A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Regisztráció: Áderrel kerül(t volna) szembe a Fidesz?

2013.01.04. 06:52 timargabor

Hadd kezdjem azzal, régóta tartozunk egy köszönettel, de minimum lépésének nyugtázásával a köztársasági elnök úr felé. November végén itt, e blogon tettük fel neki a kérdést, hogy mi a véleménye a választási regisztrációnak a Fidesz által különösebb magyarázat nélkül erőltetett intézményével:

És most fog eldőlni, mennyire gondolja komolyan a köztársaság elnöke a nemzet egységének képviseletét. Ha aláírja: vége a még épp épülő "összes magyar embere" nimbuszának. De ha nem... (ezt egyelőre nem tudom elképzelni, de ne legyen igazam)

...írtuk akkor, az elnök úr pedig ránk cáfolt! Még december elején tudatta véleményét: nem írta alá a parlamenti kétharmad által elfogadott jogszabályt, hanem az Alkotmánybíróság (AB) elé utalta. Beadványának várhatóan ma lesz eredménye: az előzetes hírek szerint az AB szinte minden elnöki kifogásnak helyt adott, és mivel időközben az alaptörvény átmeneti rendelkezései közé erőltetett, valójában nem átmeneti pontokat is törölte, lehetősége nyílik a regisztráció intézményének törlésére is. Áder János vétója nélkül ez a jogszabály feltehetően különösebb további viták nélkül a jogrend részévé vált volna. De jó, hogy Schmitt kopipésztelt...

Ahogy ezt nálunk avatottabbak már leírták, a Fidesz innen két utat választhat: hagyja a fenébe a regisztrációt, jó képet vág a dologhoz, és azt kommunikálja: no lám, miféle diktatúráról beszéltek itt? Hát működik itt a fékek és ellensúlyok rendszere, kérem. Na, milyen elnököt találtunk, nem kivágta, hogy alkotmányellenes? És küldhetünk itt sorban fideszes kötődésű bírákat az AB-ba, hát van ennek foganatja? Látjátok, hogy nincs! Magam is valószínűbbnek látom azonban, hogy nem ezt teszik, hanem nekiállnak hegeszteni, beleírni az Alaptörvény XXIII. paragrafusába, amely az általános választójoggal indul, hogy mégsem olyan általános az. Ha ezt teszi, újra a novemberi, fentebb idézett dilemma elé állítja az elnököt. (Update: nem lett igazam... Őszintén szólva jobb így.)

independence.jpg

Hiába mondják rá sokan, hogy ugyan már, hát ő, az ős-fideszes természetesen a kormánytöbbség bábja: elnökként eddig nem úgy cselekszik. Szimbolikus megnyilvánulásai - beiktatási beszéde, újévi köszöntője - az ország megbékélését szorgalmazó, ez ügyben tenni kívánó elnök képét vetítik elénk, most várhatóan célba érő vétója pedig milliók feleslegesen eltöltött pár órás elfoglaltságát teszi szükségtelenné, és tíz-, esetleg százezrek szavazatát teszi lehetővé, akik talán a szavazókörben szembesültek volna azzal, hogy regisztráció nélkül nem választhatnak. Nehezen tudok olyan ügyet elképzelni, ami ennyire kellemetlenül érinthette a kétharmadot, mint ez. Amilyen vehemenciával áll ki a Fidesz és lelkes támogatói köre a regisztráció mellett, bizony nem az ő bábjuk az, aki ezt a szabályt megbuktatja! Ha pedig őszintének bizonyul az önálló, pártok felett működő elnök modellje - függetlenül attól, hogy Áder hogyan és milyen háttérrel került a székbe - nehezen hiszem, hogy feladná azt. Ha a fideszesség és az autonóm elnöki szerep csap össze, úgy tűnik, Áder az utóbbit választja. Meg is teheti: hacsak ki nem derül (nem tartom valószínűnek), hogy doktorijából csak a tartalomjegyzéket írta saját maga, öt évig ő az elnök, akkor is, ha a Fidesz a feje tetejére áll. Már ezzel is szembe kell(ett volna) mennie a Fidesznek, ha tovább erőlteti az ügyet.

Most kicsit elkanyarodok az elnök úr témájától, de ahogy írtam, valószínűsítem, hogy tovább erőltetik. Viszi tovább a dolgot a saját frakciójuk, pártvezetésük, az ezen a körön belül egyértelműen autoriter vezetőjük gondolkodásmódja. Lássuk be, miután az elmúlt hónapokban ők és lelkes támogatóik beásták magukat egy "a regisztráció ahhoz kell, hogy csak a megfontolt emberek szavazzanak, hát nem jó ez?" pozícióba, ezt nehéz lenne feladatni velük (pláne hogy decemberben már megpörgették a véleményüket kell tandíj, nem kell tandíj ügyben is). És az erőltetéssel nemcsak az elnököt hozhatják dilemmába, de azokat a híveiket is, akik a fideszes kapkodás közepette Áder Jánosban találják meg a mégis vállalható példaképet. Ez sem biztos, hogy nagyon megéri, mint ahogy az egész ügy továbbvitele összeterelheti az ezirányú tiltakozásokat a diákokéval...

UPDATE: Nem vállalták be! Az első (igaz is: Schmitt után a második) érdemi visszakozást láthattuk a kétharmadtól. Nem fog rosszat tenni nekik.

És köszönjük, Elnök úr!

Új posztunk a témában

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

146 komment · 3 trackback

Címkék: fidesz regisztráció választási rendszer Alkotmánybíróság Áder János

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr344997228

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hurrá, győztünk, nem lesz regisztráció!! – győztünk? 2013.01.04. 18:58:49

A köztársasági elnök, annak ellenére, hogy nincs is köztársaság, jól látja el a feladatát, tisztjét, s ezért tiszteletet érdemel. E tiszteletet pedig nemcsak tőlünk, de úgy látszik, az Alkotmánybíróságtól is megkapja, akik elmeszelték a fidesz, szóval ...

Trackback: Ha regisztráció nem lehet, akkor mi lesz helyette? 2013.01.04. 18:47:00

Az Alkotmánybíróság az előre kiszivárogtatott híreknek megfelelően elkaszálta a választási  regisztrációs törvényt, a Fidesz pedig kiállította Rogán Antalt, hogy elmondja, a következő választáson még nem lesz regisztráció. Így döntött Orbán Viktor...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.04. 11:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én is itt vagyok 2013.01.04. 07:05:01

Medvebőr? Ha előre iszunk rája......

zkorsos 2013.01.04. 08:09:28

Ez jó (lenne), de ne igyuznk előre a medve bőrére...

zkorsos 2013.01.04. 08:10:16

@zkorsos: hopp, kár volt hozzászólnom

laci0011 2013.01.04. 10:15:32

A fityusz morálisan és szakmailag tökéletesen csődött mondott mára,Áder úr minek asszisztálna ehhez a csődtömeghez?

nevetőharmadik 2013.01.04. 10:49:43

Mondjuk én sem mertem ezzel számolni... de ha Áder felől nézzük, van benne logika. Végül is ő már nagyon kevéssé függ a Fidesztől, köztársasági elnökként élete végéig jó dolga van (hacsak nem a Fidesz ezt a szabályt kiiktatja), tán megbuktatni sem nagyon tudja... ha volt benne bármi sérelem, akkor most azért elégtételt vehet ÉS a nevét is tisztára mossa, nem kerül a történelemkönyvekben szégyenlistára.

Persze a NER, ha nagyon akar, még mindig megtehet bármit.

Kandeláber 2013.01.04. 11:09:28

Már várom az első árpibácsi-nosztalgiázó kommentet.

Kandeláber 2013.01.04. 12:28:26

@KARD blog: Az "A" verzió jött be.
Nem azért, de pár hónapja ezt én is felvetettem, tehát hogy megdicsőülve, jogkövető kormányként jönnek ki a dologból elmeszelés esetén.
Mondjuk nálam a "B" verzió akkor az lett volna, hogy az AB rábólint, és akkor pedig teli pofával ordítják, hogy ők aztán baromira alkotmányosak.
Várom a párt-reakciókat, murisak lesznek.

antiforradalmár 2013.01.04. 13:03:39

Áder nagyon kilóg a sorból a sok léhűtő közül ( jó értelemben!). Nem közéjük való!

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.01.04. 13:34:20

Persze lehet, h a CÖF majd kiköveteli 1 békemenettel.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.01.04. 13:50:14

@Kandeláber: "Várom a párt-reakciókat"
Sztem az ellenzék tiszta szívből fog örülni, hiszen nekik tényleg jól jön, h szavazhatnak az utsó pillanatig vacillálók is.

Kandeláber 2013.01.04. 14:11:03

@MolnarErik: Gondolom, ők majd a saját győzelmükként állítják be.
Most eltekintenek attól, hogy az AB-t nemrégen még fideszbérencként, Ádert pedig pártkatonaként interpretálták.

fvipera 2013.01.04. 17:29:28

@Kandeláber: áder és az AB döntéshez különvéleményt fűző bírák orbán csicskái. annyi történt, hogy áder nem számolt azzal, hogy az AB ezt meg meri lépni. azt gondolta, őket is kellően domesztikálta a gazdi. tévedett. ezért teljesen felesleges leszopni ádert.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.04. 17:33:42

Áder előtt nem sok köztársasági elnök volt, amelyik a párttársainak ennyire keresztbe tett volna. Mondjuk korábban nem is nagyon voltak ilyen típusú próbálkozások a kormányok részéről...

fefe79 2013.01.04. 17:34:27

@fvipera: szerintem akkor Áder nem küldte volna el normakontrollra a törvényt. Gyűlölöm a Fideszt, de itt szerintem egyszer Áder valóban államfőként viselkedett.

Szevasztok 2013.01.04. 17:35:16

@fvipera: "tévedett. ezért teljesen felesleges leszopni ádert."

Ez igaz, de azért egy halvány reménysugár a jövőre nézve. Csak egy pislákoló...

Egyallampolgar 2013.01.04. 17:37:09

Az is lehet, hogy Áder látja. Minél közelebb van most valaki Orbánhoz annál gyorsabban írja ki magát a közéletből, s tart a történelem "elqróknak fenntartva" sorában.

Egyébként egy eszement baromság volt az egész regisztráció. Még a FIDESZt nyaló sajtó is belátta időnként.

Egyallampolgar 2013.01.04. 17:38:38

Hja és érdemes azon elgondolkozni mi lett volna ha Plagibá' az elnök?

CICMÓK 2013.01.04. 17:40:53

BULVÁRKACSA DOSSZIÉ I.
(Szigorúan titkos, készült 1 példányban, látták a készítők:5 fő)

Távlati cél: A hatalom hosszú távú megtartatása, igazi rendszerváltás
Közeli célok:
- Gyurcsány kinyírása
- Az MSZP meggyengítése
- Az LMP lenullázása
- A Jobbik még szélsőségesebbé tétele (kockázatos)
- Lehetőleg két párti parlament
- Látszatdemokrácia
Akciók I.
1. Gyurcsány: állandó támadása, hiteltelen, hazug, lopott, stb.
Eszközök: korrupciós vizsgálatok, országgyűlés, országos és helyi média
Beszúrás: A megalakult DK nem lényeges, nekünk jó, frakcióalakítást meggátolni.(2011. dec.)
2. MSZP: elmúlt 8 év, erkölcstelen, korrupt
Eszközök: Országgyűlés, önkormányzatok, országos és helyi média (minden lehetőség kihasználása)
3. LMP: nem lényeges, nem sok vizet zavar.
4. Jobbik: óvatos elhatárolódás esetenként
Eszközök: Országgyűlés, önkormányzatok, országos és helyi média, esetenkénti esetleges együttműködés
5. Gyors törvényhozás
Eszközök: Megfelelő KE(SP ), egyéni beadványok, egyéni módosítók, egyeztetés, csak ha nagyon muszáj, média: az elmúlt 8 év hibáit gyorsa n ki kell javítani, rendszerváltás stb.
(népszerűségi mutatók: addig nincs baj, amíg a bizonytalanok tábora növekszik, nekünk 1,6-1,8 támogató elég, MSZP nem emelkedhet nagyon.)
Beszúrás: szimpátiatüntetés. (2011.dec.)
6. Gazdaság
Háttér: a „nagyokat” én rendezem, az ismert kört kitömni megbízással,
Kialakítandó környezet: Elfogadott alkotmány, választási törvény, egyéb sarkalatos törvények, elfoglalt hatalmi ágak, gazdasági háttér megerősítése, média ügyek stb.
Média: Közszolgálat: öncenzúra kialakítása. Ellenzéki: korlátozott. Független: cirkuszt a népnek, reális vélemények balra tolása.
Támadási felületek: diktatórikus, hatalom koncentráció, kádárizmus, stb.
Állandó elemzés: közhangulat, népszerűség, ha gond érzékelhető jelzés a MN-en keresztül.
Akciók II.
1. Ha az előzőek rendben, megbuktatni a KE-t.
Eszközök: ellenzéki sajtó (kisdoktori), saját kommunikáció: elhatárolódás, mártírgyártás, mocskos politikai támadás, demokrácia, sajtószabadság, stb.
Beszúrás: szimpátiatüntetések. (2012.márc.)
2. Új KE közületek. (Majd meglátjuk, megegyezünk.) A színjátékot végigjátszani.
3. Parlament feloszlatása, új választások
Beszúrás: Együtt 2014! Gondot okozhat! IMF, költségvetési cirkusz! (2012.nov.6.)
Időzítés: kb. 2 év kell a feltételek megteremtéséhez, ideális lenne a 13 tavaszi választás.

Véglegesítve, 2010. máj.

vajdasagi 2013.01.04. 17:41:36

@Kandeláber: Én már egy ideje mondogatom, hogy Áder egy vállalható arc. Hosszasan bizonygattam ezt a hozzászólásaimban pár napja, az újévi beszéde kapcsán is. De úgy Ádertől függetlenül is: hibás az a hozzáállás, amely az ellenfél soraiban minden személyt összemos, és egyformán gonosznak/károsnak/bűnösnek tekint. A Fidesz: emberek tömegei. Mindenkit külön-külön kell megitélni. És én speciel Áderről nem tudok semmi kompromittálót. Az, hogy trükközéssel érte el Sólyom megválasztását az én szememben nem megvetendő és nem bűn. És mellesleg Sólyom sokkal inkább volt jó, mint rossz Elnökünk. Pláne ha a rákövetkezőhöz képest nézem... meg pláne, ha a szocik ellenjelöltjéhez képest nézem. Pfúj, és megintcsak pfúj!!!

Ja: és a szociknál is hemzsegtek ám a rossz arcok. Meg persze az SZDZS-nél... Az ám!!!

Úgyhogy értékeljük, hogy Áderünk van. Akkor is, ha majd (szinte mindig) azért a Fidesz mellett teszi le a voksát. Ez így van rendjén. De imhol, amikor fontos volt, akkor volt mersze szembemenni.

czjanos 2013.01.04. 17:41:38

@MolnarErik: Jól jön ez a Fidesznek is, mert így lehetősége lesz a két forduló között lepaktálni a Jobbikkal, az LMP-vel. Nem hülyék a fideszes fiúk, csak túlzottan erőszakosak. Most egy kis csorba esett a muszklijukon, de vastag a bőr, hamar kiheverik.

Kandeláber 2013.01.04. 17:44:00

@fvipera: Neked mi a fasz lett volna jó? Ha nem küldi el az AB-nak, vagy ha az AB átengedi?
Csak a vén szadeszes gönczöt lehetett tíz évig szopni,az ok volt mi?

vazzup 2013.01.04. 17:44:57

Hagyjuk már, aki elhiszi, hogy ez olyan szimbolikus ügy, ami komolyan számít, azt körberöhögöm.
Egyrészt a Fidesz túl sokat veszített az utóbbi időben, már nem érdeke a regisztráció, ezért Áder szépen elküldte az AB-nak, ami meg visszadobta. Így elmondhatják, hogy ők megpróbálták, a csúnya nem magyar érdekeket néző antidemokrata AB nem engedi.
Így kisebb arcvesztéssel tudnak kifarolni a terv mögül.

Ha meg tévednék, és azt delirálják, hogy mégis szükséges, akkor megvárják az AB felhígulását, oszt' ősszel valami más név alatt becsempészik a gyémántkeménységű kőtáblába. Láttunk már ilyet.

- na mit hoz a télapó?
- hát a-lapp-törvényt.

Sir Galahad 2013.01.04. 17:46:10

Ha kérhetem, most jöjjenek vissza azok, akik eddig sikítottak meg hörögtek, hogy itt diktatúra van, Áder a Fidesz bábja, a komplett AB szintén... szívesen írnám, hogy legalábbis kérjenek bocsánatot, de tudom, nem fognak. Így további jó hörgést meg sikítozást kívánok nekik - tudom, bármi történik, igazuk van. Meg ha az ellenkezője, akkor is.

dr kíváncsivagyok 2013.01.04. 17:46:32

@fefe79:
" szerintem akkor Áder nem küldte volna el normakontrollra a törvényt. Gyűlölöm a Fideszt, de itt szerintem egyszer Áder valóban államfőként viselkedett. "

Nono,...Áder vastagon benne volt a kidolgozásában...tehát nem meggyőződése miatt cselekedett , hanem kényszerből !
Inkább megijedt a várható EU - s szankcióktól...

DarthVader 2013.01.04. 17:54:59

@KARD blog: Na fogadjunk, hogy ebből nemtandijszerű nemregisztráció lesz, azaz mégiscsak el kell valahová menni bejelentkezni, csak nem annak fogják hivni!
Fidesz-es politikus szava nem szentírás. (Ahogy a többié se)

veracity 2013.01.04. 18:05:52

Fogy a fityesz ereje. Ez előbb Áder kavart nekik be, most a CBA-t büntetik 30 millióra. Fogynak. Mi szoclibek meg csak erősödünk! Nem hagyjuk! Éljen a mi emberünk, Libajnai Lúdmilla Goosey Gordon!

Gera 2013.01.04. 18:11:05

Szerintem ennek köze nincs Áderhez. Kitalálták, hogy Ádert is meg a törvény legitimációját is erősítené, ha pár kisebb kérdésben normakontrollt kér az AB-től, úgyse lesz semmi, benne van a regisztráció az Ár.-ben. Közben az AB tőle szokatlanul öntudatára ébredt és kiradírozta az Ár.-t, ezzel megnyitva az utat saját maga előtt, hogy a regisztrációt eltörölje, majd meg is tette. Ádernek ez esze ágában nem volt. Számomra itt Stumpf tevékenysége érdekes például, tőle erre nem számított senki szerintem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.04. 18:15:06

Áder tökös volt, nah!

A dec 31es beszéde halvérű/szagú volt, de ebben az esetben!

Lucky Larry Silverstein 2013.01.04. 18:16:27

Áderen itt nem sok múlott, a 2/3 vonult vissza.

Szerintem fontosabb nekik a 2014es 2/3 mint a regisztráció.

Hajós 2013.01.04. 18:19:10

@Gera: egyetértek, malőr volt. Egyébként az egész Áder-történet akkor fog letisztázódni, ha már csak Fidesz-közeli alkotmánybírók lesznek. Jelen esetben, ha meg lett volna a többségük, akkor a regisztráció maradt volna (Ádertől függetlenül). Egyébként tavasszal megint benyújthatják valami más néven. Áder kérhet normakontrollt, a fideszes AB nem fogja elkaszálni. Ők megmondták: nem lesz regisztráció... Csak előzetes feliratkozás.

Hajós 2013.01.04. 18:20:27

@veracity: ezt a lúdmillás fixációt vizsgáltasd ki...Minden blogot teleszemetelsz vele.

Lucky Larry Silverstein 2013.01.04. 18:21:33

@Gera: Az AB nincs abban a helyzetben hogy a regisztrációt eltörölje. Ezt a 2/3 tette meg, gondolom taktikából.

Lesznek itt még kemény viták a jegybankelnökről, tartalékról.

fefe79 2013.01.04. 18:21:59

@dr kíváncsivagyok: mit értesz azon, hogy "vastagon benne volt?"
Csak kérdezem.

Thresher 2013.01.04. 18:23:26

@Sir Galahad: direkt nem olvastad el a 3-ik bekezdést, ugye?

Gera 2013.01.04. 18:24:34

@Lucky Larry Silverstein: Ezt a baromságot már többen is írták, de az a helyzet, hogy annyira azért nem kéne hülyének nézni őket, hogy elfogadnak egy törvényt, majd rögtön utána kihajítják úgy, hogy minél nagyobbat égjenek.

Lucky Larry Silverstein 2013.01.04. 18:26:25

@Gera: Baromság vagy nem, 2/3dal szemben nincs ellenség. Jogilag. Politikailag van.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.04. 18:29:48

és mi van akkor, ha a fidesz simán elszámolta magát? csak azért kérdezem, mert ilyet még nyilván sosem láttunk ugye... a regisztráció ötlete jóval a nemtandíjas tüntetések előtt született. bekavart a fiúknak, hogy hirtelen tetten érés történt, konkrétan folytatólagosan elkövetett hazudozás vétsége ügyében. és így már érthető, hogy nincs pofájuk újra nekifutni, a korábbi módszerekhez hasonlóan simán betenni az alkotmányba valamit, amit a testület elkaszált. nehéz is lenne egy kétfrontos harcot megnyerni, mikor oly sokszor pofára estek már más ügyekben is

@Sir Galahad: nincs diktatúra. annyira nincs, hogy például az mtva is elnézést kért eszterházytól. de azért az érdekes ugye, hogy havonta történnek ilyen furcsa véletlenek? azon is illene már elgondolkodni, hogy véletlenül miért pont így-úgy fidesz-közeli embereké lesz minden pozíció. például az említett alkotmánybíróságra nyilván csak simon, stumpf és balsai lehetett alkalmas, más jogász nincs széles e hazában, ahogy köztársasági elnöknek is azt tették meg, aki a választási törvényt kiagyalta. diktatúra nincs. diktatúrához valamiért kurvára hasonlító jelek, na azok vannak

Zuzu Petás 2013.01.04. 18:35:56

@Sir Galahad: Ja, mert ez az egész nem színjáték, mi?
Máshogy nem tudtak visszakozni, hát megtette nekik Káder János!
Te komolyan alkotmányos aggályt vélsz felfedezni, annak az embernek a tetteiben, aki megalkotta a média törvényt és az új alkotmányt? Aki levezényelte a "titkos" szavazást a Sólyom választásánál? Ne röhögtess!

Káderről is vannak papírjai Orbánnak, csak azt teszi, amit ő enged neki.

Zuzu Petás 2013.01.04. 18:36:50

@Hajós: ő ezért kapja a fizetését a pártközpontból.

Szevasztok 2013.01.04. 18:37:29

@czjanos: "Jól jön ez a Fidesznek is, mert így lehetősége lesz a két forduló között lepaktálni a Jobbikkal, az LMP-vel. "

Csak szólok, hogy a következő választáson egyetlen forduló lesz. Nincs érvényességi küszöb, és azé lesz a mandátum, aki a legtöbb szavazatot kapja. Ha ez ad abszurdum 10 szavazat, akkor annyival lesz képviselő.

czjanos 2013.01.04. 18:41:34

@Szevasztok: Biztos vagy ebben? Az egy forduló addig volt érdekes, amíg "élt" a választási regisztráció. A Fidesz annyiszor változtatja meg a választási törvényt, ahányszor az érdeke megkívánja.

Szevasztok 2013.01.04. 18:41:41

@Sir Galahad: Teljesen igazad van. Nincs diktatúra, és aki mást mond az hazudik!

Csak a diktatúra irányába mutató események sorozata van.

czjanos 2013.01.04. 18:43:32

@Szevasztok: "A Fidesz februárban jön elő az új választási eljárásról szóló törvénnyel."

M_R 2013.01.04. 18:44:55

Ezt beszopta a ftyisz, meg a sok droid. Meg voltak győződve róla Káder elvtárssal együtt, hogy az "alkotmányos normakontrollra" küldött törvényről az AB vagy nem hoz egyértelmű döntést, vagy a "sajátjaik" átverik rajta a támogató véleményt.

Az eléggé elgondolkodtató, hogy még ki sem jött a határozat, csak "kiszivárgás" volt, és a teljes fityeszes vezérkar, élükön magával a Kedves Vezetővel úgy döntött, hogy akkor mégsem lesz...

Dexter007 2013.01.04. 18:51:14

Oké, most taktikai okokból egy lépést visszavett a Fidesz, de ha nemsokára övék lesz a teljes AB, akkortól jön a szabad(jog)rablás, akkor már olyan választási tv-t fabrikál, amilyet nem szégyell...
A deviza-tartalékból meg majd lehet osztogatni is év vége felé. Sztem viszont ez is kevés lesz a '14-es választáson, 2002-ben sokkal jobb pozícióból hasaltak el...

Gera 2013.01.04. 18:52:11

@czjanos: Tévedsz, az egy forduló nagyon is érdekes, amíg az ellenzék több részből áll, ők meg egységesek, így akár úgy is nyerhetnek, ha 30% szavaz rájuk, ha a többiek mind külön jelöltet indítanak.

2013.01.04. 18:52:30

Ez csak átmeneti, majd kicsit máshogy megszövegezve de újra megalkotják az inkriminált törvényt, amint többségük lesz az alkotmánybíróságban is.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.04. 18:53:13

@Gera: és Stumpf már nem először...

DezInf 2013.01.04. 18:58:17

@Kandeláber:

A te éleslátásod teljesen elvakít.
Árpi bácsi úriember , megbocsát mindenkinek,még neked is!
Tudom nem ismered,ő sem téged ám ő biztosan nagylelkű veled,te csótány :)

czjanos 2013.01.04. 18:58:35

@Gera: Tévedni emberi dolog ugyan, de a dolgok állása most mást mutat. A regisztráció eltörlése lökést adhat a baloldalnak, hogy közös jelölteket indítsanak. Ha marad az egy forduló, az egységes baloldali jelöltek legyőzhetik a külön induló fideszes és jobbikos jelölteket. A Fidesznek tehát érdeke, hogy szövetségest keressen. Lehet, hogy az LMP egyik szárnya felvállalná ezt, de a szavazóik többsége elhagyná a Schifferi vonalat.

DezInf 2013.01.04. 19:01:05

@balage_81 reloaded:

A te verziód az életszerűbb,egyszerűen nem tudták kivárni,hogy az AB-ben a fideSS-pártkatonák többségbe kerüljenek. Pofára estek,de ez szerintem is meglepett sokakat.

DezInf 2013.01.04. 19:02:57

@Kandeláber:

Csak nem Zsóti vagy személyesen?....olyan Zsóti szagot érzek......

Gera 2013.01.04. 19:03:04

@czjanos: Szerintem meg nem sok esélye van az ellenzéknek. Ha közös jelölteket indítanak, azért, ha meg külön indulnak, azért.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.04. 19:03:47

@Dexter007: épp annyira tud osztogatni a devizatartalékból, amennyire azt a piac majd engedi. egy kis portugál, spanyol, görög huncutság, és máris elszáll a forint, ha a tartalékból trükkök százaival rezsicsökkentés lesz. én ezt a tandíj és regisztráció dolgot úgy mondanám, hogy a vég kezdete

@Gera: az ellenzék amit tudott, már megtette, vagyis leült az e14 és az mszp. az lmp nem játszik, ők a kukába mennek, a jobbik amúgy sem tűnt esélyesnek az együttműködésre, hogy finoman fogalmazzak. ha külön indulhatnak ellenzéki pártok, azért szív a fidesz, ha együtt, akkor meg azért. ők ezt a dolgot végleg beszopták, elindultak a lejtőn, az a kérdés csak, mennyire kapnak ki

2013.01.04. 19:08:11

@Sir Galahad:

Nem inkább a béke mentet kellene aktiválni és a kormány ellen tüntetnie azoknak, akik teljesen egyetértettek a regisztrációval?
Hiszen lássuk be egyszerűen be lettek csapva.
Az erő megvan, ahogy Rogán mondta de az akarat nincs.
Szóval ez inkább politikai döntés volt a Fidesztől.
Logikus, hogy mindenkinek az utcára kell mennie, akik regisztrációt akarnak rákényszerítve a kormányt (ahogy a dilettáns diákoknak is sikerült) arra, hogy harcoljon már végre azért a regisztrációért!

a róka volt a vadász 2013.01.04. 19:13:20

jó nektek, hogy ilyen optimisták bírtok lenni. szerintem az egész színjáték, Áder csak az igazságosztó szerepében tiszteleg azért, mert neki ezt szabták ki. a Fidesz ezzel az akcióval azt szeretné prezentálni, hogy ők mennyire demokratikusak és nem is igaz, hogy elvették az AB döntési jogkörét. abban sem kételkedem, hogy Rogán MOST nem lesz regisztráció bejelentésében a hangsúly a moston van.

DezInf 2013.01.04. 19:17:02

Ehhh,vaklárma.
Csak a kutyám szellentett egy alattomosat:D

DezInf 2013.01.04. 19:21:23

@MikeBoy:

Ez logikai ellentmondás.
Azért adjon a kormány pénzt a békamenetesek utaztatására,hogy a kormány ellen tüntessenek?
Közpénzből szervezné meg saját ellenzékét?
Morbid lenne....

Dexter007 2013.01.04. 19:21:29

@a róka volt a vadász: lássuk csak, mit is mondott a Tóni - hogy 2014-ben nem lesz reg.
Ez alapján simán el tudok képzelni egy idén szept.01 és dec.31 közötti időszakra kalibrált regisztrációs ablakot :)

egy maréknyi dollár 2013.01.04. 19:21:45

Nem vagyok elájulva sem a Zelnök Úrtól, sem az AB-től.
Az se' igaz, hogy Áder János az elmúlt hónapok során nem váltott szót Orbánékkal, és nem tette szóvá ötletük képtelenségét.Színjátéknak tűnik az egész, a célja annak a demonstrálása, hogy lám, van egy tökös köztársasági elnökünk, egy független AB-unk és egy belátó kormányunk, aki fejet hajt előttük.
Ez a baromság(előzetes regisztráció) amúgy egyáltalán nem volt olyan veszélyes és kivédhetetlen, mint amekkora hisztériát csaptak körülötte.Egy felesleges és értelmetlen,de könnyen kivitelezhető sétát jelentett volna a szavazni készülőknek.Micsoda pofáncsapás lett volna a Fidesznek, ha ötmillió dühös ember megteszi ezt.Ne felejtsük el, hogy 2010-ben nem volt semmilyen regisztrációs kötelezettség, mégis három millió honfitársunk nem tartotta érdemesnek, hogy felemelje a seggét és elmenjen szavazni.

bgp 2013.01.04. 19:22:30

@laci0011: ő is csak a piacról él, meg van családja is. Egyelőre, legalábbis morálisan, jól jön ki ebből, de még nincs lefutva a meccs. Még lehet békamenet is, vagy azt is lefújták?

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.01.04. 19:23:26

ELTELT TÖBB ÉVTIZED ÉS A HATALMON LÉVŐ PÁRTOK SEMMIT SEM TETTEK A MAGYAR NÉP BOLDOGULÁSÁÉRT miközben több ezer milliárdot (a nép vagyonát) elherdálták !
NEM VAGYUNK SZABADOK ! NINCSEN DEMOKRÁCIA ma Magyarországon hiába történt meg a rendszerváltás 1989-ben. Ma nem a kommunisták hanem a csaló pártok rabjai és áldozatai vagyunk. A hatalom ideológiai és lelki terror nyomása alatt tartja a népet és próbálja megtörni, megfélemlíteni a másként gondolkodókat az elégedetlenkedőket (adatgyűjtés).
Képtelen megérteni és felfogni azt, hogy pusztul a magyar nép, belerokkan a reá rótt terhekbe (lakás rezsi költségek, megélhetés), tisztességes (nem közmunka) munka hiányában. Aki becsületesen akarna itt élni és megélni azt ellehetetlenítik, miközben a csalók milliárdos hasznokat húznak népünk szegénységéből.

Be kell ismernünk és meg kell barátkoznunk azzal a ténnyel még a Fidesz szimpatizánsoknak is, hogy a jelenlegi hatalom is az 1989-ben elkergetett kommunista párt utódpártja ugyanúgy mint az MSZP hiszen korábban ők is azt a kommunista rendszert szolgálták (KISZ vezető, stb.) csak most más köntösbe vannak csomagolva (Fidesz). Ők nem kormányoznak, a kormányrudat sem fogják, nem is tudják, hogy hol keressék azt. Üres a parancsnoki híd. A kapitány is berezelt. A gyorsnaszád süllyed.Ők csak kapaszkodnak a süllyedő hajóba, sodródnak a folyó árjával és várják a végzetüket. Vészesen közeledik a vízesés, a végzet. Még úgy tesznek mintha úrrá lennének a helyzeten mintha mi sem történt volna de tudják és érzik hamarosan jön a vég, a félelem a fenekükben. Hallják már fülükben az új világ közeledésének egyre erősebb zaját, annak dübörgő lépteit.

Megalakult a Szabad Magyar Nép nevű mozgalom. Új és tiszta erők jönnek velünk a felszínre alulról és a népből fog kinőni ez az új cselekvőképes, hazájukat szerető és azért tenni is akaró mozgalom. Az élni akarás, az életerő bármilyen kemény ellenállást át tud törni idővel. Mi nem akarjuk elhagyni ezt az országot, az anyaföldet. Mi itt születtünk, itt akarunk élni és boldogulni és itt akarunk meghalni is ! Egy új és hiteles tömörülésre van szüksége társadalmunknak, hogy felülírja a pártoskodók haza és nemzetromboló mesterkedéseit, hogy a népnek LEGYEN REMÉNYE, LEGYEN BIZTOS JÖVŐJE, hogy a gyermekeink NEM HIÁBA SZÜLETTEK MEG !
Mozgalmunk nyitott, ahhoz bármely belföldi természetes személy, szervezet is csatlakozhat. A mozgalomhoz való személyek, szervezetek csatlakozása önkéntes. Nyitottak vagyunk az együttműködésre azzal aki támogatja, magáénak érzi azt, hogy egy új demokratikus berendezkedésű ÚJ MAGYARORSZÁG szülessen ahol a legfőbb érték maga az EMBER !

A mi országunk MAGYARORSZÁG !
Az SZMN azért alakult meg, hogy összefogja a hazáért aggódó , hazáját szerető és itt élni, dolgozni és boldogulni akaró néptömegeket. A mozgalom vezetője életében sohasem volt egy pártnak sem a tagja mert azok elveivel, nézeteivel nem értett egyet, mint a nép kizsákmányolása és elnyomása haszonszerzési célból.

Keress minket a www.girlsandboys.info weboldalon, a facebookon (kattints a névjegyre majd a bővebben gombra), az iwiw-en, a myvip.en és olvasd el az alakuló közleményümket, az eddigi kormányok tévedéseit, a válságból kivetető utat. Add tovább más hazafinak is ezt a hírt. Köszönjük.

Nehru bölcs mondása : „Legyen bátorságotok megtenni, amiről ti is tudjátok, hogy helyes!”

Szabad Magyar Nép

a róka volt a vadász 2013.01.04. 19:25:12

@Dexter007: abból van már baromira elegem, hogy azt hiszik, ebben az országban mindenki hülye, vagy legalábbis hülyét bírnak csinálni belőle. Áder ugyanannak az alomnak a kölyke, ugyanúgy tisztában van a sok közösen elkövetett f@szsággal, ami ezt a derék Fidesz-szervezetet egyben tartja. Mondjuk ez zseniális. Vajona gátlástalanságot sokat kell gyakorolni és egy idő után automatikus lesz? Hányás.

2013.01.04. 19:26:28

@DezInf:

Nem a kormány oldaláról feszegettem a kérdést.
És nem szükséges minden tüntetést pénzelni.
Gyanítom, a diákok sem kaptak....

Punxsutawney Mormota 2013.01.04. 19:31:34

Szerintem a Fidesz éppen a "jó rendőr rossz rendőr" nevű játékot játsza, amelyben Áder éppen a jó rendőr. De ne legyen igazam.
Egy másik blogban már írtam, attól tartok, hogy már rég megvan a B terv, mondjuk az, hogy a Kubatov-listák segítségévél amőbásítják a választókerületeket, hogy abból még véletlenül se jöhessen jól ki az ellenzék. De kívánom, hogy ebben se legyen igazam.

jog-ász 2013.01.04. 19:31:54

sztem rájött a fidesz, hogy ha marad a regisztráció, elkezd az ellenzék is jobban szervezkedni(meg kell szervezniük magukat, hogy a szavazóik regisztráljanak) és ez bizony öngól lehetett volna, ha nincs regisztráció nem szervezkedik ugy az ellenzék sem..kizárt hogy csak ugy hagyták volna ádert akciózni.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.04. 19:34:27

@egy maréknyi dollár: ha valami eleve egy vérlázító hülyeség, akkor nem gyakorlati okokból kell elkaszálni, hanem mert vérlázító hülyeség. ilyen volt a regisztráció is. arra mentek volna vele, hogy aki amúgy szavazna, annak fölöslegesen nehezítsék az életét vele. mióta dönti el a kormány, hogy én mikor gondolom komolyan a szavazati jogomat? majd elmegyek szavazni és akkor látni fogja hogy komolyan gondolom. egyébként volt már itt 70%-os részvétel is, ami még európában is kurva magas, abból is látszott, van itt egy nép, ami szavazni óhajt. így aztán a regisztráció elve egy baromság volt úgy, ahogy megszületett. más kérdés, hogy a 3 millió akiről beszélsz, mindig megvan, mert 8 millió a szavazásra jogosult ember és egy réteg egyszerűen soha nem megy el szavazni, nincs a térképen politikailag

Dexter007 2013.01.04. 19:34:33

@a róka volt a vadász: a gátlástalanság (és a cinizmus) egy idő után 'default' lett, vagyis alapból benne van minden(ki)ben. Nem hogy nem tanultak az első ciklus hibáiból, hanem sokkal nagyobb mértékben ismétlik meg őket. Az eredménye sem lesz más, mint akkor.

dzsugasvili 2013.01.04. 19:34:44

@szabadmagyarnép: Szép összefoglaló, én is így gondolom kb.

Azért örülök, hogy nem lesz regisztráció, és emiatt rögtön Fidesz-győzelem, de így se lett jobb a helyzet. Most akkor vagy Orbán vagy Bajnai, egyik gazemberebb a másiknál.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.04. 19:45:35

@szabadmagyarnép: ha tényleg azt akarod, hogy valaki megnézze, fuss neki még egyszer az elérhetőségeteknek, de kicsit rövidebben :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.01.04. 19:48:27

Nem tudjuk, hogy pontosan mi történt és miért. A lényeg, hogy a fidesz visszakozott. Hogy ebből mennyi volt előre megtervezett színjáték, azt nem tudni. Ha nem volt az, akkor Áder és a fidesz nőtt a szememben.

Gera 2013.01.04. 19:49:54

Szerintem a politika sokkal egyszerűbb, mint ahogy itt páran gondolják. Ezek a figurák itt már ezerszer bebizonyították, hogy valójában egyszerűek, mint egy faék, úgyhogy nincs itt semmiféle bonyolult terv, egyszerűen beszopatták magukat, mert elhitték, hogy nekik itt már mindent lehet. Megjegyzem tényleg erre mutatott minden, úgyhogy megértem :)

J.László 2013.01.04. 19:52:10

Nem semmi szféra ez a liberális világ.
Anyáznak, fideszösszeesküvőznek, ha csökkentik a villany árát.
Anyáznak megint csak orrba szájba, ha megsemmisít egy liberálisoknak nem tetsző törvényt az AB.
Schmitt lemondásakor ugyanez. Pedig ők maguk harcolták ki.
Régóta él bennem a gyanú, hogy a liberális a beteg lelkű ember szinonimája.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.04. 19:55:23

Ez nekem is tetszik, mert Áder ellen főleg az szólt, hogy nem független, márpedig a Tákolmány is tartalmazza, hogy annak köllene leennie.

Szevasztok 2013.01.04. 19:57:18

@a róka volt a vadász: "szerintem az egész színjáték, Áder csak az igazságosztó szerepében tiszteleg azért, mert neki ezt szabták ki. "

Ugyan már! A látszattal ellentétben nincs bennük ennyi előrelátás meg konspiráció. Nézd meg 2010 óta csak az történik, amit OV előző este megálmodik. Ha sok az esti töltöttkáposzta, akkor másnap betiltanak egy komplett ágazatot, vagy eltörölnek/bevezetnek egy komplett rendszert. A kormánytagok meg szolgai módon ellenvélemény végrehajtják.

flippant 2013.01.04. 19:58:00

Gondolom a narancsos majmok kikalkulálták, hogy a nyuggerekre, panelprolikra és cigókra szűkült szavazóbázisuknak nehézséget jelentene a regisztráció (megszervezve meg rengeteg költség), így gyorsan visszakoztak.

J.László 2013.01.04. 19:59:49

@flippant:
Ja. A másik. Tele szájjal cigányoznak, na kik, a liberálisok. Észbontó egy bagázs.

Melee 2013.01.04. 20:01:16

(Bajusz)Szőr került a Fideszes Együttműködés Rendszerének levesébe.
Kellemesen csalódtam Áderben. Remélem a továbbiakban nem fogok negatívan csalódni benne.

Szevasztok 2013.01.04. 20:01:23

@J.László: "Régóta él bennem a gyanú, hogy a liberális a beteg lelkű ember szinonimája."

Ehhez képest a jobberek meg éjjel-nappal összeesküvés elméleteket gyártanak, meg üldözési mániájukat élik. Hát ez még sokkal betegebb!

Squid 2013.01.04. 20:02:54

@timargabor: Tudod szép dolog az optimizmus, de én nem osztom a tiédet!

Anno Matolcsy is azt mondta, hogy pár hónapra kölcsönkérik (!!!!) a MNYP-ba utalandó nyugdíjjárulék részt amit aztán visszaadnak. Annak a sztorinak a végét már ismerjük..

Plusz

"A Fidesz februárban jön elő az új választási eljárásról szóló törvénnyel."

Ezt hívják damoklész kardjának szerintem! Amíg 2014-ben nem szavaztunk regisztráció/választási csalás stb stb nélkül én szkeptikus maradok és ezt mindenkinek ajánlanám.

DezInf 2013.01.04. 20:05:10

@J.László:

Nem ismered meg az akoltársaidat fityisz-jobbikos? Tarthatnátok egy közös ismerkedési estet:)
Megnéznék néhány csoportképet:D
Ne sírj,holnap nem fog fájni,annyira nem :)

J.László 2013.01.04. 20:09:26

@Szevasztok:
Én most összeesküvés elméleteket itt látok. Szép nagy csokorral. Nem semmi némelyik, el kell ismerni.

egy maréknyi dollár 2013.01.04. 20:10:37

@balage_81 reloaded: Nem hiszem, hogy egymás ellen beszélünk; én mindössze arra utaltam, hogy egy csomó olyan vérlázító törvényt hoztak már(indoklás nélküli kirúgás,visszamenőleges jogfosztás stb.),amelyeket nem lehetett kivédeni.Slussz-passz, ez van, ha belegebedtek is.Nos, ez pont nem ilyen volt.Persze örvendetes, hogy ezt a szimpla hülyeséget most alkotmányjogilag hasaltatták el,de - tudván, hogy mi minden megy tovább zavartalanul - nem tudok ennek felhőtlenül örülni.
A magam részéről lezártam a vitát.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.04. 20:17:52

@Gera: Ennyi :-)

@Squid: elvileg belefér, de akkor még nagyobb lenne a politikai ára mint most, menetből. Pláne hogy most mindenki kienged, hogy el lehet felejteni ezt az őrültséget.

Kicsit olyan a sztori, mint amikor a macskát a farkánál fogva elkezdik tekerni a levegőben, és hogy örül neki, amikor leteszik. Ez van most. De utána újra megtekerni? Veszélyes, és nagyon rosszkor az.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.01.04. 20:20:03

@Gera: @timargabor:

De ha beszoptatták magukat, akkor miért nem fektetik bele az Alaptörvénybe? Megtehetnék, ám mégsem teszik.

Szerintem meg egyszerűen rájöttek, hogy nem feltétlen nekik kedvez a regisztráció, és hirtelen így fújtak visszavonulót.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.04. 20:21:08

@J.László: először azt kéne helyre tenni (magadban) hogy miért liberálisozol bőszen, mikor látsz egy kormánykritikát. ha ez megvan, tisztázd azt is, miért teszi ezt a teljes horda, ami véletlenül mindig egy húron pendül a tisztelt miniszterelnök úrral, pedig annyira bölcs még ő sem lehet, hogy szabad polgárok mindig egyetértsenek a döntéseivel. ha ez is megvan, definiáld a liberálist, mert eddig annyi látszik, hogy neked a liberális az, aki nem a fideszre szavaz.

és ha ezeken a nehéz feladatokon mind túl vagy, és már kevésbé vagy frusztrált, akkor gyere vissza, és számold ki jó hangosan, hogy mennyibe kerül az neked meg nekem, hogy most csökken a rezsi. és hogy ezt, ha már ilyen kurva gazdagok vagyunk, miért nem munkahelyteremtésre fordítják, ami lehetne panelfelújítás, több tízezer állást hozna létre és a végén ugyanúgy alacsonyabb lenne a rezsi.

gnme 2013.01.04. 20:26:25

azért van ott, mert Batman jól beszél angolul

magyarhangja (juhászjácint) betmen jános

istenbizony.hu/wp-content/uploads/2012/06/batman2.jpg

Sir Galahad 2013.01.04. 20:28:38

Összefoglalva többek kérdését... @Thresher: De, elolvastam, és nagyon ügyetlen trükknek tartom. @Zuzu Petás: Persze, színjáték. Ha átmegy a regisztráció, diktatúra van, ha nem, akkor is. Ha reggel felkel a nap, akkor is. Irigylem az egyszerű embereket: nem kell fáradniuk a gondolkozással, történjék bármi is, semmi nem rendíti meg őket. @Szevasztok: Szerintem nincs több diktatúra irányába mutató jel, mint amennyit össze lehet szedni bármelyik másik országban. De azért csak rettegjetek... @MikeBoy: Tőlem aztán menetelhetnek, egészségükre.

J.László 2013.01.04. 20:29:30

@balage_81 reloaded:
Távol áll tőlem, hogy kötözködjek, de nem értem, mi köze a munkahelyek számának általában az elektromos energia árához általában.

Nekem az a liberális, aki nem normális. Ez nem Fidesz vagy nem Fidesz kérdése, hanem egyszerű mentálhigiéniai dolog.

Csak ámulok és bámulok 2013.01.04. 20:33:42

A regisztráció, alias Numerus Orbanus csak arra lett volna jó, hogy pártállami időhorizontra bebetonozhassa magát a fizess. Most, hogy a trükk nem jött össze, marad a derült égből villámcsapás módszere, azaz, amíg az ellenzék 2014-re gyúr, jelentős meglepetést fog okozni az előrehozott választás, mert addigra nem lesz ellenzéki összefogás. Pláne nem egy fizessnek lefekvő LMP-vel, mert "van olyan összeg, amiért korpás a zember haja..."
Nota bene a kétfrontos harc, a diákok ellen és a regisztrációt ellenzőkkel, biztos bukta lenne 2014-re.

nandras01 2013.01.04. 20:43:04

na, azért mielőtt koszorút helyezünk áder homlokára, ne feledjük, hogy igencsak tevékenyen vett részt a fidesz összes eddigi ámokfutásában.
(vakondok- megvan..?)
mindemellett az a gyanúm, hogy ez az igencsak erősen megkomponáltnak tűnő hűdenagyondemokrata vagyok c. feszelgés nem áder miatt, hanem ellenére sült el úgy, ahogy.
emlékezzünk, hogy áder mindössze himihumi formai okok miatt kérte az ab felülvizsgálatát, csak aztán a hajóágyú elszabadult.
az ab -amúgy is tudva a közelgő teljes kiherélését- minden mindegy alapon, búcsúzóul megpróbált valamennyit megmenteni az arcából.
ettől nem állt helyre a becsülete, de legalább valami hasznosat művelt.

röhögő 2013.01.04. 20:44:20

@J.László: "Nekem az a liberális, aki nem normális." - Hitler nyilván liberális volt. Te akkor fasz vagy hogy az elképesztő!

ob.szerver 2013.01.04. 20:45:24

Azért várjunk még egy cseppet Áder megdicsőitésével.

Áder nyilvánvalóan nem egy gyengeelméjű, takonygerincű, funkcionális analfabéta, mint az elődje. Világosan kell látnia, hogy a bukásra ítélt orbánrezsim a magyar történelem egyik legaljasabb, leghitványabb és legtöbb kárt okozó rendszere. Áder számára két választás adódik: vagy a rezsim szolgai kiszolgálása elődje mintájára az azzal járó erkölcsi megsemmisüléssel és a történelem szemétdombjára kerüléssel, vagy szakítva fideszbűnözői múltjával megpróbálja tisztességesen ellátni hivatalát, ami azért sem különösebben nehéz, mert az javarészt ceremoniális.

Ez utóbbit megkönnyítheti a számára, hogy 2006-ban kihullott a belső magból, a pártlap "munkáslevelezői" támadást indítottak ellene (míly tipikus, honnan is?), végül Brüsszelbe száműzték(ez is). De hogy valóban bekövetkezik-e, ahhoz kevés, néhány formai okból visszaküldött törvény. Ahhoz a hatáskörén belül nyíltan szembe kellene szállnia a fideSSmaffia autokatikus, velejéig korrupt és nemzetpusztító rendszerével. Ezt eddig még nem láttuk tőle, és nagy valószínűséggel, nem is fogjuk.

röhögő 2013.01.04. 20:47:42

@J.László: "Régóta él bennem a gyanú, hogy a liberális a beteg lelkű ember szinonimája." - te komplett idióta vagy. Mindig is gyanús voltál nekem.

pokrocz_x1 2013.01.04. 20:48:55

a nemzetvezetőt megütötte már a guta?

J.László 2013.01.04. 20:49:46

@röhögő:
Tudod már mi a különbség a kínai statisztika és a kedvenc információ-forrásotok között?

vazzup 2013.01.04. 20:52:25

@J.László: elég egyszerű pedig, civilizált országban az épület-felújítást támogatná a kormány, amivel ezeket érné el:
- lenne némi építőipari fellendülés
- bővülne a munkaerőpiac (építőiparban és az adminisztrációban)
- a lakások állaga javulna (el sem tudod képzelni a társasházak helyzetét...)
- javulna az energiafelhasználás hatékonysága
- csökkenne a rezsi (felújítás során hőszigetelés, modernebb, kevesebb elektromosságot felhasználó eszközök beszerzése, szerelése, stb)

Például. De persze ehhez már legalább két lépcsőben kéne gondolkodnod, amit láthatóan te nem tudsz.

DezInf 2013.01.04. 20:53:28

@J.László:

Sosem csíptem orbánt,kivéve az első választást,de akkor fiatal volt és hihető.
Azóta megöregedett,eszmét váltott és gátlás nélkül mondja bármiről ma ezt,holnap pedig az ellenkezőjét. A birkák meg követik,mély áhitattal bégetik a vezér tévedhetetlenségét és persze azt,hogy sohasem hazudott.
Nem vagyok birka,akkor csak liberális lehetek?
Tudod mi a liberalizmus?
Olvastál Nitzsche-tól,Schopenhauer-től bármit is.
Ajánlom figyelmedbe. Ha elolvasod rájöhetsz ők miért nem voltak azok.
Tiszteltetem a családodat,ők sem tudhatják milyen egy liberális családtag.
Ahány ház annyi szokás:)

Közbiztonság Szilárd 2013.01.04. 20:53:29

@Kandeláber:
Mondjuk a Fidesz által betolt alkotmánybírák bírálják is az elmeszelést...

Szóval azoknak azért nagyon igazuk van, akik ezeket az alkotmánybírákat a Fidesz láncos kutyáinak tartják.

Hálistennek Áder nem az.
Már az iktatási beszéde után volt egy ilyen érzésem.
Egy normális köztársasági elnök nagyon ránk fér egy ilyen szar kormány mellett.

Közbiztonság Szilárd 2013.01.04. 20:55:23

@fvipera:
Nem hinném.
Minden megnyilvánulása normális.

J.László 2013.01.04. 20:56:35

@vazzup:
Két lépcsőben gondolkozni. Ez jó duma. Felhasználhatom? Ha megengeded.

Köszönöm a felvilágosítást. Végül is ilyen áttételesen valóban igaz. A fogyasztás, nem az ár csökkenése által.

röhögő 2013.01.04. 20:57:52

@J.László: Hülye vagy kisöcsi, már sajnálom hogy amikor a Patyolatban dolgoztam, nem vettem be anyádtól hitelben a lepedőjét. Most szívhatok veled.
Te hivatkoztál Kínára te agyatlan, ami minden csak nem hiteles.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.04. 21:02:05

@J.László: elég kevesen szoktak tanúbizonyságot tenni róla ilyen nyíltan, hogy buták, mint a föld. ugye amit a liberálisról írsz, az akkora hülyeség, hogy épeszű ember arra már nem reagál. ez a te szinted, nettó gyűlölet és korlátoltság, légy büszke rá, de ne hirdesd. ami a panelfelújítást illeti, ezt mondjuk elmagyarázom, bár egyszerű ez is, csak a te agyadnak nehéz felfogni: a hőszigetelt panelekben kevesebbet kell fűteni, mindjárt alacsonyabb lesz a rezsi magától is. akik felújítják őket, azok meg építőipari cégek, állami-önkormányzati támogatás, ami eddig mondjuk 1/3 volt, az lenne 2/3 vagy még több az ilyen projektekre. így függ össze. most pedig menj, és legalább a fidesz trollok szintjére képezd fel magad

vazzup 2013.01.04. 21:03:27

@J.László: a lényeg az, hogy az mindenkinek jó lenne, ez a rémálom meg senkinek sem, csak végsősoron az inflációt fogja bepörgetni, vagy a meglévő infrastruktúrát szétkúrni (csökken a bevétel, csökken a befektetés, ősi kapitalista indián mondás).

A többlépcsős gondolkodást meg használd nyugodtan, nem én találtam ki. Tudod, a logikai döntések és helyzetek végső soron egy fa-struktúrába rendeződnek, s ezek mentén ha egy feltételnél mélyebbre tudsz elérni a gondolkodásoddal, azaz számba veszed a második lépcsőt is (a csomópontok második szintjén), máris nyeregben lehetsz.
Persze ezt általában a fideszbirkák nem szokták szeretni, mert megerőltető és nem szajkózható az éppen aktuális pártálláspont.

J.László 2013.01.04. 21:07:29

@DezInf:
Kedves DezInf.
Őszintén megmondom, életemben nem olvastam egyik említett úrtól egy árva szót sem. Ahogy Te sem. Valószínűleg máshogy fejeznéd ki magad, csak ebből gondolom ezt.

J.László 2013.01.04. 21:09:19

@balage_81 reloaded:
Erre gondoltam, amikor mentális problémáról tettem említést kicsit feljebb. Egy villanyszámla beszélgetéstől nem kéne kiütnöd magad.

J.László 2013.01.04. 21:12:53

@vazzup:
Te jó ég vazzup. Te egy aranybánya vagy. Hol lehet ilyen rizsákat tanulni? Szenzációs!

1kutya 2013.01.04. 21:14:50

szerintem a belső körökben már tudják, hogy nem is lesz választás!

ne legyen igazam...

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.04. 21:50:02

@J.László: a sokat emlegetett Chewbacca-védelem. érveid nincsenek, másról kezdesz beszélni

Dr. No 2013.01.04. 22:03:07

Úgy látom, a "most" szó jelentésével a kommentelők nincsenek tisztában. De a posztoló sincs.

Vitéz László 2013.01.04. 22:40:20

dr áder = fides
másképp
dr áder fides káder...

színjáték... része az évezred ország kirablásának...

a fides mafia az bűnszervezet

dr áder jankó most kapott csornára autópáját...
hamár a főutak rosszak... rögtön ótópája...
ha kéri még lesz stadion is...
ha már ijjen jol elérhető nagvyváros lesz...
ha nem lenne 1/2csút akkor akár főváros is lehetne...

Gera 2013.01.04. 22:53:40

@Nyekenyóka.: Azért nem, mert az most túl durva húzás lenne. Azt meg nem veszem be, hogy egy hónappal az elfogadás után ők rendezik ezt a balhét. Ha meggondolják magukat, akkor augusztusban csendben közlik, hogy elhalasztják a regisztráció bevezetését, mert még nem készült el az informatikai rendszer, oszt szevasz, nem kell ehhez hülyét csinálniuk magukból az alkotmánybírósággal.

2013.01.04. 23:12:30

Különvélemény! Szívós Mária – akit szintén a kétharmados többség választott alkotmánybírónak ....

OMFG!

"De nemcsak formai, hanem tartalmi kifogásai is vannak. Az előzetes regisztráció intézménye szerinte nem számít alapjogi korlátnak, így a szükség-arányosság elve sem irányadó ez ügyben. A regisztráció szerinte „csupán egyszerű adminisztratív feltétele a választójog gyakorlásának”, ezt korlátnak tekinteni olyan, mintha azt is a választójog korlátozásának tekintenék, „hogy csak meghatározott időpontban szavazhat az állampolgár, így esetlegesen a napi/heti programját át kell szerveznie”."

tass-tass 2013.01.05. 00:37:28

@balage_81 reloaded: "ami lehetne panelfelújítás, több tízezer állást hozna létre és a végén ugyanúgy alacsonyabb lenne a rezsi."

"A kisméretű tömör téglából épült lakóházak jellemzően a G energiaosztályba tartoznak"

"[vályog]házak általában szintén G kategóriát érnek el."

"A panel épületek szerkezetébe ugyanis az építéskor beépítésre került egy szigetelőréteg, amelynek révén az átlagosnál jobb a falszerkezet hőátbocsátási tényezője, és ezek az épületek alapállapotban is elérik az E-F kategóriát."

www.negajoule.hu/rolunk-irtak/panelfelujitas-vagy-csaladihaz-szigeteles-mire-adjon-penzt-az-allam

Teljesen egyetértek a rezsi csökkentés helyett az energia megtakarítást célzó javaslatoddal, csak ez a panelproliknak panelprogramot olyan pejoratív a panellakókra nézve.

Van még az országban elég sok ház, melyek műszakilag (néha a lakók is) sokkal igénytelenebbek, mint a panel.

Vol'Jin 2013.01.05. 01:18:02

@Kandeláber: "Gondolom, ők majd a saját győzelmükként állítják be.
Most eltekintenek attól, hogy az AB-t nemrégen még fideszbérencként, Ádert pedig pártkatonaként interpretálták."

Az összes mostanában beiktatott fideszes pártkatona ellenvéleményen volt az AB-ben. Azaz csak a régiek meszelték el ezt a regisztrációs választási rendszert.

nu pagagyí 2013.01.05. 06:41:02

Nekem a mostani eset arról szól, hogy a Fidesz-KDNP-ben bármennyire titkolják és bármennyire nem úgy néz ki, mégis vannak különböző irányzatok. Én legalább hármat meg tudok különböztetni.

Az egyik a polgári vonulat, amelyik polgári liberálisként jellemezhető, ide tartozik Áder, Stumpf, Schmitt Mária, Pokorny, Ángyán, néhány polgármester. Nekik kialakult értékrendjük van, amit a pillanatnyi haszon hajhászása nem ír felül. Ez a csoport gyanakodva figyeli Orbán ámokfutását, de egyelőre lojális a párthoz.

A másik csoport az Orbán vezetésével létrejött hatalmi centrum, amelyik a fanatikus, küldetéstudatos emberek gyűjtőhelye. Ők hisznek abban, amit hazudnak és amiben hisznek, azt minden eszközzel érvényre óhajtják juttatni. Minél nagyobb az ellenállás, annál erőszakosabbak lesznek. Közűlük senki nem fog Orbán ellen fordulni, együtt várják majd a földalatti bunkerben az ellenséget. Orbán mellett ide tartozik Semjén, Kövér, Navracsics(?), Szíjjártó, Bayer, Hoffmann, Matolcsy, Selmeczi Gabriella és még egy csomó véglény, amolyan Fekete György szerűség.

A harmadik csoport cinikus karrieristákból áll, ők a párton belül az erősebbhez csapódnak, most természetesen nap, mint nap Orbán mellett tesznek hitet. Ők csak saját hasznukat nézik, minden piszkos munkát elvégeznek jó fizettségért. Elveik nincsenek. A csoport emblematikus alakja Lázár János, ide sorolnám Rogánt, Gíró-Szászt, Schmittpalit is. Ez a legnagyobb létszámú csoport a helyi tótumfaktumok nagy része is idetartozik. Ők azok, akik szemrebbenés nélkül mindent ellopnak, mert nekik az jár.

Az, hogy Áder lett a KE, azt mutatja, hogy kezd gyengülni Orbán mindenhatósága a párton belül.

carlo68 2013.01.05. 07:44:20

Örömmel veszem tudomásul,hogy egyre kisebb a fidesz arca.
Barnamaci a gatyában!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.05. 07:50:04

@nu pagagyí: meg van dajcstomi, a negyedik csoport, aki az összes többinél gusztustalanabb és haszontalanabb egymagában

2013.01.05. 07:52:36

@J.László: "Távol áll tőlem, hogy kötözködjek, de nem értem, mi köze a munkahelyek számának általában az elektromos energia árához általában.

Nekem az a liberális, aki nem normális. Ez nem Fidesz vagy nem Fidesz kérdése, hanem egyszerű mentálhigiéniai dolog."

Ha nem látod, mitől lesz az áram ára kifizethető, vagyis kevésbé megterhelő, akkor menthetetlen vagy. Bizony, minél több embernek van munkája, annál egyszerűbb kifizetni, tehát annál olcsóbb az államnak. Ami nem a fidesz. Hanem Magyarország összes lakosa.
A másik: mentálhigiénésen meg neked vannak gondjaid. Aki nem liberális , az abban hisz, hogy kell lenni egy felsőbb vezetőnek (Isten, Király...), tehát önálló döntésre képtelen.
Magyarul debil. Na, ezen rágódj kicsit.

nemecsek ernő áruló 2013.01.05. 08:07:25

@nu pagagyí: Nagyjából én is így látom. Kicsit azért tudnék örülni, ha az első kör végre megbuktatná Orbánt.

@balage_81 reloaded: dajcstomi a kettes csoportba tartozik, Fidesz alapítóként kezdetektől fogva ott van, és csak azért került az első sorba, mert képernyő-képesebb, mint Kövér. Anno Orbán-Kövér-Fodor voltak az emblematikus alakok, de Kövér vállalhatatlan megnyilvánulásai miatt kellett egy dajcstomi, akiért egyébként a csajok oda voltak, és a kongresszusra a nők gyakorlatilag csak miatta mentek el.

czjanos 2013.01.05. 08:29:36

@tass-tass: A panel-falszerkezetbe 40 éve beépített szigetelő réteg ma is szigetelő réteg még vagy már régen elporladt? Van erre nézve hivatalos vizsgálat, következtetés? Mivel "panelproli" vagyok, érzem azt, hogy sugározza be a lakásba a hideget (meleget) a homlokzati falszerkezet, a homlokzattal közvetlen kapcsolatban lévő födém (hőhíd!)

xvxvxv 2013.01.05. 08:36:20

@J.László: hát, te se elégítettél még ki nőt az életedben, az tuti, egyszerűen süt rólad - ha nem így lenne, képtelen lennél komolyan venni ezeket a tetvedékeket (és ez oldal-független), de mert nem sikerült még, kerestél egy tárgyat magadnak, a politikát, ahol elnyomhatod sántaságodat.

nyomorúlt egy életed lehet, fideszdebil!

felcsutisuttyo 2013.01.05. 08:42:04

Ne dőljön be senki a FIDESZ banditáknak és a Nemzeti Szarnak és az Áder Buga Jakabnak sem...ezektől a csal leszámolással és a "Lámpavassal" tudunk megszabadulni...választással nem !!!!!!

Kandeláber 2013.01.05. 09:33:12

A legnagyobb, ahogyan Ferenc testvér a déká éhségsztrájkjának, élőláncának a hatásával magyarázza a fényes győzelmet.
Sztem jövő héten bemutat egy újabb Houdini-plágiumot a kétfordulós rendszer visszaállításáért.
Mondjuk regisztráció esetén részemről biztosan nem szavaztam volna, de még így is meggondolom, hogy a mostani lejárt szavatosságúak miatt elmenjek-e jövőre.

nu pagagyí 2013.01.05. 09:41:48

@Kandeláber: Szerintem elmész majd szavazni. A megbízóid nem hagyják, hogy otthon tespedj.

debreceni.blog 2013.01.05. 09:46:12

„Mert ezt a nyomást még a sokat megélt Kedves Vezető sem fogja bírni sokáig. Mert akkora nyomás még nem is volt rajta soha, mint ami most készül rászakadni a diákok és az AB után felbátorodott, de eddig mélyen kussoló országban.”
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3644_ader_janos_a_vakondok

czjanos 2013.01.05. 09:53:50

@Kandeláber: Nyugodtan maradj otthon, ezzel felértékeled mások (kedvező vagy kedvezőtlen) szavazatát.

Kandeláber 2013.01.05. 09:58:37

@nu pagagyí: Hát igen, maga a konzervért biztosan ott lesz, még annak a lejárt szavatossága sem zavarja.@czjanos: Azt nem is tudtam, hogy pontozzák is a szavazatokat a végén.

czjanos 2013.01.05. 10:13:35

@Kandeláber: Te is tudod, hogy nem "pontozzák a szavazatokat a végén", de annak a szavazata érvényesül, aki szavaz. Aki nem szavaz, az átengedi a döntést másoknak.

Kandeláber 2013.01.05. 12:07:17

@czjanos: Emlékszem, '94 elején azt mantrázták, hogy nem lesz választás, mert az MDF nem engedi.
Gréczyzsóti most azt zsolozsmázza, hogy előre hozott választások lesznek.
Az a gyanúm, hogy megint a szokásos időben lesz a választás.

dobzse.laci 2013.01.05. 13:45:23

@Gera: Netán ellenzékinek tűnő jelöltet indítanak, legalább ötöt mindenhol.

DezInf 2013.01.05. 14:16:37

@J.László:

Szívesen mellékelek egy egyetemi indexet még az átkosból. Filozófia kollokvium:) Képzeld,akkor is lehetett ezeket az urakat választani. A gáz az,hogy beszámolót is kellett írni+vizsgázni.
Az akkori álláspont szerint ők voltak a fasizmus szellemi előfutárai. Wagner sem lett volna ismerős neked:) A mein kampfban találhatsz rájuk pár utalást,persze ha a korabeli német sajtót fellapozod akkor az kicsit árnyaltabban fogalmaz erről a kérdésről. Ennyit a liberalizmusról,fasizmusról és egyéb izmusokról.
A legjobb izmus az,ha az ember ember marad.

DezInf 2013.01.05. 15:11:17

Nem kell ádert fényezni. (kisbetűs mint az alaptörvényük,mert csak ennyit érdemelnek)
Jól eltervezték az AB-nek feltett kérdéseket.
A galiba abból fakadt,hogy az AB az Ár.-t kétharmadában elkaszálta,abban pedig benne volt a regisztráció "jogalapja".
Ezek után már vizsgálhatta magát a regisztrációt is,hiszen kikerült az az alaptörvényből.
Ezzel nem számoltak.
Ádernek esze ágában sem volt olyan kérdést feltenni az AB-nek,ami a regisztráció alkotmányos szükségességét, létjogosultságát vitatta volna.
Egyszerűen csak visszanyalt a fagyi. A jogászok kormánya férc-alaptörvényt alkotott amit egy szakvizsgán sem fogadnának el, csak itt fidesztánban.
Kétharmad :tehetségtelenség,hatástanulmányok hiánya, arrogancia, megalapozatlan döntések...
Az AB bizonyította,maradt még egy kis jogbiztonság áprilisig. Akkor majd két alkotmánybíró csere jön. Természetesen kétharmaddal feljogosított (konszenzus nélküli ) pártapparatcsikfideszesfüggetlenvérprofialkotmánybíróval . Függöny le,demokrácia el......a többi néma sötétség:)
Akinek nemteccik annak ajánlott lelépni mindaddig amíg nyitva vannak a határok.
Ez nem vicc,ez egy reális alternatíva byKádár!

DezInf 2013.01.05. 15:18:02

@Kandeláber:

Figyi,te román vagy ?
Bukarestben láttam ilyen jelvényt . Kiderítettem valami veterán katonaszövetség plakátján volt, utalva Magyarország megszállására.
Lehet,válasz volt arra a (mű)népdalra,ahol magyarok lánctalpas turistabuszban szerettek volna romániai városnéző túrán részt venni.

Gondolkodtam is sokat,ezt is be kellene tetetni a tiltott jelképek sorába a horogkereszt és az ötágú csillag közé.
Azt sosem hittem volna,hogy itt is vannak román veteránok.
Demokrácia,liberalizmus........

Kandeláber 2013.01.05. 15:25:55

@DezInf: Echte román vagyok, egyébként szekus. Csak el ne mondd senkinek, mert kikapok.
Persze még jobb lenne románnak is lenni, mint olyan elmebetegnek mint te, kis liberátor.

DezInf 2013.01.05. 15:48:50

Akkor már értek mindent. Te követtél Bukarestben :)
Régi reflexek. Nekem azt mondták a szekunak új neve van,igaz szinte minden régi szekus a posztján maradt,vagy előléptették.
Nem te voltál az akit a múltkori IAF/RAF SAR közös gyakorlaton ki kellett menteni a hegyek közül ?
Kicsit szőrösnek tünt,azt hittem medvevadászatra küldtek minket tévedésből:)

Kandeláber 2013.01.05. 15:56:17

@DezInf: Erre a kérdésre már igazán nem válaszolhatok.
A duplanullás jelzéssel ellátott titkok közé tartozik.

Vitéz László 2013.01.05. 17:01:07

naivitás azt gondolni hogy a REGISZTRÁCIÓ nem a fides akarata szerint marad el...
butaság azt hinni, hogy a fides nem tervez meg ijjen eseményeket...
sajnos attól tartok ez része a "huzdmeg-ereszdmeg" diktatúra építésnek...
PÁVATÁNC: egyetvissza+négyetelőre...

és akkor mostmár demokratikus a választás?
-fides ovb vel?
-kubatovlistával?
-határontúli szavazókkal?
-átszabott választókerületekkel...
-gründolt közmédiával???
-szétrabolt közkasszából feltöltött pártkasszával?

ja... ahogyan...

a hatalomra kerülésük is pusztán tiszta demokratikus versengés eredménye volt:
-2006-os tankkal b-középpel szervezett patyomkinforradalom
-közgéppel, cba val és átbaszott celebekkel
-mindenkibűnöző plakátkampány
-program nélkül
-hamis ígéretekkel, kánaánt hazudva...
-hüjenépszavazással...
-a párt(mafia) működése is demokratikus (többszöri oszlatás)

ezek után azt gondolni hogy a fidest legyőztétek... ?!?
bruhhahahaha:))))

a fides legyőzését akkor fogom elhinni amikor DAKOTA LÓ legel a sírjukon !
süti beállítások módosítása