A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Petőfi híd: lehetne (újra) kék?

2013.05.21. 06:30 timargabor

A blogunkon megszokott közéleti témák helyett ma vegyük kicsit könnyedebbre, beszélgessünk Budapest egyik hídjának, a Petőfi hídnak a színéről.

A híd "elődjét", még Horthy Miklós híd néven 1933-37 között építették, Álgyay-Hubert Pál tervei alapján. A híd - a pesti felhajtó forgalomszervezését kivéve - annyiban különbözött a mai változattól, hogy a budai hídfő északi oldalán egy világítótornyot formáló tergerész-emlékművet emeltek a kormányzó tiszteletére. A hidat 1945 januárjában, amikor az orosz és román csapatok már áttörtek a Ferenc körút vonalán, a németek felrobbantották - élt valamivel több mint 7 évet. Posztunk szempontjából lényeges, hogy a korabeli beszámolók szerint a Horthy Miklós hidat kékre festették. Sajnos erről nem találtam színes képet, és a szín rekonstrukcióját esetlegesen a budai hídfő északi oldalán, a volt Rio helyén levő korlátdarabokból lehet megtenni - feltéve, ha azok a régi hídból származnak (az Urbanista szerint a régi Margit-hídból, az ottani 1935-37-es bővítésből valók, ám az egybeeső dátum miatt elképzelhető, hogy ugyanolyan mintájú korlátokat kapott a két híd - UPDATE: nem, a Horthy híd korlátja másmilyen volt.)

petofihid2_s.jpg

Újabb hét évre volt szükség, hogy a helyreállított hídon 1952-ben meginduljon a forgalom. A Horthyra emlékeztető tengerész-emlékmű eltűnt. A híd komoly szerkezeti felújításon esett át 1979-80-ban, ekkor alakult ki a Boráros tér mai forgalmi képe is. Bár részleges beavatkozások történtek azóta is, mai állapota, laikus külső szemlélődés alapján is indokolna egy renoválást. Amikor ez megtörténik, érdemes lenne megfontolni a kék színre festést - nagyon amatőr "fotostoppolással" valahogy így nézhetne ki a híd:

petofihid1_s.jpg

Ezt persze nem nosztalgikus, vagy "horthysta" okokból javaslom; a színválasztás a főváros imázsa szempontjából volna egy érdemi új elem. Ha a Petőfi híd (újra) kék lenne, akkor Budapest valamennyi belterületi közúti Duna-hídjának egyedi színe lehetne:

szineshidak_s.jpg

...az Árpád híd világosszürke, a Margit híd sárga, a Lánchíd a pillérei miatt inkább barna, az Erzsébet híd fehér (a régi sárga volt), a Szabadság híd már visszanyerte régi zöld színét, a Petőfi híd kék lehetne, a Rákóczi (Lágymányosi) híd pedig piros. (Apropó: valaki meg tudja mondani, hogy ha már át kellett nevezni, akkor miért nem lett Szent Imre híd?)

A gyerekeknek és a turistáknak biztos nagyon tetszene az új szín. Talán nemcsak nekik?

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

41 komment

Címkék: városimázs Budapest Petőfi híd

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr985308761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biohouse 2013.05.21. 08:54:03

Ezek azok a békeidők, amikor ilyesmiről megy a politikai diskurzus.
Imádom Tímár Gábort.

amatőr 2013.05.21. 09:22:09

A korlátdarab a Margit hídból származik. Eredeti színe (azt mondják...) kék volt, hasonló a nyugati pályaudvar acélszerkezetének kékjéhez.

urbanista.blog.hu/2012/01/07/meglepo_lelet_a_rio_romjai_alol_a_margit_hid_egykori_korlatja_kerult_elo

varoskepp.blog.hu/2008/12/03/level_ment

schmittpál 2013.05.21. 11:07:06

"a Szabadság híd már visszanyerte régi zöld színét" – eredetileg kék volt az is:)

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.05.21. 11:15:19

A Margit híd eredetileg tengerészkék volt. A mostani renoválásig okkersárga, most pedig állítólag óarany...

A Rio helyén levő korlátdarab is a Margit hídból származik, nem a Petőfiből. Ennek oka, hogy a Rio helyén eredetileg egy hídmúzeum állt. :)

@schmittpál: A Szabadság híd tényleg zöld volt, csak a háború utáni újjáépítés során kékesszürkére festették, anyaghiány miatt. A 80-as évek közepe óta újra zöld.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.05.21. 18:14:37

@Önkéntes Véradó: és tényleg, igazad van, találtam egy képet a Horthy Miklós híd korlátjáról, más a mintázata: www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_20149.jpg

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.21. 18:29:07

@Önkéntes Véradó: A Margit-híd nem hídzöld volt? Van egy festmény, amin olyan.

Circus 2013.05.21. 19:25:43

Hát, ha ilyen érdekes bilikék lenne, legalább passzolna a buszok új színéhez. Más kérdés, mennyi busz jár pl a Petőfi hídon?

különvélemény 2013.05.21. 19:56:27

Szerintem az összeset fessük szivárványszínűre... :D

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.05.21. 20:04:46

@▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒: nem belterületi, ahogy a Deák Ferenc híd (találós kérdés: na az melyik? :-) ) sem.

@Circus: Csak a 212-es. De ha már szóba került, ez is megér majd valamikor egy posztot, csak nem akarok profilváltást a blogon. A pesti buszok színe a háború előtt óta olyan kék, mint amit most cserélünk le. Csak a Kossuth teret akarjuk a 44-es állapot szerint visszaállítani, más - ami azóta is változatlan - nem számít?

Jokkura 2013.05.21. 20:26:58

információm szerint ,azért nem lett a Margit híd kék, mert a későbbi /setleges színjavításkor nem tudják újra kikevereni a napszítta("öregedett") kéket. valószínűleg ez lesz az oka,ha Petőfi sem lesz kék. Hogy milyen színű legyen ?? hát nem egyértelmű :) ? Orange :)
ha már mindent vissza a '30-'40 évek állapotába játék van az emlékművet is építessük vissza a haverral ,persze valami "aktulis" ideológiával felvértezni és az egykori Schönhetz Z. u.(alias 10.23. utca) is kapjon valami ismert "erős" emberről egy új nevet

Dr_utcai_arcos 2013.05.21. 21:14:49

@timargabor: nem az amelyik Szentendre felé van? Csak tippelek, mert ott van egy újnak tűnő híd.

kennyking 2013.05.21. 21:39:40

Irigylem a blogíró problémáit.

Lajos ghr 2013.05.21. 21:57:43

és a hidakhoz tartozó körutakat is le kéne festeni

cso zsi 2013.05.21. 22:08:57

@Dr_utcai_arcos: A Megyeri híd az M0 északi, a Deák (leánykori nevén: Hárosi híd) az M0 déli hídja.

Circus 2013.05.21. 22:10:39

@Lajos ghr: ne adj tippeket újabb mutyikra.

@timargabor: ami itt eredeti állapotba történő visszaállítás címén zajlik, az tragédia.

innovation 2013.05.21. 22:13:27

Simán lehetne kék! Támogatom!

A többiektől azt kérdezem, miért merünk kettős mércével? Ami jobboldali, mindent szidjuk, minden rossz, de ami balos, minden jó. (Moszkva tér, Frankel Leó, stb.) nem álszent ez egy kicsit?

A BKV buszok új színei szépek. Semmi értelme nem volt a Köztársaság teret atnevezni, a Lágymányosi híd is úgy volt jó. Rakocziaknak mi közük vol a hídhoz? Sőt, a tengerész emlékmű is visszakerulhetne a hídra. Nem Horthynak állítottak, hanem a tengeren, a hazaért elhunytak emlékére. Nem mindegy -ugye.
Ja, és a Kossuth térre is rátért a felújítás, mert egy parkoló volt csupán. S, hogy miért a '45 ELŐTTI állapotokra? Mert akkor nézett ki valahogyan. Megjegyzem nem tudom miért ezt mondjak, mert nem úgy fog kinézni.

cso zsi 2013.05.21. 22:27:01

@innovation: A Margit híd melyik korszaki állapotra hasonlít? Dózer kellett volna neki, és az új híd olcsóbb lett volna.

innovation 2013.05.21. 22:39:54

@cso zsi: a Margit híd hasonlít az eredetire. Azt figyelembe kell venni, h közben az igények megváltoztak. Viszont, ha a németek egy egész várost vissza tudtak építeni, akkor mi ezt a hidat. Egyébként nagyon szép lett. Nem tudom, a dozert mire alapozod!

cellular 2013.05.21. 22:41:49

@innovation: Szerinem a buszok új színe leginkább bóvli benyomást kelt. Főleg úgy, hogy semmi egyéb minta, vagy elem nincs rajta, ami megtörné.

Szerintem a sötétkék szín sokkal komolyabb volt. Nem is volt baj ezzel, csak némely busz állapotával.

Tudom, ez nagyon szubjektív, de az új kék buszok valahogy vacakabbnak hatnak számomra, valamiért jobban látom, hogy használtak.

Meg aztán nem kapcsolódik sehogyan sem Budapest színvilágába.

cso zsi 2013.05.21. 22:48:28

@innovation: Csináltak egy sohasem létező, de az elmúlt 50 év hiányosságait magán viselő förtelmet.
Már az átadás után ~25-30 évvel kiszélesítették. Toldozták-foltozták, alakítgatták. Ami most van, az valaminek az elegye.
Máshol a Szabadság hidat is kiszélesítették volna úgy, hogy attól még az eredeti jelleg megmarad. Minálunk a feltörekvő ifjúság / matuzsálemi korú szenilisek gyülekezete az Erzsébet hidat ugyanezért fújolja.

cellular 2013.05.21. 23:01:34

@cso zsi: Az Erzsébet híd szerintem a legszebb híd Budapesten. Elegáns, letisztult, nem eklektikus. Légies, széles. Az íve pedig tökéletes.

A Margit hidat azért lett volna jobb alapjaiból újra építeni, mert amit mondtál is, nem lett volna drágább. Valamint nem lett volna probléma a kerékpárutakkal sem. Aki közlekedett rajta már jó időben, tudja, mire gondolok. Az északi oldal járdája a kerékpárúttal kombinálva kissé életveszélyes. A déli oldal pedig szintén nem a legmegnyugtatóbb, és csak egyirányú.

De az biztos, hogyha lebontják, akkor hatalmas tömegek kiáltottak volna érte, mert a szívükhöz nőtt.

Luxa · http://blog.luxa.hu 2013.05.21. 23:53:44

@timargabor: Meg a 918 éjszaka, de több azt hiszem tényleg nincs.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.22. 00:14:02

@innovation:

Csak hogy tudd: A Frankel Leó út nevének megmaradásáért jobban küzdöttek a fideszesek az utcában, mint a szocik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.22. 00:17:48

@cellular:

A Margit hidat a felújításkor kvázi lebontották.

Hosszában három darabra vágták, és az egyik csíkot mindig fenntartották, ahol a villamos ment.

Olcsóbb lett volna, ha a pillérekig visszabontják, és újraépítik, de akkor nem lehetett volna fenntartani a villamosforgalmat.

MoxNox 2013.05.22. 01:28:48

A Margit híd felújításakor szóba került, hogy az eredeti, tengerészkék színt kapja vissza, de aztán elvetették azzal, hogy az emberek már a sárgát szokták meg. Sajnos :(

légügyi megfigyelő 2013.05.22. 04:48:18

Az utóbbi évezred legjobb névadása volt a Lágymányosi-hídé. És nem Rákóczira gondolok, hanem "Lágymányosira". Egyébként nem ismerek Lágymányosi nevű fickót vagy hölgyet, ettől függetlenül volt végre egy a saját földrajzi valóját kifejező híd elnevezésünk. Hasonlóan jó a Megyeri-híd név is szerintem, és felesleges történelmi, vagy esetleg mitikus neveket ráaggatni bármelyik objektumra, különösen, hogy mostanra köztereink hemzsegnek - szerencsére - nagyjaink nevétől, vagy épp helytörténeti szempontból fontos eleink nevétől, ide nem értve azokat, akik nem voltak soha a nagyjaink, de valakinek fontos volt felnagyítani a nevét.
Az előbbi bekezdés a félreértések elkerülése végett is, a jelen kormányzat keresztapasága előtti időszakra vonatkozik.

Ami a kék színt illeti, fene tudja, számomra a Szabadsághíd csukaszürke volt világ életében, egészen a zöld színre festéséig. Nem bánom, de a híd színével kapcsolatos nosztalgiát a magam részéről egészen másképp élem meg. A Petőfi-híd kékje nyilván megér egy misét, értek ez alatt némi vizsgálódást, tanulmányt, stb., aztán lehetne dönteni felőle. De számomra a mai, meg nem mondom mennyire szürkéskék színe marad meg. Furcsa, de azt hiszem, hogy szürke, mostanában nem jártam arra, és bizonytalan vagyok a színében... Ennyire lehet a hídszín ügy fontos?

légügyi megfigyelő 2013.05.22. 04:51:05

Előbbi kommentemhez: ismerek Megyeri nevű embert, többet is, mindegyikük megérdemelne egy hídnevet emberségük miatt, ám aligha érdemes ezt felvetnem.

Kandeláber 2013.05.22. 06:46:26

Biztos, hogy a németek robbantották föl a hidakat?
A végén még megsértődnek...
Tudjátok ők tartják életben a magyar gazdaságot, ezért velük kapcsolatban nem ildomos tankokról meg hídrobbantásokról beszélni.
Fogjuk rá a nyilasokra. :D

halaloszto 2013.05.22. 07:29:39

ha mindig azon kuzdottek volna, hogy olyanra csinaljak mint volt, akkor most nem lehetne ezen elmelkedni, hogy melyik korban milyen szinu volt.

merjunk mar valami ujat csinalni, ne allandoan a multat masolgassuk mar. fene akar muzeumban elni.

legyen a hid narancssarga! vagy neonzold. elegem van a muregire felujitasbol, hogy muzemi negyedet csinalnak az egesz varosbol.

Vajk

Kandeláber 2013.05.22. 07:54:31

@halaloszto: Akkor te mondjuk Prágában begolyóznál.

halaloszto 2013.05.22. 08:02:53

@Kandeláber: bizony. nem is lakom Pragaban.

Amugy ott is epitik a 19-edik szazadot? Nem csak megmaradt siman?

Vajk

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2013.05.22. 09:10:21

Többen emlegették itt a Margit hidat; én is azt teszem:

A Margit hídon én visszaépíttettem volna a régi vámházakat is, ahogyan itt a képen szerepelnek:

img3.indafoto.hu/9/6/1366_70fcb77e6349f4467edd7227baa73222/90504_d707c7551048200848a5d1cf0a3e96a1_m.jpg

Lehetett volna ott újságárus, virágárus, Nemzeti Dohánybolt, stb.

Mivel most egy hatalmas hézag van az összes helyén. Még a hidat sem szűkítették le, hanem meghagyták a híd szerkezetéből kilógó üres részeket.

Itt van még egy érdekes terv a híddal kapcsolatban, amely nem valósult meg:

hvg.hu/itthon/20070410_budapest_virtualis_margit_hid_schulek

Jó, mi?

innovation 2013.05.22. 10:19:49

@cellular: @cso zsi: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
1. a BKV buszok színei szerintem rendben vannak, rájuk fért a frissítés. A sötétkék szürkével pont az volt a bajom, hogy sötét és szürke. Mint a város is - néhol. A régi színek a szürkeségbe passzoltak? Nem is értem!
2. Valóban folyamatosan fejlődött a híd, de ez nem azt jelenti, hogy a németek által felrobbantott és a komcsik által lecsupaszított és tönkretett hidat kelljen továbbra is használni. Az tény, hogy lophattak volna belőle kevesebbet, de ez nem a híd hibája - ugye!
3. Az új Erzsébet híddal sincs semmi baj, csak nem illik oda, ahová építették ennyi. Ahogyan a modern gyalogoshíd sem illett volna a Várbazárhoz. A fejlődés miatt aggódók azért ezt vegyék figyelembe!
4. Tudom. Olvasok híreket és beszégetek emberekkel!
5. Nekem a híd szép is és használható is. Villamossal, autóval, bringával és gyalog is!
6. A vámházakat sajnálom, egyébént volt róla szó, a helyét azért hagyták meg, de már nem fért bele a költségekbe.

7. A Petőfi hídnál tényleg érdemes lenne valami kis izgalmat belevinni. Vagy egyetemistáknak odaadni a tervet, vagy meghívásos pályázatot kiírni. Ja, és itt támogatom a kéket!

S hogy lássátok, nem csak a régi a szép: a magam részéről nagyon sajnálom, hogy a Városháza kibővítése nem valósult meg ebben a formájában: epulettar.hu/cikk/erick-van-egeraat-tervei-alapjan-szulethet-ujja-a-varoshaza-eskornyezete

légügyi megfigyelő 2013.05.22. 18:45:36

@biohouse: indíts blogot vagy mozgalmat, tüntess. Utóbbiakból valóban nagy hiány van. Szólj ha sínen van a dolog, tenni kellene valamit!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.22. 19:48:50

@innovation:

1. a BKV buszok színei
- A színek változatlan hagyása kontinuitást sugárzott volna. Nekem személy szerint a szín maga tetszik, de nem buszon. Az újh szín igényesebb, kényesebb.

2. Valóban folyamatosan fejlődött a híd, de ez nem azt jelenti, hogy a németek által felrobbantott és a komcsik által lecsupaszított és tönkretett hidat
- Nem a komcsik építették újjá?

3. Az új Erzsébet híddal sincs semmi baj, csak nem illik oda, ahová építették ennyi.
- Egy 2x3 sávos út végére nem lehetett 2x1 sávos hidat építeni.

4. ???

5. Nekem a híd szép is és használható is. Villamossal, autóval, bringával és gyalog is!
- Autóval nagyon kell figyelni, furgonnal nehezen járható, a buszokra rettenetesen oda kell figyelni, mert a busz inkább kilóg a sávból. A fel-le hajtók el lettek baxva, de rendesen, a gyalogos infrastruktúra a budai oldalon borzalmas lett. Kerékpárral nem használom.

6. A vámházakat sajnálom, egyébént volt róla szó, a helyét azért hagyták meg, de már nem fért bele a költségekbe.
- A vámházakat én is sajnálom. Talán egyszer....

7. A Petőfi hídnál tényleg érdemes lenne valami kis izgalmat belevinni. Vagy egyetemistáknak odaadni a tervet, vagy meghívásos pályázatot kiírni. Ja, és itt támogatom a kéket!
- Milyen izgalmat lehetne belevinni? A kék egyébként nem rossz ötlet.

Az alaptémához visszakanyarodva, miszerint minden hídnak saját színe lenne. Az se lenne rossz, ha az útjelző táblákon a piktogramjaikban jobban megkülönböztethetőek lennének, mert még két kormányváltás, és el fogok tévedni a saját kerületemben is.

Még a színekről: Bárcsak ennyi színt használnánk a metrókhoz is....

innovation 2013.05.23. 08:42:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
1. Abszolút nem vagyok változásellenes, ha az előre mutat. Mivel írtad, hogy igényesebb, mindenképpen örülni kell neki. Kényesebb? Ezt nem hinném.

2. Az, hogy valamit újjáépítettek, de díszeitől, lehetőségeitől megfosztottak, még nem jelenti azt, hogy örülni kell neki és úgy hagyni!

3. Lehetett volna. De miért is kell a város közepére egy autópálya? AMi kell: fasor, sövények, villamos, teraszok a kávézóknak, ezáltal élhető belváros.

4. Ezt a Frankel Leóra írtam.

5. A közlekedésben mindenhol figyelni kell. Egyébéknt úgy hallottam, hogy mind a pesti, mind a budai oldalon változtatnak a lehajtón. Mármint a gyalogoson.

6. Reméljük. A Margit-szigeten kifejezetten hasznos lenne!

7. Akár felépítménnyel, korláttal, színnel, kivilágítással, stb. Több jó modern városi hídmegoldás is létezik.

Az alaptémánál megjelölt táblák alatt mit értesz?

A metróknál is úgy volt a látványtervekben, hogy a piros kap egy piros csíkot, talán piross orrt, a négyes metro meg értelemszerűen zöldet. Kíváncsi vagyok, a hármast mikor újítják fel, hosszabbítják meg...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.23. 09:22:08

@innovation:

1. Szín:
Igényesebb, ezt a későbbi javításokra értettem. Ezt a színt nem lehet olyan könnyen javítani, mint az indigókéket.
Kényesebb? Hamarabb látszik meg rajta a kosz, rosszabbul mutatnak rajta azok az apró sérülések, amelyek még nem feltétlenül javíthatóak gazdaságosan.

2. újjáépítettek, de díszeitől megfosztottak.
- Örüljünk annak, hogy újjáépítették. A díszeknek már rég vissza kellett volna kerülniük, ebben egyetértünk.

3. Erzsébet híd.
De miért is kell a város közepére egy autópálya?
- Szüntessük meg az autópályát, de a meglevő kelet nyugati kapacitást (ami már így is kevés) máshol pótolni kell. Ez új Duna hidat jelent. ....(ez már messzire visz, bár beszélhetünk a színéről)

AMi kell: fasor, sövények, villamos, teraszok a kávézóknak, ezáltal élhető belváros.
- Ez megint messze vezet.
A belváros nem az életre való. A belvárosban a hivatalok, boltok, irodák vannak. A belváros nem lakásra lett kitalálva.
A fasor, sövény, villamos, terasz nem képes hatékonyan kiszolgálni a helyváltoztatási igényeket. Ahol sok ember lakik, vagy ahol sok ember dolgozik, oda nagy kapacitású út is kell. Hát még Budapesten, ahol egyik tömbben sokan dolgoznak, sok ügyfelük van, a mellette levő tömbben meg még sokan laknak is.

5. Mind a pesti, mind a budai oldalon változtatnak a lehajtón. Mármint a gyalogoson.
Budai oldalon feleslegesen meglépcsőztet.
Kocsival a pesti oldalon konkrétan olyan szűk a lehajtósáv, hogy nem fér el benne egy nagyobb személyautó.

Az alaptémánál megjelölt táblák alatt mit értesz?
maps.google.hu/maps?hl=hu&ll=47.471992,19.02144&spn=0.001111,0.001725&t=h&z=19&layer=c&cbll=47.472084,19.021567&panoid=gFyBdxI5iKoxiPc4iYevJw&cbp=12,30.59,,0,-0.42

HA megnézed, az útjelzőn a híd neve mellett van egy piktogram. Azokat egyéniesíteném.

innovation 2013.05.23. 10:12:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
1. Erre azt mondom, hogy minden sérülés után karban kell tartani, helyre kell hozni - hogy ne rohadjon. Ne azért, mert nem szép.

2. Örüljünk, de milyen áron tették? No, több mindenben is egyetértünk. Ez jó!

3. Messzire vezet és nem a szín a lényeg. Persze, új Duna hidak kellenek. Nem csak az Aquincumi, hanem akár Csepelre is. Ez még nem jelenti azt, hogy rá kell ereszteni a Belvárosra (Hősök tere, Andrássy út, József Attila út, Roosevelt tér, Rákóczi út, Kossuth Lajos út) az autópálya forgalmát. Bécsben mégis működik a belvárosban való ücsörgés, stb. Aki a belvárosban lakik, tudomásul kell venni, hogy ott vagy robogóval vagy BKV-val kell utaznia. Oda luxus az autó. Aki hivatalba megy dolgozni, menjen szintén BKV-val.

5. Értem a táblákat, egyet is értek ebben is.

cso zsi 2013.05.25. 12:05:35

@innovation: Csak örülni lehet, hogy ennek az építészeti ámokfutónak (egyelőre) nem épül több förmedvénye nálunk.
A külcsín az egy dolog, de a belbecs az ezekben az épületekben maga a rettenet.
Volt szerencsém hozzájuk itthon is, és a hazájában is. A műszaki megoldások kb. a "csak szervizben cserélhető autóizzó"-hoz hasonlítható, mert a tízperces munka másfél órás bontással, és összeszereléssel jár.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az Erzsébet hidat lassan bonthatják is, hiszen a rávezető "autópályát" megszüntetik. Bár ettől még az egyetlen használható méretű belvárosi hidunk. Ha a többi híd kapott volna egy kis "tuningot", nem lenne akkor a gond, ami már most is kibontakozik, a mesterségesen előállított dugók miatt. Persze, meg lehet szüntetni a tömegek számára a gépjárműközlekedést, parkolást, de az a városrész onnantól kezdve megnézheti magát. Csak gyalogos-biciklis-mulatós övezet lesz, minden más kipusztul. Nagykörút, Kiskörút, Rákóczi-Kossuth, Bartók Béla út.
Pangás van.
süti beállítások módosítása