A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Szíjjártó "lezártnak tekinti a Safarov-ügyet" Péter lesz a külügyminiszter?

2014.09.19. 22:09 timargabor

Most nem leszek hosszú.

Szíjjártó Pétert jelöli külügyminiszternek Orbán Viktor.

A rendszerváltás óta ezt a posztot Jeszenszky Géza, Kovács László, Martonyi János, Somogyi Ferenc, Göncz Kinga, Balázs Péter, ismét Martonyi János, végül a most európai biztossá avanzsáló Navracsics Tibor töltötték be. Lehet vitatni egyikük-másikuk ténykedését vagy jellegtelenségét, de most szintet lépünk. Nem felfelé, sajnos.

Nekem csak egy kérdésem lenne a meghallgatáson, kérem, tegye már fel valaki ott:

Hogy a súlyba lehet morálisan elfogadni, hogy olyan ember képviselje a nemzetközi színtéren hazánkat, aki két éve, október 9-én egy sajtótájékoztatón különösebb érvelés nélkül ezt találta mondani:

A magyar kormány a maga részéről lezártnak tekinti a Safarov-ügyet.

Emlékszünk, Safarov az az azeri katonatiszt volt, aki magyarországi tartózkodása alatt egy évtizede baltával miszlikba vágta közös képzésbeli örmény társát - közismert nevén ő a baltás gyilkos. Ezt az arcot engedtük el, hogy büntetése hátralevő részét Azerbajdzsánban töltse le, majd hazaérkezése délutánján szabadon is engedték ott, majd előléptették (stílszerűen őrnaggyá...) és még kitüntetést is kapott. Vagyis vagy (1) frankón átvertek minket, vagy (2) meg volt ez előre dumálva, csak nem volt arcunk ezt világgá kürtölni. Válasz persze nem volt, csak némi hebegés Szíjjártó úr részéről az azeri befektetők miriádjáról, akik azonban nem jelentek meg azóta sem. Sőt, lehet, hogy hamarosan a nagy csinnadrattával beindult közvetlen légi kapcsolatnak is befellegzik.

Szóval kérdezem: Szíjjártó "lezártnak tekinti a Safarov-ügyet" Péter jelölésével azt mondjuk, hogy tényleg ez az erkölcsi mércénk?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on is:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

115 komment

Címkék: baltás gyilkos Szíjjártó Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr326713559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alex4 2014.09.20. 15:14:49

@timargabor: Azt én is kíváncsian várom...

Larry Silverstein 2014.09.20. 15:41:10

Kit érdekel hogy alkalmas-e szíjjártó külügyminiszternek?

Larry Silverstein 2014.09.20. 15:41:46

@nyünyüge: Ez egy jó mondás, ha így is tesz akkor alkalmas.

bigmax 2014.09.20. 15:55:25

Majd mikor a komoly politikusok összegyűlnek és komoly témákról fognak egyezkedni akkor a magyar külügyest kizavarják ,mert a gyerekek ne szóljanak bele a férfiak dolgába.LOL

vajdasagi 2014.09.20. 16:35:06

@Larry Silverstein: Szerintem minden állampolgárt érint az, hogy ki képvisel minket. Persze vannak sokan, akik a mindennapi betevőt is nehezen szerzik meg, és nem gondolhatnak arra, hogy épp valaki lejáratja az országot. De vannak sokan, akik gondolnak erre.

Sajnos nincs a NER-ben elég használható ember - vagy mondhatnám úgy is: kontraszelekció van, ami majd visszaüt középtávon.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.20. 17:12:11

Az amcsi külügyminiszter is monnyon le! De mindegyik!

sutyerák 2014.09.20. 17:21:39

Szauronnak(képzeli magát) épp megfelel ez nyikhaj,agyatlan punk-sheggnyaló.
-az ország érdeke meg nyilvánvalóan a csüngőhasú mangalica-keresztapa érdekével egyezik.

xyxyxy71 2014.09.20. 17:25:24

@sutyerák: "mangalica keresztapa" :)

sutyerák 2014.09.20. 17:28:18

@xyxyxy71: nem saját,-vkitől olvastam,-bár asszem ott még a focistát is írta.

röf 2014.09.20. 17:31:21

Sípolt itt valaki Göncz Dauer Kinga külügyérkedése ellen?

2014.09.20. 17:44:21

@röf: Szijjártót már váltja is Göncz Kinga? :O

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.09.20. 17:51:07

@röf: @poszt "Lehet vitatni egyikük-másikuk ténykedését vagy jellegtelenségét" - rá és Somogyira gondoltam. De persze most nem ő a jelölt.

sutyerák 2014.09.20. 17:54:58

nem tudok mit írni erről a fickóról.
-fölösleges.
talán annyit csak,hogy a lehető legjelentéktelenebb ócska szolgáját küldi az ország képviselőjének.
-mert szeret minket. aaaz ország népét azt utálja,mint hülyére vehető rabszolgákat.
-ez az álma,erre élvez.lenézni a várból,-minden az enyém.
-elképesztő sötét hellyé vált magyarország.

sutyerák 2014.09.20. 18:03:34

az ilyen eminens pofákat mindenki ismeri iskolai éveiből és talán mindannyian utáltul is őket.
-hát miért ne egy ilyen lenne orbán kedvence?

-mert ő unortodox.
ja. azaz semmit sem tanultak,csak lógtak és lébecoltak,akik tanultak és értenek vmihez azok meg ellenségek.
fúúde utálom ezt az országot amivé vált!
-viszlát mkinek!

röf 2014.09.20. 18:22:33

@timargabor:
Talán kaphatna egy szerény évet, mielőtt megfeszítik...
(Az előzetes becslések és jövendölések nemigen szoktak bejönni a négy éve folyamatosan országcsődöt vizionálóknak...)

sutyerák 2014.09.20. 18:35:27

az orbáni rezsimben egy ember volt aki értett is a munkájához,a Fellegi,-hamar ki is rúgták.

-minden orbánciklushoz kell 3ezer milliárd ellopott pénz,-de lexarja a legfőbb vezető,-ez a rendszer csak kitart már élete végéig,-megoldja.
-mert szereti a népet,-ja. az ellenkezőjét mégsem írhatom,-letiltanának.

röf 2014.09.20. 19:29:29

@Penivaldes:
Penivaldes.
Kétszáz év óta a legjobb nick-név.
Baromi jó....gratu

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.09.20. 19:39:34

A csávó ebben a kormányban simán jó lesz külügyminiszternek.

Blogger Géza 2014.09.20. 20:29:01

Mégis mi a fenét kellett volna akkor mondania, amikor már mindenki elmondta, amit akart, és az egész egy gumicsonttá vált? Ez volt akkor a helyes lépés ebben az ügyben, utána hamar el is felejtődött.

colonel Tigh 2014.09.20. 20:32:57

@röf: CHF 2008 októberében 152 Ft, CHF ma 266 Ft... de igazad van, csőd még azért nincsen /és ne is legyen/.
Sőt, lehet tapsolni is mert igaz, hogy a fizetések ott vannak, mint 2008-ban, de a pénz értéke már béka segge alatt, viszont Matolcsy /és a körei, Orbánnal az élen/ legalább szarrá kereste magát a Forint gyöngítésen. Csupa öröm és bódottá az élet a narancsködben.

Eric Johnson 2014.09.20. 20:48:31

Pár dolgot felsorolnék az előző, Martonyi-érából, már ami a külügyi "sikeres" politikánkat jellemzi.
-Szlovákiai magyarok kettős állampolgársága: cumi.
-Nyírő József el nem temetése: cumi.
-Safarov-ügy: cumi a köbön.
Szóval, mit is várunk ettől a nyikhaj Szijjártótól?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.09.20. 20:57:00

@Blogger Géza: Géza, elképzelhetetlen olyan szitu, amikor te ne védjed ezeket?

Tudományos libsizmus 2014.09.20. 20:57:07

Szíjjártó természetesen alkalmatlan bármilyen miniszteri posztra, de remélem Göncz Kingát azért nem fogja alulmúlni.

Blogger Géza 2014.09.20. 21:04:14

@Pocakos focista: Szerintem ott és akkor kb ezt kellett mondania. Miért, te mit mondtál volna?

kewcheg 2014.09.20. 21:07:52

Mi a baj vele? Az hogy fiatal? Beszél nyelveket,tanult,művelt stb...Ki más legyen? Talán a Zsuga Marci?

NemNick 2014.09.20. 21:13:31

@Eric Johnson: KOnkrétan - keress vissza, ha nem hiszed - az első látványos alkalom volt, mikor a miniszterelnökségre támaszkodva Orbán egigált egy szakminisztériumot, a Martonyi-féle, normális értékek mentén működő külügyminsztériumot látványosan megkerülte pont szíjjártó által, aki akkor(megint csak megelepetés!) külügyi és külgazdasági államtitkára volt ennek a remek gittegyletnek, és Orbánnal együtt pár nappal (de tényleg egy-két nappal) előtte még real life nyalták az azeriek seggét kint, náluk.

A külügy nem is tudott róla, mi készül...

Pont ennyit várunk.

NemNick 2014.09.20. 21:14:16

egigált=negligált, természetesen

Phteven 2014.09.20. 21:21:32

A Fidesz erkölcsi mércéjéhez képest ez a Peti gyerek nem is akkora gyíkarc. Mondom, a saját koordináta rendszerükben...

Eric Johnson 2014.09.20. 21:28:12

Az a helyzet, hogy én már nem lepődök meg semmin. Nem csoda, ha az a kevés normális fideszes, mit pl. Pokorni és még páran teljesen mellőzve lettek.
Ez most a trendi: szabad csendbe' lenni.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.09.20. 21:56:47

@röf: annyira azért nem világszám ez a blog, hogy emiatt legyen megfeszítve. Ez a kis asszociáció a baltára nemcsak nekem jut eszembe, hanem Sz. P. jópár leendő kollégájának nyugaton és keleten is. Kicsit utánanéznek a fickó nem túl hosszú "szakmai" múltjának, az is ki fog derülni, hogy a fő feladata eddig a félázsiai illiberális tesók seggének fényesre nyalása volt némi lóvé érdekében. Ezt talán még meg is értik (bár egy általam nem kívánt dolgot asszociál a hazámhoz a fejükban), de amikor azt is megnézik, hogy ezt kb. nulla hatékonysággal tette, akkor már csak röhögnek rajta. És minthogy mi, kollektíve állítottuk oda, ezért sajnos rajtunk is. Na ez a baj.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.09.20. 22:02:49

@Blogger Géza:

Akkoriban én is felháborodtam a kiadásán, de most kissé másképp látom. Safarov végül is 8 évet leült nálunk. Egy gyilkosságért ez nem kirívóan enyhe büntetés.

Az azonnali szabadon bocsájtása viszont delért egy erculcsapással, biztos nem erről szólt a háttérmegállapodás. Illett volna még pár hónapig börtönben tartani, még ha luxuscellában is.

Eric Johnson 2014.09.20. 22:15:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ennyire vesznek bennünket komolyan Azeriék. Tojnak a fejünkre.

deruyter 2014.09.20. 22:17:41

@Blogger Géza: Ember ennyire tellik? Ha gerictelen senkiházi élősködő patkány lennék, valszeg én is ezt mondtam volna. DE nem vagyok. Épp ez a lényeg, mint ahogy az emberek nagy része sem az. Ez kb olyan érv, mintha azt mondtad volna, hogy telsesen védhető, hogy pl. Casusescu vagy Al Capone mindent letagadott, az ő helyzetében. Ez ne legyen már ér vazze. A másik meg hogy én eleve nem kerülnék ilyen helyzetbe, mert nem hozok ilyen patkány döntéseket. Orbán egyre hülyébb, egyre mélyebbre megy az örvénybe, egyre hülyébbekkel patkányabbakkal veszi magát körül, mert már csak ezekben bízik. És tudja, hogy ezek függnek csak totálisan tőle. És csak abban bízik aki totálisan függ. És hogy miért függ? Mert alkalmatlan minden egyébre. Egy normális országban Sz. maximum vmi celeb seggnyalója vagy vmi csaló lenne. Nem miniszter. Pintérről kb. ugyanez a véleményem. Vagy Balogh lelkész? Szeresd felebarátodat? Ugyan már kit szeret ez az ember. Ja igen, mindenkit, aki az ő egyensilány világába besimul. Hulladék emberek. Az egész kormány egy nagy legalja.hu.

Blogger Géza 2014.09.20. 22:17:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ráadásul magánzárkában ülte, ami súlyosbító tényező. Lehet, hogy ez arculcsapás volt, emiatt tiltakoztunk is, de aztán az ügyet le kellett zárni, ezért mégsem üzenhettünk hadat. Nyilvánvalóan nincs ez a 100 legfajsúlyosabb ügy között, amelyek meghatározzák Magyarország jövőjét, lapozni kell, és ennyi.

Blogger Géza 2014.09.20. 22:20:40

@deruyter: Pintér belügyminisztersége alatt mertek végre nekimenni egy halom keresztapának (Vizoviczki és a többiek) Nem volt nála keményebb és a bűnözők számára fenyegetőbb belügyminiszter. Vagy miért is kéne tisztelnünk mondjuk Lamperth Mónikát?

deruyter 2014.09.20. 22:25:40

Plusz még annyi, hogy jelemző Orbánra, hogy a külpolitikában is szarik nagy ívben az ország hosszú távú érdekeire. Mindenkivel konfrontálódik, akik természetes szövetségeseink vagy legalábbis partnereink lennének. Együtt bohóckodik mindenféle hulladék diktátorokkal, sőt agyon ajnározza őket, sőt ha tehetné a modelljüket is átültetné az országunkra. mindezt csupán azért, hogy a hátralevő éveire szerezzen valami olcsó pénzt. Ha körülnézne, látná, hogy bizony bizony vannak olyan országok, melyekre a valós súlyuknál jobban hallgatnak a nemzetközi politikában. De leszarja.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.09.20. 22:27:49

@Blogger Géza: Ebben igazad van. Pintér remek belügyminiszter, nem vitás.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.09.20. 22:30:32

@Tudományos libsizmus: Látom KISZ titkár úr, a szoci káderpolitika beette magát a zsigereidbe.
A te főnököd is alád nyúlt, te magad írtad.
Mennyi hangulat jelentést írtál a hosszú évek alatt amíg KISZ titkár voltál?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.09.20. 22:33:09

@Larry Silverstein: Téged nem, csak hogy a ballibsikbe "folytsa" a szót. :-))
Megtanultad már hogy kell helyesen írni?

wolves84lb 2014.09.20. 23:00:27

@Larry Silverstein: hat pl 10M magyart...akit ez a hulyegyerek kepvisel a vilag elott. Teged nem, "ezustko", husz te fideszes vagy, nem magyar.

wolves84lb 2014.09.20. 23:03:23

@Blogger Géza: semmit...na mars vissza vitya tokeit nyalogatni, es ne szolj bele a felnottek dolgaba.

mrZ (törölt) 2014.09.20. 23:08:51

Szavazóautomatának megy az eu és nato ülésekre.
A posztra a tavaly decemberi meghallgatásán alkalmasnak találtatott:
444.hu/2013/12/13/szijjarto-peter-izraelbol-jelentkezett/

wolves84lb 2014.09.20. 23:09:44

@kewcheg: tanult, muvelt?? :) lol...

Beszel nyelveket? Na...akkor lehetne miniszterelnok is, nem? Ha mar a nagyfonok a lovari mellett max a magyart ismeri.

Komolyan, nektek mindegy, csak a fidesz szarja ki, es boldogan eszitek?? Nem mozdul meg neha a gyomrotok, hogy ezt azert mar megsem kene? Nem idegesit a gerinc helye neha??

Komolyan szijjarto a legjobb lehetoseg ebben a szaros orszagban? Bazz...az 5 es fel eves nevelt lanyom felig kanadai, es sztem jobban beszel angolul, mint petike fog valaha. Ilyen erovel o is lehetne...

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.09.20. 23:13:21

"– Milyen érzés Orbán Viktor legjobb janicsárjának lenni?
– Büszke vagyok arra, ha ilyen kifejezésekkel illet."

A második mondatot ma mondta, a meghallgatáson
index.hu/belfold/2014/09/20/szijjarto_clinton_reg_jart_magyarorszagon/
Jeez

Punxsutawney Mormota 2014.09.20. 23:46:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Figyelembe véve a büntetőjogi minősítéseket ( előre kitervelt módon, különös kegyetlenséggel és aljas indokból elkövetett ) a 8 év kevées. Ezt a feltűnően alacsony IQ-jú fiatalembert életfogytiglanra ítélték, azzal a kitétellel, hogy legkorábban 30 év múlva vizsgálható fölül az szabadon bocsájtására irányuló kérelem. Ennek tükrében a 8 év elég gyatra.

Punxsutawney Mormota 2014.09.20. 23:49:06

@Blogger Géza: Nem, nem határozzák meg a jövőnket ellenben megmutatja a világnak, hogy egy afrikai banánköztársaság szintjén mozgunk, ahol néhány jó szóval / kenőpénzzel stb bármi elintézhető.

deruyter 2014.09.20. 23:55:09

@Blogger Géza: Hogy jön ide Lamperth? Én Pintérről beszélek. Én olyan belügyminisztert szeretnék, amelyik mindkettőnél jobb. Az hogy az egyik fos nem menti hogy a másik szar. Bár tudom, hogy Te ezt szeretnéd beadni. Visszatérve. Ha tényleg azt gondolod, hogy Pintér pusztán a zseniális üzleti vénájának köszönheti, hogy első belügyminiszterségét követően szarrá kereste magát, akkor legalábbis agyalágyult vagy. Mélyebber nem mennék, akinek van szeme az látja mi az igazság. Egyben köszönöm, hogy SZíjjártót és Balogh-ot nem védted meg.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.09.21. 00:00:13

@Larry Silverstein:

Az, hogy téged nem érdekel, csak a te szellemi színvonaladat jellemzi.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.09.21. 00:05:00

@Blogger Géza:

"nincs ez a 100 legfajsúlyosabb ügy között, amelyek meghatározzák Magyarország jövőjét,"

- Nincsen, mert vannak súlyosabbak?

braue 2014.09.21. 05:35:55

Ezt szerintem a miniszterelnöknek kell eldönteni!

Lehet okoskodni, de minek? Annyit ér mint eddig. A baloldal az ilyen és ehhez hasonló szarakodással nulla hatékonyságú.

Blogger Géza 2014.09.21. 07:19:25

@deruyter: Nincs miért megvédenem Baloghot, hiszen semmilyen konkrét vád nem hangzott el ellene, a Szíjártó elleni "vád" meg nevetséges, ezt már kitárgyaltuk.

röf 2014.09.21. 07:34:41

@timargabor:
Ördög tudja.
Lehet rugózni -jobb híján- ezen a baltás dolgon, de annak fényében, hogy hány helyen ölik ma a civileket, polgárokat, ártatlanokat ezerszámra a világban, eléggé tragikomikus.
Aztán hogy milyen külügyminiszter lesz?
Általában mindegyik olyan, amilyen külpolitikát az adott kormány(fő) szeretne.
Olyan volt Kovács Bugyi László is, földig hajolva mindenki előtt. Meg olyan volt Kinga asszony is, semmilyen.
Ez sem lesz rosszabb.
Legfeljebb bizonyos köröknek.
Az meg nem lényeges.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.09.21. 07:47:29

@Blogger Géza: a konklúzió eszerint az, hogy a fideszfanoknak Balogh is és most Szíjjártó is pont a megfelelő ember - azon az alapon, hogy bárki jobb, mint akit a szocik raktak vagy raknának oda. Magyarország jobban teljesít, nincs itt semmi látnivaló.

röf 2014.09.21. 08:01:11

@colonel Tigh:
"CHF 2008 októberében 152 Ft, CHF ma 266 Ft... de igazad van, csőd még azért nincsen /és ne is legyen/...."

Jóember, ezt komolyan mondod?
Egyrészt kopogtass először azoknál, akik elrendezték, hogy nálunk nem lett euró bevezetve, másrészt informálódhatnál Soros Gyuri bácsinál, a mi nagy barátunknál, hogy a pénzügyi mindenható mi alapján dönti el, szívatja a forintot, vagy nem.
Ez persze költői kérdés, rajtad kívül mindenki tudja.

tény hogy 6.Lenin agybeteg 2014.09.21. 08:15:23

@röf: Ostoba!
Tájékozódj! Orbán sem tartja reálisnak az eurót!
Ha a vezér faszát szopjuk, tudnunk kell hogy szereti.

mno.hu/gazdasag/euro-bevezetese-lazan-megfelel-hazank-az-elvarasoknak-1230403

"Orbán Viktor idén januárban az euró bevezetésével kapcsolatban úgy fogalmazott, nehéz kérdés, hogy kell-e csatlakozni az eurozónához. Mint mondta, „Az óvatos duhajok közé tartozom, nem csinálok ebből presztízskérdést”. A miniszterelnök felhívta a figyelmet arra is, hogy meg kell maradni a praktikusság talaján. Dél-Európa tanulságait tanulmányozni kell, meg kell nézni, az országok miért kerültek nehéz helyzetbe. Ha túl nagy a gazdasági különbség a zóna tagjai és a csatlakozó ország között, az problémát okozhat – mutatott rá a kormányfő."

tény hogy 6.Lenin agybeteg 2014.09.21. 08:16:47

@röf: Ja, értem! Tehát mert másütt öldökölnek, akkor egy kis baltás gyilkosság itthon bocsánatos bűn. Szégyellem hogy te is jobboldalinak vallod magad.

tény hogy 6.Lenin agybeteg 2014.09.21. 08:18:15

@Blogger Géza: "Nyilvánvalóan nincs ez a 100 legfajsúlyosabb ügy között"
A falysújos az hogy rohamosan növexik a nettó államadósság. Na az, az!

s.g.l. 2014.09.21. 08:31:05

Vajon Martonyi most totál ledegradálva érzi magát, hogy ez a kis nyikhaj szófosó lesz helyette, Ocsmány Vigyor szerint képers ellátni amit ő sok évig??

Navrát hagyjuk, ez a pár hónap arra sem volt elég megmelegedjen a segge alatt a párna, vagy a sofőrje megsmerje.

röf 2014.09.21. 08:33:10

@Fеjesrob:
"Tájékozódj! Orbán sem tartja reálisnak az eurót!
Ha a vezér faszát szopjuk, tudnunk kell hogy szereti."

Hogy tartaná annak..
Miután már elqrtátok?

röf 2014.09.21. 08:36:54

@Fеjesrob:
"Ja, értem! Tehát mert másütt öldökölnek, akkor egy kis baltás gyilkosság itthon bocsánatos bűn. Szégyellem hogy te is jobboldalinak vallod magad"

Komoly értelmezési gondjaid vannak az olvasott szöveggel.
Kezdd tőmondatokkal, eleinte szótagolva.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.09.21. 09:04:47

@Punxsutawney Mormota:

"Ezt a feltűnően alacsony IQ-jú fiatalembert életfogytiglanra ítélték"

A feltűnően alacsony IQ enyhítő körülmény szokott lenni. A súlyosabb értelmi fogyatékosság még a büntethetőséget is kizárhatja.

A minősítő körülmény (aljas indok) mérlegelésénél szerintem nem lényegtelen, hogy két ellenséges ország polgárairól volt szó, mely országok kevéssel korábban háborúban is álltak egymással. Vagyis nálunk súlyos bűncselekmény volt a gyilkosság, ám a gyilkos hazájában hőstett - és ne legyenek illúzióink, fordított esetben is ugyanez lett volna. Nálunk természetesen ezt hivatalosan nem lehetett figyelembe venni, ám ettől függetlenül hiba lett volna teljesen elvonatkoztatni e körülménytől.

braue 2014.09.21. 09:31:18

@Fеjesrob: És év végére megint csökkenni fog. Kétmilliárd euró például lejár és kifizetjük. És sokkal kevesebbet veszünk fel helyette.

Tudod az államadósságot év végével szokták komolyan értékelni, mert az számít és a kifizetések és a bevételek nem ütemesen keletkeznek. Az évközi adat tájékoztató jellegű.

Egy elemző sem mondja, azt, hogy nem így lesz. Csak a segédmunkásokkal teli baloldal.

Mr. Waszabi 2014.09.21. 09:34:20

Ebben a kormányban lényegtelen, hogy ki milyen székben ül. A gyakorlat azt mutatja, hogy mindenki intéz bármit, mindenhez ért. Martonyi helyett is gyakorta Szíjjártó is intézkedett, szerepelt egyszemélyben, egyértelműen külügyminiszteri témákban. Ez a zavarkeltő technika csak arra jó, hogy egyiket se lehessen felelősségre vonni egy-egy terület kudarcaiért, ne lehessen névhez kötni a buktákat. Orbán nagyon vigyáz arra, hogy soha ne ő nevéhez legyen köthető egyetlen konkrét intézkedés se, az ne sározódjon, mindig valamelyik strómanja viszi a batyut. Bármelyiket.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.21. 09:42:40

@Munchausen:

Így van. Nem számít ki a magyar/cseh/román/horvát külögyminiszter. Bárki megfelel, aki nem böfög ebéd közben és tud angolul beszélgetni.

VadMacs 2014.09.21. 10:17:56

@Blogger Géza:
>Szerintem ott és akkor kb ezt kellett mondania. Miért, te mit mondtál volna?

"Elqrtuk. Nem kicsit, nagyon. Ilyen böszmeséget európában csak a böszme tudott eddig, most már mi is."

Ja, ez kellemetlen lenne a soha nem tévedő, de mindent elb*szó kurmány szájából. Jó lesz helyette a szokásos komcsi maszlag, úgyis (új generációs) komcsik szájából halljuk...

tény hogy 6.Lenin agybeteg 2014.09.21. 10:24:46

@braue:
Akkor nézd meg az itt lévő grafikont!
index.hu/gazdasag/2014/08/22/teljesen_uj_trukk_kell_az_allamadossaghoz/
A kétmilliárd eurót, 600 milliárd forintot honnan vesszük? Csak nem a devizatartalékból? Mert akkor nem csökken a nettó adósság.
Ha meg van pénzünk, akkor minek vettünk fel hitelt?
Ja hogy legyen elegendő valutatartalék.

tény hogy 6.Lenin agybeteg 2014.09.21. 10:25:47

@röf: Ha jól tudom Orbán euró szkeptikus, akkor minek akarná bevezetni?

tény hogy 6.Lenin agybeteg 2014.09.21. 10:26:29

@röf: Szerintem nincs értelmezési gondom, neked van fogalmazási, te faszfej.

csak egy néző 2014.09.21. 10:29:45

@Blogger Géza:
"Pintér belügyminisztersége alatt mertek végre nekimenni egy halom keresztapának (Vizoviczki és a többiek) Nem volt nála keményebb és a bűnözők számára fenyegetőbb belügyminiszter."

Nála nem sok politikai hatalommal bíró gengszter került hatalomba.

www.google.hu/search?q=pint%C3%A9r+s%C3%A1ndor+olajmaffia&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=hu&client=safari
lopasesatveres.network.hu/blog/lopas_es_atveres_klub_hirei/85-evre-titkositott-olajugyek-pinter-sandor-tevekenysegere-fuzve-hogy-kihaljanak-a-tanuk-es-elhaljanak-az-elkovetok
viszavzsodor.blogspot.hu/2012/04/olajmaffia.html

braue 2014.09.21. 10:34:56

@Fеjesrob: Ismerem, felesleges idetenned.

Nem a te dolgod honnan vesszük és nem is az enyém. Ha majd nem lesz meg, akkor kántálj! Addig felesleges és értelmetlen. Semmit nem nyertek vele mint eddig, csak kigúnyolást.

Móg 2014.09.21. 10:37:51

A külügyi tárgyalások sokkal hatékonyabban fognak befejeződni.Aki véletlenül szóba áll Szijjártóval az többet nem.

csak egy néző 2014.09.21. 10:46:25

Ezzel az eővel akár Alekosz is lehetne külûgyminiszter.

youtu.be/zRVnm4_fSZ0

Legalább olyan nehéz lenne megállni, ha valahol megjelenik ez a macskajancsi.

csak egy néző 2014.09.21. 10:54:19

@csak egy néző:
A mondat helyesen
Legalább olyan nehéz lenne megállni, röhögés nélkül, ha valahol megjelenik ez a macskajancsi.

bigmax 2014.09.21. 10:54:34

@Móg: Ő a fidesz végső titkos fegyvere : a hisztiző gyerek aki a tiszteletet toporzékolva , üvöltve követeli ki minden külügyes bácsitól.

röf 2014.09.21. 11:36:58

@Fеjesrob:
"Szerintem nincs értelmezési gondom, neked van fogalmazási, te faszfej"

Egyrészt hogy van-e szövegértelmezési problémád, az részedről nem elhatározás, hanem tény kérdése.
Másrészt légyszives ne beszélj csúnyán, mert azt hiszik a tisztelt kommentelők, hogy egy nagy tahó paraszt vagy.

na4 2014.09.21. 12:03:10

Szijjártó egy súlytalan, karrierista, nagyképü alak. Alkalmatlan.

ideasz 2014.09.21. 12:24:59

nem tudok mondani nála negatívabb kisugárzású figurát.
valami furcsa, kellemetlen érzés fog el, amikor meglátom a képernyőn.

Blogger Géza 2014.09.21. 16:33:49

@VadMacs: Oké, ha ilyeneket akarsz hallani, akkor szavazz Gyurcsányra. :)

Blogger Géza 2014.09.21. 16:36:37

@Fеjesrob: Frászt az. A lényeg az államadósság után fizetendő kamat, s mivel azt a bruttó után fizetjük, és mind a bruttó államdósság aránya, mind a rá fizetendő kamatláb csökkenő pályán van, így GDP-arányosan egyre kisebb kamatteher. Az EU is a bruttó eladósodást nézi, ahogy a piacok is.

Blogger Géza 2014.09.21. 17:07:08

@timargabor: "Pont megfelelő"? Szerintem egy minisztert nem így kell nézni, hiszen nem mi választjuk, és nem mi dolgozunk vele, ez a főnöke dolga, lényeg, hogy neki megfelelő legyen. Kérdés, hogy ezen belül van-e valami konkrét probléma vele, ami miatt alkalmatlan lenne. Egyiknél sem látok semmi ilyet. Nyilván ezernyi más ember is betölthetné ezt a két posztot, nem kell hozzá zseninek lenni.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.09.21. 20:06:22

@Blogger Géza: csak jelzem, hogy a fentebb többek által joggal kritizált Göncz Kinga is pont megfelelt Gyurcsánynak, semmi, a jelenleg felvetettnél konkrétabb probléma nem volt vele.

Az persze jogos, hogy még a világ nálunk nagyobb hatalmaiban sem két és fél méteres szuperemberek a miniszterek, hanem dörzsölt politikusok, akik azért általában valamit villantottak a versenyszférában. Ezt várja tőlük a közönség, és a főnökük, a kormányfő is. Nálunk láthatóan egyet vár el: a feltétlen hűséget, vagy a tegnap verifikált kifejezéssel: a janicsárságot.

Így aztán a főnöknek kell csinálnia mindent.

Blogger Géza 2014.09.21. 20:31:01

@timargabor: Hát, nem tudom, szerintem a versenyszférából érkezett miniszterelnökök (D-209, Gyurcsány) sokkal katasztrofálisabbak voltak, mint a nem onnan jöttek (Antall, Horn, Orbán). (A rövid idejűeket kihagytam, igazából szinte értékelhetetlenek a rövidség miatt) Versenyszférás sikertörténetet elvárni majdnem olyan, mintha elvárnám egy asztalostól, hogy tudjon hegedülni is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.09.21. 20:35:08

@Blogger Géza:

"Versenyszférás sikertörténetet elvárni majdnem olyan, mintha elvárnám egy asztalostól, hogy tudjon hegedülni is."

Ez tetszett. :) Amúgy jogos.

s.g.l. 2014.09.22. 07:49:43

@Blogger Géza: a baromságokat honnan szedted?

Nézd meg az adatokat, ne a fidesz hazugságait szajkózd, bújj ki a fidesz seggéből!!
4 év alatt annyi adósság növekedés volt mint szociknál 8 év alatt, Paks2 nélkül, avval már 100% felett lenne, a GDP alig nőtt 4 év latt, még mindíg a 2006-os GDP alatt vagyunk egyedüliként az EU-ban, az alacsony kamatozásuakat lecserélték nagyobb kamatuakra, szóval kár annyi hülyeséget összehordanod!

Ja és 2010-ben 19,700 mrd, most 25,000 mrd. az adósság manyup nélkül ez 85% felett van és emelkedő pályán!

Beruházások szinte csak eu-s pénzből vannak ez sem a termelő iparban, hanem csingilingikre, stadionokra.
Ennek is meg lesz a böjtje pár év múlva.

s.g.l. 2014.09.22. 07:54:48

Államadósság 2005 és 14 között:

i.imgur.com/ajxJO8l.jpg

MNB adta ki!!!

Bruttó mindenféle trükkel sem csökken sőt nő manyup és paks2 nélkül, a nettó meg szépen növekszik.

A gazdaság ad hoc működik, semi terv, kapkodás, unortodia,

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.09.22. 10:18:48

@röf:

"kopogtass először azoknál, akik elrendezték, hogy nálunk nem lett euró "

Járai Zsigmond.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.09.22. 10:21:09

@braue:

"az államadósságot év végével szokták komolyan értékelni,"

- Tavaly év végén is volt valami trükk, emlékszel?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.09.22. 10:28:53

@s.g.l.: ebből képből nekem, a közgazdaságilag alapfokú de számolni tudó felhasználónak egy dolog jön ki, és az elég ijesztő:

A bruttó államadósság relatíve alacsony növekedése a nettó adósság (tehát a teljes hitelállomány mínusz tartalékok, követelések) gyors növekedésével párosul, vagyis rohamosan fogynak a pénzügyi tartalékaink. Az ábra szerint ezek korábban a GDP szűk 15%-át tették ki, ma ez 8-9% körül van.

Következtessenek ebből azok, akik értenek hozzá, de ha elérjük vagy akár megközelítjük ebben a nullát, az nekünk biztosan nem jó.

Bereznay 2014.09.22. 13:41:44

@Fеjesrob:

Jó észrevétel. Magam is elképedtem. A megközelíts jól mutatja az elrelativizálás „érv” technika teljes ürességét, semmitmondó, látszat voltát.

Bereznay 2014.09.22. 13:53:49

@röf:

Elmondod – gyöngébbek kedvéért, mondjuk – hogyan lehet másképp értelmezni?

Bereznay 2014.09.22. 13:56:27

@timargabor:

Mi az, hogy versenyszféra?
süti beállítások módosítása