül ki a soraikból, pedig nem fekete a népesség 10 %-a."

latod, ezt teszi a pozitiv diszkriminacio.

a pozitiv diszkriminacionak koszonhetoen jutott el az usa rosa parkstol barack obamaig ~50 ev alatt. de ugye az tortent, hogy az usa okemenyen leverte a nacikat, rasszistakat. nem teret adott a fenyegeteseiknek, pogromoknak, hanem eppen ellenkezoleg. a feketeket megvedte toluk, munkat, diplomat adott a kezukbe, helyet a tarsadalomban. es lett mit vesziteniuk. erdekuk lett integralodni, mert nem a vasat, hanem a joletet kostoltattak meg veluk.

Laciii 2013.01.03. 15:20:12

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Már csak a gárdáról kéne "alatamasztod az allitasod valamifel ervvel. ez mar nem az a vilag, amikor bemondasra elfogadunk dolgokat "

Lucky Larry Silverstein 2013.01.03. 15:25:58

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Mondjuk Obama pont nem USA származású de ne zavarjon. Hol volt ő 50 éve...

szita szita péntek 2013.01.03. 15:43:51

Beszéljünk méééég a rasszizmusróóóólll!!! Lécccíííí!!! Jellemzően ez szokott az a téma lenni, amiben az emberek egy-egy komment váltással meggyőzik egymást...

Kandeláber 2013.01.03. 15:52:10

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: @Lucky Larry Silverstein: Valóban, Obama nem nevelkedett kisgyermekkorától az USA-ban.
Ötven éve nem hogy a pozitív diszkrimináció nem kezdődött még el, hanem a déli államokban a diszkrimináció is valós volt. Johnson elnök kezdte meg a felszámolását, feltehetően nem pusztán keresztényi könyörületességből, hanem részben a polgárjogi mozgalmak hatására, részben gazdasági kényszerből.
Nem az volt az eredmény, hogy a feketék bárhová ülhettek a buszon, hanem az, hogy olyan iskolákba is bekerülhettek, ahová addig nem. Ezen túlmenően feltehetően sokuknak volt ambíciója a tanulásra, a kiemelkedésre, és ezért hajlandók voltak keményen dolgozni és tanulni, ami a cigókra sehol a világon nem jellemző.
Jó példa ellen Finnország, ahol a 60-as évek konjuktúrája idején megkísérelték a kb. 50 ezres cigány népességet a munkaerőpiacra, ők azonban a munka puszta lehetőségétől is megrémülve szinte valamennyien emigráltak Svédországba.

Kandeláber 2013.01.03. 15:58:05

És mondjuk megemlíthetnénk Giulianit is, akinek polgármestersége idején kezdték alkalmazni New Yorkban a zéró tolerancia elvét, aminek következtében látványosan visszaesett a bűnözés a városban.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 16:04:47

@Lucky Larry Silverstein: es?
mi koze ennek ahhoz, hogy az usaban sikerult visszaszoritani a rasszizmust annyira, hogy fekete elnokot valasztottak a valasztok?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 16:07:15

@Kandeláber: "ami a cigókra sehol a világon nem jellemző."

na ezt hivjak vegytiszta rasszimusnak. ugyan, minek akarjon barki beintegralodni hozzad hasonlok koze? miert ne a kest markolna meg eloszor a bekejobb helyett? te szivesen asszimilalodnal kolozsvarott egy funar alatt, aki ugy beszel a magyarokrol, mint te a ciganyokrol? integralodnal-e egy slota vezette szlovakiaban?

a kisebbsegek sorsa a tobbseg felelossege.

Kandeláber 2013.01.03. 16:11:07

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Érdekes, amikor egy tehetséget megbecsülnek, mint Mága Zoltánt, azonnal fújnak rá a "liberálisok", mert a Vitézi Rend tagja lett.
De említhetném Caramelt, akit azért támadtak, mert nem a cigóra szavazott valami vetélkedőn.
Érdekes, a finn példára nem reagáltál.
Slota soha nem vezette Szlovákiát, Funart meg aztán nem választották meg.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 16:16:41

@Kandeláber: te lennel a haynau vitezi rend tagja?

a vitezi rendet egy olyan valakirol neveztek el, aki tetlenul nezte, ahogy 200e ciganyt dedportalnak.

azt hagyjkuk mar caramel eseteben, hogy nehany falusi suttyo mit duzzog. azok nem a liberalisok voltak, hanem azok a ciganyok, akik ha magyarnak szuletnek, most jobbikosok/gardistak lennenek. az o egyetlen ertekuk is az eletukben, hogy az anyjuk kitolta oket annak, ami.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 16:21:18

@Kandeláber: nincs mit reagalnom a finn peldara, mert ugye kurucos legendariumokra nem nagyon tud civilizalt ember mit reagalni. ezen kivul nem kerdeztel semmit, kijelentettel valamit, amit voltam olyan nagyvonalu es elneztem, de ha puposkodsz, akkor bizonyitsd az allitasod, hogy finnorszagban a hatvanas evekben az emberi jogok tiszteletben tartasaval probaltak egy kozosseget munkara kenyszertiteni...:-)

slota es funar magyarellenessege viszont mindennapos tema volt a maguk idejeben. olvashattal hireket, sot, a nacionalistak erre alapoztak szlovak- es romanellenesseguket. ha megkerdeztuk, mi a bajuk a szlovakokkal, romanokkal, erre a ket diszfaszra mutogattak. tehat valaszolj nekem szepen, lennel-e integralodott magyar slota vagy funar alatt?

Kandeláber 2013.01.03. 16:27:08

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ezt egy Finnországról szóló könyvben olvastam '89 táján. Nem akarták őket munkára kényszeríteni, csupán megadták (volna) nekik a lehetőséget, hogy integrálódjanak a finn társadalomba, de ők erre ezen az áron nem voltak hajlandók.
Slota egy részeges bohóc volt, akit nem igen vettek komolyan, Funar pedig egy ugyancsak magyarellenes barom, akit megválasztottak talán kétszer is polgármesternek Kolozsvárott.
Válaszom: ha más lehetőségem nem lett volna, kénytelen lettem volna Szlovákiában és Kolozsvárott magyarként élni.
Mondjuk a Csallóközben több magyar él, mint szlovák, Dunaszerdahelyen vagy Párkányban több a magyar szó is.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 16:37:39

@Kandeláber: na latod

en nem. en bizony kovetelem, hogy a tarsadalom teljes jogu tagja legyek, vagy az ellensegeve valok. nem leszek senki csicskaja, nem leszek masodrendu allampolgar. en pontosan ezert ertem meg azokat, akik nem akarnak megturt allatok lenni. amig a tarsadalom nem fogadja el a ciganyokat teljesen egyenrangunak es egyenjogunak, addig nem lesz integralodas. amig nyiltan lehettek rasszistak, nem lesz integralodas. egyszerune nem erdekuk betagozodni egy olyan tarsadalomba, ahol igy bannak veluk. oda erdekuk, ahol ha elnoknek, miniszterelnoknek, polgarmesternek, egyetemi tanarnak akarnak menni, akkor legfeljebb PLUSZKENT emlitik meg a szarmazasukat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.03. 16:46:58

@Kandeláber:
Csak a tények kedvéért:
"És mondjuk megemlíthetnénk Giulianit is, akinek polgármestersége idején kezdték alkalmazni New Yorkban a zéró tolerancia elvét, aminek következtében látványosan visszaesett a bűnözés a városban. "
A bűnözés a 80-as évek közepe óta esett és Guilanit 93-ban választották meg, tehát aligha lehet ő az oka.
A valódi okot senki nem ismeri a legvalószínűbb magyarázat a 70-es években engedélyezett abortuszban keresi az okot. A tipikus erőszakos bűnelkövető 16-26 közötti szegény, iskolázatlan, rendszeres társadalmi kapcsolatokkal nem rendelkező férfi. A tipikus abortuszkérő pedig mit ad Isten szegény, iskolázatlan nők.

"Mindenki tudja, milyen származásúak az elkövetők és a fenyegető családtagjaik."
Nem tudja. Te se tudod, csak sejted.

"Csakis cigókra jellemző ez a falkában támadás/késelés."
Egyrészről, te magad is mutatod azt a csőcselékmentalitást, ami a lincseléseket kiváltja. Pontosan, ez a "kiveri a biztosítékot és elvárom, hogy nálad is verje ki" mentalitás az oka.
Másrészről, de facto nem igaz. Ha 50-60 évvel ezelőtt vagyunk az USA-ban már valószínűleg úton lennél, hogy agyonverjetek, vagy felkössetek egy négert. Függetlenül az elkövető valódi bőrszínétől.
Harmadrészről, ennek jól dokumentált lélektana van és abban semmi cigányspecifikus nincs. Ez bármilyen etnikumtól kitelik megfelelő élethelyzetben.

Kandeláber 2013.01.03. 16:56:32

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem vagyok a Vitézi Rend tagja, Mágát csak példaként hoztam fel, mint olyan embert, akire össztüzet zúdítottak.
Caramel esetéről a comment.com blogban olvastam.@Lord_Valdez: A "falkában támadást" a Cozma-ügyben az első fokú bíróság az ítélet indokolásában említette.
Ha nem olvastad volna fentebb, elismerően nyilatkoztam az amerikai feketékről mint olyan közösségről, amelynek igen sok tagja volt képes arra, hogy magasan kvalifikált emberré váljon.

Laciii 2013.01.03. 17:09:14

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Fránya rasszista kanadaiak sem hagyják őket integrálódni.

Ha a származási alapú pozitív diszkrimináció szerinted helyes akkor bizony rasszista vagy. Mert nincs olyan, hogy pozitív vagy negatív diszkrimináció, ami az egyik oldalon plusz a másiknak mínusz.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 17:13:14

@Kandeláber: "Nem vagyok a Vitézi Rend tagja, Mágát csak példaként hoztam fel, mint olyan embert, akire össztüzet zúdítottak.
Caramel esetéről a comment.com blogban olvastam"

mellebeszelsz....
maga zoltan elkurta. nem kicsit, nagyon. mondom, amit o tett az ugyanaz, mintha te a haynau vitezi rend tagja akarnal lenni. egyszeruen a hianyos tortenelmi ismeretei miatt nem tunt fel neki, hogy az illeto regnalasa alatt intezmenyeitett formaban irtottak a ciganyokat. magara egyebkent a sajat baratai es csaladja zuditott ossztuzet. a sajto csak kirohogte, hogy lehet valaki ekkora opportunista es ostoba fasz.

"A "falkában támadást" a Cozma-ügyben az első fokú bíróság az ítélet indokolásában említette. "

pontosan az ilyen, technicus terminusokat nelkulozo, rasszista es prejudikalo felhangu indoklassal sulyosbitott itelet miatt semmisitette meg az elsofoku iteletet a masodfoku birosag.

Kandeláber 2013.01.03. 17:21:01

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem semmisítette meg, hanem enyhítette a büntetéseket. Óriási különbség.
Aztán a Kúria mint harmadfok döntött végleg.
Maradjunk talán a tényeknél.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 17:41:51

@Laciii: nagyon egyszeru a keplet. a negativ diszkriminacio rasszizmus, a pozitiv nem. ugyanugy, ahogy ha adok neked egy ezrest az jofejseg, ha elveszem toled akaratod ellenere az rablas.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.03. 17:47:57

@Kandeláber: szeretnem megkerdezni toled, hogy mit jelent jogi nyelven egy hatarozat hatalyon kivul helyezese?

Kandeláber 2013.01.03. 17:51:21

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Azt, hogy visszaküldik az alsóbb fokú hatósághoz.
Jelen esetben a másodfokon eljáró Győri Ítélőtábla nem helyezte hatályon kívül az első fokú bíróság (talán Veszprém Megyei Bíróság) ítéletét, hanem részben megváltoztatta.
Ezt a Kúria mint harmadfok rendkívüli fellebbviteli eljárásban ugyancsak módosította.
Hatályon kívül helyezés esetén Veszprémben újra le kellett volna folytatni az elsőfokú eljárást.
Utána lehet nézni.

szita szita péntek 2013.01.03. 19:06:58

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Mélyen ellenzem a faji alapú pozitív diszkriminácót (is). Meggyőződésem, hogy ha a rendszerváltás óta eltelt évek (talán annak előtte is) elhibázott szociálpolitikája jelentős mértékben felelős a kialakult helyzetért, a sztereotípiákért, előítéletességért.

szita szita péntek 2013.01.03. 19:08:38

@szita szita péntek: Bekerült egy pusz "ha" az előző kommentembe. A mondat nyilván nélküle értelmes.

szita szita péntek 2013.01.03. 19:13:28

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "ahogy ha adok neked egy ezrest az jofejseg, ha elveszem toled akaratod ellenere az rablas" - Majdnem, de mellé lőttél. Ha Te történetesen az állam vagy, akkor ha elveszed tőlem a pénzt az adó, és ha odaadod annak, aki nem érdemelte azt ki, akkor az... őőő... rablás tőlem? Na jó, egyezzünk ki egy felelőtlen szociálpolitikában. (Különösen, ha a pénz áthelyezésével egyébként káros viselkedésmintát támogat.)

Laciii 2013.01.04. 09:09:37

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Diszkrimináció lehet faji, nemi, nyelvi ...
A faji diszkrimináció a rasszizmus.
Alapfogalmak ember.

Na látod az ezres sem a semmiből lesz, ha elveszed valahonnan ott mínusz ahova rakod ott meg plusz. Nem lehet csak adni (ha nyomtatnak az meg elinflálja a többit és azért lesz mínusz).

pengusz 2013.01.04. 16:37:02

@Lord_Valdez: Pár éve volt a Kékfényben a következő sztori: Két haver együtt piált, és az egyik elvette a másik bögréjét, és abból akart inni, erre a másik brutálisan kivégezte. Amikor megkérdezték, hogy miért tette (a kamerák előtt), csak annyit mondott "Elvette a bögrémet". Riporter: " de hát nem is ártott magának" "De elvette a bögrémet"
Mivel te annyira zseni vagy, szeretném, ha leereszkednél a magamfajta együgyű pórnép közé, és elmagyaráznád, hogy egy ilyen embernek hogyan képzeled el a reintegrációját? Esetleg egy olyan "embernek", aki órákon át kínoz egy gyereket, majd brutális módon kivégzi? Vagy aki élve eltemet több embert? Vagy aki megerőszakol majd összever és felgyújt egy lányt? Vagy aki orvvadászként agyonlő két őt tetten érő vadászt, de miután nem sikerült az egyiket megölni, elvágja a torkát? Vagy akik 50-en agyonvernek egy embert fényes nappal az utcán a gyerekei szeme láttára? (Gondolom rémlenek a közelmúlt kiemelkedő bűnesetei)
Nem kell mellébeszélni, csak fejtsd ki, te hogyan képzeled el a reintegrációjukat?

pengusz 2013.01.04. 16:39:29

@Lord_Valdez: "Ez bármilyen etnikumtól kitelik megfelelő élethelyzetben."
Csak egy esetet említs meg, amikor nem roma származású elkövetők hordában megöltek roma embereket! (forrással!)

pengusz 2013.01.04. 16:47:49

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
" en pontosan ezert ertem meg azokat, akik nem akarnak megturt allatok lenni. amig a tarsadalom nem fogadja el a ciganyokat teljesen egyenrangunak es egyenjogunak, addig nem lesz integralodas. amig nyiltan lehettek rasszistak, nem lesz integralodas. egyszerune nem erdekuk betagozodni egy olyan tarsadalomba, ahol igy bannak veluk."

Ez olyan szépen hangozott, majdnem elpityeregtem magam. Tehát én, meg x (mondvacsinált) "rasszista" honfitársam tehetünk róla, hogy úgy élnek, ahogy. Nem. Véletlenül sem saját maguk miatt, hanem egy tőlük kívülálló szemét gonosz magyar miatt. Nyilván én is rohanok ki a cigánysorra egyedül, és üvöltözök, hogy "Megdöglötök rohadékok", ha kijön valaki, egyből lezúzom. Retteg az egész cigánysor. Másnap elhatározzák, hogy márpedig holnaptól ők fellázadnak ellenem, a szemét rasszista ellen, ezért soha többet nem dolgoznak, rabolnak, gyilkolnak, és potyogtatják nyakra főre a gyereket, így állva bosszút a szemét rasszista társadalmon.
Igen, ez valóban egy hihető magyarázat a viselkedésükre.

pengusz 2013.01.04. 17:01:14

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"szervezett gyilkosok veszelyesebbek, mint egy-egy maganyos pszichopata."
Szerinted amikor egy írni-olvasni nem tudó ember sorolja a paragrafusokat, hogy neki milyen jogait sértették meg az ugye nem szervezett dolog? Véletlenül sem áll mögötte jópár szervezet, akik ebből élnek. Szerintem pl. a Szögi Lajos meggyilkolását is egy szervezet követte el. Még a bűnjelek megsemmisítését is megszervezték. Igazad van. A szervezett gyilkosok tényleg veszélyesebbek, származástól függetlenül.

kifordított nagyanyó 2013.01.04. 21:21:39

@pengusz: Hát persze,hogy mindenről a magyarok alapvető és zsigeri rasszizmusa tehet!:))

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.05. 08:52:25

@pengusz:
Látom nagyon büszke vagy a tudáshiányodra, pedig nem kellene.
Viszont rossz hírem van ezek sem cigányspecifikusak. Brutális cselekedetet bármilyen etnikum képes végrehajtani.
Pl. pár éve két nem cigány fiatal heccből megvert, majd felgyújtott egy hajléktalant. Natascha Kampust egy osztrák tartotta éveken át fogva és erőszakolta meg időnként. Egy szintén nem cigány nemrég bement egy moziba és több embert agyonlőtt heccből. Pár csóka, családra gyújtotta rá a házat és lőtte le menekülőket. Stb.

És a lincselés se cigányspecifikus. Pl. a Ku Klux Klán (cigány egytől egyig, nyilván) 1892 csupán 161 négert lincselt meg.
A lincselés egyébként azért egy szörnyű dolog, mert a lincselésben résztvevő emberek egyébként teljesen normálisak. Ez egy ösztönös dolog, a csoportnyomás hatása.

És képzeld, nem mindenkit fog sikerülni reintegrálni. Vannak végletesen elcseszett emberek. Csak épp nagyon nehéz megmondani, hogy ki az. Ez többnyire csak sok év büntetés, nevelés/gyógykezelés, megfigyelés után derül ki, hogy nem fog menni, vagy nagyon sokáig tart. A bögrés csóka valószínűleg min. 10 év.
Viszont az átlagos bűnelkövető nem ilyen.

kifordított nagyanyó 2013.01.05. 22:37:29

@Lord_Valdez: Ezeket ám kurvára fel kellett sorolni.
De persze ugye ha valami bűncselekmény történik akkor neked sem jut eszedbe a leírás alapján,hogy na ezek is tuti cigányok voltak?
Ja és kigyúrt nagydarab kopasz vagy és tele vagy cigány haverokkal.
És ismersz olyan gárdistákat,akik cigány vért isznak ugye.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.06. 10:38:43

@kifordított nagyanyó:
"De persze ugye ha valami bűncselekmény történik akkor neked sem jut eszedbe a leírás alapján,hogy na ezek is tuti cigányok voltak?"
Előfordulhat, ezt hívják előítéletnek. Ilyenje mindenkinek van. Csak van, akit nem vakít el.
Sok ember ilyenkor fogja és azt mondja, hogy "na ezek biztos cigányok voltak" és ezzel megerősíti magában, hogy "a cigányok ilyenek" és nem is kíváncsi arra, hogy mi volt a valóság. Ezáltal az előítélet önmagát táplálja.

És el kell mondani, mert nem csak az a baj, hogy valaki nem ismeri a vonatkozó kutatásokat, hanem, hogy büszke rá.
Az elmúlt évszázadok során, mind a kriminológia, mind a penológia (büntetéselmélet), mind a pszichológia rendkívül sokat fejlődött és igencsak irritál, amikor jön valaki és azzal kérkedik, hogy ő ezekről semmit nem tud. Ez nem dicsőség.

pengusz 2013.01.06. 13:07:53

@Lord_Valdez: Végülis a kérdésre nem válaszoltál nagyokos, látom a szövegértelmezés sem megy.
Én nem utaltam az elkövetők származására, ezt te tetted (ráadásul az általam említett esetek nagy részénél nem is roma volt az elkövető), nyilván a látens rasszizmusod miatt, amit a másik lehülyézésével palástolsz.
Csupán az volt a kérdésem, hogy az ilyen brutális bűnesetek elkövetőjének hogyan képzelted el a reintegrációját, amit te egyből faji útra tereltél, fogalmam sincs miért.
Az meg hogy valaki a valóságról semmit sem tud (illetve csak a valóság egyes részleteit ismeri tanulmányok alapján, mert ő kurvára művelt, a többiről tudomást sem vesz) szintén nem dicsőség.
Te amúgy ebből élsz? Mert akkor megértem az előítéleteidet. Manapság jól meg lehet élni a rasszizumsellenességből és a szegénységkutatásból.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.06. 18:17:25

@pengusz:
" te egyből faji útra tereltél, fogalmam sincs miért"
Nincs? Te nem olvasod, amit írsz?
Segítségül:
"Csak egy esetet említs meg, amikor nem roma származású elkövetők hordában megöltek roma embereket! (forrással!) "
Nyilván, semmi okom nem volt semmit feltételezni.

"Az meg hogy valaki a valóságról semmit sem tud (illetve csak a valóság egyes részleteit ismeri tanulmányok alapján, mert ő kurvára művelt, a többiről tudomást sem vesz) szintén nem dicsőség."
Hogy a faszomba ne tudnék. Még a szomszédaim is cigányok, méghozzá baromi szegény cigányok.
A különbség az, hogy tovább látok az orromnál.

pengusz 2013.01.07. 08:55:01

@Lord_Valdez: És írtál esetet forrással? Nem :)
Én befejeztem, mert a vámpíroké az utolsó szó :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.07. 13:16:28

@pengusz: de ugye barhogy hazudozol, a valosag nem lesz tekintettel ra:-)

az allitasod mindossze azt bizonyitja, hogy nem vagy tisztaban az altalad hasznalt magyar szavak jelentesevel, valamint azt, hogy a kicsinyes rosszindulatod es rasszizmusod kielegitese erdekeben barmifele aljassagra kepes vagy:-)

vigyazni kell veletek, veszelyes fajta vagytok ti rasszistak. konstans beszukult szocio- es pszichopatak. egyelore szervezett embervadaszat meg csak a ti reszetekrol tortent a ciganyok ellen.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.07. 13:20:24

@kifordított nagyanyó: azt magyarazza eppen, hogy egy egyszeru osztonleny vagy, mert a tudas es az intelligencia helyett az allati osztoneidre tamaszkodsz. sot, meg buszke is vagy ra, hogy ugy viselkedsz, mint valami habzoszaju, agyatlan veszett allat.

erted, vagy meg tovabb egyszerusitsem?

pengusz 2013.01.07. 14:17:20

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"konstans beszukult szocio- es pszichopatak."
Legalább tisztában vagy az elmeállapotoddal, ez már haladás :)
"egyelore szervezett embervadaszat meg csak a ti reszetekrol tortent a ciganyok ellen.
Én részemről ugyan nem. Sőt felvonulgatni sem szoktam, meg cigányokat sem verek, de ez téged nem tántorít el attól, hogy elmerülj a hazugságaidban. Valójában nem is különbözünk sokban egymástól :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.07. 14:25:35

@pengusz: de bizony, apafej.
te egy ligaban jatszol nepirtokkal es gyilkosokkal. jahogy nem te huztad meg a ravaszt?
a partitkarok, besugok sem oiltek meg szemelyesen egyetlen embert sem. a vagonirozo keretlegenyek sem. csak tamogattak. ahogy te is tamogatsz. azt kellene felfognotok vegre, hogy nincs kicsit rasszista. van az ember, mint en es van a rasszista, mint te. nem nagyon van atmenet, szurke zona. ez egy olyan hatar, amit nem lehet fel labbal atlepni. te ugyanabban a csapatban jatszol, mint a koszovoi albanokat kiirto szerbek, az ormenyeket kiirto torokok, a hutukat kiirto tuszik, a kinaiakat irto japanok, a zsidokat irto nemetek. kisebb feladatot latsz el, de a helyedet ott hataroztad meg kozottuk. amig szamodra egy ember szarmazasa meghatarozza a minoseget, addig bizony ez igy van. amikor elkezdesz ember modjara viselkedni, levetkozni az allati osztoneidet, veszed a faradtsagot mas emberek megismeresehez, akkor majd el lehet mondani, hogy nem vagy rasszista. de most az vagy.

a szarmazas ugyanis nem erdem, nem szegyen. allapot.

bolygóközi 2013.01.08. 16:32:49

milyen érdekes:
- a bűn elkövetést elítéli mindenki, de mennyire a szociálódás kérdése.
- ha tanúnak kellene menni a legnagyobb hangúak húzzák el a csíkot.
- a másik, vannak mindig egyformábbak, akik állami félrenézéssel/segédlettel ússzák meg.

kifordított nagyanyó 2013.01.09. 10:57:00

@Lord_Valdez:
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Aha,tehát akkor:Ha a cigányok ok nélkül ölnek az rendben van.
Ha én ezen felháborodok akkor gyilkos vagyok.

kifordított nagyanyó 2013.01.09. 11:01:04

@Lord_Valdez:
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Szóval nem az ok nélkül gyilkolóban,hanem bennem van a hiba.
Rendben.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.09. 13:52:06

@kifordított nagyanyó: hazudsz

te nem az ok nelkul gyilkolokat tamadod, hanem MINDENKIT

es ezert van benned a hiba. a sajat gyengesegeid, paranoiad, mentalis problemaid es intelligencia-kuszobod kivetulese a rasszizmusod. felsz es nem vagy kepes megerteni a kozossegben eles fogalmat.

tehat gyakorlatilag a borod szinet kiveve semmiben sem kulonbozo az altalad megvetettektol, csak teged nem fojtogatnak a hozzad hasonlo masszinuek azert, mert annak szulettel, ami vagy. ha nehezebb szocialis helyzetben lennel, pont ugyanolyan agressziv bunozo lennel, mint barmelyik hozzad hasonlo mentalitasu szocialisan lecsuszott szemely. akar cigany, akar magyar.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.09. 21:25:33

@kifordított nagyanyó:
Érdekes logika. Erősen unortodox következtetési formula. Szabadalmaztatnod kellene.
süti beállítások módosítása