A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Profit vagy elvek - Németországban dől el?

2014.06.05. 22:35 timargabor

Hogyan működik a Deutsche Telekom? Hogyan fog működni az RTL? Napjaink és a közeli jövő magyar politikai történéseinek egyik meghatározó kérdése ez. Az elemzés és eseménysor az Origónál történtekről itt van (van, aki még nem olvasta?). Ez a sztori világos. A DT egyértelműen a profit mellett kötelezte el magát, hogy a háromszázmilliárdos partnerség ígérete vagy a mobilfrekvencia-elvétel fenyegetése miatt, az már mindegy is. Vagy a mézesmadzag, vagy a korbács, valamelyik bejön.

A történetet olvasva nyilvánvalóvá válik, hogy a multicégek magasról tesznek ránk. Lehet nagyon harcias az RTL Klub is, ha végső soron a részvényesei ezt nem díjazzák, nem fog kitartani. Ezt Lázár emberei is pontosan tudják.

A végkimenetel pénzkérdés. Részemről eléggé elszomorít az, hogy a kormányom arra használja a választói felhatalmazást, hogy a közpénzekkel multicégeket vesztegessen vagy fenyegessen, reklámversenyt befolyásoljon azért, hogy azok olyan intézkedéseket hozzanak, amelyek az ő jövőbeli választási esélyeit növelik, de ez a helyzet. A DT pedig szépen vette a lapot, és felveszi az államilag garantált profitot és cserébe végrehajt. Olyan dolgot, amit odahaza több okból sem tehetne meg: az ottani kormánynak ilyesmi nem igazán jut eszébe (tanultak a harmincas évekből), és valószínűleg a polgáraik se hagynák. Olyan bojkottot kapnának a nyakukba, hogy a tisztán pénzügyi racionalitás hagyatná abba velük. Ide persze exportálhatják ezt: banánköztársaságnak mi is jók vagyunk. A szomorú az, hogy magunkat tesszük azzá, a kormányunk által.

Reichstag_cdn.jpg

Sajnos, ha ezt meg akarjuk akasztani, nekünk kell odavinni az ügyet hozzájuk. Tegnapi posztunk abszurdnak tűnhetett, pedig a németek ezen a ponton foghatók, minél egyértelműbben kiderülnek a sztori részletei, annál inkább. Jó, hogy a 444 cikke megjelent angolul is, a német is jól jön majd (tudtommal kollektív munkában már készül, update: itt is van). A DT részvényesei jó kis dilemmába kerülnek, ám köztük ott van bő 14% közvetlen és további kb 17% közvetett részesedéssel a német állam is, amelyen az ottani polgárok keményen számon szokták kérni a demokrácia iránt elkötelezettséget. És ahogy tegnapi posztunkban írtuk, kétfelől is szorulhatnak: a tulajdonrész mellett a CDU/CSU és a Fidesz is az Európai Néppárt tagja, tehát különösen nem mindegy, hogy a hazai "jobboldalhoz" képest feltehetően érzékenyebb ottani konzervatív tábor hogyan reagál arra, hogy mit tesz az ő kormánya az ő nevében.

Ismétlem: a végkimenetel pénzkérdés. Az is sejthető, hogy az Európai Bizottság elnökének megválasztására hangolt ottani politikában ez önmagában még mínuszos hírre sem esélyes. De azért van olyan technika, amivel megugorható az ingerküszöb, és ha ügy van, az már a piacot is befolyásolja. Ha ez megtörténik, akkor a Lázár-terv kútba is eshet. Ha nem, akkor így jó és szép minden, ahogy van.

Ja, és gyertek hétfőn, segítsünk hírré tenni az ügyet. Valaki meg csak beviszi a Bundestagba is.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

57 komment

Címkék: Németország Origo Európai Néppárt Deutsche Telekom

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr426282020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Uttoro 2014.06.06. 03:11:09

Emlékeztek még a Siemens megvesztegetési botrányára? Vagy hogy ugyanez a Dajcse Telekom hogyan vesztegette meg a helyi politikusokat hogy egyeduralkodó lehessen Montenegróban?

Bárki utánanézhet ezeknek, nem régen, alig négy-öt éve történtek csupán.
És persze ez csak a jéghegy csúcsa, ezzel is mindenki tisztában van.

Kicsit megint úgy érzem, sikerült feltalálni a meleg vizet. Vagy mint gyurcsány kiszivárgott beszéde után. Jééé, a politikusok hazudnak???

Aztaaa' ez hihetetlen!

És akkor jött a kampány, meg az álmeglepődés, meg a műfelháborodás.

Mindenki tisztában van mi a helyzet, minden cég, minden vállalat alapvető funkciója, létezésének értelme a profit termelése a tulajdonosok számára (ugye már megint mekkora meglepetés)

NEM a demokrácia őrzése, nem a szólásszabadság fenntartása, hanem a PROFIT.
A német cégek csak abban térnek el más profitorientált szervezetektől (cég, maffia, akármi) hogy óvatosabbak, mint teszem azt a szomáliai vállalatok.

A német cégek tudják, hogy ha itt a Balkánon profitot akarnak realizálni, akkor a helyi viszonyoknak megfelelően kell működniük. És ez a helyi viszony, ez a realitás. Ugye mennyire megdöbbentő?

Ha nagyobb a lebukás, vagy az esetleges büntetés kockázata, akkor nem éri meg a mutyi és lehet (kell) tisztábban játszani (esetleg a megvesztegetés, törvényszegés akkor éri meg, ha a haszon végösszege is ennek megfelelően nagyobb)
Ez csak pusztán közgazdaságtan. Kérlek Gábor, ne legyél már hipokrita, ne tegyél úgy mintha ezzel nem lennél tisztában.

Ez *üzlet*, semmi több, minden beárazható, legfeljebb a haszon mértéke, vagy a valuta típusa változik. A DT egy nemzetközileg is sikereres vállalat, Thaiföldön, vagy Budapesten ugyanúgy hajlandó bármilyen - akármilyen "kompromisszumra" mint New Yorkban, vagy Berlinben.

Hagyjuk már a moralizálást, meg a képmutatást légy szíves...

A DT központjában már összeültek az illetékesek és kikalkulálták, mennyibe is kerül ez a botrány. Origó? Sajtószabadság? Jajjnemár.

Alkibiadesz 2014.06.06. 06:52:25

Azért "jó" azt látni, hogy a fidesznek nagyon is fekszik a gyarmati lét. Egy autokrata hajlamokkal megáldott kormányzatnak kifejezetten előnyös lehet olyan cégekkel üzletelni, amelyeknek nulla társadalmi felelőssége van a magyar polgárok felé.

toportyánzsóti 2014.06.06. 07:13:17

Mekkora szarkupac az a szerencsétlen aki maga mellé veszi continentállézerjánost miután városa pénzét sikerrel eltőzsdézte?Németeknek mi csak török-arab bevándorlók váltóinak kellünk,kőgazdagjaik 2 világháborút robbantottak a múltban az első 100 éves lesz mire a levelek lehullanak.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 10:21:07

Nem derült ki semmi és nem is fog.

A Deutsche Telekom és más multik is így müködnek, mi a frásznak tatranának ki egy veszteséges bulvárlapot, ha nem azért, hogy az érdekeiket képviselje?

Ez mondjuk akkor nem zavarta a tisztelt baloldali sajtót amikor hónapokig védte a multik extraprofitját a rezsicsökkentéssel szemben, csak most hogy a szerkesztőjüket kirúgták.

Tehát emberek tömegei leszarva, baráti médiamókusok ünnepelve. Ez meg is magyarázza a fényes választási eredményüket.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 10:23:03

@Uttoro: Persze a poszter szerint ez máshol nem történhet meg, főleg a fejlett nyugaton nem.

Merthogy a gonosz multiknak ott nincsenek érdekeltségeik, hanem a véletlenre bízzák a dolgok alakulását.

sic

nu pagagyí 2014.06.06. 10:42:35

@Uttoro: Pont a kormányok/állam feladata lenne, hogy megfékezze a tisztességtelen cégeket. Nálunk viszont "stratégiai szövetségnek" álcázva saját kormányunk korrumpálja például a külföldi cégeket. Közpénzből extraprofitot ajándékoz nekik, ha a többletpénz egy részét visszacsorgatják a holdudvarnak és/vagy engednek a hatalom primitív zsarolásának. Az extraprofitot a nép fizeti meg természetesen, a drágább szolgáltatásokban, alacsonyabb bérekben. Lehetne egy "nemzeti" kormány akár felvilágosult is. Amelyikhez nekünk van szerencsék, sajnos tolvajok és gátlástalan szerencselovagok gyülekezete, akik vagyonukat a nép kifosztásából képzelik összehozni, hatalmukat pedig az emberek lebutításával tartósítanák.

tobeor 2014.06.06. 10:53:53

Tényleg szomorú, hogy egy német cégnek fontosabb a profitja mint egy számára másik ország sajtószabadsága, a magyar cégek (pl. MOL, OTP) biztos foggal-körömmel küzdenek azon országok demokratikus viszonyaiért ahová befektetnek.

De talán ne a németekre legyünk dühösek, amiét ez az ország teljesen önerőből, önérdekből, saját motivációból egy fossá küzdötte le magát. Nem egy német cégen múlik a magyar sajtószabadság, ez csak egy ügy a sokból. És nem ők kérték a nyomásgyakorlást a fideszkormánytól, hanem kéretlenül is kapták.

Az hogy ebből az országból egy vállalható, élhető, a parasztok igényszintjénél magasabb igényszintet, azaz európai, demokratikus igényszintet is megfogalmazó magyarok számára is élhető, szerethető, vállalható, büszke ország lehessen, ez magyar felelősség. Nem német, nem más.

És erre ez az ország képtelen. A fidesz pontosan azt csinálja, amit csinált 4 évig: röhögve tapos bele mindenbe és mindenkibe aki az útjába áll. Ebben a sztoriban semmi új nincs. Ez az ország ezt akarja, nem egy európai szintet, ez van. Mi nem harcoltuk ki, hogy ne patkányok legyenek a kormányban, hanem emberek. Nem a németek szemében kell keresni a szálkát.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.06.06. 10:54:24

@Uttoro: "A DT központjában már összeültek az illetékesek és kikalkulálták, mennyibe is kerül ez a botrány. Origó? Sajtószabadság? Jajjnemár."

- persze, kb. erről szól a poszt is. Ebbe a dologba csak a társadalom tud belenyúlni. Vagy azzal, ha fogyasztói bojkottot hirdet és be is tartja, vagy azzal, hogy számonkéri a kormányán, hogy mit csinál a nevében.

Nálunk mindkettő helyből esélytelen. Ha bele is vágna valaki a bojkottszervezésbe, a "stratégiai partner" Fidesz még meg is szervezné, hogy aki hívő, az meg menjen a MTelekomhoz :) számonkérés meg már rég nincs, részben mert "irányított nyilvánosság" van (hogy szépen fogalmazzak), részben meg mert akikre első körben cserélhetnénk ezt a garnitúrát, arra a túlnyomó többség okkal-joggal nem akarja.

Úgyhogy marad mint lehetőség, a német út, és az sem igazán esélyes. De ha meg sem próbáljuk, akkor tutira esélytelen.

tobeor 2014.06.06. 11:02:49

Jobban belegondolva, egy kis jó szándékkal még az is feltételezhető, hogy a németek egy éve állnak ellen a nyomásgyakorlásnak (ilyen cikket is olvastam). Azaz: saját üzleti érdekeik ellenére is kivártak a magyar választásokig, hogy hátha lesz változás, hátha nem csak nekik nem tetszik ez a kormány, hanem maguknak a magyaroknak sem.
Kivártak, mi magyarok pedig megmutattuk, hogy nekünk nagyon tetszik ez a patkánykormány, és megtartottuk.

Ezek után mégis mit várjunk a németektől? Ők azt látják a magyaroknak ez tetszik, akkor ők mire küzdjenek?

Piszkosul nem a németekben kell itt keresni a hibát...

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 11:07:50

@nu pagagyí: 'Pont a kormányok/állam feladata lenne, hogy megfékezze a tisztességtelen cégeket.'

Dehát ez történt. A gazdi, a DT megrendszabályozta az elvadult, kitartott kutyáját, az Origo-t, hogy ne harapdálja a legjobb ügyfelüket.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 11:08:52

@tobeor: 'Tényleg szomorú, hogy egy német cégnek fontosabb a profitja mint egy számára másik ország sajtószabadsága, a magyar cégek (pl. MOL, OTP) biztos foggal-körömmel küzdenek azon országok demokratikus viszonyaiért ahová befektetnek.'

- Ha szomorú akkor minek küszködtél a rezsicsökkentés ellen a német cégek profitjáért?

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2014.06.06. 11:11:20

" A szomorú az, hogy magunkat tesszük azzá, a kormányunk által. "

Végre,sikerült egy olyan posztot találni a témában ahol nem megint más a hibás. Igen, ez van, a DT csak bizniszelni szeretne, és ha nem megy a " Hogyan üzleteljünk EU tag európaiakkal?" kézikönyv szerint akkor előveszik a "Hogyan üzleteljünk X-isztánokkal?" kézikönyvet.

Ja és hogy a társadalom tud ebbe belenyúlni?
Sok sikert, de erre meg sajnálkozva széttárhatják megint csak a németek a karjukat hogy "kedves magyarok, Ti szavaztátok meg magatoknak ezt a kormányt, másodjára is, kétharmaddal." :-(

@Alkibiadesz: " Azért "jó" azt látni, hogy a fidesznek nagyon is fekszik a gyarmati lét."

Hogyne tetszene, ebben nőttek fel, ebben tanultak egyetemen, ebben szocializálódtak, a későkádáriban. Naná hogy ezt építik újra. Ahogy a költő mondta látnokian :
lapszel.blog.hu/2011/03/09/hetivers_orban_otto_a_dan_kiralyi_foszamvevo_jelentese_a_fortinbras_amp_fortinbras_ceg_atvilagitasar

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 11:13:03

@tobeor:

Most leszámítva azt, hogy minden egyes ilyen ballib hisztikampány max. másnapra kipukkad, ez sem kivétel, mert 100% hazugság.

A 444.hu által kitalált pletykán kívül ugye nem alapozza meg senki, semmi.

A főszerkesztő 5 hónapot volt a veszteséges Origónál, az elődje szintén 5 hónapot volt ott. Egyik sem tudta olvashatóvá tenni a bulvármocsok Origót, talán majd a most kinevezett változást hoz.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 11:14:49

Egyébként sok ballib beltenyésztett értelmiségit fognak még a jövőben is kirúgni, nem politikai okokból, hanem azért mert a szarjaikra senki sem kíváncsi, és veszteséget okoznak a tulajdonosoknak.

tobeor 2014.06.06. 11:15:22

@Tiszteltetem Brüsszelet: A kettő nem függ össze, legalábbis nem úgy ahogy te sugallod. Minden cég tisztességes hasznáért küzdök, legyen az magyar, német vagy bármilyen, ugyanis magyar nemzeti érdek a kiszámítható üzleti környezet, a jogbiztonság, és a tisztes profit, ugyanis csak ez viheti előre az országot. Ez közös magyar nemzeti érdek - és üzleti szféra érdek, ez win-win szituáció, amiből közvetlenül és közvetve is van haszna az egész országnak, a magyar államkincstárnak, a magyar cégeknek, a magyar munkavállalóknak.

A rezsicsökkentés egy óriási populista kamu, hazugság (és a nép fillérekért történő felvásárlása, a nép politikai prostinak nézése), mert a többszörösét elveszi az állam (pl. világcsúcs ÁFA), ráadásul az energiatudatosság, energiahatékonyság, spórolás ellen hat, leszoktatja a népet erről, ahelyett hogy rászoktatná. Tipikus fideszes gaztett, nekik jó, az országnak rossz, de ez őket nem érdekli.

Mindennek azonban semmi köze ahhoz amit írtam, azok önmagukban, a kifejetett logika alapján megállják a helyüket.

tobeor 2014.06.06. 11:16:41

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Ezt a hazugságkamut már annyiszor hallotta, smitpalika diplomájától a trafikmutyi hangfelvételéig, oszt mind igaz volt mégis, olyan vicces ahogy ezeken vergődtök....

_most_ 2014.06.06. 11:20:12

@Tiszteltetem Brüsszelet: az origo a legolvasottabb magyar oldal, és az úgynevezett bulvármocsoknak ebben nagy szerepe van, szóval ha tényleg a profit számít, akkor ne várd, hogy számodra olvashatóbb lesz az origo.

_most_ 2014.06.06. 11:23:06

a cégeknek nyilván a profit az első, de a hírnevük is rendkívül fontos, szóval nem szeretnek ilyen botrányokba keveredni és nyugaton azért tisztelik a sajtószabadságot.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 11:26:12

@tobeor: Igen, ez a szocialista(mszpe14dkpm) álláspont.

A rezsicsökkentés kontra multiprofit esetén a zemberekkel basznának ki, ha tehetnék.

Ebben a kamuügyben meg a profit gonoszságától védenék a csicskásukat.

1 a baj. kevés csicska van és sok rezsifizető jóember, és mindnek ugyanannyit ér a szavazata.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 11:28:32

@_most_: Tényleg az a legolvasottabb? Azt hittem a zindex.

A legolvasottabb veszteséges? Milyen a többi akkor? Vagy ki lopta az Origóból ki a pénzet?

Lionel Boyd Johnson 2014.06.06. 11:51:24

@maxval a gondolkodó birca: ugyanaz, csak a másik oldalon, csökken aprofit a többi cégnél..
akarom mondani, a sajtószabadságnak nevezett okszimoron felett érzett denotativ zavar kapcsán fellépett frusztráció hibás kezelése.
vagy mittomén , médiakurvák, oszt most sírnak...

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.06.06. 11:58:39

@Tiszteltetem Brüsszelet:

"A 444.hu által kitalált pletykán kívül ugye nem alapozza meg senki, semmi."

párral felette magad írod:

"Dehát ez történt. A gazdi, a DT megrendszabályozta az elvadult, kitartott kutyáját, az Origo-t, hogy ne harapdálja a legjobb ügyfelüket. "

Ezt írta a 444 is, azzal, hogy a "legjobb ügyfél" (aki lehet hogy pont ezért a legjobb ügyfél a mi pénzünkből) meg is kérte erre.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 12:03:08

@timargabor: Jaja, csak én úgy fogalmaztam meg a 444.hu hazugságát, hogy azok a csicskák is értsék, akiknek szánták.

Most hogy a 15 perc hírnév még tegnap megvót, ma mi lesz? Mi legyen a kormánnyal?

tobeor 2014.06.06. 12:05:51

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Nem, ez a magyar, nemzeti álláspont. Amit a fideszcsicskák, meg a ruszkibérencek leszoktak szocizni, innen ismerni őket fel, betegesen rettegnek a magyar érdektől.

A patkánykormány kibaszott az emberekkel, mert a rezsikamut velük fizettette meg, 3x-osan, és még rombolta vele a magyar társadalom energiatudatosságát is.

A profi nem gonosz, a profit jó, mert a profit az a tőke, ami munkahelyet, megélhetést, virágzó országot teremt - na és persze egyáltalán érdekeltséget a befektetésre, vállalkozásra, építésre, fejlesztésre. A profit ellentéte a kommunizmus. Te, mint komcsi, nyilván gyűlölöd a profitot.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 12:07:37

@timargabor: Persze akár igaz is lehet, hiszen minden pletykában lehet igazság is.

Mindenesetre erősen megkérdőjelezi a 444.hu elméletét, hogy miért nem a választási kampány elején baszta ki az ellenséges csicskát a DT az Origóból, hanem most, amikor már qrvára mind1 politikailag hogy 4 évig mit pofázik az Origo.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 12:17:29

@tobeor: 'A profi nem gonosz, a profit jó, mert a profit az a tőke, ami munkahelyet, megélhetést, virágzó országot teremt - na és persze egyáltalán érdekeltséget a befektetésre, vállalkozásra, építésre, fejlesztésre.'

Kár hogy a fajtikáid alatt államcsőd volt és eltüntek a munkahelyek, de a mantrát ők is legalább ilyen jól nyomják.

tobeor 2014.06.06. 12:21:22

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Téged a kurucinfós agymosás tett debillé, vagy magadtól vagy ilyen? :D

Mióta gyűlöld Magyarországot? Mit ártottak neked a magyarok, hogy kommunizmust, azaz örök szegénységet és lemaradást kívánsz nekik? És egyáltalán miért rontod itt a levegőt, a tisztességes magyar emberek között, miért nem húzod vissza a beled Moszkvába?

Pan Modry 2014.06.06. 12:34:37

Altalaban multicegeknel ugy szokas hogy bizonyos elvek betartasa mellett kell maximalizalni a profitot.

A cegeknek van etikai szabalyzata, illetve corporate guidelines is altalaban, ezeekt a profitert sem szabad megszegni, ezek megszegese altalaban belso vizsgalattal jar amiert kirugas is lehet a vege, nagy huncutsag eseten nagy fejek is hullhatnak, lasd municher re

Zedder 2014.06.06. 12:35:41

@tobeor: "Kivártak, mi magyarok pedig megmutattuk, hogy nekünk nagyon tetszik ez a patkánykormány, és megtartottuk."

Sejtésem szerint is ilyesmi állhat a háttérben, és nem csak a DT, nem csak a németek részéről.

Az egész EU, az egész demokratikus nyugati világ kivárt, nem akarta büntetni a népet. A nép pedig áprilisban kinyilvánította, hogy a kétharmad kell neki. Hát akkor megkapjuk basszameg.

Ja, hogy a pénzcsapok szépen záródnak el? Sebaj, majd kap Brüsszel is egy békamenetet... Oszt jónapot.

Zedder 2014.06.06. 12:41:38

@Sexual Harassment Panda: hát nem a hirado.hu-n meg nem is az mno.hu-n. Nyugi, a ti világotokban minden rendben van, szívcsakra, turul, arkangyal, minden a legnagyobb rendben! Ne aggódj!

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 12:41:40

@Pan Modry: Ezen elvek közé tartozik hogy 5 hónapja van minden balfaszbnak hogy mutasson vmit.

Különben nem is rúgták ki a főszerkesztőt, tehát még ez a része sem igaz. Közös megegyezéssel hagyta el a posztját, marad az Origónál.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.06.06. 13:04:57

Lenne egy kérésem minden kommentelőhöz, még a külföldi fővárosokat tiszteltetőkhöz is. Kérem, hogy a hozzászólások stílusával próbáljunk egyfajta kávéházi jelleghez tartani, és a hagyjuk a faluszéli kocsmákat, és főleg azt, amiért ott egyből kapnád a bicskát. Különösen kérem, hogy egymás mondandóját vitassuk/minősítsük, ne egymást. A "csicska" meg "fajtikáid" nem érik el az elvárt szintet. Előre is köszönöm.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.06.06. 13:09:14

@Tiszteltetem Brüsszelet: "Kár hogy a fajtikáid alatt államcsőd volt"

Magyarországon utoljára érdemi államcsőd 1932-ben volt (fizetésképtelenség és a pengő konvertibilitásának megszüntetése). Állítólag 1941-ben volt megint ilyen, de ha volt is, ekkora hatása nem lehetett, különösen háborús viszonyok közt.

1982-ben, 90-ben, 94-ben és 2008-ban sem voltunk messze tőle.

Pan Modry 2014.06.06. 13:25:33

@Tiszteltetem Brüsszelet:

mit kellett volna mutatnia?

bar vicces amikor egy csoro kelet europai orszag eredmenytelen kormanyanak seggnyaloi akarjak fingani a passzatszelet, vicces volt amikor a gyurcsany hivek csinaltak, most viccess ezt hallgatni egy birkamenetestol is...

Pan Modry 2014.06.06. 13:40:26

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Hat ha a nyereseggel volt a legnagyobb problema akkor a vezeto beosztasuak kozul a foszerkeszto az egyik utolso akin ezt kozvetlen szamonkerheto.

Nem artana munkat vallalnod, akkor talan lenne nemi fogalmad arrol hogy egy cegen belul kin mi kerheto szamon.
(Bar nekem ugy tunik a szuleid verkomcsik voltak, ugyhogy lehet kar is magad eroltetni, ha eddig hulye maradtal, sok esellyel hulyen is fogsz kipurcanni)

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 13:41:51

@Pan Modry: A hírek, sztorik adják el a reklámokat.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.06.06. 14:40:28

Nem keverném a két dolgot össze.

A reklámadó az egy dolog.
Én mondjuk nem pontosan értem hogyan függ össze a sajtószabadság az adózás mértékével.

Szeritnem itt egyszerűen arról van szó, hogy a Fidesz azt gondolja a multikat kell adóztatni, az MSZP pedig azt, hogy második harmadik kulcsot kell az adófizetőkre sózni.
Ezektől eltér az én véleményem, mely szerint a több pénz nem ok a büntetésre önmagában se az emberek, se a multik esetén.

Az Origó ügy pedig fel van fújva.

Adva van egy erősen balos portál, mely stabilan veszteséges.
Adva van egy külföldi tulaj, aki nyereséget szeretne.

Innentől kezdve nincs az a pillanat amikor ne lehetne egy hasonló hisztit vagy balhét kiverni, egy átszervezés kapcsán.
Mivel folyamatosan szidja a kormányt, és mindig veszteséges.

A veszteséges cégeknél az átszervezés az alap.
Itt is.
Nyilván van köze ehez a kormányzati szerződésnek is.
De ez legfeljebb csal aktualizálta a tulajdonos szempontjából az elkereülhetetlent.

Zedder 2014.06.06. 15:14:46

@Trompf: "Adva van egy erősen balos portál"

Az a baj, hogy számotokra mindenki "balos", akinek a nyelv nincs tövig viktor seggében vagy épp nem lézerjanó faszát szopogatja. Teljesen magatokévá tettétek az "aki nincs velünk, az ellenünk!" szlogent.

Semlegesnek, középen állónak sem lehet lenni, mert már az is ellenség, nem ellenfél, ellenség. A permanens háborúzgatásban csak az jár a fejetekben, hogyan lehetne megsemmisíteni mindenkit, aki nem ért veletek egyet, és akár csak egy picit is máshogyan gondolkozik...

Nem elég, hogy fel sem fogjátok aggyal azt, hogy a nettó diktatorikus berendezkedést támogatjátok, még bőszen tapsikoltok is hozzá.

Undorító és szomorú egyszerre.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 15:18:28

@Zedder: 'Az a baj, hogy számotokra mindenki "balos", akinek a nyelv nincs tövig viktor seggében vagy épp nem lézerjanó faszát szopogatja.'

A kuruc.info nem. A többi igen.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 15:19:58

'Semlegesnek, középen állónak sem lehet lenni, mert már az is ellenség, nem ellenfél, ellenség.'

Segíts már, ki a középen álló, az mszp, az e14, a dk, a fidesz vagy a jobbik szavazó?

Vagy az, aki a függetlenségi szakértőkre szavazott?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.06.06. 15:28:12

@Tiszteltetem Brüsszelet: ezt a választ végiggondoltad? Mert innen (a kurucinfót már általad kivéve a halmazból) elég durva a "mégsem balos" definíciója, mégha csak idézted is @Zedder: -től (aki mondjuk felindultságában maga is eltávolodott a kávéházi stílustól). :D :D :D

Zedder 2014.06.06. 15:30:49

@timargabor: elnézést a stílusért. Sírni tudnék, amikor látom, hogy mivé válik a hazám, és milyen embereket, milyen berendezkedést szavaznak meg, majd üdvözölnek éljenezve a honfitársaim.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 15:39:40

@timargabor: 'aki mondjuk felindultságában maga is eltávolodott a kávéházi stílustól). :D :D :D'

Ilyen amikor a liberális hazafiak kiszorulnak az Úri szalonokból szalonképtelenségük miatt.

Nna, nyilván nem ismerek minden fikamédiumot, de amit mégis, az balos:

Jobb: HirTV, M1/M2/Duna, MNO, MaHir
Bal: RTL, ATV, HVG, NOL, Népszava, Index, Origo, Hir24, Stop, 444, Cink, 168 tóra, MNarancs, Gépnarancs stb.

Biztos van független is, ami kormánypénzektől és multipénzektől is független, ja az előbb mondtam is: kuruc.info

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 15:49:36

@timargabor: De fontosabb a bal vagy jobbnál, hogy melyik kitől független, azaz melyiknek ki a tulajdonosa, ugye.

Népszabadság: baloldali politikai napilap, a Ringier (svájci cég) tulajdona 70,4%-ban. A Ringier nemrég fuzionált az Axel Springer (berlini) céggel.
Blikk: bulvárlap, magát politikailag függetlennek tartó, de valójában baloldali kötődésű. A Ringier tulajdona.
Bors: bulvárlap, magát politikailag függetlennek tartó, de valójában baloldali kötődésű. A Híd Rádió Zrt. Tulajdona
Népszava: baloldali napilap, a TGD svájci cég tulajdona 97%-ban.
Heti Világ Gazdaság (HVG): baloldali kötődésű hetilap, a Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) 75%-os tulajdona.
Világgazdaság: baloldali napilap, az Axel Springer 100%-os magyarországi leányvállalata.
Figyelő: baloldali gazdasági hetilap, a Sanoma WSOY finn cég tulajdona. A Sanoma cég legismertebb magyarországi lapjai még a Nők Lapja, Családi Lap, Story magazin és tv adója a Story TV.
Magyar Nemzet: jobboldali napilap, 100%-os magyar tulajdon.
Magyar Hírlap: jobboldali napilap + az ECHOTV 100%-os magyar tulajdonúak.
Heti Válasz: jobboldali hetilap 52%-ban magyar, 42%-ban dán tulajdonú.
Magyar Demokrata: konzervatív hetilap 100%-ban magyar tulajdonú.

A megyei lapok többségükben az Axel Springer tulajdonában vannak, úgy ahogy a német újságok nagy része is. Ők azok, akik a legcsúnyábban támadják Magyarországot.

A Tv adók közül a legnagyobb nézettségűek, tehát leginkább véleményformálók a földi sugárzásúak:

M1: mindenkori állami TV, magyar tulajdonú
M2: nem földi sugárzású, állami TV
RTL Klub: CLT UFA S. A luxemburgi cég német leányvállalata a 49%-os tulajdonos.
TV2: SBS. 81,5%-ban a német Pro Sieben tulajdonos.
ATV: nem földi sugárzású kereskedelmi tv. Baloldali-liberális többségi tulajdonos a Hit Gyülekezetéhez tartozó Broadcast Project Kft., kisebb részben egy panamai cég.
HírTv: jobboldali, 100%-os magyar tulajdonú.

MR1 Kossuth, MR2 Petőfi állami adók
Inforádió: nem egyértelmű irányultságú, a kormányváltás óta inkább jobboldali, magyar tulajdonú. Klubrádió: bal-liberális, magyar tulajdonú adó.
Lánchíd Rádió: jobboldali, 100%-os magyar tulajdonú.

Index (CEMP csoport), Stop (OPT ügynöki Kft), Hírstart és Hírkereső (Népszava,TGD), Hír24 (Sanoma), Hírszerző (HVG-WAZ) mindegyik baloldali kötődésű. Origo (független), Gondola (Netriota Kft, konzervatív).

***

Ebben a listában már vannak nem aktuális dolgok, pl. TV2 és Origo, de annyi látszik hogy a döntő többség nem magyar tulajdonú. A bizniszbulvár pedig mindig ellenzéki, méghozzá ballenzéki(=hazaáruló).

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 15:56:46

legjobb ez: ''Népszava: baloldali napilap, a TGD svájci cég tulajdona 97%-ban.''

Már Lenin is svejcban tanulta ki a független szakértőséget.

2014.06.06. 17:51:42

Az elv olyan mint a szellentés, tartod amíg bírod. Lézer pedig fingópárnát dug a németek feneke alá.

Vombatus Ursinus 2014.06.06. 20:11:54

@Tiszteltetem Brüsszelet: Ne haragudj, de te egyszerűen hülye vagy. Ugyanolyan hülye, mint az eddigi összes nickeden. Szerinted egy állami újság-tv-rádióadó független?

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.06.06. 21:11:37

@Tiszteltetem Brüsszelet:
" 'Az a baj, hogy számotokra mindenki "balos", akinek a nyelv nincs tövig viktor seggében vagy épp nem lézerjanó faszát szopogatja.'

A kuruc.info nem. A többi igen."

Namégegyszer. Eszerint a jobb/bal-felosztás simán definiálható azzal, hogy a nyelve kényezteti-e OV vagy LJ megadott testrészeit. E kritérium mentén egyet kell értsek a médiumok általad citált besorolásával, függetlenül a tulajdonosi szerkezettől.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.06. 21:54:20

@toportyánzsóti:
Az első kirobbantásában a Monarchia, azaz mi magyarok vastagon benne voltunk.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 22:44:38

@timargabor: Pontosan. Minden magyar tulajdonú média Orbánt élteti.

Magyarországi tulajdonú baloldali média viszont nincs.
süti beállítások módosítása