A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Hófúvás: válságmenedzselés vagy menedzselési válság?

2013.03.17. 06:30 timargabor

Amit az elmúlt napokban átélt az ország, hogy március közepén ért bennünket a téli szezon legdurvább hófúvásos krízise, két dologra világított rá: hogy vészhelyzetben az ország lakossága összetart, a beavatkozó hivatásos és önkéntes mentőerők motiváltsága kiemelkedő, és hogy vezetési szinten alapvető hibákat tudunk elkövetni. Persze, kritizálom majd a mostani kormányt is, de van egy olyan érzésem, hogy más színezetű vezetés esetén sem lett volna nagyságrenddel jobb teljesítmény ez utóbbi terén.

Az első, és meglehetősen fontos kérdés az, hogy milyen volumenű megelőző intézkedéseket szabad/lehet/merünk megtenni akkor, amikor a fenyegető időjárási helyzet még nem következett be, csak egyre valószínűbb? Kiadható-e általános felhívás vagy felkérés arra, hogy senki ne induljon útnak akkor, amikor a förgeteg még nem csapott le? Ide is elérünk mindjárt, van azonban egy csomó határfeltétel és aprómunka, amely majd meghatározza a mentés lehetőségeit. Először is: mekkora a katasztrófavédelem mozgósítható beavatkozó létszáma és felszereltsége? Mennyire igaz, hogy a tényleges akciólétszámban elbocsátások történtek, miközben az adminisztratív szintet felduzzasztották? Mennyire "naptár szerint" működünk? - kérdezem, mivel Bakondi tábornok "télügyi biztosi" megbízatása február 28-ig tart. Tényleg leszereltek hóvédő provizóriumokat a főutak mellől az utóbbi napokban, már a tavaszra készülve? Valóban azért nem volt elegendő hókotró, mert megkezdődött a tavaszi műszaki átalakításuk úttisztívóvá? Tényleg már csak egy századnyi tankunk van hadrendben a tatai laktanyában? - megjegyzem, ha ez utóbbi tényleg igaz, akkor azért a legkevésbé a mostani kormány felelős. (Az utóbbi napok blogposztjainak komment-terméséből válogattam, és mivel ellenőrizni nem tudtam, kérdés formájában fogalmazom meg mindet.)

Van-e akcióterv, történt-e helyszíni gyakorlat arra, hogy ilyenkor mi a teendő? Van-e protokoll arra, hogy 50 kilométeren beállt autópályával mit lehet kezdeni - akkor, ha az egyik pálya szabad, és ha mind a kettő beállt? Eddig láthatóan nem volt, hogy a jövő héttől lesz, abban majdnem biztos vagyok.

Akkor most kanyarodjunk vissza szerda estéhez, csütörtök reggelhez. A meteorológiai jelentés szerdán már 80% feletti biztonsággal előrejelzi a 12-24 órán belül bekövetkező ítéletidőt, ami még nincs itt. Pedzegetik is a híradásokban. Nyilván minden útnak indulóban felmerül a kérdés, mit tegyen ezzel? Március van, havat, szelet mondanak, induljak vagy nem? Ugyanez a kérdés felmerült-e valahol a katasztrófavédelemben is? Megnyomjam a gombot, vagy nem? Aki megnyomhatja: gondolt-e rá? (biztosan igen) Kiálthatok-e farkast, amikor még nincs itt, és van 10% esély, hogy esetleg mégsem olyan szigorú? A blogokban a "kormánypárti" kommentek meglepő egységben mondják, hogy "minek indultak útnak", ám az útrakelők dilemmája a védelmi szervezetben is fel kellett merüljön.

Ráadásul ilyen esetekre van több éve, már a mostani kormány idején kidolgozott eljárás: két éve élesben tesztelték a közmédia és a kereskedelmi tévék által kötelezően továbbítandó azonnali és két órán belül sugárzandó vészhelyzeti figyelmeztetés rendjét, emlékszünk: "Középföldén szélvihar várható". Hát most pont itt nálunk volt várható a szélvihar és a hófúvás, de ezt a rendszert senki nem aktiválta, pedig pont erre a helyzetre találták ki. Abban pedig biztos vagyok, hogy ha megteszik, akkor sokkal kevesebben vágnak neki az útnak! Nem tették meg, érdekes módon nem tették meg akkor sem, amikor a rendőrség csütörtök este már kezdte lezárni a dunántúli településekről kivezető utakat, amikor már nagyjából mindenki számára világos volt, hogy nem érdemes nekivágni.

Csütörtök reggel a förgeteg először a Dunántúl délnyugati részére és a Bakonyra csapott le, a 8-as főút már délelőtt járhatatlanná vált, néhol látni sem lehetett a száguldő hótól. A dunántúli autópályák közül először szakaszosan az M7-es, majd valamikor délután az M1-es is beállt, 50 kilométeres mega-dugóval. Valamikor csütörtök délelőtt meg kellett volna nyomni a gombot, hogy nemcsak a hobbitok és tündék, de az autósok se vágjanak neki a dunántúli utaknak. Én ezt tartom az első komoly operatív hibának. Nem történt hivatalos, nyomatékos, szabványosított riasztás - innen már nem a megelőzés, hanem az előállt krízis felszámolása volt a feladat.

A második komoly operatív hiba az volt, hogy a krízis ténye mennyire nem jutott el sem a köztudatba, sem a közmédiába, sem - egyes intézkedések elmaradásából következtethetően - a vezetési törzshöz, már ha akkor működött ilyen. Az ország péntek reggel szembesült a helyzettel, nem azzal, hogy most aztán "senki sehová" a Dunántúlon, hanem hogy ezrek estek egy éjszakára és még ki tudja meddig a hó fogságába. A katasztrófavédelem irányítása számára is ekkor válhatott nyilvánvalóvá, hogy a helyi erőkkel nem oldható meg a helyzet. A honvédség Facebook-csoportját követve péntek délelőtt jöttek a hírek az alakulatok bevetéséről. Miközben a mentők, a rendőrök, katasztrófavédelmisek nyilván dolgoztak már a behavazott utak mentén, az úton ragadtak ebből sokszor semmit nem láttak, a központi irányítás mintha csak péntek délelőtt éledt volna fel, amikor pl. az utak menti települések vezetése, lakossága, a helyi média már fél napja "szolgálatba helyezte magát".

Ami kifejezetten a mostani kormányt célzó kritikám: láthatóan nem működött a helyettesítési rend. A miniszterelnök Brüsszelben, fontos tárgyaláson, "igazoltan távol", de ki helyettesíti? Semjén miniszterelnök-helyettes Kézdivásárhelyen lovagol. Bravó. Őt ki helyettesíti? Pintér Sándor belügyminiszter péntek délelőtt 11 órakor hirdetett vészhelyzetet, akkortól vált a kormány észrevehetővé az ügyben. Lehet vitatni a tevékenységét, én nem teszem (talán csak ezt: ha már nem volt központi döntés a riasztásról, hát elég visszás a hasonló egyéni döntésekért az utakon rekedteket hibáztatni): ami a legfontosabb, hogy láthatóvá tette; van központi irányítási szándék. Ami egyértelműen hiba, hogy ez legalább 12 órát késett, és nem tudom, hogy ez kin múlt.

m1_czegledy.jpgFotó: Dr. Czeglédy Csaba

A pénteki, késői központi beavatkozás miatt sajnos maradtak olyan hó-foglyok, akik csak péntekről szombatra virradó éjjel szabadulhattak, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy az igen hideg szombati hajnal nem tudott halálos áldozatot szedni. Óriási köszönet illeti ezért az akkor már akár 30. órája a terepen dolgozóknak, a honvédség egységeinek és a fura március 15-i érzéseket keltő, de láthatóan nagyon hiányzó osztrák műszaki segítségnek is. Hogy szombat este a már nem havas M1-es miért állt be újra, azt nem tudom, a híradás szerint a terepen lévő rendőrök sem kaptak tájékoztatást. Nagyobb hiba, hogy nem világos már 2 napja, hogy épp mi történik az M1-es egyes szakaszain, sőt péntek este az is előfordult, hogy olyan híradások mentek ki (pl. a rendőrség honlapján - innen gyorsan törölték -, majd ezt átvéve internetes portálokon is), hogy szabad a pálya, miközben ez még nem volt igaz.

Egy dolgot még hozzá kell tennem. Miközben a Dunántúlon a behavazott utak jelentették a krízist, Északkelet-Magyarországon több százezren maradtak áram nélkül, sokan közülük még most is így élnek, esetleg még napokig. Az áramszünet oka itt, hogy a légvezetékek nagyon megsínylették mind az ónos esőt, mind az erős szelet, de főleg a kettő kombinációját. A nagyfeszültségű gerinchálózat nyilván légvezetékeken marad, de a hálózat kisebb terhelésű részei valószínűleg elvezethetők lennének az időjárásnak nem kiszolgáltatott földkábelen is. Ez nyilván komolyabb beruházást igényelne - ehhez képest most épp rezsicsökkentésre ítéljük e szolgáltatókat, és hogy örüljön mindenki, földalattkábelvezetési adót is kivetünk rájuk. Így aztán e cégek szinte biztosan nem fognak nekiállni e fejlesztésnek, a kockázatokat most jópáran a bőrükön érezhetik.

Utolsó kérdésem: ki ellen kell a TEK-nek páncélozott szállító harcjármű?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

37 komment

Címkék: államigazgatás hófrász vezetési válság

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr185138868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

légügyi megfigyelő 2013.03.17. 08:02:31

Ami a TEK páncélosait illeti, maximálisan egyetérTEK. A véletlen képek alapján legalább három efféle ketyere tűnt fel, alighanem sokszor ennyi lehet rendszerben, illetve állományban. Komolyan ekkora a terrorveszély?

Egyébként az érdemi kérdés az, hogy mi fejlődött a 2006-os aug 20-i szélvihar+jégeső esemény óta. Akkor ugyanez (vagy nagyon hasonló) volt az események sora: előre lehetett tudni az aznapi viharveszélyt, nagyjából a tűzijátékkal egyidőben, órákkal előbb látni lehetett a vihar közeledtét, látni lehetett a pályáját a radaron. Az ügyeletes meteorológus jelzett az katasztrófavédelemnek, csak ott nem vették az adást. Amikor meg már lépni kellett volna túl késő volt.

Most: napok óta tudható volt az ítéletidő közeledte, szerdán szinte órára pontosan, és senki nem lép, nem mer, vagy nem tud, holott lefogadom, az állami rendfenntartó szervek nem "hallidéjeztek", ismerve a rendszer paranoiás működését. Egyszerűen - úgy tűnik - nem ismerték fel a helyzetben a katasztrófaveszélyt. Azt gondolom, ez a legnagyobb baj.

Lehet, hogy a centralizált óriásszervezet helyett egy szűk, folyamatos törzsre lenne szükség, amely mindig ügyeletben van, amelynek bármiféle katasztrófaveszélyes körülményt jelezni kell civil vagy állami szerveknek és amely önállóan képes a rendszert beindítani. Ebben az esetben a meteorológiai előrejelzésre már hétfőn-kedden előre fel lehetett volna vázolni egy eljárásrendet, hogy mit is kell tenni ha az egyes események bekövetkeznek, kezdve az autópálya lezárásokkal, a kamionok pihentetésével, a hókotrók alkalmassá tételének ellenőriztetésével...

Talán a dönteni képtelenné tett, szolgálati utas, agyonhierarchizált, lebaltázós szisztéma miatt nem mertek lépni a beosztottak? Rossz légkör alakult ki? Vagy nem ismeri fel, nem képes felismerni a rendszer a szükségszerű közbelépés pillanatát?

camilló 2013.03.17. 09:03:47

Fejétől büdösödik a hal! Meg nem csak a hal. Egy ilyen helyzet megoldásához felkészült és KREATÍV irányító emberek kellenek. Mennyire irigylem az amcsi katasztrófa filmekben fellépő embereket. Jön a Pierce Brosnan, vagy a Tommy Lee Jones, és megoldanak mindent:) Úgy látszik ilyen emberek, csak a filmekben vannak (Katerina hurrikán) Valóságban még a nagy amcsi haza is tehetetlen egy vészhelyzettel. Bár Volt szerencsétlenségem Németországban átélni egy hasonló helyzetet, és ott érdekes módon mindenki tudta mit kell csinálni. Talán tanulhatnának a nagy tudású vezetőink a németektől olyat is ami értelmes, nem a hülyeséget átvenni mindig mindenhonnan kontrollálatlanul!

sanya18 2013.03.17. 12:16:09

Véleményem szerint a katasztrófavédelem leggyengébb pontja az, hogy az egyes egységek operatív vezetői nem az adott vészhelyzet természetének megfelelő szakemberek. Igaz ugyan, hogy részt vesznek az irányítási munkában ilyen szakemberek, de az intézkedési döntést végső soron egy hozzá nem értő hozza meg. Ez még jó döntés esetén is tetemes időveszteséget okoz, hiszen ha el is fogadja a szakemberek véleményét akkor is mindent el kell magyarázni, kvázi meg kell győzni róla. Külön kellemetlen ráadásul, hogy pl árvízi vagy hófuvásos vészhelyzetben pont elég egy rossz döntés vagy 1-2 órás hezitálás a katasztrófához.

panelburzsuj 2013.03.17. 12:58:27

@légügyi megfigyelő:

"alighanem sokszor ennyi lehet rendszerben"

A TEK-nél kettő van (a feketére festettek), fél éve ment a spekulálás, hogy kell-e a meglevő egy mellé még egy, és minek?

A terepszínű a rendőrségé.

Ha több is lenne, azokat is kivezényelték volna parádézni.

Reszelő Aladár 2013.03.17. 15:47:19

Az ide illő protokoll nyilván hiányzott, vagy valaki nem mert megnyomni a nagy piros gombot.
A kérdés, hogy meddig beszélünk megelőzésről, ès mikortól romeltakarításról: zseniális.
Én még feltennék egy olyat, hog mennyi a tehetelensége a rendszernek:
-mennyi idő alatt áll le az összes kamion
- valóban hányan fordulnak vissza/ bem indulnak útnak
- hányan érzik magukat rendszer "felettinek", és indulnak akár csak otthonuk irányába

Meg ilyenek
Szerintem az egészem megelőzni nem lehetett. Az eltakarítás lehett volna jobb is.
A bravúrokról (Zoli születése, gyógyszer kiszállítàs, meg amiröl nem is tudunk) is emlékezzünk meg! Le a kalappal!

Link Elek 2013.03.17. 16:12:01

>ki ellen kell a TEK-nek páncélozott szállító harcjármű?

évi 10millrdbol gazdalkodna, az bármilyen játékszerre eleg.

Nap Pali 2013.03.17. 16:12:45

míg több tízezer ember kínlódott a hó fogságában...
addig a katasztrófavédelem a minisztériumban:

www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_keptar_mutat&galeria_id=1205

gondolom 16h kor erről lesz beszámoló, hoyg mijen volt a pezsgő és a kaviár...
vagy esetleg sírva lemondanak dr.P.Sándor és dr.B.György bűnözők?

Airgüzü 2013.03.17. 16:19:01

A legnagyobb baj az, hogy lassan minden csak Orbán jóváhagyásával, utasítására, engedélyével történhet. A lojalitás miatt zömében tehetetlen, mindennemű önálló gondolatra képtelen seggnyalókkal veszi körül magát. Aki szakember lehetne, annak nagyobb az önbecsülése semmint beálljon a sorba egy ilyen autokratikus rendszerben. Ha meg véletlenül van szakértelme és önbecsülése is, akkor bátorsága nincs, hogy a nagyvezér útmutatása nélkül bármit is tegyen. Így nem lehet egy rendszernek működni. Pontosan definiálható, a hivatalukat komolyan vevő felelősök kellenek, akik felelnek a dologkért, akiken számon lehet kérni, mert azért fizetik őket. De itt soha semminek nincs felelőse. Sem a katasztrófának, sem az ócsai lakóparki buktának, sem a szar gazdaságpolitikának, semmminek. Sajnos olyan emberek basáskodnak bután fölöttünk, akik nem érdemlik meg a nép bizalmát. Tehetetlenek, telhetetlenek, szakszerűtlenek, önkritikára képtelenek. Viszont van bennünk hurráoptimizmus, arrogancia és talpnyalás, meg jól tudnak kérdőíveket küldözgetni, s talicskázni.

Nap Pali 2013.03.17. 16:27:44

Bécsből hókotrókat küldtek...
Budapestről meg TEK-es páncélosokat...

enyni a különbség a demokrácia és a diktatúra között..
ki mi ellen készült fel...

az osztrákok a havat oszlatták...
a magyar hatóságok meg a fegyelmezetlen tömeget !

flippant 2013.03.17. 16:54:01

Munkában orbán kedvencei is:

www.boon.hu/borsod-megyeben-egyetlen-egy-meter-villamosvezeteket-sem-loptak-el-a-helyreallitasi-munkak-soran-femtolvajok/2219629

Köszönjük donpintér a kéthétrendet, hogy nem kellett a borsodi fémtolvajokra is figyelni mint árvízkor!

Makkasz 2013.03.17. 16:58:32

Amerikában így csinálják, így készülnek vészhelyzetekre:
- oktaják oviban, iskolában, egyetemen, munkahelyen, médiában,
- hirekben kiemelt helyet foglal el a problémás időjárási helyzet, figyelmeztetések,
- bekövetkezésekor az "állam" egyszerűen két percre átkapcsol minden médiát, vészhelyzeti adás (rádió, tv, online újságok), ha nincs vészhelyzet, havi teszt!
- folyamatosan futó csíkon az események,
- vészhelyzet előtti napon (pl, 1,5 cm hó, vagy annak esélye van!) bejelentik hogy iskolák később indulnak, iskolabuszok, munkahelyek is, vagy el is marad a tanítás, munka, mindezt transzparensen médiában, és személyre szólóan, telefonon is,

Ennek megfelelően:
- mindenki tudja hol a legközelebbi védett hely ahová behúzodhat (gyermekeim is tudják mia a teendő- nem elméletben- tűz, vihar, hó, villám, merénylő támadása esetén),
- 3 napi élelem és víz mindenkinél be van készítve, frissítik a készleteket,
- nem indulnak útnak.

Egyébként ez nem a fidesz kormány bűne, sajnos az egyén és a "szervek " közti együttműködés, az emberi élet és vagyon védelme, a biztonság nem a magyar kultúra része.

Pussy Riot (törölt) 2013.03.17. 17:23:29

A hófúvásnak mégis mi köze bármilyen válsághoz?
Oké itt egy blog ami arra épít, hogy fikáz... legyen.
De ha már erre épít ne menjen már át vastagbőrbe.
...mert szánalmas.

flippant 2013.03.17. 17:31:23

@Pussy Riot: "A hófúvásnak mégis mi köze bármilyen válsághoz?"

Például, hogy nincs pénz szaros útmenti hófogókat sem felpakolni, mert abból a pénzből inkább leaszfaltozták a 40ezres zsigamarci luxusháza előtti utcát.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.17. 17:35:33

@flippant: Marcell házát ne keverd ide kérlek! Ő nagyon fontos ember, ha zötykölődik reggel munkába menet az árthat a teljesítményének. Mindannyiunk elemi érdeke, hogy minőségi úton érhessen be végezni kemény munkáját, mely nyomán él és virágzik.

nem várt fordulat 2013.03.17. 17:44:12

ott voltam. este 6kor indultunk, reggel 7-re értünk haza végül tatáról vonattal. az egész egy szégyen és gyalázat volt. sehol egy kibaszott rendőr, aki a hókotróknak segített volna, hogy a leállósávban előre tudjanak jutni, sehol senki, nulla információ, tökéletes csőd.

rengeteget tudnék írni az élményeimről, de nincs értelme. az az érzés, hogy tökéletesen szarnak a fejünkre: leírhatatlan.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.17. 17:52:06

Sajnos muszáj volt mindenhol minden szakembert párt és hithű káderekre lecserélni. Ennek az eredményét láthattuk most.

panelburzsuj 2013.03.17. 18:15:37

@karacsi_maci:

Egyedül annak van értelme, ha azt elmondod-leírod, amit egyedül te tudsz hitelesen elmondani-leírni.

déjá vu39 2013.03.17. 18:53:44

Kedves Kard, ez egy egyrészt-másrészt cikk. Látszólag kritizál, valójában menteget.

Husz_János_Puszita 2013.03.17. 18:59:52

Én a H1N1 idején határoztam el, hogy nem nézek, nem hallgatok semmit, ami közelgő katasztrófával riogat. A szenzációhajhász média is felelős abban, nem vették komolyan az emberek a vészhelyzetet. Addig kiáltoztak farkast, míg már nem hallgat rájuk senki.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.03.17. 19:13:57

@déjá vu39: szándékaim szerint egyik sem: ezeket a problémákat fel kell vetni és tanulni kell belőlük, hogy legközelebb ne legyen az ilyesmiből ekkora kalamajka.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.03.17. 19:15:55

Pintér átírja a történelmet?

index.hu/belfold/2013/03/17/pinter_hetfo_estere_jelentes_keszul/

"A rendőrség csütörtök délután 14 óra 30 perckor lezárta az M1-es és az M7-es utat, "14 óra 54 perckor katasztrófahelyzet kihirdetésre került" - mondta a miniszter."

panelburzsuj 2013.03.17. 19:17:37

@timargabor:

"láthatóan nem működött a helyettesítési rend"

Elmagyarázhatnád, hogy pl. ebből mit okulhatok én, talajmenti úthasználó és egyvoksos választó?

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.03.17. 20:16:14

@panelburzsuj: hasonló talajmenti úthasználóként és egyvoksos választóként meghallgatom, mit mondanak erről az érintettek. Ha azt, hogy "bocsánat, ezt tényleg eltoltuk, és tanultunk belőle" (minden elem fontos), akkor ez egy érv szavazatom rájuk adása mellett. Ha ehelyett alternatív történelmet költenek, akkor körülnézek, van-e más olyan lehetőség, akiről (1) elhiszem, hogy ezt a hibát nem követné el (2) tudom, hogy hasonló helyzetben nem követte el - és inkább arra szavazok.

(Persze ez sokváltozós függvény. Nálam pl. nem állnak jól a voksért folyó versenyben a mostaniak, de itt a lehetőség, hogy próbáljanak változtatni.)

Maitre 2013.03.17. 20:25:08

"A blogokban a "kormánypárti" kommentek meglepő egységben mondják, hogy "minek indultak útnak","

Talán mert épeszű felnőtt emberektől ez lett volna elvárható. Sőt, épeszű emberektől az is elvárható lenne, hogy ne a kormányt okolja mindenért, és ne is kormánytól várjon mindent, de ha már elindult, és ha már kimentették, akkor örüljön neki, és ne pattogjon, hogy de miért nem hamarabb, miért pont ott, miért így, miért úgy.

Most döntsük már el, hogy vagy felnőttek vagyunk, akkor tájékozódunk magunknak a saját életünkről, vigyázunk magunkra, és ha ettől függetlenül bajba kerülünk, megköszönjük a segítséget, nem pedig szájat nyitunk.

Vagy idióták, akik mellé felügyelő kell, aki elmagyarázza hogy mikor mit csináljon, odafigyel és dönt is helyette. Akkor jogosan lehetne károgni, hogy de hát azért van ott hogy helyettem gondolkodjon, miért nem csinálta?

Az a baj, hogy ti hülyegyerek módjára akartok viselkedni, egy felnőtt jogaival... na abból lesznek ilyenek.

Maitre 2013.03.17. 20:26:18

@pocakos focista: Nyilván senki más nem használja azt az utat, ugye? :)

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.03.17. 20:27:51

@Maitre: az idézett mondatot olvasd már tovább is, kérlek.

Maitre 2013.03.17. 20:27:59

@Nap Pali: Az azért van, mert egyesek a segítéssel foglalkoztak, mások meg az ideológiával, és akkor is belemagyarázzák, ha belenyuvadnak is..
Inkább megköszönnéd nekik te is.

Maitre 2013.03.17. 20:30:01

@timargabor: Végigolvastam. :) Mit gondolsz, mi ihlette a hülyegyerekes kommentrészt? :D

Ha az állatpolgár a saját tiszteletreméltó döntéséből fejjel óhajt a falnak rohanni, pedig tudja hogy a feje puha, a fal meg kemény, akkor senki nem fogja visszatartani. Viszont sem a fal, sem a kormány nem lesz hibás érte.
No ki lesz? Úgy van, az állatpolgár.

biohouse 2013.03.17. 20:54:24

És az hogy van, hogy a propagandavideóban a miniszterelnök megáll egy ismeretlen párnak, és egy testőr nincs a közelében?
Mert akkor minek TEK, minek kormányőrség? És főleg minek költünk erre egy fillért is?

Miamao 2013.03.17. 21:08:28

Ma, 16:12
A+ A-

Az állam elesett

Mindent elmond a mi államunkról, hogy a nemzeti ünnepen, amelyen az Ausztria elleni lázadásunkról emlékezünk meg, az osztrák felmentő alakulatokra vagyunk utalva, ha meg kell tisztítani egy autópályát a fagy, a szél, a hóvihar és az emberi hülyeség okozta katasztrofális helyzetben - miközben miniszterelnökünk Brüsszelben szabadságharcol - most éppen az Európai Unió ellen szájkaratézva.

Mert az állam felel azért, ha a felelőtlen autósok - akik egy héten át kapták a figyelmeztetéseket -, megtehetik azt, hogy egy olyan autópályára hajtanak, amelyet tükörjég borít, és ahol tömegbaleset miatt lehetetlen a közlekedés. A fegyelmezni képtelen állam felel azért, ha ugyanazek az autósok törvényszegő módon menekülési útvonalnak használják a leállósávokat, majd ott is elakadnak, amivel emberek ezreinek életét veszélyeztetik. Az állam felel azért, ha utat eszközök hiányában nem lehet megtisztítani. Az állam a felelős, ha a mentés nem indul meg idejében, ha a teljes közszolgálati médiarendszer nem áll át azonnal a bajba jutottak tájékoztatására. Az állam illetékes vezetői a felelősek, ha nem működik a katasztrófavédelem rendszere, ha az avatott mentőalakulatoknak fogalmuk sincs, mi a dolguk, nem képesek az egymás közti kommunikációra, nincs megfelelő fölszerelésük.

A magyar állam elesett egy csatában. Folyamatosan hencegő, harcoskodó vezetőiről kiderült, hogy alkalmatlanok a hadvezetésre. A nemzetbiztonsági próbán csak a nép bizonyította alkalmasságát. Azonnal tette a dolgát: mindenféle hatalmi irányítás nélkül mentette az embereket.

Miamao 2013.03.17. 21:10:02

Elobbi idezet forrása : andressew Iván Népszava
Lehet zsidózni büdös rohadt nácik
De ennél jobban nem lehet összefoglalni hova vitte az országot a csuti diktátor

panelburzsuj 2013.03.17. 21:39:42

@Maitre:

A sok marha nem hogy kocsiba, de buszba, sőt vonatra szállt.

Ahelyett, hogy meggyőzte volna mozdonyvezetőket: ne kockáztassanak.

Nap Pali 2013.03.17. 21:50:09

@panelburzsuj: meg az Ankarai kamion telepvezető nem halgata a kossuth rádió magyar híreit ! a rohat anyát!

panelburzsuj 2013.03.17. 21:56:45

@Nap Pali:

Ezekből a imperialista dögevőkből még azt is kinézem, hogy már pökik a tintaceruzát: ennyi autópályadíj, ennyi óra állás, ennyi gázolaj, ennyi késedelmi pótlék, az összesen ennyi euró - hová küldjem a számlát? A Belügymin címére, vagy egyenest a bíróságra?

panelburzsuj 2013.03.17. 21:59:13

@panelburzsuj:

Oszt az ügyvédek majd kisilabizálják, hogy mikor volt riadó, útzár, stop meg egyéb "kommunikáció".

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.18. 08:20:55

@Maitre (Ha ok nélkül tiltasz, közszemlére raklak): Olyan, aki legalább csak negyed olyan fontos lenne, mint nagytiszteletű Zsiga Marcell Úr? Nem. Jézusom, hogy mondhatsz ilyet? Bátod szegény Zsiga Marcell Urat, pedig ő minden erejével a Haza jobbításán dolgozik.
süti beállítások módosítása