A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Tapolca: a centrális erőtér vége?

2015.04.12. 22:18 timargabor

Kicsi a különbség, és az utolsó szavazókörre még várhatunk pár napig, de nagyon kicsi az esélye, hogy a Fidesz fordítson, ezt behúzta a Jobbik, megszerezve története első egyéni mandátumát. A szocik stabilan hozták a harmadik helyet, ami ugye pont semmire nem jó. Az LMP talán átlépi végül a 2%-ot is.

A Fidesznek két tanulság rögtön adódik. Az első, hogy a "centrális erőtérnek" valószínűleg meszeltek. Jól ki volt ez találva, hogy a szocik meg a jobbik nem szavaznak át egymásra, ők meg bőven 50% alatt is nyerők lehetnek. Miután Ózd megmutatta, hogy a "nem szavaznak át"-ra már nem lehet építeni, most egy klasszikus, dunántúli, "átnemszavazós" helyzetben szorultak le az élről. Pedig ha az elmúlt években volt istenigazából fideszes körzet, akkor Tapolca az volt. Már a körzethatárok módosítása után, tavaly itt olyan 20%-kal nyertek. És ez is kevés, Orbán Viktor fellépése is kevés. Abban persze még bízhatnak, hogy egy országos választáson azok a körzetek, ahol a Jobbik nem elég erős, ott majd "Veszprém-típusú" eredmény születik, ahol meg igen, ott "Tapolca-típusú". De hát ehhez is győzni kell nagyon sok helyen, és ha itt nem megy, akkor hol fog?

A másik, hogy talán most már észreveszik, hogy a fő ellenfelük már nem balra van. És ez bizony nehéz ügy. A Fidesz egész identitásának nem kis része a gyurcsánytakarodj. Ezt betanulták, mesterien űzik, hatásos is, hiszen eltakarodott, és mint Tapolcán, de akár még Ajkán is láttuk: a többség nem is kívánja vissza. A gond csak az, hogy közben új front nyílt ellenük, amely jobban fenyeget mint a "ballibák". És közben a Fidesz meg a Jobbik szavazótábora közt hagyományosan van átjárás. Emiatt soha nem vetődött fel komolyan, hogy éles szembenállást alakítsanak ki, inkább feladtak valamennyit a saját identitásukból és próbálták magukhoz vonzani a tábor e részét. Hát ez most nem sikerült.

A Fidesz simán lenyomta a baloldalt azzal, hogy átvett klasszikus baloldali programpontokat (a vizitdíj ellenzése vagy a rezsicsökkentés mi más lenne?) akár a korábbi programja feladása árán is. Eddig a Jobbikot is féken tartotta azzal, hogy a retorikájuk nagy részét magáévá tette. A régi, 1998-2002 közötti Fideszt már rég eltüntette ez a két stratégiai lépés. Most van még 1-2 évük, hogy vagy a régi identitást újrateremtsék, vagy újat alkossanak. A képességeikből valószínűleg egyikre sem futja. Marad hát a taktikai harc: ki tud-e fejleszteni és ki akar-e fejleszteni a Fidesz egy működő "harceljárást" a Jobbik ellen? Mert a további gyurcsányozás láthatóan csak Vonáékat erősíti, őket már nem.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

140 komment · 2 trackback

Címkék: jobbik időközi választás Fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr737361868

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kiváló eredmények Veszprémtapolcán 2015.04.13. 08:12:24

Ne az egyes pártok helyezését nézzük, ez lényegtelen. Nézzünk az események mögé. A választás igazi tétje az volt: a politikailag aktív lakosság hány %-a dől be ismét a rendszerváltás hazugságának, a biztos zsákutcának, az elavult nyugati-liberális szó...

Trackback: Timár Gábor: Tapolca: a centrális erőtér vége? 2015.04.13. 01:52:06

Ha az elmúlt években volt istenigazából fideszes körzet, akkor Tapolca az volt. Már a körzethatárok módosítása után, tavaly itt olyan 20%-kal nyertek. És ez is kevés, Orbán Viktor fellépése is kevés.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dunántúli gyerek 2015.04.13. 09:53:07

A lényeg a lényeg: baloldali kormány NE LEGYEN.

A többit a választók eldöntik a köv. 3 évben. Lesz még itt fideszes gigaosztogatás, ne feledjük.

m.portfolio.hu/gazdasag/adozas/adocsokkentesbe_kapcsol_a_kormany_de_mibol_es_mennyit.211863.html

dunántúli gyerek 2015.04.13. 09:54:36

@Counter: "akkor virágzik egy ország [...], ha az állami intézményekben bevezetik a napi háromszori ingyenes étkezést"

- ha ehhez és a hasonlókhoz nem kell eladósodni, akkor ez kb. igaz is.

nu pagagyí 2015.04.13. 09:54:44

@♔batyu♔:

1.) Liberális demokrácia, amelyben mindenki lehetőséget kap, hogy önerőből érvényesüljön, az állam ideológiailag semleges, nem telepszik rá a polgárokra, nem akar "nevelni". Aztán, hogy egy ilyen rendszerben mit sikerül összehoznod, azt rajtad múlik.

2.) Az állam feladata az egész társadalom jólétének biztosítása, nem pedig egyesek ellenérték nélküli gazdagítása mások rovására. A leszakadókat segíti és nem a gazdagokat. Utóbbiak álljanak meg a saját lábukon.

nicktolvajmentesítő kovi1970 2015.04.13. 09:56:04

@nu pagagyí:
"A NER megbukott."
Meglepődtem volna ha ma nem.

♔batyu♔ 2015.04.13. 09:57:52

@Counter: Igen, de mi ebben a gond? Mindezek csak akkor vezethetők be, ha egy országnak jól megy.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.13. 09:58:42

@dunántúli gyerek: Egy kommunista alapvetésű országban feltétlenül.

Aztán jöhet az ingyen benzin, ingyen autó, ingyen tüzelő, ingyen lakás.
A szükségletek összehangolására meg a Nemzeti Szükségletmegállapító és -kielégítő Hatóság.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.13. 10:00:02

@♔batyu♔: Azon kívül, hogy tiszta kommunizmus, semmi baj nincs vele.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:00:17

@nu pagagyí:

1. Az állam hogyan telepszik rá a polgárokra? Hogyan akar nevelni? Én a gyurcsány-kormány alatt hallottam folyvást, hogy ki a demokrata, továbbá azt is, hogy a politizálás színtere nem az utca.

2. A napi háromszori ingyenes étkezés bevezetése vagy a rezsicsökkentés legfőképpen a leszakadókat segíti.

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:01:20

@nu pagagyí: 'Liberális demokrácia, amelyben mindenki lehetőséget kap, hogy önerőből érvényesüljön'

- a liberális függetlendemokraták ebből a célból elvették a picit átlag felett keresők keresetének a felét, hogy odaadják a rokkantaknak, a minimálbéreseknek és a cigányoknak.

Kösz, soha többet.

'Az állam feladata az egész társadalom jólétének biztosítása'

- ebből a célból a függetlendemokraták 30%-kal emelték meg minden egyes magyar állampolgár államadósságát GDP arányosan.

Soha, soha többet.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:02:28

@Counter: Ezt a baromságot. Miért lenne ez kommunizmus? Egyáltalán van neked fogalmad arról mi a kommunizmus? Ott kezdődik, hogy a termelőerők közösek. Itt hol közösek a termelőerők?

Ezek szerint az is kommunizmus, ahol ingyenbuszokkal szállítják a gyerekeket a suliba?

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:02:43

@Counter: Faxság, egész Európa a szociális államról szól, nem csak a vasfüggöny mögöttiek.

Mivel ezt csak a jobboldal hozza adósságemelkedés nélkül, náluk a voksom.

nicktolvajmentesítő kovi1970 2015.04.13. 10:02:53

@nu pagagyí:
Azt mindenki tudja, hogy a liberálisok bizonyos ideológiai kérdésekben mennyire semlegesek. És ugye ezeket véletlenül sem tolják a rá a társadalomra. Általában ezek olyan dolgok, ami kiválóan bomlasztja a társadalmat.

2. pont:
" nem pedig egyesek ellenérték nélküli gazdagítása mások rovására" A liberálsi kánaánban az inaktív tömegeket kezdték el segélyekkel és egyéb módon tolni a többség hátrányára...

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:05:27

@Counter: Nincs semmi baj a kommunizmussal, ha ragaszkodsz a szóhoz.

Azzal van baj hogy pénzügyileg fenntarthatatlan volt. Ahogy a ballibbant állam is. És a nyugati bezzegdemokráciák is. Ennyi. Magyarország üde szinfolt a világban.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:07:09

@dunántúli gyerek: Pontosan így van, bármiféle szociális segítség csakis abból lehet ami meg van termelve.

Sok balliberális meglepődne, micsoda szociális vívmányok vannak pld. németországban. Nemhogy vannak, voltak már 30 éve is. Ráadásul nem szegény embereknél, pld. orvos.

Orbán tul.képpen ezeket másolja, nyilván még embrionális szinten.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:09:36

@dunántúli gyerek: Ezeknél az van, hogy ha ők csinálják meg, baloldaliság. Ha nem ők, akkor kommunizmus, kommunista, esetleg baloldali tollakkal ékeskedik.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:12:09

@♔batyu♔: "termelőerők"=termelőeszközök

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:12:39

@♔batyu♔: A totális kapitalizmus ugyanúgy megbukott a 19. században az egész világban, mint a totális kommunizmus.

Ezeknek a szintézise a háború utáni szociális állam, ami komoly kihivásokkal küzd ugyan, de ez hozta el a lehető legtöbb ember lehető legnagyobb jólétét, és egyelőre azért még müködik.

Nézzük már meg a skandinávokat, 60% körül adóznak, és büszkék rá. Persze nem csak egy modell müködhet, vannak alternativák.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:14:25

@nicktolvajmentesítő kovi1970: "Azt mindenki tudja, hogy a liberálisok bizonyos ideológiai kérdésekben mennyire semlegesek."

Na igen, pld. egész jól el tudják fogadni a kommunizmus megsemmisítő vagy munkatáborait.

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:20:36

Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy hiszek az állami pénzköltésben. Tudom, hogy minimum 2 adóforintból egy rosszul van elköltve, meg elfolyik a réseken.

De tudom azt is hogy Európában vagyok, ez nem lesz amerika. Annak a rendszernek is megvannak az áldozatai, jellemzően egyébként éppen a hazai független baloldalnak megfelelő szavazói csoportokból.

Ha elegem lesz, lehet h kiköltözöm, de amig itt vagyok addig érdekemben áll ebből a rendszerből kihozni a maximumot. Ez pedig szerintem egyelőre a fidesz.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:26:27

@dunántúli gyerek: Az az érzésem, a balliberálisokat legfőképpen az zavarja, hogy a rendszer nélkülük jobban működik mint velük együtt.

Érdemes megnézni akár a vitaműsorokban, akár itt a blogokon is, minden egyes szociális jellegű intézkedés tördöfés a testükben. Az egyik legjellemzőbb fideszes "sértés" a kommunista pld. épp a szociális intézkedések "eredménye".

Ez jobban zavarja őket mint pld. a gazdasági függetlenség igénye.

Skil9004 2015.04.13. 10:27:35

@dunántúli gyerek: "A lényeg a lényeg: baloldali kormány NE LEGYEN." - sajnos pedig az van. :-(
Államosítanak, egyre széles körűbb központi árszabályozás van, központosítás minden téren, egyértelmű, nyilvánvaló káderpolitika, kivezényelt iskolás gyerekek (v.ö. "úttörők") énekeltetése.
Elkeserítő. Rémisztő. Hátrafelé megyünk. :-(((
Pedig annyira elég volt 40 év ezekből a kommunista módszerekből. :-(

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:29:58

@♔batyu♔: A családi, rokoni és más édekkapcsolatok AZT az oldalt kötik a legszorosabban az ancient regime-hez.

Tehát idestova 3 generáció élt megmondóemberként, nem csoda, ha erről nehéz lejönni.

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:31:50

@Skil9004: Gondolom szándékosan értesz félre.

A kommunista módszerek eladósodáshoz vezettek. A 90 utáni balliberális módszerek szintúgy.

A 2,5 fideszes ciklus pedig eddig nem, csak javuló gazdasági eredményekhez. A többi rizsa.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:33:59

@Skil9004: Inkább olyat mondj, ami valóban fideszes jellemző. Mert ezek nem azok. Az pedig egyáltalán nem érdem, hogy egy kormány stratégiai vállalatokat ad el.

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:38:56

@dunántúli gyerek: Én azért élvezem, amikor régi klasszikus arcok kezdik felfogni, hogy vége. Pld. Farkasházynál mekkora hiszti volt. Legfőképpen azoknál, akik Orbánékat kommunistázzák, pedig Farkasházy piknikjein még ma is sokan elvtársazhatják a másikat. Rááll a szájuk, 40 év rutinját nehéz levetkőzni, az idősebbjének nem is megy.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.13. 10:39:41

nektek szockóknak meg a szatelitjeiknek nem azzal kellene foglalkoznotok, hogy 2018-ban ki ne szavazzanak a nézők a Parlamentből?

♔batyu♔ 2015.04.13. 10:41:45

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Már mióta várok 2 indokot, hogy miért a balliberálisok, de nem kaptam.

nu pagagyí 2015.04.13. 10:49:19

@dunántúli gyerek: A legnagyobb államadósság-csökkentést a Horn-kormány hajtotta végre, kb. 25%-kal csökkent kormányzásuk alatt az államadósság.

A mostani "javuló" eredmények látszólagosak. A jövő kárára (nyugdíj-megtakarítások ellopása) dőzsöltek öt évig, a fenntartható fejlődés megalapozásával viszont elfelejtettek foglalkozni. A lopott pénzből helyzetbe hozott maffiózók nem fogják sem a technológiai fejlődést, sem a társadalom tudását fellendíteni. Az ország fejlesztésének gyakorlatilag egyetlen forrása, az EU-s támogatások el nem lopott része is félbehagyott utakra, hasznot nem hajtó presztizsberuházásokra, ordas baromságokra fog elfolyni, az eddigi "piramisépítő" tevékenységeket elnézve.

dunántúli gyerek 2015.04.13. 10:56:46

@nu pagagyí: 'A legnagyobb államadósság-csökkentést a Horn-kormány hajtotta végre, kb. 25%-kal csökkent kormányzásuk alatt az államadósság.'

Ez igaz, de ők adták el a legtöbb állami vagyont is.

Tehát, korábbi elvtársaiké volt a vagyon 100%-a, de eladósodtak. Ezután Hornék eladtak mindent, és még azadósság nagy része is megmaradt. Jó bolt volt, nem csoda hogy a mai baloladali lófők már nem tudják a válaszokat, mert nincs mit eladni.

A látszólagos eredmények 15 évvel ezelőtt is ugyanilyenek voltak, amikor a fidesz kormányzott, úgyhogy nekem megfelelnek.

nu pagagyí 2015.04.13. 10:58:45

@♔batyu♔: Talán inkább az a kérdés, miért kell egy állítólag szabad országban rettegni olyan barmoktól, akik törvénnyel akarnak belepofázni a magánéletbe?

Egy balliberális kormány szabadon hagy téged. Maradhatsz ugyanolyan ostoba, mint most, de azt már csak saját felelősségedre teheted.

nu pagagyí 2015.04.13. 11:10:58

@dunántúli gyerek: A kapitalizmus lényege, hogy a termelő tulajdon túlnyomóan magántulajdonban van. Az állam bevétele magántulajdonosok munkájától függ, akiknek versenyezniük kell. Az állam adót szed tőlük. A társadalom szempontjából legjobb tulajdonos az, aki fajlagosan a legtöbb nettó adót (levonva a támogatásokat) fizeti. Persze tudom, hogy képesnek tartod magad egy T-com méretű cég tulajdonlására is, ha a tőkét mi összedobnánk neked, illetve inkább elvennéd. Nos, az említett cégek a saját tőkéjüket hozták ide, az ország gazdagodott általuk.

dunántúli gyerek 2015.04.13. 11:13:41

De hogy ne legyek már náci, elismerek egy fontos baloldali pozitiv eredményt. Sok és jó minőségü autópálya és autóút épült meg, ami remélhetőleg évtizedekig használható.

Ezzel közép európa egyik legjobb gyorsforgalmi úthálózata lett a magyar. Jobb, mint a szlovák, cseh, román (a lengyelt nem vágom).

A szopó vége, hogy a román államadósság 40%, a cseh-szlovák kb. 50%.

És ez a gyakorlatban azt jelenti hogy a cseh átlagfizetés, ami 27.000 czk (kb. 290.000 FT)-ból a cseh keményen dolgozó kisember 220-230.000-et megkap kézbe.

És ez nem semmi, bár az ótópályájuk olyan mint a régi m7es.

dunántúli gyerek 2015.04.13. 11:15:42

@nu pagagyí: 'A kapitalizmus lényege, hogy a termelő tulajdon túlnyomóan magántulajdonban van.'

Ezzel alapvetően egyetértek. De azért a német gazdaság lég jól müxik a magyarnál nagyobb arányú közösségi (tartományi, városi, állami) tőketulajdonnal.

Közép európában túltolták a liberalizációt nyugati nyomásra.

inebhedj - szerintem 2015.04.13. 11:18:14

"Fidesz meg a Jobbik szavazótábora közt hagyományosan van átjárás"

Az emúttízév-et vizsgálva nekem kicsit árnyaltabb a képem, tudniillik hagyományosan* van átjárás a

- Fidesz** és MSZP***
- Fidesz** és Jobbik
- MSZP*** és Jobbik

szavazótábora között.

Megjegyzések:

* 10 év már hagyomány?

** Ideértve a gyakorlatban csak (fizetési) papíron létező KDNP-t is

*** Nem konkrétan MSZP, csak igénytelen vagyok felsorolni a különböző és/vagy párhuzamosan létező MSZP/SZDSZ formációkat.

aegithalos 2015.04.13. 11:37:23

@♔batyu♔: "A napi háromszori ingyenes étkezés bevezetése [...] legfőképpen a leszakadókat segíti."

"Ne halat adj az éhezőnek, inkább tanítsd meg halászni." Nem, a kozmunka nem "halaszat".

Sir Galahad 2015.04.13. 11:51:44

Az igazán nagy pofont nem a Fidesz kapta. Kétszáz szavazattal megverte a Jobbik egy olyan körzetben, ami egyébként sem volt egyértelműen fideszes - ennyi bőven belefér a minden kormányzópártra jellemző szokásos népszerűség-vesztésbe. a nagy pofon az MSZP_DK párosé, akik most először jelentkeztek saját jelölttel, szegfűs logóval, és óriásit bukott szegény. Ha van ebből tanulság, akkor egy van: ha a Fidesz bukik, nem a baloldal fogja leváltani, hanem a szélsőjobb.

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 11:57:42

Mindenki tudja, hogy Veszprémben és Tapolcán a fideszes szavazók jelentéktelennek nem mondható része nem ment el szavazni.

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 12:00:15

Tapolcán most megláthattuk, mennyit ér egy MSZP-DK logó. Veszprémi típusú független-kamuzással nem lehet országgyűlési választást nyerni. A Fideszt a Jobbik fogja váltani, ez egyre világosabb.

2015.04.13. 12:28:34

2018-ra már a Betyársereg is cuki lesz. Újratervezett bőgatyák és szűrök Nike logoval... Batyu és wmiki pedig már csak az amuri partizánokban bízhat.

Szelid sunmalac 2015.04.13. 12:40:32

Nem teljesen ertem a fidesz trollokat. Minden egyes szavazason lassan egy evtizede latszik, hogy az embereket kurvara nem erdekli sem a DK, sem az mszp. A sok hulye fideszes meg meg mindig Gyurcsanyon meg a szocikon rugozik. Mintha elakadt volna a tu. Az egyetlen tarsasag, aki foglalkozik veluk, azok ok maguk.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 12:44:15

@nu pagagyí: Te nem maradhattál olyan ostoba amilyen régebben is voltál? Dehogynem. Régebben is csak saját felelősségedre tehetted?

Igen.

Miről beszélünk?

2015.04.13. 12:45:53

@Szelid sunmalac: Erre épül a rendszer, fidesz - mszp megosztottság. Ezt próbálják fenntartani, akár a látszatot is. Ezért nem kell csodálkozni, ha ibolyát szedsz és ordítani kezdenek, hogy szegfű van a kezedben, illetve a másik verzió amikor a kétnapos vizes zsemlét tartod a kezedben és hörögni kezdenek melletted hogy narancsot szorongatsz.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 12:47:09

@aegithalos: Napi háromszori étkezést nem csak az éhezők kapnak, továbbá nem jár a segély, ha a szülők nem járatják a gyerekeiket oviba, suliba.

Szelid sunmalac 2015.04.13. 12:47:51

@dr kotász: Akkor sem ertem. Ha az embereket erdekelne az mszp, akkor az latszana a szvazatokon. De nem erdekli oket. Ebbol meg egyenesen kovetkezik, hogy rohadtul nem erdekli oket az sem mennyit ert el a DK Tapolcan. Ezek meg rugoznak rajta. Ahelyett, hogy mondjuk azt neznek, vajon miert utasitotta el oket a szavazok ketharmada.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 12:48:35

@dr kotász: Na igen, ez maradt mára nektek, az ábrándozás.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 12:49:36

@dr kotász: Ilyen megosztottságot rezsicsökkenéssel, a gazdaság élénkítésével éppen kedvenceid is elérhettek volna.

Mindannyian jobban jártunk volna.

Szelid sunmalac 2015.04.13. 12:54:13

@♔bаtyu♔: Rovid a memoriad, de ezt mar tobbszor megfigyeltem. Megmondom en neked mikor kezdodott a megosztas: 2002-ben a kokardaval. Egy nemzeti jelkeppel, amit onnantol a fideszesek kvazi kisajatitottak es onnantol elt az is, hogy aki nem hordja nemhogy nem fideszes, de egyenesen nem magyar. Attol a ponttol kell hanynom toluk.

2015.04.13. 13:01:17

@♔bаtyu♔: Én nem sorolom sehova magam, tehát a többes szám felesleges. Az ábrándozás pedig nem az a műfaj amit művelek, hatékonyabb módszert választottam. Viszont néha megnézem a kommenteket és az egész politikai blogszféra tele van a szövegeiddel, mintha a nap 24 órájában ezt csinálnád, képzelem mennyire lehetsz sikeres ebből kifolyólag. A hozzászólásaid megfogalmazása, irányultsága még jobban árulkodik a motivációidról és hátteredről. Ennyi erővel a Blahára is kiállhatnál ordítani hogy egy luzer vagyok. És hogy miért a személyedet teszem a reagálás tárgyává? Mert a hozzászólásaid miértje ezen alapszik. Luzerségből próbálsz belemászni egy meglévő, hitelességet sugalló entitás (politikai párt) által megalkotott gyűlölet blueprint adta lehetőségbe. Készen kapva az utálkozás stratégiát ballibsi ellenpólusaiddal együtt. A magadfajta hihetetlenül sokat árt ennek az országnak.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 13:06:50

@Szelid sunmalac: Nyilván kibaszott nagy szakértő lehetsz, de a megosztás nem a kokárdával kezdődött, hanem azzal, hogy az SZDSZ "beemelte" az MSZP-t.

A nemzeti és liberális oldal egyébként mindig is különbözött, a liberálist külföldről támogatták, a nemzetit pedig nem, de tömegesen ennek jelentősége egyébként csak a szabad választások után lett. Orbánék kokárdafelhívásának annyi volt max. a jelentősége, hogy az MSZP-SZDSZ-el elégedetlenek egyesítésére ez jó ötletük volt. (Hasonló volt 2002-ben az MSZP részéről a piros karszalag, szekfű, stb.).

Egyébként ma már nem politikai, hanem gazdasági vetülete van ennek és szerintem fajsúlyosabb is, tehát pld. a magyar termékek támogatása, a magyar tőke, vállalkozások társadalmi támogatása. Ez egyébként "európai" tendencia, mi késtünk ezzel vagy 15 évet.

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 13:14:25

@Szelid sunmalac:
A megosztás 1989-ben kezdődött kedves barátom, amikor az SZDSZ elkezdett mindenkit szép sorban lenácizni.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 13:16:07

@dr kotász: Nézd, ha ez neked jólesik persze. Én fordítva nem, bevallom, leszarom ki hányszor és hová ír, ahogy rád sem nagyon emlékszem, hová szoktál írni.

Ki mennyire ártalmas? Szerintem ez nulla, kurvára nem számít ki hová és miket ír. Röhögök is néha azokon a ballibsiken, akik amiatt aggódnak, hogy minek ír ez is ide, biztos pártbérenc. Mintha számítana valamit, 3 perc múlva még csak nem is látszik.

Igen, akik a másik személyével foglalkozik, azt én lúzernek tartom. Egyrészt a témát túldimenzionálja, másrészt rááll a másik pályájára, tehát a másik determinálja, bizonyos értelemben irányítja is. Ez nem egy produktív dolog.

Amúgy én egyetlen blogot sem tárolok, ha nincs kint az indexen eleve bele sem írok.

A hozzászólások nyilván mindenkiről árulkodnak, rólad is, csak engem ez a része nem érdekel.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 13:16:54

@Tudományos libsizmus: Pontosan így van, én is innen számítom.

Szelid sunmalac 2015.04.13. 13:21:40

@♔bаtyu♔: Nyilvan kibaszott szakerto vagyok, ha egyszer ateltem. Innentol kezdve nyomhatod a szar propagandat baratom, hogy de az nem is ugy volt, rossz embernek okadod a baromsagaid

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 13:24:47

@Szelid sunmalac: Neked ez volt, nekem nem. MIért kellene mindenkinek ugyanazt, ugyanúgy átélni?

Te valami pártatlan mérce vagy? Itt mindenki ezt hiszi ám magáról.

Rudi Kató 2015.04.13. 13:26:31

@tisztapista:
Te köcsög eddig egyfolytában a vörös és kék nácik voltak hatalmon csak más és más pártnév alatt!

hahópihehh 2015.04.13. 13:31:02

@apanna: majdnem ráköptem a vizet a monitorra ettől a mondattól :D

micsoda? 2015.04.13. 13:31:12

@♔batyu♔: Te csak hiszed, hogy nem érdekli őket a Jobbik előretörése.

Persze, hogy a gazdagabb ország turistáit érdekli hazánk. Részben, mert olcsóbb, részben, mert ennyi szomorkás szegény embert, és települést ritkán látnak.

Az Index-et legfeljebb annyira bántanám, hogy lassan már csak a "fészbukon" lehet kommentelni, nála is:)

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 13:32:45

@♔bаtyu♔:
40 év után az első népszavazást széttrollkodták, hogy a Patkányt benyomhassák köztársasági elnöknek. Utána jöttek Antall megzsarolásával a 40 év utáni első szabad választások után.

El sem kezdődött a "rendszerváltoztatás", az ÁVH-s SZDSZ már keresztbe-kasul össze is gennyezte. Na, azt most pont ezek jönnek "megosztással", hogy az ég nem szakad rájuk.

hahópihehh 2015.04.13. 13:33:53

@tisztapista: egyetértek, legalább ketten akkor már vagyunk :)

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.04.13. 13:34:28

Jó kis rigmusokat lehetett volna írni a választásról... Ilyeneket pl.: kugi.blog.hu/tags/rigmus

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 13:36:57

@Tudományos libsizmus:
Aztán a taxis-puccsról nem is beszéltünk.

Fejesrob 2015.04.13. 13:40:02

@micsoda?: Több szempontból nem értek ezzel egyet. A turisták döntő többsége nem gazdag és legfőképpen a szomszédságból jön. Mo. ezek körében jó a híre, amit egyébként én is tanúsítok, hiszen sokkal jobban szeretek ma már Mo-n utazni mint máshol. Kevesebbe kerül, igényesebb szinte bármi és ma már a települések is nagyon szépek.

Fejesrob 2015.04.13. 13:43:25

@micsoda?: Nálam az az első egy blonál, hogy lecsúszok az aljára. Sőt kattintok is a hozzászólásokra.

Ha van hozzászólás, vagy hozzá lehet szólni, elolvasom. Ha csak egy blognak álcázott reklámcikk, akkor már lépek is ki.

csak egy néző 2015.04.13. 14:03:59

De szép kormányunk lesz majd minékünk.

Miniszter: Vona Gábor
img.444.hu/vona-g%C3%A1bor-64-v%C3%A1rmegye.jpg
Belügy: Novák Emőke
kuruc.info/galeriaN/hir/Novak_Elod_karmester.jpg
Külügy:KGBéla
static.168ora.hu/db/05/7E/kovacsbela-d0001D57E6c5d1c8dac67.jpg
Emberi erőforrás: Hegedüs Lóránt
alfahir.hu/sites/barikad.hu/files/2012/11/tuntetes_8.jpg
Oktatásügy:Szávay István

Szép új világ. Hajrá.

csak egy néző 2015.04.13. 14:07:38

De szép kormányunk lesz majd minékünk.

Miniszter: Vona Gábor
img.444.hu/vona-g%C3%A1bor-64-v%C3%A1rmegye.jpg
Belügy: Novák Emőke
kuruc.info/galeriaN/hir/Novak_Elod_karmester.jpg
Külügy:KGBéla
static.168ora.hu/db/05/7E/kovacsbela-d0001D57E6c5d1c8dac67.jpg
Emberi erőforrás: Hegedüs Lóránt
alfahir.hu/sites/barikad.hu/files/2012/11/tuntetes_8.jpg
Oktatásügy:Szávay István
m.cdn.blog.hu/le/lehetmas-a-jobbik/image/szavay-istvan5.jpg

Szép új világ. Hajrá!

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 14:20:11

@csak egy néző: 4 évben szívesen kipróbálnám. A közszolgálati TV vezérigazgatója Lovas I.

Egészen biztosan nem járnának úgy mint az SZDSZ.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 14:20:53

@csak egy néző: Amúgy pedig:

"A Political Capital elemzése szerint a Jobbik vasárnapi sikere jelzi, hogy a választók kritikus tömege nem tartja már szélsőségesnek a pártot: ledőltek azok a tabuk, amelyek főképp a bizonytalan választók jelentős részét tartották távol a Jobbiktól. Mindez megerősíti Vona Gábor Jobbik-elnök párton belül pozícióját"

GQ 2015.04.13. 14:23:44

@♔batyu♔: mint a cocializmusban? akkor aztán virágoztunk, hoztuk a rügyet itt is meg ott is, mi?! :D

turista a saját országában 2015.04.13. 14:27:42

Már én is az mondom: a trend az trend, jöjjön aminek jönnie kell.

Jöjjön a Jobbik, és fogjunk mielőbb padlót. Érjünk le a pincébe, és minden rossz után a háborús romokon egyszer majd lehet újraépítkezni.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 14:28:04

@GQ: Gondolom, annak idején az élettérnél is halálosan komolyan vetted Lendvaiék érvelését a szó ellen ugye?

Most már értem, kiknél hatásosak ezek a baromságok.

gigabursch 2015.04.13. 14:28:31

Hűűűű, most aztán kezdődhet a rettegés...

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 14:30:46

@turista a saját országában: Nem jön a Jobbik, nem kell megijedned. A Jobbik nem sokkal lett nagyobb, hiszen összesítve még a ballibsi pártokat sem előzik le.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 14:33:00

"Nem túl meglepően a Jobbik tapolcai győzelmével egy időben írta meg az Alfahír.hu, hogy a Célpont egykori szerkesztője, Kisberk Szabolcs az N1TV-hez igazolt. A Simicska-birodalommal és a Hír TV-vel februárban látványos videóban szakító Kisberk ezentúl az N1TV főszerkesztője lesz."

Na ez már viszont nem smafu.

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 14:33:11

@♔bаtyu♔:
Freudi elszólás volt. A Jobbikra játszanak.

turista a saját országában 2015.04.13. 14:34:27

@Tudományos libsizmus: "A megosztás 1989-ben kezdődött kedves barátom, amikor az SZDSZ elkezdett mindenkit szép sorban lenácizni."

A megosztás akkor kezdődött, mikor a '90-ben kormányra került jobboldal, a MDF-KDNP-FKGP -koalíció nemzeti szimbólumokat lobogtatva kinevezte magát nemzetinek, és ezzel szemben a többi pártot nemzetietlen hazaárulónak.

S mégis ez a hazaszeretettől dagadó keblű "nemzeti" tandem vittel el a bedőlés szélére az országot a 1994-es választásokra...

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 14:39:12

@turista a saját országában: Ez nagyon nagy tévedés, hiszen szerencsétlen MDF-nek az elején még médiája sem volt. Biztos emlékszel 90-ben a Pápa látogatására elleni hisztériára ugye? Na az sem MDF volt, viszont sokakat egy életre a jobboldali pártok mellé állított.

Egyébként az MDF-nek pontosan azt kellett volna csinálni amit a csehek is csináltak, kitiltani az üzletből és a médiából azokat, akik párttitkár vagy afeletti rangban voltak az MSZMP-ben.

Teljesen máshogy alakult volna a helyzet.

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 14:40:31

@turista a saját országában:
1.) Leálltak orrba-szájba mindenkit lenácizni. Már 1989-ben ezzel kezdték.
2.) Széttrollkodták az első népszavazást 40 után.
3.) Az első szabad választások után azonnal megzsarolták Antallt.
4.) 4 hónap múlva kirobbantották a taxis-puccsot.
5.) Tisztára mosták a kommunistákat és összebútoroztak velük, miután addig ők maguk voltak a legvéresebb szájú antikummunisták.

És még csak 1992-ben vagyunk.

1990 óta a legkártékonyabb banda utcahosszal az SZDSZ. Sikerült még a kommunistákat is überelniük, ami azért nem kis teljesítmény, lássuk be.

turista a saját országában 2015.04.13. 14:46:24

@♔bаtyu♔: Én nem vagyok ijedt, tényleg megnyugvással kezelném, ha Vona jönne. Menekülés, államcsőd. Gyorsan túl lennénk az országot leprateleppé silányító "nemzeti" erőkön (Fidesz, Jobbik) és kezdődhetne az építkezés.

Ennek hiányában, ill. addig, amíg ez be nem következik, és feltéve, hogy népszerűsége közben nem omlik össze, a Jobbikban mindig megmarad a kormányváltó potenciál.

De a tapolcai eredményeket én sem értékelném túl: a 3 jelölt nagyságrendileg azonosan végzett, néhány százalékos eltérésekkel. A Jobbik tábora volt a legaktívabb.

35% körüli részvétel - egy országos választás alkalmával könnyen lehet, más eredmény született volna.

De mindezzel együtt is, a Jobbik erősödése mint trend egy látható folyamat. És elvezethet akármeddig. Ebben az országban ha egy párt eddig átlépte a 10%-os támogatottságot, az előbb-utóbb kormányra került.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 14:47:22

@Tudományos libsizmus: Végül is az a lényeg, hogy ha hosszú idő után is, de legalább a nép végre kijózanodott.

Itt a balliberálisok jódarabig legfeljebb már nézőként figyelik a meccseket.

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 14:49:35

@Tudományos libsizmus:
Különben most pont ugyanezt adja elő a népi demokratikus ellenzék.

Ha nem megy választással, akkor megpróbálnak külföldről kormány buktatni (Badfriend). Ha az sem megy, jön a belső puccs (Simicska), ha az sem, átállnak korábbi ellenfeleik oldalára. Szemmel látható begy ideje, hogy a Jobbik kormányra kerülésére bazíroznak.

Utolsó mocsok banda.

csak egy néző 2015.04.13. 14:56:34

@♔bаtyu♔:
"@csak egy néző: 4 évben szívesen kipróbálnám. A közszolgálati TV vezérigazgatója Lovas I. "

Nem gondolod, hogy akkor megsértődne a másik barom a Bayer Zsocó nevű féreg, vagy a haverja az idióta Gajdics Ottó?

MACISAJT 2015.04.13. 14:58:45

Tegnap délután(de valójában egyész nap) a "lauderek"&co. torkuk szakadtából jobbikoztak, náciztak , fasisztáztak.
(Már ez is önmagában elvitt néhány száz tapolcait a szavazófülkékbe..)

Aztán néhány órával később ez olvashattuk a mainstream balliberális médiumokban:

"itthon
A baloldal örül, hogy a Jobbik legyőzte a Fideszt
Origo 2015. 04. 12. 23:34"

Mégis, ezek után lehet ezekre mondani?
Bizony a ballibák megérdemlik amit kaptak, kapnak és kapni fognak.
Lengyelország mintájára, ahol 2005 óta az agyonvert balliberális oldal képtelen feltápászkodni, láthatóan Magyarországon is a liberális jobboldal illetve a radikális jobboldal között dől el a választási küzdelem.

Erre mit látunk most?
Hogy azon agyalnak hogy a Fidesz (!) milyen tanulságokat vonjon le..

Muhaha.

nu pagagyí 2015.04.13. 14:59:26

@♔bаtyu♔: Tévesen értelmezel valamit. Hibahatáron belül 1/3 mindhárom tábor támogatottsága. Fasisztáék most örömködnek, de egyharmados támogatottsággal nehéz diktatúrát bevezetni, kellene hozzá Putyin elvtárs hadserege is, a pénze nem elég.

turista a saját országában 2015.04.13. 15:00:39

@Tudományos libsizmus:

Nem náciztak, '89-ben biztos nem, ez tuti. Hogy aztán 1990-től a magát és az országát a keresztényhorthysta időkbe visszaálmodó antalli brancs tett egyet s mást azért, hogy ha nem is a nácizást, de a horthyzást minimum kiérdemeljék, az is igaz. Mert utóbbit tényleg mondták, de ez sértésnek kevés volt: sőt, az Antall-Boross kormányok ezt büszkén is vállalták.

A taxisblokádot nem az szdsz robbantotta ki. Ez jobbos körökben egy magát máig tartó levakarhatatlan legenda. Így újra és újra belerúgni abba a sokszáz taxisba...

És ami a lényeg: Ebben az országban legalább 1867 óta a magát kereszténynemzetinek nevező jobboldal a legkártékonyabb politikai szegmens - fusson éppen akármilyen név alatt.

A kommunisták nem ártottak annyit, mint a 20. században a magát kereszténynemzetinek nevező, az országot háborúkba taszító, rossz társadalmi-és gazdasági modelleket konzerváló jobboldali elit. Ez tény.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 15:01:40

@turista a saját országában: Szerintem a Jobbikban nincs kormányváltó potenciál. Annyi, hogy Orbánék mélypontján el tudott venni tőlük egy helyet, ráadásul épphogy.

Orbánék innen már csak erősödni tudnak, hiszen a gazdaság állapota jó. Abban igazad van, hogy koaliciós társként a Jobbik nagyon nagyon értékes lenne, de Orbánék nem fognak választani egy ilyen opciót. Miért is kellene, csak a baj járna vele. A balliberálisok nem kormányképesek, 2018-ban sem lesznek azok, max. új választást kell kiírni és kész, ha Orbánék nem érik el a többséget. Amit utána már megnyernek. Ráadásul a Jobbik ellenzékben is rengeteg jogszabályt megszavaz.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 15:03:06

@nu pagagyí: Akkor miért nem Vonának írod? Én nem aggódtam, te aggódsz.

MACISAJT 2015.04.13. 15:06:18

@Tudományos libsizmus: ("És még csak 1992-ben vagyunk.
1990 óta a legkártékonyabb banda utcahosszal az SZDSZ. Sikerült még a kommunistákat is überelniük, ami azért nem kis teljesítmény, lássuk be. "

És most meg szeretnének ismét egy szdsz-es taxisblokádot, polgárháborút kirobbantani:
index.hu/belfold/2015/04/13/orszagos_blokad_johet/

Mert zuckerbergék asszisztálása mellett bárki névtelenül hirdethet magyarországi "forradalmat", tében időben, aztán máris jöhet a mainstream ballib médiumokban az akció további népszerűsítése, hátha néhány tucat/száz elmebeteg kirohan valahova a megadott helyszínre, ahol aztán a már említett mainstream ballib médiumok képviselői már várják őket, mint legutóbb a 10 fős hídfoglalásoknál...

Mert Magyarországon kurva nagy orbáni diktatúra van, ugye.
Próbálnád ezt az USA-ban(-val) lejátszani..

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 15:18:03

@MACISAJT: Ezek a ballibsik nem értenek meg valamit. Egy ellenállás megszervezéséhez, bonyolításához rengeteg "technikus" kell. Régebben ez nem volt gond, hiszen a holdudvarban bőven akadt. Akkor sem lenne gond, ha meg tudnák fizetni, de nem tudják, Soros ennyi pénzt nem ad, de ha adna is, nagyrésze kézen-közön eltűnne, ahogy pld. Bajnai egy milliárdjából sem sok érződött. Talán pár tízmilla elment index cikkre, egy két blogra, pár emberre és slussz

Marad az önkéntesség, de ezt meg hogy gondolják, plakátragasztó nincs már nem hogy szervezni és bonyolítani tudó technikus. Ez az összes rendezvényükön látszik. Ráadásul nincs bedobható konkrét célcsoport, amely a blokád "tömítőanyaga", mint pld. anno a taxisok.

csak egy néző 2015.04.13. 15:23:28

Az utóbbi 2 hétben a sok fidióta köcsög, hogy verte itt a nyálát, hogy mekkora győzelmet fog aratni 12-én a fidesz a veszprémi bukta után. Most mintha tele lenne a szájuk egy méretes jobbikos répával, a 3. helyezett szót sem érdemel, mert annyi esélye volt, mint mókusnak az erdőtűzben, pláne, hogy a hajrában még Fletó is alájuk tett.
Habár büszkék lehetnek a fidióták, hogy csak egy párt jelőltje került eléjük.
Húzzatok bele fiúkák, mert 18-ban szopni fogtok és sajnos nem csak ti, hanem az egész ország. Mert az okos a más kárán tanul (Ausztria, Jörg Haider),
a hülye pedig még a saját kárán sem. Nagyon úgy fest, hogy mi magyarok nem az első csapatba tartozunk.
Magyarország mindenben jobban teljesít. Hajrá!

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 15:29:36

@turista a saját országában:
Figyelj már. Attól, hogy odaírod a mondat végére, hogy az tuti, meg az tény, attól az úgy is lesz?

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 15:34:50

@csak egy néző:
Emlékezetem szerint senki nem verte a nyálát, hogy mekkorát fog győzni a Fidesz, pláne nem a "fidióták". Épp arról szóltak a várakozások, hogy sanszos egy Jobbik győzelem. De jó, mindegy. Ti egy 3D-s kitalált világban éltek az ájfónokotban, mint köztudott.

♔bаtyu♔ 2015.04.13. 15:41:10

@Tudományos libsizmus: Erre én sem emlékszem, hogy bárkitől is olvastam volna ilyet. A ballibsiknél amúgy ez a típusú kivetítés gyakori.

Tudományos libsizmus 2015.04.13. 15:42:20

@♔bаtyu♔:
Az én hűséges nicktolvajom valóban trollkodott ilyeneket, de az ugyebár nem ér:)

búvár kondér 2015.04.13. 15:50:23

Timár Gábor leszel Te még Vonát éltető bérfirkász.

MACISAJT 2015.04.13. 15:53:11

@♔bаtyu♔: (" Ezek a ballibsik nem értenek meg valamit. Egy ellenállás megszervezéséhez, bonyolításához rengeteg "technikus" kell.")

Ez a dolog technikai része.
Azonban van más is, ami szerintem ennél jóval fontosabb.

Utcai anarchiát, "forradalmat" szervezni, blokádokat, csak mert egy évvel a demokratikus választások után egyeseknek "nem tetszik a rendszer"?
Hová vezetne mindez?
Hiszen ha pár ezer/na jó , legyen tízezer ember elég volna bármilyen kormánybuktatáshoz, akkor minden vesztesnek egy bukott választás után ennyi elmebeteget kéne mobilizálnia, oszt máris hajrá..
És? Mi sülne ki ebből?
Egy kormányozhatatlan ország, ahol az utcai anarchia dominál.

Lásd a friss görög, ukrán példákat - micsoda totális siker, de jól jártak ezzel..:-)

empoftla 2015.04.13. 16:17:19

@maxval bircaman szerkesztő: Igen örüljünk ennek. Mert ez olyan történelmi vereség, mintha Washington a II. VH-t vesztette volna el. És azzal is sokkal jobban jártunk volna.

csak egy néző 2015.04.13. 16:45:57

@Tudományos libsizmus:
@♔bаtyu♔:
Ilyenkor, amikor szopórllerre kerültök, valahogy a memóriátok nem kicsit romlik.
De hát ez jellemző a fajtátokra, szervilis idióták.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.04.13. 17:53:21

@♔bаtyu♔: @MACISAJT: miközben túl sok vitatkoznivalóm nincs ezekkel, felhívom a figyelmet a poszt utolsó mondatára :)

<én már csak egy kávét kérek>

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.13. 20:58:03

@♔batyu♔: "Mindenkinek szükségletei szerint."

Főleg, hogy a termelőerők jelentős része bizony közös. Az állam a legnagyobb megrendelő a gazdaságban, az állam munkáltat, vidéken pláne.

@dunántúli gyerek: Semmi közös nincsen Magyarországban és akármelyik skandináv államban. Ahogy Szingapúr sem lehet minta.

Orosz, török, lengyel, román, szerb és osztrák, nedves álmok esetén dél-német modellek közül lehet válogatni.
süti beállítások módosítása