A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Szegény Klebelsberg

2012.11.05. 23:33 timargabor

A hétfői parlamenti viták, illetve a német-angol nyelvoktatási ellentét háttérbe szorította nap talán legfontosabb hírét. "Hoffmann titokban elismerte: nincs meg a pénz az oktatás államosítására" - írja a HVG, és ha ez igaz (márpedig miért ne hinnénk az államtitkár asszonynak?), társadalmunk egy újabb szegmensét, a közoktatást teszi kockára előkészítetlen változtatásaival a kormány és a Fidesz. Az említett cikkből idézünk:

A kormányülésre készített belső anyag megállapításaiból kitűnik, magának az Emminek (a felügyelő minisztérium) és az oktatási államtitkárságnak is több komoly aggálya van azzal kapcsolatban, hogy zökkenőmentes lesz-e az alig bő hat hét múlva bekövetkező átállás.

Hát, jobb helyeken ilyenkor csapnak rá a vészfékre, de nagyon gyorsan. A "nem lesz zökkenőmentes" ugyanis elég széles skálán értelmezhető, és a több hónapos vadkáosz is a valószínűsíthető tartományban van. És itt most nem akármiről beszélünk, hanem a közoktatásról! Sok tízezer tanár, sok százezer diák mindennapjairól, nemzetünk jövendő tudásáról. A Fidesz honlapján ezernél is több hír emlékezik meg - a párt ellenzéki időszakából persze - az iskolabezárások negatívumairól, de ez a mostani veszély egyszerűen más nagyságrendű.

schoolbus.jpg

Januártól az érvényes tervek, és a jövő héten, tehát a bevezetés előtt mintegy 6 héttel (!) megszavazandó törvény részletszabályozásai szerint az állam veszi át az önkormányzatoktól az általános és középiskolák működtetését. Az állam a feladatra a Klebelsberg Intézményi Központot hozza létre (már megint egy régi politikus nevét lobogtatjuk, és hát Klebelsberg tényleg sokat, talán máig a legtöbbet tett a magyar oktatásügyért). A KIK lenne a munkáltatója az ország pedagógusainak, egy nagyjából akkora szervezetként, mint a Néphadsereg volt a csúcson. Ehhez képest

A köznevelési intézmények fenntartói feladataival foglalkozó közszolgálati tisztviselőket és közalkalmazottakat a KIK szeretné saját állományába venni, miközben az érintettek nagy része már a járási vagy kormányhivatalok állományába került, ahogy azt a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) szerette volna. Fideszes forrásunk szerint „a járásokhoz már átkerült embereket nem fogja einstandolni a KIK”. Márpedig arra maga a háttéranyag figyelmeztet, hogy a KIM akaratának érvényesülése esetén „a KIK nem fogja tudni ellátni azokat a feladatokat, amelyek a köznevelési intézményfenntartás körében összehasonlíthatatlanul nagyobb mértékben jelentkeznek”

Magyarra fordítva: senki nem tudja, hogy ki fogja a napi munkát elvégezni, nem tisztázottak a döntési jogkörök, és általában, mindenki várja, hogy mondják már meg neki, hogy akkor most mi lesz, de mintha nem lenne kész a terv. Koncepció van: "Magyar Bálint oktatásrombolása után rendbe kell tenni az ágazatot", meg az állam garantálja az egységes színvonalat az oktatásban, de hogy ez konkrétan hogyan történjen, az brutálisan nincs összedrótozva pár héttel az átállás előtt. Az oktatásért felelős államtitkár asszony a belső anyag szerint látja ezt, ugyanakkor hétfőn azt mondta a Parlamentben egy interpellációra válaszként, hogy "nem államosítás az, ha az állam átveszi az iskolákat, hanem állami felelősségvállalás". Mintha a matolcsyzmus terjedne újabb szektorra: vágjunk bele, valahogy csak lesz. "Briliáns" világnézet, és mögötte a teljes kidolgozatlanság, a gyakorlatba ültetés leghalványabb ötlete nélkül. (Programozói nyelven: meghívják a szubrutinokat/függvényeket, de azok nincsenek megírva.) Nem csoda, ha a fideszes polgármesterek (és a nagyobb településeken szinte mind az) is berzenkednek a dolog ellen. Nincs azonban kétségem: be fogják ők adni a derekukat. Kellemetlen lesz ezt kimagyarázni otthon, de hát a Párt kéri tőlük, a fontosabb eszmék miatt (mi? dehát ők a Párt... vagy nem?).

Pedig ennyire előkészítetlen tervvel ilyen horderejű ügybe belevágni nem tűnik felelős eljárásnak. És ehhez még Klebelsberg nevét elővenni, te jó ég... Mit szólna ehhez ő, aki létrehozta a népiskolai hálózatot - hogy most ezt kockára teszik? Márpedig a HVG birtokába került dokumentum sugallja ezt, nem én.

Persze lehet, hogy végül Klebelsbergnek lesz igaza. Ő ugyanis

a tanárképzésre különben is nagy gonddal ügyelt, és azt hangsúlyozta, hogy a "magyar oktatótól, kezdve a kis óvónőn fel az egyetemi tanárig" azt az egyet követeli meg, hogy "ne csak tanítsa, hanem szeresse a magyar gyermeket." (Forrás: Wikipedia)

A gyerekek szeretete talán adhat még elég erőt az életpályamodelltől megfosztott, bizonytalanságban tartott pedagógusoknak, hogy további többletmunkával maguk alakítsák ki működtethetőre a rendszert. Ha így lesz, az kizárólag az ő érdemük lesz. Hacsak még azt is el nem szúrják fentről, mint az öreg székely a fogpiszkálót.

Még működik a mostani rendszer. Most még le lehet állítani a félig sem kész modell erőltetését.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

116 komment · 2 trackback

Címkék: államosítás közoktatás államigazgatás

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr664892753

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kaposvári gyermekgyilkosság: Célkeresztben a hajléktalanok? 2012.11.06. 14:47:49

Vajon miért fontos minden híradásban kiemelni a kaposvári gyermekgyilkosság kapcsán, hogy annak elkövetői között hajléktalanok is vannak? Egy magyar polgár feltette a kérdést – válasz egyelőre nincs. Előre kitervelt, brutális gyilkosság áldozata lett ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.06. 13:24:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.11.06. 10:46:19

Egy előnye lesz az akciónak: pedagógus és (összességében) iskolai adminisztrációs személyzet (gazdasági irodák munkatársaitól kezdve a rendszergazdákig) nem fognak a Fizess-re szavazni. Újabb pártízezer szavazóval kevesebb...

őt az is lehet, hogy a Fizess bukását és elkergetését ez az akció fogja megindítani. A pedagógusok sztrájkot szerveznek januárra, gyerekeikért aggódó szülők sokaságát valószínűleg elég hatékonyan képesek lehetnek mozgósítani.

Kotkodus 2012.11.06. 10:46:52

@IDKFA: rendszeresen beszélek angolul olyan német, osztrák cégekkel, amelyek külkereskedelemben érdekeltek... mert ők már megtanultak angolul...:)

persze, ha az a cél, hogy állampolgáraink olyan nyelvet tanuljanak, hogy beilleszkedhessenek egy közeli ország társadalmába, akkor jogos az érved! hajrá! a németek és osztrákok köszönik szépen a nekik semmi képzési költségbe nem kerülő szakembereinket!

TheSaurus 2012.11.06. 10:48:00

@Kőmíves Kelemen: Miért, mi lesz 2014-ben? Már szinte látom az Alaptörvény XVI. kiegészítésének 32. cikkelyét, amely szerint a választásokat, mint pazarló, fölösleges és a Nemzetet megosztó tevékenységet, megszüntetjük.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.11.06. 10:48:11

@Kotkodus: Nyugalom ez csak olyan szintű böfögés Rózsika néni szájából, mint egy hónapja az ominózius iskolaköpeny.

Be kell dobni a gumicsontot, mivel recseg-ropog a Fizess oktatási tákolmánya is.

ursus artos 2012.11.06. 10:51:10

@kov_vacs:
"A konkrét, elkövetkező hetekben zajló történet az, hogy vajon képesek lesznek a tanárok a gyerekemet nap mint nap kiegyensúlyozottan, kedvesen, nyugodtan, felkészülten tanítani? "
Igen.

"Ebben a jól látható totális káoszban, kapkodásban, fejetlenségben, mikor azt se tudják, ki is lesz a munkáltatójuk, kidobják-e a portást vagy a rendszergazdát két hónap múlva, "
Nem.

"kell-e fél éjszakákat benn tölteniük a suliban leltárokat készítve,"
Nem.

"kiktől kapják a fizetést három hónap múlva"
Akitől eddig: az államtól.

"és lesz-e bárkinek szava abban, hogy négy hónap múlva ki lesz az igazgató?"
Igen.

"Megmarad-e egyáltalán a suli, vagy összevonják egy másikkal és kirúgják őket?"
Igen, megmarad.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.11.06. 10:51:14

PEDAGÓGUS

Tanár ír a fatáblára
Krétával. Mindkettő ára
S vérnyomása is nő. Bére
Csökken csak az évvégére.

Osztályharcol s fáj a háta:
Nagy a gerinckopás ráta.
Ritkán pihenhet meg teste,
Dolgozatot javít este.

Éhbér mellett jövőt épít,
Néha mereng, miért épp itt.
S vonzza bár a Temze partja,
Túró Rudi itthon tartja.

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2011/04/pedagogus.html

Kotkodus 2012.11.06. 10:54:39

@kov_vacs: egyetértünk és szerintem a hangsúly a minőségi nyelvoktatáson és a gyakorlaton van (az első vizsgát - ha kötelező - nyílván biztosítja majd az állam; ha nem akkor az felháborítóan botrányos).

én láttam, hallottam egyébként, hogy mit érnek a gyakorlatban a magyar felsőoktatási intézmények által kiadott "szakmai ismeretekkel bővített felsőfokú nyelvvizsgák". és tapasztalataim alapján egyáltalán nem bízom az ilyen papírokban...

Martian (törölt) 2012.11.06. 10:56:39

@Rive: "mér' központilag akarják már ezt is elrendezni..."

Kádárista szellemiségű kézivezérlés...

Kotkodus 2012.11.06. 10:58:32

@biturbo s - félázsiai bunkó állat: igazad lehet... nem ez volna az első ilyen gumicsont... azonban csináltak már sok olyat is, amiről azt hittem, hogy annál azért több eszük lesz...

Pop40 2012.11.06. 10:58:44

@Kotkodus:
"komolyan az az érzésem, mintha le akarnák butítani az országot..."

Csodálkozol? Pont ez a cél.
Erre a vadbarom, dilettáns maffiára 80-as IQ fölött max az szavaz, akit lefizetnek.

Lesből Támadó Szárítókötél 2012.11.06. 10:59:36

@IDKFA:

Románia meg a második, akkor ebből az következik, hogy...?

Te két dolgot keversz össze: b2b szinten a kommunikáció nyelve _elsődlegesen_ az angol, a kommunikáló partnerek nyelve másodlagos. AZ viszont, hogy a kedves magyar állampolgár munkát vállal egy adott országban, teljesen más kérdés, mert ott a nyelv a napi megélhetéshez, illetve a napi munkavégzéshez szükséges.

A példáid közti eltérés akkor bukik ki jól, ha egyszerűbben fogalmazzuk meg a két szitut:
Az első esetben magyar cég magyar munkavállalója áll kapcsolatban egy német cég német munkavállalójával, míg a második esetben egy német/osztrák cégnél dolgozik egy magyar származású munkavállaló.

Csavarhúzós 2012.11.06. 10:59:53

A nyelvtanulás másik téma, most a januári iskolaállamosítás a sürgős probléma, mert még csak az akarat van meg hozzá. De se apparátus, se pénz, se részletes terv.

Nem csak államosításról, újraszervezésről van szó. Az összes gimi-szakközepet szétfűrészelik "profiltisztítás" címszóval. Iskolában dolgozom, tudom. Januártól a szakképzésünk a megyéhez fog tartozni, a gimi a járáshoz, a karbantartók meg sehová, a kollégium ki tudja hová. Kérdés ki a jogutód, kié az iskolabusz, a vírusirtó szoftver, az iskolatitkár, stb. - de a legnagyobb kérdés, hogy mi értelme ennek az egésznek?
Az, hogy Tormay Cécile-t tanítsunk, felére csökkenjen az informatika óraszám, de mindennap legyen (kinti vagy elméleti, mert terem és öltöző az nincs) tesióra - ehhez nem kell állami tulajdonlás, megoldja a kerettanterv.
Feltehetően az az értelme, hogy külön döntenek majd a gimi és a szakképzés sorsáról - pedig méretgazdaságossági okokból csak együtt életképesek.

Rive 2012.11.06. 10:59:54

@Martian: költői kérdés...

:-)

Netuddki. 2012.11.06. 11:00:19

Ki volt az a HÜPI aki kitalálta ezt a német az első nyelvoktatást. Qrvára nem ért hozzá, húzzon a francba. A korunk latinja az angol, ennyi. Mindenhol angolt tanítanak, a németeknél is baszki! Ekkora barmokat! Ezeket fizetjük közpénzből?

Pop40 2012.11.06. 11:00:43

@IDKFA:
Ez rendben is van, csak a németek (bizonyos pozíció fölött mindenképp) beszélnek angolul.

ursus artos 2012.11.06. 11:00:56

@kov_vacs: "És az milyen, hogy a tervben az is benne van, hogy pár év múlva csak nyelvvizsgával lehet a felsőoktatásba jelentkezni?"
Az meg olyan, hogy aki nem képes középfokú nyelvvizsgát tenni, az alkalmatlan arra, hogy felsőfokú végzettséget szerezzen.

ursus artos 2012.11.06. 11:05:05

@Csavarhúzós: "de a legnagyobb kérdés, hogy mi értelme ennek az egésznek? "
Az az értelme, hogy ma Magyarországon iszonyatosan nagyok az iskolák közötti különbségek. Ennek oka egyrészt az, hogy péel a tiszabői önkormányzatnak szerényebb lehetőségei vannak az iskolát illetően, mint a Fazekas gimnáziumnak: mikroszkóp, kémcső, meg ilyenek.
Az elmúlt húsz év önkormányzati modellje ezt hozta. Ez nyilvánvalóan szar. Következésképpen változtatni kell rajta.

szita szita péntek 2012.11.06. 11:09:01

@ursus artos: "...az alkalmatlan arra, hogy felsőfokú végzettséget szerezzen. " - Nem.

szita szita péntek 2012.11.06. 11:10:42

@ursus artos: Iskolai egyelősítősdit lehetne játszani állami tulajdonlás nélkül is.

lobaszopiatej 2012.11.06. 11:12:41

Nem baj, lesz itt jó sok olimpikon-csemete (snittpali-példaképpel), a libsi tanárokat meg kikergetjük a rizsföldekre!

ursus artos 2012.11.06. 11:13:29

@szita szita péntek: "Iskolai egyelősítősdit lehetne játszani állami tulajdonlás nélkül is. "
Hogyan?

Kotkodus 2012.11.06. 11:16:20

@Pop40: amint fentebb írtam: a németek és osztrákok bizony már megtanultak angolul...

de sajnos a 80 iq-s megállapításod nem helytálló. sok értelmiségi hallgat az üres populista szólamokra. ugyan viktorka érzéseket szólít meg (hazaszeretet, frusztráció, irigység, stb.) nem az értelmet, azonban - sajnos - sok értelmes ember hallgat előbb az érzéseire, mint az eszére. és közben észre sem veszik, hogy mennyire át vannak verve... legfeljebb csak utólag... ez van. ecce homo!

873ujr3rk 2012.11.06. 11:29:08

@ursus artos: "Az az értelme, hogy ma Magyarországon iszonyatosan nagyok az iskolák közötti különbségek. Ennek oka egyrészt az, hogy péel a tiszabői önkormányzatnak szerényebb lehetőségei vannak az iskolát illetően, mint a Fazekas gimnáziumnak: mikroszkóp, kémcső, meg ilyenek.
Az elmúlt húsz év önkormányzati modellje ezt hozta. Ez nyilvánvalóan szar. Következésképpen változtatni kell rajta."

értem és látom is hogy nem a Fazekast basszák majd szét fideszes mamelukkal és viszik a tiszabői színtre, hanem a tiszabői fog felnőni a Fazekashoz. najó, igazából nem. igazából azt hiszem szétbasszák mindkettőt, mert a tiszabőiről nem a helyiek hanem szintén vmi távoli de fideszes mameluk dönt majd, a Fazekast meg eltapossák, mert nem lehet hogy bárki kilógjon a sorbol. Mint elkezdték már a miskolci Földesben, illetve bárhol ahol hozzányúltak.
De most először örülök:) Ezt annyira elbasszák, hogy teljesen mind1 miként magyarázod. Jövő szeptemberre nem lesz aktív oktatásban résztvevő gyermekhez tartozó szülő, aki legközelebb a fideszre szavaz. Nagyszülő sem. Pedagógus sem és pedagógushozzátartozó sem.

Pop40 2012.11.06. 11:39:28

@Kotkodus:
Akkor még nem olvastam:)

Igen, ez így igaz.
Még szerencse, hogy a marhák megkapják jutalmul, amit az épeszűek büntetésül. (akit lefizettek, az persze más tészta...)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.11.06. 11:43:58

Matolcsy képest volt ezt kiböfögni magából: "Matolcsy megjegyezte: biztos a sikerben, erre maga Klebersberg Kunó egykori oktatási miniszter neve is garancia."
www.stop.hu/belfold/pokorni-helyretette-matolcsyt/1095334/
Vagyis attól lesz biztosan sikeres az átalakítás, h Klebelsbergről nevezték el. Ez aztán névmágia.
Egyszerűen képtelen vagyok elképzelni, h miért tesz meg a Fidesz mindent azért, h januártól összeomoljon az oktatás? Komolyan gondolják, h azt (is) megúszhatnák?

Pop40 2012.11.06. 11:45:57

@MolnarErik:
Ha ez így működik, esetleg elnevezhették volna Supermanről is.
Ne bízzunk semmit a véletlenre, ugyebár :)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.11.06. 11:51:24

@ursus artos: Tudsz róla, h a 2vh után a komcsik is pont ezzel indokolták az iskolarendszer átalakítását? Ha nem lennél képbe az eredményt illetően: erősen leromlott a színvonal. Most is pont ez a cél, a jó iskolákat lerontani az átlaghoz, annyi különbséggel, h most megmaradnának elitiskoláknak az egyháziak (persze a komcsik alatt is voltak elitiskolák).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.06. 12:09:38

Az államosítás első eredménye már megvan: kineveztek 198 tankerületi igazgatót, vagyis 198 osztályvezetői szintű állással nőtt a bürokrácia.

ursus artos 2012.11.06. 12:11:11

@MolnarErik: Úgy látom, te nem képben!
Azt nem tudom, honnan veszed, hogy a "jó iskolák" lezüllesztése a cél?
Mindenesetre a magyar oktatási rendszer sosem volt jó. A 2vh előtt sem!

ursus artos 2012.11.06. 12:12:49

@873ujr3rk: "Ezt annyira elbasszák, hogy teljesen mind1 miként magyarázod. "
Nincs mit elbaszni a magyar közoktatáson, mert eleve egy fos.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.06. 12:12:54

@IDKFA: Csak azt nem tudom, miért nem ezzel indokolták? Mert az államtitkár bőszen hivatkozik egy német gyerekek nyelvtudását vizsgáló kutatásra. Vagyis az elképzelés az, hogy itt mindenki megtanul németül és akkor úgy fognak angolul tanulni, mint a német gyerekek...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.06. 12:16:18

@ursus artos: Az egyenlő feltételek biztosítása azt jelenti, hogy a jobb iskoláktól veszik el a pénzt és adják oda a rosszabb iskoláknak, mivel összességében nincs több rendelkezésre álló anyagi forrás.

Aztán haladunk az angol közoktatási rendszer felé, ahol sok átlaggyereket tanítanak, a tehetséggondozásra pedig nem figyelnek és akinek van egy kis esze, az mehet magániskolába. Már ha meg tudja fizetni...

Egyébként ugyanez volt Magyar Bálint elképzelése is...

Zabaalint (törölt) 2012.11.06. 12:16:35

@biturbo s - félázsiai bunkó állat:
A Fidesz ezzel nem buktatható, mert végső esetben leváltják Hoffmannt, és jön Pokorni, aztán újra örülhetnek a birkák.

Zabaalint (törölt) 2012.11.06. 12:18:19

@Kőmíves Kelemen:
Azért megjegyzem, a legtöbb német IT cég Magyarországon szóba sem áll azzal az álláskeresővel, aki nem tud németül. Szerintem Magyarországon a sajátos helyzetünkből adódóan olyan fele-fele arányban fontos az angol és a német, általában minél feljebb kerül valaki, annál inkább előtérbe kerül az angol, lejjebb meg a német.

vasgyuszi 2012.11.06. 12:19:54

Ezek brutálisan hülyék... Amihez nyúlnak, abból szar lesz, mármint, amihez hozzáértés kellene. Merthogy lopni a közösbol, na ahhoz nem kell nagy ész. Az megy is nekik rendületlenül. Okádék banda.

Zabaalint (törölt) 2012.11.06. 12:23:46

Egyébként szerintem az lenne megoldás a nyelvoktatással kapcsolatban, ha kötelező lenne végig az angol, a német pedig választható de végig biztosított lenne már általános iskola alsótól kezdve.

Csavarhúzós 2012.11.06. 12:27:21

@ursus artos: "Az az értelme, hogy ma Magyarországon iszonyatosan nagyok az iskolák közötti különbségek."
-Attól még nem kéne szétválasztani a gimi és szakközép részt...

-Másrészt pedig igen egyszerű lenne megoldani a különbségek megszüntetését: növeljék a normatívát minden iskolánál annyira, mint amit jelenleg az egyházi iskolák kapnak. Az a kábé elégséges szint, amiből egy suli normális gazdálkodás mellett ki tud jönni.
Ha az államosítással ez a többletpénz belekerül a rendszerbe, akkor mit is nyertünk?
Ha pedig nem kerül bele, akkor miben nyújt többet az államosítás? Garantálja a működésképtelenséget?

Valójában az államosításnak csak egy gazdaságilag racionális indoka van: bezárja az iskolák egy részét. Ha 100 diák alatt nincs iskola, akkor a 99 fős iskolát már bezárja, mert 99<100. Az önkormányzat meg eddig erőlködött, hogy hát majdnem 100 az, legfeljebb egy kicsivel többet teszünk az állami fejkvóta mellé.

De ezt választások előtt meglépni politikai öngyilkosság, úgyhogy ha van eszük, akkor tényleg elhalasztják az egészet egy évvel, és így a bezárásokra majd csak a választásokat követő szeptemberben kerül sor.

(Már ha van eszük, de általában úgy tűnik, hogy nincs :
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20121103_kolcson_funyiro_nyuszika )

ursus artos 2012.11.06. 12:33:00

@Csavarhúzós: "Attól még nem kéne szétválasztani a gimi és szakközép részt..."
De szét kéne, mert más a feladata...

873ujr3rk 2012.11.06. 12:34:30

@Zabaalint: "A Fidesz ezzel nem buktatható, mert végső esetben leváltják Hoffmannt, és jön Pokorni, aztán újra örülhetnek a birkák."

addigra akkora lesz a káosz, hogy Pokorni sírva fog könyörögni Rózsa maradásáért. a gép már elindult, jelenleg nem úgy tűnik mintha bárki képes lenne megállítani és ez jó. ekkora rombolást, elbaszást nem lehet semlegesíteni még három békemenettel sem :)

873ujr3rk 2012.11.06. 12:35:50

@Csavarhúzós: "De ezt választások előtt meglépni politikai öngyilkosság, úgyhogy ha van eszük, akkor tényleg elhalasztják az egészet egy évvel, és így a bezárásokra majd csak a választásokat követő szeptemberben kerül sor.
"

orbán nem fogja azt mondani h rózsa téved. gyuri sem téved, majd pont rózsa ???

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.11.06. 12:37:32

@ursus artos: Onnan veszem, h az ilyesminek köztudottan ez az eredménye (+ felsőoktatásban részt vevők számának csökkentése, tankötelezettség csökkentése, közismereti órák számának csökkentése, ez is a tudatos lezüllesztést mutatják). Ha szted se volt jó a 45 utáni okt rendszer, akkor miért örülsz, h újra meg akarják csinálni?
Persze nem az összes jó iskola lezüllesztése a cél, csak amit a plebs is igénybe vehet, az elitcsemeték majd mennek a piaristákhoz (régen meg a Gorkijba mentek).

Flúgatlan 2012.11.06. 13:01:20

Remélem, dobják ezt az állami kezelésbe vételt, de legalábbis halasztják.

Ez is olyan, mint a német nyelv preferálása: valóságtól elrugaszkodott, elefántcsonttorony-béli értelmiségi köldöknézegetés közben értelmesen hangzik, és ha elég sokat mondogatják egymásnak a kontraszelektált tanácsadói körben ennek előnyeit, akkor forradalmi új ötletté is nemesül a fejekben, de a valósággal szembesítve kiderül, hogy több kárt okoz, mint hasznot hoz.

Van benne valami értelmes gondolat, hogy közfeladathoz központosítva biztosítsák a feltételeket, de hogy ezzel mennyit veszítünk, azt nem vették figyelembe szerintem. Azt meg hogy ez mennyi kicsi, de gyilkos erejű problémát vet fel, nem is képes az agyuk felfogni az elefántcsonttorony lakóinak.

Mondom ezt úgy, hogy rájuk szavaztam. De én is nekiállok kiabálni, hátha akkor meghallják a toronybéliek: hagyjátok abba ezt az elkapkodott központosítást, mert abból tényleg őskáosz születhet és ha más nem érdekel titeket, akkor azt vegyétek figyelembe, hogy sok szavazatot veszíthettek ezzel. Pl. az enyémet.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2012.11.06. 13:02:01

Gondolom ugy vannak vele hogy az angol nyelvteruletek relative messze esnek Magyrorszagtol, ezert ha valahogy ra tudjak venni a gyerekeket hogy egy nehezebb nyelvet tanuljanak, akkor 1) nem fognak kulfoldon munkat talalni, 2) ha megis, akkor az orszaghoz kozelebb teszik

Állítsuk meg a ......... 2012.11.06. 13:13:43

@ursus artos:
Azok a tanárok, akik eddig az önkormányzattól kapták a bérüket, na azok megnézhetik magukat.
Állambá nem utal fizetés előtt 2-3-4 nappal.
Márpedig a pedagógusoknak rajta volt a számlájukon a pénz másodika előtt.

Megy az utalás államkincstár felé, ott áll egy napot(hogy érjen), azután majd onnan utalják a bankok felé.
Bank bácsi meg tudja, hogy adott hónapban mondjuk másodikán csak reggel kell, hogy rajta legyen a pénz a számlán.Ez egy fura dolog, de sajnos igaz!Sőt előfordul, hogy reggel 8-kor még nincs semmi.Ez nem 4 órás utalás.

Állítsuk meg a ......... 2012.11.06. 13:19:24

Éppen tegnap hallgattam végig egy anyuka sirámait a mindennapos tesiről:
A gyerekek nem férnek el, ezért át kell ballagni a másik suliba, azonban mire átérnek és levetkőznek, addigra már indulhatnának is vissza.
Ennyit a rózsika idiótaságáról.

Csavarhúzós 2012.11.06. 13:19:37

@ursus artos: "Attól még nem kéne szétválasztani a gimi és szakközép részt..."
De szét kéne, mert más a feladata...

-Nem értelek. A diák eddig is vagy gimibe vagy szakközépbe vagy szakmunkásképzőbe járt, függetlenül attól, hogy ez egy iskola.
Vagy mondjuk azt a gimisnek, hogy bocs, de a projektor meg a számítógép azt cégek szakképzési hozzájárulásából vettük, öt évig a szakképzést kell szolgálnia, tehát nálatok csak krétával taníthatok? Nem értem a szétválasztás előnyét.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.06. 13:20:32

titokban? ma reggel a magyar 1en is elmondta, csak nem ezekkel a szavakkal.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.06. 13:20:49

Én azt nem értem, hogy miért ér egy nem 1házi suliba járó gyerek csak 52%-ot? Ennyivel kevesebb pénzt fizet utána az állam! MIÉRT?

Állítsuk meg a ......... 2012.11.06. 13:22:40

@TrueY:
Az egyházak ne az állam költségén tartsák fenn az iskoláikat.
Miért kellene az én adómból finanszírozni a dakota egyház iskoláit?

873ujr3rk 2012.11.06. 13:25:05

@Salemi boszorkány: "Azok a tanárok, akik eddig az önkormányzattól kapták a bérüket, na azok megnézhetik magukat.
Állambá nem utal fizetés előtt 2-3-4 nappal.
Márpedig a pedagógusoknak rajta volt a számlájukon a pénz másodika előtt.
"

illetve ahol az önkormányzat hozzájárult a fizetésekhez, ott is lesznek meglepetések, hiszen januártól nem fog.

Csavarhúzós 2012.11.06. 13:25:09

@Salemi boszorkány: ezt azért még túlélnénk :)
Mi megyei intézményként már az államnál vagyunk, és megszűntek olyan kiegészítő juttatások, amire nincs törvény (havi 4500 Ft étkezési utalvány), de olyanok is, amire van (!), így minőségi munkáért járó keresetkiegészítés sincs. Ennek bértömege szabott, de hogy konkrétan kik kapják az igazgatói hatáskör. Mióta az államnál vagyunk, nem kap senki!
Legalább módosítanák a törvényt, hogy mostantól coki, hogy úgy érezzük, jogállamban élünk!

Állítsuk meg a ......... 2012.11.06. 13:31:43

@Csavarhúzós:
Nem hiszem, hogy annyira örülnél neki.
Nálunk pont az első orbán kormány idején volt egy átállás, azóta már a titkosított bértasakot sem kapjuk meg időben, sokszor csak a fizetés napján.
Mondjuk ez azért van, mert már a iratkezelést és továbbítást is kiadták egy maszek cégnek.(Mert így csak a tízszeresébe kerül a dolog, mint anno saját munkaerővel.)

Csavarhúzós 2012.11.06. 14:03:00

@Salemi boszorkány: annyira nem örülök neki, de az, hogy hányadikán utalnak, harmadlagos ahhoz képest, hogy mennyit...

prukker 2012.11.06. 14:06:40

@ursus artos:
Nem nagyon vagy képben, vagy a szövegértéssel vannak gondok.
Az új szabály az, hogy nem a diploma szerzéshez kell a nyelvvizsga, hanem az egyetemi/fősikolai felvételihez. Tudod mi a különbség?
Ettől még lehet jó ez a szabály, de megint sajnos azokat sújtja, akiknek nem telik nyelvórára. Mert a közoktatásból nemnagyon tanulnak meg középfokon a srácok.

Kandeláber 2012.11.06. 14:06:56

Mert ugye Magyar Bálint és Fodor Gábor voltak a magyar oktatásügy magasan fénylő csillagai...

873ujr3rk 2012.11.06. 14:11:31

@Kandeláber: nos semmiképpen, de ez semmivel nem emeli rózsa fényét.
amit most csinálnak abba bele fognak bukni:) nem fodor, vagy magyar bálint, de még csak nem is hillerpisti csinálja hanem a KDNP rózsája. nem tudom érted-e mi is történik hamarosan, de nem is érdekel:) ekkora öngólon csak kacagni lehet.

prukker 2012.11.06. 14:13:46

@Csavarhúzós: a karbantartó az önkormányzathoz kerül, meg a portás is.
Így áll elő, hogy az iskola igazgatója nem mondhatja meg a karbantartónak (sem a portásnak), hogy mit csináljon, mert nem a főnöke.
Tehát ha a hivatali utat be akarja tartani, ha pl elromlott a csengő, akkor az igazgató felhívja az önkormányzatot, ott megkeresi az illetékest, előadja neki a problémát, az meg majd kirendeli(vagy ha helyben van odaszól) a karbantartónak, hogy elromlott a csengő.

igazi hős 2012.11.06. 14:16:38

@IDKFA: 10 évet dolgoztam egy német cégben, sok bajor kiszállással. Németül megértem az étlapot (rendelni is tudok) és az útbaigazításokat. Minden más kommunikáció angolul ment.
Sőt: kimentem oktatni pár napra, de szóltam, hogy németül ez nem fog menni, csak angolul. Reakció az volt, hogy remek, legalább javul az angoljuk.

fchris82 2012.11.06. 14:19:12

@Rive: "Én az oktatás megmentése kapcsán már csak arra vagyok kiváncsi, hogyan fogják sikerként lekommunikálni."

Ahogy a nyugdíjvédelmet is, meg az összes többit. Azért, mert itt páran átlátjuk a dolgokat és összefüggéseket, HR tökéletesen mutatja a nagy átlagot. Láttad, hogy mennyien vonultak a Békemeneten? Az a sok ember még mindig nem érti, és nem is fogja. Ha főbe lőnék az apját a főtéren, akkor is megracionalizálná a dolgokat. A Fidesz törzsgárdája nem azért szavaz a Fideszre, mert jól láthatóan eredményes és jók a programjai, hanem mert "Orbán Viktor". Ennyi. Ez már-már szerelem. Tökmindegy mi van, amíg Orbán Viktor azt mondja vmire, hogy "ez pedig jó", akkor ő azt elhiszi. Itt van Stefike: stefania.blog.hu/2012/11/03/9_dolog_amit_a_liberalizmus_mukodeserol_tudni_kell

Most szerinted Stefikét ki lehet zökkenteni bármiféle ténnyel? Ugyan! Ő mondjuk szélsőséges eset, de az érzelmi "antikommunistákból" van másfél millió kis hazánkban és a határokon túl is. Ennyi pedig bőven elég, hogy ismét nyerjenek, főleg regisztráció mellett, de arra tényleg nagy az esély, hogy ne tudjon az ellenzék összefogva sem kétharmadra szert tenni, akkor pedig hiába nyer bárki, béna kacsaként fog vegetálni, miközben a médiahatóságtól kezdve, a KT-án mindenki a kormány munkáját fogja gáncsolni, a kétharmados vagy alkotmányba emelt törvényekről nem is beszélve. Most pl tegyük fel, hogy a regisztrációt szeretné eltörölni az új kormány? Mit csinál?

prukker 2012.11.06. 14:20:01

@873ujr3rk:
De igen, buktatható ! Rozi nénje lett az ellenzék lottó ötöse, hiszen a kampányban elég lesz csak annyit kérdezni a szülőktől, hogy valóban azokat támogatják-e, akik szerint a német nyelv fontosabb mint az angol?
A németet anyanyelvként beszélik vagy 70 millióan, az angolt meg bőven milliárd felett. (ÉS ehhez hozzájön azok száma, akik nem anyanyelvként beszélik.) Emlékszünk még arra a mondása, hogy az orosz világnelv? :) Ja, Moszkva és Bp között.

igazi hős 2012.11.06. 14:25:44

@ursus artos: A Fazekas nagyon rossz példa, nagyon csóró a gimnázium. Talán mert túl kevés képviselőt nevelt ki, onnan a legtöbb inkább értelmes munkát vállalt, talán mert jól dolgoznak és a "szakértelem ócska bolsi trükk".

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.06. 14:37:55

@agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit:

"Így járunk amikor egy az életben szavazatot nem kapó párt kis francia szakos tanárnénijétől várjuk egy komplett közigazgatási ágazat beüzemelését, aki ráadásul még csak nem is okos. "

Ez majdnem így van, de egyre több jel utal arra, hogy matolcsyhoz hasonlóan hoffmann is csak orbán bábja. Te most valójában orbánt látod. Igen, ennyit tud, szerintem ez tíz éve nyilvánvaló, de hát sokaknak ez kellett, köztük a pedagógusok nyolcvan százalékának is.
Akkor most jó étvágyat.

Kandeláber 2012.11.06. 14:41:09

Nobel-díjasaink nagyobbik része az Osztrák-Magyar Monarchia idején járt oskolába.
Isteni szerencse, hogy abban az időben még nem dívott ez a liberális demokrácia, mert ki tudja, mi lett volna belőlük a négy évenként megreformált oktatási rendszer útvesztőiben.

Mitzimackó 2012.11.06. 14:42:37

@ursus artos: ha szerinted fos a magyar oktatási rendszer évtizedek óta, akkor hova a pics@ba tudnak menni a szarul képzett magyarok szerte a világba már évtizedek óta?
és oltári nagy hülyeség azt képzelni, hogy egy kib@szott mikroszkópon múlik az oktatás minősége. tanártól függ, mit és mennyire tanul meg a gyerek, semmi köze a helyhez és az eszközökhöz.
a legjobb focisták bádogvárosi meg gettóbeli grundokról érkeznek, dzsudzsák is egy kis faluból jött...

Pop40 2012.11.06. 15:21:07

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

" de hát sokaknak ez kellett, köztük a pedagógusok nyolcvan százalékának is.
Akkor most jó étvágyat."

Annyiban azért hadd védjem meg őket, hogy (bár hogy az Orbán-banda tolvaj és idióta, az tudható volt) de azért arra a tombolásra, amit véghezvittek, kevesen számítottak.

Szerintem bontsuk ketté ezt a "sokaknak ez kellett"-tömeget.
Akiknek még jelen pillantban, a tények ismeretében is ez a banda kell, azok menthetetlenek, valóban, pont azt kapják, amit érdemelnek.
De akik ökölbe szorított kézzel szívják a fogukat, hogy "soha többet ezt a csürhét", őket talán azért fel lehet menteni.

Zuzu Petás 2012.11.06. 15:22:32

@IDKFA: igen, de a németek és az osztrákok is angolul tanulnak, így nem gond velük a kommunikáció, ha mi is tudunk angolul

Hunor Levente 2012.11.06. 15:23:53

@kovi1970: lehet az országban több a képzett némettanár mint az angol, ezért erőltetik elsőnek a németet. innen eredhet ez az okosság. (ha egy településen sok a sváb származású, akkor az ottaniak a németet természetesnek is veszik, az angol meg nem feltétlenül érdekli őket, mert nem látnak az orruknál tovább.)

prukker 2012.11.06. 15:31:53

@Pop40:
Felmenteni? Hisze nők okozták ezt az egészet, odaadva a 2/3ot a maffiának.
ÉS az nem mentség, hogy későn kaptunk észbe, ezt normális ember előre sejtette, hogy EZEKNEK nem szabad 2/3ot adni.
Gondolj csak bele, mennyi minden menne normálisan, ha nem lenne 2/3. És kik tehetnek erről? Akiket te fel akarsz menteni.

wowerman 2012.11.06. 15:35:01

köszönjük fideszes szavazók

Ginlia 2012.11.06. 15:38:37

@kov_vacs: Az állam már most is ingyenes lehetőséget biztosít a középiskolai diákoknak a középfokú nyelvvizsga biztosításához. Úgy hívják, hogy érettségi.

prukker 2012.11.06. 15:42:52

@Ginlia:
A sima érettséginek köze nincs a középfokú nyelvvizsgához.

s 2012.11.06. 15:43:02

Általában szeretnék fiatalabb lenni, mint amennyi vagyok. Általában. Most konkrétan nem. Engemet gimnáziumban rendesen tanítottak, jó tanárok. Az én generációm mit adhat a mai fiataloknak? Az elbaszott, semmire sem jó rendszerek példáit? Azt, hogy nem bízz a felnőttekben, mert azok sík hülyék. Akiknek felelősséget kellene vállalni értük, fiatalabbakért azok a legnagyobb pökhendi idióták. Szégyenkeznem kell a mai gyerekek előtt, mert egy ilyen szar állam irányítja az ország ügyeit.

Ginlia 2012.11.06. 15:43:17

@Salemi boszorkány: "Éppen tegnap hallgattam végig egy anyuka sirámait a mindennapos tesiről:
A gyerekek nem férnek el, ezért át kell ballagni a másik suliba, azonban mire átérnek és levetkőznek, addigra már indulhatnának is vissza.
Ennyit a rózsika idiótaságáról. "

Én erről még meredekebbet is tudok mondani. A fiam a múlt héten egy hetet töltött kórházban (ebből 3 nap az intenzíven) koponyatörés miatt, mert egy tornaterembe / sportpályára több osztályt kell bezsúfolni és a gyerekek nem férnek el. Az egész balesetveszélyes úgy ahogy van.

Ginlia 2012.11.06. 15:44:20

@prukker: Van az érettséginek olyan formája is, amely középfokú nyelvvizsgával egyenértékű és az egyetemi felvételihez a jövőben ez is elfogadott lesz. :)

Állítsuk meg a ......... 2012.11.06. 15:47:47

@Ginlia:

TejóIsten!
Remélem nem lesz maradandó baja!
Mielőbbi gyógyulást!
Remélem fizet az állam és hoffmann rózsa.....

prukker 2012.11.06. 15:57:13

@Ginlia: Igen van, de az nagyon nem általános.
Hiba összekeverni, vagy egyenlőségjelet tenni a sima érettségi és a középfokú nyelvvizsga között

Marco Soprano 2012.11.06. 16:03:10

Csinaljak vegig es bukjanak bele! Nehogy az legyen, hogy a vegen viszakoznak es az lesz, hogy az 'elmutnyocev'!!!

Marco Soprano 2012.11.06. 16:03:58

@wowerman: nem vadolhatod oket, vakon szavaztak mivel semmi programjuk nem volt.

Pop40 2012.11.06. 16:35:56

@prukker:
Részben egyetértek, de azért azt ne felejtsd el, hogy nincs olyan opció, hogy "rájuk szavazok, de nem adok 2/3-ot."
Az, hogy ez így jött össze, kellett egy befolyásolható tömeg, egy demagóg Orbán, aki mindenkinek megígért mindent, és kellett az előző kormány balfaszkodása. (Bajnait kivéve.)

Nem vagyok hajlandó megbocsátani a fideszes maffiának és a birkamenetes degeneráltaknak a szabadrablást, annak viszont, aki ugyan rájuk szavazott, de azóta a fejéhez kapott, s úgy van vele, hogy ezekre soha többé, hajlamos vagyok elnézni.

wowerman 2012.11.06. 16:42:10

@Marco Soprano: ez is mutat valamit a szavazókról

csipaka 2012.11.06. 18:17:24

@Salemi boszorkány: Nálunk a járólapos aulában van a tornaóra két osztálynak egyszerre. Nagyon jó az izomzatnak és az izületeknek. Jó lehet, mikor egy kézenállásnál elvisz a labda mert a másik osztály éppen kidobózik. :(

ursus artos 2012.11.06. 18:57:11

@Salemi boszorkány: "Azok a tanárok, akik eddig az önkormányzattól kapták a bérüket, na azok megnézhetik magukat..."
Hát ez éppen nem éppen így van. Van olyan város, ahol kábé 15 éve még csak 15-én kapták a tanárok meg a fizetésüket, holott a törvényi határidő 10-e.
Ha az állam utal, akkor meg bizony takra ott lesz a fizu a bankszámlán elsején.

"Megy az utalás államkincstár felé."
Nem. A kincstár utal!

ursus artos 2012.11.06. 18:58:27

@Mitzimackó: "akkor hova a pics@ba tudnak menni a szarul képzett magyarok szerte a világba már évtizedek óta?"
Londonba, mekdonálcba mosogatni...

ursus artos 2012.11.06. 19:01:51

@Ginlia: "Az egész balesetveszélyes úgy ahogy van. "
Nyilván a testnevelés eltörlése a megoldás...

ursus artos 2012.11.06. 19:06:25

@prukker: teljesen képben vagyok és amit írtam az áll mostanra is és a jövőre is. Akár a diploma átvételéhez kell a nyelvvizsga, akár a felvételihez, teljesen mind1.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.06. 19:13:29

@ursus artos: Nyilván nem, de a mindennapos testnevelés erőltetése a tárgyi feltételek hiányában sem az.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.06. 19:14:04

@ursus artos: ha tényleg mindegy, akkor legyen a diploma átvételének feltétele.

ursus artos 2012.11.06. 19:24:03

@timargabor: a feltételek adottak, csak csinálni is kéne, no meg dolgozni, nem csak nyavajogni.
De tegyük fel, hogy egy iskolában nincs tornaterem, akkor mit lehet csinálni mondjuk télen: 45 perc séta a városban, faluban. szaladgálás az udvaron, ad absurdum tanteremben: sportelmélet, szabályismeret, egészséges táplálkozás, olimpia történelem, kiselőadások formájában: kedvenc csapatom bemutatása, mérkőzések elemzése...
Szóval van itt mit csinálni, csak nem kéne annyit hisztizni...

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.06. 19:52:33

@ursus artos: a nyavaLYogni, az LY.

A nyavalygást ne nekem mondd. A saját dolgomat nyavalygás nélkül csinálom, találjanak ki akármilyen szabályrendszert.

"ad absurdum tanteremben: sportelmélet, szabályismeret, egészséges táplálkozás, olimpia történelem, kiselőadások formájában: kedvenc csapatom bemutatása, mérkőzések elemzése..."
- szvsz ha már tanterem, akkor inkább tanuljanak angolt vagy akár németet. Szárazedzésre kár napi egy óra.

Ettől függetlenül a megjegyzésed @Ginlia: kommentjére elég necces. Ugye nem vagy sem az EMMI sem a KIK alkalmazottja?

ursus artos 2012.11.06. 20:04:18

@timargabor: "Ugye nem vagy sem az EMMI sem a KIK alkalmazottja? "
Ez elég sekélyes gondolkodás. Nyilván ha véleményem van és az nem passzol az itteni fősodorhoz, akkor csak az általad említett alkalmazott lehetek.
"akkor inkább tanuljanak angolt vagy akár németet..."
Jó. tanulják az angol vagy a német focit.
De az én (szélsőséges) példámban a téli kényszerpihenő alatti "szárazedzés" segít más kompetenciák fejlesztésében...

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.06. 20:18:23

@ursus artos: nem azért kérdeztem. Ha nem vagy, akkor megengedett (bár akkor sem illő) egy súlyos sérülésre egy ilyen blazírtan terelő válasz-komment.

Tudtommal a napi egy testnevelést kifejezetten a testmozgás miatt vezették be. Ez pedig elég nehezen teljesíthető tanteremben ülve, hiába nézel közben Arsenal vagy Bayern meccset.

nemhívő 2012.11.06. 20:22:04

...a tankönyvterjesztés államosítása az igazi "állatorvosi ló"!

Januártól az ország összes általános és középiskolája KIZÁRÓLAG a Könyvtárellátó Vállalattal köthet tankönyvellátási szerződést...ez kb. 4000 iskolát jelent.
A Könyvtárellátó máris tartja a markát az állam felé, hiszen milliárdos informatikai fejlesztés nélkül képtelen lesz 4-5 nap alatt 4000 helyen milliós nagyságrendben névre szóló tankönyvszámlákat kiállítani, ..(.amelyek kiállítása és az árusítás is!) az eddigi kisvállalkozók helyett most már a szerencsétlen tanárokra fog hárulni!

...és a kérdés:,..hogy ez a felduzzasztott kapacitás, ...amely augusztus végén, 4-5 nap alatt a feladatnak megfelelni képtelen lesz,...vajon mi a fenét fog csinálni az év 360 napján keresztül, ...amikor meg semmi szükség sincsen már rájuk?

Ginlia 2012.11.06. 20:23:38

@prukker: Nem érted. Az emelt szintű érettségin 20% felett (most éppen ezt megemelték) teljesítő diák, államilag elfogadott (akkreditált) középfokú nyelvvizsgát szerez.

ursus artos 2012.11.06. 20:40:46

@timargabor: "Ez pedig elég nehezen teljesíthető tanteremben ülve"
Nem véletlen írtam, hogy végső esetben. Egy olyan faluban, ahol se tornaterem, se tornaszoba.
Amúgy meg napi séta a városban, faluban, amit meg a kisiskolások esetében azonal össze is lehet kapcsolni a környezet megfigyelése c. kerettantervi céllal.
A sérülésről.
Két hete olvastam egy tanulmányban, hogy az iskolai balesetek döntő többsége nem a testnevelés vagy más órákon következik be, hanem az óraközi szünetekben. A tanmühelyi balesetk száma sem kiemelkedő ebben az összehasonlításban.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.11.06. 20:48:02

@ursus artos: faluban nem gond ez, ott mindig van hová kimenni és a faluszéli rét sem lehet messze. Ha hideg van, fel kell öltözni: "reggeli torna öltözete: gyakorló..." :-)

ursus artos 2012.11.06. 21:43:27

@timargabor: ""reggeli torna öltözete: gyakorló..." :-) "
No igen a 65 mintájú surranóval.

szita szita péntek 2012.11.07. 13:15:33

@ursus artos: Mondjuk kapjon akkora forrást minden iskola amiből képes biztosítani a megfelelő feltételeket és ne legyen az önkormányzat kiegészítésére szorulva - ekképp eltüntetve a "szegény" és a "gazdag" települések közötti eltéréseket?

Egyébként meg marhaság az egész egyenlősítősdi. Egy kis település iskolája soha és semmilyen körülmények között nem versenyezhet a nagyobbal. Miért is? A gyermeklétszám meghatározza, hogy milyen szakköröket, tehetség képző programokat, vagy a másik végletről felzárkóztató programokat érdemes és gazdaságos indítani. Ott ahol nagy merítésből dolgoznak lesz elég érdeklődő nyerek a művészeti vagy a matek képzésre, ott ahol kisebb az iskola létszáma értelemszerűen nem lesznek elegen. Ehhez hozzájön az is, hogy ha egy kisvárosban van mondjuk 8 iskola, akkor abból a 2-3000 gyerekből csak összejön egy kémia szakkörre való, míg egy kistelepülés magányos iskolája, hiába is van fullra járatva nem tud ehhez felmutatni elég érdeklődő tehetséget.

Ugyanakkor ezen a helyzeten a közvetlen állami irányítás sem segít, más kérdésekben cserében viszont ront.

Most pld. számítógépek kellettek a gyerekem iskolájának. A szülők összedobták és tadám! Tudod mikor fogom ezt megtenni, ha nem lehetek biztos benne, hogy a gyerekem fog rajta tanulni?

Szerencsés helyzetben vagyok, kimondottan jó képességű és a az átlagosnál messze tisztelettudóbb, jól neveltebb gyerekeim vannak. (Jó lenen magamnak tudni az érdemet, de ennyire azért én sem vagyok jó fej :D ) Szerencsére megvolt a lehetőségem, hogy olyan közegbe járassam őket, ahol nem eszik meg a vadak, ahol az a tanár tanítja, akiben bízok. Node kzp-i irányítás mellett biztos lehetek benne, hogy a tanárt nem helyezik át? Esetleg a gyerekem, mer' a másik suliban kell még 3 fő a gazdaságos osztálylétszámhoz?

Ugyanmár... A központosítás jól működhet egy jóléti világban. Itt meg csak adnak a sz*rnak egy újabb pofont, mer' csak és forintra és politikára mérnek. Ez szükségképpen rossz.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.13. 14:43:08

@Salemi boszorkány: "Az egyházak ne az állam költségén tartsák fenn az iskoláikat.
Miért kellene az én adómból finanszírozni a dakota egyház iskoláit?"

Ha ugyanazt a szolgáltatást tudják nyújtani, mint az állam, akkor miért ne? Csak ne kapjanak többet! Szerintem!

Ott van nekik az adómentes perselypénz, meg az 1%. Tessen papi 10-edet szedni a hívőktől! ;)
süti beállítások módosítása