A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A menekültügy lesz az új rezsicsökkentés?

2015.06.25. 06:30 timargabor

Ha a "demokratikus baloldal", de legalább egy része nem változtat nagyon gyorsan a menekültkérdésben látszólag elfoglalt stratégiáján, akkor ezt az idióta fideszes kampányt fogjuk hallgatni a választásokig. Ez bejön nekik, sok jót más ügyben nem fognak tudni mondani, tehát ezt mondják. És majd nyernek is vele.

Nézzük az ügyben rendelkezésre álló közvélemény-kutatási adatokat a Tárkitól. Nagyjából ugyanannyian vannak a bevándorlást teljesen elutasítók és a "mérlegelők", míg mindössze nagyjából egytizednyien a bevándorlás hívei. Ez valószínűleg a dolog leegyszerűsítése, de most úgy tekintem, hogy egytized fogad el korlátok nélküli bevándorlást, 45% pedig a "null-megoldás" híve. A mérlegelő-tábor is nyilván sok-sok véleményből áll össze, messze nem egységes, teljesen eltérő ugyanis az egyes nemzethez tartozó bevándorlók megítélése. Mégis talán mondhatom azt, hogy őket értem meg leginkább: magam is "mérlegelek", bár nem nációk, hanem habitus és képzettség szerint teszem.

Forrás: Tárki

És akkor most nézzük a hazai politikai pártok véleményét. A Fidesz és a Jobbik láthatóan a "nullmegoldás" híve. A Jobbiknál a Tárki adatai szerint ezt a párt szimpatizánsainak véleménye is követi, a Fidesz ebben a sorban nincs kiemelve, sőt a kutatás szerint arányaiban az MSZP hívei inkább kiemeltek a teljes tiltás hívei közt. A magát előszeretettel "demokratikus ellenzéknek" nevező alakulatok véleménye - és itt most a médiából átszűrődő véleményre gondolok, ki mit tart fontosnak elmondani, milyen rendezvényeken jelenik meg - viszont gyakorlatilag a liberális, megengedő tartományba esik.

Ismétlem, a Tárki eredményeiből elképzelt "társadalommodell" elképesztően leegyszerűsített, de jobb nem áll rendelkezésemre. Ha azt elfogadom, akkor több következtetés adódik:

  1. mintegy 45%-nyi "mérlegelőnek" nincs képviselete ebben a vitában;
  2. ha a baloldal beleáll a "teljesen megengedő" véleménybe, a választójogosultak 10%-át fogja csak képviselni, és ami talán a legrosszabb, hogy ezzel:
  3. feladja a labdát a fideszes és kormányzati propaganda folytatásához, és ezzel hosszabb távon a teljesen elutasító tábor bővülését kockáztatja.

Ebből az elsőre még visszatérek. A második, a baloldal szokásos öngyilkos taktikája, ahogy kiszámíthatóan beugrik minden habonyi csapdába. Hiszen ők műveltek, európaiak és szolidárisak. Nekik őszintén az a véleményük, hogy minden szerencsétlenen segíteni kell, függetlenül attól, hogy ez mennyire ösztönöz további százezreket a felkerekedésre. És emellett őszinték is, tehát ezt ki is kell mondaniuk, véleménnyé kell tenniük. Így aztán szinte felkínálják a témát a Fidesznek: nyomassák a kampányt folyamatosan, még három évig, plakátokon, "társadalmi célú" hirdetésekben, újságban, mindenütt. Minden fideszes közleményben lesz egy mondat a "Magyarországot fenyegető migrációs veszély"-ről, szóljon az egy közbeszerzés zárttá nyilvánításának indoklásáról vagy később bármiről. Ezt akarjuk hallgatni három évig? Ráadásul ha ez megy, tényleg egyre több embert érhet el a pánik és válhat a "nullmegoldás" hívévé, amiről azért feltételezem, hogy ezek a pártok nem tekintik céljuknak.

Mit lehet tehát tenni? Venni kell egy nagy levegőt, és - tetszik, nem tetszik - célszerű a kormány egyes lépései mellé látványosan odaállni, és ezt kommunikálni, persze az így megszerzett médiafigyelmet arra használva, hogy finoman, nem erőszakosan rámutassanak a kampány gyűlöletkeltő jellegére és az esetleg bekövetkező, kapcsolódó korrupciós témákra. Esetleg a brüsszeli EP-frakció látványosan felhívja a figyelmet, hogy hazánk helyzete tényleg könnyen tarthatatlanná válhat. Felajánlani a segítséget a külügyi kommunikáció hiányosságai és egyéb amatőr hibák esetén esetén. Mindeközben éreztetve, hogy a dolgot nagy fontosságúnak és kezelendőnek tartja, amelyben még a kormánnyal együttműködés sem tabu. A lényeg, hogy a kormány kritikáját nem a teljes liberalizálás, hanem a megfontolt mérlegelés alapjáról lenne érdemes tenni, egyes kérdésekben vele egyetértve, mintegy nemzeti egységet javasolva, de a teljes tiltást és a kapcsolódó hangulatkeltő kampányt vitatva. Ez nem könnyű, szakítani kell az "Orbán mondja, tehát eleve rossz" automatizmussal.

Erre a lépésre leginkább az MSZP és az LMP, mint parlamenti frakcióval bíró, és talán a teljes liberalizáció felé nem annyira elkötelezett pártok lennének alkalmasak - mint láttuk, az előbbi esetében a saját bázis is megértőbb lehetne. Persze ez egyiküknek sem könnyű manőver: az MSZP eddig ilyesmit nem nagyon csinált, az LMP pedig mindenképp el akarja kerülni az "őfelsége ellenzéke" szerepet. Ugyanakkor ha a Fidesz ráül a témára, akkor egy ilyen manőver, ha jól megtervezik, könnyen megteremtheti a Fidesz kihívóját is, ami eddig nem igazán van meg (illetve a Jobbik lehet az, de a fideszes menekültügyi kommunikáció az ő taccsra tételéről is szól).

Hadd térjek még vissza a fenti három pontból az elsőre. Ha továbbra sem lesz képviseletük, az egyrészt elég luxus a politikai rendszernek, másrészt egy kizárólag polarizált, "fekete-fehér", csak a teljes tiltást és a teljes liberalizációt kínáló vitában számuk tovább fog fogyatkozni, nyilván ahhoz pártolva, amely vélemény hozzájuk közelebb áll. Ez az eddigi trendek alapján nem a liberális irány. És nem, nem fog számítani, hogy különbség van a "migráns", a "gazdasági menekült", az életveszélyben levő "tényleges menekült" és ad abszurdum a "terrorista" között. A gépezet nyomni fogja a feketefehért, és nem igazán van alternatív kommunikációs csatorna. A kétfarkúak esetleges megoldását a jövő héten kíváncsian várom ez ügyben (is).

A Fidesznek pedig sok más, ekkora támogatottságú, ennyire tuti babér nem fog teremni az elkövetkező években, ha ezzel jól sáfárkodik, megúszhat egy elkerülhetetlennek látszó rezsinövelést, ahogy a boltzár miatti ellenszenvet és a korrupciós ügyeket is. Hogy ezt előre kiszámolták, ahogy Gazda Albert tippeli, vagy menet közben ébredtek rá a lehetőségre, mindegy. Nem fogják elengedni a témát, úgy fogják nyomni, mint két éve a rezsicsökkentést. Ismétlem: ha ezt a kampányt a választásig akarjuk hallgatni a végén egy Fidesz-győzelemmel, akkor csak hajrá, legyen mindenki emberjogi és európéer alapon liberális ebben az ügyben.

Ha egyetértesz, lájkold a Facebook-oldalunkat is és nem maradsz le a posztokról.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

41 komment · 1 trackback

Címkék: politikai kommunikáció menekültügy

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr387570844

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Timár Gábor: A menekültügy lesz az új rezsicsökkentés? 2015.06.25. 08:13:01

A baloldal szokásos öngyilkos taktikája, ahogy kiszámíthatóan beugrik minden habonyi csapdába. Hiszen ők műveltek, európaiak és szolidárisak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.06.25. 06:33:27

Igen, a ballibek ebbe a csapdába is látványosan beleestek.

states1 2015.06.25. 08:44:54

A baloldal 2004 után ismét kimutatja a foga fehérét, csak most a magyar választópolgár sokkal jobban érintve van a legfrissebb hazaárulásuk okán, mint akkoriban. Manifeszt a bőrére megy a baloldal kisded játéka, ami persze nem arról szól, hogy az idegen szép, hanem arról, hogy az esetlegesen beözönlő százezrek felboríthatják a gazdaság, a költségvetés kényes egyensúlyát, csökkenthetik a kormány mozgásterét, jöhet a minél rosszabb, az nekik annál jobb. Hosszútávon pedig a gyökértelen roncsderbi még a szavazótáborukat is gyarapíthatja. Csakhogy könnyen lehet, hogy megint elszámítják magukat, és 2018-ban újabb 2010 következik, ami egyben a game overt is jelenti, eltűnnek a politikai térképről akárcsak Lengyelországban.

nevetőharmadik 2015.06.25. 08:47:57

Sajnos ennyi.

Végy egy valós (távlataiban ijesztő) problémát, hogy valami kis igazad legyen. Kommunikáld aljas és gyomorforgató módon, hogy az ellenfeleid okkal ráugorjanak és ezen rágódjanak. És közben pedig lopj, lopj, lopj!

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2015.06.25. 08:49:04

A hazai baloldal nem is tehetne nagyobb szívességet Orbánnak, mint hogy kiáll az írástudatlan iszlám kecskepásztorok bevándorlása mellett.
Habony Árpád elégedetten állapíthatja meg, hogy az ellenzék tökéletesen úgy működik, ahogy azt korábban Finkelsteinnel eltervezték.

Finkelstein mondta hogy utáljam a zsidókat 2015.06.25. 12:08:29

a baloldal megint megbukott, ezen a héten már másodszor. Úgy számolom, a következő bukás hétfőn 14 óra 6 perckor következik be. A Fidesz pedig újra nyert, egyszerűen 5 éve nem tudnak kiesni a nyerő szériából. Legyőzték az IMF-et, a zEU-t, az USA-t, összebarátkoztak régi jó elvtársainkkal az oroszokkal, legyőzték a netadó elleni tüntetőket, a nem Fideszes vállalkozókat és cégeket, a bevándorlókat, a jobbikot, és a zsidókat!
Éljen a Fidesz, éljen Orbán Viktor a mi kedves vezérünk!

Fritz Gerlich 2015.06.25. 12:22:39

Nem egészen értek egyet a poszttal. Nem az a megoldás a baloldal számára, hogy beálljon a Fidesz mögé. Saját álláspontot kell kialakítania, melynek három dolgon kell(ene) alapulnia:

1.) Menekültkérdésben együttműködés kialakítása a szomszédos országokkal
2.) Tárgyalásos alapokon kialakított kommunikáció az EU -val.
3.) A kerítéstől eltérő, komplexebb megoldások a határokon.

Ha a baloldal látványosan irányt vált a menekültkérdés ügyben, és elfogadja (sőt támogatja a Fideszes ostobaságokat), akkor még többet árt önmagának. A felmérésben látható 45 + 10% -ot kell képviselnie. A mérlegelőket és a megengedőket.

A Kard blog érzésem szerint a Polgári Konzervatív Párt és Béndek Péter "háttér" szócsöve. Miért nem vállaljátok fel ezt nyíltan?

♔bаtyu♔ 2015.06.25. 12:52:48

Tudod itt nem mérlegelni kell, hanem cselekedni. Ahogy Orbánék.

Medgar 2015.06.25. 12:54:58

@Fritz Gerlich:

A három pontodból melyik teljesülhet belátható időn belül. Mert az, hogy 2016-ban alakul egy bizottság ami 2018-ra előáll egy javaslattal amit 2020-ban megszavaznak nem opció.

Eközben az index itt is kijátszotta a zsidójokert:
index.hu/tudomany/tortenelem/2015/06/25/migracio_menekultek_svajc_bevandorlas_haboru_hatarzar_magyarorszag_a_csonak_megtelt/

♔bаtyu♔ 2015.06.25. 12:59:50

@Fritz Gerlich: Tökmindegy mit csinál a baloldal, de jobban jártak volna, ha beállnak Orbánék mögé.

1.) Menekültkérdésben együttműködés kialakítása a szomszédos országokkal
2.) Tárgyalásos alapokon kialakított kommunikáció az EU -val.
3.) A kerítéstől eltérő, komplexebb megoldások a határokon.

1. Orbánék hónapok óta próbálkoznak ezzel.
a, szerbek magasról szarják le, a bevándorlók az EU-ba tartanak.
b, az osztrákok az osztrákokra (és nyugati országokra) jellemző opportunizmusukkal magasról szarva le a magyar érdekeket vissza toloncolnának 15.000 bevándorlót. Még azokat is, akik az olaszok felől jöttek, itt ugye kisebb az ellenállás. (Nem volt kisebb, ezek nem gyurcsányék)
c, A szlovákokkal, csehekkel meg lehetett egyezni, de elég nyilvánvaló, hogy alappontjuk az, hogy innen nem akarnak bevándorlót látni, ami jogos.

2. Az EU bürokratái magasról szarják le a bevándorló kérdést, mivel saját országaikat, illetve pártjai irányvonalát követve megosztottak a kérdésben. (Ahogy te is). Egyenlőre ott tartanak, hogy "nem kellene kerítéseket építeni" és hasonló fennkölt baromságok mellett.

3. Tudnál javasolni esetleg a "kerítéstől eltérő komplex módszert"? (Amelyik persze mondjuk, olcsóbb mint a kerítés).

♔bаtyu♔ 2015.06.25. 13:03:54

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Ebbe nagyon belestek. Jó is volt nézni az MSZP vezért, mennyire ostoba, képtelen volt felfogni,napi 1000 bevándorlónál már nem azt a rizsát kellene löknie amit napi 8 bevándorlónál lökött.

nu pagagyí 2015.06.25. 13:08:24

@♔bаtyu♔: Jól csőbe húzott minket Orbán. Szinte már észre se vettük, hogy fejjel rohant a falnak, majd megfordulva még be is hajolt, hogy kényelmesen seggbe rúgathassa magát az EU-val. De hát, ha ez kell neki a népszerűséghez? Csak egy javaslat: kevésbé lenne fájdalmas, ha piros orrot ragasztana és felvenne egy túlméretes csukát.

♔bаtyu♔ 2015.06.25. 13:20:58

@nu pagagyí: Ja, annyira tökönrúgta magát, hogy emelkedett a népszerűségük 3%-al, a ballibsiké pedig csökkent vagy hattal.

Az EU ballibsijei ki a lófaszt érdekelnek itt? Még benneteket sem.

Fritz Gerlich 2015.06.25. 13:21:02

@♔bаtyu♔: ez pontot ér. Ebben speciel igazad van.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.25. 13:21:04

@nu pagagyí: Az a szép bennetek, hogy nem vesztek észre az újabb pofánverést. Persze nálatok a siker fokmérője, hogy a brüsszeli főnök bácsik megsimogatják e a pici buksitokat. Elárulok egy nagy titkot. Ezzel még nem lehet választást nyerni..
A kormánypártnak nagyon jól jött ez a bevándorló téma. Ha et nem látod, politikai analfabéta vagy..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.25. 13:23:44

@♔bаtyu♔: Igen, bár ez is csak veszteségminimalizálásra lett volna elég nekik. De nem tudtak parancsolni az ösztöneiknek. Buta módon beleálltak ebbe a dologba.

sírjatok 2015.06.25. 13:23:48

@nu pagagyí: Nyugi, Orbán kormánya legkésőbb 2012-re megbukik, az EU nem fogja engedni ezeket a lépéseket. Vagy 2013-ra. 2014-re. 2015-re. De 2016-ra már egész biztosan, tényleg, most igazából így lesz!

♔bаtyu♔ 2015.06.25. 13:24:54

@A megvalósult amerikai ólom..: Ezek amúgy hihetetlen rutinnal bíznak abban, hogy Orbánt EU-s tankok verik le.

high up! 2015.06.25. 13:29:59

Egyre aggasztóbb a Felcsúti Haider állapota.
Bármit csinál, egy nap után már kapja is a nyaklevest, oszt arra behúzza az a nagy bátor, alkoltól duzzadó fejét.

Vótt itt kérem egy napig halálbüntetés, egy napig kilépés a Dublini egyezményből, egy napig a világ legversenyképesebb országa, egy napig világrekorder GDP növekedés, egy napig megnyertük a harcot az államadósság ellen. A fél világ mindket akart másolni. Egy napig.

Orbaneszku lassan már minden szarba fejest ugrik, hátha abból egyszer két napra lesz sikere! De nem lesz. Az Átlaghülyemagyarja már rég eszmélt, hogy itt zsinórban a 25. éve vágják át, és az összes időközin leváltotta a fidesz maffia tagjait.

Szorul a hurok a fideszesek nyaka körül, egyre látványosabbak a taknyolások; miután egyre látványosabb félázsai eszközökkel próbálja Orbaneszku betörni a népet az akarata követésére.

De láthaóan a kriptopanelproli hívein kívül a fidesznek elfogytak a szavazói akár a marxizmussal próbálkozik (rezsicsökkentés) akár a fasizmussal (menekült kérdés).

FOLYTASSUK!

high up! 2015.06.25. 13:31:55

@sírjatok:

mi van batyu, már megint magadban beszélgetsz? Annyira öröm látni, amikor a magadfajta birkanácija élő adásban hülyül el. És hol van még a vége!

FOLYTASSUK!

sírjatok 2015.06.25. 13:39:09

@high up!: igen, sőt igazából én is te vagyok. Ezt arra alapozom, hogy te kb. élő példa vagy arra, hova vezet a beteges orbángyűlölet. Az ilyen idehányásaid után gyakorlatilag nincs ember, aki veled akarna egy platformra kerülni, úgyhogy FOLYTASSUK!!! :D

konrada 2015.06.25. 13:57:38

Ebben a kérdéskörben a ballib oldalnak nincs lap a kezében.

Egyszerűen nincs válaszuk, csak annyi, hogy ne.

...pedig a megoldáshoz igenek kellenek, de egyszerűen nincs olyan igen, ami a valóságnak, a lehetőségeknek, meg az álláspontjuknak egyszerre megfelelne.

Hiszen most már jön az ár. Nem lehet klímakonferenciát tartani, egyezkedni az erdőtelepítésről, tervezgetni a zöldenergiát...
most már a gátat kell kiépíteni, rakodni a homokzsákokat.
Ekkor már nincs idő a moralizáló kivárásra, mert az ár mindent elvisz, ha nem állják útját...

...ilyenkor, ha már tenni nem akar-nem tud, jobb csendben félreállni...

nu pagagyí 2015.06.25. 13:59:24

A poszthoz talán annyit szólnék hozzá, hogy engem speciel nem érdekelnek a közvélemény kutatások és nem esek kétségbe, ha az ellenzék nem véres szájjal követeli a Fideszénél radikálisabb menekültüldözést.

Ha a posztíró hiányolja az ellenzék idegenellenes szárnyát, talán alapítson egy újabb pártot. Biztosan népszerű lesz. Legyen a párt neve mondjuk "szolidáris egységfront a menekültek ellen" vagy "rúgjunk bele a kiszolgáltatottakba" esetleg némi liberális beütéssel: "minden külföldit születésétől fogva megilleti az a jog, hogy elkerülje Magyarországot" vagy a "kerítés nem elválaszt, hanem összeköt minket".

Nekem az elveimet és az ízlésemet is sérti a kormány sunyi ámokfutása. Nem látom a jószándékot a tetteik mögött és nem tűnik úgy, hogy felismerték volna, hogy a menekült nem egy egzotikus állatfajta, hanem ember. Nem kell az ilyen politikához ellenzéki mismásolás, mert tényleg nem lesz miből választani, ha az emberekre hirtelen rátör a hányinger.

nu pagagyí 2015.06.25. 14:16:54

@konrada: Az első pillanattól tudni lehetett, hogy az EU-val, konkrétabban a schengeni országokkal kell egyeztetnünk, ha gond van a leépült menekültügyi infrastruktúránkkal. Néhány pofon után, úgy tűnik Orbán is megtanulja. Nem is értem, miért terhel minket az elszabotált teendőivel.

A kerítés nagyszerű ötlet, ennél már csak az nagyszerűbb, hogy rabokkal építenénk. Azt persze nem tudom mit szólnak majd a szerbek, ha csapatostól szöknek majd át a törvény sújtotta csíkos ruhás magyarok a területükre.

Trackers 2015.06.25. 14:28:36

Persze azért szerintem ildomos lett volna megemlíteni a témában, hogy lehet a határok lezárása nem a legjobb megoldás, de ettől jobbat eddig Nyugat-Európában se találtak még ki.

www.atv.hu/kulfold/20150615-kezelhetetlen-a-menekultvalsag-olaszorszagban-a-hatarzar-miatt
A menekültek többsége tovább állna Olaszországból. A legtöbben Németországba, Svédországba vagy Norvégiába szeretne eljutni. A hétvégén azonban Franciaország, Ausztria és Svájc is lezárta az olaszországi határát a tömegével érkező menekültek elől.
Súlyos a helyzet az olasz-francia határon is. A határzár miatt sok menekült a tengerparti sziklákon töltötte az éjszakát Ventimiglia településnél. Aki mégis átlépi a határt, azonnal visszatoloncolják Olaszországba.

Trackers 2015.06.25. 14:30:15

@high up!:
index.hu/kulfold/2015/06/25/a_szlovakok_is_intezkedni_fognak_menekultugyben/
Robert Fico kormányfő a sajtóértekezleten az Európai Uniót bírálta. Szerinte az EU egy kis ország problémájára, mint Magyarország, nem úgy reagált, mint a nagyobb országok esetében.
"A tény az, hogy ma beszélünk Görögországról és beszélünk Olaszországról, de Magyarország területére nagyobb számú migráns érkezett" - hívta fel a figyelmet Fico.
A szlovák miniszterelnök úgy vélte, tiszteletben kell tartani Magyarország döntéseit az országra nehezedő migrációs nyomás miatt, és a magyar döntéseket bilaterális és többoldalú tárgyalásokon meg kellene vitatni.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.06.25. 14:41:02

@nu pagagyí: eszerint aki nem idegenbarát, az automatikusan idegenellenes (ez ellenkező előjellel ugyanaz, mint amit joggal kritizálunk a fideszes kampányban, nem?)

Az, hogy Téged nem érdekel a közvéleménykutatás: jogodban áll, hiszen nem akarsz választást nyerni. Aki viszont akar, jobb, ha nem próbálkozik széllel szemben, pláne ha sajnos csak a szelet erősíti ezzel.

@STIRLITZ: ez jó.

@Fritz Gerlich: ez hónapokkal ezelőtt jó program lett volna, de ha emlékeim nem csalnak, az ellenzék szerint még három hete sem volt probléma a menekültkérdés. Programelemekként most is jók ezek, most azonban már operatív megoldások is kellenek, mert a napi n*100, az sok. Ebben egyet is értek @♔bаtyu♔: -val, bár a mérlegelés a cselekvés közben is hasznos tud lenni.

(a civilpolitikás posztodban a Botka-ötlet kitűnő, érdekes, hogy a szociknak ez sem jut az eszébe.)

"A Kard blog érzésem szerint a Polgári Konzervatív Párt és Béndek Péter "háttér" szócsöve. Miért nem vállaljátok fel ezt nyíltan?": komolyan megtisztelő a gondolat, de nem. Kapcsolat van, barátság van, csomó mindenben egyetértés van, de ki kell ábrándítsalak, ennyi.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.06.25. 14:53:43

@♔bаtyu♔: "Ja, annyira tökönrúgta magát, hogy emelkedett a népszerűségük 3%-al, a ballibsiké pedig csökkent vagy hattal. "

Te nem egyszerűen egy balfasz drukker vagy, de ráadásul egy olyan, amelyik az eredmenyek.com-on "nézi" a meccset: mindegy hogyan, mindegy, milyen a meccs, a végeredmény a fontos. :DDD

konrada 2015.06.25. 14:56:33

@nu pagagyí:

...aham. A schengeniek szegények ott álltak sorban a magyar kormányfőnél, hogy megoldást adjanak, de a patás zorbán nem akarta őket fogadni, szóba állni velük, mert egyszerűen mazochista, és kívánja a pofont...

...az meg kicsit sem feltűnő, hogy a schengeni országok vezetői nagyon mélyen kussolnak a dologról...
Tán ha ők tudnának más megoldást, már mondanák, nem volt eddig sem jellemző rájuk a visszafogottság...

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.06.25. 15:05:22

@high up!: Már az egész külföld Orbán ellen van. Plusz belföldön 9 millió polgár. Orbán csak azért nem bukik mert manipulálta a közmédiákat és kijárási tilalom van meg a gonosz marslakók támogatásával rombol. De most szombaton tartunk egy 800-fős tüntetést Fizetett független norvégokkal és immáron biztos a csúti cigány diktátor bukása.

mortullus 2015.06.25. 15:59:04

@Fritz Gerlich: "A Kard blog érzésem szerint a Polgári Konzervatív Párt és Béndek Péter "háttér" szócsöve."

Ezt nem hiszem, ők itt ugyanis sokkal értelmesebbek, mint a Béndek. Béndek egy sunyi fszkalap.

Fritz Gerlich 2015.06.25. 16:45:57

@timargabor: ... már az szimpatikus, hogy válaszoltatok. Köszönöm.

- Azt írod: "operatív programok kellenének", az általam felvázolt három pontból kettő operatívvá tehető, vagyis azonnali, konkrét és gyakorlati cselekvési tervvé változtatható. Szerbiával máris operatív együttműködés lenne szükséges. Egész egyszerűen azért, mert ONNAN JÖNNEK. A kerítés helyett pedig (3. pont) csakis olyan megoldások jöhetnek szóba, melyek a határőrök hatékonyabb "működését" valósítja meg. (Amire operatív munka szükséges.) Járőrcsoportok, érzékelők, megfigyelő-helyek kialakítása, polgárőrök bevonása ... stb, stb.

- Ami a Kard blog politikai hovatartozását illeti, benneteket a PKP "környékére" tudlak elképzelni, az önmaguktól elszállt progresszív bloggal egy "táborban". Nem rossz csapat ez, kell(ene) már nagyon egy jobboldali alternatíva ebbe az országba. Bár az is igaz, hogy egyértelműen nem vagytok jobboldaliak sem. Szerintem legalábbis. Annak dacára, hogy blogotok fejlécében ott virít a "konzervatív" kifejezés!

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.06.25. 18:03:50

@Fritz Gerlich: én nem abban látom a fő gondot, hogy ne tudnánk észrevenni, ha bejönnek a határon, sokkal inkább azt, hogy mit csinálunk velük *utána*. Ez nincs kitalálva, se itthon, se uniós szinten (ami ki van találva, az ilyen számok mellett nem működik). A kerítést gondolom (a kommunikációs "értéke" mellett) arra szánhatták, hogy majd nem erre jönnek - de erről már írtam a múlt héten.

Az utolsó bekezdésed teljesen pontos.

empoftla 2015.06.25. 18:17:31

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Ne viccelj! Orbán egyre népszerűbb belföldön+külföldön, és mindenhol az illiberális demokrácia van fellendülőben. A liiberális nyugat bedől (lehet már a jövő héten) és ahol kitart ott csak a hátterhatalom és a pénz miatt (ami tudvalevőleg az igaz választópolgárokat nem befolyásolja, nekik nem kell pénz)

Boross Bence 2015.06.25. 18:27:02

@Fritz Gerlich: Egy mérsékelt jobboldalinak, akinek nem a fideszes félig kádárista-félig bonapartista hatalomgyakorlás az ideája, aki polgáriasuló nemzetet és polgári kormányzást szeretne, jelenleg nincs politikai otthona. Vannak ugyan a Fidesz perifériáján (holdudvarában, kifizetési listáján) olyan személyek és csoportocskák, amelyek hasonló célokkal rendelkeznek, legfőbb jellemzőjük mégis a "bátor" hallgatás, a következmények le nem vonása a kényes ügyekben (Mandiner, Navracsics köre, Pokorni). Aki pontos diagnózist akar mondani és befolyásolni szeretné hazája jövőjét, az nem vegyül közéjük.

Béndek pártalapítási kísérlete szerintem az alapító személyén bukik el: háttérembernek, ideológusnak kiváló lenne, de szervezőnek, frontvonalbeli politikusnak alkalmatlan. Sajnos nem tud kristályosodási pont lenni.

A "önmaguktól elszállt progresszív blog" nem tudom, hogy kerülhet egy csoportba az előbbiekkel: az szocdem véleményt képvisel.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.06.25. 22:25:43

@Boross Bence: szocdemnek nem (sem) nevezném őket, elég rendszeres kapcsolatban vagyunk, és ideológiának nem sok nyomát láttam, ami nem is baj. Ez a kör inkább az eredményes modellek alkalmazásának a híve, jöjjön az ötlet balról, jobbról (már ha ezek az irányok értelmezhetők az adott esetben). Menekült-ügyben pl. nagyon nem hívei a liberális megközelítésnek.

==T== 2015.06.25. 23:07:03

@Boross Bence: Béndek, mint vezető ideológus? Ne viccelj már, nem komolyan vehető...

A cikkhez:

"Mégis talán mondhatom azt, hogy őket értem meg leginkább: magam is "mérlegelek", bár nem nációk, hanem habitus és képzettség szerint teszem."

Hiba. A migráció nem gazdasági, hanem nemzetpolitikai kérdés. Csak oylan kultúrából szabad beengedni embereket, akik kompatibilisek az itthonival. Vagyis alap, hogy keresztények (katolikus lenne a legjobb) és nagyjából fehérek legyenek + ne szomszédos országból, és lehetőleg ne egy tömbben legyenek letelepítve.

Ha kételkedsz, nézd meg a francia/svéd/brit stb. rossz példákat, vagy akár a magyar történelmet.

2015.06.26. 05:22:04

@high up!: Egy csoda sem tart két napig a fidesznél.

program készítő 2015.06.26. 08:03:15

ATV.INDEX propaganda alapítványi média,nem független.Próbálják tolni az összefogást,de semmi sem lesz belőle.

Boross Bence 2015.06.26. 14:26:44

@==T==: Szerintem vannak jó gondolatai, az más kérdés, hogy újabban elragadta a sehová sem vezető Orbán-fóbia. Ez egy filozófus-bloggernél megbocsátható, egy mérsékelt jobboldali alternatívát állítani szándékozó politikusnál viszont hiba.
süti beállítások módosítása