A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Leves előtt túrórudi

2013.09.22. 09:42 outisz

“Aki szerint a rezsicsökkentés rossz dolog, az meg egész egyszerűen hülye”

Nem, a fenti idézet nem Arany Jánostól, sem József Attilától vettem, az egyik korábbi cikk alatti kommentekből mazsoláztam, és az hiszem, emellett nem tudok elmenni szó nélkül - pláne most, mikor megtudtam, hogy 2014 a rezsiháború éve lesz. Na mondjuk nekem már a 2013 is az volt, meg a 2012 is, úgyhogy nem érzem magam meglepve Viktor bejelentése miatt. Egyszer már azt is szeretném megérni, hogy egy év ne a csekkek tologatásából álljon, de azt hiszem nem vagyok egyedül.

...és erre Viktor is rájött. Mondjuk nem volt nehéz, a választások után cirka 3 évvel letekintettek a felhők közül, és látták, hogy a magyar gazdaságot csak nem sikerült bedurrantaniuk, csak amolyan unortodox módon, ami az egyszeri választópolgár számára úgy hangzik, mint egy gyógyszer neve, de csak a x miatt a végén. Nem volt mit tenni, gyorsan más fa… vagyis profitjával kell verni a csalánt, hátha kisüt a nap, így választások előtt kicsivel.

Már csak azt tudnám, hogyan fér ez bele a merjünk nagyot álmodni mondakörbe? Mert én mertem azt álmodni, hogy legalább 5 évente kicsit nőni fog a fizetésem (nem nőtt, sőt csökkent - kajajegy, üdülési csekk, sziasztok). De arra rémálmomban sem gondoltam, hogy egyszer majd a visszaállamosítás menti meg a családi kasszát, az egyre gonoszabbnak tűnő kapitalistáktól. Sokat gondolkoztam azon, hogyan mehet át - láthatóan sikerrel - egy ilyen abszurd kezdeményezés a magyar társadalmon. Írtam már a magyarok demokráciatudatának hiányáról, most ide illene a piacgazdaság-tudat hiánya, de ennél egyszerűbb a helyzet.

Dögöljön meg a szomszéd tehene is.

Mert ugye ha a szomszédban most fordult fel a riska, nekünk meg már évek óta üres az istálló, akkor statisztikailag utolértük a szomszéd életszínvonalát. Hurrá. A rezsicsökkentés számomra pont valami ilyesmi. Na nehogy már egy eonos főmufti vegye ki a gyerekem szájából a parizert, vegye csak ki a részét a fülkeforradalomból ő is! De mint öngyilkos merénylő? - kérdem én. Csak engem zavar, hogy egy ilyen törvényből süt a kormány tanácstalansága? Elvesztettem a fonalat. Hogyan jutottunk a merjünk nagyot álmodni-tól, az unortodoxián keresztül a lassítsunk az ország elszegényedésén rezsicsökkentésselig? Nem mondom, a gondolat nem ördögtől való, miszerint vészhelyzetben maximalizáljuk, vagy csökkentsük egy bizonyos általánosan használt termékkör árait, például a rezsit. Ez a tűzoltás, és egy működő piacgazdaságban nem is lehet más, mint egy vészforgatókönyv ideiglenes lépése. És ezt illene így is kommentálni: Emberek, a gazdaságélénkítő csomagunk még nem érezteti a hatását, addig is jövőre csökkentjük a rezsit, hogy az emberekre nehezedő nyomáson ideiglenesen enyhíteni tudjunk. De szép is lenne, ha egyszer egy politikus kiállna, és őszintén megmondaná, ez van. Mondjuk ezt már a bankadó kapcsán megcsinálhatták volna, nem beszélve a magánnyugdíjpénztárak milliárdjairól.

Ezzel szemben a fülkeforradalmárok újra lecsapnak a békaember formájában megjelenő, egyben vérszívó közszolgáltatók ellen. És újra előveszem kedvenc vesszőparipámat: mi lesz ennek a hosszútávú, morális következménye?

Az hogy már nem merünk nagyot álmodni. Hogy az ország győzelemnek ítéli meg már azt is, hogy kicsivel több marad a kevésből. Hogy pár ezer forintért hajlandóak vagyunk elhinni, hogy a piacgazdaság csak kizsákmányolás lehet, hogy minket mindig meg kell védeni valaki ellen. Hogy ennél több nekünk már nem lesz, de nem baj, mert másnak se. Arról persze szó sem esik, hogy elmaradnak az érintett szférában a fejlesztések, esetleg minőségbeli romlás jöhet - akár csak pár év múlva, vagy hogy a cégek menekítik a pénzüket az országból ésatöbbi.

“Aki szerint a rezsicsökkentés rossz dolog, az meg egész egyszerűen hülye.” De, rossz dolog, mint ahogy rossz dolog a húsleves előtt túrórudit adni a gyereknek, pedig nagyon tud neki örülni, kipróbáltuk.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

234 komment · 2 trackback

Címkék: kommunizmus rezsicsökkentés outisz

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr795528119

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A "szenvedélyes" Bajnain röhögött a köztévé híradója 2013.09.22. 12:35:09

. Főműsoridőben kapott háromperces blokkot Gyurcsány és Bajnai üzenetváltása szenvedélyről, hatalomról, harcról. A faarccal nyilatkozó Bajnai és az élénken gesztikuláló Gyurcsány veretes mondatait nem kicsit manipulatív szándékkal játszották be egymás...

Trackback: Az ellenzéki vezető ezer arca - infografika 2013.09.22. 12:31:53

. Lájtos vasárnapi téma: kódfejtő kulcs a világra szóló össznépi magyar ellenzéki összefogás atyjának gondolataihoz. A "Végtelen a Bajnai-utálatod" kezdetű kommenteket előre is köszönöm. Az ötletet innen loptam:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2llkedő 2013.09.22. 18:19:13

@panelburzsuj: Mert nem akartak nyerészkedni.

Larry Silverstein 2013.09.22. 18:21:14

@félázsiai 2llkedő: 1.háztartások adóssága

2.hogy jönnek ige a németek az euróval..:)
3.az önkori állami normatívákból él, tudod kormányzati felelősség stb.

panelburzsuj 2013.09.22. 18:21:30

@zobod:

Mi indokolja a veszteséges állami vállatok vezetőinek "jövedelemigényeit"?

Hogy kiválóan tudnak "extraveszteséget" termelni?

Larry Silverstein 2013.09.22. 18:22:41

@panelburzsuj: Mert itthon kinek lett volna tőkéje?

Az mszp-szdsz szépen eladta minden stratégia nélkül, tv-ben garantált profittal, külföldre.

panelburzsuj 2013.09.22. 18:24:18

@Larry Silverstein:

És a "közösbe" lesz tőkéje a magyaroknak?

Ha külön-külön nem volt?

2llkedő 2013.09.22. 18:24:25

@Larry Silverstein:
1., Melyiké? Piktoré biztosan.

2., Németeknél negatív hozammal finanszírozzák az államot.

3., Polgármesteri felelősség. Tudod, Lézer Jani.

Larry Silverstein 2013.09.22. 18:28:07

@félázsiai 2llkedő:

1.polgarda.blog.hu/2013/07/18/teny_nyomorba_dont_a_gazdasagpolitika

2.Németek már csak ilyenek, ők adnak kölcsön. Mint Orbán a szociknak 98-02ben.

3.Hehehe, jó vicc volt. A szocik alatt eladósodtak az önkorik(is), ezt most 'államosították' az össz államadóság mégis stagnál. Absolut respect.

2llkedő 2013.09.22. 18:28:23

@Larry Silverstein: "Az mszp-szdsz szépen eladta minden stratégia nélkül, tv-ben garantált profittal, külföldre."

Magyarok is megvehették volna.

Larry Silverstein 2013.09.22. 18:28:56

@panelburzsuj: Elég hülye kérdés volt. Vettünk MOL pakettet, vagy eladtunk?

unionista (törölt) 2013.09.22. 18:29:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
ha a szolgáltató non profittá válik, akkor az állam olcsón visszavásárolhatja (államosíthatja). a probléma akkor van, amikor az visszaállamosított céget fejleszteni kell. mert ahhoz adót kell emelni, vagy az államadósságot megnövelni. (ti. nincs profit). orbán elképzelése rövid távon népszerű, hosszú távon hülyeség. szociálisan demagógián és nemzeti populizmuson alapul.

a megoldás amúgy vegyesvállalati forma lenne. ha az e-on hungária az mvm részvételével egy német-magyar vegyesvállalat lenne, akkor az oligopólium hasznán a köz- és versenyszféra osztozik.

Larry Silverstein 2013.09.22. 18:30:26

@félázsiai 2llkedő: Most ez következik, sír is a ballib oldal(és a külföldi befektetők), de senkit nem érdekel.

zobod 2013.09.22. 18:30:57

@panelburzsuj: nem hiszem, hogy ez azon múlik hogy magán vagy állami tulajdonban van a cég, inkább a cégméret és a befolyás a lényeg. Egy MÁV főnök mozgástere biztos nem annyi, mint egy kis, vidéki önkormányzat szemétszállítási cégének ügyvezetőjének, ahogy a jövedelme sem, még ha utóbbi nem veszteséges, akkor sem. Viszont nem is magyar sajátosság ez, az USA-ban közpénzek tízmilliárdjaiból kimentett magán tulajdonú bankok vezetői is milliós fizetéseket, végkielégítéseket kaptak, akkor, mikor már az állami csecsen lógott az általuk bajba sodort cég.

unionista (törölt) 2013.09.22. 18:31:01

@Larry Silverstein:
tegyük fel, hogy a közmű állami kézben van és non profit. beruházás hogyan lesz ha nincs nyereség. adóemelés vagy eladósodás? hogy működne a rendszer hosszútávon.

2llkedő 2013.09.22. 18:31:08

@Larry Silverstein:

1., "Komolytalan vagy, vitába azzal megyek bele aki nem blogokat jelöl forrásnak."

2., A németektől függünk. Tehát ha nekik jó, akkor nekünk is. Ha nekik rossz, nekünk még rosszabb.

3., "A szocik alatt eladósodtak az önkorik(is),"

Nem a szocik adósították el az önkorikat, hanem a felelőtlen polgármesterek.

2llkedő 2013.09.22. 18:31:59

@Larry Silverstein: Nem most, hanem akkor kellett volna megvenni. Az mondd meg, miért nem tették meg akkor?

Husz_János_Puszita 2013.09.22. 18:35:02

Én még merek nagyot álmodni. Arról álmodom, egyszer egy párt azzal kampányol nekem, normális munkáért normális fizetésem lesz, amiből normálisan ki tudom fizetni a normális rezsimet. Azzal hízeleg majd nekem, havi 400 fix-szel nem vagyok gazdag ( fiktív szám ). Nem hergeli sem ellenem, sem a munkáltatóm ellen a csórókat, hanem megköszöni a munkámat és nem akarja elvenni a fizetésem felét. Szeretek így álmodozni, olyan jó.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.22. 18:42:04

@unionista:

A megoldás felszabadítani a piacot és megszüntetni a közmű cégek monopol helyzetét. Ezzel megszünik a hatósági ár szükségessége is.

panelburzsuj 2013.09.22. 18:49:40

@zobod:

Az amerikai "felső tízezer" belterjes disznólkodása a követésre kiszemelt példa?

Vagy mit kartál ezzel mondani?

panelburzsuj 2013.09.22. 18:51:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Úgyavan.

Legyen minden faluban legalább három vízmű.

panelburzsuj 2013.09.22. 18:52:22

@panelburzsuj:

És három szennyvízkezelési rendszer.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.22. 19:02:21

@panelburzsuj:

Ez nem szükséges. Londonban sincs 30 áramtermelő cég, de van 30 áramértékesítő cég.

mrs. white 2013.09.22. 19:03:21

@zobod: Szerintem pont azt fejtegettem, hogy az államnak olyan szabályokat kell teremteni ami versenyhelyzetet teremt. A mellékelt példánál maradva több lakossági szolgáltató marad akik közt szabadon választhatsz gyorsan és könnyen. Érdekes módon vaklicitben a gyógyszerek is olcsobbak lesznek. A vállalkozói szférában ahol van profit lehet alkudni versenyeztetni a szolgáltatókat. A bukó lakosságin nem igazán érdeke egyik szolgáltatónaqk sem az ügyfélszerzés. Ez a szükséges rossz a vállalkozókon lévő haszonhoz.
Amugy ha nem kétmillió ügyfél tartozna a szolgáltatóknak akkor valszeg az is olcsóbb lehetne. Itt sem történik más mint a fizetőkön szedik be a tartozók bukását és kamat költségét hasonlóan a bankokhoz.
pl Küzdhetne valamelyik szolgáltató úgy, hogy 10%-al olcsóbb de aki nem fizet az 30 napon belül repül a rendszerből. a jól fizetők egy két hónap alatt feltöltenék a rendszert. A vacakok meg maradnának a többieknek. Garantálom, hogy egy két hónap alatt lépnének. Itt azonban sem kilakoltatni gázórát kikötni nem lehet fűtési szezon alatt. Értem én a szociális részét de ebből soha nem lesz így kapitalizmus és versenyképesség. Ezzel még lehet a szocializmust építeni amig a nap fel nem robban.

panelburzsuj 2013.09.22. 19:04:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

És gondolod, hogy London áramellátása tökéletesen analóg helyzet a magyarországi falvak vízellátásával?

Közmű-közmű?

panelburzsuj 2013.09.22. 19:07:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

((Ki tudnád számolni Nagy-London és Magyarország egy-egy lakosra és egy-egy négyzetkilométerre eső "rezsiköltését"?)

panelburzsuj 2013.09.22. 19:08:46

@panelburzsuj:

Csak akarni kell.

Akarj, birca.

zobod 2013.09.22. 19:10:07

@panelburzsuj: azt, hogy pont ezen a jelenségen meglehetősen álnaív dolog felhorkanni.

mrs. white 2013.09.22. 19:12:30

@Larry Silverstein: A mol pakettet állami pénzből vettük vagy a gaz bajnai féle imf hitelből? A mol nak az értéke azóta többet ér vagy kevesebbet?
Ha egy személy még nem fizette ki a hitelét pl lakás akkor az a lakás az ővé vagy hitelezőé?
Ha az az állam még nem fizette ki a Mol hitel árát akkor az a hitelező vagy a magyar államé?
Ha mégis kifezettük azóta az imf hitelt de cserébe felvettünk egy drágábbat akkor jól jártunk és már a mol tényleg a miénk vagy folyamatosan egyre drágább hitellel távolodunk a céltól?
Ha temploton egyszer rosszul ébred és kiönti az összes magyar papírt amivel kb 2 óra alatt csődbe viszi magyarországot akkor jobban teljesítettünk vagyí sem?
Megyannyi kínzó kérdés azoknak akik nem csak hír tv-t és mtv 1 et néznek.

panelburzsuj 2013.09.22. 19:12:35

@zobod:

Hülye-e vagy?

Vagy ez is "álnaiv" kérde, ha egyszer tök nyilvánvaló, hogy az vagy?

unionista (törölt) 2013.09.22. 19:18:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
a közművek terén korlátozott a verseny. egy közös hálózaton érdemes szolgáltatni.

közlekedésben ez tiszta sor. a legjobb megoldás ha köztulajdonban van út (közút). és magántulajdonban vannak a lakossági volán és a vállalati teherfuvarozó (tefu) társaságok. ez működhet vasúti közlekedésben is. a pályavasút és pályaudvarok vannak köztulajdonban. ezek után bárki indíthat szerelvényeket. ugyanígy a vízi, vagy légiforgalomban: a kikötőket és a légikikötőket kell köztulajdonban tartani. és ezeket használhatják hajózási és légitársaságok.

de ez korlátozott verseny. a nyereségen a köz- és a versenyszféra osztozik. mert a pályavasutat, a pályaudvarokat fel kell újítani. hiába van köztulajdonban. azt nyereségesen kell üzemeltetni. a profiton osztozni kell.

a közművek esetében az erőműveket, a tározókat is félig köztulajdonba kell tartani. azért, mert ezek stratégiai jelentőségűek. egy üzemzavar esetén a nemzetgazdaság leáll. ezért nem lehet teljes egészében a piac kezébe adni. de nem lehet állam tulajdon sem. a köz és a versenyszférának egymást kell ellenőriznie. ebből következően a közműhálózatot is közösen kell fenntartani.

ha eladod az összes erőművet, akkor holnap az a néhány társaság olyan árakat kér a lakosságtól és a vállalatoktól, amit éppen, hogy csak ki tudnak kifizetni. a termelők diktálják az árat. a fogyasztó ki van szolgáltatva. ha minden állami kézben van és a szolgáltatás non profit, akkor meg nem lehet beruházni. ezért nem működik az ortodox liberalizmus és az ortodox kommunizmus sem.

Magustanonc 2013.09.22. 19:26:54

@Larry Silverstein: Gondold végig logikusan, hogyha a pék költségei emelkednek, és nem akar veszteségesen működni, akkor kell-e vajon árat emelnie vagy sem!

No, mire jutottál?

panelburzsuj 2013.09.22. 19:35:42

@outisz:

Kábé két órája írtam:

"Magyarország életképességében kevesen hisznek - ezért Magyarországba magánvagyont kevesen fektetnek be.

Magyarországban leginkább azok "hisznek", akiknek a saját vagyona, képzettsége, munkakultúrája, elszántsága, fegyelme, kockázatvállalási hajlandósága - (stb.) - csekély a "jó élet" saját erőből történő megvalósításához, ezért a személyes "jó életük" kellékeit kollektív szükségletként megfogalmazva mások erőforrásainak megkaparintásával igyekeznek kielégíteni.

Az ilyen gondolkodásmódot hívjuk kommunistának."

Nekem is jár a buksimiből!!... :))

unionista (törölt) 2013.09.22. 20:02:10

@panelburzsuj:
és vajon az ózdi cigányok képesek lennének megfizetni a víz monopolpiaci árát. ugye nem. önkormányzatoknak és piaci szereplőknek kell összeállni. a nyereség egy részét visszaforgatják. a piaci szereplő a fennmaradó rész felét zsebre rakja. az önkormányzat a rászorulókat megsegíti. esetleg kér közmunkát cserébe. úgy, hogy van egy minimális alapilletmény. nagyjából azt jelenti, hogy ingyen van az ivóvíz, és minimális tisztálkodási lehetőség. a többiért fizetni kell. nincs se az állami, se a piaci monopólium.

debrecenben elég érdekes a helyzet. mert itt az erőművet megvette a német e-on. a gázüzemet az olasz eni. és a vicc az, hogy ezek termelik a veszteségeket. ezzel szemben az önkormányzati tulajdonú víz és hőszolgáltató nyereséges. mert pusztába szabályozottan hordja a vizet keleti főcsatorna. viszonylag korszerűek a hőközpontok és a lakótelepek. kósa lajos az egykori tanácselnök (ács elvtárs) munkáját fölözi le.

persze a rezsicsökkentéssel ennek vége lesz. mert a németek és az olaszok leépítéseket terveznek. debrecenből ki akarnak vonulni. további veszteségeket nem akarnak elszenvedni. és az önkormányzati cégek nyeresége is csökkenni fog. a város az államtól csak részkompenzációra számíthat. kósa szokott is nyilatkozni, hogy ez így nem lesz jó. szélestől vásároltak buszokat. amiknek egy részére igazából nincs szükség. az új villamos miatt. persze lehet kérdezni, hogy miért vettek annyi buszt, ha tudták, hogy lesz kettes villamos. nyilván azért, mert széles gábor volt az eladó. a fölös buszokat kölcsön akarják adni budapestnek. tarlóst nem tudják bábúként mozgatni.

a b-terv az, hogy a egyes villamos vonaláról eladnak szerelvényeket nagyváradnak. ahhoz nagyon le kell fizetni a románokat. mert derbecenben ganz prototípusok futnak. annyit gyártottak belőle ahány a városban van. alkatrészt se gyárt hozzá senki. nyilván nem éri megvenni.

ha ezek nem jönnek be, akkor a városi vagyonkezelő veszteséges lesz. ahogyan a piaci szereplők. és ugye most kellene az, hogy akkor a bankok betolják a pénzt. de ha ezt nem teszik meg, akkor 2015-re problémák lesznek.

panelburzsuj 2013.09.22. 20:06:30

@unionista:

Az ózdi cigányok nem falusiak?

Legalábbis London felől nézve Hétest...

unionista (törölt) 2013.09.22. 20:08:43

@mrs. white:
okés. és hogy fogsz választani az erőművek közül. mindenki pakstól venne, mert a környéken az legolcsóbb. a többivel mi lesz. a verseny egy monopolhelyzetben levő óriás atombunkert eredményezne. ami azt jelentené, hogy terrortámadás, vagy szabotázs esetén energia nélkül lenne az ország. ami lehet, hogy nem lenne probléma, mert egy atomvillanás miatt az emberek elhullanának, mint a legyek.

az ortodox liberális megoldás sajnos nem tartható. az egy másik kérdés, hogy orbán féle kommunista elképzelés sem. valamilyen vegyesvállalati forma kell.

Minorkavidor 2013.09.22. 21:07:02

E cikk szerint:

index.hu/gazdasag/2013/09/20/honnan_lesz_penzunk_az_allamositasra

A közmúszolgáltatók államosítása alsó hangon is 700-800 milliárd. Tényleg honnét szerzünk pénzt erre? Valszeg hitelből, piaci kamatozással.:))

Még valami: amikor 4 éve kiebrudalták Pécsről a francia multit- a Suezt- "azemberek" pénztárcájára hivatkoztak. Pár hónappal később 10 %-ot emeltek:))

Minorkavidor 2013.09.22. 21:53:42

@Nyekenyóka.:

Elolvastam, és azt tapasztaltam, hogy még mindig játssza a szűzlányt a kupiban: az egyenlő távolságtartást a fidesztől és a baloldali ellenzéktől:))

Nézzük csak:

2009-ben Schiffer feljelentette Gyurcsányt - a szerinte törvénytelen- telekcsere ügyben:

www.greenfo.hu/hirek/2009/10/06/jogszabaly-megrendelesre-az-lmp-feljelenti-gyurcsanyt_1254824487

Olvasd el figyelmesen a feljelentés indoklását.
A telekcsere értéke több mint egymilliárd HUF.

itt a link: nol.hu/belfold/sukoro-ugy__hetfon_kezdodik_a_buntetoper

Csakhogy: A FIDESZNÉL: manyup 3.000, MOL-paket 510, trafikmutyi 500, E.ON 300 MILLIÁRD, a közmŰvek visszavétele alsó hangon 7-800 milliárd HUF Ez eddig 5.010-5.110 milliárd HUF.
Erről a link itt: index.hu/gazdasag/2013/09/20/honnan_lesz_penzunk_az_allamositasra
Akkor még vegyük ide még a Hortobágy fidesz közelivé tételét: nol.hu/belfold/20130920-fidesz-kozelive_valt_a_puszta
Hány Schiffer-feljelentés született? Állítólag Lehet Más a Politika, állítólag középen kíván állni, egyenlő távolságot kíván tartani a fidesztől és a maszoptól. Ez nem lenne baj, de hol van itt az egyenlő távolság? Ertsey se tett feljelentést, egyetlen ügyben sem4

Ellenben arról siránkozik ahogy a baloldal a Pető-intézet ügyét kezeli. Ő ezzel egyenlőséget tesz a korábban a Kossuth teret összehuggyozó, a tv-székházat felgyújtó tömeg és a jelenlegi baloldali magatartás között! Miért? Könyörgöm, a jelenlegi baloldali ellenzék és 2002-2010 közötti fideszes ellenzék erőszakossága össze sem mérhető. Ha ezeket a lépéseket az "emútnycévben" lépték volna meg, akkor polgárháború tört volna ki! Tkp. pl. hány (száz)ezren tüntettek pl. a Pető-intézet mellett, a föld-és trafikmutyi ellen?
Ez egy költői kérdés volt:)) Nem a baloldali ellenzék keménykedésével van baj, hanem inkább puhányságával, tesze-toszaságával! No és persze az LMP sunyi viselkedésével!

Larry Silverstein 2013.09.22. 22:17:28

@unionista: Nem kell tudnod hogy müködne. A lényeg hogy ki müködtetné.

Larry Silverstein 2013.09.22. 22:18:35

@félázsiai 2llkedő: Ez a másil nicked? Nézd meg a linken az MNB táblázatot is.

Larry Silverstein 2013.09.22. 22:19:55

@panelburzsuj: Ha a GDP arányos adósság stagnál és veszünk, az lehet hogy jobb mintha az adósság nő és eladunk. Már szerintem.

Larry Silverstein 2013.09.22. 22:21:15

@félázsiai 2llkedő: Mert akkor még nem volt meg a szabadversenyes tapasztalat a rezsi folyamatos emelkedésével.

Larry Silverstein 2013.09.22. 22:24:11

@Magustanonc: Nem emelt árat, mivel az infláció rekord mélyen van.

Tehát ez hazugság. A közmücégek profitja tünt el/vékonyodott.

unionista (törölt) 2013.09.22. 22:27:25

@panelburzsuj:
csak azt mondom, hogy nem lehet szabad piaci viszonyokat teremteni. illetve éppenséggel lehetne, csak nem úgy, ahogy az ortodox liberálisok elképzelik. jön a piac és mindent megold.

valamilyen önkormányzati rendszernek kellene leváltania a kormányt. és tájegységi összefogás keretében kiegyezni a piaci és a tőkepiaci szereplőkkel. mert ugye beruházni is kellene. ahhoz bank kell. na most itt mindenki mohó. pénzügyi és műszaki értelmiség kell, amelyik megtalálja a helyi viszonyokra szabott optimumot.

debrecenben lehet olcsó a víz. és egyébként simán lehetne nyereségesen csatornákat építeni a pusztában. mert ott a termőföld. a csatorna az öntözés mellett alkalmas áruszállításra, szolgálhat turisztikai és sportolási célokat (kajak-kenu, evezés, triatlon). mesterséges tavakban lehet halat tartani. az erdőspusztában csónakázni vagy fürdeni. a vízgazdálkodás az alföldön lehetne rendkívül nyereséges. csak beruházni kellene. ez csak a víz.

a hőszolgáltatás úgy, ahogy elmegy. mert hajdúszoboszló környékén van gázmező. azt ki lehet aknázni. de azért nem szuper lelőhely. nem lehet nagyon olcsó gáz. mellette el lehet égetni a biomasszát. amiből lehet viszonylag olcsó távhő. a probléma, hogy jelentős állattartás mellett kevés a mezőgazdasági hulladék. de ez még úgy elmegy.

a villany áramot nem lehet olcsón előállítani. vagy csak jelentős korlátokkal. de ebből már lehet kalkulálni egy elfogadható árat. és azt beruházásokkal csökkenteni.

egy panelházban napkollektorról mehetnének a háztartási gépek. ha süt a nap, akkor lehet porszívózni, mehet a mosógép. télen kevesebbet süt, de nem kell annyit mosni. az lcd tévé - ha gyártanának ilyet - elvben mehetne akkumulátorról, vagy gyengeáramról, mint a táblagép, vagy a telefon. ugyanaz a kijelző technológia, csak nagyobb akksi kell hozzá. és akkor azt is rá lehet kötni a kollektorra. egy panelházban a villanytűzhelyhez és a világításhoz kell villamos áram. mert másképp este nem lehet se világítani, se főzni. a családi házak föld hőjét használhatnák.

de ezeket mind helyileg kellene kihasználni. megtalálni, hogy ott helyben mi lenne olcsó. az önkormányzatnak kell megtalálni a megoldást. mert éppenséggel lehetne ózdon, hogy a cigányok kibányásznák a szenet. ki tudja lehet, hogy egyes vidékeken működne a szociális szén program. de miért kell ehhez összehívni az országgyűlést. szociális szén? errefelé nincsen hegy. az alföld legmagasabb pontja a tengerszint felett 183 méter.

nyírgelse és nyírbogát között egy út menti erdőben van a csúcs.
hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Magass%C3%A1gi_pont_a_Hoporty%C3%B3_cs%C3%BAcs%C3%A1n.jpg

unionista (törölt) 2013.09.22. 22:30:18

@Larry Silverstein:
igen. ez a tipikus jobboldali gondolkodás. elég lesz valamit deklarálni. a "know how" a "tudni hogyan" nem érdekes. és ha nem működik, akkor felelős a nemzetközi maffiabaloldal, a cigányok és a zsidók. a közéletben az érzelmi motivációnak nagyon erősek a korlátai.

unionista (törölt) 2013.09.22. 22:34:04

@Minorkavidor:
nem hitelből, vagy adósságból, piaci kamatozással, hanem "sikeres állami kötvénykibocsátással". "magyarország jobban teljesít".

Larry Silverstein 2013.09.22. 22:44:49

@unionista: Nem prédikálni kell hanem meg kell nézni visszamenőleg mikor volt normális államháztartás és kupi meg államcsőd.

panelburzsuj 2013.09.22. 22:50:57

@Larry Silverstein:

Amikor a közműveket eladták, az adósság csökkent.

Nem "stagnált" - belelértve ebbe a "stagnálásba" 3000 milliárd forint nyugdíjra félretett pénz fölélését is.

unionista (törölt) 2013.09.22. 22:57:29

@Larry Silverstein:
mindegyik kormány kupit hagyott maga után. orbánnal az ország cseberből esett vederbe. előrefelé kell nézni.

Magustanonc 2013.09.22. 22:57:33

@Larry Silverstein: Kivárnám a végét ennek a történetnek.

Mindenesetre, azért érdekelne, milyen arcot vágsz, ha az állam törvényileg lehetetleníti el a befektetésed megtérülését.

Lehet itt a levegőbe puffogtatni, hogy mekkora profitjuk van a közműcégeknek, de valahogy még egyetlen árva számot sem láttam arról, hogy mennyi pénzről is beszélünk, mint bevétel, és ebből mennyi marad meg adózás utáni eredményként.

panelburzsuj 2013.09.22. 23:40:10

@unionista:

Egy bökkenő van - a magyar vidék nem "saját erejéből" jutott közművekhez. Hanem az "erőltetett modernizáció" központi parancsára.

Amikor már piaci elemek is megjelentek - gáz, szennyvíz - akkor rengeteg projekt megfeneklett az "önrész" elnevezésű tőke- vagy igényhiányon.

Ám ha a majdani fogyasztó egy fityinggel sem száll be a beruházásba, akkor tök mindegy, hogy multinacionális óriáscég, vagy egy járási káefté adja el neki szolgáltatást: a "helyi monopólium" pont ugyanakkora.

Larry Silverstein 2013.09.22. 23:43:07

@Magustanonc: Én annak örülnék ha az állam tv-ben garantálna nekem 8% hasznot, ahogy az mszdsz csinálta a szegíny németfrancia közmüvesekkel.

Larry Silverstein 2013.09.22. 23:46:16

@Magustanonc: Nyilván nem az igazat fogják mondani a nagyközönségnek. Ha tényleg az a cél, hogy hazaküldjék/máshova küldjék a befektetőket, és kivásárolják őket olcsón, az igen helyes.

Az meg még helyesebb hogy vegyen az magyar állam németországi közmüszolgáltatókat, aztán emelje az árat a háromszorosára.

Nem bonyolultak a játékszabályok, de nehéz a játék.

panelburzsuj 2013.09.23. 00:12:02

@Larry Silverstein:

De miért pont németországit? Miért nem norvégot, kirgizt, patagónt - bármit, amin jó nagyot lehet kaszálni?

Pénzt akar keresni a magyar állam - vagy idióta kuruckodást ripacskodni?

Larry Silverstein 2013.09.23. 00:15:22

@panelburzsuj: Igy van nem kell válogatósnak lenni, csak lehúzni a külföldieket.

panelburzsuj 2013.09.23. 00:26:33

@Larry Silverstein:

Mér aprózod?

Minden idegent!

Aki nem a "miénk", attól pl. dohánykoncessziós törvénnyel elvenni a fölépített piacát, és odaadni a "mieinknek".

Vagy az állami termőföldek bérletét is addig kell újraosztogatni, amíg a legető legtöbbet meg nem szereztük "mi".

Érted már?

panelburzsuj 2013.09.23. 00:34:56

@Larry Silverstein:

Hogyhogy csak "kéne"?

Elgyávultatok?

2llkedő 2013.09.23. 05:41:46

@Larry Silverstein:

Ami a tiéd, az az enyém is, ami az enyém, ahhoz neked semmi közöd!

2llkedő 2013.09.23. 05:45:04

@Larry Silverstein: "Mert akkor még nem volt meg a szabadversenyes tapasztalat a rezsi folyamatos emelkedésével."

És? A fideszben rengeteg hosszú távon előrelátó emberke van. Hogy hogy nem látták előre a jövőt?

2llkedő 2013.09.23. 05:47:59

@Larry Silverstein: "Ez a másil nicked?"

Melyik a másik? Csak hogy én is tudjam.

2llkedő 2013.09.23. 05:50:11

@Larry Silverstein: A táblázatból nem derül ki az eloszlás. Kevés embernek nagyon nő a megtakarítása, hála a közpénzek törvényes lenyúlásának.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.09.23. 06:43:25

@Larry Silverstein: Te meg nem érted, hogy mi írok.

MONDOM JÓVAL ALACSONYABB AZ ALAPKAMAT MINT 2009-ben, a BANKI HITELEK MÉGSEM TÜKRÖZIK A CSÖKKENÉST!

Értsd már meg, te reménytelenül ostoba pártkatona!

Hiába csökkentette az agyhalotthadsereged az alapkamatok, annyira drágává tették a hitelezést a különadózással, hogy nem követi a csökkenés az alapkamatot, magasan marad.

Rajzoljam le, hogy megértsd? Eljutottunk addig, hogy harmadakkora alapkamat mellett kb. 1%-al kisebbek a kamatok... érted, vagy szükséged van további magyarázatra te érvek nélküli csődtömeg?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.09.23. 06:47:32

@Larry Silverstein: Egyébként a "vitába csak azzal szállok, aki nem blogokat jelöl" szöveget szokásos mellébeszélő zagyvaság, márt csak azért, mert ez első linkem pont nem blog, hanem ÁKK.

Mellesleg szánalmas és gyáva dolog azzal érvelni, hogy nem válaszolsz, mert blogot linkelek, ugyanis ez logikai hiba: attól még, hogy blog, az információ lehet helytálló. Nem a forrás ellen kell érvelni, hanem a tartalom ellen.

Felidézem neked a kínos számokat amik elől futsz:

"Gondolom az államadósságot övező számokkal tisztában vagy, igaz? 2000 milliárddal vagyunk jobban eladósodva, mint 2010-ben.

xn--kk-lia.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy

Lényegesen többet fizetünk kamatokra, mint régebben:

tenytar.blog.hu/2013/01/14/evi_1200_milliard_forint_soha_nem_volt_meg_ilyen_draga_az_allamadossag

Mindezt úgy, hogy még a 2000 milliárd adósságnövelés mellett elment 2600 milliárd nyugdíjpénz az államadósság csökkentésére...

akk.hu//kepek/upload/2013/NYRA_pf_honlapra_20130630_ANGOL.pdf

Továbbá villámsebesen éljük fel a tartalékokat.

www.igazmondo.hu/posts/1748-vitathato-milliardokat-koltott-el-a-kormany
"

Még mindig nincs válasz, csak félrebeszélés, igaz?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.09.23. 06:56:14

@Larry Silverstein:

Miért nem akasztasz ki magadra egy táblát, hogy "Azt sem tudom mi az a közgáz"?

Egyszerűbb lenne.

Te figyi, ha a kormány elüldözi a külfödieket, szerinted akkor hány külföldi fog nekik eladni közműcéget?

Elárulom, sehány.

Ha pedig valahogy mégis germán közműcéget vesz, és árat háromszoroz, akkor tudod mi fog történni? A német szépen fogja magát, és átmegy egy másik szolgáltatóhoz, ahol harmadannyi az ár, mint az Orbángáz-nál...

Ennyi. Te tényleg annyira el vagy varázsolva, hogy ilyen apróságokat nem értesz meg?

2llkedő 2013.09.23. 07:46:54

@Larry Silverstein: "Ha a GDP arányos adósság stagnál"

Beszélj inkább múlt időben, mivel a stagnálás csak a manyup pénzek lenyúlásából származik. Az idei évben már rohamosan nő.
Annyira, hogy az AKK már ki sem meri írni, hogy mennyi a jelenlegi (ill. az elmúlt hónap végi) adósság.

Magustanonc 2013.09.23. 08:38:55

@Larry Silverstein: Mármint ahogy a Fidesz csinálta a Nemzeti Dohányboltok esetén? :)

Sehova sem vezetőnek tartom azt, hogy te olyan játékot akarsz játszani, ahol kihasználják egymást a felek, és nem arra motíváltak, hogy együttmüködve könnyebbé tegyék egymás életét.

Nem feltétlenül tartom ellentétesnek a közműcégek azon igényét, hogy profitot termeljenek, de ehhez olyan ügyfelek kellenek, akik képesek gond nélkül fizetni a közműszámlákat. Ez viszont a törvényi szabályozáson is múlik már: ha a kormány egy vállalkozásellenes, csak a sajátholdudvarát durván segítő gazdasági környezetet teremt, akkor a kormány tehet arról, hogy problémát jelent a közműszolgáltató profitja.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.09.23. 10:44:58

@félázsiai 2llkedő: Erre próbáltam ráirányítani a figyelmét a MANYUP pénzeket tartalmazó alap linkelésével, illetve az AKK linkelésével, de nem mert válaszolni.

unionista (törölt) 2013.09.23. 10:46:07

@panelburzsuj:
a városnak, vagy a mezővárosnak kell beszállni. mivel én urbánus vagyok eredendően ezért nekem a falu: suburb (külváros). de hívhatod városkörnyéknek, ahogy bibó. az egész agglomerációt európéer módon kistérségnek. magyarul járásnak. vagy ha te agrármérnök vagy, akkor ez a kistáj. németeknél landkreis (rural district). vidékies körzet. ennek kellene összefognia. úgy, hogy formálisan, vagy informálisan van egy közös képviselőtestületük.

a dombóvári kistérség ca. 33 ezer ember cca. 500 km2-en. azaz minden 300. magyar dombovár környékén él az ország cca. 1/200-ad részén. a magyar gdp cca. 30 ezer milliárd forint. a költségvetés ennek a fele: cca. 15 ezer millárd. ebből lakosságarányosan 50 milliárd jutna dombóvárnak. de ebben benne van minden. úgy számolok (és lehet, hogy valamit kihagyok), hogy a lakosságarányos költségvetés 1/10 része megmaradhat a közberuházásokhoz. ez évi 5 milliárd forint. (lehet, hogy én valamit kihagyok). az európai forrásokkal a lakosságarányoshoz közeli elosztást meg lehet csinálni.

egy 7 éves költségvetési ciklusban mondhatod azt, hogy építesz 5 milliárdból rendes járóbetegellátást. egy szakrendelést a szomszédos megyejogú városokkal, vagy a régióközpont péccsel konzultálva. 5 milliárdból épülhet egy elég jó szövetségi iskola a város központjában. 5 milliárdból építhetsz hivatalt. 5 millárdot fordíthatsz közutakra, közlekedésre, 5 milliárdot közművekre, 5 milliárdot a tájgazdálkodásra. és még mindig marad egy pakett, amiből építhetsz akármit. "kis belgiumot" például. mondhatod a flamand és vallon vállalatoknak és bankonak, hogy vegyék meg az 500 km2 és a 33 ezer emberi munkaerejének egy tizedét. úgy, hogy ebbe a projektbe betársul a készpénzzel, földterülettel, tudással. ehhez jöhet a hitel, a piaci kapcsolat, a technológiai transzfer. és azt kell mondani a balga belgáknak, hogy hogy az lehetne egy külbirtok. első körben ezekben a vállalatokokban gondolkokhatsz.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_of_Belgium

belgium egy francia-holland és kis részben német koprodukció. tehát simán lehetnek francia és holland cégek a másodlagos preferencia. vagy a németek. a kelet és a nyugati nyitást is szövetségi keretek között kell végrehajtani. ha "belga" vagy, akkor a franciák miatt vélhetően kanadai tartománnyal, és ázsiában az egykori holland gyarmatbirodalommal kell kooperálni. belga kongónak kell gyártani kötszert és műszert valamilyen ensz kötelékben.

a balga belgáknak a dombóvári rendezési tervet egy az egyben meg kell kajálniuk. azt kell gondolniuk, hogy nekik kellene egy 21. századi civilizált külbirtok. és mondhatják azt is, hogy kösz, nem. és a derék dombóváriak is mondhatják, hogy ekkora hülyeséget régen hallottak. és igazuk van, mert valójában ez egy vicc. de mégis valamilyen sikeres kulturális mintázatot kell önkormányzati szinten adaptálni. ha a hagyományokból és a környezetből nem következik egyértelműen, akkor ezt ki lehet dobni kockán. na most ha ez "belgium". akkor el kell játszani, hogy a lakosság "belga buzi". ehhez kellenek az elöljárók. a kampányszlogen az lehet, hogy "egységben az erő". azért, mert ez belgium mottója. piros-sárga-feketére kell festeni a plakátokat, meg oroszlánosra. nem ma magyarságba kell szerelmesnek lenni, hanem a balga belgaságba.

flandria és vallónia tartományi jelképeit is lehet használni. ha ott van konzervipari hagyomány van, akkor mondhatod, hogy azt újra kellene teremteni. felrajzolhatod rá a vallon kakast. és gondolhatod azt, hogy abba beszállnak a franciák. persze lehet, hogy nem. akkor játszottál egy jót. dombóvárból legóztál belgiumot.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 10:36:35

@Kőmíves Kelemen: Ezt ugatom én is, amióta eszemet tudom. És az fellendítené a gazdaságot, zöldenergia, szigetelés, stb. Mintegy mellékesen.

Az energetikus /építész mérnök barátom vállalkozása meg megy a csődbe, mert senki nem hajlandó még az energetikai felméréseket sem megcsináltatni.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 10:49:03

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Én ezt akartam valakinek írni, csak nem tudtam, hogy kinek, hogy aki ezt a jelzős szerkezetet képes visszhangozni a bugyuta kormányszóvivők után (é: bukott baloldal), azzal nem érdemes vitázni. Erre fel, itt egy csomó reakció az ő posztjára.

Köszönöm a lehetőséget.

(Kedvencem Selmeczi Gabriella-mixből az "Ilyenek ez, a bukott baloldal..." Annyira ki van adva, hogy ezt a szópárt kell használni, hogy nehéz ragozni. Mint mondjuk a "Sampon Alove Verával és Friss" termék nevét. (Mosson hajat Sampon Alove Verával és Frissel.) Nincs ez jól átgondolva, sajnos. :-DD

Bretschneider detektív 2013.09.25. 10:54:22

@kovi1970: Bajnai ellen könnyű tüntetni: kell egy libás tábla (néha jó a kacsa is). Orbán ellen nehéz, egyrészt ott a környezetvédelem (mármint az ő és környezete védelme), másrészt mit rajzolsz a táblára? Magánnyugdíjpénztárt? Alkotmányt? Stadiont? stb, stb. Rá se fér.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 10:57:46

@Larry Silverstein: Az SZJA-t senki helyett nem fizeted. Azt magad után fizeted. (Ahogy az ÁFÁ-t is a saját fogyasztásod után.) Ha rendesen adóznál, tudnád, hogy más egyéb jogcímeken (EHO, TAO, 1 %, hadd ne soroljam, stb.) sokkal értelmesebben tudnál érvelni.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:01:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Megint nem sikerült gondolkodnod. Jó, konkrétan államosításhoz nem, de a cimboráknak lepasszoláshoz igen.ű

Ezt hívom én úgy, hogy "nemzetikapitalizmus".

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.09.25. 11:16:47

@Bretschneider detektív:
Én nem panaszkodom, dugig vagyok melókkal. Van folyamatosan tervezési és energetikai munka is.

Ettől függetlenül rengeteg kollégát látok vergődni, sajnos az az általános mostanában :/

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:21:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A közmű cégeknek nincs monopolhelyzete. Egy csomó gáz- és áramszolgáltató van pl. Ugyanazt a hálózatot használják, mégis más áron képesek adni ugyanazt.
A Kossuth Rádión épp most nyomul egy áramszolgáltató (miért pont ott?) minden hírblokk után a személyre szabott áraival, közvetlenük a termelőtől.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:23:02

@Kőmíves Kelemen: Nem úgy értettem, hanem hogy ezek szerint Te is pont abban utazol, mint az említett cimborám.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:23:38

@panelburzsuj: Szippantó volt régen egy csomó. :-)

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:25:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Az előző hozzászólásom ezek szerint félrement, ezzel tisztában vagy. De az energiatermelés (még) mindig nem állami monopólium, mégha annak is tűnik.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:30:42

@panelburzsuj: Barátom Londonban összeszedett egy japán kiscsajt, évekig együtt jártak, elhozta mifelénk is, a sárközi kisvárosba. Beszélgettünk a kocsmateraszon. Aszongya Micuko, hogy vasúton negyven percre lakott Tokiótól egy kisvárosban.
Mondok: mi is vasúton számítva negyven percre lakunk egy 15 km-re lévő településtől, és a magunk 16.000 főjével kisváros vagyunk. Mire ő: 400 km-re lakik Tokiótól egy 2.000.000-ós kisvárosban.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:32:47

@Bretschneider detektív: Az arányok érzékeltetése miatt túloztam kicsit, mielőtt bárki belém állna, de tényleg Micukónak hívják. :-)

Bretschneider detektív 2013.09.25. 11:34:11

Jól veszem észre, hogy mindenki ezzel a Larry-trollal vitatkozik?

Ügyes.

panelburzsuj 2013.09.25. 12:46:47

@Bretschneider detektív:

Tévedés ne essék: a "globalometropolist" egy hnagyfasznyival sem tartom többre a "magyar vidéknél" - mert egészen egyszerűen nem összemérhető jelenségek.

Azt viszont tudomásul kell venni, hogy egy olyan "diffúz szociális otthon és foglakoztató", amivé a magyar vidék egyre nagyobb hányada válik, fajlagosan iszonyatosan drága.

Szóval lehet ezt az utat követni - ha van, aki megfizeti.

Bretschneider detektív 2013.09.25. 13:07:51

@panelburzsuj: Tudom, én csak úm. viccből írtam, hogy mennyire nem egyformák akár még a definícióink sem. (Kisváros, 40 perc, vasút, munka, ember...)

Bretschneider detektív 2013.09.25. 13:09:36

@panelburzsuj: Amúgy hadd ne viccelődjek tovább, a jelenlegi kormányzatunk épp ezeket a nyelvi réseket használja ki arra, hogy az EU-s szabályoknak megfelelni ne feltétlenül kelljen, de a pénzeket azért el lehessen baszni (aka: le lehessen hívni).

Bretschneider detektív 2013.09.25. 13:11:21

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Látom én, hogy nem érted, csak igyekszel. Ne kérdezz, válaszolj!

Nemzeti Dohányos 2013.09.25. 19:45:33

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Jó hogy felhoztad a családi adókedvezményt. Mikor bevezették az volt a duma, hogy a sok gyerekkel a jövőbe fektetnek be, hogy legyen aki majd nyugdíjjárulékot fizet, és eltartja a szar szemét gyermekteleneket. Ez valahol logikus érvelés, és az adókedvezményt még be lehet nyelni. Erre nagyeszű vezírünk kiterjeszti mindezt a pont emelni kívánt járulékbevételekre. Nooormális? Így ennek mi értelme? Pont azt a réteget sarkaljunk minél több gyerekre (minimálbéresek, jellemzően nem agyoniskolázottak), ahol a kitörő gyerek ritka lesz, ezzel elérjük, hogy felnőve majd ők se fizessenek járulékokat, adót, persze a közszolgáltatásokat igénybe vegyék, magyarul élősködjenek az államon. De az ő seggüket fényesre nyaljuk, mert szülnek 3-4 gyereket, akikkel majd kb annyit lehet elérni, hogy a kínai életszívonal emelkedés után lesz hol gombokat gyártatni éhbérért. Csodálatos jövőkép.
süti beállítások módosítása