A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A játék az nem játék

2012.10.08. 16:37 Carnivore

Újabb termék- és szolgáltatáscsoportot tett feketelistára a Kormány. A nyerőgépek azonnali kilövésére kapott parancsot Navracsics Tibor és - valljuk be - ezúttal is furcsa körülmények között született halálos ítélet. A fejleményre viszont a dühödt (ellen)véleményformálók is csak reflexből reagáltak: így ahelyett, hogy végre egyszer ők is örömtáncot lejtettek volna, mérgesen zúgolódtak. Pedig akárhogy nézzük: ez bizony egy jó intézkedés.

A dohányzás, az alkohol és más drogok, valamint a szerencsejáték-függőség ügye között jelentős szokáskülönbség mutatkozik. Abban feltétlenül hasonlítanak egymásra, hogy ha „közszemlére” tesszük őket, - vagyis a fiatalok nap mint nap érintkezhetnek velük - akkor nagyobb esély nyílik (már csak kíváncsiságból is) a kipróbálásukra. (Nem beszélve „csudálatos társadalmunk kulturális ösztönző erejéről", ami ebben az ügyben is nagy „segítséget” jelent növendékeink számára…) Ebből a szemszögből tehát hihetnénk azt, hogy a Lázár János-féle trafiktörvény is – a maga dohányárusító-helyritkító szándékával – jó intézkedésnek bizonyul. Azonban a helyzet sajnos bonyolultabb annál, hogy egyenlőségjelet tehessünk a két probléma megoldása közé: a nyerőgépek utáni lakossági vadászat/visszaszerző háború ugyanis közel nem lesz olyan drasztikus mértékű, mint a cigaretta illegális piaci forgalmának élénkülése. Pláne, ha azt vesszük figyelembe, hogy a pár grammos dobozkához való hozzájutás és annak birtoklása kicsit kényelmesebb és technikailag könnyebben kivitelezhető, mint egy több száz kiló, enyhén szólva nem mobilis berendezésé...

nyerogep.jpg

Akikről viszont megint nem szól a fáma, azok az áldozatok. Amióta a nyerőgépek betiltása szóba került, mintha mindenki elkezdte volna sajnálni a szerencsejáték-függők (mellesleg gyakran alkoholisták, tehát sajnos egyszerre több problémával is küszködők) százezreit, mert "gonosz módon még ezt a kis életörömöt is elvették tőlük". De azon tinédzserek és huszonéves fiatalok után miért nem hullajtunk könnyeket, akik kíváncsiságuk, unatkozásuk és persze a divat/csordaszellem folyományaként igen gyakran térnek be olyan lebujokba, ahol némi pia mellett csilingelő nyerőgépekkel üthetik el (feleslegesen) az időt? Merthogy általában itt kezdődik az életen át tartó „szórakozás”.

„Negyvenezer ember munkahelyét tesszük így tönkre!” – hát persze. Ezzel az erővel javasolhatnánk a belügyminiszternek meg a rendőrségnek, hogy hagyják működni a szórakozóhelyekre épülő bűnszervezeteket is, mert azok több ezer éhező drogdílernek adnak munkát. Amúgy meg milyen munkahely az, ahol az üzemeltető nap mint nap lehúzza nyomorultakat, akiket maga szoktatott oda - nem beszélve a nyerőgépek „trükkös” beállításairól? (Amikor rövid beetetési időszakot követően hirtelen „leromlik” a nyerési esély…de érdekes.)

„Bűnbarlangok elszaporodása várható!” – természetesen. Hiszen az igazán kitartó szerencsevadászok keresni fogják imádott tárgyukhoz való hozzáférés lehetőségét és mindig lesznek olyanok is, akik ezt kiszolgálják. Azonban két fontos ellenhatás is meg fog (végre) jelenni a rendszerben: egyrészt a kevésbé függők ezt az útját már nem fogják választani ön- és családrombolásuknak; másrészt mostantól aki illegális szerencsejáték-ipart akar űzni (kínálati vagy keresleti oldalról, tökmindegy), annak kockázatot kell vállalnia. És a bónusz: amíg ezt a – társadalmilag rettenetesen káros – tevékenységét űzni fogja, az attrakció addig sem lesz az ártatlan szemek előtt.

Társadalmunk elmúlt évszázadában igen egyértelmű kép bontakozott ki a népszerű, de káros szenvedélyekről. Éppen emiatt nem érdemes annyira hülyének néznünk egymást, hogy az egyik oldalról teljesen be akarjuk tiltani a cigarettát meg a szerencsejátékot, a másik oldalról viszont legalizálni a tudatmódosító drogokat. Szerintem akkor haladunk jó irányba, ha elkezdjük az egyenlő mércével való mérés irányába vinni a dolgot (s ezzel utódainkat is segítjük az erkölcsi tájékozódásban, hiszen jelenleg nehéz eldönteni, hogy ha az egyiket szabad, akkor a másikat miért nem?). Ugyanakkor – tekintettel e szenvedélyek jelenlegi körülményeinek különbözőségére – az egyforma kezelés nem megoldás: a kárszintek közti különbségek így ugyanis nem csökkenthetők.

A (közel) teljes tiltás a nyerőgépek ügyében – véleményem szerint – a lehető legjobb megoldás, a kaszinók felé terelés pedig annyiban mindenképpen hasznos út, hogy az elszeparálás mellett komoly adóbevételeket is hoz (immár egy valamivel tehetősebb – nem annyira elesett - réteg miatt megnövekedett forgalommal). Ugyanúgy támogatom, mint a dohányzásra kijelölt helyek jelentős szűkítését: ezeket a problémákat a tevékenység helyén kell megoldani – és általában szigorítással. A leszokás gondja már más lapra tartozik: azt sem a büntető törvénykönyv, sem a „Lex Trafik”, sem a „Lex Casino” nem orvosolhatja.

"A játék az nem játék" - Terence Hill

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

72 komment · 1 trackback

Címkék: kormány egészség megoldás nemzeti közgép rendszere

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr664826528

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.09. 10:18:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2012.10.08. 17:58:31

Csak bámulok, hogy jelenhet meg egy ilyen bután megírt poszt itt.

Akkor pár kérdés: a trafiktörvény azért rossz, mert nem csökkenti érdemben a dohányzást (sőt, feketepiacot élénkít), vagy azért, mert csak úgy önkényesen átszabályozzák a piacot, bizonyos piaci szereplőket helyzetbe hozva, más szereplőknek ártva?

Vagy: a játékgép törvény azért jó, mert sokak számára elérhetetlenné teszi a nyerőgépekkel való pénzherdálást, vagy azért, mert egy legális piaci ágazatot (igen, benne munkahelyekkel) ukk-mukk-fukk taccsra tesz?

Nos, ebből a posztból egyértelműen az jön le, hogy a kivételezgető, havert helyzetbehozó vagy sokkterápiaként alkalmazott szabályozás nem kifogásolandó a KARD számára. Holott eddig ennek az ellenkezője volt itt a benyomás.

Kedves Carnivore, pontosan tudod, hogy (a játékfüggőktől, illetve a kapcsolódó munkahelyeket betöltőktől eltekintve) senki nem ejt egy csepp könnyet sem a játékgépekért. Pontosan tudod, hogy a probléma itt az, hogy a kormány egy legális ágazatot egyik napról a másikra gyakorlatilag betilt (az, hogy az ágazat kis része kaszinókban megmarad, az nem vigasz). Pontosan tudod, hogy a probléma itt a hatalomgyakorlás módjával van, azzal, hogy a kormány újólag bizonyította, hogy bármit a legotrombább módon megtehet, és meg is tesz. Pontosan tudod, hogy ezzel az a baj, hogy nem látni, hol lesz ennek a vége. Pontosan tudod, hogy itt az elv a lényeg.

Mindezt pontosan tudod, és mégis előjössz azzal a hülye érvvel, hogy "ennyi erővel hagyjuk működni a szórakozóhelyekre épülő bűnszervezeteket is, mert azok több ezer éhező drogdílernek adnak munkát".

Most tekintsünk el attól, hogy a drogterjesztés legalizálása, netán állami monopóliummá tétele vajon mennyire értelmes ötlet egyébként. Vannak védhető érvek rá.

Inkább az írásodhoz hasonlóan alkalmazzuk érvnek a distinkciót, amivel kizárod a nyerőgépek és a dohányzás összehasonlíthatóságát, hogy írásodban figyelmen kívül hagyhass, sőt, nevetségessé tehess más megítélési szempontokat. Így hát már csak azért sem említhető egy napon a drogdílerek munkájának engedélyezése, és a játékgép üzemeltetők munkájának betiltása, mert míg az első eleve illegális, a második legális üzlet. Az első esetben a szakma művelői eleve tudták, hogy törvény ellenére működnek, míg a második esetben törvényesen egzisztenciát lehetett építeni rá - ami most hirtelen elvész.

Lehetne még játszadozni az "ennyi erővel" érveléssel még az "Amúgy meg milyen munkahely az, ahol az üzemeltető nap mint nap lehúzza nyomorultakat..." esetében is, mert van még pár terület a játékgépeken kívül, aminek vannak káros hatásai, és betiltásukkal elérhetők lennének bizonyos előnyök, de már így is messzire jutottunk.

Persze, tisztában vagyok vele, hogy az, hogy pár tízezer ember számára megélhetést nyújt az ipar, nem ellensúlyozza az emiatt tönkrement életeket. De szerintem az emiatt tönkrement életek nem elegendő alap arra, hogy a kormány ilyen módon cselekedhessen. Most a játékgépekkel - holnap mivel?

(Csak mert tegnap magánynyugdíjjal, választási rendszerrel, regisztrációval, baltás gyilkossal, bírói nyugdíjazással, stb, stb. )

rókafogta 2012.10.08. 20:39:00

@nevetőharmad: Teljes mértékig gyetértek veledik!Én is pontosan így látom.

NIPREDIL 2012.10.08. 20:56:53

Szerintem is Nevetőharmadiknál a pont.

DennisMoore 2012.10.08. 21:33:43

Nevetőharmadik for President!

Carnivore 2012.10.08. 21:48:04

@nevetőharmadik: Köszönöm, hogy megosztottad velem a véleményed. Természetesen nem kell mindenben egyetértenünk, ugyanakkor én nem tartom butának megjegyzéseidet - ahogyan a sajátjaimat sem.
A haveroknak való osztogatásról azért nem írtam, mert egy héten keresztül minden véleményformáló velük foglalkozott és nem akartam tovább csócsálni egy lerágott csontot. A témának azon része úgyis elő fog majd kerülni, amikor pl. elkezdenek kiépülni az új kaszinóvárosok, vagy amikor az E-Casino Szakmai Szövetség megnyeri az első perét az ügyben.
Engem az érdekelt most, hogyan reagálnak az emberek és megmondom őszintén, tényleg megdöbbentem azon, hogy az áldozatokról szinte egy szó sem esett.
Így megírtam a cikket, de mielőtt kiposztoltam volna, felhívtam egy ismerősömet, akiről tudom, hogy egy évtizeden át komoly szerencsejáték-függőségi gondjai voltak - és természetesen nagyon jól ismeri ezt az ügyet. Mielőtt elmondtam volna neki, mire készülök, megkérdeztem: ő mit gondol erről az egészről. Szinte szóról szóra azt mondta el, amiről írtam.
Egy kifejezetten nem kormánypárti, aki testközelből ismeri a problémát - és mégis egyetért az intézkedéssel, mert legyen az akármilyen álságos, jogállamiság szempontjából aggályos, helyzetbe hozós: már rég meg kellett volna tenni. Ekkor döntöttem úgy, megosztom Veletek a gondolatot.

skipy 2012.10.08. 22:04:52

Szintén egyet értek az első hozzászólóval, de érdemes a helyzetet egy kicsit más szemmel boncolgatni.

A poszt azt állítja, hogy vannak olyan dolgok, amit tiltani kell. Léteznek olyan helyzetek (ld. emberölés, hogy a triviális ellenpéldát kilőjem) ahol ez igaz, míg mondjuk egy lelkiismereti szabadság esetében nem. Tegyük hozzá, van aki szerint igenis túl nagy a szabadság, és kövezzék meg aki nem olyan, de ezek a butuskák azt szokták elfelejteni, hogy közel sem garantált, hogy nem ők kerülnek a hímtag 'rossz' végére.

Az alkohol, cigaretta, és szerencsejáték valahol a kettő között van. Hiszen szerencsejáték az is, ha a haverokkal ultizok egyet, alkohol egy pohár bor is, és bizony a nagypapa pipája is dohánnyal van megtöltve. Ezeket azonban (néhány igen elborult elmét leszámítva) senki sem tartja rossz dolgoknak. Látható, hogy itt nincs egyértelmű igen vagy nem válasz arra a kérdésre, hogy ez káros-e.

Ha már erkölcsösek vagyunk, és tiltjuk a káros szerencsejátékot, tiltsuk be a lottót is!
"A magyar lottó szabályzata szerint a szelvények árának 46%-a lesz a nyerteseké, de ezt még 20% adó is terheli, így valójában a befizetett pénz kevesebb, mint 37%-a kerül kiosztásra. Összehasonlításul: egy rulettpörgetésnél átlagosan a tét több mint 97%-a, a Blackjack egy osztásánál a tét 94%-a az átlagos nyereség, és egy „félkarú rabló” esetében a visszafizetési hányados 80-95%." (www.interpressmagazin.hu/index.php?page=archivum&cid=1306)

Arról persze nem beszélve, hogy van ez az internetizé nevű dolog, ahol szerencsejátékokat is lehet játszani. Mondjuk egy Kajmán szigeteken bejegyzett cég oldalán, elkerülendő hogy ennek az elcseszett pénznek legalább valamekkora része visszakerüljön az államkasszába.

Alaptézis: A tiltás baromság, hiszen:
a) keresek egy jogi kiskaput
b) teszek a tiltásra, és törvénytelenül is csinálom

A jövő (de)generációt nem úgy tanítod, hogy megvered ha piszkálja a vasalót, hanem elmagyarázod neki, hogy a vasaló néha meleg, és megégethet. Két-három bekövetkező jóslat után egy gyengébb szellemi képességű ifjonc is felfogja, hogy ezt nem tilos, csak nem járok jól ha csinálom. A 'ciki a cigi' mondanivalójú kampányok sokkal többet érnek, mint bármilyen tiltás, csak előbbihez ész kell, utóbbihoz meg elég egy motorizált törvényhozás is.

Konklúzió: Nem elég, hogy a törvény meghozási módja rossz, még az elv is vitatható, a gyakorlati megvalósításról nem is beszélve.

Butuska 2012.10.08. 22:04:53

Betiltják a játékgépeket = rendben, úgyse gépezek...
Nagyon megnehezítik/megdrágítják a dohánytermékek vásárlását = legalább leszokok a bagóról
Felemelik az alkoholok adóját (nem tippelni akarok, de a dohányárú sorsára várnak) = semmi gond, majd nem iszok
Emelik az egészségtelennek tartott termékek adóját (ropi, chips) = nem gond, mivel már a társait is eltüntették, és legalább egészségesen KELL élnem (mi az, hogy egészség és élet?)

Mint tudjuk, OV is megmondta most, a magyart olyan nehéz irányítani. Majd ő megoldja...

Vegyük észre, gyereknek tekinti az embert, és hát van is rá oka: amikor azt hirdette, hogy verjük le a többit, a gyermekei ugrottak.

Visszatérve a játékgépre: abban a pillanatban, amikor azt olvastam, hogy elindult az új Mo.-i kaszinóváros beruházás, ledöbbentem - Sukoró miért volt ilyen gond akkor? Rá két nappal betiltják a nyerőgépeket... megtudom, Vajna az egyik leginkább érdekelt a magyar szerencsejátékban...

Adalék: a Szerencsejáték ZRt. terminálokon legálisan is lehet veszíteni 5 percenként limit mentessen sok ezer pénzt (Punto), vagy kaparós jegy, vagy hasonló.... jaaaa...... az mind állami

Fogadok, lesz megint "félkarú rabló", csak a tulajdonos fog változni....

outisz 2012.10.08. 22:06:38

amúgy összefoglalva inkább legyen egy két kaszinóváros a puszta közepén, mintsem minden kurva talponállóban 2-3 villogó, zenélő idióta nyerőgép. Las Vegasnak hangulata van, mégha velejéig kapzsi, disznófejű nagyúr-birodalom hangulata is, de van. szóval a gondolat legalábbis társadalmilag helyes.

az persze megint más, hogy a szerencsétlen vidéki kocsmárosokat jó lett volna legalább egy évvel előre tájékoztatni, hogy te hülye, van egy éved kitalálni valamit. merthogy vidéken sok kis kocsmát a cigi meg a gépek tartanak el.

maczakb 2012.10.08. 22:06:39

elmehetnek a picsaba. senkit sem kenyszeritenek arra hogy dobalja be a penzet. felnott ember el tudja donteni hogy mit vesz a penzebol. ezek az izgalmat. persze nem nyerhetnek hosszu tavon de az erzes kell nekik. holnap mar fingani sem lehet a kanapen....

Butuska 2012.10.08. 22:06:54

@skipy: wazz.... mire begépeltem, majdnem ua írtad be te is :D

Squid 2012.10.08. 22:10:07

Nem kell túlbonyolítani!

Semmi misztikus népnevelő célzat nincs emögött.

Ugyanaz mit amit eddig csináltak, átveszik ezt az ágazatot is. Pár héten belül kiderül tisztán és érthetően mindenki számára, amikor kiszivárog a fideszes vezérkar pár alakjának találkozása 2-3 hete egy holdudvarba tartozó játékszervezővel.

Sima dózer és lerohanás, majd egész szektor lenyúlás mint eddig.

Butuska 2012.10.08. 22:15:29

@outisz: sok olyan gondolat van, mely társadalmilag helyes, mégse azokkal jöttek elő...

na igen, egy-két kaszinóváros.... Sukoró nem OV vagy AV 5lete és bulija....

Egy felelős vezetés ne az én kezemet pálcázza, ha a pénzem gépbe dobom, vagy ha cigit veszek, hanem a vezetőiét, amikor azt a baromira enyves mancsát a zsebembe dugdossa.... ugye?

lucernaböde 2012.10.08. 22:16:14

Egy addiktológus nyilatkozta pár napja azt, hogy aki eddig szerencsejáték-függő volt, az az automaták hiányában majd átvált egy másik függőségre, elkezd komolyan (v. még komolyabban) inni. Akkor most mit oldottak meg? A családi kasszában ettől egy fillérrel nem lesz több pénz, a függő életminősége sem javul.
Csak egyszer szeretnék látni egy tisztességes tanulmányt, amit megíratnak, és arra alapozva hoznak döntést.

baranyp 2012.10.08. 22:18:38

"Amúgy meg milyen munkahely az, ahol az üzemeltető nap mint nap lehúzza nyomorultakat, akiket maga szoktatott oda - nem beszélve a nyerőgépek „trükkös” beállításairól? (Amikor rövid beetetési időszakot követően hirtelen „leromlik” a nyerési esély…de érdekes.)

"
Kár volt a beteg ismerősödet felhívni.Egyikőtök sem ért hozzá.

Traubisoda 2012.10.08. 22:22:58

Nevetőharmadik fogalmazta meg jól. Maga a cikk egy demagóg, buta baromság.
Látni kéne ebben a történetben a egy-két lényegi elemet, problémát:
1. Totális és teljes bizonytalanság és kiszámíthatatlanság a gazdasági szabályzásban a kormány részéről,ami rettentően kártékony. Ma beruházol az adott törvényekhez igazodva, holnap ballábbal ébred a politikus, te meg a hajadra kenheted az invesztációd és még a pofádba is röhögnek az illetékesek.
2. Pofátlan demagógia amivel az politikus urak már már a szocializmust idéző jelleggel akarják korlátozni az egyént. A társadalomra veszélyeket is tartalmazó dolgokat ésszel szabályozni kell és nem totálisan tiltani,mert az nem túl eredményes (lásd a múltban az amerikai alkoholtilalmat). Mi lesz amit holnap betilt a kormányunk? Jön a teljes alkoholtilalom vagy netán birság a csúnya beszéd miatt? Éppen s sokat szídott szocializmusra volt jellemző, hogy gyerekként kezelte az állampolgárokat,akiket mindenben irányítani és szabályozni kell. De könyörgöm, most elvileg demokrácia van, ugye?!
3. Akárhogyan is próbálja bagatelizálni a politika,de ezzel a pár nap alatt keresztülzavart döntéssel villámgyorsan emberek ezreinek a munkáját veszik el. Ne csak a cég tulajdonosokat lássázok ebben a történetben, hanem a sok alkalmazottat akik egyik napról a másikra az utcán találják magukat, az amúgy is rossz gazdasági helyzetben. Technikusok, elektroműszerészek, karbantartók, pultusok, hostesek, biztonsági őrök, beszállítók, stb. stb. Megannyi bérből és fizetésből élő ember akiknek most elveszik a munkáját...
Borzasztó felelőtlen, elkapkodott, káros intézkedés mindez újfent sajnos.

Traubisoda 2012.10.08. 22:39:10

Még annyit kiegészítésképpen, hogy az ilyen 10 év alatt a semmiből látványosan meggazdagodó, arrogáns, mindent mindenkinél jobban tudó, érdemi egyeztetések és szakmai konzultációk nélküli döntéseket erőből átnyomó politkusok, mint amilyen ez a Lázár, a lehető legkárosabbak az országunknak. Károsabbak minden nyerőgépnél...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.10.08. 22:45:06

Ma voltunk vásárolni egy bevásárlóközpontban.
A kaszinó már be volt zárva, lámpák leoltva, valami papper kint az ajtón.
Nem vitatom, hogy maga a szabályozás jó.

De vállalkozóként nyeltem egy kurva nagyot, amikor bejelentették.
Holnap lehet arra ébredek, hogy a szakmámat államositják/betiltják egy nap alatt?
Gratulálok annak a majomnak, aki kitalálta. Lehet erre jogszabályt hozni egy nap alatt, elfogadom.
De basszameg, akkor mondják azt, hogy 2013 július 1-től tilos, és az a sok "hülye" aki ebben dolgozott tud tervezni. (nem az ebből meggazdagodóra gondolok, hanem a tényleges melósokra)
Ha lenne pénzem beruházni, eszembe sem jutna ebben az országban megtenni. És sajnos vannak olyan ismerőseim/ügyfeleim, akik sok pénzzel a hátuk mögött ugyanezt gondolják. Ha jövőre itt 1%-os GDP növekedés lesz, én lecopom magam...

2012.10.08. 22:49:23

@Carnivore: Ugye egy percig se hitted, hogy országvezetésünk a szívén viseli a nép lelkének ápolását?
Ez csak a piac újrafelosztása, semmi más. Valakinek az orrára kellett koppintani.
Hogy az a kormány, amelyik legálissá teszi a házi pálinkafőzést, törődne a lakosság leszakadt, alkoholista, játékfüggő rétegével, az azért demagógia.
Te bevetted?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.10.08. 22:58:00

Ha már a témát felhoztuk, elmondom én is, ami erről az eszembe jutott. Ez pedig a dolog törvényi keresztülvitele. Na az ijesztő volt - nem az, hogy mit (Carni elég világosan leírta a véleményét, lehet vitatni, de most nem erre megyek), hanem hogy *hogyan*.

Hétfő délelőtt felröppen a hír, és kedd estére a dolog hatályos törvény! (Lehet, hogy nem pontosan emlékszem, de a dolog jellege valami hasonló volt.) Na ez, ami ijesztő. @Traubisoda: 3. pontjának az eleje ez. Gyakorlatilag bármiről dönthetnek ennyi idő alatt, mindenféle egyeztetés és - ami sokszor legalább ilyen fontos - képviselői tájékozódási lehetőség nélkül. Hiszen csak egyvalaki kell, aki egyéni javaslatként betolja, plusz rányomják a kivételes sürgősséget, és ennyi.

Zambujeira 2012.10.08. 23:03:27

Káosz Amigos!
Sajnos tele van a net tájékozatlan hozzánemértők elfogult írásaival. Az áldozatokról nem ír senki? No hirtelen: www.pecsistop.hu/regio/drogoskent-kezelik-a-jatekfuggoket-a-prevencios-penzt-lenyeltek/1088404/
Most nincs kedvem többet keresgélni, de a többi addiktológus, akik megszólaltak a témában, hasonló véleményen van.
Az illegális játékbarlangok elszaporodása sajnos nem várható. Már dübörögnek ezerrel, köszönhetően az ötszörös adóemelésnek. A Lázár-féle sejtés, hogy az állam így is a pénzénél marad a csökkenő gépszám mellett, nem igazolódott be, és már most (ezekben a percekben is) termelik a jó kis adómentes bevételt, a piac változásaira rugalmasan reagáló élelmes vállalkozók. Eldugott különtermekben, sufnikban, garázsokban. (Tudom, mert láttam.) A tendencia csak erősödni fog, amint a törvénymódosítás kihirdetésre kerül. Na ezek a barlangok lesznek a bűnözés melegágyai!
Az egész történet Lézer Jani 2000. novemberi interpellációjával kezdődött, amikor Orbán Viktort kérdezte az "eltűnt százmilliárdokról", a pénznyerő szektorban. Szó nem volt abban szegény, szerencsétlen segélyt eljátszó függőkről, csak a lóvéról. Matolcsy válaszolt O.V. helyett és megkérdőjelezte Lézer Jani számait illetve azok forrásának hitelességét. Elrendelt egy átfogó vizsgálatot az ügyben, aztán az arról készült jelentést 30 évre titkosították. Hoppá?! Oké, akkor legyen szerveralapú üzemeltetés 33%-os adókulccsal. Mindenki jól fog járni. Ja? Ezek a fránya üzemeltetők nem takarodtak még el? (Őket sem kell félteni, kifejlesztettek egynéhány túlélési technikát a különböző színű kormányok, különböző faszságait túlélve. Ja és vannak köztük gengszterek is. Meg tistességes vállalkozók. Mint a kerskedelemben, az építőiparban vagy a mezőgazdaságban.)) Kormányunk reagál: akkor ledózeroljuk a piacot! Majd gyártunk hozzá ideológiát is, de szakértőket nem kérdezünk meg, mert minek?
Most meg jönnek a "szegény függők" dumával?
Uraim! Egy színjáték zajlik a szemünk előtt, ami még tartogat meglepetéseket, és mindenki mohón szopja be a " a mi politikai családunk credoja" típusu nyálas hazugságokat, miközben csak a (nem kevés)lóvéért megy az izmozás. Át vagyunk verve. Nem kicsit. Kéretik nyitott szemmel járni, a dolgokat összefüggéseiben vizsgálni! És könyörgöm! Ne fekete-fehérben lássuk a világot! Annál az sokkal szebb és izgalmasabb.

Megfigyelo 2012.10.08. 23:06:19

Ebben a történetben az a speciális, hogy nemrég szabályozták az ágazatot, elrendelve, hogy minden gépnek on-line kell bekötve lennie az APEH-hez. Ezért a cégek egy része - jelentős károkat elszenvedve - kivonult az üzletből, a többi milliárdos hiteleket vett fel, hogy teljesíteni tudja a feltételeket. Most mind tönkremegy. Ha egy éve - vagy mikor - rögtön a mostani szabályozász hozzák, akkor ez megspórolható lett volna. De nem, sehol semmi, egyszecsak meg váratlanul hetfő reggel 8-ra *rendkívüli* kormányűlést rántanak össze, 1/2 10-kor bejelentik a döntést a tiltásról, és kedden már *rendkívüli* ("különlegesen sürgős") eljárásban már törvényt is hozz a parlament. Csak Caligula szeszélyeit lehet összehasonlításként felhozni...

nevetőharmadik 2012.10.08. 23:06:59

@Carnivore: A véleményedet nem tartom butaságnak. Teljesen egyértelmű, hogy hasznos, ha emberek megmenekülnek a játékfüggőség kialakulásától.

Őszintén együttérzek a nyomorult sorsokkal, és nagyon tisztelem azokat, akik képesek voltak kijönni a játékszenvedélyből.

A prezentálást azonban továbbra is butának tartom. Ha azt akartad kidomborítani, hogy a játékgépek miatt milyen emberi nyomorok alakultak ki, és hogy néhány ember talán megmenekül most ettől a sorstól, akkor azt például ezen esetek leírásával kellett volna tenned (mint ahogy a kommentedben tetted is), nem más megítélési szempontok gúnyolásával, amik közül a jogbiztonság és tulajdon szentsége nem elhanyagolható dolgok. Szerintem.

kapusedző 2012.10.08. 23:28:16

@Carnivore: Annyit azért árulj el, miért kellett a játékgépek üzemeltetőinek többszázezer forintos fejlesztésre költeniük???

Squid 2012.10.08. 23:31:14

@Megfigyelo: "Ebben a történetben az a speciális, hogy nemrég szabályozták az ágazatot, elrendelve, hogy minden gépnek on-line kell bekötve lennie az APEH-hez. Ezért a cégek egy része - jelentős károkat elszenvedve - kivonult az üzletből, a többi milliárdos hiteleket vett fel, hogy teljesíteni tudja a feltételeket. Most mind tönkremegy. Ha egy éve - vagy mikor - rögtön a mostani szabályozász hozzák, akkor ez megspórolható lett volna. De nem, sehol semmi, egyszecsak meg váratlanul hetfő reggel 8-ra *rendkívüli* kormányűlést rántanak össze, 1/2 10-kor bejelentik a döntést a tiltásról, és kedden már *rendkívüli* ("különlegesen sürgős") eljárásban már törvényt is hozz a parlament. Csak Caligula szeszélyeit lehet összehasonlításként felhozni..."

Először az összes játékgépest olyan helyzetbe hozták, hogy komoly anyagi befektetés árán megfeleljen az új szabályoknak. Mikor anyagilag kivéreztették az összes tulajt kinyírták az ágazatot egy törvénnyel. Így a befektetőknek és a játékgépeseknek egy mozdulattal k.o-t vittek be és olyan szintű anyagi atombombát dobtak rájuk, hogy semmi más lehetőségük nem volt mint a csendes felfordulás.

Itt nem azt kell nézni, hogy jaj de jó kevesebb addikt fog konyhapénzt eljátszani!

Itt azt kell nézni, hogy egy elmebeteg banda hideg, eltervezett módszerességgel emberi életeken át ledózerol mindent és mindenkit aki az útjába áll, vagy esetleg megtetszik nekik az ágazat amiben az illető tevékenykedik.

Ez jelen pillanatban Magyarország Kormánya!!! Ki fektetne itt be? Ki az az éppelméjű ember aki itt egy bt-t indít akár az ezerszer leadózott pénzéből?

Ez a State Capture! Mi meg tűrjük!

atlatszo.hu/2012/09/24/a-nemzeti-egyuttmukodes-rendszere-kik-ejtettek-foglyul-a-magyar-allamot/

Squid 2012.10.08. 23:40:23

@kapusedző: "Annyit azért árulj el, miért kellett a játékgépek üzemeltetőinek többszázezer forintos fejlesztésre költeniük???"

Milliós..

Azért mert a kormány kötelezte őket, hogy minden gép be legyen kötve a NAV-hoz.

ember100 2012.10.08. 23:48:48

Helló , Carnivore !
Azért ez tényle elég demagóg duma amit írtál , ennyi erővel a fehér halált a cukrot és ezek termesztőit , nem is beszélve az 50 liter házipálinkáról :) be lehetne tiltani , tényleg itt előbb beetették az ágazatot aztán egy tollvonással betiltják , nem tudom mi a foglalkozásod de érdekes lenne a számodra is ha holnap egy rendelettel ellehetetlenítenék megszüntetnék központilag, államilag , OV a megélhetésed :)

Kandabula 2012.10.08. 23:57:10

@nevetőharmadik: @skipy: @Zambujeira: sajnos hosszúak és unalmasak vagytok. Ennyit az olvasók - általában - nem olvasnak el. A lényeg, hogy lesznek engedélyezett nyerőhelyek, Orbán-közeli társaságok részére. Oszt annyi.

magyar ember teli szájjal 2012.10.09. 01:33:13

A demokratikus állam nem tilthat be két nap alatt egy egész ágazatot. Aki mégis jónak gondolja az ilyesmit, az maga sem demokrata. Ennyi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.09. 02:33:56

@magyar ember teli szájjal: de betilthat
es jo dontes volt
mar 22 eve nem szabadott volna engedelyezni
a jatekgepek nem kocsmakba valok
fejlettebb orszagokban
ellenorzott korulmenyek kozott/ nyeresi esely, ado stb. kozpontositva nehany kaszinoba, az teljesen OK, de nem Belanal a falu vegen
a dontes jo
a gyorsasag meg jobb
hagy ne sajnaljam mar a gepkihelyezoket, akik munka nelkul kaszaltak le a sok hulyet, aki jatszott, mert azt hitte nyerhet
las vegasban legalabb meg van az eselyed, hogy nyerj a kocsmaban nincs

kirsten 2012.10.09. 06:12:12

@nevetőharmadik: Hát azon nem bámulsz hogy a magyar nemzetben, a heti válaszban, a magyar hírlapban hogy jelenhet meg annyi hazug és primitív írás ? Pedig azért még fizetsz is.

kirsten 2012.10.09. 06:14:28

@magyar ember teli szájjal: Te nem veszed észre hogy itt már rég nincs demokrácia csak orbán kultusz és hazudozás ?

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2012.10.09. 07:07:09

Nem az a gond, hogy megszüntették, hanem az, AHOGY ezt megtették.

Lajosforras 2012.10.09. 07:13:22

höhö...
1. az állam (?) saját hatáskörbe (illetve holdudvari) körbe vonja a legnagyobb profittal rendelkező ágazatokat és ez vonatkozik nem csak a szerencsejátékra, ld. közgép, mvm.
2. a kieső munkahelyek egy részét pótolják az on-line szolgáltatók felfutásával,a statisztika nagyjából rendben lesz az eddigiekhez képest.
3. ami szerintem a lényeg: megszűnik egy olyan iparág,amiben a nav, vitya és kuszaszem számára kényelmetlenül rengeteg KÉSZPÉNZ mozgott jobbára manipulálhatóan, ellenőrizhetetlen mennyiségben, főleg,ha hozzácsapjuk a kapcsolódó szolgáltatásokat is.és az eu-s ukáz a készpénzhasználat korlátozása,a kifizetések elektronikus útra terelése,azok egyszerű ellenőrizhetősége miatt.
és ezt a szegényebb rétegek érdekében történő huszárvágásnak feltüntetni ócska hazugság,de nagyon nem vagyok meglepve a regnáló kormány eddigi intézkedéseit és azok kommunikációját visszanézegetve.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2012.10.09. 07:19:25

A szenvedélybetegség, ahogy a nevében is olvashatjuk, betegség. Oka van annak, hogy kialakul. Tiltással nem szüntethető meg teljesen!
A játékgép-függők között lesznek, akik átállnak valami más szenvedélyre.
Csokifüggő vagyok, nekem napi 2-3 tábla meg se kottyan, szerencsém, hogy nem vagyok hízásra hajlamos. Sokszor megpróbáltam "lejönni" róla. :) Átálltam teára! :) Most már ott tartok, hogy teafüggő is lettem! :) Szóval nem olyan egyszerű egy szenvedélyről lejönni... szerintem.

skipy 2012.10.09. 07:30:09

@Kandabula: Nos, anno Gyurcsány is onnan indult, hogy nem akart hosszú és unalmas lenni. 'Nem hazudott, csak nem bontotta ki az igazság minden részletét'.

Baluci 2012.10.09. 07:49:23

@hagyma: Nem tudok mást mondani, hogy olyan buta vagy csillagom, mint a tök... Ha valaki ennyire semmit nem ért mindabból ami itt a probléma, akkor legalább pihizzen! Bocsi...

belekotty 2012.10.09. 07:57:18

@Baluci: Az USA-ból pofázik és legnagyobb öröme az hogy van zöldkártyája. Nem érti hogy nem a játékgépek eltűnése ebben a probléma. Mexikói vendégmunkások után takarít. Gondolom nincs több kérdésed.

nu pagagyí 2012.10.09. 08:10:45

Ez elég sötét duma volt, méltatlan a blog írójához. Induljunk ki abból, hogy az élete mindenkinek a saját tulajdona. Nem rendelkezhet vele sem az állam, sem más. Saját ördögeivel mindenkinek önerőből kell megküzdenie, felnőtt csak így lesz valakiből. Segíteni lehet persze társadalmi szinten: lehetőségek, esélyek adásával. Ez utóbbi lenne az állam dolga és nem a magánéletbe való beavatkozás. Az úgynevezett viselkedési anomáliák elleni, állami túlhatalommal végrehajtott hadjáratok bábbá teszik az embereket. "Anomáliának" könnyen ki lehet nevezni bármit, mondjuk az abortuszt, a nem meggyőző vallásos buzgalmat, a nép "választott" képviselői felé mutatott tiszteletlenséget, a kötelező társadalmi munkából való ódzkodást, a gyerekvállalás nem kielégítő fokát.

Békén kell hagyni az embereket, de tudatosítani kell velük, hogy szabadságuk ára a felelősség saját magukért. Ha törvénybe ütközőt tesznek, felelnek érte. A korrupt politikus is, a tolvaj is, a garázda is.

Ez a kormány el akarja venni az emberek önrendelkezési jogát saját sorsukat illetően. Ehhez eszközként használja azokat, akiknek valami nem tetszik. Javaslom, mindenki magával foglalkozzon. Azzal bírkozzon, hogy sajátmaga jobb ember legyen és sikertelen küzdelmének kudarcát ne másokon vezesse le.

nu pagagyí 2012.10.09. 08:21:29

@hagyma: A dominó is lehet félkarú rabló! Nem is erről van szó. Az egészben a betiltás kéjes öröme érhető tetten. A hatalom-függő emberek kéjes öröme. Ezt is megtehetik, ma is betiltottunk valamit!

Az indoklás kamu a köbön. A nemzetbiztonságra hivatkozás csak ködösítés, nem kell magyarázkodni. Amúgy, ha bűnözőket észlelnek, akkor az rendörségi ügy, nem a parlament ügye. Várjuk Pintér elvtárs leleplezéseit a nemzetbiztonságot aláásó maffiáról. Azért lenne egy kérdésem. Nem kéne a vizvezetékszerelőket is betiltani, illegális pénzmosóként működnek, én még számlát nem láttam tőlük.

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 08:29:54

@nu pagagyí:
Már ne is haragudj, de ez is elég sötét duma. Amennyiben sikerül csökkenteni azon családok számát, ahol a pénzt játékgépekbe szórják, már megérte a dolog. Pont az a probléma, hogy a játékgépezés az egész családot érinti, süket szövegelés, hogy csak annak a problémája, aki játszik. Ráadásul komolyan álszent hozzáállás az egész azok után, hogy a családvédelmi törvény kapcsán milyen hisztéria volt. Aztán ugyanazon kommentelők lelkesen védik az egyik okot a családot tönkretevő dolgok közül, mondván magánügy. Na ez a nem mindegy...

nevetőharmadik 2012.10.09. 08:42:41

@kirsten: Az azon való bámulást 10 éve befejeztem, ahogy azon sem csodálkozom, hogy reggelente felkel a nap, vagy hogy a szar büdös. Egyébként felettébb érdekes képzettársítások játszódhattak le a fejedben, ha nemzet-HV-MH olvasónak képzeltél a hozzászólásom alapján.

Reggeli kávét javaslok!

nemecsek ernő áruló 2012.10.09. 08:43:43

Kedves Carnivore!

Magad is írod, hogy a játékgép függők alkoholisták is. Nyilván ez a II. kerületi bőrfotelből egy kicsit másképp néz ki, de ha jártál volna már ilyen közegben, tudnád, hogy a játékgép törvénynek kettő nyilvánvaló hozadéka lesz:

1) Aki nem jut géphez, az így el nem dobált pénzt fröccsre költi.
2) Erősíti az alvilágot. A fantáziádra bízom, hogyan, de javaslom a '20-as '30-as évek Amerikájának történelmét tanulmányozni.
+1: A Videoton elveszíti egyik riválisát (via nivo)

Mindezekkel együtt tízezrek veszítik el a munkájukat (becsült 30 milliárdos kiesés az így is padlón levő költségvetés számára, és akkor a frissen államra szakadt munkanélküliekkel, és a nekik fizetendő segéllyel még nem is számoltunk)

Most nagyot csalódtam benned. Eddig azt hittem, ez egy színvonalas blog. Tévedni emberi dolog.

@Muad\\\'Dib: "Amennyiben sikerül csökkenteni azon családok számát"
Amennyiben. Hatástanulmány? Konzultáció? Eljárás miatt EU bírósági kártérítés jó eséllyel közvetlenül a választás előtt? Valamint javaslom fent az 1-es pontot.

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 08:53:42

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
Miután ezt nem mi léptük meg először Európában, így vannak tanulmányok a kérdéssel kapcsolatban:
www.easg.org/media/file/conferences/novagorica2008/wednesday/1400-ses2/bakken_inger.pdf

dez01 2012.10.09. 08:54:23

De csak akkor hatályos, ha a közlönyben megjelenik..... már megjelent?

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2012.10.09. 09:03:52

És hol vannak a szakemberek - pszichológusok, pszichiáter, családgondozók -, akikhez most fordulhatnának a játékgépektől megfosztott szenvedélybetegek, hogy még véletlenül se menjenek át alkoholistába vagy póker-függőségbe, ne kezdjenek el tiltott "bűnbarlangokba" járni? Ja, hogy szakemberek azok túlterheltek? Mert nincs rájuk pénz? S hogy már régóta - az előző kormányok is - tőlük vonták el a zsozsót?

dr. mesterséges színezék 2012.10.09. 09:06:03

@tusk82: A bonmó jó, csak valószerűtlen. Aki olyan hülye, hogy három körbeforgó kerék melletti lyukba dobálja a kajapénzt, az három körbeforgó kártyalap mellé is leteszi -- ez nem jóslás, nem a jövő, hanem a múlt, így kezdődött ui. a nagy közép-kelet-európai hazárdélet.

rulettes 2012.10.09. 09:34:14

Ennyire tudatlan posztoló...
Miért hagytad ki az írásból hogy NEM lesz beszüntetve a szerencsejáték, a "nem helyhezkötött" amit erősíteni akar a fidesz! Tehát mint a bwin, csak épp állami üzemeltetésű online szerencsejáték amiből állami bevételt remélnek. Így nyugodtanjátszhasson a 12 éves kölök is otthon, apja hitelkártyájával! Ez a tev! Miért nem szerepel a posuzban hogy a lottó, totó max 40% ot fizet ki! A nyerőgépek 70-90% ot, a rulett 97%-ot! Miért nem szerepel az írásban hogy az üzemeltetők a legjobb adózók, 99% os az adófegyelem! Melyik ágazatban van még így? Nézz már meg egy taxist, vagy nőgyógyászt, ki hogy adózik. Jah, 22 évig voltam mostanig nyerőgép műszerész, a feleségem egy másik cégnél titkárnő, neki is lenne 1-2 szava hogy ki a maffiózó az országban...

szamócaaaaaa 2012.10.09. 09:35:25

A cikkírónak üzenem, hogy remélhetőleg az ő munkahelye is megszűnik azonnal. Ámen!!!

nu pagagyí 2012.10.09. 09:44:17

@Muad\\\'Dib: Én csak arról írtam, hogy neked is jogod van ahhoz, hogy megválaszd saját sorsodat. Legyen az jó, vagy rossz, te felelsz érte a törvény előtt és elszámolsz saját lelkiismereteddel. Attól, hogy nekem nem tetszik a te viselkedésed, még nincs jogom ahhoz, hogy eltiltsalak tőle. Ha csak magadat teszed tönkre az a te dolgod, ha a családodat, az a közös dolgotok. Ha valaki az országot teszi tönkre, az viszont már az én dolgom is és nem tetszik. Aki erkölcsileg óhajt megújulni, tegye.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.09. 09:54:54

tényleg érdekes a poszt gondolatmenete.

Volner Peter (törölt) 2012.10.09. 10:16:21

Érdekes, hogy a cikk szerzőjének fel sem tűnik az iparágban eltűnt adószázmilliárdok, az erről szóló titkosított jelentés, amely csak akkor szokott megszületni, mikor politikusok érdekeltek az üzletben, majd az ezt követő betiltás és a bevételek átcsoportosítása a pozícióban lévő politikusok árdekeltségei felé.
Senkit nem érdekel az állampolgárok lelki egészsége, ez csak a politikai maffia.
Ha nem az övék a bevétel, akkor az lesz és megvan ehhez az abszolút hatalmuk.
Csodálkoznék, ha emögött is nem bukkanna fel egy Pintér érdekeltség.

Dekatlon 2012.10.09. 10:32:32

A környező országok határfalvaiban felszaporodnak a játékgépek, nálunk meg csoportos buszutak.

Bretschneider detektív 2012.10.09. 10:44:30

A törvény azért szar, mert hipokrita.

Innentől kezdve tök mindegy, hogy hány családot tesznek tönkre pro vagy kontra.

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 10:49:49

@Bretschneider detektív:
A ne csináljunk semmit, mert úgy is vannak háttér okok már roppant unalmas. Azért tart itt az országunk, mert legalább 100 éve ez a hozzáállás. Amennyiben segít a családokon, akkor a döntés helyes, az esetleges háttérben lévő dolgokkal pedig külön kell foglalkozni, és tiltakozni ellene.

dr. mesterséges színezék 2012.10.09. 10:56:00

@Muad\\\'Dib: Háát... ha jól meggondoljuk, tényleg segíthet, hiszen a fájernak meg a snóblinak van nyertese is...

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 10:57:40

@dr. mesterseges szinezek:
Tudom, hogy könnyebb ilyeneket irkálni, mint elolvasni az általam linketlt tanulmányt, de azért próbáld meg...

szamócaaaaaa 2012.10.09. 11:08:05

@Muad\\\'Dib: Azok a családtagok akik eddig is a szerencsejátékra költötték a családi kassza tartalmát azok továbbra is megtalálják a módját, hogy szenvedélybetegségét kielégítse. A rendelkezés a kormány részéről nemhogy nem helyes hanem a meglévő szegény családokhoz még legalább több ezer családot csapott. De ezt te biztos, hogy nem fogod tudni megérteni, mert olyan témához szólsz hozzá ami valószínűleg nem érint téged, csak unaloműzésből osztod meg a hülyeségeidet!!!!!!!

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 11:17:20

@szamócaaaaaa:
Gondolod, hogy az általam berakott norvég tanulmány is csak "unaloműzés"? Külön gratulálok, hogy olyan hülye vagy, hogy nem olvasod el a belinkelt dolgokat csak a pofád jár...

madarasi.abel 2012.10.09. 11:29:36

Nem tudok egyetérteni a poszttal.
A megvalósítás módja az, ami nem helyes, nem pedig a cél.
Nem kóser dolog egy ágazat szereplőit befektetésre sarkallni, aztán amikor ez megtörtént, egyik napról a másikra lenullázni azt. És ebben az esetben teljes mindegy, hogy mi a befektetés tárgya, s annak társadalmi hasznossága.

rulettes 2012.10.09. 11:35:00

@madarasi.abel: na végre valaki érti miről van itt szó. Van cég aki kölcsönt is vett fel a fejlesztésre. súlyos perek lesznek... Amit sanszos hogy elveszít az állam, és természetes hogy mindannyiunk pénzéből lesz kifizetve. Érintett vagyok igaz csak műszerészként. De belülről látom.

madarasi.abel 2012.10.09. 11:36:57

Amúgy meg tiltsák be a számítógépes játékokat, azok sokkal több bajt okoznak, az én életem is miattuk siklott ki.

szamócaaaaaa 2012.10.09. 13:02:55

@Muad\\\'Dib: Pont nem érdekel senkit a Norvég tanulmány, mivel nem Norvégiába vagyunk. Külön gratulálok a kulturált szövegezésedhez a szóhasználatodhoz felém, szerintem a következő tanulmány amit elolvashatnál annak ez lehetne a címe. Ajánlom nagy-nagy szeretettel! Illem, etiket, protokoll!!!!

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 13:08:26

@szamócaaaaaa:
Kultúráról nehezen beszélhet olyan ember, aki felkiáltójel halmokkal próbálja nyomatékosítani a mondandóját. Norvégia pedig azért érdekel minket, mivel teljesen hasonló szabályozást hoztak, mint most Magyarország. Mivel tudomásom szerint ott is emberek élnek, így talán mérvadóbb egy tanulmány a tapasztalataikról, mint a te "szerintem hülyeség" szinten lévő véleményed.

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 13:09:57

@szamócaaaaaa:
Ezt külön kiemelném: "...csak unaloműzésből osztod meg a hülyeségeidet!!!!!!! "
Ez után a mondat után, melyben nekifutásból sértegetsz valakit, igen érdekes felhozni azt, hogy visszakapod a sértéseidet...

szamócaaaaaa 2012.10.09. 13:59:43

@Muad\\\'Dib: Én és több 100 volt munkatársam is érintett a hirtelen egyik napról a másikra eldöntött változtatásokban. Mi, több évet dolgoztunk a szerencsejáték szervező cégnél, így nap mint nap a legjobb hozzáállással foglalkoztunk a vendégeinkkel. Egy iparág bedöntése lehet, hogy a te munkahelyedet is el foglya érni, ugyanis ránt magával sok-sok területet. Te dolgoztál ezen a területen valaha is?

Muad\\\'Dib 2012.10.09. 14:03:21

@szamócaaaaaa:
Mi köze van ahhoz a dolognak, hogy én dolgoztam e itt? Továbbra is az a kérdés, milyen hatása van a társadalmilag káros folyamatokra. Nekem már legalább sikerült idéznem egy ezzel foglalkozó tanulmányt. Neked eddig csak annyi jött össze, hogy leírtad, hogy érintett vagy anyagilag. Ami elismerem roppant szomorú, de az egész ügy nem csak erről szól. Az én munkahelyem pedig nem "foglya" semminek, így elérni legfeljebb fogja a dolog.

szamócaaaaaa 2012.10.09. 14:35:44

@Muad\\\'Dib: Káros hatása van és lesz a hirtelen változtatásnak de nem követed a híreket, mert nem minden szerencsejáték területet vontak meg és újrafelosztást is írnak. Tehát nem igazán az a lényeg a kormánynak, hogy a szegény szenvedélybetegek spóroljanak maguknak és a családnak, hanem az ő körükben legyen vagyonosodás ebből az ágazatból. Köszönöm a válaszaidat, továbbiakban már nem érdekelnek.

skipy 2012.10.09. 15:38:39

@Muad\\\'Dib: A belinkelt anyagról. Te most vagy nagyon nem értesz a témához, vagy hazudni akarsz. A kutatás ugyanis pont a pedzegetett kérdésre (azaz ha betiltjuk a játékgépet, kevesebb lesz-e a függő) nem válaszol.

Muad\\\'Dib 2012.10.10. 08:24:12

@skipy:
Én tudom, hogy nehéz lehet az összefüggéseket átlátni, de csak van némi köze a "Immediate effect on gambling help-line calls" változásának ahhoz, hogy kaszinókba vitték ott is a szerencsejátékot...

Muad\\\'Dib 2012.10.10. 08:28:06

@skipy:
De csak a te kedvedért:
"...Conversely, by 2010 a higher proportion of the population in Norway were reporting no gambling problems; the proportion without problems rising from 85.2 per cent of the population in 2008 to 87 per cent in 2010. There was also a decline in the proportion of low-risk gamblers, from 10.9 per cent in 2008 to 8.6 per cent of the population in 2010..."
Electronic gaming machines: what lessons from Norway?

skipy 2012.10.10. 10:28:42

@Muad\\\'Dib: Az, hogy a segélyhívó vonalra kevesebb hívás érkezik, ugyanúgy tulajdonítható a szerencsejáték 'kriminalizálásának'. Vagy a helyzet polarizációjának, ld. később.

Az az adat, hogy a probléma nélküli emberek aránya 1,8%-al növekedett, valamint az hogy 2,3%-al csökkent az 'alacsony kockázatú' szerencsejátékosok aránya, (értsd: amennyiben feltételezzük, hogy az 1,8 százalék aki teljesen problémamentessé vált eddig 'alacsony kockázatú' volt, akkor is van 0,5% aki többet játszik!)

Tehát az egyetlen dolog amit elértek, az a polarizáció. Valaki vagy hardcore szerencsejátékos, vagy egyáltalán nem játszik. Arról persze nem szól a fáma, hogy mekkora összeget játszottak el 2007-ben ill. 2010-ben, bár ez lenne az intézkedés hatásosságának igazi mércéje. Azt sem tudjuk, hogy egy szomszédos ország esetében (ahol nem tiltott a nyerőgép) hogyan változtak ezen adatok. Hiszen volt (van) egy válság, ami szintén befolyásolhatja az eredményeket.
süti beállítások módosítása