A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

LMP: jön a borotvaél

2012.11.18. 14:59 timargabor

Fabius barátom a Varánuszon már temeti őket, turul_2k2 a Mandineren viszont irányváltást vizionál. Valóban, van még lépéslehetőség a játékban, még ha elég nehéz is elhinni a csapatról, hogy képes meglépni. A Mandiner szerzője által felvetett jobbközép irányváltás ugyanis reális lehetőség - csak akarni és megvalósítani kell. Mindkettő erősen kétséges, de nem lehetetlen. Ahogy a VB- és EB-selejtezősorozatok kétharmadánál állni szoktunk: a matematikai esély még megvan.

Azzal, hogy kikosarazta az Együtt 2014-et, az LMP fenntartotta magának az önálló politikai manőverezés lehetőségét, azonban látszólag elveszetette a kormányváltó szerepkört. Valóban, amíg Róna Péter, aki a következő időszakban a párt egyik kulcsfigurája lesz, azt tartja fontosnak kiemelni: "Az LMP és az Együtt 2014 Mozgalom gazdaság- és társadalompolitikájában óriási a távolság", miközben mintha elsikkadna az, hogy mekkora is a távolság mindkettő felől nézve a Fidesz gazdaság- és társadalompolitikájáig, addig nehéz elhinni, hogy ez utóbbinak a megakadályozása valóban cél lenne. Pedig 2014 erről fog szólni.

A jelenlegi választási rendszerben az egyéni jelöltekre leadott szavazatokáért folyó versenyből ezzel most bizony kiszálltak. Aki Viktort akarja, az a Fidesz jelöltjét választja, aki nem, az a legesélyesebb ellenzéki jelöltet, és az ma reménytelen, hogy ez az LMP legyen. A listáért lehet még küzdeni esetleg. Ráadásul az eddigi bázisnak valószínűleg a nagyobb része most elpártol. Újat kell tehát keresni.

Az esélyt az kínálja, hogy ha esetleg sok olyan, karakterében, értékválasztásában jobboldali választó van, aki kiábrándult Viktorból és a Nemzeti Közgép Rendszeréből, de Bajnai nem elég hiteles számukra szocialista és DK-s kapcsolatai miatt. Ha őket meg tudnák szólítani, ha nekik valódi alternatívát tudnának nyújtani, annak lenne értelme. Akár még azzal a forgatókönyvvel is, hogy az egypárti "alkotmány" lebontásáig - de csak addig! - együttműködve Bajnaival. A zászlóra pedig a jogállam helyreállítása, a józan paraszti ész használata, a földügyek és az aktív munkavállalók érdekképviselete, és esetleg az ügynökkérdés kell kerüljön. Az "öko-"val kezdődő dolgok pedig csak ezek mögött!

A rossz hír az, hogy ehhez az LMP-nek sokat, nagyon sokat kell dolgoznia, gyorsabban, és talán többet mint eddig összesen. Lássuk, milyen ügyeket kell megoldani hozzá és mikor (hozzáteszem, ezek közül egyiken sem szabad elbukniuk!):

  1. Túl kell élni a következő 1-2 hetet látványos pártszakadás, parlamenti frakcióvesztés nélkül. A lemondott frakcióvezető helyére újat kell választani, és kívülről úgy tűnik, és most nagyon más nem lehet, csak Schiffer András. December elejéig ennek meg kell történnie.
  2. Még az ünnepek előtt el kell fogadni és világossá kell tenni az új, jobbközép irányvonalat. Meg kell nyerni konzervatív prominenseket a párt támogatására, fellépésükkel hitelesíteni az irányváltást. Brand ide vagy oda, megfontolandó a névcsere is: az említett megcélozható rétegekben az LMP név már balos gondolatokhoz kötődik.
  3. Pártot, szervezetet kell építeni. Az, hogy egy magát valódi pólusnak tartó párt megalakulása után négy, parlamentbe kerülése után bő két évvel 600 tagot számlál, az vicc. Tízszer ennyi kell ahhoz, hogy szervezetileg beléphessenek a versenybe, hogy tényleg láthatóvá váljanak helyi szinten is. Ha fél év múlva nincsenek kétezren, és a regisztrációs időszak kezdetére ötezren, akkor még abban az esetben sem lesz, aki végigvigye a kampányukat, ha minden más összejön.
  4. Legkésőbb ugyanekkorra miniszterelnök-jelöltet kell állítani.

Ezek mind külön-külön szükséges feltételek: borotvaélen kell végigmenni. Talán mondanom sem kell, hogy ehhez elfelejtendő az a merengő baloldali attitűd, ami a pártot jellemzi. Én itt érzem a legerősebb akadályt. Itt két-négy éves szociális szokásokat, mintákat kell levetni, ami talán a legnehezebb dolgok egyike. Ha megy,hajrá, ha nem, akkor a mostani döntés a Darwin-díjhoz jó csak.

Ám ha bejön... ha sikeres lenne az irányváltás, az komoly valami lenne. Olyan oldalról kapna támadást a Fidesz és vele a Lukasenkó által is megtapsolt NER, ami ellen nincs védelem. Álom, persze, de az összes többi út tegnap óta nem vezet sehová.

UPDATE 2012.11.18 23:30: Schiffer nem szeretne jobbközép LMP-t, amit ő "ökopolitikai globalizációkritikus" pártnak tart. Innen szép nyerni.

Tetszett a cikk? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

132 komment · 8 trackback

Címkék: lmp konzervatív alternatíva

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr234912812

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: LMP: sem borotvaél, sem hurrá, inkább ciao! 2012.11.19. 12:20:52

A hétvégi LMP kongresszus Bajnai Gordon nevével fémjelzett E14 összefogással kapcsolatos döntését követően elemzés-cunami jelent meg, okkal. A párt döntése kapcsán megjelent értelmezések alapvetően két nagy csoportot alkottak. Az egyik csoport üdvözö...

Trackback: Az LMP és az E14-es foglalat 2012.11.19. 10:22:36

Schiffer András bebizonyította, hogy vannak még kemény legények a gáton. Akiket nem lehet egyszerűen besöpörni az újonnan formálódó Együtt 2014 ökobarátságtalan, könnyen szakadó nejlozsákjába. Akik dacolva az új választási rendszer kihívásaival és alac...

Trackback: Az LMP-szalámi 2012.11.18. 23:19:18

Az LMP kongresszusa a „Nem” mellett döntött, ami az Együtt 2014-hez való csatlakozást illeti....

Trackback: Nyolvannégy 2012.11.18. 20:45:42

Döntés született, hallotta a nemzet,Nyolcvannégy harcos becsületet nemzett.Megmaradni igaznak, megmaradni a zöldnek,Erőt adni a kitikkadt földnek.Kardunk a Vágy, Célunk a fegyver.Lovunk oldalán Hitünk a kengyel,Miénk az út, rajtunk szem ezer,Nem leszün...

Trackback: LMP: jön a borotvaél 2012.11.18. 18:57:01

A zászlóra a jogállam helyreállítása, a józan paraszti ész használata, a földügyek és az aktív munkavállalók érdekképviselete, és esetleg az ügynökkérdés kell kerüljön.

Trackback: Az LMP nem fog becsavarodni 2012.11.18. 18:51:55

Schiffer András bebizonyította, hogy vannak még kemény legények a gáton. Akiket nem lehet egyszerűen besöpörni az újonnan formálódó Együtt 2014 ökobarátságtalan, könnyen szakadó nejlozsákjába. Akik dacolva az új választási rendszer kihívásaival és alac...

Trackback: Az LMP jól döntött 2012.11.18. 17:14:32

Az LMP tegnap éjjeli kongresszusi döntése legfeljebb annyiban csalódás, hogy nem szavaztak még többen az Együtt 2014 elutasítására. Azt mondjuk előre tisztázzuk: sem az LMP, sem a 4K! nem azt döntötte el, hogy nem működik együtt a következő választá...

Trackback: LMP 2012.11.18. 16:40:19

Az LMP nemet mondott Bajnaiéknak

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 20:16:15

Egész jó ábrázolása egy köpönyegforgató, elvtelen karrieristákból álló pártnak, mint amilyenné vált a Mile Lajos és a Schiffer vezette LMP.
Így megy ez politikusoknál, felmérik, hogy van még 20-30 évük a politikában és egyszerűen lecserélik a bázis, szembeköpik a támogatókat, hogy helyezkedjenek!
Mile, Shiffer eljáttszák a szent szüzet, a tisztakezű Gál lovagot, miközben mindkettő ordas nagy politikai kurva, akik majdnem minden párt környékén megfordultak!
Nagy buli ám az ellenzék ellenzékének lenni, egy kis Júdáspénzért!

Amúgy annál nagyobb coming out nem is szükséges, hogy kinek dolgozik a családilag determinált Schiffer, Mile minthogy a Fidelitas egyik funkcija Balog és Stumpf András rajong érte.

Jó az a borotva, csak a nyakukra kell az ilyen embereknek, akiknek a saját karrierjük,politikai megélhetésük a fontos!

Tele az ország töke azzal, hogy a politika a politikusokról, a politikusok karriervágyáról, gátlástalan helyezkedéseikről,pozícióharcaikról és nem az országról, a jelenünkről,jövőnkről szól!
Magyarországon a jelek szerint Nem Lehet Más a Politika!
Verjék egyedül, a saját farkukkal a csalánt, én ehhez nem adom a voksom!

Akkor inkább a legyen minél rosszabb, annál jobb elvét követem és a Jobbikra szavazok.
Remélem lángbaborítják az országot és felkötik a Schiffer féléket.
A túlélők majd tanulnak belőle és remélhetőleg tiszta lappal indulhatnak!

_andris 2012.11.18. 20:16:23

Én is ezt az utat látom az lmp előtt. Persze most a Bajnai-hívek elmondják mindennek az LMP-t, mert Orbánellenes lázban égnek, de nem mindenkinek ez az egyetlen szempontja. Nincs egyetlen út, ez annyiszor el lett már sütve, annyiszor ynertek már ezzel a szocialisták, örülök, hogy az lmp legalább megpróbálja. Ha szétesik, akkor a szavazótáborának egy része Bajnaihoz megy (így is), a többi meg sehova.
Ha most le tudná igazolni Sólyom Lászlót, Ángyánt, Bencsiket, mittodomén, Tölgyessyt, akkor a fideszből kiábrándult, Bajnaihoz sohasem csatlakozó szavazókat fordíthatná maga mellé úgy, hogy hitelességét megőrzi. Igazán ezzel lehetne gyengíteni a fideszt, de a Bajnai hívek buták ennek a felfogásához, vagy nem akarnak riválist, csak az ő Bajnaijukat és ezértkiabálnak most kígyót-békát. Összefogni a választások után is lehet, pl. egy koalíciós kormányban.

Blogger Géza 2012.11.18. 20:20:53

@biohouse: Ja, az Európa elnevezés különösen jól mutatna egy Róna Péter neve mellett, aki így beszél a Nyugatról:

"Magyarországot a pénzügyi válság kezelése közben ismét kizárta, megalázta, újra gyarmatosította a Nyugat – véli Róna Péter a Vasárnapi Hírekben megjelent cikkében. A közgazdász egyebek mellett azt állítja: „Arra jók vagyunk, hogy átadjuk piacainkat az ő termékeiknek, a nekik és csak nekik nyújtott kedvezményekkel adósságba verjük magunkat, hogy idejöjjenek, és bérmunkára fogjanak minket, hogy évente olyan profitrátákat realizáljanak és vigyenek ki az országból, amelyekről otthon még álmodni sem mernek...” Mindez – mondja – a Jobbikot erősíti. "

www.168ora.hu/itthon/gyarmatositott-magyarorszag-es-penzugyi-vasfuggony-az-eu-n-belul-40356.html

_andris 2012.11.18. 20:21:59

@Putyilov gyári melós:
Az lett volna az elvtelen helyezkedés, ha beállnak az egyik nagy tömbbe. Nem emlékszel, hogy épp a kétosztatúságot meghaladni jöttek létre? Hűek maradtak az eredeti elveikhez. Igaz, hogy balfaszok, gyengék és semmi esélyük. De legalább nem adták fel magukat. Az is valami.

Amit írsz, az sima mocskolódás, uszítás. Ilyen a Bajnai-párt közönsége?

_andris 2012.11.18. 20:23:13

@Blogger Géza: Miért szerinted nem európa gazdasági perifériája vagyunk? Miért nem zavarhat ez egy közgazdászt, aki politikus is?

_andris 2012.11.18. 20:25:32

@timargabor: Szerintem Sólyom Lászlót kéne megszerezniük. Ő is hasonlóan elvhű és balfasz, meg zöld is, mint az lmp. A védegylet (Schifferrel az élen) jelölte anno elnöknek.

_andris 2012.11.18. 20:27:30

@biohouse: Volt olyan vélemény a megalkulásukor, hogy az lmp az egykori "vidéki szdsz" pártja. Vidéki, nemzeti liberális értelmiség

Blogger Géza 2012.11.18. 20:28:46

@_andris: Tulajdonképpen igaza van. Csak fura lenne ezek után, ha egy Schiffer-Mile-Róna vezette LMP valami nagy európapártiságot próbálna eladni a nevében. Ilyen kritikusan csak a Jobbik szokott nyilatkozni (Nyugat-)Európáról.

Blogger Géza 2012.11.18. 20:30:57

@_andris: Kissé idős már... És az ő neve is erősen megkopott a sok konfliktusos gesztusa miatt.

_andris 2012.11.18. 20:42:01

Szerintem az lmp döntésének most azok örülnek, akiknek így lesz választásuk, mert sem bajnaira, sem újra a fideszre, sem a jobbikra nem akarnak szavazni. a fenti írásnak igaz van, hogy enhéz a feladat és csaknem lehetetlen, de hátha

dr kíváncsivagyok 2012.11.18. 20:43:25

@ByA:
"Tiszteletre méltó döntés volt."

Ugyanilyen tiszteletre méltó a harakirit elkövető szamuráj is....

MacPhisto 2012.11.18. 20:44:27

Jó poszt, mai legjobb a bloggerszférában.

dr kíváncsivagyok 2012.11.18. 20:48:07

Az LMP így gondolkodik :
Vannak balosok , akik megbocsájtanak a szociknak...és vannak akik nem .
Szerintük nékik elég, a nem megbocsájtóak 10- 15 % -a....a többi mehet az MSZP - be és a E14 - be .
Aztán a maradék is megbocsájt ,( vagy rákényszerül úgy tenni mintha...) és az LMP kámfort játszik.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.18. 20:48:19

@dr kíváncsivagyok:

Ezt mint LMP-s mondod? Ha igen, rendben van. Ha nem, akkor bűzlik, hogy mondod. Remélem világos, miért.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 20:53:42

@_andris:

Miért nem említed Törökgáborelemezt?

kalandfereg 2012.11.18. 20:54:05

Kedves posztoló, nem látom be, miért pártolnának el nagyobb tömegek az LMP-től. Pont most határozott úgy a kongresszusuk, hogy ellentétben a tűz közelében egyből felpuhult felsővezetésükkel, továbbra is szeretnék a különutas vonalat képviselni, azaz nem akarják folytatni a "Lehet Ugyanolyan a Politika" vonulatot.
Teljesen logikus és tiszteletre méltó lépés, tekintve, hogy mind az MSZP-hez, mind a Fideszhez hozzácsapódni kurvára gáz lenne. És nagyon megvan az igény a társadalomban erre az elkülönülésre a nagy gázosoktól.
Attól még koalícióra léphetnek majd Bajnaival, ha úgy látják, az általuk képviset értékeket úgy jobban érvényre tudják juttatni.
De szerintem teljesen korrekt, hogy nem már eleve az MSZP klientúra 4 évre kirúgott szekerét akarják visszatolni a Fidesz-rezsim helyére.

HomicideWatch (törölt) 2012.11.18. 20:56:45

Ellenzékre szavazunk. Olyanra akinek nincs köze az mszphez. Tehát nem szövetkezik velük már a választás előtt.

Aki fel akar hagyni az mszp-fidesz váltógazdálkodással, az nem szavazok egyikre sem. Nem választom a szart mert elegem van a fosból.

Mondj nemet a fideszre, mszp-re.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:00:29

@_andris:

Mi az, hogy beállni?

Tudsz te magyarul?

Nézd meg, hogy kik magasztalják fel Schiffert és a döntését, hogy az ellenzék ellenzéke kíván lenni.
Nagyon beszédes, hogy Fidesz támogatók vagy egyenest Fidesz funkcik!

Ja, mocskolódásról ne dumálj Schiffer fenekéből.
Főleg azok után, hogy feljelentgetett másokat a Fidesz utasításai mentén.
Schiffernél ajlasabb mocskolódó karaktergyilkos nincs!

Ugyan mire játsza meg az agyát, amikor a Fidesz propagandát nyomja évek óta, mert ezért fizetik a komcsi elvtársai?

2012.11.18. 21:01:46

Nem létezik jobbközép, konzervatív zöld párt, ezt felejtsük el. Lehet valami hasonlót csinálni, ilyen pl. az Élőlánc is, de annak semmi köze nincs a zöldpárti ideológiához. Az a Fidesz útja és valódi pártszakadáshoz fog vezetni.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:05:10

@dr kíváncsivagyok:

Az egyfordulós választási rendszer eldönt mindent.
Vagy a Fideszre szavazol, vagy ellenük.

A választó nem fogja elpocsékolni a szavazatát belvárosi ficsúrok belterjes pártjára, akiknek esélyük sincs!

Esetleg a Orbán beviheti Schiffert és Milét a parlamentbe, jók lesznek bohócnak a KDNP mellé.

Parajpuding 2012.11.18. 21:11:44

Az elmúlt két év lmp-s tevékenységét (értsd vérszegény töketlenkedés) nézve innen jobbnak tűnik inkább visszaalakulni valamilyen egyesületté, mozgalommá, esetleg cserkészcsapattá. Elpártolni nagy tömegek nem fognak, mert sosem voltak. A mérhetőségüket is azok adták, akik nem akartak mszp-t, fidesz-t. A jelen választási rendszerben ez már nem működik. És erős a gyanú, hogy ezek most azok mellé állnak, akik útját tudják állni az ország azon a végzetes betegségének, amit orbanitisnek hívnak.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:12:48

@Putyilov gyári melós:

Ja és nagyon beszédes lesz ám, ha hirtelen belekezd egy bázisépítő kampányba az LMP.

Akkor nagyon ki fog lógni a lóláb,hogy Orbán fizette meg őket, másból miből futna rá egy ruppótlan pártnak?

Ha meg nem kezdenek bele, akkor meg kapnak 600 szavazatot, ha az összes párttagjuk rájuk szavaz.

Mert hogy protestszavazatot még egyszer nem fognak kapni Orbán szövetségeseként, az az egy biztos!
A holnap megszavazandó 1000 milliárdosmegszorítás húzós lesz!

Majd kampányol és ad nekik szavazót a Fidesz, mint 2006ban,2010ben Thürmernek.

nemhívő 2012.11.18. 21:21:41

...az LMP-től "jobbra" állók soha nem fogadnák el a tildyunokát,...vagyis reménytelen ezek megnyerése.

Én is reménykedtem az E14 Lmpvel hígítózott változatában,...de most már az a véleményem, ...hogy VALÓBAN katarzisra van szükség ahhoz, hogy felébredjen az ország.
Ez pedig a "minél rosszabb annál jobb" variáns,...vagyis,..legyen csak a jobbik a legerősebb párt, (ha esélytelennek látom az E14-et, akkor rájuk szavazok!)...alaposan verjék szét az országot, és zárjanak is ki minket az unióból minél hamarabb.
Akkor talán, ...a saját kárunkon majd tanulunk.

quendelapo 2012.11.18. 21:22:31

Érdekes lesz, amint jobbközépre váltanak és az egykulcsós adó progrsszívre váltásával kampányolnak........

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:24:30

@nemhívő:

Hehe, Schiffer nem Thildy unoka, hanem Szakasits.
Ő vitte be az MSZDPt Rákosi pártjába.

Ráadásul a családja tele van szocival, a nagybátyja szoci pógármesterhelyettes is volt az elmúttnyóccévben.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:27:30

@Putyilov gyári melós:

Amúgy itt az életrajza, volt ő is szoci, sőt Gyurcsánnyal kezdett.
hu.wikipedia.org/wiki/Schiffer_Andr%C3%A1s

Úgyhogy ennyit a tiszta, szűz, Grál lovagok legendájáról.

stefan75 2012.11.18. 21:28:03

@timargabor: Tegyük fel, hogy sikerül. Méghozzá olyan jól, hogy komoly támogatottságot érnek el 2014-re, és fej-fej mellett kapnak 25-25%-ot az Együtt 2014-gyel. Orbán meg kap 35%-ot, és röhög a markába.

Azt értem, hogy ebben az LMP-nek mi a jó, de nekünk?

nemhívő 2012.11.18. 21:30:45

@Putyilov gyári melós: ...ez egy "lmp-től jobbra állónak"...mint én is...secko jedno.

...nem tehetek róla,...de ránézésre, sem bírom a Schiffert,...pedig tudom,...hogy értelmes a fazon,..de egyáltalán nem NYERŐ típus...

A Karácsony nekem sokkal szimpib...a Jávor meg a Bajnai meg olyanok,...mintha testvérek lennének. Kevés a temperamentumuk.

quendelapo 2012.11.18. 21:37:24

@iii:

Szeerinted mi lesz most? Pártszakadás?

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:38:28

@nemhívő:

Nem temperamentum kell ide, meg hordószónoklatok, hanem felelősségteljes szakértelem!

Azért jutott ide az ország, mert mindenki a szónoklatokra figyel, a karizmatikus vezérre.
De szónoklatból, csápoltatásból csak a szónok él meg, a hallgatóság éhen döglik!

Nálunk ez zajlik!

_andris 2012.11.18. 21:38:51

@nemhívő: okos gondolatok. a fidesz szavazótábora heterogén, korántsincs az amit írsz, hogy senki sem fagadna el egy "Tildy-unokát" Van akit nem az érdekel, ki kinek az unokája, tudod.

HomicideWatch (törölt) 2012.11.18. 21:40:02

@Putyilov gyári melós:
Mekkora szánalmas mszp katona vagy. Azért fikázódsz, mert nem állnak be a főnökeid mellé?

Lehet hogy neked megfelel az mszp, ezért nem is vagy különb mint a hithű fideszes.

_andris 2012.11.18. 21:40:48

@stefan75: Ki az a nekünk? És miért ne köthetnének koalíciót a Bajnaiékkal az általad felvázolt esetben?

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:49:04

@HomicideWatch:

Hehe, te tegnap mintha még vérfidesznyik lettél volna :o))))

És a másik, az Együtt 2014 meggyengülésével épp a szocik kerülnek nyeregbe!

Roppantul leegyszerűsíti a választási rendszer a dolgod.
Vagy a Fideszre szavazol vagy arra a pártra, amelyik esélyes a leváltására.
Kis párt nem esélyes. Az LMP pedig rétegpárt.
Semmi társadalmi beágyazottsága, még annyi sincs, mint a KDNPnek,amely mögött ott állnak a szószékről kampányoló papok. Vidéken se hálózatuk, se támogatottságuk, még irodáik sincsenek,EZT LEGFELJEBB A FIDESZ TEREMTHETI NEKIK MEG, hogy leszalámizza az ellenlábasait!
Simicskának, néhány anonim támogatónak biztos meg fog érni pár milliárdot.
Ha elindul egy bázisépítő kampány,biztos lehetsz benne,hogy Orbán fizeti.

nemhívő 2012.11.18. 21:49:54

@_andris:

A kiábrándult fideszesek soha nem szavaznának az "ősellenség" szadesszal kent Schifferre.

Ha a Karácsony meg a Jávor kilépnek, és beállnak Bajnai mellé,...akkor az LMP-nek vége.

@Putyilov gyári melós:

Az a baj,...hogy igazad van..
A felelősségteljes szakértelemhez,...felelősségteljes választók is kellenének.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:51:45

@_andris:

Tanulmányozd már a választási rendszert!
A győztes mindent visz!
Utólag már nincs koalíciós lehetőség.

Feljebb leírták!

És Schiffer a jogász ezt pontosan tudja!

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 21:53:23

@nemhívő:

Azok nem lesznek, sőt, egyre nagyobb mértékű az elbutítás.
Orbán, Matolcsy és a Fideszes funkcik nem véletlenül használnak egyre primitívebb nyelvezetet.

the_line 2012.11.18. 22:02:11

LMP, mint jobbközép párt???? Attól még, hogy Schiffer minden egyes kormányfikázásához hozzáteszi, hogy "elmultnyócév" de legalábbis, hogy "majdnem elmultnyócév", nem lesz jobbos az LMP... Persze mi a jobbos ugye Magyarországon, de nekem úgy tűnik, hogy nekik van a legkifinomultabban balos programjuk. Talán ami jobbos (ugye itt annak számít), az a mikrogazdaságok támogatása vidéken. De baz. LMP. Vidéken. Szabó Rebeka sajátkezűleg pofozhatja fel Nyerges Zsoltot meg Orbán összes felcsúti földesúr szomszédját, nem gondolhatják komolyan. Sok okból sem. Ezt félig falusiként mondom... Egyéb dolgokban meg olyan irányváltás lenne a jobbra nyitás, amely teljesen hiteltelenné tenné őket a meglévő választói jó részében ((fő-)városi fiatal értelmiség).

Aki azért méltatja, hogy virágozzék minél több virág, és legyen többféle nézet a parlamentben, azzal ebben egyetértek, csak sajnos az lemaradt az elmúlt pár hónap fejleményeiről: a 2/3 nem tűri az ilyet, a választási rendszerben szart se ér egy kis párt, legyen bár értékes mondanivalója, vagy akár releváns támogatottsága.

Arra pedig válaszolhatna valaki, hogy miért szavazzak egy olyan pártra, amely nem képes kompromisszumot kötni, elszigetelt ellenzékiségre van ítélve az új ogy-ben kb 5-6 max képviselővel, következésképpen különleges eseteken kívül (pl velük lenne meg a 2/3, de ez egyelőre nem vsalószínű) képtelen lesz akár egy pontot keresztülvinni a csodálatos elképzeléseiből.

Egyébként az, hogy az LMP szavazóinak egy része át fog állni az E14-hez, az a mostani felmérésekből/közvélemény-kutatásokból kiderül. Kb a szavazótábor fele hajlik rá, de a párt jelentős része is (a szavazati arány a mostani döntésnél valami 84-76 volt...) hajlana az együttműködésre. Új szavazót meg ezzel nem nagyon fognak szerezni, persze majd meglátjuk, de látható, hogy a kommentekben/blogokban a most LMP-t dicsőítők csak kevés része hajlana egy LMP-re leadott szavazatra, inkább a kemény fidesznyikek, akik már a megalakulásakor romkocsmás zsidó szdsz-klónként könyvelték el az LMP-t, és bár most imádják, de jövő héten ugyanez lesz a nóta.

bgp 2012.11.18. 22:10:00

A legjobb forgatókönyv lenne, de az LMP ehhez kevés.
Én 2012-ben rájuk szavaztam volna, de még csak jelöltet se tudtak állítani.

Alkibiádész77 2012.11.18. 22:14:39

Az LMP nem zárta ki az együttműködést, így a választási együttműködést sem az E2014-el. Ez valószínűleg közös jelöltállítást és/vagy kölcsönös visszalépéseket jelenthet az egyéni választókörzetekben, de külön listával. A kormányváltás pedig az egyéni körzetektől függ. Csakhogy ez a típusú együttműködés is feltételektől függ. Pl. a szocikkal vagy a DK-val kizárt az együttműködés

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 22:15:44

@the_line:

"Új szavazót meg ezzel nem nagyon fognak szerezni, persze majd meglátjuk, de látható, hogy a kommentekben/blogokban a most LMP-t dicsőítők csak kevés része hajlana egy LMP-re leadott szavazatra, inkább a kemény fidesznyikek, akik már a megalakulásakor romkocsmás zsidó szdsz-klónként könyvelték el az LMP-t, és bár most imádják, de jövő héten ugyanez lesz a nóta."

Ezt ugattam feljebb, baromira kilóg a lóláb, hogy kőkemény Fideszesek vagy egyenest vezető Fidelitasos pártfunkcik sztárolják az LMP E214et elutasító különutasságát!

Ők nagyon jól tudják, hogy ez szalámitaktika.

Majd egy Stumpf András vagy egy Balog Gergely fog az LMPre szavazni vagy fog nekik a Fidesz ellen kampányolni, ugyan már...

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 22:19:11

@Alkibiádész77:

Tehát a bázis nélküli törpe dirigál, az ellenzék ellenzéke akar lenni és Orbánt juttatja hatalomra!

Már csak egy kérdés maradt: Mennyi a Júdáspénz?

biohouse 2012.11.18. 22:20:14

@Putyilov gyári melós: Nem értem miért mondod, hogy niem lehetutólagos koalíció.
Tegyük fel, hogy az együtt 2014 pártszövetségként indul, mivel egyesület nem indulhat. Bajnainak és a millának is pártnak kell lennie.
Az LMP nem csatlakozik a pártszövetséghez, csupán nem indít egyéni jelöltet. Pusztán listán indul. (Nem tudom lehet-e ez, vagy kötelező jelöltet állítani.?)
És ha bejutnak 5 %-on felül, akkor köthetnek koalíciót.

kamill77 2012.11.18. 22:24:56

"az eddigi bázisnak valószínűleg a nagyobb része most elpártol. Újat kell tehát keresni"

ez hitelességét nem rombilja-e egy pártnak, ha mint egy kabátot, veti le és föl választóit, bázisát, gondolkodását...

magyarul, szünjöne meg az lmp, és jöjjön helyette más?

és ha jöjjön, akkor miért éppen őket takarja, miért ne inkább másokat?

(A FELTÉTELEKRŐL: közben eszembe jut az mdf jeszszé válása, sikertelenül, és eszembe jut az lmp mdfé válásról szóló alternatívája, rossz ómen. ráadásul: a szakadás már megtörtént. eddig is voltak természetes ellentétek. de hogy mindez ilyen nyilvánosságot kapott, EZ MAGA A SZAKADÁS. egyébként ami eleddig sem duzzadt 600-ról kétezerre, okkal, az most ezek után pláne nem fog.)

és kard-blog, még egyvalami. ez a poszt úgy fogalmazódott, mintha még mindig hine benne, hogy egy 2-3, néha azt csupán csekély mértékbe meghaladó százalékos párt legnagyobb ellenzékivé nőhetné ki magát. gondolok itt a záróakkordra: "Olyan oldalról kapna támadást a Fidesz..."

támadás lenne ez? valóban? vagy csak lepkefing.

de a lényeg: valóban az a lényeg az lmp számára, hogy odafinghasson egyet? NEM TÖBB???

CyberChild 2012.11.18. 22:24:58

@preddy: "Schiffer, valljuk be, származása miatt nem lesz választás a kiábrándult Fidesz-KDNP szavazóknak! Egyszerűen nem olyanok, finnyások.."
Akkor pedig az LMP-nek annyi. Egyetlen lehetőségük, hogy innen nyerjenek új szavazókat, különben mennek a levesbe. Ha mégis sikerül, akkor ez lesz a legfájdalmasabb rajzszeg Orbán fenekében, Bajnaiék meg még jól is járnak.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 22:38:08

@biohouse:

Feljebb leírták.
Ha az E 2014 25%ot szerez és az LMP is 25%ot, a Fidesz meg csak 35%ot, akkor a Fidesz alakít kormányt.

Miért nem lehet elolvasni azt a kurva választási törvényt?
A győztes mindent visz,sokkalta nagyobb arányban kap mandátumot, képviselőket, mint amekkora a szavazati aránya.

Schiffer jogász, ezt ő PONTOSAN TUDJA!

Mondom, csak egy kérdés maradt: Mennyi a Júdáspénz?

Persze meg lehet csinálni az E 2014et az LMP nélkül is, csak ebben az esetben a szocik lesznek benne a hangadók, másrészt Schiffer nyílvánvalóvá tette,hogy ellenük szándékozik kampányolni.

Úgyhogy itt már most eldőlt 2014, a Fidesz fog kormányt alakítani.
Egy maradt, megnehezíteni a dolgukat.
A legyen minél rosszabb elve!
A Jobbikra kell szavazni, a szélsőséges radikálisaik remélhetőleg lángbaborítják az országot és megbukik Orbán centrális erőtér terve, amely 20-25 évre bebetonozná a Fideszt.
A Jobbik támogatói jobban utálják Orbánt bárkinél, ők úgy se fognak a Fideszre szavazni.
A gerinctelen politikusok meg viseljék a felelősségét a karriervágyuknak!
Remélhetőleg belepusztulnak a Jobbik ámokfutásába és a magyarságnak se árt egy hatalmas pofon, amely a túlélőket észhez téríti. Egy pár száz ezres hullahegy igen jó pedagógiai hatású.
Németországnak is bevált 1945ben!

CyberChild 2012.11.18. 22:41:26

@mg007: "Aztán ideális esetben az új LMP felzabálná a fidesz bal felét, míg a Jobbik a jobb felét és jönne végre az új generáció a sok levitézlett komcsi helyett."
De az eset ritkán ideális, és kellemetlen az ébredés bilibe érő kézzel..-))

european commonwealth (törölt) 2012.11.18. 23:09:34

@mizant21:
ezt jól látod. az lmp-nek akkor lenne esélye ha lenne egy miniszterelnök jelöltje. és ő kiütné bajnait. erre egyedül rónával lenne esélye. de ő azt nyilatkozta, hogy nem vállalja. azért, mert mondandójával gyakorlatilag egyedül van. felelős kormányzáshoz egy többszáz fős összecsiszolódott szakértő csapat kellene. ilyennel nem rendelkezik. bajnai a lemondásától fogva ezt építgeti.

european commonwealth (törölt) 2012.11.18. 23:14:19

@Alkibiádész77:
már bocs, de hogy a faszomba akarnak közös jelölteket, ha utána nem támogatják a leendő kormányt.

Putyilov gyári melós 2012.11.18. 23:18:02

@mg007:

Schiffer, Mile mint új generáció :o))))))))))))

Johnnybgoode 2012.11.18. 23:20:35

Én nem értem, hogy miért fáj valakinek - akár LMP szimpatizáns, akár nem -, ha az LMP nem áll össze az E14-el.
Hiszen, még akkor is ott van az E14, lehet rájuk szavazni!

Komolyan, egész nap ezen gondolkodom, mert annyi okosságot olvastam már: szerintem nem vész el sehol szavazat, mert aki eddig LMP-s volt, de most csalódott, az az E14-re fog szavazni, tehát a "nagy összefogás" nem veszít semmit, nem?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.18. 23:26:34

És akkor ennyit az egészről

index.hu/belfold/2012/11/18/schiffer_nem_szeretne_jobbkozep_lmp-t/

talán lesz 1%-nyi "ökopolitikai globalizációkritikus" szavazó a mai helyzetben... de az is lehet, hogy nem biztos.

Amalfi 2012.11.18. 23:27:15

Nagyon ciki vízjeles képet használni illusztrációnak. Azt a párszáz forintot is sajnálod egy képért, ami tetszett neked, és úgy érezted, hogy kifejezi az üzenetedet?

nevetőharmadik 2012.11.18. 23:36:15

@Johnnybgoode: Nem a szavazat elvesztése fáj. Az fáj, hogy az E14 az LMP nélkül valószínűleg rosszabb lesz, erősebb MSZP-s befolyással, mint ami kívánatos lenne (minél kisebb).

folyamatábra 2012.11.18. 23:57:07

Nem borotvaél jön, hanem meló, remélhetőleg. És még az is lehet, hogy lesz 5 százaléknyi regisztrálni hajlandó szavazó, aki KÉPVISELETET akar magának, és úgy érzi, hogy sem a Fidesz, sem Bajnai - esetleg ha muszáj, azért egy emeszpével együtt, meg egy kicsi gyurcsánnyal mégiscsak megtámogatva, ha szükséges - nem képviseli. 2010 óta végképp nem hiszek a "mindenáron leváltani" típusú stratégiákban...

mg007 2012.11.18. 23:59:09

@Putyilov gyári melós: A Jobbiknak nem muszáj kormányoznia, hogy végrehajtsák a programját.
Már most is részben úgy táncol a fidesz ahogy a Jobbik fütyül (trianon emléknap, határontúli állampolgárság, bank és multi adók, segélyek feltételekhez kötése, keleti nyitás, stb). Próbálják kifogni a szelet a vitorlájukból azáltal, hogy átveszik a programjuk jónéhány elemét, és amolyan fideszes verzióban végrehajtják azt, mivel csak így tudják megakadályozni a további erősödésüket.
Biztos vagyok benne, hogy a Jobbik nélkül a parlamentben másképp kormányozna a Fidesz is.
Szóval ha egy 18%-kal is ilyen hatásra képes a Jobbik, mire lenne képes 30-40%-kal, anélkül hogy voltaképp kormányozna.

Johnnybgoode 2012.11.19. 00:03:54

@nevetőharmadik: mármint a kívánatos NULLA befolyásra gondolsz? ;)

nevetőharmadik 2012.11.19. 00:10:52

@Johnnybgoode: természetesen :)

Csak sajnos van realitás is.

kamill77 2012.11.19. 00:21:14

@Johnnybgoode: ez csak akkor fáj egy lmp-snek, ha azt hitte, őt képviselik.

ez végülis érthető csalódás sokak számára...

Johnnybgoode 2012.11.19. 00:30:07

@kamill77: ha te ezt gondolod, akkor valószínűleg eleve rossz pártra szavaztál, ajánlom az E14-et.

Johnnybgoode 2012.11.19. 00:39:40

Ránéztem az LMP facebook oldalára, kíváncsivá tett, mi megy ott...
Nagyon furák az emberek. Ilyeneket írnak pl.
"viszlát!", "béke hamvaitokra"
Miért örülnek? Eddig az LMP miatt volt nagy a gázszámla?
Mit fáj nekik ez az egész? Mit zavar nekik az LMP?
Tényleg az LMP léte a legnagyobb baj az országban? Ha annyira súlytalanok, akkor miért kell velük most foglalkozni? Ha úgysem jutnak be a Parlamentbe, akkor hogy tudnák megakadályozni OV leváltását, vagy hogyan tudnák OV seggét nyalni a nagy összefogás ellenében?
Rejtély számomra ez a logika.

kamill77 2012.11.19. 00:42:43

@Johnnybgoode: nekem nem fáj, nem az lmp-re szavaztam. jelenleg pártnélküli riadt tekintettel szertenéző aggódó, választani akaró ember vagyok, aki nem szeretné elhagyni az országot és szüksége van messiásra, de nem szereti, ha átverik, és világbékepárti. valamint szeret demokráciában élni. annak árnyalataival együtt.

stefan75 2012.11.19. 01:02:54

@mg007: Te itt valamit nagyon félreértesz. Nem a Jobbik táncoltatja a Fideszt, hanem fordítva. A Jobbik egy alibipárt, a vezetőit Orbán mozgatja (mint ahogy Schiffert is).

Ha Orbán épp valami durvát csinál, akkor így lehet arra hivatkozni, hogy csak a Jobbik vitorlájából fogja ki a szelet.

Talán emlékszel még, hogy rohantak zászlót égetni, mikor Orbánt elkezdte piszkálni az EU. Akkor is lehetett a Jobbikra mutogatni, hogy micsoda szélsőségesek jönnek majd, ha Orbánt nem hagyják békén.

Meg rá lehet őket uszítani a tényleges ellenzékre is. Orbán jobboldali szája Vona, baloldali szája Schiffer, az ellenzék meg csak pislog, hogy minden irányból harapják.

Vincenzo90 2012.11.19. 02:16:02

Az LMP bebizonyította, hogy lehet más, és hogy elvekhez ragaszkodik, nem pénzhez, és hatalomhoz. Bajnaival összefogni ciki, Gyurcsánnyal, Mesterházyval szintúgy.

@stefan75: Ezt a sok marhaságot amúgy komolyan elhiszed? Gondolom az RTL klub híradóból, esetleg néha-néha az "átévéből" tájékozódsz az országban zajló történésekről?

kamill77 2012.11.19. 03:37:36

@Vincenzo90:

nem, az lmp azt bizonyította be, hogy ugyanolyan kompromisszumképtelen, mint a többiek az elmúlt húsz évben. egyszerűen csak új arc a többiek közt, más is lehet politikus...

2012.11.19. 05:48:58

Jókat röhögtem ezen a Schifferen. Ők egyedül akarják leváltani Viktort.
Hát nekem egy vicc jut eszembe az egyszeri gyerekről, aki nagyobbat akart durrantani, mint az apja.
Erőlködött, erőlködött majd a gatyába csinált.
Igy van ezzel Schiffer is. Addig erőlködik még 2014-ben nem hogy nem kerülnek be a parlamentbe, de még a pártjuk is szét esik és mennek a levesbe.
Vagy netán ez volna a célja?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.19. 06:41:25

@stefan75: Ezeket a nagy okosságokat honnan veszed? A Jobbik az ELTE jogi karról jött, szóval máris Orbán irányítja? Vagy mert Wittner Mária javaslatára alakultak párttá?

kirsten 2012.11.19. 06:53:30

@Member: András ahogy elnézem orvbán seggnyalójának való, meg arra hogy szétverje az LMP-t. Tudniillik minden hiteles és okos politikus most otthagyja őket.

felcsutisuttyo 2012.11.19. 06:54:54

Most látszott igazán.., hogy az LMP egy szarkupac, aki azt képzeli magáról, hogy lekvár mert felkerült egy polcra:DDDD
(igaz hogy kis kupac,... de szar) ez beigazolódott,

" Kongresszusosdit játszottatok"? hülye gyerekek? -:D

A..3 százalékos "tocska."(pontocska) a palettán.?......mert pártocskának sem lehet nevezni az LMP-t.
......s eldöntötték, hogy élősködtök még egy másfél évet az adófizetők pénzén...és utána oszlás van...!!!!!!!!! Megérdemlik ezt a " Pető Iván" fazon Schiffert...
...Igaz, mindenki kell (ene) az Orbán Maffia Diktatúrájának eltörléséhez és az új 2/3 hoz... de LMP nélkül is meglesz.!!!!Nem kellenek! Sőt jobb i így!!
Nem is kell ilyen kerékkötő LMP Banda az E 14 hez!!!!!! Jobban is jár az E.14. Csak örök akadékoskodás lenne...és veszekedés, önfejüsködés bomlasztás.
Az LMP csak egységet bomlasztó tényezők . Még Ők akarnak feltételeket szbni, hogy kivel egyesüljenek Bajnaiék??? azaz aE14???????Ti ? Akik ilyen pici támogatottsággal bírnak?...és bohóckodnak ????

Most Magyarországot kell megmenteni és nem zöld bóvlikról tárgyalni...

Most már egyen értéküek Orbánnal a rosszat akarjátok az Országnak. TAKARODÓ!!!!!
A 2010 es 2/3 ot is az LMP nek köszönheti az Ország!!!!!!!Nem felejtettük el!!!!!!!
Lehet Más a Politikában csak Ti nem!

kirsten 2012.11.19. 06:55:58

@_andris: Óh csak Bencsiket ne írtad volna !

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.11.19. 08:08:45

@kirsten: Ezzel mernék vitatkozni, nyilatkozatai és megfontoltsága alapján Andris az egyetlen élvonalba való politikus ebben a pártban, ő nem is nyilatkozgatott mindenféle marhaságot rögtön a kongi befejeztével. Azon is vitatkoznék, hogy a most lemondogatók mennyiben tartoznak a hitelesség mércéje alá, hiteles ember elkerüli az elmúlt 22 év ámokfutását.

nemecsek ernő áruló 2012.11.19. 08:29:16

Schiffer nem szeretne jobbközép LMP-t, és az "öko-" mindig meg fogja előzni a többit, így az írásban felvázolt túlélési esélye is elúszott a zöldeknek.
index.hu/belfold/2012/11/18/schiffer_nem_szeretne_jobbkozep_lmp-t/

reálisan 2012.11.19. 08:30:33

Én mindent elhiszek a liberálisoknak. Még azt is, amit hasonszőrű barátaik külföldön fröcsögnek Magyarországra. Ők az okos emberek. Ők tudják, hogy az IMF és az EU fog jó létet teremteni Magyarországon. És ehhez nem kell más, mint a Bajnai (libás) Gordonka az ő okos kis fejével.

reálisan 2012.11.19. 08:34:04

Jut eszembe: hallottátok a Bajnai-t külföldi újságíróknak angolul makogni? Óriási volt hallgatni ezt az izig vérig politikust. A végén a Jobbikról meg a Fideszről azt mondta, hogy olyanok mint Pakisztá és Afganisztán. Ez nem vicc, saját szememmel láttam és hallottam!

nemecsek ernő áruló 2012.11.19. 08:35:42

@Member: Az LMP-ben jelenleg Schiffer az egyetlen, aki így, vagy úgy de része is volt annak a 22 éves "ámokfutásnak", amiről beszélsz. Így a mondandód teljesen értelmetlen. Fogalmazd át, kérlek!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.11.19. 08:43:52

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Hogy és hol, a Demokratikus Chartában, amit még időben elhagyott?

nemecsek ernő áruló 2012.11.19. 08:44:55

@Member: Ugyanmár. Orbán ügyvédje volt, és folyamatosan pávatáncol a fidesz felé! Ha hiteles emberről beszélünk, akkor pont Schiffer a rossz példa!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.11.19. 08:48:02

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Ne trollkodjunk már, az ügyvédi szerep az egészen más, mint a politikusi, azt kellett volna mondania, hogy "nem vállalom el, mert utállak"?

nemecsek ernő áruló 2012.11.19. 08:56:03

@Member: Továbbra sem értem, miért tekinted hiteles embernek, aki a saját szavazóit nem képviseli?

"Érdekelt olvasóink többségének nem tetszik az LMP döntése, amely elutasította a Bajnaiékkal való együttműködést. A szavazás persze nem reprezentatív, de érdekes, hogy a szavazók közül tízszer annyi 2010-es szavazó hagyná ott az LMP-t, mint ahányan odaszavaznának 2014-ben.

57 korábbi LMP-szavazó azt jelezte, hogy 2014-ben már nem szavazna az LMP-re. Mindössze ketten jelezték, hogy továbbra is LMP szavazók maradnak és mindössze 4 olyan volt, aki 2010-ben másra szavazott és 2014-ben az LMP-re akarna voksolni. (186 szavazó nem volt érdekelt: jelezték, hogy eddig és ezután se szavaznak az LMP-re)."
www.facebook.com/photo.php?fbid=462910627084451&set=a.135312323177618.12073.119056498136534&type=1&theater

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.11.19. 09:04:13

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Minden komolyabb döntés után vannak nagyobb számú elpártolások, ez várható volt, pár hónapig 2-3% körül lesz mérve a párt. A jelenlegi irányvonal, amit az Együtt2014 képvisel, kifulladt, nem tudnak túljutni a fővároson, nyolcmillió ember van a vízfejen túl, akiknek java nem foglalkozik bloggokkal és a szavazásoddal.

Sokszor komoly áldozatokat kell hozni az eredményért. A vidék nem lehet a Jobbiké.

nemecsek ernő áruló 2012.11.19. 09:07:21

@Member: A jelenlegi választási eljárásról szóló törvény szerint a 3., 4. helyezettet a választáson már rendkívül büntetik, tehát az LMP aránytalanul kevésbé lesz reprezentálva a parlamentben, mint mondjuk egy program alapú együttműködés esetén. Így 4-5 biztos befutó helyről lemondtak, és az is kérdéses, hogy egyáltalán bejutnak-e. Az, hogy továbbra is személyeken jojóznak, jelzi, hogy nincs programjuk, amire érdemes lenne szavazni, tömegbázisa pedig az LMP-nek is csak Budapesten van.

méltatlan bulvárkacsa 2012.11.19. 10:19:30

@poszt: "Fabius barátom a Varánuszon már temeti őket, turul_2k2 a Mandineren viszont irányváltást vizionál."

Nem túl széles merítés, mégis meglepően reprezentatív: alig néhány kivétellel tényleg az van, hogy a fideszesek próbálnak valami átlátszó magyarázatfélét dadogni arról, hogy ez miért volt jó döntés, mindenki más meg gyászol.

méltatlan bulvárkacsa 2012.11.19. 10:22:57

"az egypárti "alkotmány" lebontásáig - de csak addig! - együttműködve Bajnaival."

Már a legeslegelején le kellett volna szögezni, hogy az E14 erről és csakis erről szól. Bajnaiék legnagyobb hibája, hogy ezt nem tették meg elég világosan.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.11.19. 11:09:22

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Hahaha, mert az Együttnek mi programja van, amit nem az LMP-től nyúltak? Utáljuk Orbánt, eddig ez volt minden.

Eléggé gáz, ha egy párt néhány első embere az első biztos pár helyért feláldozza magát.

Kandeláber 2012.11.19. 11:18:01

"Karakterében, értékválasztásában jobboldali választó" soha nem szavazna a neoliberális Bajnaira, sem az MSZP-re, függetlenül attól, hogy annak ki az elnöke.
Egyébként pedig az Együtt 2014-től vajon miért nem kérik számon a programot az erre kényes mindenkori megmondóemberek?
Az, hogy "váltsuk le Orbánt", enyhén szólva nem az a "szakemberek által kidolgozott" program, amelyet mindig olyan vehemensen követelni szoktak.
Nagyon úgy tűnik, hogy a régi jó "aki nincs velünk, az ellenünk",illetve az újabb "egy a tábor, egy a zászló" elvek érvényesülnek az Együtt 2014 önkéntes korteseinél.
Ángyán József például egészen addig egy szimpatikus, tudós szakember volt, amíg ki nem jelentette, hogy "tüntettem a Kossuth téren a libatolvaj ellen", utána azonban kiközösítetté vált a mindentudók szemében. Róna Péter dettó, ő addig volt a megfellebbezhetetlen tudású közgazdász, amíg ki nem fejtette a Bajnairól alkotott lesújtóvéleményét.
Ez így nem fog menni, ameddig ugyanis mindenkit kiátkoznak, aki az immáron a pápai csalhatatlansággal felruházott Bajnait kritizálni merészeli, addig a reális kompromisszumokat, kölcsönös előnyöket, továbbá valamilyen program-vázlatot elváró potenciális szövetségesek távol tartják magukat a népfronttól.
Addig maradnak a nem éppen acélos erejű alakulat élén álló Kunczék, szélkakas Debreczenik, továbbá az elmúlt huszonenynehány évben minden "demokratikus" petícióra ugró hivatásos aláírók.

barli 2012.11.19. 11:35:48

@méltatlan bulvárkacsa:
"mindenki más meg gyászol"

ki az a mindenki más? a huszoniksz százalék?

sötéthülye.tahóbarom 2012.11.19. 11:55:27

@Kandeláber: ""Karakterében, értékválasztásában jobboldali választó" soha nem szavazna a neoliberális Bajnaira, sem az MSZP-re, függetlenül attól, hogy annak ki az elnöke."

A Fideszre meg pláne nem. Attól, hogy hangosan komcsiznak, azért csak ők folytatják Kádár munkáját egy az egyben.

nemecsek ernő áruló 2012.11.19. 12:02:35

@Member: Miért lenne programja egy alig 1 hónapja alakult szervezetnek, aminek még a tagsága sem végleges? Egyébként ha olvasnád a haza és haladás blogot, akkor tudnád, hogy milyen irányba képzelik el a dolgokat... ja izé! Ahhoz tudni kéne olvasni! Bocsesz!

Kandeláber 2012.11.19. 12:04:20

@sötéthülye.tahóbarom: Tényleg mulatságos, ahogyan a Fideszben és az MSZP-ben ülő egykori KISZ-titkárok és MSZMP-tagok nyilvánosan komcsizzák egymást.
Köztudott, hogy '89-táján mindegyik párt tele volt besúgókkal és MSZMP ágensekkel.
Persze, van belőlük elég még most is.

méltatlan bulvárkacsa 2012.11.19. 12:06:36

@Kandeláber: ""aki nincs velünk, az ellenünk",illetve az újabb "egy a tábor, egy a zászló" elvek érvényesülnek az Együtt 2014 önkéntes korteseinél."

Ez sajnos valóban így van, és valóban gusztustalan, de nem az E14 találmánya, hanem a Fidesz vadiúj választási rendszerének egyenesági következménye, és amíg Fidesz-kormány van, addig lehetetlen változtatni rajta. Akik most az E14-ben bíznak, azok nagyrészt pont ezt a változást remélik: hogy lehessen újra kettőnél több térfél, hogy lehessen újra anyázás nélkül vitatkozni. Hogy ezt mennyire jogos pont az E14-től várni, azt most nehéz megmondani, de az biztos, hogy mástól nem lehet.

barli 2012.11.19. 12:51:05

@méltatlan bulvárkacsa:
ahoz, hogy lehessen több térfél, csináljunk a sokból egy nagyot, bravó!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.11.19. 12:59:12

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Barátom, a Milla mióta egy hónapos? A Szolidaritás mióta egy hónapos? A Haza és Haladás mióta egy hónapos? Ne hülyéskedj már, beadod nekem, hogy minden egyeztetés és átgondolás nélkül összeborultak? Az nagyon gáz lenne és tovább csökkentené a csordájuk értékét.

A másik meg, komplexitásában kell megfogni a dolgokat és kijelölni a célokat, Kossuth-ot pl. nagyon "szeretik" a történészek, mert nézeteit foszlányokból kell összeollózni, én jobb szeretem a határozott, SZÁMONKÉRHETŐ programmal bíró alakulatokat, az aktuálpolitika a huncutabbak szokása.

nemecsek ernő áruló 2012.11.19. 13:01:31

@Member: Nem adok be neked semmit, de az E2014 még nincs egy hónapos, be sem jegyezték. A program meg ott van a haza, és haladás blogon szétszórva bejegyzésekben, végigolvasva egy eléggé markáns képet adva, csak mint mondtam, ahhoz olvasni kell tudni. Persze, hogy nincs még összeszedve. A tagság sem végleges. Ha az lesz, elkezdik összelapátolni a programot egy A4-es papírra. Addig felesleges.

méltatlan bulvárkacsa 2012.11.19. 13:19:51

@barli: Első lépésben igen. De ha tudsz jobbat, mondd.

barli 2012.11.19. 13:28:13

@méltatlan bulvárkacsa: tudok. az E2014 mondja ki, hogy az új Magyarországhoz nem kérünk az emúttízévből. Akkor az lmp meg a 4k! (kiisaz?) sem húzódozna ennyire.
Amúgy én élek a gyanúperrel, hogy az lmp-nek az volt a feltétele a csatlakozáshoz, hogy a szocik meg a dk garantáltan nem lesz benne a buliban (vajon miért nem?). Nem kapták meg, így nem lépnek be.

méltatlan bulvárkacsa 2012.11.19. 13:58:21

@barli: Amit mondasz, az szép, csak sajnos az esélye nulla. Ha az elmúttízévvel Bajnait is kidobod, kit teszel a helyére? Juhász Péter ehhez kevés. Schiffer András is kevés.

Fontos lenne, és kényes dolog, hogy az MSZP szavazóbázisa részt vegyen az orbánváltásban (nélkülük matematikailag lehetetlen), de a későbbi kormányzásban az MSZP lehetőleg nem. Ebbe az irányba leginkább pont az mutathatott volna, ha az LMP szerepet vállal az E14-ben.

Nem nagyon van ebben az országban senki, aki azért szavazna az E14-re, és azért látná szívesen az LMP-t is az E14-ben, mert a szocikat szeretné viszontlátni. Ez egy kényszerpálya. Nem szép, de a finnyáskodásnak nem lehet más eredménye, mint plusz négy év Orbán.

(Ráadásul Bajnai egy éve meredeken pozitzív irányba lóg ki a többiből. A nagy kérdés az, hogy mennyire tud leválni az MSZP többi hét évéről. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem nagyon, a többi MSZP-év bénítja meg, és hozza újra helyzetbe Orbánt.)

enemyofthefun 2012.11.19. 17:29:40

Ezzel a kvázi radikál-jakobinus demagógiával amit az LMP szociál-és gazdaságpolitikája képvisel, igen nehéz lesz jobbra nyitni. Lásd a progresszív SZJA-tervezetükben 3. kulcs évi 4 millió után 45%. Ez azért nem annyira jobboldali. Bár mitagadás egy ideje megszoktuk, hogy a magyar politikában skizofrén módon a jobboldali pártok, legalábbis a retorika szintjén igyekeznek szociálpolitikában a tőlük balralevőkre szociális demagógiában rálicitálni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.19. 23:15:25

REggel beszélt egy elempés fazon a rádióban. Neki a zöld energiapolitika fontosabb volt, mint a demokratikus értékrend újbóli helyreállítása.

elempé! A leggyengébb láncszem. Viszlát!!!

Marcangoló Korelnök 2012.11.21. 11:17:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: gyurcsánydroidkám, megeshet, hogy mások világrendjében nem fontosabb a bűnbandátokkal összefogni, mint a természetvédelem ügye. Szépen belenyugodni.
süti beállítások módosítása