A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Életüket és vérüket - de szavazatukat nem!

2014.03.23. 17:46 timargabor

Egészen elképesztő visszásságról tudósít az Index: az afganisztáni magyar katonai kontingens tagjai nem szavazhatnak az országgyűlési választáson. Választójogú magyar polgárok, akik nyilvánvalóan "hivatalos" ügyben járnak el, van magyarországi lakcímük - amelyről nem is mondanának le - tehát a külképviseleten adhatják le szavazatukat. Illetve csak adhatnák, mert ott - egyébként indokolható biztonsági okokból - erre nem lesz lehetőség. Klasszikus "22-es csapdája". Lehet persze mondani, hogy 150 fő "nem számít", de a konkrét esetben ez vérlázítóan cinikus lenne.

Lehet ugyanis arról vitázni, hogy valóban nemzeti érdek-e katonáink afganisztáni küldetése. A kormány szerint viszont biztosan az, hiszen négy évi kormányzás után is "ott tartja" a kontingenst. Elemi kötelessége lenne a kormánynak és az általa vezetett államigazgatásnak, hogy lehetővé tegye számukra a szavazatuk leadását, ha ezt ők igénylik. Ők olyan módon szolgálják a nemzetet, hogy naponta kockáztatják az életüket a zászlóért. Mindenkinek evidens lenne, hogy szavazhassanak, csak a magát kizárólagosan "nemzetinek" tartó kormánynak nem.

Nem, én nem gondolom azt, hogy azért tennék, mert bármilyen felmérés azt mutatná, hogy a kormány ellen szavaznának, sokkal inkább azt, hogy a nagy fene egyéni indítványos törvénygyárban erre nem figyelt fel senki, most meg mintha senkinek nem lenne fontos: nagyon nagy hiba! Csak jelzem, hogy erre (módszerre és hozzáállásra) is mondta Orbán Viktor, hogy "folytatjuk".

Még egyszer: ilyen nincs! Aki fegyverrel, életét kockáztatva szolgálja a hazáját, annak (is) mindenképp lehetővé kell tenni, hogy szavazatát leadja. Ha ezért a parlamentnek kell összeülnie a héten, akkor is! Legalább legközelebb odafigyelnek, mit is szavaznak meg.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

84 komment · 3 trackback

Címkék: választások abszurd szavazójog afganisztáni kontingens

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr695875477

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mégis az LMP! 2014.04.04. 22:03:28

A jónevű Mégsem-lmp blog eddig nem kelthette fel senki figyelmét. Már csak azért sem, kizárólag egy poszt miatt jött létre, azért, hogy hazug vádakkal illesse a Lehet Más a Politikát. Ám nem csak hazudozik a szerző, de igen gyáva is, hiszen névtelenség...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.03.24. 14:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Életüket és vérüket – de szavazatukat nem! 2014.03.24. 12:13:02

Aki fegyverrel, életét kockáztatva szolgálja a hazáját, annak (is) mindenképp lehetővé kell tenni, hogy szavazatát leadja. Ha ezért a parlamentnek kell összeülnie a héten, akkor is!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovag Mihály 2014.03.23. 19:14:32

alapvetően ez benne van a fegyveres testületi tagok életében, egyes alkotmányos jogainak korlátozását önként vállalják.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.23. 19:37:32

@Lovag Mihály: Az Alaptörvény XXIII. cikke csak a választhatóságot teszi korlátozhatóvá (4. pont), a választójog általános.

Lovag Mihály 2014.03.23. 19:52:58

@timargabor: igen, de a honvédekre más, sarkalatos törvények is vonatkoznak, amit meg is említ az alaptörvény. elsőre én is begajdúltam ezen, de aztán végiggondoltam, és rájöttem, h ilyen létezhet (szerintem, nem vagyok jogász, a józan ész alapján mondom ezt)

Lovag Mihály 2014.03.23. 19:58:10

@Lovag Mihály: azthiszem alá kell írni, h beleegyezik bizonyos alkotmányos jogainak korlátozásához.

waldorfbalcon 2014.03.23. 20:27:19

Az amerikaiak is megoldják, hogy a katonáik tudjanak szavazni, pedig ott rengeteg emberről van szó.
Mégis, milyen hazát véd az, aminek életébe semmilyen beleszólást nem engednek neki?

2014.03.24. 04:46:46

Nem szavazok! Egyre se! Nekem ne villogjon őt megválasztották! Akiket sikerült átverni, becsapni!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 06:55:14

Mozgóurna?

Vagy miért nem lehet az egységnél szavazókört létrehozni?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 06:56:07

@Lovag Mihály:

Nincs, ez megszűnt 1948-ban. Addig valóban nem volt szavazati joga Mo-n a fegyveres testületek tagjainak.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.03.24. 08:29:31

@maxval a gondolkodó birca: Miért?
Mert a katonai vezetők, pont olyanok, mint 30 éve. Alkalmatlan faszfejek. Nem is tudnának egy ilyen "komoly" dolgot megszervezni.

Trackers 2014.03.24. 08:46:44

Valóban vérlázító !

Ám gyanítom ezt nem Orbánék intézték így, hanem ez vélhetően így volt mindig is, de rendszerváltás óta biztosan.

Ugye ?

MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 09:25:54

Önkéént jelentkeztek a misszióba, a katonákak pedig aláírják hogy állampolgári jogaik korlátozhatók.

MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 09:29:57

Biztos gecire sajnálják hogy nem szavazhatnak amikor Afganisztánban 10x annyi zsoldot kapnak mint Mo-n.

Pont annyire érdekli őket a szavazás mint a 300ezer londoni magyart...

mikka 2014.03.24. 09:36:04

Katona ne politizáljon. Szolgáljon.

fighting 2014.03.24. 09:40:55

@mikka: Ez a jó hozzáállás egy diktatúrában. A világ fejlettebb részén megoldják a lehetőséget. A gulyásdiktatúrában fel sem merül. Éljen Abszúrdisztán, éljen a Vezér!:P

MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 09:42:22

@fighting: persze az MSZP megoldotta anno, mi?

Vagy inkább ez is ugyanolyan hazudozás, mint az, hogy a fidesz ellehetetleníti a külföldön dolgozó magyarok szavazását...:DDD

vagy azt is beszoptad?

jog-ász 2014.03.24. 09:54:15

igen, azt gondolom a lényeg a cikkben van: a silány jogalkotás, silány eredményt hoz, majd minden törvénynél ezt el lehet majd mondani, nyilván össztársadalmi szinten meg a sok silány jogszabály az életünket is azzá teszi.

_most_ 2014.03.24. 09:59:03

@MSZP Afrika Korps: más országokban meg tudják oldani, igaz azok nem teljesítenek jobban, mint Magyarország.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.24. 10:11:33

@Trackers: nem, eddig nem így volt, ez az új választójogi törvény mellékterméke.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.24. 10:13:13

@MSZP Afrika Korps: @mikka: Alaptörvény XXIII (4): *választhatóságukban* korlátozva lehetnek (más törvény értelmében vannak is: nem indulhatnak jelöltként semmilyen választáson), de a szavazati jog általános, katonák esetén sem korlátozható.

EddieCivic4g 2014.03.24. 10:14:16

@MSZP Afrika Korps: "Spanyolországban például a regisztráció után a választási csomagot postán kapják meg a katonák. A borítékot a szakaszvezetőjüknek adják le, aki ezt elküldi a védelmi minisztériumnak, ők juttatják el a helyi választási irodákhoz. Az Egyesült Királyságban és Amerikában is csak regisztrálniuk kell a katonáknak egy erre kialakított rendszerbe, Hollandiában pedig bárki, aki külföldről szavaz, megteheti az interneten, vagy megbízhat valaki mást szavazata leadásával (de a visszaéléseket megelőzendő egy megbízott csak két ember helyett szavazhat). "

vackor1 2014.03.24. 10:14:27

@Lovag Mihály:
Ne vegyél rá mérget - persze én sem tudom pontosan, hogy a konkrét esetben , hogy rendelkezik a törvény -, elég sok peres ügyet követtem végig,egy időben nagyon sok ügyvéddel voltam kapcsolatban, olyan dolgokat hallottam, hogy a hajam az égnek állt, a józan ésszel/logikával/életszerűséggel szemben a jog értelmezése áll szemben és szinte minden esetben a jog nyer..Ezért vannak az ügyvédek, akik egy dologról bebizonyítanak valamit egy jogszabállyal/törvénnyel majd rögtön az ellenkezőjét is. Nem vicc, sokszor kipróbáltuk.

A cikkben leírtakhoz meg csak annyit, hogy ez azért vicc, még akkor is ha törvényileg így van, azaz valóban lemondtak erről a jogukról azok az emberek. Talán lehetővé kellene tenni számukra és ha lenne lehetőségük élni ezzel a jogukkal, akkor feltételezhető, hogy szavaznának is. Amíg azonban az a "választásuk" van, hogy vagy aláírják és lemondanak erről a jogról vagy nem mennek szép pénzért ilyen szolgálatba - persze azért a veszély sem elhanyagolható, ez is tény - , addig szerintem nem igazán kérdéses számukra, hogy melyiket válasszák.

MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 10:19:19

@timargabor: A fegyveres szervek tagjaira külön korlátozó tv-ek vannak érvényben, mindenkit nyilatkoztatnak aki jelentkezik. Az Alaptv-ben csak alapvető elvszabályok férnek be, gondolom a közügyektől eltiltottakra sem tér ki az Alaptv.

timargabor · http://kard.blog.hu 2014.03.24. 10:20:06

@MSZP Afrika Korps: hogyne térne ki. Benne van a XXIII. paragrafusban rendesen.

MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 10:21:21

@EddieCivic4g: A mocskos mszp ezt nem tette lehetővé 2010ben.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.03.24. 10:36:25

Ebben a nagy szervezésben törvénykezésben erről valahogyan megfeledkeztek.

@MSZP Afrika Korps: Hazudsz féreg!

MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 10:42:57

A fidesz még nem szólalt meg ez ügyben, pedig a katonák nem szavazásával nyilvánvalóan a fidesz veszíti a legtöbb szavazatot. Megvárjuk.

Szelid sunmalac 2014.03.24. 10:43:56

@MSZP Afrika Korps: Tehat ha az MSZP szarul csinalt valamit, akkor a Fidesznek is kutya kotelessege szarul csinalni. Ertem. Te hugyagyu fasz! A legtobb embernek pont azzal van tele a fasza, hogy levaltottak a mocsadek mszp-t es eselyt adtak biankora egy masik partnak, aki egy fokkal sem jobb az elozoeknel.
Persze ezt beismerni kene nemi gerinc, ezert inkabb letudjak azzal, hogy "de mert a masik is". Ez aztan a kibaszottul utos erv! Mert a masik is! Az meg se fordul a fejekben, hogy mi lenne, ha esetleg azt varnank el, hogy ok jobban csinaljak, mint az elozoek...

Okostobi 2014.03.24. 10:50:31

@sziklamolnár: ezt ne csináld. Inkább szavazz Kásler Árpiékra vagy a Zöldekre, de mindenképpen szavazz valakire. Vagy tegyél 2 helyre jelölést, hogy érvénytelen legyen. Aki most nem szavaz, az a Fideszre szavaz.

Hajdú Peter 2014.03.24. 10:50:35

"katonákak pedig aláírják hogy állampolgári jogaik korlátozhatók."

Ha mar ugy is korlatozottak a jogaik, akkor igazan behuzhatnanak a nevukben egyet a fidesz melle.

MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 10:57:46

@Szelid sunmalac: 'A legtobb embernek pont azzal van tele a fasza, hogy levaltottak a mocsadek mszp-t es eselyt adtak biankora egy masik partnak, aki egy fokkal sem jobb az elozoeknel. '

Legtöbb? Muhaha. A legtöbb amit elérhetnek hogy a parlamentbe kerülnek.

'Az meg se fordul a fejekben, hogy mi lenne, ha esetleg azt varnank el, hogy ok jobban csinaljak, mint az elozoek...'

Jobban is csinálják. Nézz ki az ablakon most 2010 van szerinted?

Szelid sunmalac 2014.03.24. 11:02:58

@MSZP Afrika Korps: A posztban foglalt konkret esetre valaszolj, mert annak kapcsan hoztad fel, hogy de mert az mszp. Szoval: az mszp nem tette lehetove a szavazast a katonaknak. A Fidesz sem. Akkor ebbol a szempontbol miert jobb a Fidesz, mint az mszp?

mikka 2014.03.24. 11:19:53

@timargabor: engem nem érdekel hogy milyen törvény van vagy nincs bazdmeg. Ha engem kérdez valaki, fegyveres testületben szolgálók mondjanak le a szavazati jogukról. Pont. A faszkalap Mesterházy mást nem csinál csak bujtogatja a rendvédelmi dolgozók szakszervezetét hogy minden jogot vissza kapnak ha az MSZP nyer , még azt is ami sosem volt. Érted hogy miért gond a fegyveres testületek tagjainak szavazása??? Gondolom nem érted, és még csak végig sem vezeted magadban.

kavics77 2014.03.24. 11:25:42

A szavazati jog korlátozását senki sem vállalja, ilyen nincs a szolgálati törvényekben.

kavics77 2014.03.24. 11:26:37

@mikka: szerintem meg a bajszosok és a szőkék ne szavazzanak, mert a kurva anyjukat. Gondolom, nem érted...

orbánc_takarodj 2014.03.24. 11:27:54

Már épül Afganisztánban is ORBANISZTÁN.

Gera 2014.03.24. 11:30:07

@mikka: Hülyeségeket beszélsz. A szavazás az nem "politizálás". A politikusok pedig fűt-fát ígérnek minden társadalmi csoportnak, akkor ne szavazhasson senki?

EddieCivic4g 2014.03.24. 11:30:51

@MSZP Afrika Korps: "A mocskos mszp ezt nem tette lehetővé 2010ben." Ember, 2014 van! a katonáink külföldön állomásoznak, egyetlen egy lehetőségük lett volna szavazni, de ezt lefújták, olyan hülye indokkal, hogy agyam eldobom. Ezen mit kellett volna 4 évvel ezelőtt megoldani?

EddieCivic4g 2014.03.24. 11:32:34

@mikka: Én pl nem értem, miért gond a szavazásuk. Kifejtenéd?

xGéza 2014.03.24. 11:43:08

a rendszerváltáskor csak Magyarországon lehetett szavazni. Aki az adott napon külföldön volt, akár tartósan ott élőként, akár kiküldöttként, akár csak nyaralván, nem élhetett a választójogával.

Ez a később alkotmányellenesnek minősítétt szabályozás élt egészen 2006-ig, akkor lehetett először a külképviseleteken szavazni, de csak a Magyarországon (is) lakhellyel rendelkezőknek.

A mostani választáson van először lehetőség a magyarországi lakhellyel nem rendelkezőknek a szavazásra. Ugyanakkor egészen más módon élhetnek a szavazójogukkal ők (levélben szavazás, csak listára), és a magyarországi lakhellyel rendelkezők (követségi szavazás, 2 szavazólap).

Tehát szépen lassan teljesedik ki a külföldön élők/tartózkodók szavazati joga. Az eredeti alkotmányellenes állapot 4 választáson működött, a csak hazai lakhellyel rendelkezőkre vonatkozó szabály 2 választáson, így a trendeket figyelve a külföldön szolgáló katonáknak már csak ezt az egy választást kell kibírniuk, és utána rájuk is kitalálnak valami megoldást.

wallenberg8805 (törölt) 2014.03.24. 11:52:00

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A dologban az az igazi felháborító, hogy mit keresnek a magyar katonák Afganisztánban? Ott védik a hazát?

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

_most_ 2014.03.24. 11:55:32

@mikka: ennyi erővel a rendőrök se szavazhassanak.

Szelid sunmalac 2014.03.24. 11:59:30

@_most_: Meg a politikusok se. Meg a kozalkalmazottak se. Meg a kozmunkasok se. Meg az adoelkerulok se. Meg a ...

Csak tudnam mi a fasznak hivjuk meg ALTALANOS valasztojognak.

Lovag Mihály 2014.03.24. 12:09:15

@Szelid sunmalac: 18 éven aluliak sem szavazhatnak, hiába van általános választójog. valaki(k) mindig kívül esik a körön

xxylon 2014.03.24. 12:10:29

Azt a levelbenszavazos torvenyt egy csuklomozdulattal lehetne kiterjeszteni a kulfoldon szavazo katonakra.

Hozzateszem barkire akinek van magyar cime. Online regisztralsz, lakcimed szerinti valasztolapot megkapod, valaszboritekkal es egy extra boritekkal amin csak a valasztokeruleted neve van. Szavazolapot ebbe berakod azt meg a valaszboritekba es utanvettel feladod a vilag barmely pontjarol. Valasztasi iroda valaszboritekot kinyitja es az extra boritek szerinti cimre megkuldi. Kozben regisztralja hogy te szavaztal. Azok meg hozzaszamoljak a helyszinene a hivatalos eredmenyhez.

Csak ugye ezt igy vegiggondolni maceras. Az egesz rendszerben senki nem bizik meg. Ja meg nem is cel hogy a tobbszazezer kulfoldon dolgozo magyar lakcimmel rendelkezo ember leszavazhasson velhetoen a bal/ellen/kormanyvalto/osszefogasra.

2014.03.24. 13:44:20

@xxylon: De akkor a fidesz gazdaságpolitikája miatt külföldre menekült párszázezer ember is szavazhatna. Az meg nem járja, hogy ők beleszóljanak bármibe is, legyen nekik elég az, hogy hozzájárulnak az ország gazdaságának növekedéséhez a hazaküldött pénzükkel és a foglalkoztatási statisztika meghamisításához.

Amúgy meg ha ezek módosítanak, akkor az lesz a vége, hogy mindannyian mehetünk Ausztráliába leadni a szavazatainkat. De csakis gyalog.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.03.24. 18:52:21

@maxval a gondolkodó birca: Azért, mert akkor ezt máshol is lehetne alkalmazni, és akkor a külföldön élő magyarországiak is szavaznának.

Karipapa01 2014.03.24. 19:00:44

Vannak furcsaságok! A fészbukon lehet olvasni: az az erdélyi (kárpátaljai, felvidéki, stb. magyar ember, aki pl. 1949.-ben született és az "őshazáról" csak annyit tud, hogy ott van valahol a hegyen túl, beleszólhat abba, hogy itt most mi hogyan éljünk. Az a katona, aki átmenetileg a világ túlsó felén szolgálja a hazáját, akinek itt élnek a szülei, gyermekei, a felesége, aki lehet, hogy a politikai, nemzetközi helyzet miatt pár hónap múlva hazatér és itt is marad, nem határozhatja meg, hogy milyen legyen a jövője! Hát milyen világ ez? Azért választunk magunknak vezetőket, hogy kizárjanak a saját hazánkból? Ez lenne a normális? Elképesztő!
Hát tényleg az! Mi a fasznak tartunk el az adónkból ennyi jogászt, ha egy ilyen apró probléma is gondot okoz nekik? Most akkor mi a picsát csinálnak a "munkaidejükben", ha nem ilyesmivel foglalkoznak? Van egy sejtésem... Hány zseb is van azon a taláron???

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.24. 19:17:40

@MSZP Afrika Korps:

"Jobban is csinálják. Nézz ki az ablakon most 2010 van szerinted?"

- Kinéztem. 1992 van.

Occam beretvája 2014.03.24. 19:50:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Azt te csak szeretnéd kis rózsaszín szemüveges.
Akkoriban a zemberek velem együtt elhitték hogy egyszer kimászunk a szarból.Még 10 évvel később is
a Kárpátok Cicerója arról hablatyolt hogy a szocilista közgarázdák kiszámolták 15 év múlva
utolérjük az osztrák életszínvonalat.
Mondjuk neki nem sok gondja lehet ha csak az nem hogy hol szürcsölgesse a fincsi koktélokat.

Göntér László 2014.03.25. 08:32:51

Szerintem a pártlistákra nyugodtan szavazhatnának, az elöljáróik ezt a harci feladatot biztosan meg tudnák oldani. Itthonról csak a szavazólapokat kellene elküldeni úgy, ahogy a kölföldön élő és ott is lakó magyar állampolgároknak.

Szakács Lajos 2014.03.26. 08:17:09

Afganisztán kérésére 1979. 12. 26.-án szovjet csapatok vonultak be Afganisztánba. Feladatuk az országukban lévő terrorista tálibok kiűzése illetve felszámolása. A tálibok vezérét Osama Bin Ladennak hivták. Az USA-ban nagy felháborodást váltott ki a szovjet csapatok bevonulása. A nyugatiak szintén elítélték a szovjet offenzívát. ( a szovjetek a szövetségeseiket nem vonták be a tálibok elleni háborúba ) 2001 szeptember 11-e után az amerikaiak támadták meg Afganisztánt ! ( a magyarokkal karöltve ) Céljuk ugyanaz mint a szovjeteké volt !Megjegyzés: Osama Bin Ladent annak idején az amerikaiak támogatták fegyverekkel és pénzel.

2014.03.26. 14:02:06

@Karipapa01: Szolgálja a hazát? Te hol élsz? Melyik amerikai háborús propaganda agymosó filmet nézted éppen? Abban vannak ilyen baromságok! Nekünk Afganisztánban semmi keresnivalónk. Nincs most sem, meg korábban sem. Nem szavazhatnak? Hidd el ezt nagy ívben leszarják, jó lóvét kapnak az afgán nyaralásért, mert nekik ez inkább az adófizetők pénzén történő nyaralás. A magyar honvédségnek nincs ma már becsülete nyugodtan át lehet keresztelni bohócőrséggé, szarok rá hogy szavazhatnak vagy sem! Ami pedig a határon túli testvéreinket illeti, arról nem tehet, hogy 1919-ben volt egy olyan féreg hitvány politikus mint Károlyi, aki egy töketlen barom volt és amikor a legnagyobb szükség volt leszerelt másfél millió - MÁSFÉLMILLIÓ - magyar katonát, aminek a fele kb 700-800 ezer volt magyar, mert szerinte és a Linder Béla féle fogyatékosok szerint nem volt szükség haderőre, pedig erre semmilyen nemzetközi egyezmény nem kötelezte. Majd olyan vérszívó férgeknek mint Kun Béla átjátszotta a hatalmat, akik a siker kapujában egy isteni sugallatra visszavonultak, mert majd úgy is jön a forradalom, ami mint tudjuk elmaradt és az olyan semmi országok mint Románia meg Csehszlovákia könnyű szerrel megszállták az országot. A csehek pl. 6000 katonával indultak neki a 60 ezer négyzetkilóméteres Felvidéknek! És most te ezeknek az embereknek kétségbe vonod a jogát, pusztán azért mert Magyarország megszállt részén él, és a legnagyobb elnyomás és beolvasztás ellenére is megtartották magyarságukat? Míg sok magyarországi magyar ma köp az országra és identitására! Na ezt rakd össze! Aztán menj és védd a hazát a kecskepásztor arabokkal szemben a hazát az afgán hegyekben!

2014.03.26. 14:06:35

@Szakács Lajos: És csak a hülye nem veszi észre mekkora nagy szemfényvesztés az afganisztáni amerikai jelenlét! Amerikai pénzen kinevelt alkaida és Osama binladen és szintén az amerikaiak által támogattt Pakisztán titkosszolgálata által életre hivott tálib mozgalom! És mi meg ott védjük a hazát, na röhög a vakbelem! :D :D :D És azon aggódunk, hogy az a 150 jól megfizetett katona tud -e szavazni! És kb. 100 ha nem több olyan embert ismerek aki 6-án is dolgozik - mert vagyonőr, mert a kereskedelemben dolgozik, mert benzinkutas, mert vasutas stb. - és akármennyire is szeretné nem fog tudni elmenni szavazni, mert a munkahelye nem engedi, és az ilyenek jóval többen vannak mint 150 fő! Na ez a szomorú hogy ezen meg senki sem háborodik fel!

2014.03.26. 14:12:26

@waldorfbalcon: Az afgán hegyekben, ahol se erdő, se város csak néhány maroknyi kecskepásztor?

2014.03.26. 14:14:30

@Göntér László: Több száezer ember el sem tud menni itt Magyarországon szavazni, mert a megélhetése függ tőle, te meg 150 ember miatt aggódsz? Ez a magyar állam legnagyobb problémája? Arról nem beszélve, hogy lehet vagy csak 30-an mennének el ebből szavazni, akkor marha sok értelme van! Eleve ki sem kellett volna menniük!

Mihály Hermann 2014.03.26. 14:16:58

Ez sem szól semmi másrol, mint arról, hogy keresztbe tenni mindazoknak, akik "nem ilyen lovat "akartak!

Göntér László 2014.03.26. 14:49:51

@ariskerase: Nem aggódom értük. Azt azonban helytelennek tartom, ha egy kint lakó magyarhoz kimegy cselédnek egy itthoni lakással és családdal rendelkező másik magyar, akkor a kintlakó magyar levélben is szavazhat az általa kedvelt pártra, de a másik magyar ezt nem teheti meg. Igaz ugyan, hogy ő másra is szavazhat, de akkor el kell utaznia esetleg többszáz kilóméterre lévő külképviseletre.

Moin Moin 2014.03.26. 15:40:15

@Lovag Mihály: @timargabor: A katonák és egyéb fegyveres testületeknél szolgálók esetében a bizonyos alkotmányos alapjogok korlátozhatóságát lehetővé tévő szolgálati törvény egyáltalán nem a hasonló helyzetek megindoklására szolgál. A szabály célja alapvetően kettős:
- Egyfelől az, hogy megakadályozza a fegyveres testületek személyi állományának "átpolitizálódását". (Bár ez, lássuk be, egy fejletlen demokráciában eléggé kétséges eredményt hozhat csupán.)
- Másfelől az, hogy szolgálari feladat végrehajtása során ne lehessen az alapvető jogokra (pl. az élethetz való jogra) hivatkozva a kapott parancsolat megtagadni.

Az a helyzet, amely Afganisztánban kialakult, semmi másra nem vezethető vissza, mint arra, hogy akik az új választási eljárásról szóló törvényt összetolták (a "kidolgozták" kifejezést erre a rosszindulatú tákolmányra szégyellném alkalmazni), egyszerűen megfeledkeztek az anfganisztánihoz hasonlóan speciális helyzetben lévő magyar állampolgárokról. Mármost, joggal tehető fel a kérdés, hogy vajon mennyiben tekinthető a nemzet érdekeit képviselő hatalomnak az, amely elfeledkezik a háborúba küldött fiairól?:-)

Panzer 2014.03.26. 16:01:28

Érdemes néha utánaolvasni a konkrét szabályozásnak:

Hszt, 24 (2):
"Ha a hivatásos állomány tagja szolgálati érdekből a szavazáshoz szükséges ideig nem tartózkodhat a lakóhelyén, erről őt a választást megelőzően legalább 15 nappal értesíteni kell. Ez esetben lehetővé kell tenni számára - ha a választásról szóló törvény másképp nem rendelkezik -, hogy a szolgálatteljesítés helyén szavazhasson."

A választásról szóló törvényben nincs benne, hogy Afganisztánban ne lehetne szavazni.
Ergo a jelenlegi állapot egyértelműen jogszabályellenes.

Panzer 2014.03.26. 16:07:40

És az nem érv, hogy "csak 150 emberről van szó", mert az, hogy ennek a 150 embernek csorbulnak az alapvető jogai, önmagában gyengíti a választás legitimációját.

Egyébként Moin Moin-nal értek egyet: a döntéshozó valószínűleg egyszerűen elfeledkezett a külföldön szolgálatot teljesítő hivatásosokról.

Jogszerű megoldás természetesen lenne: simán ki kell küldeni a mozgóurnát x fő kísérővel (ugyanúgy, mint a külképviseletekre), a katonák helyben szavaznak, az eredményeket pedig a szokott módon feldolgozzák. Igen, persze, nem olcsó, mert nyilván költeni kell a kiutazók biztonságára. De a demokratikus működésnek költségei vannak, ezt tudtuk eddig is.

2014.03.26. 16:46:57

@Göntér László: Igen mert olyan életszerű a példád! :D :D :D :D :D :D :D :D :D

2014.03.26. 16:47:28

@Göntér László: Tömegesen mennek ki magyarok Erdélybe cselédnek! Na ne röhögtess!

2014.03.26. 16:48:09

@Göntér László: Az egyik csak egy pártlistára szavazhat a másik meg egyénire is! Szerintem túlbonyolítod a dolgot!

2014.03.26. 16:49:56

@Moin Moin: Semmi keresnivalónk Afganisztánban, és a probléma megoldva! :D

Panzer 2014.03.26. 16:52:50

@ariskerase:

Nem egeszen. :)
Aprilis 6-ig semmikepp sem lehet kivonni a meg Afganisztanban levo eroket, ergo most mindenkepp meg kellene oldani a szavazasukat. Az idobeli kozelseg miatt ugyanez igaz a majusi EP valasztasokra.

2014.03.27. 11:35:21

@Panzer: Aha meg eleve nem is kellett volna odamenni. De fura, hogy 150 ember miatt aggódsz, miközben több százezren nem tudnak élni Magyarországon, mert olyan a munkahelyük, de 150 katona szavazata, akik önként mentek ki nem kevés pénzért az számít! Na ne fárassz!

Conchobar 2014.03.27. 16:43:48

És mi a helyzet a boszniai EUFOR-ban lévő 160 katonával? Ők vajon szavazhatnak? Vagy tudjaaf@sz, sz@rtseérdekel, elég Afganisztán is a beszóláshoz

Panzer 2014.03.27. 21:22:46

@ariskerase:

Dehogynem - a ketto ugyanis nem zarja ki egymast.

Eppugy aggodom a tobbi, szavazasbol de facto kizart (ertsd: a szavazati jogukkal csak szandekosan megnehezitett modon elni tudo) allampolgar miatt is. A fel csaladom es szinte minden baratom ebben a cipoben jar, nyartol mar en magam is erintett leszek... tudom, mirol beszelek sajnos.
De a cikk alapkerdese az afganisztani misszio katonai voltak, ezert aztan arra reagaltam.

Boszniaban egyebkent a szokott modon szavaznak majd a katonak, azzal nem lesz gond.

tucano 2014.03.28. 08:43:47

@Szakács Lajos: "Afganisztán kérésére 1979. 12. 26.-án szovjet csapatok vonultak be Afganisztánba. "
öööö, azért egy történelemkönyvet nem ártana elolvasni...

Szakács Lajos 2014.03.28. 09:25:53

@tucano: öööö, mi bajod van Te elmebeteg. A szovjet csapatok valóban 1979 december 26.-án vonultak be az afgán kormány kérésére. Olvasd el a XX.század krónikáját ,de ez neked nincs meg mert nagyon drága.

Szakács Lajos 2014.03.28. 16:58:08

tucano ! öööö mi van bunkócskám ?! Elfogyott a tinta a tolladból , ilyen estben kellene elővenni a ceruzát ! öööö nem csak pofázni kell hanem válaszolni is.

tucano 2014.03.28. 20:01:15

@Szakács Lajos: ó, kedves nagyokos. És azt nem tudtad, hogy orosz Spetznaz alakulatok támadták meg az afgán elnöki palotát, majd kinyírták az elnököt és az egész családját? Egyébként nem akkor vonultak be, mert már hat évvel azelőtt is voltak tanácsadók, kiképzők és pár tank. Dec 17.-én Amin elnök tudott arról, hogy behívták az oroszokat(nem 26.-án), nem ellenkezett, hanem elmenekült a híres Tajbeg palotába (keress rá), de december 27.-én egy 700 Spetznazosból álló alakulat megtámadta és kinyírta. Akkor ebben az ügyben mi volt "Afganisztán kérésére"? Mint Kádár János kérésére....

2014.03.28. 21:01:21

@tucano: az akkori afgán kormány, ami korábban megbuktatta az afgán uralkodót szovjetbarát volt, vagyis hivatalosan felkérte a Szovjetuniót, hogy avatkozzon be! Az más dolog, hogy mi volt ténylegesen a színfalak mögött!

2014.03.28. 21:02:46

@tucano: Igen pontosan mint Kádár János kérésére! :D

2014.03.28. 21:04:09

@Panzer: Ember fogd fel, Afganisztánban semmi keresnivalónk, engem már az dühít, hogy valaki ezzel kampányol, meg azzal, hogy a magyar katonák a hazát védik! Kitől? Ők max latrinát pucolnak szép kis összegért!

Szakács Lajos 2014.03.29. 06:56:15

@tucano: Te tényleg elmebeteg vagy !Mint megírtam ,hogy a szovjet csapatok 1979 dec. 26.-án vonultak be afgán területre. Erre fel jössz hátulról az ökörségeiddel, hogy már hat évvel azelőtt is voltak kint tanácsadók. Azt tudtam ,hogy Ppetznaz ( helyesen Specnaz ) alakulatok is voltak a támadók között ,de ez itt lényegtelen . A szovjet csapatokhoz ők is hozzátartoztak ! Érted Te Butus ? Sajnos a lényeget nem értetted meg ! ! ! Mit keresnek ott a magyar katonák ???

ftk 2014.03.31. 10:33:46

@ariskerase: Én felfogtam :) Állást foglalni nem kívánok, ezzel a témával kb. soha nem foglalkoztam. Viszont a poszt lényegét megközelítendő, próbálkozzunk egy (nyilván nem tökéletes) analógiával.
A magyar kormány százötven hivatásos latrinatisztítót rendelt ki Hátsó Hátaztánba, adott időszakra, amelybe beleesik az esedékes országgyűlési választás időszaka is. A latrinatisztítók munkaszerződése, kölcsönadási szerződése akármi nem teszi lehetővé, hogy szabadságra menjenek, és a választás idejére hazautazzanak. Mint magyarországi lakcímmel rendelkező, külföldön dolgozó magyar állampolgárok, a hatályos szabályozás szerint az illetékes külképviseleten szavazhatnak. De mivel a helyi lakosság gyűlöli a külföldi latrinatisztítókat, ráadásul külsejük és a rájuk jellemző egyedi szagminta (mondom, hogy nem tökéletes az analógia...) alapján garantáltan felismerik őket, az életük nincs biztonságban a latrinakoncentráción kívül. Ezért nem utazhatnak sem a külképviseletre, sem a szomszéd ország külképviseletére szavazni.
Szóval próbáljuk kiszedni az egyenletből azt, hogy mit keresnek ezek Afganisztánban. A poszt szempontjából tök mindegy, azon kívül, hogy ott vannak, a magyar kormány (honvédelem, satöbbi) küldte oda őket, nem jöhetnek csak úgy haza, és nem szavazhatnak ott sem. A posztnak ez a témája.
Aztán ha ezen túlvagyunk, szíves örömest figyelek és talán együtt is háborgok veled, hogy minek kellett latrinatisztítókat küldeni az adott helyszínre, amikor ott többet ártanak, mint használnak.

2014.04.01. 00:51:42

@ftk: A történetből egy dolog hiányzik, hogy önként mentek jó pénzért, de szerintem semmit nem fogtál fel abból amit írtam, ezt mi sem bizonyítja, hogy elbagatellizálod mindazt, amit leírtam. Pedig a lényeg benne van, olvasd el többször, talán rájössz te belvárosi látszatdemokrata!

alte trottel 2014.04.03. 19:53:58

@MSZP Afrika Korps: Te aztán marhasok ott szolgáló katonát ismerhetsz, ha ennyire magabiztos vagy.

alte trottel 2014.04.03. 20:00:33

@MSZP Afrika Korps: No igen. MEGFELELŐ OK fennállása esetén! Ugyebár te se tartanád indokoltnak, hogy ne hordhassanak "X" vagy "Y" márkájú karórát? Szabad idejükben ne olvashassanak Magyarországon az elmúlt 3 évben kiadott könyvet? Hogy férfiaknak kötelezővé tegyék az ülve vizelést?
(Az, hogy _SZERINTED_ amit hőnszeretett kétharmadunk kodifikál, számodra maga a csalhatatlan kinyilatkoztatás, azt még megértem. Nem vagy egyedül. De hogy még dicsexel is vele...)

alte trottel 2014.04.03. 20:02:43

@MSZP Afrika Korps:
Pedig tényleg nem lehetetleníti el... Csak az odajutást, és a szavazóhelyiségbe való bejutást.
süti beállítások módosítása