A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A Fidesz Taigetosza a 2014-es választásokon

2013.08.03. 06:30 garmr

A Fidesz hatalomra kerülése után a KARD blog stábján belül az általánosan elfogadott gondolatmenet az volt, hogy Orbánék az ország devizahitel-kitettségének mihamarabbi felszámolására törekednek, ami elengedhetetlen követelménye lett volna a meghirdetett gazdaságpolitkai fordulatnak. A kinyilvánított - un.: unortodox - új gazdásági irányvonalat a kormány kommunikációja alapján úgy képzeltük el, hogy a magyar gazdaság devizakitettségének gyors felszámolása után a kormány rendkívül agresszív forint expanzióba (pénznyomtatásba) kezd, melynek segítségével az államadósság nagy ütemű leépítését és döglődő gazdaság sokkszerű élénkítését is egy csapással kívánja megoldani. Minden további nélkül elképzelhetőnek tartottuk, hogy a kormány valóban átlépi a Rubicont, az MNB megszerzése után felrúgja a közgazdasági dogmákat és az államadósság, valamint a magyar gazdaság krónikusan tőkehiányos helyzetét nemes egyszerűséggel forint nyomtatással oldja meg (pl.: az MNB állampapírokat vásárol).

A jelenleg érvényes közgazdasági felfogás szerint a jegybank nem lehet az állam közvetlen irányítása alatt, hogy ezzel megakadályozzák a nagy költségvetési hiányok pénznyomtatáson keresztül megvalósuló foltozgatását, ezáltal az infláció elszabadulását. Ez a tétel ugyan lassacskán erodálódik, mely nyomon követhető a FED és a újabban a japán jegybank gazdaságélénkítő pénzpumpájában, de egy olyan, globális szinten jelentéktelen gazdasági entitás, mint a magyar, minden bizonnyal valóban a forint drasztikus csökkenésével és az infláció emelkedésével reagált volna erre. Az már más kérdés, hogy a hiányt az egyes nemzetgazdaságok így kénytelenek hitelfelvétellel pótolni, ami ugyanúgy pénz bevonása a gazdaságba, mint a pénznyomtatás, csak a hitelre még kamatot is kell fizetni. Ez a téma azonban már az összeesküvés-elméletek ingoványos talajára vinne minket, ezt a területet pedig meghagyjuk más blogoknak.

Bár a következő verziót nem tartom túl valószínűnek, de a monetáris helyzet elfajulását (a forint kibocsátás miatt esetlegesen elszabaduló infláció kezelését) a Fidesz akár olyan egy radikális megoldással is helyre rázhatta volna, mint mondjuk az euró egyoldaló bevezetése. Minden ország maga dönt a pénzneméről, az egyoldalú euró bevezetéssel az adott ország - ilyen pl.: Montenegró - "csak" a monetáris politikába való beleszólásának jogáról mond le, de ha az államadósságot és a friss forráson keresztül megvalósuló gazdaságélénkítést a kormány letudta, erre már valójában nem sok szükség lenne (a nemzeti öntudaton kívül), ráadásul az ország lényegében azonnal az eurózónába került volna, élvezve annak minden előnyét, kimaradva ugyanakkor a hárányaiból. Joggal mondhatnánk például nemet például az olyan kérésekre, hogy fizessünk Görögország megmentésére, mivel a közös monetáris politikából kimaradunk.

A Fidesz gazdasági szabadságharc retorikájába nemzetközi hitelpiac mellőzése és a saját jogú pénzkibocsátás minden további nélkül belefért volna, és tulajdonképpen - miután az államcsődöt nem merték bevállalni a kormányváltás után azonnal, utána pedig már nem lett volna túl elegáns - ez az egy lehetősége maradt a Fidesznek arra, hogy egyszeri, radikális lépéssel új, gyorsabb folyású mederbe terelje a magyar gazdaság algásodás durva jeleit mutató folyóját.

Azt gondoltuk, hogy a különböző devizahiteles-mentő lépések (árfolyamgát, ócsai gettó, adminisztrációs intézkedések) csak a olyan kommunikációs eszközök, melyek az MNB átvételéig hátralévő időben szolgáltatnak gumicsontot a témán csámcsogóknak. A végtörlesztés már a devizahitelek teljes kivezetése felé mutatott, a taktika nyilván az lett volna, hogy aki saját erőböl megoldja az oldja csak meg, annyival is kevesebb problémája lesz az MNB-nek. A manyup pénzek lenyúlása és az azáltal nyert pénzügyi puffer, illetve az MNB-tartalék csökkentésének gyakori felemlegetése is ebbe az irányba mutatott, csakúgy mint az IMF-től való szabadulás állandó igénye.

A kormány átvette az MNB-t majd sokáig nem történt semmi (vegyük ezt úgy, hogy Matolcsynak idő kellett, míg befészkel). Az elmúlt hetekben ismét felmerült a devizahitelek kivezetésének gondolata, immáron olyan - eredetileg Róna Pétertől származó - gondolatmankók átvételével, minthogy a devizahitel hibás termék, a kormánynak már csak ezért is kötelessége ezeket kivezetni. A gépezet ismét beindult, Csányi gyorsan el is adta az OTP részesedését, a kormány kiszivárogtatta, hogy a következő ülésen majd jól megmentik a devizehiteleseket megint. Az előbb említett új radikálisabb retorika és Csányi részvényeladása után tűkön ülve vártuk a fejleményeket, de persze ismét nem történt semmi. Varga ugyan azóta naponta megszólal, minden nap új elemet és új ellentmondást fűzve az előző napi nyilatkozatához, de ezzel együtt teljesen világossá vált, hogy a Fidesz már nem gondolkozik radikális megoldásokban.

Mindezek után felmerül a kérdés, hogy akkor most mi a Fidesz valódi célja a devizahitelesekkel. Ez pedig továbbvezet oda, hogy mi a Fidesz valódi gazdaságpolitikai célja. Ez a téma innen nagyon sok irányba folytatható lenne, talán még egy könyvet is meg lehetne tölteni a lehetséges találgatásokkal, de minket igazából már csak az érdekel, hogy mindez hogyan hat ki a jövő évi választásokra.

Háromnegyed év van hátra a szavazásig, a Fidesz biztosan vezet a biztos pártválasztók között, de az 50%-nyi bizonytalan választói tömeg olyan kiszámíthatatlan tényező melynek súlya már önmagában is maga alá temethet minden kormány-aspiráns pártot. Az idő viszonylagos rövidsége és egy ekkora mértékű entropikus faktor minden rossz lépést végzetessé tehet, ez pedig már nyomonkövethető a devizahitel-problematika kapcsán is. Ha a fentebb felvázolt drasztikus megoldás volt a cél valóban (más nem lehetett, feltételezve, hogy a Fidesznek egyáltalán volt elképzelése az új irányú gazdaságpolitikát illetően az ország kifosztásán és haverok jutalmazásán túl), akkor arra már egész egyszerűen nincs idő. Egy ilyen új irány bevezetése olyan mértékű turbulenciákat kelthet, ami, ha nem jól sül el, bőven elsöpörheti a Fideszt 2014-ben. Az idő halogatása szintén kezd egyre kínosabbá válni, hiszen több százezer családot ilyen hosszú időn keresztül frusztrálni a megmentés ígéretével, poltikailag nem túl kifizetődő. Arról már nem is beszélve, hogy ugye azokkal is kellene kezdeni valamit, akik forintban vettek fel hitelt. Meg ugye a cégekkel. Meg azokkal akiket mondjuk egy új mentőakció sokán bevezetett kondícióknál rosszabb feltételekkel mentettek meg korábban. És akkor azokról még nem is ejtettünk szót, akik egyáltalán nem adósodtak el, míg az összes akció az ő adójukat is igényli.

A devizahitel-probléma újbóli felmelegítésével nagyon úgy tűnik, hogy a Fidesz jó alaposan megrázta a pofonfát és ha az elmúlt hetek idétlenkedése után nem állnak elő valamivel akkor a téma alaposan rájuk éghet a választások előtt minden bizonnyal egyre viharosabbá váló csetepaték során. Persze lehet, arra várnak, hogy Széles Gábor kivegye az éterből az energiát és akkor minden meg van oldva.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Amennyiben tetszik blogunk tartalma, kérünk, hogy a Goldenblog 2013-as szavazáson a  közéleti témában szavazz A KARD blogra! Köszönjük!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

192 komment · 1 trackback

Címkék: fidesz 2014 devizahitel taigetosz

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr475442991

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.08.04. 12:26:08

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.08.03. 08:09:15

"kormány rendkívül agresszív forint expanzióba kezd, melynek segítségével az államadósság nagy ütemű leépítését és döglődő gazdaság sokkszerű élénkítését is egy csapással kívánja megoldani"

Was ist das forintexpanzió?

ezu 2013.08.03. 08:44:02

A remény hal meg utoljára. A vörös remény.

2013.08.03. 08:48:07

@timargabor: A forint inflálásával nem lehet megszabadulni az adósságtól, mert az a forintkötvények kamatait is emeli, így növeli a kamatkiadásokat. A gazdasági növekedést szintén agyonvágja, növeli a hitelkamatokat.

Az euróra önkényes áttérés érdekes kérdés, de ezt komolyan még nem vetette fel senki tudtommal. Orbánnak meg egyáltalán nem illik bele a szabadságharcos imázsába.

A devizahitelesekkel nem csak a deviza a probléma, azzal se nagyon lesznek kisegítve, ha forintosítják a hiteleiket. Bár ezt segíti a kamatcsökkentési hullám, mert így olcsóbb lesz a forinthitelük is.

dennisthemenace 2013.08.03. 08:49:56

@ezu: A komcsikból álló FideSS kormányra gondolsz?

garmr · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 09:03:20

@iii: Az MNB vásárolhat államkötvényt. Ezt csinálja a FED. Gyakorlatilag pénznyomtatással csökkenti az államadósságot. A devizahitel problémakör elsősorban nem a devizahitelesek egyéni gondjait jelenti, hanem az ország devizakitettségét, amiből következik egy halom más gazdasági probléma, amibe már beletartozik az is, hogy Gipsz Jakab nem tudja fizetni sem a deviza, sem a forint hitelt.

ezu 2013.08.03. 09:35:44

@dennisthemenace: Arra "elvtárs", hát hogyne!

Áruld már el nekem, mitől komcsibb, aki valaha kisz titkár volt, vagy párttag, azokhoz képest aki ma is ezerszámra az mszp-től kapják a fizetést, és azelőtt a mszmp-től kapták, a nem is keveset? (Vagy te is onnan kaptad, kapod? Mert, ha nem megvezette kis buta proli vagy. Ha igen, akkor meg nem kenegesd a vörös szarodat másra!) Hány függetlenített (a pártból élő) arcot tudsz felsorolni a fideszben? Mert az mszp-ben sok ezeret lehet.

KARD blog 2013.08.03. 09:53:31

@ezu: nyilván érdekes téma, hogy melyik pártban hányan élnek közvetlenül és kizárólag a politikából, a tippet is köszönjük. Viszont kérek mindenkit, a poszt témájánál maradjon a vitában.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.08.03. 10:12:55

A fidesz bejelentése a (Jobbik elnökségével megtartott) devizahiteles kerekasztal-megegyezés után jött létre. Ezen kerekasztalon _mindenki_ ott volt.
Ezek után Vona 'forró őszt ígért', ezzel párhuzamosan a földmutyit is elkezdték megpiszkálni, persze itt még kérdés, Ángyán végül hova áll. Az én találgatásom szerint sehova, így több szék között asztal alá esvén, eljelentéktelenedik, a magával hozott politikai tőke elenyészik. Nem nagyon hallom hogy kilépése óta (amely azért már volt egy ideje, nem tegnap történt) szervezkedne ill. előadásokat tartana, vagyis politikailag aktivizálná magát. Mindegy, majd meglátjuk.

Vissza a devizahitelesekre: a Fidesz lépése ennek fényében egyértelműen arra irányul, hogy kifogja a szelet a Jobbik vitorlájából, mint egyébként -figyelmes szemlélő számára- az elmúlt 3 év oly sok parlamenti intézkedése.

Mennyibe kerül Orbánnak és Vargának belengetni egy újabb devizahitelmentést? semmibe, elvégre a szavak ingyen vannak. Az már más kérdés és jól látja a cikkszerző, hogy eddig csak üres dumát hallottunk. Valószínűleg azzal próbálják a reményt fenntartani, hogy leülnek és jó sokáig tárgyalnak, néha félhivatalos 'titkokat kiszivárogtatva', hogy "már közel a megegyezés, biztatóak az előjelek, pozitív a bankszövetség hozzáállása", stb. Így remélik csírájában elfojtani az elégedetlenséget, a Jobbik akciójának keresztbetenni. Nyilván a választásokig ez a hangulatkeltés nem tarthat ki, de ez már hadd legyen a Fidesz problémája.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.08.03. 10:27:40

Ami a bankóprést illeti: A nemzeti pénz fölötti hatalom a legnagyobb kreatív lehetőség, hogy példának okáért az út- és vasúthálózatot rendbetegyük, rendes csatornahálózatot kiépítsünk, Magyarország arra alkalmas, megfelelően kiválasztott területeit parkosítsuk ill. erdősítsük, az invazív , humuszt nem termelő, a talajt kizsaroló fafajokat (akác, bálványfa, amit helytelenül ecetfának is szoktak hívni) kiirtsuk, az adott tájra és talajra jellemző, őshonos kultúrfajokkal helyettesítsük.

bővebben: nemzetstrategia.blog.hu/2013/03/09/iii_kiut_a_valsagbol

Valami ilyesmit próbál a Jobbik a Duna-Tisza csatornával, és a szociális bérlakásépítési programmal. Ha Ausztriában és a térség egyéb országaiban lehet 30-40% az állami bérlakások aránya, akkor nálunk is lehet több a mostani 10%-nál. Ez ilyen egyszerű elméletileg, gyakorlatban pedig fontos amit Z. Kárpát is megemlített, hogy kizárólag magyar alapanyagokból, értsd magyar kavicsból, magyar cementből és magyar homokból (+téglából, betonból, stb) építeni ezen lakásokat, vagyis a beszerzési és építési lánc minden tagja magyar legyen. Ennek számos haszna van, most nem mennék bele.

Egy ilyen helyzetben csupán a belső államadósság nőne ideiglenesen, de azt fokozatosan ki lehetne vezetni a rendszerből, pl. zárt forgalmazású váltók alkalmazása révén. Ez még a Friedrich Liszt társaság 1930-as ülésén fogalmazódott meg, Woytinsky szakszervezeti képviselő és Lautenbach szocdem közgazdász urak részéről. ennek révén jött létre az az ÖFFA. en.wikipedia.org/wiki/Oeffa_bills

Így lehet gazdaságilag egy országot rendbe tenni, gazdaságot, a business cycle-t beindítani.

Ez persze összeférhetetlen az EU-val, amelynek szabályai ezt lehetetlenné teszik. Úgyhogy vagy összeomlásig kitartunk, vagy pedig idejekorán megpattanunk a süllyedő hajóról. Ismerve a politikai elitet, nyilván az előbbi lesz.
Mindegy, munkahipotézisként így is jó, amit fölvázoltam.
Ezt KÉNE csinálni, de ehelyett inkább az EU-val együtt kitartunk a végsőkig, mint történelmünkben oly sokszor.

Bereznay A. 2013.08.03. 10:31:59

@Nemzetstratégia:

Nekem sokkal rokonszenvesebb Ángyán részéről, ha nem kezd semmi olyasmibe, amit említsz. Kiállt egy konkrét dolog mellett, megtette, amit tudott. Rendben. Ebből nem következik, hogy magát mint valami megváltó félét előtérbe kellene tólnia, bármi módon kapitalizálnia illene ebből. Sőt. Ha pértot alapítana vagy bérmi hasonlót, az egslz csak bűzene,m hogy műbalhé volt. Így, amenniyre képes vagyok átlátni (kevéssé) megmarad hiteles embernek.

Bereznay A. 2013.08.03. 10:33:05

@Bereznay A.:

Helyesen: ...egész csak bűzlene, hogy ....

Bereznay A. 2013.08.03. 10:42:59

Off! Off! Off!

Senki sem látta mostanában az én Stefimet? Na jó, a mi Stefinket. Hiányzik. Lehet, hogy az Ostsee-nél nyaral és valamelyik FKK-ban kellene körülnézni?

Uf.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.08.03. 10:55:39

@Bereznay A.: Nyilván az ő dolga, mit csinál.

Én egyébként úgy gondolom, hogy a parlmentáris demokrácia rendeszre -amiről a@Tyreonak válaszolva írtál másik posztban -még nem vesztette el értelmét, hisz 2010-ben két rendszeren kívüli párt is bejutott a parlamentbe.
amennyiben pedig még van értelme ennek a rendszernek, akkor bizony pártokban kell gondolkodni, valódi rendszerváltó pártokban (részletkérdés hogy jobbról vagy balról, lmp vagy jobbik várjuk a megoldást), tehát Ángyánnak igenis mozgósítania kéne, amivel még rendelkezik, politikai tőkével.
De ezt csak én gondolom, nyilván az ő dolga, hogy dönt.
"Ha pártot alapítana vagy bérmi hasonlót, az egész csak bűzlene, hogy műbalhé volt."

Ez a jelenlegi rendszer kifordított perverz logikája alapján valóban lehetséges hogy így látná sok ember, ettől függetlenül sok hozzászólást olvastam, amelyben Ángyánt a szavazatukról biztosították az emberek, amennyiben pártot alapítana. Vagyis azt gondolom, ez nem egy lejátszott helyzet.

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2013.08.03. 10:55:47

@dennisthemenace: @ezu: titeket össze kéne kötni, egy való világ villába berakni, hadd röhögjön rajtatok az 50 százalék.

Bereznay A. 2013.08.03. 11:02:36

Végre eleolvastam a cikket is. Nincs értelme, hogy azt tettessem, hogy érdemben hozzá tudok szólni gazdasági kérdésekhez. Ennek leszögezése után, pusztán ösztönös alapokon három gyanú/észrevétel:

1. Alapvetően: jól-rosszul úsznak az árral.

2. Euró bevezetése: elképzelhetetlen/nem jön szóba.

3. Az „aggodalom” a veszélyről amiben a Fidesz forog – a cikk alaphangja – vágyszerű üres spekuláció.

Bereznay A. 2013.08.03. 11:08:09

@Nemzetstratégia:

Nagyon nem érzek magamban éppen erőt/kedvet, hogy erről most hosszabban írjak, szóval csak annyit, hogy szerintem nem létezik – és nem létezhet – olyan, hogy rendszeren kívüli párt.

Ángyánba meg fölösleges belevetíteni bármi olyat amit ő sosem igényelt. Ne a reményeink vezessenek.

Bereznay A. 2013.08.03. 11:10:54

@defenestratio:

Össze vannak kötve. Kezdettől. Ugyanaz a kéz mozgatja ezeket a bábokat.

emberbarát 2013.08.03. 11:11:41

Jöjjön a JOBBIK és tegyen rendet ebben a politikai,gazdasági,erkölcsi és etnikai fertőben!

Bereznay A. 2013.08.03. 11:21:31

@emberbarát:

Értékellek, de bocs, Karinthy szerintem lényegesen jobb.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 11:29:03

@Bereznay A.: az árral úszás sikerességét ez a diagram mutatja:

www.xe.com/currencycharts/?from=HUF&to=PLN&view=5Y

2010 májushoz képest érdemes nézni (mondjuk addig is érdekes, de addig mások úsztak, máshogy).

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.08.03. 11:29:46

@Bereznay A.: "Ángyánba meg fölösleges belevetíteni bármi olyat amit ő sosem igényelt."

Egy másik szempontból: Szerinted Ángyán a földmutyik , a jelenlegi hűbéri rendszer továbbörökítését, fennmaradását igényli? szinte biztos hogy ennek az ellenkezőjét, szerintem legalábbis.

Ha én akár a Jobbik, akár az LMP helyében lennék,egy jövőbeli kormányban a mezőgazdasági miniszter szerepét ajánlanám fel neki cserébe ha nevét adja a pártomhoz. Aztán már az ő döntése, hogy mit választ. Ha akarja elfogadja, ha nem, akkor meg nem. Ez a politikában így működik.

Bereznay A. 2013.08.03. 11:37:58

@timargabor:

Lehet, hogy van akinek érdemes. Nem mondanék semmit arról, hogy mennyire sikeres a módszer vagy nem. Csak azt, hogy azt sejtem, hogy ebből áll.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 11:48:11

@Bereznay A.: a módszert illetően sokkal szkeptikusabb, sőt cinikusabb vagyok. Egyre inkább úgy látom, a Fidesz döntéseit egyetlenegy dolog motiválja: hogy a szinte teljesen neki játszó hazai médiában mit hogy tud "eladni". Ebben az ügyben is: van pár százezer devizahiteles, de persze több millió szavazó, akik nem: nekik az jön le minden este a híradóból, hogy a kormány milyen komolyan foglalkozik a dologgal. (Jó, persze, az is számított, hogy személyesen a saját devizahiteleiket végtörleszthessék a saját maguk által hozott szabályok alapján, de az már rég volt.)

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 12:03:32

@timargabor: így meg (10 év) a legérdekesebb a fenti grafikon, az "elqrtuk, nem kicsit, nagyon" is jól látszik rajta:

www.xe.com/currencycharts/?from=HUF&to=PLN&view=10Y

Bereznay A. 2013.08.03. 12:10:46

@timargabor:

Nem mondok ellent.

Dehát a cikk gazdasági intézkedésekre koncentrál, azok mögötti vezérfonalakról tépelődik és én ezekre nézve – nem több, mint – sejtem, hogy a cikk túl sokat tételez föl amikor a lényeg az árral úszás, azaz a dolgok menet közbeni ahogy lehet, jól rosszul menedzselése, inkább csak reaktív viselkedés. Ezzel teljesen összefér amit mondsz és más is, amit a cikk joggal említ.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.08.03. 13:04:08

@timargabor: egyértelmű időhúzó taktika

azzal számolnak hogy ősszel lesz még egy rezsicsökkentés, az lehűti a kedélyeket, oszt jónapot

Ez nem a te vagy én cinizmusod/om, hanem a fidesz cinizmusa.
Sajnos OV a magasan funkcionáló pszichopata összes jellemvonását magába tömöríti.

Robert Hare, a pszichopátia nemzetközileg elismert kutatója egy vállalati pszichológussal összefogva írt egy könyvet 2006-ban: "Snakes in suits", a vállalatokban-államigazgatásban előforduló pszichopaták világáról.

Sokan azt hiszik hogy a pszichopata az valami sorozatgyilkos vagy egyéb extrém eset, holott a pszichopaták jelentős része a törvénnyel való összeütközés nélkül éli az életét. Sok hasonló téveszme van mivel azt hisszük, hogy pszichopata egy nyilvánvalóan szörny módra viselkedő valami, holott a többségük nagyon megnyerő, kedves ember benyomását kelti, még akár hosszabb (évekig tartó) ismeretség után is.

Ami magyarul megjelent ebben a témában szintén Robert D. Hare tollából: "Kímélet nélkül - a köztünk élő pszichopaták sokkoló világa" érdemes elolvasni. A nagyközönségnek íródott, lehetőség szerint mentes a szaknyelvi kifejezésektől, nagy hiánypótló mű.
Egy 4 perces videó, Dr. Hare beszél a könyvéről
www.youtube.com/watch?v=VkRUyGkmEj0

egy fontos dolog: a pszichopátia Dr. Hare szerint _gyógyíthatatlan_, öröklődő, az illetővel született állpot ez óriási jelentőségű, hiszen cáfolja azt a felvilágosodás-kori téveszmét, hogy az "ember elve jónak születik." igen, a nagy többség. De egy fontos kisebbség nem. Ők a pszichopaták.

Ha pedig már van 1% kivétel a szabály alól, akkor nem lehet azt mondani hogy "az ember", mármint az _összes_ ember eleve jónak születik, tehát megbukott az "ember" ('-mint olyan', az emberiség)eredendő jóságába vetett hit. Meg persze sokszor épp a pszichopaták kerülnek hatalomra, lásd Sztálin, Mao és társaik. Orbán is nagy eséllyel idetartozik. Persze ezt akkor tudnánk biztosra megmondani, ha kitöltené a pszichopátia szűrőlistát, amit Dr. Hare fejlesztett ki. Nyilván nem fogja kitölteni, tehát mindenki azt gondol amit akar.

Szociknak vége 2013.08.03. 14:42:28

A Kard 'szakemberei'......:)))

Még mindig reménykedtek hogy nem lesz fidesz 2/3?

a mór 2013.08.03. 14:45:23

garmr..
A blogodat olvasva egy érdeles dolog jutott az eszembe,mond te magyar értelmiségi ... miért nem az E 14-PM féléknek segítesz az észt osztani???
Talán valami oka van , nem tartanak rád, rátok igényt... annyi ilyen öntörvényű,nagy eszű van hazánkban, hogy Dunát lehetne rekeszteni veletek! Igen, talán az árvíznél segíthettetek volna , na nem irogatni, hanem fizikai munkával elhárítani a nagyobb bajt!!!
Na látod ,ez az ami nem megy nektek és már meg is van a válasz ki van ott fenn a Taigetosz tetején !!

Szociknak vége 2013.08.03. 14:46:00

@timargabor: Tökmind1, így is kell. Ha komoly közpénzeket tolnának az adósmentésbe, az ellenzék a forinthiteleseket, nemhiteleseket hergelné.

Ha a bankok viselnék, akkor az ellenzék a bankokat sajnálná.

Kit érdekel? Ha a fidesz semmit nem csinál csak beszél a devizahitelesekről, akkor is győz jövőre.

Libatolvaj takarodj 2013.08.03. 14:54:28

"az 50%-nyi bizonytalan választói tömeg olyan kiszámíthatatlan tényező melynek súlya már önmagában"

Hatalmas hazugság. Természetesen nincs és soha nem is volt 50%-nyi bizonytalan választói tömeg. Hiszen ez 100%-nyi részvételt feltételez a választásokon, ami abszurd feltételezés. Ha a valóság talaján maradunk és tekintjük a valaha volt legnagyobb azaz REKORD részvételt akkor 70% részvétel mellett 20%-nyi bizonytalan választói tömeg létezik. Ha tehát beállna a rekord akkor a bizonytalan tömeg kevesebb mint a fele mint az abszolút hazug 50%-os adat.

Ezzel szemben a reális magas részvétel 65% várható részvétel kb 60% tehát a bizonytalan tömeg mértéke 15-10% között lehet reálisan. Ez sem kevés hisz ez akár 1.2 millió is lehet, de ezek sem monolit tömb hanem sokfelé oszlanak szét.

Ennyit a "bizonytalanok hatalmas tömegének" velejéig hazug mítoszáról.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 14:57:20

@MetroGoldwinMayer: Igen, ez elég valószínű. Gyurcsány is pont ezt csinálta 2004-2006 közt, nyert is (mondjuk nem volt vele sokáig boldog, de ez egy másik mese).

birkakhoz 2013.08.03. 15:02:04

Gazdasagi programjuk soha nem volt , mivel tele van az egesz part MUNKAKERULOKKEL AKIK MEG SOHA NEM DOLGOZTAK RENDES MUNKAHELYEN MATOLCSY SEM GYAKORLATIATLAN ELMEBETEG DONTESEKET HOZNAK TOBBES SZAM PERSZE NEM IGAZ! ORBAN KIJELOLI MIT SZERETNE AZTAN A VADMARHA PARTTARSAI FELELEMBOL VEGREHAJTJAK , NA ENNEK AZ EGYIK EREDMENYE A MENEKULOK ARADATA NORMALIS DEMOKRATIKUS ORSZAGOK IRANYABA! MASIK TELJESEN HAZAVAGTAK A NOVEKEDEST , ES EZT NEM LEHET KAMATVAGASOKKAL HELYREALLITANI CSUPAN AZ EDES KEVES ILLETVE EDES KESERU!! Nepnek nem szabadna megengedni a tudatlanok uralkodasat ki kellett volna menni az utcara es elzavarni ezt a sok KOKLERT ORBANOSTOL
ADERIG ELZAVARNI EZT A SOK MOSLEK ELVTELEN TUDATLAN GERINCETLEN TETUT. CSAKHOGY A MAGYAR IRGALMATLAN BESZARI EGY NEP , EZT HASZNALJAK KI EZEK SENKIHAZIAK.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.08.03. 15:20:33

@MetroGoldwinMayer:

Úgy érted, csak úgy tesznek, mintha kormányoznának, és közben négy évig nem csinálnak semmit a pofázáson kívül? :DDD

Te kis hülye, te, egyem a szívedet... :DDD

taga20 2013.08.03. 15:25:35

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: ne kergesd ezt a barmot, nem tudod megfogni:)

öreg zsidó blogger 2013.08.03. 15:31:08

Tisztelt garmr!
Légy szíves elolvasni, mit írtál, mert tele van hibával.
Tulajdonképpen csupa helyesnek látszó felvetésed, ítéleted van,de én nem hiszek a közgazdaságtanban:
"a gazdaság rövid- közép- és hosszútávú fejlődésének előrejelzése még megoldatlan".
Hogy mit kellene tenni, arról még épkézláb receptet nem nem láttam (hallottam). Sokakkal együtt én sem árulom el: mert a hülye gazemberek felkapnák és lejáratnák.

alfacharlybravo 2013.08.03. 15:32:16

Szovjet vicc: Vinyikov elvtárs Birobidzsánból levelet ír Stálin elvtárnak. Kedves Sztálin elvtars! Itt most minden nagyon jól alakul, már megalakult a helyi pártvezetőség a szovhoz a szakszervezet és a helyi szovjet, de ha Sztálin elvtárs volna szives néhány gojt is küldene az jó lenne mert dolgozónk az sajnos még nincs.

Erő e-meló 2013.08.03. 15:56:15

"az euró egyoldaló bevezetése"

Nemár, az hogy lehet? Csak azt mondjuk hogy holnaptól euró aztán kész? És akkor már miért nem svájci frank inkább?

Jut eszembe, nem pont ezt csinálta az előző kormány, amikor 2003-2005 között hagyta elszabadulni a devizahitelezést főleg svájci frankban, és hagyta hogy a bankok rengeteg különféle, devizában jegyzett bóvli befektetést tukmáljanak az ügyfelekre?

Tajgetosz inkább tehát akkoriban volt, el is rendezte alaposan a hazaáruló, és ráadásul fejlődésképtelen degenerált korcs SZDSZ-MSZP koalíció sorsát

öreg zsidó blogger 2013.08.03. 15:59:25

Nemzetstratégia és birkakhoz:
Pártokban kell gondolkozni, mert most ilyen a törvény. De Isten őrizzen a pártoktól: nem a tehetség, a helyes elképzelések érvényesülnek, hanem azok, akiknek több a "vattaemberük".(Vattaember az aki elvtelenül támogat valakit, piszkos előnyökért.)
Így kerülhetnek hatalomra a pszichopaták (Sztálin és társai).
A magyar nép MOST tényleg beszari. Ezt a körülmények hozták így. Te mernéd a fiad állását kockáztatni bátran és vitézül?

regress 2013.08.03. 16:03:13

@MetroGoldwinMayer: mikor megszülettél,anyád sírt fel először

ob.szerver 2013.08.03. 16:04:45

@alfacharlybravo:

"néhány gojt is küldene az jó lenne mert dolgozónk az sajnos még nincs."

Fergetegesen szellemes.

Esetleg javasolnám az izraeli ipar (különösen a high tech szektorok) és a mezőgazdaság összevetését a magyarral. Halálra fogod magad röhögni.

Ps.

A félreértések elkerülése végett, én "gój" vagyok.

Sir Galahad 2013.08.03. 16:06:19

A Fidesz devizahitel-ügyben egyszerűen nem tehet mást,mint hogy húzza az időt. Nincs más lehetősége, mert bármit lépne, azzal rosszabb helyzetbe kerülne, mintha nem tett volna semmit. Ha közpénzt ad a devizahitelek kiváltására, a devizahiteleseken kívül mindenki más felháborodik. Ha nem ad pénzt és a bankokon veri le a kiváltás költségeit, óriási külföldi nyomás alá kerül és beláthatatlan gazdasági problémákkal kerül szembe. Miután a Jobbik lépéskényszerbe hozta, természetesen nem teheti meg, hogy hallgat. Hát beszél... és ennyi. A devizahitelek rendezése sajnos több problémát okozna, mint amennyit megoldana (személyes véleményem szerint egyébként ezt a bankok és az adósok közt kellene rendezni annak alapján, mennyire voltak a hitelkihelyezéskor, illetve menet közben tisztességesek a bankok - de ez más kérdés).

Becsületes brigantik 2013.08.03. 16:10:10

"a Fidesz akár olyan egy radikális megoldással is helyre rázhatta volna, mint mondjuk az euró egyoldaló bevezetése": Á, a Fidesz nem meri bevezetni az eurót, mert ezzel hatalmas stratégai előnyhöz juttatná a bevonuló német tankokat: nem kellene pénzt váltaniuk a tankoláshoz!

Blogger Géza 2013.08.03. 16:13:38

Végül is ezt rövidebben is össze lehetett volna foglalni: hülyeségeket írogatunk, feleslegesen rémmesékkel riogattunk, semmi nem jött be, elnézést kérünk mindenkitől, többet ilyet nem teszünk. (Mondjuk a poszt második fel alapján ismét megszegi ezt a szabályt, szóval kár is lett volna ígérgetni.)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.08.03. 16:28:50

A magyar nép nagyon jól csinál mindent. A fizikai munkások keményen dolgoznak, az értelmiség pedig nagyon okos és ügyes, ők is nagyon jól csinálnak mindent. A gyerekek nagyon jól tanulnak, és a tanárok nagyon jól tanítják őket. A fiatalokat kiváló oktatásban részesítik a főiskolákon, egyetemeken. Az orvosok sokat és nagyon jól dolgoznak. A mérnökeink nagyon jó programokat, gépeket, épületeket stb-ket terveznek és csinálnak. A többi értelmiség és fizikai munkás is jól dolgozik, most nem akarom mindet felsorolni. Az egyetlen probléma: a politikusaink. Mindenki más mindent jól csinál, és minden más nagyon jó Magyarországon. Sajnos esélyünk sincs a politikusaink ellen. Mindent elrontanak, pedig mi mindent jól csinálunk. Nincs megoldás sajnos...

Sieg 2013.08.03. 16:31:57

"feltételezve, hogy a Fidesznek egyáltalán volt elképzelése az új irányú gazdaságpolitikát illetően az ország kifosztásán és haverok jutalmazásán túl"

Sajnos rá kellett jönnünk, hogy ez a rossz feltételezés, illetve a célokhoz még hozzá kell tennünk a gazdaságilag képzetlen nép megvezetését.

Az újabb devizahiteles "megmentés" halogatása egyszerű választási taktikázás, belengetik, hogy ők megoldanák a problémáikat (értsd mással fizettetnék meg az ő hülyeségüket), de persze csak akkor, ha 2014 után is ők maradnak hatalmon.

Persze az is érdekes kérdés, hogy meg tudnák-e ezt tenni a kétharmados teljhatalom nélkül. Mert bár már a szemöldökünket sem vonjuk fel az ilyenre, mégis csak arról van szó, hogy visszamenőlegesen magánszerződésekbe nyúlna bele ismét a kormány.
Bár miután a devizahitelesek leszavaztak rájuk, kétlem, hogy különösebben ez érdekelné őket, még jól is jönne, hogy ha széttárhatnák a karjukat, hogy ők akarnák, de nem törvényes. Bár az meg a hatalmi arroganciájukat csesztetné, hogy van valami, amit nem tudnak átverni erőből.

laci_52 2013.08.03. 16:33:03

A Fideszt már csak az érdekli, hogy nyerjen jövőre, ezért most komoly gazdaságpolitikai döntések nem várhatók, hanem az apró, de nagy csinnadrattával előadott osztogatások jönnek: újabb rezsicsökkentés; valami maszatolás a devizahitelesek érdekében; nyugdíjemelés '14 elején; nagycsaládosok helyzetének javítása az adóváltoztatásokkal stb.

Majd ha újabb négy évre megkaparintották a hatalmat, azután kezdenek el gondolkodni, hogyan kellene kihúzni az ország szekerét a kátyúból.

Lehet, hogy akkor már késő lesz, tengelyig ragadunk a sárba és segítségért kiabálunk majd, hogy húzzanak ki.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.08.03. 16:33:29

@ob.szerver:
Az hogy gój vagy még nem mentség. Jártál már Izraelben? A meló nagy részét - beleértve a házi melót - arabok csinálják. Akkoriban amikor én voltam rengeteg kelet-európai vendégmunkás volt főleg Bulgáriából

zengjen a dalunk fajtárs 2013.08.03. 16:43:02

Látom rugóztok azon hogy a devizahitelesek gondja mennyire nehezen megoldható, aztán majd jól belebukik a Fidesz. Ebból annyi igaz, hogy a problémát sehogy se lehet jól megoldani, az egyetlen jó megoldás az lett volna, ha meg sem történik a devizahitelezésnek nevezett átverés.

Most tényleg azt gondoljátok, hogy ha nem sikerül teljesen felszámolni a slamasztikát, amit Gyurcsány-Bajnai-Simor maguk után hagytak, akkor a népek majd őket akarják vissza? Legyen újra 12%-os MNB alapkamat, 30%-os hitelkamat, és a többi nagy húzásuk?

valódi 2013.08.03. 16:45:08

@Nemzetstratégia:
Szíves tájékoztatásul álljon itt dr. Ángyán József tanár úr saját, anonim levele:
"Kedves (Barátom)! A lassú reagálásért szíves elnézésedet kérem, ám a kórházból épphogy
hazatérve és műtétem után most már itthon lábadozva jutottam az elmúlt 3-4 hét leveleinek - köztük erőt adó, támogató soraid - elolvasásához.
Örömmel olvastam megkeresésedet, mert régen találkozván nem követtem a terveitekkel kapcsolatos fejleményeket, ezért köszönöm, hogy azokról röviden tudósítottál. Külön öröm volt számomra, hogy az ismételt kapcsolatfelvétel szándékát jelezted, ami - a hozzám hasonló
helyzetmegítélésen és közel álló értékrendünkön túl - a változatlan, jó szándékú tenni akarásotokra utal.
Magam is úgy ítélem meg, hogy a tisztességes emberekre, a családokra, a helyi közösségekre és a fiatalokra alapozva, velük együtt újra kell építenünk ezt az országot, és államunkat - leválasztva a háttérben működő maffia-hálózatról - vissza kell helyeznünk erkölcsi talapzatára. Ezt helyettünk senki nem fogja megtenni, nekünk magunknak kell elvégezni, arra a háttérből irányító rablóbandák 'pártsemleges'
hálózatával összefonódott jelenlegi 'politikai elit' ugyanis teljességgel alkalmatlan.
Én e munkában jelenleg - a parlamenti pártoktól, de egyáltalán nem az örök értékeinktől vagy az emberektől, közösségeiktől! - független
képviselőként, nemzeti konszenzus-teremtő, a tisztességes csoportok között közvetítő szándékkal, változatlanul a lelkiismeretem szerint
eljárva igyekszem 'tenni, amit lehet, ott, ahol lehet és úgy, ahogy lehet.'
Örömmel tölt el, hogy ehhez Ti is kedvet és elszántságot éreztek magatokban, és csatlakoznátok ahhoz a mozgalomhoz, a tisztességes emberek egyfajta új szövetségéhez, amely az Élőlánc Magyarországért, a Váralja Szövetség és a Gazdálkodó Családok Egyesülete, mint kristályosodási pontok körül szerveződik, és amely reményeim szerint a becsületes tenni akarásnak megfelelő keretet teremtve visszavezethet bennünket egy emberséges világhoz, megszabadíthat az évtizedek óta a nyakunkon lévő gátlástalan rablóbandák kiszolgáló 'politikai elitjének' és médiájának hatalmától.
Kedves (Barátom)!
Azt javaslom, hogy - miután felépülésem hosszadalmasabbnak ígérkezik -
csatlakozási szándékotokat addig is azoknak a teljes bizalmamat élvező, legaktívabb szervező barátaimnak jelezzétek, akik megkezdték e
mozgalom indításának előkészítését. Megkeresésedet és jelen levelemet másolatilag nekik is megküldöm. Közülük a fenti e-mail címlistából elsősorban az Élőlánc Magyarországért képviselői közül Ács Sándorné,Ertsey Attila ill. Sárvári Attila, esetleg a Váralja Szövetség részéről Hetzmann Róbert ill. Wappler Ádám, vagy a Gazdálkodó Családok Egyesülete részéről Teichel István megkeresését ajánlom.
Szíves visszajelzésedet kérve és várva, remélt együttműködésünk létrejöttében, a jószándékú emberek összefogásának erejében és a 'Világ fölött őrködő Rendben' töretlenül bízva, a változtatáshoz pedig mindannyiunknak erőt és kitartást kívánva, őszinte tisztelettel és baráti szeretettel üdvözöllek Benneteket: Ángyán József"

egyetmondok 2013.08.03. 16:48:08

A Fidesznek nincsen új gazdaságpolitikája.Az van neki,amit 2000ben Matolcsy már elkezdett: tekintet nélkül makrogazdasági törvényszerűségekre,az állam feladata gondoskodni a társadalomról,lehetőleg bőkezűen.Ez pont ua.,amit ők 2000ben elkezdtek,majd a Medgyessy kormány 2002től folytatott. Osztogatás-fosztogatás,annyi különbséggel (amely a lényegen nem változtat),hogy most az osztogatás és fosztogatás időben egybe esik,míg az mszpszdsz koalícióknál ez időben elvált egymástól: Medgyessy osztogathatott,és Gyurcsány volt kénytelen fosztogatásba fogni.

Tagadhatatlan különbség,hogy most nem látványos államháztartási eladósodással történik ugyanaz a jóléti - állam-program. Most elképesztő vagyonfelélés van,illetve a fosztogatás olyan méretű,amely egy,az alkotmányosság minimális követelményeinek megfelelő közteherviselési rendszert el nem viselne,ezért a közteherviselés normaalkotása tekintetében - logikusan egyébként - megszüntették az alkotmányosságot.

Magyarul tovább folytatódik a hatalmas állami újraelosztás fenntartása mellett a magyar jóléti állam életben tartása.

(Persze az egészet nem is kissé színezi a tény,hogy a Fidesz csúcsain valószínű sikerült mindenkit meggyőznie Matolcsynak,vagy valakinek,hogy a 2008as pénzügyi válság azt jelenti,hogy többé az állam által szigorúan szabályozott piaci gazdaságnak is vége: a szabályozó állam helyett a piacot birtokló, teljesen uraló államra van szükség,s ebben a felfüggesztett gazdasági alkotmányosság egészen jól jön. A magántulajdon újraosztására is lehetőség adódik. De új gazdaságpolitika az nincsen,a jóléti állam bármi,minden áron való fenntartása van csak.)

Sieg 2013.08.03. 16:49:38

A posztban a forint elinflálása mint valami gazdasági adu ász jelenik meg. Azért tegyük hozzá, hogy a drasztikus pénznyomda részleges államcsődnek felel meg, nem sokkal különb a hitelezők brutális meglopásánál.

Persze itthon jöhet az a gyönyörű gondolatmenet, hogy a hitelezők jelentős része külföldi, azokat meg szokás arctalan gonosznak beállítani, és ha őket lopjuk, az tök jó.

Nem tudom, még ha nem is kellene tartanom megtorlástól, nem rabolnám ki a szomszédot. Akkor sem, ha külföldi. És nem kezdenék el elmélkedni arról, hogy milyen sokat javítana az anyagi helyzetemen.

Amint ez gazdaságpolitikai szintre emelkedik, és lehet ködösíteni, már mint startégia jelenik meg, és el is felejtjük, miről is van szó valójában.

netgroove 2013.08.03. 16:53:43

Szerintem a Fidesz a saját szarában tapicskol.
A céljai eléréséhez mindenképpen szabadulnia kell a lakossági devizahitel-állománytól. Ha ezt a borzalmasan magas tételt sikerül Ft-ba átkonvertálni, szabad út nyílik valós gazdasági célok megvalósításához.
A belső gazdaság megindításához legalább 330-340 Ft-os € árfolyam kellene, amivel lassíthatja az importot, növelheti az exportvolument, illetve erősítheti a hazai termékek versenyképességét (és ezzel a hazai termelést). Ha ez sikerül, ugyan drágábbak lesznek a külföldről importált termékek (igen, az olaj és a gáz is), nem lesz jó Horvátországban nyaralni, cserébe viszont a munkahelyteremtés dinamizálódik, növekszik a GDP, illetve a az országba befolyó tőkemennyiség növekszik.
Viszont ha Viktorunk az € árfolyamot eldobja 330-ig azzal a szavazóbázisa drasztikus csökkenésbe kezd, mivel a hitelek havi törlesztőrészlete hirtelen megugrik, ami 6-8 hónappal a választások előtt ugye nem túl szerencsés.
Szóval most törpölnek, kire hárítsák ezt a tételt, mert az fene nagy unortodoxiában lelassult gazdaságunk, a béka feneke alatti termelésünk mellett még működő tőke sem érkezik és mindemellett tele az ország elégedetlen, szegény emberrel.
Ez

regress 2013.08.03. 16:58:05

@Blogger Géza: géza,most igazat szóltál,szoktál hülyeségeket írogatni

Don Quixote de la Ferko 2013.08.03. 17:08:31

@zengjen a dalunk fajtárs:

Fajtárs elvtárs, mondandód lényegét erősen übereli az az apróság, hogy a devizahitelt fürrered találta ki, és vezette be. Csak ugyi most erős szavazóbázist lehet belőlük építeni, nem véletlenül hülyíti őket a hülyébbnél hülyébb ötleteivel.
Mint látható egyenlőre sikeresen, hiszen itt kampányolsz a csúti görcs mellett.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.03. 17:09:45

@Nemzetstratégia:
Gyurcsányod meg normális ember, mi?
:-)

Amúgy, Ángyán prof. megalapította a Tisztességes Emberek Szövetségét, ha jól tudom.

zobod 2013.08.03. 17:17:00

Az 50% bizonytalan jó ha van 20-25%, mert a szavazásra jogosultak 100%-a nem fog szavazni. A 20-25% elsöprő többsége meg tesz rá nagy ívben, hogy fidesz vagy mszp. Ezzel szemben magyarságukat komolyan vevő határon túliak százezreinek lesz megadva a lehetőség szavazásra. Persze összeomló fideszben reménykedni, légvárakat építgetni nem tilos.

angyalföldi partizán 2013.08.03. 17:24:14

szomorú vagyok elvtársak.úgy néz ki ,még 4 évig keresztény hosszúcicit fogunk szívni. no nem baj,majd nyugdíjba megyünk,vagy kihalunk. No Pasaran.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.08.03. 17:41:09

Az euró egyoldalú bevezetése egy Montenegró számára megoldható, egy Magyarország számára kevésbé. Más súlycsoport, más nagyságrend, más problémák.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.08.03. 18:01:29

"50%-nyi bizonytalan választói tömeg olyan kiszámíthatatlan tényező melynek súlya már önmagában is maga alá temethet minden kormány-aspiráns pártot."

1. Ez az ötven százalékkal való dobálózás nettó hülyeség. A bizonytalanok ebből valójában csak húsz százalék, a maradék harminc a "le se sz*rom" táborba tartozik, akik a rendszerváltás óta egyszer sem mentek el választani. Semmi sem mutat arra hogy most el fognak. Őket eleve bele se kell kalkulálni a kormányváltók közé, szerintem akkor is otthon maradnának, ha forradalom törne ki.

2. A maradék húsz százalékra ugyanakkor igaz a megállapítás, hogy kormányváltó tényező lehet. Ugyanakkor szerintem a Fidesznek itt sem kell félnie. Ennek a csoportnak harmada-negyede csak akkor szavazna, ha valami rendkívüli helyzet folytán nagyon erős kormányellenes vagy kormánypárti indulat alakulna ki, egyébként nem. A többieken pedig megosztoznak a pártok, valószínűleg a közvélemény-kutatásokon mért arányok szerint.

3. Tehát a Fideszt leváltani csak akkor lehetséges, ha olyan szélsőségesen kormányváltó hangulat alakul ki, mint 2010-ben. Azonban senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy Orbánék értenek a hatalom megtartásához. A hátralévő időben nem fognak bele semmi kockázatosba, vagy ha igen, akkor azt lazán az EU-ra kenik. Aztán itt a rezsicsökkentés, a devizahiteles mizéria és a többi. Bajnaiéknak rohadtul fel kell kötni a gatyát, ha nyerni akarnak, mert amit eddig produkáltak, az biztos nem lesz elég.

7esbusz 2013.08.03. 18:05:52

Mondjuk, ha a 2008-as válság után egyből, minden áron, gőzerővel azon nyomultak volna a kormányaink, hogy bevezessük az eurót, több legyet ütöttünk volna egy csapásra, többek közt a devizahitel probléma is huss... és nem csak a jelzálog alapú lakáshitelek és nem csak a lakossági, stb stb.

garmr · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 18:14:45

@MetroGoldwinMayer: Nincsenek illúzióink a 2014-es választásokkal kapcsolatban. Nektek van illúziótok a Fidesszel kapcsolatban. :)

@a mór: Nem kívánunk kommunista utódpártokkal érdemben foglakozni, a Fidesszel is csak azért vagyunk kénytelenk, mert ők vannak kormányon. ;)

Vieso 2013.08.03. 18:30:36

Miért vagytok olyan biztosak abban, hogy egyáltalán voltak választások a rendszerváltás után? Jó, van pár száz ezer maszop meg mutyisz hívő, de az emberek többségének már régebben is elege volt az egészből. Én azt mondom, réges rég nem a magyar társadalmon múlik, hogy ki lesz a következő kormányzópárt, vagy hogy egyáltalán ki kerül be a parlamentbe. A magyar demokrácia még mindig nem kezdődött el. Ez van. Éljen a fehér kék cédula!

a mór 2013.08.03. 18:32:37

@garmr: Attól még blogolhatnál, valami elfogadhatót, amit el lehet fogadni nem csak az 1/3-ad egy kis részének, hanem a többieknek is!
Te szerencsétlen , belegondoltál, hogy a 20-30 évvel ezelőtti páttagok még nem haltak ki? Úgy nyilatkozol ,mint ha magyar országon , te és kardforgatóid egy külön kaszt lenne!!!
Ezért írtam,hogy mielőtt blogot írsz, gondolkodj, vagy adj észt az E 14-PM-nek ! Hiszen csak ők, vagy az mszp indulhat a 2- 3. helyről

a mór 2013.08.03. 18:35:09

@7esbusz: te szerencsétle ! 2008 után nem voltak kormányaink! csak 1 a Fidesz! azok meg a pénztelenségtől fuldokolva, ki kellett fizetni a rá maradt adósságterhet!!!

J.László 2013.08.03. 18:37:30

"A manyup pénzek lenyúlása..."
Eddig olvastam. Magára adó közgazdasági elemzés nem hangoztat pártpropagandát.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.03. 18:40:53

@Bereznay A.: Nyilván a papagájkommandó pihenteti azt a nicket.

Bereznay A. 2013.08.03. 18:44:31

@maffiabaloldal az új mantra 2014re:

Aha. Szóval nyaral. Kösz. Bízok benne, hogy jól érzi magát.

high up! 2013.08.03. 18:46:51

@Libatolvaj takarodj:

Nekem vannak ismerőseim, akik gyakorlatilag sose szavaztak és 2014-ben sem fognak. Ezek arra kérdésre, hogy akar-e kormányváltást azt a választ adják, hogy le se szarom mi. Értsd, amikor a közv. kutató felteszi a kérdést, akkor ennek a fajtának a válasz az, hogy nem akar váltást, vagy mindegy.

Úgyhogy ne áltasd magad hamis matematikával előre, mert az az 50%, aki akar kormányváltást nagyjából mind szavazó is lesz.

Az meg tökmindegy hogy ki nyer 2014-ben, Mugabe egyenesen 3/4-del nyert most, mégse lesz ettől se demkrata, se európai, se művelt, se sikeres. Ugyanez vonatkozik a felcsúti parasztvezér birka fidiótáira is.

high up! 2013.08.03. 19:00:40

@a mór: "2008 után nem voltak kormányaink! csak 1 a Fidesz! azok meg a pénztelenségtől fuldokolva, ki kellett fizetni a rá maradt adósságterhet!!!"

Figyelj te kis aranyos fidióta, Orbanescu pártfőtitkár elvtársad 5000 milliárd ft megszorítást csinált. 3000 milliárd manyup államosítás és 2000 milliárd lakossági megszivatás. Ennek ellenére az államadósság 81%-ról 83%-ra nőtt.

Meséld már el, hova tüntette el Orbanescu elvtársad az 5000 milliárdot, mert abból egy kanyi államadósságcsökkentés nem lett, az tény.

a mór 2013.08.03. 19:08:20

@high up!: te szerncsétlen ... ne egy havi adatot rángass elő!
2014-ben minden kiderül!
Amit a ballibes elvtársaid,mint Európa legnagyobb tartozását - 2002 után felhalmoztak arról miért nem beszélsz?
Ők talán vissza sem tudták volna fizetni a mostani 4 év elteltével az IMV-től felvett milliárdokat!! nemhogy 3 év alatt , mint a regnáló kormány ...
Bambaagyú

toportyánzsóti 2013.08.03. 19:08:38

@ezu: Narancsvereseknek már régen reszeltek narancsvakegér.Hülyék mindenhez,csak a haverok meg a foci és a fociban is elvéreztetk a csuti libalegelei libaszarrugdosó kedvencei.

egysmás 2013.08.03. 19:09:09

Magyarul, a fidesznek nem volt gazdaságpolitikai célja, csak mindent el akart lopni.

Ezt a következtetést lehet levonni.

toportyánzsóti 2013.08.03. 19:09:33

@a mór: Ballibes kutycsippet kaptál a narancsagykontrollon?

egysmás 2013.08.03. 19:12:27

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: és még nem is beszéltünk az újmagyarokról, akiket Orbán nem tud -lévén KÜLFÖLDÖN ÉLNEK- szopatni, csak ajnározni.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.08.03. 19:16:54

@valódi: Kösz a felvilágosítást. Szóval a 'civilekből' párt(?) lesz. Élő ellentmondás.

Na majd kiderül.

@Kara kán: túlzás nélkül kijelenthetjük hogy Gyurcsány hatalmas károkozó a magyar történelemben, az hogy ettől függetlenül mégis legyőzte Orbánt a 2006-os vitában, Orbánt minősíti.

Orbán a készségesen alákérdező mikrofonállvány-riporterekkel képes a spontaneitás látszatát kelteni, de egyszerűen lebénul, ha improvizálni kell.

high up! 2013.08.03. 19:25:39

@a mór:

Szegény marha fidiótám, a komcsi fideszed adósságcsökkentési képtelensége nem egyhavi adat, hanem HÁROM ÉVES SZAROS, TOLVAJ KORMÁNYZÁS eredménye. Az 5000 milliárd ft már nincs sehol, a 83%-os adósság meg itt van. Ki a fax fogja ezt visszafizetni és miből?

Orbanescu gazdasági csúcsidióta vezéred még 2011-ben is harsogta, hogy a ciklus végére 65% lesz az államadósság.
Hát akkor lóduljatok meg fidióták, 9 hónap alatt 25%-os GDP növekedéssel még elérhető a cél!

Ui. ha ballibsi elvtársakat akarsz látni te nyomorék, akkor nézz szét a fideszed vezérkarában. Teccik tudni miből van Orbanescu elvtársadnak 2/3-a? MSZMP-s komcsi kormánytagokból.

a mór 2013.08.03. 19:28:16

@toportyánzsóti: Huha, már a gumiszobából elzavartakat is ide engedik?
zsóti te legalább olyan hülye vagy, mint a geczy zsóti

a mór 2013.08.03. 19:31:48

@high up!: szerencsélen húgyagyú liberális csőcselék - töltelék! akkor meg mi a gondod? 2014-ben ugyancsak 2/3-al győznek a regnálók, és ti töltelékek mentek a levesbe!
HHHAHAHAHHHAHHHHh

taga20 2013.08.03. 19:36:05

@balfaszcsaszar: azé szép miko az egyik balfasz szópja a másik balfasz farkát! www.youtube.com/watch?v=CsAr0EHGoc8

high up! 2013.08.03. 19:44:03

@a mór:

szegény fidióta kultúrbugrisom. Nekem aztán tök mindegy, hogy 2014-ben a ballibsik mennek a levesbe vagy sem, én ugyanis a felcsúti NER (= Mi Nerjük a legtöbbet!) haszonélvezője vagyok. Én ugyanis ellentétben veled, az elit 10%-hoz tartozom, nem pedig a proletárrá taposott 90%-hoz, amelyik ráadásul finanszírozza a mi nagy magyar dolce vitánkat. Hála Orbanescu pártfőtitkárod gazdasági csúcsidiótizmusának, ebben a ciklusban soha nem látott mértékben gazdagodott a mi kis 10%-os elit rétegünk.

Minekünk nagyon jó ez a rendszer, különösen kell nekünk az a 2 millió hasznos hülye fidióta, akik vérüket adják azért, hogy ez így maradjon. Még négy év, és már csak bárók és muzsikok lesznek Magyaro-on.
Mi a bárók évente szervezünk majd nektek birkamenetet, hogy érezzétek, hogy fontosak vagytok. De ettől te még akkor is az elit kaszt muzsikja maradsz.

zobod 2013.08.03. 20:03:12

@high up!: akkor meg mit vered mindig a nyálad te ostoba... btw, nem te voltál, aki a múltkor azt fejtegette hogy a havi br 500e az már elit :)))?

toportyánzsóti 2013.08.03. 20:12:49

@a mór: Sokat ront az állapotodon a kutyacsip,lehet hogy reklamálnod kéne narancsganajtúróbogár...

Szociknak vége 2013.08.03. 20:14:12

@high up!: A legálszentebb fajta ballibes kommentelő az, aki azt hazudja, hogy haszonélvezője az egykulcsosnak (holott kamu rokkantnyugger volt, most meg közmunkás), de akkora benne a szolidaritás, hogy elkergeti a népnyúzó Orvbánt.

Az ilyennek jobb nem hátat fordítani...:)

egysmás 2013.08.03. 20:15:05

@zobod: Ha az ember elég jól él, tud foglakozni más bajával is!
Ha az ember elég jól él, megengedheti magának mind az empátiát, mind a becsületet, mind az elveket, megengedheti magának azt is, hogy az ország sorsát a szívén viselje!

Persze, a jólét nem hozza elő ezeket a senkiháziakból, de azért vannak olyanok ebben az országban, akik tisztes jólétben leledzenek, és mindemellett a fenti dolgok még jelentenek valamit.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.08.03. 20:25:09

@Don Quixote de la Ferko:
A gazdád jól átvert téged, ami nem meglepő, hiszen maga mondta hogy hazudik délelőtt, éjszaka meg este. Inkább az a fura, hogy akad még olyan retardált Sancho Panza, aki hisz neki

Ha mégis a megvilágosodás útját választanád, olvasd el inkább az ÁSZ jelentését a devizaalapú hitelállomány alakulásáról:

"A lakáshitelezési piac időközben átrendeződött, 2004-től megjelentek a hitelintézetek
által nyújtott, a támogatott forinthiteleknél kedvezőbb kamatozású, de
a forint árfolyam alakulásának kockázatától függő devizahitelek, amelyek révén
a lakáshitelek állománya tovább nőtt, a növekedés 2002-höz képest
539%-os volt."

"Az eszközrendszeren belül meghatározó szerepet játszó kamattámogatási rendszer
2004-től annak ellenére nem volt versenyképes a devizahitelekkel szemben,
hogy nyilvánvaló volt a forint esetleg jelentős árfolyamváltozásai miatti,
a visszafizetés terheit nagymértékben növelő kockázat."

www.asz.hu/jelentes/0908/jelentes-a-lakastamogatasi-rendszer-hatekonysaganak-ellenorzeserol/0908j000.pdf

Archenemy 2013.08.03. 20:27:12

@egysmás: te, én szinte már el is sírtam magam, hogy te milyen jó ember vagy :)

zobod 2013.08.03. 20:27:36

@egysmás: látod, ezért kellett volna valami piacképes végzettséget szerezned... nem más baját pajzsként használva, mögé bújva hányni az epét a kormányra olyan dolgokét, amiről nem is tehet. Ez így csak nevetséges.

Archenemy 2013.08.03. 20:32:21

@zobod: figyi, aki nem a legolcsóbb párizsit veszi, az már elit :)

Don Quixote de la Ferko 2013.08.03. 20:33:54

@zengjen a dalunk fajtárs:

Az egyszerű, felülvezérelt gondolkodásodnak köszönhető, hogy aki nem lefetyeli melletted orbán hátsójából a szaftot, azt zsigerből Gyurcsány hívének tekinted.
Van egy rossz hírem. Rühellem az összes mocskos tolvaj politikust, oldalfüggetlenül, és hasonlóképpen utálom a hozzád hasonló gondolkodáscsökkentőt szedőket is, akik oda juttatják őket ahol tőled is lopnak, csak egyszerűségednek köszönhetően ezt nem veszed észre.

yard 2013.08.03. 20:37:02

Most látom, hogy már Orbán sem bízik az újraválasztásban, most a könnyűzenében nyomulna. Egyelőre mint klipszereplő, de nyilván hamarosan befuthat. És akkor majd ő énekli a "Harvest Moont", Neil Joung meg méri a felest, amit jelenleg még Viktor osztogat, mint csapos.
Aki nem hiszi merevítse ki a klipet a 0.57-nél, ott látható, amint osztja a piát. Meg az észt.

youtu.be/n2MtEsrcTTs

Archenemy 2013.08.03. 20:39:41

@Don Quixote de la Ferko: csak kérdés, hogy ha már ilyen jól artikulált véleményed van atekintetben, hogy mit nem akarsz, akkor vajh' mi lehet az, amit akarsz?

Gondolom azt, hogy legyen minden jól.

Fantasztikusság.

Pelso.. 2013.08.03. 20:39:55

A fidesz gazdaságpolitikája, - muhahaha.
Meg kell nézni a honlapjukon a 2010-es választási programot, kicsit belegondolni annak megvalósíthatóságába, s azóta konkrétan milyen intézkedéseket hoztak..

a mór 2013.08.03. 20:40:45

@high up!: SZEGÉNY vakfattyú... Látom használt a 3 év ideológiai kampánya! Az ilyeneknek mint te már most látszik az agylágyulás tünete!
Pedig még élhettél volna kb. 10 évet, de ennyire súlyos állapotban - talán a 2014-es választások eredményét éled, meg , de szerintem annak eredményét már nem fogod érzékelni az elfekvőbe
Húgyagyú ahogy feritestvér mondta rátok

Don Quixote de la Ferko 2013.08.03. 20:48:57

@Archenemy:

Én már csak ilyen hülye vagyok, szeretem a nyugalmat, azt, hogy mindenkinek jól menjen ne csak néhány kivételezett havernak, csókosnak, rokonnak.

Ezért lóghatok ki azok közül, akik a trafikmutyit, a lézerjanit, orbánbányát, nyugdíjszázmilliárdok lenyúlását és a többit tekintik követendő példának.

Nagy baj?

taga20 2013.08.03. 20:53:01

@a mór: ön nyert, mi vesztettünk! gratulálok te faszszopó fideszdroid. ingyenjegy felcsútra, beszoptad magad!!!

Bereznay A. 2013.08.03. 20:53:28

@Nemzetstratégia:

Miért, rutin. Eljátszotta Seres Mária is, meg mintha lett volna egyéb. Ha meggondolom, az LMP is úgy kezdte.

a mór 2013.08.03. 21:02:44

@taga20: T kommentelő
Még nem nyert a Fidesz- majd jövő tavasszal! Tudod miért, mert ilyen lágyagyú ellenzéke van és még azt képzelik,hogy ők a nagyokosok...
szerncsétlen, ballibesek!

komplikato 2013.08.03. 21:06:42

@Erő e-meló: "Nemár, az hogy lehet? Csak azt mondjuk hogy holnaptól euró aztán kész?"

Miért, a jugók nem Deutch Mark-kal fizettek? Nincsenek kis országok, ahol NEM törvényes fizető eszköz, még is csak USD-t fogadnak el?

taga20 2013.08.03. 21:08:09

@a mór: ön és a faszkalap fideszslepp már nyert! milyen választásról vinnyog?

egysmás 2013.08.03. 21:09:27

@zobod: Hogy' a büdös kurva életbe' lehet az, hogy azt gondolod, hogy az, aki nyertese a fidesz gazdaságpolitikájának, annak nincs piacképes végzettsége?
Lehet, hogy ez a gondolat abból a talajból táplálkozik, amiből az a hited nőtt ki, mi szerint a kormányunk nem tehet arról, ami itt történik?

@Archenemy: Ugye! Néha még magam is elérzékenyülök ettől!

zengjen a dalunk fajtárs 2013.08.03. 21:14:14

@Don Quixote de la Ferko:
Régen a szolgák vették fel uraik nevét, Ferkoról meg nekem az a bizonyos Ferkó jut eszembe

Ha még nem kapcsolta le végleg az agyadban a viágítást, és felcsútizáson túl a tények is érdekelnek, felhívom a figyelmed a 2009-es (tehát még a diktatúra bevezetése előtt készült) ÁSZ jelentés egy másik részletére, ami további bepillantást ad abba a szélhámos játszmába, ami devizahitelezés címszó alatt bugázta be a zembereket:

"A futamidő növekedése a devizahitelek
esetében volt a legjelentősebb, itt 11-17 év a különbség (a futamidő a
2001. évi 6,38 évről 2007. évben 17,63-23,00 évre változott)."

Ehhez már csak a forinthitel kamatok alakulását kell hozzáadnod, és kész rálátásod van a fináncszektor haditervére. Ferkód pedig maradéktalanul asszisztált ehhez, szívesen beidézek majd ezzel kapcsolatban is néhány kínos részletet

www.asz.hu/jelentes/0908/jelentes-a-lakastamogatasi-rendszer-hatekonysaganak-ellenorzeserol/0908j000.pdf

Megfigyelo 2013.08.03. 21:16:42

@iii: De a már fix kamatra felvett kölcsönök visszafiztetése olcsóbb lesz a kormánynak, ha közben elinflálja a forintot. Hogy a társadalomnak végül többe lesz, az egy másik kérdés...

taga20 2013.08.03. 21:18:16

@zengjen a dalunk fajtárs: te most ezt a maffiakurmányt sikálod, ha jól értem? gratulálok, gondolom a gyereket is te tanítod:)szegény kölök

Archenemy 2013.08.03. 21:18:17

@Don Quixote de la Ferko: ja ja, sejtettem, tehát a "legyen minden jó" lenne jó neked.

Mivel pedig sosem lesz minden jó, ezért te mindig hangoskodhatsz, hőzönghetsz meg hujjoghatsz, hogy mennyi minden nem jó.

Elég kényelmes álláspont amúgy, bár az emberek többsége olyan hatéves korára rájön, hogy a lehetőségeket egymással érdemes összevetni, nem pedig egy kitalált, idealizált megoldással.

egysmás 2013.08.03. 21:21:07

@Archenemy: gondolom, a fenti filozófia alapján, azt alkalmazva Gyurcsány ellen sem hőzöngtél.

Megfigyelo 2013.08.03. 21:21:27

@garmr: A FED jogosult államkötvényt venni, az MNB-nek nincs rá joga. (De elfogadhatja fedezetként.)

garmr · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 21:23:14

@a mór: Valóban nem haltak ki még sajnos az MSZMP párttagok a magyar politikából. Ez nyilván csak idő kérdése, de mi addig sem szeretnénk velük foglalkozni, ha nem muszáj. Az a 24 év amit eddig rájuk pazaroltunk a rendszerváltás után az is pont 24 évvel több mint amire ennek az országnak szüksége volt. Az előtte lévő évtizedekről nem is beszélve.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.08.03. 21:23:43

@Bereznay A.: ez így van, de Seresék az 1%-ot sem érték el, az lmp meg már 2007-ben, vagyis több mint két évvel a választások előtt elkezdte a felkészülést. Persze másik oldalról nézve 1000 tagja sem volt a pártnak (mármint az lmp-nek), szóval még bármi lehet.

Kíváncsi leszek mi lesz amikor bekerülnek a fidesz média-pergőtüzébe. (Vagy pont ellenkezőleg, agyon lesznek hallgatva.) Az lmp-t ugye anno (mondjuk a Jobbikhoz képest) futtatta elég rendesen a média.

Csak azért mondtam egyébként hogy élő ellentmondás, mert ezek a civilek olyan büszkék szoktak lenni hogy ők civilek, pártokkal aztán soha, ők aztán mindenen kívül sőt felül állnak, különben is az egész rendszer úgy rossz ahogy van...aztán x hónappal a választás előtt kiderül hogy hopp mégis. szóval furcsa.
Persze lehet hogy csak nem vagyok kellően cinikus?...:)

mrs. white 2013.08.03. 21:24:56

Alapvetően hibás az az elgondolás, hogy a fidesznek vannak társadalompolitikai és gazdaságpolitikai célja. Kezdetben mindenki azon gondolkodott, hogy az éppen aktuális baromságot vajon miért csinálták, mert ennyire hülyék nem lehetnek biztos van valami grandiozus nagy terv amit a csekély értelmű poor nép nem lát át.
Nos, van terv de nem túl grandiozus csupán az általad zárójelben megfogalmazott (ki kell rabolni az országot és megjutalmazni a haverokat). Mindössze annyi a nagy gazpol, ha pedig mindent megkaparintottak nincs az az isten aki eltávolítja Őket a hatalom környékéről. ez még akkor is igaz lesz ha nem Ők lesznek hatalmon.

Erő e-meló 2013.08.03. 21:34:16

@komplikato:
Az egész béketáborban, Magyarországot is beleértve megvolt a devizával fizetés lehetősége, nem csak Jugóban. Idehaza 1965-ben Hardi Róbert belkereskedelmi miniszterhelyettes javaslatára hozták létre az úgynevezett dollárboltok vagy diplomataboltok 350 üzletből álló rendszerét. De a Merkurnál is lehetett kapni devizára autót, például a csodálatos Lada Samarát sorbanállás nélkül

www.titkosbudapest.hu/cikk-reszletek.php?szocikk_id=115

Az a baj veletek, hgy mindenkit hülyének néztek, mintha senki semmire nem emlékezne a siralmas múltból, és ugyanazt akarjátok nagyszerű ötletként újra eladni. Mintha itt mindenki a havonta 100% körüli jugoszláv inflációra, és az ebből fakadó deutschmark alapú kereskedésre vágyna

zobod 2013.08.03. 21:35:20

@egysmás: próbáld már meg egy kicsit összeszedettebben leírni. Miből, mi, és hogyan következik?

egysmás 2013.08.03. 21:42:04

@zobod: Egyszerű lehet úgy az élet, ha egy összetett mondat értelmezése meghaladja a képességeid!
Figyelsz a jelszavakra, igazodsz a vezényszóra, mondod, amit mondanak.

nincs_nick 2013.08.03. 21:43:14

@a mór: " szerencsélen húgyagyú liberális csőcselék - töltelék!"

Hogy beszélsz? Szádra vigyázz, hát nem tudtad, hogy Orbán 8 évig a liberális internacionálié szekerét tolta alelnöki rangban? Hogy beszélhetsz így a Miniszterelnök Úr egy igaz hívéről. Gondolkozz el vagy rádküldöm a TEK-et!

üdv.: Pintér Sándor

a mór 2013.08.03. 21:44:34

@taga20: olvasd el, amit válaszoltam, de úgy látszik a húgyagyuaknak fölösleges

Archenemy 2013.08.03. 21:46:12

@egysmás: gondolom nem érted a fenti filozófiát, de igazából most fáradt is vagyok elmagyarázni (különösen hogy a megértése ellen amúgy is kézzel-lábbal tiltakoznál), szóval maradsz bután.

garmr · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 21:46:44

@Megfigyelo: Az elmúlt 3 év jogalkotási gyakorlatát figyelembe véve, ez pusztán filozofiai kérdés. :)

a mór 2013.08.03. 21:48:30

@garmr: ezt nem te döntöd el, hogy az országnak mi volt elég!!!Nagyon kis pont vagy te ehhez...a blogoddal meg, a sok hülye alá adod a lovat!
Vedd már észt , az észt nem kellene adni, pláne hogy senki nem kérte tőled!

komplikato 2013.08.03. 21:49:50

@Erő e-meló: Értem a leírtakat, de pl. ami jugóknál volt, elég messze van a "diplomata boltoktól", persze a főváros pályaudvarain és a frekventált idegenforgalmi részen már akkor ment ezerrel a feket valutaváltás, de más tészta amikor szinte csak DM-ért vehet az ember kaját, kávéfőzőt vagy bármit mint ha lehetősége van rá.

Miért én találtam ki? Csak leírtam, hogy volt már ilyen a történelemben.

komplikato 2013.08.03. 21:55:27

@a mór: Mennyi a szombat esti túlórapénz az SZV-nél? :D
Miért nem csinálsz egy saját blogod, ahol te osztod az észt vagy leírod miért nem kell osztani az észt? Minek jársz másokéra csak fikázni?

egysmás 2013.08.03. 21:55:57

@komplikato: Az még mind hagyján, de ha az ország egyoldalúan bevezeti pl. az eurót, akkor nem az történik, hogy a forint mellett kialakul egy euroalapú árnyékgazdaság, mint ami a jugóknál volt a DM-el akkor, amikor nekiálltak elinflálni a dínárt, hanem az, ami Koszovóban van: mindenki euróval fizet, mert az ott a pénz.

Szóval a kolléga azt sem tudja, miről beszél.

egysmás 2013.08.03. 21:58:44

@Archenemy: Hogyne érteném!

Szerelmes vagy Orbán Viktorba, tehát tőle mindent benyelsz, a többi meg nem számít.

A egyelőre a kognitív disszonancia nem enged el, aztán a Stockholm-szindróma fog megtartani.
Ez az a karrier, amit végig fogsz csinálni.

a mór 2013.08.03. 21:59:25

@komplikato: téged meg ki a f@sz kérdezett ? a túlórapénz nem egyforma, ha ilyen gyenge kommentelők vannak, akkor csak 2000 / bolond .
nemsok jön össze ..sajnos

taga20 2013.08.03. 22:03:32

@a mór: szoktál tükörbe nézni? kezd el baszod, mert az ilyen férgek miatt tartunk itt! remélem segíthettem:)

garmr · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 22:03:38

@a mór: Hát. Lehet, hogy te visszasírod, de a komcsikból nekünk elég volt. :)

Bereznay A. 2013.08.03. 22:04:49

@Nemzetstratégia:

Kizárólag az ellentmondás részére reagáltam. Hogy rutin.

Egyébként nekem az ilyen ügyek, ahogy vannak, úgy közömbösek. Ami keveset tudok Ángyánról az rokonszenves, de a legcsekélyebb esélyét sem látom annak, hogy bárki is, ő vagy más, valami új párt idításával a legeslegcsekélyebbet is javíthatna az ország sorsán. Az ilyen út nem járható, de már beszélni sincs kedvem róla. Erő/energia vesztegetés.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.03. 22:05:42

@garmr: Nem tartom korrektnek azt az összehasonlítást, hogy a FED nyomtatja a bankókat, akkor a nyomtatás az MNB esetében is ugyanolyan sikeres lenne. A FED a dollár lelőhelye ugyanis.

egysmás 2013.08.03. 22:06:14

@garmr: A mór majd eldönti helyetted, hogy te mivel foglalkozhatsz, minek kell érdekelnie téged!

garmr · http://kard.blog.hu 2013.08.03. 22:08:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért is írtam bele cikkbe, hogy:

"egy olyan, globális szinten jelentéktelen gazdasági entitás, mint a magyar, minden bizonnyal valóban a forint drasztikus csökkenésével és az infláció emelkedésével reagált volna erre"

:)

ob.szerver 2013.08.03. 22:08:23

@mrs. white:

"nincs az az isten aki eltávolítja Őket a hatalom környékéről. ez még akkor is igaz lesz ha nem Ők lesznek hatalmon."

Ez pontosan így van és ez évtizedekre meghatározza ennek az országnak a jövőjét. Az összerabolt százmilliárdokból kialakult az új gazdasági arisztokrácia, élén az Orbán, Simicska és Nyerges családokkal és a köréjük szerveződő pár tízezres különböző rendű és rangú hűbéresi réteggel. Aki nem tartozik közéjük az vagy őket szolgálhatja cselédként vagy betanított munkásként, vagy vegetálhat vállalkozóként. Ez az amiből nem kér több százezer ember aki eddig távozott és az az ennél is több, aki akkor fog, ha jövőre nyernek.

A rossz hír a számukra, hogy a rezsim ebben a ciklusban felélte azokat a tartalékait, amelyek eddig felszínen tartották, és lehetővé tették, hogy a GDP 4 év alatt legalább 0% legyen és ne csökkenjen. Már nincs kirabolható manyup és a bankok sem terhelhetőek tovább. Pusztulnak a termelési tényezők, a materiális és a humán tőke menekül. A gazdasági hanyatlás - csökkenő bevételek - adóemelés - gazdasági hanyatlás ciklus gyorsulni fog, és vele együtt az ország leszakadása.

Ez persze a maffiát nem zavarja. Az EU-s pénzek ellopásával és a meglevő tulajdonviszonyok és piaci pozíciók erőszakos átrendezésével biztosított a további gyarapodásuk. Amihez az a kb. 1 millió agyhalott, akik nem a hűbéresi réteghez tartoznak hanem a kirabolt loserekhez, még lelkesen tapsol is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.03. 22:12:03

@alfacharlybravo: a szaharaban ha kitorne a kommunizmus akkor hianycikk lenne a homok,

egysmás 2013.08.03. 22:12:06

@ob.szerver: Ez abban az esetben van így, ha a következő hatalmi tényező fontosnak fogja a tartani azt, hogy annak a jognak az alapján éljen és létezzen, amit a fidesz kodifikált ellene.

Amennyiben ez nem így van, egy pillanat alatt átrendezi az erőviszonyokat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.03. 22:14:23

Mi vagyunk a baj, a valasztok. Valamit magara kicsit is ado nep mar regen elkergette volna a fideszt, mszp, mindenkit akit az orszaggyules fele jart. Indokolni sem kene mostmar, eleg szet,nezni az orszagban.

ob.szerver 2013.08.03. 22:19:44

@egysmás:

Bajnai ugyan megígérte, hogy leszámol a maffiával, de ez nem fog sikerülni. Egyrészt ahhoz túlságosan sok a pénzük és túlságosan nagy a hatalmuk és a beépített embereik mindenütt ott vannak.

Másrészt a rablást törvényesítették, a bizonyítékokat megsemmisítették, hogy ne lehessen később számon kérni semmit.

Az összerabolt százmilliárdokat más senki sem veszi vissza tőlük. Ebből eredően ezek az emberek vagy leszármazottaik nagyon hosszú időre meg fogják határozni az ország sorsát, legyenek kormányon vagy ellenzékben.

komplikato 2013.08.03. 22:24:23

@ob.szerver: És mi van az MNB tartalékok osztogatásával (vagy fosztogatása?), mint forrás? Akár egy egész ciklust kihúzhatnak vele ha ügyesek ... mivel NEM azok, esélyes +2 év.

@visszakettopadlogaz: "Indokolni sem kene mostmar, eleg szet,nezni az orszagban."
És ki ad szemet a látáshoz azoknak akik "három majmot" játszanak, nehogy kognitív disszonancia rohamot kapjanak?

Megfigyelo 2013.08.03. 22:27:17

@garmr: Nem egészen: at EKB beleszólhat -- és bele is szól -- az MNB-re vonatkozó szabályozásba. Már módosítottak alaptákolmányt miatta...

komplikato 2013.08.03. 22:28:44

Amikor valakinek több opció közül választania kell, mindig disszonanciát él át, mivel sohasem lehet teljesen bizonyos a dolgában. Megkülönböztetendő azonban a választás a 'vonzó' és a 'nem vonzó' alternatíva esetében.

Vonzó opciók közötti választás

Vonzó opciók esetén a disszonancia mértékét növeli:
- ha az elvetett opció vonzó
- a nagyszámú választható opció
- az elvetett opciók közti különbség
- ha a választás még friss
- ha nagy a választás tétje

Ilyenkor a következő módokon képzelhető el a disszonancia felszámolása:
- a választás elkerülésével (ez nem mindig lehetséges)
- a választott alternatíva felértékelésével és a nem választott leértékelésével
- a választott alternatíva ellen szóló érvek figyelmen kívül hagyásával

Speciális eset, amikor az opciók között van kiemelkedően vonzó. Ekkor a választás tudat alatt nagyon hamar megszületik, és a választott opció felértékelésére, a vele kapcsolatos kockázatok alulbecslésére sor kerül még a tényleges döntés meghozatala előtt. Ennek a jelenségnek a neve a pénzügyi befektetések világából származó kifejezéssel a "hozamvakság".

Nem vonzó opciók közötti választás[szerkesztés]

Festinger szerint a nem vonzó opciók közötti választás „elméletileg lehetséges, ám ritka” eshetőség, amely csak akkor fordul elő, ha egy külső erő kényszeríti a személyt választásra. Ez esetben a disszonanciát a következő tényezők növelhetik:
- rossz a választott opció
- kis számú választási lehetőség
- az elvetett rossz opciók hasonlóak
- a választás még friss
- nagy a tét

Ilyen kínos esetekben a következő módokon lehetséges a disszonancia redukciója:
- a választani kényszerülő személy lebecsüli saját választási szabadságát (kényszerre, illetve szükségszerűségre hivatkozik)
- a választott opció felértékelésével (jó opcióként való beállításával), negatív következményeinek lebecsülésével

hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia

Különösen utolsó két opció elszomorító és mutat rá a zord valóságra.

ob.szerver 2013.08.03. 22:28:57

@komplikato:

Az MNB tartalékok kirablását a nemzetközi piac lereagálná finanszírozási költségekben és forint árfolyamban. De abban igazad van, hogy ezek bármire képesek.

a mór 2013.08.03. 22:34:49

@taga20: nem azért tartunk itt, ahol...
hanem a sok léhűtő és fasszopó , mint te és haverjaid miatt! Miért munka az büdös nektek, az ész osztását meg természetesnek veszitek, holott nektek sincs !!

egysmás 2013.08.03. 22:38:44

@ob.szerver: A föld- és trafikmutyit fel lehet számolni.
Orbán hazaáruló, amiért börtön jár.

A többi meg majd kialakul.

a mór 2013.08.03. 22:38:50

@garmr: nem sírom vissza őket, de legalább nem csinálok úgy mintha osztanám az észt - mint te !
szerinted már több mint 30 éve el kellett volna zavarni őket a politikából! Ok és ezt most mondod?
Csináltál volna egy pártot, mint gyrcsótány, vagy léptél volna be - akár a LMP-be ! Akkor ugathatnál, de így csak a holdat ugatod!!!

komplikato 2013.08.03. 22:39:19

@a mór: "A Mór megtette kötelességét ... a Mór mehet!" ;)

nincs_nick 2013.08.03. 22:40:14

@komplikato: A jegybanki tartalék egyre fogy most is, mert védeni kell ezerrel a forintot. A mostani 34-35mrd€-ból meg sokat nem lehet feláldozni. 20mrd€ alá csökkenve egy nagyobb speki bedönti a forintot miközben szénné keresi magát rajta. A 10-15mrd€ meg sokra nem elég. Láttuk, hogy a manyup pénz sem tartott sokáig, ez sem fog. Főleg ha a kivándorlás folytatódik és a következő három évben újabb 190.000 dolgozó megy el családostul innen. Orbán rejtett tartalékai és a nyugdíjasok aztán majd termelhetik a GDP-t...

nincs_nick 2013.08.03. 22:40:50

@a mór: Most akkor mondja vagy ne mondja? Dönts már el...

komplikato 2013.08.03. 22:41:06

@a mór: "Ok és ezt most mondod?"

Miért csak most mondaná? Egy fél ország mondogatja 23-24 éve legalább. De látjátok feleim szemtükkel megint KIK szavaztták le pl. az ügynök törvényt is.
No meg azt is ki építi gőzerővel a kádári szocializmust és államosítgat, kommunál ... magyarul lop.

egysmás 2013.08.03. 22:42:54

@a mór: Milyen munka?

Tudsz munkát, amit el kell végezni, amiért pénzt kap az, aki csinálja?

Ha igen, mondd!
Ormánságban, Szabolcsban, Bácskában egész sok ember él úgy, hogy közmunka sem jut nekik!

Szóval, mondd, mi az a munka, amit csinálni kell!
Mondd meg a tutit!

Ha viszont nincs ilyen, akkor nemes egyszerűséggel elmész a büdös picsába!

komplikato 2013.08.03. 22:43:12

@nincs_nick: Nyugdíjasokat ne bántsd, olyan mennyiségben dolgoznak, hogy ne haljanak éhen vagy fagyjanak meg el sem hinnéd. Komplett iparág jött létre, hogy munkákat közvetítsenek nekik és nézd meg az álláshirdetéseket. Jelentős részük nekik szól. Őket még le lehet húzni éhbérért.

komplikato 2013.08.03. 22:44:36

@egysmás: Én már ajánlottam pár nagy arcúnak, hogy összeszedek nekik riadóláncban kb. egymillió munkanélkülit, hova küldjem őket ... érdekes módon értelme sválaszt soha nem kaptam.

igazi hős 2013.08.03. 22:47:13

@zengjen a dalunk fajtárs: Igazán szép az a szemérmes elhallgatás, hogy a devizahitelek azért pörögtek fel, mert a teljességgel fenntarthatatlan kedvezményes lakáshitel konstrukciót kidobták az ablakon. (Persze 1-2 évig működött, ez pedig bőven elég volt Orbánnak akkoriban is.) Senkinek nem volt kötelező 20-30 évre CHF hitelt felvenni, nekem 2 db 5 éves hitelem volt, mindkettővel jól jártam. 30 évre forint hitelt is badarság felvenni.

taga20 2013.08.03. 22:49:04

@a mór: jó akkor te mit melozol?

KARD blog 2013.08.03. 22:51:27

@a mór: Te viszont láthatólag obszcenitásokkal pótolod a hiányát.

tisztapista 2013.08.03. 22:55:08

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: "1. Ez az ötven százalékkal való dobálózás nettó hülyeség. A bizonytalanok ebből valójában csak húsz százalék, a maradék harminc a "le se sz*rom" táborba tartozik, akik a rendszerváltás óta egyszer sem mentek el választani. Semmi sem mutat arra hogy most el fognak. Őket eleve bele se kell kalkulálni a kormányváltók közé, szerintem akkor is otthon maradnának, ha forradalom törne ki."

+1

Erő e-meló 2013.08.03. 22:57:52

@komplikato: @egysmás: poszt:
Együttesen illet meg benneteket a Gágá díj a javaslatért, hogyan kell sutba dobni a rég nem látott alacsony inflációs értékét produkáló forintot. Osztozzatok rajta belátásotok szerint.

Koszovó darab birkán és eurón alapuló fizetési rendszerének példája nagyon vonzó cél lesz a 2014-es választásokon, külön elismerés amiért nem rejtitek véka alá hogy ez lebeg a szemetek előtt

egysmás 2013.08.03. 23:07:20

@Erő e-meló: Mondta valaki, hogy ilyet kell csinálni?

Én pl. tutira nem!
A poszt szerzője sem mondta, hogy egyoldalúan be kellene vezetni az eurót.

Komplikato sem mondta, hogy egyoldalúan be kéne vezetni.

Jártál már Koszovóban?
Pusztán arról van szó, hogy TE AZT HISZED, HOGY HA EGY ORSZÁG EGYOLDALÚAN BEVEZETI EGY MÁSIK ORSZÁG VALUTÁJÁT, MINT FIZETŐESZKÖZT, AKKOR OTT LESZ EGY ÁRNYÉKGAZDASÁG, AMI A BEVEZETETT VALUTA ALAPJÁN MEGY, MEG EGY HIVATALOS, AMI A NEMZETI VALUTA ALAPJÁN.
Noh, ez egy hatalmas tévedés, ugyanis ha egy ország egyoldalúan bevezet egy idegen valutát, akkor egyúttal ki is dobja a sajátját.

Ennek amúgy tud lenni haszna, mert pl. tutira nem költ el többet belőle, mint amennyi rendelkezésére áll, nem fogja elinflálni, nem fog vele dobálózni.

De egyikünk sem írta, hogy ez cél lenne.
Ezt csak te hallucináltad. (kaphatnék én is abból az anyagból?)

A szuperalacsony inflációnk pedig bizonyára a luxusautópiacon érezteti a hatását, mert máshol nem igazán látszik.

vkaresz6 2013.08.03. 23:07:45

Tetszik a cikk de nem teljesen értek vele egyet. A fidesz eddigi tevékenységéből egy dolog következik: nincs semmiféle stratégia csakis színtiszta populizmus. Nem cél hogy a devizahiteleket valóban kivezessék (legalábbis mostanra már nem) az a kérdés hogy fenntartsák a képzetet hogy a fidesz segít míg az mszp a bankok mellett áll. Csakis olyan dolgok történnek amik nagyon jól hangzanak folyamatosan lebegtetik a "megmentést" minden a lakosság körül forog. Mindíg minden a "polgárok" életére van hatással minden erővel elfedve azt a komplexitást ami a mai (liberális) világ-berendezkedéssel együtt jár.

Figyeljétek meg hogy mennyi a látszat intézkedés. Sorry ha valakit megsértek de én ezeket az embereket nem nézem ostobának. Nagyon is jól tudják hogy ha a fuvarozást megdrágítjuk akkor drágul minden amit akár 1km re is meg kell mozdítani. Ha a bankokat szívatjuk drágul a bankolás. Ha rezsit csökkentünk a szolgáltatók leverik a cégeken és megint drágul minden. A munkanélküliségi rátát az éhbér alatt fizetett közmunkásokkal lenyomjuk. (természetesen a statisztikák nem tartalmazzák hány dolgozó közmunkás)

Csak nézzétek végig a híreket és nézzétek meg melyik intézkedés az amit nem a populizmus irányít.És vegyétek észre azt is a politika mennyire beleette magát az ember életébe. A politika addig jó amíg unalmas (a legtöbb embernek). Most mindenki erről beszél. Minden nyamvadt utcasarkon szembe jön veled (trafikok). Az életünk központi kérdése a fidesz gyűlölete vagy imádata. (és ezt viszont nem a fidesz kezdte)
Mindenki véleménye markáns. Ma már nincs semleges vélemény. Nincs olyan tv csatorna ami "függetlenebb". A köz-tv nem ad hírt közügyekről kénytelen vagy a párt médiákból tájékozódni és mindkét oldalt meghallgatva összefésülni a véleményed...

Nincs gazdasági stratégiája a fidesznek. Van egy hatalom megtartási stratégiája aminek alá van rendelve a gazdasági stratégia. Emiatt érezzük hektikusnak emiatt változik minden olyan gyakran. Ezért történik minden intenzíven és gyorsan. Ezért nincsenek "langyos" döntések csak drasztikusak és gyorsak.

Emellett nagyban építenek a képzetlen ill. nyugdíjas tömegekre. A képzetleneket meg lehet vezetni. Nem látják hogy miért nem jó ha a bankok tőkéjét 30% al csökkentjük, csak azt látják hogy a "rohadt mocskos bankok kirabolnak mert ha frankba kell törlesztenem drágább"...

És csak hogy ne csak pofázzak (én mit csinálnék):

-Devizahiteles mentés: Ha pénzt szánunk rá ne a jól fizetőket vegyük ki a képből hanem a szar minőségű hiteleket. Ehhez még a bankok is tapsoltak volna mert bár pénzbe kerül nekik de a megmaradt hitelállományuk nem romlik le ennél is jobban hanem javul... De ugyanakkora összegből kevesebb embert jelentett volna ergo kevésbé populista.

-Progresszív szja!!! Lehet hogy az egykulcsos igazságosabb de a szegényebb rétegek járnak rosszabbul(békeidőben jó ötlet lehet).

-Közmunkaprogram jó, de a számuk csökkentése és bérük emelése.

-Kisker multi különadó. Nem stratégiai partnernek a tesco-t hanem a kisker multikat (akik az igazi károkat csinálják) különadókkal addig fingatni amíg 1-2 kivételével több nem marad.Az utolsónak úgyis megéri maradni annyi kell de 1-2 kisker multinál több káros mert megölik a kkv-kat.

-Jó multikat minden erővel segíteni. Az audi val semmilyen kkv nem versenyzik, ellenben munkahelyeket teremt. Rezsi szolgáltatókat meg ha segítjük jogosan verjük ki belőlük hogy a segítségből a lakossági áraikat csökkentsék.

-Lassabb, megfontoltabb döntéshozatal. Amikor minket próbáltak megmenteni (patikák) az semmit nem segített rajtunk csak csinált egy 15 millás számlát (és a multik ma is ugyan úgy élnek és virulnak).

-A munkát terhelő adók minél kisebbre csökkentése!!! Nagyon fontos! De ugye ez sem populáris mert a lakos nem érzi közvetlenül csak a cég ami pedig nem szavaz. 3 alkalmazott után most majdnem havi 1 milla a bérköltség.

-Érdekességként a saját spanyol viaszom a villanykörte adó. XD Vagyis adókkal mesterségesen minden rossz energia hatékonyságú fogyasztónak az energia-hatékony fogyasztók ára felé emelése.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.03. 23:45:27

@vkaresz6: en semleges vagyok. Nem szavazok senkire, mert egyforman rosszak. Nincs rossz vagy rosszabb szamomra aki nem jo az orszagnak az rossz.

Punxsutawney Mormota 2013.08.03. 23:49:05

@a mór: Ecsém! Jól megasszontad a ganajtúró libsinek! A probléma az írásoddal, hogy az eszement költekezést Orbánék kezdték, amikor meghírdették az agyament lakásfinanszírozási programot 4-5%-os kamattal. Erre a kommancsok persze ráígértek, amire meg Bourbon Viktor ígért rá, amire meg a kommancsok jöttek megint és már senkit nem érdekelt, hogy mit húz tizenkilencre. A színdarab Megyó hatalomra kerülésével vett komikus fordulatot, aki a világon egyedülálló módon, politikusként úgy döntött, hogy betartja az ígéreteit.
No, a komédia itt kezdett drámába fordulni, majd Gyurcsány - Orbán folyományként tragédiába. Bajnait most hagyom, mert csupán beugró szereplő volt.

vkaresz6 2013.08.03. 23:51:05

@visszakettopadlogaz: Tökéletesen egyet értek.A legnagyobbb bajom ma hogy a beálítottságomból kifolyólag útálnám ha nem mennék el szavazni ugyanakkor minden (komoly) párt fényévekre esik attól amire én szívből szavaznék.

Fidesz?... had ne kommentáljam.
Mszp? tényleg vissza akaruk???
LMP. létezik egyáltalán ez egy szadesz utód? Mit akarnak azon kívül hogy dolgokhoz láncolják magukat?
Jobbik? röhejes, rasszista, ostoba, stb.
Nincs választás.

vkaresz6 2013.08.03. 23:53:05

@visszakettopadlogaz: Szavazni akarok de ötletem sincs kire...

zobod 2013.08.03. 23:53:40

@egysmás: nem az összetett mondattal van baj, hanem azzal a csapongó, együgyű, inkoheres tartalommal, amit összetett mondatként előadva próbálsz komoly véleménynek láttatni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.04. 00:09:24

@garmr: Láttam, hogy beleírtad, de ezt a dollárlelőhely dolgot sajna sokan nem látják át elsőre.

Erő e-meló 2013.08.04. 01:00:19

@egysmás:
Hetet-havat, egymásnak totál ellentmondó dolgokat képesek vagytok összehordani üres szlogenekből. Aztán addig csűritek-csavarjátok, lehazudjátok amíg titeket igazol a kicsavart logikátok szerint. Nem is én mondtam, nem azt mondtam, blablabla

Ezt a mondatot hogyan lehet másként értelmezni, mint az euro egyoldalú bevezetését megoldásként?

"a Fidesz akár olyan egy radikális megoldással is helyre rázhatta volna, mint mondjuk az euró egyoldaló bevezetése"

Ja hogy ez a Magyarország esetében teljesen szükségtelen lépés a megtakarítások nagy részének elvesztésével járna, az nem számít, illetve még jó is mert belebukik a Fidesz, akkor tehát hajrá. Fogalmatok úgysincs a dolgokról ezen kívül

Jugoszlávia példáján meg egymással vitatkozzatok, nem én hoztam fel

egysmás 2013.08.04. 01:31:35

@Erő e-meló: te pont olyan hülye vagy, mint az elvtársad, zobod.

FORGATÓKÖNYVEKET vázolt a szerző, nem a vágyait öntötte szavakba.

Baszod.

Azt írta le, hogy ő mit gondolt, hogy mit akarhat a fidesz, mi lehet a STRATÉGIA a tettei mögött, mi lehet az az ELŐRE MUTATÓ szándék, ami mozgatja akkor, amikor olyan tabukat dönt meg, mint a jegybanki függetlenség.

De mindegy!

Csak a fidesz!
Orbán Viktor.
Futball.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
Tusványoson búcsú van.
Kibaszott balliberálisok.

kb ennyi érsz, ennyit értesz.

egysmás 2013.08.04. 02:01:57

@zobod: Nah, figyelj, te szellemi toprongy!

ezt írtad itt: kard.blog.hu/2013/08/03/a_fidesz_taigetosza_a_2014-es_valasztasokon/fullcommentlist/1#c20338085

"látod, ezért kellett volna valami piacképes végzettséget szerezned..."

Noh, ha valaki nyertese a fidesz gazdaságpolitikájának, akkor annak piacképes a végzettsége.
Egyszerűen azért, mert akinek nem az (nem nyertese a fidesz gazdaságpolitikájának), annak a fizetésében a nagyarányú adócsökkentés adóemelésként manifesztálódott (jelent meg).
Márpedig az nem nyertese egy gazdaságpolitikának, aki annak bevezetésekor adóemelésben részesül. Mert az kevesebb pénzt kap ugyanazért a munkáért, amit veszteségként él meg. Tehát az olyan a vesztese az adott gazdaságpolitikának, aki utána több adót fizet.

Azután fojtatod a gondolatodat:

" nem más baját pajzsként használva, mögé bújva hányni az epét a kormányra olyan dolgokét, amiről nem is tehet. Ez így csak nevetséges."

Te úgy gondolod, hogy én más baja mögé bújva, azt felhasználva hányok epét a kormányra azért, mert egy olyan subribunkó faszfej dilettáns tolvajbanda, amelyik direkt nyomorgatja a népet, hiszen arról nem is tehet -már a kormány-, hogy az pont egy subribunkó faszfej dilettáns tolvajbanda, amelyik direkt nyomorgatja a népet.

Erre írtam azt, kicsicserebogár, hogy
"Hogy' a büdös kurva életbe' lehet az, hogy azt gondolod, hogy az, aki nyertese a fidesz gazdaságpolitikájának, annak nincs piacképes végzettsége?"

Szóval, megkérdezem még egyszer!

Hogy a büdös kurvaisten faszába' gondolod azt, hogy annak, aki a fidesz gazdaságpolitikájának a nyertesei közé tartozik, az nem rendelkezik piacképes végzettséggel?

Aztán, miután feltettem a fenti kérdést, -amire nem szíveskedtél válaszolni (valószínűleg a kognitív képességeid retardációja okán a válaszadási képességed is hiányzik)- fojtattam a gondolatomat, mégpedig eképpen:

"Lehet, hogy ez a gondolat abból a talajból táplálkozik, amiből az a hited nőtt ki, mi szerint a kormányunk nem tehet arról, ami itt történik?"

Ez, kicsi nünükém, egyetlen prüntyőkém, a következőt jelenti:
Faszomba má' ez olyan hülye, hogy nem csak azt hiszi, hogy piacképes végzettség nélkül lehet piacképes fizetésre szert tenni, hanem még azt is gondolja, hogy a fidesz nem felelős a saját maga által kitalált és kontrollált dolgok működéséért.

Remélem, kicsi egyetlen ganajtúróm, megvilágosodtak ganglionjaid, vagy, ha az nem is, de diffúz idegrendszered lassan dúcosodni kezdett.

Szúrófény 2013.08.04. 04:34:36

„Mindinkább meggyőződöm, hogy az ország helyzete reménytelen, ez az ország nem képes magát megvédeni, mert nincsenek az állam kormányzatában becsületes emberek! (A pápai követ írja Rómának, 1526-ban!)

„…el nem tagadhatjuk, és nem szépíthetjük azt a példátlan önzést, amelynek durva konfliktusaiból áll e korszak úgynevezett politikai története. Keserű arra gondolni, hogy ez ország politikai vezetői méltatlan, alacsony lelkű, legjobb esetben tehetségtelen emberek voltak”
Szekfű Gyula Tomori című tanulmányából. Nincs új a nap alatt!

„A szegény emberből támadott elnyomója a szegényeknek hasonló a pusztító esőhöz, nem hágy kenyeret” (Példabeszédek 18/3 – a szocializmus megerősítette e tapasztalatot!)

„Fejedelmeid megátalkodottak és lopóknak társai, mind szereti az ajándékot, és vesztegetést hajhász” (Ézsaiás próféta 23. - privatizáció)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.04. 08:34:57

A forint elinflálását megkezdték, a közműdíjakat infláció feletti összeggel emelték, bevezették a rekordmagas áfát is. Aztán rájöttek, hogy áremeléssel nem lehet választást nyerni és jött a rezsicsökkentés...

xvxvxv 2013.08.04. 08:36:25

@Szúrófény: alapvetően egy kiskirályt játszó nép vagyunk (népvándorláskori hagyaték), személyekre lebontva és a rendszereket is tekintve: koncentrációs körökben mindenhol kiskirályok vannak, bárhova lépsz, egy újabb kiskirályságba botlol, amelyik vhogyan le- é felfele újabb kiskirályságokba tagozódik. a libsik ezért nem értik ezt az országot. illetve ők is erre a kaptafára mozognak. a bárminemű közös nevezőre képtelen fajtánk egyszerre hűbéres és hűbérúr: a közhellyel, felfele nyal, lefele tapos, közben meg erkölcsözik, gondviselőzik, csángózik, politikai korrektezik vagy szociális hálózik az uralkodó elit, színének megfelelően a szánalmas keresztény magyar uralkodó osztálytól a proli szockókon át a sznob libsikig.

a fejünk fölött felhőző rendszerek csak ezt a mély önsorsrontó attitűdünket használják ki. azt nem vesszük észre, hogy önző érdekből a másiknak is hagyni kéne, mert ezáltal nekünk is kellemesebb lenne az életünk. de nem! a harácsolás, és a folyton tejeszkedő kiskirály-mentalitásunk mindenkit és mindent maga alá akar gyűrni. ezért olyan fos, élhetetlen az életünk közösségi szinten, amelyet időlegesen a nagy magyar hazug mulatozás old csak fel.

most éppen a kétségkívűl még a szokványosnál is ganéjabb, amorálisabb fideszcigányok vannak soron.

Kalmár 2013.08.04. 08:38:34

Már megint a levegőbe puffogtattok!

2014-ben mi söpörné el a Fideszt??
Ha szarul kormányozna, akkor sincs a látóhatáron senki, aki jobban tudna.

Ráadásul jó irányba halad a kormány!
Így még reménytelenebb az ellenzék helyzete.

Szerencsére.

Erő e-meló 2013.08.04. 08:59:37

@egysmás:
Olyanok vagytok mint a csodadoktor, aki egy képzelt betegségre akar súlyos mellékhatásokkal járó életmentő gyógyszert adni. És mindezt csupán azért hogy bebizonyítsa, ő a csodadoktor

Köszönjük nem kérünk belőle, jól elvagyunk, és még hosszú élet vár ránk a kiváló szakértelmetek nélkül

xvxvxv 2013.08.04. 09:03:30

@Kalmár: te csak egy nyomorúlt életvesztes, vonulgatós fideszcsimbók vagy. ha belopóznál a fideszes felsőtízezer egyik sznob szektájának egyik zártkörű partijára, a hátad mögött az oligarcha feleségek összesúgnának: "ezt a prolit meg ki engedte be?", "csináljon már valaki valamit!", "úristen, hogy néz ez ki?"

idétlenül vigyorogva újságolnád, hogy te elkötelezett fidesz-szavazó vagy, ebben az évben is voltál csíksomlyón, jövőre meg csángóföldre mész.

az oligarchák meg kínosan-feszengve néznek rád és fordulnak el tőled, mert nem hagyod őket megbeszélni a következő nyaruk programját, amikor a francia riviérára mennek 3 baráti családdal közösen vitorlázni.

ha felmész az emeletre hugyozni, tuti belefogsz ütközni egy porcukros orrú oligarcha-csemetébe. ahogyan én is beleütköztem a letolt fekete tangás, félrészeg csajba: "adjon már valaki egy kibaszott csíkot, mert szétbasz az ideg!"

te, te, szerencsétlen fideszproli, nem értesz te semmit se!

úgy átbasszák az ostoba agyatokat, úgy néznek szarba titeket, hogy arra nincsenek szavak!

hot-spot (törölt) 2013.08.04. 09:09:43

Ezek nem tudnak gazdaságot irányítani,mert jogi végzettségű mindegyik.

egysmás 2013.08.04. 09:10:33

@Erő e-meló: Te beszélsz csodadoktorról? Te, aki nem tudja megkülönböztetni a világot érteni akaró ember gondolkozását a vágyaktól?

Szánalmas...

déjá vu39 2013.08.04. 09:53:39

@zengjen a dalunk fajtárs:
1. " A gazdád jól átvert téged, ami nem meglepő, hiszen maga mondta hogy hazudik délelőtt, éjszaka meg este."
Arra a mondatra tetszik emlékezni, hogy 'ne azt figyeljék amit mondok, hanem amit teszek?"

2. "A lakáshitelezési piac időközben átrendeződött, 2004-től megjelentek a ... devizahitelek, ...

Ja. Csak éppen 2001-ben jelentek meg. Én pl 2004-ben vettem fel forint alapú lakáshitelt..

3. "... hogy nyilvánvaló volt a forint esetleg jelentős árfolyamváltozásai miatti,
a visszafizetés terheit nagymértékben növelő kockázat."
Kinek volt nyilvánvaló? A FIDESZ-es vezetőknek, akik mind vettek fel devizahitelt? Az MNB vagy a PSZÁF akkori, FIDESZ-es kötődésű elnökeinek?

Szóval: Az igazat mondd, ne csak a valót....

Erő e-meló 2013.08.04. 10:00:39

Saját magatokat csapjátok be, így sose fogtok megérteni semmit, se aki blogot írta, se te aki bekajálod. A lényeg benne van egyetlen mondatában, a többit felesleges olvasni:

"tűkön ülve vártuk a fejleményeket, de persze ismét nem történt semmi"

egysmás 2013.08.04. 10:03:49

@Erő e-meló: Te érted, hogy mi történik itt, vagy csak elhiszed, hogy Orbán víziói helyesek, és jó az az út, amin halad az ország?

déjá vu39 2013.08.04. 10:18:00

Én nem tudom eldönteni, hogy az euro "de facto" bevezetése milyen hatással járna. De a pro és a kontra érveket hangoztatók ismeretét minden bizonnyal bővítené, ha elolvasnák az ÉS-ben néhány éve megjelent "Lopakodó Euro" című cikket.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.08.04. 10:20:53

@déjá vu39:
Kösz hogy megerősítetted az Állami Számvevőszék általam idézett 2009-es jelntésében leírtakat!

A devizaalapú hitel egy olyan elszámolási konstrukcióként jelent meg, aminek a veszélye kezdetben még alacsonynak tűnt a hitelfelvevőre nézve, mert rövid távra szólt, és beleilleszkedett az euro közeli bevezetésével kapcsolatos elvárásokba

Aztán ahogy egyre távolodott az euro bevezetése, úgy lett egyre rizikósabb az ügyfél számára, és egyre kecsegtetőbb extraprofit lehetőség a bankok számára, akik persze árfolyambiztosítást kötöttek a - számukra amúgy is alacsony rizikót jelentő - forinterősödéssel szemben. A kormányzat pedig asszisztált ehhez, mesterségesen magasan tartva a forint kamatokat, amit a bankok még meg is fejeltek, így lehetett végül 30% feletti a forinthitel kamat sok esetben. Magyarán nem is maradt más lehetősége a zembereknek mint devizahitelt felvenni, pedig aki gondolkodott egy kicsit is annak látnia kellett a veszélyét.

És végül így jutott el az ország ahhoz az állapothoz, hogy nemzetgazdasági szinten is óriási egyensúlytalansági veszélyt hordozott a kiterjedt devizahitelezés. Erre mindenki, az Ásztól a Pszáfig, sőt még az IMF is felhívta az akkori kormány figyelmét, mégis minden ment tovább, vajon miért?

Erő e-meló 2013.08.04. 10:35:33

@egysmás:
Odáig még értem, hogy ez a blog a kormányt akarja ekézni, ami rendben is volna. Csak közben meg saját magáról állítja ki a hülyeségi bizonyítványt, amikor elemi ismerethiányt téves következtetésekkel akar eladhatóvá tenni

egysmás 2013.08.04. 11:15:59

@Erő e-meló: Kezdjük elölről, helyezzük új alapokra a társalgásunkat!

Próbáljuk meg azt, hogy megvizsgáljuk, egyáltalán ugyanazt olvastuk-e, ugyanazt értettük-e meg, és ha az alapokkal (azzal, hogy egyáltalán miről is beszélkünk) kapcsolatban sikerült konszenzusra jutni, elképzelhető lesz, hogy tudunk egymással normálisan kommunikálni!

Ahogy én láttam:

A szerző leírta, hogy mit gondolt, mi az, amit csinálni fog a kormány gazdaságpolitika címszóval és azt, hogy mi miatt gondolta azt, amit gondolt.
Leírta azt, hogy azokat a bizonyos dolgokat, amiket megtett, vagy nem tett meg a kormány, ő (már a szerző) milyen kormányzati szándéknak tulajdonította, majd eljutott oda, hogy a kormány csak hatalomtechnikában tud gondolkodni, nincs gazdasági koncepciója és azt állítja, hogy a jelenlegi hatalomtechnikai lépései, mint pl a devizahiteles-mentés felmelegítése hazardírozás még a hatalomtechnikai térben is.

Neked miről szólt a cikk?

Erő e-meló 2013.08.04. 12:40:19

@egysmás:
"mit gondolt, mi az, amit csinálni fog a kormány gazdaságpolitika címszóval és azt, hogy mi miatt gondolta azt, amit gondolt."

Kiafaszomat érdekli mit gondolt Szaros Jóska amikor összekakilta magát a nagy erőlködésben? Miért kéne vegyelemeznem az ő bekakiját?

Nekem egy a konklúzióm az írással kapcsolatban: hálistennek nem ő van kormányzati pozícióban, hiszen nem csak hogy képtelen prognosztizálni, és a kurrens állapotokról sincs reális képe, de még a múlt is homályba vész a tekintete elől

na4 2013.08.04. 12:52:46

Teljes tárgyi tévedés ez a poszt. Egy országot nem mindenféle pénzügyi hókuszpókusszal lehet felemelni, hanem erös, gazdasággal, ami piac- és versenyképes termékeket és szolgáltatást nyújt a hazai és nemzetközi piacokon. Az összes többi csak duma, átverés és önbecsapás.

egysmás 2013.08.04. 13:17:33

@Erő e-meló: Próbáljuk újra!

Ha nem a cikkről beszélsz, akkor miről beszélsz?

Ha van egy elemzős-véleményezős cikk, akkor vagy egyet értesz a cikk elemzésével, véleményével, vagy nem és vagy hozzászólsz, vagy nem.

Ha téged nem érdekel a másik elemzése, véleménye, akkor miért nem azt ekézed, hogy egyáltalán leírta a véleményét, miért azokat, akik beszélgetnek a leírtak kapcsán?

Valamint.

Nem válaszoltál arra, hogy TE érted-e, hogy mi történik, vagy csak bemondásra elhiszed Orbánnak, hogy tudja, hogy mit csinál!

egyetmondok 2013.08.05. 09:34:06

" Minden további nélkül elképzelhetőnek tartottuk, hogy a kormány valóban átlépi a Rubicont, az MNB megszerzése után felrúgja a közgazdasági dogmákat és az államadósság, valamint a magyar gazdaság krónikusan tőkehiányos helyzetét nemes egyszerűséggel forint nyomtatással oldja meg (pl.: az MNB állampapírokat vásárol)." --- írja a poszt,s szerintem,ha az MNB simán venne állampapírokat, az semmit se segítene a magyar gazdaság tőkehiányos állapotán. Az az államháztartás megrendeléseit tudná felpörgetni államháztartási forrással,de a vállalkozások tőkehiányán ez nem változtatna. Ráadásul félő,hogy a változatlanul tomboló magyar fiskális alkoholizmus miatt ilyen akció és forrás inkább csak baromi népszerű állami jóléti intézkedéseket finanszírozna.

balfaszcsaszar 2013.08.05. 17:48:31

@taga20: látom rajta vagy a faszozáson. remélem tudod h ez mit jelent????

amúgy meg

i1169.photobucket.com/albums/r505/GifsforGreg/C1Nig.gif

Sweet And Full Of Grace 2013.08.06. 09:55:45

"az 50%-nyi bizonytalan választói tömeg olyan kiszámíthatatlan tényező melynek súlya már önmagában is maga alá temethet minden kormány-aspiráns pártot"

Az ilyen elemzésnek kifestett ábrándozásoknak nem sok értelme van.

Az a bizonyos 50% sosem a "bizonytalan választói tömeg" volt,hanem a kvk-ban pártot nem választók tömege,amibe a bizonytalanok mellett benne vannak a választásoktól távolmaradók is. Ezráadásul nyár közepére 35%-ra csökkent, az elmozdulás nyertese pedig szinte kizárólag a Fidesz.

Persze, bármi elsöpörHETi ezt a magabiztos vezetést, de a tény az, hogy évek óta semmi nem volt képes érdemi változást generálni, a médiatörvény körüli ajvékolástól a trafikhisztiig.

A folyamatosan kormányváltásért sóhajozó blogokban (pláne az ellenzék házisajtójában) a Fidesz naponta "megrázza a pofonfát". De objekítven szemlélve nagyon úgy tűnik, hogy arról a pofonok a legkevésbé rájuk hullanak.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.06. 10:00:57

"A devizaalapú hitel egy olyan elszámolási konstrukcióként jelent meg, aminek a veszélye kezdetben még alacsonynak tűnt a hitelfelvevőre nézve, mert rövid távra szólt, és beleilleszkedett az euro közeli bevezetésével kapcsolatos elvárásokba"

A lakossági devizalapú hitelezés bőven azután vált tömegessé, amikor az eurobevezetés céldátumát a Medgyessy-kormány már régen kilőtte a Szaturnuszon túlra.

A konstrukció kockázataival minden, alapvető pénzügyi ismeretekkel rendelkező ember tisztában volt, és hogy tömegessé vált, az semmi másnak nem köszönhető, hogy a hitelfelvevők nélkülözték ezeket az alapvető pénzügyi ismereteket (hogy pl. a valutaárfolyamok egészen biztosan nem lesznek 20-30 éves futamidőkön keresztül stabilak, nemhogy a CHF/HUF, de CHF/EUR sem), a hitelnyújtók pedig magasról beleszartak, mert egyrészről a rövid távú profit elsöpört minden más megfontolást,másrészt olyan szerződést kötöttek az alulinformált hitelfelvevőkkel, amilyet csak nem szégyelltek - és nem voltak szégyenlősek.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.06. 10:07:12

@déjá vu39:

""A lakáshitelezési piac időközben átrendeződött, 2004-től megjelentek a ... devizahitelek, ...

Ja. Csak éppen 2001-ben jelentek meg. Én pl 2004-ben vettem fel forint alapú lakáshitelt.."

2001-ben jelentek meg, ahogyan a Wright-fivérek is 1903-ban repültek először levegőnél nehezebb szerkezettel. De a következő három évben marginális szerepet játszottak, hiszen még létezett a forintalapú, államilag kamattámogatott lakásprogram (ami viszont még tényleg a bevezetésekor konszenzususnak tekinthető, rövidtávú euro-bevezetéssel kalkulált). A tömeges elterjedésük ellenben éppen 2004 tavaszán következett be, amikor néhány százmilliós szintről hirtelen 25 milliárdosra ugrott a CHF-alapú lakossági hitelállomány. Elsősorban annak következményeként, hogy Medgyessyék elcsinált Jóléti Rendszerváltása hazavágta az államháztartást, és a maastrichti kritériumok teljesítése (rajtuk keresztül pedig az euro bevezetése) beláthatatlan távolságra került - ráadásképpen finanszírozhatatlanná téve az állami kamattámogatásos lakásprogramot is.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.06. 10:21:13

@egysmás:

"Noh, ha valaki nyertese a fidesz gazdaságpolitikájának, akkor annak piacképes a végzettsége.
Egyszerűen azért, mert akinek nem az (nem nyertese a fidesz gazdaságpolitikájának), annak a fizetésében a nagyarányú adócsökkentés adóemelésként manifesztálódott (jelent meg)."

Márpedig az az egyedülálló munkavállaló volt az adóváltozások vesztese, akinek a bére nem érte el az átlagbért. Vagyis az akkor bruttó(!) 200-210k forintot. Az pedig bizony nem az az összeg, amit versenyképes végzettség (helyett: tudás) után fizetnek, hanem az, amit a piaci versennyel köszönő viszonyban sem lévő közszférában, vagy a szakmunkának legfeljebb csúfolt betanított munkáért fizettek.

Hozzá kell tenni, hogy Magyarországon ma alig akad nemzetközi szinten is versenyképes végzettséget adó oktatási intézmény (azok nagy része is a privát, vagy félprivát szférában). Az immár félmilliónyi külföldön munkátvállaló magyar elsöprő többsége sem itthon szerzett képzettségre támaszkodik.

Ez pedig végképp nem szűkíthető egyik vagy másik adminisztráció sarára, ez egy több évtizedes folyamatos lecsúszás eremdénye.

miért 2013.08.12. 23:27:00

@Online Távmunkás: majd jön szájjártó és kósa-tizedes valami ócska dumával. Szépen dontik a forintot es leszz itt rendes infláció!
süti beállítások módosítása