A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Menekültválság: vannak tervszámok az európai tervhez?

2015.09.02. 06:30 timargabor

Kavarog rendesen az utóbbi napokban a menekültválság: Merkel minden szírt befogadna, de aztán azt mondja, ez így félreértés, mehetnek is a vonatok tőlünk nyugatra meg nem is, a menekültügyi főbiztos nem érti, miért nem engedjük ki őket, az osztrákok pedig (a jelenlegi EU-joggal összhangban) azért bírálnak, mert kiengedjük, miközben húszezer tüntető várná őket tárt karokkal Bécsben. A többi nyolcmillió osztrák véleményéről nem tudunk.

Az ilyen kavarodásról egy dolog biztos: hogy nem vezet optimális megoldáshoz - amelynek jellegéről nem mellesleg nagyon megoszlanak a vélemények. Biztosan lesz pár héten belül egy európai csúcs-konferencia erről, és nagyjából biztos, hogy ez egyfajta nyugat-keleti ellentétet fog hozni: az unió befogadáspárti régi és a migrációt elutasító újabb tagjai között. Az eddig megfogalmazott szinte egyetlen terv - a német - kötelező befogadási kvótákat javasol, másfél hónapja ránk pl. a befogadottak 1,57%-át szabták volna befogadandó kvótának.

Ha én lennék valamely új uniós tagország (pl. Magyarország, Szlovákia vagy Lengyelország) egy képviselője e csúcson, én egy kérdés egyértelmű megválaszolásához kötném ennek egyáltalán a megfontolását is:

Mennyi a tervszám? Mekkora menekültlétszám befogadására készül a terv?

keep-calm-and-guess-the-number.jpg

Számomra egész egyszerűen hihetetlen, hogy ez az alapvető kérdés még komolyan nem merült fel, miközben minden, ehhez képest másodlagos és harmadlagos részproblémával hajlandók vagyunk egymásnak esni, mi, európai szövetségesek. És most tegyük félre, hogy "ki a felelős", és azt is, hogy ha a németeket célozza a migránsok többsége, akkor miért rekesztjük meg őket az EU-jog erejével a határállamokban, és azt is, hogyan verik az unió gazdag mag-államai a dublini protokollal mint csalánnal a határállamok ivarszerveit. Csak ez a kérdés: milyen létszámra tervezünk?

Tudtommal eddig ez a szám a kétmillió körül alakult, azon az alapon, hogy van egy becslés, hogy ennyi ember tudja a válságövezetekben finanszírozni az utat. Hagyjuk most azt is, hogy ezt a számot én elképesztő alulbecslésnek tartom, és azt is, hogy a szám változik annak függvényében, mit nyilatkoznak a németek és a franciák "európai szándék" címszó alatt, vagy hogy a közösségi média információmegosztó funkciója miatt egyre olcsóbban szervezhető az út. Tegyük ki az asztalra a számot. Kétmillió? Ötmillió? Tíz? Ennek az 1.57%-a a lényeges nekünk. És lényegében az egész a németeknek, úgyis ott köt majd ki nagyjából mind, mihelyt vonatkoznak rájuk a schengeni jogok. A választóknak, az európai polgároknak joguk van tudni, pontosan miről is folyik az egyezkedés.

És persze még valami, ami hasonlóan fontos: meg kell mondani azt is már most, hogy mi is van akkor, ha a tervszám bukik, és a megvalósult bevándorlás kombinálva az aktuális bevándorlási ütemmel bármikor is nyilvánvalóvá teszi a tervszám tarthatatlanságát. Politikát vált-e akkor az Unió? Változzon-e akkor az "elosztás"? A terv része kell legyen egy ilyenkor kötelezően, előre megállapodottan megvalósítandó automatizmus is, amelyben már az "alulbecslők" felelőssége is megjelenik. És ha ez is megvan, beszélhetünk a konkrét "hogyanokról" is.

Elismerem, nem könnyű kérdések, de ha nem akarunk nagyobb bajt, beszéljünk ezekről őszintén és mielőbb. Ha mindig csak azt nézzük, hogy az adott pillanatban mi a legkönnyebb, leginkább konfliktusmentes megoldás, akkor hosszú távon akkora bajba tornászhatjuk magunkat, hogy a fal adja a másikat.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és nem maradsz le a későbbiekről sem.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

61 komment

Címkék: migráció Európai Unió menekültügy menekültlétszám

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr417751644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.09.02. 06:56:34

@Tudományos libsizmus: @Brix: @Trackers: @Csatos Bambi:

Ne forrófejűsködjünk!
Bízzunk a Külföldben, ők eddig is mindig segítettek, ha bajban voltunk, sose ártottak nekünk, mindig az érdekünket nézték. A Nyugat mindent jobban tud, hisz ezért ők "a Nyugat", most is előállnak majd egy konstruktív, kompromisszumos és nagyon frappáns európai megoldással.
A Nyugat velünk van! Mi kellhet ennél több? Így nem történhet semmi baj!
Nagyon alaposan át kell beszélni, ideológiailag át kell gyúrni a kérdést. A tárgyalásból sose elég, és ebben a Nyugat nagyon jó. Megtárgyalják, megoldják. Pikk-pakk. Hisz még semmi sincs veszve. A csalóka látszattal szemben a helyzet még egyáltalán nem reménytelen.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.02. 07:01:43

Nincs terv. A liberális dogmák nem teszik ezt lehetővé.

A "befogadáspártiak" persze úgy képzelik a befogást, hogy majd valaki más fogja a tömeget befogadni.

A lényeg: vissza kell toloncolni mindenkit, mivel ezek nem menekültek, hanem szerencselovagok. Amíg erre a tervre rá nem jön az EU, nem lesz megoldás. A jelenlegi EU-politika gyakorlatilag egy meghívólevél mindenkinek, aki szeretné növelné életszínvonalát.

A másik pont: segíteni kell a szír kormányt, hogy leverje az országon belüli iszlamista terrorizmust. Persze ez ismét megvalósíthatatlan, mert a NATO érdeke a szír kormány megdöntése bármi áron.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.09.02. 08:23:02

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "Nincs terv. A liberális dogmák nem teszik ezt lehetővé.

A "befogadáspártiak" persze úgy képzelik a befogást, hogy majd valaki más fogja a tömeget befogadni."

Magam is pont ettől tartok: azért javaslom ezt a felvetést, mert ezt a projekteken és projekt-terveken felnőtt nyugati elit megérti. Van azért ilyen is köztük, sajnos nem elég.

Moin Moin 2015.09.02. 11:53:01

Én úgy tudom, hogy a szerző rendelkezésére állnak azok a tervszámok - és a számítás alapja is - amelyekre a posztban rákérdez. (Nem 2, hanem 5-6 millió maximálisan lehetséges migránssal számolunk.)

Ezek a számítások a reálisan (azaz anyagi és eszközoldalról) maximálisan elképzelhető migráns-kibocsátással (is) foglalkoznak (hiszen maga a migrációs késztetés egyáltalán nem elegendő önmagában ahhoz, hogy az érintettel 100%-a valóban el is jusson migránsként az EU határaihoz).

Még valami. A posztban az szerepel, hogy "úgyis ott [Németorzsgában] köt majd ki nagyjából mind, mihelyt vonatkoznak rájuk a schengeni jogok". Nos, a schenegni jog - azz az Unió Schengeni Övezetén belüli szabad mozgás az egyes tagállamok között - kizárólag az Unió polgárait illeti meg (ill. még néhány olyan állam polgárait, amelyekkel az Unió erről megállapodással rendelkezik). Akiket most menedékesekként befogadnak az egyes tagállamok, azokra ez a szabad mozgási jog nem vonatkozik, sem a Schengeni Egyezmény alapján, sem pedig a menedékesi jog alapján. Abban a tagállamban kötelesek tartózkodni, amelybe befogadták őket menedékesként. Ha ezt megszegik, az ok az azonnali kitoloncolásra.

paráznabillegető 2015.09.02. 13:12:11

milyen terv?
lófasz sincs.
jönnek a szerencsétlen nyomorult cigány bozgorok, hogy majd lesz velük valami. be lesznek zárva valami menekülttáborba, aztán onnantól mindenki abban bízik, amit a gyurcsányi is megmondott: előbb-utóbb majd csak megunják, oszt hazamennek. érted, majd csak lesz velük valami. hé, ez a terv! mondjuk, hogy hazájuk nincs, az most nem téma...
és télen kurvára sokan fognak megfagyni közülük a balkáni hegyekben, de ez sem terv, csak jóslat. és gondolom, már csak murphy alapján is, hogy ezért éppen most kibaszottul kemény hideg lesz 15/16 tele...

Tranquillius 2015.09.02. 13:30:30

Az iszlám állam elpusztításáról kellene terveket szövögetni, nem pedig fiktív számokról vitatkozni. Ennek a parazita államnak az elpusztításával a menekült-kérdést gyökeresen meg lehetne szüntetni.

paráznabillegető 2015.09.02. 13:44:32

@Tranquillius: lol.
te sem tudsz számolni...
alapkérdés, szinte stratégiai cél: ki üljön be arra a területre, ki kontrollálja? usabarát? oroszbarát? kínabarát? szaúdibarát vagy iráni? hogy csak a nagy játékosokat említsem.
mikor még a kurdokat sem ismerik el, nemhogy majd egy olyan hadműveletet finanszírozni, aminek még célja sincs.
amőgy is jó ez a katyvasz, lehet benne jól halászni meg nagy zsét forgatni. a médiában szereplő noname kivégzett füstösök meg a szétbombázott halott családok képei persze szörnyűek, de mivel senki sem ismeri őket, akár pálcikaemberkék is lehetnének, nem osztanak, nem szoroznak. még egy zombisorozat is több embert megindít, mint a valóságnak ez a szegmense.
ecce homo.

Tranquillius 2015.09.02. 13:50:45

@paráznabillegető: Nyilván az ül be arra a területre aki szétveri az iszlám államot. Mivel a menekültkérdés európai probléma, nyilvánvaló, hogy ez EU-nak kell lépnie és nem a keretszámokról vitatkozni. Hacsak nem akarnak még évtizedekig vitatkozni mialatt az IÁ-nak nevezett fekete lyuk szépen körülöleli a kontinenst (Egyiptom, Líbia, Tunézia és a többi) újabb és újabb menekülthullámot generálva.

Tranquillius 2015.09.02. 13:52:13

@paráznabillegető: Ja igen, Egyiptomban 82 millióan élnek per pillanat... most képzeld el mi lesz ha az IÁ oda is eljut.

paráznabillegető 2015.09.02. 14:08:26

@Tranquillius: nem, nem!
stratégiai pozícióban van a hely, rohadtul nem midegy, ki birtokolja.,
most az emberiség szemete tombol a káoszban ott, és ez mindenkinek jó, mert ez a helyinkább legyen senkié, mint valakié...
és tévedsz, mert az iá nem tud terjeszkedni. létrejöhetnek lerakat államok libíában,afrikában, de igazán nem fog tudni előretörni, a környező stabil országok ellen tehetetlen macskajancsik csupán. éppen ezért nem fog tudni egyiptomba eljutni, mert oda az út izraelen keresztül vezet. esetleg szaúd arábián.
egyik sem kispályás.

Szemita Anti 2015.09.02. 16:54:32

"Menekültválság: vannak tervszámok az európai tervhez?"

Miért?

Európai terv már van?

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.09.02. 17:05:20

@Szemita Anti: Persze. Fogadjunk be néhány országból gyakorlatilag bárkit, aztán osszuk el egymás közt. Ez most a német terv (illetve tegnapelőtt még ez volt, de lehet, hogy ez is csak félreértés).

na4 2015.09.02. 17:06:53

A feka csőcselék befogadásával Európa és Magyarország is a saját sírját ássa. Hadseregeket bevetni, és kisöpörni őket innen. Menjenek a gazdag tesókhoz Szaúd Arábiába, Kuwait-ba, stb. Sokkal közelebb vannak, mint Európa, úsznak a pénzben, azonos nyelv, azonos vallás. Húzzanak oda!

Trackers 2015.09.02. 17:09:24

@timargabor:

Nem egészen..
A terv szerint a Görög és Olasz honba érkezett illegális bevándorlókat osztanák csak fel.
A tervbe egy büdös szó se szerepel azokról, akik itt vannak az országban.

Megjegyzem a terv maga csak Merkel választási kampányának a része.
Semmi értelme, mert akit Romániába küldenek, és menedékjogot kapott, az már megy is a Németekhez.
És semmi hozadáka, mert csak mégtöbb illegális bevándorló kel útra a befogadás okán.

Trackers 2015.09.02. 17:11:26

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

Nemcsak terv nincs, hanem megoldás sincs.

Az EU-s törvények kényszerítik Magyrországot arra, hogy korlát nélkül beengedjenek bárkit.

Más EU-s törvények (és külön osztrák és német kérés) alapján viszont le kell szedni őket a külföldre induló buszokról, vonatokról, meg kell gátolni a külföldre jutást.

Azaz az EU miatt korlátnaul jöhetnek, viszont nem mehetnek tovább.

Az is EU-s követelmény, plussz jogvédők által elvárt minimál elvárás, hogy nyitott táborokba helyezzék el őket, azaz szabadon járkálhassanak országszerte.

Ezek egyenes következménye a Keletinél kialakult káosz.
A rendőrök vinnák őket Debrecenbe, meg más táborokba de rohadtul nem akarnak menni.
Mert megtehetik.

desw 2015.09.02. 17:20:29

Kérdésedet (mennyi menekült jöhet?) már én is számtalanszor feltettem a "menekülteket" védő embereknek, de választ még nem kaptam.

tibita 2015.09.02. 17:40:44

Bréking nyúz:

A dánok megfelezték! a migránsoknak fizetendő havi segélyt !!!!!

Így sajnos már CSAK a megalázó 270000 forintnak megfelelő összegért kell lógatni a lábukat.

Na ettől most minden útonlévő migráns hazafordul......

Magyarország fele , ennek az összegnek a feléért robotol napi 10 órát

Csodálkozunk ha európába indul az összes?!

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.09.02. 18:03:04

@Moin Moin: " Akiket most menedékesekként befogadnak az egyes tagállamok, azokra ez a szabad mozgási jog nem vonatkozik, sem a Schengeni Egyezmény alapján, sem pedig a menedékesi jog alapján. Abban a tagállamban kötelesek tartózkodni, amelybe befogadták őket menedékesként."

Akkor üzenem Sigmar Gabrielnek és Laurent Fabius-nek, hogy ez így - párosulva igen nagyszámú, Európán belüli utazásra elszánt menekültjelölttel és menekülttel - önmagában ki fogja végezni Schengent. Ha nincs belső határellenőrzés, nem fogja meg senki azt, aki ezt az idézett szabályt megszegi. Ha pedig van, akkor nincs Schengen.

Olyan szabályozást épeszű ember nem talál ki, hogy bár nem ellenőrzünk, de A mehet Ausztriába, B pedig nem. Nyilván eddig az volt, hogy a szabályt megsértők száma elég alacsonyan maradt, hogy ez ne okozzon gondot. Most már nem az. Bye Schengen, annyit máris elért az Iszlám Állam, hogy egy komoly EU-s intézmény meg fog szűnni. De nem azért, mert Magyarország rohadt szemét európaiatlan és nemzeti egoista, hanem mert rosszul volt megtervezve.

Jelzem, ezen az sem segít, ha Magyarországot zárják csak ki Schengenből. Akkor a szerb-magyar határ funkcionálisan átkerül a magyar-osztrákra, és megvehetnek jó áron 179 kilométer drótot.

Szemita Anti 2015.09.02. 18:16:05

@tibita:

"Csodálkozunk ha európába indul az összes?!"

Én azon csodálkozok, hogy ezek, akik eddig mindenhol a zöld határon közlekedtek, az osztrák zöld határt még nem fedezték fel.

Pánikrohamosztagos 2015.09.02. 18:24:54

Annyi migráns fog jönni, amennyit Európa tolerál. Ha tízmilliót akkor annyi, de ez lehet százmillió vagy egymilliárd is. Magától nem fog leálni az emberáradat, ameddig jár az ingyenpénz meg a többi szokásos juttatás a németeknél, svédeknél és másutt

Óriási tehát az EU vezetők felelőssége, hiszen ez jobban befolyásolja majd EU jövőjét, mint bármi egyéb. Az EU közvélemény is tisztában van ezzel, 38% tartja a legfőbb problémának a migrációs hullámot

De ki fogja ezt megmondani az EU vezetőinek?

Pánikrohamosztagos 2015.09.02. 18:29:19

@timargabor:
És akkor még nem is beszéltünk a legnehezebbjéről, a fenyegető ukrajnai összeomlásról. Ami lehet hogy egy olyan EU-ra fog rázúdúlni, ami doszt telítve van néger meg arab mezítlábasakkal

conchita wurst 2015.09.02. 18:33:03

@timargabor: 'Jelzem, ezen az sem segít, ha Magyarországot zárják csak ki Schengenből. Akkor a szerb-magyar határ funkcionálisan átkerül a magyar-osztrákra, és megvehetnek jó áron 179 kilométer drótot.'

Látom nem tünt fel az olasz-francia határ hetek óta le van zárva.

desw 2015.09.02. 18:37:05

@Pánikrohamosztagos:

Én csak azt nem értem, hogy ezek a brüsszeli majmok tényleg ennyire sötét gyökerek hogy nem látják azt, hogy a pátyolgatással csak a lovat adják a menekültek alá és így mégtöbb elindul? És akár tíz- és százmilliók is elindulhatnak, és akkor az EU-nak vége.

A legtöbb EU-s országban döglődik a szoc és nyugdíjrendszer, brutális a fiatalok munkanélküliségi aránya, ... Európa a saját szarát sem képes eltakarítani, mi lesz, ha jön még milliónyi balhézos, követelőzős muszlim??

Nem akarom elhinni, hogy ennyire idióták a polikikusok!

Old Asshole 2015.09.02. 18:37:42

Abban talán egyet tudunk érteni, hogy ha migráns saját erejéből, legális és "európai" módon meg tud élni, akkor azt bárhol megtehesse.

Ha erre képtelen, akkor vagy ellátásért fog jelentkezni, vagy törvénytelen útra lép.

Ha ellátást csak a számára kijelölt helyen kap, az elkódorgás meg önmagában is "kihágás" - akkor én eléggé "motiválnak" látom a migránst a seggenmaradásban. Az óriási többséget jelentő bennszülöttek passzport-baszogatása helyett...

Tudatosan illegális működés ellen meg minden akár faluvégen felállíthatunk őrbódékat - az nem fogja megakadályozni azt, hogy akkor utcán belül zsaroljon ki két szál cigit egyik a másikból, nem?

Moin Moin 2015.09.02. 18:43:41

@timargabor: @Pánikrohamosztagos: A menedékes státuszt megkapó és a kvóta szerint valamely tagállamba kerülő embereket nem a kontroll fogja megtartani az adott országban, hanem az ellátás – amit csak ott kapnak meg, az adott befogadó tagállamtól. Annak pedig nemigen lenne értelme részükről, ha zsebükben a néhány tucat euróval kezdenének utazgatni olyan célországokba, ahol sem szállásuk nincs, sem munkát nem vállalhatnak. (Szó van arról, hogy a befogadó tagállamban legyen lehetőségük bizonyos feltételekkel a munkavállalásra – ez azonban nem terjed ki más tagállamokra.)

A schengeni rendszer pedig így és emiatt nem fog felbomlani. Amúgy is vicces az a gondolatmenet, hogy egy 500 millió eu-s polgár számára kidolgozott és működtetett rendszert majd egymillió befogadott menedékes (azaz a teljes lakosság néhány tized százaléka) lerombol. A tagállamok számára – és lakóik számára is – e rendszer sokkal több és pénzben is kifejeződő anyagi előnyöket jelent; nyilvánvalóan nem fogják azért felszámolni, mert esetleg néhány ezer, néhány tízezer menedékes nem nyughat. (Ha egy – mondjuk – Magyarországra bekvótázott menedékest elkapnak Németországban, Ausztriában, akkor ez jogalap a menedékesi státuszának megszüntetésére. Egyszerűen túl sokat kockáztat – a semmiért.)

Azt pedig te sem hiheted komolyan, hogy az ISIS bármiféle negatív változást is okozhat az EU-nak: a világ legnagyobb GDP-termelő entitását (EU) azért nem tudja „lerombolni” egy néhány tízezres, pszichopaták vezette siserahad.

conchita wurst 2015.09.02. 18:51:12

@Old Asshole: Az van, h a globális politikai gazdasági elit egy része erősen érdekelt a migráns befogadásban.

Ez a csoport régóta egy USA-EU únióról álmodik, aminek az első lépcsője az EU szuperállam. Ez azonban 1947 óta sem tudott összejönni, mert európában ma is a nemzet az elsődleges igazodási pont.

Itt jönnek a képbe a migránsok. A társadalmat fel kell puhítani, hogy könnyen megosztható csoportjai legyenek, amiknek más a vallásuk, nyelvük, kultúrájuk. Fontos hogy ne legyen keresztény az államvallás (mint a kommunizmusban), ne legyen nemzet (kommunista internacionálé), hogy könnyebb legyen kézben tartani a tarka masszát, amit semmi nem köt össze. Innentől godolom világos h a szervezők ugyanolyan fajúak mint a kommunizmuséi.

Igaz persze, h európának kell a vérfrissítés, mert öregszik. De ilyenkor normális esetben európának kellene kezdeményezni, és szelektíven befogadni a jól átrostált anyagot. Itt korántsem erről van szó, európa sodródik csak az eseményekkel, amiket az USA indított el.

tibita 2015.09.02. 19:01:22

@Moin Moin:

Az ISIS-nem kéne lebecsülni....

A "gyenge" Törökország sem bír vele full NATO légitámogatással!

Arról pedig ,hogy mit képes tenni egy elborult terrorista egy ország gazdaságával, beszélned kéne pár Tunéziaival....
Egy ámokfutás évekre hazavágta a turizmusukat, ami a gazdaságuk fő mozgatója.

Old Asshole 2015.09.02. 19:04:32

@conchita wurst:
Perzse.

Aztán ha én meg arra fogadok, hogy a Kelet-Európában legjobban meggyökerezett KGB utódszervezetei keverik a szart - merthogy az orosz birodalmi vezetés mai is olthatatlanul vágyik a tőlük "ellopott" külső tartományokra - akkor az unokáink talán majd megtudják, melyikünk hány százelékot "nyert" a fogadáson.

Egyébként nem csodás, hogy akár dékás kakukgyurik is be tudnak épülni a menekültútvonalakba - de kukkot se hallottunk eddig arról, hogy ez a legkülönbözőbb válogatott titkosszolgáknak sikerült volna? ...

Szóval ki-ki ízlése szerint válogathat a "háttérhatalmak" közt - az én ízlésem azt súgja, hogy a kibombázott, elárvult, megözvegyült nyomorultakon túl mindenki más sáros valamennyire.

És igyekszik a maga sarát a többire kenni.

Szal semmi "történelemvége": business as usual.

desw 2015.09.02. 19:05:16

@Moin Moin:

"A menedékes státuszt megkapó és a kvóta szerint valamely tagállamba kerülő embereket nem a kontroll fogja megtartani az adott országban, hanem az ellátás – amit csak ott kapnak meg, az adott befogadó tagállamtól. Annak pedig nemigen lenne értelme részükről, ha zsebükben a néhány tucat euróval kezdenének utazgatni olyan célországokba, ahol sem szállásuk nincs, sem munkát nem vállalhatnak. "

Nem-e?? Megkapja a dán szolid kis havi 270-et és királyként élhet belőle pl Magyarországon.

"(Ha egy – mondjuk – Magyarországra bekvótázott menedékest elkapnak Németországban, Ausztriában, akkor ez jogalap a menedékesi státuszának megszüntetésére."

Ne viccelj már! Nem utazhat/nyaralhat egy menedékes?? Erre akkor egyből ráugrik egy jogvédő buzeráns és kiharcolja a szabad mozgást, ami mellesleg alapjog.

És mi történne, ha elkapják és így megszünne a menedékesi státusza?? Visszatoloncolják Szíriába??

Klasszak ez elképzelések, csak marha messze vannak a megvalósíthatóságtól.

conchita wurst 2015.09.02. 19:09:37

@Old Asshole: 'Aztán ha én meg arra fogadok, hogy a Kelet-Európában legjobban meggyökerezett KGB utódszervezetei keverik a szart - merthogy az orosz birodalmi vezetés mai is olthatatlanul vágyik'

Hagyjuk a hülyeséget. A külkerünk 4%-át bonyolítjuk az oroszokkal, hasonlóan a KGST országokhoz, úgyhogy biztos a KGB mozgat mindent. Sőt a határ még keletebbre tolódott ukrajna amerikai megszállásával a 2 érdekövezet között.

'Egyébként nem csodás, hogy akár dékás kakukgyurik is be tudnak épülni a menekültútvonalakba - de kukkot se hallottunk eddig arról, hogy ez a legkülönbözőbb válogatott titkosszolgáknak sikerült volna?'

Miért a kémek címmlapon szoktak blogolni?

Moin Moin 2015.09.02. 19:17:01

@tibita: Törökország nem vezetett az ISIS központi területei ellen formális, területfoglaló háborút. A légitámogatás is csak egyes vezetési pontok és bázisok elleni szoliter támadásokat jelentett, nem pedig szisztematikus megsemmisítő hadműveletet.

Az ISIS még ma is csak kevéssé területhez kötődő hadsereg. Egy ilyen ellenség szervezett hadseregkénti megsemmisítése csak akkor lehetséges, ha teljes, az érdekkörébe tartozó területet előbb izoláljuk, aztán pedig szisztematikusan megszálljuk – és e megszállás során nem engedünk teret az ellenségnek kedvező lokális társadalmi stratégiák alapján történő visszarendeződésnek. (Ez utóbbi hibát követték el Afganisztán és Irak esetében a nyugati szövetségesek.) Ugyanakkor az efféle nemterritoriális hadsereg anyagi bázisainak felszámolása is speciális eszközrendszert igényel, amelyre most nem térnék ki.

„Egy elborult terrorista” pedig csak időleges károkat okozhat és azt s csak egy monokulturális gazdaságban (amilyen Tunézia is). „Évekre hazavágás” nem történt, ha a valós adatokat nézed.

(Általánosságban pedig: a terrorizmus és a terrortámadások valóságos kártételei messze túldimenzionáltak: ahány áldozata a terrorizmusnak a II. Sándor cár elleni bombás narodnyikmerénylet óta összesen volt, annál nagyságrendekkel több ember vérzik el évente az európai közutakon…)

Old Asshole 2015.09.02. 19:17:18

@desw:
Üsd csak a szalmabádod - nálunk eléggé elterjedt pótsport ez mostanság.

Mai hír, hogy a Frontex csak Németországból 12000 embert toloncolt ki tavaly. (Nem írják, de gondolom - zömmel koszovóiakat.)

Az egy érdekes pszichológusi kérdés, hogy a pokolból szabadult, otthont, szülőt, gyereket elvesztett szíriai (vagy afgán, vagy eritrai - akad pár Borsodnál is szarabb hely azért a világban) - töredékcsaládoknak mennyire támad kedvük végigdajdajozni Európát, amikor kipihenték a balkáni gyalogtúrát, vagy a mediterrán hajókázást...

Old Asshole 2015.09.02. 19:19:58

@conchita wurst:
Én vagyok a hülye, hogy veled szóbaálltam - bocs mindenki mástól a trollfalatoztatásért.

Te meg lekophatsz.

desw 2015.09.02. 19:26:56

@Old Asshole:

"Mai hír, hogy a Frontex csak Németországból 12000 embert toloncolt ki tavaly. (Nem írják, de gondolom - zömmel koszovóiakat.)"

Igen, mert egy koszovói csak gazdasági menekült, így nem kaphat menedékesi státuszt. Én szírt (valódi menekült) kérdeztem, lényeges a különbség!

"Az egy érdekes pszichológusi kérdés, hogy a pokolból szabadult, otthont, szülőt, gyereket elvesztett szíriai (vagy afgán, vagy eritrai - akad pár Borsodnál is szarabb hely azért a világban) - töredékcsaládoknak mennyire támad kedvük végigdajdajozni Európát, amikor kipihenték a balkáni gyalogtúrát, vagy a mediterrán hajókázást..."

Pár hét, hónap vagy év alatt kiheverik, aztán miért ne?

Moin Moin 2015.09.02. 19:31:43

@desw: A menedékesi státusz az illető (vagy az illető embercsoport) életének megóvásáról szól, nem pedig arról, hogy megkapja mindazokat a lehetőségeket, amelyek a befogadó társadalomban bevettek. Ekként nem alapjoga a nyaralás, turistáskodás sem – illetve: megteheti, ha szabályon jár el, kér beutazási vízumot az általa meglátogatni tervezett másik országba (ezt megteheti) és igazolni tudja a vízumkérelemhez, hogy van is anyagi fedezete ehhez. (Ez ui. része a vízumkérelem-vizsgálatnak.)

270 euró az nagyjából 85.000 Ft- ebből nemhogy „királyként” nem lehet megélni egy teljesen idegen országban, hanem csak legfeljebb azon a szinten, ahogy a hajléktalanok. Légy már realista, kérlek! Egy szír orvosnak-tanárnak nem cél az, hogy családostól csövezzen télen a Népligetben.:-)

A jogvédők egyáltalán nem követelik a teljes utazási szabadságot a menedékeseknek – egy jogvédő (hogy az elnevezés is mutatja) a meglévő, kodifikált jogokhoz való hozzájutásért tevékenykedik (pl. felvilágosítja az érintetteket, hogy egyáltalán mi a kodifikált jogai, stb.) A jogvédő szervezeteknek eszébe sem jut az, hogy átalakíttassák az eu-s jogrendszert – ilyen próbálkozásokra nincs is példa. Az EU-n belüli szabad mozgás pedig csak az eu-s tagállamok polgáraira vonatkozó alapjog (+ néhány, az EU-val e témában szerződött ország polgárainak, mint pl. Norvégia, Svájc, vagy Izland). Nem eu-s polgárok az egyes tagállamok között is csak a megfelelő útiokmányokkal léphetik át a nemzetállami határokat, még akkor is, ha e határokat nem ellenőrzik. Ám a tagállamok a saját területükön belül rendszeresen végeznek idegenrendészeti ellenérzéseket.

Igen, ha megszűnik menedékesi státusza, akkor kitoloncolják az EU területéről és a schengeni rendszerben rögzítik ezt a tényt, az illető biometrikus adataival együtt, meggátolandó az ismételt beutazását.

Old Asshole 2015.09.02. 19:34:08

@desw:
Te voltál már vagyontalan, állástalan, hajléktalan, hontalan?

Vagy egyszerűbbet kérdezek: mennyi friss halottad van?

Vagy még egyszerűbbet: akadnak bizalmasaid, akik Magyarországról menekültek '89 előtt?

Na, őket kérdezd először. Hogy mire mikor támadt gusztusuk.

tibita 2015.09.02. 19:59:17

@Moin Moin:

Huhuuuu.......
Általában a terrorizmus és következményei, hatásai túldimenzionáltak????

Hallottál már az I. világháborúról és Gavrilo Principről?

Vagy közelebbi példa: Szerinted ugyanabban a világban élünk azóta, míóta az arabok (köztük jómódban élő szír fiatalok) "fogadtak" Bessenyeivel, hogy ők eltudnak repülni az Ikertornyok között???

Én komolyan nem értelek.....

desw 2015.09.02. 20:01:04

@Moin Moin:

"270 euró..."

Dániában 270 ezer ft-nyi segélyt kap egy menekült. Korábban ennek a dupláját adták.

"A jogvédők egyáltalán nem követelik a teljes utazási szabadságot a menedékeseknek"

Egyelőre! Ismerjük már a drága jogvédőket!

"Igen, ha megszűnik menedékesi státusza, akkor kitoloncolják az EU területéről és a schengeni rendszerben rögzítik ezt a tényt, az illető biometrikus adataival együtt, meggátolandó az ismételt beutazását."

És hova toloncolják ki? Vissza Szíriába, ahol még dúl a háború? Vagy lerakják valahol Pakisztánban vagy az Északi sarkon?

Moin Moin 2015.09.02. 20:04:48

@tibita: Ne téveszd össze a háború ürügyét a háborúhoz vezető komplex folyamatokkal. Az I. vilégháború akkor is kitört volna legfeljebb egy éven belül, ha Garvilo halva születik, vagy ha Ferenc Ferdinánd taknyos lesz és el se megy Szarajevóba.:-)

Igen, ugyanabban a világban élünk. De ezt most igazán nincs időm veled részleteiben ismertetni - amúgy meg úgyis hiába tenném, mert te most rá akarod vetíteni a szorongásidat valamire, amit valójában nem is ismersz. Erre jó neked most az iszlám terrorizmus és a bevándorlók - de fél éve valszeg még a cigányok, komcsik, libsik, buzik, amerikaiak és a zsidók voltak a főmumus a saját kis hitvilágodban!:-)))

desw 2015.09.02. 20:08:33

@Old Asshole:

Látom, a nick neved kötelez!

"Te voltál már vagyontalan, állástalan, hajléktalan, hontalan?"

Ha kapok menekültként puszira százezreket, akkor hamar megjön a kedvem bulizgatni. Már csak azért is, mert nincs más dolgom.

"Vagy egyszerűbbet kérdezek: mennyi friss halottad van?"

Élete végéig nem utazik vagy bulizik az, akinek meghaltak a szerettei?

Aztán pedig a többségük nem a háború elől menekül. Pl a Magyarországra érkezők kb 1/3-a igazi menekült, a többi gazdasági kamumenekült.

tibita 2015.09.02. 20:40:19

@Moin Moin:

Hát perszeee
Megint a régi libsi mondóka. Mindenki náci, fajgyülölő, homofób aki mást mer gondolni, mint amit mi engedélyezünk......

Közben olyan hülyeségeket beszélsz, hogy fáj.

Amúgy hány olyan esetet soroljak a történelemből amikor a "felpakolt" felek lenyugodtak és hazamentek háború helyett.

De megnyugtató, hogy egy ilyen nagy libsi tudós mint te a lehetséges világok történelmével is percre pontosan képben van.

Olyan apróságok ne is zavarjanak, milyen hatása lett volna ha az I világháború nem akkor és esetleg nem a Monarchia hadüzenetével kezdődik, vagy el sem kezdődik.

Ja, amúgy a rettegés a ti műfajotok.....

Pánikrohamosztagos 2015.09.02. 21:34:55

@Moin Moin:
Hagyjuk ezt a gyerekmesét. Számolni mindenki tud, legalább nem ezzel kéne átverni a zembereket

Először is, ha "csak" egymillióról beszálsz, ahhoz illik hozzátenni: ÉVENTE egymillió. Ami a családegyesítésekkel máris felmegy legalább 3 millióra. És még csak utána jönnek a távolabbi rokonok, akik nem jogosultak ugyan a tartózkodásra családegyesítés révén, ám kihasználják a rokon helyi ismereteit a belógáshoz. Hallgasd csak meg a mostani migránsokat: legnagyobb részük azt mondja, hogy az ismerőseihez, rokonaihoz megy

Aztán jön még az európainál magasabb természetes szaporulat, és akkor már ki is lehet számolni az eredményt: ha évente "csupán" egymillió színesbőrű migráns érkezik Európába, akkor 50 év múlva többségben lesznek, és akkor még nem is számoltam a már itt levőket

A valóságban azonban ennél jóval nagyobb migráció várható, ha nem tesznek semmit az EU töketlen balfék vezetői

pervie but hot (törölt) 2015.09.03. 02:39:29

A németek és az EU már annyiszor és annyifélét hazudoztak, hogy belegabalyodtak, mint macska a házicérnába.
Miért kecsegtetik az illegálisokat egyik nap befogadással, másik nap meg senkit se engednek be? Erről tessenek Frau Merkelt meg úgy általában a hazudós német fosszájúakat megkérdezni.

index.hu/belfold/2015/09/02/a_nemet_nagykovetseg_honlapjan_uzent_a_menekulteknek

desw 2015.09.03. 09:04:49

@Old Asshole:

Nesze, b+! Éppen búsulnak ezek a szegény háborús menekültek, mi? Siratják a vérengzésben elhunyt szereteiket, ugyi?

index.hu/belfold/2015/08/31/menekultek_bevandorlok_krizis_percrol_percre/na_kepzelheti_mi_folyik_a_keletiben_este_tiz_utan/

Moin Moin 2015.09.03. 11:32:08

@Pánikrohamosztagos: Ha már "gyermekmesét" emlegetsz a menekültekkel kapcsolatban... Akkor kérlek, ezt nézd meg: twitter.com/hashtag/kiyiyavuraninsanlik

...Ha van benned még emberi érzés, akkor most bekussolsz!

Ha pedig nincs, akkor a mi feladatunk lesz az, hogy ez a sajnálatos hiányosságot még véletlenül se lehessen politikaalakító tényező! Hidd el - te is és az "elvbarátaid" is - hogy megvannak ehhez az adekvát eszközeink és adott helyzetben alkalmazni is fogjuk őket...

tibita 2015.09.03. 12:55:27

@Moin Moin:

De szánalmas vagy.......megint!

Egy ilyen kép az érved????

Na, akkor üsd be szépen, hogy palesztin gyerekek legyilkolása és válogass.....

desw 2015.09.03. 13:02:29

@Moin Moin:

Bocs, de ez brutálisan demagóg volt!

Európa kimenti és befogadja a "menekülteket", de már ez sem elég?? Küldjön értük különrepülőt?? Anyám!!!

Pánikrohamosztagos 2015.09.03. 15:42:12

@Moin Moin:
Nem jött be a gyerekmese, most megpróbálkozol az érzelgős vénasszonyoknak való könnyfakasztással. Csak hát én egyik sem vagyok. Gyerek, kutya se tud levenni a lábamról, ilyen reklám nem nyerő nálam, ne is próbálkozz

Az, hogy a vademberek nekiálltak egymás haját tépni, nem kötelez minket semmire. Akármennyit befogadunk, az ott maradók tovább háborúznak, sőt az ide jövők is csak keverik a konfliktust. Nekünk erre semmi szükségünk, ergo nem kívánatos az ittlétük jelentős számban

Pánikrohamosztagos 2015.09.03. 15:44:55

@desw:
A libsik beletekeredtek saját fantazmagóriájukba. Mintha meg tudnák különböztetni, ki az üldöző és ki a menekült. Miközben még a személyazonosságot, etnikai és állampolgári hozzájárulást se tudjuk

Pánikrohamosztagos 2015.09.03. 15:48:29

@Moin Moin:
"most bekussolsz! ... megvannak ehhez az adekvát eszközeink és adott helyzetben alkalmazni is fogjuk őket...'

Mi van, elkezdődött a tanév a Sztálinról elnevezett Stasi suliban?

tibita 2015.09.03. 16:34:06

@Pánikrohamosztagos:

Tévedsz......ő valami OKJ-s moszad gyorstalpalóra jár.
Kb ahoz van eszköze hogy eldöntse melyik kézzel, amikor nagyritkán végre "porcosodik"

Moin Moin 2015.09.03. 21:41:05

@Pánikrohamosztagos: @tibita: El mernétek ezt nekem mondani szemtől szembe is - vagy csak sunyiban ugattok?:-)

Moin Moin 2015.09.03. 21:41:05

@Pánikrohamosztagos: @tibita: El mernétek ezt nekem mondani szemtől szembe is - vagy csak sunyiban ugattok?:-)

pervie but hot (törölt) 2015.09.04. 05:28:54

A németeknek továbbra is ömlik a fosch szájából. A Merkel barnaingesei, a náci karhatalom pribékjei lerángatták a vonatról Azizt, az életmentő afgán srácot! Hát mégis hazudott Merkel? Nem fogadnak be menekülteket?

Pedig Aziznak volt Koppenhágáig vonatjegye, de rasszjegyei alapján felfigyeltek rá és beindult a németek náci ösztöne! Elhurcolták szegényt a gestaposok.

index.hu/kulfold/2015/09/03/az_eletmento_aziz_alma_hogy_svedorszagba_jusson/

Már a migránsnyaló magyar ballib is nekiesett a németeknek. Öröm és boldogság! Dúl az ordas eszme a nagy multikulti Tante Angela háza táján is.

tibita 2015.09.04. 05:51:16

@Moin Moin:

Szerényedjél már vissza.....te szerencsétlen !

Moin Moin 2015.09.04. 07:50:26

@tibita: Szóval nem mersz... Gyáva vagy.

Mind ilyenek vagytok, a legelső, 1919-es nácik óta!:-)

Pánikrohamosztagos 2015.09.04. 09:23:14

@tibita:
Neki nem jutott annak idején horogkeresztes bili az oviban, és azóta is keresi hova tud ürítkezni magából

tibita 2015.09.04. 19:50:34

@Moin Moin:

Hát peeerszeee.......nyomika
Te, nem veszed észre mennyire alázod magad, szerencsétlen veréb?

Érveid nincsenek, amikkel erölködsz, percenkén irják felül pont a védenceid.
Értelmi szinted, mint óvodásé, de erölködj még egy kicsit hagy röhögjek.....élvezem, mééég :-)

Na, gyere sújts a porba.....te mesüge!

tibita 2015.09.04. 20:35:32

@Pánikrohamosztagos:

Szegénynek még azt sem magyarázták el, (vagy próbálták csak akkor sem fogta fel) hogy netes vitában, ha már csak a fenyegetőzéshez tud nyúlni, az a legszánalmasabb, totális, megalázó vereség....
Azért remélem nem kap sztrókot, amikor felfogja......
Mégis csak van emberség a világon.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.10.03. 20:50:50

@agyamputáltak: naja, most írhatunk posztot, hogy mi nem ők vagyunk.

Hát, nagyon nem.
süti beállítások módosítása