A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Meglesz a szociknak a 15%?

2014.03.08. 12:08 garmr

A választási törvény alapján a pártszövetségeknek a bejutási küszöb 15%, legalábbis három vagy több párt együttes indulása esetén. Az elmúlt héten publikált közvéleménykutatási mérések 20% környékére jelezték a baloldali összefogást, ami gyakorlatilag még kevesebb, mint a kooperációban részt vevő politikai elemek különálló eredményeinek összege az összebútorozás előtt. Azt hiszem különösebb tévedés nélkül kijelenthető, hogy a nagy baloldali egymásba szeretés nem hozta meg a várt áttörést, sőt az idő előre haladtával egyre inkább kínosabbá válik a résztvevők számára. 

Nem feltétlenül kellett volna ennek így lennie, de az optimizmus magas fokával kellett hozzáállni ahhoz a témához, hogy a választások előtt 3 hónappal összetákolt valami majd értékelhető kampánymunkát és eredményeket tud elérni. Megkérdőjelezhető immáron az is, hogy az összeállás olyan szinergiákat szabadított fel, melyek mérhető pozitív eredményt hoznak a támogatottságban. Tekintettel az olyan tényekre, hogy a baloldali masszának a választások előtt egy hónappal ismét nevet kellett váltania talán kijelenthető, hogy ez az elképzelés nem jött be. 

Az összefogásnak már a megalakulásától kezdve komoly, egységes és hiteles (már amennyire ez a résztvevőktől lehetséges) kampányt kellett volna vezetnie, ehelyett lassan már az eseményeket sem tudják lekövetni. A Fidesz nagy energiákat fordított Gyurcsány és Bajnai diszkreditálására, ami miatt sokan úgy látták, Mesterházy helyzetbe hozása előny, mivel az ő politikai erodálását még csak most kellett megkezdenie az ellenfélnek. Senki nem számolt ugyanakkor azzal a ténnyel, hogy egy olyan évtizedes mélységű posvánnyal rendelkező politikai fertő mint az MSZP saját magától is felbüfögi majd azokat az ügyeket, amelyek ha magát Mesterházyt talán nem is, de az egész baloldali összefogósdi gerincét jelentő pártot további izzadtságszagú magyarázkodásra kényszerítik

Először jött Simon, aztán tegnap pedig Zuschlag. És még egy hónap van a kampányból.

A baloldal teljesítménye alapján nem hogy a kormányváltás lesz álom az alakulat részére, de lassan már a támogatottság minimális növekedése is. Ha pedig még további ügyek kerülnek felszínre - ami felől nincs kétségünk - olyan helyzet állhat elő, amiben még azzal a gondolattal is szembe kell majd néznie Mesterházyéknak, hogy a parlamenti bejutást jelentő 15%-os eredmény megugrása is veszélybe kerülhet. 

A kvázi névtelen baloldali alakulat mára csak a legelvetemültebb MSZP és Gyurcsány szavazóknak jelent reális alternatívát a választásokon. A 8 lózung alapján, amit Mesterházy pedig a napokban előhúzott a kalapjából, ez nem is igen fog már érdemben változni. Ezt a tendenciát erősíti például a Jobbik támogatottságának növekedése is. 

A jelenlegi állás szerint 31 "pártnak" 18 "pártnak" lesz országos listája. Ez eddig soha nem látott teret ad egyrészt a téves ikszeléseknek, másrészt pedig azoknak a protest-szavazóknak, akiknek viszont nem megfelelő választás a baloldali tákolmány. Ezek a tényezők pedig könnyen az mszpdkegyüttliberálisokmoma alakulat parlamenti bejutásába kerülhetnek.

 

Egyetértesz? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához és oszd is meg a cikket:

 

 

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

440 komment · 1 trackback

Címkék: választás mszp kormányváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr935849799

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zöld siker Újbudán! 2014.03.12. 13:56:49

A kerületi zöldeknek sikerült megakadályozni a Homonna utcában közel 100 db fa kivágását. Ugyanakkor ijesztő, hogy még a működésük indulása előtt elüldözték a Piréz Gyermekműhely Alapítványt a Kosztolányi Dezső téren kibérelt ingatlanukból. Beszámoló a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci A Lakli 2014.03.09. 14:30:50

@dr.Bernardus:
Tényleg Ángyán melyik pártban indul?
Nincs valakinek linkje az ő tömörüléséről?

nu pagagyí 2014.03.09. 14:31:51

@Tyreo: A HVG-s link egy vélemény. Egy dolognak néztem utána: Bihari Mihálynak. Őt a Fidesz kormányzás alatt (1999-ben) választották meg az AB tagjának, megválasztása idején nem volt képviselő. Nem tartom valószínűnek, hogy az MSZP erőt alkalmazva, ellenzékből benyomta. Kellett hozzá a Fidesz is. Gondolom, a többi is hasonló féligazság.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.03.09. 14:33:35

@doominogame:

"A Jobbik nem kiirtani akarja a cigányságot, hanem megváltoztatni. Azt szeretné, ha hasznos tagjai lennének a társadalomnak.
Ettől náci?"

Igen, pontosan ettől náci. Mármint azok szemében, akik a cigányságot csak aduként tartják a politikai csatáikban. Lásd pl. itt: @Húsleves:

Ők jelentős átfedésben vannak azokkal, akik az elszórtan valóban előforduló antiszemita megnyilvánulásokat szítják, hiszen az jelentené számukra a legnagyobb veszélyt, ha az antiszemitizmus olyannyira eltűnne, hogy senkit nem lehetne revolverezni az antiszemita stigmával. Ezért aztán szítják, provokálják az antiszemita jelenségeket, ha maguktól a fenének sem akarnak előfordulni.

húzzad neki shakespeare 2014.03.09. 14:36:52

A FideSSmafia is dugig van tömve, okádék Zuschlágokkal, Hagyókkal, meg Simonokkal. A mindenkit magasról lesajnáló, mindenkit hülyének néző pökhendi stílus, az elmúlt bő húsz év legocsmányabb időszaka. Tudom, mindenki arra voksol akire akar, de nekem már egy sima Fidesz-talpastól is felfordúl a gyomrom. :-(

zobod 2014.03.09. 14:37:23

@feketeesfeher: nem a tematizáláson múlik, hanem az összefogás helyzetén, amit maguknak köszönhetnek. 2010-ben a fidesztől sokat vártak az szavazók a társadalom minden rétegében, és az mszpt pedig nagyon nem szerették. Az eredmény 2/3 lett. Most, 2014-ben a fidesz megítélése távolról sem olyan gyenge, mint a baloldalé volt 2010-ben, sőt. Másrészt, az Összefogással kapcsolatban nincsenek olyan remények és várakozások, mint négy éve a fidesszel kapcsolatban. A mostani közhangulat és az összefogás megítélése kormányváltásra nem lesz elég. Erre ráerősíthet a tematizálás, de nem ezen múlik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.03.09. 14:38:30

@Intercessor:

"Mi a lófaszért nem verik a placcot tisztelt urak, azokért a milliárdokért (nem milliókért hanem MILLIÁRDOKÉRT) amiket a Fidesznyikek tesznek el / és tettek el???"

Ki akadályozza meg a tisztelt ellenzéki urakat abban, hogy verjék az asztalt? Azt már csak nem várod el egy párttól, hogy a saját szennyesét teregesse ki? Ez túl szép lenne. Még nálunk sokkal nagyobb demokratikus hagyományokkal rendelkező országokban sem túl gyakori az ilyesmi.

2014.03.09. 14:39:39

Nézzük pozitívan: óriásit bukik az összefogás, aminek Mesterházy a vezetője. Ő ragaszkodott hozzá, hogy a személye köré épüljön az MSZP, ő gyilkolta minden eszközzel Bajnaiékat. Bevalljuk, vagy sem, Mesterházy személyes ambíciója vastagon benne van abban, hogy az emberek egy marakodó, bizonytalan ellenzéket látnak rossz kompromisszumokkal. Ennél fogva igazi magyar ember mást nem kívánhat, mint ennek a mocskos pártkarrieristának a mihamarabbi bukását és egy kompromisszumra készebb, egyet hátrébb lépő MSZP-t. Akkor TALÁN előre léphet Bajnai, mögötte a DK meg a PM. Gyurcsány visszatérése is a lángeszű Mesterházynak köszönhető.

BUKJON MESTERHÁZY MINÉL HAMARABB, MINÉL NAGYOBBAT!! :)

is 2014.03.09. 14:40:08

@garmr: próbálod elviccelni, ugye? és még azt is képzeled, hogy ezzel engem minősítesz, ugye? hát ha neked ennyi az öröm, akkor bátran. ha ennél komolyabb ember vagy, akkor szólj.

@timargabor: nem is említette senki együtt. az értő olvasás is megy, vagy csak Google szinten, a PISA teszteknek megfelelő eredménnyel? minek ilyen kommenteket egyáltalán megereszeni? be akarsz szólni? minek? kinek? miért?

Parajpuding 2014.03.09. 14:40:12

Csak a leghülyébbek hiszik azt és reménykednek abban, hogy a simon és a zuschlag ügy (vagy a többi még sutban lévő hasonló) képes elterelni a figyelmet a 4 évnyi sokezermilliárdos lopásról és fosztogatásról. Kezdve a manyup államosításától a trafik-, föld-, takarékmutyin keresztül a mészárosok, garancsik, simicskák által, a kormány tevőleges közreműködésével ellopott közpénzekig.
Nem lep meg, hogy a sok agyhalott birka fidesznyik és nácikomcsi jobbikos álmodozik.

garmr · http://kard.blog.hu 2014.03.09. 14:43:44

@is: lol, én kijelentettem valamit, hogy nem értem; te erre közölted, hogy szűzlány vagyok; ennek megfelelő releváns választ adtam és még neked áll feljebb? :D
inkább akkor magyarázd el kérlek az eredeti felvetésre a te válaszod értelmesen, úgy hogy esetleg más is megértse

P.Freddy 2014.03.09. 14:43:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Ki akadályozza meg a tisztelt ellenzéki urakat abban, hogy verjék az asztalt?"

A Fidesz akadályozza meg.

Például a Közpénzből fenntartott Közmédiában esélye sincs annak a hírnek, hogy ki a felelős a Welt tulajdonosának haláláért, miután Lázár János fenyegetően rájuk küldte a fegyveres emberekkel kiegészített adóellenőröket.

És miért nincs? Mert a Fidesz egészen egyszerűen NEM ENGEDI.

Amadeus62 2014.03.09. 14:47:49

@P.Freddy:

Igen, ez a lényeg, a másik meg, hogy hiába történnének feljelentések, a fideszes csinovnyikokkal teletömött bíróságok, ügyészségek elmeszelnék az ügyeket. Maffia ez, nem más.

P.Freddy 2014.03.09. 14:49:47

@torró:

Érdekes, most milyen KEDVES lett a Fidesz-szíveknek Zuschlag..:))

Zuschlag, a szocik Lázár Jánosa, csak tőle két nagyságrenddel kisebb tolvaj..:)

Kíváncsi vagyok, amikor Lázár János kijön majd a börtönből, akkor mit fog énekelni és kinek..:)))

nu pagagyí 2014.03.09. 14:53:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A maffiavezér ellen felesleges a testőreinél panaszt tenni. Polt Peti a trafikodat is csak addig védi, amíg itt gerinctelenkedsz és úgy csinálsz, mint aki nem tudja mi folyik az országban.

nu pagagyí 2014.03.09. 14:57:00

@huzzadneki shakespeare: Azért kíváncsi lennék arra, hogy Simon milyen offshore cégeket nyúlt le. Valószínűleg csak az a baj vele, hogy olyanokét, akik most meg tudják bosszulni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.03.09. 14:58:17

@P.Freddy: @nu pagagyí:

Azért még mindig ott van az internet nyilvánossága, na meg a nemzetlözi bíróságon is lehet eljárást indítani, ha minden hazai lehetőséget kimerítettek.

Inkább arról lehet szó, hogy varjú varjú szemét nem vájja ki (csak egy kicsit). Ugye a Fidesz mekkora elszámoltatást helyezett kilátásba 2010-ben, és mi lett belőle? Joggal számít arra, hogy egy valamikori kormányváltás után vele is hasonlóan elnézően bánnak majd.

is 2014.03.09. 14:59:17

@Laci A Lakli: tetszik, de azért a következőkre felhívnám a figyelmed:

1. amit írsz, annak semmi köze ahhoz, amit én írtam. nem arra reagáltál.
2. ha arról akarsz írni, hoyg az embereket félrevezették a 2002-2010 közötti eredményekről, akkor arról írjál. természetesen senki nem vitatja, hoyg a FIDESZnek sikerült elfogadtatni az emberekkel, hogy szar volt az az időszak. csak ez nem azt jelenti, hoyg szar volt, ahnem azt, hogy a FIDESZ ezt hitette el. te viszont azt írtad, hogy szar volt. fogalmazz pontosan.
3. még mindig várjuk, ó mágus, hogy adjál egy jó kezelési receptet.
4. te megint kevered a dolgokat. Simon elcsalta a vagyonnyilatkozatát. de te nem ezt írtad, hanem azt, hogy ügyetlenül kezelték, és megint nem mondod, hogy mi lenne szerinted a jó kezelés. a milliárdok arra kellenek, hogy az emberek figyelmét eltereld. szerinted a Simon-ügy a nagyobb baj, vagy a földmutyi, trafikmutyi, a 3000 milliárd elköltése ellenére az adósság nem csökkenése, a beruházási ráta béka segge alá küldése? és miről beszélsz te is? az utóbbiakól? na ehhez kellenek a milliárdok, amik láthatóan nálad is hatottak.
5. 2001-et írtam, te pedig 2003, 2006-ot, aztán az újakat lefitymálod. a FIDESZ oldalán meg mindennel megértő vagy, és összességében megint nem a nagyobbb problémával foglalkozol. de ha neked semmi se számít, akkor semmi se számít. nem kell megpróbálni racionálisan érvelni, nyomjad zsigerből: a FIDESZnek mindent elnézek b+, az ellenzéknek meg kisebb dolgokért is beszólok, és be lehet fogni!
6. Érdekes, mi nem ugyanazokat a kommenteket olvassuk. Én semmilyen vezető sem vagyok, párttag sem vagyok, sőt a szocikra sincs kedvem szavazni (ezt is már sokzor leírtam), aztán már mindennek el voltam legalább százszor mondva. Te szerintem simán le akarsz tagadni itt dolgokat, látszatokkal magyarázkodva.
7. Ha te azt számon kéred egy verseny második helyezettjétől, hogy miért állítja, hogy képes az első lenni _később_ attól függetlenül, hogy mi az _aktuális_ helyzet, akkor te örökös FIDESZ-hívő leszel a jelenlegi szituációban, és ha véletlenül az LMP lesz második, akkor majd őket is fogod így anyázni, hogy hogyan állíthanak ilyet, meg a Jobbikot is, meg mindenkit. Pedig ez így elég nagy zagyvaság, ugye? Akkor szerintem ne is erőltesd.

P.Freddy 2014.03.09. 15:01:07

@Intercessor:

Az a szomorú, hogy ezeket a milliárdos Fideszes közpénz-lopásokat a Fidesz-szavazók EL SEM ÍTÉLIK.

Tehát, jóváhagyja a birkatömeg a törvénytelen, maffiamódszerekkel, tőlünk ellopott milliárdoknak az Orbán, Lázár, Garancsi stb. családokhoz való, offshore-ba kerülését.

A Fidesz-szavazó ezáltal tettestárssá válik. Szerintük törvényes a rablás.

Amadeus62 2014.03.09. 15:03:12

@P.Freddy:

Azért nem ítélik el, mert azt hiszik, hogy mindezeket csak a balliberális gonoszok találják ki, hogy fogást találjanak a szent kormányon, tehát el sem hiszik, hogy mekkora milliárdos lopások vannak ezeknél a fidesznyik geciknél. Ezt nevezik vakhitnek. Csak az az igaz, amit a Kormány és médiája mond, minden más csak ellenzéki hazugság.

2014.03.09. 15:03:58

@is: "Pl. Zuschlagról leírni, hogy képtelenségeket állít, emberek ne vegyétek be." - Meg az apád f..t édes barátom.

Az MSZP a saját múltját (Simonnal a jelenét) nem volt képes megfelelően megtagadni. Ha a vezetés 2010-ben, egy történelmi vereség után azt mondja: loptunk, csaltunk, hazudtunk, elsőként javaslunk új pártfinanszírozási törvényt, mert szégyelljük magunkat, azzal lépéskényszerbe lehetett volna hozni a Fideszt és most lehetne mutogatni rájuk, hogy tessék emberek, ilyen Zuschlagokat vesznek meg kilóra, közben pont ők nem akarták tisztába tenni a finanszírozási ügyeket. Akkor lenne minimális erkölcsi muníciója az MSZP nevű gazdasági társaságnak.

Most nincs. Ennek oka, hogy Mesterházy úgy gondolta, a megújulás 2 hónap alatt letudható, meg kell változtatni a neveket az elnökségben, a személye köré nagyobb hatalom és védernyő kell, és kész is van a csoda, megújult a 20 éve lopó MSZP.

Most fizeti az árát. És nem, nem támogatom ezt a brancsot, Orbánba bukjunk bele, de akkor már egy életképesebb valami jöjjön helyette, ne az MSZP.

Horváth Csabát indítják főpolgármesternek, na vajon miért?

is 2014.03.09. 15:04:50

@garmr: én erre közöltem, hogy kérdezz. neked sem nagyon megy az értől olvasás, ugye? a szűzlányos az egy _hasonlat_, niylván tanultál a hasonlatokról az iskolában.

nade ha itt a kérdés, akkor itt a válasz: meg lehet érteni egészen könnyen, hogy miért gondolja bárki is, hogy Orbánnál a fent felsorolt emberek mind egyesével jobbak (relatíve), ha veszi bárki is a fáradságot. mondjuk ehhez kell közgazdasági, történelmi és szociológia tudás, mindegyik olyan főiskolai szinten. akinek nincs ilyen, az sajnos sose fogja megérteni, az sajnos tévedésbe lesz ejtve a FIDESZ kommunikációja által, az onnan közvetített hamis világképpel, melyben pl. az szerepel, hoyg ezek az emberek olyan gyengék lennének.

garmr · http://kard.blog.hu 2014.03.09. 15:06:53

@is: még mindig nem válaszoltál :)

P.Freddy 2014.03.09. 15:07:53

@J.László:

Köszi, ez hízelgő, mintha profi volnék, mint a Fideszes kommentelők a miniszterelnökségtől, a Nézőponttól, stb, vagyis Ti :-)))

Nem, szó sincs róla, most jöttem a moziból a gyerekkel.

is 2014.03.09. 15:08:32

@storker: "egy történelmi vereség után azt mondja: loptunk, csaltunk, hazudtunk, elsőként javaslunk új pártfinanszírozási törvényt"

hahahahahahahaha :DDDDDDD

ez PONTOSAN az őszödi beszéd 2006-ból, és Gyurcsány 2007-ben javasolt új pártfinanszírozási törvényt!!

te a SAJÁT szemedbe hazudsz, hogy ezt elfogadnád, meg ezt támogatnád! ha te ezt akarod, akkor neked a legnagyobb Gyurcsány-fannak kellene lenned! és 2010-ben nyilván a FIDESZ ellen szavaztál, aki ehelyett eltapostatta Gyurcsányt azokkal a hülyékkel, akik nem fogták fel, hogy pont ezt csinálja az MSZP-vel, amit te itt követelsz.

úgy érzed, hogy koherens, logikus világképed van? gondold át még egyszer.

2014.03.09. 15:09:31

@Amadeus62: "Csak az az igaz, amit a Kormány és médiája mond, minden más csak ellenzéki hazugság. " - TÉ-VE-DÉS!!!!

Az ellenzéknek azon kellett volna dolgoznia 4 éven keresztül, hogy azt a 3-4 millió szavazót megfogja, akik pont nem veszik be a Fidesz hazugságait. Mivel ebben óriási kudarcot vallottak, most elindult a bűnbakkeresés: a fideszes hazugságyár, LMP, stb.

Hülyeség. Horváth Csaba, ez a lángeszű közhelykirály elment Havashoz múlt héten. Havas megkérdezte, miért szavazzon valaki a szocialistákra: ember még úgy meg nem lepődött, mint ez a Horváth gyerek. Elkezdett Rogánozni meg Fideszezni, a lényeg az, hogy érvet egy darabot nem mondott, hogy ők akkor mégis mit, hogyan, mikor, miből. Ennyi.

2014.03.09. 15:15:58

@is: Ennyire telik tőled? Igen, maguk a szocik buktatták meg Gyurcsányt és igen, pontosan ezért kellett volna esetleg (halkan mondom, félve) felvállalniuk mégis, hogy akkor eztán más irányba viszik a hajót a régi módszer helyett. Tökéletesen logikus, amit írsz azzal, amit én írok: egy régi elit módszereit használja egy új, ennyi volt az MSZP nagy megújulása. Ezt a választók nem veszik be, most Mesterházy, Szanyi és Horváth Csaba az "arcok", na bumm.

Ami a szociológiai tudást illeti: nekem van. Én tudom, hogy a Bokros-csomaggal pont ők vágták haza még jobban a középosztályban a gyermekvállalást. Hogy ők azok, akik szerint valaki bruttó 450 ezerrel már gazdag, biztos azért, mert tanult a rohadék. A segélyezetteknek ők adtak minden erőlködés nélkül pénzeket, se munka, se a gyerek iskolába járatása, semmi. A Jobbik mitől erősödött meg? Ők is a médiájukkal hülyítették az embereket?

garmr · http://kard.blog.hu 2014.03.09. 15:15:59

@is: még mindig ez amin fennakadtál korábban, csak eddig válaszolni nem tudtál rá:
"pedig nem is értem, hogyan ragaszkodhat valaki olyan emberekhez, mint kuncze, fodor, gyurcsány meg mesterházy
teljesen érthetetlen számomra"

égek a vágytól, hogy megismerjem azt a, téged idézlek: "közgazdasági, történelmi és szociológia tudást mindegyik olyan főiskolai szinten", ami ezen egyszerű kérdés megválaszolásához kell

Alamio 2014.03.09. 15:18:00

@feketeesfeher: "A közbeszéd másként működik.
Most a fidesz tematizál, és uralja a közbeszédet."

Akkor ők az ügyesebbek. Emlékszel 2002-re? Akkor teljes médiaellenszélben voltak. Ezt is megfordították.

Nem lehetséges, hogy az ellenzék az oka önnön gyengeségének?

Ez a "mutyi" szó meg úgy hangzik, mintha Szanyi találta volna ki 89-ben, majd átvette volna a Hócipő, mint "humoros fordulat". Az egész megfoghatatlansága tükrözi a baloldal teljes tehetetlenségét és töketlenségét.

Anno Keller (jesszusom) feljelentésére hány eljárás indult, és hány ilyen "mutyi" lepleződött le? A Fidesz azért nem bukik le, mert ebben is ügyesebb. Nem gondolom hogy elsőbálozók - viszont nem balfékek. Nem tartanak egyetlen külföldi számlán 240 millió be nem vallott "jövedelmet".

torró 2014.03.09. 15:24:02

@P.Freddy:
Na hallod! Kell ettől jobb kapaszkodó? Házhoz jött a magas labda, csak le kellett csapni:))). Hányszor idéztem már Hofit!? "senki nem tud annyit ártani nekünk, mint mi saját magunk"!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2014.03.09. 15:31:57

Magyar P(r)ol(e)g(t)árok Egyesüljetek!

Előre! Ma a baloldalt és jobboldalt a proletárok és dolgos földműves parasztok ellenségei irányítják! Farkasok vannak a Bárányok közt!

Még nincs minden veszve! Meg lehet tisztítani a szocialista pártokat és a munkáspártokat, az oda alantas módon, hazugságokkal beszivárgó nagytőkés kapitalista burzsóá elemektől, akik a dolgos termelő munkásnépet félrevezetve, imperialista nagytőkés fasiszta egyeduralomra törnek, az emberek vad nacionalista érzelmeit felkorbácsolva és egymás ellen uszítva az elvtársakat!

Ki a pártokból a mussolini fajta fasiszta gyártulajdonosokat, a bankárokat a kereskedő élősködőket! Ma ezeket a pártokat a dekadencia és protekcionizmus posványos mételye fertőzi! A tisztességes dolgos verejtékből élő munkásembernek érdekeit elnyomó népirtó terroristák, foglalják el az őket megillető helyeket a parlamentben (gulágban)!

Magyar Polgárok egyesüljetek! Ne hagyjátok, hogy az érdek-képviseleti egyesületeitekbe olyanok szivárogjanak be, akiknek az az érdeke, hogy minél jobban kihasználjanak benneteket!

Előre! Rendületlenül! Elő a sarlót és kalapácsot!

Munkásököl vasököl, oda csap, ahova köll!

Ezek az antik anti szociális elemek, társadalmunkra bomlasztóan hatnak! A politikai hulliganizmus biztosítja a korrupció melegágyát és az erkölcstelenség elharapózását!

Nincs más megoldás! Fel kell számolni az imperialista törekvésekre törő nagytőkés mussolini fajta nagytőkés fasiszta nézeteket valló szubcensziákat a politikai életben!

Társadalmunk szociális létbiztonságának megőrzése érdekében, érvényesíteni kell a proletár testvériség szellemét, a társadalmi egyenlőséget!

Bolsevik nép! Egyesüljetek a mensevik gazdag burzsoá elnyomók ellen!

Idézem dicső nagy vezetőinket! Ez a harc lesz a végsőőő!

Mindenkinek joga van a munkához! Ezért a kapitalista szempontú automatizációt ellensúlyozni kell, tehát a társadalmi létbiztonságú munkaelosztást ki kell eszközölni!

A szükségletek állandóak, de a munka mennyisége lecsökkent a termelés automatizált felgyorsulásával!

Újra internacionálé kell! Már nem elég a 3x8 óra! Mától proletár testvéreim, a 4x6 órát kell bevezetni, hogy eltűnjenek az éhező munkanélküli naplopó tömegek!

Testvéreim! A megoldás a kezetekben van! Munkás ököl vas ököl, oda sújt ahova köll! Nincs más megoldás jövőnk és jogaink biztosítása érdekében, mint a munkás osztály hatalmát visszaállítani!

Földművesek! Harcoljátok ki a szabad piaci kereskedelmet, ahol adószám és megbélyegzés nélkül eladhatjátok a termékeiteket!

Előre! Rendületlenül és rettenthetetlenül!

Pomegájcse...

is 2014.03.09. 15:32:47

@storker: azon dolgoztak, és a jelen állás szerint 3 millió ember nem fog a FIDESZre szavazni, csak azok közül, akik elmennek. 1 millió a Jobbikra szavaz, 1,7 a kormányváltókra, a maradék meg LMP+mindenki másra.

mi a probléma? a FIDESZnek nincs talán hazugsággyára? de van. az LMP társulásával bőven jobbak lennének az esélyek vagy Schiffer nem tesz egészen stabilan időről-időre szívességet a FIDESZnek? ez is így van. miért nevezed ezt bűnbakkeresésnek meg hülyeségnek? ezek tények.

2014.03.09. 15:39:42

@is: Az a probléma, hogy az MSZP-nek volt kétszer ennyi szavazója 2006-ban, akiket már akkor sem érdekelt a Fidesz. Se üzenet, se vízió, se megújulás, semmi, még Puch László is fent van a listán. Nem érted meg, hogy a pártban egy elitváltás történt, semmi más. Egyébként nem tudom, az 1,7 hogy jött ki, mert 20%-al és 65%-os részvétellel számolva is csak 5,2 millió szavazó, annak a 25%-a is csak 1,3 millió. Csak sajnos sem a 65%-os részvétel, sem az nem biztos, hogy ezek 25%-ot kapnak.

nu pagagyí 2014.03.09. 15:42:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Sajnos csak mi tudnánk megvédeni saját demokráciánkat saját zsarnokunktól. Az EU nem fog csapatokat küldeni, sem beavatkozni. Az EU nem Oroszország, hanem demokratikus országok szövetsége, amelyben még mi is tagok vagyunk, a tehetetlenségi nyomatékból kifolyólag. Amit az EU tehetett az annyi, hogy szakosított szervei elmondták az aggályaikat. A fogadtatás mutatja, hogy felesleges volt, mert nem demokratáknak hiába magyarázzák, milyen elveket sértett meg.

2014.03.09. 15:42:37

@is: " mert 20%-al" - ez törölhető.

Egyébként meg látványosan hallgatsz a szociológiai tényekről, a kisebbségek helyzetéről, a gazdaságpolitikáról 2002-2006 között. Ilyen Horváth Csabák és Mesterházyk még sosem voltak kormányon és könnyen lehet, hogy a megszerzett hatalom arra sarkallná őket, hogy ha már ott vannak, ismét szociális kiadásokkal szerezzenek stabil népszerűséget, hiszen jön az önkormi választás, ahol szeretnék visszakapni a régi helyeket, amiket a fidesz 2006 óta elvett tőlük. Egyáltalán semmi garanciája annak, hogy egy mszp vezette kormány tényleg reformálna.

Tyreo 2014.03.09. 15:43:05

@nu pagagyí: Az még mindig megválaszolatlan maradt, hogy a demokráciát sosem csorbító baloldal miért is kezdte csukta börtönbe koholt vádakkal Tomcatet, a cikkben felsorolt többi eset, valamint miért nem fogadták el például a progresszív blog ajánlatát ami többek között az átláthatóságról szólt volna. Van szerencsém ismerni a blog egyik szerzőjét, ő mondta, hogy többen is olvassák az MSZP-s vezérkarból. Ez nekem elég. Innentől kezdve, ha nem akarják elfogadni azt ami körülbelül demokratikus minimum lenne, akkor miért is kéne ezt elhinnem?
Akárhogy is nézem, inkább tűnik úgy, hogy eddig nem hitték el, hogy lehet ezt ilyen pofátlanul csinálni. De most már tudják.

húzzad neki shakespeare 2014.03.09. 15:44:59

@nu pagagyí: Van egyTv. (a pénzmosás és a terrorizmus támogatása megakadályozása...) mely szerint, a gyanús pézmozgásokat a bankok kötelesek jelenteni. Az öregem pár éve vett egy kis Suzukit, a bank azt is jelentette. Simon hogy is gondolhatta, hogy egy uniós pénzintézetben titokba maradhat a pénze?! Vitte vón Svájcországba, vagy bérelt volna egy széfet, ahogy a nagyok csinálják. De hát ehhez ész kell! Majd ha változik a politikai helyzet, akkor a KDNP-s Szeszták, vagy a MET-es Offshore-osok lesznek terítéken. .....és a karaván halad tovább... :-(

is 2014.03.09. 15:45:54

@garmr: az egy állítás volt, nem kérdés.

de egészen röviden már megadtam a választ, és akkor most szájba rágom ismét: azért, mert ezek az emberek RELATÍVE még mindig jobbak, mint az Orbán-kormány, Orbánnal az élen, Magyarország közép és hosszútávú boldogulása szempontjából. sőt, a 21. század második évtizedének konkrét helyzetét véve abszolút értelemben is egészen jó válaszokat adnak a felmerülő kérdésekre. múltbeli példákat is lehet hozni: a Mercedes-gyár leszerződése, 2007 (ebből élünk); egészségügyi reform 2007-2008 (Szócska se csinál mást); kistérségi rendszer (a FIDESZ nem hagyta, aztán maga is megcsinálta járás néven); értelmes bankadó 2006-ban (ja, akkor Csányinak muszáj volt ez ellen uszítani); bejegyzett élettársi kapcsolat 2009; az akkori oktatási rendszer vs Hofmann Rózsa stb. stb.

a jelenlegi választékból kb. MINDENKI jobb, mint Orbán, és Bajnai meg Bokros abszolút értelemben is jók. Gyurcsány sajnos menthetetlen, pedig kurva jó gondolatai vannak, ezt konkrétan senki nem cáfolta soha, csak személyeskedés megy ellene is.

is 2014.03.09. 15:50:12

@storker: ha a kormányváltók 20%-ot kapnak, a FIDESZ meg 50% alatt, akkor a maradék 30+%-ot ki kapja? az a lényeg, hogy a FIDESZ 50% alatt lesz, azaz az 5,2 millióból kap 2,4 milliót, az ellenzék meg 2,8-at. amit 3-ra kerekítettem. egyébként meg nem tudom, hogy a számok mennyire barátaid, de éppen azt állítod a 20%-kal, hogy a Jobbik több szavazatot kap, mint a kormányváltók. komolyan gondolod?

is 2014.03.09. 15:55:15

@storker: igen, ez a veszély fennáll. én nem is javaslm senkinek, hogy Horváth Csabákra vagy Mesterházy Attilákra szavazzon. viszont nagyon ajánlom, hogy a Bajnai-Bokros tandemre szavazzon.

az nem az ő hibájuk, hogy a FIDESZ ilyen gecimocskos választási törvényt csinált, hogy össze kelljen állniuk a kormányváltáshoz mindenkivel, aki csak erre hajlandó. ez remélem világos, legalábbis ha egy általános iskolába bemegyek, ott a 6-8 éves gyerekeknek ez egyértelmű.

és egyébként ha megkérezed, hogy akar-e valaki Hofmann Rózsára szavazni, akkor senki, de az Orbán meg kap 45%-ot. pedig az a szavazat pont a Hofmann Rózsára is megy, úgyhogy ne jöjjön senki azzal, hogy a Bajnai szavazat az a Mesterházyra megy, mert az Orbán-szavazók is leszavaznak Hofmann Rózsátol, Pozsgay Imréstöl, Semjén Zsoltostul mindenkire.

2014.03.09. 15:57:36

@is: Simán el tudom képzelni, mivel a trend most pont az, hogy kormányváltók mínusz, Jobbik plusz. Eddig azt tudjuk tehát, hogy amíg kormányoztak, iszonyatos örökséget hagytak pl Budapesten, korrupciótól, tehetetlenségtől bűzlött az egész rendszerük. Nem kell ahhoz Orbán-fannak lenni, hogy valaki belássa, hogy ezek soha nem fognak együtt kormányozni, sőt, a konfliktusok egyenesen kódolva vannak beléjük, elég csak Fodor éhes szájára gondolni. Akárhogy csűröd-csavarod, ez az összefogás egy nulla, ez a népszerűtlenség Mesterházy hatalomvágya+Bajnai antipolitikus alkatának eredménye. Utóbbi kap felmentést, előbbi nem. Amikor a Fidesz megbukik, akkor már nem ennek az erőnek kell az alternatívának lennie. A győzelmük most végzetes lenne, két napig nem tudnának kormányozni.

feketeesfeher 2014.03.09. 15:57:39

@Alamio:
"Nem tartanak egyetlen külföldi számlán 240 millió be nem vallott "jövedelmet"."

Tízmilliárdokat tartanak jópár svájci számlán.
És igen, a gátlástalanság csodákra képes rövidtávon.
Ezt látjuk most.

garmr · http://kard.blog.hu 2014.03.09. 15:57:45

@is: ez mind nagyon szép, de mutatok valamit:
i.imgur.com/rPayqtm.png
a következtetéseket mi levontuk, ez pedig az hogy a fideszmszp mehet a levesbe, hogy először az mszp és utána a fidesz, az csak sorrendi kérdés :)

nu pagagyí 2014.03.09. 16:00:30

@Tyreo: Nem ismerem a Tomcat ügyet, de annyit tudok, hogy amíg működött a demokrácia, nem egy ember akarata döntötte el, kit állítanak bíróság elé. Mindenki végezte a dolgát: rendőrség, ügyészség, bíróság.

A Progresszív blog olyanokat ír, amivel én is egyetértek, csakhogy ahhoz minimum kétharmad kell, azontúl pedig csak a forradalom marad. Most annyi reális, hogy ne hagyjunk a Fidesznek még négy évet, amivel "örökre" bebetonozná posztfeudalista uram-bátyám hatalmát és opcióként csak a forradalmat hagyja meg a népnek a demokráciához való visszatéréshez.

2014.03.09. 16:01:14

@is: "viszont nagyon ajánlom, hogy a Bajnai-Bokros tandemre szavazzon." - jó ötlet, de ezt épp az MSZP akadályozta meg, ha jól tudom. Ezt nem vagy hajlandó beismerni, pedig az említett általános iskolás gyerekek ezt tudják, már azok, akik itt voltak 2012 októbere után és látták Mesterházy manővereit. Csak annyit kellett volna tenni, hogy tessék Gordon, itt a hálózat, az aktivisták, te vagy a jelölt, segítünk. Medgyessyvel anno sikeresen megcsinálta Kovács László, ugyanez volt az imidzs, egy viszonylag külsős, technokrata úriember és lám. Most ez Mesterházy ambíciói miatt nem csak elbukott, de egyenesen be kellett venni Fodort is. Ja igen, én nem fogom tartósan itt látni a jobboldalt egy újabb sikertelen balos kormányzás után, így a baloldal győzelmét nem akarom és te sem akarhatod. Épp a fidesz és az mszp együttes bukása hozhat kánaánt, más nem.

2014.03.09. 16:06:44

@garmr: Végre egy ember széles e hazában, akivel 100%-ban egyet tudok érteni, pont így gondolom a sorrendet én is, csak "is" társunk ezt nem fogja fel, mert szegény azt hiszi, hogy itt jó kormányzás lenne az összefogás alatt, pedig nem, így ebben a formájában biztosan nem.

@nu pagagyí: " Most annyi reális, hogy ne hagyjunk a Fidesznek még négy évet, amivel "örökre" bebetonozná posztfeudalista uram-bátyám hatalmát"

Ilyet nem lehet, ez egy régi népi hülyeség, már bocsánat. Nem fog semmit bebetonozni, mindenkit ki lehet takarítani. Ráadásul ez egy kis ország, nincs semmi stratégiai vagyonelem, amin fideszes káderek ülnének, a médiahatóság meg hadd ne érdekeljen, hogy mikor mennyire bünteti a kertévéket. A főügyész is kipiszkálható kellő ügyességgel és a közvélemény nyomásával.

Alamio 2014.03.09. 16:08:12

@feketeesfeher: Nem reflektáltál semmire, amit írtam.

"Tízmilliárdokat tartanak jópár svájci számlán."

Bizonyíték?
Ez is amolyan Kelleres. Téged amúgy nem zavar a Simon-ügy? A pitiánersége, amatőrizmusa, és a naív rácsodálkozás, hogy kiderült?
Te EZEKRE bíznád az országot, akik még ehhez is hülyék?

nu pagagyí 2014.03.09. 16:16:44

@storker: Nem tudjuk mi a trend. Csak a Századvégnél kreált hazugságcunamit halljuk.

Az én tágabb környezetemben szinte mindenki utálja a Fideszt, maximum 1%-ot kapnának. Még a Jobbik is népszerűbb náluk. Aki nem utálja őket, az a többit sem, mert halvány gőze sincs a politikáról, egyszerűen nem érdekli.

Körülbelül ilyen valós helyzetet leplez a minden csövön folyó kormánypropaganda. Abban azért nem kételkedem, hogy csalni fognak, sőt ez a négy év már bőven kimerítette a választási csalás fogalmát a CÖF-fel, a plakátmonopóliummal, a szervilis közmédiával, a közmunkások politikai munkára kényszerítésével, az ellenőrizhetetlen állammal, a minden vezetői szintről ránk vigyorgó, üres fejű parancsvégrehajtókkal, hatalmi visszaélésekkel.

Laci A Lakli 2014.03.09. 16:22:05

@is:
Kedves "is".
1. Először is kezdjük azt, hogy én írtam egy 7 pontból álló koncepciót, hogy szerintem milyen hibákat vétetek a kampányban. Erre te írtál egy teljesen oda nem illő dolgot cáfolatként. Persze, hogy nem válaszolok rá, mert irreleváns a vita szempontjából. Amúgy engem is dühít az a tény, ha jól emlékszem akkor a győztesnek a különbözetét kompenzálják a győztes javára. Ez azonban tejesen értelmetlen, hogy én tudom, vagy te tudod. Ugyanis az átlag magyar ember nem úgy fog választani, hogy átmegy hirtelen választási szakértővé és mérlegeli a körzetében lévő nyerési esélyeket... Ezért hozta a FIDESZ ezt a számomra egyébként felháborító tételt, hogy jobban tudja maximalizálni a rászavazók szavazatait. Mert a győztes és a második közti szavazat különbség az bizony duplán számít az új rendszerben.
2. Az az igazság, hogy sok gazdasági mutatót lehetne mutatni, miért volt sikertelen a kormányzásuk. Vegyük csak azt, hogy mekkora volt az államháztartási hiány, mennyire távolodtunk el az Euró bevezetésétől, ez idő alatt előzött be minket Szlovákia (most is hagy le minket), a jegybanki alapkamat 10% felé ment stb. Szóval legyünk őszintén, mint Gyurcsány "elbaszták nem kicsit nagyon". Mindig meglepődök az olyan kommenteken akik még a mai napig is állítják, hogy jól kormányozott az MSZP az SZDSZ-el karöltve. Ha nincs az IMF hitel akkor tulajdonképpen az országot CSŐDBE vezették volna és ezek után egyes embereknek még hisznek abban, hogy jól kormányoztak. Nevetséges :D, sajnálom.
3. O.K. mondok egy kezelési receptet. Ki kellett volna rúgni Simont a pártból mielőtt fény derült volna az eset. Majd lekommunikálni, hogy "mi nem tűrjük meg a csalókat" előre. Emlékezz arra, hogy a vesztegetési ügybe került Csanádot a Jobbik milyen hamar kipaterolta, mikor kiderült, hogy megvesztegetni akart valaki EU-s parlamenti pénzekből... Kampány időszakban ekkora buktát nem nagyon lehet elviselni.
4. Nem nagyobb baj a Simon ügy, mint a FIDESZ mutyik, de nem is kisebb. Számomra és sok tisztességes ember számára a lopás bűn és ezzel hitelét veszti az ember ÖRÖKRE. Képzeld el, hogy van egy kis befektetni való pénzed. Bemész egy brókercéghez akiket azzal bízol meg, hogy gyarapítsák. Ígérnek mindenféle hozamot stb. Aztán egyik nap rápillantasz a számládra és azt veszed észre, hogy kevesebb pénzed van, mint amit eredetileg beraktál. Ugyanis a brókercég szépen lecsipegetett belőle. Erre átmész egy másik brókercéghez és aláírsz velük egy új szerződést a pénzed fialására. Pár hónap múlva azonban azt veszed észre, hogy itt is meglopnak sőt! Mit csinálsz ekkor? Visszamész az első brókercéghez, mert ők kevesebbet loptak? NEM, ép eszű ember ilyet nem csinál. Elhajtod mindkettőt és aláírsz egy szerződést egy harmadik céggel! Érted?! Amit írsz az nettó ökörség, hogy azért kell őket visszahívni, mert kevesebbet loptak. A nagy túrót! Mindkettő lopott, hazudott. (MSZP-SZDSZ-nél valahogy kihagytad az M6-os alagút építése körüli botrányokat, tudnánk még ott válogatni stb...) Ép eszű ember nem invitál tolvajt vissza a házába!
5. Igen azért írtam, mert a 2006-os bukott baloldalnak kellett volna megújulnia! Nézd, megint itt van amit alapvetően félreértesz! Én alapvetően az "Kormányváltás" taktikai hibáiról írtam, miért kellett volna nekem a FIDESZ megújulását elemezgetnem (ami valóban nem történt meg).
6. Hú nehéz volt ezt az ellenérvek nélküli részt elolvasni, személyeskedés az volt bezzeg benne. Hol állítottam, hogy politikai vezető vagy? :D
O.K. lehet, hogy számodra látszatokoskodás, de akkor cáfolj meg! Sajnos nem láttam egyetlenegy ellenérvet sem az alábbi kijelentésemmel szemben: "Nem törődnek a jelenlegi Jobbikos szavazókkal, sőt folyamatosan csak negatív jelzőkel illetik a népesség egy jelentős csoportját, így őket onnan soha az életbe senki sem fog visszatérni a "demokratikus" ösvényre."
7. Itt is valamit nagyon félreértsz. Blöff az ha Mesterházy kijelenti, hogy ők fognak nyerni, de közben tudja, hogy erre nagyon kevés esélye van. A Versenyre való normális, felelős felkészülés az lenne, ha azt mondanák, hogy mindent meg fognak tenni a győzelemért és majd a választások napján kiderül, de addig is keményen fognak érte dolgozni! Például: Magyarország - Spanyolország focimeccs lesz. Pintér kijelenti, hogy végett vett a magyar válogatott a spanyolok uralmának, meg fogják verni a spanyolokat. (Ez természetesen blöff, nagyon kevés esély van, hogy megverik őket és ezt ő is tudja). Azonban ha Pintér azt nyilatkozná: Tudjuk, az utóbbi években nem úgy sikerült a magyar válogatott felkészülése ahogy szerettük volna, de még így is mindent meg fogunk tenni a pályán, hogy legyőzzük a spanyolokat. Na akkor nem veszítene semmit a hiteléből a meccs előtt.

nu pagagyí 2014.03.09. 16:24:03

@storker: Te még nagyon fiatal lehetsz, nem éltél a Kádár-rendszerben. Egzisztenciálisan fognak tönkre tenni, de az is lehet, hogy koholnak ellened valami köztörvényes vádat. Már most is megtehetik és időnként élnek is vele, lásd a KLIK által üldözött tanárokat, akik már nem tudnak elhelyezkedni sehová. Orbánt komolyan kell venni, nála a teljes foglalkoztatás ígérete nem jelent mást, mint a közveszélyes munkakerülés büntethetővé tételét. Közveszélyes munkakerülő az lesz, akit egzisztenciálisan előtte tönkre tettek és nem jelentkezik időben kényszermunkára, ahol ellenőrizhetik.

Szelesztia 2014.03.09. 16:24:48

@nu pagagyí: Anyukádtól hallottam :DD Hogy: Az MSZP már egy ideje a lopás szinonimája. Csak tudnám kik azok az idióta 'szok, akik még rájuk szavaznak :D

lobster thermidor 2014.03.09. 16:28:44

@Pipas:

Ha neked úgy többnek tetszik a 250 millió, hát legyen negyed milliárd!
Bár ez sem kevés pénz, mindenesetre csak amatőr maszatolás az elmúlt 3 évben szétlopott 10 ezer milliárdhoz viszonyítva.

Pipas 2014.03.09. 16:32:12

@lobster thermidor: jah, jah, csillió forintok, persze. senki sem látta, mindenki beszél róla, tudjuk... miért mindig a demokratikus ellenzék bukik meg, ha mindenki más nagyobb gazember, azt mondjuk nehéz megérteni, de mindegy...

Szelesztia 2014.03.09. 16:34:02

@Alamio: "Nem lehetséges, hogy az ellenzék az oka önnön gyengeségének?"

Nagy igazság. Ha valaki még egy HírTV szintű csatornát sem tud igazgatni, fenntartani, akkor hogy a 'szba akarnak egy országot irányítani? A bal oldalon csak nyerészkedők vannak, tehetségek nincsenek. A kivételek meg jól hátra lettek szorítva az olyan fogyatékosok miatt, mint Meggyó', Gyurcsány... bár ez a Mesterházy sem tűnik 100-asnak xD

P.Freddy 2014.03.09. 16:35:42

@nu pagagyí: @Alamio:

"Te EZEKRE bíznád az országot, akik még ehhez is hülyék? "

Vagyis az átlagos Fidesz szavazó a minél dözszöltebb, minél szervezettebb, minél agyafúrtabb, minél pofátlanabb, minél nagyobbat rabolni képes, bűnözőkre szívesebben bízza az országot.

Mert ők olyan ügyesek, hogy százmilliárdok elrablása után se buknak le, tehát az ország vezetésére is tökéletesen alkalmasak.

Érdekes egy genetikai állatfajta ez a Fidesz-szavazó-fajta...

J.László 2014.03.09. 16:37:28

@P.Freddy:
Menj már haza @Freddy. Neked nincsen családod? Nem hiszem el, hogy vasárnap is gályáznotok kelljen.

2014.03.09. 16:37:43

@nu pagagyí: "Csak a Századvégnél kreált hazugságcunamit halljuk." - Nem igaz, mindegyik másik intézet hasonló eredményeket mér, tehát csúsztatsz.

Fiatalnak meg nem vagyok fiatal, ahogy a Fidesz tesz tönkre egzisztenciákat, úgy tenne tönkre az mszp is, vagy te azt hiszed, hogy ha valaki útjában állt a pártnak, nem tolták félre azonnal? A barokkos túlzások meg azért nem érdekelnek, mert két rossz közül én már nem választok, ha te igen, lelked rajta.

Alamio 2014.03.09. 16:48:37

@P.Freddy: Visszafordítom a hamis retorikád:

Mert a Te embered az, akinek még az önvédelmi reflexe sem működik, inkább könnyelműen bízik a le nem bukásban - minden alap nélkül? Balfék képviseljen Európában, és itthon? A te tolvajod márpedig legyen pofátlan, és arrogánsan buta - az teszi alkalmassá az ország vezetésére?

Érdekes egy nézőpont, az biztos.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.03.09. 17:00:48

@Alamio:

Európában, cseléd ?

Már régen Putyin alatt nyivákol a gazdid.

P.Freddy 2014.03.09. 17:05:07

@Alamio:

Rossz a kiindulásod.

- Inkább legyen kisebb tolvaj, mint nagyobb.
- Inkább legyen kevésbé pofátlan, mint arrogáns lóbszópofájú gátlástalan köcsög
- Inkább legyen őszintén, "naivan" demokrata, mint sunyigeci, rohadék számító, autokrata seggfejfasz

Alamio 2014.03.09. 17:11:02

@én már a fény gyermeke vagyok: @P.Freddy:

Na, látom elment a villany...

Nem ízlik a főztötök, én ezt teljesen megértem.

Amadeus62 2014.03.09. 17:13:38

@Alamio:

Kire lenne érdemes szavazni a '4' közül?

én már a fény gyermeke vagyok 2014.03.09. 17:17:00

@Alamio: Látom, ehhez a tónushoz vagy szokva.

Tán még viheted a cigánynak a köpőcsészét is.

Psyman 2014.03.09. 17:20:37

Én magam alá szarnék a röhögéstől, ha a nagy összeborulás végén nem jutnának be a parlamentbe. Persze csak az első pár hétben, mert utána beindulhatna az ellenzék nélküli Fidesz és jönne négy hajjdehűha évünk, amin jó eséllyel már sírnék. Viszont akkor az igen kiváló és makulátlan politikai panoptikumunk egyik felétől már megszabadultunk volna, négy év "olyan" kormányzás után meg mehetne utánuk a jobboldali fele is... :)
Így belegondolva ez nem is egy olyan taszító forgatókönyv...

P.Freddy 2014.03.09. 17:22:31

@J.László:

Fogalmam sincs miről beszélsz. Én, itthon vagyok. És nagyon elszomorít, hogy ilyen mocskos, emberéleteket szarba vevő. pofátlan, gerinctelen idióta vezetésű hordapárt uralja az országot és szarbatapossa a demokráciát. És ezzel természetesen könnyű a népszerűség, gondolj csak bele, Hitlerék alatt micsoda támogatottsága volt a diktátornak. A fasz se akart ott demokráciát, hiszen kurvajól elvoltak, igaz ehhez háború kellett.

Most a háború gazdasági plusz-hatása nincsen, maradt a "fasnakkell demokrácia", és a hozzátartozó dettóseggfej agyhalott-populista hazudozás.

Viszont ha már így említetted: ezek szerint ti nem otthonról írogattok mint pl. én, hanem bent kell lennetek valami irodában és fizetnek érte?

Vagy a köztisztviselői állásotok olyan, hogy az ellenzéket fikázó posztokat kell írnootok, ezért kapjátok az (én adómból is!) a fizetést???

Hétvégén túlórapénz jár?

Alamio 2014.03.09. 17:27:54

@Amadeus62: Én eldöntöttem már. Te is el tudod magadtól. De ahogy visszaolvaslak, valószínű hogy leszavazol erre az újra haknizó lejáratódott nómenklatúrára.

@én már a fény gyermeke vagyok: Maga vagy a megtestesült balos szellemi fölény, te fénygyerek.

Amadeus62 2014.03.09. 17:29:04

@Alamio:

Igen, leszavazok, mert nem akarok senkinek 2/3-t. Főleg nem a jelen rezsimnek nem.

Tyreo 2014.03.09. 17:29:40

@nu pagagyí: Na körülbelül pont ez volt a Tomcat ügy lényege, hogy nem. Régen volt már ami rémlik az a hamis állami szakértők és bizonyítékot hamisító rendőrök voltak..
Akkor sem működött semmi sem jobban mint, ma csak egy kicsit alacsonyabb fokozatban. De nem hisze el nekik, hogy visszább vennénk. Miért tennék?

Alamio 2014.03.09. 17:31:59

@Psyman: Attól, hogy balról nincs ellenzék, jobbról még lesz. Meg lehet LMP is. Jobb lenne egy fokozatosan megerősödő Schiffer-párt, mint a jelenlegi MSZP-SZDSZ reloaded.

Amúgy tényleg álomszerű lenne, ha ez a banda oda kerülne, ahova való. Visszagondolva pedig rémálom az, hogy ez a méltatlanul tehetségtelen bagázs 12 évet kapott tőlünk a hatalomban. Egy mentség van rá, az átörökölt médiauralmuk, amit sikeresen leépítettek.

P.Freddy 2014.03.09. 17:39:17

@Alamio:

Látom, te komoly hívő vagy. Őszintén magyarázd már el nekem, mi menti Orbán-Lázár satöbbi mértéktelen rablását és országrombolását?

Mi az, ami miatt szemet hunysz négymilliárdos ócskavasak, hétmilliárdos gázszerelővagyon, ötszázmilliárdos dohánybinzisz, százmilliárdos rezsi-offshore lerablások felett?

Vagy 3000 milliárd, a jövőtől ellopott, füstté vált (hiszen az adósság nőtt!) nyugdíjpénz felett?

Mi az istennyila menti ezeket, a szociknál SZÁZSZOROSAN nagyobb rablásokat egy igazi Fidesz-szavazó szemében?

És mi menti az otromba, ótvar, nagyon-nagyon-mélyszínvonalú hazudozásokat, mint Selmeczi, Zsigó, Hoppál, stb, amikor szerintem egy embernek akkor is ég a pofája miattuk, ha Fideszes?

Tényleg rohadtul kíváncsi vagyok, hidd el, most nem "kötözködni" akarok.

P.Freddy 2014.03.09. 17:41:22

@Alamio:

Meg azt se értem, mi menti a szemetekben Lázár Jánost, amikor a hajszája, erőszakos, fegyveres szarolása UTÁN meghalt egy ember?

Hiszen Bajnaira évekig libásoztatok, öngyilkosoztatok... itt meg bazmeg, állami erőszakszervezettel halálba kergetnek valakit oszt semmi?

én már a fény gyermeke vagyok 2014.03.09. 17:41:58

@Alamio: Melyik szó volt nehéz ?

A - tónus - ?

P.Freddy 2014.03.09. 17:42:17

@P.Freddy:

szarolása = zsarolása

Bocs:))) Egyébként az első se rossz szó, illik rá :)

Amadeus62 2014.03.09. 17:46:36

@P.Freddy:

Azért mert vakhívő! Amit az ellenzék és médiája mond az csak hazugság lehet, szóval csak "kitaláció" mindaz amit leírtál, és nem lopások történnek, hanem kiigazítások! Mondhatsz ezeknek a faszoknak bármit, csak annyit fognak mondani válaszul, hogy "miért nem tesz feljelentést az ellenzék, hogy börtönbe kerüljön minden bűnöző".
Arról bezzeg kussolnak, hogy a bíróság meg az ügyész is ezeknek mocsadékoknak a kezében van, és összezár teljesen a narancsmaffia.

Én itt be is fejeztem ezekkel a trollokkal a kommunikációt.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.03.09. 17:49:28

@P.Freddy:

Halálba kergették már a szivenszúrt bácsit is,
az izsáki Bara Józsefet rendőrökkel agyonverték,
a rendőr szomszédját egyenesen agyonszúrta,
az irgalmasrendi lesavazza a nőjét,
a másik meg a korlátba töri az arcát,

ezeknél nem téma.

P.Freddy 2014.03.09. 17:50:45

@torró: Hát, ezt nem nagyon értem... pláne, hogy Fideszesek nagyon utálják Hofit, mert (sajnos) minden szava igaz - rájuk.

Egyszer egy Fideszes ismerős vendégségben (!) szó nélkül odament a rádióhoz és kikapcsolta, mert Hofi szólt. Mert az egy mocsok. Mert ugyanúgy lehet röhögni a poénjain, ha Kádár és rendszere van mögötte, mintha Orbán és rendszere lenne mögötte.

És ezt érzik a a Fideszesek, és roppant kínos ez az érzés számukra..:)))

Alamio 2014.03.09. 17:58:01

@P.Freddy: De, kötözködni akarsz. És kíváncsi sem vagy.

Mi lenne ha azt a kérdést tennéd fel, amit valóban akarsz?

Ilyent ugyanis én is tudok: mi menti meg a szemedben az MSZP-t az állampárti múlttól annak minden ódiumával, az SZDSZ kisebbség-instrumentalizmusát, 12 év oktatásügyi országrombolását, a privatizációs törvényt, a "höhö, fogyik a magyar" népesedési "politikát", a zászlótól való félelmet szemben az elénekelt internacionáléval? Az első nyugdíjpénztárak kiürítését, a MANYUP-rendszer bevezetését, az IMF dupla behívását, a véleményfasizmust? A határon túliak elleni kampányt, a zsebszerződések feletti "jótékony szemtakarást", a Bokros-csomag alkotmányellenességét, a taxissztrájk megszervezését, a permanens kardcsörgető fasisztázást, a társadalom népi-urbánus szembeállítását már 90-től, A megélhetési bűnözés fogalmának kialakítását? A 2004-ben megindult kivándorlást, a gazdaság leállítását? Az államháztartási hiány elengedését, a folyamatos adósságállomány-növelést?

Meddig folytassam még? Órákig tudnám.

A vakhívő Tenmagad vagy, mert ezeket nem mérlegeled -látod Orbánt, és neked ez vörös posztó. Ahogy látod, én nem csak lopásban mérek, hanem meg nem született életekben, és eltörölt sorsokban is.

Jó lenne, ha a valódi kérdést tennéd fel, valóban. Ez ugyanis sovány eddig.

Egyallampolgar 2014.03.09. 18:00:31

@garmr:
Mint a szólásszabadság lelkes pártolója támogatom a náci trollok kommentelési lehetőségeit. Mint blog olvasó nem lehetne szűréssel megszabadulnom tőlük?
Trollkodják egymást ha lehet.

Amúgy köszi az írást. Mint 2006-ig SZDSZ-mszp szavazó igen örülnék ha e csodacsapatok zéró mandátummal mennének vissza "autót fényezni" hogy a Nagytáncostól idézzek.

Aerion 2014.03.09. 18:19:31

Ami a Fidesz kampányát illeti, szinte már annyira hatékony, hogy egyes elemeiben már egyenesen kontraproduktív. Ezzel párhuzamban a balliberális ellenzék valami elképesztő gyengeségét jelzi, hogy még a rendre előbukkanó kontraproduktivitásból sem képesek profitálni.

Hogy miért nem, arra igen egyszerű, és nagyon világos a válasz: a hitelességválság, aminek a következménye a bizalom alapvető hiánya.

A blogíró felvetette, hogy elérik-e vajon listán a parlamentbe jutáshoz szükséges 15% + 1 szavazatot. A válaszom erre az, hogy valószínűleg igen. A határon túli regisztrált szavazókkal együtt 8,3 millió választó átlagos, 65 %-os részvétele mellett 5,4 millió szavazattal számolhatunk, ennek 15 %-a 810.000 szavazat. 2010-ben is csaknem egymillió listatámogatójuk volt, el fogják érni.

Más kérdés, hogy megérdemlik-e, vagy nem. Persze, ez nem kívánságműsor, de a részükről sem az.

Az úgynevezett baloldalnak megújulásra van szüksége, megújulásra, nem a kirakati bábok cseréjére,, meg a kirakat átrendezésére. A jelen kampányhatékonytalanság oka az, hogy most már arról sem beszélhetünk, hogy átrendezétk volna a kirakatot.

Minden ugyan az. Nem lehet csodálkozni azon, hogy ez az áru nem fog elkelni. Kinek kell olyasmi, ami nemcsak felesleges, hanem fogyaszthatatlan is?

Nekem nem, és a többségnek sem fog kelleni, ezt mindenki tudja, teljesen nyilvánvaló.

Magyarországon valódi baloldali értékeket képviselő pártra van szükség, szakítva az eddgi baloldalinak nevezett gyökerekkel - nemzeti, egyben szociáldemokrata pártra, új vezetőkkel, és olyan tagsággal, amely képes, tud és akar a nemzeti értékeket képviselni úgy, hogy közben baloldali, tehát nem hagyja, hogy befolyásolja a kapitalistává nevelkedett nyugati baloldal szellemi fertőzése.

Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, talán nem, ha mégis, én biztos, hogy támogatnék egy ilyen kísérletet.

P.Freddy 2014.03.09. 19:11:17

@Aerion:

Ok, igazad van, Ekkor viszont újra felvetődik, hogy addig hagyjuk rombolni Orbánékat? Gyakorlatilag évszázadra gallyra vágják a magyarságot, kiürítik az országot, tényleges félázsiai ökröket csinál a magyarságból a Fidesz.

Elég jól hiteltelenítené ezt a mocsokbandát, ha hirtelen nem lenne senki, csak ők: vagyis baloldali bojkott a választásokon.

100%-os jobboldali+fasiszta parlament, oszt jónapot: nézzük meg, Matolcsy csodapöttyös segge ilyen gyorsan viszi zuhanóspirálba a nemzetgazdaságot.

Így lehet leggyorsabban megszabadulni Lázárék maffiájától meg Orbán agyament gőgjétől, és a Fidesz-szavazók is így kaphatják meg a megérdemelt sokkterápiát a vérgőzös, szabadságharcoló agyhalott birkalétükre.

Amadeus62 2014.03.09. 20:03:47

@P.Freddy:

Nyugi, legalább 25-30% meg lesz az Összefogásnak. Az ilyen-olyan fityesz által kreált baromságok csak a saját szavazóikat érdeklik, mindenki más leszarja, ami miatt nem tudnak érdemlegesen növekedni az összefogósdiak, az a balfasz kampányuk, azt elismerem én is, hogy az. Semmit érő.

nyünyüge 2014.03.09. 20:29:16

@Amadeus62:
Szerintem is meglesz.
Ha másért nem, azért, mert a Fidesz sohasem képes leállni.
Pedig a negatív kampányra is igaz, hogy kevesebb, több volna.
Az emberek hetedik (vagy hanyadik) érzéke azt súgja, hogy ez már valahogy nem stimmel, bármennyire nyomatják.

feketeesfeher 2014.03.10. 01:10:38

@Alamio:
"Nem reflektáltál semmire, amit írtam."

A fidesz médiastratégiáját a totális gálástalanság jellemzi. Mint írtam volt.
Valóban, ez átmenetileg sikeres, nincs vitám ezzel.
De már középtávon sem túl hasznos az a stratégia, hogy a fidesz pusztán

én már a fény gyermeke vagyok 2014.03.10. 07:47:40

@P.Freddy: Most 80%-os fasiszta parlament van.

Rajtuk kívül senki nem szólt bele semmibe és nem hallatja a hangját, ugye.

És mégis sikeresen kampányolnak azzal, hogy minden bajért mások a felelősek.

Ez egy hisztérikus szekta és már évtizede mind becsavarodott.

vantaan2 2014.03.10. 11:35:56

Kedves konzervatív-kommunista elvtársaim!
Mintha eltűnt volna a hozzászólásom???? ....melyik konzervatív-elvtárs forradalmi éberségét nem tudtam kijátszani????

is 2014.03.12. 00:12:12

@storker: "Épp a fidesz és az mszp együttes bukása hozhat kánaánt, más nem."

Ez az én szövegem 2010-ből, benne van a blogmotorban ha nem hiszed, nekem ne magyarázd. Sőt, én is ezt mondtam, hogy szocikra ne, csak leálltál vitatkozni a semmivel, a vita kedvéért.

De ugyan már meséld el a jelenlegi választási törvénnyel ez hogyan érhető el? Szerintem csak úgy, hogy ezt a választási rendszert szépen eltöröljük. Ehhez viszont 0. lépésben le kell váltani a FIDESZt, mert az tartja a szocikat is életben, meg a választási törvényt is. Szívesen venném ennek a gondolatmenetnek a cáfolatát, ha valaki elő tudná adni.

is 2014.03.12. 00:54:04

@Laci A Lakli:
1. Sajnálom, ha szerinted nem odaillőek a gondolataim. Erről nem nyitnék vitát, le van írva, elég világos, ha neked nem jön össze, hogy hol mire reagálok, akkor még mindig nekifuthatsz még egyszer.
2. Innen látszik, hogy nem értesz a gazdasághoz, csak akkor nem kellene próbálkozni vele, és bátran vállald fel, hogy nulla gazdasági hozzáértéssel mondasz véleményt. 2001-2006 között három kormány tolta rossz irányba a gazdaságot, egy Orbán, egy Medgyeessy, egy Gyurcsány, mai szempontból eddig döntetlen (2 év Orbán, 2 év Gyurcsány, Medgyessy már sehol). 2006 után volt egy gazdasági fordulat, amit a FIDESZ ott gáncsolt, ahol tudott, és ha még emlékszel volt egy 2008-as népszavazás is, bár erről néma csend van azóta is, még az évfordulóiról is kuss van, annyira égő ma már mindenkinek, aki részt vett benne, és az 85% volt. de ennek ellenére 2008-ra beindult a növekedés: www.ksh.hu. 2009-ben gazdasági világválság volt, 2010 óta pedig látjuk, hogy mi van, feléltük a teljes holnapot, cigányok módjára elköltöttük 5 nap alatt a havi segélyt, ami nagyon jól mutat, csak azt, hogy emiatt mi lesz a következő 20 évben, azt már ki fogja fel, ugye? sajnálom, ha neked nem megy, akkor nem megy, vigyoroghatsz, meg próbálkozhatsz, nem velem vitatkozol, hanem a magad hiányos ismereteiről teszel tanúságot.
3. Te fantasztikus vagy! Tehát nem tudok róla, de rúgjam ki? Ja nem, te f alatt azt állítod, hogy tudtak róla, csak takargatták. Ezt rajtad kívül még a Magyar Hírlap sem bírta belengetni, mert ez nem támasztható alá semmivel, az ellenkezője viszont lepedőnyi adattal. Kipattant a botrány, 3 nap múlva Simon nem volt senki és semmi. Jópofa vagy ezzel a jövőbelátó javaslattal, csak kilóg a rosszindulatú lóláb.
4. Én leírtam, hogy szocikra nem kell szavazni. Bokrosra és Bajnaira kell szavazni, akik nem loptak. Miről beszélsz? Olvasol is, vagy csak írsz?
5. A megújulás meg mi is legyen? Fél évente kell mindenkit a Dunába lőni szerinted, aki valaha is a közelében volt a pártnak, vagy elég lesz csak évente? Olyan nincs, hogy akkor mindenki főbe lövi magát, te valami ábrándot kergetsz. Annak, aki azt hiszi, hogy van még 25 másik garnitúra, az szavazzon az LMP-re, meg a 18 pártlistából akire akar. Nesze neked Schmuck Andor! Vagy nem is! Te a Fehér Lovon közlekedő Szőke Herceg pártot várod, ugye?
Bajnainak másik pártja van. Bokrosnak másik pártja van. Gyurcsánynak másik pártja van, és nagyon keményen rakták ki az MSZP-ből. Az MSZP-nek 80%ban fiatal, új elnöksége van, a régi megyei vezetőket a lecsóba rakták. Ez ugye mind nem megújulás. Ez még mindig a dédapám bicskája, csak a nyele volt hatszor, az éle meg kilencszer cserélve. Az MSZP már a hatodik elnökénél tart, a FIDESZ 25 éve az elsőnél (tudom, Pokorni is volt közben, látszatra).
6. Nana, megint nem sikerült rendesen elolvasni. Tettél egy állítást, nem közvetleül rám, de a formállogika szabályai szerint engem is beleértve. Rámutattam, hogy sajnos nem áll meg. Te meg visszajössz azzal, hogy rólam nem állítottál valamit. De, csak nem közvetlenül. Olvasd el ezt a menetet is még egyszer, az elejétől.
7. Aha. Szóval szavakba kötsz bele. Nem mondhatom, hogy hiszek abban, hogy győzni fogok, hanem csak annyit szabad mondani, hogy mindent megteszek érte. Ühüm. Kérlek, ha te tartod is ehhez a szerénységi fogadalomhoz magadat a saját életedben is, nem csak másoktól követeled meg, akkor megemelem a kalapomat, de hadd ábrándítsalak ki: ebben a világban, minden versenyen, nem csak a politikában, ráadásul pszichológusok által igazoltan, az emberi faj atavisztikus csoportdinamikai mködésének lényegi eleméből fakadóan, MUSZÁJ így fogalmazni. Aki nyerni akar, annak azt kell mondania, hogy hisz ebben, és hogy nyerni is fog. Ez nem blöff, ez MUSZÁJ. ki követne egy olyat, aki csak akar, de még maga sem hisz benne, és nem is próbálja másokkal legalább elhitetni, hogy együtt sikerülhet? Volt neked valaha csapatfőnököd sportban, munkában? Azt mondták, hogy hát ki fogunk kapni, de tegyünk meg mindent azért, hogy hátha mégse? Ezt a pontot nem gondolhattad komolyan.

is 2014.03.12. 01:02:08

@Aerion: "Hogy miért nem, arra igen egyszerű, és nagyon világos a válasz: a hitelességválság, aminek a következménye a bizalom alapvető hiánya."

Na, ember legyen a talpán, aki itt megtalálja a tyúkot, meg a tojást. Szerintem a bizalom alapvető hiányának a következménye a hitelességválság. Képzeljük el: a holnap reggeli újságban megjelenik, hogy az MSZP teljes vezérkara, az összes, akit te valaha ismertél a Dunába lőtte magát. Az új elnököt Gipsz Jakabnak hívják, sose hallottad a nevét. Két hét múlva a Magyar Hírlap, meg a HírTV előszed róla egy sztorit, mert ők már csak ilyenek. Szerinted mit mondanál? Fasz Magyar Hírlap mivel jön már megint? Dehogyis. Fasz MSZP nem bír megújulni, hitelességválsággal küzd.

Egyébként a 4K!-nak miért nincs országos listája? Nekik aztán semmilyen hitelességválságuk sincs! Hogy a fenébe van, hogy ezt a FIDESZ-brossúra hitelességválságot (leírta már valaki valaha is, hogy a FIDESZ hitelességválsággal küzd? pedig tonnaszám vannak az Orbán idézetek korábbról, hogy mennyire hiteltelen, amit most mond) mindenki szajkózza, de a 'hiteles' pártok meg a béka segge alatt vannak, és nem tudtak tisztességesen elég aláírást összeszedni? Nem úgy van az, hogy ez a hitelességválság csak egy duma, egy ürügy, tartalom nélkül, csak ebbe bele lehet kapaszkodni, mintha nem irracionális, érzelmi elutasításról lenne szó?

is 2014.03.12. 01:17:54

@Alamio: hát ugye, ugye. kell az az 5% hazugság is, amikor félrenézünk. a Bokros csomag 90%-a simán átment, a 10%-át dobta vissza az AB. a Bokros csomagot pozitívnak szokja a szakma, meg a chartok ítélni, Orbán konkrétan ennek jótékony hatásai miatt tudott 'sikeresen' kormányozni 1999-2000ben. 2001-ben aztán elindult a saját feje után, meg is lehet nézni 2001-2002-t.

Röviden tehát elmondanám, hogy a FIDESZ miért rosszabb, mint a többi, amelyikben van jó is (Bajnai-Bokros) meg rossz is (Fodor-MSZP-Gyurcsány): a társadalompolitikájuk rémes, a gazdaságpolitikájuk pedig kádári lecsúszás, konkrétan szocializmus, amit 40 éven át csináltunk, és akinek maradt esze, az pontosan tudja, hogy miért hagytuk ott. Bajnai és Bokros egyértelműen sokkal jobb gazdaságpoltikát képviselnek. az MSZP pedig egy szar banda, de legalább nem feküdt be egyetlen elnökének sem alattvalónak, mint a FIDESZ, amelyik két vereség után sem tudta Orbánt 2006-ban kihajítani. Én a FIDESZ 8 éve alatt nem láttam az ország szempontjából pozitív tettet, és ez igaz már 1998-2002-re is. Azóta csak a pénzügyi alapokat erősítették meg, az alapelvek változatlanok.

Én értem, hogy lélekben milyen fontos a Csíksomlyói búcsú, meg a koronúsztatás, meg a Nagy-Magyarország matrica, csak eközben nem egy középszerű, Európába beilleszkedni nem tudó és nem akaró, az országot a posványba vezető pártot kellene támogatni. Bizony annak megértése pl., hogy az IMF-nek mi a szerepe, és ha már valamit elbasztunk, akkor az nem bűn, ha behívják, az legalább ilyen fontos lenne, szerintem. Én mindig nagyon sajnálom az országot, amikor valaki ezt bűnként rója fel.

is 2014.03.12. 01:24:51

@Aerion: "Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, talán nem, ha mégis, én biztos, hogy támogatnék egy ilyen kísérletet. "

Amit leírtál, az Bokros Lajos. Te kire fogsz ezután szavazni? Akire Bokros Lajos mondja? Egy frászt, a levegőbe nyilatkoztatsz kifelé meleg levegőt. Szerinted is lője mindenki a Dunába magát, aki nem FIDESZes, vagy Jobbikos, meg van valahol ugrásra készen egy teljes párt, tagsággal, meg támogatókkal. Kupa se jött be a Centrummal, Bokros is 15%-ról indult, és 2,6%-ra lenyomta a FIDESZ, Bajnai is elindult 15%-kal, és 3%-kal állt földbe. Te bizonyosan benne voltál mindkét 15%-ban, de csak a szátok nagy, valójában az összes FIDESzes karaktergyilkosságot csont nélkül benyaljátok. De még az LMP se profitál belőletek, az is 3%-on maradt.

Rajtatok röhög az egész FIDESZ bagázs, mert az ő szavazóik nem okoskodnak, hanem leszavaznak Pozsgayra is, Semjénre is, Hofmann Rózsára is, ha Orbán azt mondja nekik. Örök vesztes maradsz.

is 2014.03.12. 01:33:20

@centenárium: "Akiknek nem kell rezsicsökkentés,hanem emelés kellene.Mert annyira bunkók. "

Van egy Ludas Matyi címlap 1960-ból, hogy aszondja: Ingyen lesz a BKV, és még lakást is ingyen kapunk. 1980-ban. Lehet, hogy nem fogod te sem fel, de az áruk ára, meg a pénz, az pozitív dolog. Sőt, egy bizonyos infláció is pzitív. Az árcsökkentés, amikor piacilag nem indokolható, az káros dolog. Persze csak az országnak, és csak hosszabb távon. Először a Rákosi-rendszer is 10%-os GDP növekedést produkált. A szocializmus, amit most a FIDESZ csinál, hogy majd ő megszabja az árakat, az csak lassan csinálja ki a magyar gazdaságot, illetve a 3000 milliárd miatt, amit most 3 év alatt feléltek, ez nem is látszik. Ezt közgazdaságilag meg kell érteni, ez nem mindenkinek megy. Hogy a te szavaidat használjam: mert annyira bunkók, hogy meg sem értik, mi a probléma itt.

is 2014.03.12. 01:36:49

@Pipas: de kurva jó, hogy beidézed a 2008-as kommentemet, majd 2007-es választ adsz rá! te nem röhögtél magadon, miközben írtad?

láttál már más kiigazításokat, más országokban? pl. a szlovákot az ezredfordulón, vagy a svédet? annak, aki esetleg nem, elmondom, hogy a középső évben mindenütt ez van, akkor zajlik az átállás. tankönyvileg ez így megy, és ettől még simán sikeres lesz a következő évben.

Laci A Lakli 2014.03.12. 09:28:17

@is:
1. Ezen többet nem fogunk vitatkozni lezárjuk kész ennyi. Nem írtál semmit...
2. Természetesen megint személyeskedéssel kezdesz, mintha ez bármit változtatna. Én ezen is szemet hunyok. Tehát 2001-2006-ig az alábbi esetek történtek, nagyjából: 2001-es FIDESZes választási költségvetés nem helyes, de ebbe általában a befektetők belenyugodnak. Ez része a demokráciának... Ez volt az egyetlenegy Orbán év! 2002-es MSZP-s 100 napos programra emlékszel? Na azzal tették padlóra végképp az országot, meg is lett az eredménye taroltak az önkormányzatin. A program fenntarthatatlanságát már jelezte, hogy Medgyesiék zuhantak lefelé rendesen mikor már kezdett repedezni a jég alattuk. Jött Gyurcsány, emlékezz az öszödi-beszédre és a később kiderült szép kis turpisságokkal. Tehát azt is, hogy 2006-ig már az ország zuhanórepülésbe ment a FIDESZre kenni elég kemény vád, mivel volt 1 évük a hatból. Ja amíg ezt te nem így számolod, hanem a 2002-es évet is a FIDESZ nyakába varrod egyszerűen nincs miről beszélnünk. A 2006-os fordulatot pedig a FIDESZes gáncsoláshoz, az is kellett, hogy ne legyen társadalmi támogatottsága az MSZP-nek! Hagyjuk már ezt, ők voltak kormányon az ő kezükben volt az ország sorsa, ne mutogassunk már a másik oldalra, nem óvodásak vagyunk, hogy másra mutogassanak vállaljanak már felelősséget a tetteikért, hogy rosszul mérték fel a lehetőségeket. Elég irónikus, hogy a népszavazás eredményét is FIDESZre fogod, holott akkor a magyar nép fejtette ki véleményét, ennyit a demokrácia képedről... Ha nekik tetszik az eredmény akkor jó a demokrácia, de ha más a végeredmény akkor gonosz FIDESZ! Mi van? Azonban amit leírsz (még ha igaz is volna). Miért gondolod, hogy cáfolja az állításomat, hogy túl későn tárták fel a programjukat és emiatt az emberek a 2002-2010-es időszak kormányzásából tudnak következtetéseket levonni a jövőről ami nép szemében nem volt sikeres? Ha azt hiszed, hogy a nép szemében sikeres volt akkor emlékeztetnélek a 2008-as népszavazás eredményeire, na ez beleégett a magyar emberekbe. Apró dolgok ugyan, de néha kisebb dolgok jobban irritálják az embert, mint a nagyobb... Cáfold azt az állításomat, hogy Mari néni ismeri az MSZP gazdasági programját és nemcsak a "Fúj-Fúj Orbán!" jutott el hozzá eddig.
3. Diákkoromban szerettem a naiv kislányokat, mert könnyű volt őket tévképzetben ringatni. Ha azt hiszed, hogy nem tudnak egymás mutyijairól az MSZP székházban, akkor baromira naivnak tartalak sajnos (ez az első személyeskedésem). Ugyanúgy, ahogy szerintem a FIDESZ belső berkeiben is sokat tudnak egymás mutyijairól... Elnézést de itt megint nem tudunk tovább vitatkozni, mert szerintem túlságosan jóhiszemű vagy.
4. Aha "Bokrosra meg Bajnaira kell szavazni, mert ők nem loptak". Ez mind szép és jó, azonban van egy baromi rossz hírem ha megnézed a közös listát, akkor azt látod, hogy az első 60 helyből 45 szoci kap. Az első 30 helyből meg 23-at kapnak a szocik. Tehát szerinted kinek a szava fog számítani? Amit írsz az miért is cáfolata annak, hogy sok töketlenkedtek, például Békéscsabán. Az, hogy Bajnai nem korrupt az miért cáfolata annak, hogy "töketlen"? Két teljesen különböző tulajdonságról beszélünk.
5. A baloldal a megújulást mondjuk kezdhetnék úgy, hogy aki prominens személyiség volt a 2010-es kudarcban azok az emberek ne legyenek a lista első 4 helyén. Kezdetnek ez is megtenné...
Itt azonban legalább adtál valami halvány reményt afelé, hogy érvelni próbálsz.
6. Basszus végig olvastam megint, semmilyen ellenérvet nem találok még mindig arra, amit állítottam. Megint olvasd vissza, stb... Jól van ne menjünk el megint a személyeskedések irányába írj cáfolatot arra amit eredetileg írtam és ne tereld el a szót! Nem fogom engedni, hogy különböző manőverekkel kihátrálj! Ezt kell cáfolnod: "Nem törődnek a jelenlegi Jobbikos szavazókkal, sőt folyamatosan csak negatív jelzőkel illetik a népesség egy jelentős csoportját, így onnan soha az életbe senki sem fog visszatérni a "demokratikus" ösvényre. Nincs az az ember aki azután szavazna egy másik emberre, miután az illető folyamatosan lehülyézi, nácit kiált rá stb..." Erre nem cáfolat, hogy a Jobbik ezt csinálja meg bla, bla... Ha én azt állítom, hogy a Mari így viselkedik Kati unokáival, akkor nem az az állítás cáfolata, hogy Kati pedig így viselkedik Mari unokáival. Neked Mari tetteit kell cáfolnod, nem Kati tetteid kell mérlegelned! Érted?
7. Szerintem megint nagy tévedésben vagy. Nem volt MUSZÁJ, így fogalmazni. A motivációnak számos egyéb módja is létezik! Szomorú, hogy te csak egyet ismersz. (Bocsi nem akartam személyeskedni)

Összességében amíg nem írsz cáfolatokat, csak különböző manőverekkel terelgeted el a szót az állításaimról addig nem tekintelek vitapartnernek, mert ez nem vita az állításaimmal kapcsolatban, hanem HISZTI!

Alamio 2014.03.12. 14:21:42

@is: Hazudok... Yeah, sure.
Kis magyar jogszemlélet: ha valaminek a 90%-a alkotmányos, és a 10%-a alkotmányellenes, akkor vajon a 100% alkotmányos, vagy alkotmányellenes?

A Bokros-csomag 16 pontban volt alkotmányellenes, és Göncz hozomra aláírta. Ebből a pozícióból védeni ezt a tákolmányt nem túl ésszerű, ebből a nézetből támadni a Fideszt pedig nem túl erkölcsös (segítek, 8 év Fidesz-kormányzásban összesen nem volt 16 alkotmánysértés).

Te a sikeressége mellett érvelsz, én meg olyanok mellett mint a MANYUP-törvény, az IMF-hitel, és a progresszív, szociális társadalom olyan vívmányai, mint a 6 osztályos oktatásra tett próbálkozás (Fodor), a felvételi-rendszer könnyítése majd eltörlése (Magyar), a felsőoktatási tandíj, a nyugdíjak befagyasztása, vagy a kedvencem, Horn személyes kérésére a rendőri életpályamodell, a 32 évesen nyugdíjas zsarukkal (Kuncze). Még sorolható. Megéri megnézni a népszaporulatot, sosem volt olyan alacsony, mint Bokros alatt, te meg még tapsolod is érte. Az a csomag maga a kilátástalanság, megszorítás megszorítás hátán.

"Bajnai és Bokros egyértelműen sokkal jobb gazdaságpoltikát képviselnek."

Szervilis módon visszafizetik a felvett hitelt, és teljesítik az újabb és újabb feltételeket, amiket hozzá kapcsolnak. Meg privatizálnak. Kösz, én ebből nem kérek többet. Lehet hogy neked még mindig beadható az "állam rossz gazda" c. SZDSZ által meghonosított neokonzervatív szöveg, de nekem már vegyék le ezt a lemezt, unom...
(teszem hozzá gazdaságpolitikán lehet és kell is vitatkozni, mert a jelen rezsim ebben nem teljesített kiemelkedően. Egyszerűen én a Te nézeteidet elutasítom ebben a kérdésben. Hogy Bokrost a "szakma" elismerte? Melyik? A baloldali kétségkívül. Az IMF is. Hogy Petschnig Mária Zita tapsol a baloldali szakértelemnek, azon soha nem lepődök meg. Ahogyan a bankszövetség is biztosan örülne a különadó eltörlésének, a la Bajnai.)

Hogy a nemzetiségpolitikában nem teszel különbséget a koronaúsztatás, és a határon túliak kettős állampolgársága elleni kampány között, az csak a szokásos. Meg sem lepődök rajta. Na, ha példát keresel, ez itt a csúsztatás.

"a társadalompolitikájuk rémes, a gazdaságpolitikájuk pedig kádári lecsúszás, konkrétan szocializmus, amit 40 éven át csináltunk, és akinek maradt esze, az pontosan tudja, hogy miért hagytuk ott."

Írod ezt egy olyan pénzügyminisztert támogatva teljes mellszélességgel, akinek a direkt főnöke, Horn Gyula az 1 Forint 50-es kenyérrel kampányolt 94-ben. Ugyanez az ember egy olyan koalíció minisztere volt, aminek a korábbi állampárt adta a gerincét.
Orbánék autoriterebb, ugyanakkor még mindig demokratikus rendszerének semmi köze a kádárizmushoz, egyszerűen ez a "Kormányváltás" kampányszlengje. Ha figyelsz arra mi zajlik itt, tudnod kell hogy ez hamis lózung - mégis használod. (lesben áll még: elcsalt választási rendszer, demokratikus intézményrendszer felszámolása, fasizálódás).
És a Kádárizmust tényleg mindenkinek tudnia kell, miért hagytuk ott. Az utódjai se jöjjenek vissza 4. alkalommal kormányozni.

Végezetül: társadalompolitika - erről is lehet utcahosszakat beszélgetni, de vázolnád nekem, hogy miben hibás Orbánék társadalompolitikája? Én hangsúlyokat tudnék rajta tolni, de irányában jónak érzem. (kiemelt példák: a rokkantsági nyugdíj felülvizsgálatához senki másnak nem lett volna töke, ahogyan a dohányzástilalomhoz sem. Hasonlóan tetszik még párszáz intézkedés, pl. a Simor által lehetetlennek vélt 3%-os jegybanki alapkamat (alá vinni már baromság volt), vagy az IMF második kipaterolása. Ezzel szvsz arra is válaszoltam, hogy nem láttál semmi pozitív Fideszes kormányzati lépést. Mert nincs az a kurzus, amiben ne lenne 1-2 tetszetős kormányzati lépés (akár ha Gyurcsányról kérdezel, tudok mondani 1-2-t - hiába borzasztó az egész ciklus), szóval ez a kinyilatkoztatásod az elfogultságodat is beárazza.

bordat 2014.03.13. 09:09:23

Szar ügy ez akárhonnan is nézem !! Kretének hozzá nem értése .
süti beállítások módosítása