A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Mutyik: rendszerhiba, vagy maga a rendszer?

2013.07.19. 06:30 timargabor

Ahogy sorjáznak a hírekben - persze nem az állami médiában - a beszámolók az újabb és újabb mutyikról, felvetődik a kérdés, hogy hogyan élik meg ezt a Fidesz támogatói? Nyilván nem egységesen. Egyesek mindent automatikusan elfogadnak, amit a párt és a kormány csinál, sőt meg is tudják magyarázni, hogy ez az egyetlen helyes út, és végre van, aki meg is meri lépni. Mások azonban úgy gondolják, hogy - bár az irány alapvetően jó, és megnyugtató, hogy ilyen kormánya van az országnak - ez a Közgép, ez a földügy, ez a trafikügy már necces, és hát a takarékok körül is lehet probléma, nem most, hanem amikor majd a mostaninál nemzetibb és magyarabb kezekbe kerülnek (mintha a mostani tagság ne lenne alapból magyar). De jó is volna, ha ezek nem lennének, akkor felhőtlenül lehetne örülni a nemzet felemelkedésének, gondolják.

Számukra van egy rossz hírem. Lesznek. Amíg el lehet menni a falig, addig el is mennek a falig. Lehet abban reménykedni, hogy ezek rendszerhibák. De nem: mindig van újabb, mindig van lejjebb. Mindig lehet amortizálni abból az elképzelt erkölcsi-morális fölényből, amely 2010-ben nyilvánvalóan megvolt, de ma már legfeljebb a fideszesek gondolják a pártjukénak. A következetesség, amellyel ezek az ügyek sorjáznak, már azt sejteti, hogy nemhogy nem rendszerhibákat látunk, hanem ez maga a rendszer.

Lehet mondani, hogy a politika már csak ilyen. Hogy "ilyen volt a szocik alatt is", és hát "természetes, hogy a Fidesznek is gazdasági hátországot kell építeni". Hogy ez a "reálpolitika". Az alapbaj ezzel két irányból jelentkezik. Egyrészt a 2010-es kampány üzenete nem az volt, hogy "kiépítjük a gazdasági hátországunkat". A másik, hogy ezzel tényleg odavan jó időre minden alap a morálra hivatkozásra. Ez az egész már árvita.

Ha pedig kedves, kételyek gyötörte fideszes barátaim (ismétlem: nem mindenkit gyötörnek kételyek, de most azokhoz szólok, akiket igen) az eddig elátkozott eszközrendszert hajlandóak vagytok magatokénak érezni, akkor mi a különbség? De tegyük fel, azt gondoljátok, hogy tényleg Európától meg az IMF-től kell megvédeni a szabadságunkat, meg helyükre tenni a melegeket (uramisten, de komolyan, miért kell velük egyáltalán politikai szinten foglalkozni?). Ez a "harc" megér ennyit? Megéri ezeket a kételyeket? Lehet őszintén tapsolni a kötelező iskolai erkölcstannak, ha pont ez az ára?

Hiszen az apostol ezt mondja: "Csak az nyeri el a babérkoszorút, aki szabályszerűen küzd".

A reálpolitikáról pedig annyit, hogy az pont annyira "reál", amennyire mi gondoljuk. Ha természetesnek vesszük, hogy a, khm, "gazdasági hátország-építés": az állami megrendelések, a földek és a trafikok nagy részének leosztása Nyuszi rokonai, barátai és üzletfelei számára természetes, és a politika már csak ilyen - nos, akkor ilyen is lesz.

És tényleg ezt gondoljuk? Tényleg ezt gondoljátok?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

332 komment · 2 trackback

Címkék: morál lelkiismeret mutyi Szent István Intelmei

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr305414050

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzeti Oligarchák Himnusza 2013.07.20. 10:20:22

Rozi néni élre tör a honi oligarchák slágerlistáján. Csuhajja! A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.         

Trackback: A Magasdi fedőnevű Martonyi 2013.07.19. 11:27:34

Martonyi János (1944. április 5., Kolozsvár, Ránky Rózsa) szegedi jogi tanulmányai (1962-67) után, ügyvédjelöltként került kapcsolatba a Csongrád megyei Rendőr-főkapitányság állambiztonsági osztályának beosztottjával, dr. Jójárt István rendőr őrnaggyal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mazolika 2013.07.20. 11:27:08

@Blogger Géza: A hazai vállalkozások alapvetően kontraszelektáltak. A jelenlegi adórendszer nem engedi, hogy tisztességes lehess.

Erre nem lehet építeni, nem jók az alapok.

vajdasagi 2013.07.20. 11:28:14

@@$pi$: vajdasagi: Már miért lenne hülye. Nem azt mondta, hogy a magyar politikai pértok ismérve a közjó szolgálatának szándéka, hanem úgy általában - elméletben.

Az, hogy nálunk ez nagyon nincs így, nos éppen ez a problémánk egyik gyökere.

Bereznay A. 2013.07.20. 11:31:36

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

Tudom, hogy egy nézőponton vagyunk. Láttam, volt, hogy szorgalmasan terjesztetted, kösz is érte.

A csapdába szörnyű könnyű esni, mindenkivel megtörténhet. Nem egyszer találtam magam is olyan helyzetben, hogy már-már belekényszerültem, illetve besoroltak volna. Szóval nem valami vádként mondtam, inkább, ha nem hat nagyképűségnek, tanács félének, egyben mindenki másnak is szánva, hogy a legjobb csak konkrétumokról beszélni, elkerülve az embernek akér a saját, akár a vitapartnerének a címke jellegű besorolását. Az maga a csapada. Remélem nem hatott rosszul. Nehéz ilyen pár szavasban úgy fogalmazni, hogy pont úgy menjen át, ahogyan az ember szánja.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.20. 11:38:22

@Bereznay A.: S ezentúl is terjesztem. Ahová "rímel", oda berakom. Szerintem még sokáig és sokaknak szüksége lesz az olvasására, annak érdekében, hogy megpróbáljanak gondolkodni, s a saját gondolatuk alapján cselekedni.

sárkányfő 2013.07.20. 11:51:05

@Sir Galahad: Nem, nem ezt mondtad, hanem ezt: "A Fidesszel szemben még a mutyikkal együtt sincs tisztességesebb, becsületesebb alternatíva."
Hagyd a süket dumát Galahad, mindketten értünk magyarul, tudjuk mit jelent ez, és nem azt amit most utólag akarsz belemagyarázni, hogy "Mindössze annyit mondtam, hogy a jelenlegi ellenzék kormányképes erői sem becsületesek, és tisztesség dolgában nem jelentenek alternatívát a Fidesszel szemben".
A két állítás között nagy különbség van.

Na de spongyát rá, ha már részleges visszavonulót akarsz fújni, akkor nem vágom többször a képedbe azt a döbbenetes állítást, amit elsőre leírtál, neked is jogod van az önkorrekcióra, sőt ezt tulajdonképpen üdvözlöm.

Ami viszont nagyon tetszik, hogy vered át önmagad is. Én és a legtöbb kommentelő a saját álláspontját vállalja fel, te viszont hirtelen a népek percepciójáról meg népszerűségről kezdesz beszélni amikor a fideszmaffia morális megítélésről van szó, egy laza csúsztatással kitérve a lényeg elől, és nagyon vigyázol, hogy ne tegyél egyes szám első személyben kijelentéseket, ha úgy tetszik menekülsz ettől.
Vagy csak van még van annyi eszed, hogy nem teszel totálisan védhetetlen kijelentéséket, vagy egyszerűen nem akarsz, mert gyáva szembenézni azzal mit művel az kedvenc pártod, és kitérsz még magadban is a maffia morális megítélése elől.

Bereznay A. 2013.07.20. 12:00:48

@Blogger Géza:

Azért nézz körül, csak itt hány fidesz szavazó ért egyet „velük”. Nincs értelme – t.i pont hazafias megközelítésben nincs – besolorolni valami ellenség ízűnek a fél országot és ezzel próbálni hitelteleníteni, érdemi megfontolás helyett, azt amit mondanak. A szomorú valóság az, hogy az ilyen vitatechnika kifejezetten nemzetellenes. Akkor is, ha hatszor akkora zászlót lenget közben, mint a Lomnici-csúcs.

dr kíváncsivagyok 2013.07.20. 12:09:48

@Pedró27:
"Ha nem lenne korrupció, az ellenzék akkor is azt mondaná, hogy van, tehát nem tudjuk, tényleg van-e. "

Van -e ? Nyisd már ki a szemed bazmeg...
A szocik talicskáztak , a Fidesz kamionnal viszi a lóvédat ...

Baszkikám 2013.07.20. 12:12:49

Késsz!

Blogger Gézát meggyőztük, elfogytak az érvei.

Egy fidesznyikkel kevesebb. :)

szuperkrumpli 2013.07.20. 12:14:51

Az ország nem képes átlépni az mszp-fidesz tandemen. Jövőre nyer a fidesz és akkor biztos lesz 16 kidobott évünk az ablakon 2002-től 2018-ig. Az ország fejlesztése nem fontos, csak a hatalom megtartása ami lehetővé teszi, hogy továbbra is kiszolgálják a haveri kört!

lobster thermidor 2013.07.20. 12:51:42

Úgy látom, hogy sokan még mindig nem értik igazán, hogy mi a gond ezzel a trafikos piacfelosztással. Annak ellenére, hogy nem dohányzom, vagy talán pont azért eléggé sötét színben látom ezt az intézkedést.

Az egy dolog, hogy tízezrek bukták a trafikjukat, ezzel együtt a munkahelyüket, a kisboltosok pedig majd csak most fogják megtapasztalni, hogy mekkora forgalomkiesést generál a cigaretta árusítási jogának elvétele. Másik dolog, hogy kötelező módon minden dohányost beterelnek a "nemzeti trafik"-nak nevezett pártirodába, hogy ott vegye meg a napi betevő nikotin adagját. Persze az is meglehetősen furcsán veszi ki magát A 21. században, hogy egy átutazó nem vehet egy doboz cigarettát az Mx számú autópálya benzinkút shopjában.

De a legnagyobb baj ott van, hogy ezzel a mozdulattal megszüntették a szabad vállalkozás lehetőségét a következő 20 évre. Mostantól fogva nem érdemes, de lehetetlen is kisboltban, vagy hasonló üzletben gondolkodni, mert 5400 embernek odaajándékoztak egy egész üzletágat. Megszüntették azt az élethelyzetet, amikor valaki gondolt egyet, és a megtakarított pénzéből nyitott egy trafik - ajándékboltot, vagy egy olyan vegyesboltot, aminek a húzócikke a cigaretta.
Ne tévedjen senki, ez csak a főpróba volt!
Ahogy a játékautomaták rapid módon történt betiltása is.
És mára már elkommunizáltak néhány takarékszövetkezetet, természetesen a tulajdonosok megkérdezése, és kártalanítása nélkül.
Holnap jön az alkohol árusítás "nemzeti kézbe" adása, de ne törje a fejét senki sem exkluzív kávé, tea, kakaó, vagy delikatesz termékek árusításán, mert akár holnap azt mondhatják, hogy minden jövedéki termék, vagy élvezeti cikk árusítása állami monopólium.
Van szándék és ötlet az üzemanyag biznisz államosításra is, de mivel az olajos cégeket nehéz egy orbáni hadüzenet nélküli háború deklarálásával kizavarni, és egy lesötétített portálú "nemzeti töltőállomás" megépítése is sokba kerül, jobb ötletnek tűnik valami színezővel megpancsolni a benzint, úgy szinte zéró befektetéssel, és ráadásul munka nélkül lehet milliárdokat kaszálni.

Lehet gondolkodni azon, hogy mennyire szabad az az ország, ahol az ember még a bagóját is ott veheti meg, ahol az állampárt megengedi.

tonypek 2013.07.20. 12:58:00

@szuperkrumpli: külhoni magyarok szavazatával kb. +8% szinte behozhatatlan előnnyel a vezet a fidesz. Ellenzéknek gyakorlatilag 2014-ben nincs esélye. Változásra adó jelnek még a nyomát sem lehet tapasztalni.

vajdasagi 2013.07.20. 13:02:37

@Pedró27: Korrupcióról vitatkozni az nem akar, aki szeretné elterelni a figyelmet róla. Jellemzően az, aki maga is korrupt.

Még a korrupció mértékéről is érdemes vitatkozni, és szerintem ebben a mostaniak tízszer többet lopnak el, mint az előzőek. De talán a Bajnai - amíg ő kormányzott - még próbálta is csökkenteni ennek a mértékét. Ezért az én szememben most ő az egyetlen elfogadható jelölt. Aki rabolt és rabol, az ne jöjjön olyan dumákkal, hogy ezel nem érdemes foglalkozni.

lobster thermidor 2013.07.20. 13:09:26

@Baszkikám:

És tegyük csak hozzá, hogy az a lopás össze sem hasonlítható, a mostanival!
Itt, és most az örök életre elvett, és a legkevesebb, mint 20 évre újraosztott jogokról, földekről van szó. Amelyeket persze egy egyszerű törvénymódosítással bármikor örökössé tehetnek, vagy átalakíthatnak magántulajdonná.

Ebben a nagy "nemzeti" padláslesöprésben még az unokáinktól is elveszik a lehetőségeket.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.20. 13:13:17

@tonypek: Azért az összes külhoni magyart sem lehet egy skatulyába rakni. Azok között is vannak gondolkodó emberek.

vajdasagi 2013.07.20. 13:19:24

@lobster thermidor: Én minden szavaddal egyetértek. Én sem dohányzom, és leszarom, ki árul cigarettát. De hát ami most történik, az visszavisz minket gazdaságilag több mint száz évvel. És a világgazdaság olyan mértékben fejlődik/változik, hogy éppen most nem engedheti meg magának az ország ezt a visszalépést.

Itt államilag beleszólnak a gazdaságba, és lerombolják a versenyképességet. És emellett még lopnak is hihetelten mértékben. Ez nemcsak fertő, ez a fejlődőképes rétegek ellehetetlenítése. Nemzeti mázban. Aki ezt védi, az vagy buta, vagy a kicsiny haszonélvező réteg tagja. Nem lehet ezt másképpen megmagyarázni immár.

Netuddki. 2013.07.20. 13:24:07

Hé viktor! Hol a cigim?

Ludovikás Levente 2013.07.20. 13:24:56

Nem baj, majd jön egy korrupciótól mentes, önzetlen politikusok által irányított rendszer, ahol csakis a közjót nézik, el se fogadnák a csúszópénzt, de nem is ajánlaná fel senki az előnyökért, mert olyan becsületessé válna a világ mint amilyen még soha nem volt az elmúlt sokezer évben, beleértve a 2010-ig terjedő híresen korrupciómentes időszakot a most éppen hatalomváltásra készülődők irányításával

Új Atlantisz lesz majd az ország neve az új alkotmányban

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.20. 13:39:12

@Ludovikás Levente: Te, most a "mások is loptak" mentséget próbálod felhozni? Ez minden alól mentesít?

lobster thermidor 2013.07.20. 13:56:31

@Ludovikás Levente:

Hiába kened - fened, ennyivel nem lehet meg nem történtté tenni a fidesz által intézményessé tett rablást.
A korrupciónál és a csúszópénzek tologatásánál nagyságrendekkel súlyosabb bűnöket követnek el.

Blogger Géza 2013.07.20. 14:04:14

@Baszkikám: Természetesen nem mindig nyer a KÖZGÉP (az esetek több mint 80%át más cég végzi el). Csak arról nem ír a sajtó, mert az nem érdekli.

Blogger Géza 2013.07.20. 14:05:19

@vajdasagi: "Itt államilag beleszólnak a gazdaságba," Mint ahogy mindenhol.

Jhonnyq 2013.07.20. 14:07:17

@Blogger Géza: Orbán 2002 -2010 között csak baszogatta az országot de 2010 óta szopatja azt...
Ha nem létezett volna és nem létezne az a kis komcsi már messze előrébb járna ez az ország...Orbán a fejlődés ellensúlya...

Blogger Géza 2013.07.20. 14:13:24

@lobster thermidor: "És mára már elkommunizáltak néhány takarékszövetkezetet, természetesen a tulajdonosok megkérdezése, és kártalanítása nélkül."

Mivel nem éri őket kár, természetesen nincs ok "kártalanításra" sem.

vajdasagi 2013.07.20. 14:13:37

@Blogger Géza: A beleszólás van ahol minimális (és ott jellemzően jól bodogul a gazdaság), és van ahol nagyon. Ilyen pl. Észak Korea, Oroszország, meg Venezuela. És ott jelemzően rosszul teljesítenek.

Kínában is amíg nagyon beleszóltak, majdhogynem éhezett az ország. Mostanában egyre szabadabbá vált a gazdaság - és lám, fejlődik is gyorsan.

Az a baj, hogy nálunk mostanában NAGYON beleszólnak. Végzetes következményei lesznek ennek.

Blogger Géza 2013.07.20. 14:35:36

@Jhonnyq: Igen, előrébb, már nem csak a szakadék szélén állnánk, hanem az MSZP be is vezetett volna oda, ha kap még négy évet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.20. 14:38:09

@Blogger Géza: Géza! Ezt egy másik posztban levezettem már neked, ahol nem cáfoltál meg, tehát itt is levezetem mégegyszer.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · bunkobrendelmatyi.blog.hu 2013.07.19. 08:57:09
@Blogger Géza: Nem sok időm van most a gyermeteg balfaszkodásaidra, sem az intelligenciád csiszolására, az meg, hogy ezt a nevetséges, már-már nyílt rablással is felérő akcióját a kormánynak képes vagy védeni, eleve reménytelenné tesz minden, az elméd pallérozására tett kísérletet.

Tudod amikor adott egy jogviszony két fél között (dolgozó és a pénztár) Majd jön az állam, és önmagát helyezi az egyik fél helyébe, nos ott utólag sem kell hozzájárulásról beszélni, mert nem volt hozzájárulás, ellenben zsarolás volt bőven. Mindez rövidtávú politikai érdekből, melynek a gazdasági haszna nem látszik, később pedig csak gazdasági kárai lesznek. Az oda félretett járulékbevétel ugyanis nem termel jelenleg hozamot (mi több, meg sincs), viszont a befizetőknek meg majd kell(ene) nyugdíjat fizetni. Neked is. Gondold át, hogy milyen jól tette a fidesz amit tett, mikor a nyugdíjad egy pohár tejfölre sem lesz elég.

A takarékrablás dettó ugyanez. A szövetkezetnek a tagok a tulajdonosai. Most, hogy odahelyezte magát az állam tulajdonosnak, semmi mást nem tett, csak kirabolta ezeket a tagokat. Tudom, szerinted a tagok ebbe beleegyeztek.

Hát Gézám lófaszt egyeztek. A mi takarékunkban napok óta megkezdődött a csendes betételvándorlás, ami hosszabb távon akár még egy kis bankpánikot is összehozhat. Persze ha valaki a zavarosban szeretne halászni, és tudja mikor lesz pánik, az rengeteg pénzt kereshet, míg ugyanekkor rengetegen fognak majd tönkremenni.

Nem tudom a bérkommentelésen kívül milyen egyéb jövedelmed van, de tételezzük fel, társtulajdonosa vagy egy korlátolt felelősségű társaságnak. Van a cégben 4/10 tulajdoni hányadú üzletrészed.
Majd én, mint állam, azt mondom ki egy törvényben, hogy minden kft-ben többségi tulajdonosi jogok illetnek meg engem. Ha nem tetszik, mehetsz a pi-be.

És Géza, ez nem lopás! Még meg is magyarázom, hogy a sok ostoba kommentírás mellett a céged nem ment jól.

kard.blog.hu/2013/07/17/takarekmutyi_uj_korrupcios_csatorna_a_te_penzedbol/fullcommentlist/1#c20243452

vega4 2013.07.20. 14:39:10

Most mindentől függetlenül. Nincs ebben az országban egy ember sem, aki azt firtatná, hogy egyes emberek vagy családok hogyan tudtak olyan hatalmas vagyonokra szert tenni mindenféle becsületes munka nélkül?

Én itt látom a bajt. Tudom mindent meg lehet oldani okosban is, de azért mindennek van 6ára!

lobster thermidor 2013.07.20. 14:41:29

@Blogger Géza:

Nem gondolom, hogy te autentikus személy volnál ennek a megítélésében, ezért azt talán tőlük kellene megkérdezni, hogy érte-e őket kár.
Mindenesetre a nyilatkozataikból nem azt lehet kiolvasni, hogy repesnek az örömtől a részvényeik, és a szavazati joguk elzabrálása miatt.

Viszont azt pontosan tudjuk, hogy a te kobakodban némi gellert kapva gyakran átértékelődnek a dolgok oly módon, hogy mikor mit kíván a "nemzet" védelme.

lobster thermidor 2013.07.20. 14:47:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Hiába cáfolod 1000x tényszerűen Géza blőd, légből kapott állításait, ő álmából felébresztve is képes bármikor újra kezdeni a mantrát.

Pedró27 2013.07.20. 14:52:38

@dr kíváncsivagyok: "Van -e ? Nyisd már ki a szemed bazmeg...
A szocik talicskáztak , a Fidesz kamionnal viszi a lóvédat ..."

Legyen neked a te igéd szerint... :)

Ilyen közhelyekkel nem győzöl meg senkit, de ez legyen a te problémád.

Baszkikám 2013.07.20. 14:54:42

@Blogger Géza:

Gratulálok!
Jól megragadtad a lényeget. :D

Ez egy jól bevált trükk, amit már számtalan esetben láttam sarokba szorított fidesznyikektől.
Ha nem tudnak vitatkozni a lényeggel, akkor egy mellékes dologba kötenek bele, csak azért, hogy válaszoljanak valamit.

Látom én, hogy te egy kiábrándult zorbánista vagy, már csak tisztességből véded az összesározott mundér becsületét.
Sebaj! Te legalább be fogod látni a tévedésed előbb vagy utóbb.

CSENDES 2013.07.20. 14:58:36

@Blogger Géza: Gejza, mi a válaszod arra, hogy a Simicska- Nyerges tandem tavaly 19-200 milliárd osztalékhoz jutott? Mert nyilván erre is van válaszod..
csak az nem felelhet meg a normáknak.

polipo 2013.07.20. 15:23:32

@Vigyázz autókihajtás!: te igazán szánalmas vagy. biztos trafikod is van,de a szégyenérzeted az már elfogyott. / nem vagyok balos /

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.07.20. 15:29:17

@CSENDES: egy nullát vegyél le a 200 végéről, de persze a 20 is vérlázítóan sok.

CSENDES 2013.07.20. 15:31:48

@timargabor: Ja, már nem tudom levenni, de a 19-20 milliárd tényszerű, és elnézést, nem néztem meg.

Portik Tamás a 150%-os MSZP -s 2013.07.20. 15:58:50

Az mszp-nek minden mutyi, ami nem az orszag kirablasarol, hazaarulasrol a nemzetkozi penzvilag gatlastalan kiszolgalasarol szol.
Az mszp-nek meg az ot iranyito nemzetkozi BANKARMAFIANAK tudomasul kell venni, ezt a gyarmatukat elvesztettek.

polipo 2013.07.20. 16:19:33

@Portik Tamás a 150%-os MSZP -s: szerintem az ilyen emberek tévesztik össze brüsszelt moszkvával és nem veszik észre,hogy 2 mill. ember nem egyenlő az országgal. /mondom mint nem balos a rend kedvééert/

nu pagagyí 2013.07.20. 16:25:14

@CSENDES: Tegyük hozzá, hogy állami megbízások és versenytárs nélküli közbeszerzések állandó nyerteseiként, szinte csak közpénzből tartják fent magukat. Profitjuk az adófizetők szimpla meglopása, mert egy becsületes versenyben, pont ennyivel kevesebbért is akadna vállalkozó az általuk végzett munkákra. Persze világos, hogy az osztalék nagy része nem az ővék, vissza kell pörgetni a korrupt rendszert üzemeltető politikusok zsebébe.

nu pagagyí 2013.07.20. 16:33:09

@Portik Tamás a 150%-os MSZP -s: Igen hülye lehetsz, ha nem veszed észre, hogy itt és most foszt ki egy kormány magyar vállalkozókat, gazdálkodókat, egyszerű polgárokat, valamiféle nemzeti érdekre hivatkozva. Te és szüleid valószínűleg sosem voltak vállalkozók, sosem próbáltatok saját lábra állni, ha nem tűnik fel semmi. Szaros kis alattvaló voltál eddig is. Biztosíthatlak róla ez a státusz megmarad, sőt csak ez marad a magadfajtának.

Blogger Géza 2013.07.20. 16:34:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Tudod amikor adott egy jogviszony két fél között (dolgozó és a pénztár) Majd jön az állam"

Rossz a sorrend. Előbb jött az állam, és ő úgy döntött, hogy a járulékbevételei egy részét megpróbálja egy új konstrukcióban, az ún. 2. pillérben kamatoztatni. Nem igazán jött be (kisebb volt a hozam, mint a kieső bevételek piacról történő finanszírozása), visszacsinálta. Ha nincs az állam, soha nem jön létre egy manyup pénztár se.

Blogger Géza 2013.07.20. 16:35:09

@CSENDES: Miért ne juthatna osztalékhoz, ha sikeres a cég?

nu pagagyí 2013.07.20. 16:44:40

@Blogger Géza: Hogy is csökkent volna az állami szféra létszáma, ha százezrével soroltak át állami alkalmazottá tanárt, egészségügyi dolgozókat, tűzoltókat és a fene tudja még kiket. Egy giga méretű önállóságától megfosztott zombihadsereget hozott létre állambácsi, hogy majd szokott hatékonysággal üzemeltesse általuk a megkaparintott objektumokat. Sokba kerülnek, keveset érnek.

Blogger Géza 2013.07.20. 16:46:44

@nu pagagyí: Senki nem sorolta át őket sehová, eddig is állami alkalmazottak voltak, most is azok. Az önkormányzatok is állam(háztartás) részei, csak épp a helyi szint, ez semmiféle változást nem okoz a statisztikákban.

nu pagagyí 2013.07.20. 16:51:00

@Blogger Géza: Az állam semmilyen járulékbevételről nem mondott le. A szolidaritás alapú nyugdíjbevételt a cégek fizették be közteherként, az utolsó években pontosan 24%-ot a bér után. A levont járulék a dolgozóé, az ő bruttójából vonják le, ez az ő biztosítása és ezt utalták a cégek a dolgozók számlájára. Ezt a pénzt lopta el az állambácsi fenyegetéssel, zsarolással.

nu pagagyí 2013.07.20. 17:00:32

@Blogger Géza: Az önkormányzati iskolák tanárai nem voltak állami alkalmazottak. Az iskolák fenntartója az önkormányzat volt. Az iskolaigazgatót a fenntartó nevezte ki, a tanárok munkáltatója az iskolaigazgató volt. A finanszírozásba beszállt az állam fejkvóta formájában, a működéshez szükséges többi összeget az önkormányzat állta. Ha az állam javítani szeretett volna az oktatás körülményein, akár emelhette volna a fejkvótát is, de serény kis diktatúránknak az autonómia szúrta a szemét, azt akarta mindenáron felszámolni.

Fekete Pestis 2013.07.20. 17:02:21

"hogyan élik meg ezt a Fidesz támogatói? "

Nos, én 3X szavaztam a fideszre, és a következöképpen élem meg :

1. Qrva gusztustalan, amit és ahogy csinálnak. Nics "de" meg "esetleg".

2. Nagyon félek, hogy jön az mszp ( és a baloldal ) és adót emel.
Ök biztos a plebset vennék meg adócsökkentéssel ( szavazat ) meg a multik adóját csökkentenék ( ugye, oda lehet visszavonulni egy következö fideszes gyözelem esetén ).
Ergo : a középosztály és az én adómat emelnék.

Jól emlékszem még a Gyurcsányi "gazdagozására" ( ugye, aki 6 M bruttót keres, az gazdag. Szerinte ), meg az adómorált kárhoztató kijelentésére ( pont ö. hogy volt pofája ). Nincs kétségem, hogy ez várna ránk.

Ergo: mivel utálok fizetni mások ( szegényebbek + multik ) helyett, maradjon csak a fidesz. De csak ezért. Ez viszont több, mint nyomós érv.

Fekete Pestis 2013.07.20. 17:04:29

Jaésmondjuk mutyiügyben :

ez az egész trafik meg mifene eltörpül amellett, hogy az mszp dupla pénzért építtette a strabaggal az m6-ost, vagy hogy mennyi pénzt ellopott p.l. a 4es metróval.

Ez a fideszt nem menti, csak nevetségessé teszi. ( cinikusan : ök még lopni sem képesek rendesen, mint a kommunisták ).

Fekete Pestis 2013.07.20. 17:08:49

Még valami : tényleg nagyon nem tetszik, hogy a fideszben martonyi és pintér félék vannak és a felsövezetés kb 40-60% a kommunista.

Ja, hogy az mszp-ben meg 80-100% ? az még kevésbé tetszik ;)
Nem is szavaztam rájuk sohasem.

nu pagagyí 2013.07.20. 17:10:58

@Fekete Pestis: Az M6-os nem állami pénzből épült. Az üzemeltetés kerül pénzbe, ez lenne a Fidesz által ördöginek lefestett PPP konstrukció. Mellesleg Simicska eddig mit is csinált a cirka 3-400 milliárdnyi elnyert közbeszerzés fejében? Hányszorosa ez a pénz a tényleges értéknek, amit létrehozott? Tényleg mit is alkotott? Mutass már valamit, ami használható?

Nero Bianco 2013.07.20. 17:14:32

@Fekete Pestis:
"az mszp dupla pénzért építtette a strabaggal az m6-ost"

Nézd, vagy te annyira hülye, hogy ne értsd meg, hogy az M6 speciel nem állami beruházásként ment.

nu pagagyí 2013.07.20. 17:19:39

@Fekete Pestis: Biztosíthatlak arról, hogy az MSZP-ben kevesebb kommunista van, mint a Fideszben. Amikor meg hatalmon voltak, akkor sem lehetett őket vádolni a kommunizmus visszaállításával, pont az ellenkezőjével basztatták őket: túlzott liberalizmus, privatizició és a fene tudja még mi.

Hát most már nincs ilyen, a nem kommunisták kommunizmust építenek kedvenc oligarcháikk segítségével. Egy bank, egy állami hírdető, újra állami általános iskolák, önkormányzat helyett tanácsrendszer, kötelező polgári védelmi szolgálat bodzapuskával, kényszermunkatáborok, személyzeti osztály, besúgók, b-listázás, cenzúra, gumitörvények.

polipo 2013.07.20. 17:30:32

@Fekete Pestis: sajnállak hogy nem látod,a fideszre jóérzésü ember nem szavazhat! ez már nem csak gusztustalan...

Jolka40 2013.07.20. 17:33:15

Hallgattam ma az M1 déli krónikáját. Ilyen gusztustalan kormánypropagandát jó ízlésű ember nem vehet be, akármilyen Fidesz-hívő, akkor sem.

nu pagagyí 2013.07.20. 17:36:15

@Fekete Pestis: Az egykulcsos adó nagyszerű eszköz a teljesítmény kicsiholására egy olyan gazdasági környezetben, amely egyenlő lehetőséget nyújt mindenki számára. A jelenlegi rendszerben, ahol agyonverték a piacgazdaságot és minden jövedelem forrása az állambácsi, az egykulcsos adó a lopás szinonímája. Az egykulcsos adó haszonélvezői az állami közbeszerzések nyertesei, a koncessziók címzettjei, akik tudjukkik. További nyertesek a kádercsere utáni köztisztviselők, az állami alkalmazottak, azaz csupa olyan, akik nem adnak le plusz teljesítményt a többletpénzért. Az eredmény fenimenális, a GDP ugyanott áll, mint kormányváltáskor, azaz a 2008-as GDP-hez képest 6%-os minuszban, miközben minden hozzánk hasonló ország rég kimászott a gödörből. Pedig legtöbbjénél ráadásul többkulcsos adó van.

polipo 2013.07.20. 17:46:45

@nu pagagyí: bocs,de a mi óriás törpénk szerint épp most mászunk ki a gödörből és sokan hiszik is...

polipo 2013.07.20. 17:51:26

@nu pagagyí: jaa és aratunk is,csak elfelejtik hozzátenni hogy ez pár ezer emberre igaz.

Bereznay A. 2013.07.20. 17:59:20

@kovi1970:

Úgy képzelem járható út a trafik visszazélésre azzal vűlaszolni mindenkinek, akinek nem teszik, hogy azzal bojkottálja a majdhogynem államosított dohány áru kereskedelmet, hogy ezentúl csak e-cigarettát szív. Vagy éppen e-szivart, mert az is van. Tudom, hogy betiltották a hazai árusítsását, de semmi akadálya annak, hogy az interneten vegye meg aki akarja, vagy külföldi barátait kérje meg a beszerzésre, illetve maga vegye meg külföldön. Szóval elérhető. Na és nem szennyezi a környezetet, nem árt az egészségnek, bárhol szívható és lényegesen olcsóbb mint a rendes dohány. Abszolút értelmes dolog erre térni át, nem nehéz egyáltalán, és poltikailag is mondhat vele elég sokat, aki akar.

nu pagagyí 2013.07.20. 18:03:25

@polipo: Nyilván pontosítani fogják ezt is. Orbán úgy értette, hogy 10 éven belül mászunk ki a gödörből, amikor az egymillió új munkahely is létrejön valahogy.

nu pagagyí 2013.07.20. 18:05:09

@Bereznay A.: Hát majd büntetni fogják azt, aki előveszi. Biztosítani kell valahogy a trafikos haverok bevételét.

Sir Galahad 2013.07.20. 18:15:18

@sárkányfő: Bocs, de a két idézet tartalmilag pontosan ugyanazt jelenti, a különbség annyi, hogy másodjára - a kedvedért - szájbarágósan fogalmaztam meg. Mindenesetre örülök, hogy legalább másodjára nem hiába.

polipo 2013.07.20. 18:19:50

...a lényeg,hogy elöbb betiltják,majd rátenyerelnek és cimbik közt szétosztják. lásd: nyerőgépek.

Mindfield 2013.07.20. 18:36:54

"Mutyik: rendszerhiba, vagy maga a rendszer?"

Nem bug, hanem feature!

Csii 2013.07.20. 18:41:12

@Kerek négyszög: Mert pár évig már láttuk őket kormányozni, aki nem a Marson élt, láthatta, mi van. Azért.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.20. 18:46:44

@Bereznay A.: Szerintem a legegészségesebb és egyben a legjobb tiltakozás, leszokni a dohányzásról. Én már leszoktam, igaz, hogy 7 éve és egy infarktus segítségével.

komplikato 2013.07.20. 19:16:37

@tonypek: A külhoni magyarok jelentős többsége pont a Fidesz általi sz*rkavarás és választási anti kampány miatt az életben nem fog szavazni, állampolgárság ide vagy oda.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.20. 19:20:44

@Nero Bianco:
"Hát persze hogy nem sejtem, hisz én annyira buta vagyok, hogy nem ismerem fel, hogy te meg mennyire okos vagy.
:))))

Na, ez a legnagyobb probléma.
Hogy senki nem akar együttműködni, csak megmondani a tutit. "
Tudod, van akinek a végzettsége és szakmája, az eddig leélt élete révén sokkal nagyobb rálátása, tapasztalata van, mint neked, nekem.
Na, az a legnagyobb probléma, amennyiben ezt nem érted és nem fogod fel, hanem még gúnyolódsz is rajta.
Amennyiben te is történész vagy, és letettél az asztalra egy az alábbiakban mellékelt elemzést, akkor elnézésedet kell kérnem:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html

komplikato 2013.07.20. 19:29:19

@Fekete Pestis: Tök jó, hogy itt a Magyar KözGéptársaságban most nem a Strabag és a Swietelsky építi ugyan úgy az utakat, hidakat, vasutat a Közgép projektekben, mint akkor ... Lol.

Blogger Géza 2013.07.20. 19:35:24

@nu pagagyí: "levont járulék a dolgozóé, " Nem, az az államé, azért vonhatja le.

Blogger Géza 2013.07.20. 19:38:19

@nu pagagyí: De. A munkavállalókat két nagy csoportra szokták osztani: versenyszféra és költségvetési (állami szféra) ezeken belül lehet tovább bontani, de az önkormányzat által fizetett alkalmazottak is a költségvetési (állami) szféra részét képezik.

ob.szerver 2013.07.20. 19:41:54

@Csii:

"Mert pár évig már láttuk őket kormányozni..."

Igen láttuk. És ha nem lett volna a 80 év óta a legsúlyosabb gazdasági világválság, amelyben még a német GDP is több mint 5%-kal esett vissza, akkor annak a 2 x 4 évnek a teljesítménye messze jobb lett volna mint a mostani ciklusé. GDP-ben, termelő és infrastrukturális beruházásokban, reáljövedelmekben, a korrupció mértékében, a jövőre vonatkozó társadalmi öngondoskodásban. Mindenben, kivétel nélkül.

Csii 2013.07.20. 19:43:14

@ob.szerver: Ja.
Ha meg a nagymamámnak pöcse lett volna...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.20. 19:50:00

@Blogger Géza:

Silány próbálkozás részedről jelentéktelen mellékvágányra terelni a témát.

Jut eszembe: A takarékszövetkezeteknél hogy, hol és mikor jött az állam?

Mellesleg a nyugdíjpénztárral kötött jogviszonyomban az állam nem szerepelt. Erről dokumentumokkal rendelkezem. Úgy hívják, belépési nyilatkozat.

De nem is értem, miért alázod magadat nyugdíjtémában, hisz abban már kb. negyvenhétszer érveltünk tégedet porrá.

Azt sem értem, miért magyarázod a takarékszövetkezetek államosítását, és főleg miért nem látod be, hogy az állam magántulajdonra tette rá a kezét.
Persze amit leírtam, azzal szokás szerint nem tudsz mit felhozni, marad a részleteken való kötözködés, és annak elferdített felemlegetése, hogy a nyugdíjpénztárak megalakulását az állam tette lehetővé. Csúsztatsz továbbá abban is, hogy egy negyven éves átfutásra tervezett rendszert tizenöt évnél értékelsz, de ha olyan szarul teljesítettek ezek a pénztárak, akkor miből is volt reálhozam?
Persze ezt nagyjából negyvennyolcadszorra írom le, érdemi válaszra már nem is számítok felőled, hisz mindig mikor megszorongat valaki, eltűnsz, mint manyupvagyon a matolcsiminisztériumban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.20. 19:55:35

@Fekete Pestis:

"Ergo: mivel utálok fizetni mások ( szegényebbek + multik ) helyett, maradjon csak a fidesz. De csak ezért. Ez viszont több, mint nyomós érv."

- Jelenleg is fizetsz helyettük.

A multi áthárítja a terheit, a szegények helyett meg rajtad szedik be, ami nem megy be. Ez utóbbinak csomag a neve.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.20. 19:56:54

@Fekete Pestis:

"Még valami : tényleg nagyon nem tetszik, hogy a fideszben martonyi és pintér félék vannak és a felsövezetés kb 40-60% a kommunista.

Ja, hogy az mszp-ben meg 80-100% ? az még kevésbé tetszik ;)
Nem is szavaztam rájuk sohasem."

- Vígasztalódj:
A jelenlegi fideszvezetésben és kormányban sokkal több egykori MSZMP tag van, mint az utolsó szoci kormányban, vagy a szoci pártvezetésben.

sárkányfő 2013.07.20. 20:36:35

@Sir Galahad: Nem, nem ugyanazt jelenti, és ezt nemcsak te tudod, de mindenki aki beszél magyarul.

nem látom a választ arra hogy mi a te személyes morális álláspontod a maffia ügyei kapcsán. gondolom nem is fogsz erre választ adni, félsz a témától, ezért kerülöd állandóan.

Bereznay A. 2013.07.20. 21:46:09

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

Persze, hogy az a legjobb, de tudod milyen a legtöbb dohányos,. Nagyon nehéz nekik, vagy akaraterejük nincs. Ez az e-cigi, hallom, olyan, hogy észre sem veszik, hogy nem dohányoznak, semmi sincs a szokásos tünetekből.

Én különben rá se szoktam soha. Kínálták gyerekek úgy nyolc éves koromban, láttam semmi jó benne, nem érdekelt tovább. Te viszont jó tetted, hogy legalább akkor leszoktál. Remélem a blog bejegyzés olvasások nem ártanak meg.

Blogger Géza 2013.07.20. 22:10:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Mellesleg a nyugdíjpénztárral kötött jogviszonyomban az állam nem szerepelt. "

Ha csak úgy nem, hogy elhatározta a nygudíjrendszer 3 pilléressé alakítását, törvényt hozott a 2. pillér (magánnyugdíjpénztárak) felállításáról, propagandát folytatott illetve egyeseknek kötelezővé tette, hogy lépjenek be, és odairányította (a mértéket sűrűn változtava) saját járulékbevételeinek egy részét, hogy mégis legyen bennük valami, tovább nem kis részben a saját állampapírjaival töltötte fel őket. Más formában nem. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.20. 23:38:56

@Blogger Géza:

Géza Géza!

Már megint magadat alázod, ráadásul feleslegesen. Idézek magamtól:".....szokás szerint nem tudsz mit felhozni, marad a részleteken való kötözködés, és annak elferdített felemlegetése, hogy a nyugdíjpénztárak megalakulását az állam tette lehetővé...."
Továbbra sem nyilatkozol érdemben arról, mi is történt a takarékszövetkezeteknél.
Továbbra sem cáfolod meg érvekkel, hogy az állam magántulajdont vesz el.

Mindezek mellett belefutsz megint a saját tudatlanságod és tájékozatlanságod csapdájába, mikor is azt írod: " [Az állam] odairányította (a mértéket sűrűn változtava) saját járulékbevételeinek egy részét,"

A nyugdíjpénztárak megalakulásakor a kezdő kulcs, ami a pénztárakhoz folyt be, 6% volt. Ezt jogszabály fektette le. Ahogy azt is, hogy ez a kulcs folyamatosan felmegy majd kilenc százalékra. Ezt mindenki tudta előre, hogy mikor lesz 7%, mikor lesz 8%, mikor lesz 9%. A pénztárak ez alapján tervezték meg a befektetéseik egy részét.

Majd jött 98-ban egy kormány, akinek kellettek ezek a pénzek (noha szükségük nem volt rá), és 6%-on fagyasztották be a pénztárba érkező járulékot.

Kérdezek:
- Ha a tőkének csak a 2/3 része (Ez nem mandátumarány Géza! tőke!) áll rendelkezésre, akkor az eredeti tőkemértékhez képest mekkora profitot (hozamot) lehet realizálni.
- Ha 1998 és 2002 között olyan fenomenális eredményeket ért el a rátermett kormány a gazdaságban, akkor miért volt szüksége a manyup pénzekre már akkor? Hisz értettek hozzá.
- HA a kormánynak szüksége volt a manyupok pénzére már akkor, amelyek befektetései terveit (Tudod egy nyugdíjalap általában 5-10-20 évre előre tervez) felrúgta, akkor hogyan meri ugyanez a társaság a pénztáraknak felróni a rossz gazdálkodást, miközben ők maguk szartak bele a ventillátorba pár évvel előtte.
- Meggyesi Péter visszaállította a 9%-ot, ami hirtelen pofont adott a költségvetésnek, de ő tudta, hogy a jövő nyugdíjasainak a megélhetése érdekében erre szükség van. Nem merték viszont, és később meg már nem tudták meglépni a rendszer TELJES PRIVATIZÁLÁSÁT, de mindenképpen a pénztárak felé történő súlypont eltolódást, ami egy kívánatos dolog lett volna.

Sikeresebben tudnál érvelni, ha észrevennéd a hosszabb összefüggéseket is.

Takarékpénztár ügyben mondom neked (Amely témában szintén komoly hiányosságokat mutatsz fel), szerinted, mikor kitör a pánik, akkor majd az ATM tudni fogja ki a fideszes káder, és ki nem? Szerinted a vidéki szavazók, akiknek a pénze takarékszövetkezetben van, megkapják a pénzüket akkor, mikor a pánik miatt nem lesz készpénz a fiókban?

Szerinted miért adta el Csányi Sándor és sok vezetőtársa szép csendben a részvénypakettjének jelentős részét?

index.hu/gazdasag/2013/07/20/die_zeit_magyarorszag_az_allamcsodot_kockaztatja/

Államcsőd esetén, mikor nem lesz itt semmi, csak anarchia, akkor neked megmarad a munkahelyed? Lesz kenyered, áramod benzined?
A rezsicsökkentetteknek külön dróton megy a delej?
Ha államcsőd lesz, szerinted lesz gáz?

Szörnyen buta ember vagy, saját érveiddel negligálod a bálványaidnak a korábbi tetteit.

Blogger Géza 2013.07.21. 00:38:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szerintem ne idézz többed magadtól, nem éri meg. :)

Baromságokat nem lehet érvekkel cáfolni, baromság az baromság marad, ami te nem tudsz igazolni. Egyetlen esetet nem tudtál mutatni, amikor bárkinek is "elvették" volna a tulajdonát.

"Államcsőd esetén, mikor nem lesz itt semmi" A 2002-2010-es folyamatok tekintetében erre valóban megvolt az esély, most már gyakorlatilag kizártnak tatom, emiatt kár aggódni.

Azért vicces, hogy belekötsz egy állításomba (változott a mérték), majd utána az én állításomat támasztod alá, szépen tökön szúrva magad! Mire jó ez neked? Mi ez a szűnni nem akaró mazochizmus? :)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.21. 04:24:41

@Bereznay A.: Egyébként nagy dohányos voltam, 35 év "szívással" a hátam mögött szoktam le.
Én is tartottam a leszokás nehézségeitől. A feleségemet megkértem, hogy vegye meg a gyógyszertárban kapható legjobb leszoktató "valamit". Hogy mit hozott nem tudom, mert a mai napig nem bontottam ki, nem volt szükségem semmire, egyáltalán nem voltak leszokási tüneteim. Igaz, örültem, hogy éltem.
A blogok olvasása nem tud megártani, hiszen ha érzem, hogy megy fel a pumpa, egyszerűen lecsukom a laptopom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.21. 10:49:19

@Blogger Géza:

Az a baj veled, hogy a horizontod mindig csak a kormány és párt aktuális intézkedésének a magyarázatától (legyen az intézkedés bármennyire vérlázító és/vagy esztelen) a kötelezően ismétlendő klisékig terjed, ezáltal képtelen vagy a hosszútávú gondolkodásra, netán összefüggések felismerésére.

Sir Galahad 2013.07.21. 12:07:49

@sárkányfő: De, ugyanazt jelenti.

Ami meg a személyes véleményemet illeti... nos, Téged olvasva gyakran eszembe jut a fiatalkori önmagam, amikor hasonlóan szenvedélyesen védtem a hozzám közel álló politikai erőket és támadtam ugyanolyan mély meggyőződéssel az ellenszenveseket. Szép időszak volt. Ma már látom, hogy ennek sok értelme nincs. Érdemesebb a dolgokat egy lépéssel hátrébbról, higgadtabban, nyugodtabban szemlélni. A magyar politikai elit, úgy ahogy van, mindenestől nem sok tiszteletet érdemel. Nem érdemlik meg azt az egykori szenvedélyt... benned még megvan, de ez nem baj, leszel még idősebb te is :). Egyébként nem nagyon szeretem Ákost, de ez az egy dala jól kifejezi, mit gondolok az egészről: www.youtube.com/watch?v=y38ReW34LTk

Szép vasárnapot!

sárkányfő 2013.07.21. 13:02:45

@Sir Galahad: nem, nem ugyanazt jelenti, ami még lehet hogy nem vagy képes helyesen fogalmazni.

Az nagyon cuki, és ismét jól jellemez téged amikor kifejezetten a te személye véleményedet kérem, elkezdesz rólam beszélni :D

Egyébként halvány dunsztod sincs milyen ember vagyok, még a politikai véleményemet is csak szuperfelszínesen/félreértve ismered, mindegy, az előítéleteid és tévképzeteid írtad le, méghozzá rád jellemző lenéző, magadat bölcsebbnek beállító, kicsinyes-szánalmas módon.

Főleg annak fényében röhejes ez a pózolgatásod, hogy nem látszol te különbnek semmilyen fanatikus fideszesenél, hiába szeretnéd magaddal meg másokkal is lehitetni ezt. Sose, ismétel SOHA nem láttam tőled semmilyen érdemi fideszkritikát, ellenkezőleg, csakis mosdatást láttam tőled, meg relativizálást (ez főleg sokat) a legdurvább húzasaiknál is sorozatban véded őket, elképesztő mély megértést bizonyítasz mindig, mindig a fideszes szemszögből véded őket eszedbe se jutva hogy esetleg az ország szempontjából nézd a dolgokat.

Ákos sajnos nem bírom hallgatni, a kedvedért most majd fél percig hallgattam ezt a mesterkélt primitíven didaktikus szöveget majd lekapcsoltam. Ha van saját véleményed és nem másról (mondjuk rólam) akarsz beszélni, meg nem gagyi dalokat akarsz linkelni, hanem mindenféle további hárítás és terelés helyett fel bírsz végre vállalni a saját szavaiddal egy morális állásfoglalást, akkor vegyél erőt végre magadon és tedd meg.

Biztos vagyok benne hogy nem fogod megtenni, sajnos minden eddigi tapasztalat veled kapcsolatban ebbe az irányba mutat. Helyette majd jön majd az ami eddig.

sárkányfő 2013.07.21. 13:05:47

Megjegyzem Ákosból is messze sugárzik ez a pökhendi beképzeltség, kritikátlan önimádat, önteltség, stb. Ez annyira de annyira fideszes. Ja, Ákos is fideszes :) Ezért is annyira hiteles tőle fidesz-kritikát linkelni, miközben nem is tagadja szimpátiáját...

Sir Galahad 2013.07.21. 15:33:03

@sárkányfő: Sértegetni, azt tudsz. Gratulálok. Szerintem itt kell befejezni a beszélgetést, mehetsz a bögrédért.

sárkányfő 2013.07.21. 16:06:15

@Sir Galahad:
Lol :))

1. Írsz egy leereszkedő, lekezelő kommentet, idézem:
"Téged olvasva gyakran eszembe jut a fiatalkori önmagam (...) Ma már látom, hogy ennek sok értelme nincs."

És: "Érdemesebb a dolgokat egy lépéssel hátrébbról, higgadtabban, nyugodtabban szemlélni" Tehát úgy mint te, bölcsebben, nem úgy mint én :)

És a leglealázóbb sunyi lenézés:
"nem baj, leszel még idősebb te is :)"

2. tehát így kezdted, majd ezeket én neked szépen visszamondtam. Megtehettem volna, hogy bevágom a műhisztit, mint te, de nem ettől én még érdemben visszakérdeztem.

3. Még a végén NEKED (!!!) áll feljebb :DD Még te vágod magad megsértett kamu pózába, miután te sértegettél engem :D

4. És persze az érdemi választ gondosan megspóroltad az újabb személyeskedéssel, ahogy előre megmondtam :)

Na akkor hogy fogalmazzak a stílusodban: mehetsz a trafikodért... hamar leesett rólad a vén bölcselő szerepében pózolgató álarc...

Ludovikás Levente 2013.07.21. 16:20:41

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
Butus, én csak próbállak visszarántani az utópisztikus álomvilágodból egy átlagos európai valóságba. Átlagos annyiban, hogy van rosszabb is meg jobb is

A világ 174 országából 127 korruptabb Magyarországnál, a Transparency International 2012-es adatai szerint, beleértve például Csehországot, Szlovákiát és a többi szomszéd országot egy kivétellel

Bereznay A. 2013.07.21. 23:29:33

@Ludovikás Levente: @butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

Mondjuk, ha európai valóságról beszélsz, én nem büszkélkednék azzal a statisztikával. Merthogy az a 46. hely a normálisnak (demokratikusnak) tekinthető országok körében igencsak alacsony. Az, hogy Európában a balkániaknál (és még talán háromnál) jobbak vagyunk, alig dicsőség. A mocskokat beleszámítva jó a helyezésünk, brávó.

Bereznay A. 2013.07.21. 23:31:30

@Bereznay A.:

Persze nem butusnak mondtam. (Belevettem, mert neki szólt az amire válaszoltam.)

Ludovikás Levente 2013.07.22. 21:10:57

@Bereznay A.:
Te is csak egy álomfejtő vagy, nem zavarnak a tények. A korrupciós index Magyarországon pont megfelel a régiós helyzetünknek, alapjában se nem jobb se nem rosszabb. Amibe belefér, hogy például Olaszország sokkal rosszabb nálunk, nyilván a balkáni helyzetéből és demokrácia hiányából eredően

Bereznay A. 2013.07.22. 21:39:49

@Ludovikás Levente:

Tudod, abból, hogy odavágsz nekem válaszul bizonyos tények említésére válaszként egy sértést, nem az derül ki, hogy téged a valóság érdekel. Csak annak minél veszettebbül gyűlölködő pártos értelmezése.

Komolyan azt hiszed, ez viszi előre a magyarság ügyét? Attól lesz jobb a helyzet, hogy eltorzult arccal, kivörösödve vered az asztalt? Biztos?

Átkozódásaid közepette rámutathatnál, én legalábbis megkérlek rá, egészen pontosan miben vettem én szerinted semmibe tényeket? Azzal hogy rájuk világítottam?

Merthogy részemről semmi vita arról, te tényekről beszéltél eredetileg, potosabban tényszerűen idéztél adatokat. Namost, rosszul esik neked, vagy sem, de az a helyzet, hogy én is. Semmivel sem kevésbé. Becstelen hazug vagy, ha az ellenkezőjét állítod.

A kérdés az értelmezése ezeknek az adatoknak. Te pusztán a mennyiségre figyelsz, igyekszel elkenni a mélyebb összefüggseket a jelentőségük tekintetében. Én úgy gondolom, az nem lényegtelen összefüggés, akkor is, ha nincs ínyedre, hogy ha minőségi szempontokra is figyelünk. Ha igen, az derül, ki, hogy nem valami jó helyen állunk. Mondjuk nem igazán nagy dicsőség – ha megengedsz egy párhuzam félét – bűnözők listáján az első helyen állni legkisebb bűnözőként, ha az ember zsebtolvajként kerül oda, miközben vannak a listán gyermekgyalázók és rablógyilkosok. Én nem lennék büszke arra, hgy mindössze zsebtolvaj vagyok. Lehet a listát amit idéztél, így nézni, meg úgy, de az biztos, hogy arra nem alkalmas, amire bizonyítékként Butus ellen használni próbáltad. Ez minden.

Ludovikás Levente 2013.07.23. 13:08:51

@Bereznay A.:
Keress adatokat, olvass utána mit jelent a CPI, meséld el miért gondolod ennek tükrében, hogy rosszabb a hazai helyzet a minket megilletőnél. Mert az általam idézett adatok nem erre utalnak

Őszintén szólva nem nagyon érdekelnek a lelkizések, a lúzerek folytonos bűnbakkeresése, akik mindig másban keresik az okot, soha nem saját magukban. Az ilyen blogokra néha benézek és megpróbálom tárgyilagos irányba terelni a diskurzust, többet ne várj tőlem

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.24. 19:33:14

@Ludovikás Levente: @Bereznay A.: Szóval az ilyen blogokra néha benézel, s próbálod terelgetni az "elvetemült" tisztánlátókat a pártok irányába. Köszönöm, én maradok az "álomvilágomnál" Nem szeretem a megalkuvókat, s azokat sem, akik alamizsnáért eladják a lelküket.

Ludovikás Levente 2013.07.24. 21:03:43

@Bereznay A.: @butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

Folytassátok nélkülem a diskurzust, javaslom lélekgyógyász bevonását
süti beállítások módosítása