A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Kötelező napközi: benyeljük ezt is?

2013.09.01. 17:22 timargabor

A közoktatási törvény módosításai ismertek voltak eddig is - a gyakorlatban azonban sok százezer iskolás és szüleik most, az új iskolaév kezdetével ismerkednek meg a friss rendelkezésekkel. Nem fogok a törvény által előírt változások mindegyikével foglalkozni, kizárólag a 16 óráig kötelező bentlét, gyakorlatilag a kötelező napközi intézményével és annak fogadtatásával. Meg az ellenzék töketlenségével, már elnézést.

Az, hogy a tanulóknak reggel 8-tól délután 4-ig, tehát teljes napi 8 órában az iskolában kell tartózkodniuk, bizony sok évfolyam számára újdonság. Én ugyan jó 35 éve koptattam az általános iskola padjait, akkor az első évfolyamokban ez emlékeim szerint kötelező és természetes volt, de máig emlékszem, amikor ötödik végén szüleim úgy döntöttek, hogy az utolsó óra után nem kell bent maradnom, hazajöhetek, foglalkozhatok a leckével, vagy bármi mással, ami az eszembe jut, az micsoda felszabadult érzést adott. Aki bent maradt, foglalkozhatott a leckével Károly bá napközis foglalkozása alatt, vagy lementünk a játszótérre - érdemi tanulás csak otthon jöhetett szóba. Tartok tőle, hogy ez most is így lesz. Amennyiben az iskolák rendszerszerűen azt várják el, hogy a házi feladatok a 16 órás hazamenetel után, otthon készüljenek el, az bizony még - meglepő módon - az emberi jogok nyilatkozatát is sérti, és tényleg miért várnánk el egy gyerektől napi 8 óránál több irányított tevékenységet, ha felnőttkorban is ezt tekintjük irányadónak?

brick_in_the_wall.jpg

Mondom, a problémával több százezer, esetleg millió iskolás és szülő most szembesül a gyakorlatban. Egy részük számára ez nem egyszerűen durva beleszólás a mindennapok megszokott családi rendjébe, hanem nyilván vannak, akik ezt gyermekükre nézve károsnak tartják. Egy szülő számára pedig kevés olyan dolog van, ami az ilyesminél felháborítóbb. Ismerőseim körében látom a visszafojtott indulatot, de nem látom azt a csatornát, ahol ez megfogalmazódhatna. Ahol elmondhatnánk, jó (illetve nem jó, de most hagyjuk), mutyiztatok a földdel, a trafikokkal, a takarékokkal, közgépeztek, de EZT NEM!

Amin főként csodálkozom, az az ellenzék teljes érdektelensége a kérdésben. Az MSZP és az E2014 láthatóan még egy ideig egymás ledarálásán dolgoznak, ilyesmire valahogy nem marad figyelem és energia - súlyos intő jel mindazoknak, akik azon töprengenek, hogy esetleg rájuk szavazzanak. Az LMP annyira beleszeretett a frissen megtalált - és nem is helyteleníthető - határontúli érdeklődésébe, hogy csak Verespatak és más semmi.

Ki fogja azt mondani nekünk, szülőknek, hogy aki a kötelező napközit nem szeretné, az ezen és ezen a napon, itt és itt nyilváníthatja véleményét tüntetésen? Hogy itt írja alá a népszavazási ívet? Nem azért mondom ezt, mert a szociknak vagy Bajnaiéknak hívei lennénk (nem vagyunk azok), de hát egy demokráciában az ellenzéki pártok valók erre. Márpedig ha ellenzékben sem csinálják a dolgukat, miért várnánk mást kormányon?

Ébredjetek már fel!

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

628 komment

Címkék: oktatásügy töketlenség magyar ellenzék kötelező napközi

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr465487861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.09.02. 14:48:12

@Lencsés István: Valóban felcseréltem a betűket. Mea culpa!
(Kár, hogy az írásjeleket nem tudod használni...)

lyia (törölt) 2013.09.02. 14:48:24

Azt gondolom, nem árt, ha ennek az "egész napos" iskolának a kérdésében is hátralépünk egyet, és némi távolságtartással, objektivitással vizsgáljuk.

Az Orbán-kormány oktatási rendszerének értékelésében legkisebb probléma a napközi helyzete, elsődlegesen azt kell látnunk, amit nem is titkolnak, hogy mindannak az ellenkezőjét akarják csinálni (elérni?), mint amit a (némileg) liberálisabb Magyar Bálint-féle iskolarendszer.

Orbánék úgy vélik, hogy ha az iskola egyfajta kaszárnyaként működik majd, akkor ott jó "katonákat" fognak nevelni, akikre a hazának szüksége van az újabb és újabb csaták, küzdelmek, harcok megvívásához.

Látjuk, hogy Orbán maga is permanens háborút vív, hol az IMF, az államadósság, a munkanélküliség, a hajléktalanok, a magyargárdisták (hazazavarás két pofonnal), hol más társadalmi problémák ellen, munkájának eredményét pedig csak győzelmekben tudja saját magának dekódolni.

Egy ilyen militáns állameszme nem tűrheti meg a "slendriánságot" az iskolákban sem: ellenzi a sokféle típusú, változatos fenntartói körrel üzemelő, és sokféle tantervet oktató oktatási rendszernek még az ötletét is, egy ilyen rendszerben ugyanis feltétlenül sok lesz a kreatív, önállóan gondolkodó, feladatait intuitív módszerekkel megoldó diák, az iskolák kimeneti oldalán pedig az ilyen fiatal felnőtt, akik aztán elsődlegesen saját személyiségük kiteljesítésére törekszenek, nem pedig arra, hogy eleget tegyenek a közoktatási törvény céljának, és jó "hazafiak" legyenek.

Nem mintha nem szeretnék a hazájukat, de a maguk módján és a maguk elképzelései szerint szeretnének elsősorban sikeresek (boldogok) lenni, és (!) ilyenként már jó hazafiak is, mindenféle nemzeti pántlikás és vallásos áhítat nélkül: a sok sikeres és boldog magyar állampolgár a záloga a haza felemelkedésének, nem pedig a sok "hazafi".

Hogy a tanulók többsége a liberális vagy a (mondjuk) poroszos oktatási rendszerben töltött évek után lesz-e sikeresebb és boldogabb, az nem kormányzati döntés kérdése.

Én a magam részéről - tudom - szélső-liberális állásponton állok, és eszményem a summerhilli iskolatípus, ami - természetesen - nem minden diáknak javasolható, de hogy ilyen pl. Magyarországon nem is létezhet, az szomorú dolog.

Cpt. Flint 2013.09.02. 14:48:33

@Ad Dio: " Ki kellett töltenünk egy papírt, hogy nem akarunk délután maradni."
és már meg is kaptad az engedélyt? irigyellek.

"a slusszpoén: legjobb értesülésem szerint több iskola - kapva a "plusz" óraszámon, a tanár- és teremhiányt orvosolandó - "rendes", tantervi órákat is beiktat a délutáni időszakra, amelyekről NEM LEHET elengedni a gyereket (csak egyéni adottságok, sajátos nevelési igény és sajátos helyzet) esetén...
a mi sulinkban bevezetik az összes évfolyamon az egy órás ebédszünetet - azaz aki amúgy 13:30-kor végzett volna aztán 15-20 perc alatt megebédel, az most majd 14:30-kor mehet el - ha van kikérője"

tomwar 2013.09.02. 14:49:01

@Ad Dio: Nyilvan, aki szerepel Kubatov ur listajan, mint hu nertars, azonnal megkaphatja...
Ellenben aki nem...

Ez fikcio, de akar igaz is lehet....nem?

Lencsés István 2013.09.02. 14:52:15

@dr. Kóser Malac: Én tudom használni , te meg csak hazudsz , van különbség , méghozzá óriási ....

tomwar 2013.09.02. 14:53:03

@lyia:

"Éles harsonaszó hasított a levegőbe. A bejelentés! Győzelem! Mindig győzelmet jelent, ha harsonaszó előzi meg a híreket. Mintha elektromos áram futott volna végig a kávéházon. Még a pincérek is megálltak, és figyeltek.

A harsonaszó óriási hangzavarba veszett. A teleképben már hadart egy izgatott hang, de alig kezdett a mondókájába, majdnem el is nyomta az utcán felhangzó Éljen!-üvöltés. A hírek varázslatos gyorsasággal terjedtek. De azért éppen eleget hallott abból, amit a telekép közölt, hogy megértse: minden úgy történt, ahogy előre látta. Hatalmas, tengeren odaszállított seregeket összpontosítottak, s ezek váratlanul hátba támadták az ellenséget, a fehér nyíl keresztülszakította a fekete farkát. Diadalittas mondatok töredékei törtek át a lármán: - Hatalmas stratégiai manőver... tökéletes összehangoltság... teljes megfutamodás... félmillió fogoly... teljes széthullás... egész Afrika a hatalmunkban... a háborúnak belátható időn belül vége... győzelem... a legnagyobb győzelem az emberiség történetében... győzelem, győzelem, győzelem!

...

Felnézett az óriási arcra. Negyven év kellett hozzá, hogy megtanulja, miféle mosoly rejtőzik a fekete bajusz alatt. Ó, kegyetlen, szükségtelen félreértés! Ó, konok, önfejű számkivetés a szerető kebelről! Két ginszagú könnycsepp szivárgott le az orra tövébe. De most már rendben van, minden rendben van, a küzdelemnek vége. Diadalt aratott önmaga fölött. Szerette Nagy Testvért."

Nos, en nem szeretem Nagy Testvert.

Sárga Király 2013.09.02. 14:55:18

@Muzsikok közt: Majd bólogass , ha neked mondják, hogy napi plusz 3 órát, ráadásul szombaton is bent kell maradnod a munkahelyeden, nehogy káros sörözéssel és csavargással rosszul használd fel a szabadidődet. Esetleg - családi kérvényre - hazamehetsz előbb. Esetleg.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.02. 15:00:21

@Cpt. Flint: @Vakmacska: @xtlight: Értem én a problémát, egyet is értek ellenzésével, de annyira életszerűtlen a dolog így önmagában (pláne ezzel a kvázi belekalkulált hangárajtó méretű kiskapuval), hogy az égvilágon senki nem fogja komolyan venni.

Hogy még egy ilyen problémát említsek, amit most közvetlen tapasztalatból tudok előrángatni, az az új, KATÁ-s kisadózó rendszer. Ami önmagában egyébként tök jó, de a törvény leírásából kb. az derül ki, hogy kisadózóként csakis a székhelyemen csücsülve végezhetem munkámat saját eszközeimmel és csakis olyan munkát, amit nem csak én tudok elvégezni, meg hogy max. x százaléknyi pénzt kaphatok y munkaadótól, stb. Alapból feltételezi a törvény (konkrétan le van írva benne), hogy én egy munkaviszonyt leplezek, nekem az ellenkezőjét kell bizonyítanom. Kvázi tökéletesen szembemegy az egész vállalkozósdi szellemével, értelmetlen és életszerűtlen.

Ennek ellenére (vagy inkább éppen ezért) csak egyszer találkoztam olyan munkaadóval eddig aki ezt felhozta volna akadályként, mindenki más örül, hogy végre valaki vállalkozó és inkább megoldjuk valamilyen papír legyártásával.

Nem lesz ez másként az iskolákkal sem. Nem pattoghat túlzottan egyetlen igazgató sem, hogy dehát a törvény így meg úgy, amikor ez neki egyrészt önmagában nem is érdeke, másrészt ekkora kiskapuval be sem tudja tartatni.

Majd most a hónapban elárasztják a kérelmek az iskolákat, nem fog tudni ezzel foglalkozni a gyámügy, változtatni fognak a törvényen.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.09.02. 15:01:10

@Lencsés István: Mit hazudtam, te proli fasszopó?
Nem is tudom, minek állok szóba ilyenekkel. Szvsz. a "négy elemit" sem végezted el anno...

Cpt. Flint 2013.09.02. 15:04:21

@lyia: na jó, ez a háború, amiről te beszélsz; de jelenleg mi itt most annak csak az egyik csatáját (inkább csak csetepatéját) vívjuk... :)
közlegény (pláne civil, pláne hátországban) nem lát (és nem is lő) ilyen messzire.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.02. 15:05:26

@Alter E: Ez most hasonló elméleti példa, mint kb. egész konkrétan a felsőoktatásban a tandíj kérdése. Mert ugye ha most pl. lesz, akkor szedjük be visszamenőleg azoktól akiknek nem volt, mert úgy igazságos?

Minden változ(tat)ás sérti valaki(k)nek az érdekeit.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.02. 15:06:45

@Bretschneider detektív: inkább arra tippelek, hogy megint hazudoztok össze-vissza, jó ballibbant szokás szerint. Sehol, semmilyen napközi sincsen senkire ráerőltetve.
De miért is nem csodálkozom rajtatok?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.09.02. 15:07:25

@Sárga Király: Legyen már dunába lövés is! Ennyi hozzászólásnál már szokott lenni! :D

Sárga Király 2013.09.02. 15:08:07

@dr. Kóser Malac: "fasszopó". És ezzel a stílussal, helyesírással még te beszélsz a négy elemiről. Persze, vágyálmaid neked is lehetnek :)

grigorij 2013.09.02. 15:13:25

Érdekes volt a sok komment, főleg a troll, annak a muzsiknak a demagóg faszságai!
Mert ugye értjük, hogy az "alap" a szabadság és a "rácsot" kell kérni, az kdnp oldalról nem ellenőrizhető!?
Pontosabban a sok "szabad" családra nincs ezeknek a galádoknak rálátása!
Ezért olyan szovjet rendőr módon megfordítják: minden gyerek kerüljön "rács" mögé és a kérvényezők listázhatók!!!!
Ősi bolsi trükk!

Egyébként az nem bassza senki csőrét, hogy amíg egy felnőttnek tv. biztosítja a hétvégi pihenőidőt, addig a piciknek hétvégére leckét adnak?
Nekik nem jár a pihenés?
És a családoknak?
Mert nehéz ám hétvégére elutazni együtt pihenni, ha a lurkók a Hortobágy helyett a panzió szobájában leckét írnak...
Ez az egész a mocskos kdnp-sek célja!
A gyerekek NE a szülőket kövesség, hanem álljanak csak szépen be a sorba!
Én rendszerellenesnek nevelem mindkét gyerekemet!

Cpt. Flint 2013.09.02. 15:18:39

@Vajda Gábor (Gee Halen): "de annyira életszerűtlen a dolog így önmagában (pláne ezzel a kvázi belekalkulált hangárajtó méretű kiskapuval), hogy az égvilágon senki nem fogja komolyan venni."
szerintem meg nemsoká' jön hozzá a kiegészítő rendeletecske, hogy legfeljebb a tanulók 10%-ának engedélyezhető a korábbi eltáv... oszt' majd lesünk.
ellenőrizni meg majd a Klebelsberg izé fogja, oszt' aki nem jól csinálja, az repül és lesz új igazgató, aki majd jól csinálja. így lesz ez az igazgató érdekelt. ilyen egyszerű ez.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.02. 15:20:20

Még egy gondolat a betarthatatlan és életszerűtlen törvényekről:

Nem tudom mekkora változás állt be azóta, de nem az volt a sztori és konkrétan a törvény(javaslat), hogy a blog gazdája felel a hozzászólások tartalmáért - többek között?

Akkor is ez volt, hogy eljön a világvége meg a diktatúra, elhalt a szólásszabadság, aztán azóta is boldogan zsidóznak, cigányoznak, liberálbolsevikfasisztanáciznak a kommentelők (amiért nyugatabbra már jó pár nap elzárásban részeültek volna a _hozzászólók_), ennek ellenére nem hallotam hírét, hogy valamelyik bloggazdát tömlöcbe vetették volna.

Mondom, nem tudom milyen fejelmény volt ezügyben, de hát kb. ennyire komolyan vehető ez a rendelkezés is.

tomwar 2013.09.02. 15:21:11

@Vajda Gábor (Gee Halen): Ugy igazsagos, ha azt igertuk, nem lesz tandij, akkor ne fizettessunk kepzesi hozzajarulast.... Azert, mert mas a neve, meg az.

Cpt. Flint 2013.09.02. 15:21:20

@Vajda Gábor (Gee Halen): "Minden változ(tat)ás sérti valaki(k)nek az érdekeit. "
Ezért kell qrvára meggondolni a bevezetését, azt, hogy értelmes változtatás-e, és megéri-e a várható érdeksérelmeket. Esetleg van-e jobb megoldás, vagy inkább hagyjuk.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.09.02. 15:22:06

@grigorij: Szerintem ez mindig is a tanártól függött, hogy ad fel leckét hétvégére vagy nem. Még a "demokratikus" kormányok alatt is előfordult, hogy volt lecke a hétvégére.

tomwar 2013.09.02. 15:22:43

@Sandokohn - a maláj jiddis: Na, a selejt is megjot...szepen sorban mind.
Videki meg ebedel?

Sárga Király 2013.09.02. 15:24:05

@Vajda Gábor (Gee Halen): azért legyünk már kiegyensúlyozottak. Nagy a felhördülés, ha Lázár beperelne egy kommentelőt, de a zsidózik, az menjen börtönbe? Az internet nem a mi kutyánk kölyke, hozzá kellene már szokni.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.02. 15:25:25

@tomwar: Nem ezt mondtam. Tök mindegy hogyan hívjuk, akkor is tandíj, nem ez a lényeg. Hanem arról beszélek, hogy hogy voltak akiknek nem kellett tandíjat fizetni (mint pl. nekem) majdnemhogy alanyi jogon, majd meg lesz (?) olyan idő, hogy mindenkinek kötelező lesz perkálni.

Most akkor részükről úgy lenne igazságos, hogy utólag én is befizetem, vagy ha ők nem fizetnek egyáltalán.

Valaki mindenképpen rossz(abb)ul jár a változtatással.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.02. 15:28:45

@Cpt. Flint: Épp ezért kreténség a törvény, mert mi lenne, ha konkrétan be is tudnák tartatni?

De nem fogják tudni.

Ezért mondom, hogy most itt lehet elvekről vitatkozni, de ha a gyakorlatban csak egy plusz papírt jelent az egész (és amúgy is lényegében kivitelezhetetlen, legalábbis életszerűtlen rendelkezés), súlytalan marad az egész, a saját lábukba lőnek.

Karipapa01 2013.09.02. 15:29:02

@Cpt. Flint: "csak pár dolog, bazmeg:"

"1. középiskola,"

Miért, ha ott működött, az általános iskolában nem működhet, "bazmeg"?

"2. kaptál valamit valamiért,"

Kaptam "bazmeg", sima közétkeztetést annyiért, mint amennyiből bármilyen ilyen szolgáltatást biztosító étteremben kaptam volna, csak a szüleim (nem ok nélkül) ragaszkodtak a tanulószobához.

"3. nem volt kötelező, ami alól külön felmentést kell kérni, oszt' vagy megkapod, vagy nem,"

Kötelező volt "bazmeg", de aki nem akart részt venni benne, azt a menzán keresztül szankcionálták. Akit meg felmentettek, annak a szülei úgyanúgy kérvényezték a felmentést "bazmeg".

4. "65-69."

Régen volt, tehát szar volt. A kerék is szar "bazmeg"!

"szóval almát a paradicsommal... tudjuk, mindkettő gyümölcs."
Igen "bazmeg", de általában a paradicsomot a zöldség kategóriájába soroljuk :)

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.02. 15:29:08

@tomwar: nem ebédel, hiszen már hozzá tudtál szólni, építően, magvasan, fajtád jó szokása szerint.
Buzi.

Cpt. Flint 2013.09.02. 15:30:30

@Vajda Gábor (Gee Halen): "Mondom, nem tudom milyen fejelmény volt ezügyben, de hát kb. ennyire komolyan vehető ez a rendelkezés is. "

Szerintem ez a kettő totál összehasonlíthatatlan.
Ember, már mennek az engedélykérések! Az internet névtelenségével, az IP-alapú nyomozgatással, szolgáltatóktól való adatkérésekkel, külföldi szerverekkel stb. problémákkal szemben itt személyesen és név szerint megjelensz egy nyilvántartásban, saját írásbeli kérelmed alapján, ráadásul a gyerekeden keresztül fogják a töködet.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.02. 15:31:17

@Sárga Király: Mindig elmondom a példát, amikor tavaly márciusban (akkor éppen Angliában éltem) a Swansea egyik fekete játékosa szívrohamot kapott, erre Twitteren valaki részegen írt egy rasszista, akasztófahumorú megjegyzést, mire a rendőrök pár nappal később megjelentek nála és 56 (!) napra elzárták a csávót.

Nem azt mondom, hogy az a normális, sőt, meg inkább kivételnek számított, de jól mutatja a különbséget a kettő között.

Alonee 2013.09.02. 15:33:13

@Mr. Bear: Szülőként, végtelenül egyetértek veled. Pontosan ez kéne, jól megfizetett, kipihent, felkészült tanárok, akikre nyugodtan bízhatnánk a srácokat és többé, kevésbé, heroikus erőfeszítéssel gondolom, momentán ez adott. Mondom ezt egyébként úgy, hogy meglehetősen pedagógus ellenes voltam, amíg a fiam nem járt iskolába, de onnan kénytelen voltam revideálnia véleményemet, látva azt a rengeteg befektetett munkát és pláne, a sok önként vállalt pluszt.

Cpt. Flint 2013.09.02. 15:41:02

@Karipapa01:
a középiskolai tanulószoba az valami tök más dolog volt.
itt a semmit kapod.
régen volt, tehát tök más volt a társadalom, a felfogás, az igények, a lehetőségek, a tudomány állása. igen, sz@r volt, bármennyire is nosztalgikus neked. és hogy jön ide egy technikai eszköz? baromira nem egy kategória. a kerék használatát (sőt a készítését is) egy kannibál is képes elsajátítani. petrólámpa mellett se szeretnék olvasni, bármennyire előremutató és klassz találmány volt.
hogy a paradicsom zöldség-e, az véleményes (szerintem is zöldség), ez volt benne a poén.

a legfontosabbról persze megfeledkeztünk: itt NEM fognak tanulni, nem az a cél, tudtommal ezt többször deklarálták. szóval nem tanulószoba. azaz kötelezően kapod a semmit.

Cpt. Flint 2013.09.02. 15:44:17

@Vajda Gábor (Gee Halen): "De nem fogják tudni."

de már miért nem??? ez csak felsőbb akarat kérdése. és szerintem itt most meglesz hozzá az akarat.

genyamagyar 2013.09.02. 15:51:31

@lyia: tökéletes eszmefuttatás...

BSz 2013.09.02. 15:51:48

A cikk nem foglalkozik a (plázában)csellengőkkel, vagy a kulcsosgyerek effektussal. Vagy azokkal, akiknek pont hogy otthon vannak a szülei, egész nap, minden nap, mindketten, és nem azért, hogy leckét számon kérjenek... ha érted mire gondolok.

Aki délután otthon akarja nevelni a gyerekét, az kap majd felmentést, Mo-n felmentést sosem volt nehéz szerezni semmiből.

De legyen már az a tipikus, hogy anya, apa dolgozik, a nevelő meg addig is nevel. A gond az, hogy a cikk szerzője sem, és én sem bízunk a nevelőkben / tanárokban, mert kontraszelektáltak, politikailag elkötelezettek, stb (tisztelet a kivételnek, akinek nem inge,...). Erre nem az a megoldás, hogy a napközi xar, hanem hogy nómális pedagógusokat a napközibe :-(

tomwar 2013.09.02. 15:52:09

@Vajda Gábor (Gee Halen): Igen, a valtozassal mindig valaki rosszul, vagy jol jar. Idealis esetben tobben jarnak jol, mint rosszul. EN perkaltam, szoval objektiven tudom szemlelni a dolgot...:-

abc 2013.09.02. 15:52:45

Nálunk alá kell írni egy papírt, hogy kérjük-e a napközit, ha viszont nem akkor a gyerek nem tartozkodhat az iskolában tanítás után különórán sem (tehát, rajzszakkör, szolfézs, különtorna stb.)
Tehát ha a gyereked akar valamit tanulni külön is akkor napközisnek kell lennie, vagy az egészet iskolán kivül oldod meg...
(érdekesség mivel szüloi csak szerdán lesz így nem tudom ez mennyire komoly, ha pl a gyerek mondjuk napközis de szerdánként az iskolán kivül járna mondjuk du 3-ra karatéra akkor azt nem lehet, mert van egy kitétel "aláírásommal tanusítma gyermek iskolán kivüli különóráit 16 óra után szervezem meg"

tomwar 2013.09.02. 15:53:37

@Sandokohn - a maláj jiddis: Hat, tobbet szoltam hozza, mint te...hogy epitoen, azt majd eldonti, aki olvassa.

Nyilvan az epito kritika volt a bejegyzesedben a buzi. Hajra, igy tovabb!

Cpt. Flint 2013.09.02. 16:00:48

@BSz: "Aki délután otthon akarja nevelni a gyerekét, az kap majd felmentést, Mo-n felmentést sosem volt nehéz szerezni semmiből."
Ez lehetne a jelenlegi (vagy akár mindenkori?) kormányunk vezérelveinek (egyik) esszenciája.

a másik meg egy korábbi hozzászólótól: "egy kis társadalmi munkával,neadjisten "adománnyal" meg lehet ám nyerni az Igazgató Úr jóindulatát,higgyétek el.Fele annyiba sem fog kerülni egy évben,mint a két edzés"

Szerinted ez így faja?

"a nevelő meg addig is nevel." nevelő ám a... böriben, meg a javítóban... esetleg a középisk. koliban. de nem a délutáni foglalkoztatóban.

"nómális pedagógusokat a napközibe"
oszt' mibül? mert pénzet tudtommal nem adtak hozzá...

Cpt. Flint 2013.09.02. 16:06:00

@abc: na tessék, ezt lehetett előre látni. mivel nincs értelmes szabályozás, csak egy-két odavetett mondat, most minden iskola saját kútfőből elkezdi gyártani a hülyébbnél hülyébb egyedi szabályokat és papírokat...

Mitzimackó 2013.09.02. 16:10:58

timargabor, lehet ekézni az ellenzéket, de az elmúlt 3 és fél évben melyik javaslatukat vagy tiltakozásukat vette figyelembe a zsebnéró és tettestársainak szavazógépe?

Mensikov 2013.09.02. 16:14:04

Ezért kár volt megírnod ezt a szöszenetet.
Írsz egy kérvényt az ignő/úrnak, hogy te a gyermeked órák után elviszed, mert külön úszásra japánra és oboára jár. Stb.
Ennyi.
Amit megjegyeznék: van oly szülő aki igényli, hogy a fiúcska, lyányka bent tartózkodjon 4-ig mert még mindig jobb ha suliban van és K bácsi vagy J néni vigyáz rá semmint pedók kerülgessék a játszin.
Mert ilyen is van....

genyamagyar 2013.09.02. 16:14:47

@BSz: "Aki délután otthon akarja nevelni a gyerekét, az kap majd felmentést, Mo-n felmentést sosem volt nehéz szerezni semmiből."

Először a csellengők meg a lumpen szülők gyerekei fogják kisírni, hogy ne kelljen bent lenniük.

Karipapa01 2013.09.02. 16:19:02

@Cpt. Flint: "a legfontosabbról persze megfeledkeztünk: itt NEM fognak tanulni, nem az a cél, tudtommal ezt többször deklarálták. szóval nem tanulószoba. azaz kötelezően kapod a semmit."

Hát éppen ezt kell kierőltetni, nem pedig azt, hogy az iskola a tanítás befejezését követően ne foglalkozzon a gyerekkel. Mert ha legalább az a kurva házi feladat (a mai napi nem értem, miért van) olyan körülmények között készül el, hogy a diák nem a heterogén képzettségű szülei, hanem az aktualitásokkal tisztában levő diáktársai, vagy a tanárai segítségét veszi igénybe, az mindenkinek csak jó lehet. Azt azért még elmondom, hogy amikor diákként albérletben laktam és tanulószobára jártam sokkal jobbak voltak az eredményeim, mint amikor anyagi okok miatt 60 kilométerről bejárós lettem és már nem tudtam tanulószobára járni, hiába volt a szülői segítség és felügyelet. Én ammondó vagyok, hogy igenis be kell vezetni valami hasonló rendszert, de úgy, hogy annak értelme is legyen.

genyamagyar 2013.09.02. 16:21:28

@Mensikov: "Írsz egy kérvényt az ignő/úrnak, hogy te a gyermeked órák után elviszed, mert külön úszásra japánra és oboára jár. Stb."

Az ignő/úr meg elküld a francba!

Megjegyzem, nálunk még azt sem nézte jó szemmel az ignő, amikor a gyerek órák után hazament, pedig egyáltalán nem volt kötelező bent maradni.
Nem volt napközis a gyerek és nem iskolaotthonos volt a képzés. A vidékiekkel nem volt gondja az ig.nőnek, mert ment a buszuk, de mi, akik ott lakunk a városban, velünk igen. Nem értette, hogy miért nem maradt ott a gyerek?

Miért maradt volna ott? - kérdem.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.02. 16:21:34

@tomwar: a több nem biztos, hogy jobb, more. A buzi pedig csak a szintednek megfelelő válasz volt a selejtezésre. Hajrá, így tovább!

abc 2013.09.02. 16:21:44

@Cpt. Flint: igen ez van. én azt nem értem, ha van értelems különóra az iskolában (pl rajzszakkör) de a gyerekemet szeretném külön nyelvere is járatni (mert mondjuk nem olyan jó az oktatás a suliban, vagy a gyereknek kell segítség) akkro miért kelljen választanom , miért nemlehet vezt is azt is. Pl eljöhetne egyik a nap a gyerek elöbba napközibol nem?

Mensikov 2013.09.02. 16:28:22

@genyamagyar: Neked JOGOD van elvinni a gyereket. És el is viszed ha akarod.

Ianas 2013.09.02. 16:36:12

@Mensikov: Nem, az új törvény szerint nincs. Csak, ha az intézmény beleegyezik.

Más kérdés, hogy meg lehet próbálni megakadályozni, hogy a gyerekem elvigyem, ha úgy érzem jónak, aztán lehet rettegve hazamenni esténként, munka után a sötét utcán.

Bambano 2013.09.02. 17:05:10

Senkinek sem tűnik fel, hogy normális ország nem úgy működik, hogy hoznak egy agyhalott rendeletet, majd mindenki ír egy papírt, kvázi könyörög, hogy hagyják békén, és akkor valami méltóság engedélyezi?

Nem írsz kérvényt a boltosnak, hogy ne penészes kenyeret adjon, nem könyörögsz az autókereskedőnek, hogy ne szúrja már ki a gumit az új autódon, stb.

Nekem furcsa, hogy itt a józan ész szerinti életvitelt kell írásban indokolni, csak azért, mert Rózsikánk úgy nőtt fel, ahogy.

sas70 2013.09.02. 17:05:57

Milyen jó lesz majd az iskolaigazgatóknak, mikor beérkezik hozzájuk vagy 100-200 szülői kérelem és a tanár majd kérdezgeti, hogy melyik gyereket engedheti el és melyiket nem:
-Béluskám, a Kovács Petikének a van már kikérője?
-Majd mindjárt megnézem....Kovács...Kovács...Kovács...ez is Kovács... a faszom se tudjamár....
-De most akkor mehet haza, vagy nem?
-Nem tudom, nem volt még időm 200 kikérőt feldolgozni, engedélyezni. azt se tudom melyik Kovács, van vagy 10.....

Hát nem abszurd ez az egész????

Bambano 2013.09.02. 17:10:42

Szerintem azt kell csinálni, hogy jó sokan írnak egy levelet az igazgatónak, ahol közlik, hogy a gyereket elviszik óra után. Nem kérvényt, bejelentést. Majd ha ezt elég sokan megteszik, akkor nem lesz módjuk szankcionálni a gyereket, mert tömegeket nem lehet szankcionálni.

Egyébként is milyen okosan átadták az egyházaknak az iskolákat, most meg kapkodnak fűhöz-fához, hogy Hajdúsámsonban csak hitgyülis iskola van, meg költenek egy rakat pénzt, hogy helyrehozzák...

Mensikov 2013.09.02. 17:13:21

@Ianas: Az Nkt. 55.§ (1) bekezdése szerint a szülő kérésére az igazgató adhat felmentést.

Bambano 2013.09.02. 17:19:10

Egyébként ez a sámsoni iskola dolog különösen nagy disznóság, idézet az index cikkből:
"Az egyházi normatíva majdnem kétszerese az államinak, így pusztán gazdasági okokat szemlélve": tehát azért adják át, hogy olcsóbb legyen az államnak, miközben kétszer annyit fog érte fizetni?

"Minden egyház előtt nyitottak az iskola kapui, öt nagy történelmi egyház tart hitoktatást szeptembertől": hogy ezt egy iskola igazgatója(nője) ma büszkén és törvényesen kimondhatja, az mindennek a legalja. Sötét középkor érkezett.

Mensikov 2013.09.02. 17:21:52

@Bambano: Ezzel teljesen egyetértek a KDNP-s Rózsika elszabadult hajóágyú, baja lesz még ebből a Fidesznek hogy a kompromisszum és józan Pokorni helyett ővé az oktatásügy.
Nem csodálkoznék ha emiatt nagyot bukna a Fidesz...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.02. 17:30:16

@Mensikov:

Az nem emiatt LENNE. Az emberek többsége konzervatív. Ha veszítene is a fidesz az a gazdasági reformok, újítások miatt lenne inkább.
A gazdasági ilyen-olyan lépések márpedig mindig nagyon fontosak a politikában.

Bambano 2013.09.02. 17:33:48

@Mensikov: ez az nkt szokás szerint rosszul van megfogalmazva (milyen is lenne, jogászok írták), mert azt írják benne, az igazgató ad felmentést. Viszont azt a passzust, hogy az igazgatón kívül senki más nem adhat, nem látom benne.

berczy04 2013.09.02. 17:51:38

@tcom: Utolsó mondatodban a lényeg...

Ianas 2013.09.02. 18:02:14

@Mensikov: Próbáljuk együtt értelmezni a mondatot.

Alany: igazgató
Állítmány: adhat

Itt akkor álljunk is meg. Mit jelent az a szó, hogy "adhat"? Azt hiszem, ha nem csal az emlékezetem, persze lehet, hogy tévedek, azt jelenti, hogy nincs külső (jelen esetben jogi) akadálya, hogy adjon.

Ám annak sincs, hogy ne.

Ezt alátámasztandó, vizsgáljuk meg a "kérésére" szó alkalmazását e mondatban. A szülő tehát nem "meghatározza", "előírja", hogy a gyermeke hol töltse az idejét, hanem "kéri".

A többi legyen házi feladat, amit holnap, délután 4-ig légy oly szíves oldj meg, és helyezz el a napközis tantóbácsi/néni asztalára.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.09.02. 18:02:49

@Mensikov: ennyi. És üzenem ezt @Kim Jong Un: -nak is tegnapról: a fidesz hozza vissza őket.

Bretschneider detektív 2013.09.02. 18:03:31

Ahány gyereket ma két óra környékén láttam hazafelé cepekedni a városban... Nincs annyi rendőr, aki összefogdossa őket.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.09.02. 18:08:38

@genyamagyar: "(Remélem a poszt írója a fideszre szavazott! :)))" - ha ez a meta-adat szükséges az értelmezéshez, akkor súgok, lehetmás.

Hunor Levente 2013.09.02. 18:19:52

@Ad Dio: Normálisan - tehát nem egy olyan szemét diktatúrában, mint ez - fordítva lenne. Hozzájárul-e ahhoz, hogy a gyermeke délutáni iskolai foglalkozásokon maradjon? - Ilyen kérdést tennének fel a szülőknek.

Továbbá a nem igénylést tudtommal indokolni is kell, nem csak bejelenteni. Holott nem sok közük van hozzá, hogy a szülők mit hogyan szerveznek.

ekat 2013.09.02. 18:36:47

@lyia: Nem véletlen van ott fent az az idézet a Pink Floyd Falából.

birkakhoz 2013.09.02. 18:40:58

Elmebeteg a rendszer! Az utolso sorokban az ellenzekrol csak annyit orban karogott ezt karogott azt ellenzekben igy meg ugy kene leviszi a jovedeki adot csokkenti ezt meg azt ! Aztan megvalasztottak a HIVOK ESLASS NEM CSODAT SEMMIT NEM TARTOTT BE DE MINEK IS ? nyert meghozza nagyon utana mar csak arra figyel hol a kozpenz , mit kell szonokolni ahhoz hogy ujra megvalasszak!
Konzervativ szavazok behuzva aziskola atalakitasi hig fossal! Peldat kene mutatni a vezernek meg a jellemtelen parttarsainak talan az TOBBET ERNE! dolgozni azt minek ORBAN SEM DOLGOZOTT MEG SOHA MEGIS UGY EL MINT EGY KIRALY! LOPJON MINDENKI ORBAN IS SZABADLABON VAN! NAGY A BAJ ROSSZAK A PELDAK ELOTTUNK ELVTARSAK!

Parajpuding 2013.09.02. 20:07:21

Nohát gyakorlatilag a fidess bevezette a 10-12 órás gyerekmunkát. 8-16 óráig munkahely (tanulás - szellemi munka) utána meg még otthon is folytatódik, leckekészítés és felkészülés formájában. És ennek eredményeként olyan agyilag leamortizált gyermekek kerülnek ki az iskolákból, mint ez a degenerált Hoffmann Rózsa nevű lény.

Ad Dio 2013.09.02. 20:27:28

@Hunor Levente:

Nálunk nem kellett megindokolni. Csak bejelenteni hogy igen v. nem.

Diktatúra? Lol. Nem hiszem hogy tudod miről beszélsz.

Ez egy meglehetősen felesleges és nehezen indokolható törvény. De nem több.

graycivil 2013.09.02. 21:39:34

Bár, min írtam, gyerekem iskolájában simán elengedték a gyereket egy egyszerű kérvénnyel, de a szomszédos iskolába járó gyerekek ismerős szülei dühöngenek, mert náluk kötelező ott maradni négyig.

A káosz teljes.

GonoszMostoha 2013.09.02. 22:16:49

@Bretschneider detektív:
"Ahány gyereket ma két óra környékén láttam hazafelé cepekedni a városban... Nincs annyi rendőr, aki összefogdossa őket."

Sajnos, az első napon "kidobják" azt, akit lehet, mert a tankönyvosztás, a férőhelyek kialakítása (megemelték a felvehető gyermekek számát is ugyanakkora területre!) egy szép rendes káoszt okozhat egy-egy osztályban.

Az oviban kezdődnek a beszoktatások, és ott is az első héten - ha lehet - a szülőket kérik, vigyék haza a beszoktatós csemetéket ebéd után.
nekünk augusztus végén még nem volt 2. óvó nénink. Viszont 29 főt vettek fel a csoportba a tavalyi 24 helyett. Ez a jelenleg érvényes jogszabályok alapján 32 főig bővíthető - a mi esetünkben.
Az 1 főre eső nm nem éri el a törvényben előírt 2,5 nm-t. Ehhez ugyanis min. 72 nm-es csopiszoba kellene, az meg ugye nincs. A bűnözőknek meg ágál az ombudsman, hogy minimum 3,5 nm és 10 légköbméter. Ilyenkor tépem a hajamat.

GonoszMostoha 2013.09.02. 22:22:28

Egyébként vizionálok: a sok-sok kötelező délutáni prigramszervezésnek az lesz a vége, hogy - mivel a tanárok nem érnek már rá - külsősök jönnek megtartani a délutáni foglalkozásokat. Van egy tippem, melyik körhöz tartoznak majd...

Tavaly a néptánc szakkört tartó emberkéről nem derült ki, van-e erre képesítése vagy csak úgy majomkodik csekély 700 Ft/fő/45 percért. Amikor második alkalommal is fogócskáztak a kicsik a foglalkozáson, otthagytuk.
Ha hiányzik a gyereke - miért ne, téli időszak van, lehet beteg, egyéb váratlan családi program - nem jár vissza pénz, nem lehet a következő órán letáncikálni, noha nem csak egy gyerkőcért jár be foglalkozást tartani.
Viszont az iskola közölte, őt kellett foglalkoztatniuk...

GonoszMostoha 2013.09.02. 22:23:07

bocsánat: gyerek-et akartam írni

GonoszMostoha 2013.09.02. 22:25:06

Ja, és amikor számlát kértem tőle, forgatta a szemét, hogy az meg micsoda...
Egy alkalomért 14.000 adómentes forint, mert ugye 20 fő alatt nem indult a szakkör... Tessék ezt 20 héttel megszorozni és minimum 5 iskolával is (minden nap egy-egy iskolában).

H.Solo 2013.09.03. 07:51:12

@condemnation: Ez a gyakorlatban nálunk - két különböző iskoláról van szó - nem így néz ki. Megírtam évnyitókor, hogy tanítási órák után engedjék haza a gyereket.

Az igazi érdekessége ennek a tanévnek nem ez lesz, hanem az, hogy a szaktanárokat ide-oda rendelik, egyik iskolából a másikba húzkodják őket, ha nincsen meg az óraszáma. Mondjuk egy nyolcadikos osztályfőnök, fizikatanár körbejárja a környező települések iskoláit, miközben a felvételiben kellene az osztályát segíteni. Hogy az a tanár, aki hosszú évek óta tanít magyart alsóban, mivel a végzettsége felsős óraadásra szól, nem taníthat alsóban. A kis falusi iskolában, ahol kettő darab felső osztály van... ezért neki el kell utaznia óraadónak, helyette pedig jön más. A gyerekek ismerik szeretik, helyette jön egy idegen, elnyúzott, kilenc forintos kilométerpénzért autózik, vagy buszozik... ... ...

Ez a tanítás minőségét befolyásolja, amit nem ma fogunk észrevenni, hanem a félévi bizonyítványkor döbbennek rá a szülők. A valódi probléma ebből adódik majd.

tomwar 2013.09.03. 08:15:28

@Sandokohn - a maláj jiddis: Meg kell hajolnom hihetetlen eles logikad elott....de tenyleg.
Buzi cigany zsido libsi vagyok....lebuktattal.

(az hiszem bocsanatot kell kerjek a selejtektol...vegul is hibasak ugyan, nem tehetnek rola. Veled ellentetben.)

dzsoo 2013.09.03. 08:23:30

Nem kell mindent túllihegni.
Írni kell egy sablonszöveget az igazgatónak (bármi lehet benne, nem fogják ellenőrizni): kérem gyermekem elengedését az iskolából 13 óra után. Beteszik a páncélba és le van tudva.
(az ellenállásról: a magyar ember furfangos, megtalálja a módját az érdekei érvényesítésének. A véleményét pedig majd a választásokon kinyilvánítja. Remélem.)
MgM

Lencsés István 2013.09.03. 09:25:11

@dr. Kóser Malac: 1 . Arról hazudtál hogy van mutyi , de 2010 óta nincs ilyen MAGYARORSZÁG - on . 2 . Faszszopó hogy lennék mikor menyasszonyom van ? :O Azaz újabb hazugság tőled , ráadásul fosva ami szánalmas . 3 . A rövidítésed szint alatti . 4 . Diplomám IS van , szóval erről IS ennyit . :) ;) :D

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.03. 10:37:58

@tomwar: ki segített neked ezt a választ megfogalmazni? Tompika?

tomwar 2013.09.03. 10:51:06

@Sandokohn - a maláj jiddis: Nem az en haverom...

Eleinte gondoltam, megkerlek, hogy ne engem basztass, hanem a a temahoz szolj....aztan rajottem, az teged amugy sem erdekel...
De azert egy apro kis reszlettel kedveskednek neked (pontosan, a szerzotol idezve, nem mint balog miniszter ur....

"Beszéded olyan a fülemben, mint a légyzümmögés, mert bolondabbat még sohasem hallottam"
Mika Waltari: Szinuhe (ha mar ugy is a finn oktatasi rendszer a pelda....)

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.03. 11:36:07

@tomwar: Nézd vissza, a basztatást te kezdted, utána erre reagáltam én. Persze jó liberó szokás szerint még én vagyok a hibás....
A téma annyiban érdekel, hogy ismét megbukott egy ballib hazugdág, mert semmilyen kötelező napközi nincsen. Tegnap az általános iskolából a gyerkőcöm hazahozott egy papírt, amin alá kellett húzni, hogy napközit nem igénylünk, oszt ennyi volt. A lufi kipukkadt, de szerencsére a rinocérosztalpbőr vastagságú ballib arcok már gyártják az újabb "lienado"-t.
Az idézeted tetszett, köszi érte, legalább ennyi pozitívumot sikerült összehoznod. :-)

tomwar 2013.09.03. 11:56:08

@Sandokohn - a maláj jiddis: Koszi a pluszpontot.

" inkább arra tippelek, hogy megint hazudoztok össze-vissza, jó ballibbant szokás szerint. Sehol, semmilyen napközi sincsen senkire ráerőltetve.
De miért is nem csodálkozom rajtatok?"
Ezt reagaltam le. Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten...

Furcsallom, hogy az iskola igazgatoja nem tartja be a torvenyt, hiszen az altalad alairt nyomtatvany az a tavalyi evre kell, hogy vonatkozzon.( Jelzem, tetszik a hozzaallasa.)

A torveny betuje nekem mast mond:

46. § (1) A tanuló kötelessége, hogy

a) részt vegyen a kötelező és a választott, továbbá általános iskolában a tizenhat óráig tartó egyéb foglalkozásokon és szakmai gyakorlatokon,

55. § (1) Az igazgató a gyakorlati képzés kivételével a tanulót kérelmére – kiskorú tanuló esetében a szülő kérelmére – felmentheti az iskolai kötelező tanórai foglalkozásokon való részvétel alól, ha a tanuló egyéni adottságai, sajátos nevelési igénye, továbbá sajátos helyzete ezt indokolttá teszi. Az igazgató a tanulót kérelmére mentesítheti a készségtárgyak tanulása alól, ha azt egyéni adottsága vagy sajátos helyzete indokolttá teszi. Az iskolában – kivéve, ha az intézmény e törvény rendelkezéseinek megfelelően egész napos iskolaként működik – az igazgató a tanulót a szülő kérelmére felmentheti – az általános iskolában tizenhat óra előtt megszervezett egyéb foglalkozás alól.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.03. 12:07:35

@tomwar: Lesz szülői értekezlet a héten vagy a jövő héten, úgyhogy pontosan utána fogok tudni járni a dolgoknak.
Mivel a túlfűtött reagálást valóban én kezdtem - bár nem neked címezve -, ezért elnézést kérek.

tomwar 2013.09.03. 12:52:33

@Sandokohn - a maláj jiddis: Koszonom, es elfogadom. Tolem se volt szep, es nem megszokott - bar teny, az utobbi idokben mar en sem vagyok eleg turelmes, sajnalom, bocsanat erte.

A szuloire kivancsi leszek, es komolyan erdekel, mert egy klasszikus kozhely szerint ha egy pisztoly megjelenik a szinpadon, az el is fog sulni.... Egy ilyen paragrafus nem veletlenul szuletett, s bar kivaom, hogy legyen alaptalan a "hiszti", de sajnos a jelenlegi kormanypart es tsa. Zrt sokszor bizonyitotta gatlastalansagat.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.03. 13:26:46

Én is köszönöm :-)
Mindannyiunkat frusztrálják a jelenlegi közállapotok. Én is - aki rájuk szavaztam - sajnos sokszor szembesülök azzal, amit te joggal nevezel gátlástalanságnak, de nyugodtan hozzátehetjük a szakmai hozzá nem értést és az emberi butaságot is. A politikai megbízhatóság sokszor fontosabb minden másnál.
Nem így kellene lennie.
Én azért még reménykedem, hiszen az hal meg utoljára.
Mindenesetre majd megírom a szülői eredményét. Vagy megkövetlek, vagy "na ugye" :-)

graycivil 2013.09.03. 13:34:38

@Sandokohn - a maláj jiddis: "Tegnap az általános iskolából a gyerkőcöm hazahozott egy papírt, amin alá kellett húzni, hogy napközit nem igénylünk, oszt ennyi volt. "

Ez szerintem csak a napközi étkezésre (tízórai, uzsonna) vonatkozik. Nálunk is kapott a gyerek ilyet.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.03. 13:44:37

@graycivil: Azért kétlem, mert az étkezést már a múlt héten be kellett fizetni. De utánajárok.

panelburzsuj 2013.09.03. 13:49:58

@graycivil:

Jéé, te papír nélkül is tudsz beszélni??

WOW!

panelburzsuj 2013.09.03. 13:53:20

@graycivil:

Különben gondoltam is rád: a hoplita teleaggatta a törökgábor tacepaóját kurucikkekkel - le fognak téged cseszni, ha a szolgálai helyedet elhagyva itt kódorogsz meg pletyizel.

tomwar 2013.09.04. 07:44:27

@Sandokohn - a maláj jiddis: Vagy megkovetsz, vagy megkovezel...szep kilatasok!:-))
Nezd, a gatlastalansag, a hozza nem ertes, a butasag nem fog elmulni varazsutesre, sajnos.
Ma reggel a radioban egy Hoffmann Rozsa interjubol ideztek, mely szerint a kotelezo bentletet fokoztosan fogjak bevezetni...sajnos nem hallottam, hol irtak/mondta, de ha meglesz, beirom.

Flúgatlan 2013.09.04. 09:12:02

@tomwar: Na! Voltam tegnap a suliban. A tájékoztatón az történt, hogy kaptunk egy A5 méretű formanyimtatványt, és aki akarta, beírta a saját nevét, gyerek nevét és osztályát, dátum aláírás, és kész a nyilatkozat arról, hogy a tanórák után magam oldom meg a gyerek felügyeletét, szabadon eljöhet. Ennyi. Kb. 30 másodperc.

Voltak, aki nem adták le, mert kifejezetten jól jön nekik, hogy amíg dolgoznak, a gyerek biztos helyen van.

Úgyhogy struccpolitikáról nincs szó, csak megvártam, mi is történik ténylegesen, és látom, hogy ez az egész egy elkapkodott központi intézkedés média általi irreális felfújásán alapuló hecckapmány volt.

Nálam 1 fekete pont a kormánynak a kapkodásért, 5 fekete pont az ellenzéknek meg a hőbörgő bloggereknek a hisztériakeltésért.

tomwar 2013.09.04. 09:51:10

@Flúgatlan: @Sandokohn - a maláj jiddis:
Nos, a fejlemenyek (nem bloggerkent, szoval meg nem jar fekete pont:-))

inforadio.hu/hir/belfold/hir-583060 elso bekezdes, akinek jar az MN elolvashatna, hogy mit mondott Rozsika szo szerint.

kivonat a hatalyos torvenybol:
55. § (1) .... Az iskolában – kivéve, ha az intézmény e törvény rendelkezéseinek megfelelően egész napos iskolaként működik – az igazgató a tanulót a szülő kérelmére felmentheti – az általános iskolában tizenhat óra előtt megszervezett egyéb foglalkozás alól.

Szoval ezen informaciok birtokaban kijelenthetjuk, hogy jelenleg meg nem akut a problema, csak kozeledik....a most alairt papirok, engedelyek abban a pillanatban, mikor az egesz napos iskolat bevezetik hatalyukat vesztik.
Remelem ezt is mondtak a szuloin.

tomwar 2013.09.04. 10:10:57

Vannak orszagok, ahol nem a csellenges miatt egesz napos az iskola....

www.ujkatedra.hu/ujkatedra/kiemelt-cikkeink/zold-utat-kaphat-egesz

Alterra 2013.09.04. 12:02:18

@tomwar: nagyon jó cikk, és nem is csak a külföldi példák, hanem a hazai elemzés, köszi szépen.

"Az egész napos oktatás-nevelés ugyanis lényegesen több annál, mint hogy a gyerekek számára törvényben írjuk elő, hogy délután négy óra után mehetnek csak haza. Az egész napos iskola fontos eszköz és jó irány az esélyegyenlőség megteremtésében, de csak akkor, ha megfelelő színvonalon, felkészült pedagógusokkal, segítő szakemberekkel és kellő tárgyi feltételekkel működik. Ennek megteremtése költséges, a jelenlegi gazdasági helyzetben pedig aligha lesz pénz erre minden iskola esetében. De akkor sem lenne szerencsés kötelezően bevezetni, ha a finanszírozási feltételek adottak lennének, hiszen ez az iskolaszervezési gyakorlat a jelenlegitől sok ponton eltérő pedagógiai szemléletet is követel."

Én csak azt nem értem, ott vannak a Fidesznél a jó oktatáspolitikusok. Pokorni mellett Sió Lászlót idézik. Ők szerintem teljesen konszenzusos megoldásokat tudnának kidolgozni. Akkor miért engedik Hoffmann Rózsát ámokfutni?
Miért csak a hiábavaló szónok szerepére van kárhoztatva Pokorni?
Ki érti ezt?

Alterra 2013.09.04. 12:09:20

Nekem leginkább a brit és az USA-beli rendszer tetszik. Az iskola nyitva tart és szolgáltatásokat nyújt.

Visszatérve a mai hazai rögvalóságba, ha valaki az igazgatójával való hadakozáshoz gyűjt muníciót: az áálamtitkárság szerint is lehet indok az otthonmaradáshoz akár a nagymama is.

9.kerulet.ittlakunk.hu/suli/130823/kotelezo-az-iskola-delutan-4-ig-igen-reszletek-cikkben

tomwar 2013.09.04. 12:56:12

@Alter E: Nos, aez amit en se nagyon. Ahogy azt sem, hogy miert asszisztal ehhez...mert az ellenkezes vege mindig a beletorodes.

Judit Mytia Lőrincsik 2013.09.06. 21:43:08

A gyerekeim iskolájában még a 16 óra utáni időt is korlátozzák.
Konkrétan, a gyereket nem vihetem haza 16 óra után akkor amikor én akarom. Elvihetem 16:00-kor, majd legközelebb 16:30-kor vagy 17:00-kor. Köztes időben nem!

alien 2013.10.10. 15:00:28

@Kim Jong Un: szóval azt kell mondjam, hogy amikor visszatérünk unortodoxiából csak az IMF marad ha szereted, ha nem
süti beállítások módosítása