A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Az álomalapító védelmében

2012.08.22. 17:05 Carnivore

Tisztelt Balavány Úr, rövid leszek, ígérem. Véleményem szerint Ön téved, amikor azt gondolja, hogy augusztus huszadikán "hazugságot ünneplünk" és nemzeti öntudatomban is durván sért, amikor azt mondja, hogy „testvérgyilkos szadista fenevadat emlegetünk szentként”.

Szerintem az államalapítás nem hazugság, hiszen megtörtént - ráadásul tudatosan (ahogyan ezt Ön sem vitatta). István királyunk pedig számunkra nemcsak államszervezetet, hanem álmot is alapított: lényegében ez volna Magyarország. Lehet szeretni vagy nem szeretni, de ez már a miénk. Az Öné is. Tudom, kissé szentimentális ez az „álom” elnevezés, de az a helyzet, hogy a magyar közösséget ez tartotta össze eddig, nem pedig az államgépezet. Az állam egy eszköz, ami a vázát adta/adja közösségünknek, hogy szét ne hulljon. Ennek megépítését és fenntartását vállalta magára István (és méltó utódai is).

Hogy Magyarország sohasem volt keresztény állam? Szerintem igen. Abban persze lehet vita, hogy a magyar nép mennyire volt keresztény - vagy most mennyire az. Csakhogy, - mint tudjuk - az állam és a nép nem ugyanaz. Izraelt például több mint hatvan éve "zsidó államnak" nevezik, pedig a ma élőknek maximum háromnegyede lehet zsidó vallású. Laknak tehát ott bőven mások is, akik persze attól még izraeliek. És nem tiltakoznak az államuk megnevezése ellen.

1355_8246_Szent_Korona.jpg

István módszerei? Kétségtelen, hogy mai világfelfogásunk, normáink az ő módszereit már nem fogadnák el, azonban az ő idejében ez (is) az életben maradás eszköze volt. Ahogyan több tízezer évvel ezelőtt élt őseinktől is hiába vártuk volna, hogy állatvédelmi programokban vegyenek részt: erre esélyük sem lett volna. Vagy a farkas/medve lakott jól, vagy ők.

Mi viszont kitüntetett helyzetben vagyunk, mert immár nem ellenségként, hanem barátként tekinthetünk a nagyragadozókra. Barátként és nem ellenségként a körülöttünk levő országokra, népekre. Ha István nem figyel oda akkor, ha nem olyan keménykezű és politikailag nem annyira következetes: akkor ebből az álomból talán semmi sem valósul meg. És akkor most nem vagyunk itt. És Ön sem, aki szabadon elmondhatja a véleményét Istvánról.

Tetszett a cikk? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához:

A KARD blog idén először vesz részt a Goldenblog szavazásán. Szavazatoddal támogathatod a munkánkat, melyet ezúton is tisztelettel megköszönünk.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

35 komment · 4 trackback

Címkék: államhatalom Szent István Intelmei

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr204726257

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.08.22. 20:04:14

Orbán retteg. Nem jelenik meg az állami ünnepségeken, nem mond beszédeket nyilvános helyen, nem konzultál, hanem értesít, és kordonnal vetette körbe a miniszterelnöki villát. Retteg attól, hogy megint kifütyülik, hogy megint lebuzizzák, retteg, hogy me...

Trackback: Bullshit-generátorral írták Áder tisztavatási beszédét 2012.08.22. 20:00:54

Száztíz mondatból állt a szónoklat, ebből öt mondat megszólítás, kilenc mondat idézet, öt mondat töltelék és kilencvenegy mondat bullshit volt. A kilencvenegy bullshit mondat összesen százhuszonhárom darab közhelyet tartalmazott. * Íme a beszéd szövege...

Trackback: Judeo-kereszténység erkölcsi elítélése. Zombi Jézus 2012.08.22. 18:55:36

  IGe harmadik prédikációja. A judeo-kereszténység erkölcsi elítélésének alapjai: 1. Amennyiben a bibliai judeo-keresztény Isten, azaz  JHVH - Jáhve (JHVH = Jáhve = Jehovah = Jehova = Adonáj = Elochim = Eloah = Elohim = Necach Izrael ... ) meghalt J...

Trackback: Kádár vs. I. István király 2012.08.22. 18:53:08

A katolikus egyház "szent"  (Kaotikus Személyiségzüllesztő Multi Lever Pártért) címmel és érdemrenddel tüntette ki I.István királyt , de ha jobban belegondolunk, ez a "cím" többet jelent-e, mint mondjuk az 1956-os magyar forradalmat leverők szocial...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.22. 18:51:06

Egyetértek, de Izrael rossz példa, mert a "zsidó" szó nem csak vallást jelent. Ateista zsidók is élnek Izraelben, s teljesjogú zsidóknak számítanak.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.22. 18:54:44

Csak azt nem értem, akkor minek nekünk magyaroknak egy zsidó Isten????

Annyi jó fej Isten van és köztük nagyon sok, amely magyar.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.22. 18:58:15

Mo. keresztény állam, az volt a kádár rendszer alatt is, itt a libsik már annak is örülnek, ha túljutnak az 5%-on.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.08.22. 19:03:02

@Gondolkodni Próbáló Birca: gondolom, Carni az arabokra gondolt, az 1967-es határok közt. Persze nem ez a lényeg.

Marco Aurelio 2012.08.22. 19:11:24

Magyarország a legnagyobb, legerősebb állam a 900-as években volt, István előtt. Akár tetszik az István-hívőknek, akár nem. Nekünk fizetett adót szinte mindenki. Katonai szuperhatalom voltunk, akkor voltunk igazán Nagy Magyarország, gyakorlatilag a mai Linzig érő határral.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.22. 19:15:12

@Marco Aurelio:

Pontosan:

Bognár József: Vajk, a hitehagyott. Kényszerek és lehetőségek a X-XI. század fordulóján.

vilagnezet.blog.hu/2012/08/20/vajk_a_hitehagyott

Ben Franklin 2012.08.22. 19:30:24

Balaványnak semmit nem kell válaszolni. Még azt hinné hogy ő vmi tényező vagy mi.

Anselmo 2012.08.22. 19:47:27

Egyre több értelmes gondolat van ezen a blogon. De hogy kerülhet ilyesmi index-címlapra?

soproni1 2012.08.22. 19:48:34

@Marco Aurelio: Mindig hozzá kell tennünk, hogy a legenda szerint !

Anselmo 2012.08.22. 20:04:18

Balavány egyébként a Fidesznek is beszólt közben, bár nem értem, Szent Istvánnak mi köze hozzá. De valahogyan meglátták az összefüggést.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.08.22. 20:05:22

korrekt és visszafogott válasz...
Balavány úr valszeg ebből sem fog tanulni. de legalább a szintjére nem ment le a poszt írója, és ez egy csillagos ötös.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.08.22. 20:32:35

Ha a siker legitimálja a szemkilöv..., akarom mondani szemkiszúrást, fülólmozást, akkor miért hisztiztek az emberek Gyurcsány ellen? Ő is csak Nyugat felé akarta mozdítani az országot, mint István.

letmetellyou 2012.08.22. 20:37:39

egyetértek. holnap majd elolvasom.

soproni1 2012.08.22. 20:42:58

@peetmaster: Meg az is lúzer, aki beleszalad a gumilövedékbe. Ahogy Hofi mondta: szalad körbe a pályán a bíró és büszkén mutatja, hogy Ö a hülye !

mrZ (törölt) 2012.08.22. 20:45:04

Én eddig azt hittem az istván a katolikusok kitalálmánya, az elfoglalt földek, épületek, kiváltságok és jogok igazolására, alákanyarítva a nevét és pecsétjét a (minő véletlenül katolikusok által őrzött) dokmentumokra.
Akkor tévedtem volna?

Hunor Levente 2012.08.22. 20:52:02

István előtt is volt állam, csak nem keresztény király (a nagyhatalmak bábja) uralkodott, hanem fejedelmek vezették.
Ilyen értelemben tehát hazugság az államalapítás, mert ami nem keresztény, azt letagadja, nem létezőnek veszi.

Ez az izraelezés majdnem olyan, mintha egy eszement jobbikos írta volna a posztot.
És a mai Magyarország kereszténynek nevezése és bármiféle államvallás ellen például én tiltakozom.
Orbánnak nincs joga az országot kereszténynek nevezni, főleg ha a vallást és nem a kultúrát érti alatta.

Fabatkát sem ér az érv miszerint ha nem lett volna István király, akkor most nem vagyunk itt.
Olyan mintha a kereket régen nem találták volna fel, akkor azt máig nem ismernénk.

Az "állatvédelmi programokban" több tízezer évvel ezelőtt is részt vettek, csak nem úgy mint manapság. Egyrészt nyilván belátták nem jó az, ha kipusztítják az életterük összes állatát, csak annyit öltek, amennyit szükséges volt, másrészt voltak (valahol ma is vannak) szent állatok. Ez egyértelműen védelem is.
Szerintem jobban védték az állatokat hajdan mint ma (az utóbbi pár száz évben).

Putyilov gyári melós 2012.08.22. 21:30:06

Na most képzeld, én Koppányt tekintem jó fejnek és akkor most már csak elég idéznem:
"és nemzeti öntudatomban is durván sért, amikor azt mondja, hogy" az őt kivégeztető, testvérgyilkos fax állami szintre emelt szent.

Nekem nem az, sőt, tiltakozom, nemzeti önérzetemben sért, hogy telebaszták a szobrával az országot, folyamatos a történelemhamisító hazudozás a nagyságáról, miközben István MAGYAR áldozatainak még egy nyamvadt emlékhelye sincs!

fülesboci 2012.08.22. 21:33:31

@Hunor Levente:
van fogalmad a X. századi európa milyen népekből állt?

Putyilov gyári melós 2012.08.22. 21:34:36

@peetmaster:

Kádár meg egyenest a mostani Orbán éra meg nem értett elődje, mert ő már 56ban keleti nyitást akart és ezért árult hazát :O)))

Bogyó 2 2012.08.22. 21:37:22

@Marco Aurelio: Mondjuk úgy, hogy a 900-as évek első felében. Augsburg (955) után be is szüntettük a kalandozásokat, nem is igen fizettek már adót nekünk. Mindezt nem István -aki meg sem született még ekkor - érte el, hanem a nyugatiak. István csak folytatta apja művét az átállásban mert felfogta, hogy ha nincs letelepedés, feudalizmus stb. akkor a nyugatiak hadjáratot szerveznek és szétdúlják az országot. Egyszerűen a kalandozásokból való megélhetés nem volt járható út, István rájött, hogy dolgozni kell, a rablás helyett, mert ez utóbbit nem fogják eltűrni, s nyilvánvalóvá vált, hogy ők az erősebbek. A kalandozások beszüntetése után nem volt kényszerítő erő egy nagy méretű összefogásra a magyarok ellen, a németek hódító törekvéseit viszont képesek voltunk visszaverni.

☉ ☾ 2012.08.22. 21:40:57

Magyarországból egy ideje a kötőanyag már kikopott, de azért nem esett darabokra, mert a környező országhatárok egyben tartják.

Jövőkép nélküli, maffia által irányított államot nem lehet népnek hívni, amely saját magát nyomja el.

Nincs mit ünnepelni.

Putyilov gyári melós 2012.08.22. 21:49:45

@Bogyó 2:
És mijjafaxért jöttek ide István alatt a bajor lovagok?
Piknikezni?
(amúgy aki Istvánt felmenti a hazárulás alól, az Kádárt is rehabilitálja)

A nagy lószerszámot.
Másod, harmadszülött gyakorlatilag vagyontalan nemesivadékok voltak, akik ide vagy később a keresztesháborúkba mentek hűbérbirtokért, asszonyért, szabadrablásért, néha zsoldért.

Semmivel sem voltak civilizáltabbak, műveltebbek mint a legtöbbször szintén zsoldos feladatot teljesítő kalandozó magyarok, akiket ugyanúgy behívtak a nyugati uralkodók az ellenlábasaik eltakarítására, mint ahogy István idehívta a bajorokat!

A vallás legfeljebb csak megideologizálta az egészet, de nagy ívben leszarták az egészet.

Indriq 2012.08.22. 22:07:58

"Ha István nem figyel oda akkor, ha nem olyan keménykezű és politikailag nem annyira következetes: akkor ebből az álomból talán semmi sem valósul meg."

Így született még egy igen nagy ország, az USA, módszeresen kiírtotta az indiánokat. Eszerint ők is helyesen cselekedtek?
Esetleg a nácik és JOGOSAN védekezhettek volna, hogy nekik csak a hely kellett, azért írtották a zsidókat?

Ugyan már, azért mert 1000 évig sulykolták belénk, hogy István szent ember volt, még nem kell feltétlenül elhinni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.08.22. 22:11:20

Augusztus 20. a(z) ....... ünnepe

A’gusztus húsz. Ez az ünnep
rendszeresen mást-mást jelent.
Hogyha máma közénk gyünne P-
-ityuszent, uralna jelent.

Volt itt Alkotmány meg Kenyér,
lózungolt rengeteg szónok
s vastapsolt sok vörös tenyér
egy ütemre, mint a klónok.

Jövőben majd vajon Mi, Ki
lesz a tűzijáték oka?
Horthy, vagy a Móka Miki,
netán Geréb, vagy a Boka?

Mindegy az, csak szünnap legyen:
soká alvás, no meg béke
s nagy hepaj a Gellért hegyen!
Pihenj jövőnk nemzedéke!

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2012/08/augusztus-20-az-unnepe.html
:)

Putyilov gyári melós 2012.08.22. 22:32:57

@Indriq:
"Ugyan már, azért mert 1000 évig sulykolták belénk, hogy István szent ember volt, még nem kell feltétlenül elhinni."

Már csak azért sem, mert az István kultusz felülről irányított, szervezett személyi kultusz, amit az egyház, a korabeli politika ezer éve mindig a saját épp aktuális céljaira használt fel.
"Szent Istvántól az új kenyérig"
www.mult-kor.hu/cikk.php?id=6702

Az indiános hasonlat találó, gyakorlatilag 500 évvel az indiánok előtt, ugyanolyan erőszakos módszerekkel ment a térítés.
És a lényege is ugyanaz volt, vagyon/birtokszerzés, majd a megtérítettek adófizetésre való kötelezése.

Az egyház azért kellet a buliba, mert ők tudtak írni, olvasni, adófizetői jegyzéket összeállítani, könyvelést vezetni. Ők voltak a korabeli népességnyílvántartó + Apeh.

burakefendi 2012.08.22. 22:57:09

jaj, már megint ez az állandó sopánkodás... istván jól kiszúrt veletek 1000 éve, nem csoda, hogy nem tudtok elégedettek lenni

eöeöe 2012.08.23. 00:33:25

Tapasztalatom szerint kishazánkban a keresztények egy jelentős részének sajnos az képzi vallása alapját, hogy "na ne már hogy ÉN egy majomtól származzak..."
Igazán remek hozzáállás, sülnek is belőle mostanság kifele a piték.

labrabbit 2012.08.23. 02:36:55

Ejha!

Már-már higgadt eszmecserét sikerült folytatnotok, megismertem a véleményeteket, kösz.
István pont azt tette a politikai ellenfeleivel, amit azok tettek volna vele, ha nyernek. Ez volt a szokás, keresztény berkeken kívül és belül.
Koppánynak lehet emléket állítani, van is ilyen. Pont az a jó, hogy akár Vatáról is lehet utcát elnevezni, rovással sámánkodni meg szentkultuszozni. Meg lehet minden oldalról egymás lelkébe gázolni. Az ünnep legyen alkalom az elmélkedésre, hogy tanuljunk a múltból és elkerüljük a hibáit. (nem fogjuk, mi?)

kirsten 2012.08.23. 10:13:55

Hát István ki is szúrt velünk. Egyébként valóban testvérgyilkos volt.Elég Koppányra és az őt követőkre gondolni. Aki nem fogadta el a kereszténységet azt kiirtották. Párhuzam a fidesz aki nem ért egyet velük azt el kell lehetetleníteni, elvégre forró ólmot mégsem önthet a fülükbe. Talán nem is István, inkább az anyja Sarolta volt a hatalommániás. Mindenesetre abban az időszakban sem szerettem volna élni, amikor István a németek és a papság segítségével megszilárdította a hatalmát. Vegyük végre tudomásul, hogy mi nem tudunk szépen megemlékezni egyetlen ünnepről sem, hogy ne gázolnánk egymás lelkébe. Pedig az olyan szép lenne, ha legalább ilyenkor össze tudnánk tartani, és békésen ünnepelni.

Szúrófény 2012.08.23. 16:30:55

@Marco Aurelio: Egy titka volt, a "visszacsapó íj!" A kor leghatékonyabb lőfegyvere! Meg a hucul ló, tejpor, szárított pörkölt,Amúgy a Nagy Károly német-római császár által elrabolt 14 ökrös szekéren elvitt avar kincseket, amit a templomoknak ajándékozott azt kívánták visszaszerezni! Többek között az Attilának Gruziába készült koronáját, amit Szt. Istvánnak adnak vissza, ami az alapja!

Szúrófény 2012.08.23. 16:35:25

Ady Robbanó ország! Ha valamire ráismernek az nem a véletlen műve!
Ma Magyarországon, hála istennek, senki sem csöndes és elégedett, de harcot hirdet mindenki, akit a múlt el nem puhított és fogyasztott. Az úgynevezett értelmiség, ha gyorsan nem jön a változás, nihilistább lesz a legnihilistább, legoroszabb értelmiségnél. A geszti parasztház kíváncsi tudni, vajon teljes szabadság, igazi demokrácia és kultúra mellett nem tudna-e olyan nagy férfiakat szülni, mint a kastély? Vak, és megérdemli vesztét, aki azt hiszi, hogy ez az új robbanó Magyarország olyan kezes lesz, mint a régi. Ha a híres történelmi osztály a történelemmel áll elénk, hát bátran kiáltjuk, hogy mi nem kívánjuk folytatni szolgaságunk és nyomorúságunk történelmét.
Eddig volt egy Magyarország, a keveseké, mely meglapuló erejével küzdött, nagyon sokszor képzelt ellenségek ellen. Ez a mai robbanó Magyarország már tudja, hogy az ellenség itt benne van, s hogy evvel az ellenséggel le kell számolni. Kulcsár és csatlós seregeiket szervezhetik, a gőg, a rang, a jogtalan vagyon, a politika, a hitványság, a babona találhatnak még egy-két éves kibúvót. De a forradalmasítás nagyszerű munkáját föltartóztatni nem lehet, s Magyarország önkéntes száműzöttje nem maradhat az európai gazdasági rendnek és kultúrának.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.23. 21:48:48

Az a fő gond a 10 koppintással, azaz az úgynevezett parancsolattal, hogy kb. olyan mint Orwell Állatfarmjában az Ól falára írt parancsolatok. Tudod.

"Minden állat egyenlő".... "de vannak egyenlőbb állatok"

Ez átfordítva katolicizmusra; " Ne ölj!" ... mert azt csak nekünk szabad, majd mi eldöntjük, hogy melyik ölés gazdája lesz szent és melyik elátkozott"

Szúrófény 2012.09.03. 16:32:23

@Putyilov gyári melós: A Szent István szobor leleplezése
Augusztus 20-án Szent István emlékétől hangos az ország. A király emléke szoborrá merevedett. A méltatás elsődleges oka: (egyetlen szempontja) megmaradásunk záloga a szentté avatott király által felvett kereszténység és a létrehozott államszervezet.
Tényleg megmaradtunk (ez idáig). Szent István király óriási egyéniség. Nem hiszem, hogy van még az emberi történelemben olyan uralkodó, aki annyira meghatározta népe további sorsát, mint Ő.
A méltatók mindig csak arról beszélnek, mit tett a nagy király. A hogyanról, valahogy elfelejtkezünk. Pedig az ördög a részletekben van, és ennek következménye a magyar történelem. Muhi, Mohács, Trianon, minden állomás, esemény csírája, oka a szentistváni mű!
Mit tett Szent István? – felvetette népével a kereszténységet. Hogyan? Az ellenálló törzsfők és a pogánylázadások leverése útján. Amikor Szent Istvánról beszélünk, elfelejtkezünk a puszták népéről, pedig összetartoznak. Illyés Gyula így ír erről (Puszták népe 61., 62.,64. oldal, Móra kiadó):

„A betelepülő törzsek már számuknál fogva sem szállták meg az ország egész területét, egymás között, hatalmas sávokat hagytak…
Ezeket a területeket, az ország területének kb. felét, István egyszerre királyi, azaz saját birtokának jelentette ki…Koppányék az ősi vallással először is az ősi szabadságot akarták megvédeni…Leverték őket, az életben maradottakat…rabszolgákká bélyegezték…A még szabad földeket egy-két idegen vitéz birtokának nyilvánították.
(Azok a páncélos német lovagok birtokai lettek, akik a hittérítést karddal végezték, és akik úgy tekintették a magyar jobbágyaikat, mint az amerikai telepesek, néger rabszolgáikat!)
A rabszolgák, nevük után ítélve mind magyarok!...Míg a föld magántulajdonosai kezdetben, s később is szinte kivétel nélkül idegenek voltak, főleg németek… Az ország ügyeinek vezetéséhez jogot a földtulajdon adott… A fennmaradt számtalan perirat szerint sehol a rabszolgákat úgy ki nem uzsorázták, mint a király által juttatott apátsági területeken. A XII. és XIII. század csak a kolostorok elleni jajongástól zajlik… Van korszak, amikor Ausztriában a robot évi tizenkét nap, nálunk ugyanakkor heti három nap!”
Innen érthető az egyházi hála: valóban nekik „szent”, aki nekik ennyit adott. Ezt tette népével a Szent király!
A magyar törzs és nemzetségfők megsemmisítésével, és a német lovagok, olasz és német papok „ország vezetésbe” emelésével megteremtette a máig jellemző idegen eredetű, érzelmű és érdekű uralkodó osztályt és ország vezetés alapját.
Itt keresendő történelmünk minden kínjának, szenvedésünknek, balsorsunknak minden gyökere! Született egy ország, melynek uralkodó osztálya (idegen lévén) mindig a nép ellen, és saját önzése szerint élt! Akik soha nem átallottak idegen hatalomra támaszkodni, azt kiszolgálni saját uralmi helyzetük fenntartása érdekében.
A ma Szent István éltetők megint a németekhez kívánják az országot csatlakoztatni. Mert jóakarónk, nekünk a német! Ma – holnap „boldog emlékezetű” lesz a Habsburg – ház. Az amnéziában szenved, vagy nagyon is jól tudja a régi receptet, amely szerint a „német lovagok” segítségével a mi zsírunkon süti a maga pecsenyéjét.
Ha valamit fel tudunk hozni a király mentségére, az a ősi szittya-magyar kevélység, amellyel mind első akar lenni, az egyenlők között. Így akadály volt az akkor kötelező korparancsnak, a központi hatalom megteremtésének, és alkalmatlan a feudalizmus hűbéres alanyának.
Függelék
Szent István király felrúgta, sárba taposta hatalmának erkölcsi alapját: a vérszerződés illetékes pontjait is. Az uralom alapja a vérszerződés első szakasza szerint:
-„ameddig életünk tart, sőt utódaink életének fogytáig mindig Álmos vezér ivadéka lesz a vezérünk.”

Második szakasz:
-„ami jószágot közösen szerzünk, mindenkinek része legyen abban”
/márpedig az országot közösen szerezték!/

Harmadik szakasz:
-„azok a fejedelmi személyek, akik szabad akaratukból Álmost vezérnek választották, soha a vezér tanácsából ki
ne maradjanak”
/ nem maradtak ki, legyilkolták őket!/

Negyedik szakasz:
-„ha valaki az utódok közül, a vezér személyéhez hűtlen lenne, és viszályt keltene, a vezér és rokonai között,
annak úgy hulljon vére, ahogy a miénk hullott, amikor Álmossal vérszerződést kötöttünk”

Ötödik szakasz:
-„ha valaki az utódok közül a vérszerződést megszegné, azt örök átok sújtsa”

Nem ők voltak /lettek/ a vezérhez hűtlenek, hanem az, ő hozzájuk! A szerződést szegő is a magát királlyá tevő fejedelem! Aki nem tartott a pogány Istenektől, és nem fogott rajta a pogány átok! Mint tudjuk, István Álmos ivadéka helyett / az apja, Géza által meggyilkoltatott testvér báty, Mihály fiai helyett / a nápolyi
Orseoló Pétert nevezi ki utódjául, s koronáztatja királlyá a bajor Gizella által.

Szúrófény 2012.09.03. 16:34:50

Amúgy aki nem ért, nem olvasott, nem rendelkezik elég információval hozzá, mért akar, próbál hozzászólni?
süti beállítások módosítása