A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A második krími háború

2014.03.02. 14:13 timargabor

Ez már az, ez már háború. Vasárnap délig puskalövés ugyan még nem dördült, de orosz csapatok szállták meg az Ukrajnához tartozó Krím-félszigetet, és az ukrán vezetésnek semmilyen befolyása nincs emiatt a Krímben történtekre. Indokuk persze van: a Krím lakosságának túlnyomó többsége orosz nemzetiségű, és Putyin szerint az ő védelmük indokolja az inváziót, bár senki nem fenyegette őket eddig. Látszik, hogy ha találnak valakit, aki behívja őket, a dél-oszét hadurat, Kádár Jánost vagy most a krími kormányzót, ők mennek. Találnak egy spájzot, és már ott is vannak. Néhány történelmi párhuzamot azonban érdemes áttekintenünk, kicsit hasonlóan a dotoho blog legfrissebb cikkéhez. Mi 1853-56, 1938 és 1939 példáit elevenítjük fel, és megnézzük, hogy a NATO most is zajló tanácskozásán milyen lépésekről is dönthetnek, illetve milyen veszélyekkel számolhatunk. (Aki nem akar sokat olvasni a történelemről, a következő három bekezdést a képig átugorhatja).

1938 a szudétanémet válság éve. Az év elején Németország annektálja Ausztriát, így - tekintve hogy ekkor Szilézia is német terület - a szlovák határtól egész Ostraváig határos lesz a cseh területekkel, amelyen kb. harmada tömbszerűen németek lakta vidék. Ez Szudéta-vidék, amelynek Németországhoz csatolását követeli Hitler, és ezt támogatja belülről a Henlein által vezetett szudétanémet párt is. "Ez az utolsó kifejezetten területi jellegű igényem" - mondja Hitler (hogy aztán egy év múlva lecsapja Litvániától Memelt majd Danzig kapcsán kirobbantsa a második világháborút). Ha nem kapja meg, támad. Itt szúrjuk közbe azt is, hogy ez a támadás akkor sem biztos, hogy sétagalopp lett volna, ha a nyugati hatalmak hasonló tutyimutyisággal reagálnak, mint egy év múlva a Lengyelország elleni támadásra. A csehszlovák hadsereg a kor színvonalán felszerelt, jelentős hadiipar támogatta, kiépített határ menti erődlánccal, komoly sorkatonasággal állhatott volna ellen. Ezzel szemben Németország alig pár éve mondta fel a versailles-i békében rákényszerített fegyverkezési korlátozásokat, és bár emiatt a legkorszerűbb fegyverekkel szerelték fel, kiképzett létszáma még messze nem érte el a lehetségest. A Nyugat azonban nem akart háborút. Tudták hogy elkerülhetetlen, de közvéleményükben túl élénken élt még az 1914-18-as lövészárokharc. Ahogy mi is szívesebben nézzük a krími videókat a tévében egy kólával, ők is megvoltak a kávéházukban, nem készültek fel rá, hogy holmi Karlsbadért vagy Leitmeritzért lövöldözzenek. Chamberlain és Daladier tehát megadták a németeknek a zöld lámpát, megkapták azt a területet, amelyet harcban korántsem biztos, hogy el tudtak volna foglalni, védképtelenné téve a maradék cseh területeket, amelyeket aztán fél év múlva gond nélkül lenyelt Hitler állama. Egy évvel München után pedig Anglia és Franciaország a lengyel konfliktus miatt hadat üzent, de viszonylag erős szövetségesük, Csehszlovákia már sehol nem volt, hadiipara a németeknek gyártotta a tankokat, amelyek Dunquerque-ig elmentek.

Ebben a játékban oldalvizen mi, magyarok (és másik oldalról a lengyelek) is érintettek voltunk. A Felvidék déli peremén több mint egymillió magyar került Trianon után Csehszlovákiához és pár tízezer lengyellel ők is érdekeltek voltak Teschennél (oppardon: Cieszin-nél). A lengyelek szépen bevonultak oda, mi kivártuk, amíg a müncheni négyek közül kettő kinyilvánította érdektelenségét, a másik kettő pedig eldöntötte, hogy elmehetünk a nyelvhatárig. A hasonlóság megvan? Ahogy 38-ban Hitler, most Putyin mondja, hogy kérem, a néptársaim védelmére erre a területre igényt tartok. És Beregszásznál ugyanúgy érdekeltek lehetünk mi is a másik oldalról épp megcsonkított szomszédban.

1939-ben a lengyel inváziót megelőzte Molotov és Ribbentrop, a szovjet és a német külügyminiszterek paktuma. Ez biztosította Németországot, hogy a Szovjetunió nem avatkozik be Lengyelország oldalán. Később kiderült, hogy ennél jóval többről volt szó: meghúzták a szovjet és a német érdekszféra határát. Kelet-Lengyelországot ugyanúgy megszállták az oroszok mint Besszarábiát és Észak-Bukovinát Romániától, a balti államokat és Finnország határvidékét. Az ezzel való hasonlóság nem biztos, hogy valós, de nem is zárható ki.

Mit is tehet most a NATO, amelynek két vezető hatalma az 1994-es budapesti memorandumban gyakorlatilag szavatolta Ukrajna területi épségét - az akkori határain belül, tehát a Krím hovatartozásával együtt? Ahogy 1938-ban a francia kávéházi kisemberek, úgy a NATO polgárai is nehezen tudják elképzelni, hogy fegyvert fogjanak Feodosziáért vagy Jaltáért, pláne egy atomhatalom ellen. Valamit azonban lépni kell, ilyen agressziót a memorandum aláírói nem hagyhatnak annyiban. A diplomáciai tiltakozások (jegyzékváltás, követek visszarendelése, kapcsolati szint lejjebb szállítása) kockázatmentes, de hatás és következmény nélküli lépések. A gazdasági ügyek már más tészta, bár mint látjuk, itt az oroszok is vissza tudnak lőni, még ha ezzel hosszú távon túl sokat bukhatnak is. A katonai jelenlét Ukrajna más részein szóba jöhet, de kizárólag az ukrán kormánnyal kötött megállapodás alapján.

És tudunk egy olyan NATO-tagállamot, amely elég közel is van, elég nagy és jól felfegyverzett szárazföldi hadereje is van, elég harcias és hagyománya is van ott az oroszokkal szembenállásnak? Hát persze! És már ott is vagyunk az 1853-as párhuzamnál, a (most már első) krími háborúnál. Török, angol, francia és szárd (északolasz) csapatok az oroszok ellen. Persze az is lehet, hogy már leboltolt a Nyugat Putyinnal, meddig mehet el. Nem tartom ugyan túl valószínűnek (és ez esetben Obama se blamálta volna magát a tegnapi telefonjával), de akár az 1939-es párhuzam is megállhat.

Ezzel kapcsolatban egy kifejezetten minket és egy majd' egész Európát érintő gondolat:

(1) Bármi offenzívat lép a NATO, azt egyhangú döntéssel teszi. Köztudott, hogy ezekben az ügyekben vétójoga van a tagállamoknak. Ha ilyen lépésre kerül a sor, Putyin ugyanúgy tudni fogja, hogy azt Magyarország is támogatta, ahogy Milosevics is tudhatta 1999-ben, hogy a két hete NATO-tag Magyarország a Jugoszlávia elleni légiháborúra szavazott. Nem valószínű ugyan, hogy ezután az oroszok mondják fel a paksi paktumot, de azért nem is abszolút lehetetlenség. Ha viszont ezt szem előtt tartva a NATO-ban kezdjük el a kettős játékot, elég gyorsan kigolyózzuk magunkat a klubból. Az, hogy orosz függésbe kerültünk-e a paksi paktummal, az most fog először kiderülni.

(2) Európának pedig arra kell figyelnie, hogy ha úgy adódik, az oroszok bizony ki fogják játszani a gázfegyvert. Még jó, hogy tavasz elejét írjuk (lehet, hogy nem véletlen: hogy a Nyugat pont így taktikázott?). Ezt a bő fél évet azonban a tartalékolással és a felkészüléssel kell tölteni. Ha az EU úgy dönt, hogy a fejlesztési forrásait ezekben a hónapokban a belső gázhálózat kiépítésére és tározók, terminálok építésére fordítja, annak bizony lenne értelme. Fellendítheti ez az alternatív energiafelhasználás szándékát és forrásait is. És persze a gázfegyver kétélű: ha Európa máshonnan kell beszerezze a gázt, másnak fog fizetni. Amíg az oroszok nem találnak alternatív piacot (Kína az egyértelmű lehetőség) és nem épül ki oda a szállítókapacitás, addig a bevételei nagy részének annyi.

 

Egyetértesz? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához és oszd is meg a cikket:

 

 

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

99 komment · 1 trackback

Címkék: külpolitika krími háború Oroszország Ukrajna Krím

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr945839542

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Visszanyalt a fagylalt 2014.03.02. 18:51:01

A pár oroszellenes ukrán oligarcha által irányított kijevi puccs kezd kifulladni. A kezdeti lelkes nyugati támogatás, mely elsősorban magánalapítványokon keresztül történt, de a puccs győzelme után azonnal nyílt kormányzati támogatassá alakult, most ke...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 14:35:14

Látszik, hogy ha találnak valakit, aki behívja őket, a dél-oszét hadurat,"

Az Európai Unió Heidi Tagliavini svájci diplomatanő által vezetett vizsgálóbizottsága 2009. szeptember 30-án kiadott hivatalos jelentése megállapította: a háborút Grúzia kezdte, a grúz állítások az előzetes orosz támadásról hamisak
news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8281990.stm

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 14:35:59

azt hogy provokáltak az oroszok még elhinném, valószínű

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 14:38:14

@tesz-vesz:

"The conflict erupted on 7 August 2008, as Georgia shelled the breakaway region of South Ossetia, in an attempt to regain control over it. The previous months had seen a series of clashes.

Russian forces quickly repelled the assault, and pushed further into Georgia."

Szóval ugye Grúzia nem támadta meg Oroszországot. Dél-oszétiai célpontokra lőttek, ami a nemzetközi jog szerint Grúzia része.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 14:39:19

Látszik, hogy ha találnak valakit, aki behívja őket, a dél-oszét hadurat, Kádár Jánost vagy most a krími kormányzót, ők mennek. Találnak egy spájzot, és már ott is vannak."

én nagyon nem akarok állást foglalni, de ezt a krímit is fel lehet fogni úgy is h kiállnak a saját nemzetükért.

mi bevonulnánk ha irtanák a románok a székelyeket?
be kéne. de persze csak akkor illik ha tényleg valós a veszély, ill. már felfegyverkeztek a románok.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 14:42:15

@tesz-vesz: akkor be kéne, de most se a Krímben, se Kelet-Ukrajnában nem volt valós fenyegetés.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 14:42:22

@timargabor: ja, székelyföld is románia. jelenleg.

Oroszország szerint Grúzia népirtást hajtott végre az oszétok ellen,[21] ezért megtámadta a Dél-Oszétiát elfoglalni készülő grúz erőket,

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 14:46:39

@timargabor: erről én nem nyilatkozok, nem foglalok állást mert nem látom az orosz titkosszolgálati jelentéseket. (persze nem biztos h vannak), de azért igen valószínű, hogy ebben inkább nektek van igazatok

de az orosz többség azért megvan.

wilsontól csak wilsoni békét az oroszok a tatárokkal krímnek a 70% népessége.
1 180 400 orosz ami 58,3 %, ukrán: 24 %, tatár: 12 %

oroszvilag.hu/?t1=tortenelem&hid=977

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 14:51:11

ill krími tatárok nélkül 60

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 14:55:31

@timargabor: tehát A grúz-oszét összeütközések előtt a népesség körülbelül kétharmada oszét, egyharmada grúz.[11] A főváros, Chinvali lakóinak túlnyomó többsége oszét.

A dél-oszétiaiak 70%-a rendelkezik orosz állampolgársággal.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 15:01:27

@tesz-vesz: és az oszét hadúr behívta az oroszokat, ők meg találtak egy spájzot... :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 15:04:06

ezek a képek mondjuk haláliak, nekem nagyon tetszik

englishrussia.com/2014/03/01/crimea-ukraine-yesterday/

szorosan kapcsolódik is a poszthoz

szavazo26 2014.03.02. 15:18:07

A bevonulással természetesen Én sem értek egyet, azonban nekem az a véleményem hogy mind Krímben mint a többi kérdéses ukrán országrészben írjanak ki népszavazást, és ha ott a többség arra szavaz hogy visszatérjenek Oroszországba akkor menjenek, ahol viszont nem azokat a területeket hagyják békén az oroszok! Gondoljunk csak bele nekünk mennyit jelentett volna 1920-ban ha népszavazás alapján dőlt volna el hogy melyik várost csatolják el tőlünk, ami legitimitást is adott volna a döntésnek, hisz pl Sopron státuszát megkérdőjelezte valaki? Ezt kellett volna tenni észak-Koszovóban is, ahol úgy döntenek azok maradjanak Szerbiában, és most nem kéne kínlódniuk egy olyan országrésszel aki abszolúlt nem hajlandó integrálódni!

toportyánzsóti 2014.03.02. 15:52:01

Csalással hatalmon maradó putinkának szüksége van 1 háborúra,ukránok viszont nagyobb falat mint gondolja.

Húsleves 2014.03.02. 16:23:37

@timargabor:
Neked kb. ennyi a világegyenlet: Amerika jó, Oroszország rossz. Árnyalat nuku. A dicsőséges Amerika magasan szarik a nemzetközi jogra, egyfolytában háborózik, civileket öldösnek helikopterről röhögcsélve, drónokkal tartják sakkbnan a világot, embereket kínoznak, Guantánamó óta már a látszatra sem adnak, de nekik lehet, oszt jónapot. Olyankor érdekes módon neked, meg a Detahó forrásodnak (egyáltalán hogy hivatkozhat bárki egy olyan holokausztfóbiás, magyargyűlölő állatra, mint az) nem jutnak eszetekbe történelmi példák, hogy hova vezetett, hogy nem állították meg az ilyeneket időben, de amikor Oroszország a hozzá sokkal közelebb álló, történelmileg orosz területen élő orosz emberekért kiáll, akkor már fújjátok is a rettegő lufit. Próbálkozzál be szerintem törököknél az ötleteddel, hogy szerinted igazán megtámadhatnák már azt az atomhatalmat, amelyiket még a militarista USA sem mer, biztosan tetszeni fog nekik. Biztos nem fogják mondani, hogy a saját farkaddal verd a csalánt.

Itt van egy blog, aminek a szerzője szemmel láthatólag konyít is valamit a témához ( bekialtas.blog.hu/ ), itt a szerző többször is leírta, hogy a még mindig tekintélyes Henry Kissinger előre figyelmeztette Obamát, hogy fejezze be a kisded játékait, mert Oroszország nem fogja hagyni. Szintén jóval előttetek eszébe jutott másoknak a nemzetközi egyezmény is, csak ti akkor még magasan szartatok rá, amikor mások mondták, hogy az EU és az USA ne avatkozzon be Ukrajna belögyeibe. Janukovicsot tudjuk hogy diktatórikus és oligarcha, de ha a dicsőséges nyugat nem oltotta volna be a nacionalistákat, akkor bőven jobb lett volna nekik (is) az a tárgyalási pozíció, amiben már benne volt az előrehozott választás, és Janukovics jogköreinek csorbítása. Az meg külön röhej, visszahivatkozva erre a Detahó bloggerre, hogy ez az elmebeteg lenne a forrás, aki mindenhol nácikat lát, csak ott nem, ahol óriásplakáton feszít Hitler, sőt, azokat kezdi nácizni, akik erre felhívják a figyelmét? Ja és mi volt az első dolga a hatalomra jutott forradalmároknak? Hogy eltörölték a nyelvtörvényt. Mert ugye ők annyira európai értékekért harcolnak, hogy még azt se tolerálják, ha valaki a saját nyelvén szólal meg.

Oroszországba pedig akkor se lenne érdemes belekötni, ha erkölcsileg igazad lenne, de sajnos nincs igazad. És hiába vered a harci dobot, pont az USA nyilatkozataiból látszik, hogy csak a renovéja megőrzése végett keménykedik, háborúba nem keverednének, mert akkor nem ikertornyok fognak eltűnni, hanem városok. Nem kellett volna az Ukránokat a jólét ígéretével (amiről ráadásul tudjuk, hogy hazugság) fellázítani. A külfödről lázításokat, mint bevett "demokratikus" módszert pedig már szintén ismerjük, és azt is láttuk, hogy a következményeként mindenütt csak még rosszabb lett.

Egyszóval a helyzet nem jó, de idejében kellett volna az időnként tévesen "demokratikus nyugat"-nak titulált militarista tetveknek gondolkodni, most már sajnos túltolták.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 16:47:07

Rosszul tudod a dél-oszét helyzetet is. Ott Grúzia agressziót követett el Dél-Oszétia ellen, melynek szerződése volt Oroszországgal.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 16:49:09

S persze az sem igaz, hogy Oroszország máshová akarná helyezni az orosz-ukrán határt. Oroszország nem akar határváltoztatást.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 16:50:13

S persze az egésznek Pakshoz az égvilágon semmi köze.

A magyar kormány akkor lép helyesen, ha igyekszik maximálisan semleges maradni.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 16:54:55

@maxval a gondolkodó birca: szocsi tűzszünet, 1992. Azóta vannak ott oroszok (mármint a szovjet idők után).

Szevasztok 2014.03.02. 17:07:39

@maxval a gondolkodó birca: "S persze az egésznek Pakshoz az égvilágon semmi köze."

Putyin kilóra megvette egy NATO tagország miniszterelnökét.

Tényleg semmi köze hozzá...

sanya18 2014.03.02. 17:09:05

16:06: BBC Monitoring reports: The Ukrainian State Border Service's regional HQ in Simferopol has been stormed and captured by "unidentified armed men", the service says in a statement circulated by UNIAN news agency. The headquarters of the Simferopol border detachment has also been taken.

16:07: BBC Monitoring
According to the report, the attack was started by a group of plain-clothed men wearing bullet-proof vests and helmets, who were later joined by members of the Russian military.

na, elkezdődött?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 17:17:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A NATO aggodalmát fogja kifejezni. A nyugat már rájött óriási hiba volt a kijevi puccs aktív támogatásával. Kissinger egyébként megmondta ezt pár hete, de senki sem hallgat már rá Washingtonban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.02. 17:19:02

@maxval a gondolkodó birca:

Mit nevezel aktív támogatásnak?

A mostani eseményekről beszélsz, vagy a narancsos forradalomról?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 17:22:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A narancsos forradalommal nem volt gond, utána választás volt. Nagyon más mint a mostani puccs.

A puccsisták dupla vagy semmit játszottak, nem volt nekik elég az oroszok és az EU segítségével aláírt február 21-i kijevi megállapodás, ők mindent akartak, le akarták radírozni az ország felét. Megpróbálták, vesztettek, ennyi volt.

J.László 2014.03.02. 17:27:21

Ukrajna egy életképtelen ország. Mára már szemmel látható, hogy az elmúlt 25 esztendőben nem tanulták meg kormányozni magukat. Támadás ér egy országot, erre seperc alatt átáll több kötelék, a hadiflotta zászlóshajója meg egyszerűen felvonja az orosz hadilobogót és kész. Ez egy röhej. Ha a "nyugat" tovább kavarja ott a szart egész Ukrajna érett gyümölcsként fog Oroszország ölébe hullani. Az EU-t, a NATO-t és az USA-t hülyegyerekek irányítják, legalábbis nagyon úgy tűnik.

CSENDES 2014.03.02. 17:40:50

@maxval a gondolkodó birca: Ja, Qrvára sikerült
Varga mIHÁLYRA EMELD TEKINTETED TE ÉLETLEN SZEMŰ BIRCA!

burakefendi 2014.03.02. 17:47:25

"Ahogy 1938-ban a francia kávéházi kisemberek, úgy a NATO polgárai is nehezen tudják elképzelni, hogy fegyvert fogjanak Feodosziáért vagy Jaltáért, pláne egy atomhatalom ellen. Valamit azonban lépni kell, ilyen agressziót a memorandum aláírói nem hagyhatnak annyiban."

az amerikai elnökök vállát is mindig megveregetik, amikor megszáll homályos indokokból megszállnak egy-egy harmadik világbeli országot. még csapatokat is adnak mellé...

JI · http://jalso.com 2014.03.02. 18:22:28

azert a krimi orosz tobbsegu lakossag kapcsan ne felejtsuk el, hogy elotte onnan Sztalin kitelepittetett parszazezer krimi tatart sziberiaba vagy hova, es behozott helyettuk oroszokat.

Nem voltak a krimi tatarok se szent eletuek, ha jol emlekszem azelott rabszolgakereskedelmbol eltek, de akkor is.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.03.02. 18:39:02

Indokuk persze van: a Krím lakosságának túlnyomó többsége orosz nemzetiségű, és Putyin szerint az ő védelmük indokolja az inváziót, bár senki nem fenyegette őket eddig. Látszik, hogy ha találnak valakit, aki behívja őket, a dél-oszét hadurat, Kádár Jánost vagy most a krími kormányzót, ők mennek. Találnak egy spájzot, és már ott is vannak.

A krími oroszok legalább 1783 vagy még régebb óta ott vannak. Ezt azzal magyarázni hogy "találtak egy indokot" majd ráhúzni '56-ra aljas csúsztatás.

Mégegyszer elmondom: az oroszok nem úgy mentek be a Krímbe hogy az ott lakó ukránokat üldözték, megkülönböztettek, majd leszaporodták. Az ukránokak történelmileg semmi közük a Krímhez, Hruscsov elvtárs nagylelkű fellobbanásával került hozzájuk 1954-ben. Ennyi erővel odaadhatta volna Krímet romániának, de Törökországnak is, de épp Ukrajna volt a legközelebb. Latinul ezt úgy hívjuk hogy "akcidencia", esetlegesség.

Oroszországnak minden joga megvan a Krímre. A párhuzam Hitlerrel erősen sántít több okból is (Putyin nem Hitler, aki ezt komolyan állítja, elmebajos, más a történelmi háttér- Hitlertől nem akart senki gázt vagy más energiahordozót venni stb), a jó öreg antifa-érzelmeket próbálja fölkorbácsolni, ha lehet még ócskábban mint az előző szerzemény.

"Bármi offenzívat lép a NATO, azt egyhangú döntéssel teszi. Köztudott, hogy ezekben az ügyekben vétójoga van a tagállamoknak."

Ja és egyetlen állam sem fogja megvétózni, aha... mert nyilván az oroszok azoknak adják majd el a gázt (2. pont), akik őket épp bombázzák.

Nem lesz itt semmi, mint ahogy Grúziánál sem lett semmi. A cikk nyilvánvalóan értelmi kihívásokkal küzdő kénytelen volt 1853-ba meg 1938-ba visszamenni, hogy e nyilvánvaló párhuzamoz el tudja mismásolni.

A sokszor idézett és láthatólag egyszer sem megértett híres budapesti szerződés utolsó pontja pedig pont arról szól, hogyha nincs valami rendben, akkor konzultálni kell. Tehát az államoknak az oroszokat max a konzultációra VAN JOGUK felszólítani, semmi másra. Amibe pedig nyilván az oroszok bele is mennének, hiszen a tárgyalósdit addig lehet elnyújtani, ameddig akarják, lásd a vargamisiék tárgyalósdiját az IMF-fel.

Az Eu és az USA érzik hogy veszett fejsze nyele, annál hangosabban ordítanak. Amibe persze a dotoho meg a kard meg az ugatókórus többi hazai tagja is lelkesen becsatlakozik.

Közben meg ömlik a tévéből, amit az izraeliek csináltak Ramallahban.
nemzetstrategia.blog.hu/2014/02/17/szexualis_felszabaditas_mint_politikai_kontroll

Erről is kéne már egy hasonlóan alarmista hangvételű cikket írni, mondjuk olyan címmel hogy "az ifjúság lelkének megmérgezése". Ja hogy az nem polkorrekt? Magasról tudom sajnálni.

Szevasztok 2014.03.02. 18:43:48

@maxval a gondolkodó birca: Te kis naív butuska gyermek...
Hát ennyire?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 18:47:14

@Nemzetstratégia: "Erről is kéne már egy hasonlóan alarmista hangvételű cikket írni, mondjuk olyan címmel hogy "az ifjúság lelkének megmérgezése". Ja hogy az nem polkorrekt? Magasról tudom sajnálni." - Mi akadályoz? Látom, van blogod, hajrá. Én sem mondom meg, miről írj benne.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.03.02. 18:51:54

@JI: finoman fogalmaztál, a krími tatárok az iszlám legkönyörtelebb harcosai közé számítottak. A probléma ott volt, hogy ugye a keresztények az iszlám szerint bálványimádók, (mint ahogy a zsidó vallás szerint is), innentől nagyjából azt lehet tenni velük amit akarnak.

Sztálin nem csak a krími tatárokat telepítette ki, hanem a karacsájokat, cserkeszeket, kalmüköket stb, külön érdekesség hogy a kommunista párttagok az adott népből is mentek a többiekkel Szibériába. Persze Sztálin halála után ("olvadás") sokan visszatelepültek.

A krími tatárok jelenleg 7%-át teszik ki a Krím lakosságának, tehát nem számottevő tényezők.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.03.02. 18:58:15

@timargabor: Nem arról beszélsz hogy te miért nem írsz, hanem arról hogy én miért nem írok. A kettőnek semmi köze egymáshoz.

Ugyanazt mondod (párhuzam:) "hogyha nem teszik az adás, kapcsold el". "Ha nem tetszik, ne olvasd"

Nem a dologról MAGÁRÓL beszélsz, hanem arról, hogy "mi van ha a dologról beszélünk". Nem a lényegről, hanem annak kommunikációjáról.
Terelsz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.02. 18:59:21

@maxval a gondolkodó birca:

Most is írtak ki választást.

Janukovicsot saját párttársai is elhagyták.

Nem vagyok birtokában makulátlan ukrán közjogi ismereteknek, de Janukovicsot a parlament mentette fel tudtommal.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 19:13:39

@Nemzetstratégia: Azt, hogy a blogomban miről írok, azt pontosan én döntöm el. Te meg arról írsz, hogy szerinted mi lenne a fontos. A kettőnek semmi köze egymáshoz.

Minden más, amit emögé képzelsz (lényegről beszélek-e vagy a kommunikációjáról - minek is?), irreleváns.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 19:18:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem lettek betartva az elnök elmozdítására előírt alkotmányos szabályok.

Kb. mintha bemegyek a parlamentbe, összehívok 50 képviselőt, majd kihirdetem, hogy Orbán le van váltva, te vagy ezentúl a ME.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 19:19:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A puccsisták dupla vagy semmit játszottak, nem volt nekik elég az oroszok és az EU segítségével aláírt február 21-i kijevi megállapodás, ők mindent akartak, le akarták radírozni az ország felét. Megpróbálták, vesztettek, ennyi volt.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.03.02. 19:54:25

@timargabor:

"Azt, hogy a blogomban miről írok, azt pontosan én döntöm el. Te meg arról írsz, hogy szerinted mi lenne a fontos. A kettőnek semmi köze egymáshoz."

Ha ezt érvelésként próbálod eladni, akkor: Csubakka-védelem.

Amiről a blogodban írsz, ezúttal és még sok más úttal, zéró értelme van -ezt kifejtettem, sőt, ezzel kezdtem -, közönséges liberális hangulatkeltés. Az érvelés lényegi részére nem is reagáltál.

"Minden más, amit emögé képzelsz (lényegről beszélek-e vagy a kommunikációjáról - minek is?), irreleváns."

Pont hogy ez a lényeg. Elmondom mégegyszer, mert mások is olvassák.

Példa (párhuzam):

Mit szoktak bűnözni a cigányok?

Válasz
"Jajj ne beszéljünk erről mert ezzel megsértjük a cigányok érzékenységét", vagy: "ne beszéljünk erről mert ez kirekesztő" stb

Nem a dologról (c.bűnözés) magáról, annak tartalmáról, lényegéről beszélnek, hanem arról, mi van ha a dologról beszélünk (megsérti az érzékenységet, kirekeszt stb).

Ez a liberális világnézet alapja, a dolgok elkendőzése, mismásolása. Örülök hogy segíthettem.

Van aki ezt még mindig nem érti? Elmagyarázom mégegyszer.

PS
nyilván nem vár(hat)om el hogy egy ilyen cikket írj, számos okból kifolyólag.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.03.02. 20:03:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Hiányzott 10 képviselő a szavazásnál. Az előző alkotmány szerint a képviselők 3/4-e, vagyis 338 fő kell az elnök elmozdításához. De csak 328-an voltak. Amellett ez az ELŐZŐ alkotmány szerint volt így, amit senki sem léptetett életbe.

There was doubt whether the ousting of him was legal because Yanukovich had not signed the bills that would restore the constitution to the way it was between 2004 and 2010. Article 111 of the prior constitution would have allowed for a president to be impeached "if he commits treason or other crime." The constitutional guidelines provide for a review of the case by Ukraine's Constitutional Court and a three-fourths majority vote by parliament (338 deputies). However, the same report noted, "That discrepancy may soon become irrelevant, with parliament expected to elect a new prime minister no later than February 24."[169] The decision to remove Yanukovich was supported by 328 deputies.[170]
en.wikipedia.org/wiki/Yanukovich

Nehéz megérteni hogy a szóbanforgó jelentés mitől mondhatja azt hogy a "probléma irreleváns", amikor alkotmányos jogszabály megsértése történik.

Janukovics persze bukott ember marad és a saját pártja is elhatárolódott tőle (más okok miatt), de ettől még jogosan mondhatja hogy a leváltása kétszeresen is jogtalan volt.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.02. 20:11:00

@Nemzetstratégia: kisbarátom, csakhogy neked már a kérdésed is egy ordas hazugság, mert olyan nincs, hogy "a cigányok" bűnöznek. Bűnöznek ugyanis "a magyarok" is, de akár "a szlovákok is". Úgyhogy innentől tök irreleváns baromság gondolatmeneted.

Még mielőtt Gábor off miatt ránk szól, azzal rövidre is zárnám pofára esésed, hogy egyelőre nincs olyan gén felfedezve, amely a bűnözéssel kapcsolatba hozható lenne. Ennyit a rasszista képzelgéseidről, húzzál vissza oda, ahova tartozol, a csatornafedő alá.

2014.03.02. 20:18:20

@tesz-vesz: Mü meg tudjuk védeni magunkot, nincs szükségünk a kismagyarokra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.02. 20:19:00

@Nemzetstratégia: @maxval a gondolkodó birca:

Rendben, törvénytelen volt az elmozdítása.

(Ezekre ne térjünk most ki, de említtessék meg:
Törvényes volt-e 1848?
Törvényes volt-e az őszirózsás forradalom?
Törvényes volt-e Horthy hatalmon maradása IV. Károllyal szemben, mikor az megpróbált visszatérni?)

Viszont ha Janukovics a törvényes elnök, akkor miért menekült el?

Azért, mert lövetett a tüntetőkre? (Nem vízágyúval-gumilövedékkel, hanem tetőről. Magam is elitélem az erőszakos tüntetéseket, de az a kormány, mely háztetőről mesterlövésszel lövet a saját népére az én szememben már csak egy szarhalom)

Azért, mert elsikkasztotta az ukrán közvagyon tetemes részét?

Ororszország menedéket adott neki, majd egyből illegitimnek kiáltotta ki az új vezetést (analógiák feljebb), hogy NE KELLJEN JANUKOVICSOT KIADNIA UKRAJNÁNAK.

És a következő lépés: Amit az oroszok most tesznek, az törvényes?

2014.03.02. 20:21:37

@Nemzetstratégia: Az érveidhez a sarki beszélgetések, kocsmai vitatkozások lózungjait használod. Amennyiben például a cigányság körüli problémáról beszélnél, előbb nézz körül a témában alaposabban, illetve a fenti témával kapcsolatban. A mismássolás kifejezés például nem győz meg egyáltalán, hogy ez valami egzakt módon bizonyítható tevékenység lenne.
Cigánykérdésben ajánlom pl ezt a cikket, ha van türelmed olvasni: hvg.hu/itthon/20120803_toth_akos_interju

Oroszkérdésben pedig, akármennyire is az Eu ellenes érdek vezérelte módon próbálod Putyin tevékenységét tisztára mosni, orosz szimpátiát kelteni, Magyarország az Árpádházi korszak pár momentumától eltekintve sosem állt közel a pravoszláv kultúrához. Idegen világ, bármennyire is értékes és gazdag sok tekintetben.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 20:21:43

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Törvényes volt-e 1848?"

Igen.

"Törvényes volt-e az őszirózsás forradalom?"

Igen.

"Törvényes volt-e Horthy hatalmon maradása IV. Károllyal szemben, mikor az megpróbált visszatérni?"

Nem.

"Viszont ha Janukovics a törvényes elnök, akkor miért menekült el?"

Miért menekült a lengyel kormány Londonba, amikor Hitler megtámadta Lengyelországot 1939-ben?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 20:22:35

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Amit az oroszok most tesznek, az törvényes?"

Nem az. Ebben nincs vita. Azonban a nyugat nem mondhat erről semmit, hiszen a nyugat ugyanezt rendszeresen csinálja, pl. legutóbb Líbiában.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 20:27:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Gyorsan hozzáteszem, nem vagyok legitimista. Azaz nem állítom, hogy mindennek mindenképpen törvényesen kell történnie. Minden ország életében vannak törvénytelen változások, lásd Mo-n 1849, 1867, 1919, 1920, 1944.

Ha egy törvénytelen változtatás képes stabilizálódni, akkor új alapot teremt, új törvényességet.

Szóval ha a kijevi puccs nem vitte volna túlzásba a dolgokat, ezt is elérhette volna akár. Csak barmok, akik azt hitték mindent megtehetnek, s elhitték, szabadon megúszhatnak mindent, mert anyugat kiáll mögöttük. Nos, tévedtek.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 20:28:45

@Nemzetstratégia: Te írtál valamit a posztról (lesújtó volt a véleményed, de abszolúte témába vágott). Majd utána felvetsz egy másik témát, hogy szerinted meg az lenne fontos, és még én terelek meg mittudomén, mert nem arról írok.

Megismétlem, mert mások is olvassák: a blog olyan műfaj, hogy a blogger arról ír, amiről gondol. És igen: ha nem tetszik, vagy nem olvasod, vagy leírod, hogy nem tetszik. A műfaj része, hogy ezt én elfogadom. Témajavaslatot is elfogadok néha, de semmi garancia, hogy írok is róla.

(A kérdésbe rejtett csúsztatás és hazugság meg külön műfaj, dehát ezt fentebb @Csehszlovák Kém: már leírta.)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.02. 20:38:31

@maxval a gondolkodó birca:

Mellékvágányon kérdezem:
1848 mitől volt törvényes?

.

A lengyel kormány azért menekült el, mert egy idegen hatalom megszállta az országukat. Ukrajnát Janukovics menekülése előtt mely hatalom szállta meg? (Bár ezt te is tudod szerintem)

.

Líbiából a Nyugat mikor is szakított ki valamely területet? Mikor is szállta meg Líbiát a Nyugat?

.

Az, hogy egy ország vezetője miután elsikkasztja a kassza tetemes részét, majd egy másik országban kér menedékjogot és nem törekszik vissza a jogos pozíciójába..... Minimum érdekes.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 20:42:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"1848 mitől volt törvényes?"

A hatályos alkotmány alapján lett kinevezve a Batthyányi-kormány a király által. Ezt kevesen tudják, de tény: a "forradalmi" kormány valójában szabályosan lett kinevezve az uralkodó által, a magyar alkotmány szigorú betartásával.

"A lengyel kormány azért menekült el, mert egy idegen hatalom megszállta az országukat. Ukrajnát Janukovics menekülése előtt mely hatalom szállta meg? (Bár ezt te is tudod szerintem)"

Akkor vedd ismét kedvenc haiti esetünket... :-)

"Líbiából a Nyugat mikor is szakított ki valamely területet? Mikor is szállta meg Líbiát a Nyugat?"

Kadhafi hogyan bukott meg? Nem emlékszel?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.03.02. 20:53:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

1848- az áprilisi törvényeket a király írta alá, ez pedig jogalapot teremtett (később, amikor annak megvédésére hivatkozva harcoltak Jellasics és a többek ellen)

őszirózsás forr: Károlyit a király nevezte ki, ez szintén jog- és hivatkozási alap lett később

Horthy-Károly király: Itt mindkét oldal sáros vszeg, de én bőven el tudom fogadni hogy Horthy illegitim volt, ha az volt

@dr kotász:
amennyiben az IQ nagyrészt öröklötten meghatározott, akkor mindenféle fölzárkóztatás, már ahogy a liberálisok gondolják, értelmetlen.

@timargabor: Rendben. Nem mondom meg miről írj, de ezt már az előbb is írtam. Ha figyeltél, azt mondtam hogy kéne írni, de nem mondtam hogy specifikusan neked kéne erről írni, igaz? Görgess vissza az egérrel. Na látod. Ennyi.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.02. 20:56:30

@Nemzetstratégia: "bőven el tudom fogadni hogy Horthy illegitim volt, ha az volt" - lehet hogy az volt, de nem volt választása. Ha visszaengedi Károlyt, egy héten belül bejön a kisantant, és az ellen kb. semmit nem tudott volna tenni.

"nem mondtam hogy specifikusan neked kéne erről írni" - ha nem nekem mondtad (jó, legyen), akkor miért itt mondtad? - de mindegy, ha nem nekem szántad, akkor hagyjuk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.02. 20:57:06

@fagyospityóka: miről beszélsz? madéfalván se tudtátok

2014.03.02. 20:59:15

@Nemzetstratégia: Fogalmam sincs a liberálisok hogyan gondolják. Néked nincs fogalmad az IQ-ról, genetikáról, fölzárkóztatásról. Keresned KÉNE valami más pótcselekvést talán.

Thomas Dantes 2014.03.02. 21:06:26

@maxval a gondolkodó birca: 1848 előtt nem volt magyar alkotmány, tehát az hogy a hatályos magyar alkotmány alapján nevezték ki, egy marhaság. Csak szólók...

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.03.02. 21:08:06

@dr kotász: Volt egy kommentem, "eltűnt mint szürke szamár a ködben", de csakis a te kedvedért:

www.aei-ideas.org/2011/08/the-debate-about-heritability-of-general-intelligence-radically-narrows/

"Shelves of books and articles denying or minimizing the heritability of IQ have suddenly become obsolete. Those who continue to claim that IQ tests don’t measure anything real inside the brain also have their work cut out for them."

Polcnyi könyvek amelyek tagadták vagy minimalizálták az IQ örökölhetőségét, hirtelen elavulttá lettek. Akik azt állítják hogy az IQ-tesztek semmi valósat nem mérnek az agyban, nekik szintén van mit tanulniuk.

@timargabor: "akkor hagyjuk."
Megbeszéltük.

2014.03.02. 21:10:13

@tesz-vesz: No most elástad magad drága barátom. Elárulom, ki adott aznap hajnalban tűzparancsot: Siskovics József báró és gróf (Szeged, 1719. július 2. – Prága, 1783. december 18.) magyar nemes és katona. Te hogyan minősítenéd ezt. Én nemzetárulásnak.

engelbert (törölt) 2014.03.02. 22:34:05

Gyakorlatilag harc nélkül feladták.48-72 óra alatt vissza lehetett volna vágni de nem történt semmi.jacenyuk, Klicsko Timosenkomag meg a harmadik,lemondott a Krímről,meg az ott élő pár százezer ukránról.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 22:45:54

@Thomas Dantes:

Mindig volt magyar alkotmány. Nincs állam alkotmány nélkül.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.02. 22:57:08

@maxval a gondolkodó birca:

Március 15-én mi volt törvényes? Ne arról mesélj, hogy a forradalom következményeként mik történtek!

GERI87 2014.03.02. 23:06:59

Dotoho egy pöcs, egy kis izgága hülye punk, nem kell rá figyelni, pláne nem hivatkozni rá...a cikke egy szenzációhajhász nagy kalap szar.

Az Oroszok meg nem fognak annektálni semmit sem.
Nem érdekük.

Kazahsztánban is van határmenti orosz sáv, a NATO keze odáig végképp nem ér el, simán leszakíthatták volna már vagy 20 éve....kutyát nem érdekelte volna....megtették? nem.

A NATO meg semmi ténylegeset nem tesz, nem érdekük, Ukrajna egy távoli ütközőállam....kavarták kicsit a szart, meglátják mi lesz, nem jött be...így most magára hagyják.
ennyi.

is 2014.03.02. 23:11:20

@Nemzetstratégia: Szerintem beszéljünk arról, hogy miért provokálsz és írsz hülyeségeket? Ha most azt válaszolod, hogy nem provokálsz, és nem írsz hülyeségeket, akkor nem magáról a témáról beszélsz, hanem terelsz.

Legalábbis ezt a gondolatmenetet próbálod eladni. nem fog sikerülni.

is 2014.03.02. 23:14:39

@maxval a gondolkodó birca: Khm. abszolút monarchia 1000-1948, Magyarország. Szaúd-Arábia, 2014. Még vagy legalább egy tucat jelenlegi, ENSZ-tag országnak nincs alkotmánya.

GERI87 2014.03.02. 23:16:48

A másik meg hogy Észtországban, Lettországban is jelentős orosz kisebbség él, szintén Oroszországgal határos keleti területeken (is).
Moszkvának nem érdeke bizonytalanságot kelteni egy etnikai határváltoztatással ezen országokban és az EU-ban hogy azzal hátrányos helyzetbe hozza az orosz kisebbségeket, valamint gazdasági kapcsolatait.

GERI87 2014.03.02. 23:18:49

@is:

MO-ágnak 'történelmii alkotmánya' volt 1949-ig.
Az Egyesült Királyságnak meg mind a mai napig.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 23:21:49

@is:

Minden országnak van alkotmánya.

Mo. 1222 előtt volt csak abszolút monarchia. Aztán 1848-ig rendi monarchia. Majd alkotmányos monarchia 1918-ig.

SPU 2014.03.03. 06:31:15

Ez a poszt 1 marhasag. Ukrajna egy többe-kevesbe fiktiv orszag, legbol kapott hatarokkal. Ha tenyleg demokratak meg jofejek tetszenenek lenni a nb. Nyugaton, aminek oly szivesen allitjak be magukat, akkor nepszavazas iranyaba terelgetnek a dolgot, hadd döntse el mindenki szabadon, melyik orszaghoz szeretne tartozni, nem a mindenaron valo egybetartas agyatlan reflexe dulna ezuttal is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.03. 12:12:56

@fagyospityóka: nem árultam el magam, direkt mondtam :)

de nem jön jól ki a poén éle, mert ezek osztrákok voltak, habsburgok, labancok osztrák parancsra, és nem önálló magyarok. ahogy a kummunista sem magyar, úgy a labanc se igen.

Hadik András amúgy élete végén kegyelmet eszközölt ki a Habsburg kényszersorozás elől Moldvába menekült székelyeknek és családjaiknak, akiket az általa kormányzott Bukovinában telepített le. A bukovinai székely települések közül Hadikfalvát és Andrásfalvát is őróla nevezték el hálából.

Élete utolsó évtizedére mind a Habsburg Birodalomban, mind Magyarországon a legkiválóbb hadvezérnek tartották, és az övéhez hasonló fényes karrier példátlan maradt.

entrpnr 2014.03.03. 12:15:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

1848. szeptemberében mi volt a törvényes? - ez a jó kérdés szerintem! :)

max gondolatmenetét folytatva a Bécsnek való behódolás lett volna a törvényes és a szabadságharc volt a puccs.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.03. 12:22:36

@Húsleves: a Detahó forrásodnak (egyáltalán hogy hivatkozhat bárki egy olyan holokausztfóbiás, magyargyűlölő állatra, mint az)"

ezzel teljesen egyetértek, én nem értem, miért kellett azt, nem is értem,

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.03. 12:25:13

@Húsleves: Ja és mi volt az első dolga a hatalomra jutott forradalmároknak?"

nem jutottak hatalomra a forradalmárok, legalábbis én azt látom, hogy a régi rend tagja lett a miniszterelnök.

2014.03.03. 13:03:51

@tesz-vesz: Akkor nem esett le (nálam) az ötvenbanis. Mindegy, azt akartam mondani, hogy ott egy "hazai tekintéllyel" álltak szemben, akivel tárgyalni akartak, nem háborúzni. Katonailag nem is volt nagy durranás (400 áldozatról beszélünk), hisz egy harcban egy gyengébb lovasrohamban is többen estek el. A dolog lélektani és politikai vonatkozásia voltak igazán pusztítóak: egyrészt itt vált nyilvánvalóvá a székelyek számára, hogy az ország osztrák vezetése bármilyen áron meg fdja szűntetni a rendjüket és ebben még a magyar nagyurak is segíteni fognak.

entrpnr 2014.03.03. 14:18:49

@maxval a gondolkodó birca:

Az ukrán forradalom nem volt puccs, mégha esetleg néha annak nézett is ki. És lehet, hogy Janut nem a legalkotmányosabb eljárással távolították el, de azt lehet mondani, hogy a nép akarata érvényesült, legalábbis az ország felének, vagy több mint a felének az akarata. Persze sok minden nem tiszta még a képben, de majd tisztább lesz.

Nem érdemes se az orosz média szövegét átvenni (fasiszták döntöttek kormányt), se a "nyugati média" minden egyes megnyilvánulását (Putyin az új Hitler, stb.)

Húsleves 2014.03.03. 15:23:46

@tesz-vesz:
Így kell érteni, idézőjelben: "forradalmárok" :-)
Természetesen dehogy azok. A szokásos forgatókönyv, Amerika által pénzelt és fellázított emberek. Ráadásul a semmiért küzdenek szerencsétlenek, mert soha nem lesznek ők EU tagok. De Kissinger előre mondta Obamának hogy Oroszország nem fogja hagyni, úgyhogy a békenobel díjas háborús bűnös féreg most túlzásba vitte a kisded játékait.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.03. 19:05:34

@Húsleves: így van, csakhogy obama mögött állók változtak, kissinger nem tudom mit táncolgat a színpadon, obamának nincsenek önálló döntései, csak a mögötte álló tőkéseknek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.03. 19:08:30

@fagyospityóka: hol? madén?

nők, gyerekek haltak meg ott!
te nem is vagy székely! mit teszed az agyad!

Katonailag nem is volt nagy durranás????
te miről beszélsz???

mrZ (törölt) 2014.03.03. 22:48:43

Ha még emlékeztek 1 hónappal ezelőtt azon az elhíresült amerikai követi lehallgatott beszélgetésben azt tárgyalták hogy klicskó nem jó mert nem az ő emberük, de van ez a Arseniy Yatsenyuk, becenevén hívták "yats" legyen ő a miniszterelnök. Tényleg el kell néznie az oroszoknak hogy egy fasiszta zsivány aki usa báb, ex központi bankár, legyen ukrajna vezetője?

részlet a beszélgetésből:
I think that's the next phone call you want to set up, is exactly the one you made to Yats [Arseniy Yatseniuk, another opposition leader]. And I'm glad you sort of put him on the spot on where he fits in this scenario. And I'm very glad that he said what he said in response.
a teljes itt:
www.bbc.co.uk/news/world-europe-26079957

2014.03.04. 08:47:31

@tesz-vesz: Azt tutdam, hogy tájszólásban beszélek, de hogy tájírásban írnék??? Olvasd el még egyszer amit írtam, majd folytasd a következő bekezdéstől, és többet ne kötözködj.

Tulajdonképen nem is volt katonai akció, hanem (a mai erkölcsi felfogás szerint) emberiesség elleni bűncselekmény, de akkor az ilyen cselekményeknek más volt a megítélése, ld. még Magdeburg feldúlását 1631-ben. És megismétlem, hogy a tragédiát elsősorban nem az jelentette, hogy megöltek 400 fegyvertelen embert, hanem abban, hogy ez a székely rendiség végét hozta.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.08. 18:54:17

@fagyospityóka: mit nem értettem meg te idióta? ne húzd az időmet! ÉRVELJ
vagy hogy a költői kérdésre válaszolsz? arra nem kell jóember

katonai akció volt, mert osztrák katonák ágyúzták a civileket.

2014.03.09. 14:41:50

@tesz-vesz: Jól éreztem, hogy alkalmatlan vagy civilizált eszmecserére. A jelzőid, pedig téged minősítenek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.09. 20:06:44

@fagyospityóka: érvelj, de hisztizz

én vagyok alkalmatlan?

ki is mondta? "kismagyarok", mi még azért vagyunk 5-6 millióan.
süti beállítások módosítása