A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A magyar kormány ellenzi az Európai Föderációt?

2012.12.07. 06:32 légügyi megfigyelő

Lassan egyfajta ideológiai forrássá válik Matolcsy György heti könyv- illetve lapszemléje. Az elmúlt héten a Légifelvétel.blog foglalkozott a miniszter úr új technológiáról leszűrt véleményével, amelynek forrása az MIT kutatócsoportjának vezetője részéről írott cikk volt. A levont következtetéssel egyébként azon nyomban ellentétes kormányintézkedésre került sor, amennyiben a dr. Matolcsy szerint alapvető technológiai fejlődést megalapozó felsőoktatás lehetőségeit visszavágták, és mára az egyetem előtt álló diákok egyre inkább a külföldi tanulásban gondolkodnak.

Csütörtöki hír szerint Matolcsy olvasmányélményei alapján a világot egy rejtélyes világkormány irányítja, amely az elavult nyugati demokrácia álarca alatt diktatúrát gyakorol az egyes országok felett. Emiatt nem kellene csatlakoznia Magyarországnak Európa remélt föderális egyesült államához, hanem tovább kellene fokoznia az izolációs politikáját, mert az európai állam is csak elvenne a szabadságból.

295_2079_szurke_marha2.jpg(fotó: http://www.karahun.hu/a-nagyallattarto-kultura/az-osmagyarok-haziallatai)

Ez lenne a Kormány álláspontja? Az európai társországainknak - akiktől pénzt remélünk, de akiknek rendszeresen beintünk - ezt üzeni a Kormány? Kreativitás és szabadság elvesztése, ez lenne Európa? Nem érdemel magyarázatot ez az okfejtés?

Mintha egy népszavazáson meglehetős legitimitást szerzett a belépés... és mintha mindig is az egyesülés fokozása lett volna a cél..., mit kellene már megint felülírnia a kétharmadnak?

Természetesen manapság létezhetnek a világ dolgairól furcsa vélemények bőven, létezhetnek extravagáns vélekedések, összeesküvés elméletek, ezekről tengernyi "szakirodalom" jelenik meg, jellemzően puha kötéssel és kapásból 50%-kal leértékelve. Láthatunk ebben a témában rakatnyi filmet a különféle „tudományos” televíziós csatornákon, ahol a nézettség növelésére a népszerű „világvége a jövő héten”, a „Hitler klónozott alteregója”, a „piramisok mutatják az ufók leszállási irányait” típusú rövidfilmeket játsszák nap, mint nap. Akár mozifilmet is, mint a Da Vinci kód, és sorolhatnánk sokáig.

Ám azért a magunk részéről elgondolkodtatónak tartjuk, hogy a felelős Magyar Kormány gazdasági minisztere ezekben a témákban kormányzati álláspontot is megfogalmaz, vagy ez csupán a magán-érdeklődésének  furcsa tükörképe? Feltesszük a kérdést, miszerint ha például egy közismert keletkutató, éppen szakmai hitelének védelme érdekében, álnevek fedésében külön tudja választani a krimi és fantasy írói, valamint tudományos munkásságát, nem kellene ezt tennie a felelős Magyar Kormány Gazdasági Miniszterének, a Miniszterelnök Jobbkezének, aki többé-kevésbé, de mégiscsak egy országot is képvisel szavaival?

Meddig kell hetente találkozni olyan megnyilatkozásaival, amelyek fél- vagy áltudományos ismereteinek széles köréről tesznek tanúbizonyságot, és ezek fényében miképp higgyük el, ha dr. Matolcsy György éppen azt állítja, hogy komolyan beszél? Ha éppenséggel a szakterületének valamely kérdéséről igyekszik meggyőzni akár bennünket, választókat, akár másokat? Esetleg efféle okosságok hangzanak el például a külhoni tárgyalásain is, zárt ajtók mögött, a miniszter részéről?

Biztos, hogy helyes ez így? Jó út ez számunkra?

A Heti Válaszhoz is lenne kérdésünk: miként értékelik Matolcsy dr. írásait? Véleménynek, álláspontnak, tréfának vagy reklámnak? Az egyik mértékadónak tekintett konzervatív lap ilyen áltudományos bulvár reklámra szorulna? Vagy mindez a lap véleményével is egybeesik? Esetleg a szerkesztőségnél ezek a napi témák a reggeli értekezleten, a kávé mellett? A heti válaszok a világ kérdéseire? Hiszen reflexióról mindeddig nem érkezett hír…

Amennyiben nem pusztul el a világ folyó hó 21-én, vagy akörül,  - már hogy a miniszteri tematikához igazodjunk -, visszakereshető lesz mindez, a magyar és külhoni eszmetörténészek nagy-nagy örömére. Kell ez nekünk, kell ez a Heti Válasznak?

Végül:

Meddig tűri mindezt a magyar értelmiség? Nincs valaki, aki fölszólamlana valahol, vagy barátilag odasúgna, hogy ez nem egy miniszter szintje...?  Senki nem tart attól, hogy előbb-utóbb, amennyiben ezek a jelenségek állandósulnak, a magyar szürkeállományt a Hortobágyon legelésző hasonlóképp megnevezhető gulyával azonosítják?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

138 komment · 2 trackback

Címkék: értelmiség Matolcsy Heti Válasz kormány álláspont

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr134950656

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: TiGÁZ mentalistákkal köti ki a gázt? 2012.12.07. 12:27:44

A Tigáz-Eni gázszolgáltató körül egyre több "para"- és "maffia" jelenség figyelhető meg mostanában. A sima kis  többletszámlázási csalás, meg előre több hónap kiszámlázása, meg más egyéb trükkök már nem hoznak nekik elég jövedelmet, ezért Az egyik...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.07. 08:57:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 13:40:59

@Cinkes: A sikertörténet a távozásával kezdődhetne meg?

MacChicken (törölt) 2012.12.07. 13:43:51

@Dr. Kovács Géza: Ugy, hogy a jelenleg Magyarorszagon regnalo kormany mogul mar minden epeszu ember kihatralt. A maradekbol kellett valogatni es o volt a legjobb. Milyen lehet a tobbi?

indapass90210 2012.12.07. 13:46:15

Kérem nem röhögni! A világkormányt ugyanazok a földönkívüliek irányítják, amelyikek Pataky Attilát is rendszeresen elviszik!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.07. 13:47:27

@mrZ: "A pénz a csali."

ezt a csalit az EU-ellenes kormányunk is jól "beszopta". na persze.

az a helyzet, hogy az EU előnyeit imádjuk, de zabot a lovaknak nem. meg is érdemelnénk, hogy kipenderítsenek bennünket, és egy fillért se kapjunk tőlük.
ez a mai Magyarországon azt jelentené, hogy szinte egyáltalán nem lennének beruházások és a hozzájuk kapcsolódó munkalehetőségek, de ez sem baj.

nekünk "függetlenség" kell, ha beledöglünk is. ostoba népség!

sas70 2012.12.07. 13:47:40

@mrZ: Ez egy nagy lózung! Baromira jól hangzik, csak nem igaz!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.07. 13:48:48

@ByA: a Magyar Nemzet mint propaganda újság bármely cikkére való hivatkozást viccnek tekintünk. :-DDDD

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.12.07. 13:49:26

@1qtya:

Szélhámoskodnak.

Lászlóné meg közben iktatja a megszerzett vagyonrészeket.

Nem leszünk gyarmat, mert már vagyunk.

Gyapotszedő félázsiai népség ópiummal megbolondítva.

2012.12.07. 13:49:39

Újra tombolt az európai homodiktatúra: buzinak nevezték a buzikat – kirúgták az egész felnőttcsapatot egy svéd amatőrklubnál
ultrasliberi.hu/?p=22135

Brutális bevándorló-bűncselekmény borzolja a liberális Hollandia idegeit
ultrasliberi.hu/?p=22118

Két szemelvény a liberálisok Európájából. Kösz, de nem kérünk belőle.

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 13:49:41

@ByA: "Mert az EU miatt nem volt háború? Mindig nehéz eldöntenem erre agyakran hangoztatott álérvre, hgy aki mondja ostoba, vagy hazug? Őszintén csak akkor mondhatja, ha buta. (Bocsánat, nem akarok személyes lenni, de így van. Ha nem áll egyik sem, gondolt végig!)"

Ó, melyik lett volna az EU miatt? Illetve az EU robbantott volna ki háborút? Vagy a tagországok háborúztak volna egymással? Megérne ez a kijelentésed egy újragondolást! :)

"Ami az EU-t illeti úgy öldöshették egymst a volt Jugoszláviában a népek ahogyamn csak akrtáék. Sőt, komoly érveket lehet fölhozni amellett, hogy az EU sokban hozzájárult ahhoz, hogy hábprú legyen ott."

Kiváncsi lennék a komoly érvekre. Szerintem annyi történt - elsősorban -, hogy ilyen válságkezelésre az EU nem volt felkészülve, korábban nem is volt hasonló helyzet, mint az EX Yu-ban. Másrészt emlékeztetnélek az oroszokra, akik a szerbek mellett exponálták magukat és akadályozták az elszakadni vágyó részek önállósodását az ENSZ-ben, meg itt-ott, nyomásgyakorlás révén.

"Arról nem beszélve hogy nem is volt EU, az csak újabb fejlmemény. A Közös Piac lehetett az EU előfutára, de nem azonos. Éppen az a fő probléma az EU-val, hogy annál továbbment. Kéretik nem ingerelni a gondolkodni képes embereket ekkora ordas valótlansággal."

Megbocsáss, hogy megemlítem, de a Közös Piac előképe az Európai Uniónak. Pontosabban annak egyszerűsített kelet-európai megnevezése. Itthon még javában közös piacnak hívták, mikor már rég Európai Gazdasági Közösség néven működött, és messze nem közös piacként, hanem közös gyártás, összehangolódó gazdaságok... stb. alapján. Azért is kellett közös Piacnak hívni, hogy kifejeződjék a KGST "többrétűsége, ami valami hasonlót célzott, csak erősen torz gazdasági rendszerekben.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 13:50:59

@idelle:

Baromira megmondtad. Elolvasás előtt, vagy után?

(Csak, hogy tudd, amit mondtál, jellegében nem más, mint a zsidózás.)

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 13:51:06

@allen99: ne félj, Te nem tartozol már most sem a gulyába, már a megszólalásod alapján!

blah 2012.12.07. 13:53:06

Bizonyos államokat megértek, hogy nem akarnak a konföderáció része lenni. Akiknek erős a gazdasága azoknak tényleg semmi okuk rá. Viszont az olyan országok mint mi, ahol nem valósul meg se a demokrácia se a piacgazdaság olyan szinten mint pl Angliában azoknak jó lehetőség az életminőség javítására. Elvégre ez lenne a cél. Ezt ugye kancsal pöcs nem nagyon tudja biztosítani ezért ágáll ellene, egy olyan felállás ellen ahol esély sincs rá, hogy helyzetbe kerüljön. Azokat meg abszolút nem értem meg akik itt a szabadságunkat meg mittudomén miket féltenek… talán szét kellene nézni tőlünk nyugatra, hogy érdemes lenne e egy ilyen szerződésbe beszállni. Ismétlem szerződés és nem feltétel nélküli belépés. Nem is értem miért vannak úgy oda a hazafiak amikor a magyar történelem során amikor önrendelkezésre került sor annak szinte mindig a nép itta meg a levét. Az utóbbi huszonpár évet mindenki láthatta saját szemével is. A nyugati kultúrából kiindulva (aminek kurvára nem vagyunk részesei) csak jobb lehet.

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 13:53:24

@Dr. Kovács Géza: ...talán volt, hogy még nem borult magába?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.07. 13:54:16

@ByA: évek óta minden nap olvasom a Magyar Nemzetet. sajnos munkaköri kötelességem.

így azt is tudom, hogy a MaNem egy elképesztően álságos gyakorlatot folytat EU-ügyben (mint a Megbízója), amely a tárgyilagosság szinte minden nyomát mellőzi.

leszarom a zsidókat. és a zsidózókat is.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 13:54:23

@légügyi megfigyelő:

Zavar ha azt mondom, hogy annyira vagy zavaros, amennire csak lehetsz?

Nehéz válaszolnom, mert olyasmikről hiszed azt, hgy vitatkozol, amiknek semmi értelme. Az ember nem akarja az ABC-t tanítani ilyen helyen ahhoz, hogy beszélgethessen. És ezzel csöppet sem voltam nagyképű. Így jeleníted meg a föladatot másnak ahogyan megközelítsz dolgokat.

Az index is elesett 2012.12.07. 13:54:49

Nyilván ellenzik. Különben olyanoknak is rálátásuk lenne a nagyüzemi fideszes lopásokra, akik egyelőre nem látnak semmit.

sas70 2012.12.07. 13:56:23

@légügyi megfigyelő: Ott még megvan a régi átkelő egy része, de kamionparkoló, mutattam is a családnak, na az volt a határátkelő!

@idelle: Milyen beruházásról beszélsz? A 16%-os ráta szinte már az amortizációt sem fedezi! Az senkit nem zavar, hogy ezzel csökken a nemzeti vagyon? Mondjuk ki, ez elszegényesedés!!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 13:56:43

@idelle:

Azt a cikket én írtam, és nem azért mert megkértek rá. Hanem fordítva. Szóval éppen eléggé tudom miről beszélek, hogy amit mondtál, a legszűkebb agyú előítéletesség.

MacChicken (törölt) 2012.12.07. 13:59:03

Mar a szazezer eves ujvideki magyar piramisok falara is fel volt vesve szekely rovasirassal, hogy ez a nemzet fogja a karvalytoket megleckeztetni! Meg a brazil oserdoben magyarul beszelo osi torzsek is elmondtak, hogy a kornyekbeli barlangok rajzai kozott van olyan, amely egy szent matocsnyit abrazol amint szikrazo szemeivel villamokat szor az idegen szivu multinacionalis hordakra egy unortodox grifforbanon lovagolva. A kozepkori kodexmasolok - akiknek leszarmazottai Skicc es Tomjen (vagy Semjen)- is megenekeltek mar e nemzet felemelkedeset es a vilaguralomra toro kamposorru bibsik felett kivivott vegso gyozelmet. Nincsen messze mar a vegso cel melyre a magyarsag teremtetett, hiszen vegre olyan kormany van hatalmon amely nem hisz semmifele armanykodo kulfoldi hatalomnak, hanem vegre a megfelelo emberek - Lui Padre es egyeb magusok/varazslok/kuruzslok - iranymutatasaval viszi elore az orszag szekeret.

sas70 2012.12.07. 13:59:48

@Dövan: Csak egyszer tartanák is ott!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 14:04:36

@mahet:

Miért lett volna 1992 óta az EU-n belül háború? Mennyiben érdem, hogy nem volt? Bocs, ciki.

Nem tudod belátni, hogy az előzményeinek sem volt semiféle háború megelőségében semmilyen szaerepe? Nem hiszem el. Mondtam: butaság (beleértve a tudatlanságot) vagy hazugság ez. Más lehetőség nincs.

Érvelj ha akarsz az EU mellett, de ne ilyen szánalmas manipulatív értelmetéenséggel!

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 14:05:59

@ByA: Nem zavar. Találkoztam már olyanokkal, akik zavarosnak, sőt hülyének is tartottak. Mint például Brendel Mátyás. :)

mahet 2012.12.07. 14:11:05

@imperial: A liberalizmus csak azt mondja, hogy mindenki azt csinál amit akar amíg azzal másnak nem árt.

Persze ennek is megvannak a gyenge pontjai: rendszer szinten nem tud mit kezdeni azokkal az elemekkel amiket nem a józan ész és az empátia irányít... pl vallás, "idegenek/másság"-gyűlölete, alacsony intelligencia, alacsony empátiaszint stb

Ezért nem tud mit kezdeni a cigánykérdéssel, bevándorlókkal, a Jobbikkal stb. Persze nem is lenne dolga vele, ha megfelelő oktatási rendszerben nőne fel mindenki, ahol a kritikus gondolkozást, empátiát és a logikát erősítik.

Sajnos még egy jól működő társadalom esetén sincs meg ez az alap a kívülről érkezőknél, de a törvénytelenséget a liberalizmus sem tűri el.

Csak olyan országokban működhet jól ahol az emberek érzelmi és értelmi képességei, valamint a jólét elért egy megfelelő szintet.

Magyarországon még nem létezik normális minőségű liberalizmus.

Fő a jó memória 2012.12.07. 14:17:13

Ennek az embernek teljesen elment az esze.

Persze nem csoda, hogy akik olyan életpályákat járnak be mint a Fidesz főbb prominensei, azok a végére már azt se tudják, hogy valójában kicsodák és ebbe is beleőrülnek.

Matolcsy pl. a kommunizmus idején tagja volt az MSZMP-nek, majd a rendszerváltás után a Privatizációs Politikai Bizottság vezetője lett, ezt követően pedig Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) egyik igazgatóhelyettese. Most meg titkos világkormányról röfög meg dolgokat gyártó dolgokról. :) Biztos sokat beszélgetett Pataki "elvittek az ufók" Attilával a birkameneten. :)

Rajtunk röhög az egész világ, meg is érdemeljük.

mahet 2012.12.07. 14:18:28

@ByA: ne haragudj de nem értem, hogy mit akarsz mondani - azon kívül, hogy szerinted én buta vagyok - pedig 3x olvastam el a hozzászólásodat.

Fő a jó memória 2012.12.07. 14:18:55

@imperial:

Néhány szó a liberalizmusról, egyenesen Orbán Viktor szájából:

"A hozzám legközelebb állók, Kövér László és Fodor Gábor velem együtt egyfajta szociálliberális meggyőződésűek. A Századvég című lapunknál ugyanakkor dolgoznak olyan reformkommunista szerkesztők is, mint Stumpf István és Wéber Attila."

"A Fidesznek igenis van elvi kiindulópontja... a modern XX. század végi liberalizmus."

apanna 2012.12.07. 14:19:10

@idelle: Semmiféle pénzt nem kapok. A főterünk felújításának költségét is mi adófizetők fizetjük, adó formájában.
A helyi gyárakat bezárták, a gyümölcsöst kivágták, mert majd más termeli, ülteti.
A megélhetésemért én fizetek, nem keveset.

Te meg azt hitted, hogy ha bejön ide a nyugat itt lesz a Kánaán. Közben csak odahaza elfogyott a felvevő piac, és bővítettek. Milyen áron?

Az EP ben ugyan olyan képviselők ülnek, mint az itthoni parlamentben. Korrumpálhatók, aljasok, lobbizhatóak.
Meg sem kérdezem, hány éves vagy, hogy mindent beszoptál...

Fő a jó memória 2012.12.07. 14:22:32

@imperial:

ja és a kedvenc idézetem Orbántól:

"A populizmus élő klasszikusai szájában a "liberális" szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet... Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához."

apanna 2012.12.07. 14:24:05

@Ianas: Alternatíva? Ugyan az ami Izlandon.
Az összes politikust kirúgni, felelősségre vonni, mezőgazdaságot beindítani, hisz a közeljövőben ez lesz az egyik túlélési lehetőség. Nem csak én mondom..
Kína? Minek? Ők is hamisítják az adataikat, ahogy mindenki más. A nyugati politikusok gyávák, nem merik elmondani a népnek, hogy vége a jóléti államnak, hisz akkor ki szavazna rájuk? Mindenhol szarban vannak, de van ahol még tartják magukat. Nézz körül a világban, ne csak a hazai médiát bújd.

Neked ajiba a mikulástól:
index.hu/gazdasag/vilag/2012/10/11/marc_faber/
vilagvege.net/egyeb/izland-eltitkolt-forradalma

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 14:29:53

@Fő a jó memória: Mi ebben a baj? Orbán most is jól játssza a szerepét! :) Egész augusztus húsz zengett az "emeljük fel lelkünket"-től. Komolyan arra gondoltam, hogy copyright-olt a mondat és valaki kaszál aznap. Vagy nem volt egyéb ötlete a beszédíróknak. Mindenesetre sokat nevettem.

Fő a jó memória 2012.12.07. 14:31:51

@apanna:

Te beszélsz arról, hogy ki szop be mit, amikor Orbán akutális propaganda szövegét úgy böfögöd vissza, mintha a saját gondolataid lennének?

Pontosan ugyanezt a "hanyatló nyugat" maszlagot nyomatták nekünk a kommunisták 50 évig. És ez a hülye nyugat csak nem akar hanyatlani azóta sem.

Most a Fidesz harsogja ugyanezt, de továbbra is csak mi hanyatlunk, a nyugat köszöni szépen, jól van. Illetve mostmár nálunk jobban vannak a nyugatra tartó környező országok is. Eközben magyarok ezrei menekülnek nyugatra a Fidesz diktatúra elől, akárcsak a tőke.

Sebaj, ti közben felépítitek magatoknak az európai Észak-Kóreát, aztán csak néztek ki a fejetekből, hogy lassan már enni sincs mit, de ez a hülye nyugat csak nem omlott össze még mindig. Na majd jővre. Vagy utána...

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 14:35:42

@apanna: Ez az izlandi mezőgazdaság dolog nagy lehet. Valódi kitörési pont:

"Izland gazdasága és ipara
1. Mezőgazdaság
A gazdálkodás természetes feltételei több szempontból is kedvezőtlenek. Az ország területének 23 százalékát fedi növénytakaró és csak 1.3 százalék a művelt területek aránya. A legmelegebb hónapok átlagos középhőmérséklete (július és augusztus): 11°C. A leghidegebb hónapok a december és január, ekkor a hőmérséklet tartósan 0 °C alatt van. A művelés északi határa Akureyri-ig terjed.
2002-ben a munkaerőpiac 3.9 százaléka dolgozott a mezőgazdaságban.

A mezőgazdaság évszázadokig a fő megélhetési forrás volt a szigeten (a 19. századból való népszámlálások szerint a lakosság 70-80 százaléka élt mezőgazdaságból) Ez az arány csökkent a 20. században. 1993-ban 4,700 farm működött, és a foglalkoztatottak 4.9 százaléka dolgozott már csak a szektorban."
www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDYQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.alter-energia.hu%2Fdocs%2FIZLAND_gazdasaga_es_ipara.doc&ei=pO_BUPeTCsrltQbL7oCwAw&usg=AFQjCNHIHak0AV-U_N8dr_-26GTxmdy7NA&sig2=0aTvDkVmV2Oq4D18GRlxqg

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 14:37:39

@Fő a jó memória: "Eközben magyarok ezrei menekülnek nyugatra a Fidesz diktatúra elől, akárcsak a tőke."

Biztos emlékszel a viccre, hogy volt, aki keletre menekült. Azt hiszem, ez ma is áll. :)

Crescendo 2012.12.07. 14:38:56

@sas70: ez az orszag megutotte a jackpot es dol a le az EU-tol ingyen erosen propagandisztikus. Komoly bevetelekrol mondott le az orszag az EU javara. Egyes szamitasok szerint igazabol netto befizeto voltunk / vagyunk az EU-ba...
@blah: a szovjet unio nem egy konfoderacio volt? Nem egy ilyenben eltunk 40 evig? A gond ezek szerint egy ilyen birodalomhoz tartozassal annyi volt csak, hogy keletre kellett menni (Moszkva), nem pedig nyugatra?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 14:42:22

@mahet:

OK, figyelj. Az, hogy 1. volt EU, illetve valami előképződménye és 2. nem volt háború nem föltétlenül jelent okozati összefüggést. Közelebbi megnézésre kiderül, hogy a két ténynek semmi köze egymáshoz. Ha annak valamilyen okét kell keresni, hogy valami nem volt, ezúttal, hogy nem volt háború, az az, hogy erre a nyugat-keleti szemnállás keretében nem volt mód. Amint az végetért lett is háború, Jugoszláviában. Az EU maga akkor már megvolt, semmit sem tudott tenni azért, hogy elmaradjon ez a háború, egyszerűen nem volt ebből a szemponból releváns. Pedig, és ezt itt nem részletezhtem, lehetett volna nagyon hatásos lépéseket tenni a háború(k) elkerüléséért. Nem, hogy nem tették meg, hanem magatartásukkal szították ezeket a háborúkat a hülyeségükkel, önzésükkel. Emellett nincs abban semmi különös, hogy nem volt háború Európában 1945–1991 között. Mondjuk még volt is, minket lerohantak az oroszok és idetartozik Csehszlovákia megszállása. Hasonló volt a helyzet Napóeon után, azaz 1814-től 1864-ig mindenféle EU nélkül. Akkor sem volt, kivéve, hogy lerohantak minket azoroszok, meg volt kisebb hasonló forradalom leverés máshol is.

harasta 2012.12.07. 14:43:35

"Ez lenne a Kormány álláspontja? Az európai társországainknak - akiktől pénzt remélünk, de akiknek rendszeresen beintünk - ezt üzeni a Kormány?"

Miért valami kurvák vagyunk? Ha pénzt ad nekünk valaki akkor bármit letolhat a torkunkon? A konföderáció inkább csak egy német elképzelés, kétlem, hogy bármely másik EU tag elfogadná. Ahogy mi se és ebben a kérdésben megjelenítjük a saját álláspontunkat. Miért lenne ez baj?

blah 2012.12.07. 14:47:36

@Crescendo: remélem azért látod a különbséget a szovjetúnió és nyugateurópa között... mert ha nem akkor legyen elég neked ennyi.

Crescendo 2012.12.07. 14:50:43

@harasta: a durva ebben, hogy a kormany ugyan ezt csinalja a neppel, legalabbis az adofizetokkel. A toluk elvett penzt osztja vissza a sajat preferenciai alapjan es ettol sok mindenki boldog.
A kormany pontosan latja, hogy az EU mekkora forrasokat von el Magyarorszagrol, majd ezt osztja vissza tamogatasok formajaban. Ertelme ennek ugyan nem sok van, viszont nagyon karos.
Ezert kell az EU-ban maradni?
Az orszagot a jelenlegi nepesseg es politika is tokeletesen padlora tudja kuldeni (ahogy mar megtettek) folosleges tetezni a bajt azzal, hogy egy ujabb politikai garniturat (EU burokracia) is belevonunk ebbe.

sas70 2012.12.07. 14:54:24

@Fő a jó memória: Láttam én is a döglődő nyugatot a '80-as évek végén, tátottam is a számat, és összeröhögtünk a berlini falnál, hogy a jobbik fele soha nem fog megdögleni, de a másik az sanszosabb, pedig ott még olcsó benzinnel pöfögtek a trabantok. Persze nagy vígasz volt akkor, hogy nálunk legalább olcsó a kaja, pia, lakhatás. Aztán persze amikor a szakmunkás elmesélte, hogy az akkor asszem 1800 makis fizetéséből neki mi mindenre futja, egymásra néztünk és rögtön szívesen rohadtunk volna mi is, abban az embertelen, rothadó kapitalizmusban. Persze most már lassan azzal sem nyugtathatjuk magunkat, hogy nálunk legalább minden olcsóbb, mert pl. a benzint a sógorok olcsóbban tankolják és egy csomó élelmiszer is ott az olcsóbb nem nálunk, a fizetésük meg minimum háromszoros.

Dexter... (törölt) 2012.12.07. 14:57:14

@ByA: Abban szerintem is igazad, hogy a nemcsak az Eu az egyetlen oka annak, hogy II.vh. óta nem volt komoly európai jelentőségű háború.
Viszont az Eu.-nak sikerült elérnie a német-francia-angol kapcsolatok normalizálódását, a sérelmek rendeződését. Ez nagy mértékben csökkenti egy újabb kontinentális háború kialakulásának veszélyét. Ettől még a periférián lehetnek fegyveres összetűzések, sőt lehet, hogy az Eu-t támadja meg külső hatalom, de a belső béke egyelőre biztosított, és ez a viharos XX. század után nem kis eredmény.

Egyébként meg eléggé irritáló az a kioktató, és lekezelő stílusod. Ha annyira derogál neked ez a blog, akkor miért írsz ide? Ha pedig vitázni szeretnél, akkor meg miért nem fejted ki jobban az álláspontodat rendesen?

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 14:57:15

@harasta: Olvasd tovább, vagy inkább egészében a cikket: alapvetően felelőtlen, fantaszta és megfontolatlan kijelentésekről szól, arról, hogy szabad-e ilyeneket mondania, írnia egy miniszternek. Ez a cikk fő kérdése. Már a múlt héten fel lehetett volna tenni. Az, hogy most, az Eu Konf. kérdésével történt meg, az csak a véletlen szeszélye.

(Egyébiránt, ha jövő héten dr.M pornóirodalommal fogllakozna, akkor amiatt született volna meg a bejegyzés)

Amit a kurvaság tárgykörben leírsz érthető. Ám nem inkább ribanc-ringyó az, aki pénzért kurválkodik, aztán erőszakos közösülés miatt rikoltoz? (remélem nem kell kifejtenem a metaforát)

Crescendo 2012.12.07. 15:01:01

@blah: ennyi?
Elotte nem eltunk egy Habsburg birodalomban, utana a szovjet birodalomban? Jo volt ez az orszagnak?
Nyugat-Europa NEM egyenlo az Europai Unioval. Az EU nem egy demokratikus intezmeny, hanem a demokratikus tradicioktol (es europai hagyomanytol) nagyon eltero dolog. Szerintem nezz utana, mielott osszemosol dolgokat. Meg nezz meg egy-ket Nigel Farrage videot...

sas70 2012.12.07. 15:02:35

@Crescendo: Csak két kérdés?
1. Kin, min múlik ha nettó befizetők vagyunk, mert a lehívási lehetőségek adottak ám, csak ki kell használni őket.
2. Ki, mi akadályozza, hogy az összes támogatást kihasználjuk?
Az egyes számításokkal meg soha nem tudok mit kezdeni, mert az egyik oldalon a születési évszámukat is levonják minden bejövő pénzből soronként, a másik oldalon meg a bevételekhez nem csak az esetlegesen bevont külföldi tőkét nem számolják hozzá, de még a megvalósult beruházást is rögtön amortizálják (papíron), hogy mi milyen szerencsétlenek vagyunk.

Dexter... (törölt) 2012.12.07. 15:09:34

@Crescendo: "Komoly bevetelekrol mondott le az orszag az EU javara. Egyes szamitasok szerint igazabol netto befizeto voltunk / vagyunk az EU-ba..."
Tudnál a számításokhoz pontos forrásokat adni, mert érdekelne.
Szerinted több, mint 8000 milliárdról mondtuk volna le az elmúlt években?
Az, hogy ezt a pénzt 20 centis kilátókra, és 4-es metró basztuk el nem az Eu hibája.

"a szovjet unio nem egy konfoderacio volt? Nem egy ilyenben eltunk 40 evig?"

Nem ilyenben voltunk. Szomorú, hogy ezt el kell magyarázni újra, de szovjetekhez való csatlakozásról nem volt népszavazás, az nem a mi döntésünk volt. Az Eu-ból ki lehet maradni (pl: Svájc, Norvégia), csak végül a többség belép, mert megéri neki.

blah 2012.12.07. 15:12:28

@Crescendo: Én mosok össze dolgokat? Te figyelj már, most az előbb miket írogattál itt nekem? Mert ha az nem összemosás akkor mi? Amire meg utaltam az a kulturális különbség ami alapján meg lehet ítélni a dolgot és nem összemosás. Van azért az általad felsoroltak és a németek által javasolt szövetség között még egy lényeges különbség. Ide önszántunkból léphetnénk be, a feltételeit meg lehetne tárgyalni előre. Ott úgyis kiderülne minden. De persze lehet paranoiás rettegőként mindent elutasítva "szuverénnek" maradni egy globalizált világban.

Crescendo 2012.12.07. 15:15:10

@sas70: a EU csatlakozassal tobbek kozott a vamok kiveteserol lemondtunk az EU javara, stb. Ezeket a teteleket szamszerusitve eves szinten a befizetes tobb, mint a tamogatas. Persze arrol nem hallunk, hogy mekkora penzeket adunk az EU-nak. Ebbol is latszik, hogy propaganda az egesz.
Amikor a manyupot lenyultak az erv epp az volt, hogy az allamhoz tartozo penz volt az es igy jogos, ha visszaveszik. Az EU-nal miert nem merik ezt megkerdezni?
Az meg mar egy masik kerdes, hogy az itthoni burokracia az EU elvekkel osszekavarodva kepes volt ezeket a 20-30%-os felhasznalasi ratat elerni... de politikailag majd megoldjak.:(

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.12.07. 15:18:33

@Dexter...: A négycentis kilátókat és horthyszobrokat ne emlegesd együtt a négyes metróval.

A 4-es metro, az M0-ás körgyűrű, a Megyeri és a Lágymányosi híd, az autópályák és a budai víztisztítórendszer, meg hasonlók ... infrastruktura-fejlesztő beruházások.

A szánalmas díszterek, stadionok és szállodák - ott nálatok mucsán, pedig kidobott pénzek voltak.

Crescendo 2012.12.07. 15:22:47

@Dexter...: mekkora a kinai arumennyiseg a boltokban? Ennek az 5-10%-a vamkent befolyva szerintem lenyegesen tobb, mint az a 20 milliard EUR, amit az EU ajandekakent konyvelunk... es ez csak egy tetel a tobb kozul.
@blah: elmondtak, hogy mivel jar a csatlakozas? mellette hany nyugat europai orszagban nem irtak ki nepszavazast, mert tudtak, hogy negativ lenne. Az EU szervezeti felepitese meg a szovjet uniora hasonlit... nyilvanvaloan mas a nepesseg kulturaja, moralja, mint az oroszoknal, de az intezmenyrendszer kisertetiesen hasonlit. A kerdes az, hogy hasonlo intezmenyrendszer mas kimenetet hozna, mint az orszokkal?

blah 2012.12.07. 15:22:48

@Crescendo: amit sas70-nek írtál, hát... azután hozzám inkább ne is szólj.

Ianas 2012.12.07. 15:26:02

@apanna: Nekem tetszik ez a végeajólétiállamnak duma. Sajnos Orbán már szabadalmaztatta. Fizetsz neki jogdíjat?

De most a rossz viccet félretéve: a jóléti állam nem azonos a javak szavazatok alapján történő felelőtlen újraosztásával, mint ami itt megy Magyarországon 22 éve. Beszedjük azoktól, akik termelnek, és odaadjuk azoknak, akik nem, viszont sokan van.

Ez nem jóléti társadalom, hanem agyrém.

Viszont a politikusoknak hosszú ideig kényelmes volt.

Azt pedig, amit Ízland megcsinált, nem tartom követendő példának, mivel Magyarország nem képes ellátni saját magát, ellentétben Ízlanddal. Már feltéve, ha nem akarsz elmenni kapálni. De nem működne.

Ianas 2012.12.07. 15:27:34

@Ianas: Izland. Nem Ízland. Mindegy.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 15:27:41

@légügyi megfigyelő:

Összeszedem magam és mielőtt elhúzok dolgozni végre elmondodm neked pontról pontra mi a nagyon kiakasztó abban amit beírtál. Idézni fogom amit te írtál, utána +++.ok között, darabokban az észrevételem.

"Mert az EU miatt nem volt háború? Mindig nehéz eldöntenem erre agyakran hangoztatott álérvre, hgy aki mondja ostoba, vagy hazug? Őszintén csak akkor mondhatja, ha buta. (Bocsánat, nem akarok személyes lenni, de így van. Ha nem áll egyik sem, gondolt végig!)" (+++Idézted tőlem bár nem neked írtam+++)

Ó, melyik lett volna az EU miatt? Illetve az EU robbantott volna ki háborút? Vagy a tagországok háborúztak volna egymással? Megérne ez a kijelentésed egy újragondolást! :)

+++Nem tudom eldönteni lehetsges volt-e azt amit idéztél tőlem ennire félreértened, vagy azt atechnikét alkalmazatad, amit a blogokban sokan, hogy valami látszattal verhesék az asztalt,, hogy kifogtattad szándékosan az értelmét. hogy olyasmit cáfolhass amit én nem mondtam és ezzel valamlyen létsza eredméynt érj el. ha ezt vsinéltad, jobb ha tudod, nagyon rossz a vélemyénem erkölcsileg az ilyesmiről. Semmit nem old meg, sehova se vezet, egyszerű szájalás. Tehát 1. sehol sem láttál tőlem olyasmiket amit így a szájamba adnál. 2. Azt az utalásoat hamisítttad meg, hogy a ténynekl hogy viszonylagos béke volt Európában 1991-ig semmi köze az EU, vagy előzményei létéhez. Erre nézve megnézheted mit írtam az előbb valaki másnak, ha indoklás is kell arra, ami egyértelmű.+++

"Ami az EU-t illeti úgy öldöshették egymst a volt Jugoszláviában a népek ahogyan csak akartáék. Sőt, komoly érveket lehet fölhozni amellett, hogy az EU sokban hozzájárult ahhoz, hogy háború legyen ott."

Kiváncsi lennék a komoly érvekre. +++Erre itt nincs mód. Túl sok terjedelmileg elmondani. ha nem akrod nem hiszed el. De igen, vagy nem, amiről alapjában beszélünk, hogy az EU nem ért semmit mint háború megelőző, akkor is áll+++

Szerintem annyi történt - elsősorban -, hogy ilyen válságkezelésre az EU nem volt felkészülve, korábban nem is volt hasonló helyzet, mint az EX Yu-ban.

+++Ne haragudj, ez micsoda értelem nélküli tekergetése a szavaknak? Az volt az általad védett tétel hogy az EU-nak köszönhetően nem voltak háborúk, igaz? Erre úgy érvelni, amikor más rámutat, hogy az EU semmit sem ért az adott háború sorozat ellenében, hogy az csak azért volt, mert „nem volt fölkészülve válaségkerzésre” az akkora pofon a szarnak, hogy idáig ér a bűz. Magadat cáfolod ezzel a semmivel. Lehet ezt nem látni? Pontosan ezt mondom. Azt, hogy amikor háború megelőzésről van szó, az EU irreleváns. A kifogás kereső szavaiddal te is ezt mondtad. Hol akkor a hiba? Szerintem ott, hogy mintha nem is tudnád, miről beszélsz, csak kardoskodsz. (hm.)+++

Másrészt emlékeztetnélek az oroszokra, akik a szerbek mellett exponálták magukat és akadályozták az elszakadni vágyó részek önállósodását az ENSZ-ben, meg itt-ott, nyomásgyakorlás révén.

+++ Ez mennyiben szólna amellett, hogy az EU a béke hatékony őre? Könyörgök, ez se így se úgy nem tartozik ide, nem teszi az EU-t jó béke őrré, több szálon is zavaros értelmetlenség.++++

"Arról nem beszélve hogy nem is volt EU, az csak újabb fejlmemény. A Közös Piac lehetett az EU előfutára, de nem azonos. Éppen az a fő probléma az EU-val, hogy annál továbbment. Kéretik nem ingerelni a gondolkodni képes embereket ekkora ordas valótlansággal."

Megbocsáss, hogy megemlítem, de a Közös Piac előképe az Európai Uniónak.

+++Miért, én szerinted mást mondtam? Olvasni tudsz?++++

Pontosabban annak egyszerűsített kelet-európai megnevezése. Itthon még javában közös piacnak hívták, mikor már rég Európai Gazdasági Közösség néven működött, és messze nem közös piacként, hanem közös gyártás, összehangolódó gazdaságok... stb. alapján. Azért is kellett közös Piacnak hívni, hogy kifejeződjék a KGST "többrétűsége, ami valami hasonlót célzott, csak erősen torz gazdasági rendszerekben.

+++Na ennek meg semmi köze ahhoz, amiről beszéltünk, csak összetudálékokoskodtál egy adag olyat, aminek a vita szempontjából nulla a jelentősége.++++

Összességében semit sem mondtál. megkérlek maradh emellett, ezúttal szó szerint. Udvariasságból válaszoltam neked, hogy ne csak a kiakadás legyen, de semmi kedvem ilyenekkel fecsérelni még tovább az időmet. Azért az elég ciki, hogy az extrém szinten vagy fölszínes és vagy hozzá nem értől de másokat mersz itt leckéztetni alapfogalmak újragondolásról. Rád áll ez. Tedd azt.

sas70 2012.12.07. 15:30:20

@Crescendo: A vámok kivetéséről nem mondtunk le, csak a közösségen belüli import után nem szedünk vámot, ill. azok után a tételek után, amik nem nálunk lépnek be, de hozzánk kerülnek végfelhasználásra. De ez csak részigazság, mert a mi termékeink is szabadon, vám nélkül mehetnek és az előnyök-hátrányok eldöntéséhez azt is meg kellene tippelni, hogy mi lenne, ha nem exportálhatnánk vám nélkül? Főleg, hogy a külker mérlegünk pozitív. Ez ugyan az a dolog, amikor az ajándék késnek a fokát bíráljuk, hogy milyen egy szar, hogy még vágni sem lehet vele, holott az élét is meg kellene nézni, hogy azzal lehet-e?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 15:32:11

@ByA:

++Na ennek meg semmi köze ahhoz, amiről beszéltünk, csak összetudálékokoskodtál egy adag olyat, aminek a vita szempontjából nulla a jelentősége.++++

Nem csak a vita szempontjából. Egyszerűen nem mondtál ezzel SEMMIT.

apanna 2012.12.07. 15:35:28

@légügyi megfigyelő: Az izlandiak halászatból élnek. A vezetőik hitelt vettek fel arra a halmennyiségre, amit még ki sem fizettek.

Én nem az Izlandi mezőgazdaságról beszéltem neked.:)

apanna 2012.12.07. 15:39:13

@Fő a jó memória: "Te beszélsz arról, hogy ki szop be mit, amikor Orbán akutális propaganda szövegét úgy böfögöd vissza, mintha a saját gondolataid lennének?"

Ez nem a sarki krimód. Az Orbán iránti gyűlölet elvette azt a maradék IQ dat is, amivel józanul gondolkodhatnál.

Felvilágosítalak: Ez nem Orbán böfögése, hanem azoké, akik kezdik belátni, hogy így nincs tovább.
Remélem neked nem kell majd sorba állnod ebédért a Blahán.
Ha gondolod tőzsdézz. Hátha bejön. Vagy nem....

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 15:43:14

@Dexter...:

Ugyan már! Nem volt semmiféle német-francia, háborús veszély. Németország megszállt ország volt, többek között franciék által. Ami problémája volt az nem a franciák voltak (miért lettek volna ők?), hanem minden más. Jó nem összekeverni az okot az okozattal, A francia-német közeledés nem az EU-nak volt köszönhető, ami nem is létezett, hanem fordítva. A közeledés teljesen függetlenül tőle történt, előtte, a háború tanulsága volt és erre épült a a később EU előzmény sorozata fokozatosan, nem fordítva. A NATO-nak lehet szerepet tulajdonítani a békében, nem a szén-acél közösségnek, stb-nek az EU-ig.

apanna 2012.12.07. 15:45:13

@Ianas: Izland halászatból él, nem a mezőgazdaságból.
Minden követendő példa, ami nem hozza vissza sem a jelen, sem a múlt politikáját.
Aki elhiszi, hogy itt a semmiből Kánaán lesz, az sem tízes a skálán.:)
Melyik a járható út?

Crescendo 2012.12.07. 15:46:57

@sas70: A kozossegen kivuli vamokrol beszeltem... ezert hivatkoztam pl. a kinai aruk dompingjere. Ezen tetelek kozvetlenul Brusszelbe mennek es tobbek kozott ebbol, valamint a befizetesekbol jon a tamogatas. Az egyenleget ezert korulmenyes megallapitani.
Meglatasom szerint rengeteget beszelunk a 20 milliard EUR-nyi tamogatasrol, de az ellenoldal, hogy ez tenyleg mennyibe kerul az orszagnak nincs informacio. Es igy az EU temakore abban a kontextusban, hogy mekkora tamogatast szakitunk le egyoldalu es felrevezeto, mert nem lehet tudni, hogy tenyleg jol jarunk-e. Lehet, hogy igen, de lehet, hogy nem. Jo lenne tenyleges adatok alapjan ezt bizonyossaggal tudni.

Crescendo 2012.12.07. 15:51:06

@ByA: erdekes lenne tudni, hogy ha a II.vh-t, ahogy az elsot is nyersanyag eroforrasokert vivtak, akkor mi valtozott a haboru utan, hogy ezt mar nem fegyveresen kellett megszerezni? Es ugye emiatt lett beke... Milyen valtozas volt a gazdasagi modellben?

apanna 2012.12.07. 15:58:36

@Ianas: "Nekem tetszik ez a végeajólétiállamnak duma"

Szerintem, ha külpolitikát olvasol, bátran ajánlom ,a nyugati államok megszorításait.
Rokonaim élnek Németországban. Bár jobban élnek, de magukhoz képest már nem.
Franciáknál nyirbálják a szociális ellátást, Angliában is rájöttek, hogy nem fogják fizetni a segélyen élő mellplasztikáját.
Íreknél tegnap jelentették be a megszorításokat, mert elszállt az adósságuk. Olaszok is eladósodtak. A többször emlegetett Románia is bajban van, pedig hogy dicsérték.
Nem beszéltem a Spanyolokról, Portugálokról....

Kinek hinnéd el, hogy vége a jóléti rendszernek?
Vannak ötletek ennek megváltoztatására, de melyik a helyes út?
Nem hiszek a kapitalizmusban, a kommunizmusban, és a lightos szocializmusban sem.

Van megoldás? És mi lenne az? Orbánozás nélkül, mert ő nem érdekel.

Ianas 2012.12.07. 16:01:02

@apanna: Tisztában vagyok vele, hogy Izland miből él, ennek EGYETLEN elvben felmerülhető alternatívája van Magyarországra nézve, az pedig a mezőgazdaság. De az nem elég, nem tudnánk eltartani magunkat.

Azzal egyetértek, hogy a teljes parlamentet le kellene cserélni. Azzal nem, hogy bármilyen EU-tól elszakadó lépést kellene tenni.

Én az integrációban hiszek. Globális szinten. Abban persze nem, hogy hülyének kell lenni. Csak abban, hogy egyetlen ország (még egy Kína méretű ország sem) képes teljesen ellátni magát, vagy ha igen, akkor stagnálni fog. A stagnáció csak annyit jelent, hogy egy darabig növekszik, aztán jön egy népességösszeomlás, aztán megint növekszik, kaotikusan.

Ianas 2012.12.07. 16:03:33

@apanna: Én az integrációt tartom megoldásnak. A rengeteg problémás ország, amit felsoroltál azért áll ilyen szarul, mert a belpolitikájukat fontosabbnak találták, mint az együttműködést. Csakhogy a dolgok történnek a politikusok nélkül is.

Ezen nem segít senkinek az elkergetése, bár jó kezdeti lépés lehet, ha már Orbánnál tartunk... Még, ha nem is érdekel: egy ilyen izolációs politikát folytató kormány iszonyúan káros a jövőbeli kilátásainkra.

Dexter... (törölt) 2012.12.07. 16:08:03

@Dr. simonmondja.: Ez a poszt egy kicsit félre ment :)

"ott nálatok mucsán"
Bocs, de budapesti vagyok, bár őszintén szólva nem vagyok rá túl büszke.

1. Horthy-szobrok (gondoljon róluk bármit is az ember) döntően önkormányzati vagy magán adakozásokból épültek, tehát nem értem, hogy jön a témához.
A Rákóczi-híd (hamar ilyen vidéki surmó lettem elkönyvelve) pedig 95-ben elkészült, tehát megint nem értem, hogy jön ez a témához. Bár annak budai hídfője rosszul lett megtervezve.

2. Nekem nem az infrastruktúra-fejlesztő beruházások van bajom, hanem az elbaszott lehetőségekkel. Túl azon, hogy a 4-es metró egy olyan útvonalon haladna, amelyik csak 4 villamosvonal van. (ennél kb ezerszer fontosabb lett volna a 3-as metró meghosszabbítása Ferihegyig) Csakhogy ezt még sikerült azzal tetézni, hogy irtózatos mennyiségű pénzt költöttünk el rá, és így sem épült meg határidőre.
Az M0-ás körgyűrűt támogatom.
Általánosságban az probléma, hogy infrastruktúra-fejlesztő beruházások olyan mértékű korrupció van (most mind1, hogy a Strabag lop vagy a Közgép), ráadásul mind a tervezés, mind a kivitelezés rettenetesen gyenge minőségű. (Lásd: M6-os, ahol földből dombot építettek, hogy legyen hová alagutat fúrni.)
De a kedvedért még egyszer ideírom, én fontosnak tartom az infrastruktúra-fejlesztést.

"A szánalmas díszterek, stadionok és szállodák - ott nálatok mucsán, pedig kidobott pénzek voltak."

Én fővárosiként sem értek egyet azzal, hogy mindent pénzt toljunk bp-re, a vidéket megszarjuk le. Vidéki fejlesztésekkel pont az a baj, hogy nincsenek összehangolva és gyakran haveri alapon kapják a cégek a támogatást.

légügyi megfigyelő 2012.12.07. 16:13:18

@apanna: :) nagyon úgy tűnt pedig, hogy a mezőgazdaságra utalsz! Mindegy! :) lehet, félrevittem a gondolatodat. bocs, ha így volt!

népoldali 2012.12.07. 16:20:46

Megáll az ész !
Mikor végre történtek tétova lépések a kizsákmányoló Eu val szemben,akkor valaki/k/ reménykednek hogy gyarmattatrtóink lépéseket hoznak ellenünk...Anno 1956 november4...

EU-tagságunk illegitim.
55% nem szavazott,16% ellne szavazott, egharmadnál kevesebb szavazó jováhagyásával lettünk ennek az uj Szovjetunionak zárklakói.
Ha az 50% plusz 1 szavazat lett volna érvényben,ma nem vagyunk tagjai az Európai Uniónak.
Egyoldalú,kommunista izű propagandával,az elennvetés megakadályozásával kényszeritették ki a szavazást.

Vajon egy mostani szavazáson milyen eredmény születne?Na nem a fővárosi ,romkocsmák lakóitól,vagy a belváros megmondóembereitől...

Mit hozott az EU Etyházashetyének?Egyáltalán mi az hogy európai értékrend?
Ki definiálta,a népfelség,hol,mikor,milyen körülmények között szentesitette?
Mi ez a messianisztukus küldetéstudat,amely ennek az "értékrendnek"propagáloi folytatnak,velünk,elmaradottságunk ls nacionalizmusunk ágyékkötőjében rohangálo kárpátmedencei busmanokkal szemben?

Miért nem veszik észre,hogy reménytelen...Falra hányt borso,és ezután is az lesz...

Egy nép kihal,de nem változik soha.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 16:28:05

@népoldali:

Dehogynem változik. Mi gerinces, önérzetes nép voltun k. E minőségünkben tartottak tőlünk sokáig. Mondjuk 1963-ig, vagy nem sokkal tovább.

Dexter... (törölt) 2012.12.07. 16:28:10

@Crescendo: "mekkora a kinai arumennyiseg a boltokban? Ennek az 5-10%-a vamkent befolyva szerintem lenyegesen tobb, mint az a 20 milliard EUR, amit az EU ajandekakent konyvelunk... es ez csak egy tetel a tobb kozul."
Nem tudom, hogy a csatlakozással, hogyan kellett módosítani a vámokat, de a kínai cuccok behozatalért most fizetni kell.

Astalavista 2012.12.07. 16:31:37

@ByA: "Ugyan már! Nem volt semmiféle német-francia, háborús veszély."
Ha te mondod, és úgy van, akkor lehet...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 16:35:32

@Astalavista:

Nem, dehogy! Nagyon nagy érdeklődéssel követem majd másra mutató kitűnő érveid hosszú sorát.

Dexter... (törölt) 2012.12.07. 16:43:02

@ByA: "A közeledés teljesen függetlenül tőle történt, előtte, a háború tanulsága volt és erre épült a a később EU előzmény sorozata fokozatosan"
Abban igazad van, hogy a közeledés részben előfeltétele is volt Eu-nak és elődeinek. Ugyanakkor az integrációs folyamat egyben katalizátora, és garanciája is a sérelmek rendeződésének.
Abban is egyetértek veled, hogy 44-45-tól 89-90-ig béke inkább a Natonak volt köszönhető. 22 évnyi béke pedig nem nagy teljesítmény, ilyen volt az Eu nélkül is.
De mi a garancia arra, hogy ez a folyamat nem fordul vissza?
Szerint az Eu-nak inkább a jövő szempontjából van jelentősége, mert minél szorosabb a kapcsolat az országok között, annál kisebb az esélye a háborúnak köztük kialakuló háborúnak.

Ianas 2012.12.07. 16:58:51

@Dexter...: @ByA: Dexternek szerintem igaza van, leginkább annyiban, hogy egy megszakadó, vagy visszájára forduló integrációs folyamat kiújíthatja az ellentéteket. Főleg, hogy ezek nagy része eleve gazdasági alapú volt.

Ennek semmi köze ahhoz, hogy az EU megakadályozta-e a Jugó konfliktust. Annak semmihez semmi köze, már azon túl, hogy földrajzilag Európában van.

Sőt, továbbmegyek, elég pofátlan dolog felróni egy gazdasági szövetségnek, amely még nem integrálódott politikailag, hogy nincs egységes, hatásos külpolitikája, méghozzá olyan valaki által, aki épp az integráció ellen van. Ez rendkívül hibás érvelés.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.12.07. 17:02:25

@Dexter...: Ha budapesti lennél, akkor illene tudnod, hogy miért kell dél-budáról pestre metro.

Elég ránézni a mindenfelé látható tömegközlekedési térképre, hogy lássa - egy budapesti, hogy a városnak ez a negyede nincs bekötve a vérkeringésbe.

Hogy 10-el döcögő négyfelé menő játékvillamosok vannak, az nem oldja meg az erre lakó - debreceninél is nagyobb lakosság tömegközlekedését.

A Lágymányosi hidat meg ne nevezgessed át, mert az ad a hídnak nevet, aki építi.

Nem valami jöttment fideszes népség.

A vidék meg ugyanúgy kapta, vagy jobban a fejlesztési pénzeket, csak másra költötte.

Hogy mire, azt ő tudja.
Keressék Svájcban, gondolom.

Feketecsuklya 2012.12.07. 17:02:40

@mahet:Utána olvastál volna, kevésbé látszanál hülyének.

mek.oszk.hu/06800/06897/html/0204.htm

Feketecsuklya 2012.12.07. 17:04:07

@Dexter...: kellene, de nem fizetnek, csak nagyon kis töredéket.
50-100 konténerből alig 1-2 bukik meg.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 17:05:36

@Dexter...:

Akkor kiderült, hogy a múltra nézve az állandó önelgitmáló jelszavuk érvénytlen. A jövő re tólni át ugyanzet ezek után legalábbis gyanús. MéFontosabb ennél, hogy dikatúrák klasszikus eszköze maguknak félelem keltés útján eladása.

Nem. Ciki az egész. Ahogy mondtam, birodalmi mánia. Részletek a linkben. Szeretnék nem vitatkozni tovább erről.

Feketecsuklya 2012.12.07. 17:06:34

@Ianas: A MU.ban már a meglévő ismereteket használták fel scifi írásra.

sas70 2012.12.07. 17:11:19

@népoldali: Annyira jó, amikor ez a hivatkozás, mert akkor a kétharmad sem kétharmad, pláne arra, amire használják! Tehát illegitim!
De a kurva életbe! mondjon már valaki valós alternatívát! Ne lózungokat, varázslistát meg tudjafene mit, hanem valós, reális, megvalósítható alternatívát, ami illeszkedik az ország adottságaihoz, a külpolitikához és nem valami valóságtól elrugaszkodott agyrém!
Ez az ehja 48-ban, 56-ban meg az istentudja mikor duma már az agyamra megy! Vegyük már tudomásul, hogy 1986-ra már a seggünk majdnem, kilógott a gatyából, 1990-re amikor a taxisblokád volt, meg már ki is lógott és percekre voltunk az államcsődtől. Csak akkor a nyugati hitelezők is beszartak, a politikusokkal együtt, mert összeomlott volna minden ami addig történt és adtak egy kis haladékot, meg gyorsan egy kis lóvét, nehogy a kommunisták visszavegyék a hatalmat. Ne felejtsük el, akkor még itt voltak a "baráti" orosz csapatok. Abból a szarból aztán kimásztunk, de részben azon az áron is, hogy a nyugati integrációt mindig is magunknak tudjuk. És a tőkebefektetések igazából akkor indultak el, a gazdaság akkor kezdett fejlődni, amikor hitet tettünk, hogy mi majd egyszer az eu. részei leszünk. Persze lehet vagdalkozni azzal, hogy ki, mit baszott el, -mert bőven elbasztak sok mindent- csak az alapokat nem célszerű megkérdőjelezni, mert enélkül még mélyebben lennénk. Kipróbáltuk azt is, de szarba kerültünk.
István tudta, hova kell húzni, jó lenne végre ha nem csak ugatna mindenki erről, hanem ténylegesen arra húznánk végre, ahol a valós fejlődés van. És senki ne jöjjön nekem a kínázással, mert ott is azután indult be a fejlődés, hogy megfelelő kapcsolatokat építettek ki a fejlett világgal és ment, ömlött be a működő tőke, meg az innováció. Mellesleg aki tud egy keveset kínáról és nem csak ócó cucc előállítását látja bennük, az valószínűleg kevéssé szeretne magyarként olyan viszonyok között élni, mégha vannak ott szupergazdagok, akkor sem!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.07. 17:11:54

@Ianas:

Bocsáss meg az ő híveik érvelnek állandóan ezzel. Így került szóba itt is. A saját logikájuk rendszerében használt, azt megsemmisítő ellenérv a tisztességtelen? Ha ők maguk nem jönnek azzal a butasággal, hogy az EU érdeme, hogy béke volt Európában, ki beszélne arról, hogy ez mennyiben nem igaz? Eszeden vagy?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.12.07. 17:15:15

@Dexter...:

A lopásról meg más a véleményem.

Itt kurvanagy kampány megy állandóan, hogy hogyis loptak elmúltnyolcban.
Nem látom, hogy bárkit elmarasztaltak volna a lopásban, amivel vádolták.

Vagy 20 milliós lopás 8 év alatt, az valami rekord ?
Mert csak a Cuslág ül...

...

Az elmúltnyolcban épültek dolgok.

Ez viszont látható.

Most is lopnak.
Hadd ne soroljam a százmilliárdosokat meg az ezermilliárdosokat ...

De nem épült belőlük semmise.

Eltűnt úgy a manyuppénz, hogy az anyja se ismer rá.

Közgépeznek, de sehol se semmi.

Mostakkor mit akarsz ezekkel kezdeni ?

Az irtózatos pénzeket ezek is ellopják, de csak egy Selmecit kapsz érte, aki megmagyarázza neked.

És még mindig az elmúltnyolcon kérődzöl.

mahet 2012.12.07. 17:22:43

@Feketecsuklya:

Bocsánat! Nem tudtam, hogy ez nyomtatásban is megjelent - akkor minden szava igaz!

Nekem is hülyeségeket kellene kiadnom, úgy látom nagy rá a kereslet. Biztos jól meg lehet élni belőle.

Hmm... New World Ordert keverem egy kicsit a Kreacionizmussal és az UFO-kkal... ja nem az már a szcientológia. :) Na, majd kitalálok valami mást...

Amúgy persze lehet a New World Order-nek is valamilyen alapja, csak kicsit túldimenzionálták.

Ianas 2012.12.07. 17:40:20

@Feketecsuklya: Majd megkérdezem Fonyódi Tibit vagy Szélesi Sanyit erről.

Feketecsuklya 2012.12.07. 17:45:10

Populárisan a Barikádról:

Az új világrend igazi arca
2007, május 25 - 09:08

B-Akták

A pénzügyi diktatúra valós fenyegetése A világ egyre gyorsabb léptekkel halad a globalizáció útján, és több szakértő állítása szerint már nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy kialakuljon egy eddig még soha nem létezett, tökéletesen egységes, a bolygó minden országát behálózó pénzügyi-gazdasági rendszer. Megvalósulnak tehát az Utópiáról, a Világállamról szóló elképzelések, vágyálmok? Egyesek szerint szó sincs erről. Sőt... Az uniformizált, központosított világkereskedelmi rendszer, a Földet egységes szabadpiacba kényszerítő Új Rend ugyanis jellemzően birodalmi vonásokkal rendelkezik, így a demokrácia, a szabadság köntösében tetszelgő rendszer súlyos fenyegetést jelent a világ minden országára, tehát az egész emberiségre nézve. Ez nem egy minden alapot nélkülöző összeesküvés-elmélet, ugyanis ezúttal olyan tanúnk van, akinél hitelesebb személyiséget keresve sem találhattunk volna. John Perkins, aki egykoron a világuralmi célokat kitűző érdekcsoport gépezetében dolgozott, és részt vett a legfontosabb műveletekben, programokban, meglepően őszinte hangú könyvében hívja fel a figyelmet arra, hogy amit mi tényleg szabad piacnak, felzárkóztatásnak, hasznos tőkebeáramlásnak hiszünk, az valójában nem más, mint egy, az USÁ-ból kiinduló, rendkívül aljas, agresszív imperializmus, igazából az egész bolygót célba vevő pénzügyi háború. A sokáig gyanútlan országok sorra estek bele abba a csapdába, amiket a Perkins-féle gazdasági bérgyilkosok állítottak fel, és amely első pillantásra nem ártalmasak, inkább segítő szándékúnak, felzárkóztatónak tűnt. Ez a csapda egy rendkívül összetett terv szüleménye: egy tervé, amely lehetővé teszi, hogy a nagyvállalatok, illetve a nemzetközi bankrendszer legbefolyásosabb képviselői gyakorlatilag teljes mértékben kiszolgáltatottá tegyenek egész államokat, és miután ez megtörtént, gazdasági diktátumok révén gyakoroljanak uralmat azok felett. A terep előkészítése Perkins a tényfeltárás részletességével írja le életpályája legfontosabb állomásait, és így az olvasó megismerheti a világgazdasági térhódítás megdöbbentően aljas, ördögien kifinomult módszereit. A férfi először az Egyesült Államok egyik legtitkosabb szervezetéhez, NSA-hoz (National Security Agency - Nemzetbiztonsági Ügynökség) szeretett volna elszegődni, ám néhány munkaügyi megbeszélést követően egy - papíron - magántulajdonú cégnél, a MAIN-nél helyezkedett el, mint gazdasági tanácsadó. Munkája abból állt, hogy a világ elmaradottabb régióihoz tartozó országok számára készített felzárkóztató programokat, és távlati terveket, energiaszükségleti, infrastrukturális előrejelzéseket. Egészen pontosan az volt a dolga, hogy például Ecuador esetében, többszöri helyszíni szintfelmérést követően megjósolja, hogy a nagymértékű tőkebeáramlást követően milyen energiaipari, úthálózati, bankrendszeri, csatornahálózati fejlesztésekre lesz szükség annak érdekében, hogy az ország megfeleljen a betelepülni szándékozó nagyvállalatok számára. Már ebből is kitűnik, hogy Perkins és cége, a MAIN nem a kisemberek, az egyszerű állampolgárok életét hivatott megváltani, inkább a terepet készítették elő a multinacionális nagytőke számára. A java azonban még hátra van! A szakértői küldöttség ugyanis jócskán túlbecsült adatokkal állt elő, és oly mértékű befektetendő összegeket állapítottak meg egy-egy fejlesztési program alkalmával, amelyeknek még a töredékével sem rendelkezhetett az adott ország. Ez már a gazdasági csapda felállításának első lépése volt. A MAIN emberei nagyon jól tudták, hogy a kiszemelt állam nem lesz képes saját erőből finanszírozni azt az infrastruktúrát, amely majd becsábíthatja a sok-sok munkanélkülit felszívó cégeket az országba, így azonnal felajánlottak egy lehetőséget: A Világbank, az Amerikai Jegybank, illetve az IMF {International Monetary Found - Nemzetközi Valutaalap} készséggel áll rendelkezésre, és szívesen nyújt segítséget abban, hogy az ország megvalósíthassa nagyratörő terveit. Ilyen esetekben egy szegény ország vezetői számára igen erős a csábítás. Jóformán semmiféle más lehetőség nem adódik a fejlesztésekre, a gazdaság felpörgetésére, az életszínvonal emelésére, munkahelyek teremtésére. Ráadásul ezek a 10, avagy akár 100 milliárdos kölcsönök egy csapásra olyan infrastruktúra kiépítését teszik lehetővé, amely az adott ország esetében még száz év alatt sem lenne elképzelhető pusztán önerős finanszírozási formában. A nép vezetői pedig büszkék lehetnek arra, hogy kormányzásuk alatt mennyit fejlődött a hazájuk. Persze önerős érdekek is közrejátszhatnak egy-egy horribilis mértékű kölcsönfelvételi ajánlat elfogadásakor. A legtöbb elszegényedett, magára maradt ország vezetője meglehetősen könnyen korrumpálható, és a beígért csillagászati összegű jutalmak, támogatások bizony megteszik hatásukat. A makacsabb - becsületesebb - államférfiak esetében pedig a megfélemlítés a járható út, ha pedig már semmi más nem segít, népi felkeléseknek, baleseteknek álcázott politikai gyilkosságokra is sor kerülhet. Sajnos ilyen is megtörtént, méghozzá nem egyszer. Ez pedig igazolja azt a feltevést, hogy az Új Világrend képviselői, ha szükséges, közönséges gyilkosokká válnak. Amennyiben néhány ezer amerikai katona és néhány tíz- illetve százezer, más országbeli civil áldozat az ára a nyereségnek, könnyedén hozzák meg a legembertelenebb döntést is. Az új szentháromság A korporatokrácia újkeletű kifejezés, amely egyfajta „szentháromságot” takar. A nemzetközi bankrendszer, a saját népüknek hátat fordító, azt eláruló kormányok, illetve a mára óriási gazdasági hatalomra és ezzel hatalmas politikai befolyásra szert tevő nagyvállalatok szoros együttműködéséből jött létre ez az újszerű rend, amelynek egyre ijesztőbb mértékű térnyerése láttán egészen egyszerűen elavulttá válnak az olyan kifejezések, mint a szabad piac, a demokrácia, illetve az esélyegyenlőség. A korporatokrácia ugyanis semmiféle figyelmet, együttérzést, segítő szándékot nem mutat a kiszolgáltatott embertömegekkel kapcsolatban, inkább egy modernkori rabszolgatartó rendszert személyesít meg. Teszi ezt a munkavállalók, és a gazdasági fegyverarzenállal megtámadott országok tökéletesen gátlástalan kizsákmányolásával, a tizenkilencedik-huszadik században kínkeservesen, nagy véráldozatok árán nagyjából érvényesített személyiségi jogi rendszer elsorvasztásával, az extranyereség hajszolásának elmebeteg eszméjével, az állam szerepének gyengítésével. Ez az Új Világrend nem az állampolgárok érdekében, és annak hasznára létezik, hanem éppen az emberiség számottevő részének érdekei fölé emelkedve igyekszik megvalósítani a félelmetes utópiát: totálisan uralkodó tényezővé tenni a bankrendszer, a nagyvállalatok, az együttműködő kormányok triumvirátusát, és a demokrácia maradékának álcájában a lehető legtöbb hasznot termeltetni a magukra maradt, kiszolgáltatott munkavállalói réteggel. Ecuador intő példája csupán egy a sorban, amely azt igazolja, hogy a korporatokrácia komoly veszélyt jelent az emberiségre nézve. Ráadásul nem csupán gazdasági veszélyről van szó, hiszen a rövid távú érdekek megvalósítását követően az egész bolygó nem lesz más, mint egy végletekig kizsákmányolt, lakhatatlan pusztaság, ahol az emberiség legnagyobb része iszonyatos körülmények között vegetál, míg az uralkodó elit hermetikusan elzárt, szigorúan őrzött „lakóparkokban” él. Ez már ténylegesen fizikai veszélyt hordoz magában, vagyis ha a néhány évtizeddel ezelőtt elkezdett folyamat nem áll meg, nagyon hamar globális katasztrófák, krízisek sorozatára kell felkészülnünk. Az eddig csapdába csalt és aztán tökéletesen kizsákmányolt országok példája tökéletes bizonyíték ennek a nem éppen szívderítő feltevésnek az igazolására. Hosszú a sor: Ecuador, Bolívia, Panama, Chile - ezek csupán az első próbálkozások voltak, az ő esetükben az éledező önkényuralmi rendszer fegyvereit, módszereit csiszolgatta, tökéletesítette. Mindazonáltal a recept nagyszerűen bevált. Az egyébként is sanyarú helyzetben levő országoknak gyors felemelkedést, az égető társadalmi gondok megoldását kínálva rávették azokat arra, hogy irtózatos méretű adósságállományt vegyenek a nyakukba. A legszebb az, hogy ezeket a pénzeket aztán még csak nem is az ország kormánya, annak szakértői használták fel, hiszen a kirendelt gazdasági bérgyilkosok tettek arról, hogy fondorlatos módon a betelepülni szándékozó nagyvállalatok számára kedvező infrastruktúra kialakítására fordítódjanak az egyébként igen nagy kamatozású hitelek. Mindeközben az életszínvonal, a gazdasági helyzet nemhogy javult volna, sokkal inkább tovább romlott. Az Új Rend szolgálatában A korporatokrácia megtestesítői, a multinacionális cégek színre lépése semmiféle gyakorlati megoldást nem jelentett a „benszülötteknek”. Éhbérért, gyalázatoskörülmények között, csaknem teljesíthetetlen normákat felállítva foglalkoztatják a kiszolgáltatott munkavállalókat, megkerülik a közteherviselés kötelezettségeit - nem, vagy éppen csak alig adóznak -, és persze működésük, tevékenységük közben félelmetes mértékben pusztítják, mérgezik a környezetet. A hőn áhított javulás helyett tehát inkább az adósságcsapdába zuhanás és az adott ország szuverenitásának megszűnése az, ami bekövetkezik. Az állam függővé válik az adósságokat nyakra-főre adományozó Világbanktól, és más, globális pénzintézetektől, ennél fogva azok könnyedén érvényesíthetik akaratukat. Ez a zsaroló pozíció további mozgásteret biztosít az extraprofitra hajtó külföldi vállalatok előtt, és persze az sem mellékes tény, hogy a kamat-visszafizetések béklyóiban vergődő mindenkori kormánynak politikai téren is a pénzügyileg domináns, nagyobb „szövetséges” oldalára kell állnia, amennyiben nem szeretné megtapasztalni a könnyedén kiszámítható következményeket. Ha egy állam egyszer csak hátat fordítana hitelezőinek, a külföldi tőke azonnal kivonulna. Emiatt nőne a munkanélküliség, egyre láthatóbbá válna a nyomor, elapadnának a pénzforrások, így az ország nem lenne képes fenntartani a hitelekből kiépített infrastruktúráját. A kormány hamarosan megbukna, és könnyen anarchiába torkollana a függetlenedési szándék. Tipikus kényszerhelyzet, a legördögibb csapda, amit az emberiség történelme során állítottak. A Szovjetunió szétesésével, a kommunista rezsimek megsemmisülésével újabb piacok, kizsákmányolandó prédák kerültek a korporatokrácia látószögébe. Kelet-Európát a nyolcvanas évek óta folyamatosan özönlik el a külföldi hitelezők, illetve a multinacionális cégek, amelyek mindegyike a már korábban leírtak alapján jár el. A Távol-Kelet egyes régióiban (Indonézia, Vietnam) is megfigyelhető ennek a vérszomjas és mérhetetlenül önző, veszélyes rendszernek a térnyerése, így nyugodtan állíthatjuk, hogy a korporatokrácia napjainkra tökéletesen globálissá vált, így az egész emberiséget, a teljes John Perkins: Egy gazdasági bérgyilkos vallomásaiJohn Perkins: Egy gazdasági bérgyilkos vallomásaicivilizációt fenyegeti. Ne legyenek illúzióink. Az Új Rend kiagyalói és vezérei rövid távon gondolkodnak, így cseppet sem aggódnak az általuk okozott, esetlegesen helyrehozhatatlan környezeti károk miatt, sőt egyre gyorsabb ütemben kívánják kiirtani esőerdeinket, megmérgezni vizeinket és befeketíteni a légkörünket. Egyáltalán nem törődnek a lehetséges következményekkel, és szó szerint tesznek arra, hogy ennek köszönhetően esetleg néhány évtizeden belül ennek az Új Rendnek egy, talán az egész emberiséget kiirtó kataklizma lesz a végeredménye. Akkor már úgysem lesznek a világon, életükben pedig minden császárnál, királynál fényűzőbben dőzsölhetnek, az elnyomott embertömegek véres verejtékének kisajtolása árán... (Nemzeti Hírháló – barikad.hu)

Feketecsuklya 2012.12.07. 17:46:18

@Ianas: Tedd azt. Én is olvastam a MU szinte összes könyvét.

Feketecsuklya 2012.12.07. 17:48:07

@mahet: szerinted valaha ki tudja fizetni az ország a hiteleit?

Feketecsuklya 2012.12.07. 17:50:25

De ez se rossz:

Jó, ha tudjuk és nem felejtjük!!
Tiltva Van A Szem, 2011. október 31., 2:34 ·

500 trillió dollár

Egy kiegészítés: A Magyar Nemzeti Banknak semmi köze sajnos a Magyar Államhoz.

A Baseli központi jegybank rendelkezik fölötte hatáskörrel, ami érdekes módon magántulajdon, a Rotschild családé, akiknek a becsült osztatlan családi vagyona 500 trillió dollár. Nem vitatéma, gondolatébresztő.

A következő néhány napban, részletekben leközlök egy írást, amit, a magát "Szabad Európának" nevező társaság állított össze.

Az írás figyelemreméltó tárgyilagossággal követi a középkortól (nem időrendi sorrendben) napjainkig azt a vezérlő elvet, ami Magyarországot és a világot idáig juttatta. A mi kirablásunk különösen vérforraló, ki-ki, döntse el, mit érdemel az a bűnös... .De lássuk az első részt.....

Mi történik ma, Magyarországon:

Egy ország fuldoklik egy érthetetlenül nagy adósság szorításában! Beszéljenek a számok:

~ 1945-ben, a németek után az oroszok (szovjetek) szállták meg Magyarországot.

~ 1956-ban a magyar nép megkísérelte visszaszerezni a hatalmat a megszállóktól és a bábkormánytól.

~ 1957 tavaszára, a "van másik" bábkormány megszilárdította rémuralmát.

~ 1973-1989 között egymilliárd dollár érkezett be Magyarországra.

~ 1973-1989 között kifizetett a bábkormány tizenegy milliárd dollár kamatot az egymilliárd dollár után.

~ 1989-ben: csődhelyzet, mert összegyűlt húsz milliárd adósság!

Tehát: kölcsön: 1 milliárd dollár!

Visszafizetve: 11 milliárd dollár!

Maradék adósság: 20 milliárd dollár!

Erre mondta Antal József: "Az adósságot vissza kell fizetni!" "Ez becsületbeli ügy!"

Vajon kinek a "becsülete" múlott azon, hogy ezt a szélhámos pénzügyi műveletet elismerjék, amit a megszállók és hű kutyáik a magyar nép nyakába varrtak?

~ 1989-2010 között felvettünk 50 milliárd dollárt.

~ 1989-2010 között kifizettünk 150 milliárd dollár kamatot.

~ 2010-ben tartozunk 132 milliárd dollárral, plusz kamataival.

Antall József, Horn Gyula, Orbán Viktor, Medgyessy Péter, Gyurcsány Ferenc is fizette a kamatokat. Mindegyik hazudott erről a magyaroknak!

Orbán most megpróbál valamit, de mivel nem őszinte a kommunikációja, kevés az esélye. Csak akkor vehetjük fel eséllyel a harcot a saját pénzkibocsátásért, ha nem azzal a porhintéssel foglalkozunk, hogy mennyi a jegybankelnök fizetése, hanem azzal, hogy minden magyar tudja, hogy miért nem nyomtathatunk forintot, miért kell kölcsönt felvenni kamatra.

A rendszerváltás és az államadósság. Ki áll a magyar pártok mögött?

2010-ben hazánk 2321 milliárd forint, azaz 11, 6 milliárd dollárt fog fizetni csak kamatokra. Sok olvasónk szinte nem tudta felfogni ezt a számot. Hihetetlen volt számukra ez a tény. Pedig az adat igaz! Egyetlen egy cáfolat sem érkezett.

Menjünk vissza egy kicsit a rendszerváltás idejére. 1990 elején a magyar államadósság mintegy 22 milliárd dollár. Zárójelben jegyezzük meg, hogy ma 135 milliárd dollár. Szóval 1990-ben Soros György és Andrew Sarlós felajánlja Antall József leendő miniszterelnöknek, hogy megvásárolják Magyarország adósságállományát.

Soros György

22 milliárd dollárt. Mit kértek cserébe? "Mindössze" a magyar nemzeti vagyon értékesebb darabjait. Itt gondoljon mindenki, amire akar. (A magyar energetikai szektort, az infrastruktúrát, a kommunikációs cégeket, a stratégiai cégeket, közlekedés, pénzügyi szektor, egészségbiztosítók, stb.)

Antall nem vállalta. Elgondolkodott rajta, de nem vállalta. Mint mondta: "...ez kommunikálhatatlan, ezzel ő nem tud kiállni a magyar társadalom színe elé. Nem tudja elmondani, hogy a Nyugat (Soros és Sarlós!), amelytől a felszabadításunkat vártuk, azzal kezdi a felszabadításunkat, hogy az adósságunk fejében elveszi a nemzeti vagyonunkat."

Antall József miniszterelnök

Antallal a nyugati pénzemberek, bankárok tudatosították, hogy mi az, amiről sem ő és a kormányzati rendszer egy tagja sem beszélhet sohasem. Ez pedig az államadósság kérdése volt! Amennyiben erről beszéltek volna, azonnali hatállyal "forradalmat" robbantottak volna ki Sorosék (lásd: TAXI-s blokád, és a néppel elsöpörtették volna az Antall-kormányt.) Tilos volt beszélni a fizetési könnyítésről és az átütemezésről is.

Tilos volt, és ma is tilos beszélni az adósságról!

Ez a doktrína még ma is érvényes. Az a politikai erő, mely erről beszél, halál fia. Ezért nem beszél erről a Fidesz sem. Tudni kell, hogy a nyugat a hiteleket a 70-es években arra használta, hogy a szocializmust gyengítse, és adósságcsapdába hajtsa a kommunista rendszert. Ezért joggal elvárható lett volna, hogy egy rendszerváltáskor ezek az adósságok, melyeknek eredeti célja a rendszer összeomlasztása lett volna, eltörlésre kerüljenek, de legalábbis ütemezési könnyítést kapjunk. De az elnyomó bankárok nem tudták megállni az újabb pénz szerzés lehetőségét, és Magyarországot azóta is pénzügyi sarc terepévé tették. Antall Józsefnek azt is megtiltották, hogy a nemzeti vagyon kifejezést használja. A statisztikai évkönyvben, 1989-ben szerepelt utoljára a nemzeti vagyon kifejezés.

Antall halálával és 4 év elteltével 1994-ben a nép visszaszavazta a volt kádereket. A Kádár rendszer biztonsága sokakat csábított, és Horn Gyula elsöprő fölénnyel alakíthatott kormányt. A SZABAD EURÓPA véleménye szerint az IMF és Sorosék a háttérből megzsarolták Hornt. Vagy privatizál és fizeti a kamatokat, vagy repül, és jön a választás és a Fidesz. Horn is féltette hatalmát és engedett. Surányi fizette a kamatokat, Bokros megszorított, és Suchmann Tamás privatizált. Mindent.

Surányi, Bokros, és Suchmann alatt beindult a nemzeti vagyon kiárusítása. Így az a faramuci helyzet állt elő, hogy a 22 milliárd dollár adósságunk megháromszorozódott, pedig évente 5-10 milliárd dollár kamatot fizettünk, és ráadásul az a nemzeti vagyon, amit Antall nem adott oda Sorosnak és Sarlósnak, mégis idegen kézbe került.

Miután Hornék elvégezték a piszkos munkát, a nyugati bankárvilág a Fideszt helyezte hatalomba, mert a mezőgazdaságra és a termőföldre is rá akarta tenni a kezét. Ennek érdekében megzsarolták Orbánt, hogy Torgyánnak adjon szabad kezet és pénzt a mezőgazdaságban. Ha nem veszi be a kormányba a Kisgazdákat, akkor a választást megnyerő és legtöbb mandátummal rendelkező MSZP-re sózták volna Torgyánt, és jött volna az MSZP-SZDSZ-FKGP kormány! Így Orbán engedett.

Orbán és Torgyán alatt megkezdődött a mezőgazdaság szétverése.

A SZABAD EURÓPA újságnál nekünk meggyőződésünk, hogy ennek az volt a célja, hogy az addig még úgy-ahogy működő magyar mezőgazdaság a padlóra kerüljön, és fillérekért fel lehessen vásárolni. Ekkor születtek a zsebszerződések. Mikor Torgyánnal szétverették a mezőgazdaságot (emlékszünk, működésképtelen családi gazdaságokba döntötték a pénzt) megengedték Orbánnak, hogy eltávolítsa. Orbán megzsarolta Torgyánt - akárcsak Antall - az ügynökmúltjával, Torgyán le is mondott. Jött a 2 éves költségvetés és Szabadi futópórázon.

A Fidesz is kihasította a saját sápját. Lásd: bábolnai gazdaságok privatizációja stb. De a nagy fölénnyel vezető Fidesz is pofára esett, mert nem lettek újraválasztva. Eddig Antall (Boross), Horn, és Orbán is kiszolgálta a nyugatot és Sorosékat, az IMF-t. De mindegyiket ejtették, és mindig az aktuális ellenzéket segítették helyettük. A 2002 évi választás eredménye fontos volt, mert az Orbán-Torgyán-féle mezőgazdasági ámokfutás után már meg lehetett engedni a csatlakozást az Európai Unióhoz, és ráengedni a halálos ágyán vergődő magyar mezőgazdaságra a nyugati árukat. Medgyessynek adtak kölcsönt, hogy megcsinálhassa a 100 napos programot, és 2004-ben a csatlakozás eufóriájában nem vették észre az emberek, hogy vége lett a magyar mezőgazdaságnak és kereskedelemnek is.

Medgyessy a kölcsönökből osztogatott.

A kölcsönökből megemelt fizetéseket és nyugdíjakat pár év alatt kiszivattyúzták az országból a multinacionális kereskedelmi egységek segítségével, a PLÁZÁK-kal, és bevásárló központokkal. A pénz elfogyott, az adósság maradt, a nemzeti vagyon elveszett.

A 100 napos programra adott kölcsönöket egyből visszaszivattyúzták magukhoz.

Az 1990-ben 22 milliárd dolláros adósság időközben 135 milliárd dollárra nőtt, miközben évi 5-10 milliárd dollár kamatot fizettünk. Miután a baloldalt most engedik lejáratni (van is miért), újra a másik bábot, Orbánt hozzák vissza a hatalomba. De ne legyenek illúzióink, Orbánt ugyanúgy zsarolják (szintén van is mivel) és irányítják, mint Gyurcsányt. Míg Gyurcsány, Bokros, és Surányi, ugye, a Rockefellerék és Sorosék által irányított Bildenberg-csoport tagjai, addig ugye Orbán a szintén Rockefeller érdekeltségű Trilateral Commission nevű csoport tagja (bábja). Így már talán jobban érthető a Fidesz hintapolitikája is.

És egy kis ráadás.

"Magyarországon a szocializmusban kilencvennyolc százalék körül volt az állami tulajdon aránya. Felgyülemlett egy hatalmas vagyon, amelyet,ha egy olyan típusú privatizációval értékesítettek volna, amely a bevételeket az államháztartásba vezeti be, az adósságokat ebből próbálja meg lefaragni, és senki nem lop el semmit, akkor ma Európa egyik leggazdagabb állama lehetnénk" - mondta Bencze Izabella. A jogász azt mondja, hazánkban a hivatalos kommunikáció szerint a reprivatizációt azért nem lehetett választani, mert annak költségeit a költségvetés és az állam teherbíró képessége nem viselte volna el.

Trianon miatt nálunk tilos volt a reprivatizáció!

Bogár László kijelentette, hogy a reprivatizáció, amelyet Csehországban megvalósítottak, számunkra tiltva(!) volt. "Trianon miatt volt globális parancs a reprivatizáció megtiltása. A környező országok könnyen reprivatizáltak abból a rabolt vagyonból, amelyet véres koncként Trianon után kaptak, s a magukénak tekintettek. Ezt a Nyugat, a globális hatalmi rendszer is elismeri. Mi lett volna, ha Magyarországon visszavezetjük a történelmi reprivatizációt? A Nyugatnak kényes kérdésben kellett volna állást foglalni: legitim döntésnek ismeri-e el a trianoni békeszerződést. Ezt a Nyugat el akarta kerülni" - mondta Bogár László.

Top Secret! Szigorúan bizalmas anyagok!

A lenti adatokat erősen őrzik a nyilvánosság elől. A mi célunk, viszont az hogy minél több ember tudja meg őket. Küldje tovább minden megbízható ismerősének! Ha egyetért velünk, segítse munkánkat, azzal, hogy terjeszti anyagainkat. Az elmúlt egy évben már 2 honlapunk "fagyott" le "véletlenül". E-mail-kommuniká-ciónkban a Szabad Európa szóösszetétel használata sokszor az e-mail-küldést megakasztja. Nem csoda, az adatok megdöbbentőek, és még megdöbbentőbb, hogy egyetlen magyar politikus sem beszél róla, még évértékelésben sem.

Olvasson a sorok között!

Íme két hír, amit az emberek 99,9%-a el sem olvas, és nem is ért.

1. hír

Az ország államháztartási és külső finanszírozási helyzete látványosan javult. ...

A Bank of America-Merrill Lynch (BoA-ML) bankcsoport londoni befektetési részlege átfogó összehasonlító elemzést állított össze a magyar és a lengyel költségvetési helyzetről. A ház számításai szerint a magyar államháztartás strukturális elsődleges egyenlege az idén (2010) a hazai össztermék (GDP) 5,3 százalékának megfelelő többletet mutat majd, ...

2. hír

Röntgen alatt Magyarország - elégedett Brüsszel az eredménnyel...

Magyarország tartja a gazdasági program megvalósításának irányát, javul külső pénzügyi helyzete - állapította meg az Európai Bizottság, hétfőn közzétett, a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) együttműködésben készített helyzetértékelésében. (.....) Az elfogadott 2010-es költségvetés összhangban van a 3,8 százalékos GDP-arányos hiánycéllal, és jelentős tartalékok vannak benne.

Tényadat:

A vártnál kevesebb, 918,6 milliárd forint lett a 2009-es államháztartási hiány, azaz a GDP 3,6 százaléka. A Független Szabad Európa kiszámolta. Akkor most nézzük meg, mit jelent ez MAGYARUL.

1. A magyar államháztartás 2009 és 2010 között stagnál, azaz nem változik. (Most tekintsünk el a pár tizedszázalékos csökkenéstől, vagy esetleges emelkedéstől.)

2. A fenti tényadatból így könnyen kiszámítható, hogy a magyar költségvetés 1%-a 255 milliárd forinttal egyenlő. (Sima aránypár: Ha 918,6 milliárd 3,6%, akkor 1% hány milliárd?) Tehát 1%: 255 milliárd forint!

3. Idén 2010-ben 5,3% lesz az államháztartás elsődleges többlete. Azaz 5, 3-szer 255 milliárd, vagyis 1352 milliárd forint. Ez az elsődleges egyenleg. Vagyis 2010-ben ennyi pluszt termel MAGYARORSZÁG: 1352 milliárd forintot.

4. A 2. hír szerint mégis tartható lesz a 3,8%-os hiány!!! Ezek szerint 3, 8-szer 255 milliárd, azaz 969 milliárd forint lesz a hiány.

5. Kérdés: Hová tűnt az 1352 milliárd többlet, és miből keletkezett a 969 milliárdos hiány. Ez összesen 2321 milliárd forint, azaz 11, 6 milliárd dollár. Hol ez a pénz?

Kapaszkodjon meg! Ez a pénz a KAMAT, amit mi MAGYAROK, 2010-ben fizetünk! 2321 milliárd forint, 11, 6 milliárd dollár.

Hogy érzékeltessük mennyi pénz ez, néhány példa:

2321 milliárd forint az:

az öt darab teljes és felépített 4-es METRO,

vagy 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., és 21. havi nyugdíj,

vagy a teljes jelenleg már meglévő magyar autópályák felépítésének költsége!

vagy mintegy 50-szer annyi pénz, mint amennyit az eltörölt vagyonadóból várt a kormány,

vagy 150 darab Grippen vadászgép,

vagy 2321 darab Combino villamos

vagy 46420 darab Zuschlag és általa ellopott pénz

vagy minden magyarnak a csecsemőtől az aggastyánig 232.000 forint.

Ennyit fizetünk csak kamatra 2010-ben.

Mit tehetünk? Először is el kell érni, hogy ez közbeszéd tárgya legyen hazánkban, mert azoknak a kezében van a hivatalos és pártmédia, akik a kamatokat szedik tőlünk. Így soha, sehol nem hangoznak el ezek a számok.

Az a politikus, aki beszélne róla, holnaptól a süllyesztőben találná magát. Kik ezek a befektetők?

Kik szedik a kamatokat?

David Rockefeller

Nicholas Rockefeller

Soros György

Kik tolják ki talicskával a pénzt az országból?

A hülyítés és porhintés:

AZ, HOGY LOPNAK!

BKV, Zuschlag, Tocsik, Tribuszerné, autópálya-építés, BAUMAG, Kaya Ibrahim, Josip Tot, Hunvald, Orbán-papa bányái, Velence-tavi kaszinó telek, HAJDÚ-BÉT, stb. Mindenkinek a kedve és pártállása szerint. De, bármennyit is elloptak, ennek az ezerszeresét viszik ki az országból teljesen "legálisan" valakik!

Figyelem! Kapaszkodjon meg! Elmondjuk, hol a pénz!

Ahhoz, hogy pontosan megértsük, miről van szó, meg kell néznünk néhány mondatnak a jelentését, amiket nap, mint nap hallunk a híradókban, de nem tudjuk, valójában mit is jelent!

1. A monetáris politika. Minden nap 20-szor halljuk. De mi is ez? A monetáris politika egy gazdaságpolitikai tevékenység, melynek során az állam a gazdaságban lévő pénzmennyiség mértékét befolyásolja. A legtöbb országban a központi bank, vagy más néven jegybank a monetáris politikáért felelős állami intézmény. A monetáris politika kivitelezésének legfontosabb eszköze a legtöbb modern jegybank gyakorlatában az irányadó kamatláb szintjének meghatározása.

Az irányadó kamatláb emelését, és ezen keresztül a pénzmennyiségszűkítését restriktív monetáris politikának nevezik. A restriktívpolitika átmenetileg visszafogja a gazdasági növekedést, ugyanakkor segít megfékezni az inflációt. Az irányadó kamatláb csökkentésével a pénzmennyiség növelését célzó intézkedéseket expanzív monetáris politikának hívják. Ez átmeneti élénkülést hoz a gazdaságban, ugyanakkor infláció-növelő hatású lehet.

Nos, felteszek egy olyan kérdést, amire 100 magyarból 100 ugyanazt válaszolja, mert gyerekkora óta belenevelték, és ha írni, olvasni nem is tanították meg, de arra nagyon ügyeltek, hogy ezt beleégessék belülről a homlokába. De vigyázat! Ez egy hazugság!

1. Adat.

A jegybank (a MAGYAR NEMZETI BANK) az ország tulajdonában van.

2. Adat.

A jegybank kizárólagos joga, hogy pénz bocsásson ki.

Kérdés: Mi van, akkor, ha egy ország költségvetése hiányt mutat?

A logikus válasz: A jegybank bocsásson ki pénzt a hiány fedezésére.

Most minden olvasó fejében az előre beprogramozott sziréna megszólal, és elkezd villogni a vészfény.

TILOS!!! NEM SZABAD!!! NEM LEHET PÉNZT KIBOCSÁTANI, MERT INFLÁCIÓ LESZ!

(Ne lepődjön, meg, ha Ön is erre gondolt, mert Ön is a rendszer része, és Önt is beprogramozták).

A programozás része továbbá az is, hogy eddig tudjon a dolgokról. Itt álljon le a gondolkodása, fagyjon le, mint a Windows a számítógépen. És lám, az emberek nem is gondolkodnak tovább. Az előre beprogramozás nem engedi.

ITT ÉS MOST MI PROGRAMTÖRLÉST HAJTUNK VÉGRE!

3. Adat.

Az elmúlt 80 évben mindig hiány volt a költségvetésben.

4. Adat.

Mégis még mindig működünk.

Kérdés: Hogy' lehet ez? Nos, programozóink azt megtiltják nekünk, hogy pénzt bocsássunk ki, de azt már nem, hogy ők adjanak nekünk pénzt.

Magyarul: a PLUSZ PÉNZ a hiány fedezésére mindenképpen bekerül a gazdaságba, mert az különben azonnal összeomlana.

Miért nincs sziréna és vészfény?

NEM LEHET! PÉNZT KIBOCSÁTANI TILOS, MERT INFLÁCIÓ LESZ!

Pedig ez ugyanannyi mennyiségű pénz, mint amennyit mi magunk is kinyomhatnánk, és valóban lesz is egy kis infláció 4-5%, - de akkor miért nem mi adjuk ki a saját pénzünket? Hiszen látszólag ugyanaz a folyamat.

Pénz rakása a gazdaságba a hiány fedezésére.

DE CSAK LÁTSZÓLAG AZONOS A KÉT PÉNZ!

A mi általunk kibocsátott pénz okoz némi inflációt és ennyi!

A ő általuk kibocsátott pénz okoz némi inflációt (ugyanannyit) és....

KAMATOT KELL RÁ FIZETNI!

Ezért programoztak be minket arra, hogy ne tegyünk fel kérdéseket erről a témáról.

És most kapaszkodjon meg, mert rosszul lesz!

5. Adat.

Becsüljük meg, mennyit lopnak a mi politikusaink rátartással!

Nézzük a 20 év "termését":

~ Tocsik 800 millió

~ Tribuszerné 2000 millió, azaz 2 milliárd

~ Zuschlag 50 millió

~ BKV 3000 millió, azaz 3 milliárd

~ Autopálya 100000 millió, 100 milliárd

~ Számoljunk minden képviselőre 100 milliót, az 40.000 millió,

azaz 40 milliárd

Adjuk össze: 145.850 millió, azaz 145 milliárd. Kerekítsünk felfele, legyen 150 milliárd. És, hogy biztosak legyünk a dolgunkban, szorozzuk be öttel. Az 750 milliárd forint. 20 év alatt ennyit lophattak el, úgy, hogy mi öttel szoroztunk!!!!!

Ez 4 milliárd dollár! Ez persze iszonyú sok pénz, ha tud követni.

DE MOST JÖN E LÉNYEG! TUDJA-E ÖN, HOGY 20 ÉV ALATT MENNYI KAMATOT FIZETTÜNK KI?

30. 000 MILLIÁRD FORINTOT, 162 MILLIÁRD DOLLÁRT!!!

DE LEGALÁBB TÖRLESZTETTÜNK?

20 éve tartoztunk 20 milliárd dollárral, azóta fizettünk 162 milliárd dollár kamatot.

AZ EREDMÉNY: MA 135 MILLIÁRD DOLLÁRRAL TARTOZUNK NEKIK!

De kik "ők"?

Egy idézet a MAGYAR NEMZETI BANK-ról szóló törvényből:

I. Fejezet

A MAGYAR NEMZETI BANK JOGÁLLÁSA, ELSŐDLEGES CÉLJA ÉS ALAPVETŐ FELADATA

1. § (1) A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) a Magyar Köztársaság központi bankja. Az MNB a Központi Bankok Európai Rendszerének tagja.

(2) Az MNB, valamint döntéshozó szerveinek tagjai e törvényben foglalt feladataik végrehajtása és kötelességeik teljesítése során függetlenek, nem kérhetnek, és nem fogadhatnak el utasításokat az Európai Központi Bank kivételével a Kormánytól, az Európai Unió intézményeitől és szerveitől, tagállamainak kormányaitól vagy bármilyen más szervtől!

Magyarul: mi magyarok választjuk a PARLAMENTET. A Parlament (országgyűlés) ellenőrzi a Kormányt*, a Kormány NEM ellenőrzi a jegybankot. Következésképpen mi magyarok nem ellenőrizzük a jegybankot, és a pénzkibocsátást.

A jegybankot, a MAGYAR NEMZETI BANK-ot az Európai Központi Bank ellenőrzi.

És mit gondolnak: kik a tulajdonosai az Európai Központi Banknak?

Hát a jegybankok, akikre a saját nemzetük semmilyen befolyást nem gyakorolhat. Azok diktálnak, akiket oda vezető pozícióba helyeznek.

És őket kik rakják oda?

David Rockefeller

Nicholas Rockefeller

Soros György

Forrás: internetes körlevél

Crescendo 2012.12.07. 18:15:15

@ByA: nekem a marxizmus nagyon ellenszenves. Mint minden olyan politika, amit a gyenge es gonosz emberek talaltak ki, a mersekelt ertelmi kepessegekkel rendelkezo tomegek befolyasolasara, hogy az okos es szorgos kisebbseg munkajanak gyumolcseit megszerezzek. (amit maguk nem tudnanak elerni...)
@Dexter...: igen, fizetni kell, csak az EU teszi el a penzt erte. Errol beszelek. Es aztan ezt a penzt, ami amugy megilletne a magyar allamot osztjak szet tamogatas formajaban, ill. vonjak meg. Lehet, hogy ez mind jogos, de mikor lattuk a netto egyenleget? Meg a nagy szabadsagharcosok sem mutogatjak. Miert ez a nagy csond ekorul? A NAV az utolso ezer forintomrol is tudni akar, de ezermilliardos tetelekrol meg a nep nem tud? Valami nem egeszen transzparens itt.
@Feketecsuklya: jogos. Errol miert nincs nepszavazas? Kivan-e financtokesek befekteteseinek megmenteseert ill. erteken tartasaert aldozatokat hozni? Kivan-e atlathatatlan tokepiaci muveletek kezese lenni, ugy, hogy a haszonbol viszont nem reszesul?

légügyi megfigyelő 2012.12.08. 10:42:45

@népoldali: "egy nép kihal, de nem változik soha"

Ööööö? Ezen mit értettél?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.13. 18:38:50

@apanna: "Semmiféle pénzt nem kapok. A főterünk felújításának költségét is mi adófizetők fizetjük, adó formájában."

jelenleg Magyarországon a beruházások több mint 90%-a uniós forrásból valósul meg. nem én mondom, a kormány mondja.

"Te meg azt hitted, hogy ha bejön ide a nyugat itt lesz a Kánaán."

ez a te interpretációd, miközben nem írtam ilyet. azt írtam, hogy manapság - egyes körökben - divat az EU-ellenesség, miközben ezen körök egy része éppen hogy élvezi az EU előnyeit (akár képviselői helyek, akár lenyúlható agrártámogatások vagy beruházási pénzek formájában.) ezt pedig álságosnak és rendkívül károsnak tartom.

szerencsére nem lehet kipróbálni, de mondanám, hogy egy alternatív valóságban lépjen ki az ország az EU-ból. holnap. annak minden előnyével. hátránya nyilván nem lenne. egyesek szerint nyilván. megérdemelnék.

"Az EP ben ugyan olyan képviselők ülnek, mint az itthoni parlamentben. Korrumpálhatók, aljasok, lobbizhatóak."

hát ez borzasztó! és ez az emberi fajban (társadalomban) már így megy évezredek óta! szörnyű!

"Meg sem kérdezem, hány éves vagy, hogy mindent beszoptál..."

kérlek szépen: elmúltam negyven.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.13. 18:40:57

@ByA: jaa, hogy személyesen vagy érintett, akkor már mindent értek.

hááát, nem tudok rá mást mondani, hogy a jó és tárgyilagos cikk a MANemben olyan, mint a lottó főnyeremény. néha-néha előfordul.
ugyanis én a lapőról beszéltem, te meg a cikkedről. ez volt a különbség.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.13. 18:49:44

@idelle:

Lehet, de ez itt mindegy. Nagyon jó lenne, ha nem feledkeznél meg arról, hogy még csak egy kicsit sem volt arról szó, milyen a Magyar Nemzet. Ezt csak te hoztad be. Egy, a tárgyalt témához szorosan kapcsolódó cikket ajánlottam, aminek tartalma van. Azt kértem erre figyelj(etek), és ne elolvasás helyett üsd el azzal, hogy ja, ha ott jelent meg, eleve csak rossz lehet. Ilyen alapról semmiről sem érdemes beszélni.

A tartlamához lehetett volna hozzászólni, így is, úgy is, De megbélyegezni a közeg alapján, kisiklatott mindent. Ugyanúgy, ahogy szinte a teljes magyar közélet a kisiklottság állapotában van. Ezért helytelen minden eleve besorolás.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.14. 00:03:43

@ByA: elolvastam a cikket, bár nehezemre esett, mert egyszerűen butaságokkal van tele.

viszont alátámasztotta, amit írtam, nevezetesen, hogy ilyet csak a Magyar Nemzet képes lehozni, aljas céljai alátámasztására (ti. politikai haszonszerzés reményében EU-ellenes, miközben kenyéradó gazdái gyönyörű sápot húznak le az EU-pénzekből.)

illetve érdekelne a "történész" képzettséged (mivoltod), mert aki képes olyat leírni, hogy pl. a Római Birodalom bizonyos "feladat" elvégzése érdekében jött létre - "miután feladatuk elvégeztével további fönnállásuk értelmetlenné vált" - az nemcsak a történelem, a politika, de az emberi agy működéséről sem rendelkezhet sok információval.

illetve még valami. azt írod: "Tipikusan a Nyugat nem birodalmakban, hanem egymás létét, ha nem is mindig minden tekintetben harmonikusan, de alapvetően mégis tudomásul vevő, egymással lehetőleg együttműködő önálló államokban nyilvánult meg."

mikor? mióta? ember! alig húsz éve, hogy a szocializmus összeomlott!
a nyugatiság az európaiság nem egy statikus dolog, csupán azt jelenti, hogy a világnak ezen a felén (bár sok tekintetben az USA más beelőzött!) a szabadelvűség előbbre jár, mint másutt. és ez egyébként szorul vissza...sajnos...

na mindegy. a cikked nem koncepciózus, ezért elnézést kérek, bár továbbra is fenntartom, hogy a MaNem a céljaira használta.
egyszerűen csak szar...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.14. 00:15:51

@idelle:

Egy megveszekedett kukkot sem értettél belőle. Itt el is hagyhatjuk a továbbiakat.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.14. 00:25:40

@ByA: várható reakció volt. bár ez engem igazol, nem ez a lényeg. hanem az, hogy lövésed sincs az emberiség történelméről. Magyar Nemzet...
süti beállítások módosítása