A forradalmi hevület nem tartható fenn a végtelenségig. Egy idő után a túlnyomó többségnek unalmas - és ha be van seperve a nyereség, hát a pókerasztaltól is fel kell állni. Úgy tűnik, a Fidesz is inkább konszolidálná az elmúlt bő másfél év szerzeményeit magában foglaló rendszert.
Vannak szerzemények bőven. Médiairányítás a teljesen fideszes Médiatanácson át. Kiiktatott érdemi alkotmánybírósági kontroll. Bólogató köztársasági elnök, aki bármi alá odaírja a nevét, legyen az akármilyen törvény vagy másolt doktori értekezés. A kétpólusú rendszert bebetonozó, a győztest iszonyúan túlkompenzáló választási rendszer, a Fidesznek kényelmes egyéni körzethatárokkal. Lenullázott Költségvetési Tanács. Kisöpört magánnyugdíjpénztári kasszák. Központosított oktatás és egészségügy. Megbízható emberek által felügyelt bírósági rendszer, jelentős hatalmú ügyészséggel. Elég lista ez egy komplett állampárti rendszernek is - arról nem is szólva, hogy ezek közül egyik sem szerepelt még áttételesen sem a Fidesz választási programjában. Abban csak az szerepelt, hogy majd minden máshogy lesz, mint a szocik alatt. De aztán épp a minden nem lett más.
Innen tényleg nincs már mit nyerni. Ráadásul ez a fránya Európai Unió is észbe kapott, hogy mire is emlékeztet ez a rendszer (ami kiváló apropóul szolgál a nyugati pénzügyi érdekeltségek sérelmeinek ellenzéséhez), és kezdi kihúzni a tételeket, még ha egyelőre nem is a tényleg fontosakat. A nép meg csak ábrándul kifelé. Ideje tehát gondolni egy nagyot, itt a ciklus fele, eddig forradalmárok voltunk, mostantól inkább polgárok leszünk. A kettő ugye pont ellentéte egymásnak.
Nincs kételyem abban, hogy tudják, miért teszik, és ahhoz is bőven elég profik, hogy tudják: fél év alatt az istenadta nép olyan sok mindent elfelejt a fenti listából. A nagy része nem is érdekli, amivel meg súrlódásba kerül, nem köti össze a kormányzati tevékenységgel. Jó sok kékfényt a híradóba (persze úgy, hogy a rendőrség már mindenkit elkapott), néha egy-egy felvillanó szocialista expolitikust egy bírósági tárgyalóteremben, mosolygó, minden problémára békés megoldást kínáló kormánypártot. És ennyi.
Egy akadálya van ennek. Az istenadta nép sok mindent elfelejt ebből, leszámítva a saját keresetét. Amelyen keresztül épp a napokban találkozik a még újabb adórendszerrel, amivel még mindenki jól jár - legalábbis a magyarázatok szerint. Szép dolog a konszolidáció, de még mindig nincs - sőt, egyre inkább nincs! - meg a gazdasági alapja. Az idei költségvetést már akkor át kellett írni, amikor el sem fogadták, és nem igazán találni olyan független szakértőt, aki szerint ezzel minden rendben lesz. Még mindig mi kuncsorgunk az IMF-hitelért, és nem ők ragaszkodnak hozzá, hogy adhassanak. Megint megszorítások jöhetnek, meg még újabb adók.
Nem állítjuk persze, hogy az anyagiak mindent meghatároznak, sőt az erkölcsi, morális kérdéseket e blogon is előbbre tartjuk ezeknél. Egy konszolidációban is meg lehet próbálkozni megszorításokkal, persze úgy, hogy az állam képviselői elmagyarázzák, hogy mire miért van szükség (én speciel eleve ezt vártam a Fidesztől, de hát közismerten nem vagyok reprezentatív minta). A konszolidáció ezt igényli, az "így van és kész, punktum", az forradalmi tempó, amitől most valamiért szabadulni kellene.
A gond az, kedves kormánypárt, hogy nem nagyon van, aki magyarázzon. Azt, hogy miért keressen sok polgártársunk kevesebbet, meg miért kell majd esetleg további megszorítás, miért veszítik el sokan a munkájukat, miközben az egymillió munkahely egyre inkább mínuszban látszik tervnek. Hogy magyarázza ezt el valaki, aki, vagy akinek a párttársai tízmilliókat kerestek a saját maguknak írt végtörlesztéssel, miközben százezreknek csak a miniszterelnöki levél jut, nem a megoldás? Hogy lehet ezt elmagyarázni a lézerblokkolós állami extra Audi volánja mögül? Hogy magyarázza ezt el valaki, akinek a képviselői fizetése százezrekkel nőtt, miközben azt kéne magyaráznia, hogy Józsi bácsinak miért csökkent? "Miért, miért? Hát hogy az enyém nöjön, azért!" - ez nem magyarázat. Illetve az, de nem jó. Nem olyan konszolidációs.
Szóval bele lehet vágni, uraim, de kéne néhány vállalható arc hozzá.
Konszolidálható-e a fülkeforradalom?
2012.02.07. 14:26 timargabor
Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé
RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről
52 komment · 2 trackback
Címkék: fidesz hitelesség konszolidáció fülkeforradalom
A bejegyzés trackback címe:
https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr854075270
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Évértékelés: Istentől várd az új életet! 2012.02.08. 08:28:41
A Fidesz választási győzelme után Orbán Viktor beszédet intézett az ünneplő tömeghez a Vörösmarty téren. Semjén mester hatalmas keresztvetéssel mutatta ki, hogy a pénzen kívül még ki mindenkinek köszönhetik a győzelmet. (Alázatos, őszinte ember.) Aztán...
Trackback: Az adórendszer új büszkeségei 2012.02.07. 19:57:53
A képviselők az új adókulccsal átlagban 60 ezer forinttal keresnek többet, mint tavaly, de van aki akár 300 ezer forinttal is többet visz haza, függően bizottsági helyeitől....
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hertelendi 2012.02.07. 16:59:09
Láttam az évértékelőt és nagyon szép volt Orbán Viktor! Ennyi pozitívumot tudok jelenleg elmondani...
Kerek négyszög 2012.02.07. 16:59:17
Hát igen, jó összefoglaló a magyar jobboldali választók amnéziájáról, vakságáról. Orbánéknak már megindult a visszaszámlálás, ez biztos. Sokan nem sejtik milyen nyomor vár az unortodox ámokfutás után erre az országra. Ennek ellensúlyozására egymásra licitáló tematizálást kell majd a nép szemébe szórni aprószemű por formájában. Mindez a maga groteszk, egyre nevetségesebb formájában, míg az egész rezsim össze nem roppan. Olyan lesz mint a MALÉV csőd.
blah 2012.02.07. 17:00:30
Szeretném küldeni a dögöljetek meg című nótát a kormánynak és aki szereti.
umad? 2012.02.07. 17:07:16
@légycsapó: Ha Fletóék alatt nem roppantunk össze akkor ez már gyerekjáték. :)
pandacsökiboborján 2012.02.07. 17:07:18
Orbán Viktor-cigányhitler
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.07. 17:24:19
Erről böfögj ma gonosz törpe!
-sokan rosszabbul járunk mint tavaly! (penzcentrum.hu/karrier/megjott_a_fizetes_sokan_jartak_rosszabbul_mint_tavaly.1031469.html )
- Lázár beismeri mennyit hibáztak !(www.portfolio.hu/vallalatok/lazar_sulyosan_hibaztunk.162511.html)
index.hu/belfold/2012/02/07/fukuyama_nem_erti_hogy_orbanek_nem_ertik/
A ROMÁNOKNAK SIKERÜLT LEMONDATNI AZ ELNÖKÖT, NEKÜNK IS SIKERÜLHET!
-sokan rosszabbul járunk mint tavaly! (penzcentrum.hu/karrier/megjott_a_fizetes_sokan_jartak_rosszabbul_mint_tavaly.1031469.html )
- Lázár beismeri mennyit hibáztak !(www.portfolio.hu/vallalatok/lazar_sulyosan_hibaztunk.162511.html)
index.hu/belfold/2012/02/07/fukuyama_nem_erti_hogy_orbanek_nem_ertik/
A ROMÁNOKNAK SIKERÜLT LEMONDATNI AZ ELNÖKÖT, NEKÜNK IS SIKERÜLHET!
antonov 2012.02.07. 17:36:13
Orbán és bandája hazudik éjjel, hazudik nappal, hazudik minden hullámhosszon.
gnme 2012.02.07. 17:38:14
Jancsibá'-nak már elég fizetése van, kifizette a privát hitelét is 180-on .. most kitalálta, hogy konszolidálódni kéne
és akkor hova mennek konszolidálódni, melyik síparadicsomba?
és akkor hova mennek konszolidálódni, melyik síparadicsomba?
kissiú 2012.02.07. 17:48:08
Elég jó lista. Még az Állami Számvevőszéket tenném hozzá, meg hamarosan a jegybankot. Mindezek tetejében a jogbiztonság hiányát (viszamenőleges hatályú törvénykezés, eljárásjogi törvénnyel a Parlament gyakorlati kiiktatását), mint állandó bizonytalansági-megfélemlítési eszközt említeném még.
Dexter007 2012.02.07. 18:06:29
"A feladat, hogy a leszakadó középosztályt megmentsék, és biztosítsák, hogy az ország politikai vezetése is a középosztály kezében maradjon."
MA reggel hallottam rádióban (csatlós mr2), h átlagban 70 ezerrel járt jobban egy képviselő az szja miatt, de nem ritka a 300 ezer sem a tisztség-halmozók közt. legalább látom az eredményét, h jó helyre került a pénz, amennyivel kevesebbet keresek tavaly óta...
MA reggel hallottam rádióban (csatlós mr2), h átlagban 70 ezerrel járt jobban egy képviselő az szja miatt, de nem ritka a 300 ezer sem a tisztség-halmozók közt. legalább látom az eredményét, h jó helyre került a pénz, amennyivel kevesebbet keresek tavaly óta...
Tell Vilmos 2012.02.07. 18:12:57
Minden konszolidálható!
Egy forradalmat például egy ellenforradalommal is lehet konszolidálni! :-)
Egy forradalmat például egy ellenforradalommal is lehet konszolidálni! :-)
Diocles 2012.02.07. 18:42:14
TG blogjában is ezt kérdeztem az agitkáktól, senki nem tudott érdemben válaszolni.
Tehát: Ha visszajön az MSZP, az LMP-vel karöltve, jobb lesz?
Tehát: Ha visszajön az MSZP, az LMP-vel karöltve, jobb lesz?
timargabor · http://kard.blog.hu 2012.02.07. 18:53:28
@Diocles: Nem - valószínűleg ugyanilyen rossz lenne.
Azt kéne megérteni, hogy a világ nem fekete-fehér, vagy ha az, akkor nem a fidesz-mszp tengely mentén. Attól hogy finoman szólva nem vagyok elégedett a kormányunkkal, nem fogom Gyurcsányt jobbnak tartani, és ezzel vagyunk így páran.
(Az lmp karöltéséről egyelőre csak álmodik az mszp, meg a fidesz is arról, hogy ez megtörténjen.)
Azt kéne megérteni, hogy a világ nem fekete-fehér, vagy ha az, akkor nem a fidesz-mszp tengely mentén. Attól hogy finoman szólva nem vagyok elégedett a kormányunkkal, nem fogom Gyurcsányt jobbnak tartani, és ezzel vagyunk így páran.
(Az lmp karöltéséről egyelőre csak álmodik az mszp, meg a fidesz is arról, hogy ez megtörténjen.)
kissiú 2012.02.07. 18:55:11
@Diocles: "Ha visszajön az MSZP, az LMP-vel karöltve, jobb lesz?"
Én tudok válaszolni: talán.
Ne legyünk egybitesek, nem csak ez az egy megoldás létezik. Pl. alakulhatna egy centrális polgári párt, vagy jöhetne egy orbánmentesített fidesz is. (Meg Szíjjártó, Matolcsy, Deutsch, Selmeczi, Schmitt mentes is, de igérem, ennyivel beérem). A bálnatenyésztő lehetne az elnök.
Én tudok válaszolni: talán.
Ne legyünk egybitesek, nem csak ez az egy megoldás létezik. Pl. alakulhatna egy centrális polgári párt, vagy jöhetne egy orbánmentesített fidesz is. (Meg Szíjjártó, Matolcsy, Deutsch, Selmeczi, Schmitt mentes is, de igérem, ennyivel beérem). A bálnatenyésztő lehetne az elnök.
kissiú 2012.02.07. 18:58:33
@kissiú: Domonkos és Meggyes beférhet még a listámra?
Diocles 2012.02.07. 19:00:33
@timargabor:
"Azt kéne megérteni, hogy a világ nem fekete-fehér"
Azért gondolom, h Ön nem csupán hobbyból írkál a kormány ellen, hanem némi elkötelezettsége van az ellenzék valamely pártja felé, nem?
Ha mégsem, akkor megkövetem.
"(Az lmp karöltéséről egyelőre csak álmodik az mszp, meg a fidesz is arról, hogy ez megtörténjen.)"
Ez ügyben pedig érdeklődjön Jávor Benedek úrnál, ő maga sem mond mást, minthogy elhalasztották az MSZP-vel való szövetségkötés dilemmáját 2013-ig.
Lehet demagóg posztokat írni, de "Józsi bácsinak" akkor sem lesz jobb, ha netán Ön/Önök fognak Lézerjani helyén ülni, sőt, tekintve a demográfiai összeomlást, szinte biztosan sokkal rosszabb lesz idővel, ez az igazság.
"Azt kéne megérteni, hogy a világ nem fekete-fehér"
Azért gondolom, h Ön nem csupán hobbyból írkál a kormány ellen, hanem némi elkötelezettsége van az ellenzék valamely pártja felé, nem?
Ha mégsem, akkor megkövetem.
"(Az lmp karöltéséről egyelőre csak álmodik az mszp, meg a fidesz is arról, hogy ez megtörténjen.)"
Ez ügyben pedig érdeklődjön Jávor Benedek úrnál, ő maga sem mond mást, minthogy elhalasztották az MSZP-vel való szövetségkötés dilemmáját 2013-ig.
Lehet demagóg posztokat írni, de "Józsi bácsinak" akkor sem lesz jobb, ha netán Ön/Önök fognak Lézerjani helyén ülni, sőt, tekintve a demográfiai összeomlást, szinte biztosan sokkal rosszabb lesz idővel, ez az igazság.
Éhesló 2012.02.07. 19:06:06
Érdekes megjegyzés böszme 2006-os szereplését követen arról olvasni itt, hogy mire volt bármely pártnak felhatalmazása a választási programja alapján, vagy mi lehet büntetlenül elfoglalni, saját káderekkel feltölteni.
Nos nincs ilyen post 2006-ból innen.
De be lehet jelenteni a panaszodat bárhol, ahol tetszik, gondolom lesz annyi foganatja, mint 2006 őszét követően.
Én minden esetre kíváncsi vagyok mire jutsz.
Nos nincs ilyen post 2006-ból innen.
De be lehet jelenteni a panaszodat bárhol, ahol tetszik, gondolom lesz annyi foganatja, mint 2006 őszét követően.
Én minden esetre kíváncsi vagyok mire jutsz.
trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.02.07. 19:31:08
@kissiú: @timargabor: vagy leszáll Gábriel arkangyal, és elvezeti az országot, ez is lehetséges. Ne legyünk ilyen földhözragadtak kérem, hogy csak létező dolgokból indulunk ki. Hasonlítsunk mindent egy kitalált ideális alternatívához, hiszen csak ekkor mondhatjuk mindenre meggyőződéssel: EZ ÍGY SZAR!!!
soproni1 2012.02.07. 19:35:19
@Éhesló:
A böszme egykori szavazói most a fideszé is. A 2/3 ugye..... 1994-ben meg Horn Gyufára szavaztak 2/3-al. Ezek a forradalmárok csak 2 hete vallásosak ( ahogy Hofi mondta ).
A böszme egykori szavazói most a fideszé is. A 2/3 ugye..... 1994-ben meg Horn Gyufára szavaztak 2/3-al. Ezek a forradalmárok csak 2 hete vallásosak ( ahogy Hofi mondta ).
Rókakígyó 2012.02.07. 19:40:58
A Miniszterelnök (kormány, parlament) csak a tünet, a Nép az, aki beteg és rendkívül agyatlannak tűnik éppen. A nagyobb baj, hogy mások folyamatos hibáztatása nem visz előre: ha eltűnne az EU, a bankok, a cigányok, az összes kommunista és szoci, akkor is kurva nagy szar lenne. Még szerencse, hogy ezek közül senki sem fog eltűnni, így örökre lehet ellenük harcolni, megmenteni embereket a fagyhaláltól és megvédeni a nyugdíjakat miaszmás.
timargabor · http://kard.blog.hu 2012.02.07. 19:57:18
@trolololol: de ez ami van, ez sajnos hasonlítás nélkül is eléggé barna, ragacsos és büdös
Lurian 2012.02.07. 20:00:03
Gyerekek, nem lehetne kilőni az összes pártot? Mármint kivétel nélkül. Nem lenne pártfinanszírozás, végre szakemberek irányíthatnának. Neadjisten államférfiak. (államnők? :-)) De komolyan. Pl a Lehet Más a Politika kicsit olyan nekem, mintha annak lenne az élő példája, hogy bizony NEM Lehet Más a Politika. Ők is csak egyezkednek, taktikáznak, mint a többi. Semmi markáns vonal, semmi határozott fellépés. Jelenleg a legmarkánsabb a Jobbik - valószínűleg ezért is követik annyian. Mert ők "olyan frankón megmondják". Politikai Robin Hoodként néz rájuk egy csomó ember. Amit meg adni tudnának, nos arról jobb nem beszélni.
SZÜNTESSÜK BE A PÁRTOKAT ÉS A PÁRTRENDSZERT!
SZÜNTESSÜK BE A PÁRTOKAT ÉS A PÁRTRENDSZERT!
timargabor · http://kard.blog.hu 2012.02.07. 20:00:17
@Diocles: Józsi bácsinak rövid távon nem lesz jobb, de ettől még Lézerjaninak nem lesz igaza. Józsi bácsinak attól lehet jobb, hogy egyszer valaki nem a pillanatnyi szavazatmaximálás optimuma szerint fogja hülyíteni. De erre persze jön trolololol, hogy szálljak le a földre :-)
FeroxX88 2012.02.07. 20:50:09
Zeitgeist kell ide!
tükörfúró 2012.02.07. 21:15:05
@Lurian: www.kibulizottorszag.net/
ez a dolog nem 90ben, nem a pártokkal és még csak nem is a mult rendszerrel kezdődött
ez a dolog nem 90ben, nem a pártokkal és még csak nem is a mult rendszerrel kezdődött
Éhesló 2012.02.07. 22:13:47
@soproni1: nem írtam ezekről.
Kinek és mire válaszoltál?
Kinek és mire válaszoltál?
l ember 2012.02.07. 22:30:34
@FeroxX88: meg Kazohinia
l ember 2012.02.07. 22:44:31
@Lurian: nincs olyan, hogy szakértői kormány, ez csak kommunikációs rizsa. A politika értékrendeken múlik. Persze megfogalmazhatod nekem, mi az, hátha én nem tudom
outisz 2012.02.07. 23:30:44
van olyan hogy szakértői kormány. csak normálisabb országokban az lehet hogy egybeesik a hagyományos "politikus kormánnyal" (Magyarországon azonban nem a kormánnyal, hanem mi szopunk.)
Lurian 2012.02.07. 23:40:54
@l ember: Pillanat, még olvasom azt a jó hosszú cikket, amit linkeltél. :-)) A gond az vele, hogy tökre logikus. A mai ismereteimmel nem tudok belekötni eddig sehol, és bár amolyan összeesküvés elmélet formája van, nekem kifejezetten hihetőnek tűnik. Sőt, ami jobban zavar, hogy tényszerűnek.
Ez sajnos a pártok megszüntetésével kapcsolatos elképzelésemen semmit sem változtat. Éppen ellenkezőleg. A másik pedig, ami ez alapján eszembe jutott, hogy jelenleg a Jobbik az, aminek elviekben nincs kötődése a régi "elithez", és ez a nép körében egyre népszerűbbé teszi. Eddig minden elképzelésem - amit magaban megfogalmaztam - beigazolódni látszik - max én nem tudtam így megfogalmazni, mint ahogy a cikkben szerepel. Hát, most ennek valahogy nem tudok örülni. :-//
Ez sajnos a pártok megszüntetésével kapcsolatos elképzelésemen semmit sem változtat. Éppen ellenkezőleg. A másik pedig, ami ez alapján eszembe jutott, hogy jelenleg a Jobbik az, aminek elviekben nincs kötődése a régi "elithez", és ez a nép körében egyre népszerűbbé teszi. Eddig minden elképzelésem - amit magaban megfogalmaztam - beigazolódni látszik - max én nem tudtam így megfogalmazni, mint ahogy a cikkben szerepel. Hát, most ennek valahogy nem tudok örülni. :-//
Lurian 2012.02.07. 23:51:07
@l ember: Mindegy hogy hívjuk. Ez csak játék a szavakkal. Olyan emberek csoportja, akik értenek a rájuk bízott feladathoz, azt felelősséggel végzik úgy, hogy ezek a feladatok és ezen emberek döntési köre az ország működésének bizonyos részeit nagyban befolyásolja. Tehát gazdasági szakemberek döntenek gazdasági témákban, jogászok jogi témákban, katonák katonai témákban ésatöbbi. Jelenleg minden csak véletlenszerű - mármint, hogy ki milyen posztra kerül.
Lurian 2012.02.08. 01:15:28
@tükörfúró: Te tükörfúró! Ugye nem baj, ha picit megosztom a fejszbúkon? Csak a tisztánlátás végett... ;-))
l ember 2012.02.11. 22:12:19
@Lurian: minden politikusnak rendelkezésére állnak ilyen szakemberek, ráadásul be van építve elvileg a rendszerbe szalmai és társadalmi egyeztetés is. Az ő dolguk, hogy képviseljék azokat, akik megválasztották őket. Hogy ezt nem teszik, az nem azért van, mert nem értenek hozzá, ennek oka a "csupán" a számonkérhetőség hiánya
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.02.11. 22:43:57
@Lurian:
Nagyon jól érzed a dolgokat. Ami a jobbikat illeti, érdemes arra figyelni, hogy attól, hogy az eredeti lapleosztásban – de csak mert később jöttek létre – nem vehettek részt, ez nem jelenti azt, hogy ne szállnának be annak a működő struktúrájába. Sőt. Ha az ember megnézi születésük körülményeit, kezdeti éveiket, nagyon az lesz a benyomása, hogy a politikában meglátott anyagi haszon az, amiben részesülni akartak. Azért alakultak meg, mert be akartak szállni. És hát amiről az az írás beszél, hogy mi a legnagyobb baj a magyar átalakulás táján, vagyis, hogy a demokrácia elsikkadt, látszat maradt, azt, vagyis a demokráciát, ők ma már nyíltan is el merik utasítani. Semmilyen tekintetben nem jelentenek kiutat, általuk kizárólag romolhatnak a viszonyok, de ezúttal nem, lassacskán ahogy eddig, hanem zuhanásszerűen. Esetleges uralmuk biztos, hogy rövid lenne, de iszonyatos károkkal jár, ha megtörténik.
Nagyon jól érzed a dolgokat. Ami a jobbikat illeti, érdemes arra figyelni, hogy attól, hogy az eredeti lapleosztásban – de csak mert később jöttek létre – nem vehettek részt, ez nem jelenti azt, hogy ne szállnának be annak a működő struktúrájába. Sőt. Ha az ember megnézi születésük körülményeit, kezdeti éveiket, nagyon az lesz a benyomása, hogy a politikában meglátott anyagi haszon az, amiben részesülni akartak. Azért alakultak meg, mert be akartak szállni. És hát amiről az az írás beszél, hogy mi a legnagyobb baj a magyar átalakulás táján, vagyis, hogy a demokrácia elsikkadt, látszat maradt, azt, vagyis a demokráciát, ők ma már nyíltan is el merik utasítani. Semmilyen tekintetben nem jelentenek kiutat, általuk kizárólag romolhatnak a viszonyok, de ezúttal nem, lassacskán ahogy eddig, hanem zuhanásszerűen. Esetleges uralmuk biztos, hogy rövid lenne, de iszonyatos károkkal jár, ha megtörténik.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.02.11. 22:52:00
@Lurian:
Itt viszont melléfogsz. A szakértői duma, eredetére nézve kommunista porhintés. Minden az, ami a tudással manipulál és abból vezet le előjogokat, vezetési igényt. Demokráciákban a miniszterek nem jellemező, hogy szakemberek lennének. Bizonyos műveltségi szintre, intelligenciára, átlátási képességre és nem utolsó sorban tisztességre van szükség kormyány tagok esetében, nem a kérdéses tárgyból szerzett doktorátusokra. A tárgyi hozzáértés az alacsonyabb fokon működő tisztviselő föladataa, aki a tényeket, váálasztási lehetőségeket, dilemmákat a miniszter elé tárja, hogy annak legyen mi alapján dönteni
Itt viszont melléfogsz. A szakértői duma, eredetére nézve kommunista porhintés. Minden az, ami a tudással manipulál és abból vezet le előjogokat, vezetési igényt. Demokráciákban a miniszterek nem jellemező, hogy szakemberek lennének. Bizonyos műveltségi szintre, intelligenciára, átlátási képességre és nem utolsó sorban tisztességre van szükség kormyány tagok esetében, nem a kérdéses tárgyból szerzett doktorátusokra. A tárgyi hozzáértés az alacsonyabb fokon működő tisztviselő föladataa, aki a tényeket, váálasztási lehetőségeket, dilemmákat a miniszter elé tárja, hogy annak legyen mi alapján dönteni
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.02.11. 23:10:26
@Lurian:
Nem kell és nem lehet beszüntetni. Nincs demokráciába alternatíva és a demokráciának nincs elfogahdható, vagyis nála jobb alternatívája. A hiba nem a pártrendszerben magában van, hanem abban a fura/torz valamiben ami nálunk ilyen címen fut. A magyar pártrendszer érdek csoportokból áll, nem normális politikai pártokból. Itt a hiba. Ha úgy fogalmazol, hogy a jelenlegi magyar pártrendszer valami mással, nem föntről lefelé épült, hanem fordítva, lentről fölfelé alakított pártokkal helyettesítendő be, akkor a legmesszebbmenően értek egyet. A nagy kérdés, hogyan juthatunk el odáig. A kérdéses írás javaslata járható út lenne, de nincs aki járja. Akinek kellene, a nép, pszichózisba merült, elvesztette minden önbizalmát. Úgy szeretne változást, hogy még a csalódás kockázatát sem képes ma már vállalni az érdekében, lehtetlent akar, előre kapott garanciát, hogy minden biztosan jó lesz, de ilyet értelemszerűen csak csalók tudnak adni. Mert csak bennük nincs semmi aggály a betartás tekintetében. Így garancia a viszonyok fokozatos tovább romlására van. Zavarodottságában a magyar nép ezt választja, nem képes ennek rendszeréből kiemelni magát, nincs akrata, csak kósza vágyai vannak.
Nem kell és nem lehet beszüntetni. Nincs demokráciába alternatíva és a demokráciának nincs elfogahdható, vagyis nála jobb alternatívája. A hiba nem a pártrendszerben magában van, hanem abban a fura/torz valamiben ami nálunk ilyen címen fut. A magyar pártrendszer érdek csoportokból áll, nem normális politikai pártokból. Itt a hiba. Ha úgy fogalmazol, hogy a jelenlegi magyar pártrendszer valami mással, nem föntről lefelé épült, hanem fordítva, lentről fölfelé alakított pártokkal helyettesítendő be, akkor a legmesszebbmenően értek egyet. A nagy kérdés, hogyan juthatunk el odáig. A kérdéses írás javaslata járható út lenne, de nincs aki járja. Akinek kellene, a nép, pszichózisba merült, elvesztette minden önbizalmát. Úgy szeretne változást, hogy még a csalódás kockázatát sem képes ma már vállalni az érdekében, lehtetlent akar, előre kapott garanciát, hogy minden biztosan jó lesz, de ilyet értelemszerűen csak csalók tudnak adni. Mert csak bennük nincs semmi aggály a betartás tekintetében. Így garancia a viszonyok fokozatos tovább romlására van. Zavarodottságában a magyar nép ezt választja, nem képes ennek rendszeréből kiemelni magát, nincs akrata, csak kósza vágyai vannak.
Lurian 2012.02.13. 01:15:19
@l ember: Az a gondom, hogy amit mondasz, az elméletben létezik, vagy csak elszórtan. Elviekben vannak ilyen szakértői gárdák, de azok mindig (értelemszerűen) az adott politikai körök befolyási köréből kerülnek ki, azaz nem szakmai, hanem politikai érdekeket képviselnek. Ezt már csak megfejeli, hogy nem számonkérhetőek, így a végeredmény az, hogy már az sem gond, ha a szakmai csoportok valójában nem is értenek ahhoz, amit csinálniuk kéne.
Lurian 2012.02.13. 01:24:13
@ByA: Sajnos az, hogy elutasítják a demokráciát sok emberben éppen szimpátiát vált ki, hiszen mást sem hallottunk '89 óta, mint, hogy a régi rendszert felváltotta végre a demokrácia. Most, hogy szinte mindenki nosztalgiával gondol vissza az átkos rendszerre, a demokrácia már korántsem olyan csábító. Főleg, hogy jóval nagyobb árat kell érte fizetni, mint azt bárki gondolta. A Jobbik látszólag szembe megy mindennel, és ez a partizán-szabadságharcos máz egyre több embernek jön be. Lehet még kormányzó párt akár, és talán ugyanazt fogja csinálni, mint most a Fidesz: hirtelen, nagyon sok dolgot akar majd megoldani egyszerre. Csak hát az ő problémamegoldásuk lehet, hogy sortűzzel végződik majd. Az emberek egy darabig élvezni fogják a cirkuszt, egészen addig, míg el nem jön a fizetés ideje - épp, mint '89 után a "demokráciában".
Lurian 2012.02.13. 01:35:11
@ByA: Azt gondolom, hogy annak ellenére, hogy kommunista duma a szakértőiség, attól még igenis jogos elvárás. Azt nem várhatom el egy Tesco-eladótól, hogy kívülről-belülről ismerjen minden terméket, de egy politikustól igenis elvárom, hogy szakmailag is ott legyen a szeren. Az biztos, hogy ennyi képzett, tisztességes és hazaszerető embert nem lehet találni politikusi berkekben, így én - ha egyáltalán megtartanám - a parlament létszámát nagyon drasztikusan lecsökkenteném. Szerintem jelenleg a parlamentben ülő képviselők nagy része ballaszt, a politikai pártok döntően megosztják az országot, átláthatatlan a finanszírozásuk, pártérdekek alapján döntenek országos dolgokban, így részemről mindenképpen károsak. Nálam sajnos a megtűrt kategóriába is csak nehezen férnek be. A magam részéről levinném őket az egyházak szintjére, de minden támogatást megvonnék tőlük. (Aki akarja támogatni a pártját, tegye a saját pénzéből!) A rendszer teljes cseréje kéne. (És mivel külföldön ugyanez a helyzet, nem hiszem, hogy a pártrendszer bárhol is a jó alternatíva lenne - egy-két ország kivételével, ahol a demokrácia többé-kevésbé valóban úgy működik, ahogy kell.)
Lurian 2012.02.13. 01:57:30
@ByA: A rendszert, ahogy most létezik meg kell szüntetni. Egyszerűen nem fenntartható. Hogy aztán a nulláról mit építünk fel, az más kérdés. Jelenleg egyetlen olyan demokrácia sem jut eszembe, ami valójában az, bár meg merném kockáztatni, hogy talán Észak-Európában még akadhat ilyen. Magyarországon a "változás" nem járható út. Nálunk a földig rombolás, és újáépítés mehet, egyszerűen, mert ilyenek vagyunk. Ha mi magyarok valamit változtatni akarunk, mindig megmarad némi csíra az előző változatból, aztán mint valami rákos daganat, átveszi az irányítást. Jelenleg is ez van, ezért nincs valódi változás, és nem is lesz soha.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.02.13. 11:23:59
@Lurian:
Pontosan,és sokkal gyorsabban és drasztikusabban derülne ki, hogy mekkora baj van. De ezt már mondtam. 89 után az illúziók még eltarthattak vagy két évig, de jó sokaknak 5-10-15 évvel tovább.
Pontosan,és sokkal gyorsabban és drasztikusabban derülne ki, hogy mekkora baj van. De ezt már mondtam. 89 után az illúziók még eltarthattak vagy két évig, de jó sokaknak 5-10-15 évvel tovább.
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.02.13. 11:26:57
@Lurian:
A szakértelemről sokan gondolják amit te, de ez csak tetszetős. nem így van, teves elképzelés. Nem akarom ismételni magam, időm meg hosszabbra nincs. A többi amit itt mondsz rendben lenne, csak hát, az hogy ezt tenném meg azt, nem nagyon praktikus, mert nem ez az első kérdés, hanem, hogy hogyan kerül az ember olyan helyzetbe?
A szakértelemről sokan gondolják amit te, de ez csak tetszetős. nem így van, teves elképzelés. Nem akarom ismételni magam, időm meg hosszabbra nincs. A többi amit itt mondsz rendben lenne, csak hát, az hogy ezt tenném meg azt, nem nagyon praktikus, mert nem ez az első kérdés, hanem, hogy hogyan kerül az ember olyan helyzetbe?
Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.02.13. 11:34:16
@Lurian:
Megintcsak pontosan arra nézve ami nálunk. De az tévedés, hoyg ne lenne máshol demokrácia. Nem tudom milyen elképzeléseid/kritériumaid vannak erre. Azt tudom, hogy othon sokaknak afféle földi paradicsom szerűság és belekeverik a jólét fogalműát, aminek semmi köze ehhöz, bár gyakori következmény. Egész Nyugat Európa demokratikus (kivéve magát az EU-t), egész Észak-Amerika az, Ausztrália, Új Zéland, Izrael. India, Japán sőt a dél-a,erikai orszégok többsége. És akad még. De környékünkön is van még pár. Nem ismerek mindenet az otani helyzetekről pontosan, de lenygelorszáég, clsehország és Szlovénia úgy tűnik nehézség nékül sorolhatók ide, és a baltiak is, ha jól tudom. Nem javítom valószínűleg nagyszámú elütésem, idő, mint fönt.
Üdv.
Megintcsak pontosan arra nézve ami nálunk. De az tévedés, hoyg ne lenne máshol demokrácia. Nem tudom milyen elképzeléseid/kritériumaid vannak erre. Azt tudom, hogy othon sokaknak afféle földi paradicsom szerűság és belekeverik a jólét fogalműát, aminek semmi köze ehhöz, bár gyakori következmény. Egész Nyugat Európa demokratikus (kivéve magát az EU-t), egész Észak-Amerika az, Ausztrália, Új Zéland, Izrael. India, Japán sőt a dél-a,erikai orszégok többsége. És akad még. De környékünkön is van még pár. Nem ismerek mindenet az otani helyzetekről pontosan, de lenygelorszáég, clsehország és Szlovénia úgy tűnik nehézség nékül sorolhatók ide, és a baltiak is, ha jól tudom. Nem javítom valószínűleg nagyszámú elütésem, idő, mint fönt.
Üdv.
Lurian 2012.02.13. 21:03:50
@ByA: Kérdés, hogy ez a végkifejleten változtat-e? Jóó sok pofon kell ennek a népnek, mire észhez tér. Kérdés, ki üt előbb, és nagyobbat?
Lurian 2012.02.13. 21:20:26
@ByA: Na jó, azt én is tudom, hogy a szakértelem önmagában kevés a sok-sok fék nélkül, de kezdetnek megteszi.
Szerintem a helyzetbe kerülés csak gordiuszi megoldással képzelhető el. Hasonló, mint amit a Fityisz most csinált, csak éppen a jó cél érdekében, és nem a totális hatalom kiépítéséért. Látod, a Jobbik pl háborút vízionált (nem polgárháborút). Egy ilyen elsöpörne mindent, és végül a romokból mehetne az építkezés újra. Franc tudja. Most esélye sincs senkinek helyzetbe kerülni (Fidesz tett róla), szinte elképzelhetetlen ebben a nagy magyar parlamentáris "demokráciában"... :-(
Meg hát amíg a programok nem az országért születnek, hanem egy másik párt ellen, ugyan ki akar egyáltalán elmenni szavazni?
Szerintem a helyzetbe kerülés csak gordiuszi megoldással képzelhető el. Hasonló, mint amit a Fityisz most csinált, csak éppen a jó cél érdekében, és nem a totális hatalom kiépítéséért. Látod, a Jobbik pl háborút vízionált (nem polgárháborút). Egy ilyen elsöpörne mindent, és végül a romokból mehetne az építkezés újra. Franc tudja. Most esélye sincs senkinek helyzetbe kerülni (Fidesz tett róla), szinte elképzelhetetlen ebben a nagy magyar parlamentáris "demokráciában"... :-(
Meg hát amíg a programok nem az országért születnek, hanem egy másik párt ellen, ugyan ki akar egyáltalán elmenni szavazni?
Lurian 2012.02.13. 21:29:44
@ByA: Háát, én azért az Észak-amerikai demokráciából láttam picit, mint turista. Nem is tudom. Ez megint olyan, mint a kapitalizmus, amire annyira vágyott mindenki, aztán mikor megérkezett, jött a pofon, meg a "hát nem pont erre gondoltam" érzés. De gondoljunk csak bele az USA politikai felépítésébe. Gyakorlatilag két párt irányítja felváltva az országot. Iszonyatos a pártfinanszírozás, meg az érdekek hálója. A kongresszusra bármikor nyomást gyakorolhatnak az olajcégek, vagy a fegyvergyártók, meg bárki, akinek elég nagy a gazdasági súlya. Szóval a demokrácia abban a pillanatban elveszti az értelmét, amint ezekkel a csoportokkal szembe kerülsz valamilyen módon. Igazi demokrácia szinte sehol sincs. Látszatdemokrácia viszont annál inkább. Vagy nincs igazam, és mindenhol demokrácia van. Ebben az esetben a demokrácia finoman szólva nem a társadalmi szerkezetek csúcsa. Sokkal inkább problémaforrás.
tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.14. 19:29:12
Valószínűleg itt is ki fog alakulni a váltógazdálkodás!!!
Szúrófény 2012.07.10. 15:51:13
@Dexter007: Talán minden országban s minden korszakban több volt a nyíltság, kevesebb a hazugság. Jönnie kellett a magyar koalíciónak, hogy a históriában minden hazugságra rálicitáljon, hogy bebizonyítsa: nincs határa az emberi ostobaságnak. Még az ellenkezőjében se lehet bízni, ha a koalíció ígér valamit.
Hiába, Magyarországon a polgárságot is úgy kell kinevezni, mint ezer fundamenumtalan kulturális intézményt: nincs polgárságunk. Ez az ország penészes, feudális, tarthatatlan romlottságát talán legjobban polgárságának szörnyű, silány gyávasága mutatja. Egy zagyva, kevés polgárság, amelynek élelmesei sietnek felkapaszkodni az uralkodó osztály pódiumára. Mely a polgári címet szégyelli.
A magyar polgárság csinált talpnyalást, üzletet, kalábriászt, (=hazárdjáték), de forradalmat soha, s ezért nincs!
Ady 19044
Hiába, Magyarországon a polgárságot is úgy kell kinevezni, mint ezer fundamenumtalan kulturális intézményt: nincs polgárságunk. Ez az ország penészes, feudális, tarthatatlan romlottságát talán legjobban polgárságának szörnyű, silány gyávasága mutatja. Egy zagyva, kevés polgárság, amelynek élelmesei sietnek felkapaszkodni az uralkodó osztály pódiumára. Mely a polgári címet szégyelli.
A magyar polgárság csinált talpnyalást, üzletet, kalábriászt, (=hazárdjáték), de forradalmat soha, s ezért nincs!
Ady 19044
Szúrófény 2012.07.10. 15:54:16
@Lurian: Respubika, nem más mint írtózatos hazugság! Kérdezzétek meg, az amerikai szerecsenyeket! Széchényi 1836!
Lurian 2012.07.10. 18:20:34
@Szúrófény: Na ja. Sok országban a demokrácia hangoztatása szimpla PR fogás. Szerintem lassan nálunk is, de lehet, hogy ebben (s)nincs igazam. :-) Ne is legyen!